Sterk Jong Ajax laat Jong PSV ontsnappen

door Thijs Zwagerman 234

Sterk Jong Ajax laat Jong PSV ontsnappen

door Thijs Zwagerman 234

Laatst geüpdatet

Jong Ajax heeft Jong PSV zondagmiddag laten ontsnappen op De Toekomst. Ondanks twee doelpunten van Danilo Pereira, goed veldspel en een enorm overwicht, kwam de ploeg van trainer Micheal Reiziger niet verder dan 2-2 tegen de Eindhovenaren.

Twee wegens de trainingskampen van Ajax en PSV fors gewijzigden beloftenelftallen begonnen aanvankelijk ietwat rustig aan de wedstrijd. Op een vol Sportpark De Toekomst, waar de sfeer uitstekend was, deelde Jong PSV de eerste speldenprikjes uit. De Eindhovenaren waren een aantal keer dreigend in de omschakeling, maar tot echt gevaar leidde dit niet.

De eerste kans voor Jong Ajax was voor Danilo Pereira. De Braziliaanse spits werd uitstekend vrijgespeeld door Ché Nunnely, maar kon zijn hieropvolgende schot met de buitenkant van zijn rechtervoet niet genoeg richting meegeven. Ook Leo Thetani faalde in de afronding. De Zuid-Afrikaan produceerde oog in oog met Jong PSV-doelman Roulaux niet meer dan een rollertje.

Naarmate de tijd verstreek, kwam de wedstrijd meer en meer los. Er ontstonden behoorlijk wat mogelijkheden aan beide kanten en na een schot van PSV-er Kun mocht Ajax doelman Stan van Bladeren danken voor zijn goede redding. Aan de andere kant dankte Jong PSV het aluminium, nadat Nunnely vanuit de draai de paal raakte.

Een doelpunt kon toen eigenlijk niet meer uitblijven. Nicolas Kühn speelde Sergiño Dest in. De offensief ingestelde rechtsachter bracht de bal in één strak en laag voor tot bij Pereira. De spits van Jong Ajax rondde vervolgens overtuigend en doeltreffend af: 1-0. Lang kon Jong Ajax echter niet van deze verdiende voorsprong genieten, want nadat Van Bladeren mistastte bij een PSV-corner kon Jong PSV-captain Abels gelijkmaken.

In de rust haalde Reiziger Thetani naar de kant. De buitenspeler werd vervangen door Dennis Johnsen. Met de gepasseerde Noor alsnog in het elftal ging Jong Ajax flitsend van start. Johnsen stelde eerst Nunnely in staat om te schieten, maar zijn poging eindigde op de vuisten van Roulaux. Toch was Johnsen niet veel later alsnog betrokken bij een treffer. De linksbuiten gaf de bal wat fortuinlijk mee aan Kühn, waarna de Duitser een perfecte voorzet afleverde op het hoofd van Danilo. De spits toonde zich messcherp en benutte zijn eerste kans van de tweede helft middels een rake kopbal.

Jong PSV leek vervolgens rijp voor de slacht, want de Eindhovenaren konden louter tegenhouden in de tweede helft. Jong Ajax speelde goed en drong PSV voor terug op de eigen speelheft. Waar het wachten was op de 3-1, toonde Jong PSV zich bij hun de eerste kans van de tweede helft dodelijk effectief. Abels stak Kun weg, waarna de Hongaar fraai afrondde. Ondanks het enorme veldoverwicht, was de stand dus weer gelijk.

Met Brian Brobbey in de ploeg voor Nunnely ging Ajax in de slotfase alsnog op zoek naar de winnende treffer. Dest was daar erg dichtbij, maar nadat Kühn de bal goed teruglegde verdween de mislukte volley van rechtsback naast het PSV-doel. In het slotoffensief leek Brobbey Jong Ajax alsnog op 3-2 te brengen, maar een niet te missen kans werd door de nog altijd pas 16-jarige spits echter toch om zeep geholpen. Op vijf meter van het Jong PSV-doel schoot de jongeling de bal naast. Nadat ook Kühn met een fraai gekrulde bal geen doel trof, zat de wedstrijd erop. Zo eindigde de eerste officiële wedstrijd van Jong Ajax in 2019 dus in 2-2, terwijl de beloften eigenlijk recht hadden op meer.

Opstelling Jong Ajax:

Van Bladeren; Dest (83' Solomons), J. Timber, Botman, Bakboord; Ter Heide, Bijleveld, Kühn; Thethani (46' Johnsen), Pereira, Nunnely (67' Brobbey).

Wissels Jong Ajax:

Reiziger, Solomons, Pasquali, Johnsen, Q. Timber, Brobbey.

Opstelling Jong PSV:

Roulaux; Wallenburg, Daverveld, Abels, Theunissen; Frey, Schoonbrood, Lundqvist; Daneels, Lonwijk (59' Mendonca), Kun

Wissels Jong PSV:

Hattu, Kuisch, Mendonca, Thomas, Zeegers, Van Dorp.

Doelpunten:

1-0 Danilo Pereira (40')
1-1 Dirk Abels (42')
2-1 Danilo Pereira (59')
2-2 Bertalan Kun (68')

Volg de wedstrijd via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

danillo word zwaar onderschat, had na drie maanden al in de selectie van het eerste moeten worden opgenomen.
in het eerste komt zijn kwaliteit meer naar boven, dan in jong ajax waar het imo maar een rommelig geheel is, er zitten daar teveel spelers tussen die het elftal rommelig en onstabiel laten spelen.

15-01-2019 06:44

EuforischeRealist +15589

Misschien in het vervolg van de competitie een extra veldspeler opstellen als Kotarski of El Maach niet beschikbaar zijn. Die Van Bladeren stond weer verschrikkelijk te keepen en heeft totaal geen toekomst bij Ajax.

Bij de 1e goal staat hij vastgeroest op de doellijn en reageert veels te laat en bij de 2e goal gaat hij zo traag naar de grond dat het nou ook niet heel fantastische schot nog binnen gaat ook bij de 2e paal.

14-01-2019 15:35

altijdwelwat +7

Een zeer matig Jong Ajax , laat een nog slechter Jong PSV ontsnappen dekt veel beter de lading.

14-01-2019 08:47

Babangida83 +23930

Vond de tweede helft nogal chaotisch. Opbouw heel traag en slecht. Leek nergens op, behalve dan dat we PSV naar achteren drukten.
Johnson is over en uit, wat mij betreft. Tijd om door te selecteren en anderen een kans te geven. Goed dat Kuhn, Danilo, Brobbey, Dest en Timber minuten maken. Wat mij betreft wordt er nog meer doorgeselecteerd.

13-01-2019 22:40

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

vooral de bewegingen van de linies vind ik heel slecht bij jong ajax, en wat je zegt die opbouw.
niemand denkt verder en zorgt voor backup voor elkaar. het loopt maar als een kip zinder kop rond over dat veld, bij zowel de aanval als het terug verdedigen.
dit heeft echt te maken met een aantal mindere spelers die ertussen lopen en het gebrek aan communicatie.

15-01-2019 07:00

MPAjax +8431

die pereira is een goede afmaker, interessant of hij dat in het eerste ook kan dan zie ik hem wel topscorer worden

13-01-2019 20:41

10Pele10 +40

Ik denk dat de volgende speler(s) bij het eerste betrokken gaan worden dit seizoen:
1. Gravenberch
2. Cerny
3. Eting
4. de Wit

Ik denk dat de volgende spelers aankomend seizoen misschien betrokken worden bij het 1e:
1. Dest
2. Schuurs
3. Kotarski
4. Ekkelenkamp

Ik denk dat het einde oefening is voor de volgende spelers (of ze gaan weg):
1. Bakker (gaat weg)
2. Lang
3. Nunnely
4. Bakboord

Ik denk dat deze spelers vast (of met hoge regelmaat) bij Jong Ajax gaan spelen vanuit O19
1. Timber
2. Timber
3. Brobbey
4. El Maach

* Bakker 15 min gespeeld in Florida en ondanks de blessure van Tagliafico niet ingezet.

13-01-2019 17:17

Sampaoli +39221

Bakker en Lang kunnen het nog halen in mijn ogen. Einde oefening voor Bakboord, Ter Heide, Solomons, Tethani, Johnsen en Nunnely. Deze spelers hebben allen volgend jaar ook nog een contract dus zullen bankspelers worden.

13-01-2019 17:21

Ozymandias +159568

Het lijkt me sterk dat als Bakker zal vertrekken ze hem naar Florida hadden meegenomen.

13-01-2019 17:57

10Pele10 +40

We zullen het zien meneer allesweter

13-01-2019 21:35

Ozymandias +159568

Kleuter...

14-01-2019 18:44

Babangida83 +23930

Vind die Bakker al eerste elftal waardig. Moet hij wel naast een routinier staan, zodat hij positioneel wat beter leert te staan. Maar dat kun je simpel en vrij snel leren. Zet Blind er een aantal wedstrijden naast en tel uit je winst. Vullen elkaar ook prima aan qua skillset.

13-01-2019 23:20

Ajax95Duivendrecht +24133

Kansen benutten, dat lijkt al tijden het grootste probleem bij Ajax...

13-01-2019 17:06

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

ik vind ajax sterker met huntelaar, zegt wel wat dat we moeten leunen op een 30 er.
denk zelfs als je een redelijke spits koopt uit de eredivisie, dat er meer goals worden gemaakt, dan met de heren huntelaar en dolberg.

15-01-2019 06:38

delphiero +916

Ben (dit seizoen) echt onder de indruk van de broertjes Timber, gister Quinten Timber een sterke pot bij de A1 en vandaag vond ik Jurrien Timber erg sterk spelen. Doen me op een of andere manier beide denken aan Wijnaldum; fysiek sterk, maken ongelooflijk veel meters, sterk in de duels en daarnaast kunnen ze beide ook erg goed voetballen. Weet alleen niet 1,2,3 op welke positie ze moeten doorbreken aangezien ze volgens mij beide op meerdere posities kunnen spelen. Maar dat ze beide potentie hebben om Ajax 1 te halen, dat staat vast.

13-01-2019 17:02

FlyingDutchMan +17314

Vooral Quinten de laatste maanden sterke indruk maken, qua spel snap ik de vergelijking met de jonge Wijnaldum wel.

13-01-2019 17:17

Mikes +2

Voor Jurrien gaat het idd lastig worden door zijn lengte. Quinten kan goed doorbreken als 6.

13-01-2019 23:01

Web +178830

Jammer heb het niet kunnen zien.
Maar ik lees goede berichten hier.

13-01-2019 17:00

mgtow +22318

Alleen mensen met een doodswens kijken PSV.

13-01-2019 16:52

Sampaoli +39221

Genoeg goede dingen gezien. Speelden PSV helemaal weg. Dest, J. Timber, Kühn en Botman vond ik sterk spelen. Ter Heide, Danilo en Bijleveld zeker voldoende.

13-01-2019 16:41

Engeltje +7352

De uitwedstrijd tegen PSV was precies hetzelfde verhaal, ondertussen staat PSV wel boven ons

13-01-2019 16:58

appeltje +116

1 puntje maar. Komt wel goed.

13-01-2019 17:12

FUBAR +189

Boeiend. Bij JA spelen totaal andere belangen.

13-01-2019 17:38

LouisVonGoal +2914

Is Kuhn Ajax 1 materiaal?

13-01-2019 16:39

WantAmsterdam +116147

Absoluut, moet imo vooral geprikkeld worden, lijkt vaak iets te nonchalant en afwezig, maar heeft imo wel een hele bak an voetbalintelligentie en een bizar goede functionele techniek

13-01-2019 16:47

Maxwell5 +4

Ja, talentvol genoeg ...uiteraard met een mits hij zich blijft doorontwikkelen.

13-01-2019 17:02

VanDerHoornLegend +151

Zeker. Nu nog wat dominanter worden in het veld en werken aan zijn schot m.i.

13-01-2019 17:24

Carel1 +0

Ik heb gisteren genoten van Kühn als nummer 10. Misschien vaker neerzetten op deze positie?

14-01-2019 13:35

NouriVandeBeek +7

Gemiste kans, want Jong Ajax was een stuk sterker. Net zoals O19 gisteren te veel kansen gemist. Ervan leren en weer doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

13-01-2019 16:37

MBAFCA11 +1614

Is Brobbey potentieel ajax 1 materiaal? Volg hem niet echt, maar alleen al door zijn fysiek ben ik wel gecharmeerd van hem.

13-01-2019 16:36

Sampaoli +39221

Is absoluut potentieel Ajax 1 materiaal. Is niet enkel fysiek, maar ook intelligentie in de box en normaal gesproken ook een goalgetter. Vandaag en gister even niet.

13-01-2019 16:42

WantAmsterdam +116147

Zoals sampaoli al zegt, is de laatste tijd het scoren ergens kwijt, maar als hij dat weer heeft is hij een redelijke complete speler, niet de meest technische speler, maar denk wel voldoende functionel technisch, heeft op dat vaak echt stappen gemaakt, heeft inmiddels een goeie aanname en kan een bal erg goed vast houden, heeft ook het oog voor de medespelers, een gebruik zijn lichaam echt uitstekend, daarnaast vind ik hem voor zijn fysiek ok redelijk wendbaar.
Moet imo nog wel beter koppen leren, want met zijn kracht zou dat echt een wapen zijn, ook al is ie niet heel lang

13-01-2019 16:52

marrene +154

Brobbey moet toch wel erg slecht slapen tegenwoordig. Gisteren enkele 100% kansen gemist en vandaag weer. Beer van een kerel maar zit denk ik in een slechte fase. Althans dat hoop ik, anders kan hij er geen pepernoot van. Oogt ook heel ongeïnspireerd. Kijkt hij zeker af van Dolberg.

13-01-2019 16:33

Ozymandias +159568

Het vreemde is dat hij alles goed doet op het afmaken van zijn kansen na. Hij kaatst goed, doet goed mee in combinaties en maakt veel goede loopacties om zichzelf in stelling te brengen. Alleen lukt het maken van doelpunten te laatste tijd wat minder. Hij is nooit een type Sierhuis geweest die bijna elke kans erin schoot (Brobbey scoot vooral zo vaak omdat hij veel kansen voor zichzelf maakt door zijn positionering en loopacties) maar de afgelopen periode heeft hij meer moeite met scoren dan normaal. Dat hij "ongeïnspireerd" oogt betekent niet dat hij dat ook daadwerkelijk is. Hij loert namelijk wel de gehele tijd naar de ruimtes achter de verdedigers en zodra die er is probeert hij die te benutten.

Hij heeft nog veel te leren maar het is natuurlijk niet zo dat hij door zijn fysieke voorsprong ook op andere aspecten een voorsprong heeft op zijn ontwikkeling.

13-01-2019 16:46

insectenverdelg +23473

Dolberg, duidelijk nog niet in topvorm heeft gewoon dit seizpon in 1000 8 doelpunten en 4 assists achter zin naam staan in 1023 minuten in Ajax 1. Zijn helemaal geen slechte stats en ik verwacht dat dit de 2e seizoenshelft alleen maar beter wordt.

13-01-2019 18:14

WantAmsterdam +116147

Kühn is wel een heerlijke speler als hij echt zin in heeft, zijn niet veel spelers bij Ajax met deze techniek, in het eerste alleen Ziyech en de jong als je het mij vraagt

13-01-2019 16:28

Maxwell5 +4

...en Tadic, Mazraoui, Schöne, Neres, Dolberg, Gravenberch, Labyad, Jensen, Sinkgraven, Eiting, Cerny, Bakker, Lang..

13-01-2019 16:50

WantAmsterdam +116147

Sinkgraven was ik inderdaad vergeten, en Gravenberch is ook en heel subtiele speler, Dolberg vind ik vooral een geweldige first touch hebben en een goeie dribbel, maar Künn heeft daarnaast ook een fantastische steekbal en voorzet in huis, Tadic ook een technicus maar toch niet een pure, verfijnde rasvoetballer zoals Kühn, (niets ten nadele van onze dusan), Neres vind ik ontzettend creatief, maar vind zijn first touch hoogstens degelijk, als je ziet hoe moeiteloos Kühn en bal aanneemt in vergelijking met Neres...
Die andere kunnen imo voetballend niet aan kühn tippen. Zeker niet Labyad en Bakker (wtf???)

13-01-2019 16:59

Maxwell5 +4

Je overdrijft dan...technisch zijn alle genoemde spelers heel dik in orde..Labyad en Bakker(2 spelers die het juist van hun technisch vermogen moeten hebben) dus ook. Laten we niet doen alsof Kühn een uitzonderlijke techniek heeft t.o.v. jongens uit het eerste.

13-01-2019 17:06

WantAmsterdam +116147

Nou dat vind ik dus wel, en Bakker moet het zeker niet van zijn techniek hebben, is voor een verdediger voetballend dik in orde, maar zijn motoriek en functionele techniek op een niveau te stellen met Kühn...
Maar jij kan toch niet serieus beweren dat Kühn technisch op het zelfde niveau zit zoals bijna alle andere spelers in Ajax 1???

13-01-2019 17:26

Maxwell5 +4

Als er iets is wat juist bij Bakker opvalt is dat ie (heel) technisch en atletisch is. Waar Bakker vooralsnog aan moet werken is zijn spelinzicht als overzicht. Het geen waardoor hij nogal te vaak balverlies door lijdt.
Wat betreft Kühn..ik snap best dat je gecharmeerd van hem bent..wie niet eigenlijk? Maar je overdrijft, een Tadic of Neres zijn behoorlijk technisch..Kühn is daar geen uitzonderlijkheid in.

13-01-2019 17:46

WantAmsterdam +116147

Ik heb je precies uitgelegd waarom ik Kühn technisch nog “purer” vind dan die twee, overigens heb ik Kühn ook soms bij de jeugd teams van D gezien en alle Duitsers zijn het eigenlijk eens, puur technisch is hij buitengewoon.
En bakker, ik hem hem redelijk vaak bij o19 gezien en , miss hij eeen beetje kleiner was wel, maar heb nooit iets gezien waarvan ik dacht, ou wat een speler, geen geniale een tweetjes, pannas goed onder druk uitspelen, wat Dest vaak wel doet,
Niet fout verstaan, Bakker is geen dijks, maar zeker ook geen Maxwell

13-01-2019 18:04

Maxwell5 +4

Jij hebt het uitgelegd en ik heb jou ook vertelt waarom je daarin overdrijft. Zo simpel is het. Ik laat mij niet zo lijden door het opportunisme. Nogmaals, Kühn is technisch is heel dik in orde net als Bakker, Neres, Sinkgraven of De Jong...maar doe niet alsof hij over uitzonderlijke technische kwaliteiten beschikt t.o.v. spelers uit het eerste.Vaak zat momenten gezien, dat is heel normaal, dat zijn eerste aanname juist stokte...zelfs bij o19.

13-01-2019 18:16

WantAmsterdam +116147

Ik doelde eigenlijk op Neres en Tadic, kijk je hebt een ander mening prima, maar opportunisme? Is niet op basis van deze wedstrijd, ken hem eigenlijk sinds hij op ze 15e naar Leipzig vertrok, ik zeg ook helemaal niet dat Kühn al rijp is voor het eerste, want daar heb je meer voor nodig dan alleen af en toe goed voetbal, ik zeg dat hij een exceptionele vaardigheid heeft en dat is zijn techniek, net als bijvoorbeeld unuvar, opportunisme zou zijn als ik zou zeggen, op basis van die wedstrijd, dat wij de opvolger voor Ziyech al in huis hebben.
En btw. je zegt altijd dat de andere technisch net zo goed zijn, maar kan je dat onderbouwen? Vooral wat de technische tekortkomingen van Kühn zouden zijn (en het gaat me alleen om zijn techniek), Ik heb de spelers die jij noemt heel specifiek geprobeerd te vergelijken, en nogmaals ik volg Kühn al jaren, dit is niet Ob basis van een wedstrijd...

13-01-2019 18:55

Ellende +324

Moet wel aan zijn schot werken. Moet technisch beter

13-01-2019 19:54

Maxwell5 +4

Opportunisme zit 'm in het feit dat je een jongen van 18 kwaliteiten toedicht die nog niet eens op het hoogste niveau zijn getest. Maar 'm wel op technisch vlak op een hogere voetstuk plaatst dan spelers die zich op het allerhoogste niveau al hebben bewezen. We verschillen niet zo heel veel van mening, maar je gaat in je oordeel mijns inziens iets te hard. That's it.

13-01-2019 22:42

wolterx +6310

Moet eerlijk zeggen dat puur technisch de meeste van dat lijstje niet die 'touch' van Kühn hebben. Vind Kühn technisch echt sterk, zowel zijn first touch, dribbel op hoge snelheid, gewicht dat hij achter passes kan leggen (dit moet constanter) en technisch schieten dat hij heeft. Haalt wel (nog) niet alles eruit, beetje vergelijkbaar met Johnsen al lijkt Kühn me nog stuk meer begaafd. Laat hem maar lekker centraal spelen ipv vanaf de flank, mist de absolute passeeractie daarvoor vanuit stand (moet zijn acties meer leren inleiden, dan gaat hij pas echt gevaarlijk worden)

13-01-2019 23:57

NR9 +0

Ongelofelijk dat je deze wedstrijd niet wint. Je bent zoveel beter tegen counterploegje van PSV. Kansen te over. Maar benutten ho maar.

13-01-2019 16:24

Engeltje +7352

Ik zeg dit hier al zo vaak, op alle niveaus zijn we vaak de betere maar PSV haalt tegen ons vaak wel resultaat hoe vervelend ook

13-01-2019 16:29

X-RaY +3

Hoe vaak zien we dat niet dat Ajax beter is? Ik ben de tel kwijtgeraakt. lekker pingelen met veel techniek maar een ruggengraat en geconcentreerd blijven bij een enkele kans die een tegenstander krijgt is teveel gevraagd. Zeer frustrerend dat een tegenstander aan een paar kansen genoeg heeft en Ajax er 35 nodig heeft en met pijn en moeite er is een in schiet. Ajax mist Killers.

13-01-2019 16:48

afcas +3789

ajax mist juist spelers die nog dat ene extra passje geven ipv te gehaast voor eigen succes willen gaan...

13-01-2019 17:14

Ajaxvooraltijd +2

Wat een kutkeeper zeg! ;-)

13-01-2019 16:22

RayJordaan +6850

Johnsen, Bakboord, Tethani, Solomons en Van Bladeren verkopen en jongens als Taylor, Q. Timber, Llansana en Hansen doorschuiven.

13-01-2019 16:20

wolterx +6310

Dus je wisselspelers vervangen door de basisspelers van de o19 die dan geen minuten meer maken? Niet optimaal lijkt me.

13-01-2019 16:21

WantAmsterdam +116147

Nou johnsen en Bakboord hebben aardig wat minuten gemaakt dit seizoen volgens mij

13-01-2019 16:23

wolterx +6310

Dat wel, maar dat is al vrij goed doorselecteerd met Dest die doorgeschoven is en Cerny die weer fit was. (Kühn doorschuiven)

13-01-2019 16:26

WantAmsterdam +116147

Inderdaad maar desondanks, in het geval dat Gravenberch, Cerny, de wit, Kühn en bakker er vaker niet bij zijn kan je imo onmogelijk met genoemde spelers aankomen, maar beter grotere talenten doorschuiven (en natuurlijk moet je hun ook minuten gunnen :( , anders heeft het inderdaad geen nut), want jong Ajax is een opleidingsteam voor Ajax 1, niet voor de Jupiler leaugue clubs of voor de minste eredivisie clubs.

13-01-2019 16:32

RayJordaan +6850

Nee die jongens die op de bank bij Jong zitten en te kort komen verkopen, jongens als Gravenberch, Dani de Wit (whether you like him or not) en Kühn zullen dan wel de stap naar het eerste zetten, en dat bied ruimte voor de jongens uit O19 die meer hebben aan wedstrijden tegen Twente uit dan NEC O19 thuis met alle respect.

13-01-2019 16:26

wolterx +6310

Is daar veel te vroeg voor, misschien volgend seizoen sommige al. Taylor, Llansana en Hansen hebben als o19 in YL speelt ook wedstrijden gehad waar ze niet deden starten, 2 ervan zijn nog B-junioren. Willen we straks met 3 u17 spelen? Volgend jaar kan weer doorselecteren, nu is onnodig.

13-01-2019 16:28

Gijsje +0

En vergeet Ter Heide niet en Llansana gister gezien.Werd er niet blij van.

13-01-2019 16:23

Ozymandias +159568

Hahaha, jij komt altijd met de leukste uitspraken... Llansana laten gaan?! Kom nou toch man... Hij barst van het potentieel met die prachtige techniek en loopstijl van hem. Zo'n jongen moet je juist optimaal in investeren om het beste uit hem te proberen te halen.

13-01-2019 16:28

Ajax#1900 +1

Deed het ook goed in de YL. Echt een speler met potentie.

13-01-2019 16:32

Ozymandias +159568

Thethani en Solomons kan je denk ik beter tot medio 2020 (wanneer hun contracten aflopen) houden en dan bij het eerste van Ajax CT laten tekenen. Ze komen voor AFC Ajax duidelijk te kort maar hebben genoeg potentieel om basisspelers bij Ajax CT te worden. Op termijn kunnen ze daar misschien zelfs het niveau omhoog helpen met de ervaring die ze bij AFC Ajax hebben opgedaan.

13-01-2019 16:30

Mokum<3destad +2312

Het grotere broertje zal hier wel vertrouwen uit putten. K*t psv

13-01-2019 16:19

amthree +407

Het zit echt gewoon in hun DNA he counteren?

13-01-2019 16:18

X-RaY +3

Ajax heeft onderhand patent op dingen verkloten.

13-01-2019 16:21

appeltje +116

So closee

13-01-2019 16:18

Mokum<3destad +2312

Die Johnsen mag van mij echt gratis worden uitgeleend aan Zeeburgia oid. Althans als hij het niveau daar aan kan.

13-01-2019 16:17

ditisdebeslissing +4203

alleen maar tegenhouden en counteren.

13-01-2019 16:17

Murph +963

Gister ging het ook niet helaas

13-01-2019 16:15

Mokum<3destad +2312

Dat dit het 2e niveau is van Nederland. Te lachwekkend.

13-01-2019 16:15

Golberg +245

Missen was moeilijker dan scoren

13-01-2019 16:15

Ajax_33 +0

Het is niet de week van Brobbey

13-01-2019 16:15

RayJordaan +6850

Pfff Brobbey mist wel vaker grote kansen

13-01-2019 16:15

Ozymandias +159568

Inderdaad, maar hij zorgt er wel voor dat hij zo vaak in kansrijke positie komt dat hij alsnog relatief veel scoort. Hij is pas 16 jaar oud.

13-01-2019 16:16

RayJordaan +6850

Ja dat iig zeker, zie in Brobbey meer dan in Danilo.

13-01-2019 16:22

didierajax020 +2

Jezus Brobbey.. Dit is slecht man.

13-01-2019 16:15

Mokum<3destad +2312

Man Man man die Brobbey

13-01-2019 16:15

appeltje +116

Dat was de kans Brobbey

13-01-2019 16:14

behangdelul +32798

Die had mogen zitten Brobbey...in de 88ste minuut...sjees

13-01-2019 16:14

Ozymandias +159568

Brobbey krijgt de bal er dit weekend gewoon niet in, dat is duidelijk.

13-01-2019 16:14

ajaxwestland09 +29002

Blijft 2-2

13-01-2019 16:13

appeltje +116

pfff scheidsie

13-01-2019 16:11

behangdelul +32798

Kijk dat PSV eens druk zetten en kansen creeeren...oh wacht....ook al zo'n luizenploeg

13-01-2019 16:10

Inhartennieren +665

Inderdaad !

13-01-2019 16:11

Ozymandias +159568

Je zal eens stel kinderen en jonge volwassenen maar zo hun spelvreugde wegnemen en jezelf dan een jeugdtrainer noemen...

13-01-2019 16:13

BrandjeXL +81

Kap eens met dat gejank over hoe de tegenstander speelt. Wij zijn toch Ajax en wij zijn de beste dus laat ze er maar wat tegenover zetten.

13-01-2019 16:14

behangdelul +32798

Gejank? ik kijk voetbal, 90 minuten lang en dan wil ik twee ploegen zien die willen voetballen. Niet dit gekut. Maar in Engeland zal je ook vast wel voor Chelsea zijn geweest onder Mourinho oid...lekker de bus parkeren...

13-01-2019 16:18

BrandjeXL +81

Gejank ja, elk team heeft het recht om te spelen zoals zij wil. Ik ben ook geen fan van hun speelstijl maar het werkt klaarblijkelijk wel voor tegen Ajax. Dus zeg ik, laat Ajax er dan wat tegenover zetten.

13-01-2019 16:21

amthree +407

Echt hoor altijd dat gelul van hun met ''onze eigen spel spelen'' Ja de bal inleveren en counteren... Echt gewoon hun DNA counteren....

13-01-2019 16:16

altijdwelwat +7

Man man man wat een dramatisch niveau vandaag , gelukkig PSV nog slechter.

13-01-2019 16:09

Inhartennieren +665

Zaalvoetballers
Trap die bal toch gelijk voor de pot.

13-01-2019 16:08

Mokum<3destad +2312

Volgens mij heeft Johnsen meer dan 2/3 van de ballen die hij kreeg ingeleverd.

13-01-2019 16:01

altijdwelwat +7

Doet hij elke week ! Heeft heel af en toe een flits dan ziet het er ook meteen prachtig uit. Alles of helemaal niets speler , en meestal is het een helemaal niets speler.

13-01-2019 16:04

talent020 +7

leuke speler hoor die Kuhn kan zeker wel wat worden door

13-01-2019 16:01

ajax4ever01 +13

Lamprou kan echt niet.

13-01-2019 16:00

behangdelul +32798

Degene die verantwoordelijk is voor de keepers binnen Ajax mag vanmiddag nog zijn contract inleveren als je Lamprou en van Bladeren onder de lat laat staan of op de bank laat zitten.

13-01-2019 15:58

Ozymandias +159568

Inderdaad, die heeft het verschikkelijk gedaan de afgelopen jaren met keepers als Onana, Kotarski en El Maach...

13-01-2019 15:59

Ozymandias +159568

Natuurlijk is het nog maar afwachten maar beide hebben duidelijk veel potentieel. Alle jonge keepers maken regelmatig een blunder. Onana maakte meer blunders bij Jong Ajax dan Kotarski. Kotarski heeft goede reflexen, anticipeert goed, heeft een groot atletisch vermogen, heeft een goede lengte én heeft een goede pass in beide benen. Die jongen heeft enorm veel potentieel.

13-01-2019 16:07

behangdelul +32798

je kan diegene er ook op afrekenen dat er 2 mogen blijven zitten die er geen klote van kunnen.

13-01-2019 16:09

Ozymandias +159568

Dat kan je doen maar dat zou ik persoonlijk vreemd vinden.

13-01-2019 16:10

Mokum<3destad +2312

Heel slecht verdedigd. Als hij iets dichterbij de man stond en sneller druk gaf had die bal niet kunnen zitten. Nu lag die hele hoek open.

13-01-2019 15:58

X-RaY +3

Ongelooflijk wat slap. Gevalletje typisch Ajax weer.

13-01-2019 15:58

MaximilianRosse +9197

Kühn zit zeker wel op voetbal. Techniek druipt er vanaf.

13-01-2019 15:57

zivkabrimovic +261

Precies, fijne voetballer

13-01-2019 15:59

altijdwelwat +7

Leverd voorafgaand aan de 2-2 vrij makkelijk de bal in....

13-01-2019 16:02

de-Ajacied +8

Leuk die meevoetballende keepers maar ze komen allemaal zo’n 20 cm tekort

13-01-2019 15:57

Inhartennieren +665

Zo gaat het zo vaak.
Wij domineren, vallen aan, en de tegenstander scoort gewoon heel gemakkelijk.

13-01-2019 15:57

MankeNelis +7

Zet de deur ff open...

13-01-2019 15:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.