Britse media zien lichtpuntje bij Ajax: 'Duidelijk waarom Ajax Kudus niet naar Everton liet gaan'

door Cristian de Jong 40

Bron Britse media

Britse media zien lichtpuntje bij Ajax: 'Duidelijk waarom Ajax Kudus niet naar Everton liet gaan'

door Cristian de Jong 40

Bron Britse media

Laatst geüpdatet

Britse media zien na de nipte nederlaag van Ajax toch nog een lichtpuntje aan de kant van de Amsterdammers. Mohammed Kudus scoorde een juweel van een doelpunt in de eerste helft en schoot daarmee zijn ploeg op gelijke hoogte. Dit was uiteindelijk niet voldoende. De ploeg van Jürgen Klopp won uiteindelijk, door een kopgoal van Joël Matip, alsnog met 2-1.

De BBC heeft lovende woorden over voor Kudus. 'Hij was uitstekend op dreef bij het 4-0 pak slaag van Rangers in de openingswedstrijd van Ajax en zijn felle treffer op Anfield was een teken van de kwaliteit die de krachtige, vaardige aanvaller bezit. Hij dreunde de gelijkmaker binnen via de onderkant van de lat. Het was duidelijk waarom Ajax in de recente transferperiode weigerde Kudus aan Everton te verkopen na het verlies van Antony aan United.'

Ook schrijft de Engelse omroep dat Ajax nog altijd veel vertrouwen zal hebben richting de volgende ontmoeting. 'Ajax zal natuurlijk teleurgesteld zijn over het uiteindelijke resultaat, aangezien het minuten verwijderd was van een waardevol punt, maar ze zullen terecht het gevoel hebben dat ze genoeg hebben getoond om te geloven dat ze nog steeds vooruit kunnen komen.'

Ajax heeft tegen Liverpool niet zijn kwaliteiten kunnen benutten. Door de hoge druk van Liverpool kon Ajax niet laten zien dat het normaliter uitblinkt aan de bal. 'Liverpools werktempo zonder bal was verbeterd en Klopp brulde instemmend toen Tsimikas, Díaz en Thiago Ajax zo succesvol onder druk hadden gezet, waardoor de bal uiteindelijk helemaal terug moest naar doelman Remko Pasveer. Maar net toen Liverpool de meest dominante periode doormaakte, werden ze door Ajax' snelheid en intelligentie in een zeldzame aanval naar voren geprezen.'

Geen reden tot vreugde in Liverpool

Tot slot schrijft The Daily Mail dat Liverpool nog altijd geen reden heeft tot vreugde. 'Zoals Klopp al aangaf: Ajax verkeert in betere vorm dan Liverpool. Het zag er goed uit, maar niet vanuit het oogpunt van Klopp. Om Ajax onder controle te krijgen was een achterhoedegevecht nodig met de ervaren Remko Pasveer. Hij is 38 en het meest bekend vanwege het afstoppen van Erling Haaland eerder dit jaar. Hij frustreerde Liverpool twee keer in zeven minuten.'

Lees meer over:
Plaats reactie

DeKes +3223

Brobbey spits!!!
KUDUS 10 !!!
Ideaal !!!

15-09-2022 12:57

ShiekTakTiek +6022

We moeten ook realistisch blijven. De goal die Kudus maakt is van wereldklasse, zo hard en precies schieten vanuit zo’n positie (half gedraaid nog) is echt klasse. Echter had ik hem liever op het middenveld gezien ipv taylor en vanuit daar laten bijsluiten. Kudus is sterk, maar tegen Matip en VVD kan hij niet op. Geen schande. Ijzersterke verdedigers en dan was die Konate er niet bij moet je nagaan. Op het middenveld zou Kudus het fysiek winnen van zowel Fabinho, Elliot en Thiago. Brobbey moest gewoon in de punt zodat je een voetbalgevecht zou krijgen. We zijn echt overlopen en met name Taylor. We hebben de strijd op het middenveld verloren, wat nogmaals geen schande is want Thiago en Fabinho behoren op hun posities tot de beste 10 ter wereld.

Daarnaast is Arnold samen met Hakimi, Walker, Reece James etc een van de betere backs ter wereld. VVD hoef ik niet eens uit te lichten en Allison ook niet. Echter had je met Ocampos of Bergwijn zelfs op rechts het kunnen winnen van Tsimikas. Die kans hebben we niet benut.

Dit middenveld is voor Europa te licht. Voetballend niet in balans en verdedigend ook niet.

15-09-2022 01:55

WantAmsterdam +116453

Alexander Arnold is verdedigend best kwetsbaar hoor, voetballend geweldig maar iemand als Bergwijn zou hem gewoon voorbij moeten komen.

15-09-2022 02:09

ShiekTakTiek +6022

Klopt echter heeft Bergwijn 1x een 11op1 situatie gehad met Arnold, waar hij hem niet voorbijkwam. Bergwijn is absoluut niet in stelling gebracht om het Arnold ook lastig te kunnen maken.

16-09-2022 01:05

WantAmsterdam +116453

Kwam ook omdat Blind en Taylor hem te weinig steunden, veel te weinig dynamiek aan beide zijkanten.

16-09-2022 01:10

Altijdindestraat +40466

Ajax heeft snelheid nodig en dat bereik je alleen maar met Brobbey in de basis en Kubus op 10.

15-09-2022 01:11

SjakiedeWit +2637

Ik vond dat doelpunt van Kudus wel echt klasse…

14-09-2022 17:42

thelordjoshua +10641

Buitenklasse.. Was echt prachtig

15-09-2022 01:45

1991 +7787

Kudus glijd wel makkelijk ..

14-09-2022 16:21

thelordjoshua +10641

Wordt ook altijd wel door 3 man om hem heen aangeraakt. Vaak ook veel overtredingen mee daardoor.

15-09-2022 01:46

behangdelul +32987

Dat Liverpool gaat je voor de tweede keer misschien weer nekken in de poule na hun verlies in Napoli. Je hebt het natuurlijk zelf in de hand, maar dat verlies daar kan ONS duur komen te staan.

14-09-2022 13:00

RS01 +1116

Hoezo, je moet gewoon van Napoli winnen, als je dat niet doet heeft het toch ook geen zin om door te gaan in CL?

14-09-2022 15:20

markk +8935

Ik ben een grote fan van Kudus en ben heel blij dat hij niet is vertrokken en hoop altijd dat hij in de basis staat maar hij speelde gisteren echt ondermaats. Op cruciale momenten uitglijden en hij doet helemaal niks in verdedigend opzicht. Hij staat er bij en kijkt er naar terwijl zijn teammaten ongelofelijk veel problemen hebben met de het middenveld en de voorzetten van Liverpool.

14-09-2022 12:05

Ferry.B +270

Helemaal mee eens. Brobbey had gewoon moeten beginnen tegen deze power players. Gooit zijn lichaam er in. Trekken en sleuren en balvast. Dat had Ajax gisteren nodig. En niet een dreumes van 1.70 m. Die regelmatig een gevaar is door zijn af en toe te ver doorgevoerde solo's. Een fout van Schreuders . Teleurstellend.

14-09-2022 12:25

gi0vanni +7386

Brobbey kan ook niets alleen en met spelers als Blind en Tadic in het team kom je ook nergens als het voetballende gedeelte niet loopt.

14-09-2022 18:49

thelordjoshua +10641

Kan wel zeggen Brobbey achteraf. Maar hoe concreet en vaak is Kudus uberhaupt bereikt? Niet vaak en al helemaal niet in t laatse kwart van t veld. Brobbey had daar niet veel aan kunnen veranderen

15-09-2022 01:47

Qifesh +24917

idd thelordjoshua, kudus moest de bal vooral op het middenveld halen, bergwijn deed daar de tweede helft pas aan mee.

16-09-2022 07:53

Ferry.B +270

Helemaal mee eens. Brobbey had gewoon moeten beginnen tegen deze power players. Gooit zijn lichaam er in. Trekken en sleuren en balvast. Dat had Ajax gisteren nodig. En niet een dreumes van 1.70 m. Die regelmatig een gevaar is door zijn af en toe te ver doorgevoerde solo's. Een fout van Schreuders . Teleurstellend.

14-09-2022 12:25

emiel_schipper +878

het is gewoon ondermaats en niks anders.

14-09-2022 10:41

DeMeervanweleer +7590

Ondermaats ten opzichte van wat? Liverpool in vorm, en dat waren ze, behoort tot de 5 beste ploegen in de wereld. Niet beter kunnen op dit moment is realistischer en eerlijker.

14-09-2022 11:43

Godenzoon24 +15408

Nou een paar spelers vielen wel door de mand. Verliezen kan maar Bergwijn heb ik werkelijk niets goed zien doen. Zelfs inzet zag ik er niet aan af. Ook Rensch , Tadic, Blind en Alvarez waren ondermaats

Verliezen van Liverpool is geen schande. Maar door een paar die echt door de onder grens zakten was het wel zorgwekkend.

Echter een slechte pot kan eens voorkomen tegen een tegenstander die wel op dreef was. Dat het een incident was mogen ze aan gaan tonen! Beginnen met aankomend weekend! Want met het niveau van gisteren worden ook de wedstrijden tegen AZ maar zeker Napoli erg lastig.

14-09-2022 14:43

DeMeervanweleer +7590

Rensch vond ik nog wel goed de eerste helft, maar wat Alvarez en Bergwijn aangaande ben ik het eens, die speelden niet best, al stond Bergwijn tegenover - denk ik - de beste rechtsback in de wereld, dus dat is een excuus. Toch zouden dit soort wedstrijden iemand die nog groeicurve heeft beter moeten maken. Voor de gearriveerde mannen is het lopen op de toppen van het kunnen.

14-09-2022 14:59

Harrie.S63 +1699

Ik vond het zeker niet ondermaats, zeker omdat Liverpool weer in vorm was. Ajax was niet uit vorm, maar deze wedstrijd vroeg om meer snelheid bij Ajax, snelheid die Blind én Tadic niet meer kunnen brengen. Voor Tadic is dat niet dodelijk maar voor Blind als verdediger wel.

14-09-2022 11:56

DankzijCruijff +48731

Ben toch zo benieuwd hoe we in dit soort wedstrijden voor de dag zouden komen met Kudus op het middenveld, een voetballer zoals Taylor op '6' en Brobbey in de spits.

We zouden in elk geval onmogelijk nog slechter onder de druk uit kunnen voetballen dan gister het geval was. Schreuder had het veel over "lef" en "eigen spel spelen" van tevoren, maar dat zou je volgens mij juist veel eerder kunnen bereiken door Edson een wedstrijdje over te laten slaan. Vloeken in de kerk tegenwoordig voor velen, maar ik ben heel benieuwd hoe het dan zou hebben uitgepakt. Strijdplan voor de return moet iig drastisch anders. Schreuder wordt vaak geroemd om zijn tactisch inzicht, dus ik verwacht dat hij er iets op gaat bedenken.

14-09-2022 10:32

El Pistolero +4932

"Schreuder had het veel over "lef" en "eigen spel spelen" van tevoren, maar dat zou je volgens mij juist veel eerder kunnen bereiken door Edson een wedstrijdje over te laten slaan".

Benieuwd hoe je tot die conclusie bent gekomen terwijl het volgens mij duidelijk is dat het onvermogen van Ajax om zich onder de druk uit te voetballen vooral veroorzaakt werd door het matige spel van de vleugelaanvallers. Het heeft geen zin dat ik het zeg omdat het speculatie is waarvan je het gelijk noch het ongelijk nooit zal kunnen bewijzen, maar ik zeg het toch: Ik denk dat Ajax gisteren veel had kunnen hebben aan Antony met zijn individuele klasse en gave dribbeltechniek. Ik denk persoonlijk dat Ajax het zonder Alvarez niet zo lang had vol gehouden en veel eerder de genadeklap had moeten incasseren, maar ook dat is hoewel gebaseerd op logica puur speculatief.

14-09-2022 10:44

Robuust +2068

En ik ben benieuwd hoe jij tot deze conclusie bent gekomen. De vleugelspelers waren inderdaad matig, maar ze werden amper in het spel betrokken. Ook als Antony er zou hebben gestaan zou het niets aan het wedstrijdbeeld hebben veranderd. Of zou Ajax omdat Antony meedeed opeens geen lange ballen hebben gespeeld?

Ben het eens met DankzijCruijff, het voetballend en opbouwend vermogen op het middenveld was er niet door Alvarez.

Het is een vicieuze cirkel met Alvarez. Doordat je hem opstelt kom je niet aan voetballen toe, waardoor je in duels beland, waardoor Alvarez uitblinkt, maar Ajax moet helemaal niet in duels belanden, maar juist voetballend de oplossing vinden, maar dat kan niet met dit huidige middenveld. Daar zouden goede vleugelaanvallers geen verandering in hebben gebracht. De bal zou daar simpelweg niet komen.

14-09-2022 11:27

DankzijCruijff +48731

Daarin mag je uiteraard verschillen van mening. Ik denk dat we met meer voetballers op het middenveld minder vaak de bal van achteruit direct naar voren hadden hoeven peren. Een Taylor of Kudus kun je met meer comfort een bal in de voeten geven met een mogelijkheid tot wegdraaien bij de tegenstander en het creeeren van wat lucht of een man meer op het middenveld. Met Alvarez is dat onmogelijk. Of "onder druk uit voetballen" primair gedaan kan worden via het middenveld of via de vleugels lijkt mij een kwestie van welke tactiek je hanteert.

14-09-2022 11:31

El Pistolero +4932

"Of "onder druk uit voetballen" primair gedaan kan worden via het middenveld of via de vleugels lijkt mij een kwestie van welke tactiek je hanteert".

Begrijpelijke reactie, waar ik het niet helemaal mee eens ben omdat je volgens mij iedere hoek van het veld nodig hebt om je onder de druk uit te kunnen voetballen om te voorkomen dat de coach van de tegenpartij erop gaat anticiperen als je dat uitsluitend op het middenveld of de vleugels zou doen. Liverpool slaagde er gisteren in om Ajax overal op het veld onder de druk te zetten en niet uitsluitend op de vleugels. Daarom begrijp ik je reactie en vind die ook terecht. Wat ik daarmee wilde zeggen en helaas niet heb gedaan, is echter dat in mijn beleving op de vleugels meestal de meeste ruimte ligt om je onder de druk uit te kunnen spelen, in ieder geval meer dan in het centrum.

14-09-2022 11:40

El Pistolero +4932

"Het is een vicieuze cirkel met Alvarez. Doordat je hem opstelt kom je niet aan voetballen toe ...".

Dat is niet meer dan een aanname en bovendien een die niet heel erg geloofwaardig is als je in ogenschouw neemt hoeveel voetballend vermogen Ajax met Tadic, Bergwijn, Kudus, Berghuis en Taylor in de aanval en op het middenveld had staan. Ik vind het niet heel erg aannemelijk dat de aanwezigheid van Alvarez de oorzaak zou zijn van het feit dat Ajax zich niet onder de druk van Liverpool heeft weten uit te spelen, terwijl iedereen met eigen ogen heeft kunnen zien dat bijna geen enkele speler daarin slaagde, ongeacht zijn positie. Daarom doe je zowel Alvarez als Liverpool ernstig tekort en het heeft veel weg van het zoeken van een zondebok. Sommige Ajax supporters hebben er moeite mee om te erkennen dat de tegenstander simpelweg beter was als er een wedstrijd wordt verloren. Dat gaat vaak gepaard met het zoeken van een zondebok en meestal zijn dat de usual suspects, spelers die minder tot de verbeelding spreken of laag op het favorietenlijstje staan van de desbetreffende supporter. Ook wordt het verlies soms opgehangen aan het ontbreken van een individuele speler, toen Ajax een aantal jaar geleden met 3 - 0 kansloos ten onder ging bij PSV was dat volgens veel supporters te wijten aan het ontbreken van Matthijs de Ligt en toen de club verder in het seizoen een pandoering kreeg van Feyenoord, waar De Ligt gewoon bij was, werd de oorzaak van dat verlies ineens weer gezocht in het ontbreken van Tagliafico. Terwijl de ware reden van beide nederlagen gewoon lag in het feit dat de tegenstander beter en gretiger was, net zoals dat gisteren voor Liverpool gold. Ik begrijp niet dat mensen zoveel moeite hebben om toe te geven dat hun club verloren heeft van een tegenstander die beter was. Zo erg is dat niet, waar ik persoonlijk veel meer moeite heb is als de tegenstander er met de winst van doorgaat, terwijl Ajax de bovenliggende partij is zoals in de wedstrijden tegen Chelsea en de Spurs het geval was. Gisteren was Liverpool heer en meester en dat had veel meer te maken met de prestatie van Liverpool dan die van Ajax.

14-09-2022 12:06

DankzijCruijff +48731

Ik had om precies de reden die jij beschrijft minder moeite met het verlies. Het gat met de absolute wereldtop is er en dat is helemaal geen schande. Ik had alleen gehoopt dat we iets avontuurlijker voor de dag konden komen, maar zoals je zegt is het ook een verdienste van Liverpool dat dat ons onmogelijk werd gemaakt.

En toch nog steeds benieuwd naar hoe we hadden gespeeld in een iets andere samenstelling. Soms is het balen dat we geen parallel universum tot onze beschikking hebben, dan hadden we direct kunnen vergelijken...;-)

14-09-2022 12:15

Godenzoon24 +15408

Een aanvaller die de bal vasthoud en een man kan passeren zou zeker een ander wedstrijd beeld kunnen geven. Met zijn snelheid zouden ze mogelijk ook niet zo hoog durven verdedigen. Maar ja die hebben we niet. Kudus naar rechts , Tadic links en Brobbey spits volgende keer tegen Liverpool!

14-09-2022 14:45

MichelBoerebach +29519

Ajax haalde in 2019 de halve finale van de CL, zonder (een type) Alvarez.

14-09-2022 18:26

Robuust +2068

"Dat is niet meer dan een aanname..."

No shit Sherlock. Voetbal is geen exacte wetenschap, natuurlijk doe ik een aanname. Weet ook echt niet waarom je Bergwijn, Kudus en Tadic erbij betrekt terwijl het duidelijk gaat om een gebrek aan voetbal op het middenveld.

"Terwijl de ware reden van beide nederlagen gewoon lag in het feit dat de tegenstander beter en gretiger was.."

Om vervolgens zelf ook een aanname te doen... Wat er ook van zij, jij legt je neer bij een kansloze nederlaag tegen een gretigere tegenstander, terwijl ik net zoals DankzijCruijff van mening ben dat met een voetballend middelveld de kans op een nederlaag een stuk kleiner zou zijn geweest. Natuurlijk zou Liverpool nog steeds druk hebben gezet, maar als Ajax daar een paar keer doorheen zou hebben gevoetbald, dan zou Liverpool ook niet meer zo vaak druk hebben gezet, net zoals Real Madrid en Juventus het in het succes seizoen ook opgaven na verloop van tijd (dit is een aanname trouwens).

Misschien zouden we dan nog steeds hebben verloren, maar was het in ieder geval niet zo kansloos als gisteren. Nog daargelaten dat het voetbal van gisteren niet des Ajax is, maar dat is een andere discussie.

14-09-2022 19:01

El Pistolero +4932

"DankzijCruijff van mening ben dat met een voetballend middelveld de kans op een nederlaag een stuk kleiner zou zijn geweest".

Probleem is dat dat niet alleen een aanname is, maar ook nog eens een die je niet met argumenten weet te onderbouwen omdat die rechtstreeks uit de onderbuik komt. Het is ook nog eens een aanname die zeer onwaarschijnlijk is omdat Ajax voorin en op het middenveld 5 (van de 6) creatieve spelers had lopen en die ook vrijwel allemaal onder de druk van Liverpool bezweken en dan is het het volstrekt ongeloofwaardig en onaannemelijk dat een eventuele zesde erbij het verschil zou hebben kunnen maken. Dat mag je alleen van een speler van de buitencategorie als Messi verwachten en zo'n speler heeft Ajax niet. Ajax heeft één schot op doel kunnen lossen op een totaal van twee schoten. Dat geeft genoegzaam aan hoe kansloos Ajax was en als je veronderstelt dat één van de bankzitters Stekelenburg, Gorter, Klaassen, Brobbey, Ocampos, Kaplan, Lucca, Sánchez, Grillitsch, Baas, Regeer en Magallán daar iets aan hadden kunnen veranderen, zou ik je adviseren om wat minder vaak naar de Efteling te gaan want dat is volstrekt ongeloofwaardig. Ajax is gewoon een maatje te klein voor clubs als Liverpool en heeft tegen dat soort clubs alleen een kans als die niet thuis geven en Ajax zelf boven zichzelf weet uit te stijgen. Dat zou je als supporter gewoon moeten accepteren ipv je kop zo diep in het zand te steken voor de realiteit dat die er aan de andere kant van de aardbol weer uit komt.

"Terwijl de ware reden van beide nederlagen gewoon lag in het feit dat de tegenstander beter en gretiger was.."

"Om vervolgens zelf ook een aanname te doen...".

Dat is geen aanname, maar een conclusie gebaseerd op 3 - 0 en 6 - 2 nederlagen. En dat lijkt me een stevig argument.

15-09-2022 11:55

El Pistolero +4932

"Ajax haalde in 2019 de halve finale van de CL, zonder (een type) Alvarez".

Dat klopt en dat was nog terecht ook, zelfs een finaleplaats zou terecht zijn geweest. Ajax had toen inderdaad geen type Alvarez, maar wel spelers van de buitencategorie als De Ligt en De Jong en spelers die dicht tegen de absolute top aanzaten zoals Zyech. 80 % van de spelers zijn inmiddels voor veel geld vertrokken en wat er voor is terug gekomen, is goed maar niet zo goed als de spelers die ik heb opgenoemd. Zo goed als Ajax toen was, is het nu niet meer en dat is logisch, als een club als Ajax zo goed is wordt die onmiddellijk leeg gekocht. Ajax was al verzwakt in vergelijking met de selectie waar jij het over hebt en van de zomer zijn van dat toch al verzwakte team nog eens 6 sterkhouders vertrokken. Daar bovenop is ook nog eens een uitermate succesvolle coach vertrokken en vanuit dat perspectief doet Ajax het tot nu toe prima en daarin speelt Alvarez een belangrijke rol. Het succesvolle Ajax van de jaren 90 had ook niet de beschikking over een type Alvarez, maar die selectie zat zo boordevol kwaliteit dat het team die niet nodig had net als het Ajax uit 2019.

15-09-2022 12:08

Ajax The Best +16744

Ik begrijp je punt met dat je dan mogelijk beter onder de druk uit zou kunnen spelen. Tegelijkertijd heb ik Edson veel ballen zien veroveren en nuttige overtredingen zien maken die anders tot meer gevaarlijke momenten zouden hebben geleid. Zo'n speler hebben we wel nodig. Ik vond die Oostenrijker wat rustiger aan de bal in die 15 min dat hij mee deed. Misschien zou die volgende keer dat kunnen invullen.

14-09-2022 10:45

Rymesyt +8204

In de eerste plaats ben ik altijd van mening dat Alvarez juist het meest nuttig is in de kleine potjes waar je veel beter bent, en minder nuttig in de grote wedstrijden waar je zelf de mindere ploeg bent. Dat klinkt (en is misschien wel) tegenstrijdig, maar in de kleine potjes komt zijn gebrek aan voetballende kwaliteiten niet tot uiting omdat een Timber etc. daar gewoon als middenvelder spelen. En Alvarez kan ontzettend goed afvallende ballen pakken en tweede ballen winnen. In bijv potjes als de 9-0 tegen Cambuur krijg je nooit een counter tegen daardoor en kan je blijven drukken.

In de grote potjes is hij nuttig met zijn felheid en duelkracht, maar is zijn voetballende tekortkoming veel duidelijker en maakt dat het veel moeilijk om er onder uit te ballen. Dus ik snap waar je vandaan komt.

Alleen denk ik dat het gisteren niet zou hebben uitgemaakt. Je zag dat niet alleen Alvarez, maar ook Taylor en Berghuis ontzettend veel moeite hadden met de druk van Liverpool. En tactisch klopte het gewoon niet. Zoals de persoon onder mij zegt, doordat de buitenspelers verkeerd druk zetten liepen er constant extra mensen vrij op het middenveld en had bijv Blind constant 2 man. Dus ik sluit me uiteindelijk wel aan bij je laatste conclusie: in de return moet het strijdplan echt anders, want we zijn niet goed als we niet zelf aan voetballen toekomen.

14-09-2022 12:38

Babangida83 +24019

Ik ben het eens met wat je zegt over onze druk. Echter, waar Liverpool redelijk onder onze druk uit kon voetballen, konden wij dat niet bij Liverpool. Bij ons ging iedere bal zowat lang. Goed voetbal begint van achteruit. Anders kun je niet op een goede manier de drie voorin bereiken, wat echt een probleem was gisteren. Kon je dat wel, dan denk ik dat je naar een andere wedstrijd had gekeken. In het midden van de rondo staat altijd degene met het beste voetballende vermogen, omdat je dan makkelijk het spel kunt verplaatsen. En dat is belangrijk om de bal naar de gebieden te bewegen, waar de meeste ruimte ligt. Je zag dat als we over de eerste linie heen waren, dat Berghuis heel goed kon voetballen en we direct gevaar stichtten. Daar kwam de bal echter te weinig. En daar is voor mij die speler in de as in de opbouw cruciaal voor. Als die dan geen goede handelingssnelheid heeft, dan moet je terug en dan lang. Zoals geschiedde.

Dan is ook nog de vraag hoe je verdedigend staat. Taylor staat er wel om bekend, goed in het druk zetten en organiseren te zijn. Zeker met Regeer er vlakbij. Een super intelligent koppel. Dus dat is iets wat ik wel over een serie van 5 wedstrijden zou willen zien. Ik denk dat je dan écht totaal voetbal gaat zien.

14-09-2022 14:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.