'Ajax en Chelsea wederom met elkaar in gesprek over Ziyech'

door Bart Veenstra 350

Bron Fabrizio Romano

'Ajax en Chelsea wederom met elkaar in gesprek over Ziyech'

door Bart Veenstra 350

Bron Fabrizio Romano

Laatst geüpdatet

Ajax en Chelsea gaan wederom met elkaar in gesprek over Hakim Ziyech. Dat meldt Fabrizio Romano woensdagmiddag. De spelmaker komt in Londen nauwelijks aan spelen toe en zou bij Ajax de opvolger kunnen zijn van Antony. Laatstgenoemde is echter nog altijd Ajacied.

Antony trainde vorige week op vrijdag en zaterdag niet mee bij Ajax en was vervolgens ook afwezig tijdens het competitieduel met Sparta Rotterdam. De Braziliaan zou zijn zinnen hebben gezet op een transfer naar Manchester United. De Engelsen zagen eerder een bod van tachtig miljoen euro afgewezen worden door Ajax.

Het is de verwachting dat Manchester United één dezer dagen terugkomt met een nieuw bod. The Athletic schrijft dat de Engelsen het nu willen proberen met een bod van 94 miljoen euro. Ajax lijkt echter te mikken op een transfersom van 100 miljoen euro en dus is het afwachten of beide partijen tot een akkoord komen.

'Ajax en Chelsea in gesprek'

Als het van een akkoord komt, is Ziyech de belangrijkste gegadigde om de ontstane vacature bij Ajax op te vullen. Ziyech heeft in de afgelopen vier dagen twee keer gesproken met de beleidsvoerders van Ajax en lijkt open te staan voor een nieuw dienstverband bij de Amsterdamse club. Nu is het de beurt aan Ajax en Chelsea om tot een akkoord te komen.

De Telegraaf meldde eerder al dat Ajax bereid zou zijn om de helft van het salaris van Ziyech bij Chelsea te betalen. De creatieveling verdient in Londen tien miljoen euro per jaar, wat erop neerkomt dat Ajax hem vijf miljoen euro aan salaris zou gaan betalen. Daarnaast zou Ajax ook een huursom betalen voor Ziyech. Dinsdagavond meldde het Algemeen Dagblad overigens dat ook Tottenham Hotspur in de markt zou zijn voor Ziyech.

De transfermarkt in Nederland is nog open tot en met 31 augustus. Opvallend genoeg hebben clubs in de Europese topcompetities - waaronder Engeland - tot en met 1 september om nieuwe spelers aan te trekken. In theorie zou Manchester United ook op 1 september Antony nog kunnen overnemen van Ajax.

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

gusanito +5431

Als je op transfermarkt kijkt zie je dat de laatste dagen eigenlijk voornamelijk nog huurdeals rondkomen. Als Chelsea met nog een paar dagen te gaan Ziyech nog niet kwijt zijn gaan ze een stuk soepeler worden in hun standpunt qua huur.

26-08-2022 15:21

louis60 +11472

Nog 6 hele dagen voordat transfer markt in Nederland dicht gaat. Engeland heeft nog 7 dagen. Kan nog veel veranderen. Maar wil je overwinteren in CL dan moet je rechterkant top zijn. Met of zonder Antony. En voor het kampioenschap hoop ik dat Gakpo wordt verkocht. Hij viel tegen in Europa maar in ED kan hij toch veel punten pakken

26-08-2022 09:38

ErikAjax1983 +717

Als Ziyech niet komt dan zou ik niets kopen. Geef dan de kans aan talenten. Dat is ook Ajax he, er staat er altijd weer 1 op.

26-08-2022 08:56

Mnr Hendriks +694

Dan kunnen de europese ambities in de ijskast nee er moet een topper bij!!!

26-08-2022 12:08

Catenaccio +2752

Loop gewoon weg man jesus...

26-08-2022 08:02

vanreenen +10212

Ajax is afhankelijk van een nieuw bod van die glazenwassers van M.Utd voordat mentotaktie kan overgaan m.b.t. Ziyech. Ajax moet gewoon stellen dat men uiterlijk a.s. zondag wil weten of die ramenlappers nu wel of niet bereid zijn de vraagprijs te betalen en anders gaat de deal " niet " door. Opzouten met de houding van die Yankees (jan-kees). Ajax bepaalt en niet zjan- kees. Jammer voor die clown maar hij kan beter naar Man.City gaan. Bovendien fijn voor TH dat hij naast de pot pist.

25-08-2022 16:56

fc Barcelona_ke +19239

Hamstelaar: chelsea wil alleen verkopen maar te duur voor ajax. Ajax gaat verder kijken naar andere opties

25-08-2022 05:54

afca1985 +21166

Dan zal dat gerucht van die 10M dat die moet kosten, die op internet rondgaat wel niet kloppen dus, prima. Die jongen is al 29 he, zal hier ook 5 a 6M per jaar willen verdienen, tekengeld, zaakwaarnemertje wat geld en dan dus ook nog een dikke transfersom, nee dank je. Contract van 4 jaar dan ga je al snel richting de 40M he, en dat zie je nooit meer terug.
Bedankt voor de geweldige momenten Hakim, maar ik ben hier niet zo rouwig om.

Kijken of ze weer achter die Braziliaan van Palmeiras aan gaan. Conceicao is er nog niet klaar voor en Hansen en Rasmussen ook niet. Berghuis mag van mij ook weg, dan zou ik voorlopig Kudus daar opstellen. Ben benieuwd wat er dan nog komt, nog maar 1 week.

25-08-2022 06:06

fc Barcelona_ke +19239

Die talent van palmeiras is blessure. We willen direct beschikbare speler hebben

25-08-2022 06:37

afca1985 +21166

Is inmiddels weer een tijdje fit

25-08-2022 06:47

GdlT +1004

afca1985, waarschijnlijk ben ik in de war met een andere speler maar ik dacht dat Ziyech zijn eigen zaakwaarnemer is.
Ondanks dat je met goede argumenten komt zou ik Ziyech wel graag terug bij AJAX zien. Ik kan mij voorstellen dat hij een positieve invloed op jongere medespelers heeft (b.v. Mo?).
Ziyech heeft bij een top club in de P.L. gespeeld en begrijpt als geen ander de frustraties als je telkens op de bank zit ipv lekker te voetballen.
Hopelijk komt er snel duidelijkheid.

25-08-2022 09:48

afca1985 +21166

Volgens mij klopt dat idd wel van zn zaakwaarnemer, maar t blijft alsnog heel veel geld wat je moet investeren in zo'n deal, en toch weer een oudje erbij met een hoog salaris. Voor 10 miljoen kan je t doen hoor, maar begrijp ook wel dat Chelsea andere bedragen in hun hoofd heeft. Maar begrijp H2 ook wel in deze, als het niet doorgaat

25-08-2022 09:57

vanreenen +10212

Ik ben ook erg benieuwd maar hoop op een nieuwe keeper. En welke speler heb jij op het oog voor een schappelijke prijs? Is die Gakpo al verkocht?

25-08-2022 17:06

Vin +448

Ziyech is beter dan Antony, meer assists meer doelpunten meer leiderschap meer harde werk..haal hem please!!

26-08-2022 14:27

MosesD +14637

Dat gaat 'm niet worden dan. Jaartje huren was perfect geweest. Geef dan de jeugd volop de kans. Is ook des-Ajax. En volgens mij kan Kudus ook op de rechterflank spelen. In een andere rol dat dan wel.

25-08-2022 09:10

xxxxopeenrij +1833

Chelsea wilt 40 miljoen. En door😀

25-08-2022 15:14

Sulejmani15 +872

Ziyech in.
Antony out.
80mil winst en je gaat er niet in kwaliteit op achteruit. Win win zou je zeggen. Band met schreuder schijnt geweldig te zijn en ziyech had het erg naar zijn zij bij ajax. Binnen de kortste keren weer de man bij ajax. Kan me voorstellen dat hij het allemaal erg mist. Van bijna finale met ajax naar 2 jaar niet tot nauwelijks spelen. Het gaat al even niet meer over ziyech en dat is doodzone. Lekker bij de mooiste club van NL komen voetballen dan kunnen we minimaal nog 4 jaar van je genieten!

Mijn reactie van 11 aug lijkt toch uit te komen!

25-08-2022 00:25

Skajhigh +2258

Wat razend knap van jou, die voorspellende gave!

26-08-2022 07:29

Robertini +39009

Ik denk dat Ziyech en Ajax wel willen, maar waarom zou Chelsea hier aan meewerken? Ik denk dat Spurs veel meer betaalt als ze interesse hebben en zelfs al heeft Spurs geen interesse, wat heeft Chelsea dan aan een besparing van vijf miljoen?

24-08-2022 23:42

Hebbendiekip +4722

En m dan naar een concurrent laten gaan? Ja heel verstandig

25-08-2022 00:00

Ricoteb +53174

Levy van Spurs staat nou ook niet bekend die even met geld smijt voor een back up aanvaller. En Chelsea heeft de hele zomer met Milan lopen onderhandelen om Ziyech te verhuren. En nu willen ze opeens alleen verkopen en geld vangen? Dit is gewoon ordinair meeliften op de Antony transfer. Logisch, maar dat komt voor Ajax, Ziyech, en uiteindelijk ook Chelsea zelf vervelend uit.

25-08-2022 00:32

Michiel Kapteijns +5372

Na de 1e enthousiasme over een evt terugkeer van Ziyech begin ik me nu toch af te vragen of het wel zo verstandig is. Huursom plus 5 miljoen euro salaris is leuk voor een jaar, maar wat ga je hem volgend jaar aan salaris betalen wanneer hij gekocht is? Daarnaast wordt hij volgend jaar 30, en zal er over een paar jaar weinig restwaarde overblijven.

24-08-2022 21:13

Lazell +16983

Heeft het seizoen hierna nog maar een 1-jarig contract. Die moet onder de 20 op te pikken zijn. Is een transfer a la Tadic en Blind. Ben ook blij dat die toen gekocht zijn.

24-08-2022 22:32

Ajacied33 +36657

Het is toch echt kort dag nu. Ergens denk ik dat Ziyech niet zal komen, is gewoon een gevoel. Als Antony blijft zou ik er niet eens zo rouwig om zijn. Het duurt allemaal net te lang, al begrijp ik ook wel dat het niet zo simpel is allemaal.

24-08-2022 20:14

Aurelius1 +19698

Dat Huntelaar en Hamstra nu met Chelsea gaan praten, betekent dat Ziyech en Huntelaar nu in elk geval akkoord zijn over een deal. Nu moet Chelsea akkoord gaan. Maar ik denk dat Chelsea dwars gaat liggen.

24-08-2022 20:21

GiiaAfca +9067

ZIYECHHHH ZIYECHHHH ZIYECHHH

Altijd al gehoopt dat die ooit terug zou komen deal met ManU rondmaken en Ziyech ophalen.

Antony is toch al niet meer met Ajax bezig

24-08-2022 20:01

remco.p +1158

Niet praten tekenen!!

24-08-2022 19:46

PJS +4991

Snel afronden. Ik wil Ziyech a.s.a.p. in het shirt van Ajax zien. Alvast welkom held.

24-08-2022 19:18

robertomalone +1185

Dit is toch een beetje raar beleid. Begrijp me niet verkeerd; ik vind Ziyech een heel goede voetballer. Er is toch geen acute noodzaak om hem te huren? Daarnaast spelen bij mij de vragen:: Wat doet dit op de middellange termijn met het salarishuis, Wat moet Ziyech dan wel niet gaan verdienen na dit jaar en welk signaal geven we af naar onze eigen jeugd(opleiding)?

24-08-2022 19:09

Ricoteb +53174

Na dit seizoen verwacht ik wel dat jongens als Klaassen Berghuis Timber en Alvarez zullen vertrekken, misschien ook Blind wel. Dan komt er echt een hele bak aan salaris vrij. En ik denk dat Ziyech stiekem ook al wordt gehaald als opvolger van Tadic. Je ziet nu al dat Tadic moeite heeft om mee te komen, en dat gaat gedurende het seizoen alleen maar erger worden. Ik zie Ziyech vooral ook als voorsorteren op de renovatie van het salarishuis.

24-08-2022 19:20

robertomalone +1185

Interessante gedachte.

24-08-2022 19:22

1991 +7787

Blind en Magallan lopen uit hun contract eind van dit seizoen, beide verdienen +-3 miljoen salaris wat vrijkomt :)

24-08-2022 19:44

AjaxSoCal +1961

Magallan 9 ton dacht ik?

25-08-2022 00:05

Aurelius1 +19698

Beter dat je je daar niet druk over maakt. Ajax weet heus wel wat het doet. En anders is er nog de RvC. Impact van komst Ziyech is groter dan alleen zijn kwaliteiten. Hij heeft inmiddels al enige internationale naam gemaakt. Sponsoren willen zich associëren met namen. De naam Ziyech zorgt voor extra commerciële slagkracht en sponsoren die zich aan de club willen verbinden.

24-08-2022 20:27

robertomalone +1185

Ik bedoel eigenlijk meer de dynamiek die gaat ontstaan. Ziyech wordt dan de best betaalde speler van Ajax. Dit betekent dat bij iedere contractverlenging een andere ijking plaats gaat vinden. De drempel om spelers met hoge salariseisen binnen te halen wordt lager. Je kan dan zeggen, ja maar Ajax heeft de ambitie uitgesproken om structureel te overwinteren in de CL. Dus het niveau van gehaalde spelers gaat omhoog en daarmee de salaris post, zie dat het een zichzelf versterkende neerwaartse spiraal is. In dat alles blijft een ding achterwege, de filosofie van Ajax is dat, i.t.t. andere topclubs in Europa, de doelstelling moet worden gehaald met spelers die in eerste instantie zelf zijn opgeleid.

24-08-2022 20:43

Hunkelaars +3365

Wat is de oorzaak van deze verschillen?
De transfermarkt in Nederland is nog open tot en met 31 augustus. Opvallend genoeg hebben clubs in de Europese topcompetities - waaronder Engeland - tot en met 1 september om nieuwe spelers aan te trekken. In theorie zou Manchester United ook op 1 september Antony nog kunnen overnemen van Ajax.

24-08-2022 19:05

1991 +7787

Klopt, daarom zie ik Ziyech gewoon komen , al is het maar om voor te sorteren op een vertrek van Antony na het WK ;)

24-08-2022 19:45

Asociaal +2770

Op deze manier zie ik Ziyech eerlijk gezegd niet meer naar Ajax gaan. Hem kennende zou hij de indruk kunnen krijgen dat Ajax hem niet echt per se zou willen als het zo lang zoiu duren

24-08-2022 18:56

Ricoteb +53174

Lul niet zo joh. Ajax zal heus wel duidelijk hebben gemaakt hem te willen, maar dat er eerst geld vrij gemaakt moet worden. United is sloom aan het doen met Antony, dus kan Ajax Ziyech nog niet vast leggen. Daar kunnen zowel Ajax als Ziyech niks aan doen.

24-08-2022 19:01

DEELM +11891

Als je Antony verkoopt kun je Ziyech volgens mij beter nu kopen ipv huren. Dan zeg je tegen die Londenaren dat ze Timo Werner ook met meer dan 55% verlies zonder slag of stoot hebben laten terugkeren naar Leipzig en dat wij ook een vergelijkbare deal willen doen omdat er op Ziyech geen restwaarde meer zit. 45% van 40mln is 18mln. Prima deal!

P.s. Moet Ziyech wel terug willen naar ongeveer z'n oude salaris! :-)

24-08-2022 18:44

4bier +31367

Wat een scouting hebben we bij Ajax. Stekelenburg, Blind, Klaassen, Brobbey, Ziyech en Bergwijn zaten al bij de club.
Klaiber, Scherpen, Pasveer, Schuurs, Pierie, Berghuis, Haller kende iedereen al.

24-08-2022 18:36

WillyBrokamp +11117

Meaning ??

24-08-2022 18:46

godezoonronnie +3534

Dus omdat ze bekend waren is het niet goed of, is toch juist mooi om bekenden en oude bekenden te zien spelen bij Ajax zolang ze kwalitatief goed genoeg zijn (en dat zijn ze). Wees blij dat we tegenwoordig dit soort spelers (terug) kunnen halen. Of heb je liever een vreemdelingen legioen met 11 onbewezen zuid Amerikanen?

24-08-2022 18:48

JOHANisGOD +18498

4bier

Zit je al in spanning voor vanavond?

24-08-2022 19:03

Opperhoofd +12552

Welk nummer krijgt Ziyech ?

24-08-2022 18:30

mvdk +43654 moderator

69

24-08-2022 18:43

Opperhoofd +12552

Is het al vrijdagmiddag ?

24-08-2022 19:38

Duif63 +10793

14 of 34 zijn we meteen van al dat sentimentele gezeik af.

24-08-2022 19:07

4EVERAJAX +8363

Indien geen Ziyech ipv Antony dan Sancho terug hahah

24-08-2022 18:19

ProfessorX +19827

HZ22 agree with Ajax 31 minuut geleden

24-08-2022 18:09

alex1987 +1027

Hamstelaar noemde het een kwestie van uren / dagen.
Zal de rede wel zijn dat Antony wederom niet trainde.

24-08-2022 18:04

ajaxcied4life +26022

Dit stukje is echt lachen.

https://www.tribalfootball.com/articles/man-utd-close-to-agreement-with-ajax-for-antony-4426822

Er is bijna een overeenkomst maar Ajax en ManU moeten nog wel een prijs uitonderhandelen.🤡🤡🤡

24-08-2022 17:55

DeHeerVanDeMeer +25164

Duurt wat langer, de rekenmachine van de Glazers is kapot.

24-08-2022 18:05

Oxxer +163797 moderator

De Glazers hebben de rekenmachine van Verweij geleend en hij is heel slecht in afronden.

24-08-2022 18:09

Ozymandias +159568

Herinneren jullie nog dat Verweij probeerde te suggereren dat United op de transfer van Martínez een korting van Vd Sar had gekregen (terwijl Vd Sar de transfer uiteindelijk gewoon moest afronden als statutair directeur aangezien Hamstra en Huntelaar geen directeuren zijn) en een dag later bleek dat Ajax in totaal zo'n 67 miljoen voor Martínez heeft onderhandeld?

24-08-2022 18:19

DeHeerVanDeMeer +25164

Ja dat was de miskleun van deze eeuw.

24-08-2022 19:25

RepoocElad +9878

Echt he. Herinneren jullie je ook nog hoe Verweij (of was het Valentijn?) suggereerde dat Ajax niet te hoge transfersommen moest vragen, want dan zouden zaakwaarnemers aan Ajax' deur voorbij gaan? Lachwekkend! Genoegen nemen met 80 voor Antony terwijl je gewoon tegen de 100 kunt krijgen. Wat een klunzen bij de Telegraaf. Niet serieus te nemen.

24-08-2022 22:00

ProfessorX +19827

Dat is toch normaal ?
Er is een bedrag en hoe gaan ze dit uitbetalen ?

Logisch

24-08-2022 18:11

ajaxcied4life +26022

Jij hebt het niet gelezen hè?

Dit staat er:

The only remaining obstacle in the deal is thought to be the two clubs agreeing a price for the player.

24-08-2022 18:13

ProfessorX +19827

Nou klopt toch 🤗
Je onderhandel over iets wat bij a rond is dan de verdeelsleutel met opties

24-08-2022 18:15

WillyBrokamp +11117

Ja maar dat betekent toch gewoon: het gaat door als het doorgaat ??

24-08-2022 18:48

ProfessorX +19827

Het gaat ook door .

24-08-2022 18:52

ajaxcied4life +26022

@Ozymandias Verweij is theater

24-08-2022 18:29

JOHANisGOD +18498

BREAKING 🚨: Manchester United are prepared to raise their offer for Ajax forward Antony to around €94m including add-ons. 🔴⤵️ #MUFC https://t.co/ibNP88zhC2

24-08-2022 17:51

JOHANisGOD +18498

Including!!!!!

Weigeren of niet?

24-08-2022 17:52

Erik20 +7365

Weigeren natuurlijk. Net zo hard als Spurs onderhandelen. Alleen akkoord gaan met een vast bedrag, als je toch gaat verkopen.

24-08-2022 17:56

ProfessorX +19827

Doen zal toch iets van doorverkoop of bonussen bij zitten .

Het duurt te lang

24-08-2022 18:12

RepoocElad +9878

Absoluut weigeren. Het is vlak voor de deadline. Ik zou gewoon zeggen tegen Manu: 100 miljoen vast en anders niet, en dat uiterlijk op 30 september. Daarna gaat Antony niet meer weg. Dan heb je tenminste nog een dag om Ziyech rond te krijgen

24-08-2022 22:03

ian_r_ros +1346

Oud nieuws

24-08-2022 17:52

JOHANisGOD +18498

Komt net binnen bij Skysports.

24-08-2022 17:55

ian_r_ros +1346

Nee al een uur bekend bij sky.
Maar toch bedankt bro

24-08-2022 18:04

JOHANisGOD +18498

Tijd staat erbij.

17.49 uur.

24-08-2022 18:11

ProfessorX +19827

Pfff was al 3 dagen geleden bekend

24-08-2022 18:13

glenn_van_helden +555

Heeft Antony vandaag mee getraind?

24-08-2022 17:49

Amp +37442

Traint ie nog steeds niet mee? Dat zou wel echt triest zijn. Enerzijds richting je huidige club en team, anderzijds omdat je je fitheid zo makkelijk verliest

24-08-2022 17:47

ian_r_ros +1346

Ja maar hij komt uit de sloppenwijk...😏

24-08-2022 17:51

YRGI +32903

Komt straks niet door de medische keuring.

24-08-2022 19:06

vanreenen +10212

Tottenham Hutspot neemt toch niemand meer serieus? Als je even naar de situatie Bergwijn kijkt, weet je genoeg en wat moet Ziyech bij Hutspot doen? Hij lust het niet eens, dus gewoon naarAjax.

24-08-2022 17:44

Oxxer +163797 moderator

Hebben de undercover gloeilampen zich al gemeld op AS of is het nog te vroeg?

24-08-2022 17:41

DankzijCruijff +48655

Die zitten eerst nog even te hopen dat hun grafclubje na tig jaar weer CL voetbal haalt. Als dat ze vanavond lukt verschijnen ze hier wel weer.

24-08-2022 17:57

Oxxer +163797 moderator

Plus dat AS overspoeld wordt met accounts die vandaag zijn aangemaakt, 😂😂

24-08-2022 17:58

DeHeerVanDeMeer +25164

Hahaha LoL 🥳
Hup PenS Vee

24-08-2022 18:03

Oxxer +163797 moderator

Ik dacht eerder aan fuck PSV.

24-08-2022 18:06

DeHeerVanDeMeer +25164

Daar dacht ik ook aan maar ik typ niet alles wat ik denk, heb al een ban gehad voor een grappig bedoeld Engels scheldwoord in NL verbasterd 😉

24-08-2022 18:08

Oxxer +163797 moderator

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen hup P** succes in de Euro League.

24-08-2022 18:10

Sambavleugels +18681

Als Antony dus vertrekt en dit door gaat zou ik direct Frenkie polsen voor een jaartje met het oog op het WK. Frenkie is de enige voor wie ik blind z'n salaris zou overnemen voor een jaar, zeker met Antony's transfersom. Dat is de missing link. Gaat zowel Bassey als Wijndal beter van spelen. Want vergeet niet dat Nico vooral kon shinen doordat ie altijd de bal kwijt kon aan Frenkie. Hij heeft het atletisch vermogen om samen met Taylor de dubbele 6 te vormen, wat voor een geweldige opbouw zal zorgen. Ook heeft Kudus dan de vrijheid daarvoor om z'n ding te doen. Jezus wat heb je dan een dominant middenveld staan.

Tadic of Brobbey in de spits, en met Bergwijn en Ziyech erbij heb je veruit het beste elftal sinds 18/19 staan. Misschien wel een beter elftal, ware het niet dat Blind niet meer centraal staat en je dus geen uitmuntende opbouwer meer achterin hebt staan, maar per wedstrijd kan je bekijken of je Blind of Wijndal wil gebruiken op links.

Klaassen, Alvarez, Magallan, Pierie en Klaiber verkopen en het vrijgekomen salarisgeld en een deel vd transfersom van Alvarez gebruiken om dit te financieren. Win-win. Ook kan Fitz-Jim zo in de luwte wennen om na een jaar de positie van Frenkie over te nemen.

En nee, ik acht de kans bijzonder laag dat dit gebeurt. Maar je kan het altijd proberen. Kan Frenkie zich in alle rust op het WK voorbereiden, kan Barca weer wat spelers inschrijven en van de hand doen en kan ie volgend jaar Barca weer een transferzomer lang etteren. Wie weet wil ie gewoon weer een jaartje lekker ballen. En Europees kan je dan echt weer meedoen, al blijft het gebrek aan een opbouwer achterin zorgelijk.

24-08-2022 17:37

Mike1 +5332

Waarom zou je Blind's salaris aan Frenkie geven? :)

24-08-2022 17:45

RSM +3916

Frenkie en Ajax, denk t niet... over 10 jaar misschien.

24-08-2022 17:50

HendrikAjax +16830

Barca is zo wanhopig dat ze hem nog echt aan ons zouden verhuren ook

24-08-2022 18:13

Duif63 +10793

United past vertragingstactiek toe. Ze hebben Antony en vooral zijn zaakwaarnemers eerst helemaal gek gemaakt met een waanzinnig salaris aanbod en laten het nu een poosje op z’n beloop in de hoop dat Ajax de prijs laat zakken. Ze weten zeker dat Antony nu weg wil, dat Ajax hem niet meer kan/mag gebruiken en dat 1 september steeds dichterbij komt.

24-08-2022 17:22

wijzijndebeste123 +163063

ik denk dit dus ook. ajax moet gewoon zijn poot stijf houden. we zijn vanaf t begin transparant over de vraagprijs geweest. antony zal best boos zijn als t niet doorgaat maar hij heeft een lang contract, wij hebben met kudus en chico prima andere opties voor rechtsbuiten en er staat een wk voor de deur. boos blijven heeft hij dus vooral zichzelf mee.

24-08-2022 17:24

MarcoB1971 +4770

Poot stijf houden. Heeft hij een week niet dan draait hij wel weer bij. Wk staat voor de deur

24-08-2022 17:41

Stamhoofd +11514

Overmars hield z'n poot ook altijd stijf inderdaad.

24-08-2022 17:46

Tommyshelby +128441

Een Levy classic.

24-08-2022 17:25

Heemskerk❌❌❌ +754

Gaat die ook naar Man. United🤣

24-08-2022 17:45

Heemskerk❌❌❌ +754

Zou wel een vuile rattenstreek zijn.
Als het de laatste dag wordt, dan gelijk 120M vragen.
Als hij blijft zal hij ook goed blijven spelen., hij gaat zn eigen glazen niet ingooien.

24-08-2022 17:44

Yeshyeshyall +10924

Dan is de kans groot dat ze achter het net vissen. Ajax wil hem in principe niet kwijt en zal steeds lastiger worden een vervanger te halen dus prijs gaat eerder omhoog dan omlaag. Antony heeft eerder gezegd dat bij Ajax blijven geen straf is dus die herpakt zich wel

24-08-2022 17:45

koenos1 +7908

Hier houdt Ajax echt wel rekening mee hoor. H2 for president!

24-08-2022 17:49

JordyAjacied +19148

Kan niet wachten om hem weer drie kruizen te zien maken na een gemaakte goal, zelfs bij Chelsea bleef hij het doen, Ajacied man, leuk die Antony maar geen echte, daarom hoop ik zelfs dat dit gaat gebeuren terwijl ik eerst dacht hmm Antony mag niet weg, maar Ziyech is dan ook de enige die het kan verzachten sterker nog ik wil het zien gebeuren!

24-08-2022 17:17

BackInBlack +14452

Feyenoord wil Grillitsch

24-08-2022 17:17

Tommyshelby +128441

Ajax wil Messi

24-08-2022 17:19

ian_r_ros +1346

Lekker laten vertrekken die jankerd, niet op kunnen brengen om gewoon je werk te doen, voor de mooiste club op aarde.
#AntonyOut

24-08-2022 17:12

MarcoB1971 +4770

Is niet helemaal fair. Die jongen komt uit een sloppenwijk en daar onderhouden ze iedereen. Ik snap de frustratie. Maar die jongen is niet opgegroeid in een land als Nederland

24-08-2022 17:43

ian_r_ros +1346

Sorry maar dat vind ik zo een gelul steeds...sloppenwijk dit dat...alsof hij het nu slecht heeft met een paar miljoen pj.

24-08-2022 17:45

MarcoB1971 +4770

Zo denken die jongens niet jij denkt vanuit jouw referentiekader

24-08-2022 17:51

ian_r_ros +1346

Jij weet waar ik vandaan kom? Knap

24-08-2022 17:53

MarcoB1971 +4770

Dus jij komt uit een sloppenwijk?

24-08-2022 18:13

YRGI +32903

Is allang niet meer die jongen uit de sloppenwijk. Is een multimiljonair.

24-08-2022 19:10

RN +14719

Ik heb zo’n flauw vermoeden dat er helemaal geen nieuw bod gaat komen. En wij straks met een ontevreden mannetje zitten

24-08-2022 17:09

AFCACruijff14 +160954

Alle media beweren van wel, maar volg vooral je onderbuikgevoelens..

24-08-2022 17:14

Hetzijnmaar +5453

Laat de hele boel maar lekker klappen
speel liever met Antony in de CL dan met Berghuis , Als je gisteren Neres weer zag schitteren zonde dat hij weg is
We zijn nog n voetbalclub en geen bank mag ik hopen , Al begint het hier aardig op het damrak te lijken

24-08-2022 17:04

ian_r_ros +1346

Antony wilt weg

24-08-2022 17:09

Maikel +6862

Wie is Anthony? Hopkins?

24-08-2022 17:15

ian_r_ros +1346

Waar heb je t over

24-08-2022 17:21

Oxxer +163797 moderator

Niet de acteur, ik denk de salsa zanger Marc Anthony.

24-08-2022 17:49

4Ever14 +6587

"We zijn nog n voetbalclub en geen bank mag ik hopen"

Klopt, maar Ajax heeft deze klappers wel nodig als ze door willen groeien als club, die een realistische kans maakt op het winnen van de Champions League.

Overigens mag ik hopen dat Berghuis geen serieuze optie meer is voor rechtsbuiten, want dat is 10x niks.

24-08-2022 17:19

Jellie +420

Denk persoonlijk dat er geen vernieuwd bod op Antony gaat komen en ik kan ze geen ongelijk geven. 100 miljoen voor Antony is absurd natuurlijk. Wel jammer voor Ajax en Antony zelf, maar ik zie het niet gebeuren.

24-08-2022 17:04

KudusDream +12972

Is natuurlijk al lang rond, Ajax gaat niet preventief met Chelsea praten.

24-08-2022 17:10

Cello +52802 moderator

@KudusDream

Heheheh......als het allang rond is dan is er geen sprake meer van preventief praten met Chelsea of wel dan.... dat doe je namelijk alleen als het nog NIET rond is.

24-08-2022 17:13

KudusDream +12972

Lastig he, begrijpend lezen. Dat zeg ik, Ajax gaat niet preventief praten met Chelsea. Ergo, het is allang rond. Maar leuke poging.

24-08-2022 17:17

Jellie +420

Het is zeker niet allang rond want dan had daar melding van gedaan moeten worden. En zie onderstaande, dan weet je zeker dat het niet waar is want komt van The Sun:)

https://www.thesun.co.uk/sport/19259195/man-utd-transfer-news-live-frenkie-de-jong-antony-cristiano-ronaldo-liverpool/amp/

24-08-2022 17:19

Cello +52802 moderator

@KudusDream

Degene die het dan niet begrijpend weet te schrijven ben jij. En btw het woord ergo pas ook niet in je zin, daar het wat anders betekent als wat jij ermee probeert te schrijven.

24-08-2022 17:21

KudusDream +12972

Nee, uiteraard niet definitief rond. Maar het zal van details afhangen, die gaat gewoon naar United. Je gaat Ziyech niet polsen en met Chelsea praten als je denkt dat Antony blijft.

24-08-2022 17:21

KudusDream +12972

Ja, jij snapt het niet, dus anderen schrijven het niet "begrijpend". Zou sowieso aanraden om eerst het verschil tussen 'als' en 'dan' te begrijpen voor je anderen gaat vertellen hoe ze hun zinnen moeten formuleren.

24-08-2022 17:36

Dit is mijn club +10103

Ik denk het toch wel. Waarom zou Ajax anders zo druk zijn Ziyech terug te halen? Waarschijnlijk wordt er achter de schermen al druk onderhandeld.

24-08-2022 17:11

Cello +52802 moderator

Het is vandaag 7 dagen geleden dat Antony op het trainingsveld stond. Ik vraag me af hoe lang Ajax dit gaat laten duren?. 5 dagen geleden laatste bod ontvangen. zondag niet gespeeld tegen Sparta.
Gaat Ajax Antony nog 2-3 dagen niet laten trainen, gaat men komend weekend tegen Utrecht wederom Antony niet laten spelen?. Zonder enig nieuw bod?. En dan volgende week sluit de transfermarkt en heb je misschien nog geen deal......maar heb je wel een speler, die bijna 2 weken niet getraind heeft op het veld en 2 duels niet ingezet is geworden.....

Ajax kan dit echt niet veel langer laten voortduren. Trek een grens. 100mio morgenmiddag 12:00uur. Daarna is de verkoop onbespreekbaar geworden en gaat Ajax door met de huidige selectie.

24-08-2022 17:03

NeeI +107623

Dit gaat net zo lang duren tot 1. United met een nieuw en verbeterd bod komt en Ajax dit accepteert, of 2. United de stekker uit de transfer trekt, of 3. De transferperiode ten einde is.

En ik denk dat ook Ajax geen risico wil nemen met dit soort bedragen op de lijn.

24-08-2022 17:10

KudusDream +12972

Hoe weet jij dat het laatste bod 5 dagen geleden was? Ze bellen niet altijd direct Valentijn op hoor.

24-08-2022 17:11

Cello +52802 moderator

@KudusDream

Zodra er een bod gedaan wordt ligt het doorgaans vrij snel op straat. Niet per definitie via Valentijn, maar net zo goed via andere outlets al was het maar Fabrizio of de hier immer bewierookte Hamstelaar, hehehe..

24-08-2022 17:17

linksbinnen +8078

Ajax wil eerst zekerheid van de komst van Ziyech hebben voordat het überhaupt verder met ManU onderhandelt denk ik. Als Antony gaat moeten ze zeker zijn van Ziyech. Hangt aan elkaar vast. Anders komt er geen deal.

24-08-2022 17:47

ajaxcied4life +26022

Liever in mokum zonder poen, dan in Londen met een miljoen.

24-08-2022 17:00

Goudhaantje89 +5416

Waarom voetbalt ihattaren nog steeds niet ?

24-08-2022 16:58

ck69 +13050

"Komt goed"

24-08-2022 17:00

Goudhaantje89 +5416

Ihattaren achter de spits en hakim op rechts bammmmm

24-08-2022 17:01

xxxxopeenrij +1833

Duurt te lang, zien hem al geen tijdje, maar ondertussen snuift ie aan een ander lijntje, het duurt te lang😀

24-08-2022 17:05

ian_r_ros +1346

Ihattaren traint nog niet eens mee bammmm

24-08-2022 17:10

aschja +20588

Vergeet Ihattaren. Daar is veel meer aan de hand dan wij weten. Dit duurt veelste lang.

24-08-2022 17:01

linksbinnen +8078

Doe voorlopig maar Kudus op 10.

24-08-2022 17:50

Hunkelaars +3365

Die is aan het oefenen met zijn vrienden op een parkeerplaats langs de A2 met plastic pistooltjes. Die heeft geen tijd om te trainen, het geld wordt toch wel overgemaakt op zijn rekening.

24-08-2022 19:17

Sjonnie +18814

Het probleem voor Ajax in deze onderhandelingen is dat Chelsea zou kunnen zeggen:

Hoo wacht es ff, we hebben hem destijds gekocht voor 40+ in de veronderstelling dat het om een basisspeler ging of iemand die meer dan regelmatig basis zou staan.
Ik zou het dan ook niet vreemd vinden als men nu denkt: "we pakken dat 'verlies' (of een gedeelte daarvan) nu terug."

Laat ik het zo zeggen, het zal niet bepaald in Ajax' voordeel werken ...

24-08-2022 16:58

aschja +20588

Ach. Timo Werner ging ook voor de helft weg.

24-08-2022 17:01

Sjonnie +18814

Ach ja da's waar.
Well, in that case

24-08-2022 17:03

aschja +20588

We gaan het zien. Het zal wel hard to get zijn. Chelsea ziet ook hoe graag wij willen. Ziyech is in ieder geval zn eigen zaakwaarnemer. Dat zal wel goed komen. :)

24-08-2022 17:15

Sjonnie +18814

Psies. Wie dem auch sei: het zal iig niet in Ajax' voordeel werken maar ... maar we gaan zie how the cookie crumbles ...

24-08-2022 17:19

Multi +33152

Toch wel lekker als deze geweldenaar terug komt, maar het zou toch ook wel erg prettig zijn als het lukt om Klaassen te verkopen deze transferperiode. Die vangt ook 3,2 miljoen aan salaris terwijl hij niet eens basis staat. Daarmee zou je direct een groot gedeelte van het salaris van Ziyech mee op kunnen vangen.

24-08-2022 16:56

Bruno04 +15723

Liever berghuis dan. Met Kudus hebben we al iemand die meer op berghuis lijkt.

24-08-2022 17:05

Multi +33152

Wat mij betreft mogen ze beide gaan, met Ziyech, Alvarez, Kudus, Tadic en Taylor heb je in principe genoeg opties. En dan hebben we ook nog jongens in de jeugd rondlopen.

24-08-2022 17:08

DeHeerVanDeMeer +25164

En dan komt er een blessure golf en zit half AS te janken dat de vervangers helemaal niks zijn, hebben we eens een sterke brede selectie moeten ze weg

24-08-2022 17:38

Alvarez352009Ajax +12061

Heel simpel: Man united heeft tot en met vrijdag de tijd, anders worden er geen zaken gedaan.

24-08-2022 16:52

stopperspil +11148

Eh.. salaris 10 miljoen per jaar, daar moet de gemiddelde Nederlander 1000 jaar voor werken

24-08-2022 16:50

Multi +33152

Het salaris is geen 10 miljoen, maar 5,2 miljoen pond. Blijft hoog, maar is nog maar ongeveer de helft dan eerder genoemd.

24-08-2022 16:51

Cello +52802 moderator

@Multi

Ik hoorde iemand anders roepen, dat de salarissen die terug te vinden zijn op internet allemaal gaan om netto-salarissen. Als dat waar is dan gaat ie wel degelijk een heel eind achteruit. Krijgt ie bij Ajax ongeveer zijn oude salaris (wat dacht ik 4 mio bruto was) dan zit er een gat van ongeveer 3,5-4mio netto tussen.

24-08-2022 16:54

Multi +33152

Capology geeft aan dat het om gross gaat (kan je intstellen), dus bruto. En dat is niet zomaar een site die wat neer pleurt.

24-08-2022 17:00

Multi +33152

Het salaris zou dus € 6,160,950 bruto zijn wat Ziyech nu verdiend.
Bij Ajax is op die moment de grootverdiener Tadic met € 3,500,000 bruto.
Daarnaast Klaassen met € 3,260,000 en dan Berghuis met € 3,000,000.

Dus ja er zit nog wel een gat, maar mocht je een Klaassen en/of Berghuis kunnen verkopen dan kan je dat gat ook weer vullen. Al zal Ziyech ook wel wat salaris in moeten leveren om geen al te gekke verhoudingen te krijgen in de selectie.

24-08-2022 17:06

Multi +33152

Dat is omdat ze de Eredivisie niet actief bijhouden, ze focussen zich meer op Amerika en Engeland en daarna de andere grote competities. Maar als het voorbijkomt dan vullen ze het wel aan.

Salaris Timber (na contract), Bassey en Bergwijn staan er bijvoorbeeld al niet bij. Daarom werken ze ook met het vinkjes systeem. Dat zijn de bevestigde salarissen.
Echter proberen ze de grotere salarissen wel bij te houden. Meestal klopt deze lijst weer heel aardig tegen de winter.

24-08-2022 17:32

Cello +52802 moderator

@036AFCA97

Makkelijker gezegd dan gedaan. Dan moeten er clubs interesse hebben èn minimaal zo belangrijk.....dan moeten de spelers het ook nog eens willen.

24-08-2022 16:49

036AFCA97 +146646

Eens.

Ik denk dat Blind sowieso niet wil. Die heeft bij Ajax toch een soort status die die ergens anders niet snel krijgt.

24-08-2022 16:51

aschja +20588

Net een kaart kunnen bemachtigen voor Cambuur. In een volle Arena hem verwelkomen. Dat wordt zo episch, daar moet ik live bij zijn.

24-08-2022 16:48

Tommyshelby +128441

In de CL weer lekker met Tadic op 9. Ziyech speelt hem keihard in, Tadic legt terug en Kudus goaalllllll. Net als tegen Dinamo Kiev.

24-08-2022 16:48

036AFCA97 +146646

Naast dit hele Antony/Ziyech gedoe had ik mooi Blind en Berghuis verkocht.

Met Kudus, Tadic en Klaassen heb je al veel opties voor de 10 en met Ziyech, Conceicao en Hansen ook genoeg opties voor rechts. En dat krijg je misschien ook nog Ihattaren erbij die op beide posities kan.
Daarnaast had ik Salah-Eddine gehouden en hem met Wijndal laten uitvechten wie eerste linksback wordt.

Blind en Berghuis hebben allebei een topsalaris en steeds minder restwaarde. En het lijken me de twee spelers die het meest vervelend worden als ze geen of minder speeltijd krijgen.

24-08-2022 16:48

Hetzijnmaar +5453

Welke club heeft interesse in Blind

24-08-2022 16:54

Panna +5042

Daar gaat je rugnummer Remko!

24-08-2022 16:47

Panna +5042

Daar gaat je rugnummer Remko!

24-08-2022 16:47

Brooklyn +4133

Ziyech heeft met Chelsea de Champions League gewonnen en het wereldkampioenschap. Dat kunstje wil hij nog een keer flikken. Thuis.

24-08-2022 16:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.