Geruchtenmolen: 'Ajax geïnteresseerd in Zweedse rechtsback van Spezia'

door Cristian de Jong 232

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Ajax geïnteresseerd in Zweedse rechtsback van Spezia'

door Cristian de Jong 232

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is inmiddels gesloten, maar dat betekent niet dat er geen geruchten meer zijn omtrent mogelijk nieuwe en mogelijk vertrekkende spelers van Ajax. In de geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zondag 12 november

'Ajax geïnteresseerd in Zweedse rechtsback van Spezia'

Ajax zou geïnteresseerd zijn in de Zweede rechtsback Emil Holm, zo weet Calcio Spezia te melden. De 22-jarige speler van het Italiaanse Spezia speelt dit seizoen voortreffelijk en heeft zichzelf daarmee in de kijker gespeeld bij veel Europese ploegen. Spezia is niet van plan om Holm aankomende transferperiode te verkopen, maar als Holm zijn niveau doorzet lijkt het onwaarschijnlijk dat de Zweed ook volgend seizoen nog actief is voor Spezia.

Vrijdag 11 november

'Ajax volgt verrichtingen van Braziliaan Jeffinho in Zuid-Amerika'

Botafogo-aanvaller Jeffinho zou in de belangstelling staan van meerdere Europese topclubs, waaronder Ajax, zo valt te lezen op het twitteraccount van journalist José Passini. De Amsterdammers zouden mogelijk scouts naar de wedstrijd van Botafogo hebben gestuurd om de aanvaller te bekijken. Ook Werden Bremen en clubs uit Engeland en Portugal hebben interesse getoond in de 22-jarige aanvaller.

Donderdag 10 november

'Ajax toont interesse in Chileense spits van Blackburn Rovers'

Ajax heeft interesse getoond in Ben Brereton Díaz, een 23-jarige Chileense spits van Blackburn Rovers. Volgens 90min staat de aanvaller in de belangstelling van tal van Premier League-clubs, waaronder Manchester United, Tottenham Hotspur en West Ham United. Eerstgenoemde Engelse club lijkt het meest serieus, maar ook Ajax wordt genoemd in een rijtje met clubs die voorzichtig interesse toonden.

Lees meer over:
Plaats reactie

AJAXINMYHEART +21813

GERUCHT: Ajax wordt in verband gebracht met Cesar Montes (25/🇲🇽)

https://www.google.com/amp/s/www.90min.com/es/posts/el-ajax-tiene-la-mira-puesta-en-el-fichaje-de-cesar-montes-01ghvam5gt0j/amp

16-11-2022 02:25

Qifesh +24917

Botafogo, daar zat Seedorf toch? Laten we hem eens wat scoutwerk doen, misschien wordt het wat.

13-11-2022 22:32

Flipper33 +6826

Ajax heeft al zo vaak een Rechtsback gehaald en ze mislukken keer op keer alleen Nous deed het prima

13-11-2022 20:59

ST +23076

Bergwijn —- Lucca —- Conceiçao
———— Berghuis - Kudus ————-
———————- Alvarez ——————-
Wijndal - Kaplan - Timber - Rensch
———— Sommer / Flekken ——————

Hierop doorbouwen. Tadic, Blind en Klaassen worden toch alleen maar slechter de komende jaren. Bassey heeft zijn kans gehad maar niet gegrepen. Tijd dat Kaplan de kans krijgt. Als Alvarez verkocht wordt aan Chelsea deze winterstop zou ik doorbouwen op Grillitsch als 6 en Fitz-Jim doorschuiven.

Ziyech komt niet als rechtsbuiten vertelde Kale & Kokkie die hem gesproken hadden. Ajax wilt niet kopen en Chelsea wilt niet verhuren, dus dat wordt niks. Conceiçao heeft daarnaast nog een enorm groeipotentieel. Daarom basis.

Sommer is een betere keeper dan Pasveer en Stekelenburg. Al jaren vaste keeper van Zwitserland en Mönchengladbach. Ook een echte penaltykiller. Anders zou ik voor Flekken gaan.

Lucca voorlopig proberen in de spits zodat als het voetballend niet lukt van achteruit er in ieder geval door de lucht een goed aanspreelpunt is. Je hebt voldoende voetbal om hem heen met Bergwijn, Chico, Berghuis en Kudus. Brobbey is na een hele eerste seizoenshelft nog steeds niet in staat om 90 min te spelen. Dan roep je het op jezelf af om ernaast te komen staan.

En heel belangrijk: er moeten altijd minimaal 3 verdedigers op eigen helft blijven. Oftewel er mag maar 1 back of centrale verdediger per keer naar voren. Anders krijgen we constant counters om de oren.

De nummer 6 moet daarnaast zo min mogelijk in het derde deel van het veld komen. We hebben met 5 aanvallend ingestelde spelers genoeg goede spelers om het verschil te kunnen maken.

13-11-2022 18:47

tdecler +3311

Op Wijndal en Lucca na ben ik het wel eens met deze opstelling. Zal dan toch Brobbey in de spits gaan, ben benieuwd in hoeverre dat van 90 minuten voetballen waar is. Volgens mij is dat door het wisselen van Schreuder ook een beetje een eigen leven gaan leiden. Daarnaast heeft Wijndal ook nog niet overtuigd, zal ik eerder voor Baas gaan, die een paar keer goed ingevallen is. En nu helemaal uit beeld lijkt te zijn weer. (geblesseerd??)

En als ik Ajax was zal ik lekker de portefeuille voor Ziyech trekken (misschien Alvarez in de deal betrekken), kan Kudus misschien op 6 en dan Ziyech op zijn positie. En voor de rest stoppen met die breedte aankopen en weer lekker jeugd gebruiken.

14-11-2022 10:54

Cruijffthebest +13408

Rechtsbuiten:
1. Giovani van Palmeiras
2. Pereira van Corinthians
of anders gewoon Ziyech halen.
Verder een topkeeper en een kanjer van een centrumverdediger.

13-11-2022 18:40

Flipper33 +6826

Of Bailey die staat er gelijk

13-11-2022 20:59

ProfessorX +19827

En je haal Pereira ?
Nog wil je een top verdediger ! ?

13-11-2022 22:18

ST +23076

Lijkt mij duidelijk waar versterking nodig is:

Bergwijn - Brobbey - Conceiçao
Tadic - Lucca - Ocampos

Berghuis - Kudus
Taylor - Klaassen

Alvarez
Grillitsch

Wijndal - Bassey - Timber - Rensch
Blind - Kaplan - ? - Sánchez

Pasveer
Stekelenburg

Een nieuwe keeper en een rechter centrale verdediger.

Je moet er toch niet aan denken om als Timber geblesseerd raakt of verkocht wordt met 2 linkspoten naast elkaar in het centrum te gaan spelen als dat twee van de bovenstaande linksbenige verdedigers zijn? Daarnaast zou ik overwegen om Sánchez of Rensch te verkopen en daar een hele goede rechtsback voor te kopen.

13-11-2022 18:39

GvanderK +2747 moderator

Eigen jeugd niet meer belangrijk tegenwoordig????

13-11-2022 18:09

WantAmsterdam +116101

Loopt er dan een rechtsback rond die binnenkort klaar is?
Ze zien in Regeer (net als ik) namelijk een middenvelder.

13-11-2022 18:35

tdecler +3311

Op het middenveld is helemaal geen plek, dus als hij rechtsback kan gewoon daar laten spelen afwisselend met Rensch. Kan ie ook vast wennen aan het niveau.

Moet in de Eredivisie zeker te doen zijn.

14-11-2022 11:22

WantAmsterdam +116101

Op het middenveld zou er bij Ajax altijd plek moeten zijn voor toptalent als Regeer.

14-11-2022 11:28

ST +23076

Als de jeugd niet goed genoeg zijn niet, maar een Sánchez had nooit gehaald moeten worden. Regeer had het niet minder gedaan.

13-11-2022 18:42

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25377

Regeer ...!!!!!!!!!!!!!!

13-11-2022 18:02

Craain +4953

Ik zie allemaal 22 jarige en 23 jarige... Vergeet het!

13-11-2022 17:44

GNBL +89952 moderator

Trek de knip voor Danilo van Palmeiras, Frimpong van Leverkussen en nog een goede keeper. Rechtsbuiten gewoon Conceicao minuten geven.

13-11-2022 16:22

BackInBlack +14498

Frimpong is mission impossible

Die gaat rechtstreeks naar de Europese top

13-11-2022 16:25

GNBL +89952 moderator

Gewoon tijdens het WK flink op hem inpraten. 1-2 jaar bij Ajax en dan door naar de Europese top.

13-11-2022 16:27

BackInBlack +14498

Oké man ..

13-11-2022 16:28

Oxxer +163926 moderator

Waarom zou Frimpong naar Ajax willen? hij heeft Ajax niet nodig voor een stap hogerop, buiten dat Frimpong kost de hoofdprijs.

13-11-2022 16:57

donkerblauw +2848

Hoezo nog een rechtsback ??

13-11-2022 16:19

GNBL +89952 moderator

Rensch kan er niks van en Sanchez is een clown op voetbalschoenen.

13-11-2022 16:19

ElSalvador +1698

Waarom kijken wij niet meer in eigen land? Van Eeuwijk van Heerenveen heeft meer potentie dan Rensch of Sanchez.

13-11-2022 16:17

Sampaoli +39196

Omdat Nederlandse clubs onrealistisch hoge bedragen vragen voor in de regel middelmatige spelers. Bovendien is Rensch een klasse beter dan Van Ewijk, maar dat is een andere discussie.

13-11-2022 16:19

AlexIbarra +19250

Ja, van Ewijk is zo'n fucking legend dat je niet eens weet hoe je zijn naam schrijft.

13-11-2022 16:47

Qifesh +24917

dienen van Emmen was wel strijdvaardig. Nr 34 dacht ik.

13-11-2022 16:15

4EVERAJAX +8393

Bouchouari of zo. Idd.

13-11-2022 18:19

Qifesh +24917

Juist! Goede voorzet en constant dreigend, balvaardig en fris. In de gaten houden

13-11-2022 22:30

Dolberg25 +8858

Of we geven Regeer de kans 🤡

13-11-2022 16:15

Ajacied1981 +17412

Baas
Regeer
Salah Edinne
Unuvar

Ik zou lekker weggaan naar een club die de jeugd wel een kans geeft
(Zei ik met weemoed naar vroeger, wat was het een mooie club)

13-11-2022 16:13

donkerblauw +2848

Salah Edine komt weer terug, is verhuurd

13-11-2022 16:20

Ajacied1981 +17412

Unuvar is ook verhuurd maar dat is het punt niet ;)

13-11-2022 16:39

Knalpot +3611

Welke club dat doorgaans op CL niveau speelt geeft de jeugd meer kans dan bij Ajax? Dat deze spelers misschien beter een tussenstap kunnen nemen is weer een ander verhaal.

13-11-2022 18:10

behangdelul +32632

transfermarkt.nl/riqui-puig/profil/spieler/331511

Is dit zo'n raar idee om hem op te pikken? Die Puig heeft zo verschrikkelijk voetbal in zich...Dan de punt naar achteren met Unuvar...oef....

13-11-2022 16:06

Ozymandias +159568

Gezien de aanwezigheid van Grillitsch, Taylor, Fitz-Jim en Regeer lijkt het me onnodig om een onervaren '6'/'8' erbij te halen. Als ze iemand halen dan zie ik liever een '8'/'10' komen meer relatief veel ervaring als Vd Beek.

13-11-2022 16:09

behangdelul +32632

Grillitsch zie ik NOG niets in, maar we gaan het zien. Reger zou ik als RB gebruiken. Dacht dat jij ook altijd wel fan van Puig was.

13-11-2022 16:11

ST +23076

Wat is de toegevoegde waarde van Vd Beek tov Berghuis, Klaassen, Kudus en Tadic die we al voor die posities hebben?

Ik zie liever een goede rechtsbenige verdediger komen. Daar hebben we er maar 1 van en die is hopeloos uit vorm (Timber).

13-11-2022 18:29

Ozymandias +159568

Vd Beek is veel beter in de combinatie dan alle spelers die jij noemt. Ik wil weer een echt middenveld zien met spelers die met elkaar de combinatie aangaan en Vd Beek lijkt me een goede eerste stap. Het enige wat Tadić en Berghuis doen is als een soort Quarter Backs ballen vooruit spelen, Klaassen doet niets en Kudus lijkt me een goede speler om samen met Vd Beek op een middenveld te hebben.

13-11-2022 18:31

trodat4030 +96647

Das toch die speler die 2148503x heeft geroepen dat hij liever bij Barca op de bank verpieterde dan zich 1 jaar aan Ajax te laten verhuren? Denk je dat die nu, na een transfer naar Los Angeles toch naar Amsterdam wil ipv lekker vertoeven tussen alle Hollywoodsterren? Die jongen heeft andere prioriteiten dan ontzettend hard slagen als voetballer ben ik bang. Ik heb ook jarenlang gepleit voor zijn komst hoor, in de dop een heerlijke speler. Maar die zit denk ik prima bij FC Beckham..

13-11-2022 16:37

JanBiesbos +29049

Rot op zeg kom met eigen jeugd man

13-11-2022 16:01

Amp +37644

Wat is de laatste rechtsback die echt voldeed die van buiten kwam? Trabelsi? Hoeveel rechtsbacks wil je nou? Ik wil geen aankopen meer zien zolang hamstra en schreuder er zitten. Dan krijg je of non-voetballers binnen a la bassey en sanchez of ze bakken er niks van en worden kapot gemaakt door die idiote handbal-tactiek "met zn allen rond de zestien van de tegenstander en laat de deur maar open voor de counters"

13-11-2022 15:47

JanBiesbos +29049

Kut tactiek van “de 16 aanvallen “ …..

13-11-2022 16:02

AlexIbarra +19250

Dat we de afgelopen 15 jaar toevallig veel goede rechtsbacks hebben opgeleid (en brandhout op linksback), zegt toch niets over het hier en nu?
Momenteel zijn Rensch en Regeer de eersten in de rij, beiden geen echte rechtsbacks en ook niet echt van het niveau dat we willen.

Ik ken deze Zweed helemaal niet dus zeg niet dat we hem moeten halen, maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Momenteel vind ik de rechtsbackpositie heel matig bezet.

13-11-2022 16:53

DePitbull +2718

We hebben al drie rechtsbacks

13-11-2022 15:42

vandenhaas4 +15080

Sanchez en Rensch voldoen alvast niet.

13-11-2022 17:10

Ajacied1981 +17412

Lekker kopen kopen kopen
Ajax wordt verkwanseld door mafkezen die denken dat we de CL kunnen winnen
Ga lekker met de jeugd aan de gang, daar zijn we groot mee geworden

13-11-2022 15:00

Delaney +14775

@Ajacied1981

Alhoewel ik je mening begrijp én ook wel deel heeft Ajax op dit moment gerichte aankopen gewoon heel hard nodig.
Want met alleen de jeugd ga je het dit of volgend seizoen ook niet redden namelijk.
Tevens is er op dit moment ook niet echt iemand in de jeugd waarbij ik zeg dat die Ajax wel even snel gaan helpen uit deze crisis.

13-11-2022 15:36

Ajaxafc1986 +1001

Helemaal mee eens!!

13-11-2022 15:46

FTS95 +16055

80% eens, ik denk dat we de CL wel kunnen winnen, maar alleen op onze eigen manier. Met een basis van 5-8 eigen jeugdspelers dus en met onze eigen speelwijze.voeg daar een aantal echte toppers aan toe en je hebt de juiste mix.

13-11-2022 15:58

trodat4030 +96647

Er is geen jeugd op rechtsback, als je dit topic nou even doorneemt zie je dat te pas en te onpas staan.

13-11-2022 16:40

barry1988 +24014

We hebben laatst nog een Rb gehaald. Geef de jeugd maar de kans ipv een 22 jarige dure Deen van een kleine club in Italië.

13-11-2022 14:53

Freddy +11409

De laatste rechtsback de we hebben gehaald kan er werkelijk helemaal niks van en moet direct weer verkocht worden

13-11-2022 14:57

barry1988 +24014

Eens maar waarom dan weer zn net niet back halen. Haal dan een top talent of geef de jeugd de kans en de tijd. Ook al zijn ze er nog niet helemaal klaar voor.

13-11-2022 14:59

trodat4030 +96647

Wie zegt dat het een net-niet rechtsback is? Dat maak jij er voor het gemak van omdat je dan denkt dat je een punt hebt. Of volg jij Spezia op de voet?

13-11-2022 15:01

Freddy +11409

Rechtsback in de jeugd hebben we niet echt klaarstaan naar mijn mening. Dat het scoutingsapparatuur niet top werkt lijkt mij duidelijk. Orejuela, Kristenssen en Sanchez is allemaal zonde geld gebleken.

13-11-2022 15:01

barry1988 +24014

Nee ik volg Spezia niet op de voet. Maar een goede speler van die leeftijd speelt wel bij een beter team.

13-11-2022 15:32

trodat4030 +96647

Ah ja, als je zó simpel scout kom je dus zoals Ajax thuis met de Doekhi's, Scherpens en Pieries..... Die zijn ook doodleuk gescout op basis van zoveel wedstrijden gespeeld in de ED en is pas 18 jaar. Dat was voor die spelers domweg genoeg om ze erbij te pakken, nu zien we hoe goed dat werkt..... Jaap Stam was 20 toen hij van de amateurs van Kampen naar Cambuur ging. Dumfries heeft ook pas op zn 18e ofzo de overstap naar een BVO gemaakt (Sparta).. Het zegt allemaal niet zoveel. Het is een beetje een zwaktebod om te wijzen naar zijn leeftijd en het niveau vd club waar hij speelt.

Als je nou had gezegd dat je minstens 10 wedstrijden hebt gezien en dat je zijn kwaliteiten/gebreken kan opnoemen, dan heb je enig recht van spreken, nu bazel je gewoon op basis van NIETS noemenswaardigs.

13-11-2022 16:55

trodat4030 +96647

In de jeugd lopen geen rechtsbacks rond. Alles wat er in de jeugd op rechtsback speelt zijn lapmiddelen die ofwel elders thuishoren, dan wel midden in een omscholingsproject zitten omdat ze van een andere positie komen. Bij Jong lopen er CV's op rechtsback, als het geen 6 is, bij o18 wordt een rechtsbuiten omgevormd, bij o17 idem, want de rechtsback die er liep loopt nu bij o18 weer op 6. Dus, wie zou jij kiezen uit de jeugd? Ik niemand. Niet voor rechtsback.

13-11-2022 14:59

ajaxamst1 +864

Haal nou maar gewoon Vlachodimos, Ziyech en Kevin Alvarez. Voor de rest Youri Regeer meer kansen geven net als Fitz Jim en Hansen.

13-11-2022 14:49

afca1985 +21318

Laten we eens beginnen met een Lcv dat lijkt me het belangrijkste op dit moment, daar worden de meeste fouten gemaakt die ons tegengoals kosten, maar eigenlijk hebben we idd een Keeper,Rb, een fatsoenlijke 6 en een rechtsbuiten ook nog nodig.

En Bassey, Sanchez en Alvarez in de winter verkopen, contract van Magallan en Pierie ontbinden die lopen alleen maar in de weg voor ECHT talent. Keihard doorselecteren en in de zomer wederom. Beide keepers die samen 80 jaar zijn hebben een aflopend contract net als Blind, dan nog Klaassen en misschien Tadic ook weg en het ziet er al veel beter uit. Kortom een hoop werk te doen.

13-11-2022 15:00

Knalpot +3611

Nou doe maar gelijk een rcv ook, woensdag 2 fouten waar ie bij betrokken was en gisteren liet ie bij de 2-3 ook Zivkovic zo lopen.

13-11-2022 18:51

afca1985 +21318

Zoveel onkunde om hem heen dan ga je vanzelf ook fouten maken, ja hij speelt ook gewoon kut idd

13-11-2022 18:53

trodat4030 +96647

Hebben ze het artikel van Chico en Lucca verwijderd...... Waarom in godsnaam?

13-11-2022 14:45

Sampaoli +39196

Gelukkig hebben we net een rechtsback gekocht. Wat een beleid, de belichaming van de armoede binnen onze club.

13-11-2022 14:44

debarbaar +8250

Ik zou eerst maar eens een hoeveleheid bagger gaan verkopen. Je hebt een aankoop of tien gehad en het is de hoogste tijd je verlies te nemen op spelers als Bassey, Lucca, Sanchez, Ocampos, Grillitshc en Wijndal. Daarna zou ik Alvarez verkopen als daar 40 miljoen voor wordt geboden. Daarmee dek je de Hamstra-Meijaard-vander Sar incompetentie verliezen af. Dan zou ik maar eens met Heitinga gaan praten en die een maand of 6 de tijd geven om te kijken of die er cholcolade van kan maken. De ene vage back is nog niet gehaad of de volgende loopt zich warm. Wat is er mis met de beide Youris die in Jong rondlopen? En ik zou al helemaal geen Braziliaanse spits halen als ik de kans had om Siyech terug te halen. Ja je schrijft 'm af over 4 jaar maar dat is dan maar zo. Je gaat ook een afkoopsom tegen de wind in pissen voor Hamstra, Schreuder en van der Sar.

13-11-2022 14:40

Ron403 +6476

Goed dat jij het niet voor het zeggen hebt in ieder geval

13-11-2022 14:44

Patrick78 +51910

Goede speler. Zeker beter dan Rensch en Sanchez.

13-11-2022 14:01

4bier +31367

Geweldig. Sanchez nu al afgeschreven dus.

13-11-2022 13:58

DrFootball +15141

Je moet aan dit soort geruchten geen conclusies verbinden. Echter Sanchez heeft nog niet overtuigd. Ik zou kiezen voor Rensch en Regeer en niet in de val stappen van de zoveelste aankoop.

13-11-2022 14:21

AINIESTA +44620

Categorie Christensen, Orejuela.

13-11-2022 14:27

Zidaan +155

Heeft die Holm dezelfde zakenwaarnemer als Schreuder/Tadic? Want dan weet je het wel...

13-11-2022 13:57

strakkevoorzet +4189

Geef Sarfo maar eerst gewoon een kans voor er er weer gekocht wordt

13-11-2022 13:49

trodat4030 +96647

Sarfo speelt net 4 maanden back, zullen we dat gewoon ff niet doen?

13-11-2022 13:50

strakkevoorzet +4189

nee joh gewoon rustig minuten geven slechter dan rensch kan moeilijk, spelers moeten tegenwoordig opeens 3 jaar wennen in de KKD.. soms gewoon voor de leeuwen gooien en kijken hoe ze zich aanpassen

13-11-2022 13:51

trodat4030 +96647

Ho, nu schrijf je Sanchez verkeerd, nu staat er Rensch....

13-11-2022 13:52

j0rnnn +5103

Laten we dat maar wel doen. Of je verkoopt eerst sanchez Je moet voorkomen dat je straks eigen jeugd in de basis hebt en dure aankopen op de bank.

13-11-2022 13:52

strakkevoorzet +4189

nee hoor ik schreef het goed

13-11-2022 13:53

trodat4030 +96647

Hoe kan je nou van een vaak bankzittende rechtsbuiten in o18 verwachten dat hij binnen 4 maanden omgevormd is tot de rechtsback van het 1e? Dan heb je ze niet allemaal op een rij hoor.... Die jongen maakt nog zóveel positionele fouten (wat natuurlijk heel logisch is, dat hoort bij het proces), die wordt na 10 minuten de Arena uit gefloten, Blind all over again. En dat gaan we een knaapje van 18 aandoen, dan ben je idd een echte opleidingsclub hoor! Hoe verneuk je talentjes 1.0 dit.

13-11-2022 14:00

Nr.10 +111090

Haha, Rensch valt iedere keer door de maand, en jij wil het dan wel even met Sarfo proberen...? Laten we maar gewoon een goede rechtsback KOPEN, voor lekker veel GELD.

13-11-2022 13:54

Nr.10 +111090

Zo is dat.

13-11-2022 18:49

DrFootball +15141

Wel eerst even Rensch en Regeer en dan kan Sarfo (als hij zich blijft ontwikkelen) misschien de volgende in de rij zijn. Ik ben geen fan van Sanchez tot zover en vind dat je deze positie met jeugdspelers zou moeten kunnen invullen.

Rensch is pas 19 en die komt er wel. Alle azijnzeikers staan weer klaar om een jongen van 19 af te branden. Te idioot voor woorden.

13-11-2022 14:23

GNBL +89952 moderator

Alvarez verkopen voor 40-50 miljoen en Danilo van Palmeiras kopen. Het wordt tijd dat we weer met een '6' gaan spelen die ook kan voetballen.

13-11-2022 13:48

trodat4030 +96647

Die hoeven we niet te kopen met Blind, Grillitsch, Fitz-Jim, Regeer en Vos in da house..

13-11-2022 13:50

GNBL +89952 moderator

Al die spelers die jij noemt komen (nog) tekort voor de '6' positie bij Ajax.

13-11-2022 13:50

trodat4030 +96647

Alf ook. Dus? We zijn Ajax en houden gewoon jeugd in ons achterhoofd als we spelers gaan halen. Deze 5(!) opties zijn er gewoon, nóg meer halen is krankzinnig en zal zonder twijfel de reden zijn dat KFJ, Regeer en Vos pleite gaan zodra zich een kans voordoet. Daar gaat je toekomst en je toekomstige kapitaal...

13-11-2022 13:53

GNBL +89952 moderator

Ik vind spelers die te kort komen geen opties. We hebben ook drie keepers in de selectie die alle drie te kort komen voor Ajax 1.

13-11-2022 14:02

trodat4030 +96647

Dan heb je overduidelijk geen flauw idee hoe je een club moet managen. Daar moet je iets verder nadenken dan de 11 spelers in de basis van 1.

13-11-2022 14:06

Knalpot +3611

Je kan niet met 4 net twintigers in de as spelen zeker niet als je daar ook nog een Bassey bij hebt lopen. Blind als 6 of lcv heeft vele gebreken en Grillitsch heeft nog niets laten zien.

13-11-2022 18:56

strakkevoorzet +4189

Precies dit. Danilo van Palmeiras maar ook Patrick de Paula van Botafogo zouden hele goede opties zijn

13-11-2022 13:50

j0rnnn +5103

Alleen spelers kopen die we niet in de jeugd hebben rondlopen. Een 6 kopen zou belachelijk zijn wetende wat er aan komt.

13-11-2022 13:54

GNBL +89952 moderator

Geloof me die hebben we niet in de jeugd rondlopen hoor.

13-11-2022 14:03

DrFootball +15141

Dan heb jij Vos duidelijk nog niet zien spelen. Geeft niet. Gelukkig zijn er mensen die wel weten dat aankopen op deze positie totaal niet nodig zijn.

13-11-2022 14:28

GNBL +89952 moderator

Ik heb Vos heel vaak zien spelen net als Fitz-Jim, beiden spelers met ontzettend veel potentie lees potentie.

13-11-2022 14:29

Stamhoofd +11533

Doe maar eerst een rechtsbuiten

13-11-2022 13:43

JaapStam +136996

Stop AUB met Scandinavische spelers en haal weer Zuid-Amerikaanse pareltjes zoals; Antony, Tagliafico en Martinez!!! Of Davinson Sanchez en David Neres bijvoorbeeld!!!

Ik krijg weer nare flasbacks van spelers als; Sightorsson, Moisander, Fischer, Andersen, Boilesen, Sana pff!!!

13-11-2022 13:35

Schip +23427

Ja man ja man!! Een type als Sanchez bijvoorbeeld. Eg wel eg wel!!!!

Ga goddomme eens een jeugdspeler op die positie opleiden. Zoals Dest, Mazraoui, vdWiel., Tete voor mijn part.

Regeer is een hele pientere speler met positioneel inzicht en functionele techniek. Laat hem als inverted back spelen en het middenveld versterken. Conceicao kan die rechterzone op zich zelf bespelen, zeker als Berghuis er af en toe intrekt achter hem.

Of Fitz Jim. Die is iets scherper in zijn timing in duels, dribbelt makkelijker en daarom wellicht meer geschikt om op rechts te spelen, maar fysiek minder ver. Speelde heel aardig in de voorbereiding. Nooit meer een kans gehad. Waarom niet? In de eredivisie kun je bouwen. Doe dat dan.

En kappen met die trieste Ajax onwaardige koopzucht, omdat een trainer toevallig niet durft of kan opleiden.

13-11-2022 13:42

Nr.10 +111090

@schip, je kan zeggen wat je wil, maar Ajax heeft niet weinig verdedigers opgeleid de laatste jaren. Ze blijven alleen nooit zo lang he. Met Dest en Mazraoui heb je gewoon in de laatste 5 jaar twee prima rechtsbacks opgeleid, en dan heb je nu nog Rensch in de selectie, en zoals jij zegt kan Regeer daar ook spelen. Je hebt centraal Timber en de Ligt afgeleverd in de laatste 5 jaar, en eigenlijk ook nog Botman, die inmiddels in de Engelse top speelt. Linksback is het wat kariger, maar Baas en Salaheddine zullen vast degelijke Eredivisiespelers worden.

13-11-2022 13:56

Schip +23427

Mijn punt is ook niet dat ik vind dat Ajax weinig verdedigers opleidt. Integendeel, dat gaat prima.

Mijn punt is dat je geen prut moet kopen, als je intelligente talenten hebt rondlopen (/verpieteren), die die plek kunnen invullen. En een stuk beter dan Sanchez, die middelmaat is en niets beter dan Klaiber is.

13-11-2022 14:00

Schip +23427

Sterker nog, met eigen jeugd hebben we weer aansluiting gevonden in Europa. Met enkele gerichte aankopen erbij. Nu hebben ze de volgorde omgedraaid.

Iedere keer valt Ajax weer in dezelfde valkuil.

Stel een trainer aan die durft te bouwen en stel een directie aan die dat bewezen heeft te kunnen.

13-11-2022 15:57

Knalpot +3611

We hebben deels door eigen jeugd de aansluiting weer gevonden maar dat hebben we altijd al wel gedaan, het punt was dat we met gerichte sterke ervaren aankopen (blind, tadic, tagliafico en ziyech) die de jeugd bij de hand konden nemen sterker zijn geworden. Die hebben we nu niet of zijn ver over de houdbaarheidsdatum.

13-11-2022 19:02

Schip +23427

Er zijn verkeerde spelers gekocht die in de midden of hogere leeftijdsgroep vallen. Ocampos en Bergwijn kwamen daarvoor. En die leveren niet of te weinig. Wijndal vond ik ook te licht, maar kan wellicht nog aanhaken qua niveau als hij een keertje heel blijft.

Er zijn geen gerichte versterkingen gekocht, maar wegens gebrek aan vertrouwen in scoutingsrapporten is gebruik gemaakt van netwerken van makelaars. Dan mis je dus de specifieke criteria waar de scouts gebruik van maken.

Zie je aan Bassey en Ocampos.

13-11-2022 19:10

Keizer +30078

Maar Jaap, we hebben net zo'n grinta speler gehaald voor de rechtsback die er ook geen hout van kan... misschien Trabelsi ff bellen. Ander soort grinta! 😜

13-11-2022 13:42

trodat4030 +96647

Ja man, geen Laudrups en Zlatans! Graag nog meer Magallans en Gabrichen! Wánt Grinta!!!

Of je kijkt gewoon even wat verder dan nationaliteit.. Ik zeg maar wat geks..

13-11-2022 13:47

Ajax14AMS +25205

Stop AUB met Zuid-Amerikaanse spelers en haal weer Scandinavische pareltjes zoals; Eriksen, Schone, Lerby!!! Of Arnesen, Ibrahimovic en de Laudrup broertjes bijvoorbeeld!!!

Ik krijg weer nare flashbacks van spelers als; Orejuela, Magallan, Cassierra, Giovanni, Delgado pff!!!

Nu ben ik het natuurlijk met je eens dat ik een leuk Braziliaans of ander Zuid-Amerikaanse talent erbij zou willen zien, veel liever dan een Scandinavisch talent zelfs. Vond het alleen wel grappig hoe je met een lijst miskopen een stemming kan creeeren.

13-11-2022 13:48

trodat4030 +96647

Michael en Brian zijn geen tweeling..

13-11-2022 13:51

Ajax14AMS +25205

Lol ik ben nog niet helemaal wakker denk ik, had het iets te laat gemaakt gister avond😅... Broers bedoelde ik natuurlijk, heb het inmiddels aangepast, thanks.

13-11-2022 13:52

Nr.10 +111090

Na het vertrek van Anton stellen we Jeff op als rechtsbuiten.

11-11-2022 21:55

Flipper33 +6826

Jeffinho Is een linksbuiten maar goed zag dat die ook als Rechtsbuiten kan maar Ajax moet daar eens vanaf zien gewoon een echte linksbuiten op links en rechtsbuiten op rechts want Tadic werkt ook niet op rechts

11-11-2022 19:07

Ajacio (de echt +311

Ik heb gehoord dat Ajax mijn tante Sjaan ook volgt !
Heb me gelijk aangemeld als zaakwaarnemer

11-11-2022 15:33

Nr.10 +111090

Ik zou haar voetbalnaam ff aanpassen naar Sjaninho.

11-11-2022 21:55

Patrick78 +51910

Jeffinho Bezosinho

11-11-2022 12:00

Stefansuarez +19014

Kopen heeft pas nut als schreuder weg is

11-11-2022 11:46

ajax4ever001 +18474

We hebben fatsoenlijke verdedigers nodig ja

11-11-2022 11:39

OwenStevenDalberg +27489

Mischien ziet Schreuder er wel een verdediger of keeper in, je weet het maar nooit met die prutser.

11-11-2022 14:54

MarkP +21679

Laat hamstra niks meer kopen zijn ze gek geworden?

11-11-2022 10:45

JTajax +10718

Jeffinho. Klinkt als een gozer die gewoon Jeff heet maar vaak trucjes doet en zo een bijnaam krijgt.

11-11-2022 10:20

trodat4030 +96647

Zoals Jurginho, de twitternaam van Ekkelenkamp....

11-11-2022 10:28

jeffrey_van_der_sluis +30391

Zoals ik😋

11-11-2022 12:16

Flaco +19583

Begin eerst maar eens met een grote schoonmaak. Klaassen, Sanchez, Ocampos en Alvarez weg. Blind en Tadic rustig afbouwen. Ruimte maken voor talenten als Fitz-Jim, Regeer, Hansen, Hato en Misehouy. Unuvar en Salah-Eddine zsm terughalen.

11-11-2022 10:20

trodat4030 +96647

Hato?!? Die is nog 2-3 jaar verwijderd van 1. Daar doet 1 goal in de YL (we hebben het over een CV he? Niet over een spits ofzo) niets aan af. Dat slaat echt nergens op.

11-11-2022 11:02

Flaco +19583

Hij hoeft geen basis te staan, maar laat hem maar zijn wedstrijden in Jong spelen en af en toe wat minuten maken in 1. Je bent angstig om niks.

11-11-2022 11:06

ProfessorX +19827

Mee met jong moet wel kunnen en trainen met 1 .

Ik denk met 2 jaar klopt hij op de eur

11-11-2022 14:06

trodat4030 +96647

Ik ben helemaal niet angstig, ik zie die jongen juist heel veel spelen en ik vind het totaal overtrokken om een speler van o17, die is doorgeschoven naar o18, nu al in 1 te willen zien, enkel omdat je enorm gefrustreerd bent over de speler die er nu staat. Het slaat gewoon nergens op. Het is zoeken naar iets om maar iets te veranderen om het veranderen. Dat je ondertussen een talent als Hato totaal kapot maakt, daar denk je totaal niet bij na of het interesseert je geen ene flikker. Nou, mij wel. Ik heb 100x liever dat die jongen over 2 jaar enige kans van slagen heeft om het wel te redden dan dat je hem nu erbij haalt terwijl iedereen kan zien dat hij daar nog lang niet aan toe is. Zó verkwansel je talent.

Maar hey, zolang jij maar niet naar Bassey hoeft te gluren, toch? Je kunt ook gewoon wat anders gaan doen ten tijde van wedstrijden van Ajax 1. Met je achterlijke gelul.

13-11-2022 14:53

Flaco +19583

Zo man, wat ben jij gefrustreerd zeg om niks. En ik snap echt niet waarom. Hij hoeft van mij niet meteen basis. Lees even goed wat ik schrijf. Ga lekker ergens anders je frustraties botvieren.

13-11-2022 15:02

PH2BOT +40284

We hebben nu minimaal een CL/ EL waardige LCV , RB (en evt keepert) nodig en moeten zsm van die Bassey Emmentaler en Zorge(n) Sanchez af!!

11-11-2022 10:16

Rodsje +14721

Word je niet moe van die domme niet grappige bijnamen?

11-11-2022 13:23

Doediemaar +1001

Hoe laat is van Gaal en welke zender?

11-11-2022 09:48

Hetzijnmaar +5453

Ik neem aan dat Schreuder die waarschijnlijk als keeper wil uitproberen

11-11-2022 09:40

ST +23076

Zolang Schreuder voor de groep staat hebben aankopen ook weinig zin. We staan fokking 3e met de beste selectie en het grootste budget van de Eredivisie. Hij kan er gewoon geen reet van. Het bouwen aan een nieuw team is een drogreden. PSV speelde met maar 4 dezelfde spelers als vorig seizoen en wij met 6.

11-11-2022 09:37

sAFCAd96 +1849

Feyenoord ook maar 4🤡. Bizar hoe onkundig die man.

11-11-2022 09:47

Doediemaar +1001

Als onze fantastische aankopen zullen ook wel een riant salaris hebben dat moet ook nog de komende jaren opgehoest worden daar bovenop door het putje gespoelde 105 miljoen tis toch ongelofelijk en er is niemand maar dan ook echt niemand die daar verantwoordelijkheid voor neemt arrogante slappelingen!!

11-11-2022 09:33

goajaxgo +14125

Ja, koop er nog maar eentje.....!
Heeft Alfred al de zak gekregen?

11-11-2022 09:33

Sampaoli +39196

Pure name-dropping, want Jefferson is het beste als linksbuiten. Laten we die nou net genoeg hebben bij zowel Ajax 1 als in de jeugdopleiding. Kappen met al die aankopen en jeugd doorschuiven!

Begin maar eens met Hansen, Fitz-Jim en Regeer. Baas is ook volledig van de aardbodem verdwenen trouwens.

11-11-2022 09:27

trodat4030 +96647

Idd nu je het zegt.. Baas is al een maand nergens meer in een wedstrijdselectie verschenen, laat staan dat hij nog minuten heeft gemaakt.

11-11-2022 09:43

HarryHarHar +3018

We hebben nog geen aanvallers genoeg, je hoeft echt geen J.C. te A te zijn om te zien dat er een goede keeper moet komen en de verdediging op sterkte gemaakt moet worden, het is maar een gerucht net als dat Ajax nu 3e staat en volgend jaar voorronde Conference league speelt .. oh nee ....

11-11-2022 09:24

trodat4030 +96647

Ajax en Werder zijn geen 'Europese topclubs'. Was het maar waar. Dus dat 'waaronder' klopt van geen kanten..

11-11-2022 09:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.