'Ajax gaat deze winter de transfermarkt op; linksbuitenpositie heeft prioriteit'

door NielsOpdam 509

Bron Voetbal International

'Ajax gaat deze winter de transfermarkt op; linksbuitenpositie heeft prioriteit'

door NielsOpdam 509

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax gaat deze winter de transfermarkt op en de positie van linksbuiten heeft daarbij de prioriteit, zo schrijft Voetbal International. Nu Mika Godts geblesseerd is, moet Francesco Farioli tot de winterstop op zoek naar alternatieven binnen zijn selectie. Het medium heeft een aantal opties op een rij gezet en sluit af met de transferwens van de Amsterdamse club.

'Hoe dan ook maakt deze blessure van Godts nog maar eens duidelijk dat Ajax in actie moet komen op de transfermarkt', begint Voetbal International het verhaal. Ajax was het sowieso al van plan om de markt op te gaan, omdat een dubbele bezetting nodig is om tot het einde van dit seizoen op drie fronten te blijven presteren. 'Het liefst zou Ajax ook nog een creatieve middenvelder aantrekken, maar de linksbuitenpositie heeft prioriteit voor de winterse transferwindow.'

Toch wordt dat financieel gezien opnieuw een uitdaging voor technisch directeur Alex Kroes. De Amsterdammers hebben weinig geld en moeten daarom opnieuw maatregelen nemen. 'Het betekent dat Ajax in januari in principe eerst weer spelers moet uitzwaaien, voor er iemand binnen kan komen. Aan technisch directeuren Marijn Beuker en Alex Kroes de taak om onder die lastige omstandigheden een versterking voor de linkervleugel te vinden, zodat dit hoofdpijndossier in 2025 eindelijk verholpen is voor Ajax', concludeert VI.

'Verwachting is dat Farioli per wedstrijd een andere aanpak zal hanteren'

Tot aan de winterstop speelt Ajax nog negen wedstrijden, waarin de ploeg heel verschillende tegenstanders treft. Met Real Sociedad en Lazio treffen ze topploegen, terwijl ook laagvliegers als PEC Zwolle, Almere City en Sparta Rotterdam op de planning staan. In de Eredivisie staan er nog twee zware wedstrijden op het schema: een thuiswedstrijd tegen FC Utrecht én een uitwedstrijd tegen AZ.

'De verwachting is dan ook dat Farioli per wedstrijd een andere aanpak zal hanteren, zoals hij de afgelopen maanden natuurlijk ook al heeft gedaan', schrijft Voetbal International over de vervanging van Godts. 'Akpom zal de eerste man zijn in de topwedstrijden, dat krediet heeft hij verdiend. Voor de andere duels ligt de strijd redelijk open en zullen factoren als fitheid, vorm en de specifieke speelwijze van de opponent de doorslag gaan geven.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Okocha078 +13648

Deze winter Karlsson huren en in de zomer Tadic transfervrij overnemen.
Perfecte mentor voor Godts en hopelijk toekomstig(jeugd)trainer.
Als zijn salaris te hoog is kan je misschien iets regelen qua tekengeld.Verwacht dat Hendo weer naar Engeland gaat en Berghuis gaat inleveren.

22-11-2024 17:08

j0rnnn +5091

Volgens mij liggen er nog wat scoutingsrapporten over Sulemana. Daar waren ze toen toch al over uit, dus lijkt mij dat er niet nu ineens allerlei ander materiaal rondloopt dat beter is.

22-11-2024 13:23

Redrum +95917

Nou Alex, verras ons.

22-11-2024 12:04

luisternaarmij +614

Gewoon Wout en Brobbey in de spits Taylor hangend vrije rol op links kan berghuis er ook bij op het middenveld

22-11-2024 10:01

BarryJanssen +14082

Taylor speelt eindelijk eens constant en dan wil je hem weer van z’n positie af gaan halen.

Hoe verzinnen mensen het toch.

22-11-2024 10:33

luisternaarmij +614

Ik zeg niet dat ie linksbuiten moet gaan spelen stapje naar links meer ruimte voor hem als of hij dan niet meer functioneert tot de winterstop . .

23-11-2024 08:04

Devid87 +3532

Dit is geen FM

22-11-2024 10:41

Stefansuarez +19011

Ernest Nuamah mag weg.

Misschien Antony en Tresor huren

22-11-2024 09:14

debetweter +10060

Focus is linksbuiten. Nuamah is linksbenig, en heeft de voorkeur voor rechtsbuiten. Is toentertijd voor meer dan 25 mln gehaald. Daarnaast heeft Lyon financiën nodig, die laten ze niet voor het geld gaan wat wij willen betalen. Dus is zeer onrealistisch.

Wij hebben Unuvar nog voor linksbuiten, als Farioli hem zou willen opstellen als wissel voor Godts zou ik hem proberen terug te halen.

Stroeykens (20) hele leuke aanvallende middenvelder die ook linksbuiten kan spelen. Lijkt mij de ideale kandidaat om voor zowel linksbuiten te gaan als op het middenveld.

Barghji (19) heeft vorig seizoen een goed seizoen gedraaid bij Kopenhagen. Is helaas al heel lang geblesseerd. Nu bijna terug van blessure. Denk een speler waarbij je eerst aan fitheid moet werken. Kan daarvoor ook minuten maken in Jong Ajax geloof ik. Dan kan een frisse Faberski op de bank bij Ajax 1. Een fitte Barghji is een serieuze concurrent voor Traore, en dus ook mooi als roulatie met Faberski.

Deze 3 spelers kosten (transferprijs) wss hetzelfde als Nuamah.

22-11-2024 09:39

Dubbelvla +8399

Ben benieuwd wat er deze transferperiode allemaal gaat gebeuren, maar voor het eerst in 2-3 seizoenen heb ik weer een beetje het gevoel dat de basis aardig staat en nieuwe spelers daar hopelijk een schepje bovenop kunnen doen. In plaats van dat we ogenschijnlijk volledig afhankelijk zijn van een nieuwe kwaliteitsimpuls om überhaupt fatsoenlijke presentaties neer te zetten. Dus als er uiteindelijk helemaal niets gebeurt is dat wellicht ook gewoon prima.

Dat haalt bij mij een flink stuk negativiteit en "stress" weg; maar ik zie hieronder dat dat nog niet voor iedereen geldt.

22-11-2024 09:01

BarryJanssen +14082

Graag ook nog Rensch de deur uit doen deze transferperiode. Die jongen gaat natuurlijk nooit verlengen, dus dan maar proberen nog een minimale transfersom voor hem te krijgen.

Ik blijf het nog steeds onvoorstelbaar vinden, die gozer heeft er echt jaren helemaal niets van gebakken, stond elke wedstrijd te slapen. Ondanks dat heeft hij oneindig veel kansen gekregen en dan in het eerste seizoen dat ie een beetje richting het niveau kruipt wat wij graag zouden willen zien, gaat hij er gelijk (transfervrij) vandoor.

Bah.

22-11-2024 08:48

Klemmen +2614

Wie zegt dat? Zit jij met rensch aan de tafel?
Bah wat een negativiteit terwijl je niets weet. Domme aannames en gelijk iemand de grond in stampen.

22-11-2024 09:24

BarryJanssen +14082

Ja laten we vooral voor de zoveelste keer naïef blijven..

22-11-2024 09:30

Jan Doedel +4281

@Klemmen
Wedden? ;-)

22-11-2024 12:21

Omar +17158

Het alternatief is Gaaei dus doe maar niet

22-11-2024 09:35

BarryJanssen +14082

Nee, er moet uiteraard dan wel een rechtsback bij.

22-11-2024 09:59

debetweter +10060

Rensch kan je ook voor bijna niets verkopen als hij niet gaat verlengen. Moeten gewoon contractverlenging met 2 jaar en een afkoopsom. Dan tekend hij wel bij hoor

22-11-2024 09:40

NeeI +107618

Ik heb liever nog een half seizoen Rensch die dan transfervrij de deur uitgaat, dan Gaaei voor de rest van t seizoen en een paar mil voor Rensch.

22-11-2024 10:53

Hamstelaar +14807

Rensch heeft al veel eerder aangegeven dat hij niet transfervrij zal vertrekken.

22-11-2024 11:51

BarryJanssen +14082

Heh gelukkig maar!

Dat is goed nieuws, zeker aangezien het nooit voorkomt in de voetbalwereld dat iemand iets zegt en vervolgens iets anders doet.

22-11-2024 12:06

ditisdebeslissing +4161

Ik weet niet of hij veel speelt bij nice maar: sahrahoui 👌

22-11-2024 08:25

emieltjuhh +17732

Fedrico bernardeschi lijkt me wel wat

22-11-2024 08:18

BarryJanssen +14082

Mij ook, maar die zal wel een topsalaris verdienen in Canada.

22-11-2024 08:45

Hersenspinsel +7992

Misschien of topic maar hieronder een stukje uit het NRC over de nieuwe KNVB opleiding voor technische directeur.

#Onderwerp van deze tweede lesdag is het leren omgaan met de cultuur in sportorganisaties. „Wat is, volgens jullie, de cultuur bij Ajax?”, vraagt Jacobs als voorbeeld. Hij kijkt rond. „Wij zijn de beste”, klinkt het aarzelend. „Aanvallend, aantrekkelijk voetbal”, oppert iemand. Dan klinkt het antwoord dat Jacobs wilde horen: „Vertrouwen op eigen jeugd.”
Precies daar ging het mis tussen de Amsterdamse club en Sven Mislintat, analyseert hij. De Duitse directeur voetbalzaken moest vorig najaar al na een paar maanden weer vertrekken bij Ajax. „Hoeveel jeugdspelers heeft hij naar eerste elftal gehaald? Weinig. Maar hij nam wel elf buitenlandse spelers mee. Dat botst.”#

Laten we Banel.al vallen?

22-11-2024 07:13

AFCACruijff14 +160781

Ja want Banel is RKC niveau.

22-11-2024 08:03

Hersenspinsel +7992

Dan hebben we nog 10 spelers die beter zijn.
En Banel is jong en kan misschien nog veel beter worden, hij hoeft ook niet gelijk 90.minuten te spelen.

22-11-2024 09:11

Ferd +38295

welke linksbuitens hebben we in Jong en O19 lopen die de gewenste potentie hebben?

22-11-2024 09:25

debetweter +10060

Soms moet je vallen en opnieuw opstaan om op het juiste niveau te komen. De ajax opleiding is geen garantie om in het eerste te spelen, daar moet Banel als speler en mens zelf keihard voor werken. Een nieuwe linksbuiten toevoegen aan de selectie heeft geen relatie met het laten vallen van Banel, de bal ligt volledig bij hem.

22-11-2024 09:50

Hersenspinsel +7992

Nee maar de Ajax opleiding was vroeger wel een garantie voor een kans als door omstandigheden er geen spelers meer beschikbaar wareen in het 1e.
Ja Banel heeft die kansen tot nu toe niet echt gegrepen maar sommige spelers grijpen kansen in 2e instantie wel.

22-11-2024 10:10

debetweter +10060

Dat is zeker waar. Daar mag de algemene ajax supporter soms ook wat milder mee zijn. Het is echter vaak de werklust waar het aan ontbreekt. Farioli inspireert de spelers en opeens lukt het wel. Klaassen, Taylor, Berghuis, Weghorst, Akpom en Gaaei. Werken keihard en halen een ander niveau dan spelers met vergelijkbaar talent. FJ was zelfs al af geschreven door vele.

22-11-2024 10:23

Evil-phantoom +858

Hopelijk halen ze in de winter steijn op.
Ajax wilde toch altijd de beste Nederlandse spelers hebben? Steijn hoort daar bij.
Of laat Ajax opnieuw na Schouten ,Van de Ven , Frimpong ,Verbruggen een potentiële topper lopen?
Die jongen heeft karakter.

22-11-2024 07:02

Jariebombarie +926

"Halen we op"? Wat denk je dat Twente gaat vragen? 3 miljoen? Doe dat maar keer 8.

22-11-2024 07:44

AjaxYahudi +3002

Buiten dat zit die jongen vol met wrok jegens Ajax door zijn vader en zal bewust of onbewust nooit het maximale geven voor de club.

22-11-2024 07:53

FissaDeGekste +3368

En waar gaat 'ie spelen? Niet op linksbuiten. Taylor doet het dit jaar goed en FJ moet ook zijn minuten blijven maken.

22-11-2024 09:29

AFCACruijff14 +160781

Ik wil niks meer met de familie Steijn bij Ajax te maken hebben.

22-11-2024 08:04

debetweter +10060

Dan zit je ego jezelf in de weg. Ik vind van bommel overigens ook een zeer leuke optie.

22-11-2024 09:51

Ewald +6670

Zal me niets verbazen als er straks een Italiaan uit de hoge hoed tevoorschijn komt ;)

22-11-2024 06:50

eros +4777

Hoewel ik het liefst een ander nieuw iemand zie komen, is de terugkeer van Forbs denk ik het meest realistisch. In principe is het als ‘back-up’ achter Godts,… en anders heb je straks 3 linksbuitens in de zomer.

22-11-2024 06:17

Broodjeaap020 +6111

Ik zou het toch proberen om sem te halen. Is 10 mio maar is nu toch echt de beste uit de ED.. hij zou vast wel op lw kunnen toch?

21-11-2024 22:29

NeeI +107618

Nee nee nee

21-11-2024 23:13

wijzijndebeste123 +163003

Aub niet zeg. Weer een driftige draver zonder creativiteit.

21-11-2024 23:29

Tijntjee +690

Doe ff normaal

21-11-2024 23:45

champhead +14301

Echt hoe durf je dit te zeggen als Ajax supporter? Heb je dan echt 0% kijk op het spelletje?

22-11-2024 01:52

Patrick020 +22227

''de beste van de ed''

Doe mij ook wat van dat spul

22-11-2024 10:42

Tadic020 +1881

Mike tresor kan op verschillende posities spelen geschikte speler met snelheid en techniek

21-11-2024 21:32

Adam24 +39062

Hij is al lange tijd geblesseerd.

21-11-2024 21:41

Amp +37352

Mag toch hopen dat ze in ieder geval mogen huren zonder dat er verkocht of verhuurd wordt. Misschien zelfs beter om te huren, gezien je in de zomer pas weet waar je financieel aan toe bent en dan eventueel gericht en goed/beter kunt versterken met een nieuw budget. Uiteraard mits de juiste speler beschikbaar is. En anders maar Forbs als back-up terug halen. Niet beter dan godts, wel beter dan banel en deed t in de voorbereiding prima. En gezien t spel van farioli kan je hem altijd goed gebruiken in de ruimtes. Ondanks zn mankementen toch gewoon vorig seizoen nog bij 9 goals betrokken geweest.

Ook wel benieuwd of zo een Ansu Fati nog op peil zit qua spel, kwaliteit en wellicht haalbaar is op huurbasis. Ook nog multifunctioneel, gezien de fitheid van traore en berghuis ook wel handig.

21-11-2024 20:18

donkerblauw +2822

Het aantal keren dat VI geciteerd wordt bij AS is bijzonder hoog. Alleen vandaag al 3 keer

21-11-2024 19:42

RFHK +12871

VI heeft ook serieuze bronnen bij Ajax.

21-11-2024 19:46

Nr.10 +110893

Gewoon weer een keer 20 miljoen uitgeven aan een jonge Braziliaanse dribbelgod.

21-11-2024 19:37

NIO +2981

Anaresty

21-11-2024 21:44

Dani Banani +398

Eriksen haalen en Forbs terug. Dan EL winnen. Let's go!

21-11-2024 19:17

SpursAjax +6669

Ik vind het jammer dat Forbs hier al helemaal is afgeschreven! Was bijna je beste speler in de voorbereiding en had een hoog rendament! Ik denk dat hij onder Farioli echt een sensatie nog kan worden. En je mist een speler met diepgang echt nog in je selectie. Ik zie hem graag nog een 2de kans krijgen bij Ajax onder Farioli! Is nog super jong en kan echt nog wel iets worden!

21-11-2024 19:06

Nr.10 +110893

Gaat Kroes natuurlijk nooit doen.

21-11-2024 19:15

Ajax27 +19075

Hou op man, hou gewoon op. Forbs had een hardloper moeten worden. Zodra hij een bal raakt weet ie niet meer wat ie moet doen. Hij heeft niets maar dan ook helemaal niets te zoeken bij een club als Ajax.

21-11-2024 19:18

eenAjaxfan +20253

Ajax27, je baseert je volgens mij vooral op vorig seizoen. De voorbereiding deed hij het best aardig, je zag hem vooruit gaan...
Hij is in ieder geval beter dan Rasmussen.
Als Fariola langer met hem aan de slag gaat wordt het echt wel een bruikbare speler.
Ben ik van overtuigd.

21-11-2024 21:50

BarryJanssen +14082

Als het criterium is “beter dan Rasmussen” kunnen we iedereen van de Ajax Legends ook wel weer een contract aanbieden.

21-11-2024 22:14

Tijntjee +690

Is beter dan Bergwijn en daramy

21-11-2024 23:46

Ajax27 +19075

Haha dit dus.

23-11-2024 00:33

Sunny +9526

Jezus. Forbs is echt te slecht en een miskoop van jewelste. Beste speler in de voorbereiding? Hou op hoor. Mocht niet voor niets weg en zit ook nu op de bank. Forbs is snel en dat is het. Verder niets, nada. Doet pijn aan de ogen.

21-11-2024 23:06

AFCACruijff14 +160781

Haha beste speler. Je meent dit echt he?

Als Forbs voor NEC of RKC had gespeeld had je nog nooit van hem gehoord, zo slecht is zijn techniek en inzicht.

22-11-2024 00:34

stopperspil +11147

Lees dat er voldoende belangstelling is voor Rensch oa Liverpool.

Nieuwe trainer MU schrikt wat TenHag heeft nagelaten: Amorim schrok van de Manchester United-spelers die hij tijdens de interlandperiode tot zijn beschikking had. De Portugees stelde de selectie meteen flink op de proef, maar hij 'kon het gebrek aan snelheid en intensiteit niet geloven'. De ex-trainer van Sporting Portugal moest de spelers keer op keer aansporen om het tempo op te voeren. Korreltje zout of letten Nederlandse trainers daar niet zo op en is Arne Slot de uitzondering?

21-11-2024 19:02

Amp +37352

Gezien t spel van united afgelopen seizoenen zou t niet per se zout hoeven zijn. Ook als je ziet wat een waslijst aan blessures die steeds hadden tijdens ten hag zn periode (daarbij niet zeggend dat hij schuldig was aan al die blessures, maar geeft je wel te denken)

21-11-2024 20:20

JohnDylan +21756

Onder Ten Hag hoorde Ajax in de Champions League bijna elk seizoen bij de top 3 clubs qua beste conditionele statistieken (aantal high intensity sprints, gemiddelde afgelegde afstand, etc.).

21-11-2024 20:54

Adam24 +39062

Als de boel verslapt, geeft iedereen minder energie. Je kunt Ten Hag echt niet verwijten dat hij geen werkethiek heeft of zijn spelers niet fit krijgt. Ajax was super fit onder zijn leiding en leidde in het begin van het seizoen zelfs vaak puntverlies omdat er doordeweeks (te) hard werd getraind.

21-11-2024 21:43

Picasso +6596

Wat Ten Hag bij Ajax goed heeft gedaan is juist die topsportmentaliteit erin stampen. Ik denk dat dit in de categorie sensatiejournalistiek over de rug van een makkelijk slachtoffer valt. United heeft met extreem veel blessures te maken gehad, dus het is volkomen logisch dat de selectie fysiek niet op topniveau is

21-11-2024 22:05

precies +196

Rayen Kent. Transfer vrij....snel, actie goede voorzet.

21-11-2024 19:00

bremovic +2192

Wij hebben weinig uit te geven dus kan zo’n gokje prima

21-11-2024 18:32

Picasso +6596

Ik hoop dat Ajax vol inzet op de komst (huur) van Mike Tresor. Ik ben ontzettend fan van die jongen, typische Ajax speler die hier een sensatie kan worden.

Hij kan op 10, op links- en op rechtsbuiten. Brengt daarnaast veel creativiteit mee en heeft een goede leeftijd. Meerdere vliegen in 1 klap dus.

Mocht je 2 middenvelders (Vd Boomen en Tahirovic) kunnen slijten, dan kun je wellicht ook nog een andere linksbuiten binnenhalen, of ervoor kiezen om Forbs terug te halen.

21-11-2024 18:27

DeKenner +9270

Alsjeblieft geen Forbs. Daar hebben we inmiddels wel genoeg van gezien.

21-11-2024 18:40

stopperspil +11147

Zou mooi zijn maar Tresor thans geblesseerd en vd zomer was de huurprijs te hoog voor Ajax

21-11-2024 19:03

Ferd +38295

VdBoomen ga je niet slijten, die wil zelf niet weg. Je hebt meer kans om Wijndal kwijt te raken, die maakt minder minuten dan Branco.

22-11-2024 09:28

Sunny +9526

Poehhh, die Silvetti maakt me hier toch een 100 karaats goal.
De klasse druipt er vanaf.
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/1239724/schitterend-ajax-doelwit-silvetti-maakt-prachtgoal-voor-newell-s-old-boys.html
Als je dat vergelijkt met Forbs ... Rolls vs Fat bike

21-11-2024 18:03

Picasso +6596

Ik geloof niet dat Ajax op dit moment de middelen of de status heeft om clubs are Porto en Atletico af te troeven voor zo'n talent

21-11-2024 18:22

Sunny +9526

Dan kan zo zijn maar we zijn niet perse kansloos want hebben nog altijd wel wat troeven.
Hij zou ook kunnen kiezen voor een geleidelijke opbouw bij een club van naam waar hij op dit moment eerder aan speeltijd kan toekomen.
Zolang er hoop is is er leven

21-11-2024 19:04

Ajax27 +19075

De status om een club als Porto af te troeven... je kunt ook overdrijven he. Atletico, ok, dat is een sterke subtopper in een top-4 competitie.

Maar Porto, komop, we zijn in naam en qua prestaties nog steeds vele malen groter dan Porto. De kans dat je iemand aan de andere kant van de wereld met een Ajax shirt ziet lopen is een stuk groter dan dat je iemand in een Porto shirt ziet lopen.

Nog steeds brengt onze talentenfabriek grote talenten voort. We hebben 2 mindere jaren in Europa gehad maar dit jaar zie ik ons zomaar de verrassing van het jaar worden. Dan zijn die 2 mindere jaren direct weggepoetst en kijkt iedereen weer naar Ajax.

Niet te negatief naar Ajax kijken. Er zijn nog steeds een heleboel talenten die maar al te graag naar ons toekomen.

21-11-2024 19:30

Michiel Kapteijns +5372

Ajax heeft qua historie een grotere naam, maar als je de prestaties van beide clubs sinds de eeuwwisseling vergelijkt is Ajax zeker niet groter. Porto heeft in 2004 de CL en WC gewonnen, en in 2003 en 2011 de EL. Porto heeft sinds de eeuwwisseling slechts 1x de groepsfase van de CL misgelopen, Ajax 4x. Daarnaast denk ik dat Porto over het algemeen volwassener spelers aflevert dan Ajax. Het voordeel van Ajax is dat zowel de nummer 1 als de nr 2 uit de eredivisie zich plaatsen voor de CL, en in Portugal alleen de kampioen.

21-11-2024 20:04

JoeBlow +8154

Precies. Al heb je dan ook weer een speler terug die waarschijnlijk door het weinige spelen niet fit is en tot Maart nodig heeft om voluit te kunnen spelen.

Die winterstop transfers zijn vrijwel altijd ongelukkig. Geen club verkoopt een speler als hij elke week speelt - dus je krijgt altijd spelers die je weer helemaal op moet trainen.

21-11-2024 17:42

BarryJanssen +14082

Volgens mij heeft Haller het best aardig gedaan.

21-11-2024 17:49

JoeBlow +8154

Zelfs een blinde eekhoorn vindt wel eens een noot.

21-11-2024 18:23

Nr.10 +110893

Tagliafico ook. Neres ook in de winterstop gehaald. Henderson.

21-11-2024 19:16

JoeBlow +8154

Dat is inderdaad ook het punt. Als je in de winterstop haalt, doe je dat omdat je meteen iets nodig hebt. Dan schiet het niet op als je maanden moet op trainen.

21-11-2024 23:22

Ferd +38295

Huntelaar

22-11-2024 09:28

FdJMdL +4505

alex boels kan alleen spelers verhuren

21-11-2024 17:42

MalleEppie +15101

Forbs terughalen lijkt mij de goedkoopste en meest logische optie. Farioli krijgt hem aan de praat.

21-11-2024 17:22

GNBL +89834 moderator

Heb ik ook vertrouwen in.

21-11-2024 17:30

BarryJanssen +14082

Dat grenzeloze vertrouwen dat Farioli iedereen zomaar aan de praat krijgt, begint ook een beetje vermoeiend te worden.

Tuurlijk er zijn een aantal spelers die dit seizoen opgestaan zijn onder Farioli, denk aan Fitz-Jim, Taylor, Sutalo en in iets mindere mate Rensch. Daar tegenover staat ook dat spelers als Gaaei, Branco, Rasmussen, Wijndal en Tahirovic er nog steeds helemaal niets van bakken.

Forbs kan hard rennen, maar verder ontbreekt hij aan alle kwaliteiten die nodig zijn om voor Ajax te spelen. Dit was ook nog te zien toen hij aan het begin van het seizoen onder Farioli speelde.

21-11-2024 17:53

MalleEppie +15101

Sutalo kon vorig seizoen ook geen bal naar de juiste kleur spelen. Ben gewoon benieuwd wat Forbs in zijn mars heeft als ie in een ingespeeld team komt.

21-11-2024 17:54

Ferd +38295

Gaaei speelt veel beter dan vorig seizoen.

22-11-2024 09:29

Roels +1498

In elk geval de goedkoopste optie. En als hij een paar potjes speelt verkoop je hem daarna wellicht. In dat opzicht beter dan blijven banken in Engeland.

21-11-2024 19:03

Keizer +29944

Blijft bijzonder, eerst alle linksbuitens verkopen en nu dit.

Hoe dan ook, dit elftal heeft behoefte aan een linksbuiten die wat kan met een bal en een man passeert. Dan valt Forbs af. Die jongen kan zeker zijn waarde hebben maar niet bij Ajax.

Karlsson zou in mijn ogen de ideale oplossing zijn.

21-11-2024 17:17

willem1958 +8738

Een linkerflank speler is het belangrijkst, verder zijn alle posities voldoende bezet, Forbs terug zou kunnen als backup eventueel.
Als je ziet welke spelers onder Farioli allemaal beter zijn geworden dan zou ook Forbs nog een goede stap kunnen maken en helemaal als ie weer goals gaat maken want in Engeland scoorde hij regelmatig.

Het is gewoon van het grootste belang dat Ajax tweede wordt en een leuk Europees tournooi draait want door die resultaten verkoopt Ajax makkelijk spelers voor goed geld in de zomer zoals een Brobbey, Taylor en Rensch als het lukt om z'n contract te verlengen en Regeer gewoon terug kopen voor die 5 miljoen.

En je haalt makkelijker spelers naar je toe als volgend seizoen CL op het programma staat en die 40 miljoen aan startpremie helpt ook om de balans weer op orde te krijgen.
Hopelijk kan Ajax nog een paar spelers lozen waar ze al vanaf wilden zoals Wijndal, Tahirovic en bijv Forbs die misschien terug kan naar de PL.

Er zijn verschillende jonge talenten die volgend jaar nog een jaartje mee kunnen bij Ajax alvorens ze te verkopen zoals Baas, FJ, Godts en Hato, Mokio en Faberski komen eraan voor volgend seizoen verwacht ik dus bij elkaar ziet het er prima uit en hoe doet Janse het ondertussen?

En dan zal na volgend jaar een paar van de oudere spelers Ajax gaan verlaten waardoor de salariskosten flink omlaag gaan, Berghuis en Henderson scheelt zomaar dik tien miljoen, daar heb je 4 a 5 andere goede spelers voor.

21-11-2024 17:12

MisterAFCA +6415

Eens met je verhaal maar bij Forbs heb ik niets gezien waar ik Optimistisch over ben. Onder Farioli is echter een hoop mogelijk hebben we gezien.

Enne de startpremie is bijna verdubbeld naar 70mio. Dus CL halen is écht een must!

21-11-2024 17:46

willem1958 +8738

Ik twijfel ook wel een beetje bij Forbs maar als ik bijv zie hoe hij Sutalo aan het voetballen heeft gekregen wie weet wat het nog kan worden?
Hij was dacht ik topscorer in het CS in de UK dus het moet er wel in zitten zou je denken.

70 miljoen, zo zo da's een flinke kluit, dan is het helemaal belangrijk om CL te halen, dan kan Ajax met 2 goede transfers er bij zoals Taylor en Brobbey weer naar een gezonde financiëele huishouding kijken dus gewoon voor een goede linksbuiten gaan, in ieder geval een waardige backup voor godts.

21-11-2024 17:56

MisterAFCA +6415

Ja daarom, met de Italiaanse tovenaar weet je het nooit. Hij scoorde idd ongelofelijk veel daar.

Juist, met CL deelname en een paar goede verkopen ben je weer helemaal bij.

Het is zo eeuwig zonde dat die Mislintat op zo’n cruciaal moment aan het roer heeft gestaan. Want met die verdubbelde CL gelden, vanaf dit jaar zou Ajax echt een grote slag hebben geslagen. Dat zijn bedragen die Fey en Psv nu wel al hebben gepakt. Gezien de gaten die zij nog moesten dichten zou Ajax vorig jaar alweer een flink gat hebben kunnen slaan…

Maar ja, de toekomst ziet er in ieder geval weer wat beter uit.

22-11-2024 10:40

Myriad +7015

Forbs.

Laag salaris en speelt volgens mij toch niet bij Wolves. Heeft ook meer techniek dan Gaaei.

21-11-2024 15:42

Libero +19037

1,2 mio pj en ajax vangt 2,5 mio aan huur. Nu terughalen, als dat contractueel al kan, kost je voor een half seizoen (minstens) 1,85 mio.

21-11-2024 15:55

Roels +1498

Je kan ze ook bellen he, hij speelt niet. Stuur maar terug. Zijn jullie van zijn salaris af.

21-11-2024 19:04

Libero +19037

Hij speelt wel, alleen niet als basisspeler. Maar ja, bellen kan en dan heeft de andere partij de overhand en daarom zei ik dat het je minstens de helft van huur en salaris gaat kosten.
Ocampos even als voorbeeld, hoewel die de omgekeerde route maakte, maar daarbij trok Ajax wel aan een heel kort strootje en dan weet ik niet eens of Ajax het was dat contact zocht.

21-11-2024 19:17

Ferd +38295

maar anders moet je een andere speler huren, dat kost je ook snel zo'n bedrag

22-11-2024 09:30

Libero +19037

Nou mijn idee is om FJ in een vrij rol op links te gebruiken, dat kost niets extra. maar je moet uiteindelijk toch gewoon op zoek naar iemand ipv Forbs; ik ben doorgaans wel voor 2e kansen, maar heb er geen geloof in dat die ooit gaat renderen. Veel geblaat, weinig wol. Laat die nou maar geld opleveren middels dat half jaar verhuur en als we dat CL-ticket hebben veiliggesteld kunnen we mét budget op zoek naar een serieuze optie.

22-11-2024 10:40

bremovic +2192

Misschien rare namen maar een gok waar?!

Cathline van Utrecht
Van Bommel van az
Hansen van nec
Meerveld van Willem 2
Adekanye gae
Trenskow Heerenveen
Negli of mito van Sparta
Krastev pec Zwolle
Valente ff Groningen

En mochten brobbey en akpom volgend jaar vertrekken dan Ie ik ogawa van nec wel graag komen!

21-11-2024 15:33

FTS95 +15937

Op naar de KKD...

21-11-2024 15:56

hatodetoekomst +553

Jij eerder, hopelijk ben je geen scout

21-11-2024 17:18

JesperDeVlo +5410

Kwam Steijn ook uit jouw hoge hoed als trainer?

We zijn geen gezellige eredivisie middenmotor.

21-11-2024 16:39

bremovic +2192

Nooit, bosz en reiziger kwamen uit mij hoge hoed,

21-11-2024 17:08

WZAWZDB33 +745

Trenskow zou ik sowieso halen maar is een rechts en geen linksbuiten. Hij zou ook vanaf het middenveld kunnen spelen maar dan wel als 10 en daar spelen we nu niet mee.

21-11-2024 18:00

BarryJanssen +14082

Ik snap dat als je pas sinds twee jaar fan bent van Ajax dat je standaard wat lager ligt dan de standaard van de mensen die de glorieuze tijden nog hebben meegemaakt, maar dit slaat wel erg ver door..

21-11-2024 18:14

bremovic +2192

Haha sukkel, heb er meer verstand van dan jij hebt vriend

21-11-2024 18:31

BarryJanssen +14082

Oke vriend.

21-11-2024 18:40

Assie14 +919

Hij bashen een beetje, noem elkaar niet meteen sukkel. Is nergens voor nodig. Een beetje lief zijn voor elkaar. Van de opsomming vind ik niemand goed genoeg om bij Ajax te spelen. Hansen kan nog als back-up, maar de rest niet.

22-11-2024 08:38

chriseverhard +3547

Alleen v bommel zou ik bij ajax willen zien

21-11-2024 18:29

woutpeters08 +3027

matias arezo en ryan kent zijn toch wel de eerste namen die binnenschieten bij mij, allebei relatief goedkoop.

21-11-2024 15:28

wijzijndebeste123 +163003

Arezo is n spits. Beetje type Suarez. Vond t altijd n interessante speler. Maar inmiddels alweer 22 jaar en spelend in Brazilie. Is sowieso geen buitenspeler.

Ik denk aan Schjelderup, Tresor, McAtee.

21-11-2024 16:32

Knakworst +546

Proberen te slijten in de Winter:

- Gorter of Ramaj (verkoop)
- Wijndal (verkoop)
- Kaplan (verhuur)
- vd Boomen (verkoop)
- Tahirovic (verkoop)
- Rasmussen (verkoop)
- Akpom (verkoop)
- Rijkhof (verhuur)

Aantrekken:

- Forbs (eerder terughalen verhuur, tip van topreactie)
- Nog een links/rechtsbuiten,
- Creatieve middenvelder

Naast Forbs, moeten de andere 2 spelers wel direct een versterking zijn voor de 1e 16.
(Pasveer, Rensch, Gaaei, Sutalo, Baas, Hato, Henderson, Taylor, Fitz - Jim, Klaassen, Berghuis, Godts, Akpom, Brobbey, Weghorst, Traore)

21-11-2024 15:21

EeuwigeBankzitter +1522

Zouden de geruchten in de Spaanse media over Ansu Fati dan toch ergens op zijn berust?

21-11-2024 15:09

fluwelenlinker +11608

Ik hoopte dat ook maar naar het schijnt heeft hij ook een hamstringblessure. Zou wat mij betreft anders wel de beste optie zijn.

21-11-2024 16:42

EeuwigeBankzitter +1522

Nog een geblesseerde hamstring binnenhalen op dezelfde positie zou niet handig zijn inderdaad

21-11-2024 16:47

johanisajax +8825

Waar zie je dat? Fati naar Ajax!!? Dat zou wat zijn, blessuregevoelig maar wel de beste voetballer bij Barca sinds Messi op Yamal na

21-11-2024 17:07

EeuwigeBankzitter +1522

@johanisajax kwam voorbij op MSN, die verwezen naar Spaanse kranten. Stond in dat Fatu meg mag/ moet bij Barca, en Ajax concreet zou zijn. Heb de link niet meer

22-11-2024 18:45

chriseverhard +3547

Ik hoop ze tadic tot de zomer kunnen strikken met evt nog 1 seizoen, maar natuurlijk wel tegen een aanzienlijk lager salaris.
Hij schijnt het niet echt naar z'n zin te hebben daar en bij ajax ligt zijn hart

21-11-2024 15:09

433 +248

Nou kom maar op met wat namen

21-11-2024 14:58

noppenkoning +41096

Ik vind het lastig, mag max 5 miljoen kosten en ook max 2 - 2,5 miljoen salaris. Dus de A vijver vis je sowieso niet in.

21-11-2024 15:05

LennartB +2911

Waar komt die 5 M en 2 - 2,5 M salaris vandaan?

21-11-2024 15:12

noppenkoning +41096

Die 2 - 2,5 miljoen verdienen Traore en Weghorst, dus dat moet het max worden, geen CL begroting en salarissen meer mogelijk, die 5 miljoen had ik laatst ergens gelezen, kan het even niet terugvinden.

21-11-2024 15:48

Dennizzz +313

Laat ik dan maar die impopulaire reactie geven dat ik het best nog wel in Forbs zie zitten. Zijn snelheid is zn grootste wapen en dat missen we momenteel bij Ajax. Hij is pas 20 en heeft geen vertrouwen. Ik zie hem onder Farioli echt nog wel ontwikkelen tot een nuttige speler als hij in een team speelt dat in vorm is en het nodige vertrouwen terugkrijgt. Nee die 100% overtuiging heb ik niet, maar ik wil hem nog niet afschrijven op basis van 1 dramatisch seizoen voor het hele team.

21-11-2024 14:11

Breuk +25024

Volgens mij zag Farioli ook wel kansen met Forbs.

21-11-2024 14:26

noppenkoning +41096

Kan Forbs ook linksbuiten eigenlijk?

21-11-2024 14:51

AFCACruijff14 +160781

Ik zie niks in hem. Dat lag niet aan vorig seizoen, ook aan de potjes deze zomer. Aan zijn inzicht. Aan zijn techniek. Aan zijn rendement. Gewoon een verschrikkelijk slechte speler die los van snelheid niks te bieden heeft. Vorig seizoen zag je aan Sutalo of Ramaj ook in een kutseizoen dat ze wel wat konden ook al was het niet elke week. Forbs geeft dat gevoel niet.

21-11-2024 14:53

noppenkoning +41096

Denk dat je gelijk hebt, bovendien heb je in 90% van de wedstrijden van Ajax ook niks aan hem omdat je op helft tegenstander speelt en staat.

21-11-2024 14:54

AFCACruijff14 +160781

Precies. Je hebt voorin gewoon spelers nodig in wat kunnen in beperkte ruimte. Forbs is alleen oke voor het slotkwartier als je voor staat en ruimte krijgt. En zelfs dan is het nog niks.

21-11-2024 14:56

chriseverhard +3547

Hij heeft praktisch de hele voorbereiding mee gedaan en farioli en zijn staf hebben hem beoordeeld en niet goed genoeg bevonden, vergeleken met godts is hij niks.

21-11-2024 15:04

Knakworst +546

Forbs is wel de ideale zogeheten finisher in mijn ogen met zijn snelheid

21-11-2024 15:35

robtjeajax +615

inderdaad nu met Farioli heb je ook iemand die zulke sterktes kan gebruiken in goede zin. door analyses en instructie

21-11-2024 16:09

Lavie +2253

Met Mika Godts en Amourricho van Axel Dongen hebben we in principe twee talentvolle linksbuitens onder contract staan. Carlos Forbs en Naci Ünüvar zijn uitgeleend. Forbs heeft 5 PL wedstrijden gespeeld. Wolverhampoton staat op een degradatieplaats. Die gaat sowieso terugkomen. Doe maar in de winter dan. Misschien kan hij dan aankomende zomer wel worden verkocht.

Akpom, Banel, Boomen, Brobbey, Gaaei, Hlynsson, Kaplan, Rasmussen, Tahirovic, Taylor en Wijndal mogen deze winter bij een mooi bedrag vertrekken. Anders deze zomer.

21-11-2024 14:09

JohnDylan +21756

Het lijkt me een fout om Hlynsson te laten gaan. Die heeft vorig seizoen als onervaren talent in een dramatisch Ajax voldoende laten zien om geduldig mee om te gaan. Ik zou zijn contract tot 2029 verlengen en hem voor 1.5 seizoen verhuren aan een club in de Eredivisie. Kaplan ook maar die heeft met Baas, Hato en Janse drie minstens net zo talentvolle directe concurrenten.

Brobbey verkopen lijkt me al helemaal onverstandig. Hij was zelfs in een vormdip de beste spits van Ajax en lijkt nu uit zijn vormdip te komen.

21-11-2024 14:12

Lavie +2253

We hebben geld nodig ouwe! Brobbey, Kaplan en Taylor hebben een contract tot 2027 en moeten deze zomer sowieso worden verkocht. Spelers zijn allemaal op te vangen. Hlynsson is minder dan Klaassen. Klaassen is een echte Ajacied. Die zou ik verlengen. Deze zomer kunnen Blind en Veltman transfervrij worden opgehaald.

21-11-2024 14:24

TeringHenkie +28226

Taylor moet je niet verkopen maar verlengen. Die jongen gaat met de week beter spelen. Kaplan brengt wel geld op ! En het ligt eraan wat een club voor Brobbey wil geven, ik verkocht hem alleen voor de hoofdprijs en niet voor een appel en een ei.

21-11-2024 14:32

Rodsje +14638

Amourichio telt niet meer mee. Dus we hebben maar 1 linksbuiten en die is ook relatief vaak geblesseerd geweest

21-11-2024 14:36

jeffrey2022 +8100

Van Axel Dongen kan je afschrijven, hij heeft geen lichaam voor top sport, hoop dan idd ook dat je forbs terug haalt, of een buitenkansje als de transfervrije Ryan kent binnen kunt halen.

21-11-2024 14:40

TeringHenkie +28226

Huhh Taylor?

21-11-2024 14:59

chriseverhard +3547

Brobbey en Taylor zou ik niet vd hand doen of er moet een bod komen op beide die ze niet kunnen weerstaan.
Akpom kun je nog steeds goed gebruiken maar als er nu een Engelse clubs in nood zijn dan gaan ze geld uitgeven dus ik hoop dat er een bod gast komen boven de 16 miljoen en dan is hij weg maak je een kleine winst en ben je zijn salaris kwijt.
De rest proberen te slijten

21-11-2024 15:08

JohnDylan +21756

Ik zou in de komende twee transferperiodes afscheid proberen te nemen van Gorter, Ramaj, Gaaei, Rugani, Ávila, Kaplan, Wijndal, Vd Boomen, Mannsverk, Tahirović, Akpom en Rasmussen. De 50+ miljoen euro die Ajax voor die spelers krijgt zou ik zoveel mogelijk opzij leggen (als Ajax zich voor de Champions League plaatst zal dat het gat in de begroting dichten). Natuurlijk zijn er wel enkele nieuwe spelers nodig maar ik zou (als Ajax zich voor de CL plaatst) zoveel mogelijk voor oudere transfervrije spelers als Tadić, Veltman en Tagliafico gaan. Wel zou ik van de optie tot terugkoop op Regeer gebruik maken. Al zou ik wel kijken of het mogelijk is om die spelers voor een zacht prijsje uit het laatste halve seizoen van hun contract te kopen.

21-11-2024 14:08

AFCACruijff14 +160781

Ik hou Akpom en Rugani er graag bij eigenlijk.

21-11-2024 14:54

ProfessortjeHlynsson +4256

Ik zou overwegen om Schjelderup voor een halfjaar/jaar te huren van Benfica. Hij komt daar nauwelijks aan spelen toe, maar beschikt over aanzienlijk talent. Zijn spelvisie is heel goed; hij weet zijn teamgenoten moeiteloos te vinden in de kleine ruimtes, prima balvaardigheden en is ook in staat om gevaarlijke acties te maken. In veel opzichten past hij perfect bij Ajax.
En als je een koopoptie kunt bedingen, zou dat natuurlijk nog beter zijn

21-11-2024 13:50

bremovic +2192

Volgens mij is hij om dit moment verhuurd aan hellas verona

21-11-2024 15:23

Libero +19037

Ik zou serieus FJ daar in een vrije rol proberen.

21-11-2024 13:31

Lavie +2253

Met een fitte Berghuis en Klaassen gaat hij anders erg weinig minuten maken in de Eredivisie.

21-11-2024 14:11

Libero +19037

Klaassen is na de winterstop ook speelgerechtigd in Europa, des temeer reden dus.

21-11-2024 14:17

Rodsje +14638

Nou pin me er niet op vast, mensen weten dat ik een bron heb die vaak aan het juiste einde zit. Ajax houdt banden met Tadic heel warm, een terugkeer als speler is zeker een optie in de zomer voor 1 jaar maar ook willen ze hem bij de technische staf betrekken.

Ik zou dat heel goed begrijpen, Tadic die jonge spelers begeleidt en zorgt voor een topsportcultuur binnen de club. Daarnaast is Tadic denk ik netals Farioli gek van het spelletje en zou zomaar eens een trainer in hem schuilen

21-11-2024 13:19

Lavie +2253

Geldwolf wiens zaakwaarnemer Ajax heeft leeggepind. Als voetballer voegde hij eigenlijk al niet meer zo veel toe, terwijl hij wel een jaarsalaris van 6,5 miljoen incasseerde.

21-11-2024 14:12

Rodsje +14638

Wat een onzin. Als voetballer was hij alsnog de meeste waardevolle speler kwa goals en assists van heel de eredivisie. Je ziet wat een goede coach kan doen, hij trainde onder nietsnutten de laatste jaar

21-11-2024 14:34

chriseverhard +3547

Toen bergwijn kwam moest tadic wijken naar rechts omdat meneer op links wilde spelen

21-11-2024 15:11

koreem +806

Hoe zit het met Antony? Die mocht misschien verhuurd worden toch?

21-11-2024 13:01

Lavie +2253

Geen linksbuiten

21-11-2024 14:12

Thecooler1021 +1484

Lees dat fnoord bezig is met die James Mcatee van City. Volgens mij zou die bij ons ook niet misstaan.

21-11-2024 12:58

wijzijndebeste123 +163003

Las t ook net. Zou hem zeker proberen te huren.

21-11-2024 13:00

Patrick020 +22227

Is een onzin gerucht, die man moet richting de 25mi kosten. En kan kiezen uit zo'n 10/15 clubs

21-11-2024 13:18

JohnDylan +21756

McAtee lijkt me alleen te huur maar ik zou het mooi vinden als Ajax hem voor anderhalf seizoen zou kunnen huren (met een clausule dat City hem in de zomer terug kan halen als Ajax zich niet voor de Champions League plaatst).

21-11-2024 13:48

vanreenen +10196

Wat hier al eerder is genoemd, is dat Ryan Kent wel een versterking zal kunnen zijn. Zeer goede voetballler.
Dat is Tresor ook, maar mijn voorkeur is Kent. Wie kent hem niet, ....
?

21-11-2024 12:49

AjaxAmsterdamnn +4196

Ik denk dat het tijd wordt om een jeugdspeler voor de leeuwen te gooien. Hoeft niet vanaf min 1, maar de laatste 10/20 minuten moet dat zeker kunnen. Zolang het maar geen Banel is.

21-11-2024 12:48

Lavie +2253

Amourricho is ook geblesseerd. De keuze is niet reuze zeg maar.

21-11-2024 14:14

020Dario020 +2068

Waarom niet Faberski tot de winterstop de kans geven tegen de op papier “laagvliegers”?

Tegen de grotere ploegen gewoon Akpom vanaf links.

21-11-2024 12:13

trodat4030 +96403

Omdat hij in Jong nog niet eens stabiel speelt? Die heeft vooral heel veel minuten nodig zodat hij zijn nogal wisselende ondergrens kan verhogen. Dat gaat in de KKD toch een stukje makkelijker dan in het 1e met alle druk die daarbij komt kijken. Verder ben ik ervan overtuigd dat je jonge talenten vooral niet ook nog de druk op moet leggen om vanaf een niet-natuurlijke positie te spelen, die hebben het al moeilijk zat met de druk van debuteren an sich, moeten presteren, kritiek (die geheid zal komen) en meer van zulke dingen. Geef hem dan iig de rust dat hij zoveel mogelijk op automatisme kan doen (dus rechtsbuiten en niet linksbuiten, maar daar heb je juist een relatief aardige bezetting met Traore en eventueel Berghuis).

21-11-2024 12:24

Lavie +2253

Je vergeet Rasmussen. Die gaat Ajax naar de Champions League schieten!

21-11-2024 14:15

020Dario020 +2068

Ja dat klopt wat je zegt idd, alleen ik denk omdat het 1e nu wel goed staat dit ook dus een stuk makkelijker is om dit soort jongens in te passen. Ging me ook alleen om die paar wedstrijden tot aan de winterstop, daarna kun je hem weer een stapje terug laten doen eventueel.

21-11-2024 15:16

vanreenen +10196

Speelt er geen geschikte linksbuiten in Jong Ajax, Ajax onder 19 of Ajax onder 18 ?
Is altijd nog goedkoper dan Tresor. Leuke video dat hij 5 man voorbij gaat, egoïstisch is en vervolgens overschiet. En een nieuwe linksbuiten moet ingepast worden en heeft daar 1 of 2 maanden voor nodig.
Dan is Godts genezen van zijn blessure en kan de nieuwe linksbuiten naast Branco gaan zitten.

21-11-2024 12:00

trodat4030 +96403

Kalokoh is van nature een linksbuiten, maar sinds hij vorig seizoen (geforceerd, want we hadden geen spits) in de spits moest, overtuigd hij geen moment meer. Ook niet in de minuten die hij wél op links mag spelen. Verder heb je (naast Banel) Wolff, maar die is net als Faberski pas net 3-4 maanden speler van Jong, die hebben allebei gewoon nog de nodige vlieguren nodig in de KKD, al is Wolff wel fysiek een volwassen jongen itt Faberski. Alles wat nog jonger is, moet eerst hen maar eens voorbij zien te komen.

21-11-2024 12:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.