El Ghazi over topper tegen Ajax: 'Ik kan niet ontkennen dat het voor mij een speciale wedstrijd is'

door Justin Fokkens 126

Bron De Telegraaf

El Ghazi over topper tegen Ajax: 'Ik kan niet ontkennen dat het voor mij een speciale wedstrijd is'

door Justin Fokkens 126

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Anwar El Ghazi verdedigt dit seizoen de kleuren van PSV en is blij om in Eindhoven weer meer in actie te mogen komen, zo vertelt hij in gesprek met De Telegraaf. De oud-Ajacied keerde afgelopen zomer terug in Nederland, na in het buitenland onder contract te hebben gestaan bij Lille OSC, Aston Villa en Everton.

Het afgelopen jaar kwam de aanvaller nauwelijks in wedstrijdverband in actie. Dit viel hem vanzelfsprekend zwaar. 'Ik ben wel eens geblesseerd geweest en dan was ik er maximaal drie maanden uit. Dat is mentaal toch iets anders. Nu ben ik er een jaar uit geweest zonder blessure, puur omdat trainers het niet in me zagen zitten. Dan gaat het ook in je hoofd spelen. Als je dan weer wedstrijden gaat spelen, kom je niet alleen fysiek tekort, maar heb je ook twijfels.'

Volgend weekend staat er voor El Ghazi een bijzondere wedstrijd op het programma, wanneer hij met de Eindhovenaren op bezoek gaat bij Ajax. In Amsterdam komt hij onder meer zijn oud-ploeggenoten Daley Blind en Davy Klaassen tegen. 'Ik kan niet ontkennen dat het voor mij een speciale wedstrijd is. Iedereen weet van mijn verleden bij Ajax, dat ik daar mijn debuut heb gemaakt en drie jaar daar heb gespeeld'.

Vol vertrouwen

De oud-Ajacied heeft echter vertrouwen in een goed resultaat voor zijn huidig werkgever. 'Ik denk dat we er goed opstaan. We hebben veel kwalitatief goede spelers, spelers die het verschil kunnen maken. Ik zie kansen tegen Ajax, ze zijn zeker kwetsbaar. We gaan er vol voor', zo besluit El Ghazi.

Denk jij dat Ajax zich weet te plaatsen voor de Europa League door te winnen van Rangers FC? !

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

jerryisthename +31712

Leuke sympathieke jongen, Anwar. Goede voetballer ook die simpel speelt.
Ik gun hem alle succes, maar zondag even niet. 😉
En geen schaal in mei.

31-10-2022 23:19

valentino88 +2512

Alfred bewaard het beste voor nu. Brobbey spits met Kudus erachter. Strooit ons al weken zand in de ogen. Dit wint Ajax zonder al te veel problemen. Lekker man.

31-10-2022 16:12

Oxxer +163874 moderator

Als Schreuder vasthoud aan zijn opstelling wordt het een hele lastige wedstrijd met de snelheid die zij voorin hebben en het gebrek aan bij Ajax.

31-10-2022 16:03

Flipper33 +6826

Denk dat Psv helaas wint vind Ajax echt matig tot slecht spelen

31-10-2022 13:30

Tim.S +3922

Ik heb er wel een goed gevoel over :)

31-10-2022 14:07

Dolblij +44984

Succes met je speciale wedstrijd Anwar........

31-10-2022 12:06

Harrie.S63 +1699

Mooi psv zet zich zelf neer als de grote favoriet.

31-10-2022 11:57

Betuwe85 +20546

Houd zondag de boel maar dicht op het moment dar je ruimtes weggeeft ben je gezien. Zeker met blind die keer op keer niet mee verdedigd. Zou een van gaaltje proberen

31-10-2022 11:27

Ajax4glory +3262

5 5 0 spelen 😂🤣😂🤣

31-10-2022 18:43

Red Devil +3604

Om deze overschatte speler hoeven we ons niet druk te maken.

31-10-2022 11:15

Eurysaces +29505

Je weet alweer hoe dit gaat aflopen. Ajax gaat er met ruime cijfers af, maar speelt ergens in de wedstrijd een goed kwartiertje en Schreuder zal het weer over "progressie" hebben. De media zal er ook alles aan doen om hun favoriete trainer te behouden, focus zal weer op de spelers/aankopen gelegd worden. De supporters volgen als makke lammetjes en wijzen naar Blind en Tadic, ipv het complete verval van het elftal en de club.

Bosz is verdomme vrij, klaagde echt niet over de 8 nieuwe basisspelers waarmee hij tegen United aantrad. Is iemand die altijd voor het voetbal gaat, een speler als Ocampos was onder hem nooit binnen gekomen. Maar nee, noem Bosz en we horen niks anders dan dat ene puntje dat hij liet liggen tov Feyenoord. Overigens weet ik ook dat dit dromen zijn, binnen Ajax gaan ze echt geen dominant figuur binnen halen met een Cruijff filosofie.

31-10-2022 11:05

goajaxgo +14124

Eerste alinea volledig mee eens, de tweede niet.
Bosz is een geldgraaier en een charlatan.
Met veel geluk de finale bereikt waarin Ajax helemaal niks heeft laten zien.
Stapte op bij Ajax, zogenaamd om zijn principes, maar in werkelijkheid omdat ie een worst van Dortmund voorgehouden had gekregen.
Verder overal mislukt, maar wel veel oprotpremies opgestreken.

31-10-2022 11:09

goajaxgo +14124

Alsof er geen grijstinten tussen zwart en wit zitten.

31-10-2022 12:00

Eurysaces +29505

Welke club haalt nou met veel geluk een finale van een Europees toernooi? Moet ik dan denken aan de hand van God, die net als bij Maradona naar beneden kwam om die bal er in te tikken?

Bosz heeft Ajax in een jaar tijd weer smoel gegeven op het veld, met een haast compleet nieuw elftal. Nu zitten we met een trainer die al klaagt met 3 nieuwe basisspelers in zijn elftal. Met een selectie die vele malen beter is dan die waar Bosz mee mocht werken.

Bosz is een eigenwijze vent, die moet je niet bij een club zetten die niet aansluit bij zijn visie. Bosz is dan ook geen geweldige trainer, maar wel een trainer die perfect bij Ajax past.

31-10-2022 12:21

Eurysaces +29505

Volgens mij hebben we wel meer succesvolle trainers gehad die zonder prijzen binnen kwamen. Bosz hoorde daar overigens niet bij. Met Heracles de KKD winnen is gezien de weerstand een grotere prestatie dan met Ajax de eredivisie.
Prestaties bij Ajax worden Europees gemeten, EL finale met een magere en nieuwe selectie voldoet.

31-10-2022 12:45

Gogopepa73 +3529

Stiekempjes hoop ik dat we uit met 2-1 verliezen van Rangers (dan toch spelen we EL) en thuis vol op ons bek gaan tegen die kutboeren zodat Alfredje zijn biezen kan pakken.

31-10-2022 11:03

MV3 +2668

Op zoiets kan ik nooit hopen.. Ik hoop dat we gewoon twee wereldpotten spelen en dat de motor gaat draaien en er iets moois ontstaat

31-10-2022 11:04

Gogopepa73 +3529

Dat is dan valse hoop want die zes punten gaan we niet winnen. Dan hoop ik op 2x gelijk spel.

31-10-2022 11:06

MV3 +2668

Prima dat jij dat doet. Ik hoop dat je over het algemeen iets minder pessimistisch in het leven staat.. Ik hoop gewoon op 6 punten. En als het tegen PSV niet met mooi voetbal gaat dan maar een lelijke 1-0 heb een hekel aan verliezen van die club.

31-10-2022 11:35

OntlastendeMiddenvelder +1987

That's the spirit.
Doet me denken aan vrede in Israel die pas ontstaat als de Palestijnen meer van hun kinderen gaan houden dan ze Israëliërs haten. Dezelfde gedachte: je haat Schreuder meer dan dat je Ajax liefhebt.

31-10-2022 11:05

Ajacied33 +36696

Er zal pas vrede in Palestina zijn als de Israëliërs hun biezen pakken en het land aan de rechtmatige eigenaars geven...

31-10-2022 12:15

Ajaxtrouw +6339

Ik snap dit soort teksten nooit

31-10-2022 11:28

ajaxrosenberg +1359

Wij zijn kwetsbaar, maar PSV is al helemaal kwetsbaar. Als Blind weer centraal speelt, zullen we wel behoorlijk wat goals moeten maken. Topwedstrijden tot nu toe allemaal verloren, dus het zou wel eens een do or die wedstrijd voor Schreuder kunnen zijn.

31-10-2022 10:57

ajax4ever001 +18409

Misschien moet de F-Side en 410 maar eens nieuw elan gaan brengen door samen een nieuwe kern te vormen tussen jong en oud want dit heeft Ajax echt nodig nu er niet echt iets meer is.

31-10-2022 10:54

noppenkoning +41140

Tijd voor revanche van de Bekerfinale en Johan Cruijff schaal.

31-10-2022 10:49

Engeltje +7351

Ik hoop het ook maar het gevoel en de realiteit is helaas anders, wij de bal en het spel maken, Pisvee de doelpunten uit een counter en niet te vergeten uit een corner, Luuk de Jong kan vrij inkoppen waarschijnlijk.

31-10-2022 10:54

noppenkoning +41140

Ben er ook bang voor als je ziet wie allemaal makkelijk een goal maakt bij ze, Gakpo, de Jong, Madueke en Simons.

31-10-2022 11:01

wimdep +1298

Deze jongen overschat zichzelf! In basis erg simpele speler die alleen in de eredivisie wat kan laten zien.

31-10-2022 10:31

ajax4ever001 +18409

Laten we aub eerst naar onszelf kijken

31-10-2022 10:45

DankzijCruijff +48672

Wat een bullshit kraam je uit. Als er één iemand is met een bescheiden persoonlijkheid dan is hij het wel.

31-10-2022 10:55

wimdep +1298

Bescheiden persoonlijkheid en Ajax.....dat past niet.Oh vandaar dat hij is weggegaan !

31-10-2022 17:47

Schip +23362

Altijd meer een back in hem gezien door zijn fysiek en beperkte finesse. Net als Becker.

Maar goed, alleen Van Gaal slaagde erin van middelmatige aanvallers wereldbacks te maken. Sindsien hebben we mislukte experimenten met Duarte en Sinkgraven gezien. Gaat zoveel talent verloren op die manier. Zie de loopbaan van Schweini na zijn transformatie.

31-10-2022 10:26

louis60 +11472

1-3. Schreuder out. Rensch, Sanchez, Ocampos en Wijndal weg. In winter: nieuwe trainer, RB, LB, keeper en TD. Na WK opbouwen met versterkingen.

31-10-2022 10:12

Sampaoli +39158

We hebben dit seizoen nog geen topper gewonnen en tegen de kleintjes zijn de goede wedstrijden op één hand te tellen. Tijd om orde op zaken te stellen dus. Met winst creëren we de broodnodige buffer, want het programma is wat betreft moeilijke wedstrijden in ons nadeel.

Het is ook tijd dat onze grote namen opstaan. Bij PSV doet Gakpo dat, Luuk de Jong idem. Op het middenveld speelt Guti een erg goed seizoen. Xavi Simons levert, toptalent is dat.

Bergwijn (30+ miljoen!), Tadic en in mindere mate ook Timber en Alvarez. Ze moeten het gaan laten zien tegen een sterke tegenstander. Eigenlijk levert alleen Berghuis dit seizoen structureel.

31-10-2022 09:58

Gonzalez75 +5865

Waarom staat hij hier nog in een Ajax shirt afgebeeld? Hij is al jaren weg, doe dan iets met casual kleding.

31-10-2022 09:56

Familie.K +433

Enig idee hoeveel spelers uit ere en KK divisie in Ajax pyama slapen?
Ook een soort van nog niet uit de kast durven komen omdat je ziet dat zij het betere voetbal spelen.
Ja maar je opa is toch ook voor…😂❌❌❌

31-10-2022 15:19

Michael 1974 +21981

Ff iets anders….ben natuurlijk ook niet blij met hoe dit seizoen gaat, en tegen pav altijd lastige wedstrijden. Maar……als we verliezen staan we ‘gewoon’ aan kop en als we winnen nemen we echt afstand…..dus laten we nou ook niet te dramatisch gaan doen over die wedstrijd tegen psv.

Dat ons spel veel beter moet, de trainer ook in mijn ogen verkeerde keuzes maakt en we veel talent rond hebben lopen wat de kans moet krijgen, staat daar los van. Zondag winnen en we staan ver voor!

31-10-2022 09:41

Ajax4glory +3262

Als we verliezen staan we 2 punten achter PSV en dan moeten we eerst maar zien de inhaalwedstrijd te winnen van Vitesse

31-10-2022 09:52

Michael 1974 +21981

Okee, op verliespunten….maar strekking: gaan we zondag lafjes hopen dat we net voor blijven en gaan op zijn Amsterdams met lef zorgen dat we ver voor komen te staan….

31-10-2022 10:10

Ajax4glory +3262

Ik hoop op een overwinning op PSV, maar heb er een zwaar hoofd in

31-10-2022 10:38

ajax4ever001 +18409

Tegen PSV dik verlies en Schreuder mag dan vervolgens gewoon aanblijven mark my words

31-10-2022 10:48

Chrismokum020 +16394

Prima speler, die meer brengt op rechtsbuiten dan Tadic en Bergwijn bij ons doen. Bergwijn natuurlijk omdat het geen rechtsbuiten is en daarmee komen we gelijk op het kritieke punt; gaat Schreuder eindelijk afstappen van Blind en durft hij Kudus achter Brobbey te zetten en dus Wijndal achter Bergwijn? Dit zou al een mooi begin zijn. Schreuder heeft het voor elkaar gekregen om beide vleugels vleugellam te maken, waardoor we meer via de as moeten voetballen en ironisch genoeg daar geen voetbal hebben met Alvarez en Klaassen. Hoe maak je jezelf onnodig zwak? Zo dus..

31-10-2022 09:34

Web +178830

EL Ghazi laat zelfs meer op de rechtsbuiten positie zien dan Bergwijn
Best pijnlijk
Bergwijn heeft veel rust dagen op het veld

31-10-2022 09:26

ajax4ever001 +18409

Zijn 2 totaal verschillende type buitenspelers

31-10-2022 10:49

Web +178830

Dat klopt
Maar Bergwijn speelt niet naar zijn mogelijkheden. Dan ben je snel, en wil je alles in de voet hebben

31-10-2022 11:46

DamskoStrijderss +9641

Iedereen ziet dit seizoen kansen tegen ons. Zelfs Schubbekutteveen 36. Wat zijn we afgegleden in een korte tijd..

31-10-2022 09:05

Ajax The Best +16459

Ja, Excelsior zag ook kansen

31-10-2022 09:16

Web +178830

Ajax heeft meer punten dan de laatste jaren na deze speelronde

31-10-2022 09:27

Web +178830

Het is spel is zelfs heel erg slecht
Toch ben ik nog wel blij dat ze boven aan staan, en hopelijk snel met een andere trainer

31-10-2022 11:51

Engeltje +7351

Fc Den Bosch ruikt ook kansen tegen ons op kunstgras op een doordeweekse dag is dat niet eens zo raar

31-10-2022 10:52

karlhof +4702

Snelheid is de sleutel. Met Blind, Sanchez, Alvarez, Klaassen en Tadic wordt het een mission impossible. Met Regeer, Wijndal, Taylor, Kudus en Conceicao wint Ajax. Bovendien moet Gorter eerste keeper worden. Ik word een beetje moe van Pasveer, die fout na fout maakt.

31-10-2022 08:35

Reyden +1393

En gorter gaat het beter doen, op basis van?

31-10-2022 08:38

ratje +3505

Het gaat niet alleen om snelheid. Het is geen Fifa. Hoewel snelheid natuurlijk wel nuttig is.

31-10-2022 08:48

El Pistolero +4932

"Snelheid is de sleutel".

Als je snelheid nodig hebt om verdedigend overeind te blijven, betekent dat automatisch dat je achter je tegenstander aan moet rennen en dan speel je sowieso een verloren wedstrijd of je die snelheid nu wel hebt of niet. De sleutel waar jij het over hebt past zelden op een slot, je gaat wedstrijden niet winnen omdat je snel bent, een team dat in staat is wedstrijden te winnen, heeft die snelheid niet nodig. Als er iets is dat Ajax de afgelopen jaren heeft laten zien, is het dat wel. De beste strijdwijze tegen een team als PSV is compact staan als de tegenstander de bal heeft, dan komen die snelle jongens van PSV er niet doorheen en hebben ze niets aan hun snelheid. Daarvoor hoef je alleen maar naar de wedstrijd uit het seizoen 18/19 te kijken, toen liet PSV Ajax volledig kansloos omdat dat team Ajax met de eigen wapens wist te bestrijden, de tegenstander voortdurend onder druk wist te houden en bijna alle afvallende ballen wist te veroveren. Als Ajax er in zou slagen om compact te staan, gaat PSV het heel moeilijk krijgen omdat dat team veel te weinig spelers heeft die over de creativiteit, inzicht en leiderschap beschikken om een dergelijke wedstrijd open te breken. Bovendien is de verdediging van PSV allesbehalve solide en zit de kracht van het team vooral in het aanvallende gedeelte van het elftal. Ajax zou dan ook veel meer hebben aan snelheid in de voorste linie dan achterin en op het middenveld. Daar is ervaring en gogme van veel groter belang, om wedstrijden als tegen PSV winnend af te kunnen sluiten heb je veel meer aan denkers dan aan rennende paarden, een combinatie van beide is een veel betere oplossing. Maar het begint met de absolute wil om te winnen, het team dat die het meest heeft, heeft daarmee ook de beste kans om de wedstrijd te winnen. Wat Gorter betreft, die staat er natuurlijk niet voor niets naast na aanvankelijk eerste keus te zijn geweest, dat is omdat hij de druk niet aan kon en door zijn weifelachtigheid een vertragende factor was in de opbouw van Ajax en een onzekere keeper is natuurlijk ook niet bepaald bevorderlijk voor het vertrouwen van zijn medespelers. Juist in dot soort wedstrijden en in de staat waarin Ajax momenteel verkeert heeft het team een keeper nodig die rust brengt, zoals Pasveer en Stekelenburg.

31-10-2022 09:09

goajaxgo +14124

Kan het het hem niet kwalijk nemen met slaapmiddel Schreuder als coach.

31-10-2022 11:01

El Pistolero +4932

"Kan het het hem niet kwalijk nemen met slaapmiddel Schreuder als coach".

Mooie metafoor. Je kan inderdaad onmogelijk beweren dat Schreuder als een heel erg gepassioneerde coach over komt.

31-10-2022 11:09

karlhof +4702

Een middenveld met Taylor, Berguis en Kudus of met Berghuis, Klaassen en Alvarez? PSV gaat heerlijk achteroverleunen en hooppt de counter. Dan ben je met Alvarez en Blind kansloos.

Ervaring heeft Ajax met Berghuis, Bergwijn en ook Timber die de nieuwe aanvoerder moet zijn. Ajax moet vooruit kijken niet teren op een paar mooie jaren in Het feit dat Stekelenburg op de bank zit is een aanfluiting. Gorter wordt afgerekend op een wedstrijd waarin Ajax slechts op 70% speelde door (opnieuw) de chaotische voorbereiding en uitgaande transfers.

31-10-2022 11:36

deMeester +11450

Ik kan me nog een wedstrijd herinneren met Goter in het doel, tegen wie was dat ook alweer??

31-10-2022 09:17

Web +178830

Alsof die jongens die jij noemt snelheid hebben
Bergwijn heeft snelheid en vraagt de bal in de voet, dat moet anders
Maar ja de spelers hebben niemand boven zich die dit eens heel duidelijk overbrengt

31-10-2022 09:23

ajax4perez +9526

Ik hoop uiteraard op winst! Maar als K psv zo zie spelen tegen Arsenal en NEC. Dan hou ik me hart vast.

31-10-2022 08:30

Ajacied33 +36696

Nec is......Nec. En Arsenal moet je niet te zwaar aan tillen, de ploeg uit Londen deed er niet echt veel aan. Met een normale opstelling win je gewoon van Psv. Ze verliezen ook van Cambuur en Groningen he met 2-7

31-10-2022 08:32

GinoAFCA +14793

Nooit echt doorgebroken ik ben benieuwd zondag

31-10-2022 08:24

Bals +3764

Ik hoop dat El Ghazi op de afscheidswedstrijd van Schreuder blijkt te spelen.

31-10-2022 08:24

Capocapo +12001

Weer zo’n ‘supporter’ die op een slecht resultaat van Ajax hoopt

31-10-2022 08:27

Robbie78 +3792

Verschil tussen korte- en lange termijn. Op korte termijn uiteraard klote, maar op de (middel)lange termijn red je er wellicht het seizoen mee.

31-10-2022 08:36

Bram +2042

Hij is ook geen supporter maar vind het denk ik leuk om de boel op te stoken

31-10-2022 08:38

Ajax4glory +3262

dat schijnt de enige manier te zijn om die kale dwaas uit Amsterdam te jagen. Ik wens Ajax al 44 jaar het beste toe. Hoop dat ze elke wedstrijd winnen. Maar wat er nu gebeurd is Ajax onwaardig

31-10-2022 08:42

NoPants +7480

Ik snap dat je van hem af wilt, maar als je hoopt op een afstraffing tegen de grote concurrent zodat je sneller van deze trainer afkomt, ben je geen supporter. Je support ajax namelijk al niet meer na 4 slechte maanden en hoopt op een nederlaag.

Je bent een successsupporter, en er waren maar 4 maanden minder voetbal nodig om ervoor te zorgen dat je ajax niet meer steunt en hoopt op een nederlaag. Chapeau man!

Korte/lange termijn bullshit. We staan 4 punten los en jij wilt ze 3 punten laten inlopen zodat het moment sneller komt dat schreuder vertrekt en we onder zijn vervanger weer uitlopen? Triest.

31-10-2022 08:44

El Pistolero +4932

"Verschil tussen korte- en lange termijn. Op korte termijn uiteraard klote, maar op de (middel)lange termijn red je er wellicht het seizoen mee".

Een nieuwe coach zou helemaal opnieuw moeten beginnen en kan daarmee pas in januari beginnen omdat het WK er aan zit te komen en praktisch alle dragende spelers van Ajax daar naar toe gaat. Ten Hag had al 3 maanden nodig om de puzzel opnieuw te leggen toen hij 2 sterkhouders moest vervangen, terwijl hij over een veel betere selectie beschikte dan waar zijn opvolger het mee moet doen. Kennelijk ben je ook alweer vergeten dat Ten Hag en Bosz toen ze eenmaal aan de klus waren begonnen een half seizoen nodig hadden om hun team te smeden en dat dat tot gevolg had dat ze beiden de titel aan de concurrentie moesten laten en voortijdig werden uitgeschakeld in de knvb beker (door resp. Cambuur en Twente). Ik ben het dan ook niet met je eens dat het ontslag van de trainer goed zou kunnen zijn voor de korte termijn. Ik denk dat het net als na het ontslag van Marcel Keizer bij de juiste opvolger eerder een keuze voor de lange termijn zou zijn en de kans groot is dat het net als toen ten koste zou gaan van de resultaten voor de korte termijn. Ik denk dat Louis van Gaal de enige Nederlandse coach is die in staat is in korte tijd een nieuw team te smeden, maar gezien diens leeftijd en broze gezondheid zou dat natuurlijk ook gewoon een korte termijn oplossing zijn. Bovendien liggen de trainers die aan het profiel voldoen dat Ajax voor functie van hoofdcoach heeft opgesteld en momenteel beschikbaar zijn niet voor het oprapen. Daarom lijkt me de kans dat Ajax Schreuder tijdens het lopende seizoen zal ontslaan niet zo heel groot, tenzij de club op een gegeven moment zoveel wedstrijden zou verliezen dat de titel uit het zicht raakt. Als dat zou gebeuren, is de kans heel groot dat de club op zoek naar een opvolger bij Frank de Boer terecht zal komen omdat die volledig voldoet aan het profiel, beschikbaar is en ondanks dat hij de beschikking had over een gemankeerde selectie in 4,5 dienstverband 4 landskampioenschappen heeft binnen gehaald en daarmee op nationaal niveau tot de best presterende trainers uit de geschiedenis van de club behoort. En ik vraag me sterk af of de supporters die massaal om het vertrek van Schreuder schreeuwen daarop zitten te wachten.

31-10-2022 09:43

ajax4ever001 +18409

Ik snap het wel.. veel zijn Schreuder meer dan zat als coach en dat is niet eens zo gek ook.

31-10-2022 10:50

Hetzijnmaar +5453

Als je toevallig ook vanmiddag de boot richting Newcastle neemt Bals!!!
neem een zwemvest mee

31-10-2022 09:05

DeMeervanweleer +7567

Als Schreuder weer aankomt met Klaassen op 10 en Daley als linksback, dat gedoe met Dusan en Bergwijn, als hij glashard blijft ontkennen, wat iedereen met ook maar een beetje voetbalverstand duidelijk ziet, dat dat gewoon niet meer werkt, dan ga ik weer niet eens meer kijken, net als tegen Liverpool, dan ga ik lekker klussen. Is trouwens wel een negatief record dat geen trainer van Ajax ooit eerder voor elkaar kreeg bij mij, niet meer naar m`n cluppie willen kijken.

31-10-2022 08:21

DeWijsneus +25675

LICHTPUNTJES!!

31-10-2022 08:23

Ajacied33 +36696

Ik heb zelfs Napoli thuis na de 1-3 niet meer gekeken, net zo als Napoli uit na een kwartier uitgezet. En Liverpool thuis na de 0-3 ook niets meer gezien. Ik kan dat gewoon niet, Ajax vernederd zien worden en je weet dat er nog zoveel tijd is om te spelen. Ik heb dit 1x eerder meegemaakt onder de Boer, dat ik de tv uitzette. We verloren jaren geleden van Psv uit met 4-0, en die 4e goal was ergens net na rust. En nu maakt Schreuder het mogelijk om ruim 3 helften van Ajax te skippen

31-10-2022 08:30

Ajax The Best +16459

We hebben in de afgelopen 40 jaar wel meer moeilijke perioden gehad. Als supporter moeten we het team altijd blijven steunen.

31-10-2022 09:19

DeMeervanweleer +7567

Op zich heb je gelijk, maar dit is zo kansloos en frustrerend tegelijk omdat het namelijk níet hoeft. Met een beetje logisch opstelling en wisselbeleid zijn van die onvermijdelijke nederlagen ook niet meer aan de orde. Met deze selectie kan en mag je echt betere resultaten en wedstrijdbeeld verwachten.

31-10-2022 09:35

UwSchipper +5591

Ik begrijp het volkomen.
Helaas begrijp ik dat volkomen.

31-10-2022 09:56

Newbee34 +6716

Wordt een zware dobber. Hopelijk zit een beetje mee.

31-10-2022 07:55

Noam +4080

Vergeet deze man maar Xavi Simons? Geboren Amsterdammer. Waarom zit hij niet bij ons? Overmars had hem zeker binnengetrokken

31-10-2022 07:38

Simpelishetmoeilijkst +25125

Die heeft al veel teveel van Jankie-Luuk geleerd. Kijkt net als die jankbak.

31-10-2022 07:54

Ajaxadam1 +31667

Anwar wel een notoire overlopert. Jarenlang stoerdoen dat hij echt niks met Marokko heeft en echt een Nederlander is, en nu druk bezig met een Marokkaans paspoort en hopen op het WK.

31-10-2022 06:33

Qifesh +24917

Goedemorgen wat een onzin man.. De andere Nederlandse marokkanen daar kozen gewoon voor nederlands elftal als het kon hoor.. Als er een bevolkingsgroep weet dat loyaliteit aan een paspoort bs is, dan zijn het de Marokkanen wel.. Ziyech en nous hadden liever al bij Nederland willen spelen hoor.. Anwar moest eigenlijk gewoon in de spits en hoop dat ie dat bij Marokko kan laten zien. Zoveel spitsen heben we niet.

31-10-2022 06:41

DankzijCruijff +48672

Ajaxadam1 heeft er wel een handje van om gauw met populistische uitspraken te strooien en de onderbuik te laten regeren...

31-10-2022 07:50

Ajaxadam1 +31667

Haha die onderbuikgevoelens hebben t wel heel vaak bij t juiste eind he. Ookal vinden jullie dat hier niet zo leuk.

31-10-2022 08:04

Ajax27 +19086

Denk je werkelijk dat als ie kans zou maken in het NL elftal dat ie dan voor Marokko wou spelen?

Ziyech wou ook jaren voor Nederland spelen maar werd niet geselecteerd en koos daarom voor Marokko. Nous wist dat destijds groot talent Dumfries op z'n plek stond, dat ie die strijd waarschijnlijk ging verliezen en koos tijdig voor Marokko. Dest wist dat bijvoorbeeld ook en koos voor Amerika.

Net als jonggens die voor Suriname uitkomen (Marokko is wel een veel beter land, eens) kiezen spelers alleen voor andere landen als NL wanneer ze ergens weten dat ze minder zijn dan de concurrent en hun volledige carrière waarschijnlijk alleen als backup/bankzitter zullen fungeren. Of in het geval van Ziyech wanneer het eigen land te lang wacht en de trots op komt zetten.

31-10-2022 06:45

Ajaxadam1 +31667

Regelrechte onzin. Nous staat nou niet bekend om iemand die de concurrentie niet aandurft. Wat boeit Dumfries hem nou.

Heb je Hakimi gezien? Beste rechtsback van Europa? Die durfde het zeker ook niet aan tegen Carvajal en Sergi Roberto bij Spanje? Er zijn nog heel veel mensen dir met hun hart voor Marokko kiezen, en met trots dat mooie shirt dragen.

Daarbij zit er een verschil in de maniet waarop. El Ghazi was afgelopen zomer nog aan t verkondigen hoe stoer t was dst Marokko zn vader platbelde. Het armieterige Marokko was aan t smeken voor de Grote Anwar maar hij wimpelde ze maar steeds af. Heel raar dat hij nu ineens met een wk voor de deur zich hartstikke Marokkaans voelt.

Het is graag of niet. Spelen voor Marokko is een eer en een jongensdroom voor miljoenen mensen.

31-10-2022 06:58

Qifesh +24917

Spelen op een wk is de jongensdroom.. de rest is bijzaak

31-10-2022 07:24

Ajaxadam1 +31667

@Qifesh: voor Marokkanen zoals jij idd ja. Er zijn nog genoeg echte Marokkanen.

31-10-2022 07:51

Qifesh +24917

Wat is jouw probleem met Marokkanen zoals ik? Ga ff andere prioriteiten zoeken man.. 😆

31-10-2022 07:53

Ajaxadam1 +31667

Volgens mij reageerde jij op mij. Joe.

31-10-2022 07:58

Ajax27 +19086

Grote onzin. En vooral de meeste Marokkanen willen dit liever niet horen. De trotse Marokkanen. Helemaal niets mis mee, maar eerlijk is eerlijk... de meeste voetballers willen het hoogst haalbare halen. Zowel in clubverband als op een EK/WK met 'hun' land.

Blijf wel bij de feiten als je met iets komt. Toen Nous in 2018 werd geselecteerd speelde Hakimi nog geen vaste basis bij Dortmund. In zijn 2e jaar bij Dortmund speelde hij vooral als rechtshalf om daarna in 2020-2021 als wingback te spelen bij Inter. Nous kreeg 'toevallig' ook in 2020 toen zijn positie meer en meer bezet werd door Hakimi ruzie met de trainer. En nu in 2022 die coach weg is en Nous bij Bayern speelt, is ie weer in beeld. Maar ook daar zal ie op de bank belanden want Hakimi is idd vele malen beter. En bij Nous is het ook een verschil omdat hij in de jeugd niet zo erbovenuit stak, dat hij niet voor het NL elftal werd geselecteerd. Voor Marokko kiezen was toen al beter.

El Ghazi... Nous... Ziyech... het zijn/waren allemaal jongens die iedere dag in NL waren, daar zijn geboren, opgegroeid, alles daar hebben. Een paar keer per jaar naar hun moederland waar nog familie zit, maar verder alles in NL.

Stel dat die spelers de klasse hadden van spelers als Robben, Sneijder en noem ze maar op, en jarenlang in de top van Europa zouden hebben gevoetbald en vanaf hun 18e werden bestempeld als Europese toptalenten, dan waren zij niet voor Marokko gaan spelen. Dan ga je proberen om met het NL elftal een EK of WK te winnen in hopelijk een hele goeie lichting.

31-10-2022 08:37

Ajax27 +19086

Nous idd wat Jong Marokko betreft, omdat hij in die periode niet werd geselecteerd voor Jong Oranje, gewoon niet goed genoeg toendertijd. Wat Dumfries betreft klopt, maar idd met die 3 waarvan Tete toen nog werd bestempeld als toptalent, zag de toekomst voor Nous er minder uit. Dus was een logische stap om voor Marokko te kiezen.

De regels niet kende... ja blabla. Danny Blind heeft dat destijds gewoon verneukt. Hij riep 'm niet op, en dan komt bij een jonge talentvolle Marokkaan de trots opzetten en neemt de trots de overhand. "Oh denken jullie zonder mij de komende jaren te kunnen.... ok prima, doei!" Dat hij niet werd geselecteerd ondanks dat hij lovende kritieken kreeg dat ie 1 van de beste middenvelders van de Nederlandse velden was, dat heeft 'm pijn gedaan. En daarna heeft hij in de emotie gekozen.

Nu terugkijkend denk ik dat ie altijd voor NL zou hebben gekozen. Hij zou perfect in dit NL elftal gepast hebben.

31-10-2022 08:46

Michael 1974 +21981

Van mij mag iedereen lekker kiezen voor welk land te spelen als je ‘dubbele nationaliteit’ hebt (of dat nou formeel zo is of niet). Logisch toch als je meerdere roots hebt. Moeten we wat mij betreft helemaal niet moeilijk over doen, want een keuze voor bijvoorbeeld marroko is geen keuze TEGEN Nederland….

31-10-2022 07:52

Ajaxadam1 +31667

Nee doen we niet moeilijk over. Maar wel raar om denigrerend over een land te doen en dan met hangende pootjes aan te kloppen als er een wk aan komt. Respectloos naar het land en de mensen.

Iedereen in Marokko heeft er vrede mee als jongens als Afellay etc voor Nederland kiezen. Maar blijf dsar dan ook.

31-10-2022 07:57

Duggoutdennis +6304

Volgens mij is zeggen dat je meer met je thuisland hebt, waar je geboren en getogen bent niet denigrerend doen over het land van je roots? Daarnaast geef je zelf al aan dat Marokko zijn vader platbelde om hem alsnog voor Marokko te laten kiezen, is dus ook niet echt met hangende pootjes... Het is denk ik dus eerder zo dat je er van baalt dat het land van jouw voorkeur blijkbaar niet te trots is om hem alsnog te laten overstappen?

31-10-2022 08:46

Ajaxadam1 +31667

Jawel ik vind het wel denigrerend hoe hij dat zei bij Humberto. Alsof Marokko een sneu landje is die als een hond loopt tr smeken en de grote Anwar niet eens naar ze omkijkt. Hij nam ze totaal niet serieus. Heel denigrerend naar een land met de klasse en statuur van Marokko. En naar een volk waarvan het nationale elftal hun leven is en waar ze dood voor zouden gaan. Niemand is groter dan t land en Anwar al helemaal niet.

Het is wel met hangendr pootjes want hij zit nu te hopen op het wk tereijl hij eerst heel.stoer zei dat ze hem de hele dag bellen en hij er niet naar omkijkt. Zo stoer is hij dus toch niet. Uiteindelijk toch maar teruggebeld en gezegd dat hij toch niet zo heel.groot is als dst hij zichzelf voor zich zag.

31-10-2022 08:57

KKoossiiee +3060

Spelen tegen Ajax is voor iedereen een speciale wedstrijd ........ niets nieuws

31-10-2022 05:36

Robertini +39100

Nog niet echt overtuigend bij PSV, ben benieuwd of hij daar op termijn vaste basisspeler gaat worden. Zul je zien dat hij wel scoort tegen Ajax...

31-10-2022 02:18

Op_een_oude_slof +4358

Yep, en Blind helemaal weg tikt...

31-10-2022 06:04

Vulture +672

Zo bijzonder is dat niet

31-10-2022 07:59

Sjaakvaak +26578

Goeie gozer, altijd gehoopt dat hij nog ergens zou doorbreken. Helaas komt het er allemaal maar mondjesmaat uit, mede door blessures. Is 'pas' 27 dus wellicht dat Anwar nog wat moois weet te tonen de komende paar jaar. Maar het liefst wel zo min mogelijk voor PSV natuurlijk.

30-10-2022 23:30

Danielson +50248

Ik wil niet beweren dat wij El Ghazi hadden moeten aantrekken, maar hij kostte niet veel en is in ieder geval stukken beter dan de veel duurdere Ocampos. Fraai staaltje mismanagement lijkt mij.

30-10-2022 23:10

Altijdindestraat +39876

Beiden zijn of zouden mismanagement zijn.

30-10-2022 23:18

Danielson +50248

Wellicht maar Ghazi heeft PSV aan transfersom net zoveel gekost als wij aan huur voor Ocampos betalen.

31-10-2022 00:23

Tommyshelby +128514

Ik was tegen de komst van Kluivert als rechtsbuiten, maar achteraf had hij nog best goed gepast hier. Wel een stuk minder dan op links uiteraard, maar dat geldt voor Ocampos en Anwar ook.

Investeren in Conceicao is de beste optie.

30-10-2022 23:20

Soccerskins v2 +43259

In elk geval ja? Ben je tot die conclusie gekomen na de 114 minuten die Ocampos bij Ajax heeft gekregen?

30-10-2022 23:22

trodat4030 +96403

Niet om t een of ander, maar volgens mij is hij in die 114 min maar 1x gevaarlijk geweest.

30-10-2022 23:50

Soccerskins v2 +43259

Ik denk dat Tadic meer minuten nog minder heeft laten zien dit seizoen.

30-10-2022 23:51

trodat4030 +96403

Tadic is zeker wel beslissender geweest met meerdere assists en een binnengeschoten pingel, maar dat heeft geen flikker te maken met het feit dat Ocampos óók geen indruk maakt, ook al is dat in minder minuten. Het verschil tussen beiden is natuurlijk wel hun crediet.

30-10-2022 23:58

Soccerskins v2 +43259

Tadic zijn crediet raakt een keer op. Dusan is elke wedstrijd waarin er enige druk op Ajax stond door het ijs gezakt dit seizoen. 1362 minuten heeft hij gespeeld waarvan zo’n 1000 absoluut ruk, maar omdat Ocampos in zijn eerste 100 minuten bij Ajax geen denderende indruk heeft gemaakt mag Tadic nog 20 wedstrijden aankloten. Dusan is enorm belangrijk geweest maar het is op bij hem en dat was vorig seizoen al te zien.

31-10-2022 00:20

Brakkenelis +3528

Niet zo heel gek als je met Mr. Verstoppertje Wattenstaaf moet samenspelen die zich 0,0 beschikbaar maakt voor combinatiespel.

31-10-2022 01:04

Robertini +39100

En die 1x gevaarlijk was met een terugspeelbal.

31-10-2022 02:23

Alexander40 +6104

Komt geen man voorbij dus niet geschikt om bij ons op de flank te spelen.

30-10-2022 23:52

Robertini +39100

Ocampos is een miskoop (mishuur), maar El Ghazi is niet veel beter.

31-10-2022 02:22

Tommyshelby +128514

Hij scoorde altijd tegen die lampies. Ik verwacht dus een eigen goal van hem volgende week.

30-10-2022 23:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.