Albers baalt van mislukken Van de Beek-deal in 2019: 'Had hem liever naar Real Madrid gebracht'

door Brent Tomassen 68

Bron Football is Life

Albers baalt van mislukken Van de Beek-deal in 2019: 'Had hem liever naar Real Madrid gebracht'

door Brent Tomassen 68

Bron Football is Life

Laatst geüpdatet

Guido Albers had graag gezien dat Donny van de Beek in de zomer van 2019 naar Real Madrid was gegaan. De zaakwaarnemer van de middenvelder zag dat Ajax voor een transfer naar de Spaanse hoofdstad ging liggen, waarna Van de Beek een jaar later de overstap maakte naar Manchester United.

'Het was natuurlijk een megateleurstelling voor hem dat na dat geweldige Champions Leagueseizoen Frenkie (de Jong, red.) en Matthijs (de Ligt, red.) weggingen naar respectievelijk FC Barcelona en Juventus. Toen kon hij naar Real Madrid', vertelt Albers een kleine zes jaar na dato in de podcast Football is Life. 'Ajax is daar voor gaan liggen en dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Mensen hebben mij daarover vaak uitgelachen of niet serieus genomen, maar dit is gewoon een feit.'

'Dat ging niet door en toen kwam dat rampseizoen voor Ajax met corona. Dus van absolute top naar absolute flop in één seizoen', gaat de belangenbehartiger verder. 'Toen het lukte om hem naar een Premier League-club te krijgen - dat was bloed, zweet en tranen - was ik daar wel heel trots op, omdat hij dat heel graag wilde. Maar ik had hem liever het jaar ervoor naar Real Madrid gebracht, daar ben ik heel eerlijk in.'

Albers baalt van mislukken Van de Beek-deal in 2019: 'Had hem liever naar Real Madrid gebracht'
Donny van de Beek kon in 2019 naar Real Madrid, maar Ajax blokkeerde deze transfer volgens zaakwaarnemer Guido Albers.

Van de Beek moest zonder ouders zijn contract tekenen in Manchester

Vanwege corona moest Van de Beek zonder zijn naasten afreizen naar Manchester om zijn transfer af te ronden. Deze boodschap moest Albers vervolgens overbrengen aan de familie. 'Ze moesten afscheid nemen op Schiphol, omdat ze vanwege corona niet mee mochten naar Engeland. Zijn ouders zijn hele betrokken mensen die er elke uit- en thuiswedstrijd bij waren. Die moest ik vertellen dat ze tijdens de contractondertekening van hun zoon in Nederland moesten blijven. Dat was niet lekker.'

Albers is blij met de goede band die hij heeft ontwikkeld met Van de Beek. 'Op het moment dat het doorging, hij was toen bij mij op kantoor, was dat supervet. Mensen relateren alles direct aan geld, dat klopt, maar het allerleukste is dat een speler kan gaan spelen waar hij heel graag wil zijn. Dat het niet is geworden wat hij ervan gehoopt had is weer een andere afslag, maar dit is wel waar je het voor doet. Hij was vijftien of zestien toen hij bij ons kwam en dat hele traject er naartoe was wel heel vet. En dat is het nu nog steeds, hoor.'

Lees meer over:
Plaats reactie

twynestar +28777

Gadverdamme die gast vindt wel alles wat goed gaat zijn eigen verdienste.

30-01-2025 14:46

Professor +11290

Real Madrid, afgezien van zijn CV en salaris is het maar goed dat het niet doorging.

29-01-2025 21:21

Talentje020 +20174

Dan heb je als zaakwaarnemer ook niet het beste voor met je cliënt, bij Real was hij al helemaal ondergesneeuwd
,

29-01-2025 21:13

ajaxfan83 +3631

Ach Albers denk ook alleen maar aan🤑🤑🤑🤑

29-01-2025 16:33

Michiel Kapteijns +5372

Even een reactie op de TOPREACTIE: Als Donny en zijn zaakwaarnemers wel naar Engeland konden afreizen om het contract af te handelen, is het toch helemaal niet raar dat die ouders er vanuit gingen dat ze ook mee mochten? Heeft niks te maken met onder een steen leven!

Daarnaast kon je vanaf juni 2020 weer gewoon vrij reizen binnen de Schengen zone. Dus als je geen interesse hebt in de politiek begrijp ik best dat je dan denkt dat dat ook voor Engeland gold. Na de officiële BREXIT was er dan ook een transitieperiode waarin EU afspraken over handel en vrij reizen heronderhandeld werden. Dus helemaal niet raar dat als je toen wel naar Italië kon reizen, waar veel meer coronadoden waren gevallen, je denkt dat je ook naar Engeland kan.

29-01-2025 15:45

Heldhaftig +11503

Donny was een prima Ajax speler, maar dat betekent niet automatisch dat je ook in de wereldtop mee kan. Dat hebben we nu wel vaker gezien.

29-01-2025 15:17

Bensco +7192

Hij haalt het bij ManU, Eintracht en Everton niet maar zou het bij de winnaar van de CL, la Liga en Supercopa wel halen. Een beetje realiteitszin is wel op zijn plek. Zijn beste kans was Manchester United, onder een trainer die zijn vaardigheden kende.

29-01-2025 15:13

FrancescosRavioli +15482

Donny had qua speelstijl veel beter naar Duitsland kunnen gaan.

29-01-2025 23:26

Suavimani +12156

Daar had hij vast een grotere commissie gekregen. Voor Van de Beek had het echter niet veel uitgemaakt. Hij was in Madrid net zo hard verzopen als bij United. Dus in het belang van zijn cliënt was het allemaal niet, wat Albers bewerkstelligd heeft. Zaakwaarnemers zijn uitschot en maken meer kapot dan je lief is.

29-01-2025 15:10

johanisajax +8844

die tijd toen we nog een TD had die belangrijke spelers binnenboord hield of ze verkocht voor de hoofdprijs....

29-01-2025 14:43

twynestar +28777

omdat we geld hadden

30-01-2025 14:47

johanisajax +8844

door diezelfde Overmars, die begon ook met twee stuivers

30-01-2025 15:21

Babangida83 +24019

Dat is waar. Maar in die fase zit Kroes nu ook.

30-01-2025 16:14

johanisajax +8844

en hij bakt er vooralsnog niks van

30-01-2025 16:20

twynestar +28777

overmars kon niets uitgeven maar hoefde niet als een malle te bezuinigen, dankzij diezelfde overmars

30-01-2025 16:40

BVA +159

Ja want daar had hij helemaal verzopen… maakt meneer Albers niets uit, die ziet alleen zijn commissie en weer een nieuwe Rolex. Zaakwaarnemers 🤮

29-01-2025 13:49

NW23 +5097

Donny fantastische gozer. Gaat ongetwijfeld nog een keer terug komen bij Ajax. Maar bij Real Madrid zou hij natuurlijk ook mislukt zijn. Ik weet niet precies wat zijn zaakwaarnemer hiermee wil zeggen.

29-01-2025 13:36

Danielson +50667

Tja. Zo zijn die lui nu eenmaal...

29-01-2025 13:39

JariLitmanen1995 +5124

Is die Guido Albers de nieuwe Rob Jansen? Zakkenvuller, met zijn mond overal vooraan.

29-01-2025 13:34

Suavimani +12156

Die komen uit dezelfde mal inderdaad.

29-01-2025 15:11

Bruno04 +15863

Ja want daar zou hij het vast beter hebben gedaan met Valverde modric en kroos etc als concurrent

29-01-2025 13:25

Rob1976 +9647

Alders is een vieze patser.

29-01-2025 13:17

Danielson +50667

Ik weet niet of hij vies is, maar een zelfingenomen patser is hij zeker!

29-01-2025 13:39

Rob1976 +9647

😂true

29-01-2025 14:36

Suavimani +12156

Onderkruipsels zijn doorgaans geen schone wezens.

29-01-2025 15:12

Babangida83 +24019

Mooi toch, hou ik wel van. Laat mij er bovendien uit zien als een goede kerel.

30-01-2025 16:16

Jake the Snake +17420

Zo zie je dat het belangrijkste in de ogen van Albers is dat je een transfer maakt naar de grootste club ter wereld. Tuurlijk, super vet. Of je daar rendeert is alleen een ‘andere afslag’. Hahahaha.

29-01-2025 13:14

Hersenspinsel +8381

Een zaakwaarnemer is iets anders dan een zaakbehartiger en dat is weer iets anders dan iemand die een voetballer helpt de voor hem ideale carrière zo dicht mogelijk te benaderen.
Wat mis ik Frenkie.

29-01-2025 13:10

Aeter +6732

Dit geeft wel duidelijk aan wat voor een droevig figuur Albers is en dat hij puur uit eigen belang handelt en niet uit belang van zijn spelers. Wat een sukkel.

29-01-2025 13:09

afca1985 +21623

Eigenlijk zegt Albers hier...."Ik had hem liever naar Real Madrid gebracht want staat toch net wat beter op mijn eigen CV, een Ajax speler direct naar Real brengen, dan dat ik Donny aflever aan het al 15 jaar kwakkelende Man Utd"

De grootste parasietjes uit de voetballerij

29-01-2025 13:07

Spielmacher +10863

De ene zaakwaarnemer is nog walgelijker dan de andere. Mannetjes die denken dat ze heel wat zijn terwijl het veelal veredelde oplichters zijn.

29-01-2025 13:02

twynestar +28777

used car salesmen

30-01-2025 14:48

Le Canard +1281

'Het rampseizoen voor Ajax'. Ik ben benieuwd welke woorden deze man geeft aan seizoen 23/24.

29-01-2025 12:59

Nr.10 +111846

2019-20, waarin we gewoon eindigden op de eerste plaats, en 10 punten haalden in de CL groepsfase maar net niet door gingen (met de beruchte 4-4 tegen Chelsea).

29-01-2025 13:04

Le Canard +1281

Inderdaad.

29-01-2025 13:46

JohnDylan +23248

Haha, kom nou. Daar was Vd Beek net zo hard mislukt. Hij is een goede speler voor een Spaanse middenmoter en een aardige speler voor een Spaanse subtopper. Voor een Spaanse topclub is hij minder dan middelmaat.

29-01-2025 12:55

Ajax27 +19263

Ik ga niet Albers lopen verdedigen... maaaaarrr....

Een speler kan wel degelijk in het ene land en bijbehorende competitie veel beter uit de verf komen dan in een ander land. Engeland is uniek, snel, hard.... heel anders dan de Spaanse competitie en ook weer heel anders dan de Italiaanse.

De ene speler rendeert nu eenmaal beter op de ene dan de andere plek. Het is maar weinig spelers gegeven om in allerlei verschillende landen top te spelen.

Dus in die zin ben ik wel benieuwd naar hoe Donnie z'n carriere was gelopen als ie direct naar Spaje of Italie was gegaan. Misschien heel anders, misschien hetzelfde als nu... we zullen het nooit weten.

29-01-2025 12:47

Dennisjez +1115

Wat een verveel deze man

29-01-2025 12:45

insectenverdelg +23631

Vinden jullie die Guido Albers ook zo'n sympathieke en aardige vent?

29-01-2025 12:38

TeringHenkie +28866

Hele warme man!

29-01-2025 12:41

CDX +3266

Echt een mensenmens

29-01-2025 14:00

ouweman +5126

Ja, Real Madrid was ab-so-luut de juiste club voor Donny geweest : schoenen poetsen, kleedkamer aanvegen, pionnetjes neerzetten. Net zoals ongeveer bij ManU, alleen dan nog meer.

Nee, aardig jochie, maar helaas niet voor de top. En zelfs daaronder zou ik bij god niet weten waar hij zal passen.

29-01-2025 12:38

AFCRick +11850

En dit is precies hoe een zaakwaarnemer in elkaar steekt. Het maximale willen verdienen aan een transfer, ongeacht of het voor de speler de beste keus is. Mede door deze egoïstische en onrealistische handelswijze van Albers is de carrière van Donny afgegleden naar een bedenkelijk niveau

29-01-2025 12:27

Berghuis +14475

Tuurlijk, want daar had hij het natuurlijk wel gered... Was in 2018/19 geweldig in vorm. Daarna nooit meer in de buurt gekomen van dat niveau.

29-01-2025 12:23

behangdelul +32987

Lees: die hadden meer betaald.

29-01-2025 12:20

marrene +171

Alsof hij in Madrid op de tribune gelukkig was geworden. De goede man heeft totaal geen benul wat de kwaliteit van zijn speler is.

29-01-2025 12:19

Marcw1972 +16912

Lees: jammer dat ik hem niet naar Real Madrid kon brengen. Dan had ik veel meer verdiend dan met de deal met MU.

29-01-2025 12:15

meerschehelden +2330

Donny is totaal geen Madrid speler. In een goeddraaiend elftal is hij erg nuttig op 10 maar het is geen dragende speler.

29-01-2025 12:12

Amp +38326

Boeit hem dat. Als ze albers een grotere fee gaven, is t voor hem een typische madrid speler

29-01-2025 12:53

meerschehelden +2330

Ja klopt helemaal.

29-01-2025 14:54

Bas055 +68

Ze moesten afscheid nemen op Schiphol, omdat ze vanwege corona niet mee mochten naar Engeland. Zijn ouders zijn hele betrokken mensen die er elke uit- en thuiswedstrijd bij waren. Die moest ik vertellen dat ze tijdens de contractondertekening van hun zoon in Nederland moesten blijven. Dat was niet lekker.'

Jezus wat een gelul. Net of die mensen onder een steen leefden en nog nooit van corona hadden gehoord. Dat hadden ze vast zelf ook wel kunnen bedenken obv de maatregelen die toen golden. Die man heeft het wel enorm zwaar gehad zeg, niet normaal.

29-01-2025 12:05

Michiel Kapteijns +5372

Praat toch niet zo minderwaardig man. Als Donny vd Beek en zijn zaakwaarnemers wel naar Manchester konden afreizen, is het toch helemaal niet vreemd dat zijn familie dachten mee te kunnen gaan?
En als je daarnaast totaal geen interesse hebt in politiek is het ook helemaal niet raar dat toen er vanaf juni 2020 weer vrij reisverkeer binnen de Schengen zone gold, je denkt dat dat voor Engeland geldt. Daarnaast gold er na de officiële Brexit in januari 2020 nog een transitieperiode voor de geldende EU afspraken en liepen er nog onderhandelingen over vrije handel en vrij kunnen reizen. Dus helemaal niet vreemd dat niet iedereen wist dat je toen wel naar Italië kon reizen, waar veel meer coronadoden waren gevallen, maar niet naar Engeland.

29-01-2025 15:05

Robertini +40175

Zeiken om het zeiken dit.

29-01-2025 23:11

Danielson +50667

Wat een zichzelf en Donny overschattende egotrippende patjepeeer.

29-01-2025 12:02

HStorm +3184

Als ik mijn werkgeverscontracten zonder mijn naasten erbij alleen moest ondertekenen omdat ze niet ingevlogen konden worden, was ik tot op de dag van vandaag depressief geweest.

29-01-2025 12:01

Pep01 +935

Als het een fatsoenlijke zaakwaarnemer was geweest had hij Van de Beek naar een club gebracht waar hij ooit misschien eens in de basis was gekomen.

29-01-2025 11:59

mokum410 +3343

Zaakwaarnemers 🤮

Ajax wordt er nu door eentje naar de tyfus geleid 👍🏻👍🏻👍🏻

29-01-2025 11:52

401Middenweg401 +6083

Geelen is toch geen zaakwaarnemer?

29-01-2025 12:39

rob +684

Wat loopt die gozer naast z'n schoenen zeg met dat interessant doen. Ik breng hem naar Madrid, ik breng hem naar United...

29-01-2025 11:49

Harrier Du Bois +39203

Nou, vet man.

29-01-2025 11:46

AFCAHoorn +22760

Ik heb echt een schijthekel gekregen aan zaakwaarnemers. Bloedzuigers pur sang.

29-01-2025 11:45

Koningtoto +60978

Echte parasieten inderdaad. Dat mag van mij serieus aan banden worden gelegd.

29-01-2025 12:00

Franz Fabelhaft +5160

Ik, ik, ik.

Maar wat was goed geweest voor Donny? Zeker niet een stap naar Real, want hij heeft al moeite genoeg om aan te haken op het niveau Girona en laten we het over zijn periode bij Man Utd, Everton en Eintracht Frankfurt maar helemaal niet meer hebben.

29-01-2025 11:42

AFCA-B93 +5488

Ach, je kan beter bij Real floppen dan bij United denk ik dan maar

29-01-2025 11:54

Jeugd +24962

Dat zegt ook alles hè🤣
Van de Beek blijkt geen enkel niveau hoger dan Ajax aan te kunnen en deze man vond Real Madrid wel een goed idee terwijl zelfs toen iedereen al zei dat die stap niet handig was geweest.
De conclusie: ik behartig niet jouw belangen van een optimale sportieve carrière. Ik wil jou slijten aan daar waar we de meeste centen kunnen halen. Gatver🤮 wat een volk joh

29-01-2025 11:39

Jeroen90 +1774

Tja, ik had Branco en Wijndal ook graag naar Real Madrid zien vertrekken...

29-01-2025 11:39

trodat4030 +97503

Helaas komen die dan na 90 min hossen op de tribune weer terug naar huis :p

29-01-2025 11:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.