AD: Farioli kiest voor vertrouwde namen in thuisduel met RKC Waalwijk

door Timo Suur 73

Bron Algemeen Dagblad

AD: Farioli kiest voor vertrouwde namen in thuisduel met RKC Waalwijk

door Timo Suur 73

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Ajax zal met vertrouwde namen aan de aftrap beginnen voor het thuisduel met RKC Waalwijk, zo verwacht het Algemeen Dagblad. Bij afwezigheid van Josip Sutalo wordt Daniele Rugani aan de aftrap verwacht, terwijl Steven Berghuis waarschijnlijk de voorkeur krijgt boven Kian Fitz-Jim.

Sinds de komst van Francesco Farioli als hoofdtrainer is Remko Pasveer de vaste doelman van Ajax en dit zal - mits er geen gekke dingen gebeuren - tegen RKC Waalwijk niet veranderen. De ervaren goalie krijgt steevast de voorkeur boven zowel Diant Ramaj als Jay Gorter.

In de achterhoede ontbreekt Sutalo in de basisopstelling van Ajax, want de Kroaat is nog niet volledig hersteld van een virus, al traint hij inmiddels wel weer mee met de spelersgroep. Volgens het AD zal Rugani de vervanger zijn van Sutalo in het hart van de verdediging naast Youri Baas. Naar alle waarschijnlijkheid zullen Devyne Rensch en Jorrel Hato fungeren als wingbacks.

Op het middenveld krijgt Berghuis waarschijnlijk de voorkeur boven Fitz-Jim, terwijl de verwachting is dat ook Davy Klaassen op de bank zal beginnen. Het AD verwacht dat de middelste linie zal bestaan uit aanvoerder Jordan Henderson, Berghuis en Kenneth Taylor. Laatstgenoemde maakte indruk tijdens de eerste seizoenshelft en zal deze lijn willen doortrekken.

In de punt van de aanval krijgt Brian Brobbey waarschijnlijk het vertrouwen van Farioli, die er in dat geval voor zou kiezen om Wout Weghorst op de bank te laten starten. Naar alle waarschijnlijkheid zullen de flanken bestrijkt worden door Bertrand Traoré en Mika Godts. Zij moeten voor gevaar gaan zorgen vanaf de zijkanten.

De wedstrijd tussen Ajax en RKC Waalwijk begint zaterdagavond om 18.45 uur in de Johan Cruijff ArenA. Het duel staat onder leiding van scheidsrechter Alex Bos. Bas Nijhuis zal vanuit Zeist fungeren als de VAR.

Vermoedelijke opstelling Ajax:

Pasveer; Rensch, Rugani, Baas, Hato; Berghuis, Henderson, Taylor; Traoré, Brobbey, Godts.

Lees meer over:
Plaats reactie

VOETBALisOORLOG +1887

Nou, ga je met deze 'vertouwde' opstelling tegen AZ, wordt je geheid afgedroogd.

13-01-2025 04:50

RadheAjax2021 +18027

Een betere elftal hebben we niet…

11-01-2025 16:50

d'n 1e +186

Als berghuis na 20 minuten er niets van bakt heel vlug wisselen voor Fitz Jim

11-01-2025 15:59

Dirk +7070

Dit is de Duitse start opstelling ...45 min . niks te zien
Farioli weet toch dat hij er nu maar 5 mag vervangen en geen 11

11-01-2025 15:14

WantAmsterdam +116441

Veel beter dan dit kan niet. Een foking oefenpotje is je maatstaf en niet die officiële wedstrijden voor de winterstop?
Stuttgart wisselde toen oom hun ploeg.

11-01-2025 16:00

Dirk +7070

Voor wat speel je een oefenpotje ....

11-01-2025 16:02

WantAmsterdam +116441

Voor ritme en het testen van spelers?
Blijkbaar begrijp je het totaal niet. Er is een reden waarom je in een oefenpotje onbeperkt mag wisselen.

11-01-2025 16:04

Dirk +7070

Dan zag je ook dat zijn "beste 11" ( werd zo aangekondigd op dit medium) top waren

11-01-2025 16:08

WantAmsterdam +116441

Groot deel van die beste elf staan toch gewoon in de basis? Fitz inplaats van Berghuis nog misschien.

11-01-2025 16:10

Dirk +7070

Wat ik wil zeggen ,want dat lijken enkele niet te begrijpen , dat hun ingesteldheid en focus VEEL beter moet dan in Duitsland ..

11-01-2025 16:18

WantAmsterdam +116441

Dat uiteraard, maar dat zal ook wel gezien dat dit een wedstrijd is waar het echt om draait.

11-01-2025 16:20

Dirk +7070

En van die focus was er tegen RKC weer niet verl van te zien ...

13-01-2025 10:34

Myriad +7182

Ik verwacht eerder Klaassen dan Berghuis of Fitz Jim. Klaassen kan de belangrijkste eerste goal maken en kan later afgelost worden voor FJ of Berghuis als er iets geforceerd moet worden.

Idem dito voor Brobbey en Weghorst. Brobbey moet veel aanspeelbaar zijn en de tegenstander slopen, Wout kan het afmaken in de laatste 20 minuten.

Traoré lijkt me ook niet helemaal zeker. Wellicht wordt weer gestart met Rasmussen voor het beukwerk het eerste uur.

11-01-2025 14:56

WantAmsterdam +116441

En als Klaassen die goal niet maakt is ie compleet nutteloos. Liever dat we meer creëren en iemand anders die eerste goal maakt.

11-01-2025 16:01

AINIESTA +45872

En heeft al een hele tijd niet meer gescoord. Enkel gebruiken als breekijzer voor de laatste 10 minuten ofzo. En in de zomer lekker laten gaan. Maar Farioli en Kroes zullen wel groot fan zijn. Teleurstellend.

11-01-2025 17:08

WantAmsterdam +116441

Helaas wel ja. Zoveel minuten als Klaassen ook krijgt. Ook de andere mensen (binnen de directie) lijken fan te zijn van zulke type voetballers.

11-01-2025 17:10

Francesco +6020

Berghuis op rechtsmid vind ik niet wijs.

Zijn beste prestaties, nogmaals waren onder Ten Hag op 10 of linksmid.

Fitz Jim is rechtsmid in dit systeem veel beter.

Daarnaast presteert Berghuis ( wat iedereen al wekelijks aangeeft hier) veel minder dan in de tijd van Ten Hag ( tevens een beter team).

Al met al is mijn conclusie, kijkend naar Fitz en Berghuis en wat zij neergezet hebben dit seizoen, dat Fitz Jim veel beter gepresteerd heeft en dus een basisplaats verdiend.

11-01-2025 14:55

RichardWitschge8 +5252

Ik hoop dat Berghuis de pannen van het dak speelt en alle critici de mond snoert.

11-01-2025 14:36

YugoVik +33426

Moet ie wel meer vuile meters gaan maken en het lijkt erop dat dat niet in hem zit.

11-01-2025 14:38

trodat4030 +97495

Die verzinnen rustig wat anders om over te zeiken. Zoals: Waarom wel tegen RKC en niet tegen ............'?

11-01-2025 14:39

YugoVik +33426

Nja het is niet zo zeer zijn kwaliteiten, maar hij heeft heel vaak de neiging om zijn mannetje te laten lopen en dan zie je hem kijken.

11-01-2025 14:42

WantAmsterdam +116441

Hoef je niks te verzinnen. Een zwaluw maakt nog geen zomer. Berghuis verdient hier 4 miljoen per jaar en is een van de meest ervarene spelers.

11-01-2025 16:05

ProperFootball +14763

Ik hoop het ook. Zoals bij elke speler die slecht speelt. Het gaat alleen niet gebeuren.

11-01-2025 16:00

AINIESTA +45872

Berghuis boven Fitz kiezen is gestoord. Berghuis is niet eens een middenvelder! En zwaar over the hill. Dit is puur gebaseerd op status, dat die Farioli daar zo intrapt valt me erg tegen. Beste wedstrijden speelden we met Fitz als uitblinker in de basis. De enige die snapt hoe je positiespel speelt(Taylor speelt vaak veelste diep). Onbegrijpelijk.

11-01-2025 13:06

YugoVik +33426

De 3 wedstrijden waar we goed speelden van de 30 waar de tegenstander ons alle ruimte gaf.. Bedoel je die wedstrijden?

11-01-2025 13:55

AINIESTA +45872

We krijgen wel vaker alle ruimte. Kijk de goal van Taylor tegen Maccabi eens terug. Lekker veel ruimte ofniet... 😄 Fitz in de kleine ruimte 😊

11-01-2025 14:00

YugoVik +33426

Maccabi🤷🏻‍♂️

11-01-2025 14:15

AINIESTA +45872

Ja dus? PSV?

11-01-2025 14:46

YugoVik +33426

Zonder veerman en schouten🤷🏻‍♂️

11-01-2025 14:52

AINIESTA +45872

Dan nog. Jij bent geen fan, prima.

11-01-2025 14:58

YugoVik +33426

Waar ben ik geen fan van?

11-01-2025 15:24

ProperFootball +14763

Het is ook onzin. Alsof PSV zonder Veermen (matige speler overigens) en Schouten (goede speler) slechter is dan het gros van de andere eredivisieclubs of europese clubs waar we tegen gespeeld hebben, inclusief dus die wedstrijden waar Berghuis erin stond en slecht speelde. Dus ik snap het argument niet dat de PSV wedstrijd selectief genegeerd dient te worden wegens 2 ontbrekende spelers. Dat is heel onwerkelijk.

11-01-2025 16:02

AINIESTA +45872

Precies. Yugo ziet liever niet dat een jeugdspeler het goed doet en doet er alles aan om dat te bagatelliseren. Raar trekje.

11-01-2025 16:03

YugoVik +33426

Nee hoor dat maak jij ervan.. PSV speelt beter voetbal met hun erbij en dat is wat jij negeert

11-01-2025 16:37

trodat4030 +97495

De opstelling van FF heeft niets te maken met wie het best is, maar met wie het fitst is.

11-01-2025 14:41

ProperFootball +14763

Dus Berghuis is fitter dan Fitz Jim. Interessant. Een metamorfose.

11-01-2025 16:03

Ajax27 +19263

Hoelang zal Berghuis nog de voorkeur krijgen? Ik hoop niet al te lang als ie zo blijft voetballen. Dit had niemand een paar maanden geleden kunnen voorspellen... maar FJ is de toekomst. De sleutel op het middenveld waar veel aanvallen starten. Hij heeft voetbalkend zoveel inzicht en is technisch zo goed waardoor ie erg rustig in allerlei situaties is. Je ziet ook gewoon dat ie fysiek is gegroeid. Dat laatste zal nooit z'n kracht worden, maar het is iig niet meer z'n zwakte.

Wedstrijden in de benen, dat is nu het belangrijkste voor m. Ik geloof enorm in FJ.

Berghuis is net als Klaassen een enorm waardevolle speler op de bank en in de kleedkamer met z'n ervaring. En zeker weten dat je dit soort spelers in bepaalde wedstrijden nog veel zult nodig hebben. Maar geef nu de voorkeur aan het kapitaal, de 'nieuwe' lichting.

11-01-2025 12:58

AINIESTA +45872

Precies. Farioli geilt gewoon op ervaring en status.

11-01-2025 13:07

ProperFootball +14763

Dat weet ik niet maar ik vind zijn keuze echt heel opmerkelijk, de werkelijk belabberd spelende Berghuis de afgelopen wedstrijden steeds beschermen en nieuwe basisplaatsen / kansen geven. Terwijl, inderdaad, Fitz-Jim de toekomst is en Berghuis zeker niet.

11-01-2025 16:05

Multi +33571

Zal wel aan mij liggen, maar zie toch echt liever FJ dan Berghuis.

11-01-2025 12:57

ProperFootball +14763

Berghuis de voorkeur boven Fitz-Jim.

Indien ja, dan zucht, diepe zucht.

11-01-2025 12:50

KarimB +11988

Valt wel mee toch? Ook FJ is maar 1 op de 6 wedstrijden goed

11-01-2025 14:54

AINIESTA +45872

Fitz in de basis speelt meestal altijd wel goed. Als invaller minder. 1 op de 6 wedstrijden goed is onzin.

11-01-2025 15:01

KarimB +11988

Vind je? Ben het normaal eig altijd met je eens. Maar wat betreft FJ niet. Die moet echt veel consistenter worden wil ik hem goed gaan noemen.

11-01-2025 15:06

Elayais +5091

Ik lees deze artikelen nooit, want het AD heeft het nooit bij het juiste eind en ik zie het vanavond wel. Maar ik wou even reageren op de titel:

"AD: Farioli kiest voor vertrouwde namen in thuisduel met RKC Waalwijk"

Dit zegt mij helemaal niks, want met het constante rouleren zijn er 18 vertrouwde namen in de selectie... Is het dan Weghorst of Brobbey? Is het Fitz-Jim of Berghuis? Is het Klaassen of Taylor?

11-01-2025 12:27

Johanist +3656

Zonde, tegen – met alle respect – RKC kun je beter Fitz-Jim ervaring laten opdoen.

11-01-2025 10:58

Pantheon +938

Op zich eens. Anderzijds is juist tegen een RKC ook de ideale wedstrijd om Berghuis weer een beetje in vorm te krijgen.

11-01-2025 12:07

NouridolbergNeres34 +1938

Lievelingetje Berghuis boven Fitz Jim is voor mij onbegrijpelijk. Maar het is het AD die zitten 90% van de tijd fout.

11-01-2025 10:55

YugoVik +33426

Berghuis heeft meer status dan fitz jim😉

11-01-2025 13:35

leeke +10413

Idd....Status.... maar als middenvelder zie ik toch liever Fitz-Jim dan Berghuis,Farioli is gewoon een trainer die liever een oude rot opstelt dan een betere jonge speler met toekomst

11-01-2025 14:32

YugoVik +33426

Ik zie liever allebei niet, mag dat ook?

11-01-2025 14:37

Juichtoon +32974

AS kunnen jullie niet stoppen met het plaatsen van de opstelling van het AD? Onze haatkrant en heeft geen enkele nieuwswaarde.

11-01-2025 10:50

Betuwe85 +21302

Hoop dat het meevalt maar vond het weer een hoop gestroopt afgelopen zondag.

11-01-2025 10:47

jollie18 +9992

Beter dan de vorige wedstrijd tegen RKC met Banel, Rasmussen en van den Boomen

11-01-2025 10:44

renemar +499

Ik zou met Kaplan, Weghorst en Fitz-Jim i.p.v. Rugani, Berghuis en Brobbey spelen.

11-01-2025 10:12

Marcw1972 +16911

Ah mooi, Berghuis op de bank dus.

11-01-2025 10:04

daslogisch1 +10199

Verwacht weer een moeizaam begin, ook omdat dit zondag het geval was bij Stuttgart en het blijkbaar er moeilijk uit te krijgen is uit hun systeem om gelijk in het eerste kwartier eens het verschil te maken met 1 of 2 doelpunten. Dat was alleen weggelegd eerder in de eerste seizoenshelft maar daar is al een tijd geen spraken meer van geweest.

11-01-2025 09:48

Baco123 +7070

Hopen op een goede pot voetbal van ons aller Ajax vanavond.
Van de partij en natuurlijk heel veel zin in dat het weer gaat beginnen, hou het op 3_0 voor ons aller.
Veel kijkplezier allemaal vanavond in de arena of anders thuis voor de buis.

11-01-2025 09:46

vanreenen +10365

Ik meld het maar even hier omdat AS er geen aandacht aan heeft besteed.
Ook PSV en AZ hebben geen trainingsweek in het buitenland gehad. Echter, ik heb daarover niets gelezen en in de media is er geen aandacht aan besteed.
Weliswaar las ik bijna iedere dag dat niemand ( media ) begreep dat Ajax niet in het buitenland vertoefde! Vreemde snoeshanen in de media.

11-01-2025 09:37

YugoVik +33426

Het zal me een worstje zijn of ze wel of niet naar het buitenland gaan.. Er veranderd niks qua training voor die paar dagen

11-01-2025 09:43

Rafaelajacied +117

Omdat het Ajax is. Hoge bomen vangen veel wind

11-01-2025 09:53

Nr.10 +111831

De realiteit is gewoon dat het niemand wat boeit wat men bij PSV of AZ doet.

11-01-2025 10:01

apeldoorner +690

en het mooie is...was Ajax naar het buitenland, kwam er weer iets van. Schande dat ze voor een paar dagen zover vliegen

11-01-2025 12:02

YugoVik +33426

Op papier is het een makkelijke wedstrijd. Het zal een overwinning worden maar gaan we een beetje goed voetbal zien?.

11-01-2025 09:32

ajaxfan83 +3625

Wat heb je liever goed voetbal en verliezen of niet om aan te zien en 5-0 winnen

11-01-2025 09:39

YugoVik +33426

We winnen sowieso wel thuis tegen rkc dan wil ik wel beetje goed voetbal zien

Mja lelijke overwinningen tellen ook.

11-01-2025 09:40

Baco123 +7070

Liefst beide

11-01-2025 09:47

Steven040 +52

Je kan ook met goed voetbal winnen van rkc

11-01-2025 10:22

TeringHenkie +28820

Allebei de opties is des Ajax!! We willen winnen MET mooi voetbal!!

11-01-2025 10:40

ajaxfan83 +3625

Alleen we hebben de voetballers niet voor het echte mooie Voetbal, Oh wacht we hebben fritzie hey 🤪

11-01-2025 12:04

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25522

Vertrouwde namen welke van de 22

11-01-2025 09:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.