'Ajax wil er snel uitkomen met Misehouy, club moet haast maken met komst toptalent Martínez (17)'

door Timo Suur 145

Bron Voetbal International

'Ajax wil er snel uitkomen met Misehouy, club moet haast maken met komst toptalent Martínez (17)'

door Timo Suur 145

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax wil er op korte termijn uitkomen met Gabriël Misehouy over een contractverlenging, zo meldt Voetbal International zaterdag. De jongeling staat in de nadrukkelijke belangstelling van Manchester City, maar hij wil niets anders dan slagen in Amsterdam. Daarnaast moet Ajax haast maken met de komst van het Venezolaanse toptalent David Martínez (17).

Binnen Ajax wordt er gehoopt dat ze Misehouy in Amsterdam kunnen houden, ondanks de serieuze interesse van Manchester City. Het toptalent wil zelf heel graag slagen in Amsterdam. 'Hoewel Manchester City aan hem trekt, ligt het in de lijn der verwachting dat Ajax er op korte termijn met hem uit zal willen komen', zo wordt er geschreven.

Misehouy is vastberaden om door te breken bij Ajax, maar in tegenstelling tot leeftijdsgenoten Silvano Vos en Amourricho Van Axel Dongen trainde hij onder Maurice Steijn amper mee bij de hoofdmacht. Misehouy is dit seizoen één van de weinige lichtpuntjes bij Jong Ajax.

'Ajax moet haast maken met komst David Martínez'

Ajax was een aantal maanden geleden nadrukkelijk in de markt voor de zeventienjarige Martínez uit Venezuela en hij leek onderweg te zijn naar Amsterdam. Ajax heeft al enige tijd een akkoord met Monagas SC over de transfer, maar na het ontslag van directeur voetbalzaken Sven Mislintat zit er geen schot meer in de zaak. 'Momenteel neemt niemand bij Ajax er een beslissing over en daardoor kan Martínez nog steeds worden weggekaapt door andere clubs. Wil Ajax Martínez inlijven, dan zal er haast gemaakt moeten worden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

MPAjax +8485

Martinez al binnen?

05-11-2023 18:49

Flipper33 +6826

Die Martinez is wel een goede speler

05-11-2023 14:22

BackInBlack +14705

Stel je voor dat Misehouy bijtekent en jongen uit Venezuela komt. Dat Van Axel Dongen fit en gezond wordt.
Dat Bergwijn en Avila en Wijndal verkocht worden.

Dat Almada komt.

Dan hebben we in potentie genoeg munitie voor de tweede competitie helft.

05-11-2023 13:02

Flipper33 +6826

Almada en Martinez zou top wezen

05-11-2023 14:22

MPAjax +8485

Almada en spertsyan kan je wel vergeten

05-11-2023 18:50

Eurysaces +29586

We staan voor een kansloos eredivisie seizoen, ik hoop dat John vaak kiest voor Misehoy en Vos op het middenveld. Volgend seizoen kan er dan misschien geoogst worden.

Ajax is vergeten hoe belangrijk spelers met exceptionele vaardigheden aan de bal zijn, Kudus was de enige en Mislintat heeft er niet 1 terug gehaald. Als je ziet wat een verschil (een niet ingespeelde) Martha maakt, is dat nu hopelijk wel duidelijk. Dat je inlevert op verdedigende kwaliteiten is alleen een probleem als je organisatie niet goed staat en dan moet de vraag altijd gesteld worden of je dat niet compenseert door meer te scoren.

05-11-2023 12:48

linksbinnen +8276

Het zal steeds lastiger worden de eigen toptalenten in huis te houden als ook de M City's van deze wereld zich mengen in de strijd. Financieel leg je het af en niet iedereen kiest de weg van de sportieve geleidelijkheid. En dat gebeurt op steeds jongere leeftijd van de spelers. En als het lukt is het vaak een contract voor max 3 jaar, waardoor je over 2 jaar weer de strijd mag aangaan. Money rules helaas...

05-11-2023 11:04

w86 +9550

Eens, maar ik denk dat je daar als Ajax zijnde ook hard in moet zijn. Van alle spelers die ooit in de jeugd zijn vertrokken, hebben bij mijn weten aleen Krul en Ake oranje gehaald. Maatsen lijkt er nu tegenaan te zitten.

Het is echt wel aantoonbaar dat het sportief niet de beste keuze is. Als spelers dan toch kiezen om te gaan, is het voor het geld. En op dat vlak ga je nooit winnen. En mocht je dat op 16/17 jaar nog wel winnen, heb je hetzelfde gezeik als ze 19 zijn. Zie Gravenberch, Dest.

Als Misehouy voor het geld (aka het betere plan) kiest, moet je dat accepteren en afscheid nemen. Hoe jammer ook. Maar aan de andere kant moet je er dan voor zorgen dat hij hier wel de sportieve kansen krijgt. Dat is waarmee je die jongens in Amsterdam houdt.

05-11-2023 12:25

4xEC1 +7761

Bergwijn en Malen zijn ook in de jeugd vertrokken en haalden ook Oranje.

05-11-2023 12:54

Ferd +38683

Danny Landzaat, Donyel Malen, Bergwijn.

06-11-2023 05:56

Eurysaces +29586

Die mengen zich al heel lang in de strijd, daar is weinig in veranderd. Wat wel is veranderd, is wat Ajax ze financieel kan bieden, daar zijn behoorlijke stappen in gemaakt. De jongens die voor het geld gaan, verloor je altijd al, geruststellende gedachte is dan wel dat dit soort talenten het vaak toch niet redt. Als ze zo vroeg de sportieve carrière al op het tweede spoor zetten, weet je dat die trein zelden het gewenste station bereikt.

05-11-2023 12:39

j0rnnn +5111

Je moet die jonge gasten gewoon een laag basis salaris geven icm hele hoge wedstrijd premies bij het eerste.
Stel iemand breekt door en blijft staan (zoals Hato.)Waarom zou dit talent dan niet dmv bonussen in verhouding net zo veel kunnen verdienen als een Berghuis of Akpom?
Als je presteert, mag je van mij beloond worden. Ik heb dat liever dan dure bankzitten zoals die Argentijnse rechtsbuiten van vorig jaar.

05-11-2023 10:24

Vierklau +483

Dan gaat Suzan Lenderink zich straks ook nog met de opstelling bemoeien

05-11-2023 13:14

Dirk +7083

Vraag me af na ontslag van die fucking Duitser, of de scoutingook is afgedankt , ik hoop dat deze mensen gewoon hun werk verder zetten . Maar met wie word er nu ge communiceert over bepaalde ontdekte spelers en wie de verantwoordelijkheid heeft om de beslissing te nemen tot aankoop.

05-11-2023 09:40

AjaxHoorn +32989

Welke scouting ffs. De aangeboden spelers tegen een fee? De "ontdekking van Neres en van Antony", de scouting is bedroevend.

05-11-2023 09:47

j0rnnn +5111

We moeten van die de Lang natuurlijk niet verwachten dat hij de boel morgen op orde heeft.

05-11-2023 10:26

Robertini +40174

Als misehouy verlengt en fit is, zit hij echt zo bij het eerste. Hij zou zogenaamd moeilijk zijn, maar hij is zo goed... Ik hoop dat hij niet z'n eigen ruiten ingooit.

04-11-2023 23:28

Chesterson93 +3343

Op basis van wat zou hij moeilijk zijn?

05-11-2023 07:33

Balgevoel +31631

Hij is piepjong, 'heeft' social media en doet af en toe precies wat je verwacht van een ongeduldig toptalent dat al z'n hele leven alleen maar hoort hoe goed-ie is. Etiketjes plakken we nogal snel.

05-11-2023 09:16

AjaxHoorn +32989

Hij heeft een karrevracht aan spelers zien komen die technisch niet uitblinken. Ik zou er ook klaar mee zijn.

05-11-2023 09:48

j0rnnn +5111

Ach. Voor het zelfde geld had Ajax allemaal toppers gehad van het niveau Tadic. Dit is juist een grote kans voor hem!

05-11-2023 10:27

Robertini +40174

Ik denk omdat hij jong is en al twee keer niet makkelijk z'n contact verlengd heeft.

05-11-2023 10:38

Chesterson93 +3343

Hij heeft ook al 2x clubs als Dortmund, PSG, AC Milan, Juventus, Chelsea, Arsenal en de Manchester-teams afgewezen.

07-11-2023 03:31

Sportvolgert +41182

Wil misehouy er ook graag snel met ajax uitkomen dat is de vraag.

04-11-2023 22:18

Chesterson93 +3343

Je weet dat het nu stilligt aan de kant van Ajax, toch?

05-11-2023 07:34

Sportvolgert +41182

Geen idee ben er niet bij. Sommige zaakwaarnemers hebben andere belangen, hebben we vaak genoeg gezien toch.

05-11-2023 08:11

4EVERAJAX +8457

Hoe zit het dan precies? Waarom ligt het stil bijvoorbeeld?

05-11-2023 08:56

j0rnnn +5111

Ik denk omdat niemand teken bevoegd is, behalve Jan van Halst. En die mag geen beleid maken voor de toekomst.
Nogmaals, denk ik.

05-11-2023 10:28

BakkalBijter +11754

Als van Halst initiatief toont en het contract van Misehouy nu verlengt is er niemand die hem gaat tegenhouden. Iedereeen weet dat Misehouy een toptalent is.

05-11-2023 11:26

Chesterson93 +3343

1. Huntelaar was degene die dit moest regelen. Zit nu thuis
2. Kelvin de Lang neemt de technische taken over. Veel van zijn focus zal zich richten op de winterstop, en aangezien Ajax de taken van de jeugd en Jong scheidt van Ajax 1, zal het nog wel even kunnen duren.
3. John van ‘t Schip zou in het technisch management komen, maar dat is nu aangepast (want interim-trainer). Met hem erbij had Ajax de contracten van de talenten iets meer in de handen van Kelvin de Lang kunnen leggen, maar nu moet het meerendeel van zijn focus bij de selectie liggen.

Zodra Marijn Beuker en Alex Kroes binnen stappen, kun je - richting de zomer - echt een structurele verandering doorvoeren. Het zal dus nu veel “pappen en nathouden” zijn. Het gevolg kan zijn dat je daardoor talent misloopt - Venzolaans talent David Martínez, waar Ajax al een akkoord mee heeft - en talent verliest - o.a. de contracten Martha, Misehouy, Speksnijder en Idumbo Muzambo lopen af in de zomer van 2024 - en daar moet je zoveel mogelijk tegen doen.

07-11-2023 03:15

3sterren +20205

Kom op Janneman, stuur desnoods de materiaalman met een ervaren advocaat op dit gebied om de klus te klaren. Als er echt al een akkoord is overeengekomen, dan is het papierwerk toch het enige wat nog rest ? ...
; )

04-11-2023 20:58

VichoWazig +3480

Kalm aan en rap een beetje..!

04-11-2023 18:34

Toramanggg +7346

Al die mensen die er alweer vanuit gingen dat ie weg wou, hij heeft altijd gezegd dat ie wilt slagen bij Ajax en dat het zijn club is

04-11-2023 17:24

w86 +9550

Ik heb vingers tekort om te tellen hoe vaak ik die woorden al gehoord van spelers die kort daarna alsnog weg gingen vanwege een beter plan elders.

04-11-2023 21:32

Sportvolgert +41182

Je bent een rund als je met.....

04-11-2023 21:48

Toramanggg +7346

Ook genoeg jonge spelers die zeggen dat ze blijven en ook blijven

04-11-2023 23:46

OuweDibbes +12079

Zou fijn zijn als hij betekend en dan meteen overhevelen naar het eerste. Dit jaar uithuilen en in de zomer doorselecteren.

04-11-2023 16:26

DeStreek85 +742

Iemand een idee hoe lang Misehouy er nog uit ligt met zn blessure?

04-11-2023 16:22

AjaxPositivo +6972

Eerst bijtekenen, dan mag je meteen meetrainen

04-11-2023 15:47

AjaxPositivo +6972

Ja als je verwend gaat doen, moet je niet verwachten dat je alle kansen krijgt. Je kunt als speler en zaakwaarnemer weten dat Ajax minder plannen met je maakt als je vooralsnog weigert te verlengen.

05-11-2023 08:30

MarcelvTol1971 +15582

Nou Ajax, laat eens zien dat er wat aan het veranderen is binnen de organisatie en leg dit toptalent nou eens gewoon vast.
Al die berichtjes van " we willen dit " en " we zijn bezig met "
Doe gewoon eens iets zonder voorbericht, gewoon alleen het bericht : Ajax legt toptalent Misehouy voor 5 jaar vast punt !

04-11-2023 15:45

Sjaakvaak +26614

Ja laten we ieder muitend talent maar meteen een heel dik contract aanbieden.

04-11-2023 15:58

Sportvolgert +41182

Je kan ze beter uit bet contract laten lopen en ze dan volgend jaar voor een kleine 20.miljoen terugkopen en dan een veel te dik contract geven.

04-11-2023 17:36

WantAmsterdam +116453

Heel slecht voorbeeld want Brobbey is geen toptalent en hadden we nooit terug moeten halen voor dat salaris en bedrag.

04-11-2023 19:05

Michael 1974 +22043

Was zeker wel toptalent. Net als sontje, fitzie, unuvar die het allemaal nog net niet waarmaken uit die lichting

04-11-2023 19:46

MarcelvTol1971 +15582

Volledig mee eens. Hoop ook dat van 't Schip morgen Akpom of Mikautatze eens laat starten

04-11-2023 19:59

MarcelvTol1971 +15582

@Sjaakvaak : hoezo muitend talent. Ajax moet talent eens durven koesteren, dat levert geld op en scheelt ook een hoop.

04-11-2023 20:00

Chesterson93 +3343

Dit is geen derderangstalent en hij vraagt niet om een miljoen euro. Hou op, hoor. Als die jongen mee had getraind, was er meer bewegingsruimte. Dat heb je bij Vos ook kunnen zien.

05-11-2023 07:36

swam.b +777

Ajax is niet degene die hier over bericht. Het is de media en jij bent precies de doelgroep bewijs je hier

04-11-2023 16:29

NipeB +15856

Er is geen AD, geen TD, Huntelaar overspannen thuis. Er is geen hoofd jeugdopleiding maar straks wel een hoofd voetbal die op Ajax DNA past en dat is dan net iemand zonder een Ajax axhtergrond. Veranderingen in de organisatie? Het is en blijft een totale chaos.

05-11-2023 08:34

1Zlatan +5261

Komt niet goed

04-11-2023 15:22

Hollister +12628

Als dit hierboven waar is, geeft dat nog maar eens weer het onvermogen aan binnen onze club..... dit is al jaren het geval dat er opmerkingen worden gemaakt over de laksheid mbt (jeugd) contracten... het is toch van de zotte dat dat blijkt dat we nu moet gaan leunen eigen jeugdspelers als Brobbey, Martha, Hato, Hlynsson, Taylor, Misehouy, enz... terwijl er weer voor meer dan 100 miljoen gekocht werd en vorig seizoen zelfs 200 miljoen... en dan wel lopen treuzelen met een van je grootste talenten

04-11-2023 15:05

Juan62 +46870

Het is niet van den zotte dat we op eigen jeugd moeten leunen.
Onze grootste successen hebben we behaald met eigen jeugd en wat gerichte aankopen.

Ieder seizoen wanneer er meer aankopen dan eigen jeugd staat gaat het mis.
De aankoop van 12 spelers beloofde daarom niet veel goeds, vooral niet omdat sommige nog kwamen terwijl de competitie al lang en breed bezig was.
Spelers onbekend met elkaar waren, 16 tolken nodig waren en een coach die onbekend met de Ajaxcultuur was.
De perfecte storm dus....

04-11-2023 15:21

Juan62 +46870

PS Hollister
aan welke spelers hebben wij 200 miljoen uitgegeven?
Ik kom weer rond de 100 miljoen uit

04-11-2023 15:41

ProfessorX +19827

Een paar uur verder nog geen antwoord 🤣🤣

04-11-2023 18:35

thelordjoshua +10641

Juist afgelopen seizoen en dit seizoen is er keihard werk geweest met verlengen Jeugd. Heeft Huntelaar tot dusver uitstekend gedaan.

04-11-2023 15:43

Tommyshelby +130601

Zou prachtig zijn als Gaby blijft. En we hebben ook echt een rechtsbuiten nodig in Jong.

04-11-2023 14:42

Soccerskins v2 +43629

Op dit hebben we inderdaad een rechtsbuiten nodig in Jong, maar volgend seizoen nog steeds denk je? Ik denk wel dat dit het laatste seizoen in de o18 is voor Faberski. Verder heb je ook Speksnijder maar ergens verwacht ik dat hij gaat vertrekken.

04-11-2023 14:57

Tommyshelby +130601

Ja, duidelijk wel. Faberski heeft sowieso maanden nodig om aan te passen.

04-11-2023 15:02

Juan62 +46870

Het is te gestoord voor woorden dat we maar spelers voor rechts blijven kopen, die het liefst op links spelen
gebeurde al onder Overmars

04-11-2023 15:30

thelordjoshua +10641

Die rechtsbuiten is er, maar denk dat hij beetje vastloopt. Speksnijder, blijf ik zo’n leuke en interessante speler vinden.

04-11-2023 15:45

Siemjo +7982

Zullen wel weer overal achter de feiten aanlopen.

04-11-2023 14:28

Web +178830

Zo hopen dat dit goed komt
Dit vind in nu een exceptioneel talent, wat wel eens heel ver kan komen
Karakter van hem ken ik niet?
Dat speelt natuurlijk ook mee

04-11-2023 14:19

thelordjoshua +10641

Zijn mentaliteit vind ik beetje twijfelachtig. Talent heeft ie en voetballen kan ie zeker.

04-11-2023 14:42

Web +178830

Dat lees ik meer, dat is dan wel heel jammer

04-11-2023 15:00

thelordjoshua +10641

Terwijl ik moet zeggen dat ie wel continu keihard knokt in Jong. Mis alleen beetje geduld, hij ziet dat zn maatje Silvano dan naar 1 gaat, maar goed dan moet je dat kunnen relativeren. Kan je hem ook niet kwalijk nemen, moeten gewoon beter begeleid worden al die jongens, portie realisme moet meer meegegeven worden.

04-11-2023 15:42

Chesterson93 +3343

Op basis van wat dan?

05-11-2023 07:40

RadheAjax2021 +18028

Ik zou zeggen verleng snel en geef deze jongen een goed contract. Dit is een type 10 die we moeten hebben. Lekker ervaring op laten doen in het 1e en dan hopen dat hij snel van onschatbare waarde kan zijn voor het elftal.

04-11-2023 14:13

Soccerskins v2 +43629

‘’in tegenstelling tot leeftijdsgenoten Silvano Vos en Amourricho Van Axel Dongen trainde hij onder Maurice Steijn amper mee bij de hoofdmacht’’

Als je Jong Ajax op deze manier negeert vind ik het niet vreemd dat je in de interlandperiode spelers te kort komt.

04-11-2023 13:55

Talentje020 +20174

Steijn kwam ook organisatorisch veels tekort, dat geneuzel dat hij geen volledige ploeg had... die was er wel degelijk, maar hij weigerde gebruik te maken van de jongens van Jong Ajax en de A1,( hadden wellicht niet de sterkste geweest, maar als opvulling had het gewoon gekund, daarnaast ook trainingen die slecht voorbereid werden, daar irriteerden Maduro en Bakkati zich ook dood aan

04-11-2023 14:07

Soccerskins v2 +43629

Dat de trainingen slecht voorbereid zouden zijn verbaast mij niks. Steijn is gewoon een hele luie trainer.

04-11-2023 14:10

Talentje020 +20174

Van wat ik heb begrepen bedacht hij de training soms ter plekke of vlak voordat ze het veld opgingen, daar was binnen de staf veel irritatie over o,a

04-11-2023 14:36

leeke +10414

Dan kwam je nog tekort.is trouwens verleden tijd,dat mensen zich nog druk om Steijn maken zeg pfff. Maak je dan druk om de personen die nog in de RVC zitten

04-11-2023 14:09

Soccerskins v2 +43629

Ik reageer erop omdat het in dit artikel staat. Maar jij gelooft dus dat er tijdens de interlandperiodes tussen de o18 en Ajax 1 geen 15 spelers rondliepen op de toekomst?

04-11-2023 14:12

leeke +10414

O zal best,maar zie weinig perspectief in trainen met 3a4 spelers van 1 en de rest van een ander team.Verder boeit het mij niet zo. Anders zou ik ook nog kunnen terugkomen op Schreuder, maar ook dat is verleden tijd. Ik kijk graag vooruit

04-11-2023 14:18

Hersenspinsel +8381

De korte lijntjes van Steijn met de Telegraaf heeft heeft er voor gezorgd dat Steijn via de Telegraaf druk uitoefende op van Halst en andere zwakke directie leden om in plaats van Steijn te vervangen Sven Mislintat te ontslaan.

Dit heeft geleid tot een laatste plaats en een gehle schoonmaak van Ajax top. Idioot!

04-11-2023 13:32

MalleEppie +15225

Van Halst en Eringa hebben hun eigen graf gegraven met het ontslag van Mislintat.

04-11-2023 13:48

GdlT +1005

Helaas is van Halst blijven zitten, onbegrijpelijk in mijn ogen. Hij heeft sinds zijn aanstelling in de RvC en daarna AD het nodige kapot gemaakt (niet dat er nog veel was overgebleven dat kapot gemaakt kon worden).

04-11-2023 14:07

Babangida83 +24019

Als je iemand moet ontslaan, dan ontsla je sowieso nooit je TD als eerste. Eerst de passant en na meerdere passanten pas degenen die er voor de lange termijn zitten. Dat vond ik sowieso een hele merkwaardige move. Misschien dat ze toch een beetje aan het beven waren vanwege zijn gerommel met transfers.

Mislintat kwam er echter al snel achter dat Steijn niks was en wilde hem terecht ontslaan. Zijn commentaren voor de camera hadden voor de directie al voldoende reden moeten zijn om aan Steijn te twijfelen. Maar op een één of andere reden pakt Steijn toch belangrijke mensen in, waardoor hij de dans ontspringt.

04-11-2023 16:37

Schip +23639

Alle ingrediënten zijn er dus: Ajax wil graag door met Misehouy, Misehouy wil graag door bij Ajax. Hij moet alleen speeltijd krijgen. Hij is een stuk creatiever dan Hlynsson.

Doorpakken. Is het grootste talent dat nog door kan stromen. Mag je best iets voor betalen.

04-11-2023 13:18

Qifesh +24917

idd, je eigen jeugd goed betalen maakt jouw club enkel groter.

04-11-2023 13:25

Schip +23639

Gek genoeg geven we liever enorme salarissen uit aan buitenlandse spelers, gunnen die ook meer tijd om te ontwikkelen, rekenen die minder af op fouten en gaan dan jeugdspelers ondankbaar noemen wanneer die eieren voor hun geld kiezen wanneer ze geen echte kans krijgen.

04-11-2023 13:29

Qifesh +24917

dit is een exacte omschrijving van hoe ik het beleid om te kotsen vind.
Als we dit allang hadden gefixt zouden we veel verder zijn. Je kunt ook nog meer vragen als je ze goed betaalt. Ze presteren ws ook beter met meer zekerheid. We gokken met zoveel zuurverdiend geld op spelers die we half opnieuw moeten gaan opleiden en perse moeten inpassen omdat we zoveel geld hebben betaald.

04-11-2023 13:31

AjaxHoorn +32989

Misehouy is ook een prima jongen.

04-11-2023 14:56

driesterren +115

Mag deze 1000 plusjes krijgen? Een voorbeeld daarvan speelt wedstrijden in de u17 . Arme jongen maar dat klote beleid bij Ajax is allemaal de oorzaak daarvan. De jeugd moet vechten voor een plek en buitenstaanders worden als helden onthaald en krijgen ook nog eens bakken geld zonder dat ze echt al hebben bewezen het niveau überhaupt aan te kunnen.

04-11-2023 16:42

leeke +10414

Denk dat jij je vergist in Hlynsson,die jongen is veel completer,dan jij denkt. Aan alleen creativiteit heb je niks aan.

04-11-2023 14:14

Schip +23639

Op die manier vergis ik me maar al te graag hoor. Hoe meer kansen voor jeugd, hoe beter.

04-11-2023 14:53

leeke +10414

100% mee eens.er wordt te vaak spelers gekocht die niet veel beter zijn dan onze eigen jeugdspelers.Fout ook weer dit seizoen is gebleken. Had 3a4 echte toppers gehaald en had je eigen jeuhdspelers erachter geplaatst ipv aankopen

04-11-2023 14:56

Babangida83 +24019

@Leeke, Maar dat heb ik ook lopen posten aan het begin van het seizoen en aan het begin van vorig seizoen, maar dan word je hier weggehoond alsof je van Mars komt. Terwijl, dit zou gewoon standaard beleid moeten zijn.

04-11-2023 16:45

leeke +10414

Tja,je moet wel dezelfde mening als die andere 90% hebben he op A.S. anders val je erbuiten.i
Ik weet er alles van

04-11-2023 16:59

Musica Merlo +8230

Misehouy moet blijven, zonder meer. Geen tijd voor twijfel, trek hem over de streep!

04-11-2023 13:08

Qifesh +24917

ff offtopic. was vergeten dat marc kudus voor 9 m had gehaald, dat was wel een heldendaad.
valentijn driessen eindelijk eens aangepakt voor zijn vieze houding naar alles en iedereen bij ajax.

"Valentijn Driessen plaatste onlangs in de voetbalpodcast van De Telegraaf vraagtekens bij de leeftijd van Mohammed Kudus. Jennifer Mendelewitsch, de zaakwaarneemster van de Ghanese aanvaller annex middenvelder, laat in gesprek met VoetbalPrimeur weten dat van deze beweringen niets klopt en dat ze juridische stappen gaat ondernemen tegen de journalist.

Driessen vroeg zich in de podcast af of Kudus wel echt 23 jaar oud is. 'Hij is ooit van naam veranderd. Toen bleek hij ineens vijf jaar jonger. Dus ja, misschien klopt zijn leeftijd wel niet. Dat is een hardnekkig gerucht', bracht de chef voetbal van De Telegraaf in de wereld.

Mendelewitsch reageert tegen VoetbalPrimeur op die uitspraken en is er duidelijk niet van gediend. 'Dit is absoluut niet waar. We zullen deze onjuiste beschuldigingen niet tolereren', zegt de zaakwaarneemster. Mendelewitsch denkt dat Driessen de uitspraken doet op basis van de afkomst van Kudus. 'Dit is duidelijk gebaseerd op racistische stereotypen.'

Juridische stappen
Het kan de veelbesproken journalist nu duur komen te staan, want de agente dreigt hem aan te klagen. 'We zullen alle juridische stappen ondernemen die nodig zijn tegen meneer Driessen en zijn onjuiste racistische beweringen.'

'Het verbaast me dat hij hier nooit een vraag over heeft gesteld, terwijl Kudus al in 2020 naar Nederland kwam en nu de krantenkoppen haalt in de Premier League, waar hij het geweldig doet', vervolgt Mendelewitsch, alvorens met een sneer naar Driessen te komen. 'Misschien moet Driessen eens nadenken over zijn eigen leeftijd, die duidelijk richting de pensioenleeftijd gaat.'

Kudus kwam in 2020 bij Ajax terecht, dat een bedrag van 9 miljoen euro aan FC Nordsjaelland voor hem betaalde. In Amsterdamse dienst ontpopte hij zich tot absolute smaakmaker en kwam hij in 87 wedstrijden tot 27 doelpunten en 12 assists, waarna hij voor 43 miljoen euro verkocht werd aan West Ham United. De Ghanees leverde dus bijna vijf keer zijn aankoopbedrag op."

04-11-2023 13:08

Rondo64 +3392

'Misschien moet Driessen eens nadenken over zijn eigen leeftijd, die duidelijk richting de pensioenleeftijd gaat.'

Wat een heldin

04-11-2023 13:15

Qifesh +24917

heerlijk man, ik ben benieuwd wat de RvdJournalistiek gaat doen hiermee..

04-11-2023 13:20

Dennisvm +1779

Gelijk weer de racisme kaart. Wellicht komt dat gewoon omdat dat soort dingen daar gewoon veel vaker gebeuren als alles waar blijkt. Buiten dat moet Valentijn natuurlijk gewoon z'n smoel dicht houden met dit soort insinuaties.

04-11-2023 13:25

xstaniox +15330

Snap ze in dit geval wel hoor. Je ziet vaker bij spelers van die afkomst dat ze 16 zijn, maar 35 lijken.
Los daarvan vind ik dat je tegenover Driessen alle registers open mag trekken.

04-11-2023 13:29

Qifesh +24917

"Mendelewitsch reageert tegen VoetbalPrimeur op die uitspraken en is er duidelijk niet van gediend. 'Dit is absoluut niet waar. We zullen deze onjuiste beschuldigingen niet tolereren', zegt de zaakwaarneemster. Mendelewitsch denkt dat Driessen de uitspraken doet op basis van de afkomst van Kudus. 'Dit is duidelijk gebaseerd op racistische stereotypen.'"

racisme is geen kaart.. het is gewoon iets wat mensen tot op heden blijven bezigen omdat het getolereerd wordt door mensen die vinden dat anderen zich aanstellen. Als Kudus een blanke afrikaan was uit zuid afrika had ie niks gezegd, dat is gewoon ook wel een beetje duidelijk voor je hoop ik, je lijkt me niet wereldvreemd gezien je uiteindelijke oordeel naar valentijn.

04-11-2023 13:29

Lazell +17018

"Hij is ooit van naam veranderd. Toen bleek hij ineens vijf jaar jonger. Dus ja, misschien klopt zijn leeftijd wel niet. Dat is een hardnekkig gerucht', bracht de chef voetbal van De Telegraaf in de wereld."

Als het klopt wat Driessen zegt (wat ik enorm betwijfel), heeft dit toch niks met ras te maken? Als een blanke 5 jaar jonger blijkt, had hij exact hetzelfde gezegd. Daarnaast, een hardnekkig gerucht herhalen kan toch nooit racistisch zijn?

04-11-2023 14:10

Qifesh +24917

"Als een blanke 5 jaar jonger blijkt, had hij exact hetzelfde gezegd."

Wanneer is dit voor het laatst gezegd over een blanke? En btw, denk je echt dat Kudus zoveel jaar ouder is dan er in zijn paspoort staat? Vind je dat hij dat moet bewijzen omdat een idiote boulevard riooljournalist dit beweerd? Waarom moet je iemand in die positie willen brengen? Omdat je een vooroordeel hebt? Ah zo werkt dat dus... Een vooroordeel is genoeg om discriminatie aan te tonen.



"Daarnaast, een hardnekkig gerucht herhalen kan toch nooit racistisch zijn?"

Wel als dat gerucht is gebasseerd op stereotyperingen die op basis van afkomst zijn. Als journalist moet je je ook gewoon aan de feiten houden. Anders is het eind zoek.

04-11-2023 14:44

Polifinario +2110

Nou zo geweldig doet ie het niet in Engeland. Hij zit vaak op de bank, maar van de week had hij wel een mooi doelpunt.

04-11-2023 13:34

Qifesh +24917

nee hij doet het best aardig, wordt langzaam gebracht, in die minuten laat ie zich gelden. Heeft een hele goede coach die het spelletje begrijpt. Best populair inmiddels bij de fans. Komt goed met kudus, vooral met zo'n manager.

04-11-2023 13:46

Musica Merlo +8230

Heb begrepen dat Kevin de Lang de hoofdscout nu het eerste aanspreekpunt is nu er nog geen TD is. Dus Kevin haal die Martinez binnen mits hij inderdaad een toptalent is want we kunnen nog wel een goede rechtsbuiten gebruiken. Nu alleen afhankelijk van Forbs terwijl Berghuis niet echt zich waarmaakt op die plek. En veel geld kost deze Martinez niet.

04-11-2023 13:06

Nr.10 +111846

‘…maar in tegenstelling tot leeftijdsgenoten Silvano Vos en Amourricho Van Axel Dongen trainde hij onder Maurice Steijn amper mee bij de hoofdmacht.’

Hij is een jaar jonger dan van Axel Dongen.

04-11-2023 12:53

jeffrey_van_der_sluis +30596

Hopelijk laat Schip hem snel wat minuten maken in 1

04-11-2023 12:49

Juan62 +46870

Dat kan je wel aan Schip overlaten, die weet precies hoe het bij ons werkt

Dat vond ik jammer van Ten Hag; dat hij niet meer jeugd liet spelen, als daar de mogelijkheid was.
Oa daardoor is de natuurlijke doorstroom van jeugd naar het eerste bij ons geblokkeerd

04-11-2023 12:57

caspervans +5352

Misehouy had ook allang minuten kunnen krijgen. Maar sowieso al veel meer mee hebben moeten trainen.

04-11-2023 12:28

Ajaxfan16 +27604

Had denk ik wel meegedaan na het ontslag van Steijn, maar is nog steeds geblesseerd. Maar hij had er ook zeker onder Steijn bij moeten zitten. Vooral apart omdat Steijn de hele tijd statements aan het maken was met jeugdspelers brengen, maar dat hij Misehouy dan niet brengt.

04-11-2023 12:52

caspervans +5352

Ja, bijzonder was dat. Een jongen als Misehouy had 'em nog wellicht kunnen helpen ook, speelt onbevangen en is creatief ingesteld.

Maar hopelijk herstelt 'ie snel en gaat hij dan ook aansluiten bij 1. Mag 'ie vervolgens op de trainingen z'n minuten gaan verdienen. Ben overigens wel heel benieuwd naar wie er gaan vertrekken. Mocht Bergwijn daadwerkelijk vertrekken, heb je op de vleugels wel iets meer een probleem. Dan heb je met Godts en Forbs maar 2 echte vleugelspelers.

04-11-2023 13:26

Bergkam +4706

Ben misschien een simpele ziel, maar vwb Martinez hoeft er toch maar één persoon met verstand van zaken in het vliegtuig te stappen naar Venezuela om die jongen binnen te hengelen?

04-11-2023 12:25

AjaxDeBesteClub +18786

Het blijft een waanzinnige beslissing om een technisch directeur te ontslaan door het falen van de coach. Het spel wordt daar natuurlijk niet beter van en de transfermarkt was toch nog maanden dicht. Het enige wat ze er mee hebben bereikt is dat je nu zonder TD en echte AD zit waardoor, dit soort buitenkansjes ook nog eens aan ons voorbij gaan. Prutsers zijn het.

04-11-2023 12:21

AFCA1996L +16076

Mislintat is toch niet ontslagen door de spelers die hij heeft gehaald? Volgensmij is er achter de schermen echt wel meer gebeurd, want ze wilde wel erg snel van hem af, en dat gebeurt echter niet zomaar

04-11-2023 12:28

AjaxDeBesteClub +18786

Dat is moeilijk te zeggen. Ik denk dat het ook met de beeldvorming in de media en de ontstane druk (op de tribunes) te maken had. Ze wilden gewoon iemand slachtofferen in de hoop het weer rustig te krijgen. Korte termijn denken.

04-11-2023 12:38

Sven Heida +1384

AFCA1996L , Mislintat wilde Steijn ontslaan , daarom moest hij snel weg . Er was niemand die het tegen die modder gooiers van de telegraaf durfde op te nemen .

04-11-2023 12:45

trodat4030 +97503

Ik denk dat het veel meer te maken had met hoe hij zich gedroeg in zijn oorlog met Steijn. De trainerskamer binnenstormen om achterbaks zieltjes te winnen bij zijn assistenten terwijl Steijn er niet was, spelers in de kleedkamer uitkafferen ten overstaan van de selectie (of hij nou wel of geen gelijk had over Gorter vs Ramaj doet er niet toe), dat gedrag kan gewoon niet door de beugel als bestuurder. Grensoverschrijdend imo, nogal een dingetje binnen de club de laatste tijd.. Snap heel goed dat er dan geen draagvlak meer is voor een man die zich zo gedraagt.

Bij alle transfers was Ajax zelf bij, daar hebben ze zelf net zoveel schuld aan als Sven. Dat kan echt niet de (enige) reden zijn geweest.

04-11-2023 13:10

Juan62 +46870

Was er niet iets met belangenverstrengeling?
Verdienen aan transfers.
Onderzoek loopt nog, want met dat soort beschuldigingen moet je zeer voorzichtig zijn, en kunnen bewijzen

04-11-2023 12:48

4Ever14 +6662

Dat is tot nu toe nog niet aangetoond, denk eerder dat ze hem gewoon als scapegoat hebben gebruikt voor hun eigen falen (bestuur en rvc).

04-11-2023 13:05

Schip +23639

Integendeel, het is waanzin te beweren dat Mislintat een capabele TD is gebleken voor Ajax. Ben jij blind kerel? Een goede groep heeft geen topcoach nodig. Ja, om een topwedstrijd op tactisch niveau te winnen. Maar niet om voor de titel te spelen.

De groep is een onervaren, behoorlijk kwaliteitsarme verzameling jonge spelers.

En hoe haal je het in je botte knar om een TD te beoordelen en zijn grootste blunder te negeren. Namelijk de keuze voor een middelmatige trainer. Met bizarre redeneringen van een fantast, die sommigen toen al doorprikten. Jij hebt er nog een jaartje voor nodig vermoedelijk.

Die smeerlap heeft Ajax jaren en jaren aan schade toegebracht. Ze zouden hem moeten plukken.

04-11-2023 13:16

Rockpotje +9685

Als ze Mislintat ook maar een week later hadden ontslagen zouden we bovendien een stuk eerder van Steijn af geweest zijn.

04-11-2023 13:30

markk +8935

Je kan onmogelijk ontkennen dat zowel Mislintat als Steijn grove fouten hebben gemaakt en beide ontslag verdienen. Je kan gewoon niet zonder consultatie en heel team kopen gebaseerd op informatie uit een dubieus systeem.

04-11-2023 15:16

DiAngelo +2411

Wellicht dat die fantastische TD dan niet "Toptrainer" Steijn naar Ajax had moeten halen na de ellende onder Schreuder en Heitinga. Paard van Troje.

04-11-2023 16:55

WantAmsterdam +116453

Wilde die ook niet, hij wilde Knutsen, de directie/Sar wilde een Nederlander maar niet Bosz en heeft Steijn aangeraden.

04-11-2023 17:56

DiAngelo +2411

Gooi die Sar er dan maar uit, BiSar als dat zo is...Sarhaoui...is wel n leuke speler

04-11-2023 18:03

WantAmsterdam +116453

Sar is er gelukkig (met alle respect voor hem als Ajacied) niet meer.

04-11-2023 18:59

Oxxer +165790 moderator

@AjaxDeBesteClub

Good one 👍🏾

04-11-2023 17:11

AjaxDeBesteClub +18786

Thanks 👍🏼

04-11-2023 18:58

Ajax14AMS +25205

Hij is ontslagen omdat hij achter de schermen zich idioot gedragen heeft.

04-11-2023 18:02

MarcelvTol1971 +15582

@AjaxDeBesteClub : een TD die veel te hoge bedragen heeft betaald voor bepaalde met daarbij dito salarissen.
Die man heeft totaal wanbeleid gevoerd en is ook verantwoordelijk voor de aanstelling van Steijn.
Volkomen terecht dat ie eruit ligt.

04-11-2023 18:57

Robertini +40174

Mislintat heeft net zo goed gefaald. Met een normale selectie kon zelfs een kneus als Steijn vijfde staan. Een vijftiende plaats kan niet anders dan collectief falen zijn.

De selectie is gewoon bedenkelijk niveau voor Ajax en incompleet, zelfs guardiola doet niet om plaats 1 mee met zo'n selectie.

04-11-2023 23:29

DankzijCruijff +48731

Toch wel hoopgevende berichten over Misehouy! Fingers crossed.

04-11-2023 12:20

DrFootball +15220

Misehouy gaat met Hlynsson uitmaken wie de komende jaren dé nummer 10 van Ajax is. Kristian kan ook op andere plekken op het middenveld spelen. Grappig is dat hij steeds beter gaat spelen met betere spelers om hem heen.

04-11-2023 12:19

Lazell +17018

Je kunt ze inderdaad ook samen opstellen. Hlynsson kan ook wel op 8 denk ik. Betrouwbaar aan de bal en groot loopvermogen. Daarnaast kan Misehouy ook op linksvoor. Genoeg opties.

04-11-2023 14:16

Mitchjo +6249

Grootste talent van Venezuala (voor wat dat waard is natuurlijk).

04-11-2023 12:18

036AFCA97 +146688

Teken nou maar bij. Er is geen beter moment. Berghuis is oud en matig. Komend seizoen concurreren Hlynsson en Misehouy voor de 10. Prima.

04-11-2023 12:18

DrFootball +15220

Berghuis lijkt toch echt een rechtsbuiten te zijn.

04-11-2023 12:22

Dirigent +6904

Misehouy is de beste 10 die we hebben rondlopen in Amsterdam!

Hopelijk tekent hj bij, en dan gelijk in het 1e neerzetten.

Als je ziet dat Martha, Hlynsson makkelijk meedraaien dan verwacht ik nog meer van Misehouy!!!

04-11-2023 12:15

noppenkoning +41680

Beter bij je eigen familie en vrienden in de buurt blijven op zo n jonge leeftijd. Cruciale jaren moeten de randvoorwaarden goed zijn.

04-11-2023 12:08

Henning. +531

Ik dacht al dat die Martinez nog niet binnen was, hoorde er opeens niets meer over. Hoop wel dat ze hem nog binnen kunnen halen, doet het echt fantastisch.

04-11-2023 12:07

xstaniox +15330

"uit willen komen".
Klinkt als een ultimatum richting Misehouy.

Als dat van Martinez waar is, is het echt belachelijk. Een van de parels uit Zuid-Amerika en je loopt gewoon het risico hem mis te lopen wegens een gebrek aan daadkracht.

04-11-2023 12:06

MalleEppie +15225

Mag hopen dat De Lang als hoofd jeugdscouting begrijpt hoe belangrijk het binnenhalen van Martinez is!

04-11-2023 12:19

DrFootball +15220

Daadkracht? Wat denk je gewoon van muntjes? Ajax zal eerst moeten verkopen voordat er wat kan gebeuren. Daarbij gaat de jeugd gelukkig ook weer kansen krijgen. Wen daar de komende transferwindows maar aan. Dan kan het alleen maar meevallen als ze wel wat halen.

04-11-2023 12:26

xstaniox +15330

Er staat dat niemand de transfer van Martinez heeft willen oppakken sinds het vertrek van Sven.
Klinkt als daadkracht. Zo van, Martinez wacht maar, wij gaan eerst ons bestuur etc. Op orde krijgen.

04-11-2023 13:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.