Henderson sprak uren met Ajax-directie: 'Het had mijn laatste wedstrijd kunnen zijn'

door Jon van Dam 571

Bron ESPN

Henderson sprak uren met Ajax-directie: 'Het had mijn laatste wedstrijd kunnen zijn'

door Jon van Dam 571

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Jordan Henderson heeft na de wedstrijd van Ajax tegen Galatasaray en de dagen erna goede gesprekken gevoerd met de Ajax-directie, zo geeft hij aan tegenover ESPN. De Engelsman werd veelal in verband gebracht met een overstap naar AS Monaco, maar besloot uiteindelijk om tot het eind van het seizoen bij Ajax te blijven.

Tijdens de wedstrijd tegen Galatasaray wist Henderson nog niet of hij bij Ajax zou blijven, zo geeft hij aan. 'Ik wist niet helemaal wat er zou gebeuren om eerlijk te zijn. Na de wedstrijd en de dag erna had ik wat gesprekken met de club bij de ArenA. Het is ons gelukt om eruit te komen en gelukkig kwamen we tot de conclusie dat ik het best kon blijven tot het eind van het seizoen.'

Henderson, die erg blij is om te blijven bij Ajax, had gesprekken met de Ajax-directie. 'Ik kwam naar de ArenA toe en sprak een aantal uren met de directeuren. Ze gaven aan waar ze met Ajax heen willen als club. We weten de financiële situatie waar de club zich in bevindt. Ze moeten wat geld verdienen met de grootverdieners van deze club. Ik ben daar een van. In de media is het veel over mijn salaris gegaan. Het waren moeilijke gesprekken, we hebben onze zegjes gedaan. Maar uiteindelijk ben ik blij dat ik hier blijf.'

'Het had mijn laatste wedstrijd kunnen zijn'

Dat Henderson klappend en onder applaus van het veld ging tegen de Turkse opponent, had te maken met de onzekere situatie waarin hij zich bevond. 'Voor de wedstrijd kwam ik achter bepaalde informatie waardoor ik niet precies wist wat er ging gebeuren. Het had mijn laatste wedstrijd kunnen zijn, maar daarna sprak ik met de directie. Gelukkig kwamen we tot een akkoord dat ik blijf tot het eind van het seizoen.'

Tekst gaat verder onder de foto.

jordan henderson ajax galatasaray 24 25
Henderson leek alvast afscheid te nemen van het Ajax-publiek tegen Galatasaray.

In de pers vernam Henderson het nieuws over zijn mogelijke overgang naar AS Monaco. Het deed de routinier pijn dat er onwaarheden werden verteld. 'Er is veel geschreven dat totaal niet waar is. Het was respectloos en vol met leugens hoe ze schreven dat ik onprofessioneel en een slecht persoon was. Dat ik een exit zou geforceerd hebben, was helemaal niet waar. Dat heeft me geraakt.'

'Mensen kunnen mijn voetbalprestaties bekritiseren, maar als het persoonlijk wordt, dan lijd ik er als persoon onder. Net als mijn familie, mijn ouders, vrienden. Miljoenen mensen lezen zulke dingen door de pers en dat vind ik niet kunnen. Ik deed mijn taak en speelde de wedstrijd. De reden dat ik geen aanvoerder was, was omdat ik wist wat er aan de hand was. Ik voelde me niet comfortabel om die avond aanvoerder te zijn. Maar ik heb tegen de trainer gezegd dat ik alsnog wilde spelen.'

Gewonnen Klassieker

Onder leiding van aanvoerder Henderson wist Ajax zondag met 2-1 van Feyenoord te winnen. Volgens de middenvelder wisten hij en zijn ploeggenoten dat dit een belangrijke, maar ook moeilijke wedstrijd was. 'De sfeer was geweldig en we wisten dat we alles moesten geven om de drie punten te veroveren. De wedstrijd was af en toe net een achtbaan, maar in de slotfase hebben we drie belangrijke punten gepakt.'

Na de gelijkmaker van Feyenoord had Henderson het idee dat de wedstrijd meer op en neer ging. 'Zij hadden wat goede kansen, maar Pasveer maakte een aantal fantastische reddingen. Tegelijkertijd waren wij gevaarlijk op de counter en kreeg Christian (Rasmussen, red.) een goede kans. Door goed werk van Anton (Gaaei, red.) en Kenneth (Taylor, red.) kregen we wat we verdienden.'

Dat Ajax minder verliespunten dan PSV heeft, verleidt Henderson niet om uitspraken te doen over de titelrace. 'Ik weet dat het saai is, maar zulke uitspraken helpen niet om ons te focussen op het doel. We bekijken het wedstrijd voor wedstrijd en dit was een enorm grote wedstrijd. Maar volgende week krijgen we hetzelfde aantal punten tegen Fortuna. Ik zie het voordeel niet van te ver vooruit kijken. Ik bepaal mijn doelstellingen per wedstrijd, zelfs in mijn tijd bij Liverpool. In voetbal kunnen dingen erg snel veranderen. Je moet niet te hard van stapel lopen als je wint.'

Lees meer over:
Plaats reactie

JanMolby +1389

"ik heb tegen de trainer gezegd dat ik alsnog wilde spelen".

03-02-2025 16:44

Bals +3755

Het ergste vind ik nog die Van de Vaart, die constant in eigen nest pist.
Wat een kwalletje is dat zeg!

03-02-2025 10:39

B2tob4 +12073

Als dit het niveau van Ajax TD Kroes is, moeten zelfs de grootste Kroes fans inmiddels door hebben wat we voor apart en onbetrouwbaar mannetje hebben binnengehaald.
Vraag is of Kroes uberhaupt met Farioli heeft overlegd over de exit van Henderson, maar datzelfde geld ook voor de exit van Akpom.
Een TD die uitsluitend uit is op rode cijfers uit de boeken te krijgen, is niet wat je bij Ajax wenst. De paar fans die denken dat zulk wanbeleid van een TD nodig is vanwege de financiële situatie bij Ajax, laten zich wel heel goedkoop in de luren leggen!
Zo schofterig zoals Kroes met Henderson is omgegaan, is wellicht tekenend hoe de man werkelijk in elkaar zit..!

03-02-2025 09:10

luigi_murciano +1425

Another Kroesetje here he

03-02-2025 00:27

HJC +7867

Henderson heeft zijn salaris dubbel en dwars terugbetaald.

02-02-2025 23:31

Rentokill +4602

Wat een totale onzin van sommige complotdenkers hier. Natuurlijk gaat Kroes niet liegen tegen de pers als hij weet dat dit zal uitkomen. Henderson kon naar Monaco in een grotere competitie spelen en overwoog dat. Bood aan Ajax te helpen omdat ze zo financiële ruimte konden krijgen. Ajax wilde dat niet omdat ze gokken op sportief succes (en CL begroting) en hij daar cruciaal in is. Daar is over gesproken. De pers heeft er een eigen verhaal van gemaakt. Er is niets gelekt of gelogen.

02-02-2025 21:39

DanieldaCruz +970

Is Monaco eerst naar Hendo gegaan of eerst naar Ajax?
Waarom is er onderhandeld door Ajax met Monaco?

02-02-2025 23:11

Rentokill +4602

Geen idee maar wat maakt dat uit?

03-02-2025 00:36

DanieldaCruz +970

Haha, lees je eigen comment nog eens!
En ja tuurlijk maakt dat uit!!
Dat je het alleen al vraagt.
Schrijf dan niks!!

03-02-2025 01:51

B2tob4 +12073

Rentokill@:
Als je door soort zaken niet weet te begrijpen en doorzien, is je commentaar ook overbodig.

03-02-2025 09:12

Rentokill +4602

Maar een inhoudelijke reactie ho maar...

03-02-2025 15:32

Rentokill +4602

Je denkt dus dat je slimmer bent. Maar een inhoudelijke reactie lukt je niet?

03-02-2025 15:33

DanieldaCruz +970

Nogmaals, lees je eigen post even na!!
En lees dan nog eens mijn vragen?!

03-02-2025 16:28

Rentokill +4602

Nogmaals reageer gewoon. Ipv 2x lees je eigen post. Ik zie niet in waarom het uitmaakt in deze context. Suggereren dat Kroes liegt in de pers is ronduit kinderachtig.

03-02-2025 17:39

DanieldaCruz +970

Als jij niet inziet wat dat uitmaakt...

Dus, Geen verschil ziet of Ajax (lees Kroes) onderhandelt met Monaco over een overgang of dat Henderson zegt dat hij weg wilt...

Heeft het verder geen zin het er nog over te hebben.

Ik zou je ook willen aanraden je wat te verdiepen in de persoon Alex Kroes en tot slot de Persco met Henderson na te kijken op youtube kanaal van AT5.

Succes er verder mee.

03-02-2025 17:47

Rentokill +4602

Nee. Ik ga me niet verdiepen in de persoon Kroes. Ik ga er gewoon vanuit dat hij gewoon z’n werk doet. Het is logisch dat hij onderhandeld met clubs. Dat is z’n werk. Dat jij gelooft dat hij liegt in de pers zegt meer over jou dan Kroes zelf. Jij bent er van overtuigd dat hij fout is. Ik niet. Veel plezier met je achterdocht. Ik doe niet mee.

03-02-2025 19:14

DanieldaCruz +970

Begrijpend l(in)ezen is niet je sterkste punt.

03-02-2025 20:11

Rentokill +4602

heel veel verder kom je niet echt he. 3e keer alweer.

03-02-2025 20:47

komopajax777 +13112

Henderson is een ware aanvoerder en leider en heel belangrijk in de wederopbouw van Ajax!
Zo zie je maar weer hoe bepaalde media de waarheid kunnen verdraaien.

02-02-2025 21:38

B2tob4 +12073

Sensatie zoeken, met beperkte, wellicht bewust gelekte en gefingeerde informatie. Zo kweek je onrust binnen je club, die je juist dit seizoen probeert te vermijden..!

03-02-2025 09:16

themons +713

Wow. Lijkt het toch helemaal anders te zitten. Wijze les: oordeel niet te snel. Wacht in elk geval tot alle betrokkenen zich hebben uitgesproken over een kwestie.

02-02-2025 21:13

Jeratino +780

Wauw, sorry Spuit 11 hier. Maar heb net de hele persco gekeken. En los van he wat mijn onderbuik mij vertelt, kunnen we denk ik na deze persco helaas wel stellen dat Kroes een heel heel vies spelletje aan het spelen is. Wauw. Ben echt flabbergasted. Je voelt direct aan Hendo dat ie de waarheid spreekt. En alles wat hij zegt wijst naar Kroes. Hij noemt nog net niet zijn naam. Begin nu eerlijk gezegd wel een beetje bang te worden voor wat Alex Kroes dan allemaal doet, zegt, en zijn manier van handelen. Weet het niet 100% zeker natuurlijk, maar alles in mij zegt dat Hendo de waarheid zegt. En ik vind het shittie, want ik was echt pro Alex, meer uit goede hoop ook haha. Heb ik mij toch erg in vergist ben ik bang. Oh en voor de mensen die de persco nog niet hebben gezien. Aub, doe!

02-02-2025 21:01

B2tob4 +12073

Een emotionele Henderson, die zeker de waarheid spreekt, maar idd nog het fatsoen heeft om Kroes niet te betichten van walgelijk wangedragvoor een TD..!

03-02-2025 09:18

Berkov81 +1532

Je voelt dat Henderson de waarheid spreekt, terwijl het verhaal van Kroes niet eens bekend is, hoe kan je dan een conclusie trekken? Dat is gewoon speculatie, je hebt geen idee! Net als het gros hier op de site. Ik heb een vermoeden dus het is zo

04-02-2025 08:50

Jeratino +780

@Berkov81 Instinct. Werkt vaak beter dan gissen. Dan heb ik het niet eens over het feit dat wat er in de media werd gezegd feitelijk onjuist was. En als jij denkt dat "het verhaal van Kroes", en dan doel je denk ik op dat hij lekt naar de media, niet waar is, zou ik even goed opletten en juist naar de feiten kijken. 1+1 = nog altijd gewoon 2. Maargoed als je het niet WILT zien, ook prima. Dan zeg ik, fijne dag verder!

04-02-2025 15:29

Berkov81 +1532

Jij vertrouwt op je instinct en ik moet naar de feiten kijken. LOL

04-02-2025 18:14

Jeratino +780

Mijn instinct over Henderson. En de feiten over Kroes. Het is niet zo moeilijk als dat je het wil doen laten lijken. Gewoon rustig lezen dude.

04-02-2025 18:15

Professor +11091

Zou toch te gek zijn als Kroes die leugens verteld heeft, als je logisch denkt dan weet je toch dat dat uitkomt en getuigt van totale minachting naar de speler toe. En zal je nu nog 100% serieus genomen worden?Maar ja niets verbaast me meer helaas bij Ajax.

02-02-2025 20:53

NouridolbergNeres34 +1879

Voor mij is het verhaal nu wel redelijk duidelijk geworden. Kroes is met Monaco gaan onderhandelen omdat ze interesse hadden in Henderson, denk dat Kroes hem verteld heeft van we kunnen een x bedrag krijgen als je deze transfer maakt en je salaris drukt ook erg op de begroting. In de fake news media gingen geruchten dat hij zelf een vertrek wilde forceren. Dit komt uiteraard van de Telegraaf en zou me niet verbazen dat Kroes een vertrek wilde forceren om geld vrij te maken.

Henderson was hierdoor gepikeerd en gefrustreerd, daarom dat hij ook geen captain was tegen Galatasaray.

Eerlijk gezegd heb ik alleen maar meer respect gekregen voor Henderson, in de persconferentie zie je overduidelijk de emotie bij Henderson en dat hij genaaid is. Henderson is oprecht. Mike verweij probeert er weer een leugenachtige draai aan te geven door Farioli tegen Henderson op te zetten dat hij zo graag naar Monaco wilde vanwege de poen.

02-02-2025 20:47

Hziyech15 +2197

Het enige wat ik hieraan onlogisch vind is; waarom zou Kroes vlak voor een klassieker waarin je feyenoord kan uitschakelen als concurrent voor de 2e plaats, 1 van de belangrijkste spelers uit willen spelen in de media? Dat had toch ook na de klassieker gekund? Ik vind dit heel ver gezocht allemaal.

02-02-2025 20:52

NouridolbergNeres34 +1879

Klopt het zou heel dom zijn sportief gezien, maar zou me ook weer niet verbazen.

02-02-2025 20:58

Jeratino +780

@Hziyech15: Ik snap je vraag zo goed. Maar eerlijk, als je kijkt naar de korte historie van Kroes bij Ajax, zijn er al meerdere dingen gebeurd die op zijn minst ontzettend vreemd of ongelooflijk waren. En luister naar je onderbuik. Er klopt iets niet.

02-02-2025 21:03

JanBiesbos +28791

De aap komt dus uit de mouw, hendo wist dat er wat speelde op achtergrond tijdens en voor gala, dat kroes blijkbaar onderhandelde met monaco en hendo (via zaakwaarnemer) meedacht met club ivm financiële positie van Ajax (hoog salaris) en ondertussen allerlei sjit over hem geschreven werd door oa de Telegraaf. Hij wilde niet weg maar wist tijdens wedstrijd niet wat de situatie was en nam uit voorzorg alvast afscheid van de supporters en gaf pasveer de band om niet op sjit in te hoeven gaan maar het gesprek met de leiding te voeren. Toen is besloten, sluit niet uit dat FF bij kroes op tafel heeft geslagen, om gewoon te blijven tot einde seizoen. Tot zover mijn inzicht.

02-02-2025 20:44

Simpelishetmoeilijkst +25069

Zag net het interview met Henderson, en als De Telegraaf een serieus bedrijf is, onderzoekt men wat er geschreven werd door Mike. Mocht hij gelogen hebben of leugens hebben gepubliceerd, dan moet je hem ontslaan, want dan ben je geen betrouwbare nieuwsbron.

02-02-2025 20:42

aschja +20588

Ach hou op. Het is de Telegraaf. Valentijn Driessen, Mike Verweij, Wierd Duk. Ze praten allemaal poep. Dat is hun verdienmodel.

02-02-2025 20:51

Simpelishetmoeilijkst +25069

aschja, als jij dat prettig vindt, geniet er dan maar van. Ik niet.

03-02-2025 00:44

Chrismokum020 +16329

De TG bestaat enkel uit leugens en vermoedens. Daar draaien ze op. De waarheid boeit ze niet

02-02-2025 20:52

Simpelishetmoeilijkst +25069

Chrismokum, helaas heb je, denk ik, gelijk, maar ik ben maar eten domme buitenlander.

03-02-2025 00:45

de echte causio +2203

Ik dacht altijd dat AS een website was over Ajax. Ik kom er nu achter dat het een site voor complot denkers is. Dat deVlo, en wijzijndebeste in werkelijkheid Willem Engel en Janet Ossenbaard heten. Morgen gaan we het hebben over de aarde die plat is, en dat de maanlanding in scene is gezet.

02-02-2025 20:42

B2tob4 +12073

Tuurlijk, de term complotdenkers er goedkoop inbrengen om verstandige reageerders hier zwart te maken. Zaken verstandige beredeneren en conclusies aan verbinden is immers niet voor iedereen weggelegd..! In de wandelgangen heet zoiets naieviteit..!

03-02-2025 09:28

Bassey +8176

Ramaj ook weg alles van Sven moet en zal weg

02-02-2025 20:36

Craain +4952

Het gebeurt nadat Ajax Regeer heeft aangetrokken... Wel opvallend...

02-02-2025 20:32

B2tob4 +12073

Een aankoop waar Farioli niet om heeft gevraagd, maar die Kroes “even heeft geregeld”. Een goedkope middenvelder erin, en een Henderson (zonder overleg eruit).
Zo werkt anno 2025 een TD genaamd Kroes bij Ajax..!

03-02-2025 09:30

BakkalBijter +11618

Wat een extreem vreemd verhaal.

02-02-2025 20:32

Nr.10 +110824

Het blijft een raar verhaal. Veel onduidelijk, wat mij betreft, kan zijn dat de topcomment gelijk heeft hoor, maar je weet het niet.
Het lijkt in elk geval wel zeker dat het voor Henderson onduidelijk was dat Ajax hem wilde houden, voorafgaand en tijdens de wedstrijd tegen Galatasaray. Dat lijkt me in elk geval iets wat voorkomen had moeten worden.
Wat ook duidelijk is, is dat Henderson hier heel professioneel mee om is gegaan, wat er ook precies is gebeurd, voor zover hij zowel donderdag als vandaag een van de beste spelers op het veld was.

02-02-2025 20:26

Berkov81 +1532

Volgens mij doen veel reacties waaronder de zogenaamde topreactie hier precies wat ze journalisten verwijten, puur speculeren. Iedereen blijkt opeens de rol van Kroes in dit verhaal te kennen, die wordt weer de zondebok gemaakt, terwijl gewoon onduidelijk is wat hier nu precies gebeurd is

02-02-2025 20:26

Chrismokum020 +16329

Kroes krijg lekker de tering en ga wat anders doen. Als dit tav Henderson waar is, en dat lijkt er sterk op gezien zijn eigen uitspraken, dan moet je toch gelijk afscheid nemen van die droplul? Maakt de club kapot op deze manier

02-02-2025 20:26

Pocrap +938

Ik zou als Henderson, krijg allemaal de tering ik lap ermee

02-02-2025 20:23

DanieldaCruz +970

Ik zou eerst dan volledige openheid van zaken geven met namen en rugnummers.

02-02-2025 23:28

ovopiet +1435

zijn dit hieronder allemaal Ajaxsupporters.
Nee. Het zijn allemaal verwende snotjongens die zich verschuilen achter een lachwekkend pseudoniem en continu allerlei dingen over Kroes roepen.
Als je jezelf supporter noemt, moedig dan gewoon iedereen aan in plaats van allerlei rotzooi te plaatsen. Of zijn jullie toch rare aanhangers van een of ander gefrustreerd clubje en willen jullie onrust stoken.

02-02-2025 20:21

CDX +3132

Als Kroes zijn werk goed doet ben ik de eerste die hem zal complimenteren. Want ik wil in de 1e plaats dat het Ajax goed gaat

Maar Kroes is een wandelende ramp met zijn ondoordachte en wilde acties.

02-02-2025 20:24

Cello +52793 moderator

@CDX

En wie weet is de leiding van de club wel juist positief over hoe hij het doet bij Ajax?. Misschien dat Kroes wel juist datgene doet in de ogen van andere directieleden en RvC, wat zij hem opgedragen hebben?.
De achterban zijn supporters en denken ook als zodanig doorgaans en dat is veelal anders dan de bestuurders en zelfs sporters/voetballers doen.

02-02-2025 20:30

NipeB +15765

Daarom zegt Van Praag ook dat 7 assistenten niet conform de gemaakte afspraken is. Omdat hij zo tevreden is over Kroes. 😂 Denk eens na. Ajax heeft geen cent te makken en Kroes is een groentje die niks voor elkaar krijgt. Beste voor Ajax zou zijnindelijk met Arnesen te praten. Die kan wel iets met weinig geld.

02-02-2025 21:10

Pingelaar +13185

Ik heb net de persco met Henderson zitten terugkijken. Ik zit mij op te vreten over de manier hoe de directie intern met Henderson om zijn gegaan, en de verhalen die daarna naar buiten zijn gelekt. Er zit(ten) dus mens(en) die verhalen zitten te lekken, dat is duidelijk. (Kroes?)

En dan de journalisten die daar zitten. Die snappen hem nog steeds niet welke punten Henderson maakt. Met Mike Mega frikandel voorop. Die heeft geen moment naar Henderson geluisterd, aan zijn zuigende kut vragen te horen. Ik had hem allang geskipt en uitgescholden.

Er komt nog wel een vraag in mij op:
Hoe kan je in godsnaam zo met een speler als Henderson omgaan? Als journalist en vooral als directie.

Het is duidelijk dat Henderson hierna weg is, want hij zegt elke keer nadrukkelijk "till the end of the season"

Echt weer een aderlating, Henderson is van onschatbare waarde, binnen en buiten het veld. Ik zal tot het einde van het seizoen nog veel van hem genieten, hoe hij op zijn manier het middenveld invult, Werelds.

02-02-2025 20:21

Bruno04 +15716

Ik heb het ook gezien. Je krijgt er zelf ook gewoon boosheid van als je Henderson hoort. Ook geeft hij indirect gewoon aan hoe verrot het zit met bronnen binnen onze club.


Amateurm management is het.

02-02-2025 20:23

gebakkenperen +3097

Prima uitleg en wat goed dat na de wedstrijd tegen Galatasaray Farioli zich zo correct opgesteld heeft 👍🏼

02-02-2025 20:16

AINIESTA +43897

Ben benieuwd hoe Geelen hierin staat en in hoeverre hij betrokken was.

02-02-2025 20:15

Artemio +31333

Geelen heeft onlangs aangegeven dat hij goed samenwerkt met Kroes en Beuker. Dus het lijkt mij niet dat hij Kroes zomaar zal afvallen.
Het zal van de RVC moeten komen.

02-02-2025 20:17

Cello +52793 moderator

@Artemio

Dat had ik ook gelezen ja. En als de Algemeen directeur positief is over het functioneren van Kroes hoef je echt niet te verwachten, dat leden van de TvC dit heel anders zien. Die zullen het vermoedelijk net als de AD zien en ervaren.
Buiten dat.... dat de achterban vindt dat Kroes niet functioneert wil natuurlijk niet per definitie zeggen dat de leiding van de club dat zo zal vinden. Misschien is hetgeen Kroes doet wel geheel conform wat men in de leiding van de club wenselijk acht en dus volgens verwachting van hen.

02-02-2025 20:25

Artemio +31333

Er zal ongetwijfeld een evaluatie moment komen waarbij ook de titulair td aanbod komt. Er zullen dan wel dingen naar voren komen waaruit blijkt dat Kroes de ervaring ontbeert waaruit deze fouten voortkomen.

Hij zal dan niet verkassen, maar er zal wel een voetbaltechnische man moeten komen die zich toegaat leggen op de selectie samenstelling en de type spelers.

Ik zie hem liever verkassen, omdat ik vind dat hij ongeschikt is. Tel daarbij op dat zijn aandelen affaire waardoor hij geen AD meer kon zijn dan vind ik hem moeilijk te handhaven.

02-02-2025 20:34

wijzijndebeste123 +162424

Kroes is echt totaal onhoudbaar geworden. N TD die om zelf te overleven leugens verspreid via de media over spelers en trainer en tevens qua transferbeleid n totale wanprestatie levert moet op staande voet ontslagen worden. Vanavond nog.

02-02-2025 20:15

erikdou +670

Nog meer respect voor Hendo gekregen door dit gezeik. Hij is terecht pist op die ratten van de schrijvende pers, met alle oud-voetballers erbij met hun zogenaamde expert-visies. Blij dat 'ie er nog is, speelde geweldig vandaag.

02-02-2025 20:15

Klaas.S +272

Als er zoveel word geschreven en gezegd over hendo wel of niet weg etc, dan verwacht ik een uitleg vn meneer kroes..nu word hendo aangevallen terwijl kroes wat heeft uit te leggen.

02-02-2025 20:13

AINIESTA +43897

Persconferentie teruggekeken van Henderson. Kroes is een slang, Henderson had 'm gewoon voor de bus moeten gooien.

Ajax moet absoluut onderzoek doen naar deze soap en Kroes op non actief zetten.

02-02-2025 20:11

Sander31 +7648

Wat denk je dat Kroes dan heeft gedaan? Henderson er uit proberen re werken ?

02-02-2025 20:15

AINIESTA +43897

Heeft met Monaco onderhandelt over een transfersom. Dat zegt mij genoeg. Dat doe je niet als je Henderson niet kwijt wilt.

02-02-2025 20:20

Robbie78 +3762

Achter zijn rug om onderhandeld met Monaco en via zijn Telegraaf buddy geruchten laten verspreiden dat Jordan per se weg wil

02-02-2025 20:23

Sander31 +7648

Oei, kwalijk. Ik dacht dat Hebderson zelf weg wilde

02-02-2025 20:23

Nr.10 +110824

Heeft Hendo dat gezegd, dat ze onderhandeld hebben over een transfer?

02-02-2025 20:28

BakkalBijter +11618

Ja dat heeft hij wel gezegd. Maar dat is niet hetzelfde als Henderson ‘eruit werken’ en lekken naar de media. Het enige wat we weten is dat de directie in ieder geval open stond voor een vertrek van Henderson tegen een redelijke prijs. Dat is natuurlijk überhaupt al vrij zorgelijk.

02-02-2025 20:36

JohnDylan +21677

Ja, hij heeft gezegd dat Ajax met Monaco over een transfersom onderhandelde.

02-02-2025 20:36

Amsterdamnoord +5986

Ik vertrouw Kroes ook voor geen ene cent in dezen. Ik word er erg samenzweerderig van. Het kan zijn dat Hendo het idee kreeg dat hij mocht vertrekken en daarom zo reageerde. Hoe dan ook, Verweij is de grootste naarling hier

02-02-2025 20:23

DanieldaCruz +970

Als Verwij gewoon inside information (van Kroes) opschrijft, wie is dan de grootste naarling?

02-02-2025 23:32

Gajes +283

Kroes moet eruit per direct . Als dit soort charlatans blijven zitten krijg je een chaos . Wat deze transferperiode ook al bewijst.

02-02-2025 20:09

Robbie78 +3762

Kroes is de Temu versie van Sven. Welhaast lachwekkend incapabel. Maar hé, het draait niet om Alex he..

02-02-2025 20:15

Artemio +31333

Hoeveel dingen moeten er nog fout gaan wanneer kroes wordt ontheven vanuit zijn functie?

02-02-2025 20:08

Robbie78 +3762

De vraag is alleen, wie gaat dat doen?!

02-02-2025 20:17

Artemio +31333

Ja de algemeen directeur.

02-02-2025 20:19

Nr.10 +110824

@robbie78.
Hou je vast want ik ga iets heel geks voorstellen: Ajax moet gewoon een technisch directeur scouten die veel ervaring heeft en bij andere clubs goed werk heeft geleverd. Ik zou op iemand mikken die specifiek een goede track-record heeft met jonge spelers, die eerder heeft gewerkt bij clubs met een aanvallende speelstijl, die graag langer bij Ajax blijft, dus niet voor twee jaartjes, en die ervaring heeft met het opzetten van een scouting (want dat lijkt nog steeds te moeten gebeuren).

02-02-2025 20:30

Artemio +31333

Precies.

02-02-2025 20:36

DanieldaCruz +970

Die kan of durft dat niet.
Dan moet hij echt een goede stok hebben om mee te slaan.
Laat er nou net een onderzoekswaardige casus zijn ontstaan. Inclusief vermoedelijk direct lekken naar de pers...

Alle reden dus voor Geelen om direct Hofman bedrijfsrecherche in te schakelen.
We hebben het hier wel over een beursgenoteerd bedrijf namelijk!

02-02-2025 23:36

DanieldaCruz +970

Max Huiberts!

02-02-2025 23:36

ajasibu +720

Op basis van de TD titel van Kroes kan iedereen nu bashen op Kroes. Maar wie zegt dat het zijn beslissing is? net of hij degene is die hier helemaal alleen over gaat.

02-02-2025 20:02

wijzijndebeste123 +162424

N nieuw smoesje. Kroes verneukt t niet alleen. Haha, Henderson refereert echter naar 1 persoon die leugens verspreid via de Telegraaf. Rara op wie zou Hendo doelen?

02-02-2025 20:10

Ajax25 +1228

Vooral nadat Mike vrijdagochtend kwam met het bericht: “hoofd Henderson op hol gebracht, Kroes praat het eruit!!!” 😂😂😂. Ligt er te dik bovenop.

02-02-2025 20:12

ajasibu +720

nee geen smoesje, ik probeer te relativeren. al vanaf het begin.
Ook al gezegd door Kroes en Beuker zelf, er is samenspraak met ik dacht 4 man, waaronder Kroes en Beuker, en die beslissen. maar lekker allemaal de naam Kroes blijven noemen

AS is goed met namen noemen, maar er speelt gewoon meer.

02-02-2025 20:28

Oxxer +163712 moderator

Die titel maakt hem technisch eindverantwoordelijk of was hoofd bier fusten degene die het besloot.

02-02-2025 20:11

Cello +52793 moderator

@Oxxer

Het ligt iets genuanceerder tegenwoordig. Er zijn meerdere partijen binnen Ajax die het met elkaar eens moeten zijn alvorens men definitief iets beslist. Daarnaast wbt transfers moet Kroes, omdat ie slechts titulair directeur is, twee handtekeningen hebben voor een akkoord daar waar het gaat om transfers (in en uitgaand) definitief te maken. Kortom.... Kroes kan niets op eigen houtje beslissen bij Ajax. Ookal zou hij eindverantwoordelijke zijn.

02-02-2025 20:16

Oxxer +163712 moderator

Kroes alleen titulair doet er hier niet toe. Niemand van de statutaire directie heeft voetbalverstand, die kijken alleen of het financieel past. Zij gaan echt niet voor een ingaande of uitgaande transfer liggen hoe ridicuul deze ook is. Het lijkt op situatie met vorige TD, die kon zijn gang gaan door chronisch gebrek aan voetbalkennis in de Ajax top.

02-02-2025 20:28

DanieldaCruz +970

Hij kan wel alleen de onderhandelingen starten met Monaco?!
En hij kan alleen lekken naar de pers of denk je dat hij dat met 3 man eerst bespreekt?

02-02-2025 23:38

hmmm +1859

Dan had Kroes duidelijk moeten verschaffen. Als er zoveel om te doen is en duidelijk onrust veroorzaakt had hij dat best kunnen communiceren. Had hij makkelijk via de telegraaf kunnen doen want die lijntjes lijken aardig kort te zijn.

02-02-2025 20:18

Rockanje23 +36907

Henderson is in de zomer dus weg. Jammer genoeg.

02-02-2025 20:02

DeBaarsjes +3109

Mike Frikandel Verweij gaat weer los

02-02-2025 20:02

Rockanje23 +36907

Met zekerheid kunnen we dus nu ook al zeggen dat Henderson in de zomer vertrekt bij Ajax

02-02-2025 20:00

wijzijndebeste123 +162424

Net als Farioli.

Allemaal dankzij Alex.

02-02-2025 20:02

Amsterdamnoord +5986

Op zich zou een verrek van Hendo wel kansen bieden toch? Om er een goede pressiebestendige 6 voor te halen. Maar de directie kennende zal dat wel niet gebeuren 😂

02-02-2025 20:24

wijzijndebeste123 +162424

N vertrek van Kroes is strikte noodzaak voordat we over transferbeleid kunnen gaan praten

02-02-2025 20:25

JohnDylan +21677

Henderson lijkt ook direct te suggereren dat Kroes naar Verweij lekt wanneer hij zegt "you can though" nadat hij zei dat hij geen details over zijn gestrek met Kroes hoeft te geven.

02-02-2025 19:59

AINIESTA +43897

Yep. Duidelijk als wat.

02-02-2025 20:12

Amsterdamnoord +5986

Hendo is niet gek, die weet wat voor spelletjes er gespeeld worden

02-02-2025 20:25

Rockanje23 +36907

100% dat Kroes van Henderson af wil en hem her en der aangeboden heeft. Een smerige rattenstreek want Henderson is gelukkig bij Ajax, heeft net een huis in het Gooi gekocht en wil hier gewoon blijven. Kroes is zo fout als het maar kan en is in niets een capabele TD. En zo’n charlatan moet Ajax terugbrengen naar de top ? Wanneer grijpen van Praag en de RvC eens in ?

02-02-2025 19:59

ovopiet +1435

Rockanje is toch zo ongeveer Rotterdam niet.
Onruststoker

02-02-2025 20:23

Steffenhagen +37646

Kroes speelt hier een zeer bedenkelijk rol . In mijn ogen onacceptabel

02-02-2025 19:58

Artemio +31333

Genoeg voor ontslag.

02-02-2025 20:13

Flaco +19583

Er waren meer dan genoeg rode vlaggen bij de aanstelling van Kroes. Maar door zijn vriendjes van de bestuusraad is hij alsnog aan een baan geholpen. Kroes werd binnengehaald als de Verlosser, hij zou de enige zijn die de club kon redden. Ondertussen heeft hij laten zien dat hij totaal ongeschikt is als TD. De selectie is nog steeds uit balans en hij krijgt het maar niet voor elkaar om verpelers te verkopen of te kopen. Kroes doet me erg aan Steijn denken. Een lichtgewicht met een grote bek die iedereen voor de bus gooit en geen enkel benul heeft van wat hij aan het doen is.

02-02-2025 19:57

ajasibu +720

maar hij was ook niet aangenomen als TD.. dat is gebeurd om hem in ieder geval binnen de club te houden, met daarbij horende interne constructies qua functies en werkzaamheden. hij beslist never nooit alleen

02-02-2025 20:04

afcas +3708

Ja en toen bleek dat hij dus niet geschikt was als AD riep iedereen hier nog dat hij eigenlijk ook een TD was. Nu is hij weer oorspronkelijk aangesteld als AD. Het is elke keer weer iets om maar een reden te hebben om de schuld bij hem weg te nemen.

02-02-2025 21:06

MalleEppie +15095

Precies, hij zit al de hele tijd in overlevingsmodus en heeft de T op speed dial. Weg met die blaaskaak, de zwakste schakel.

02-02-2025 20:05

DanieldaCruz +970

Die vergelijking met Steijn is spot on!!

03-02-2025 16:35

gusanito +5427

Ik heb echt genoten van zijn persconferentie. Ijzersterk.

02-02-2025 19:56

Ajaxcbs123 +1220

Blij dat Jordan blijft!
Wat een baas, is het salaris meer dan waard.

Taylor - Fitz Jim/Regeer
Henderson
Is toch het middenveld wat dit seizoen echt kan slagen!

02-02-2025 19:53

EdwinvanderSar +4339

“If I give you the details like other people are giving you details to protect themselves, I’m doing the same. I don’t need to.”

Mijn respect voor Henderson is na deze persconferentie (beelden te zien op vi.nl) flink gestegen. En mijn respect voor Kroes flink gezakt - want op wie zou Hendo anders doelen met iemand die details lekt naar de media om zichzelf te beschermen ?

02-02-2025 19:53

Amsterdamnoord +5986

Ongelofelijk, wat vernietigend naar Kroes

02-02-2025 20:27

Oxxer +163712 moderator

Van Praag zou zijn nadere afscheid meer glans kunnen geven door de aanzet te geven op een snel vertrek van Kroes. De rest binnen Ajax gaat dat niet doen.

02-02-2025 19:52

Hakim22 +7402

eigenlijk zo pijnlijk dat Van Praag massaal werd afgefakkeld toen hij de aanstelling van Kroes wilde tegenhouden. Achteraf heeft die ouwe het toch wel goed gezien

02-02-2025 19:55

Oxxer +163712 moderator

Van Praag zag het goed , zelfs Sar schatte het goed in door Kroes af te wijzen als opvolger van Overmars, bizar dat hij via een U-turn toch bij Ajax als verlosser binnen wordt gehaald.

02-02-2025 19:59

JohnDylan +21677

Steijn was de perfecte trainer voor Kroes geweest.

02-02-2025 19:52

Kryptonite +76728

Daar zeg je wat. Twee handen op een rattenbuik waren die geweest.

02-02-2025 19:54

Oxxer +163712 moderator

Match made in heaven, de onbetrouwbare 2 eiige 2 ling.

02-02-2025 19:56

mdm89 +1523

Dan had Mike bij elke bespreking gezeten.

02-02-2025 20:10

DanieldaCruz +970

Haha echt!!

03-02-2025 16:37

Amp +37272

Hét moment van de persco was voor mij het moment waarop hendo liet zien hoe sneaky die schrijvers zijn. Ja schrijvers, want journalisten zijn t niet.
Hij kreeg de vraag waarom hij niet meejuichte donderdag, waarop hij eerst vroeg of die scrhijver ook dasdwerkelijk alle beelden terug heeft gespeeld. Toen due aangaf dat te hebben gedaan, gaf hendo aan waar en bij wie hij juichte en dat dat ook op beeld stond. En of de schrijver dat ook had gezien. Ineens wist de schrijver niet meer wat hij allemaal wel of niet had gezien en wilde snelnop wat anders over gaan.

Wees dan zo stoer om te zeggen wat je wel en niet had gezien of houd je teringbek dicht

02-02-2025 19:51

Lazell +16972

Het is jammer dat dit net bij Lentin Goodijk gebeurt. Als er iemand respectvol is, bronnen checkt is, nooit leugens verspreidt of suggestieve verhalen de wereld in helpt, iets van meerdere kanten bekijkt en altijd nuance aanbrengt, is hij het wel. Als alle journalisten half zo ethisch te werk gingen als hem, was de voetbaljournalistiek een stuk beter.

02-02-2025 20:22

Amp +37272

Zo jammer vind jk het niet, ongeacht hoe hij bij andere dingen zn werk doet. Als je iemand zo op tv zo smerig voor t blok wil zetten, en er zo wordt afgeveegd, dan ben je niks waard. Had ie zn huiswerk maar beter moeten doen, zoals ie blijkbaar anders wel doet

02-02-2025 20:26

Lazell +16972

Ik lig er ook niet wakker van :') was niet handig nee, als dat je openingsvraag is moet je zeker van je zaak zijn. Wat er verder in die persco gebeurt met Verweij is 100x meer terecht. Die verdient veel vaker zo'n veeg uit de pan, maar niemand anders durft dat. Klasse van Henderson.

02-02-2025 20:39

trodat4030 +96403

Voor de liefhebbers, ook op het yt kanaal van AT5 staat nu de persco van Hendo..

02-02-2025 19:51

gusanito +5427

Ja net gekeken. Echt genieten. Vooral Mike Verweij en Johan Inan moeten zich kapot schamen. Hoe hypocriet kun je zijn dat je als halve roddeljournalist het professionalisme van Henderson in twijfel gaat zitten trekken.

02-02-2025 19:57

Lazell +16972

Idd. Zei het bij Galatasaray al. Hij speelde een prima pot, liep net zo hard als altijd en dan ben je per definitie professioneel. Een lapje stof dragen, klappen bij een wissel of naar verluidt niet juichen (als het waar is), zijn allemaal bijzaken.

02-02-2025 20:25

DanieldaCruz +970

Dank, net gekeken.
Wel jammer dat hij de naam van lek niet durft te benoemen.
Ook duidelijk ( voor mij) dat Farioli met hem heeft gesproken.

03-02-2025 16:57

barry1988 +23986

Ik mag toch hopen dat de RvC ook oplet met wat er allemaal gebeurt en hieraan consequenties gaat verbinden. Dit kan zo niet doorgaan het is wachten tot de boel weer instort en dat je nog verder van huis af bent.

02-02-2025 19:51

Amp +37272

Wie of wat moeten ze gaan aanpakken denk je? Iets korter dan een jaar geleden heeft de achterban en de bestuursraad ervoor gekozen dat de macht bij een bepaalde stroming terecht kwam, die ook nu de macht over die rvc heeft. Jan en alleman worden door de media gekielhaald, behalve een bepaald groepje. Toeval bestaat niet

02-02-2025 19:55

barry1988 +23986

Is er dan helemaal niemand die Kroes een halt kan toeroepen?

02-02-2025 19:59

Amp +37272

Ze zijn er wel die het kúnnen. Ze gaan t alleen niet wíllen, want ze gaan óf mee de grond in óf gaan ipv hem de grond in

02-02-2025 20:02

Kryptonite +76728

Kroes' positie is totaal onhoudbaar geworden. Dat je onervaren en incompetent bent alla, maar dit soort trucjes, nota bene vlak voor een klassieker, kun je niet flikken.

Opsodemieteren, voordat hij nog meer schade aanricht.

02-02-2025 19:50

Ajaxcbs123 +1220

Er moet gewoon een TD bij en Kroes AG, dan heb je al minder problemen.

02-02-2025 19:55

wijzijndebeste123 +162424

Kroes AD?

Aub zeg. Die man moet geroyeerd worden.

02-02-2025 19:56

ajasibu +720

en het komt alleen maar door Kroes? die maakt helemaal alleen dergelijke beslissingen?

02-02-2025 19:57

MalleEppie +15095

Het account van Verweij gevonden

02-02-2025 20:08

Lazell +16972

Dit gezeik rondom Henderson is 100% Kroes, echt niemand anders. Lekken naar De Telegraaf (door Henderson bevestigd), leugens de wereld in helpen, Henderson door het slijk halen en zelf als held uitgeroepen worden... Dat flik je niet bij je belangrijkste spelers, bij helemaal niemand. Die man denkt alleen aan zichzelf.

02-02-2025 20:27

Tazman23056 +190

Die Mike verwey en die Leo driessen die moeten ze laten opdonderen uit de cruijff arena want wij hoeven hier geen kakkerlakken van de televaag!!!! En maar leugens schrijven want ze zijn in een grafstemming omdat zij die anti ajax zijn jaloers zijn om dat ajax ,o hoog staat. De televaag is dus een kakkerlakken krant!!!
Die zeggen nooit iets wat waar is!!!

02-02-2025 19:48

Lazell +16972

Valentijn bedoel je, maar Leo mag van mij ook wel met pensioen.

02-02-2025 20:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.