El Ahmadi: 'Mazraoui een groot talent'

door Bart Veenstra 27

El Ahmadi: 'Mazraoui een groot talent'

door Bart Veenstra 27

Laatst geüpdatet

Het WK gaat Noussair Mazraoui als speler op de reservelijst van Marokko waarschijnlijk niet halen, maar bij zijn landgenoten heeft de talentvolle Ajacied een goede indruk achtergelaten. Zo ook bij Feyenoord-middenvelder Karim El Ahmadi.

'Ik kende hem niet echt als speler', vertelt El Ahmadi, die op de trainingen onder de indruk raakte van de multifunctionele Ajax-speler. 'Maar Noussair doet het prima. Een groot talent', zegt de Marokkaans international in gesprek met De Stentor.

Mazraoui staat op de reservelijst van Marokko en zal in principe - afhankelijk van de keuze van bondscoach Hervé Renard - alleen naar het WK gaan als een van de 23 selectieleden (op de keepers na) geblesseerd zal raken. In het Marokkaanse team is Hakim Ziyech wel zeker van een plek in de WK-selectie.

Lees meer over:
Plaats reactie

Pauw +2223

Eigenlijk jammer dat ie bij Ajax op de RB-positie gaat belanden. Zie 'm liever spelen dan Donny.

02-06-2018 11:07

NouriVandeBeek +7

Als rechtsback de meeste potentie imo. Hopelijk gaat hij dat zelf ook inzien.

02-06-2018 10:30

zuidzuid +0

Misschien s gaan praten met Michael Reiziger.

02-06-2018 11:18

ditisdebeslissing +4174

inderdaad hopelijk maakt hij niet de zelfde fout als royston drenthe en alexander büttner. prima plek voor hem en tegenwoordig worden wedstrijden bepaald door backs. het is een onderschatte positie.

02-06-2018 13:18

gi0vanni +7174

Wedstrijden bepaald door backs gaat wat ver maar ze hebben zeker een belangrijke rol.

02-06-2018 13:28

Ajacied33 +36706

Deze topic kunnen jullie beter sluiten AS. Het is nog vroeg en ik merk nu al dat het weer uit de hand gaat lopen. Irriteer me mateloos wanneer er een stuk over een Marokkaan is het altijd over ras/religie moet gaan. Moedeloos wordt je ervan. Anno 2018 kunnen we dit stukjes eigenlijk niet eens meer plaatsen. Harde realiteit..

02-06-2018 09:54

behangdelul +32620

Ja sorry, helemaal mee eens. Hou er over op.
Over mazzroui, ik denk dat ie dit seizoen onze nieuwe RB of 6 gaat worden achter Frenkie.

02-06-2018 09:59

Minsc +1520

Gaan we het nou weer over intelligentie hebben? De lengte van de penis gaat het om!

02-06-2018 15:44

Lazell +16989

Hahaha. Nee maar serieus. Messi is hyper intelligent wat betreft ruimtelijk inzicht. Ziet in een split second alle ruimtes en mogelijkheden die er zijn. De absolute topvoetballers zijn allemaal intelligent, mss niet qua school, maar zeker op een andere manier.

02-06-2018 18:10

mcatarinob +0

De roots en het geloof, spelen een grote rol in hun leven.

02-06-2018 09:42

flavente +166

Vind dat altijd wel dubbel. Marokkanen genieten van alles wat Nederland bied, opleiding, scholing, huisvesting etcetera en de meeste zijn hier geboren en zijn gewoon Nederlanders en worden in Marokko als buitenlanders gezien. Maar kiezen vervolgens voor Marokkaans elftal. Echt probleem van dubbel paspoort en laat in mijjn ogen soms het falen van de integratie zien. heb niks tegen kiezen met je hart of gevoel volgen maar waarom speelt dit niet of nauwelijks bijvoorbeeld in Frankrijk of Amerika. Dan is het niet gek als puntje bij paaltje komt dat het lastig is om Marokkanen als Nedelanders te beschouwen met Marokkaanse roots. Dat vind ik wel jammer. Ben je hier geboren ben je Nederlander vind ik.

02-06-2018 09:10

Saanchez +3117

Je geeft eigenlijk zelf al antwoord, ze kiezen met hun gevoel, vanuit hun hart. En dat dat soort dingen nauwelijks in Frankrijk of Amerika gebeurd is natuurlijk onzin, ook daar gebeurd het regelmatig. Het is net hoe je je voelt.
Stel: je bent geboren in NL en hebt hier de eerste 7 jaar gewoond. Vervolgens verhuis je met je ouders naar bijvoorbeeld Spanje, waar je nu nog steeds woont op je 25ste. Je spreekt vloeiend Spaans en bent daar erg gelukkig. Ik denk dat ik in dat geval ook voor de Spaanse nationaliteit zou gaan.

Vergeet ook niet dat Marokkaanse mensen hier in NL nog altijd vaak te maken hebben met racisme, in allerlei verschillende vormen. Ik ben zelf blank maar heb enkele Marokkaanse vrienden en weet precies waar ze regelmatig mee te maken hebben. Als ze daar bijna dagelijks mee moeten dealen, maakt dat de keuze voor Marokko ook logischer. Best een kans dat ze zich daar bijvoorbeeld meer thuis voelen. En bovendien is het een best wel trots volk over het algemeen.

En ja, soms is het erg jammer als spelers voor Marokko kiezen ipv Nederland maar ze kiezen voor het beste naar hun mening en dat is wat wij allemaal ook zouden doen.

02-06-2018 09:33

behangdelul +32620

Dat komt omdat die NL’er in het buitenland zich aan past en aan wil passen, dan gaan dat soort zaken een stuk makkelijker. Wat jij zegt over jou vrienden, begrijp ik helemaal maar de ellende is is dat ‘hun volk’ het er naar heeft gemaakt helaas. Als je 10 keer bent gebeten door een hond ga je geen hond meer aaien. Ik heb zelf 3x een Marrokaan in dienst genomen, 3x ellende. Dan neem ik niet zo snel er weer een in dienst. Doel je op etnisch profileren van bijv de politie, ook vervelend voor de goedwillende. Maar als jij als politie 20x een marrokaan in een dikke auto aanhoudt en je hebt 5x raak en wanneer je een Nl’er aanhoudt 20x en je hebt 1x raak dan hou je volgende keer sneller een marrokaan aan toch? Statisch profileren zou ik het liever noemen.

02-06-2018 09:50

BokkieBokstra +11308

Ik vind dat eigenijk dat politiek niet thuishoort maar ik denk dat het niet helpt dat er teveel politieke partijen zijn die laten merken dat je er niet bijhoort, je geloof niet deugt en je liever ziet gaan dan komen. Breed gedragen, ik lees het hier ook. Dan moet je niet verbaasd zijn dat jongens kiezen voor het land waar de root liggen. En soms heeft het ook met de mogelijkheden te maken die zich aandienen.

02-06-2018 09:37

behangdelul +32620

“Teveel politieke partijen”? Noem ze eens op dan? Ik kom niet verder dan de PVV namelijk. FvD en VVD doen dat namelijk niet. Dat Nederland een Marrokaans probleem heeft wordt in dit land veel te veel met de mantel der liefde bedekt en dat uiteindelijk maar 20% van de marrokanen voor 95% van de problemen zorgt en dat daar niets aan gedaan wordt door zowel de NL politiek als de interne gelederen is wat het tot een probleem maakt.

02-06-2018 09:44

BokkieBokstra +11308

VVD, CDA, christelijk rechts, PVV. Van erg naar minder erg, van gefocust op de Islam tott extremere standpunten. Van de FvD weet ik alleen maar over homepatische vermenging. Hoe je dat moet plaatsen? Ik herinner me die brief van Rutte in de krant nog die aan duidelijkheid niets te wensen overliet. Zal ook electoraal zijn, concurrentie met de PVV, maar dan nog. Een echte MP is er voor iedereen. Niet alleen die hardwerkende Nederlander, niet die ander.

02-06-2018 09:49

behangdelul +32620

Eh nee, want dit land is het zat en dat voelt de MP prima aan. Er zijn hier gewoon gasten in dit land die maar 1 ding willen en dat is NL kapot. Die zien her hier als een grote schatkist en speeltuin waar ze alles mogen doen en laten. Zo werkt het hier niet. Althans, niet in mijn Nl.

02-06-2018 09:51

Stone020island +8

Ja haha ze worden daar gewoon als Nederlanders gezien. En hier maar stoer doen over hun afkomst. Verder kan bv ziyech ook helemaal de taal daar helemaal niet spreken wat ik redelijk lachwekkend vind. Ben zelf ook een immigrant ( in Barcelona geboren) en mensen moeten is gaan beseffen wat voor fantastisch land dit is. Alles wordt voor je geregeld man

02-06-2018 10:54

flavente +166

zo is dat. ik heb Portugees bloed en voel me volledig Nederlander. Hier is alles netjes geregeld en daar ben ik voor mezelf en mijn ouders dankbaar voor en zou alleen om die reden nooit voor Portugal kiezen.

02-06-2018 11:11

Ajacied33 +36706

We mogen over Nederland zeker niet klagen. Alles is tot de laatste puntjes geregeld. Ga je nergens anders krijgen. Ben trots op mijn Marokkaanse afkomst, maar ben ook trots om Nederlander te zijn. Dat kan gewoon samen gaan, geen probleem. En niet te vergeten, trotse Ajacied!

02-06-2018 11:35

vijfennegentig +278

Volgens mij ben jij de enige hier die het snapt.

02-06-2018 12:21

Stone020island +8

Ja haha ze worden daar gewoon als Nederlanders gezien. En hier maar stoer doen over hun afkomst. Verder kan bv ziyech ook helemaal de taal daar helemaal niet spreken wat ik redelijk lachwekkend vind. Ben zelf ook een immigrant ( in Barcelona geboren) en mensen moeten is gaan beseffen wat voor fantastisch land dit is. Alles wordt voor je geregeld man

02-06-2018 10:54

Pauw +2223

Ga een heel eind met je mee. Toch zou ik hierop willen aanvullen dat deze trend van het niet kiezen voor Nederland / het falen van de integratie vooral met onze cultuur te maken heeft. Ik denk dat Nederland geworden is tot een heel goed hotel: alles is tot in de puntjes geregeld, maar een band opbouwen doet de gast door een gebrek aan onvoorwaardelijk broederschap nooit.

We moeten niet vergeten dat we in Nederland nogal individualistisch zijn. We gaan vooral voor onszelf door het vuur. Marokko als familie is veel sterker dan Nederland en kan me daarom voorstellen dat spelen voor Marokko een Marokkaan meer doet / trots maakt. Nederland floreert in veel opzichten, maar trots op wat we gezamenlijk bereiken of bereikt hebben is er niet of is in ieder geval nauwelijks zichtbaar aanwezig.

02-06-2018 11:22

Ajacied33 +36706

Mee eens

02-06-2018 11:33

Afcascheme015 +6

Mooie beeldspraak

02-06-2018 11:56

Minsc +1520

Klopt natuurlijk allemaal, maar denk dat je toch niet moet vergeten dat ze vaak voor Marokko kiezen als duidelijk is dat ze niet goed genoeg zijn voor Oranje.

02-06-2018 15:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.