[Update] Agent Dest: 'Geen concrete belangstelling Barça'

door Bart Veenstra 22

[Update] Agent Dest: 'Geen concrete belangstelling Barça'

door Bart Veenstra 22

Laatst geüpdatet

De kans dat Sergiño Dest naar FC Barcelona vertrekt is 'bijzonder groot'. Dat meldt Veronica Inside vrijdagochtend. Het medium zou van betrouwbare bronnen hebben vernomen dat de rechtsback zo goed als rond is met de Catalaanse topclub.

Naar verluidt zou FC Barcelona het nieuws nog niet naar buiten willen brengen vanwege de coronacrisis. Dest leek lange tijd op weg naar Bayern München. De geruchten over een mogelijke overgang naar de Duitsers kwamen zelfs weer op gang in de afgelopen dagen.

Toch lijkt Dest nu naar FC Barcelona te vertrekken, mits de bronnen van Veronica Inside de waarheid spreken. In een eerder interview met Bleacher Report gaf Dest al aan dat het 'een droom' zou zijn om voor FC Barcelona te spelen.

Update - 10.40 uur (15 mei 2020) - Zaakwaarnemer Dest: 'Geen concrete belangstelling Barça'

FC Barcelona heeft zich op dit moment niet gemeld bij Ajax of bij de zaakwaarnemer van Sergiño Dest. Dat meldt Ajax-watcher Mike Verweij van De Telegraaf. Joes Blakborn, de zaakwaarnemer van Dest, reageert op de geruchten die werden verspreid door Veronica Inside. 'FC Barcelona heeft weleens geïnformeerd naar de situatie van Sergino, maar dat was het. Er is geen concrete belangstelling. Niet bij mij gemeld en niet bij Ajax.'

Denk jij dat Dortmund en Schalke 04 in de Kohlenpott-derby gelijkspelen? Zet in en krijg 4,30 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

TurboUrby +0

Jammer. Eindelijk een moderne offensieve back, uit eigen opleiding ook nog, en dan is ie na 20 potjes weg. Waarschijnlijk vang je er ook geen bijzonder bedrag voor. Echt heel erg jammer.

Op basis van de vertrekkende spelers, het huidige materiaal en het aankoopbeleid dat vaak nogal een blinde vlek vertoont qua inschatting van de juiste type's, kan het wel eens een vervelend jaar worden. Al zal de Eredivisie er ook niet op vooruit gaan.

15-05-2020 13:34

Ozymandias +159568

Ajax gaat er met Mazraoui in plaats van Dest op rechtsback niet of nauwelijks op achteruit. Wat zou jij trouwens een "bijzonder" bedrag voor Dest vinden? Het lijkt me sterk dat Ajax een vervelend seizoen tegemoet gaat. Zelfs als naast Ziyech ook Veltman, Tagliafico, Onana, Vd Beek en Dest vertrekken houdt Ajax met bijvoorbeeld Kotarski; Mazraoui, Schuurs, Blind, Martínez; Marin, Eiting/Lang, Gravenberch; Neres, Tadic en Promes een redelijk fundament over. Als het Overmars lukt om twee/drie goede aankopen te doen kan Ajax juist een prachtig seizoen tegemoet gaan.

15-05-2020 14:00

Aspers73 +3236

Ik vind er met Mazraoui veel meer voetbal in het team komen.

15-05-2020 14:07

TurboUrby +0

Marin, Lang, Gravenberch als middenveld? Veel succes.

Mazraoui is minder dynamisch. Dynamiek is iets waar we sinds de FdB jaren al moeite mee hebben. Mazraoui is ook 3 jaar ouder. Dest bezit meer potentie. Is verder ook sneller, haalt een hoger rendement, en heeft een betere individuele actie. Mazraoui is een prima speler. Maar geen specialist als back. Dest wel.

15-05-2020 14:51

Ozymandias +159568

Marin wordt onderschat doordat hij slecht speelde in een rol die niet bij hem past. Als Vd Beek vertrekt komt Marin waarschijnlijk in een rol te spelen die hem wel ligt en dan is hij een redelijke speler voor Ajax. Lang heeft het bij FC Twente goed gedaan en verdient een kans in de basis. In de wedstrijden die hij in het eerste speelde deed hij het niet minder dan Dest het als rechtsback deed in de meeste wedstrijden.

Mazraoui heeft heeft een betere pass- en traptechniek en een hogere spelintelligentie dan Dest. Hij heeft niet het loopvermogen en de drive van Dest maar kan wel alsnog de gehele flank bespelen. Hij heeft zeker geen gebrek aan dynamiek. Daarbij kan Mazraoui beter als inverted back het middenveld versterken en dat is voor een moderne back (zeker bij een club als Ajax) net zo belangrijk is als het vermogen om als wingback de gehele flank te bespelen. Mazraoui vind ik veel beter in de opbouw terwijl ik Dest maar iets beter in de aanval vind. Dest heeft misschien meer potentieel maar daar ik vind Mazraoui vooralsnog beter. Ik vond de wisselwerking tussen Ziyech en Mazraoui in het vorige seizoen ook veel beter dan de wisselwerking die Dest had met en de spelers die het afgelopen seizoen op rechtsbuiten speelde. Dest leek nooit goed aan te voelen wat de rechtsbuiten ging doen en ging daardoor te vaak binnendoor als de rechtsbuiten een actie naar binnen maakte en buitenom als de rechtsbuiten juist zijn actie op de vleugel aanging. Dat komt natuurlijk vooral door onervarenheid maar ook deels door een gebrekkige spelintelligentie.

15-05-2020 15:14

trooop +3885

Modern en offensief, dat mag dan zo zijn, maar dat zegt eigenlijk niks over z'n kwaliteiten. Zoals dat hij bijvoorbeeld maar 1 versnelling heeft: de hoogste. En weinig gevoel voor timing met passen, weinig feeling met z'n medespelers, weinig ritmebepalende kwaliteiten, zoals bijvoorbeeld mazraoui allemaal wel heeft. Geen speciaal inzicht, geen speciaal oog. Hij heeft veel ruw talent, zo'n balbehandeling op zo'n hoog tempo zie je ook niet vaak. Maar bij dest raast het maar door en doet het maar raak, overdreven gesteld. Volgens mij zit er achter al dat strakke gedoe minder inhoud dan je op het oog zou denken. Zoals het een amerikaan betaamt, eigenlijk.
De luiige stijl van mazraoui spreekt me ook nog eens veel meer aan, dus wmb zou een vertrek van dest geen ramp zijn.

15-05-2020 14:50

TurboUrby +0

Hij is net 19. Een speler van 19 beordeel je op potentie. Niet als finished product.

Modern en offensief zegt iets over het type speler dat hij is. Een type waar we na jaren aanploeteren met veredelde CVs en reuzen zonder wendbaarheid op die posities naar snakte.

Van die blijkbaar verkeerde versnelling en zogenaamde gebrek aan feeling met ploeggenoten of gevoel voor passing heb ik weinig last gehad in de wedstrijden tegen PSV (2x), Feyenoord, Valencia, Lille, Groningen etc. Wedstrijden waarin Dest bij de uitblinkers hoorde, structureel assists en keypasses leverde, en met regelmaat betrokken was bij combinaties met medespelers op hoge snelheid.

15-05-2020 15:00

trooop +3885

Ik beoordeel hem ook op potentie. We hebben net een tijdje oa sinkgraven en mazraoui als backs gehad. En ik heb het nergens over een verkeerde versnelling. Dest is gewoon een mooi talent en een goeie speler, dus dat hij wat goeie potjes heeft gespeeld is niet zo gek. Maar zodra clubs als bayern en barca serieus worden kom je wat mij betreft langs een nieuwe meetlat te liggen.
Ben het wel met je eens dat komend seizoen waarschijnlijk weer een rukseizoen wordt. Het is hoog tijd voor een trainer met iets andere ideeën.

15-05-2020 17:56

Jornnn +5

Je beoordeelt alleen een speler van 19 op potentie als zijn intentie is om tot zijn 22e te blijven. Dest wil morgen weg en dan beoordeel je hem dus op het niveau dat hij nu heeft.

15-05-2020 23:20

markk +8904

Ook een moderne offensieve back moet goed kunnen verdedigen, daar ontbreekt het soms bij zowel Mazraoui als Dest aan. Ik denk dat Dest meer potentie heeft en ik snap wel wat clubs als Bayern in hem zien maar op dit moment is Mazraoui beter en bonkt Timber op de deur dus gun ik hem deze transfer van harte.

15-05-2020 15:08

TurboUrby +0

Bijna geen enkele moderne offensieve back kan puur verdedigen. Marcelo, Alba, Alexander-Arnold, Cancelo, Alves, Bernat, Bellerin, Zinchenko, Kurzawa en zon beetje elke andere aanvallende back bij welke club dan ook is kwetsbaar in puur defensief opzicht. Verdedigen als back bij een club die vooruit wil doe je grotendeels op basis van snelheid en wendbaarheid. En door proberen kort te zitten. Zoals Dest bv deed tegen Bergwijn.

Zijn vertrek is geen absolute ramp inderdaad. Maar gewoon erg jammer.

15-05-2020 15:22

Ozymandias +159568

Alexander-Arnold is dit seizoen positioneel gezien verdedigend wel goed. Ik vind het vertrek van Dest ook jammer maar om de speler die hij bij Ajax had kunnen worden (als hij nog een paar seizoenen was gebleven) en niet om de speler die hij het afgelopen seizoen al was.

15-05-2020 15:27

RusselWestbrook +21

Dit is echt zo'n flauwekul. Heb je Marcelo wel eens zien verdedigen? Dat ziet er vaak niet best uit.

Maar dat maakt allemaal geen flikker uit, want Marcelo is aanvallend, met en zonder bal, van zo'n enorme waarde dat de rechtsbuiten van de tegenstander helemaal kapot is van het constant achter Marcelo aanlopen en amper nog aan aanvallen toe komt.

15-05-2020 16:23

ovdw +34

Ik begrijp werkelijk waar niet dat er zoveel Ajacieden die zijn talent niet op waarde schatten hier.

Waarschijnlijk dezelfde Ajacieden die hier altijd getwijfeld hebben aan bv. Eriksen en B. Traoré destijds en wel wild worden van een Klaassen.

Deze jongen is 19 jaar, prima tweebenig, is gigantisch snel, hoge handelingssnelheid, goede dribbel, en een drive. Noem mij een paar betere backs, die 20 jaar of jonger zijn? Enige minpuntje is wellicht z'n lengte.

Als absolute Europese topclub zou ik het zeker aandurven hem te halen.

Ik vind het een fantastiche gast. Ik vind het dan ook heel jammer dat ie voor de USA heeft gekozen.

Mazraoui is ook prima voor ons, maar (in potentie) aanzienlijk minder dan Sergino.

15-05-2020 12:48

ovdw +34

Een betere (centrale) verdediger ja...

15-05-2020 13:25

Ozymandias +159568

Jurriën heeft een goede inspeelpass maar mist verder het voetballende vermogen om als inverted back het middenveld te versterken en de drive en het loopvermogen om als wingback de gehele flank te bespelen. Ik hoop enorm dat Ajax niet weer de fout maakt om een kleine centrale verdediger als back te misbruiken.

15-05-2020 13:26

TurboUrby +0

Helemaal eens.

15-05-2020 13:34

EuforischeRealist +15590

Komt misschien ook omdat de eerste vereiste als back niet tweebenig en een goede dribbel zijn?

Die lengte is geen probleem denk ik, dat is als back geen noodzaak. Kunnen verdedigen of positioneel goed staan zijn veel belangrijker en daar ontbreekt het (nog) aan bij hem.

15-05-2020 15:33

ovdw +34

Kijk dit bedoel ik dus. Laten we het houden op een verschil van mening.

Ik heb liever een type Dest dan een type Veltman op rechtsback staan, tegen iedere tegenstander, zonder uitzondering.

15-05-2020 17:18

trodat4030 +96856

Grappig om te zien hoe de psyche vd mens werkt.

Dit is echt een artikel om met een bak popcorn de reacties te lezen en hoe iedereen het met elkaar eens is dat hij er geen fuck van kan. In oktober was hij nog de beoogde rechtsback van Oranje voor de aankomende 10 jaar, maar dat is iedereen allang weer 'vergeten' (lees: heeft men verdrongen).

'Kluivert moet bijtekenen, Kluivert moet bijtekenen!' Kluivert tekent niet bij: 'Kluivert kan er niks van, hij kan er niks van.' 'Dest moet in Oranje, staat ie 10 jaar basis!' Dest kiest voor USA; 'Dest kan er niks van, Dest kan er niks van!' Nu wachten tot Gravenberch niet bijtekent, kan ie ook opeens niks meer. Blijkbaar hebben mensen deze leugens tegenover zichzelf nodig om te dealen met teleurstellingen..

Echt kostelijk.. En ja, kom maar met de minnetjes hoor, elke min is een bevestiging voor mij :-)

15-05-2020 11:30

MitsjollAjax +1241

Dest kan er als rechtsbuiten vrij weinig van. Kluivert had zeker moeten bijtekeken maar wel voor normaal salaris. Ik ben geen Gravenberch fan dus als die graag zijn zakken wil vullen dan moet die dat vooral doen

15-05-2020 11:43

Jornnn +5

Precies. Gravenberch kan zeker wat worden, maar als hij nu vertrekt is het niet zo dat we er slechter op worden.
Dest is ook prima op te vangen door Mazraoui (die ik all round ook beter vind).

15-05-2020 11:52

Superjodeuh +0

Net als dat mensen om minnetjes vragen waardoor ze er in praktijk minder krijgen, wat ze nodig hebben om meer bevestiging te krijgen :-)

15-05-2020 11:44

trodat4030 +96856

Zeker, dat is absoluut een stukje (bewuste) manipulatie. Zie je dat het idd zo werkt? Net als Ajax die vraagt of je je geld terug wilt van je sk of dat je de club wil steunen, iedereen wil de club wel steunen. Je zou maar tegen je Ajaxvrienden zeggen dat jij wél je geld terug hebt gevraagd.... Ook manipulatie van de koude grond, maar het werkt wel..

15-05-2020 12:51

RusselWestbrook +21

Huh? Ik geef eigenlijk nooit minnetjes, maar mensen die janken over minnetjes krijgen er bijna altijd één.

15-05-2020 12:59

trodat4030 +96856

Boehoehoe! ;-)

Weer terug op die pulpsite van die amateurs trouwens?

15-05-2020 13:03

RusselWestbrook +21

Ja natuurlijk, het is, onbegrijpelijk, de enige ajax fansite met een beetje publiek.

Maar als het je stoort dat ik kritiek geef dan geef je me toch gewoon een ban, zoals jullie wel vaker gedaan hebben? Aangezien het beter maken van de site duidelijk niet tot de opties behoort en ik niet van plan te stoppen met zeiken, lijkt het me beter om gewoon een Noord Korea te doen en maar weer een keer te proberen mij te bannen.

15-05-2020 13:20

Ozymandias +159568

ALs je de wedstrijdverslagen terugleest kan je zien dat er ook tijdens het seizoen al behoorlijk wat kritiek op Dest was. Ik zou het jammer vinden als hij vertrekt (want hij heeft zeker potentieel) maar als hij zelf al wil vertrekken lijkt het me verstandig om een groot bod op hem te accepteren. Het is namelijk niet verstandig om speeltijd in hem te investeren als hij al zal vertrekken voordat Ajax die investering sportief gezien kan terugverdienen. Dan kunnen ze die speeltijd beter in de iets minder talentvolle Mazraoui investeren.

15-05-2020 11:52

trodat4030 +96856

O ja, heb je die allemaal teruggelezen? Was dat vóór of ná zn besluit om voor USA te kiezen?

15-05-2020 12:45

Ozymandias +159568

Waarom zou ik ze allemaal moeten teruglezen om te weten dat Dest al tijdens het seizoen behoorlijk wat kritiek kreeg hier op AS? Ik zie niet in wat zijn keuze voor de VS te maken heeft met de kritiek die hij tijdens wedstrijden op zijn functioneren bij Ajax kreeg.

Om voor mij persoonlijk te spreken. Ik heb regelmatig kritiek op Dest gehad maar heb zijn keuze voor de VS verdedigd. Toen het bericht kwam dat Bayern een bod van 20 miljoen op Dest zou doen schreef ik dat Ajax gek zou zijn als ze dat niet zouden accepteren terwijl het toen nog niet duidelijk was of Dest daar zelf interesse in had. Dest is een (zeer) talentvolle speler maar 20 miljoen euro voor iemand die pas een handje vol goede wedstrijden heeft gespeeld is een absurd bedrag. Zeker gezien het feit dat Ajax ook Mazraoui in huis heeft.

15-05-2020 13:23

JariJari +15255

Zoals meestal het weer helemaal eens met Ozymandias

15-05-2020 16:25

DeKenner +9314

Ik ben het met je eens dat de meningen over een speler hier direct omslaan als er ook maar een GERUCHT is dat de speler onze prachtige club misschien gaat verlaten.. als ik zo’n speler was en ik zou dat soort kortzichtige reacties van ‘mijn’ fans lezen, dan werkt dat niet echt motiverend. Dat gezegd hebbende lag de situatie bij Kluivert wel wat anders. Die acteerde clubliefde maar gaf zelfs nog een schop na.

15-05-2020 13:12

Redrum +96117

Of misschien hebben mensen de afgelopen wedstrijden niet met hun rug naar de tv gezeten en gewoon de wedstrijd met de ogen aanschouwt. Dest heeft al een hele lange tijd niets fatsoenlijks meer laten zien en heeft bewezen alleen maar met zichzelf bezig te zijn. Dan trekken veel mensen de conclusie dat we hem niet gaan missen en dat vind ik vrij logisch. Toen hij begon dit seizoen liet hij veelbelovende dingen zien, maar eigenlijk vanaf het moment dat de interesse van Bayern kenbaar werd ging het heel rap bergafwaarts met Dest.

15-05-2020 14:09

Voetbalpraat +12

Off topic : is er al wat nieuws rondom het huur contract van Juan Castillo, en of Ajax de optie tot koop bedingt?

15-05-2020 11:17

DrFootball +15144

Kan mij herinneren ergens te hebben gelezen dat Ajax voor 1 mei een beslissing moest nemen. Als dat klopt moeten we er vanuit gaan dat de optie niet is gelicht.

Zou het kunnen begrijpen, omdat ik hem als 1 van de oudste van Jong niet heel opvallend vond. Aanvallend was het goed, maar verdedigend mager. Denk dat ze inzetten op Wijndal bij een vertrek van Nico.

15-05-2020 15:28

EuforischeRealist +15590

Ik was vele malen meer onder de indruk van Mazraoui in zijn debuut seizoen dan van Dest dit seizoen. Dest kan echt wel een goede back worden maar ik vind dat hij nogal gehyped is de afgelopen maanden, als een Bayern of Barca daar inderdaad 20+ miljoen voor wil betalen dan wist ik het wel.

15-05-2020 10:55

MankeNelis +7

Hij stond er omdat Mazra geblesseerd en uit vorm was. Ik zou dat dravertje meteen verpatsen. Hij staat er puur voor zichzelf en is in niets een Ajacied.
Barça wou alleen ruilen, wie komt er dan deze kant op ipv Dest?

15-05-2020 10:48

Ozymandias +159568

Dest is een groot talent maar ik vond hem het afgelopen seizoen niet goed spelen. Doordat hij een goede dribbel heeft werd er al snel over hem geschreven dat hij eeng groot voetballend vermogen heeft maar zijn pass- en traptechniek is ondermaats en zijn 'decision-making' is dramatisch. Daardoor was de invloed die hij had als hij in balbezit kwam vaker negatief dan positief.

Ik hoop dat Ajax het contract van Mazraoui tot minstens medio 2024 verlengt want in mijn ogen heeft die bijna alles wat een moderne back van Ajax moet hebben. Hij heeft de dynamiek en voetballende kwaliteiten om als inverted back het middenveld te versterken en als een wingback de gehele flank te bespelen. Ik denk dat hij zich de komende jaren tot een geweldige back kan ontwikkelen.

15-05-2020 10:47

Wereld +1

Ik ben ook meer fan van Mazraoui want hij kan een hoger niveau halen dan Dest, maar zijn ondergrens moet wel snel omhoog.
In het CL-jaar had hij maar 2 hele matige wedstrijden (waarvan 1 tegen Vinicius, dat kan nog wel) maar die wedstrijd tegen Feyenoord was gewoon schandalig.
Dit jaar leek hij sowieso niet scherp, al deed hij het uit tegen Chelsea weer uitstekend na zijn blessure, maar in zo'n wedstrijd is iedereen gefocust.
Hij kan wel wat leren van de drive van Dest.

15-05-2020 11:04

Ozymandias +159568

Ik denk dat Dest meer potentieel heeft dan Mazraoui. Alleen heeft Ajax niets aan dat potentieel als Dest nu al aan een vertrekt denkt.

15-05-2020 11:51

Bjorn +12555

Als het bedrag maar hoog genoeg is. Speler met veel potentie, maar met Veltman en Nous voor Ajax-begrippen prima alternatieven.

15-05-2020 10:37

Amp +37800

En die betrouwbare bron is zeker valentijn of iemand anders bij de telegraaf...? Zou wel een mooie stap zijn voor hem, of ie aan de bak komt is een tweede maar ze zullen wel bezig zijn met renoveren en ook voor de commerciële doeleinden in de vs willen gebruiken. Zie m graag blijven, maar als ie weg wil hoop ik toch dat ajax barca financieel ff flink uitknijpt. Nogal apart dat je spelers aankoopt voor (als t goed is) miljoenen, maar je huidige spelers wel vraagt dik geld in te leveren. Mag hopen dat dat niet wordt betaald uit de overheidssteun.

15-05-2020 10:36

FWAjacied +3888

Dat lijkt me toch niet, anders had De Telegraaf het zelf wel gemeld.

15-05-2020 10:38

AFCAfan93 +0

Nou mooi toch hij verkloot zijn carrière prima mazraoui eerste back veltman back up en met het geld wat je voor dest krijgt kan je proberen een creatieve speler de halen een Gomes alvarado of carrascal.

15-05-2020 10:35

JordanAFCA +22481

Gratis geld

15-05-2020 10:33

WZAWZDB14 +4620

Sorry hoor, maar speelt Dest zn eerste seizoen nou zo goed dan?

15-05-2020 10:33

Redrum +96117

Fantastisch! Ik heb werkelijk helemaal niets met deze speler. Zit geen greintje (voetbal)intelligentie in die jongen. Een blinde draver langs de zijlijn die de laatste maanden van het seizoen zijn verdedigende taken totaal negeerde. Ideaal als je deze speler nu voor een beetje leuke prijs kan verkopen.

15-05-2020 10:32

Mikenick +2596

En ook nog eens in weinig een Ajacied die toont dat zijn droom spelen in Ajax 1 is. Gelijk weg voor het grote geld. We gaan hem niet missen.

15-05-2020 10:50

MaximilianRosse +9197

Met alle respect voor Dest, leuk spelertje maar echt niet heel bijzonder. Maakt nog genoeg fouten en vindt zichzelf erg goed. Lekker laten gaan. Als je er 20 miljoen voor krijgt dan is dat de jackpot in deze corona tijd.

15-05-2020 10:30

AFCA. +3279

Slimme zet van Barcelona. Die hebben de komende 10 jaar hun nieuwe Dani Alves.

15-05-2020 10:28

OuweDibbes +11925

Dit is mede mogelijk gemaakt door de solidariteit bijdrage van de Nederlandse en Duitse belastingbetaler.

15-05-2020 10:27

Ajaxxxisdebeste +6

Haha op basis waarvan die 5 goeie wedstrijden of die 15 toen die niet thuis gaf. Talentvol maar veeeeeeeeeel te vroeg. Andere kant voor Ajax prima te vervangen en geld is hard nodig dus je huid duur verkopen.

15-05-2020 10:27

AjaxDordt +14049

Ik breng hem op de fiets naar Schiphol

15-05-2020 10:25

OdjePils +6320

1.5 meter

15-05-2020 10:38

jollie18 +9899

Wat moet hij daar gaan doen?? Veel te vroeg

15-05-2020 10:25

FWAjacied +3888

Die hebben toch nooit echt een primeur over een transfer gehad?

15-05-2020 10:25

AjaciedRK +3

Is toch van twee kanten belachelijk.

A Dest heeft het behoorlijk hoog in z'n bol gekregen na een paar goede potjes.

B Barcelona moet aan alle kanten bezuinigen en trekken nu ruim 20 miljoen (lijkt me?) Uit voor een jonge rechtsback

15-05-2020 10:23

Mikenick +2596

Oké doei! Spelen ga je daar niet.

15-05-2020 10:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.