Geruchtenmolen: 'Ajax houdt ontwikkeling Philogene nauwlettend in de gaten'

door Jari Perridon 242

Geruchtenmolen: 'Ajax houdt ontwikkeling Philogene nauwlettend in de gaten'

door Jari Perridon 242

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is inmiddels gesloten, maar transfergeruchten blijven het hele jaar door komen. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Woensdag 6 maart

Ajax houdt de ontwikkeling van Jaden Philogene nauwlettend in de gaten. Met dit nieuws komt Tom Collomosse, sportjournalist van de Daily Mail, op woensdagochtend. De 22-jarige middenvelder speelt momenteel bij Hull City in het Championship. Daar speelde de Engelsman tot nu toe 22 wedstrijden, waarin hij goed was voor acht goals en zes assists. Philogene maakt een goede ontwikkeling door sinds zijn vertrek bij Aston Villa afgelopen zomer. Aston Villa heeft een terugkoopclausule in de deal bedongen, deze bedraagt vijftien miljoen pond. Hull City zou graag meer geld willen vangen voor de middenvelder.

Maandag 4 maart

'Ajax wil graag weer met Ten Hag werken'

Ajax zou graag weer met oud-Ajax trainer Erik ten Hag willen werken, zo meldt The Independent. Ten Hag heeft het nog altijd niet makkelijk bij Manchester United. Ajax zou de situatie in de gaten houden, zo valt te lezen op X. Of de interesse al concrete vormen aanneemt, is niet duidelijk. Ten Hag was tussen 2018 en 2022 al erg succesvol bij de Amsterdamse club, waarmee hij in 2019, 2021 en 2022 de landstitel won. In 2020 eindigde hij als eerste in het afgebroken 'coronaseizoen'.

Scoor nu vijftien procent extra korting op sale-artikelen in de Ajax Shop!

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

Philogeengeld, Ajacieden!! Pakweg 20 mio, hadden we Sven nog maar! 😈

30-03-2024 07:47

johanisajax +8834

veel te duur en te oud

07-03-2024 14:50

MPAjax +8405

Beter dat ze de jeugd meer techniek en tactiek bijleren op hoog niveau dan dat je spelers op de gok gaat kopen

06-03-2024 22:23

Amp +37643

Ja doei, speelt op het tweede niveau, wegwezen

06-03-2024 17:51

Thomvak425 +4

Van mij ook welkom!

06-03-2024 17:32

JoshuaSmits +9380

Philogene is geen middenvelder, maar een snelle buitenspeler.

06-03-2024 15:53

Hersenspinsel +8014

Haalt hij het niveau Forbs?

06-03-2024 15:55

JoshuaSmits +9380

Dat is geen eerlijke vraag. Niemand haalt het niveau van Forbs.

06-03-2024 16:18

Hersenspinsel +8014

Dat weet je niet.
Antony en Nerez waren goed op weg. Soms moet je gewoon goed kijken naar wat je hebt en de potentie die je eigen spelers hebben en kom dan niet met het afgezaagde hij kan niet voetballen want dat kan hij wel.

06-03-2024 17:15

JoshuaSmits +9380

Forbs is geweldig!



Op de atletiekbaan.

06-03-2024 17:45

debetweter +10062

Ik zou in wedstrijden waar je geen beschikking hebt tot brobbey, forbs nog wel overwegen voor de spits positie hoor. Lijkt mij de enige speler die een vergelijkbare rol kan spelen. Dan heb ik het dus voornamelijk over dat diepe, en de constante dreiging van Brobbey waardoor je dus eigenlijk niet te veel ruimte in je rug kan hebben. Van de beelden die ik heb gezien van Forbs bij City ligt daar namelijk zijn kracht. In de standaard formatie is geen ruimte voor Forbs idd.

06-03-2024 19:12

Altijdindestraat +40036

Toch heb ik een zwak voor Halilovic, wil weg bij Fortuna na dit seizoen. Heeft ware zwerftocht gehad in Europa bij o.a. Barca en AC Milan en wordt in juni 28 jaar, droom leeftijd voor een voetballer. Je kunt er voetballend en financieel met een slimme uitgaande transfer er beter op worden.

06-03-2024 15:49

Bruno04 +15742

Schei uit. Kan bij Fortuna niet eens constant niveau halen

06-03-2024 19:56

RBP +7700

Wat voor een transfervrije spelers lopen er aan het eind van dit seizoen nog in de PL? Kelvin de Lang heeft daar toch wel een belangrijke rol in gespeeld bij Henderson.

06-03-2024 15:33

Percy.M +625

ik weet het niet maar is net niet een stap terug ETH? Ajax moet ook gewoon verder gaan ...

06-03-2024 15:08

AlexIbarra +19244

We hoeven zeker niet verder te gaan in de huidige richting..

06-03-2024 18:16

trodat4030 +96587

Ja, dat is ook helemaal prima, veel spelers in de gaten houden, weten hoe de markt eruit ziet. Daar horen ook dit soort spelers bij. Heel normaal en totaal nietszeggend. Nergens staat dat Ajax interesse heeft en hem wil kopen, alleen dat hij in de gaten wordt gehouden..... Zo hoort het ook als professionele organisatie. Zeker met een hoofdscout die in de voorbije jaren in de PL werkzaam was is dit heel normaal. Maar nogmaals, het zegt verder totaal niets. Dit verhaal kan je, als het goed is, over wel tientallen, zo niet honderden spelers zeggen in talloze competities in en buiten Europa.

06-03-2024 12:21

YugoVik +33116

Aankomende zomer gaat de portemonnee weer getrokken worden.. Wij gaan sowieso minimaal 50m aan spelers spenderen..

06-03-2024 12:07

MosesD +14651

Dan moet er eerst voor een bak geld verkocht worden.

06-03-2024 12:10

YugoVik +33116

Maak je daar geen zorgen om, ajax krijgt daarbij nog geld.

06-03-2024 12:52

MosesD +14651

Eerst maar eens verkopen.

06-03-2024 14:52

leeke +10398

O jij bent bang dat er niemand spelers van Ajax wil hebben.denk dat een Forbs en Akpom gewoon naar Engeland kunnen,en dat Sosa nog altijd een redelijke naam heeft in Duitsland zoals ook Sutalo in europa

06-03-2024 15:32

MosesD +14651

Hoor je me dat ergens zeggen dan? Ik zeg alleen dat er eerst verkocht zal moeten worden. That's all.

06-03-2024 16:46

Ajaxlee +5560

Dat lijkt mij op echt noodzakelijk, maar ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren met de teleurstellende resultaten. Wie of voor welke positie zou je spelers halen? Persoonlijk hoop ik op vertrek van Akpom en Sutalo en zou ik iig De Vrij en Eriksen proberen te halen. Ik denk echt dat je daarmee een groot deel van de problemen oplost. Dan is er vooral nog een goede trainer belangrijk. Potter?

06-03-2024 13:53

YugoVik +33116

Hoezo de vrij?

06-03-2024 14:19

leeke +10398

Hoezo Eriksen.....wat.moet je daar nou mee

06-03-2024 15:33

Ajaxlee +5560

Ervaring, Nederlands, veel wedstrijden op topniveau, goede voetballende verdediger, bied meer zekerheid dan Sutalo en kan nog wel aantal jaren mee.

06-03-2024 18:02

Ajaxlee +5560

Is dit een serieuze vraag?

06-03-2024 18:03

barry1988 +24011

Dus hun in Engeland denken dat wij zoveel voor, een 22 jarige speler met ok statistieken uit de Championship gaan betalen?
Het nieuws dat Mislintat weg is en Ajax minder geld heeft is dus voorbij gegaan aan deze "journalist". Gelukkig is de bron niet heel betrouwbaar 🤣🤣🤣

06-03-2024 11:48

YugoVik +33116

Ik sluit niks uit bij onze club, paar verkopen en we hebben genoeg om in te kopen..

06-03-2024 12:06

ck69 +13086

Als het zo'n goede engelse speler was zaten andere Engelse clubs er ook wel achteraan. Zie Forbs

06-03-2024 11:24

YugoVik +33116

Andere Engelse clubs willen forbs ook

06-03-2024 15:17

ck69 +13086

Om thee uit te delen in de rust ja

06-03-2024 16:45

Been +12474

Hull will meer dan 15 miljoen pond voor deze kerel. En dan Ajax als optie noemen --> next.

06-03-2024 11:17

Flipper33 +6826

Meeste zagen hem graag weg gaan en nu weer graag terug komen voetbal leek vaak ook nergens op onder TH

05-03-2024 19:05

xstaniox +15071

Hahaha, je bent gewoon verwend. Voetbal was gewoon prachtig, maar als het dan niet meer loopt zoals in 18/19, is het al snel niet goed genoeg meer.

Ten Hag zou van dit Ajax een topteam hebben gemaakt

05-03-2024 19:46

leeke +10398

O laatste seizoen vergeten onder Ten Hag.....ook genoten zeker

06-03-2024 15:34

xstaniox +15071

Er zijn weinig trainers die beter voetbal op de mat kunnen brengen dan Ten Hag

06-03-2024 15:55

kakhoofd3 +4171

Ik heb zeker genoten van de groepsfase Champions League. De klad kwam er pas een beetje in na het vertrekken van Overmars en een aantal blessures.

06-03-2024 18:07

AlexIbarra +19244

Vergeleken bij dit seizoen was dat genieten ja.
Ook een titel gepakt, altijd leuk, en puntjes voor in Europa.

06-03-2024 18:19

Flipper33 +6826

Nou kan de reacties hier nog goed voor de geest halen ! Kan die kale mafkees niet lekker ergens anders de boel gaan verkloten met zijn termen restverdediging en domme gelul en Ten hag rot aub op !

06-03-2024 22:26

xstaniox +15071

Welke trainer heeft hier geen haat gehad?
Haters gonna hate

07-03-2024 07:14

Deligt1986 +651

Gaat toch nooit gebeuren.... Bull shit verhalen

05-03-2024 18:56

JanTa +15846

Je mag alles over ETH zeggen maar hij was wel de coach die er bovenop zat en niets aan het toeval overlaat. Wat mij betreft welkom.

05-03-2024 16:03

Juichtoon +32480

Erik is de beste NLse trainer van dit moment... tuurlijk is hij welkom ..

05-03-2024 16:25

Jariiii +21953

Ik denk dat Bosz dat is.

06-03-2024 11:59

JanTa +15846

Bosz heeft de beste selectie maar dat wil niet zeggen dat hij ook de beste coach is.

06-03-2024 12:26

Juichtoon +32480

Ja zit dicht bij elkaar maar Erik deed het bij Ajax en in het buitenland beter dan PB.
Slot komt ook in de buurt maar daar zouden we even de prestaties bij zijn volgende clubs voor af moeten wachten..

06-03-2024 12:35

behangdelul +32621

Nou als je zelfs bij PSV het PSV-DNA (lees: countervoetbal) er uit kan krijgen ben je wel een grote hoor.

06-03-2024 12:57

Juichtoon +32480

Tegen Fnoord speelden ze anders weer ouderwets op de counter hoor .
PB houdt van creatieve.soelers en die heeft psv nu in overvloed...
Ik vind PB ook een goede trainer hoor laat daar geen misverstand over bestaan en heb hier in oktober 22 nog hevig voor hem gepleit...
Hij was zo vast te leggen...maar Ajax negeerde hem ..en we raakten nog verder achterop ..

06-03-2024 16:56

leeke +10398

Nou zo een trainer heb je idd nodig,maar dat Ten Hag dat moet zijn betwijfel ik. Hij was een zeer goed koppel met Overmars, en die is weg.Alle spelers die van Ten Hag kwamen was Kkd niveau

06-03-2024 15:35

JanTa +15846

Ik geloof niet dat Overmars zich bemoeide met de trainingen.

06-03-2024 15:38

leeke +10398

Heb ik het daar over dan.......want dan waren de trainingen het laatste seizoen ook uitgewerkt blijkbaar,want dat was met de hakken over de sloot. Het gaat erom dat hij prima samenwerkten met de TD.iets wat.heel belangrijk is.

06-03-2024 15:51

WKtjee +692

Als TH terugkomt staan spelers in de rij om in de selectie aan te sluiten en hij heeft autoriteit.

05-03-2024 14:35

ajax4ever001 +18433

Breaking:'Jürgen Klopp volgend seizoen nieuwe hoofdcoach van Ajax".

Shit.. toen werd ik wakker van die droom. :(

05-03-2024 14:22

C14 +22377

@topreactie @Nr.10

Nee, dat is Ajax niet. Seizoen niet uitgespeeld, dus kan je niet weten.

Hoogstwaarschijnlijk was de titel naar AZ gegaan bij uitspelen competitie.
Ajax draaide werkelijk weer eens voor geen meter, spelers zagen het duidelijk ook niet meer zitten, vermoeidheid leek er ook in te zitten. Neerwaartse spiraal. Als er puntjes nog werden gepakt was het zéér moeizaam, met ook redelijk wat geluk.

AZ begon echter steeds beter te draaien en presteren, oogden fit en gretig.

Dus AZ hoogstwaarschijnlijk kampioen.

Zal ik iedereen weer over me heen krijgen, maar als het andersom was geweest, AZ een puntje voor op Ajax had gestaan en de titel had gekregen terwijl AZ steeds slechter ging voetballen en totaal uitgeblust was en Ajax steeds beter en fitter, dan had men zich hevig verzet tegen een gegeven kampioenschap aan AZ.

Men kan door clubliefde of fan zijn niet meer objectief kijken.

Overigens was Ten Hag alleen met het enorme surplus aan kwaliteit in de selecties tov de eredivisie, alleen in 2018-2019 succesvol, met een heel sterk Europees seizoen ook, met goed voetbal ook. Daarna gewoon dat veelzijdige opbouwen er totaal uitgesloopt, alleen nog via de flanken voetballen, en ook voorin het combinatiespel eruit gesloopt, en de vrije rollen. Het werd meer Frank de Boer voetbal; via de flanken voetballen, niet via het middenveld durven voetballen, en voorgeven maar. Overwegend.

Tot twee maal toe uit de CL groepsfase geknikkerd, en dat vooral door toedoen van keuzes en aanpak Ten Hag, totaal onnodig. Daarna ook steeds meteen uit de EL.

Vele lange periodes ook van slecht, saai spel met ook slechte restverdediging, 6-7(!) man op lijn voorin dus niet gericht op voetballen.

Laatste seizoen alles gewonnen in de groepsfase, maar in de slechtste CL poule ooit, met twee EL ploegen die ook nog eens in zwaar weer zaten en open speelde, precies zoals het Ajax uitkomt. En Dortmund dat extreem uitgeblust was, wel wilde voetballen maar nauwelijks druk zette, dus ook weer open, en met veel spelers die gewoon hun mannetje lieten lopen.

De eerste de beste serieuzere tegenstand, Benfica, dat wél compacter speelde, was alweer een brug te ver. Het verdere seizoen in de eredivisie was ook kansloos. Taylor moest het in de laatste wedstrijden met zijn energie en drive nog naar het kampioenschap spelen. Taylor die puur uit nood erin kwam, en het hele seizoen op de bank zat. Dus niet eens een keuze van Ten Hag hem te brengen. Dus dankzij blessures is Ten Hag dat seizoen ook kampioen geworden.

En dat alles met bizar veel duurdere selecties in de eredivisie, en mensen die het dan knap vinden dat je kampioen wordt... Diezelfde mensen die zeggen dat geld bepaalt in het voetbal, maar dat gaat nu dan zeker ineens niet meer op, om maar Ten Hag op te hemelen. De titel is het allerminste wat je dan mag verwachten, Europees is dan de graadmeter.

05-03-2024 14:21

Jarikoning +7205

Behalve az zat Fey met 6 punten achter ook in de buurt en we.moesten nog naar de Kuip. Advocaat had het helemaal op de rit nadat Stam er een potje van had gemaakt.
Ik denk dat de titel niet behaald zou worden in 2020.

05-03-2024 16:08

Juichtoon +32480

Je doet Erik dan wel tekort...

05-03-2024 16:27

Jarikoning +7205

Ik zie m graag terug maar 2020 liep niet gesmeerd. Getafe was echt drama en puntverlies in de competitie. Heeft het gewoon goed gedaan ETH.

05-03-2024 20:11

NipeB +15793

Ten Hag keert echt niet terug hoor. Die is het zinken van het schip Ajax niet vergeten waar hij voor de camera kon staan over Onana en Overmars. Sindsdien is het van kwaad tot erger gegaan en is onze club volkomen stuurloos. Nu krijgen we een nobody zonder ervaring Alex Kroes. Ten Hag kan wel beter krijgen in een leukere competitie ook. Je lange verhaal raakt kant noch wal. NL clubs kunnen incidenteel een keer wedstrijden winnen in Europa maar zijn al zeker 20 jaar afgehaakt voor prijzen. Dat is trainers niet te verwijten. De competitie is te oninteressant, de budgetten zijn te laag en goede spelers willen hier niet eens naar toe. Die trend wordt alleen maar sterker. De Ligt, Timber, Gravenberch hou je maar kort vast. Je kunt nooit aan een basis werken die een paar jaar staat zoals bij topclubs wel het geval is.

06-03-2024 11:22

C14 +22377

@Nipe

Wat heeft Kroes met Overmars te maken? Kroes is de AD. Beuker de technische man, straks samen met een ander. In Beuker heb ik al wel veel meer vertrouwen dan Overmars, die de club om zeep heeft geholpen en die maar wat raak kocht.

Mijn verhaal raakt kant noch wal als je deze zelf besluit te wijzigen inderdaad. Nooit gezegd dat dat Ajax om de prijzen in Europa mee zou doen. Alhoewel, EL winst had er in kunnen zitten.

Ajax had in die twee seizoenen dat ze uit de CL groepsfase vlogen, meer wedstrijden kunnen en moeten winnen. Het maandenlang puzzelen en met vreemde opstellingen komen (ook nog in de CL), wat Ten Hag deed, lijkt iedereen alweer vergeten.
Dat werkt niet bepaald mee bij het samenstellen van het beste elftal en dit op tijd ingespeeld laten raken. Ook tegen een heel jong Chelsea thuis aantreden met zowel Martinez én Alvarez (die toen aan de bal nóg slechter was) als 6-en, terwijl je het seizoen ervoor nog met Schöne en Frenkie speelde, was bizar.
Gewoon heel laf en verdedigend die wedstrijd benaderen, terwijl je thuis juist die 3 punten moest gaan pakken, tegen een heel jong Chelsea. Maar nee, lekker laf, geen punten.

En mensen dan doen alsof het aan de uitwedstrijd lag, en aan de scheids in die wedstrijd. Nee, als je gespeeld had zoals je die wedstrijd had gespeeld, thuis, in die eerdere wedstrijd, had je die gewoon al gewonnen, en was je zo goed als door.

Dit is maar één voorbeeld. Het seizoen erop met Labyad in de spits, Promes op 10, een enorm slechte Alvarez op 6. Ging nergens over.

Je verhaal over een goede selectie bij elkaar houden is uiteraard waar, maar heeft niks met Ten Hag te maken, die duidelijk een aanpak had
én keuzes maakt en een laffige mentaliteit toonde, waardoor je onnodig wedstrijden verloor, en er niet bepaald het maximale uithaalde, eerder nog het minimale.

Ajax moet steeds bouwen en pieken, bouwen en pieken. Dat vergt enorm veel en goed inzicht van de technische beleidsbepalers. Een toplichting jeugd tijdig en vroeg klaarstomen en dus veel speeltijd geven (wat onder Overmars en Ten Hag totaal niet meer het geval was), en aankopen dusdanig timen en de selectie dusdanig samenstellen dat het gros 2-3 jaar later nog bij elkaar is, op het moment dat je kan pieken.

06-03-2024 14:32

NipeB +15793

Leuk hoor maar een utopie. Ajax heeft zelden een basis die langer bij elkaar is. Die verkopen ze liever en zijn dan verbaasd dat de club totaal afzakt. Er is helemaal geen beleid bij Ajax. Het draait om geld verdienen. Dat was al zo onder Overmars en is niet veranderd. Wat Beuker toevoegt moet ik nog maar zien. Een vage en nieuwe functie en geen TD. Dat is hij niet. Dat gaat Kroes ongetwijfeld zelf doen want daarvoor was hij (alhoewel ook als TD niet gekwalificeerd) al eerder in beeld bij Ajax en ook afgewezen. Kroes gaat alles bepalen dus hij is tamelijk belangrijk. Domme keuze in mijn ogen maar ja, dat gebeurt als je alleen vriendjes wilt benoemen. Je kritiek op Ten Hag vind ik dus erg weinig hout snijden. Ajax was nooit echt goed na 18/19 en eigenlijk hadden we toen ook al veel geluk. We zijn op een goede dag een team dat een wedstrijd kan winnen in Europa, meer niet. Ajax zie ik helemaal geen prijzen winnen in Europa, ook niet destijds. Zelfs in de Conference League zitten top 4 competitie clubs die veel beter zijn dan Ajax, veel meer variatie in hun spel hebben, tactisch, fysiek, conditioneel, technisch en qua tempo superieur aan Ajax. Je noemt het verdedigend laf. Ja het was inderdaad enorm aanvallend en oliedom om thuis tegen Spurs met De Ligt en Blind naar voren te rennen terwijl je voor stond. Ten Hag heeft in Engeland aardig bijgeleerd tactisch en varieert ook veel meer. Hier is dat met de 4-3-3 colonne toch al niet mogelijk. Het hedendaagse voetbal is zoveel verder dan simpel aanvallen in 1 systeem. Ik zie de nederlagen niet zozeer als laf maar domweg als kwaliteitsverschil en slimmere tegenstanders. Daarin is hij met PL ervaring echt wel gegroeid. Ajax alleen niet. Ten Hag keert niet terug. Wij krijgen vast Pascal Jansen. Lekker veilige middelmaat.

06-03-2024 14:59

HendrikAjax +16833

Ik ben het grotendeels met je eens maar ik vind wel dat je die perfecte groepsfase een beetje bagatelliseert. Hoe je het nu beschrijft is het net alsof elke ploeg daar wel even alles had gewonnen. Ondanks dat de ploegen ons zeker lagen was het wel gewoon een topprestatie.

06-03-2024 11:23

C14 +22377

@Hendrik

Kan me voorstellen dat je er zo in staat, maar ik zie dat toch anders. Zowel Besiktas als Sporting zijn natuurlijk sowieso niet de grootste ploegen, maar ook nog eens onmin in de groep/trainer. Ze speelde open, met weinig druk. Dan is het makkelijk voetballen, zeker met een veel betere selectie met ook meer individuele kwaliteit.

Dortmund zoals gezegd volledig uitgeblust, dan is het puur de naam die overblijft, maar die zegt dan niks. Als tegenstanders mannetjes laten lopen steeds, geen druk zetten maar ook niet voor de pot hangen, dan is dat het meest ideaal en makkelijk voetballen voor Ajax. Je verliest daarna ook meteen van de eerste tegenstander die wél echt wil en compacter speelt, en ook niet bepaald een sterke club voor CL begrippen. Dat staaft mijn verhaal ook wel in mijn ogen.

06-03-2024 14:21

ainami +231

Ten Hag mag van mij wel terug hoor. Hij zou zeker niet 2 keer naar Ibiza gaan terwijl we bijna tegen degradatie strijden. Maar hij is daarentegen ook geen echte tacticus.

05-03-2024 13:18

95 +2167

Zou ook zijn assistent niet 2X voor de bus gooien

05-03-2024 16:42

BackInBlack +14490

Moet ie zich alleen niet bemoeien met aankoopbeleid

05-03-2024 12:47

xstaniox +15071

Als dat nu betekent dat hij spelers van United meeneemt ipv Utrecht, heb ik er niets op tegen

05-03-2024 13:03

ajax4ever001 +18433

Tenzij hij Martinez(als hij weer fit is) meeneemt ;)

05-03-2024 14:19

Nr.10 +111040

Eriksen en Malacia mag ook van mij.

05-03-2024 14:22

ajax4ever001 +18433

Welke nog meer? Maken we vast de selectie voor komend seizoen rond zoals het hoort ipv laatste moment ;)

05-03-2024 14:23

Lapzwans +1530

Ik ben voor!

05-03-2024 18:24

fluwelenlinker +11728

De Mike Verwey van The Independent aan het werk zie ik... 'zou' dit 'zou' dat.

05-03-2024 12:37

MelleAfca +14307

Normaliter zie ik een trainer na één mislukt project in het buitenland niet meteen terugkeren bij zijn oude club (in eigen land). In dit geval zou Ten Hag zich wel echt onsterfelijk maken als hij dit zooitje op de rit krijgt. Behoorlijke streling en egoboost dus.

05-03-2024 12:30

Schip +23417

Ook Ten Hag kan niets met matige spelersgroepen, zoals Slot dat wel kan, maar hij kan tenminste wel wat met goede groepen. En het is een trainer die processen hoog in het vaandel heeft staan. Op de een of andere manier ordent dat de club ook wel qua werkwijze en houding.

Ik zou ook geen andere geschikte trainer weten zo 1, 2, 3. Denk wel dat de trainer van NEC er een is om in de gaten te houden. Maar die heeft nog wel wat meer track record nodig.

Zou een mooie stap zijn, en met een Kroes en Beuker erachter heb ik ook wel vertrouwen in een betere spelersgroep volgend jaar.

05-03-2024 12:28

Jp777 +8774

Zou hem direct bij wijze van 6 miljoen salaris bieden als die weg gaat bij united. Met ten Hag ben je meteen een stuk beter

05-03-2024 12:10

Moooo +3965

Misschien kunnen we ook gelijk Antony ook overnemen voor een appel en een ei?
Samba samba kan wel een opkikker gebruiken.

Tuurlijk mist hij rendement en zit hij niet op zijn plek bij Man Utd, maar voetballen kan hij zeker wel.

05-03-2024 10:57

4EVERAJAX +8393

Ik zag hem ook graag dartelen op rechts, ook zijn arbeid om verdedigend z'n ding te doen zag ik graag. Kijken of we man utd voor 10 mio gek kunnen krijgen en dan nog z'n salaris ...

05-03-2024 11:24

Hebbendiekip +4764

10mio😂

Betwijfel of ze in 2 jaar 100mio willen afschrijven.
Misschien is huren een optie?

05-03-2024 11:55

Biss +10068

Dan zie ik liever Tadic terug.

Off: vandaag precies 5 jaar geleden gaven we voetballes in Madrid. Tijden veranderen 😥

05-03-2024 12:10

xstaniox +15071

5 jaar ;)

05-03-2024 19:48

Biss +10068

Ja thanks 😂 aangepast!

05-03-2024 21:22

LouisVonGoal +2910

Een kaliber ten Hag moet je altijd proberen!

05-03-2024 10:47

ajax4ever001 +18433

Dan krijg je wel weer van die rare wissels he besef dat wel waar we ons allemaal gruwelijk aan hebben zitten ergeren.

05-03-2024 14:20

Nr.10 +111040

Ja echt balen joh, die wissels. Elk jaar kampioen met meer dan 100 goals voor, regelmatig ook nog de beker erbij, Europees jaarlijks 11 punten in de CL groepsfase en mee kunnen met de absolute top, maar ja... die wissels he. Het zijn toch net niet de wissels die sommige supporters dan heel graag zien. Zoiets moet je ook zwaar laten wegen, helemaal eens.

05-03-2024 14:24

Sies +4490

Nog 10 dagen! En dan komt er waarschijnlijk meer informatie over hoe ze het gaan aanpakken... Ik verheug me erop dat onze club weer bij de hand wordt genomen...

05-03-2024 10:38

Heldhaftig +11456

Ja dit gaat dus niet gebeuren, vergeet het. Die Engelsen zijn trouwens ook echt intens dom. Iedere idioot kan zien dat de helft van het elftal geblesseerd is, en het daarom niet zo goed gaat.

05-03-2024 10:15

DEELM +11891

En toch is de kans aanzienlijk dat als hij de CL niet haalt hij de laan uitgestuurd wordt. Bij MU blijven ze maar denken dat ze een absolute topclub zijn en beseffen ze maar niet dat ze een paar jaar moeten gaan bouwen.

05-03-2024 10:36

401Middenweg401 +6008

Dat is toch wat hij zegt? Intens dom.

05-03-2024 11:42

Hebbendiekip +4764

United is door en door verrot. Die hebben al jaaaaren. Eigenlijk sinds RVP ze kampioen heeft gemaakt (en eigenlijk na het vertrek van ferguson) zijn ze het al helemaal kwijt.
Rare aankopen, continueen trainerswissels. Onrust bij de achterban over de eigenaren etc etc.

05-03-2024 11:58

4Ever14 +6609

"Iedere idioot kan zien dat de helft van het elftal geblesseerd is, en het daarom niet zo goed gaat."

Resultaten zijn leidend, vaak genoeg dat er een trainer is ontslagen, ookal waren er veel blessures.

05-03-2024 12:21

Slang3 +45854

Waarom zou Ten Hag dat willen, iedereen is weg. Die gaat nog eerder in de gedroomde Bundesliga aan de slag. Alonso opvolgen of naar Eintracht

05-03-2024 09:49

Mokum2018 +2109

Ik zie hem eerder naar Bayern gaan

05-03-2024 09:53

Slang3 +45854

dan had hij wat meer success moeten behalen in manchester

05-03-2024 10:09

Hebbendiekip +4764

Bayern is ook maar wat aan het doen de laatste jaren. Puinhoop club geworden. Zonde hoor

05-03-2024 11:59

ajax4ever001 +18433

Naar Barca

05-03-2024 14:21

Rentokill +4607

Zou fantastisch zijn. En uitspraken als dat het een 2e keer niet werkt zijn nergens op gebaseerd. Dat heeft gewoon met de andere omstandigheden te maken.

05-03-2024 09:39

Danielson +50314

Nou: meestal klopt die stelling wel.

05-03-2024 10:10

Rentokill +4607

meestal lezen mensen niet

05-03-2024 16:30

MarkAFCA +1161

Ik gok dat Ten Hag komend seizoen naar Leverkusen gaat mocht Alonso vertrekken. Of Bayern München.

05-03-2024 08:24

DEELM +11891

Alonso naar Liverpool?

05-03-2024 10:37

GinoAFCA +14811

Van mij mag die terugkomen 😀

05-03-2024 08:13

Nummer 9 +1204

Ja snap ik

05-03-2024 08:05

HertogH +15843

Ik zou een eventuele komst van ten Hag zeker toejuichen. Naast Slot en Bosz (beiden onhaalbaar) de enige Nederlandse optie in mijn optiek.

05-03-2024 07:24

Hebbendiekip +4764

Zie graag Pieter de Jongh komen, zeer talentvolle trainer met een vlotte babbel.

05-03-2024 12:00

AlexLitmanen10 +14370

Zou fantastisch zijn.
Gaat echter niet gebeuren, als hij weg moet bij Manchester dan zal Bayern vast wel klaar staan

Ideale club voor hem

05-03-2024 07:23

Ajacider +4914

Liever dat Bayern Slot wegplukt bij Feyenoord. Ten Hag terug

Winwin

05-03-2024 07:50

FrancescosRavioli +15201

De kans dat ETH daarheen gaat is wel aannemelijk hoor. Heeft daar ook het 2e getraind en ze liepen daar allemaal.met hem weg. Heeft ook wel.bewezen met Ajax het type spel te kunnen spelen waar Bayern goed op gaat.

05-03-2024 08:38

Intec2.0 +12414

Ten Hag is geweest dat werkt geen tweede keer meer hoe mooi de tijd met hem ook is geweest.

05-03-2024 07:15

Benjiben +4427

Laatste half jaar onder ten hag was echt heel slecht, het ligt aan de spelers daar moet je iets mee doen.

05-03-2024 07:13

HendrikAjax +16833

Het ligt aan beiden

05-03-2024 07:34

Danielson +50314

Vergeleken met nu was het laatste half jaar onder Ten Hag fantastisch.

05-03-2024 10:11

Nr.10 +111040

Tja, dat was inderdaad een mindere periode, die uitschakeling tegen Benfica hakte er flink in, daar hadden spelers het moeilijk mee, na die fantastische groepsfase hadden ze een ander scenario in hun hoofd.
Maar goed, dan win je in de Eredivisie in dat laatste halfjaar alsnog gewoon 13 van je 16 wedstrijden, o.a. gewoon tegen Feyenoord en PSV, en verlies je er maar eentje, tegen GAE. Ook parkeerden iedereen toen nog de bus tegen ons, dan kregen we vaak een goal tegen uit een counter, of scoorden we zelf te moeilijk, maar we waren altijd dominant.
Dus ja, dat was een mindere fase, maar totaal onvergelijkbaar met wat we hebben gezien sinds Ten Hag weg is he.

05-03-2024 14:31

mido1988 +4294

Overmars ook maar terug dan

05-03-2024 07:04

Nr.10 +111040

Co Adriaanse ook.

05-03-2024 14:33

Dapperestrijders +4597

Broodje aap verhaal. Gaat niet gebeuren, maar zou prima zijn. Kranten daar moeten ook vol. Dan moet je ook Overmars terughalen.

05-03-2024 06:58

brullie +7033

Uiteraard willen we dat! De man past uitstekend bij ons!

05-03-2024 06:44

godlike +3810

Structuur en veeleisend, precies wat we nodig hebben.

05-03-2024 06:41

barry1988 +24011

Dit zou de ideale optie zijn. Heeft al bewezen Ajax naar de top te kunnen brengen en kent de club dus goed.
Ik zie dit alleen gebeuren wanneer ten Hag opstapt/ontslagen wordt en een veilige stap omlaag wil maken.

05-03-2024 06:36

Bassey +8195

Nooit iemand terug nemen uit een succesvol verleden kan alleen maar tegenvallen

05-03-2024 06:36

Dapperestrijders +4597

Dat zag je ook bij Huub Stevens bij Schalke 04, onder het eerste dienstverband werden ze kampioen, jaren later degradeerde ze onder Huub Stevens.

05-03-2024 07:03

Jake the Snake +17349

Nooit is onzin. Kijk naar Ancelotti, Zidane etc. Tuurlijk hangt het af van je spelersmateriaal, maar daarom is een goede TD (zeker voor Ten Hag) enorm belangrijk.

05-03-2024 09:20

Dapperestrijders +4597

Zeker, Overmars

05-03-2024 11:00

Nr.10 +111040

Is Overmars niet net voor een jaar geschorst?

05-03-2024 14:33

Lapzwans +1530

Ja en nee, groot deel heeft hij er al op zitten. In november mag hij gewoon weer aan de bak.

05-03-2024 18:27

NipeB +15793

Als Ten Hag ontslagen wordt is hij voor Ajax een optie maar ik denk dat Ten Hag niet terugkeert in deze puinhoop. Die kan echt wel naar andere interessante clubs.

05-03-2024 06:29

Dapperestrijders +4597

Wat zou Kroes willen?

05-03-2024 07:04

NipeB +15793

Geen idee. Je hoort dat er gesprekken zijn gevoerd. Geruchten gaan over buitenlandse trainers. Vraag is of Ten Hag een klik voelt met Kroes. Lijkt mij niet zo voor de hand liggen als ik Kroes zie communiceren (lekken naar de pers, vertrouwelijke info lekken, grote mond en woorden met “klap in de nek”, al mensen willen ontslaan terwijl je er niet werkt). Op mij komt Kroes niet over als een professional. Ten Hag is dat wel. Weet niet of die 2 bij elkaar zouden passen.

05-03-2024 10:35

Nr.10 +111040

Denk ook dat er andere topclubs voor Ten Hag komen, áls hij al weg moet bij United.
Bayern misschien, Leverkusen na vertrek Alonso. Zijn natuurlijk wel interessante clubs voor hem.

05-03-2024 14:34

NipeB +15793

Bayern is al in gesprek met Alonso. Leverkusen is interessant wellicht inderdaad. Ik wens hem hoe dan ook het beste toe.

05-03-2024 15:24

Maracana +1963

Dit is inderdaad 100% een bijzaak en gerucht. ETH gaat echt niet terug naar Ajax. Die gaat na ManU naar Duitsland of zo.

05-03-2024 06:16

Ajaxfan31183 +16391

Ten Hag wordt het niet, die gaat richting Bayern aan het einde van het seizoen

05-03-2024 05:46

Jarikoning +7205

Jorge Jesus is wel een echte. Ervaren, prijzen en staat boven alle partijen. Maar geen NL. Wat heel belangrijk schijnt te zijn

05-03-2024 05:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.