Reyes: 'Edson Alvarez meer De Ligt dan Blind'

door SJvanveen 100

Reyes: 'Edson Alvarez meer De Ligt dan Blind'

door SJvanveen 100

Laatst geüpdatet

Twee à drie jaar volgen ze hem al, maar nu gaat Ajax naar verluidt toch echt tot actie over: Edson Álvarez moet naar de Nederlandse hoofdstad komen en de zo goed als zeker vertrekkende Matthijs de Ligt opvolgen. Vijftien miljoen euro is het vermeende prijskaartje en volgens Daniel Reyes is dat een valide transfersom voor de 21-jarige WK-ganger, die overigens ook door Wolverhampton Wanderers wordt begeerd.

Reyes is een Mexicaanse journalist die in Nederland is gaan wonen om de spelers uit zijn vaderland op de voet te volgen. Hij is zelfs Nederlands gaan studeren en brengt zijn dochters hier naar school, zo laat hij aan de telefoon weten. Hoewel hij de laatste jaren voornamelijk moest berichten over de Mexicanen bij PSV, gaat Ajax waarschijnlijk nu ook op de Noord- en Midden-Amerikaanse toer. ‘Het wordt serieus. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, want ondanks interesse van de Wolves, denk ik dat hij naar Ajax gaat.’

Diego Lainez-scenario

Afgelopen winter leek Ajax ook een Mexicaan in te lijven, ware het niet dat Diego Lainez op het allerlaatste moment voor Real Betis koos. Reyes laat weten dat een soortgelijk scenario mogelijk is, maar dat Lainez veel kritiek kreeg na zijn overstap naar Spanje. ‘Hij kon naar Ajax, misschien de halve finale van de Champions League spelen, een jaar groeien en daarna naar een grotere club gaan, maar hij ging naar Betis, waar hij niet veel heeft gespeeld. Dat speelt zeker een rol, vooral omdat Lainez voor dezelfde club als Alvarez uitkwam.’

Reyes doelt op Club América, dat naar verluidt een fors prijskaartje verlangt voor de verdediger annex middenvelder. PSV is vanwege de hoogte van het potentiële transferbedrag al uit de running, maar Ajax zou de volle mep willen betalen. Dit terwijl Alvarez al jaren op de radar staat en eerder voor minder kon worden opgepikt. ‘De hoofdscout van Ajax ging drie jaar geleden naar Mexico en heeft daar drie wedstrijden gezien in Mexico-City. Ze vonden hem toen al heel goed, maar hij was pas negentien. Ajax was voorzichtig en America wilde hem niet verkopen. Vijftien miljoen euro vind ik persoonlijk veel geld, maar als ik de huidige markt zie, dan denk ik dat het een goed bedrag is voor hem.’

Opvolger Matthijs de Ligt? 

Alvarez is jong, Mexicaans international, geprezen in zijn vaderland en een veelzijdige speler. ‘Hirving Lozano, Diego Lainez en hij zijn de spelers waarmee Mexico rekening houdt voor de toekomst. Wat betreft Ajax lijkt hij meer op Matthijs de Ligt dan Daley Blind’, legt Reyes uit. ‘De Ligt is er een uit miljoenen, dus het is lastig te zeggen of hij vergelijkbaar is, maar Alvarez gaat meer richting zijn kant. Hij is ook sterk en goed met het hoofd. Ik denk dat hij goed met Blind kan samenwerken. Bovendien heeft laatstgenoemde veel ervaring, waarvan Alvarez weer kan leren.’

Reyes roemt Alvarez wanneer hem wordt gevraagd wat voor soort speler Ajax eventueel in huis haalt. ‘Ik denk dat hij fysiek heel goed is. Hij gaat negentig minuten keihard. Dat is tegelijkertijd ook een nadeel, omdat je kaarten krijgt. Soms moet hij voorzichtiger zijn.’ Of hij bij Ajax past? ‘Ik denk dat, als hij naar Ajax gaat, hij zich kan verbeteren aan de bal. Hij kan al aardig voetballen, maar voor Ajax moet hij zich daarin nog verbeteren. De enige manier om dat te doen is om met Ajax te trainen, al zal hij zich wel moeten aanpassen.’

Veelzijdigheid Alvarez

Ajax zou in Alvarez naar verluidt vooral een centrale verdediger zien, maar bij America en de Mexicaanse nationale ploeg heeft de 21-jarige speler aangetoond dat hij op meerdere plekken uit de voeten kan. Zo scoorde hij eens twee keer namens zijn huidige club in de finale van het winterkampioenschap en speelt hij momenteel op de Gold Cup controlerend op het middenveld namens Mexico. Ook fungeerde hij enkele keren als rechtsback. ‘Toch…’, laat Reyes weten, ‘heb ik het gevoel dat centrale verdediger zijn beste plek is. Ook al heeft Ajax gezegd dat ze hem juist aantrekkelijk vinden vanwege zijn veelzijdigheid.’

Ajax volgt Alvarez al lang. ‘Maar ze wilden eerst weten hoe hij zich zou ontwikkelen’, stelt Reyes. ‘Uiteindelijk is dat goed gegaan en zegt Alvarez nu klaar te zijn voor de stap naar Europa.’ Twee opties zijn concreet. ‘In Mexico zeggen ze Ajax en Wolverhampton. Bij de Engelsen speelt Raul Jimenez, waarmee Alvarez een goede relatie heeft. Dat kan een voordeel zijn, maar de speler in kwestie lijkt naar Nederland te willen verkassen. Mexicaanse spelers hebben de indruk dat Nederland een goed land is om de eerste stap naar Europa te maken. Daarbij heeft de Eredivisie een goede reputatie in Mexico. Wat Ajax heeft gedaan in de Champions League is ook aantrekkelijk voor elke speler. Ik denk dat Alvarez hiervan af weet en de interesse mede daarom zo serieus is.’

Ajax de beste papieren

Wie de beste papieren heeft? Dat is Ajax, aldus Reyes. ‘Na de Gold Cup gaat hij zeggen wat hij gaat doen. Ajax heeft in Mexico en de rest van de wereld een fantastische indruk achtergelaten. Als je de kans krijgt om van Mexico naar Ajax te gaan, dan is dat makkelijk en een goede stap. Alvarez is een goede speler, pas 21 jaar oud en iemand met een WK achter zijn naam. Hij is aantrekkelijk voor veel Europese clubs en behoort tot een van de betere verdedigers voor de toekomst. Het wordt spoedig bekend en ik ben benieuwd. Al denk ik dat het Ajax wordt.’

Sjors van Veen (Twitter: @SjorsvVeen | e-mail: sjors.vanveen@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

VinAmsterdam +23

lijkt meer op een verdedigend middelvelder, sliding en acties zien er redelijk gevaarlijk uit. denk dat ze hem heel langzaam moet brengen, anders gaat hij alleen maar kaarten pakken

20-07-2019 22:25

Pellyxx +0

Off topic: wanneer sluiten de andere internationals weer aan? Is dit aankomende maandag?

20-07-2019 12:40

JariJari +15255

"De aankomende week" las ik. Dus ik verwacht maandag inderdaad.

20-07-2019 13:40

TijnVan +11

Ajax is wel erg goed bezet in de verdedigende linie.

LA: Tagliafico, Martínez
LC: Blind, Pierie
RC: Álvarez, Schuurs, Magallán
RA: Mazraoui, Veltman, Dest

Mazraoui zal vast doorgeschoven worden naar het middenveld. Maar ik twijfel of hij daar goed genoeg voor is. Hoop toch dat Veltman blijft ondanks de volle bezetting. Álvarez zou rechts achter kunnen spelen. Dat biedt mogelijkheden voor Schuurs, wie een goede indruk maakt in de voorbereiding.

Pierie, Martínez en Dest zullen denk ik een jaartje geduld moeten hebben, voordat zij een basisplaats kunnen krijgen. Magallán lijkt een beetje de Wöber-weg te volgen. Aan de andere kant weet je maar nooit hoe het loopt.

20-07-2019 11:20

Sanalologo +1

“et enige wat ik echt jammer vind aan deze transfer is dat Ajax ook voet op Mexicaanse grond probeert te zetten. Het is een beetje een zielige club natuurlijk die alles na apen. Psv is daar behoorlijk populair en dat moet je in stand zien te houden.”

Altijd leuk die PSV’ers

20-07-2019 07:52

Schwalbino +11

We gaan het zien. Ik hoop dat het een goede speler wordt. Ik hoop ook dat Schuurs dat wordt en dat Veltman niet meer nodig is. Met alle respect voor hem want hij is een kanjer geweest voor Ajax maar hij hangt er nu een beetje tussen.

Wat betreft Schuurs of Alvarez heb ik geen voorkeur. Wie de plek het beste invult moet spelen.

19-07-2019 22:03

Ar +104

Zoals ik dat dan lees is een beetje dat Alvarez nog een beetje zal moeten rijpen bij Ajax (net als Neres). Dus voor basis achterin naast Blind lijkt mij op dit moment Schuurs-Veltman, want die Mallejan kan je maar beter aan een Engelse club of zo zien te verkopen.

19-07-2019 21:48

Saanchez +3117

Zoals ik het lees hoeft hij juist niet te rijpen. Schijnt qua spel goed bij dat van Ajax te passen. Heeft (zeker voor zn leeftijd) ook al veel ervaring itt Neres toen die bij Ajax binnenkwam. Zou best kunnen dat hij even moet wennen aan de cultuur, het klimaat en alles maar zo op het oog lijkt het mij geen gozer die daar veel moeite mee heeft. Bovendien hebben we een goede enclave zuid-amerikanen die hem kunnen helpen en ondersteunen.

20-07-2019 11:16

Maxwell_5 +6977

De laatste goal uit het filmpje, scoort hij daar tegen Eloy Room?

19-07-2019 21:37

3*stars*3 +23458

Yup, Mexico tegen Curacao op gold cup van paar jaar geleden.

20-07-2019 07:56

dianaajax +0

ben blij met deze jongen

welkom

19-07-2019 21:17

Babayaka +7

Nou ff afwavhten maar, onze argentijn bakt er ook nog niet veel van, dus waarom zou de mexicaan er wel meteen staan.?

19-07-2019 20:16

Ajaxxxisdebeste +6

Schuurs dan?

19-07-2019 20:03

GvanderK +2747 moderator

Luxe probleem

19-07-2019 20:13

Schip +23491

Voor mij geen uitgemaakte zaak dat Schuurs gaat banken. Perspectief heeft hij in ieder geval zeker. En je hebt echt twee goede centrale verdedigers nodig.

19-07-2019 20:49

Gonzalez75 +5875

Ik vind het erg bedenkelijk allemaal. Als die Alvarez echt zo goed is waarom hebben de grote Europese topclubs hem niet op de radar. Volgens mij valt het allemaal mee. Hebben we hem echt nodig? Schuurs doet het goed en wanneer we hem met de Ligt gaan vergelijken, dan zijn we verkeerd bezig. Je gaat Marin ook niet vegelijken met de Jong.

19-07-2019 20:02

Sanalologo +1

Idd! Miskoop! Barca wilt m niet dus het is een miskoop! De Europese top wilt hem niet! Miskoop!

Milik zat op de bank bij Leverkusen, niemand wilde hem, miskoop!

19-07-2019 20:10

036AFCA97 +146682

Richarlison kon ook kiezen tussen Ajax en Watford, zoals Alvarez nu kon kiezen tussen Roma, Wolverhampton, PSV, Zenit en Ajax. Richarlison is ook aardig terechtgekomen toch?

19-07-2019 20:11

AFCA1996 +0

Ja laten we een heel seizoen op Schuurs gokken en zodra hij tegenvalt of een blessure krijgt hebben we niemand om het op te vangen. Als Alvarez het goed doet vertrekt hij over twee jaar en dan kan Schuurs het van 'm overnemen. Is dan tenslotte nog maar 21.

19-07-2019 20:18

AjaxBaggio +2

Als als als.... zo werkt het niet in deze wereld. Soms heb je gewoon geluk met een aankoop. Kijk naar Nico of Neres. Zouden moeiteloos meedraaien bij een leuke ploeg in een topcompetitie. Maar toch spelen ze bij Ajax.

Zelfde geldt voor Ziyech en zo kun je nog wel even door gaan.

19-07-2019 20:25

JOHANisGOD +18498

Pfffffffff

19-07-2019 20:26

JGAjax +364

Patrick kom er maar in.

19-07-2019 20:31

3*stars*3 +23458

Wat een bullshit trollie, probeer het nog een keer.

Vooruit...
Waar waren de Europese topclubs toen Ajax ging voor; Onana, Neres, Tagliafico, Frenkie etc???

19-07-2019 21:14

Ferd +38535

uhm, Ohana zat bij een topclub (Barcelona) en kon bijtekenen.

21-07-2019 03:20

Rodedraad +180

We pissen gewoon weer naast de boot. Je weet dat De ligt weg gaat daar moet je op in spelen zorg dat de vervanger in huis is.

06-07-2019 08:14

PetrusKeizer +10739

is heel gewoon hoor, als je op n boot zit. ernaast pissen.

19-07-2019 19:57

lm +6

Gaat niet komen let maar op de ligt word op laatst verkocht en dan moeten we het doen met malllagan Marc zo traag als dikke stront

05-07-2019 21:46

dianaajax +0

ja aankopen die hap en wel zo snel mogelijk

nietwachten

05-07-2019 23:37

ETM +3

Ja want Overmars bepaald alles natuurlijk. Kwestie van de pinpas door de Mexicaanse automaat..

06-07-2019 05:14

Saanchez +3117

Inmiddels is Alvarez nog geen48 uur na het vertrek van de Ligt binnengehaald en is de selectie nagenoeg compleet

20-07-2019 11:19

vanreenen +10278

Contracteren en wel meteen. Die gluiperds uit Italië zijn in staat om op de laatste dag alsnog over de brug te komen. Dachten zeker dat Matthijs was op te halen regen Albert Cuypprijzen. Echter, Marc houdt voet bij stuk om die andere gluiped een loer te draaien. Pi zzabakker!!!
Gewoon kiepen en anders koop je Dijks maar voor 20 miljoen. De Ligt en Alvarez in het centrum misstaat ook niet.

05-07-2019 17:43

mcatarinob +0

Had Alvarez nu maar vastgelegd, straks ontglipt hij nog.

05-07-2019 12:36

lauw +50

Die is nooit een optie geweest denk ik. Als de ligt verkocht is komt er opeens een aankoop die niemand verwacht dat gebeurt de laatste tijd steeds. Overmars wil denk ik voorlopig geen zaken meer doen in Mexico na dat Lainez voorvalletje

05-07-2019 23:12

Hollister +12595

Nu maar hopen dat er achter de schermen al toezeggingen of contracten zijn afgesloten.. Overmars kan toch wel inschatten dat De Ligt voor 95% vertrekt en kan zich niet weer een Lainez of Richarlison willen permitteren

05-07-2019 00:10

afcas +3789

Geen lainez en geen richarlison en toch halve finale CL. Ik zou zo zeggen dat hij zich dat best kan permitteren...

05-07-2019 00:20

RayJordaan +6850

Wel of geen De Ligt is een groot verschilletje he.

05-07-2019 08:53

ETM +3

Hoezo 'niet weer permitteren'? Ik vind niet dat je goed kunt beoordelen of Overmars toen fouten heeft gemaakt. Die spelers kozen iig voor een andere club. Dat is wat we weten.

05-07-2019 09:20

vanreenen +10278

En we weten nu ook dat Cuenta heeft gekozen voor de top-3 clubs in Europa. Hij speelt liever in België, maar bij welke provinciaalse club ben ik even kwijt.

05-07-2019 10:21

lm +6

Ligt echt aan overmars slechte aankoper gaan heel veel naar andere club gebeurt bij pisvee of Andere clubs niet

06-07-2019 01:58

Joodhannus73 +3579

Moet je al binnen hebben. Schiet op, anders ben je wéér te laat...

05-07-2019 00:02

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

dat ziet er heel goed uit wat die alvarez laat zien.
moet je binnen harken en buiten budgetten gaan, zeker bij een verdediger met scorend vermogen.

04-07-2019 21:44

036AFCA97 +146682

Ondertussen doet PSV een bod op Karsdorp.

04-07-2019 20:35

MarkAFCA +1161

Wat een scouting daar zeg..... Lekker (ex) Eredivisie spelers overal en nergens vandaan plukken.

04-07-2019 20:49

ajax4lifebaby +0

PLEASE MARC HAAL HEM BINNEN!

04-07-2019 19:04

Ajaxxxisdebeste +6

UEFA wil AJAX helpen: https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-7212955/UEFA-guarantee-place-Champions-League-team-reaches-quarter-finals.html

04-07-2019 18:20

MPAjax +8431

dat kan dit jaar niet ingaan? waar zie je dat het om dit jaar gaat dat ze hen een wildcard geven

04-07-2019 19:02

3*stars*3 +23458

Was al een tijdje bekend en stond ook op As.
Maar UEFA moest dit al lang invoeren.
Maarja ze waren te druk bezig om de “toplanden” te pleasen.

19-07-2019 21:17

Yohan +0

Onana
Mazraoui De Ligt Blind Tagliafico
Martinez?
Marin Vd Beek
Ziyech Tadic Neres

04-07-2019 16:54

Ajax4life16 +4

Kijken hoe Schuurs het in de voorbereiding doet. Als hij gewoon naar behoren presteerd is er in mijn ogen geen reden om hem niet de kans te geven. Dit is ook waar Ajax op is gebouwd. Als je Alvarez koopt ga je er eigenlijk vanuit dat Schuurs over 2 jaar nog steeds wisselspeler is.

04-07-2019 16:50

Rommy +0

Schuurs kans geven.

04-07-2019 14:52

Nicoonzeredder +0

Hou op hoor. Je kan niet het seizoen in gaan met Schuurs als eerste RCV

04-07-2019 14:53

Ozymandias +159568

Ik neem aan dat Club America al een akkoord heeft met zowel Ajax als Wolverhampton en dat de clubs nu alleen nog tot na de Gold Cup moeten wachten op de keuze van Álvarez. Het is logisch dat hij tijdens de Gold Cup niet wil worden afgeleid het gedoe rondom een transfer.

04-07-2019 10:59

ram +7283

Raar.. Het moet binnen Ajax toch duidelijk zijn of De Ligt zijn zinnen écht op vertrek heeft gezet of niet? Het lijkt mij van wel dus kun je hem direct oppikken.

04-07-2019 10:17

EersteAanname +2193

Er is natuurlijk nog een (weliswaar kleine) kans dat Ajax er niet uitkomt met een andere club en dan blijft hij gewoon. De vraag die je je kan stellen is of je in dat geval ook Alvarez wil halen.

04-07-2019 10:47

Ozymandias +159568

Van mij hoeft Alvarez trouwens helemaal niet te komen. Ik zou Schuurs het vertrouwen geven. Maar als Alvarez komt en De Ligt blijft is dat geen groot probleem (net zoals Ziyech vorig seizoen toch nog voor Ajax bleef spelen). Dan kan Blind op '6' spelen met Alvarez en De Ligt als centraal duo achterin.

04-07-2019 10:50

EersteAanname +2193

Schuurs heeft nog niet één wedstrijd laten zien het hoogste niveau aan te kunnen. Lijkt me nogal een risico. Daarnaast stel je dat het geen probleem zou zijn als De Ligt blijft en Alvarez wordt gehaald, omdat Blind dan op 6 kan spelen. Dan ben ik zeer benieuwd wie je dan zou slachtofferen uit het rijtje Marin, Van de Beek, Promes, Ziyech, Neres, Tadic, mochten die allen blijven. Je kan er maar 11 opstellen namelijk.

04-07-2019 11:09

Ozymandias +159568

Het komt bij Ajax met regelmaat voor dat een speler een kans krijgt als basisspeler voordat hij zich heeft bewezen op een hoger niveau. Hoevaak hadden Mazraoui en Kluivert in het eerste gespeeld voordat ze een basisplaats kregen? Ik neem aan dat Ziyech zal vertrekken dus hoeft er volgens mij niemand te worden geslachtofferd. Zelfs als Ziyech blijft is het geen probleem. Dan kunnen de spelers die jij noemt allen vijf van elke zes wedstrijden in de basis starten.

04-07-2019 11:24

EersteAanname +2193

Daar heb je gelijk in maar vergeet niet dat dat in het geval van Mazraoui en Kluivert geboren werd uit een probleem op hun posities. Min of meer noodgedwongen werden zij voor de leeuwen gegooid (blessure Veltman en een met zijn vorm kwakkelende Younes) en gelukkig pakte dat goed uit. Echter zie ik nog wel een verschil met bovenstaande en het opvangen van het gat dat het vertrek van je beste speler (De Ligt) achterlaat. Je zal met me eens zijn dat het op zijn minst een risico is om Schuurs nu in één keer de kans te geven. En ik onderken zijn potentie zeker.

04-07-2019 11:39

Ozymandias +159568

Natuurlijk is het een risico maar dat is het soort risico's wat Ajax (in mijn ogen) hoort te nemen en als ze dat soort risico's niet meer durven te nemen zullen ze het balans tussen koopclub en opleidingsclub verliezen. Trouwens vind ik het kopen van Álvarez een minstens net zo'n groot risico. Het is niet alsof we het bij hem over een aankoop als Alderweireld hebben.

04-07-2019 12:41

EersteAanname +2193

Er komen bij Ajax zat jeugdspelers door en dat is super en hoort ook bij de identiteit van Ajax maar het primaire criterium zou toch echt de kwaliteit van de spelers moeten zijn. Dat Schuurs een prima seizoen in JA heeft gedraaid ben ik met je eens maar dat biedt geen enkele garantie. Je kan als voorbeelden Kluivert en Mazraoui noemen maar je had ook Eiting en Cassierra kunnen noemen die ook uitblonken in JA en uiteindelijk het niveau niet hadden om in het eerste van toegevoegde waarde te zijn. Het nu gokken op Schuurs is, zeker gezien zijn positie op het veld, een onverantwoord risico en dus moet er een speler worden aangetrokken om de onvermijdelijke schade van het vertrek van De Ligt zoveel mogelijk te beperken. Je mag mij een betere haalbare optie noemen dan Alvarez maar om te stellen dat hij een net zo groot risico is als Schuurs vind ik absurd; Alvarez is meerdere seizoenen een gewaardeerde basisspeler van Club America geweest en is bovendien Mexicaans international en wordt door de Mexicanen als één van hun grootste talenten gezien. Schuurs deed het fantastisch bij Fortuna en heeft nu een goed seizoen JL gespeeld. Niet te vergelijken.

04-07-2019 16:08

EersteAanname +2193

Ja, lekkere dooddoener. Natuurlijk moet je af en toe risico nemen maar de vraag is of Schuurs dat risico op dit moment waard is. Ik denk van niet.

04-07-2019 17:47

Afc22 +315

Ik persoonlijk vind het een te groot risico om Schuurs als eerste keus op rcv te zetten. Hij heeft nog niks bewezen in de eredivisie, maar nog belangrijker is dat hij ook bij jong Ajax niet per se er enorm boven uit steekt. Persoonlijk is het voor mij wel een vereiste dat een speler echt moet opvallen in JA wil ik het risco nemen om hem een basisplaats te geven ten koste van een solide aankoop.

Als we nou alleen in de eredivisie zouden spelen zou ik het wel hebben aangedurfd, maar met de Cl er bij vind ik het een veel te groot risico. Ik denk dat hij dit seizoen zo veel mogelijk beker wedstrijden en wedstrijden tegen de slechtere teams in de competitie moet gaan spelen, zodat hij er volgend jaar klaar voor is. Ik vind trouwens dat hij fysiek echt nog sterker moet worden aangezien hij wss naast een voetballende cv komt te spelen die fysiek weinig brengt.

04-07-2019 11:51

Ozymandias +159568

Schuurs was in mijn ogen vorig seizoen (in de tweede seizoenshelft samen met Lang) by far de beste speler van Jong Ajax. Ik weet niet hoeveel meer een centrale verdediger kan doen om "echt op te vallen in Jong Ajax". Spelers als Mazraoui en Kluivert hadden net zo weinig bewezen toen ze voor het eerst een basisplaats kregen. Daarbij is het kopen van Álvarez een net zo'n groot risico. Ik neem dan liever een risico met een speler die al bij de club is dan een speler waar 15 miljoen euro aan moet worden besteed.

04-07-2019 12:45

Afc22 +315

Begrijp mij niet verkeerd ,Schuurs heeft het goed gedaan vorig seizoen. Maar ik vind dat je met Schuurs die alleen nog maar in de 2e divisie heeft gespeeld toch echt wel een stuk groter risco neemt, dan met Alvarez die 80 wedstrijden in het eerste van Club America heeft gespeeld en 20 interlands achter zijn naam heeft.

En zoals ik al zei de keuze voor Alvarez heeft voor een groot deel te maken met de Europese ambities die we dit seizoen weer hebben. Dan vind ik 2 solide cv's te belangrijk om het risico met een onervaren iemand te nemen. Met bijvoorbeeld een jonge rechtsback als Dest zou ik veel minder problemen hebben. Op die positie zijn fouten minder snel fataal. Mazraoui heeft vorig jaar zeker verdedigend aardig wat fouten gemaakt maar de meesten waren niet fataal omdat het aan de buitenkant van het veld gebeurd.

04-07-2019 13:12

Ajax27 +19201

Schuurs gewoon lekker verhuren. Zelfs van een paar highlights zie je al dat deze Alvarez verder is dan Schuurs of Pierie. Ze moeten beiden nog een stuk groeien want fysiek lopen ze heel erg achter op de Ligt, die op zijn weer heel erg voor liep op de rest.

04-07-2019 14:03

Rommy +0

Vond blind laatste seizoen bij Ajax voor hij naar Man U ging en op WK 2014 geweldig spelen op middenveld.

04-07-2019 14:51

Ozymandias +159568

Daan je hebt het goed gezien wat betreft Magallán. Kun jij nu ook toegeven dat je er geheel naast zat toen je schreef dat Blind een miskoop was? Dat hij een te grote draaicirkel heeft voor op '6' is net zo'n onzin. Hij heeft in het verleden al laten zien geweldig op '6' te passen.

04-07-2019 16:01

trooop +3885

Credits vragen voor het herkennen van het grootste non-talent in 20 jaar Ajax is wel een beetje armoedig, voor jouw doen. De kwaliteiten van blind pas op z'n 29e ontdekken eveneens. Het is niet zo dat hij tijdens die laatste wedstrijden ineens een betere voetballer is geworden - zo goed is hij al jaren, alleen liet hij het nu ook echt zien. Ontwikkeling verloopt geleidelijk, niet binnen een paar wedstrijden, zeker niet op je 29e.

04-07-2019 18:26

trooop +3885

Ik weet dat je er zelden tot nooit naast zit. Ik weet ook dat hij er wel eens naast zit. Daarom zou je niet zo af moeten dalen.

Het gaat er bij het beoordelen niet alleen maar om of een speler het laat zien. Tuurlijk zal hij zich op zeker moment moeten bewijzen, maar het gaat er net zo goed om of je potentie herkent. Je moet toch ook door iemands zwakke punten en de context heen kunnen kijken?

Stel dat het komend seizoen niet goed staat en blind komt te zwemmen. Dan zal het gegarandeerd meteen weer net lijken alsof hij er geen zak van kan. Volgens jouw logica zou je je mening dan opnieuw moeten herzien.

05-07-2019 20:05

ajax1forever +401

laat de Ligt nu maar snel vertrekken anders wordt die Alvarez weggekaapt

04-07-2019 10:10

EersteAanname +2193

Lijkt me een goede speler en misschien wel de beste haalbare optie. Al blijft het natuurlijk jammer dat we als Ajax zijnde blijkbaar niet aantrekkelijk genoeg zijn, zowel financieel als sportief, om megatalenten als De Ligt en De Jong wat langer aan ons te binden.

04-07-2019 09:59

Ajax68 +10

Is dat nu nog niet zéker dat hij naar Ajax komt ?

04-07-2019 09:08

Mazraoui +823

Als hij gehaald wordt voordat De Ligt is verkocht kan Raiola Ajax meer onder druk zetten (wat de prijs van Matthijs mogelijk weer drukt)

04-07-2019 09:12

Schip +23491

Raiola kan helemaal niets wat dat betreft. Ajax bepaalt de verkoopwaarde.

04-07-2019 09:35

Mazraoui +823

Dat klopt maar Ajax haalt geen verdediger van 15 miljoen voor op de bank. Het is gewoon een extra pressiemiddel dat Raiola kan gebruiken

04-07-2019 09:36

Ajax114 +1706

waarom niet ? mag ook jaar op de bank hoor. Niets mis mee. Sanchez zit ook bij Tottenham op de bank. Grappig is dat je ze dan nooit hoort mauwen omdat de extra euro's die ze krijgen veel goed maken.

04-07-2019 10:44

Mazraoui +823

Het kan wel maar is niet wenselijk (en dus een mogelijk pressiemiddel) kans op onrust, waardedaling door een jaar banken en sowieso heeft Matthijs volgend jaar dan nog maar een 1 jarig contract

04-07-2019 10:49

JariJari +15255

Dit, 15 miljoen kunnen we makkelijk betalen met alleen de verkoop van Frenkie, dan kan die Mexicaan wennen en leren van De Ligt en Blind.

Ik zou trouwens uberhaupt niet meer verkopen aan Juventus na hum openingsbod. Fucking beledigend.

04-07-2019 13:34

Ajaxxxisdebeste +6

magellan is dus afgeschreven

04-07-2019 08:29

Schip +23491

Ik denk dat elke ontwikkeling van Magallan nu als bonus moet worden gezien en dat het afschrijven op zijn waarde is begonnen. Heb het idee dat het naast speltechnisch vooral mentaal is. Het lijkt een hele rustige, introverte jongen die misschien teveel twijfelt aan zichzelf en wellicht overkritisch is op zichzelf om wat hij niet kan.

Want als hij binnen de lijnen komt, zie ik namelijk niet alleen geen Ajax verdediger (rustig en sterk aan de bal, positioneel en inspeelpass in orde), want dat heeft hij niet in zich en heeft hij kennelijk (nog?) niet kunnen ontwikkelen.

Maar zelfs dat meedogenloze is compleet weg. Het is een onzekere speler. Terwijl hij daar op gescout is.

04-07-2019 09:57

ETM +3

Juist, hij heeft niet kunnen brengen waarop hij gescout is. Het is niet zo dat hij nergens op gescout is. Ik denk dat hij sowieso nog niet is ageschreven door Ajax. Maar wel als basisspeler om het seizoen mee in te gaan.

04-07-2019 11:10

AnsB +4

Goede insteek.
Puur psychologisch is die onzekerheid* goed verklaarbaar en daarom hoeft dit nog geen indicatie te zijn voor een 'definitief' afschrijven. Al wordt het wel moeilijker voor hem om (tijdig) te presteren.
In principe kan het helpen als hij straks in de oefencampagne naast zekere spelers staat, zoals Blind. Nu stond hij steeds naast Pierie, die óók nog moet wennen.

*Als je nieuwe dingen moet leren en de eerste resultaten zijn niet zo goed, dan word je snel onzeker. In die omstandigheden vallen ook je oude zekerheden - meedogenloosheid etc - tijdelijk weg omdat je niet in je normale doen bent. Je mist je normale overtuiging en zelfvertrouwen bijvoorbeeld. En dat scheelt nu eenmaal een slok op een borrel.
Het kan helpen dat je dit als een - in zijn situatie - normaal proces onderkent (of daar op gewezen wordt) en niet nog verder van slag raakt als je - in principe tijdelijk - ál je zekerheden verliest. Dan wordt het iets waar je 'even' doorheen moet en dan kun je je puur focussen** op je nieuwe taken/leerproces. Dat vergroot, mentaal gezien, je kansen op een sneller leerproces en dus ook op het hervinden van je zekerheid op zowel nieuwe als oude gronden.

**Alleen al dit focussen zorgt voor verlichting van het wegvallen van oude zekerheden, omdat iets waar je aandacht niet naar uitgaat minder invloed heeft.

04-07-2019 12:14

tMuurtje +969

Hij heeft een erbarmelijke start gemaakt met z'n invalbeurten.
Zoiets kan goed tussen zijn oren zijn gaan zitten.
Hij oogt ook op mij heel onzeker.
Hopelijk weet ie z'n draai te vinden en knokt ie zich in de basis.
Helemaal afschrijven is wat voorbarig.

04-07-2019 18:17

Bacta +0

Ik heb niet veel van deze jongen gezien (voornamelijk youtube beelden) hij komt me daar wat onwennig in zijn acties over, en op basis van die beelden weet ik zo zeker nog niet of hij wel de CV is die we nodig hebben. Maar goed dit zijn speculaties op basis van een paar beelden, neem aan dat de Ajax scouting weet wat hij doet.

04-07-2019 08:07

AFCAMM +11351

Zijn manier van lopen en verdedigen deed mij meteen al een beetje aan De Ligt denken. Verdedigend zal hij minder solide zijn (letterlijk en figuurlijk), maar hij oogt als een echte Ajax-speler.

04-07-2019 08:03

Aspers73 +3236

Er komen nou niet echt veel toppers uit Mexico.

04-07-2019 07:58

Sjakio +2379

Dat was precies de redenatie die Feijenoord had toen ze niet naar Tunesie wilden om ene meneer Tabelsi te volgen...

04-07-2019 08:28

Ferd +38535

Er komen ook niet veel toppers uit Finland. Ben toch blij dat Van Gaal niet zo redeneerde. En er komen ook niet veel toppers uit Tunesie, maar Trabelsi was wel aardig dacht ik zo.

04-07-2019 09:44

megaonion +1

Jaja Niklas Moisander, daar doel je toch op? :p

04-07-2019 14:04

036AFCA97 +146682

Uit Wales ook niet, maar toch zou ik Bale welkom heten hoor.

04-07-2019 11:47

DarkDefender +987

Best bijzonder om te lezen dat hij naar NL is verhuisd om de Mexicaanse spelers hier te kunnen volgen. Dan is Mexico echt een voetbalgek land of is dit gewoon normaal? Anyway het zal Ajax commercieel dan vast ook wel goed gaan doen.

04-07-2019 07:34

SjaakWolfs +4

Is normaal. Ongeveer de helft van alle Mexicanen verhuist naar het buitenland om Mexicaanse spelers te kunnen volgen. Helemaal voetbalgek.

04-07-2019 08:38

Babayaka +7

1 jaar spelen en dan naar een grotere club. Klinkt top

04-07-2019 07:29

Ajacied33 +36731

Klinkt goed, al reken ik mezelf nog niet rijk. We zullen zien wat er na zondag gaat gebeuren, want dan speelt Mexico nog een finale

04-07-2019 07:25

WestlandforAjax +0

10 miljoen + Magallan.

04-07-2019 07:05

insectenverdelg +23473

Das heel makkelijk gezegd maar maakt de deal heel gecompliseerd.

1. wil Magallan daar heen ( is nou niet echt zn vaderland)
2. Wil America hem hebben ( mss hebben ze wel geen CV nodig.)
3. Wil America zn huidige salaris betalen.
4. vind America hem wel 5 miljoen waard om van vraagprijs af te halen.

Op deze manier kan je dus ook andere kapers
meer kans geven. Tuurlijk is t leuk om xoiets te roepen, maar zo eerkt het niet.

04-07-2019 07:16

Sanalologo +1

Ga er anders heel serieus op in.

04-07-2019 08:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.