'Ajax heeft serieuze interesse in Antony'

door Thijs Zwagerman 75

'Ajax heeft serieuze interesse in Antony'

door Thijs Zwagerman 75

Laatst geüpdatet

Ajax heeft serieuze interesse in buitenspeler Antony. De Amsterdammers volgen de negentienjarige al langer, maar hebben hun belangstelling in Antony recent geconcretiseerd. Dat David Neres woensdag zijn contract heeft verlengd, verandert weinig aan de belangstelling voor Antony. De Braziliaan sprak al met Ajax en staat open voor een overgang naar Amsterdam.

Paulo Freitas, een doorgaans goed geïnformeerde Braziliaanse journalist, laat dit alles aan Ajax Showtime weten. Ajax moet wel diep in de buidel tasten voor de aanvaller, zo stelt Freitas. Antony moet namelijk maar liefst dertig miljoen euro kosten en heeft bij São Paulo nog een contract tot medio 2023. Hoewel São Paulo Antony eigenlijk niet van de hand wil doen, zou de Braziliaanse topclub bij een bedrag van dertig miljoen euro toch overstag willen gaan.

Of Ajax haar eigen transferrecord wil verbreken voor de komst van Antony is niet bekend. De Amsterdammers sloegen woensdag met de contractverlenging van Neres een belangrijke slag, terwijl in een eerder stadium ook al Quincy Promes werd aangetrokken. Nu verder Hakim Ziyech een nieuwe contractaanbieding van Ajax in beraad heeft, lijkt de landskampioen voldoende opties op de vleugels te hebben.

Freitas sluit echter ook niet uit dat Ajax Antony nu al wil contracteren, om hem zo een aanpassingsperiode te geven. Met Neres zou zijn afgesproken om in de toekomst mee te werken aan een buitenlandse transfer, waardoor het aannemelijk is dat hij bezig is aan zijn laatste seizoen. In dat geval zou Antony na een jaar wennen in Amsterdam in staat moeten zijn om Neres komende zomer definitief op te volgen.

Thijs Zwagerman (Twitter: @ThijsZwagerman | e-mail: redactieas@live.nl)

Lees meer over:
Plaats reactie

MPAjax +8475

ik kom uit de toekomst om te vertellen dat het nog niet gelukt is :)

31-01-2020 22:20

vanreenen +10359

Is dit bericht gecontroleerd door AS? Dus nu mag ik aannemen dat het waar is? Ik laat mij verrassen.

09-08-2019 20:16

PJSM +0

Is de transfer nu nog niet afgerond. Duurt al weer te lang;)

09-08-2019 16:09

Flipper33 +6826

Als het net zo’n soap als Toen met Neres gaat worden duurt het nog wel ff of zoals met Richarlison
Maar geloof er sowieso niet in dat Ajax Antony gaat halen en kan en wil betalen.

09-08-2019 17:31

KevinDurant +0

liever pedrinho

09-08-2019 12:53

stopperspil +11264

Dacht dattie al een voorcontract bij Barcelona heeft getekend. De vraagprijs was tegen de 50mljn

09-08-2019 14:08

Flipper33 +6826

Veel te duur kost 50 miljoen

09-08-2019 17:32

JCr14 +453

Veel beter dan Bergwijn

09-08-2019 11:41

Flipper33 +6826

En goedkoper ! Maar ja Ajax wil graag Nederlandse. Voetballers omdat ze geen vreemdelingenlegioen
Willen worden .. vandaar Promes gekocht oranje speler.. verder een prutser 1e klas

09-08-2019 12:17

grannig mokum1 +1

En die speler Bande is die al BLESSURE VRIJ? hij heeft nog geen officiële wetstrijd gespeeld voor Ajax

09-08-2019 16:56

Flipper33 +6826

Bijna zal wel zijn minuten gaan pakken in jong Ajax denk dat die pas na de winterstop weer aansluit bij het 1e

09-08-2019 17:33

Mokum_32 +1

Individueel zeer sterk, 1 op 1 geweldig, meevoetballend matig heb niet 1 fatsoenlijke combinatie gezien in de kleine ruimtes. Wellicht dat dit nog kan komen aangezien hij nog vrij jong is.

Persoonlijk zou ik toch voor zaracho van racing club gaan. Heeft een beetje de speelstijl van ziyech.

09-08-2019 10:51

stopperspil +11264

Hmm 1 doelpunt en 2 assists in 9 wedstrijden dit seizoen in Brazilië en dan 30 miljoen.. afdingen dus, zeker nu São Paulo in geldnood zit ;)

09-08-2019 10:17

JBxxx +559

Sao Paulo zal de jackpot vragen!

1) omdat hun niet meer een vervanger kunnen kopen
2) omdat hun nog balen dat Neres heeft bijgetekend en ze geen 20% van 60 miljoen krijgen.

09-08-2019 07:04

036AFCA97 +146682

Waarschijnlijk duurt dit gerucht nog één week, zegt Overmars dan “met deze groep gaan we het doen.” en dan vervolgens in week erop vertrekt Antony naar een subtopper in Italië of Spanje en vertrekt Donny ineens naar Real.

09-08-2019 02:30

Ajax4life16 +4

ik heb wat filmpjes van hem bekeken en ik moet zeggen dat dit me wel echt een golden boy lijkt. Ik vind hem een beetje een buitenspeler-variant van Nouri

09-08-2019 01:43

Ajax4xbestevaneuropa +2

Zijn er niet spelers met een beetje naam die Ajax kan halen, jongens die al ervaring hebben in europa.Stel je haalt zo'n jongen als deze braziliaan, wie weet moet hij eerst weer een half jaar wennen en heeft nog nooit winter meegemaakt. Wie zegt dat je er er meteen wat aan hebt.
Haal dan een speler van wie je weet op wie je kan rekenen, zullen vast wel transfervrije spelers zijn die bij grote clubs hebben gespeeld. Tropische verrassingen zijn leuk maar met deze status en het geld dat ze hebben moet/kan Ajax gewoon internationale top/sub toppers kunnen halen die ergens op een zijspoor zijn beland. Het is nu wel alleen maar zuid amerikanen die in beeld zijn en gehaald worden. Ajax moet gewoon eens een grote naam halen. Goed voor het team, neemt de druk weg bij bijvoorbeeld Tadic.

09-08-2019 00:54

FiberPaste +0

Neres - Tadic - Anthony
Promes - Ziyech
Blind
Nico - Martinez - Alvarez - Dest
Onana

09-08-2019 00:03

Ozymandias +159568

Dit is een grapje toch? Het is hier op AS steeds moeilijker om in te schatten wat serieus is bedoeld en wie niet.

09-08-2019 00:10

ram +7283

Deze is serieus hoor.. Maar je hebt gelijk! Steeds meer gekkies hier.

09-08-2019 01:03

JOHANisGOD +18498

Spaanse verdediging.

09-08-2019 00:19

036AFCA97 +146682

In FIFA zou dit heerlijk zijn. In werkelijkheid betekent het alleen dat je 5-0-5 speelt ;) mooie opstelling.

Wij zijn Ajax en we kopen geen middenvelders, we spelen gewoon zonder middenveld.

09-08-2019 00:53

makaveli +957

pavon lang door Ajax begeerd vertrekt op huurbasis naar Amerika.. Ajax had toch ook zo'n constructie kunnen verzinnen? bergwijn gaat Ajax nooit kopen. ik geloof niet dat Ajax op dit moment 30 miljoen of meer voor überhaupt een speler gaat betalen. we hebben op het moment vooral voorin een prima selectie met nog genoeg jeugd achter de hand. ik denk dat we gewoon verder moeten gaan met deze selectie. opnieuw bouwen en als de jeugd weer rijp is dan met enkele aankopen weer een jaar als vorig jaar proberen te krijgen. we hebben momenteel een prima selectie.

08-08-2019 22:54

Ozymandias +159568

Pavón was een zeer talentvolle speler maar door blessures is hij nu een stuk minder dan hij eerst was. Daarbij lijkt hij zeer blessuregevoelig en is het dus maar de vraag of hij zijn potentieel ooit zal kunnen vervullen.

09-08-2019 00:10

makaveli +957

als je een speler huurt heb je totaal geen risico lijkt me.. als je zo lang achter een speler aanzit die heel blessure gevoelig is kan je zo mooi kijken hoe die het doet zonder het je geld kost.. we hebben spelers zat dus had hij er mooi bij kunnen komen en had je geld op zak kunnen houden en kijken hoe spelers zich ontwikkelen. is het geweldig kan je em altijd kopen.

09-08-2019 00:54

Rinus M. +900

Heeft totaal geen prioriteit. Ajax gaat waarschijnlijk voor Vanaken als De Wit Donny nog niet kan vervangen. Dure grap maar past wel goed in de nieuwe filosofie van Ajax.

08-08-2019 22:47

VIPete +81

Ze hadden die 17 mln van Promes beter in deze jongen kunnen steken. Na Everton het grootste talent van de Braziliaanse competitie.

08-08-2019 22:38

FreddyAX +0

Ik geloof niet dat hij nu gehaald wordt, zou ook vreemd zijn als de RVC eerst een speler wil verkopen om Bergwijn binnen te halen en dat we dan deze jongen nu gaan kopen zonder een speler te verkopen.
Ik acht de kans wel aanwezig dat er in de winter zaken gedaan kunnen worden, ter voor bereiding op volgend seizoen zou dat niet heel vreemd zijn maar dan blijft die prijs wel een struikelblok.

08-08-2019 22:24

Henkjanklaas +20683

Zeer goeie speler maar het wordt dan wel vol voorin zeker als Ziyech mocht blijven.
Promes kun je in dat geval al weer op de transferlijst zetten , bij wijze van spreken dan.
Ik zie dit niet gebeuren.
Mocht Ziyech blijven dan is prio nr 1 vervanging voor vdBeek, akthans als hij wel vertrekt.
Moge de transferpreriode nu maar snel voor bij zijn !

08-08-2019 22:22

Flipper33 +6826

Keurt de RVC nooit goed ! En Ajax heeft nog nooit zo’n bedrag betaald maar wel ontvangen.. Ajax is gewoon klaar op de transfermarkt ! Mocht vd beek vertrekken dan zetten ze Jürgen op zijn plaats

08-08-2019 22:20

MankeNelis +7

Laat die kleine maar schuiven

08-08-2019 22:14

MPAjax +8475

grote kans op een valstrik om de prijs op te drijven

08-08-2019 22:03

Flipper33 +6826

Indd zat ik ook al aan te denken

08-08-2019 22:11

Flipper33 +6826

Transferwindow is toch al gesloten in
Brazilië ?

08-08-2019 19:35

RobbertB +2187

Ja, dus ze kunnen geen vervanger halen bij Sao Paulo

08-08-2019 20:22

Flipper33 +6826

Zie hem sowieso niet komen is allemaal weer een broodje aap verhaal ! Geruchten en Sao paulo heeft geld nodig . Dus dan zullen ze Ajax wel er bij betrekken dat die interesse hebben. Wat helemaal vast niet zo is . En dan denken Engelse en Spaanse clubs hell no Ajax en dan kopen hun hem . Slimme tactiek haha

08-08-2019 20:56

zivkabrimovic +264

Neres Tadić (c) Ziyech

Promes
Pröpper* Mazraoui

Tagliafico Blind Álvarez Dest

Onana


Met o.a. op de bank:
Varela
Schuurs
Martinez
Marin
Lang
Antony*
Dolberg
Huntelaar

08-08-2019 19:19

Okocha078 +14196

Mooie opstelling, je zou ook Ziyech en Promes kunnen omwisselen en Promes en Neres in de wedstrijd veel van flank laten wisselen. Mocht Donny blijven uiteraard met hem in de basis, maar hij zal wel gaan helaas. Als Veltman blijft opstelllen tegen sterke tegenstanders en Dest opstellen tegen de zwakkere broeders. Mochten Antony en Propper daadwerkelijk komen dan zou je echt veel roulatie mogelijkheden hebben met ook nog Marin, Martinez, Klaas, Dolberg, Lang , Schuurs

08-08-2019 20:23

RobbertB +2187

Offensief zijn er wel redelijk wat opties.

Neres Tadic Ziyech
Marin

Of tegen mindere tegenstanders:

Tadic Dolberg Neres
Ziyech

Dan gaat echt iedereen scoren, behalve Dolberg... En na 60 minuten komt KJH erin en de moegestreden defensie krijgt er nog een paar om de oren.

Defensief verwacht ik eigenlijk straks dat dit het wordt:

Martinez Mazraoui
Nico Blind Alvarez Veltman

Alleen dan gaat Martinez wel veel kaarten pakken dit seizoen.

08-08-2019 20:50

markk +8923

Ik betwijfel nog altijd dat Ajax Van de Beek laat gaan. Het is te laat en Ajax zal hem alleen laten gaan als ze een adequate vervanger kunnen vinden. Daarnaast is de transferperiode van de Premier League beeindigd waardoor alleen Real Madrid nog over blijft. Nou kan Real Madrid Pogba wel vergeten omdat United hem niet zal laten gaan dus Real Madrid zal of de hoofdprijs voor Van de Beek betalen (60-65 miljoen) of ze zien af van een transfer

08-08-2019 22:29

Cruijffthebest +13484

30 miljoen????????????????
Doei, echt niet!!!

08-08-2019 18:45

Joodhannus73 +3579

Waarom niet? Drie jaar profijt van en dan voor 80 verkopen. We hebben 400 miljoen op de bank staan. Ook Bergwijn voor 30 halen. Geen probleem allemaal.

08-08-2019 19:38

Leviathan +168

400 mil op de bank ? Wordt steeds gekker

08-08-2019 19:47

VoorOnzePloeg +5136

Hahah, was het maar zo. 110 miljoen

08-08-2019 20:17

MPAjax +8475

word verrekend en het meeste budget nu opgedaan is voor volgend jaar

08-08-2019 22:08

vincent_DV +107

Een klein beetje off topic maar Sane heeft zijn kruisband gescheurd en gaat dus niet naar Bayern München. De kans lijkt mij nu wel levensgroot dat Bayern zich gaat melden voor Ziyech aangezien ze 2 buitenspelers wilden halen.

08-08-2019 18:27

Suarez16_ +9395

Of bergwijn.

08-08-2019 18:42

ST +23098

Da ken toh nie Antony!

08-08-2019 18:14

markk +8923

Ajax maakte een maand geleden nog een bod van 20 miljoen. Denk dat het werkelijke bedrag om en nabij de 25 miljoen zou liggen. Ik denk dat Antony alleen gehaald wordt als Ziyech wordt verkocht. Op zich niet verkeerd om een Neres 2.0 te kopen.

08-08-2019 17:25

Soccerskins +1

Hoe kom je hierbij?

08-08-2019 18:13

gusanito +5454

Teveel op soccernews en voetbalprimeur gezeten? XD

08-08-2019 18:25

behangdelul +32949

Mike Verweij Breaking3: Neres heeft bijgetekend!

Driessen: "Mike, dat was gisteren al bekend"

Verweij: "Break"

08-08-2019 17:24

grannig mokum1 +1

Een speler van 30mln en ff 1jaar laten wennen hoe ons ajax speelde? , als je een speler koopt van 30mln dan moet je al weten of hij wel past in ons systeem van spelen of niet

08-08-2019 17:18

Leviathan +168

Het gaat niet zo zeer om het voetballen, maar het is nog een puber die aan de andere kant van de wereld gaat wonen dan alles is nieuw een andere cultuur taal klimaat en om optimaal te presteren moet je je ook goed voelen en thuis voelen zeker op die leeftijd voor een 19jarige is om de hoek van je ouders op jezelf wonen al spannend...

En daarnaast moet je toch ook wel beetje aan de rest van het team wennen de trainer etc. Bijvoorbeeld vroeg druk zetten moet je wel als een collectief doen en combineren moet je ook een beetje gaan aanvoelen op den duur.

08-08-2019 17:24

PJSM +0

Hoop dat hier een kern van waarheid in zit.

08-08-2019 17:12

MankeNelis +7

Het is i.i.g. niet de Telegraaf die het meldt, dat scheelt een stuk.

08-08-2019 17:14

Flipper33 +6826

Denk dat we dit bericht maar met een korreltje zout moeten nemen ! Net zoals toen met Hagi en Pavon enz als dit serieus zou zijn stond het wel bij hoofdnieuws. Ze moeten de site toch aantrekkelijk houden. En het levert veel reacties op.

08-08-2019 15:40

HilversumNoord +0

sjesus, waar is Ajax mee bezig? Zoveel mogelijk spelers kopen? Iedereen ziet toch hoe schaars het middenveld is? Straks moeten we aanvallers en verdedigers opleiden tot middenvelders. Hou toch op! Frenkie weg, Schone weg...wacht gewoon op Van de Beek en Ziyech. Als zij weg gaan, dan heb je minimaal 4 nieuwe middenvelders nodig want dan ben je wel 4 basisplaatsen kwijt. En dan? Gaan we Dani, Marin en Ekkelenkamp hiervoor neerzetten? Ik hou mijn hart vast...

08-08-2019 15:05

Ozymandias +159568

Minimaal vier nieuwe middenvelders nodig?! Wat een onzin! Zelfs als Vd Beek en Ziyech vertrekken heeft Ajax maximaal één nieuwe middenvelder nodig. Ze hebben dan namelijk nog steeds Tadic (die in het verleden heel goed als '10' heeft gespeeld), Blind, Marin, Mazraoui, Eiting, Lang en Gravenberch in huis.

08-08-2019 15:39

Flipper33 +6826

Ik vind Tadic eigenlijk sowieso meer een 10 dan buitenspeler vind hem te langzaam voor op de flank .. met zijn fabelachtige techniek zou die het prima doen op de 10 positie

08-08-2019 15:49

vdhaas +1

Vier is overdreven, maar het middenveld is wel met afstand de dunst bezette linie. Vorig jaar was het eigenlijk al te dun bezet, maar gelukkig bleef iedereen fit.

We willen weer op drie fronten meedoen, dan heb je wat mij betreft dubbele bezetting nodig. Waarbij de dubbele een jeugdspeler kan zijn die er klaar voor is. En spelers die al in een andere linie staan tellen dan natuurlijk niet mee.

08-08-2019 16:50

Ozymandias +159568

Zelfs als Ziyech en Vd Beek vertrekken heeft Ajax aan maximaal één aankoop genoeg om elke positie op het middenveld minstens dubbel bezet te hebben.

08-08-2019 17:39

vdhaas +1

Hangt ervan af wie je mee telt denk ik

08-08-2019 18:23

EersteAanname +2202

Klopt maar het lijkt me toch niet te gaan om het aantal poppetjes...

08-08-2019 18:31

Ozymandias +159568

Inderdaad, het gaat namelijk om het aantal poppetjes dat goed genoeg is om in de wedstrijdselectie van Ajax te worden opgenomen. Ajax heeft meer dan drie basiswaardige middenvelders en meer dan zes middenvelders die goed genoeg zijn om in wedstrijdselectie te worden opgenomen.

08-08-2019 18:46

EersteAanname +2202

Jij stelt altijd je mening alsof het de objectieve waarheid betreft, ben je je daarvan bewust? We verschillen dan van mening over wat 'goed genoeg' is. Een speler als Lang acht ik wel genoeg voor de selectie maar absoluut niet voor de basis. Als Van de Beek en Schone vertrekken vind ik daarom dat er wel een kwaliteitsspeler bij moet komen op het middenveld. Dat 4 spelers zeer overdreven is ben ik overigens wel volkomen met je eens.

08-08-2019 20:12

Ozymandias +159568

Dat is niet waar. Ik gebruik juist vaak zinsdelen als "in mijn ogen", "ik vind" en "ik denk". Ik weet niet of Lang goed genoeg is voor een basisplaats maar ik vind hem in ieder geval goed genoeg als wisselspeler.

08-08-2019 21:34

FreddyAX +0

ik reken Ziyech als aanvaller maar bij vertrek van van de Beek en Ziyech zou ik wel een middenvelder halen omdat je Hakim niet meer kunt inzetten als nodig op het middenveld.
Meer als dat lijkt me niet nodig,ook Gravenberch ,Ekkelenkamp, Lang en Dest (dus e.v.t. Mazraoui middenveld) zullen dit jaar hun minuten kunnen draaien al lijkt me dat een basisplaats Europees een beetje te veel gevraagd is.
Eiting verwacht ik nog niet snel terug, bloedarmoede hebben we niet lijkt me;dit jaar gestart met een brede selectie.

08-08-2019 22:14

JOHANisGOD +18498

van de Beek
Eiting
de Wit
Lang
Ekkelenkamp
Gravenberch
Marin
Martinez
Alvarez

08-08-2019 16:39

ST +23098

Niet 1 in dit lijstje, op Donny na, heeft al kunnen bewijzen dat hij een volwaardige Ajax 1 middenvelder is, die op CL mee kan. Lijkt me dan ook logisch dat er gaat worden door geselecteerd en er evt een zekerheidje gaat worden gehaald. Zeker al Donny vertrekt.

08-08-2019 17:00

fc Barcelona_ke +19255

Ajax zei vorige week nog. geen sterkhouders vertrekken? dan halen wij ook niet nieuwe spelers. Neres blijft, ziyech lijkt ook nog seizoen in Amsterdam blijven. van de Beek kan nog vertrekken. als vervanger word antony zeker niet. Vanakan zou kunnen, of geven we eigen jeugd kans. ekkelenkamp, lang, de wit en jensen kunnen dit positie spelen. tadic en ziyech ook!

08-08-2019 17:26

Cruijffthebest +13484

Precies, er moeten echt middenvelders bij, dat bleek wel heel duidelijk tegen PAOK.
Blind en Nous weer in e verdediging waar ze het beste tot hun recht komen en kwaliteit halen, bijv. Propper en Vanaken!

08-08-2019 18:47

Joodhannus73 +3579

Helemaal eens..!!!

08-08-2019 19:36

JCr14 +453

Die is beter dan Bergwijn. Kan Ziyech op de plek van Donny als hij bij gaat tekenen.

08-08-2019 15:05

Oliveira +0

Ik denk dat Antony een goede toevoeging kan zijn voor Ajax. Ik weet alleen niet waar je hem moet neerzetten. Alle aanvallende posities zijn al dubbel bezet en voor op het middenveld hebben we een leider nodig die het zootje op sleeptouw neemt, ik betwijfel dat Antony dat gaat lukken. Verder is hij een hele degelijke speler.

08-08-2019 14:29

PuurGeluk +4819

Hahaha....Ik denk wel dat het een goeie toevoeging is, maar geen idee waar hem neer te zetten...yeah right bro.

Jij zit thuis zeker met 8 televisies of niet?

08-08-2019 22:31

Oliveira +0

Verwacht jij nou echt dat ik inhoudelijk in ga op zo'n kansloze reactie? Doe me een lol en verspil mijn tijd niet meer......

09-08-2019 22:56

Lagasj +2905

Ik zou 'm leren verdedigen en op de plaats van Frenkie zetten.

08-08-2019 14:08

Ronaldinho020 +1

Ik moest wèl lachen haha

08-08-2019 14:45

Cupmetgroteoren +5

Het gaat ook om mentaliteit en acclimatiseren. Dat die Brazilianen kunnen voetballen weten we allemaal. Neres beton echter ook pas te draaien toen Ajax z'n moeder liet overkomen en Wamberto inzette als jeugdhulpverlener. Na een aantal mislukkingen met toptalenten (andersen en nog een paar anderen) moet je als Ajax geen risico's meer nemen en gelijk Wamberto inzetten om hem op Schiphol vanaf dag één op te halen en een tijd mentaal klaar te stomen. Het is voor Brazilianen een heel andere cultuur. Die zijn de Nederlandse nuchterheid en calvinisme niet gewend, en ook het weer niet. Verder is het bekend dat als ze wel slagen en op hun piek komen, ze vervolgens wat 'rustiger aan gaan doen' en een tijd gaan feesten. Zie Ronaldinho, Robinho etc. Adriano is zelfs teruggekeerd naar de favela's om daar te gaan feesten en drinken. Wamberto is dus gewoon onmisbaar als vaste hulpverlener/begeleider als er een Braziliaan overkomt. En eigenlijk moet je hetzelfde doen met Deense spelers. Fischer, boilesen, andersen en dolberg waren gewoon toptalenten. Ajax heeft ze laten zwemmen en ze kwamen op zeer jonge leeftijd aan. Er moet gewoon een sociaal plan klaarliggen voor als ze komen.

08-08-2019 14:04

Cisco2 +0

Eens. Maar Adriano was wel een iets ander verhaal, hij kon het overlijden van z'n pa niet verwerken. Het is wel apart om foto's van hem te zien in de sloppenwijken, al heeft zijn onderkomen wel een mooier uitzicht dan de gemiddelde Nederlander.

Van Ronaldinho baal ik nog het meest, wat een heerlijke speler met een vrolijke kop was dat....

08-08-2019 14:18

Cupmetgroteoren +5

Ik vind het enerzijds wel mooi hoor, het verhaal van Adriano, hoe tragisch ook. Hij is teruggegaan naar zijn roots, en ja het klopt dat ie depressief is geraakt en onder meer de dood van zijn vader niet kon verwerken. Laatst nog een filmpje met Ronaldinho en Ronaldo gezien op de Braziliaanse tv. Ronaldinho was weer eens stoned. Allebei geen capsones, eigenlijk normale gasten. Wat Ronaldinho met een bal kon is belachelijk en buitenaards.

08-08-2019 14:37

JOHANisGOD +18498

https://www.vi.nl/nieuws/gat-in-begroting-dreigt-voor-psv

08-08-2019 13:57

Neressie +2

Ja en als je het artikel leest blijkt het toch niet zo dreigent als de titel doet geloven.

08-08-2019 14:57

Luie Spits +97

Bij pisvee zijn meer inkomsten overgebleven uit transfers dan is begroot qua EL-plaatsing. Een sensatie-stukje dus.

08-08-2019 15:31

Ajax_33 +0

30 mil moet je niet doen als Ajax zijnde. Dat is een te groot risico dat je neemt.

08-08-2019 13:45

ajax4ever01 +13

Groter risico is Bergwijn te halen en zo de 'concurrent' PSV financieel te versterken.

08-08-2019 13:46

Flipper33 +6826

Indd moet je niet willen dan kopen hun hem

08-08-2019 13:47

Flipper33 +6826

Het hele leven zit vol met risico’s !

08-08-2019 13:47

036AFCA97 +146682

Hoezo niet? In 2008 kwam Sulejmani voor 16 miljoen. Toen had Ajax een eigen vermogen van 60 miljoen. We hebben nu een eigen vermogen van 180 miljoen en veel meer inkomsten door de hoge uitgaande transfersommen.

30 miljoen moet gewoon kunnen als we ooit structureel seizoenen als afgelopen seizoen willen gaan meemaken.

08-08-2019 14:00

Ajax_33 +0

Precies, we namen het risico met Sulejmani en kijk hoe dat heeft uitgepakt. Perfect voorbeeld noem je op.

08-08-2019 14:14

036AFCA97 +146682

Met Neres namen we een recenter risico en daar hebben ze vorige week 50 miljoen voor afgewezen. Plus dat Ajax toen 16 miljoen uitgaf, wat één vierde was van het eigen vermogen, wat vervolgens verdampte toen hij transfervrij vertrok en we daar nu niks meer van merken laat alleen nog maar meer zien dat het niet zo’n groot risico is als mensen hier denken.

08-08-2019 14:19

BrandjeXL +81

Wat hebben transferuitgaven met het EV te maken?

08-08-2019 14:31

036AFCA97 +146682

Inkomende transfersommen bedoel ik, excuses.

08-08-2019 14:32

PJSM +0

Nee je moet Bergwijn halen voor 40 mln. Natuurlijk moet je proberen deze jongen te halen. Daarnaast lult Overmars er nog wel wat miljoenen van af.

08-08-2019 14:29

Flipper33 +6826

Huntelaar en Tadic zijn ook al aardig op leeftijd en Traore en Dolberg zijn spitsen .. lang is op het middenveld het beste en Promes tja je heb hem er bij maar of je er wat aan heb geen idee

08-08-2019 15:16

mistermiyagi +7

Klopt het is niet alleen 30 miljoen, er komt nog veel meer kosten bij..
Uiteindelijk spreek je over met een 4 jarig contract zo over 45/50 miljoen wat je af moet tikken..
Als hij slaagt zal hij voor 60 miljoen weggaan en heb je het relatief goed gedaan.

20 miljoen wil Overmars wel betalen, meer ook niet! belachelijk hoog bedrag voor iemand die net in de basis staat.

Iemand als Cerny was ook fenomenaal alleen slaagde niet.. door diverse problemen.

08-08-2019 15:02

Ajax4life16 +4

denk je dat we een contract van 4/5 miljoen per jaar gaan geven aan een negentienjarige?

09-08-2019 02:08

Yeshyeshyall +11010

Interessanter dan Bergwijn lijkt me.

08-08-2019 13:40

ajax4ever01 +13

Sowiezo en je maakt je 'concurrent' niet financieel sterker.

08-08-2019 13:45

Sanalologo +1

Vind trouwens wel dat als hij echt 30 moet kosten dat hij er meteen moet staan. Vinicius koste 45 maar stond er wel meteen bij RMA.

08-08-2019 13:37

Sanalologo +1

Altijd leuk zo'n braziliaanse voetballer. 30 miljoen is voor Ajax wel een vrij groot risico.

Wel jammer dat zijn rechterbeen alleen wordt gebruikt om te rennen.

08-08-2019 13:26

036AFCA97 +146682

Deze man lijkt wel een 1:1 kopie van Richarlison qua uiterlijk. Hopelijk verloopt zijn overstap naar Ajax soepeler ;)

08-08-2019 13:24

Flipper33 +6826

Als er weer zo’n kapitale club uit Engeland dit ziet kapen ze hem weer voor onze neus weg ! Volgens min leest Piet de spion visser hiero mee !

08-08-2019 13:26

Neressie +2

Moeten ze snel zijn, ze hebben nog 10 uur.

08-08-2019 13:39

afcamuc +0

Nóg een buitenspeler lijkt wel wat overkill, liever een mega talent voor op 6

08-08-2019 13:24

036AFCA97 +146682

Mee eens! Verdediging en aanval zijn wel stabiel, maar middenveld is nog te zwak naar mijn mening, vooral als Donny vertrekt.

Toch zou ik Antony wel halen. Stel Neres vertrekt over een jaar, Promes rendeert nog steeds niet, dan hebben we een topper die al gewend is aan het systeem inmiddels.

08-08-2019 13:25

Flipper33 +6826

Indd en Tadic is ook de jongste niet meer en Neres zal volgend jaar wel vertrekken en dan kan Antony mooi hem vervangen

08-08-2019 13:28

Flipper33 +6826

We hebben al 3 linksbuitens en 2 rechtsbuitens
Dus dan zijn me mooi in balans een seizoen is lang kan zomaar iemand zwaar geblesseerd raken.. zag je wel met Bande

08-08-2019 13:27

Lazell +17016

Neres, Ziyech en Donny zijn sowieso weg ná dit seizoen. Dan heb je Tadic en Promes over. Als Tadic in de spits gaat, kan deze Antony rustig wennen en volgend seizoen knallen.

Al vind ik 30 miljoen wel te veel voor Ajax voor een 19 jarige.

08-08-2019 13:27

WouterBerg83 +1

Bandé vergeet je nog even...die moet ook dit seizoen worden klaargestoomd.

08-08-2019 14:43

036AFCA97 +146682

Iemand hier vertelde mij dat Antony een type als Ziyech is. Volgens mij was het Ozymandias. Wordt die niet als vervanger voor hem gehaald dan?

08-08-2019 13:19

Luie Spits +97

Van de commentaren en beelden die ik heb gezien is hij een andere speler. Meer snelheid en diepgang. Lijkt op Neres in zijn acties, maar Anthony gebruikt zijn rechtervoet iets meer als onze Braziliaanse vriend. Tegelijkertijd 'het verbeterpunt' voor Neres, maakt hem veel onvoorspelbaarder.

08-08-2019 13:24

Ajax_33 +0

Is niet gelijk een verbeterpunt in mijn ogen. Robben gebruikte ook alleen zijn linkerbeen en was zeer voorspelbaar. Maar dat wil niet zeggen dat mensen hem kunnen afstoppen. Zelfde geldt voor Neres bij vlagen.

08-08-2019 13:46

Luie Spits +97

Ik zeg ook niet dat je met één sterk ontwikkeld been geen topper kan zijn. Maar als Neres zich nog verder zou willen ontwikkelen zou ik meer gaan investeren in het gebruikmaken van zijn rechterbeen om te schieten of voor te geven. Dat maakt hem veel moeilijker om af te stoppen en vergroot zijn rendement qua assist en doelpunten.

08-08-2019 15:34

MPAjax +8475

nee dat is niet gezegd ozymandias en ja er zijn dan veel dure spelmakers die allemaal opgesteld moeten worden anders is het geld verspilling, een gast van 30 miljoen zet je niet een jaar als roulatiespeler, die moet zoveel mogelijk zichzelf waarmaken en zal ook eisen dat hij een bepalende speler of op zn minste eerste elftal is

08-08-2019 15:38

Ozymandias +159568

Zoals MPAjax al schreef was ik dat in ieder geval niet.

08-08-2019 21:36

Jan Doedel +4323

Weet je wat ik zo vreemd vind hier? Bijna iedereen hier heeft er de pest aan als spelers Ajax als een tussenstap zien naar de absolute top. Maar ondertussen is ook bijna iedereen hier bezig met de vraag bij een potentïële speler: wat is de eventuele doorverkoopwaarde over 1 of 2 jaar? Wat kan dat nou schelen? Ajax is geen feyenoord dat t water financieel tot aan de lippen staat. Door t uitstekende beleid van Overmars op financieel gebied kan Ajax zich nu veroorloven om zich serieus te melden voor spelers zoals Antony. Kun je een echte parel halen en je kunt je veroorloven? Lekker ophalen en mooi een paar jaar met zn allen van genieten. Dankzij Marc dat mag ook wel eens gezegd worden!

08-08-2019 13:16

Ozymandias +159568

Dat mag ook "wel eens" gezegd worden? Ik lees dat tegenwoordig bijna dagelijks hier op AS.

08-08-2019 13:20

AltijdGelijk +1

'' Wat is de eventuele doorverkoopwaarde over 1 of 2 jaar? wat kan dat nou schelen? ''

Jij begrijpt de gedacht niet van handelen, jij denkt in korte termijn, degene die jou vragen stellen denken aan de lange termijn,

Je moet spelers kopen die uiteraard doorverkocht kunnen worden voor 2-3 keer de prijs..

Wanneer je concstant spelers van 27-28 jaar zou gaan halen ga je op lange termijn faillet.

Deze Anthony zou ons zomaar 50-60 miljoen winst op kunnen leveren, maar dat maakt jou niet uit...

08-08-2019 13:25

Jan Doedel +4323

Haha als je een club hebt om geld te verdienen heb je altijd gelijk haha.
Maar ik wil graag goed voetbal zien. Zolang je geen verlies draait is t goed. Wat heb je aan een miljard op de bank als je er niks mee doet?
Jij ziet Ajax als een handelshuis ik zie Ajax liever als voetbalclub met als belangrikkste doel een zo goed mogelijk elftal op het veld.

08-08-2019 13:27

Lazell +17016

Eens, maar alles draait om balans. Blind en Tadic zijn ook kneitergoede aankopen, maar zullen alleen maar in waarde dalen. Daar moeten idd dan weer de Frenkie's, De Ligts en eventueel Antony's tegenover staan.

Van verkopen groeien we sowieso niet als club. Europees presteren en daarmee sponsorinkomsten, merchandising en CL geld opstrijken, daar groeien we van.

08-08-2019 13:30

mvdk +44600 moderator

Een Europese topclub heeft meerdere goede spelers en dus ook goede spelers op de bank. Daarnaast kunnen we zomaar weer 50 wedstrijden spelen, dus dan heb je een brede selectie nodig. Neres, Tadic, Ziyech, Promes, Antony, Dolberg, Traore en Huntelaar voor 3 posities zou echt monsterlijk zijn. Als van de Beek vertrekt zal Neres of Tadic wel naar 10 gaan denk ik.

We barsten van het geld, dus het is allemaal verantwoord.

08-08-2019 13:14

Flipper33 +6826

Of Ajax wil ons blij maken Met een Dooie mus !
Met zijn aankoop zou het wel mooi in balans wezen
3 linksbuitens Tadic Bande Promes en 3 rechtsbuitens
Neres Ziyech Antony

08-08-2019 13:13

Luie Spits +97

Volgens veel Braziliaanse media en kenners een groter talent dan Neres destijds. Ik zou Anthony alvast vastleggen als de competitie einde dit kalenderjaar is afgelopen in Brazilië. Mogelijk dat Sao Paulo dan ook eerder meewerkt en zo kan Anthony vast een halfjaar wennen in Nederland om volgend jaar Neres op te volgen. Aangezien Sau Paulo in financiële problemen zit zou een bedrag beneden de genoemde 30 miljoen prima mogelijk moeten zijn, anders wel een duur geintje.

08-08-2019 13:04

gi0vanni +7379

Indien goed genoeg gewoon gelijk halen. Maar de vraag is natuurlijk of de RVC toestemming geeft. Dacht dat er eerst een dure jongen weg moest voor er weer een gekocht mocht worden. Ajax heeft alleen al op spelers zo veel winst dat 30 miljoen ook geen enkel probleem is.

08-08-2019 13:12

Flipper33 +6826

Precies Ajax staat 125 miljoen in de plus kwa transferinkomen en mocht van de Beek gaan
Dan 175 miljoen daar kan wel 30 miljoen vanaf
Maar Ajax moet wel waken dat ze niet teveel spelers onder contract hebben staan .. zijn er ook nog een paar verhuurde zoals onze Colombiaanse spits . En we hebben nog Siem en Labyad en Lisandro die eigenlijk niks toevoegen.

08-08-2019 13:18

Flipper33 +6826

Vind 30 miljoen nog wel meevallen moet je kijken voor welke bedragen onze spelers weg gaan ! Als dit een groter talent is Neres vind ik die 30 miljoen een eerlijke prijs !

08-08-2019 13:15

Luie Spits +97

Neres had je voor een kleine 15 miljoen, volgens mij ook één van de hogere transferbedragen die Sao Paulo heeft ontvangen. Daarom zou ik niet boven de 25 miljoen gaan zitten wat al een waanzinnig bedrag is voor Ajax om uit te geven (los van het feit dat ze het kunnen). Die jongen heeft nog geen 25 wedstrijden gespeeld in het eerste, dus best wel een gok als je nog meer gaat betalen.

08-08-2019 13:19

Flipper33 +6826

Dat is ook wel zo ach ja we gaan het zien hoe of wat .. een sterke selectie is wel fijn en nodig.

08-08-2019 13:22

Ozymandias +159568

Braziliaanse jonge aanvallers worden enorm gehypt (kijk bijvoorbeeld naar Pedrinho die twee jaar later nog steeds een matige aanvaller is) en dus is het verstandig om ze vergelijken met de andere talenten uit hun lichting. Neres werd voordat hij naar Ajax kwam in één adem genoemd met de grootste Braziliaanse talenten van zijn lichting. Antony wordt niet in één adem genoemd met de grootste Braziliaanse talenten van zijn lichting (Vinicius, Paulinho en Rodrygo) maar meer als een afterthought.

08-08-2019 13:21

Sanalologo +1

Neres behoorde helemaal niet tot de top van de top van zijn lichting.

08-08-2019 13:33

Ozymandias +159568

Zo werd hij in Brazilië wel besproken. Hij werd regelmatig als het op één (Jesus) na grootste talent van zijn lichting genoemd. Zeker voordat hij geblesseerd raakte en toen hij zijn vorm terug vond na zijn blessure ook.

08-08-2019 13:36

wolterx +6310

Neres was voor zijn blessure een van de meest interessante spelers in Brazilië, was echt klasse. Was ook de reden dat hij zo duur was met minder dan 10 profwedstrijden.

08-08-2019 13:44

AltijdGelijk +1

Zit net wat filmpjes te kijken, deze jongen beschikt over zoveel kwaliteit, alleen daarom lijkt hij mij al onhaalbaar.

Als hij niet gebleseerd raakt dan kan hij uitgroeien tot een sensatie, voor 30 miljoen een koopje, deze kun je over 2-4 jaar doorverkopen voor 100 miljoen plus, als hij blessurevrij blijft!

Wat een techniek...

08-08-2019 13:03

Mokum_32 +1

Mocht dit niet lukken dan is Zaracho van racing club zeker een goed alternatief.

08-08-2019 13:02

Schip +23632

Ik hoop dat de aandacht niet enkel naar directe meerwaardes voor het eerste gaat en dat er ook nog aankopen in jeugdcategorie worden gedaan. Zoals Eriksen, Frenkie, Dolberg etc.

Verder veelzeggend voor de gewijzigde positie van Ajax, dat zulke spelers willen komen.

08-08-2019 12:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.