'Ajax en Wolves nog in conclaaf over terugkeer Forbs, belangstelling voor Akpom en Banel'

door Jesse ter Haar 81

Bron Voetbal International

'Ajax en Wolves nog in conclaaf over terugkeer Forbs, belangstelling voor Akpom en Banel'

door Jesse ter Haar 81

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax kent moeite met het terughalen van Carlos Forbs, zo schrijft Voetbal International donderdagmiddag. De buitenspeler kan de Amsterdammers voorzien van breedte op de vleugels, maar Wolverhampton Wanderers wil hem niet zomaar laten vertrekken. Daarnaast zou Ajax nog altijd op zoek zijn naar een nieuwe werkgever voor Chuba Akpom en Jaydon Banel.

'Het terughalen van de twintigjarige Portugees, die zowel op links als op rechts kan spelen, blijkt zo makkelijk nog niet', zo wordt geschreven. 'Wolverhampton heeft een huursom van om en nabij de drie miljoen euro betaald aan Ajax en wil daar in ieder geval nog iets van terugzien. Ajax ziet het op zijn beurt niet zitten om te moeten betalen voor het terughalen van Forbs en daar wringt de schoen.'

Tegelijkertijd wil Ajax de buitenspeler niet onder elke voorwaarde terughalen naar de club. De Amsterdammers willen gunstige voorwaarden, zeker gezien de financiële situatie waarin de club momenteel verkeert. Eén ding is duidelijk: 'Voor het sluiten van de transfermarkt (4 februari) moet er een oplossing worden gevonden. Of Forbs daadwerkelijk terugkomt bij Ajax, is dus nog niet zeker, maar de clubs zijn daarover nog wel in onderhandeling.'

Forbs is één van de drie buitenspelers die nog in aanmerking komen voor een transfer naar Ajax. Naar verluidt zetten de Amsterdammers in op de komst van Oliver Edvardsen óf de komst van zowel Raúl Moro - die momenteel nog herstelt van een gebroken sleutelbeen - als Forbs. Eerstgenoemde aanvaller, de linksbuiten van Go Ahead Eagles, lijkt momenteel de grootste kans te maken om in het shirt van Ajax te gaan spelen.

Akpom en Banel

Tegelijkertijd is Ajax druk op het gebied van uitgaande transfers. De recordkampioen van Nederland hoopt nog altijd Akpom en Banel bij een andere club onder te brengen voordat de winterse transferperiode ten einde is. Voor beide aanvallers wordt zelfs al een club genoemd, maar het is in beide gevallen nog maar de vraag hoe concreet dat momenteel is. 'Akpom staat in de belangstelling van onder meer Leicester City, terwijl Banel nadrukkelijk wordt genoemd bij Burnley.'

chuba akpom ajax almere city 24 25
Chuba Akpom is ook dit seizoen nog geregeld van waarde voor Ajax, maar lijkt toch uit te mogen kijken naar een andere club.
Lees meer over:
Plaats reactie

jeffoajaxfan1 +1382

Banel word hem niet een miljoen zou leuk meegenomen zijn

30-01-2025 21:07

linksbinnen +8160

Als je echt overtuigd bent van Moro moet je hem ook nu gewoon halen. Kan zowel links als rechts heb ik begrepen? Die 2 maanden komen we met Godts en Akpom ook wel door. Zou ook een goed signaal naar die jongen toe zijn dat je hem ondanks pech toch haalt. Daar spreekt tenminste vertrouwen uit. Niet dat gedraai met 2e 3e en 4e keus, mochten die al op het lijstje staan. Gewoon weten wat en wie je wilt. Maar dat schijnt best moeilijk voor Kroes te zijn. Pff....

30-01-2025 18:58

Torcida +5686

Je komt met Godts nog niet eens 1 dag door.

30-01-2025 22:01

Siemjo +7892

Maak eens een keuze en hak eens knopen door.

30-01-2025 18:43

jollie18 +9891

Bijna 4 februari

30-01-2025 18:58

MPAjax +8422

Het hele idee van altijd maar vervangers zoeken is dat je onzeker overkomt en in geen enkele speler vertrouwen hebt en kan geven. Dat is wat de fans willen. Nieuwe spelers zijn geen garantie op beter spel, totaal niet, klaar. Tegenwoordig worden de allerbeste al heel snel opgepikt en grof voor betaald anders zijn het spelers die meer dan een jaar moeten wennen.

30-01-2025 18:43

Wouter1989 +2246

Het is wat laat, en de afloop kan nog kut zijn, maar ik vind zulke laatste dagen toch altijd wel genieten. Wie weet komt er toch ineens nog een top rechtsback

30-01-2025 18:37

1Zlatan +5175

Rechtsback komt echt niet.

30-01-2025 18:54

Opnaarde4eSter +1592

AUB geen Forbs meer; kan alleen hard rennen, meer niet

30-01-2025 18:32

Slang3 +45938

Goede strakke lage voorzet

30-01-2025 18:42

OuweDibbes +11894

Hahaha dikke up vriend.

30-01-2025 21:58

ajasibu +768

gelukkig heeft hij wel heel veel wedstrijden gespeeld bij Ajax omdat goed te kunnen beoordelen.

oh ja, we moeten hem beoordelen op 8 potjes in een brandhout Ajax met een heel kerkhof aan trainers, iets met een 18e plek.

Als jij denkt dat Forbs alleen kan rennen, dan kan jij alleen maar hard draven. En dan bedoel ik meedraven met iedereen die roeptoetert dat Forbs niets is en alleen kan rennen.

30-01-2025 20:19

Devid87 +3534

Haal dan Moro aangezien het allebei een risico is, maar van Moro weet je dat hij kan voetballen.

30-01-2025 17:55

1Zlatan +5175

Over 3 maanden kan ie weer voetballen

30-01-2025 18:53

Jarikoning +7239

Forbs net als Brobbey een enorme kansen misser

30-01-2025 17:55

Bjorn +12520

Forbs is een blind paard, weg ermee. Geen afwerking, geen goede voorzet, niks.

Akpom slijten bij alles vanaf 12 miljoen.

30-01-2025 17:31

Roels +1504

Stel dat ie dat wel had was ie 80 miljoen waard.

30-01-2025 18:39

1Zlatan +5175

Afwerking, voorzet en zelfs overzicht is goed bij Forbs. Heeft weinig contacten nodig om beslissend te zijn (scoren/assist). Alleen z’n techniek is gruwelijk slecht en kan niets in de kleine ruimte. In niets een Ajax speler dus helaas.

30-01-2025 18:53

NouridolbergNeres34 +1906

10 miljoen mag hij ook weg hoor

30-01-2025 20:16

Sjakio +2379

Forbs komt sowieso retour aan het eind van het seizoen. Beter in eigen beheer verkoopklaar maken

30-01-2025 17:27

The Class of 2019 +908

Zie ik het verkeerd of is het ook best wel een belachelijke eis van Ajax/Kroes richting Wolves als dit zo is. Je maakt een huurdeal met Wolves van 3 miljoen. Je besluit als Ajax zijnde dat je Forbs wil terughalen uit die verhuur, maar je wil vervolgens niets van die 3 miljoen terugbetalen..

Als Wolves zijnde zou ik ook zeggen van betaal maar 1 tot 1.5 miljoen aan ons terug. We hebben een deal gemaakt voor één seizoen voor 3 miljoen en niet voor een half seizoen..

30-01-2025 17:17

fc Barcelona_ke +19255

En die club gebruikt forbes niet meer.. slecht voor die jongen

30-01-2025 17:25

JariJari +15251

Nouja Wolves betaald 3M huursom plus zijn salaris. Als Ajax hem terugneemt gaan ze wel zelf zijn salaris weer betalen. Ondertussen gebruikt Wolves hem totaal niet.

Ze mogen hem ook nog een half jaar houden en zijn salaris blijven betalen natuurlijk.

30-01-2025 17:35

Rockpotje +9560

Is dat altijd zo? Ik dacht dat er ook huurdeals zijn waar er simpelweg een huursom wordt betaalt en de hurende club geen salaris betaalt. Dat lijkt me bij die bedrag aannemelijker.

30-01-2025 17:52

JariJari +15251

Nee dat is niet altijd zo. In dit geval was het salaris plus fee en daarvoor kregen ze een optie waar die 3M op in korting was gebracht. Natuurlijk lijkt het er niet op alsof ze hem willen kopen nu maar dat was op voorhand niet hun intentie (dit soort huur is koop waarbij je hem kan uitproberen en er voor de huur fee nog onderuit kunt).

30-01-2025 17:54

The Class of 2019 +908

Ook als het zo is heeft Wolves voor een jaar 3 miljoen betaald en niet voor een half jaar. Zou ik als Wolves zijnde alsnog een deel van het geld terugvragen.

31-01-2025 09:33

Amp +37734

Nee hoor, is ook belachelijk

30-01-2025 17:51

PJS +4992

Stop met deze onzin

30-01-2025 17:02

Flaco +19583

Het worden nog spannende dagen. Kroes is goed in het verhuren en verkopen van spelers op het laatse moment. Aankopen op het laatste moment is echter niet zijn sterkste punt.

30-01-2025 16:58

Wobbo +11344

En opeens lijkt de kurk van de fles en komen er toch een hoop verschuivingen op de transfer markt. Ik dacht dat dit veel eerder op gang zou komen deze winter aangezien er afgelopen zomer zo weinig was gebeurd wereldwijd.

Ik heb die Moro echt nog nooit zien spelen maar die kan ook op rechtsbuiten toch? Of is t dan echt minder dan op links?

30-01-2025 16:53

C14 +22411

Óf Forbs, óf Moro, óf Edvardsen, niet twee spelers, waardoor je met drie linksbuitens komt te spelen.

Dus haal je Forbs terug, wat ik niet hoop, dan gewoon daar bij laten. Godts en Forbs, klaar.

Dan kan je in de zomer Forbs hopelijk definitief laten gaan, en kijken hoe Godts ervoor staat. Heeft Godts dan echt aangetoond het niveau en dreiging te hebben voor wat je nastreeft, achter Godts een toptalent halen, die goed genoeg is om er meteen te staan, maar ook achter Godts kan doorontwikkelen.

Dat lijkt mij de ideale bezetting van de posities; een basisspeler met daarachter een jonger talent. Minder tot geen gemor op de bank, gretige talenten die heel graag willen en graag leren.

30-01-2025 16:52

Babangida83 +23919

En financieel het meest aantrekkelijk. Maar als je Moro of Edvardsen koopt, dan heb je Forbs alsnog terug in de zomer. En raak die maar weer eens kwijt zonder dat hij speeltijd heeft gehad. Dus eigenlijk zeg je dan Forbs, toch? :-)

30-01-2025 17:06

C14 +22411

Ja, misschien wel ;).

Je wil vooral niet wéér een speler erbij halen die het niet echt heeft, en puur om de komende maanden te overbruggen, zoals men Edvardsen blijkbaar ziet. Dan zit je straks weer met Edvardsen én Forbs opgescheept in de zomer.

In dit Ajax is Taylor ook de gevaarlijkste man, gevaarlijker dan de linksbuiten. De linksbuiten moet het vooral breed houden, en ook de combinatie aangaan met Taylor, of afleiden. In die zin wordt er ook wat minder gevraagd van de linksbuiten dit seizoen qua kwaliteiten en rendement.

Wat mij betreft wordt er geen rechtsback meer gehaald, Forbs dan maar terug ookal vind ik het niks voor Ajax op termijn, hopelijk kan Godts het meeste spelen.

Je mist dan nog wel een extra aan de bal creatieve middenvelder met hele goede en creatieve passing en een actie om zichzelf vrij te spelen, maar die vind je nu niet meer.

Beter geen middelmaat meer binnenhalen uit paniek, en geld besparen en bij elkaar harken, zodat je in de zomer toe kunt slaan. Moet je tegen die tijd wel lijstjes klaar hebben en contact hebben gelegd :).

30-01-2025 17:30

Babangida83 +23919

Heel benieuwd of Beuker en Kroes hun rug recht houden.

30-01-2025 18:49

fc Barcelona_ke +19255

We hebben voor de rechterkant matig bezitten. Traore kan goed 45 minuten spelen. Berghuis komt beter uit op de middenveld. Rasmussen banel hebben we niks aan. Met forbes zou zeker lekker zijn

30-01-2025 17:29

C14 +22411

Ik vind Berghuis op het middenveld echt niks meer. Te weinig energie en drive, heel apathisch en ongeïnteresseerd speelt hij. Doet verdedigend niks. Op de flank inderdaad ook niet veel, maar tenminste nog het even naar binnen komen en een goede voorzet, al ben ik daar geen fan van.

Wat mij betreft wordt Faberski erbij gehaald. Zal nog geregeld wat fout gaan, maar dat gaat het bij die anderen ook, maar is onvoorspelbaar en kan ieder moment wat creëren.

30-01-2025 17:33

JoeBlow +8183

Dit is inderdaad de meest pragmatische benadering. Ik voel niets voor een nieuw experiment met een geblesseerde speler waarvan het nog maar de vraag is of hij iets toevoegt, nadat je hem weer helemaal moet optrainen.

Geef Wolves die 1.5M terug, trek Forbs terug naar Amsterdam als plan B achter Godts (en dan met name voor wedstrijden waar er ruimte achter de verdediging ligt) en hou de rest gewoon in de pocket tot de zomer en je weer door kan selecteren.

Forbs zou niet de eerste speler zijn die het onder Farioli eens stuk beter doet.

30-01-2025 19:02

Ajacied33 +36716

Ongelooflijk, hoe kun je Forbs terugwillen? Ligt het aan mij, ik vind die speler echt 10x niks. Haal gewoon die Edvardsen op

30-01-2025 16:49

HertogH +15843

Overbrugging tot Moro fit is, ik snap 'm wel.

30-01-2025 16:55

The Class of 2019 +908

Ja en dan speelt Moro na zijn blessure weer goed bij Valladolid en gaat hij voor 15 mio + van de zomer naar een spaanse subtopper..

30-01-2025 17:19

HertogH +15843

Nee, de bedoeling is Forbs én Moro deze winter.

30-01-2025 17:36

w86 +9411

Ik snap Wolves wel, ondanks dat Forbs daar helemaal niet speelt. Maar als je 3 miljoen voor een jaar betaald, is het niet meer dan fair om nu de helft terug te storten als je hem ophaalt.

30-01-2025 16:46

GAjax31 +16128

Haha ja precies.. je kunt moeilijk verwachten dat ze hem gratis terug geven

30-01-2025 16:47

Babangida83 +23919

Kan onderhandelingstactiek van Kroes zijn.

30-01-2025 17:15

JoeBlow +8183

Als het allemaal al waar is.

30-01-2025 19:03

OuweDibbes +11894

Banel en de Burnleyse Britten..

30-01-2025 16:33

Marcw1972 +16600

Klinkt als een titel van Suske en Wiske

30-01-2025 16:41

OuweDibbes +11894

Ja ik trap even voor je af vriend.. heb de laatste keer de ballen uit mijn broek gelachen.

Laat Banel maar schuiven, die maakt elke gare plek een belevenis.

30-01-2025 16:49

Prometheus +1022

Suske en Wiske en de krenterige Kroes

30-01-2025 17:09

bas.v55 +682

Suske en n Wiske en de beroerde van de Boomen

30-01-2025 17:21

Ferd +38491

maak er maar klungelige Kroes van

31-01-2025 04:18

Ferd +38491

Suske en Wiske en de bonkige Brobbey

Suske en Wiske en de super Sutalo

Suske en Wiske en de bazige Baas

Suske en Wiske en de giechelende Gaaei (door sommigen ook wel 'Suske en Wiske en de rampzalige rechtsback' genoemd)

Suske en Wiske en de rampzalige Rasmussen

Suske en Wiske en de missende middenvelder

Suske en Wiske en de fabuleuze Farioli

31-01-2025 04:23

OwenStevenDalberg +27504

Het contract van Banel zouden ze ook verlengen toch? Niet dat ik het in hem zie zitten.

30-01-2025 16:33

Rob1976 +9500

Best irritant dat vd Boomen lekkee bij ajax blijft.

30-01-2025 16:30

komopajax777 +13235

Als we er maar beter van worden anders komen de eerste 3 ED plaatsen in gevaar.Liever geen Forbs meer al begon hij wel aardig aan de voorbereiding.Moro kun je niet meteen inzetten en Fari is vaak geblesseerd en wil liever bij Barca blijven.Edvardsen lijkt mij de beste optie van deze genoemde spelers.

30-01-2025 16:27

mickey2602 +4766

Bovendien is dat tevens de beste optie om eventueel zondag al te kunnen spelen.

30-01-2025 16:42

MaxPower +2609

Komaan Kroes haal Trésor en we spreken er niet meer over.

30-01-2025 16:27

stopperspil +11176

Burnley heeft interesse in Banel, Burnley de club van … Tresor

30-01-2025 16:22

SpartakAmsterdam +5521

Ik dat specifieke geval zal er weinig huilen van komen! Doen!

30-01-2025 16:37

PeterLarsson +13301

Banel wel direct verkopen desnoods voor een laag bedrag maar een hoog doorverkooppercentage

30-01-2025 16:15

Steffenhagen +37834

En in de tussentijd denk ik dat we edvardsen dus niet gaan halen omdat Ajax ouderwets treuzelt

30-01-2025 16:15

Multi +33282

Burnley kan Banel oppikken als ze Tresor de andere kant opsturen. Win win voor beide. Hun van een speler af die mot heeft met de coach en wij een ras voetballer erbij die tenminste past in de Ajax filosofie.

30-01-2025 16:14

Sulejmani15 +872

Geld wolves

30-01-2025 16:11

Adam24 +39118

Ik zou Forbs sowieso terughalen, ongeacht of je een andere buitenspeler haalt of niet. Wat heb je er aan om een jonge speler elders op de bank te hebben zitten?

30-01-2025 16:09

Sportvolgert +40560

Als het je 1,5 miljoen kost

30-01-2025 16:10

Adam24 +39118

Maar wat denk je dat een speler daalt in waarde die nooit speelt? Zeker jonge spelers.

30-01-2025 16:14

CDX +3226

Akpom wordt dus volgens kroket Verweij (mogelijk) verhuurd met optie tot koop! Je verwacht het niet.

30-01-2025 16:07

Marcw1972 +16600

Volgens de Telegraaf is Leicester afgehaakt voor Akpom. Lille, Fiorentina en Sunderland zouden belangstelling hebben.

30-01-2025 16:05

Patrick78 +52167

Fiorentina gaat voor Zaniolo en Arnautovic

Dus onzin.

De Telegraaf = bullshits

30-01-2025 16:07

GGXIII +6513

Sunderland toonde eerder al interesse en die had Akpom afgewezen. Die wilde niet naar de Championship

30-01-2025 16:07

AFCAHOOLIGAN +992

Opritten met Forbes

30-01-2025 16:03

Vincent.d +4212

Welke ritten?

30-01-2025 16:07

JohnDylan +22136

En wie is Forbes?

30-01-2025 16:15

JoeBlow +8183

Goede speler wel. Er is zelfs al een tijdschrift naar vernoemd.

30-01-2025 19:06

AFCAHOOLIGAN +992

Hahaha ik lees het nu pas

31-01-2025 13:59

Kereltje +0

Stoer ventje

30-01-2025 16:45

Soccerskins v2 +43327

Als Forbs en Edvardsen beide komen begrijp ik heel goed dat Ajax hoopt dat Akpom nog vertrekt. Alle minuten die hij als buitenspeler heeft gemaakt dit seizoen gaan dan naar die 2. En dan blijft er nog maar heel weinig over.

30-01-2025 16:02

Patrick78 +52167

Forbs of Edvardsen

Forbs en Edvardsen is te veel voor standaard van Kroes….

In ieder geval Forbs is geen voetballer

30-01-2025 16:03

JohnDylan +22136

Dan heeft Ajax drie linksbuitens en maar één rechtsbuiten en volgens Kroes is dat nekslag waardig.

30-01-2025 16:15

Marcw1972 +16600

Het schiet allemaal weer niet op. Zondag is er nog niks beklonken, laat staan dat er een nieuwe linksbuiten inzetbaar is. Mark my words.

30-01-2025 16:01

Tommyshelby +129083

Gewoon voet bij stuk houden. Zou nooit meer dan een paar tonnetjes aftikken voor Forbs, laat staan over de miljoen.

Banel en Akpom slijten is interessant. Maar dan moet je imo ook Moro vastleggen om te spreken van een upgrade. Edvardsen lekker laten waar ie nu is, geen Ajax niveau.

30-01-2025 16:01

Sportvolgert +40560

Tja snap de wolves wel. Als je hem halverwege terugwil, willen ze ook de helft van het betaalde geld terug. Lekker daar laten, is bijna net zoveel als waar je die Noor voor koopt.

30-01-2025 16:05

Jeroen90 +1474

De helft van het geld voor de helft van de huurperiode vind ik gewoon een redelijke oplossing. Als ze er niet uitkomen, rijst bij mij het vermoeden dat Wolves boter bij de vis wil. En dus meer eist dan dat. Is natuurlijk ook hun goed recht: partijen hebben een halfjaar geleden een overeenkomst gesloten en hebben het volste recht elkaar daaraan te houden.

Het roept bij mij wel direct een herinnering op aan een van onze mateloos succesvolle transfers van de afgelopen jaren: Ocampos. Daar zouden we eerst tientallen miljoenen voor betalen, om vervolgens toch maar een huurovereenkomst te sluiten, en een halfjaar later wisten ze niet hoe snel ze hem weer terug naar Spanje moesten sturen. Als je de verhalen in de media moet geloven, hebben we voor dat hele seizoen gewoon alles doorbetaald voor die huurovereenkomst. We hebben Sevilla toen feitelijk gratis hun speler terug gegeven. Bij clubs die wel professioneel worden bestuurd, werkt het zo nu eenmaal niet.

30-01-2025 16:34

behangdelul +32722

WHW leuk en aardig maar als je Forbs niet laat spelen, wat moet je dan om hem te behouden?

30-01-2025 16:00

Lazell +16989

Breedte, in geval van nood. Speelt wel, maar niet veel

30-01-2025 16:02

Patrick78 +52167

Weer met die Churandy Martina 0,5?

Ongelooflijk. Hij is geen voetballer!

30-01-2025 15:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.