KNVB: 'Seizoen kan mogelijk tot 3 augustus worden uitgespeeld'

door Thijs Zwagerman 58

KNVB: 'Seizoen kan mogelijk tot 3 augustus worden uitgespeeld'

door Thijs Zwagerman 58

Laatst geüpdatet

De UEFA-vergadering van woensdagmiddag heeft duidelijk gemaakt dat de voetbalbond erop aandringt de Europese voetbalcompetities af te ronden. De termijn waarin dit moet gebeuren wordt wel opgeschoven. In plaats van voor 30 juni, moeten alle Europese voetbalcompetities nu mogelijk afgerond worden voor 3 augustus 2020, zo meldt de KNVB.

De UEFA is voornemens om alle Europese voetbalcompetities uit te laten spelen. Ook de Champions League en de Europa League zullen dus hervat worden zodra dit verantwoord is. 'Daarmee is duidelijk wat het internationale standpunt is ten aanzien van hervatting van de door de corona-crisis noodgedwongen onderbroken professionele voetbalcompetities. Hierbij is aangegeven dat het streven voor alle competities in Europa is dat ze voor 3 augustus zijn afgerond', laat de KNVB in een reactie weten.

De Nederlandse voetbalbond meldt vervolgens dat er in principe in de tweede helft van juni gestart zal moeten worden met de hervatting van de Eredivisie. Toch houdt de KNVB nog wel een slag om de arm. 'Daarbij blijft voor ons het belang van de nationale gezondheid het uitgangspunt, inclusief die van onze voetballers, trainers, supporters en scheidsrechters. We gaan hoe dan ook pas voetballen als het volgens het RIVM veilig is. Gezondheid staat voorop, altijd en vooral nu.'

De KNVB richt zich nu dus op het scenario waarin de Eredivisie alsnog gaat worden uitgespeeld. Op welke manier en wanneer dit eventueel zal gaan gebeuren, zal op korte termijn met alle betrokken partijen worden besproken. De adviezen van de overheid en het RIVM zullen daarbij leiden blijven. Als blijkt dat het volgens deze instanties toch onverantwoord is om de competitie te hervatten, is het nog altijd mogelijk dat dit Eredivisie-seizoen niet meer wordt afgemaakt.

Lees meer over:
Plaats reactie

louis60 +11473

Off topic: net op CNN; farmaceut (Paul Stoffels) meldt dat er in september een vaccin tegen corona getest kan worden. Begin 2021 komen er dan miljoenen vaccins op de wereld. Goed nieuws. Maar voetballen in juli? Denk het niet.

01-04-2020 21:54

afc_red +2

Nee, want onder normale omstandigheden blijft dit virus 12 tot 18 maanden rondgaan.
Enigste hoop is een vaccin, en dat gaat er niet komen voor zeg pak hem beet September.

Ze kunnen rustig schrappen want we gaan niet meer voetballen komende maanden.

01-04-2020 22:58

Cello +53048 moderator

Het virus blijft wel heel wat langer doorgaan dan 18 maanden.
De ontwikkeling van een vaccin tegen dit virus duurt 12 tot 18 maanden totdat het ook daadwerkelijk kan worden toegepast. Er gaat namelijk heel wat testing aan vooraf, voordat het helemaal juist is en goedgekeurd is geworden.
Er zijn wel experts, die gezegd hebben te hopen dat er al in de herfst mogelijk een vaccin kan zijn echter is dat dan itt wat gebruikelijk is supersnel en verder op dit moment geen garantie. Maar wereldwijd zijn alle knappe koppen hard bezig dit wel te realiseren.

En zolang er geen vaccin is, zo denk ik, kan je het vergeten wbt de grote veelal massale evenementen..... waaronder ook voetbalwedstrijden behoren. Het besmettingsgevaar is gewoonweg te groot...ja ook nadat we de piek hebben gehad van corona.

We mogen denk ik blij zijn als we eind vand e zomer met zn allen weer kunnen werken en naar school kunnen...al zullen daaraan wel restrictie's weer verbonden zijn.

02-04-2020 00:22

chino +1172

Als het zo gaat als UEFA en KNVB willen wordt het 1 grote loterij na maanden zonder voetbaltraining, Kan je het net zo goed afdoen met een loting.
Lekker afgelasten dit seizoen en met frisse moet naar volgend seizoen. Europese plekken op basis van huidige ranglijst. Of desnoods op basis van Europese coëfficientenlijst van afgelopen 5 jaar.

01-04-2020 21:30

trainerdv +2

Ik mis de waarom...... Waarom wil de UEFA zo graag alles uitspelen? Ik ben benieuwd naar de niet-geld gerelateerde redenen. Maar ik vermoed dat die er niet zijn. Ik snap dat ze hun eigen hoofd boven water willen houden met al hun wurgcontracten, maar vanuit de sport gezien is schrappen veel logischer zoals nu ook bij de amateurs gebeurt. Eigenlijk is het schaamteloos om nu met dit statement te komen.

01-04-2020 21:04

korem +878

Voetbal is toch bedoeld voor de supporters ? Stel we maken het seizoen af met of zonder publiek ? Kampioenschap met of zonder huldiging ? Volgend seizoen wanneer start deze ? Langer doorgaan ivm met EK en Olympische spelen is onmogelijk ! Wat zijn zowiezo de voordelen om dit seizoen nog even snel af te maken behalve dat het misschien voor iedereen nog een kans bied die nu geen Europees voetbal hebben of net geen kampioen zijn !

01-04-2020 20:52

Cello +53048 moderator

Ik denk dat de drijfveer van velen om toch te gaan spelen niet eens de prijsverdeling is kwa kampioenschappen en bekers....maar puur en alleen om de voor velen broodnodige inkomsten. Veel clubs redden het al niet als er 1 maand geen inkomsten zijn..en hoe langer het duurt des te groter de kans dat een flink aantal clubs omvallen. Ja ook clubs, waarvan we dachten dat ze groot en rijk zijn, maar ondertussen zwaar afhankelijk waren van de inkomsten uit tv-gelden, etc, etc.
Het is niet voor niets dat er nu al clubs zijn, die hun spelers vragen salaris in te leveren en het zijn lang niet de kleinste clubs alleen.

01-04-2020 20:58

korem +878

Maar helpt de competitie afmaken daar dan bij ? Ja met publiek misschien maar zonder toch ook niet !

01-04-2020 21:51

Cello +53048 moderator

Met of zonder. Als er gespeeld wordt kan het ook weer uitgezonden worden op tv en krijgen de clubs de tv-geld inkomsten.

01-04-2020 23:05

Redrum +96371

Voetbal is al heel lang niet meer voor de supporters. De meeste clubs hebben volledig schijt aan hun supporters. Voetbal draait alleen nog maar om de centen. Als ik niet zoveel om Ajax zou geven was ik al lang afgehaakt. Door mijn clubliefde blijf ik Ajax volgen, maar de rest kan me steeds meer gestolen worden.

01-04-2020 21:30

Cello +53048 moderator

De clubs, de nationale bonden, de UEFA en zelfs de FIFA.....geen van ze bepalen wanneer er gevoetbald gaat worden. Die beslissing ligt toch echt bij de diverse overheden van alle landen. En in al die landen staat voetbal echt niet hoog op de prioriteitenlijstjes...eerder onderaan vanwege de grote hoeveelheden mensen die het op de been brengt èn daarmee de hele grote kans op het verspreiden van corona. Voetbal, sportevenementen, concerten, etc, etc....zullen ver onderaan de lijstjes staan als we straks langzaam aan de maatregelen gaan versoepelen. En dan zal het ook nog eens per land verschillen in hoe snel we weer richting 'normaal' gaan.

Dit kan daarom nog wel eens een heel langdurige geschiedenis gaan worden.

01-04-2020 20:47

trainerdv +2

Precies. Eerst school en onderwijs, dan werk, dan het hele sociale leven en als laatste de massa evenementen,

01-04-2020 21:06

Web +178830

Zo ongelooflijk naïef zijn
Stel je eens voor Ajax word kampioen zonder publiek? Want dat zou de enige optie kunnen zijn. En de kans is heel groot dat Ajax dit word
Wat zouden de supporters gaan doen Heren in Zeist. Een keer raden

Gelukkig beslist de KNVB en dat Corrupte zootje van de EUEFA dit niet

En maken de regeringen dit uit

01-04-2020 20:00

DeWijsneus +25815

Goed gezegd Web. Helemaal eens mee.

01-04-2020 21:34

Gewoon Gijs +18514

Zeer triest. Altijd mond vol van respect. Maar het geld staat gewoon bovenaan voor de Uefa en ze steken hun beide middelvingers op naar alle slachtoffers van Corona

01-04-2020 19:24

meerzicht +948

Maar ja het is wel 1 april he.....

01-04-2020 18:59

Raoul14 +3094

Olympics en Tour gaan niet door en we voetballen straks vrolijk verder, bizar! Money rules...

01-04-2020 18:58

meerzicht +948

Laten we nou ff eerlijk zijn. Je hebt al een overeenkomst met een club uit een van de mooiste competities van europa (ziyech) en je moet nu door deze gekte nog een paar wedstrijden spelen in Nederland. ZOu je dan totmhet gaatje gaan of zorg je er voor dat je over een paar weken ongeschonden die overstap maakt. Ik zou het wel weten. Alleen in zeist geloven ze in sprookjes.

01-04-2020 18:57

MNJ7 +8748

Ik zou het ook wel weten. Vol voor dat kampioenschap gaan met een van de beste Ajax selecties van de afgelopen 20 jaar!

01-04-2020 19:30

DeHardeWaarheid +0

Het zijn de grote competities die vol inzetten op het uitspelen van de competities in verband met de tv-gelden. In de Eredivisie zijn die wel gegarandeerd.

Transfers verbieden kan de FIFA niet. Je gaat wel de situatie krijgen dat spelers niet speelgerechtigd zijn voor hun nieuwe club.

01-04-2020 20:50

meerzicht +948

Knvb scheit in zijn broek. Vooral omdat dan ajax diect de cl in gaat en ja dat zet gelijk kwaad bloed oa in alkmaar en rotterdam

01-04-2020 18:53

Koningtoto +60945

Zijn naam is van een mooie kroeg aan jouw naam.

01-04-2020 21:18

WillyBrokamp +11117

Zou leuk zijn als Ajax nu eens met een statement komt. Ik mis Jaap van Praag.

01-04-2020 18:47

KlasseLasse +4

kan tot 3 augustus worden afgemaakt de spelers zullen wel behoorlijk wat ritme moeten opdoen lijkt me

01-04-2020 18:37

Ajax114 +1706

Gewoon 15 juni de boel hervatten of willen jullie 5 maanden worden opgesloten ? Heerlijk eindelijk competitievoetbal in de zomer. Ik heb vertrouwen dat we eind april er beter voor staan. Ik hou mij strak aan de richtlijnen die nu gelden maar ik ga mij echt niet maandenlang laten opsluiten. Zo wordt de oplossing groter dan het probleem. 80 procent obesitas op de IC maar dat mag niet gezegd worden maar het zijn wel de feiten.

01-04-2020 18:33

Raoul14 +3094

Het draait niet om jou he...

01-04-2020 18:51

OdjePils +6333

Goed van je man!

01-04-2020 19:06

Web +178830

Er zitten duizenden mensen te vechten voor het leven
Waar bijna geen familie lid bij kan zijn ( begrijp je hoe dit voelt? )
En jij maakt je druk om even je aan te passen aan de situatie
Sport is even een bijzaak

01-04-2020 20:12

JOHANisGOD +18498

Ajax114 is gewoon een beetje dom, zou Máxima zeggen.

01-04-2020 21:01

Cello +53048 moderator

Niemand wil 5 maanden 'opgesloten' zitten. Maar wanneer we op deze manier de coronacrisis kunnen verkorten en daarmee ook levens kunnen sparen/redden...dan is het niet een te grote prijs voor mij individueel. Maar ik heb iets makkelijker praten, want mijn beroepsgroep valt onder cruciale beroepen, die doorgaan tijdens de coronacrisis.
Maar als jij in juni de straat weer op wil tegen de maatregelen in, ga vooral je gang!. Dat doen er nu al genoeg mensen. Er zal veel te doen zijn.....NOT.

01-04-2020 20:40

AjaxPassion +3900

En zonder publiek natuurlijk.

01-04-2020 18:17

FWAjacied +3899

KNVB lijkt dus met foute informatie gekomen te zijn. Niemand meldt de datum en vanuit de UEFA wordt 3 augustus ontkend.

@MiguelDelaney
Sources connected to Uefa discussions telling me that no specific date has been set for end of 2019-20. Dutch FA comments referred to as “weird”

01-04-2020 18:17

Sjaakvaak +26610

Ja UEFA speelt het desnoods eind dit jaar nog uit. Die willen blijkbaar liever het huidige seizoen afmaken dan 20-21 redden. KNVB heeft zelf waarschijnlijk een harde deadline op 3 augustus gezet.

02-04-2020 01:34

AjaxPassion +3900

Met zo'n aso's als Promes gaat dit alleen kunnen als teams in volledige quarantaine worden gehouden tot de golf is overgewaaid...

01-04-2020 18:16

AFCA020! +6145

Verschrikkelijke, onverantwoorde, op geld beluste kut organisatie die UEFA...

01-04-2020 18:11

Jojo49 +3

las af die hap, stelletje , sukkels , zoveel doden , en dan nog voetballen ,, geld geld geld.

01-04-2020 18:09

MankeNelis +7

Niemand weet hoe lang de crisis gaat duren, behalve de UEFA. Roep een datum en slaap rustig verder..
De kans bestaat dat er in 2020 helemaal niet meer gevoetbald wordt, volgens virologen. Neem je verlies en rond het af.

01-04-2020 18:05

Kuningast +5091

Lekker voetbal kijken in juli.. zal waarschijnlijk wel zonder publiek zijn dan.

Gewoon kappen met dit seizoen zou het beste zijn maar ja money money money

01-04-2020 18:01

Cello +53048 moderator

Wat een mafklappers daar bij de UEFA. We zitten nog lang niet bij het hoogtepunt van de coronacrisis en zelfs als we die bereiken en het daarna langzaam, stukje bij beetje beter gaat (lees: steeds minder geïnfecteerden erbij en steeds minder doden) dan nog wordt niet meteen alle maatregelen opgeheven. Tel erbij op, dat er voorlopig nog geen medicijn is en een vaccinatie nog langer weg is (kan wel 12-18 maanden duren), dan begrijp je wel dat de diverse overheden heel erg terughoudend zijn om evenementen toe te staan, waarbij je als publiek en zeker als sporters vaak en veel direct lichamelijk contact hebt. Zelfs als het aantal geïnfecteerden zou dalen tot nul zal je toch een risiko houden dat het ineens weer de kop op kan steken.
Ze zullen er heel voorzichtig mee zijn, kijk alleen maar naar het aantal doden en wat het economisch nu al kost!.

En voetbal staat dan echt als één van de laatste punten op de agenda om vrij te geven, gezien de massaliteit daarvan op veld en tribunes.

Ook na het bereiken van de top van het coronavirus zullen de regels nog wel een tijdje aangehouden worden (zoals anderhalve meter afstand houden, geen samenscholingen, etc), omdat die zaken er als enigen voor zorgen dat straks het aantal geïnfecteerden en daarop volgend het aantal doden zal stagneren. Voetballen is ook dan nog steeds uitgesloten en zal door de diverse overheden (regeringen) ook gewoon verboden worden, zo vermoed ik.

Zelfs de start van een nieuw seizoen, dat van 2020-21, zie ik niet zomaar op tijd gebeuren, laat staan dus het afmaken van het huidige seizoen.

01-04-2020 17:58

Ajax114 +1706

Hoe weet jij dat allemaal zo goed ? Jij luistert teveel naar al dat fakenews.

01-04-2020 18:34

mickey2602 +4804

Behalve zijn laatste zin over seizoen 2020-21 is de rest allemaal gezegd door Rutte gisteravond of eerder al door het kabinet. En dat lijkt me geen fakenews...

01-04-2020 18:50

Raoul14 +3094

Ah nu begrijp ik je, een Corna ontkenner. Ze bestaan nog...

01-04-2020 18:54

Sjaakvaak +26610

Schandalig van de UEFA. Zelfs als maatregelen losjes worden versoepeld vanaf 1 juni, zal het nog tijden duren voordat grootschalige evenementen weer worden toegestaan. En terecht, als we ons direct weer in ons normale dagelijkse leven storten; komt dat virus binnen no-time net zo hard weer terug.

Heb ballen en cancel alles. De UEFA regelt maar wat qua geld, dat hebben ze zelf genoeg. Maar ga niet de hele bevolking in gevaar brengen puur en alleen omdat wat clubs klagen dat ze inkomsten mislopen.

01-04-2020 17:51

AjaxPassion +3900

Er wordt sowieso niet gespeeld voor juni en daarna was nog een tijd zonder publiek.

01-04-2020 18:26

noppenkoning +41668

Wow, je wist eigenlijk al dat alles om de poen draait maar dit slaat alles.

01-04-2020 17:48

Ajax114 +1706

En terecht , hele economie moet doorgaan want anders is het leed nog veel erger. Kom op zeg.

01-04-2020 18:36

dennisindoor +127

gewoon weer uitstellen wat ze moeten beslissen.... triest leiderschap bij de KNVB.

01-04-2020 17:46

Sjaakvaak +26610

Dit wordt hen door de UEFA opgedragen.

01-04-2020 17:50

alvin01 +849

Gaat niet gebeuren. Ajax geen kampioen, wel Direct CL ticket, geen degradanten en Cambuur en Graafschap er bij voor 1 seizoen, dat is het en hier zult u het mee moeten doen, basta! Mvg, de Rijdende Rechter...;-)

01-04-2020 17:40

Steeph +3871

Dit gaat niet gebeuren. De maatregelen gaan minimaal tot en met de zomer gelden, wacht maar af. De coronamaatregelen in Europa gaan heel veel kapot maken, ook het voetbal.

01-04-2020 17:37

Henkjanklaas +20686

Buiten alle werkelijkheid !
Als je half juni weer wil starten dan moet je rond begin mei al starten met optrainen. Dat is reeds over 4 weken. Daar het dieptepunt nog moet komen, is het standpunt van Knvb en uefa volstrekt buiten alle realiteit.

01-04-2020 17:33

PJSM +0

Natuurlijk kan dat niet. Neem aan dat ik hier verder niets aan toe hoef te voegen. Zal toch duidelijk zijn voor iemand die normaal functioneert.

01-04-2020 17:28

Jariiii +22474

Als het enigszins kan is het natuurlijk alleen maar prima als het seizoen kan worden uitgespeeld. De kans dat het veilig kan is echter nihil. Gaat de overheid nooit goedkeuren als er ook maar enig gevaar voor de (volks)gezondheid bestaat. Voor mij staat het voor 95 procent vast dat de laatste wedstrijd van het seizoen 2019-2020 al gespeeld is.

01-04-2020 17:22

stefanwillem +12251

Weerzinwekkend hoe de uefa het financieel belang zo voor ogen blijft houden. Hoe is het mogelijk dat deze organisatie steeds zijn bijna criminele gang mag blijven gaan.

01-04-2020 17:10

Ajax95Duivendrecht +24268

Het is en blijft in wezen een maffia-organisatie. It's all about the money.

01-04-2020 17:16

Ajax95Duivendrecht +24268

Allemaal leuk en aardig, maar heeft de UEFA ook onderzocht of dit juridisch wel kan met alle aflopende contracten op 30 juni? Het lijkt me sterk dat bijvoorbeeld een Ziyech na 30 juni hier kan blijven om de competitie af te maken, terwijl hij vanaf dan formeel onder contract staat bij Chelsea. En al zou het juridisch misschien wel mogen, dan nog bestaat de kans dat Chelsea ervoor gaat liggen en hem als het ware 'opeist' vanaf 1 juli.

01-04-2020 17:08

AjaxDaniel +14616

Heb je helemaal gelijk in en dat gaat nog bijzonder worden. Want Ajax zal alles er aan doen om Ziyech binnenboord te houden. Maar Chelsea wilt hem er uiteraard graag bij hebben als kwaliteitsimpuls voor het slot van de competitie. Erg oneerlijke situatie.

01-04-2020 17:12

mickey2602 +4804

Chelsea wil hem er graag bij hebben als kwaliteitsimpuls voor het slot van de competitie. Sorry maar dat vind ik onzin,als het coronavirus er niet was geweest hadden ze hem er ook niet bij gehad bij het slot van deze competitie.

01-04-2020 18:53

Sjaakvaak +26610

Ze gaan half april een nieuwe videoconferentie opzetten om over de contracten te praten. Wat ik laatst las, was dat ze alle contracten met 2 maanden willen opschuiven. Maar dat geeft weer problemen met einddata van contracten en zo forceer je clubs ook weer om extra kosten te maken.

01-04-2020 17:52

afcas +3835

En de uefa heeft dat recht ook niet... Daarvoor moeten zij eerst toestemming krijgen.

01-04-2020 19:03

Hollister +12628

Gudde en de maatjes hopen natuurlijk dat bij de eerstvolgende speelronde AZ bovenaan staat en dat dan een speler van Fortuna Corona oploopt, waardoor die nieuwe stand leidend is in de plaatsing CL.
Dan wordt vervolgens nog wel even snel een bekerfinale gespeeld in de Kuip om Feyenoord haar prijs te laten winnen en het seizoen is klaar...
M a w... deze beslissing kan heel goed aanzetten tot manipulatie en simulatie ...
Stel een club staat net boven de streep of staan net op CL plek.. dan kan gewoon een Corona geval te simuleren.. en de hele boel staat weer bij 0.
Geldt dan de huidige stand of geldt dan de stand die op dat moment bereikt is?
Veel te onduidelijk

01-04-2020 17:05

TontoKarnaggel +42632

Laat goed zien wat voor ongezond wereldje het voetbal eigenlijk is. Een stuk of wat wedstrijdjes dreigen niet gespeeld te kunnen worden en gelijk iedereen strak in de stress omdat er dan (zelfs grote) clubs in de financiele problemen gaan komen of zelfs dreigen om te vallen. Dat vervolgens de uefa er alles aan doet om die clubs tegemoet te komen bewijst alleen maar meer dat het een naar, onfris wereldje is.

01-04-2020 17:03

rogerbandit +0

UEFA dringt er op aan? Ja hoor. De KNVB is gewoon voor het blok gezet! Niet luisteren dan geen Europees voetbal. Belachelijk dit! UEFA maffia!

01-04-2020 17:02

Kaatje +4837

Hebben de spelers hier ook iets in te zeggen? En de verkoop van Ziyech die per 1 juli geen Ajax contract meer heeft maar bij Chelsea? Laatstgenoemde club heeft daar heel duidelijke mening over. En wat mag de betreffende speler wel / niet in zo'n situatie iets zeggen?

01-04-2020 16:55

HenryVakH1972 +1018

Zijech moet blijven dan, als hiervoor wordt gekozen. Anders is het echt naaierij

01-04-2020 16:51

Labrador +10

Waneer begint het volgende seizoen dan? Wat doen we met de zomerstop?

01-04-2020 16:51

meerzicht +948

Alles voor de poen.....

01-04-2020 16:51

AjaxDaniel +14616

Dus nog steeds onzekerheid. De KNVB kan dit niet helemaal kwalijk genomen worden, het is het besluit van de UEFA. Die zijn als de dood natuurlijk, die weten ook wel dat als dit seizoen niet afgemaakt wordt, er heel wat poenclubs zullen omvallen. Met name in de PL waar het exorbitante uitgavenpatroon overeind wordt gehouden met het tv-geld dat niet uitgekeerd zal worden.

Maar goed, ik denk dat de kans bijzonder klein is dat we dit seizoen gaan afmaken. Sowieso tot 1 juni nog de huidige maatregelen. Die zullen zeer waarschijnlijk nogmaals verlengd worden en als dat niet zo is, zullen de huidige maatregelen niet opeens na 1 juni opgeheven worden. Dat wordt stapsgewijs gedaan.

01-04-2020 16:50

ajaxfan83 +3618

Gaat ze niet lukken.
De voorrondes van de cl en en europa leage moeten wel in juli beginnen want er staat volgend jaar een ek voor de deur en dan moeten alle competies al ruim 3 weken klaar zijn vw de voorbereidingen van de landenteams

01-04-2020 16:47

Jojo49 +3

we worden kampioen,, this zomer , iedereen in vorm,, als herst was geweest , dan ander verhaal. met wind in utrecht enz ,, geen paniek zomers zijn we in vorm,, technische voetballers willen warmte.

01-04-2020 16:44

Gewoon Gijs +18514

Hahaha, 1 april, maar bij Uefa is het echt waar

01-04-2020 16:39

Huntelaar020 +0

Met andere worden:

Als er over drie weken weer een verlenging is,
Is het dus echt klaar?

Zou het idioot vinden om nog te voetballen.

01-04-2020 16:39

Siemmie +2167

Ik snap hier helemaal niks van. Stel: er wordt daadwerkelijk nog tot 3 augustus gevoetbald. Wat willen ze daarna gaan doen? Gelijk doorgaan zonder zomerstop lijkt mij funest voor de fitheid van de spelers, al helemaal als er een EK achter het seizoen aan komt. Met een zomerstop ertussen door kan je toch pas op zijn vroegst in september beginnen met de voorbereiding en in oktober met de competitie? En wanneer zijn de voorrondes van de CL/EL dan?
Het lijkt mij veel beter om nu gewoon overal de competitie te schrappen en dan kan je straks in juli weer normaal beginnen, zoals altijd. Als je tot 3 augustus door gaat spelen is het hele volgende seizoen ook weer compleet anders.

01-04-2020 16:38

flodder +16

alle ploegen ...NIET SPELEN...gezondheid gaat voor

01-04-2020 16:34

Mokum31 +6225

Dus gaat Ajax iedereen aan contract houden?! Lijkt me handig
Dan is dat ook duidelijk

01-04-2020 16:34

DeBaarsjes +3158

Nu maar hopen dat het straks in de zomer geen 35-40 graden word in NL.......

01-04-2020 16:33

NegentigMinutenLang +1491

Spectaculair slecht idee. Je begint dan vermoeid aan 2020-2021 omdat je door moet zonder zomerstop, en gaat dan veel blessures zien richting het EK. Om het nog maar niet te hebben over transfers waardoor teams opeens sterker of zwakker zijn.

01-04-2020 16:32

Tecmessa +1805

Dit is je zomerstop. Maar het blijft een slecht idee. Als je half juni competitief wil gaan spelen moet je eigenlijk eerst weer een paar weken optrainen. Dat ga je amper redden. Plus dat je dan elke 3-4 dagen een wedstrijd gaat spelen, dus het is ook niet een kwestie van 'rustig opstarten'. Gelijk volle bak. Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat dit uiteindelijk doorgaat, Corona is nog niet klaar met ons en wij niet met Corona.

01-04-2020 16:41

RuffRhythim +24837

Lijkt mij niet bepaald een gepaste grap

01-04-2020 16:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.