[Update] Ajax start inderdaad met Blind

door Thijs Zwagerman 54

[Update] Ajax start inderdaad met Blind

door Thijs Zwagerman 54

Laatst geüpdatet

Volgens Mike Verweij gaat Erik ten Hag dinsdagavond spelen met Daley Blind. De vermoedelijke opstelling van de Ajax-watcher van De Telegraaf verschilt daarmee van de opstelling bij Sturm Graz-uit.

Mocht de op Twitter verschenen opstelling voor het duel met Standard Luik kloppen, dan wordt Carel Eiting het slachtoffer van het inbrengen van de ervaren verdediger. Frenkie de Jong, die afgelopen week nog als centrale verdediger fungeerde, staat namelijk op het middenveld gepositioneerd. Aan zijn zijde staan Hakim Ziyech en Lasse Schöne, hetgeen betekent dat Donny van de Beek opnieuw op de bank begint.

In de verdediging staan naast Blind ook Nico Tagliafico, Matthijs de Ligt en Noussair Mazraoui. Op doel staat Andre Onana, terwijl de voorhoede wordt gevormd door Dusan Tadic, Klaas-Jan Huntelaar en David Neres. Om 20.00 uur wordt er afgetrapt in het stadion van Standard Luik.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana; Tagliafico, Blind, De Ligt, Mazraoui; Schöne, De Jong, Ziyech; Tadic, Huntelaar, Neres

Update - 18.50u (7 augustus 2018) - Ajax start inderdaad met Blind
Ajax start in de heenwedstrijd tegen Standard Luik inderdaad met Daley Blind in de basis. Het is voor Blind de eerste keer sinds zijn terugkeer dat hij in de basis begint, dit gaat ten koste van Carel Eiting. Frenkie de Jong schuift door de basisplaats van Blind een linie door en speelt tegen Standard Luik op het middenveld. Donny van de Beek zit, evenals tegen Sturm Graz, op de bank.

Opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Blind, De Ligt, Tagliafico; Schöne, De Jong, Ziyech; Tadic, Huntelaar, Neres
Wissels: Lamprou, Kristensen, Wöber, Van de Beek, Eiting, Labyad, Sierhuis

Volg het duel vanavond hier op Ajax Showtime!

In stijl het nieuwe seizoen binnen? Koop een WZAWZDB-zonnebril of bekijk de andere producten in de AS Webshop.

Lees meer over:
Plaats reactie

Lordniels +762

Het staat nog niet goed. Ze voetballen er constant door heen. Niet half druk zetten.

07-08-2018 20:15

HilversumNoord +0

Middenveld wordt totaal overlopen!

07-08-2018 20:14

HilversumNoord +0

Die gasten veel feller, behendiger. Snappen wat ze moeten doen. Kom op Ajax!

07-08-2018 20:13

Robinjo1988 +1

Neres toch niet op links he? Laat die jongen nou eens lekker op zn beste positie spelen..

07-08-2018 19:36

AltijdGelijk +1

Frenkie de jong op het middenveld!

Dat is morgen boden van Barca, Real, Man Utd!

Als Overmars het slim speelt gaat Frenkie voor 80 - 100 miljoen weg.

Hij is de baas op het veld, Let maar op.

07-08-2018 19:28

BrandjeXL +81

Nou nou nou, Frenkie is een heel groot talent dat weet iedereen maar ik vind hem nog te veel de postbode spelen, heeft toch 2/3 per wedstrijd dat ie aan rush begint en zichzelf vast loopt met balverlies al gevolg en tot slot vind ik hem nog te balverliefd waardoor de vaart eruit gaat.

07-08-2018 19:34

AltijdGelijk +1

Ja maar als hij dat nu al ook zou kunnen, dan is het de beste middenvelder ter wereld!

07-08-2018 19:36

BrandjeXL +81

Daar zit ook weer wat in. Fijne wedstrijd maat

07-08-2018 19:43

AltijdGelijk +1

Thanks ouwe jij ook!

07-08-2018 19:44

vijfennegentig +278

Traag centrum met de Ligt en Blind..als dat maar goed gaat...

07-08-2018 19:24

BrandjeXL +81

Beide positioneel ijzersterk wat wellicht nog belangrijker is.

07-08-2018 19:34

fc Barcelona_ke +19255

Prima opstelling maar blind moet op middenvelder spelen. zn snelheid in achterin maak ik wel zorg over..

07-08-2018 19:24

KingDusan +0

Oeh Frenkie op het middenveld, ik pak de popcorn

07-08-2018 19:24

hallo1 +0

Schöne dus ipv Van de Beek of Eiting.

Interessante keuze. Ik vind wel dat Ajax een goede ploeg heeft staan nu. Hiermee moet Standard Luik over 2 wedstrijden geen probleem vormen. Ik ben benieuwd.

07-08-2018 19:13

Fieldman +0

Dat AD is echt lachwekkend. Als sinds 2010 een aap elke week de opstelling random moest kiezen zou hij het beter hebben gedaan dan het AD.

07-08-2018 19:13

ghouleseddik +0

Veel voetbal op het middenveld. Lekker die ordinaire beukers van Standard helemaal zoek spelen.

07-08-2018 19:04

Bocarra +14

Het is lang geleden dat Ajax met zo’n sterke opstelling begon... ik heb er zin in!

07-08-2018 19:01

Tijndw +0

Ongelofelijk, Van de Beek moet gewoon echt starten voor Schöne!

07-08-2018 18:59

koenos1 +7978

Gelukkig ziet de staf ze iedere dag aan het werk;)

07-08-2018 19:01

ajax4ever01 +13

op basis van wat? Donny is zelf ook niet in goede doen hoor

07-08-2018 19:01

ST +23098

Waar baseer je dat op?

07-08-2018 19:05

off +26

Snap je verbazing niet zo. Althans niet op dit moment. Schone zat gisteren naast ten hag. Die zal echt niet gedacht hebben: als je toch geen basis staat heb je wel wat energie over om naast me te zitten.

07-08-2018 19:02

Ajax27 +19263

Want? Hij is gewoon niet in vorm. Vorig seizoen liep ie aan het einde ook op zn tenen doordat ie zich maar voor 70-80% kon geven. Laat m nu maar eens ff goed wat meer rust nemen en weer helemaal 100% worden. Er komen nog genoeg wedstrijden waar hij genoeg minuten zal maken.

07-08-2018 19:04

EricAjax1 +7602

op basis van?

07-08-2018 19:05

BrandjeXL +81

Komt vanzelf wel kerel. Denk aan je harstslag. Laat Donny aub eerst maar eens 100% topfit worden. Niet mee gaan met nutteloze oefenwedstrijden van Oranje en dat speelt ie Lasse vanzelf wel uit de basis.

07-08-2018 19:06

Web +178830

Dat heeft met de grote van de selectie te maken
Donny komt echt wel aan het spelen, ik denk zelfs zondag al
Schone zal nooit meer dan een wedstrijd in de week gaan spelen

07-08-2018 19:14

fc Barcelona_ke +19255

Whahahaha hij bedoelt vast op zaterdag

07-08-2018 19:25

JohanvanBasten +0

Eiting sparen voor Heracles

07-08-2018 18:18

trooop +3885

Laf, als dit waar is. Eiting heeft z’n kans dubbel en dwars gepakt en behoort te spelen.

07-08-2018 16:51

433metdepuntnaarlinks +1

Mega laf, het is idd niet zo dat Schone of Donny iets bewezen hebben. We moeten eens stoppen met de waan van de dag als graadmeter te pakken. Dat bedoel ik allerminst slecht tegenover Eiting, hij begint geweldig. Dat gezegd hebbende: er zijn meer goede spelers en die anderen hebben een rugzak vol ervaring in zulke duels. Er komen dit jaar weer 50 wedstrijden aan, je gaat Eiting echt wel veel zien spelen. Alleen we moeten niet doen alsof het zonder Eiting niet loopt.

07-08-2018 17:35

SjaakWolfs +4

Het seizoen is nog lang. Er komt nog genoeg speeltijd voor Eiting. Wees blij dat Ajax de luxe heeft om meerdere goede spelers op dezelfde positie op te kunnen stellen.

07-08-2018 18:09

BrandjeXL +81

Lul aub niet zo slap . Op basis van wat heeft het Eiting het meer verdiend dan de jongens die er wel in staan? Twee/drie aardige tot goede wedstrijden?

07-08-2018 18:57

Web +178830

Hier kan toch iedereen mee leven, zondag zal Eiting en Donny wel spelen
Wat een mogelijkheden hebben wij.

07-08-2018 19:06

433metdepuntnaarlinks +1

Al die geruchten qua opstelling en moet Donny/Eiting wel of niet in de plaats van Schone.

Ten Hag realiseert zich dat er ook een wedstrijd te spelen is na Luik, tegen Heracles zou het best kunnen dat Eiting en Donny beide starten en dat in de return Donny ook weer speelt. Of Eiting. Ten Hag heeft keuze te over en aangezien we meer dan 11 basisspelers hebben ben ik er enorm voorstander van om ook iedereen gematigd te rouleren. Niet de ene week je basis 11 en daarna allemaal je wissels, nee vanavond Schone - Frenkie - Ziyech en dan bijv Heracles met Eiting - Donny - Tadic (Labyad linksbuiten en Ziyech rust) en de return misschien weer Frenkie - Ziyech - Donny ... Het is maar een voorbeeld. Je kan op zo ontzettend veel manieren je wissels en reserves slim gebruiken. Luik is belangrijk, zeker weten. Als we nu al zo veel twijfels hebben bij de opstellingen, we krijgen straks weer een hele tijd een dubbel programma, dan zal dit eerder regelmaat dan uitzondering zijn. Denk aan Wober/de Ligt/Schuurs/Blind, Labyad/Tadic/Neres, Huntelaar/Dolberg, Mazraoui/Kristensen, Eiting/Schone/Donny, Tadic/Ziyech en Blind/Frenkie. Er is zo ontzettend veel te schuiven, iedereen heeft een andere voorkeur en 90% van al die voorkeuren werken ook prima, hou het lekker dynamisch en zorg fijn dat je eerste 16 constant scherp zijn. Dat lijkt ten Hag's plan.

07-08-2018 16:28

Bocarra +14

Precies. Het meest ervaren team moet indien mogelijk de Europese wedstrijden spelen. Die kun je in de competitie weer rust geven. Wat een luxe eigenlijk.

07-08-2018 19:03

Web +178830

Ja en niet een compleet nieuw team er inzetten wat Bosz deed, gewoon rouleren.
De meeste ervaring tegen de groten

Zondag kunnen Labyad, Eitng, Donny en Wober zo maar eens spelen

07-08-2018 19:10

Fieldman +0

Wat een prachtig team gaat er dan staan. Natuurlijk mag Schone er uit, en Huntelaar straks ook maar zoveel goede spelers. En eindelijk Frenkie op het middenveld.

Overigens is Ajax volgens de bookmakers net zo favoriet tegen Standard als tegen Sturm. Beide ploegen worden dus als even sterk ingeschat.

07-08-2018 16:23

Ajaxsupzuidned +0

Wissel gewoon Schone voordat hij weer totaal overlopen wordt

07-08-2018 16:14

Web +178830

Als het team goed staat word Schone niet overlopen.
Eiting zou het dan ook lastig krijgen.

07-08-2018 19:12

oudzuid2 +7294

Schone wel, Van de Beek en Eiting niet ...

07-08-2018 16:13

ETM +3

Kan er wel inkomen. Blind geeft Ten Hag de mogenlijkheid om Frenkie op het middenveld te brengen. Dan ook echt als aanvallende middenveldet en dat is zoals ik ook denk dat beter bij Frenkie past. Schone kan goed achter aanvallend ingestelde spelers spelen en is bovendien gewoon in prima doen. Als hij voor Eiting had gekozen had ik er ook prima mee kunnen leven, maar ik denk dat dit een keuze voor iets meer veiligheid is. Dat Schone standaard overlopen zou worden zoals ik hier lees is gewoon niet waar. Zaak is gewoon dat Ajax dan wel goed druk op de bal houdt.

07-08-2018 16:07

Cello +52981 moderator

We zijn vaak heel snel geneigd om puur naar de individueel beste spelers te kijken en die dan graag in de opstelling te willen zien. En daarin gaan wij vaak in de fout, want dat wil nameliojk niet per definitie zeggen dat het dan ook het beste team is. Ten Hag kijkt, meer nog dan de gemiddelde volger van Ajax, naar balans op het middenveld. En op basis daarvan kan ik me goed indenken dat ie dan op middenveld voor iemand als Lasse Schone kiest, zeker als de twee anderen op dat middenveld meer aanvallend ingesteld zijn. Daarbij denk ik dat Lasse nu nog iets meer dan Carel een wedstrijd kan 'lezen' en weet wat er nodig is en gevraagd wordt.
In dat opzicht kan ik heel goed plaatsen dat hij (nu nog) eerder kiest voor Schone dan voor Careltje Eiting. Maar dat kan gaande dit seizoen heel goed veranderen wanneer Carel niet alleen sterker wordt, maar ook meer ervarener. Dus een kwestie van tijd.

07-08-2018 15:56

Jarl1989 +4446

Goed verwoord. Tegen een kleinere eredivisie teams kunnen de anderen weer spelen. Zo kan je toch mooi rouleren in het elftal.

07-08-2018 16:02

Daminem +401

Niks mis mee. Wat hieronder al wordt gezegd, Eiting kan zaterdag weer starten in de basis voor Schone. Schone wordt echt ondergewaardeerd. Voorbeeldige prof, International van Denemarken, fijne traptechniek, ervaring en heeft het vorige keer tegen Sturm ook niet slecht gedaan. Laat de 'jonkies' maar veel wedstrijden in de competitie spelen tegen de FC Emmen en Fortuna enzo. En tweede helft in Europa. Ik ben hier blij mee!

07-08-2018 15:55

SjaakWolfs +4

Rare kop. In dit geval zou Ten Hag juist Eiting voor Blind wisselen. Niet andersom.

07-08-2018 15:38

Sampaoli +39374

Jammer als dit waar is. Eiting moet spelen boven Schöne, in mijn ogen.

07-08-2018 15:35

Piejotter +9

Zou mij niet verbazen. Ervaring en fysiek gaan meestal voor. Fysiek mankeert er niets aan Carel maar kan nog wel wat spiertjes ontwikkelen en ervaring mist hij dus nog. En Frenkie's uitzonderlijke talent staat buiten kijf. Sorry Carel maar jou tijd komt nog wel. Heel spannend hoe Frenkie vanavond presteert.

07-08-2018 15:34

Cello +52981 moderator

Natte vinger werk van Verweij. Inmiddels weten we dat Ten Hag pas anderhalf tot 2 uur voor de wedstrijd de basis vrijgeeft. Dus blijft afwachten.

07-08-2018 15:09

Michelinho +9

Idd, maar de kans is wel dat een verwachte opstelling van Verweij dichter bij de waarheid zal zitten dan een van het AD. Het AD dat dit schijnbaar ook zelf door heeft en zich vooralsnog niet aan een verwachte opstelling heeft willen branden.

07-08-2018 15:22

Redrum +96356

Haha ja het is wel opvallend dat er vandaag nog geen verwachte opstelling van het AD is opgedoken, al kan het natuurlijk ook dat AS deze hier gewoon niet meer plaatst. Het AD heeft zichzelf vorige week natuurlijk gigantisch voor lul gezet.

07-08-2018 15:36

Michelinho +9

Nee, ik heb gezocht op het AD: geen opstelling.

07-08-2018 16:00

tikkie takkie +1029

Het is wel een logische opstelling. Ten Hag heeft immers al min of meer aangegeven dat Blind zou starten. Eiting komt er wel en zal nog wel veel spelen dit seizoen. Schone kan ook belangrijk zijn met vrije trappen. Ik zie Donny en/of Carel nog wel er inkomen in de 2e helft. Ik verwacht een zware wedstrijd met dit warme weer en dan kan je ze als verse kracht goed gebruiken in de 2e helft. Ik ben erg benieuwd hoe Blind het gaat doen in de verdediging. Ik ben nog niet overtuigd van hem als centrale verdediger!

07-08-2018 16:20

Mokum_32 +1

Een middenveld met frenkie, schone en ziyech vind ik nogal aanvallend en weinig in balans, het zijn allemaal aanvallend ingestelde spelers. Bij deze cruciale uitwedstrijd zou ik toch blind op cvm zetten met ziyech en donny of frenkie, en wober als cv

07-08-2018 15:02

MrAFCA +292

Schone heeft vaak genoeg verdedigend gestaan en Frenkie heeft meestal zelfs als cv gespeeld. Dus qua balans moet dat wel goed zitten lijkt me. Al zou ik wel liever Eiting op de plek van Schone zien.

07-08-2018 15:23

Mokum_32 +1

Schone is van origine een 10 en frenkie is gewoon een middenvelder die cv staat voor de opbouw hoef ik volgens mij niet uit te leggen toch ?

Als jij denkt dat zo'n middenveld wel in balans is ben ik blij dat jij geen trainer van ajax bent.

07-08-2018 15:30

Pinpanter +3

Blind, Schone en F de Jong kunnen dat stofzuigen tussen middenveld en verdediging prima verzorgen en uitstekend schakelen tussen balbezit en verdedigen. Lijkt me een heel sterke invulling. Ik ben nog geen trainer van Ajax, misschien volgend jaar, kziewel of ik tijd heb.

07-08-2018 15:40

MrAFCA +292

Van origine ja, maar onder Bosz speelde ook altijd op ''6''. Frenkie is inderdaad een middelvelder, maar als je als middenvelder op de cv positie kan staan moet balans op het middelveld houden ook wel lukken lijkt me.

En geloof me.. je zou mij maar wat graag als trainer zien. Man wat zou jij genieten zeg!

07-08-2018 15:47

Gerbrand +157

Denk dat het “ wisselt Eiting voor Blind” moet zijn.

07-08-2018 14:34

PetrosQ +1

Toch wordt Schone altijd opgesteld i.p.v. in de duels sterkere Eiting en Van de Beek. Zou hij dan aan de bal zoveel meer brengen? Eiting is natuurlijk minder ervaren. Je wil niet dat we van sluik verliezen door een jeugdig foutje. Daarnaast is Van de Beek een type speler die ook vaak naast de spits komt, terwijl Schoje veelal onder de bal speel. Dan moet de rechtsbuiten daar we attent op zijn en waar nodig het gat van Van de Beek opvullen. Zouden dat de tactische overwegingen van Ten Hag zijn?

07-08-2018 14:18

Redrum +96356

Ik weet niet precies op basis waarvan Lasse nog de voorkeur krijgt, maar ik zie steeds minder redenen om hem er in te houden. Hij kan het simpelweg niet meer belopen en dat maakt Ajax kwetsbaar bij een tegencounter. Zelfs tegen Sturm Graz leverde dat al meerdere malen gevaar op, vooral in de Arena. Schöne is in mijn ogen echt alleen nog bruikbaar als je tegen een handbalverdediging speelt, maar ook dan zie ik zijn waarde afnemen. Frenkie op 6 en Donny naast Ziyech daarvoor lijkt mij beter eigenlijk. Zeker nu de ervaring gebracht wordt door Tadic en Blind.

07-08-2018 14:29

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

op basis van afstandschoten en vrije trappen.
heb je echt nodig als luik zich op gaat sluiten

07-08-2018 15:01

makaveli +957

Hij legt toch de balletjes nog lekker neer.

07-08-2018 15:50

Rujar +97

Liever Schone ipv van Van de Beek maar snap Ten Hag wel hij zoekt een bepaalde zekerheid. Hoop dat Van de Beek niet het kind van de rekening gaat worden en de 12de man is.

07-08-2018 14:07

ARUCAMBA +1

op korte termijn zal eiting het afleggen tegen schone, ten hag zal voor ervaring kiezen maar gedurende het seizoen zal eiting zich ten koste van schone in het elftal spelen

07-08-2018 14:06

makaveli +957

Schone word elk jaar gewezen tot de bank omdat er een een jonger alternatief is. In de loop van het seizoen blijkt dat we met hem toch beter spelen en staat hij gewoon weer basis :p

07-08-2018 15:49

Pinpanter +3

Ik denk gewoon, en dat verwachten er meer kennelijk, dat er veel meer gevarieerd wordt in de opstellingen. Dat vanavond het accent op ervaring ligt lijkt me logisch. Ook ten Hag kondigt dat switchen al wel aan maar dat deden wel meer trainers ; dan werden opeens wedstrijden tegen het rechter rijtje ook "altijd moeilijk" dus werd vastgehouden aan de basiself. Maar zeker met de korte zomerpauze en het WK zullen veel spelers gedurende het seizoen rust moeten krijgen.

07-08-2018 16:04

makaveli +957

T word nog lastig om zo'n selectie tevreden te houden. Tuurlijk is een brede selectie geweldig maar als spelers aantrekkelijke buitenlandse aanbiedingen krijgen en bij ons op de bank zitten dan is er erg lastig de boel bij elkaar te houden . Ajax had toch echt verwacht dat ziyech pleite was. Je hebt gewoon te veel middenvelders. De jong, de jong, shone, ziyech,eiting,vd beek,labyad evt blind en tadic. Das een. Hoop kwaliteit en spelers voor 1 linie.

07-08-2018 14:06

Maik +423

Ziyech heeft een vertrekwens ingediend en Blind speelt in de verdediging. Houd je 7 spelers over voor 4 posities (inclusief linksbuiten).

07-08-2018 14:22

makaveli +957

Blind kan ook op et middenveld. Voorin hebben we ook genoeg spelers om daar te concurreren net als in de verdediging. Er zullen hoe dan ook spelers met veel kwaliteit teleurgesteld worden

07-08-2018 15:46

Pinpanter +3

Ik krijg steeds meer hoop dat Ziyech blijft. Als hij ontevreden was omdat z'n rugnummer vergeven was dan heeft hij kennelijk dat vertrek al uit z'n hoofd gezet. En zo gedreven als hij speelde, vooral thuis tegen Sturm, dat was geen speler die met z'n hoofd bij een transfer zit.

07-08-2018 16:07

AlexIbarra +19352

Eiting speelt alles de laatste tijd en doet het naar behoren.

Denk dat Blind gewoon op de bank begint, en anders als Lcv

07-08-2018 13:59

Schöne82 +215

Logische leuze. Blind brengt natuurlijk veel internationale ervaring.
Schone zal in loop van seizoen vaker naar de bank verwezen worden vermoed ik. Maar nu nog het voordeel van de twijfel ivm met zijn ervaring.

Dat een vd Beek en Eiting nog regelmatig banken is toch prachtig als Ajax supporter. Precies wat bij een topclub zou moeten kunnen.

07-08-2018 13:59

b.hulshof +3798

Nog beter zou zijn Huntelaar op de bank en Neres in de spits. Ziyech gaat dan naar de rechtsbuiten positie en D.v.d Beek of Eiting op de plek van Ziyech.

07-08-2018 13:53

ghouleseddik +0

Je krijgt veel minnetjes, maar ik vind een voorhoede zonder diepe spits en met drie dynamische spelers zonder vaste positie (Ziyech, Neres en Tadic in dit geval) best een interessant gedachtenexperiment. Lijkt me lastig te verdedigen.

Maar op A.S. wordt helaas altijd heel fel gereageerd op proefballonnetjes, in plaats van daar gewoon eens inhoudelijk op in te gaan.

07-08-2018 15:23

Schwalbino +11

Ik denk dat Carel nu weg wil. /s

07-08-2018 13:51

Redrum +96356

Precies, twee weken geleden wilde Frenkie al weg omdat hij op de verkeerde plek werd gezet. Vorige week is Neres de deur uit gejaagd door hem op de bank te zetten voor Labyad en nu is Carel aan de beurt. Ajax is lekker bezig zo.

07-08-2018 13:52

Schöne82 +215

Ja want als ze naar buiten;and gaan spelen ze iedere week 90 minuten........
Er is concurrentie, en dat ie precies wat nodig is om iedereen scherp te krijgen. In topvoetbal zijn er maar weinig spelers die iedere wedstrdij spelen. Je moet het met minimaal 14-15 man doen die allemaal het idee hebben dat ze in de basis moeten

07-08-2018 14:02

esome +28

liever Donny gehad ipv Lasse. Lijkt me dat iets meer loopvermogen in deze wedstrijd nodig is.

07-08-2018 13:45

Lane 8 +2

Wat een fantastische opstelling zeg...

07-08-2018 13:40

SamW +1468

Slim. Ten Hag kiest voor ervaring tegen een fysiek sterke ploeg die over the hill kan gaan als het publiek erachter gaat staan. Schöne en Bind schrikken daar niet meer van. De jonge jongens mogen zaterdag tegen Heracles weer uitblinken en eventueel volgende week als de klus afgemaakt wordt. ;-)

07-08-2018 13:36

A'dam Oud-West +0

Misschien moet je je toch maar eens gaan verdiepen in de betekenis van 'over the hill'. Ik denk trouwens dat er maar weinig Ajacieden vanavond onder de indruk gaan zijn van het publiek. Vergelijkbaar met een volle kuip, maar dan wel met een plukje eigen supporters.

07-08-2018 13:41

Redrum +96356

Ik las trouwens op voetbalprimeur dat er van de 27.000 kaarten er slechts 17.000 zijn verkocht. Het is dus lang geen volle bak bij Luik. Geen idee of het waar is natuurlijk, maar zou kunnen.

07-08-2018 13:53

fc Barcelona_ke +19255

Jongeling die heeft 2 sterke wedstrijden gespeeld gaat gepasseerd? Ongelooflijk zeg

07-08-2018 13:29

MJ98 +0

Een aankoop van 20 miljoen laten banken is ook niet slim. Carel gaat zijn kansen nog wel krijgen dit seizoen. Speelde idd erg goed en vind het wel sneu voor hem.

07-08-2018 13:30

Spuit11 +1301

Er is zaterdag ook nog een wedstrijd en seizoen is lang.

Niks mis met de opstelling.

07-08-2018 13:30

M.Olsen +3

Hahahahaha reactie van de dag, na 2 wedstrijden Sturm Graz Eiting in de basiself laten Blind laten banken/De Jong of De Ligt eruit halen haha

(En dat is op een wedstrijd dag een flinke prestatie)

07-08-2018 13:33

14Abdelhak14 +600

Dit is pas een domme reactie. Tuurlijk wil hij de Ligt en Frenkie er niet uit hebben en Blind ook niet denk ik. Neem aan dat hij gewoon blind-de ligt achtering wilt en een middenveld met eiting de jong en ziyech en dus zonder Schone.

07-08-2018 13:41

Pieter433 +0

Eigenlijk kun je nu al stellen dat Onana, Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico, Frenkie, Ziyech, Tadic, Huntelaar en Neres onomstreden basisspeler zijn. Omdat de alternatieven minder (of minder in vorm) zijn en diverse spelers o.b.v. hun transfersom, salaris en status (zullen) spelen. Er is dus maar 1 flex-plek voor Schone, Eiting, Van de Beek en Labyad. Dat biedt voor sommigen erg weinig perspectief (zolang Ziyech blijft en niemand geblesseerd raakt).

07-08-2018 13:27

BRR59 +356

Ik ben het niet met je eens.
Dit weekend ziet de opstelling er echt wel anders uit. Huntelaar zal niet spelen, mag namelijk niet geblesseerd raken. Tadic betwijfel ik ook. Zijn ze zuinig op. Heeft WK in de benen. Blind zit in de opbouw fase. Mazraoui onbetwist. Hij is wel goed, maar onbetwist. Zo kun je doorgaan. Een team is zo goed als zijn bank. Die bank moet je dam wel tevreden houden. Dus 1 flex-plek lijkt me niet.

07-08-2018 13:46

Pieter433 +0

Wat Mazraoui betreft. Denk jij dat Kristensen er nog in komt? Orejuela sowieso niet. Dat er enigszins gerouleerd gaat worden denk ik ook wel, maar in Europese en topwedstrijden Eredivisie, zie ik deze 10 wel spelen. Enige twijfel heb ik bij Huntelaar, afhankelijk van of Dolberg in vorm komt. Los van de rechtsback- en spitspositie blijft er in de topwedstrijden 1 flex-plek voor Schone, Eiting, Van de Beek en Labyad.

07-08-2018 13:59

BRR59 +356

In jouw commentaar heb je het niet over eredivisie of Europa. Ik denk dat het klopt als je stelt dat daar verschil in zit.
In de eredivisie kun je ook met 3 verdedigers en een ruit op het middenveld spelen. Vanavond zou je ook met Neres in de spits en Tadic en Hakim op de vleugels kunnen spelen. Ik las dat de 2 centrale verdedigers van Standard statisch zijn. Dus laat Neres ze helemaal gek maken.
Er zitten in deze selectie zoveel mogelijkheden en kwaliteiten dat je mits je er gebruik van maakt iets heel moois mee kan doen. Ik denk dat ten Hag dat kan.

07-08-2018 14:29

Pieter433 +0

Idd. biedt 3-4-3 ruimte voor 2 van de 4 i.p.v. 1 van de 4. Goed punt. Ik redeneer vanuit 4-3-3 en met iedereen op zijn "eigen" positie, maar Ten Hag zou idd. kunnen schuiven met spelers. Laten we hopen dat Ten Hag ze tevreden kan houden.

07-08-2018 14:43

de_pitbull +0

Oei, van de Beek weer op de bank. Wel goed natuurlijk zo'n concurrentiestrijd. Eiting klopt ook goed op de deur.

07-08-2018 13:23

Redrum +96356

Ja als er nu niemand meer vertrekt dan moeten er helaas een paar jongens teleurgesteld gaan worden.

07-08-2018 13:27

makaveli +957

Had de jong voor schone gedaan. En dan Donny voor eiting

07-08-2018 13:15

BRR59 +356

Die gaan dit weekend spelen. Ten Hag is verstandiger dan Bosz.

07-08-2018 13:21

insectenverdelg +23600

Denk ik ook. Gewoon veel rouleren als je zon druk programma hebt. De selectie is er breed genoeg voor, en je houdt meer spelers tevreden. vergeet niet dat we in 6 weekjes zometeen wss al een hele groepsfase Europees hebben gespeeld.

07-08-2018 13:23

Ferd +38681

Ten Hag heeft vooral veel meer keuze dan Bosz

07-08-2018 13:29

Pieter433 +0

Is dat zo? Bosz had Bazoer, Riedewald, Tete, Gudelj en El Ghazi op de bank. Alle 5 minimaal een jaar basisspeler onder De Boer.

07-08-2018 13:33

BRR59 +356

Bosz had ook veel meer keus. Hij maakte er geen gebruik van.

07-08-2018 13:48

altijdwelwat +7

Jammer , maar momenteel wel de wissel die de minste kapitaal vernietiging met zich meebrengt. Eiting is in principe een jongere versie Blind met dezelfde plussen ( passing , overzicht) en dezelfde minnen (ernstig gebrek aan atletisch vermogen). Kwaliteit verschil tussen beide is niet extreem groot , Blind heeft wat meer ervaring en dat zal de doorslag hebben gegeven.

07-08-2018 13:10

insectenverdelg +23600

Ik heb Eiting zien wegdraaien afgelopen pot, zo kort om de as, dat heeft Blind nooit gedaan en gaat ook niet snel gebeuren denk ik.

07-08-2018 13:24

Amsteraaij +2272

ook de verkeerde kant op zien draaien. eiting speelde goed maar niet foutloos. prima wissel dit

07-08-2018 13:26

off +26

Had toch schone ee uit verwacht. Als je naar verschillende rollen op het middenveld kijkt zou schone toch meer. Op een de Jong lijken dan een eiting .

07-08-2018 13:09

Pieter433 +0

Vorig seizoen is Siem de Jong veelvuldig ingevallen en Ekkelenkamp drie keer. Ik ben blij dat Ten Hag (later dan wij op AS) in ziet dat zij kwaliteit te kort komen. Labyad laat hij ook terecht op de bank, geen vriendjespolitiek. Als Van de Beek laat zien dat hij met zijn kwaliteiten in de basis hoort dan heb ik er wel vertrouwen in dat Ten Hag hem weer gaat opstellen.

07-08-2018 13:06

Amsterdam Loyals +2030

Top opstelling.. op termijn Donny weer terug op plaats Lasse. En tegen mindere tegenstanders ook gewoon Eiting, Sierhuis en Wober kansen blijven geven..

07-08-2018 13:05

blava +2

Schone zal niet spelen. Te langzaam. Vorige week in Graz lag het middenveld open doordat Schone veilig op de middenlijn bleef hangen. v.d Beek zorgt voor diepgang. Met Tadic, Schone Blind en Ziyech moet zo'n speler meedoen. Anders wordt het een potje breien.

07-08-2018 12:55

AjaxBaggio +2

1e kwartier zal Standard erg hoog pressen (doen ze vrij vaak). En dat met het fanatieke publiek erachter.

1 foutje en je staat 1-0 achter. Dus ergens wel begrijpelijk dat Ten Hag hier voor wat meer ervaring kiest (al zie ik zelf ook liever Eiting)

Als iedereen blijft gaat Ajax sowieso veel rouleren. Dus Eiting gaat zijn minuten echt wel maken.

07-08-2018 12:54

masterrr +1

Logische opstelling, Erg benieuwd of De Ligt en Blind een klik hebben in t veld en elkaar kunnen aanvullen.

07-08-2018 12:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.