'Ajax maakt transfer Haller pas bekend in nieuwe boekjaar in juli'

door Bart Veenstra 253

Bron De Telegraaf

'Ajax maakt transfer Haller pas bekend in nieuwe boekjaar in juli'

door Bart Veenstra 253

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax en Borussia Dortmund zullen de transfer van Sébastien Haller waarschijnlijk pas volgende week bekendmaken. Dat melden Duitse bronnen aan De Telegraaf. Voor Ajax zou het gunstiger zijn als de deal in het nieuwe boekjaar valt.

Het huidige boekjaar loopt op 30 juni af en over dit boekjaar schrijft Ajax zwarte cijfers door de verkoop van Ryan Gravenberch aan Bayern München. De Amsterdammers houden aan deze transfer minimaal 19 miljoen euro over. Dit bedrag kan middels bonussen oplopen tot 24 miljoen euro.

Aan de transfer van Haller houdt Ajax minimaal 31 miljoen euro over. De verwachting is dat dit bedrag tot 35 miljoen euro oploopt, omdat de bonussen vrijwel min of meer gegarandeerd zijn. Voor Ajax is het gunstiger om de transfer van Haller in het nieuwe boekjaar te hebben, omdat de uitgaven van de club ook in het nieuwe boekjaar zullen vallen.

Ajax-trio alleen weg voor niet te weigeren bedragen

Zoals bekend mikt Ajax op Steven Bergwijn, Brian Brobbey en Owen Wijndal als directe versterkingen. De Amsterdam club zag eerder spelers als André Onana, Noussair Mazraoui (beiden transfervrij) en Gravenberch vertrekken. Voor Jurriën Timber, Lisandro Martínez en Antony is buitenlandse belangstelling, maar zij mogen alleen weg voor niet te weigeren bedragen. Ajax verkoopt Timber en Martínez naar verluidt niet voor minder dan vijftig miljoen euro, terwijl Ajax bij Antony pas luistert naar bedragen vanaf tachtig miljoen euro.

Lees meer over:
Plaats reactie

Jeugd +24733

Waarom zijn we eigenlijk beurgenoteerd?
Wat heeft ons dat concreet opgeleverd?

25-06-2022 13:07

gi0vanni +7175

Waarom? Omdat dat veel geld heeft opgeleverd.
Dat heeft voor en nadelen opgeleverd natuurlijk. Met veel geld kun je b.v. aandelen kopen of spelers dus dat is mooi. Maar met een R.V.C., een bestuur en aandeelhouders is een groot nadeel. Die zitten er vooral om de zakken te vullen en baas te spelen en voetbal komt pas op de 3e plaats. Vandaar dat ze Cruijff uit Ajax hebben gewerkt, voor Cruijff stond voetbal op de 1e plaats en dus was hij een lastig obstakel dat eruit gewerkt moest worden. Dus elk jaar verliest Ajax veel geld aan de bazen en vandaar dat ze vaak met domme beslissing komen die alleen op geld of eigen waanideeën te maken hebben.

27-06-2022 16:28

glenn_van_helden +555

Zullen de aankopen na 1 juli binnen komen

25-06-2022 07:02

Rasmussen +25823

Prince Aning per direct naar Borussia Dortmund

24-06-2022 13:39

Panna +5042

Lekker hoor, alvast voor het volgende boekjaar: 35 mio voor Haller en minmaal onze gebruikelijke 75 mio CL inkomsten.....ziet er prima uit

24-06-2022 13:32

Jeugd +24733

Beetje raar hoe dit kennelijk werkt.
Ik zou denken je kunt toch nu bekend maken dat je per 1 juli een overeenkomst hebt en dan zit je toch in het juiste boekjaar?🤔
Papieren tijger.
Ajax houd er 31 miljoen aan over? Lijkt me niet, we hebben toch ook 22 miljoen betaald? Ook een papieren tijger.....in dat boekjaar...

24-06-2022 13:24

NoPants +7489

Ajax is beursgenoteerd en mag dus niet zaken bekend maken die invloed kunnen hebben op de koers, voordat het in effect gaat of wanneer de beurs gesloten is. Om diezelfde reden maakt ajax geen transfers bekend in het weekend.

Ajax heeft dit boekjaar ongeveer +50 als transferresultaat en heeft daarmee (net) een sluitende begroting. Als je nu bergwijn koopt en haller verkoopt, dan komt er weer een paar miljoen bij als winst, waar je dus belasting over moet betalen.

24-06-2022 14:01

koenos1 +7919

Er zullen aankomend seizoen ongetwijfeld weer verrassingen zijn. Spelers waarvan je niet had verwacht dat zo'n niveau zouden gaan halen. Wie verwachten jullie als verrassing en welke spelers gaan sowieso vlammen?

24-06-2022 13:12

Dubbelvla +8434

Ik verwacht eerlijk gezegd dat als Antony weg gaat dat we wel eens een rechter kant met Rensch en Ihattaren kunnen zien die iedereen kan verrassen.

24-06-2022 13:31

Dubbelvla +8434

off topic: ik zag op nu.nl al beelden van de eerste training van Ajax onder Schreuder. Ihattaren ziet er fit uit, voor zover ik dan kon beoordelen. Ben benieuwd of we hier op AS (Alfred Showtime) een uitgebreidere reportage krijgen.

Begint direct te kriebelen bij dit soort foto's.

update: my bad, ik zie nu dat er al een verslag eerder op de site staat :-)

24-06-2022 13:00

AFCACruijff14 +161347

Mo heeft het gesnapt toen hij bij Ajax tekende vorig seizoen. Half jaar om fit te worden en wat ritme op te doen en vanaf heden vlammen en gaan voor die speeltijd in Ajax 1. Als hij weer in zijn ritme raakt heb je echt een megatalent gewoon voor een fooi onder contract. Heel tevreden mee. En heel goed dat het zo goed lijkt te gaan, was toch een gok.

24-06-2022 13:10

jtodam +120

Ja het lijkt er wel op dat er een knop om is gegaan bij hem. Die gaat vol voor zijn kans komend seizoen. De eerste versterking is dus eigenlijk al binnen.

24-06-2022 13:13

Web +178830

En daar moeten wij gewoon op wachten
Ook niks mis mee

24-06-2022 12:46

RJB1979 +25662

Dus het is rond maar men maakt het pas een week later bekend. Klinkt als creatief boekhouden.

24-06-2022 12:45

Lazell +16989

De boekhouding is accuraat als je het gewoon nog niet rond maakt. Het is niet alsof ze een datum aanpassen. Ze wachten gewoon met rondmaken en zetten dan de correcte datum erop. Gebeurt bij praktisch elk bedrijf.

24-06-2022 12:58

RJB1979 +25662

Ja ok maar dan is het technisch gezien dus gewoon rond per 1 juli

24-06-2022 13:00

Ajaxbrl +13724

Ligt het aan mij of heb ik dit al 6x gelezen op internet

24-06-2022 12:25

JaapStam +136905

Het ga je goed BALLER!!!

24-06-2022 12:23

Ajaxbrl +13724

Nee, de naam is : VALLER...

24-06-2022 12:46

020bornraised +1262

Wel cool om te zien hoeveel financiële experts op AS zitten.

24-06-2022 12:16

xxxxopeenrij +1833

Ze denken dat die 35-22,5=12,5 pure winst is. Haller speelde gratis hier zeker😀en zijn bedragen van 2 verschillende boekjaren.

24-06-2022 13:24

Steffenhagen +37822

Dat Ajax zo werkt is niets nieuws . Maar als je dan doordenkt dan zou Bergwijn inderdaad weggestreept kunnen worden tegen Haller. Maar een nieuw boekjaar betekent ook dat Ajax dus weer op - 50 begint . En dus ook na 1 juli een grote uitgaande transfer nodig heeft . Daar hebben ze precies een jaar voor .

24-06-2022 12:11

2008totheden +789

Omdat dit verhaal maar blijft terugkomen, heb ik het maar eens zelf opgezocht:

https://www.ajax1.nl/overmars-moeten-voor-50-miljoen-verkopen/.

Ajax kwam 50 miljoen tekort vanwege corona en lege stadions. Niet structureel, maar vanwege de toen geldende situatie.

Zo, is het voor altijd uit de lucht.

24-06-2022 12:29

Ozymandias +159568

https://nos.nl/video/2379095-overmars-voor-50-miljoen-verkopen-kans-groot-dat-onana-vertrekt-komende-zomer

Daarin zegt Overmars (vanaf minuut 1:24) op de vraag of ze voor 50 miljoen moeten verkopen om kiet te spelen: "Ja, dat is een beetje ALTIJD wat we moeten halen". Vervolgens heeft hij het er over hoe ze dat het "komende jaar" (het afgelopen seizoen) lastig zou worden om dat bedrag te behalen (door de verkoop van Neres is dat uiteindelijk wel gelukt).

24-06-2022 12:38

2008totheden +789

Hangen we heel veel op aan een bijwoord.

Als je naar de jaarrekening kijkt, zijn de afschrijvingen vergoedingssommen in 2021 8 miljoen gestegen tov 2020 en nam het resultaat vergoedingssommen in 2021 met 1,5 miljoen toe tov 2020.

En het resultaat ging van 28 miljoen in de plus naar 8 miljoen (afgerond) in de min vanwege een veel lagere omzet.

Dat is gewoon corona en gemis van inkomsten. Dus de conclusie dat we 50 miljoen moeten verkopen, zie ik simpelweg niet. Dan hebben we het dus eerder over ongeveer 20 miljoen. Waarbij je mijns inziens ook moet compenseren voor de steeds hoger wordende inkomsten van de champions league en dat het salarishuis waarschijnlijk (een stukje) minder groot zal worden.

24-06-2022 12:52

Steffenhagen +37822

Helemaal eens . Ajax werkt feitelijk jaarlijks met een structureel begrotingstekort . Daarom is de CL deelname ook essentieel ; Ajax begroot op poule fase . Dus alles wat je daarbij extra incasseert in de knock out gaat af van dat begrotingstekort . Dan nog is een grote uitgaande transfer nodig .

24-06-2022 12:55

Lazell +16989

Moeten verkopen is inderdaad wat vergezocht. Maar Ajax schrijft elk jaar 55-60 miljoen af aan transfers. Om op transfers quitte te spelen, moet je dus ook voor datzelfde bedrag verkopen. Als je een geweldig CL jaar hebt gehad, kun je compenseren als je voor minder verkoopt, maar dan lijd je evengoed verlies op je transfers.

24-06-2022 13:01

Lazell +16989

@Ozy: hoe kom je erbij dat het nu is gelukt? Zie mijn comment hierboven, volgens Knipping van VI die in de verslagen is gedoken, zit Ajax inclusief Gravenberch nog op 16 miljoen in de min.

24-06-2022 13:02

wladimir +3059

2019 / 2020 +28
2020 / 2021 -8
2021 / 2022 waarschijnlijk geen verlies door Neres en Gravenberch
2022 / 2023 Poulefase Champions League + 20 miljoen Haller (boekwaarde 15 miljoen er is reeds 1,5 jaar afgeschreven). Transfersommen Schuurs, Blind, Labyad en Tadic zijn afgeschreven. Bergwijn en Brobbey worden hele dure aankopen.

24-06-2022 13:08

Ozymandias +159568

Overmars zegt niet voor niets altijd. Als het alleen door Covid komt had hij dat er wel bij gezegd en had hij niet het woord altijd gebruikt. Dan had hij het woord TIJDELIJK in plaats van ALTIJD moeten gebruiken.

24-06-2022 13:20

2008totheden +789

Ajax heeft afschrijvingen die jaarlijks plaatsvinden, maar krijgt net zo goed jaarlijks termijnen voor uitgaande transfers betaald.

Dus ja, Ajax moet verkopen doen om niet een tekort te hebben, maar dat is simpelweg geen 50 miljoen.

Dat is juist een onderdeel van het businessmodel en een logisch gevolg van de situatie: als Ajax spelers lang zou kunnen vasthouden, zou Ajax veel meer omzet draaien (tv, merchandising, prijzengeld) en hoeven verkopen niet plaats te vinden. Maar spelers willen nou eenmaal weg en dus zullen transferinkomsten altijd aanwezig zijn.

Pas wanneer Ajax geen CL haalt of echt grote problemen met contracten ontstaan, bestaat pas de noodzaak tot verkoop. Dat is iets anders dan eerst een speler definitief (!) verkopen voor je wat nieuws haalt.

24-06-2022 13:37

2008totheden +789

@Ozy als je zoveel nadruk legt op één woord, verwacht ik wel van je dat je ook aandacht schenkt aan de context van de vraag en vooral de achterliggende cijfers. Dat mag ik ook verwachten van je gezien je reacties hier normaal gesproken.

Je kan toch zeker mee in de nuance dat het niet om gedwongen verkopen voor 50 miljoen gaat, maar dat Ajax jaarlijks afhankelijk is tot een bepaalde hoogte van uitgaande transfers voor een positief bedrijfsresultaat? Nu krijg ik het gevoel dat je krampachtig blijft vasthouden aan een narratief omdat je je gedeeltelijke ongelijk niet wilt toegeven.

24-06-2022 13:41

Robuust +2068

Hier zegt Van der Sar ook dat elk jaar € 55 miljoen aan transfers binnen moet komen om quitte te draaien:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/943128/van-der-sar-champions-league-en-55-miljoen-euro-eerder-speelt-ajax-niet-quitte-.html

"We moeten Champions League halen en elk jaar voor minstens 55 miljoen euro aan spelers verkopen"

24-06-2022 14:28

2008totheden +789

Oke, nu snap ik wel waar dat verhaal vandaan komt.

Volgens mij ligt het wel een stuk genuanceerder en anders, maar dat zij dat hebben gezegd, lijkt me wel vast te staan.

24-06-2022 14:56

Bjorn +12418

Begrijpelijk.

24-06-2022 12:04

HallelujahAmsterdam +10641

Ook dit bericht van de Telegraaf is twijfelachtig. Duitse bronnen. Want het nieuws komt niet van Verweij of Driessen.
Of ze moeten op vakantie in Duitsland zijn.

24-06-2022 11:54

401Middenweg401 +6008

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar zeg je nou dat berichten van de Telegraaf onbetrouwbaar zijn, behálve als ze van Verweij of Driessen komen? Want in mijn hoofd zit de wereld heel anders in elkaar. Eigenlijk 180 graden anders.

24-06-2022 12:02

Oeroeboeroe +18355

Ze zijn in Unterhaching gesignaleerd en dat ligt onder de rook van München. Dus tsja... 😝

24-06-2022 12:42

frenkiedejong53 +9792

Sebastien, bonne chance a Dortmund.
Je te souhaite beaucoup de buts, mais jamais contre notre Ajax.😉

24-06-2022 11:44

Bc te P +22130

Avec Un kaassouflé bien sur

24-06-2022 13:05

frenkiedejong53 +9792

Avec un frikandel, patatje mayo met satesaus 👌

24-06-2022 13:12

Juichtoon +32480

Goed nieuws dus!

24-06-2022 11:34

slumpf +4563

Het is fijn te zien dat er zoveel financieel experts op AS zitten. Kunnen ze bij Ajax ook een keer lezen hoe het eigenlijk zit en hoe het echt moet! 👌

24-06-2022 11:28

Juan62 +46179

Precies, het onzin gehalte is hoog

24-06-2022 11:37

FlyingDutchMan +17314

Aldus Butters xD

24-06-2022 11:39

JordanAFCA +22481

Butters Stotch hahaha

24-06-2022 13:05

Libero +19121

De grootste onzin, deals kunnen eerder beklonken en bekend gemaakt worden dan ze van kracht gaan.

24-06-2022 11:20

Juichtoon +32480

Heeft ermee te maken dat Ajax beursgenoteerd is.

24-06-2022 11:35

Libero +19121

O ja, weet je dat of denk je dat?
Leg uit ...

24-06-2022 11:42

NoPants +7489

Omdat ajax beursgenoteerd is mag het niet nieuws naar buiten brengen die de koers kan beinvloeden, voor het van kracht wordt. Om dezelfde reden maakt ajax nooit transfers bekend in het weekend, omdat dan de beurs gesloten is.

Ajax wilt wachten met de transfer tot 1 juli zodat die in het nieuwe boekjaar valt, en mag dus niet nu alvast de transfer bevestigen omdat dat de koers kan beinvloeden.

24-06-2022 12:13

Libero +19121

Inderdaad, ik was even vergeten om wie het ging, maar na jaren het 'Ajax maakt zulk nieuws niet bekend in het wekend ivm beursnotering' gelezen te hebben was dat bericht er ineens in het weekend. Daarom heb ik nu ook zo mijn twijfels.

24-06-2022 12:51

AFCACruijff14 +161347

Ah nee, omdat Libero dit zeker weet schijnt Ajax nu vanmiddag alles af te ronden.

24-06-2022 12:48

036AFCA97 +146646

Ben erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in juli. Zou heerlijk zijn als we 1 augustus gewoon al weten waar we aan toe zijn.

24-06-2022 11:19

NeeI +107700

Nog een week en dan gaat Ajax 'los' op de transfermarkt dus.

24-06-2022 11:11

BillSplate +9695

Ik snap even niet waarom ze niet nu een deal kunnen maken. Ik zie meerdere situaties waarbij een transfer dit boekjaar al gerealiseerd kan worden, maar de kosten pas per 1 juli 2022 ingaan. Bedrijven hevelen tig keren kosten over van het ene kwartaal naar het andere of het ene boekjaar naar het andere boekjaar zonder dat ze fraude plegen.

Situatie 1:
- transfer wordt nu al wereldwijd bekend gemaakt
- medical nu al laten uitvoeren
- intern contract met speler nu al laten ondertekenen
- contract gaat in vanaf 1 juli 2022
- betaling transfersom (vaak in delen) gaat in vanaf 1 juli 2022
- transfer telt mee voor boekjaar 2022/2023

Situatie 2:
- transfer wordt nu al wereldwijd bekend gemaakt
- wordt aangegeven dat de transfer wel onder voorbehoud van de medical is van 1 juli 2022
- contract met speler op 1 juli 2022 laten ondertekenen
- contract gaat in vanaf 1 juli 2022
- betaling transfersom (vaak in delen) gaat in vanaf 1 juli 2022
- transfer telt mee voor boekjaar 2022/2023

Situatie 3:
- transfer wordt nu al wereldwijd bekend gemaakt
- medical nu al laten uitvoeren
- intern contract met speler nu al laten ondertekenen
- contract gaat in vanaf 1 juli 2022
- betaling transfersom (vaak in delen) gaat in vanaf 1 juli 2022
- transfer telt mee voor boekjaar 2022/2023

Situatie 4:
- transfer wordt 1 juli 2022 wereldwijd bekend gemaakt
- medical nu al laten uitvoeren
- intern contract met speler nu al laten ondertekenen
- contract gaat in vanaf 1 juli 2022
- betaling transfersom (vaak in delen) gaat in vanaf 1 juli 2022
- transfer telt mee voor boekjaar 2022/2023

24-06-2022 11:11

jjdd +3378

Situatie 5:
Valentijn Driessen is nog op vakantie, weekje Droomparken.

24-06-2022 11:13

BillSplate +9695

Die is naar Portugal. Mist de onderonsjes met Louis.

24-06-2022 11:15

MarcelvTol1971 +15319

Ajax en Dortmund zijn dit overeen gekomen, ondanks dat jij het niet wil snappen 🙄

24-06-2022 11:37

FreeThulli +6029

@MarcelvTol1971 het is toch gewoon een terechte vraag die hier gesteld wordt?

24-06-2022 11:48

MarcelvTol1971 +15319

Ja je kunt je alles afvragen en dat hebben Ajax en Dortmund en Haller ook gedaan en die zijn tot deze oplossing gekomen.
Dan kun je heel interessant de nagels van je vingers typen met een ellelang epistel over dat je het allemaal niet snapt maar dat doe je meer voor jezelf. Daar ligt bij Ajax niemand wakker van.
Haller gaat, voor een mooi bedrag, punt.

24-06-2022 12:52

BillSplate +9695

Ik heb het toch over waarom Ajax dit wilt. Ik kan ook lezen en zie dan dat Ajax en Dortmund iets overeengekomen zijn. Ik vraag me af waarom. Op dit moment worden er nog geen aankopen vastgelegd en gaan we nog geen miljoenenverkopen bekend maken. Ik wil beter snappen waarom, want de nieuwe transfers kunnen zonder problemen meetellen voor boekjaar 2022/2023.

Ik denk dat jij wat meer moeite met begrijpend lezen hebt kijkend naar je reactie ook op FreeThulli. Het maakt mij niet uit of iemand er wel of niet wakker van ligt. Daar kom jij zelf mee. Het is frappant dat Ajax dit voor het eerst lijkt te doen en de gedachte erachter is vergezocht. Zo werkt het niet met budgetten.

24-06-2022 14:57

FlyingDutchMan +17314

Dit is toch gewoon papieren bevrediging, als je nu verkoopt maak je dikke winst en volgend boekjaar wellicht verlies. Maar dan kan je bij volgend boekjaar toch terug wijzen naar de dikke winst van dit boekjaar..

24-06-2022 11:10

Lazell +16989

Ja klopt, snap dit ook niet helemaal. Maar volgens mij heb je 2 zaken:
- Positief resultaat = positieve aandeelhouders. Alleen is dat niet zo belangrijk volgens mij
- Geen winstbelasting.

Vooral die laatste tikt aan als je 30 miljoen winst maakt.

Maar Tom Knipping van VI, die financieel véél beter onderlegd is dan Verweij, zegt juist dat Ajax het in dit jaar wil realiseren om het verlies te beperken. Ajax moet 55-60 miljoen aan afschrijvingen compenseren elk jaar en met Scherpen, Lang, Traore en Neres is dat bedrag bij lange na niet gehaald. Zelfs met Gravenberch erbij zou er nog circa 16 mlijoen open staan (kan paar miljoen afwijken).

24-06-2022 11:23

FreeThulli +6029

"- Geen winstbelasting"

Maar in de vennootschapsbelasting is er toch de mogelijkheid tot verliesverrekening van voorgaande boekjaren met winsten uit een huidig boekjaar (carry back en carry forward)?

Voor de vennootschapsbelasting zou het juist niet moeten uitmaken in welk jaar je een verlies/ winst neemt lijkt mij.

Maar wellicht dat ik iets over het hoofd zie.

24-06-2022 11:52

NoPants +7489

“ Ajax moet 55-60 miljoen aan afschrijvingen compenseren elk jaar en met Scherpen, Lang, Traore en Neres is dat bedrag bij lange na niet gehaald. Zelfs met Gravenberch erbij zou er nog circa 16 mlijoen open staan (kan paar miljoen afwijken).”

Scherpen 5, lang 8, neres 15, traore 10, gravenberch 19=57 toch?

24-06-2022 12:18

JariJari +15218

Neres was maar 12 helaas

24-06-2022 12:44

Lazell +16989

@NoPants: Nu ik het filmpje nogmaals bekijk zie ik dat ik een foutje heb gemaakt. Het is Ekkelenkamp ipv Traore. Je hebt ook nog te maken met voor hoe veel de spelers nog in de boeken staan. Ajax heeft 15 miljoen verkoopresultaat (resterende afschrijving - transfersom) gehaald in de zomerse transferperiode. Deze bedragen komen uit het halfjaarverslag, dus dat is de beste bron imo. Neres stond ook nog in de boeken en daar is in de winter 10 miljoen op verdiend. Met de 19 miljoen van Gravenberch, die niet in de boeken staat omdat hij eigen jeugd is, zit je op de 44. Dan hou je nog 16 over.

Bron, wel achter een betaalmuur: https://www.vi.nl/pro/munten-en-punten-united-pokert-om-frenkie-ajax-minder-rijk-dan-het-lijkt

24-06-2022 12:46

Lazell +16989

@FreeThulli: daar houdt mijn kennis op :)

24-06-2022 12:48

2008totheden +789

Financial fairplay. Licentie-eisen KNVB. Fiscale aspecten. Hier is toch gewoon begripvoor op te brengen?

24-06-2022 11:30

glenn_van_helden +555

Komen de aankopen ook pas na 1 juli

24-06-2022 11:09

Libero +19121

Laatste reacties
24-06-2022

Komen de aankopen ook pas na 1 juli

24-06-2022

Er komt een goed team te staan

24-06-2022

Wanneer komen de aankopen

23-06-2022

Komt er na 1 juli pas aankopen

23-06-2022

Bergwijn en Brobbey halen

23-06-2022

Nog nieuws

23-06-2022

Nog nieuws over Brobbey

23-06-2022

Nu versterkingen halen

23-06-2022

Nu Brobbey vastleggen

23-06-2022

Al niéuws over aankopen

24-06-2022 11:16

Oxxer +163915 moderator

Ik had zijn reacties al gelezen, heel goed dat jij de laatste reacties van dit trolkonijn hier plaatst.

24-06-2022 11:23

Libero +19121

Zou zonde zijn als de wereld dit niet te zien krijgt, toch?

24-06-2022 11:25

Oxxer +163915 moderator

Zeker weten, dit stuk proza van zeer hoog niveau mag de AS bezoekers niet ontzien worden.

24-06-2022 11:42

Libero +19121

You're welcome, world!

24-06-2022 11:44

Oxxer +163915 moderator

Precies, goede dingen altijd delen.

24-06-2022 11:46

036AFCA97 +146646

Ik vraag me echt af of jij een begeleider hebt die je een paar uur per dag loslaat achter de computer ofzo.

24-06-2022 11:17

NeeI +107700

Het is een lullige gedachte, maar ik vermoed van wel.

24-06-2022 11:26

Oxxer +163915 moderator

Was een tijd terug een Sjaak Trekhaak op AS die zat te trollen, misschien een andere naam en taktiek.

24-06-2022 11:45

Jarivanheumen +5684

Ik denk dat blind op het middenveld gaat komen en dat daarom alvarez weg mag en ze wijndal gaan halen

24-06-2022 11:07

Chris1986 +175

Ik vind het maar raar dat Ajax weinig geld heeft om zich te versterken.al jaren lang komt er veel geld binnen.En als ik PSV zie die halen ook goeie spelers op en die verdienen veel minder geld met Europees voetbal.en ze betalen ook veel salaris aan spelers.Hoe kan dat?

24-06-2022 11:04

Harold +10572

Corona verliezen

24-06-2022 11:06

Chris1986 +175

Daar hebben anders clubs toch ook mee te maken.

24-06-2022 11:08

NW23 +5052

Ajax heeft een veel duurdere selectie dan PSV. Corona heeft op Ajax ook een grotere impact aangezien een lege Arena een grotere schadepost oplevert dan een leeg Philips Stadion. Daarnaast heeft Ajax de barmhartige Samaritaan gespeeld met een behoorlijke bijdrage aan een coronafonds voor de ED-clubs.

De verkopen van Ajax vallen dit jaar tegen met een transfervrij vertrek van keeper en rechtsback en het vertrek van het grootste talent voor een fooi omdat hij 1 jaar contract heeft. Ajax heeft ook de afgelopen jaren grote aankopen gedaan zoals Haller en Antony en moet maar afwachten of de gelden van verkopen van Neres, Traore en Promes allemaal netjes binnen komen gezien de oolog en alle problemen die dat oplevert.

Kortom, ik snap wel dat Ajax niet als een gek kan investeren zonder verkopen. Daarnaast is dus duidelijk dat Ajax pas in het nieuwe boekjaar gaat investeren ivm de boekhouding. Mike Verweij zei van de week dat naast de drie genoemde spelers er nog wel 1 of 2 bij konden komen.

24-06-2022 11:16

Jarivanheumen +5684

Psv haalt alles transfervrij en huurt. En bij de transfervrije spelers betaalt jumbo het tekengeld samen met van der wallen. Psv betaald niet minder salaris maar doet alles buiten de boeken.

24-06-2022 11:08

Redrum +96078

Ja alles wat psv doet is geheimzinnig. Ze zijn nergens eerlijk over. Al jarenlang lopen ze te janken dat ze geen Ajax-salarissen kunnen betalen, maar ondertussen blijken die Gotze en Zahavi gewoon 3 miljoen per jaar verdiend te hebben daar. Die nieuwe keeper krijgt ook zo'n salaris, anders komen ze echt niet naar Eindhoven hoor. Maar zoals altijd bij psv is er geen haan die er naar kraait en daarom kunnen ze altijd rustig doorgaan met deze praktijken. Als psv niet aan alle kanten gesteund zou worden dan zouden ze inmiddels niveau AZ zijn.

24-06-2022 12:34

Juan62 +46179

Ze zijn bezig met kopen en verkopen
Om psv erbij te halen is vreemd
Of bent u fan van die club?
En wat hebben ze bereikt de laatste jaren met die "goede"spelers?

24-06-2022 11:11

Chris1986 +175

Ik ben niet fan van die lelijke club.maar het was gewoon een vraag?Omdat Ajax altijd zoveel moet verkopen om spelers te halen

24-06-2022 11:23

Omar +17166

Omdat Ajax belachelijke bedragen uitgeeft aan salarissen, iemand had hier een paar dagen geleden een uiteenzetting gemaakt over het feit dat Ajax elk jaar CL moet halen én minimaal voor 50m moet verkopen om quitte te draaien. Tel daar coronaverliezen bij op en het wordt wel duidelijk waarom het lastig is om zwarte cijfers te schrijven

24-06-2022 11:18

2008totheden +789

Leuk een uiteenzetting. Klopt alleen niet:

https://www.ajax1.nl/overmars-moeten-voor-50-miljoen-verkopen/

Het is 50 miljoen in 2021 vanwege corona. CL is op begroot en ajax zal spelers moeten verkopen om een klein(er) structureel tekort op te vangen en wat restverliezen van corona te compenseren.

Het is niet en, en + en.

Niks persoonlijks hoor, maar de indianenverhalen worden steeds erger hier. Dat jij dit verhaal overneemt in alle redelijkheid bewijst wat voor effect dit soort verhalen hebben

24-06-2022 12:38

Omar +17166

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/943128/van-der-sar-champions-league-en-55-miljoen-euro-eerder-speelt-ajax-niet-quitte-.html

Ajax heeft een aantal duidelijke doelen elk seizoen, om ervoor te zorgen dat de begroting sluitend kan worden gemaakt. "We moeten Champions League halen en elk jaar voor minstens 55 miljoen euro aan spelers verkopen", vervolgt hij. "Eerder spelen wij niet quitte.

ELK JAAR, lijkt me dus duidelijk?

Ik zag dat jij ook degene was die hier de vorige keer een discussie over aanging en vervolgens heb je niet meer gereageerd? Beetje raar om nu wel weer op mij te reageren en het indianenverhalen te noemen, maar goed...

24-06-2022 14:25

Suarez16_ +9176

Er is duidelijk genoeg geld, maar je werkt nou eenmaal met boekjaren. Als bergwijn pas na 1 juli rond komt begin je het jaar met -25 miljoen. Dit kan je nu weer compenseren met Haller. Zet je Haller in dit boekjaar dan maak je zomaar 40 miljoen winst wat allemaal belastbaar is. Het is fiscaal nou eenmaal gunstiger om die transfers over 1 juli te tillen. Dat betekent niet dat er weinig geld is, maar dat ze juist slim beleid voeren. Een week later inschrijven en het bespaart je misschien miljoenenbelasting.

24-06-2022 11:19

Saban +531

Boekjaren hebben weinig te maken met wel of geen geld hebben. Maar met winst of verlies.

24-06-2022 11:22

Lazell +16989

Ajax geeft ook veel uit. Ajax begroot aanvallend. Jaarlijks zijn er op dit moment 55-60 miljoen aan afschrijvingen (aankoopsom + premies + tekengeld / contractduur). Het salaris ligt rond de 95 miljoen. Dan zit je al op meer dan 150 miljoen aan kosten en dan heb je het alleen over transfers/salaris.

24-06-2022 11:27

Ajaxfan31183 +16391

Volgens mij is het al bekent dat hij naar Dortmund is. En ik heb zo'n vermoeden dat hij zwaar door de mand zal vallen.

24-06-2022 11:04

Libero +19121

Dan heb je zijn rendement van anderhalf jaar bij Ajax niet gezien. Zo lang zo goed leveren is geen mazzel meer. Dat hij voetballend niet zo sterk is en het er allemaal niet zo sierlijk uitziet als wij Ajacieden prefereren is een andere kwestie.

24-06-2022 11:11

Ajaxfan31183 +16391

Bij west hem en bij die Duitse club waar hij eerst zat dan had hij totaal geen rendement. Vandaar dat ik denk dat hij door de mand valt

24-06-2022 13:57

Libero +19121

Je kan niet eens op de naam van 'die Duitse club' komen, maar je weet alles van zijn rendement daar? Komt overtuigend over gab.
Weet je ook hoeveel West Ham voor hem betaalde en waarom? Ben zeer benieuwd.

24-06-2022 14:05

Gerard36 +1539

ligt het aan mij of is dit elk jaar zo, ik kan mij niet herinneren dat de datum van 1 juli andere jaren ook zo belangrijk was,

24-06-2022 11:01

Prutser +2933

Hoeft ook niet altijd belangrijk te zijn, maar er zijn nu eenmaal hoop dingen om rekening mee te houden.
- eerdere verkoopresultaten (niet de transfersom).
- hoe staat het huidige boekjaar ervoor. Ivm fiscale redenen
- Uefa en KNVB regelgeving inzake financial Fairplay.
- etc, etc.

Ik neem aan dat onze financiële dame er goede redenen voor heeft om deze transfer over het boekjaar te schuiven.

24-06-2022 12:59

Eriksen10 +4791

Tja, consequentie van beursgenoteerd zijn

24-06-2022 10:59

kampioen2010 +1904

Maakt volgens mij niet zoveel uit. Andere clubs hebben ook boekjaren ook al ben je geen beursgenoteerde vennootschap

24-06-2022 11:00

MonsieurAJAX +4028

Nu maar hopen dat zich voor 1 juli niet nog andere clubs gaan melden voor Bergwijn en/of Brobbey..

24-06-2022 10:59

mtrules +619

"vrijwel min of meer", dat lijkt me dubbelop

24-06-2022 10:53

Libero +19121

Inderdaad, En dan kun je ook je vraagtekens zetten bij 'vrijwel gegarandeerd' of 'min of meer gegarandeerd'. Een garantie biedt juist zekerheid. Zeg dan 'zeer waarschijnlijk'.

24-06-2022 11:07

Pizzapunt20 +9989

Bergwijn en Haller worden dus tegen elkaar weggestreept. Duidelijk.

24-06-2022 10:47

Slang +14994

Dus we moeten nog meer gaan verkopen om te versterken

24-06-2022 10:54

JordanAFCA +22481

Daar lijkt het inderdaad wel op..

24-06-2022 10:59

thelordjoshua +10641

waar moeten we nog meer versterken dan? Zie alleen Brobbey nodig

24-06-2022 11:00

EuforischeRealist +15537

Hopelijk maakt dit eens te meer duidelijk aan ManU (en anderen) dat alleen de hoofdprijs goed genoeg is voor Antony en Martinez.

24-06-2022 10:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.