Geruchtenmolen: 'Ajax gaat Rugani seizoen huren van Juventus'

door Ajax Showtime 1353

Geruchtenmolen: 'Ajax gaat Rugani seizoen huren van Juventus'

door Ajax Showtime 1353

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is officieel geopend en dus nemen de transfergeruchten rondom Ajax toe. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Lees hier de Geruchtenmolen van vorige week!

Donderdag 1 augustus

'Ajax gaat Rugani seizoen huren van Juventus'

Ajax heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Daniele Rugani. Dat meldt de Italiaanse journalist Alfredo Pedulla op zijn website. Diezelfde Pedulla meldt ook dat Ajax en Juventus een principe-akkoord heeft bereikt met Juventus over de verhuur (zonder optie tot koop) van Rugani. De mogelijke komst van Rugani zou losstaan van de toekomst van Josip Sutalo, die wel in de belangstelling van onder meer Bologna. In de afgelopen 48 uur zijn onderhandelingen tussen Ajax en Juventus in een stroomversnelling gekomen, zo schrijft Pedulla.

Dinsdag 30 juli

'Weghorst bereikt persoonlijk akkoord met Trabzonspor en wacht op clubs'

Ajax lijkt naast de komst van Wout Weghorst te grijpen. De Turkse journalist Yağız Sabuncuoğlu meldt via X dat Weghorst een persoonlijk akkoord heeft bereikt met Trabzonspor. De spits wacht nu op het een akkoord tussen zijn huidige club Burnley en Trabzonspor, zodat hij zijn medische keuring kan ondergaan.

Maandag 29 juli

'Ajax gaat strijd aan om Colombiaanse talentvolle aanvaller'

Ajax is een van de clubs met interesse in Carlos Andrés Gómez, zo meldt RCN Radio maandag. De 21-jarige Gómez speelt nu bij Real Salt Lake en staat ook in de belangstelling van Borussia Dortmund en Bayer Leverkusen. Volgens RCN Radio zou Ajax in de afgelopen dagen navraag hebben gedaan naar de situatie van Gómez bij Real Salt Lake. Daar heeft de rechtsbuiten nog een contract tot en met 2027. In de MLS was Gómez in 23 duels 13 keer trefzeker en gaf hij 7 keer een assist.

'Ajax probeert afwachtende Sergi Roberto te overtuigen'

Ajax probeert Sergi Roberto te overtuigen van een transfer naar de Amsterdamse club. Dat schrijft Mundo Deportivo maandag. Volgens de krant uit Catalonië doet Ajax op dit moment de meeste moeite om de bij FC Barcelona vertrokken rechtsback annex middenvelder in te lijven. Naast Ajax is er ook interesse vanuit Saudi-Arabië, terwijl ook West Ham United en Aston Villa belangstelling voor hem zouden hebben. Volgens Mundo Deportivo wordt er echter weinig vooruitgang geboekt. Ajax-trainer Francesco Farioli ziet in Roberto een van de kandidaten om zijn middenveld te versterken.

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7063

Onlogische speler niet? Doe er eerst eens tien (spelers) van de hand.

02-08-2024 11:18

vandenhaas4 +15147

Het lijkt erop dat ze dat laatste proberen. Ik vind het niet verstandig, want op het laatste moment nieuwe spelers inpassen leidt tot problemen.

02-08-2024 13:44

Muddy +2444

Weghorst zoekt een fijne thuisbasis voor z'n gezin. Dan ga je toch niet in een schijndemocratie/dictatuur wonen?

02-08-2024 07:45

Sti Jn +3101

Ik denk niet dat het democratisch proces echt eeen overweging voor Weghorst is. En hoewel het prima toeven is in (delen van) Turkije wil hij een school met zijn “inzichten” oprichten. Daarvoor is de markt in TR nog veel kleiner dan de markt voor democratie. Weghorst weer gewoon dat hij de vervanger is van Chuba zodra deze weggaat. Enige vraag is of dat gaat gebeuren en hoe lang Weghorst daar op wil wachten, maar hij heeft natuurlijk gewoon een contract in Engeland dus loopt maar beperkt risico.

02-08-2024 09:12

AFCA-1983 +17805

Ajax schijnt geïnteresseerd te zijn in Leo Mana als RB

https://x.com/lucas_musetti/status/1819104794943869323?s=46&t=auU1Awch4CzaDXTqaV8mQw

01-08-2024 22:53

FlyingDutchMan +17318

Wie mag dat betalen 🤔

02-08-2024 00:30

ajaxcied4life +26112

Wie heeft er zoveel geld.....

02-08-2024 08:24

YID +165

Een rechtsback, geen overbodige luxe

02-08-2024 08:25

Amsterdammert1987 +288

Diant Ramaj; Sergi Roberto, Josip Sutalo, Daniele Rugani, Jorrel Hato; Renato Sanches, Jorden Henderson, Steven Berghuis; Bertrand Traoré, Brian Brobbey, Steven Bergwijn.

Jeffrey de Lange; Devyne Rensch, Pablo Rosario, Ahmetcan Kaplan, Youri Baas; Branco van den Boomen, Sivert Mannsverk, Kenneth Taylor; Carlos Forbs, Wout Weghorst, Mika Godts.

Pasveer, Gaaei, Hlynsson, Rijkhoff

Rulli, Gorter, Setford, de Graaff, Sánchez, Medic, Ávila, Sosa, Wijndal, Tahirovic, Fitz-Jim, Vos, Ünüvar, Rasmussen, Conceicao, Akpom, Mikautadze verkopen.

01-08-2024 22:43

axelAFCA1996 +832

Met de Lange ga je er ook niet echt op vooruit...

02-08-2024 12:33

F Janssen +2193

Geen goed plan met de opties Sutalo, Baas, Kaplan, Janse, Hato. Zal ook de taal niet spreken. Huren sowieso geen voorbeeld van visie/beleid.

01-08-2024 22:25

johanisajax +8844

Zeer goed nieuws dat Rugani komt!! Voor degenen die het niet snappen / wanbeleid etc. ga maar even mijn comment lezen over de selectie op mijn profiel, daarin staat haarfijn uitgelegd hoe Kroes/Farioli het voor ogen hebben.

01-08-2024 21:10

aschja +20594

Ok Schip.

02-08-2024 00:01

FlyingDutchMan +17318

Huren zonder optie van een bankzitter bij een subtopper in Europa, wanbeleid dus..

02-08-2024 00:32

johanisajax +8844

Huren van een sterke Italiaanse verdediger om de gatenkas bij ons achterin wat te dichten lijkt mij geen wanbeleid.

02-08-2024 01:04

FlyingDutchMan +17318

Zo sterk dat hij al jaren niet van de bank af komt..

02-08-2024 10:20

AFCAFAN +779

Weghorst gaat naar Turkije vermoed ik, en eigenlijk is dat voor hem een betere zet als naar Ajax. Rugani komt denkik wel, waarbij huur een betere optie is als kopen. Ik denk persoonlijk dat Ajax gaat voor een huur met optie tot koop, zodat als hij bevalt wij hem volgend seizoen kunnen overnemen als Ajax er wat beter voor staat financieel. Berghuis gaat blijven dit seizoen geen twijfel over mogelijk.

Ik denk dat er nog wel een aantal weggaan zoals Sosa, Bergwijn, Wijndal en nog een aantal. Daarmee kom je in de winter wat vrijer en financieel heb je dan ook weer wat om verder te kijken.

Ajax gaat ook meer uit de jeugd proberen door te laten stromen om zo extra inkomsten te genereren als het misgaat in de europese competitie.

Verder moet er op het veld een goede mix komen tussen jonge creatieve spelers, en ervaren spelverdelers etc. waarbij het middenveld en in de aanval creativiteit moet komen. Met van den Boomen, Henderson en Berghuis zit je voor dit seizoen wel prima maar men moet na dit seizoen wel op zoek naar versterking op diverse plekken. Bergwijn mag trouwens van mij gelijk vertrekken, past gewoon niet binnen ons Ajax is mijn persoonlijke mening.

Daarnaast denk ik dat het voor dit seizoen, erop of eronder is voor Taylor. Taylor moet zich nu écht belangrijk gaan maken en gaan trainen op zijn passes binnendoor maar hij doet mij ergens denken aan Klaassen, zowel in voetballend opzicht als de situatie om hem heen.

Farioli mag van mij, ook al zou dit seizoen niets worden, aanblijven. Ik gun hem minstens twee á drie seizoenen om een goed elftal te bouwen en Ajax terug te laten komen, waarbij je telkens in ieder geval voor een plaats moet strijden in de top 3 en dat moet lukken met de individuele kwaliteiten die er zitten/komen.

Ik kijk uit naar het seizoen!

01-08-2024 19:14

Freddy +11544

Als Weghorst naar Turkije zou gaan dan had hij daar nu al gezeten

01-08-2024 19:34

AFCAFAN +779

Mwahh, dat denk ik niet hoor maar we gaan het zien. Ik denk niet dat hij naar Ajax komt dit seizoen, maar zo wel is hij voor mij welkom hoor.

01-08-2024 20:36

JJFajax +3564

Bergwijn is toch echt 3 klasse beter dan Forbs. Als die geen ruimte krijgt heb je ook niks aan hem

01-08-2024 22:09

NouridolbergNeres34 +1926

Forbs moet je lekker verkopen, voegt niks toe. Lekker naar de olympische spelen sturen voor de 100 meter.

01-08-2024 23:15

Sies +4537

Pasveer/Ramaj

Rugani. Kaplan
Sergi Roberto Hato
Henderson
Taylor. Eriksen

Traore. Godts
Brobbey

01-08-2024 18:46

1991 +7787

Gek als ik Mika een keer in een Gravenberch rol op t middenveld wil zien..?

01-08-2024 18:47

kolan90 +1242

Ja je bent gek

01-08-2024 19:04

1991 +7787

Dankje voor de bevestiging..

01-08-2024 22:03

Ajaxlee +5597

Taylor kan ik echt niet meer aan. Het eeuwige talent

02-08-2024 00:44

Sies +4537

Taylor kann ook voor een goede vervanger gewisseld worden

02-08-2024 02:28

sirfugy +540

Eens. Blijft gewoon eeuwig een jongetje dat teert op zijn talent bij de jeugd. Rensch net zo. De oorlog win je niet met dit soort gasten helaas.

02-08-2024 03:30

WTFPers +825

Ik vind eigenlijk wel dat er een optie tot koop in het contract moet met een gelimiteerd transferbedrag. Als hij het goed doet, ben je hem eigenlijk alweer kwijt voor het seizoen daarna.

01-08-2024 18:43

w86 +9535

Dan moeten er wel 2 partijen dat willen. Juve wil waarschijnlijk cashen na een goed seizoen bij ons, waarin ze mogelijk ook nog een deel van zn salaris blijven betalen.

01-08-2024 20:18

Brooklyn +4155

Het is een beetje afgekeken van psv. Huur wat goeds en je koopt een ticket CL inc. 60m. Dan mag hij gerust terug naar Juve. Ik breng ‘m wel.

02-08-2024 18:27

HertogH +15938

Huur is prima, in tegenstelling tot koop.

01-08-2024 18:43

OpNaarNummer4 +2020

Prima als je hem huurt, had hem niet genoeg gevonden als vervanger van Sutalo, maar als hij gaat strijden met Sutalo voor een basisplaats is het prima. Als je Sutalo verkoopt moet je denk ik beter halen of een jongen met een groot potentieel of een verdediger met hele goede opbouwende kwaliteiten.

01-08-2024 18:40

1991 +7787

Tagliafico - Van Dijk, Tete en Dumfries zijn volgende zomer transfervrij, ik blijf verder dromen #okdoei

01-08-2024 18:40

Stamhoofd +11555

Dumfries? Dat klinkt meer als een nachtmerrie

01-08-2024 19:09

Koekie87 +21030

En onze rapper Depay erbij om de stemming erin te houden!!!

01-08-2024 19:10

Odin2710 +2141

Wat zij we toch weer positief hier met z'n allen. Man man man.

01-08-2024 18:37

Ajax The Best +16715

Ja, welkom bij Azijnzeikers Showtime

01-08-2024 18:40

Pazuzu +107

Top! Goede backup voor Sutalo

01-08-2024 18:33

023Haarlem +3378

Rugani gaat ons niet verder helpen.

Kijk wat PSV doet, die huurde spelers zoals Tillman en Simons.
Dit soort spelers gaan Ajax verder helpen.
Of haal een speler zoals Schouten.

01-08-2024 18:28

Berghuis +14458

Dan moeten die spelers wel vrij zijn en naar Ajax willen.. Simons was een gemiste kans voor Ajax, die wilde zelf waarschijnlijk ook liever naar Ajax. Z'n management heeft hem zelfs aangeboden. Tillman was echt een wel/niet en eerlijk gezegd, vind ik dat nog steeds. Bayern München doet in mijn ogen veel te makkelijk afstand van een speler dat z'n groot talent zou moeten zijn. Bayern heeft z'n zaakjes prima op orde als het om scouting gaat, die hebben zelf grote twijfels. Schouten is een gokje geweest en ze hebben goed gegokt. Maar dat was met ons bij Martinez niet anders.

01-08-2024 18:40

Amsterdamnoord +6208

Schouten een gokje??

02-08-2024 08:50

MM1974 +1451

Krijg een beetje een Mislintat gevoel, Ajax bejaarde elftal

01-08-2024 18:27

WTFPers +825

Heeft alleen akpom gehaald van 28 jaar voor de rest waren alle spelers jonger. Daarnaast veteranen Tadic en Klaassen eruit gewerkt.
En Henderson, die is niet gehaald door mislintat.

01-08-2024 18:45

Koekie87 +21030

Doet me meer denken aan de tijd van ten Cate, Jol toen men kwam aanzetten met een heel stel uitgebluste Spanjaarden zoals Juanfran, Roger, Urzaiz of wat te denken van spelers zoals Atouba, Kouffour en dan ben ik er vast nog wel een paar vergeten.

01-08-2024 18:52

thelordjoshua +10641

Mislintat bracht juist alleen maar jongeren.

01-08-2024 19:13

Koningtoto +60904

Kan mij t rotten. Als we maar winnen vanavond.

01-08-2024 18:19

Masterdamxxx +923

Vitesse zal blijven bestaan.

01-08-2024 18:16

Koningtoto +60904

Ik hoop t niet. Vraag maar aan,Veendam en Haarlem waaom

01-08-2024 18:20

023Haarlem +3378

Wat bedoel je met Haarlem?
Ik was HFC Haarlem supporter, ben benieuwd

01-08-2024 18:29

023Haarlem +3378

Laatste bericht, dat vitesse meer moet aanleveren.

01-08-2024 18:39

Jopie +490

Het salaris bij Ajax moet drastisch omlaag, maar toch wordt er serieus gekeken naar spelers als Rugani en Sergi Roberto. Hoe valt dat te rijmen?

Het sleutelwoord is hier herstructurering.

Doel van Kroes: structureel kosten te verlagen. Hieronder drie onderdelen daarvan.

Het huidige financiele probleem is dat structurele kosten te hoog zijn.

De vele aankopen zijn recent en dus nog lange, resterende contracten. Daarbij hoort jaren aan salarissen en afschrijvingen.

Het idee was dat te compenseren met CL en verkopen; beide afwezig dit jaar.

1⃣ kleinere selectie

Dat werd deze week al duidelijk; te veel spelers voor een wedstrijdselectie. En elke speler (niet-jeugd) speler die niet aan bod komt, levert weinig op, financieel én sportief.

Maar nieuwe staf is nieuwe kansen voor iedereen, plus een langzame markt.

2⃣ winst niet het belangrijkst

Ja, spelers zo duidelijk 'in de verkoop' is nadelig voor de prijs. Natuurlijk wil Ajax zo veel mogelijk te krijgen, maar puntje bij paaltje:

➡️kosten van de begroting af is belangrijker dan winst

Tijd tikt helaas, dus keuzes worden gemaakt.

3⃣ korte vs. langetermijnkosten

Dan het meest belangrijke: kosten op de *langere* termijn.

Minder verdienen op verkopen is eenmalig; alle winst óf verlies van transfers telt alleen dit boekjaar.

Daarbij weet je 100% zeker dat de kosten van die spelers weg zijn; de crux.

Het vasthouden van deze spelers om 'volgend jaar misschien wel meer te vangen' is véél minder zeker. In de tussentijd heb je weer een jaar hun kosten moeten dekken.

Pak daarom je verlies in één keer. En doe dat in een jaar dat het financieel al zwaar is. Of beter gezegd...

Dit zijn de kosten van herstructuren.

Het hogere verlies in één jaar betekent minder verlies in vele jaren. Anders wordt het weer hopen en gokken op een goed jaar. Risky business. Opnieuw.

Bovendien heb je hier je eigen vermogen voor; die klap kun je opvangen.

Hoge(re) salarissen van Rugani, Traoré, en misschien Sergi Roberto oid?

Met huurconstructies en korte contracten voorkom je dus langetermijnkosten.

En een laag dieper; dan maar deze kosten 'dekken' met verkoop van iemand als Vos of Ramaj...

De situatie dwingt tot kiezen.

Verre van ideaal, maar er moet op korte termijn ook gepresteerd worden.

Andere keuzes zijn op lange termijn duurder en veranderen niets structureels.

Tijdens de verbouwing wonen we nog volop in het huis.

Zonder verbouwen zitten we volgend jaar wéér in hetzelfde schuitje.

01-08-2024 18:11

023Haarlem +3378

Was je enter knop kapot????

01-08-2024 18:15

Jopie +490

Was zo op twitter opgeschreven. Maar als je dit soort informatie niet wilt lezen prima.

01-08-2024 18:19

OuweReus +592

Wel netjes om even je bron te vermelden (Jose De La Verde op X)

01-08-2024 18:31

Jopie +490

Had in een andere topic dit wel gedaan, alleen vergat het te doen bij deze…

01-08-2024 18:38

JesperDeVlo +5537

Goede uitleg!

Ik ben het helemaal eens met je uiteenzetting. Er moeten keuzes gemaakt worden, om in de komende jaren weer een gezonde huishouding te krijgen.

De uitdaging van Kroes en Farioli, zeker geen gemakkelijke, is dat er een balans moet zijn op korte termijn tussen 'saneren en presteren'.

Kroes en Farioli hebben de verantwoordelijkheid om met ervaren krachten de selectie aan te vullen zodat er meegestreden kan worden in de competitie om de 2e plaats (CL).

Het is de verantwoording van Beuker dat als we een of twee jaar verder zijn, er talenten klaarstaan die jongens als Traore en Rugani kunnen vervangen om Ajax naar het niveau te brengen waar we naar streven.

De gedachte dat we na zo'n waanzinnig slecht jaar (en transferbeleid) we maar even 5 topaankopen moeten doen die ons weer direct moeten terugbrengen op het niveau ten tijde van Ten Hag is zonder enige realiteitszin.

01-08-2024 18:19

Postmus +1204

Hogere salarissen voor een Rugani, Henderson en Sergi Roberto valt heel makkelijk te rijmen. In een team met duidelijke leiders, die in ervaring en coaching zeer belangrijk zijn, kan je een stuk makkelijker een team opbouwen vanuit de eigen jeugd, met jonge spelers. Naast dat de leiders de spelers om hun heen opleiden, mentoren ze ook een hele selectie aan jonge spelers.

Kapitaalvernietiging, alles behalve! Een duidelijke visie om weer terug te keren naar waar we om bekend stonden: de opleiding en branie, zonder leiders kom je er niet, zonder leiders naast maar ook op het veld komen er ook geen nieuwe grote talenten.

Verder is Traore nog makkelijker te rijmen, tekent voor twee jaar in de piek van zijn potentie. Als hij dit jaar knalt kan Ajax hem voor een leuk bedrag doorverkopen of misschien een langer contract aanbieden als we wel meedingen in de bovenste regionen en kwalificeren voor Champions League.

01-08-2024 18:23

Chrismokum020 +16496

Zou toch wat moeten kunnen als je jarenlang bij Juve gespeeld hebt.

01-08-2024 18:08

Indy2 +15261

Kroes: "Het is ook niet altijd zo dat de duurste spelers de beste spelers zijn. Het is aan ons om de ondergewaardeerde spelers te vinden ...."

01-08-2024 18:07

JohnDylan +23220

Ik dacht dat Ajax opzoek was naar ervaren spelers? Rugani heeft maar zo’n 200 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld. Dat is maar zo’n 20 wedstrijden meer dan Šutalo. Rugani heeft 147.4 keer 90 minuten aan Serie A ervaring.

01-08-2024 18:07

Patrick78 +53076

Ook trainingen met Chiellini, Bonucci, Barzagli, Cristiano Ronaldo is ervaring….

01-08-2024 18:08

JohnDylan +23220

Ahh, dus de lat lig zo laag qua nodige ervaring dat zulke ervaring al voldoende is?

01-08-2024 18:09

Patrick78 +53076

Voor Eredivisie - niveau? Ja

01-08-2024 18:10

RuffRhythim +24837

Nee de financiële lat ligt niet zo hoog...

01-08-2024 18:11

JohnDylan +23220

Dan moet je niet achter een speler als Rugani met een relatief aan de financiele situatie waarin Ajax zich bevind hoog salaris.

01-08-2024 18:11

hatodetoekomst +579

Want wat gaat hij verdienen dan?

01-08-2024 22:57

NoPants +7536

Hoe kom je erbij. Het verschil is veel groter

01-08-2024 18:24

emieltjuhh +18154

2019 in de basis gestaan en kopduel van de ligt verloren vanuit de 1-2 ajax😉

01-08-2024 18:06

Patrick78 +53076

Precies!

Hij is een echte Ajacied!

01-08-2024 18:06

Sies +4537

Ja een echte 🤣

01-08-2024 18:09

Eyongtarkaenoh +2647

huren kan weinig kwaad. boomlange gek dus kan wel wat helpen

01-08-2024 18:05

1991 +7787

Was de transfervrije Matip (ex Liverpool) geen betere optie geweest?

01-08-2024 18:02

Patrick78 +53076

https://www.capology.com/player/joel-matip-33458/#google_vignette


6 miljoen per jaar. We hebben geen geld

01-08-2024 18:05

joao_bento_rolf_fernando +241

Is die niet erg blessuregevoelig?

01-08-2024 18:06

Standby +10198

Huren zonder optie tot koop vind ik prima. Rugani is niet de ervaren kracht die wij zoeken, dit is eigenlijk een eeuwig talent. We betalen dus gelukkig geen transferbedrag voor een speler die denk ik gaat tegenvallen.

Ik ben wel benieuwd naar de salaris die wij hem dan zullen betalen (als dit bericht klopt).

01-08-2024 17:54

4Ever14 +6656

Snap ook niet hoe hij überhaupt in het profiel past van RCV bij Ajax, heeft geen echte ervaring, kan niet verdedigen met ruimte in de rug en aan de bal is het ook niks bijzonders. Vind het eigenlijk gewoon geldverspilling.

01-08-2024 19:08

Standby +10198

Hij past ook niet in het profiel, maar Farioli wilt hem en dus proberen wij het. Ik vind eigenlijk dat wij een coach geen invloed meer moeten geven, hoogstens een veto om een transfer tegen te houden. Met Ten Hag hadden wij ook geld verspilt aan Labyad en Klaiber.

Bij Liverpool krijgt Slot ook 0 invloed en bepaalt de technische directie wie er gehaald wordt, dat moeten wij in mijn optiek ook gaan doen.

01-08-2024 19:32

4Ever14 +6656

“Bij Liverpool krijgt Slot ook 0 invloed en bepaalt de technische directie wie er gehaald wordt, dat moeten wij in mijn optiek ook gaan doen.”

Ja gewoon dit en wat je ervoor zei dat de trainer wel nog een veto heeft in geval hij de speler totaal niet gaat gebruiken.
Las dat ze dat nu ook bij United doen met Ten Hag.

01-08-2024 20:12

ajax4ever001 +18716

Ik lees veel negatieve berichten over Rugani en dat men het liefst een type Pepe heeft in zijn jonge topjaren tsja wake up mensen Ajax heeft daar nu het geld niet voor. De meeste hier hebben veelste hoge verwachtingen dat Ajax even met een topper aan komt zetten. Dat is niet de situatie die Ajax als club zich nu kan veroorloven

01-08-2024 17:53

NoFX +1577

Davidson Sanchez, voor hoeveel kwam die hier? Als we geen geld hebben, moeten we het creëren. Niet besteden aan een huurspeler vind ik

01-08-2024 18:04

JesperDeVlo +5537

Je hebt geen idee wat Overmars destijds aan Transfersom plus makelaarskosten heeft uitgegeven aan de transfer van Sanchez. Dat was een duur geintje, zeker ook omdat Barcelona op het vinkentouw zat destijds om Sanchez binnen te halen...

01-08-2024 18:26

Ajaxfan16 +27559

Het blijft toch bizar dat je zoveel geld hebt uitgegeven aan troep, dat je nu een 30-jarige moet huren. 2 jaar geleden zag het er zo goed uit, totdat er 2 man bizarre bedragen aan troep uitgaven. Een jaar later, dacht er een andere man, laat ik maar even het overige geld uitgeven aan allemaal gokjes. Is er eigenlijk ooit zoveel wanbeleid gevoerd bij een club? In 2 jaar tijd, van alles kunnen kopen naar hopen dat je een 30-jarige kan huren.

01-08-2024 17:52

Ommers +189

Ik mag toch hopen dat hij beter kan voetballen dan in zijn 'hoogtepunten' filmpjes is te zien.... Niet best.

01-08-2024 17:50

E5314 +1245

Huur vind ik opzich goed zo- met geen koop verplichting ( mocht t kloppen )

Want stel je voor het is een ergere prutser dan onze grote vriend Josip 😩😩🤦🏾‍♂️🤦🏾‍♂️ en dan MOET je m kopen hahaa hahaa

Pfff wat een tijden zijn t 😑😑

01-08-2024 17:43

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Kan iemand me hier vertellen hoe Rugani het afgelopen jaar heeft gedaan en meer dan 3 wedstrijden heeft gekeken van Juve (met Rugani in de basis).

01-08-2024 17:38

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Nee? Dan kan ik hier net zoals iedereen onzin blijven lullen.

01-08-2024 17:52

MeisterX +6995

Mag hopen dat Sutalo dan niet verkocht wordt. Afgaande op afgelopen seizoen kan ik me prima vinden in degenen die hier wél hopen dat Sutalo gaat, maar als ik hem in de voorbereiding zag, wil ik hem heel graag een seizoen onder Farioli zien. Wie weet kan hij zelfs nog iets leren van Rugani, hoewel ik die laatste niet per se veel beter vind dan Sutalo. Ik hoop in ieder geval dat het huren van Rugani, in dat geval, wordt gebruikt om Sutalo nog een seizoen te laten 'rijpen'. Ik ben me heel erg bewust van zijn prijskaartje, maar hij is ook pas 23. In Nederland ben je dan al 'oud', terwijl je in bijna alle andere landen nog als talent gezien wordt. Sutalo heeft echt wel iets.

01-08-2024 17:36

Godenzonen83 +1013

Rugani bezit niet over de voetballende kwaliteiten die nodig zijn in de opbouw. Als sutalo al niet geschikt blijkt voor het Ajax voetbal dan vrees ik dat rugani een nog slechtere match zal zijn. Als wissel wellicht nuttig maar nooit voor de basis

01-08-2024 17:33

Noxin +15672

Ik ben al blij als tie een beetje kan verdedigen.

01-08-2024 17:37

NipeB +15852

Is hij dus niet erg goed in, want nooit een vaste waarde geworden. Gewoon een simpele verdediger. 1000x liever onze eigen jeugd en Kaplan.

01-08-2024 17:45

Koekie87 +21030

Wat maakt deze jongen eigenlijk beter dan wat we al hebben rondlopen!!! Ja heeft jarenlang bij Juventus gespeeld, maar was daar nooit een onbetwiste basisspeler of wat dan ook. Hebben wel vaker van dit soort gokjes genomen om spelers op basis van naam of ervaring binnen te halen, maar heeft vaker negatief uitgepakt dan positief.

01-08-2024 18:02

4Ever14 +6656

“Wat maakt deze jongen eigenlijk beter dan wat we al hebben rondlopen!!!”

Helemaal niks.

01-08-2024 19:11

Noxin +15672

En werkelijk geen enkele steekhoudende argument waarom het geen goede verdediger zou zijn voor Ajax. :)

01-08-2024 21:03

Godenzonen83 +1013

Rugani is een degelijke verdediger maar niet goed aan de bal. Ajax staat voor opbouw van achteruit en daar heb je spelers voor nodig die behendig zijn. Sutalo is ook een prima verdediger maar die komt momenteel ook niet mee in het Ajax spel: ik durf te zeggen dat sutalo een beter voetballer is dan rugani

02-08-2024 00:38

Noxin +15672

Daar hoor ik dus weer tegenstrijdige berichten over. :/

"Rugani staat bekend om zijn tactische veelzijdigheid, fysieke kracht en sterke luchtduels. Ondanks dat hij niet uitzonderlijk snel is, blinkt hij uit in anticipatie en markeervermogen. Rugani is een intelligente verdediger die liever op positionering vertrouwt dan op agressieve tackles. Zijn vertrouwen in balbezit maakt hem ook capabel om het spel van achteruit op te bouwen. Voornamelijk speelt de verdediger vanuit de centrale positie, waar hij zowel als linkercentrale-, als rechtercentrale verdediger kan functioneren."

02-08-2024 01:43

MarkP +21836

Laat farioli maar schuiven, we kunnen het allemaal niks vinden, Farioli weet toch wat het beste is voor ajax? ik geef hem het voordeel vd twijfel.

01-08-2024 17:31

Cohiba +2326

Ja want hij is ook keeperstrainer geweest…

01-08-2024 17:42

NipeB +15852

Op basis waarvan? Werkt overal 1 jaar, leuke babbel en een voorkeur voor 40 jarigen (Dante en nu Pasveer). Voetbal lijkt niet op Ajax voetbal. Helemaal niet laat maar schuiven. Enorm goed opletten. Dit soort non spelers als Rugani of Rosario, daar moet je voor gaan liggen. Wij blijven zo weer zitten met die rommel als Farioli en zijn staf weer verder trekken want die kans is levensgroot. Het is een echte jobhopper die nog nergens meer dan max een seizoen heeft gewerkt en ook al gewoon ontslagen is. Dat blinde vertrouwen is op niks gebaseerd. Niet op successen hiervoor, want hij heeft niks bijzonders gepresteerd en ook niet op het voetbal of de fitheid tot nu toe. Leuke praatjes horen we vaker, maar daar prik je toch zo doorheen? Eerst maar eens presteren en een gaan aanvallen zoals Ajax betaamt met een fit elftal en hoog eindigen in de eredivisie. Dan mag je meepraten over aankopen maar toch niet nu? Nu is het nog niks meer dan een passant. Verliest hij vanavond, dan wordt het alweer heel lastig en zijn keuzes tot nu toe uitvergroot. Dan staat de spanning er vol op.

01-08-2024 17:49

vak114 +5546

Neem nog een slokje azijn makker.

01-08-2024 18:04

RuffRhythim +24837

Voetbal lijkt niet op Ajax voetbal.

Haha dat doet het al twee jaar niet 😂

01-08-2024 18:16

NipeB +15852

Azijn heeft niks te maken met een trainer die nog niets heeft laten zien op het veld qua prestaties laten meepraten over het aankoopbeleid. Na alles wat er is gebeurd de afgelopen 2 jaar dacht je dat Ajax inmiddels verstandiger is. Ik vind het vertrouwen en ophemelen hier van Farioli sterk lijken op verlosser Kroes eerder en de top directeur Mislintat. Cruijff zei ooit dat hij nog nooit een zak geld had zien scoren. Hetzelfde geldt voor praatjes. Daarmee scoor je ook niet.

01-08-2024 18:26

barry1988 +24096

Misschien alvast Ivan Roman vastleggen voor volgend seizoen. Pas 18 een groot talent en niet duur. Dan kan hij volgend seizoen Rugani of Sutalo opvolgen.

https://www.transfermarkt.com/ivan-roman/profil/spieler/1101447

01-08-2024 17:29

trodat4030 +97469

Dan ga je weer hetzelfde probleem veroorzaken als je nu aan het oplossen bent....

01-08-2024 17:37

barry1988 +24096

Deze jongen heeft al aardig wat wedstrijden gespeeld in de Copa libertadores en Copa Sudamericana. En hij houdt zich goed staande. Nu halen en verhuren. Niet voor niks willen Chelsea en Wolves hem ook.

01-08-2024 17:41

trodat4030 +97469

Wordt hij daar aangestuurd of stuurt hij zelf aan? Dát is namelijk vooral het probleem waar ik op doel. Misschien is hij een uitzondering ala Matthijs, die feitelijk al een aanvoerder was bij zn doorbraak, maar ik acht de kans niet heel groot.

01-08-2024 17:46

barry1988 +24096

Nog niet een leider daarom zal ik hem ook nog een jaar verhuren en veel minuten laten maken. Tegen die tijd kunnen Kaplan of Hato (als die blijft) de boel aansturen.

01-08-2024 17:54

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Als Weghorst niet komt zou ik Michiel Kramer wel willen zien bij Ajax.

01-08-2024 17:29

sucre +15285

🤯🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡

01-08-2024 17:30

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Ervaren speler. Echte Ajax fan ook.

01-08-2024 17:36

ajax4ever001 +18716

Hij zal vast een paar dozen kroketten willen hebben als eis. ;) En nee die moeten we niet bij Ajax willen hebben.

01-08-2024 17:37

trodat4030 +97469

En dan nog steeds eens in de zoveel tijd aanschuiven bij tv Rijnmond?

01-08-2024 17:38

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Hij zit daar alleen aan tafel om in de picture te komen bij Ajax.

01-08-2024 17:39

Nr.10 +111771

Of anders Jack de Gier.

01-08-2024 17:38

SpartakAmsterdam +5525

Goed man! Lex Immers ook maar halen? En Farioli ontslaan en dan John ‘jodenjacht’ vd Brom als trainer aanstellen?

01-08-2024 18:02

Koekepeer +1467

Ik zou hem polsen! Als hij dan toehapt gelijk zeggen: 'Geintje, natuurlijk hoeven we je niet.' .

01-08-2024 18:21

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Als hij toehapt een broodje kroket in zijn reet stoppen.

01-08-2024 18:45

023Haarlem +3378

Rugani heb ik veel bij Juventus gevolgd.
In alles is hij geen Ajax speler.
Ik zou mijn pijlen op Sepp vd Berg houden.

01-08-2024 17:27

Patrick78 +53076

En wie is een Ajax speler?

01-08-2024 17:28

NipeB +15852

Een Ajax CV volgens velen op AS schuift in, is erg snel want moet met enorm veel ruimte in de rug spelen, heeft een goede pass en kan bijdragen aan de opbouw. Een voetballende CV. Dat is Rugani allemaal niet want dat is echt een hele simpele mandekker. Zat niet voor niets op de bank. Je huurt een soort Magallan of Medic maar dan net iets beter. Gooi gewoon Kaplan en Baas voor de leeuwen. Farioli moet geen inspraak hebben nu, die moet gewoon presteren met het team dat er is.

01-08-2024 17:54

Patrick78 +53076

Ok. Een naam?

01-08-2024 18:02

RuffRhythim +24837

Spelers met Ajax-dna wawawa.....🤪

01-08-2024 18:15

Patrick020 +22551

houden? daar zijn de pijlen niet op geweest deze transfer window

@patrick78 fitz jim!

01-08-2024 17:29

Patrick78 +53076

Ja maar Fitz Jim is geen verdediger…..

01-08-2024 17:29

Patrick020 +22551

Martinez is een echte Ajax verdediger!

01-08-2024 17:32

Patrick78 +53076

Ja zeker!

De Ligt ook.

Onhaalbaar

01-08-2024 17:32

WantAmsterdam +116341

Gaat toch niet om deze spelers zelf maar om het type wat ze zijn. Timber kwa type ook erg dichtbij een Ajax CV.
Rugani is in niks een Ajax CV.

01-08-2024 18:07

Eriksen10 +4813

Een Ajax verdediger (centraal) is veel aan de bal en kan met ruimte in z’n rug verdedigen. Zijn erg schaars.

01-08-2024 17:45

Bky +57063

Gelukkig geen koop. Scheelt al heel wat.

01-08-2024 17:25

nightgoat +31369

Lijkt mij een typische "gerichte" Ajax deal.

01-08-2024 17:24

Steffenhagen +38246

En Sutalo dus gewoon verpatsen

01-08-2024 17:24

komopajax777 +13353

Waarom?Sutalo deed het goed in de thuiswedstrijd tegen Vojvodina.Bij een goed seizoen bij Ajax kan hij het dubbele waard worden.Je hebt ook meer nodig dan
Rugani alleen.

01-08-2024 17:38

Steffenhagen +38246

Sutalo kan er geen kloten van. Ook thuis stapte hij niet goed uit . Drama deze man

01-08-2024 17:39

FysioPat020 +26521

Bij het horen van de naam Juventus gaan sowieso al mn nekharen overeind staan. Ik heb helemaal niks met die club. Zou wel eens een moeilijk huwelijk kunnen gaan worden..

01-08-2024 17:24

Ajax The Best +16715

Precies, wat een hekel aan die club. Zeker na 1996.
En wat heb ik genoten in Turijn een paar jaar terug.

01-08-2024 17:29

AFCAjaxMidNineties +12820

Huren is gewoon prima!! Goedkope oplossing en directe versterking. Alles erop zetten om direct CL te halen volgend seizoen! Kan Dies Jansen rijpen en Sutalo evt. weg voor een goed bod.

01-08-2024 17:22

Baco123 +7062

Prima optie inderdaad, vooral als je niks tot weinig te besteden hebt

01-08-2024 17:23

wilbert.b +3133

Precies dit

01-08-2024 17:27

GNBL +90623 moderator

Pepe zit nog zonder club. 10x beter dan deze Rugani.

01-08-2024 17:21

trodat4030 +97469

Moet je wel steevast het dak open houden, dan kan ie rustig 17 spitsen de A2 op trappen dit seizoen.. Plus hopelijk nog wat in Europese thuiswedstrijden.

01-08-2024 17:24

FysioPat020 +26521

Pasveer, Pepe, Dante
Daar gaat onze gemiddelde leeftijd 😅

01-08-2024 17:25

Koekie87 +21030

Miura ook nog halen uit Japan, nog steeds profvoetballer op 57 jarige leeftijd.

01-08-2024 17:51

Altijdindestraat +40396

Prima deal, in deze omstandigheden!

01-08-2024 17:19

Rockpotje +9653

De beste invulling van de positie rechts centraal is met Sutalo en een ervaren speler om mee te concurreren. In principe ben ik dus blij als er een goedkope oplossing is om dat te bewerkstelligen. Maar dan moet Sutalo dus wel blijven anders heb je volgend seizoen helemaal niemand voor die positie.

Over de speler Rugani ben ik alleen niet meteen positief. Wat we zoeken is een echte leider met ervaring op het hoogste niveau. Rugani is nooit echt basisspeler geweest, dus in hoeverre kan je verwachten dat hij opeens een leider is? Gaan we dan niet weer dezelfde fout als met Sutalo maken? Hij heeft ook niet buiten Italië gespeeld, behalve een totaal mislukt avontuur in Frankrijk met 107 minuten bij Rennes. Gaat hij het dan meteen even neerzetten op de manier waarop we dat bij Ajax graag zien met een hoge laatste lijn, doordekken en linies overslaan in de opbouw?

Het kan zijn dat Rugani de enige haalbare speler is van enig niveau. Maar ik vraag me toch af of Simon Kjaer niet gepolst is. Dat is echt een bewezen leider met een fijne persoonlijkheid. Hij heeft overal in Europa gespeeld en spreekt meerdere talen. En hij heeft een knotje. Dus ook op dat gebied hoeft Farioli Pasveer dan niet meer op te stellen.

01-08-2024 17:18

komopajax777 +13353

Rugani had natuurlijk wel de wereldtop voor zich met Chielini en Bonucci.Voor Ajax kan Rugani echt van grote waarde zijn.Een echte Italiaanse verdediger is meer dan welkom.

01-08-2024 17:40

NipeB +15852

Totaal niet. We spelen niet op z’n Italiaans en hebben juist geen behoefte aan Italiaanse mandekkers. De Ligt is helemaal verpest bij Juventus.

01-08-2024 17:56

Rockpotje +9653

Had. Dat is inderdaad het juiste woord. Inmiddels zijn die al even weg. De Ligt en Demiral zijn weg. En is Rugani daarna basisspeler geworden?

01-08-2024 19:27

trodat4030 +97469

Vind het op zich een prima tussenoplossing voor een club met een erg lege portemonnee die we momenteel zijn. Wel jezelf versterken met de o zo broodnodige ervaring, ik ga er gemakshalve vanuit dat hij zijn medespelers kan aansturen, dat geeft de nog piepjonge verdediging dan de rust die ze zo node missen. Geen optie tot koop vind ik ook geen groot probleem, het geeft je de tijd om een lange(re) termijn oplossing te scouten die ook net even wat jonger is zodat daar nog wat restwaarde aan vast zit, maar wel de ervaring en mondigheid heeft om de coachende en sturende rol over te nemen zonder dat elke je euro ziet vervliegen. Als je deze Rugani wel (volgend seizoen) zou kopen is die kans namelijk vrij klein met zijn dan 31 jaar. Ben benieuwd of Sutalo nu dan gaat vertrekken of dat die de rol van Medic als stand in gaat vervullen, voor de laatste rol vind ik hem nogal een de prijs namelijk. Daarbij is hij, ondanks het voorbije seizoen en EK nog best veel waard en verdient hij een fors salaris, eigenlijk te veel om hem op de bank te houden.

De scouting moet dan op zoek gaan naar een mondige en goed opbouwende vervanger, liefst van mid-twintig voor volgend seizoen.

01-08-2024 17:11

trodat4030 +97469

O en voor iedereen die de hele week heeft lopen rondstuiteren om Pasveer-Ramaj kunnen mogelijk nu weer tot bedaren komen, met Rugani vervalt de reden om Remco boven Diant te verkiezen, hebben we die saga ook weer gehad.

01-08-2024 17:29

FysioPat020 +26521

Zoeken we niet naar een cv die met ruimte in de rug kan spelen? Dat is namelijk iets wat Šutalo verweten wordt. Rugani met zn Juventus-verleden heeft niks anders gedaan dan met zn kont tegen de eigen 16 te spelen onder Sarri en Allegri?

01-08-2024 17:11

Mitchjo +6244

Ja inderdaad, daarom snap ik het enthousiasme hier niet zo goed.

01-08-2024 17:12

Goos +138

Kijk maar even op youtube dan zie je goed (als je goed kijkt dan ga je het zien) hoe hij ruimtes dicht loopt voor de tegenstander en een aanval mooi vertraagd zodat anderen weer aan kunnen sluiten.

01-08-2024 17:14

Koekie87 +21030

Op Youtube ziet alles er vaak beter uit dan in de werkelijkheid!!!

01-08-2024 17:17

Goos +138

Dat zo wie zo

01-08-2024 18:09

bbh4 +187

Nee we hebben een ervaren communicator nodig die mensen letterlijk en figuurlijk op hun plek zet

01-08-2024 17:16

Mitchjo +6244

Top, dan maak ik ook wel kans.

01-08-2024 17:18

bbh4 +187

Ik geloof gelijk dat je beter bent dan Sutalo ja :D

01-08-2024 17:20

NipeB +15852

Hij heeft vanaf de bank vast enorm veel gecommuniceerd 😂. Wat een sof tot nu toe. Een blessuregevoelige rechtsbuiten en een simpele mandekker die op de bank zit. En dat gaat dan ten koste van jeugd want Sutalo houden we. Lekker Pasveer erbij en Henderson ervoor en dan verbaasd zijn dat we links en rechts ingehaald worden door teams die wel fris voetbal spelen.

01-08-2024 17:59

bbh4 +187

Sutalo gaat niet blijven, die raken we wel kwijt als we hem verpakken als "ervaren kroatisch international"

01-08-2024 18:58

Koekie87 +21030

Ach de meeste lezen waarschijnelijk de naam Juventus en denken dan blindelings dat we een of andere topverdediger binnen halen. Bij deze jongen mag je daar je vraagtekens bij zetten. Leuk natuurlijk dat hij daar speelt maar was daar gewoon een 12de of 13de man die heel af en toe mocht komen opdraven. Is echt niet dat het een Maldini is die Ajax wil ofzo.

01-08-2024 17:20

gusanito +5454

Dante had er ook weinig ervaring mee en is traag als stront door een trechter, maar vulde dit onder Fariolo geweldig in bij Nice.

01-08-2024 17:20

FysioPat020 +26521

Dante is dan ook net zo oud als Pasveer hè.

01-08-2024 17:21

FdJMdL +4505

graag Weghorst rondmaken na vanavond

01-08-2024 17:10

Baco123 +7062

Zou akpom toch eerst moeten vertrekken lijkt mij

01-08-2024 17:24

Eriksen10 +4813

Rugani is in z’n leven nog nooit basisspeler geweest. Is dat dan ervaring ?

01-08-2024 17:10

Sportvolgert +41023

Mathijs de ligt is ook al jaren geen basisspeler, die mag van mij ook wel komen.

01-08-2024 17:17

trodat4030 +97469

Selectie: 347, basiselftal: 144, ingevallen: 27, zonder invalbeurt bij de selectie: 176, geschorst: 0, geblesseerd: 13, Afwezigheid: 0

Alleen cijfers vd Serie A erbij gepakt, best veel basisplaatsen voor iemand die 'nooit basisspeler is geweest'..

01-08-2024 17:18

Eriksen10 +4813

144 in een periode van 12 jaar als prof, staat gelijk aan 12 basisplaatsen per seizoen.
Hiernaast vaker niet ingevallen dan in de basis gestaan.

Matthijs de Ligt had op z’n 20e al meer basisplaatsen.

01-08-2024 17:27

trodat4030 +97469

41.5%, zo erg als jij het doet voorkomen is het allemaal niet. Konden het er meer zijn, ja, konden het er minder zijn, ja ook.

01-08-2024 17:35

Eriksen10 +4813

Hierin zitten denk ik ook cijfers van z’n eerste twee seizoenen bij Empoli. Sinds seizoen 15/16 is het niet veel meer hoor.

01-08-2024 17:40

trodat4030 +97469

Klopt, en? Is dat dan geen ervaring die hij meeneemt? Je lult je er niet onderuit, 41,5 procent is gewoon best behoorlijk en staat haaks op jouw gelul.

01-08-2024 17:51

Eriksen10 +4813

Met een 4,1 op m’n rapport was ik nooit tevreden

01-08-2024 19:22

barry1988 +24096

Benieuwd wie de eerst volgende aankoop van ons gaat worden...... Rosario, Weghorst, de Lange of super Deef? Wie komt in welke volgorde? Of toch nog een talent waar iedereen vrolijk van wordt?😜😂

01-08-2024 17:08

Patrick020 +22551

ik denk weghorst voor akpom

01-08-2024 17:09

Baco123 +7062

Dat denk ik ook ja

01-08-2024 17:10

barry1988 +24096

Zit er wel dik in. Met Weghorst kan ik nog wel leven maar de rest zou pure armoede zijn.

01-08-2024 17:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.