Ten Hag: 'Kans dat De Ligt blijft is nul'

door Bart Veenstra 78

Ten Hag: 'Kans dat De Ligt blijft is nul'

door Bart Veenstra 78

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Erik ten Hag houdt in de aankomende zomer rekening met een vertrek van aanvoerder Matthijs de Ligt. Dat heeft de oefenmeester laten weten in een interview met de Suddeutsche Zeitung.

'De kans dat De Ligt hier blijft is nul. Er zijn zoveel teams die enorme interesse in hem hebben. Hij zal in de zomer vertrekken, maar ik weet niet of het Bayern München of FC Barcelona wordt', aldus Ten Hag, die vindt dat het aanvoerderschap De Ligt nog beter heeft gemaakt. 'Hij speelt nu echt als een man. Het team speelt nu met lef en creativiteit en dat komt ook omdat hij de aanvoerder is. Hij heeft veel moed. Veel Nederlandse spelers houden ervan om de bal te hebben, maar De Ligt houdt ook van verdedigen. Dat is nieuw hier.'

Dit seizoen kent Ajax enorme successen in Europa en Ten Hag heeft daar een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant is het natuurlijk prachtig, maar de keerzijde is wel dat er meerdere spelers in de zomer gaan vertrekken. 'Als we dit team twee jaar bij elkaar konden houden, misschien nog met twee nieuwe spelers erbij, zouden we (structureel, red.) een kandidaat zijn voor de halve finale van de Champions League. Maar laten we daarover ophouden. Het is zinloos, die gedachten helpen je niet. En ik kan de wereld niet veranderen.'

Denk jij dat Ajax met 4-0 wint van Excelsior? Zet dan in en krijg 7,15 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

Kikke +54

Hij moet lekker blijven! Hoop dat zijn loyaliteit en Ajaxhart groot genoeg is! Hoe leuk hebben ze het niet hier! Is toch te gek hier in Amsterdam met je eigen cluppie!

17-04-2019 21:25

trainerdv +2

Het is doodzonde. Eén seizoen, nog één seizoen in deze samenstelling en er zouden gewoon officieel kandidaat zijn voor de Champions League winst. (Dat zijn we namelijk sinds dit seizoen ook). Kijk naar Ziyech (en eerder Blind of Vertongen). Die is 26 en gaat nu zijn droomstap maken. Perfecte leeftijd. Van Eriksen snapte ik het, maar dit zijn jongens van de club. Die moéten toch gewoon voor Ajax willen spelen? Ik vind het te snel...

13-04-2019 20:52

pinballmagic +107

Helemaal geen nul
De Ligt heeft noch steeds een contract bij Ajjax
Als ze hem invalide hadden geschopt mocht Ajax toch ook zijn contract gewoon door betalen
Ik weet hoe het is als werkgever om al je verplichtingen na te komen
Zo meteen hangen ze een prijskaartje van 300 miljoen om zijn nek daar kun je van op aan

13-04-2019 14:27

AFCAjax +17839

Lijkt wel alsof er niet eens moeite gedaan is om hem te behouden..
Als barca maar geen korting krijgt die hebben Frenkie al voor de helft van zn waarde gekocht.

12-04-2019 19:30

Henkjanklaas +20655

Ik zie de realiteit heus wel onder ogen maar ik raak een beetje gefrustreerd van al die geruchten over vertrek van al die spelers. Als ik de geruchtenmachine op deze website mag geloven, vertrekt zo’n beetje iedereen. Het is het lot van Ajax. Iedere keer na een beetje succes moeten we weer van voren af aan beginnen. Bij nieuwe spelers moet alles er weer in slijpen los van of ze de kwaliteiten hebben van de huidige spelers. Je zag bijv. tegen Juventus duidelijk een aantal keren die mooie driehiekjes , het rond tikken, het 1x raken. Je merkt gewoon dat daar veel trainingsarbeid in zit.
Prachtig om te zien.

12-04-2019 17:31

Lazell +16989

Stapje voor stapje Henk. Ik ben ervan overtuigd als we deze lijn doortrekken, hoeven we straks niks meer te verkopen en kunnen we in grote competities shoppen. We hebben wel een iets mindere competitie dan bijv. Frankrijk, maar spelers als Di Maria, Cavani, Mbappe, Verrati en in mindere mate spelers als Depay, Fekir spelen ook gewoon idaar, wat buiten PSG echt niet meer voorstelt dan Ajax. Als we dikke salarissen betalen, willen ze echt wel in NL spelen hoor.

Eerst moesten we onze spelers verkopen omdat we anders failliet gingen, toen de nood niet meer zo hoog was als vlak bij de revolutie konden we voorzichtig de Viergevertjes en Gudelj's aantrekken. Op dit moment halen we gewoon Tadic en Blind, een van de beste spelers uit de Belgische competitie en gaan we qua winst dit seizoen de 250miljoen aantikken en eroverheen. We zijn een knuffelclub, rolmodel en underdog en dat is een recept voor financiële groei (media inkomsten, fans/merchandise, sponsoring, etc.), structurele inkomsten gaan omhoog en we kunnen meer salaris betalen.

Nog even geduld, Overmars moet die lijn doortrekken en over 10 jaar spelen we standaard kwartfinale, halve finale en wellicht winnen we hem nog wel een keertje.

12-04-2019 19:25

DarkChild +3451

Kan je dat hard maken? Het draait om structurele omzet en dan komt Ajax met zijn 92 miljoen niet eens in de buurt. Lees dit maar eens;
https://www2.deloitte.com/global/en/pages/consumer-business/articles/deloitte-football-money-league.html

Dus recept voor financiele groei, dat klinkt heel goed allemaal. Maar als je ziet dat de belangrijkste inkomstenbron (FOX deal) nog vastligt tot 2024, ben ik benieuwd wat je dan bedoelt. Hoe groeien die structurele inkomsten dan concreet, met hoeveel en hoe loop je zo veel op andere clubs in?
Ter illustratie, zelfs een club als Celtic zet nu al beduidend meer (bijna 23 miljoen per jaar) om dan wij.

En dat we maar 'iets' minder zijn dan de Franse competitie??? Zij zijn de vijfde competitie in Europa en wij net aan de elfde...ik weet niet hoor.

12-04-2019 19:50

Lazell +16989

Hard maken nee. Als ik de toekomst kon voorspellen was ik miljonair. Maar een kort antwoord op je vraag: Champions League. En wij hebben als NL ook wel ondergepresteerd de afgelopen 5 jaar, ik zie dat niet als de nieuwe standaard. Dat verschil op de lijst met Frankrijk gaat krimpen.

Een lang antwoord:
In NL zijn we uitgegroeid, meeste supporters, meeste sponsoring. Zoals ik hierboven al zei: we zijn een voorbeeld club. Zeg zelf, jij vindt het ook geweldig als een underdog uit een ander land met ontzettend aanvallend voetbal, weinig geld en jonge talenten beter voetbalt dan van huis uit defensieve, stinked rijke grootmachten als Juve of Real. Dat wekt automatisch sympathie(en geld).

De afzetmarkt is gigantisch. Ik zuig maar wat uit mijn duim, maar als er 1 miljard voetbalvolgers zijn, zou ik er niet raar van opkijken. Vergelijk dat met de 4 miljoen fans in NL en je snapt waar ik denk dat het 'inhalen' moet gebeuren. We hebben de laatste 10-15 jaar ons niet laten zien in Europa, waardoor we nog maar weinig buitenlandse fans hebben. We kwamen nooit ver in Europa, waardoor we weinig internationale sponsoren hebben.

Als we ver komen in de CL met onze eigen identiteit, zonder grote geldschieter, komen de fans, de goodwill, media inkomsten en sponsoring vanzelf en dus de structurele inkomsten. Maar dan moeten we wel structureel gaan overwinteren in de CL en onszelf op de kaart blijven zetten. Met het geld dat we nu binnen hebben geharkt en gaan harken, moet structurele financiële groei goed haalbaar zijn middels sportieve successen. Misschien geen Real/Barca, maar top 10 is haalbaar.

Edit: 1 miljard was niet zo'n gekke gok

https://www.statista.com/chart/14646/fifa-world-cup-final-tv-viewership/

12-04-2019 20:00

DarkChild +3451

Ik vraag je niet de toekomst te voorspellen, maar om een globaal beeld (wat je nu weer doet) concreet om te zetten naar Ajax. De afzetmarkt is gigantisch bijvoorbeeld, dat zijn uitspraken waar je weinig mee kan, omdat het zo algemeen is.
Dat bedoel ik niet lullig, maar het is iets dat nogal snel gezegd is, en daardoor maar al te snel nikszeggend blijkt.
(denk aan: we moeten het grote geld uit China halen. Wat ik geloof ik Nederlandse clubs al 15 jaar hoor zeggen)

Ik link bewust naar het Deloitte artikel. Daar zie je hoe de inkomsten componenten zijn opgebouwd. Ik denk dat het goed is om dat door te nemen, want je gooit nu een aantal dingen door elkaar en op een hoop. In dat rapport zie je onder meer dat TV inkomsten (media dus) de grootste aanjager zijn en laten die nu juist vastliggen tot 2024.
Deelname CL is ook erg prettig vanzelfsprekend, maar ook daar geldt dat het niet alleen moeilijker is voor ons het te halen, maar ook dat de grotere landen ALTIJD meer krijgen uit de market pool. De verschillen nemen op dat vlak dus hoe dan ook toe, waar je juist terrein moet inhalen.

Adidas ligt vast tot 2025, Ziggo tot 2020. Betekent dat je in de nabije toekomst alleen nog kan 'verdienen' aan je hoofdsponsordeal, terwijl dat al een kunststukje op zich was (De huidige deal)

Dus nogmaals, ik bedoel het niet lullig, en dagdromen is logisch in het huidige Europese licht. Maar ik zou het koesteren, in plaats van er op gaan rekenen.

12-04-2019 20:18

Lazell +16989

Het interesseert me niet wat de huidige contracten zijn en voor hoe veel. Ik benoem het niet concreet, maar ik heb het hier niet over de komende 3,4,5 jaar. Het gaat mij om op de wat langere termijn (10 jaar) structureel mee te doen in de CL. Als we zo ver zijn, zijn alle contracten al afgelopen, zelfs die van Adidas tot 2025. Ben geen financieel expert, dus ga me niet op dat gebied wagen.

Ik ben wellicht wat optimistisch ingesteld. Maar we hebben de laatste 15 jaar die afzetmarkt nauwelijks bereikt, omdat we nooit door kwamen in de CL. Je ziet nu artikelen voorbij komen "meer shirts dan ooit verkocht na Real, meer dan helft buitenlandse fans"(dit artikel zou eigenlijk al voldoende moeten zijn om minder sceptisch te zijn). We boren nu dus langzaam die 250x zo grote afzetmarkt aan. Als je niet ziet dat daar kansen liggen voor financiële groei, dan weet ik het ook niet meer. En dit bedoel ik ook niet lullig ;).

Snap je scepsis, maar ik zie niet in waarom we niet structureel meer geld kunnen halen uit een 250x zo grote markt. Je moet gewoon creatief zijn. En dat is Menno Geelen (E-sports, bijv. tientallen miljoenen kijkers) En "geld uit China halen" doe je, vertaald naar Ajax, door structureel CL te overwinteren. Dan kijken de mensen vanzelf en kopen ze vanzelf (artikel referentie).

https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/120170/buitenlandse-fans-shoppen-massaal-in-webshop-ajax

Maar we zullen zien. Ik blijf dagdromen. Goeie discussie btw, zeldzaamheidje hier.

12-04-2019 20:36

pinballmagic +107

Ajax moet bij aankoop van een nieuwe speler of een speler met een nieuw contract ook een prijskaartje om zijn nek hangen a la Barcalona
Wordt strontziek van die spanjaarden

13-04-2019 14:32

Freddy Al +11

Ajax heeft nu met de Ligt en de Jong twee uitzonderlijke talenten, die kun je normaliter niet terugkopen.
Dat is een harde realiteit maar niettemin de realiteit.
Ajax heeft ook in de selectie spelers die als RCV uit de voeten kunnen, daarmee zal nog steeds het gemis van Matthijs voelbaar blijven.
Ook op het middenveld komt er weer een goede speler op de plaats van Frenkie die hem waarschijnlijk niet zal doen vergeten.

We zijn niet de enige club in Europa die dit lot beschoren is , of we het nu leuk vinden of niet : Ajax moet verder.
Ook na Cruijff, Neeskens, Krol, Bergkamp en Jonk,van Basten,Litmanen, Raffie en Wesley zijn we verder gegaan .
Het huidige bestuur wekt de indruk om te kijken naar de langere termijn als het gaat om aan-en verkoopbeleid.
Dat was lang niet altijd zo, ik heb er vertrouwen in dat we geen jaren van Europese treurnis tegemoet gaan zien.

Een sterke jeugdopleiding en een zeer professionele scouting zijn voorwaarden die horen bij het behoud ,en uitbouw, van onze positie in Nederland en Europa.
We lijken nu rijker dan ooit maar de waarde van spelers rijst de pan uit dus er zal met terughoudendheid geopereerd moeten worden.

12-04-2019 17:24

Kikke +54

Ja joh geef hem 5 miljoen om te blijven!

17-04-2019 21:32

Ar +104

Voetballend, aan de bal is Schuurs een prima vervanger.
We hebben Veltman nog, en Magallan.
Dus in principe weinig reden tot verdere aankopen op die positie.
En alles is toch minder dan Matthijs, dus dat gat ga je niet dichten.
Als je dan toch nog een speler bij wil in de achterhoede dan iemand die met ruimte in de rug kan spelen, met snelheid en een corrigerende tackle, die meteen aan het Europese niveau kan aanhaken. En dan kom je bij iemand als Tete uit.

12-04-2019 16:36

Lazell +16989

Want hij haakt bij Lyon zo lekker aan? Ik was altijd fan van Tete, maar moet zeggen dat de Veltman lovers van toen hun gelijk hebben gekregen.

12-04-2019 19:30

Ajax27 +19211

We hebben nu een Nederlands wereldtalent in de achterhoede en op het middenveld die komend seizoen bij de absolute Europese top gaan spelen.

Hopen dat er snel genoeg een Nederlandse aanvaller opstaat welke een wereldniveau gaat aantikken. Niet alleen voor Ajax erg goed en mooi, maar ook voor het Nederlands elftal. Zou mooi zijn!

12-04-2019 15:08

Rdk1983 +4

Hoop dat er een topper gehaald wordt. Anders sta je wel mooi voor lul dat je Wöber hebt laten gaan.

12-04-2019 14:44

wendoo9 +8125

Ik ga me pas echt zorgen maken als een Tadic of Blind zou vertrekken. Deze twee spelers hebben Ajax dit seizoen naar een hoger plan gebracht. Kunnen we deze twee spelers behouden, zal er weer een goed elftal rond deze twee opgebouwd kunnen worden .Tuurlijk zullen we een Mathijs en een Frenky gaan missen, maar ook dat zullen we opvangen net als andere jaren. Ajax is Ajax en er zal altijd weer nieuwe talenten opstaan. Dit is ons lot als supporter van zo een mooie club te zijn. Velen houden niet van Ajax ,maar stiekem kijken ze wel naar elke wedstrijd van ons Aller Ajax ! Ajax 4 ever

12-04-2019 14:11

Schöne82 +215

Denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld, maar De Ligt en De Jong laten enorme gaten achter die je écht niet zomaar opvuld. Maar zonder Tadic en Blind waren zowel De Jong als De Ligt niet zover geweest als ze nu zijn.

12-04-2019 14:24

Nosky +1032

Anderzijds kun je natuurlijk ook stellen dat Blind en Tadic vervangbaar zijn. De Jong en De Ligt in principe niet.

Maar een team is zo sterk als de zwakste schakel. Elke speler brengt momenteel iets in, wat in zekere zin onmisbaar is.

12-04-2019 14:31

NUL20 +335

Wel vreemd dat ETH zo specifiek is over de clubs.
Misschien gaat hij zelf wel mee richting Bayern en is hij daarom zo open...

12-04-2019 13:52

..::Rootje::.. +676 moderator

Daarom moet je voor de volle 100% voor de CL-winst gaan. Niet alleen voor Ajax en de supporters, maar ook als beloning voor deze geweldige spelers.

F*** 't kampioenschap. Die win je volgend jaar wel.
Maar die CL-winst, om daarin weer hoge ogen te gaan gooien, gaat echt moeilijk worden.

12-04-2019 13:40

Redrum +96122

Ik ga er vanuit dat Ajax komende dinsdag er alles aan zal doen om de halve finale te halen. Maar ik ga er ook vanuit dat ze morgen alles zullen geven tegen Excelsior en dat ze geen spelers zullen sparen voor die wedstrijd. Over een maand mogen ze dan eindelijk tot rust komen. Hopelijk met nog één wedstrijd op het programma twee weken later.

12-04-2019 13:48

..::Rootje::.. +676 moderator

Inderdaad. Ik loop een beetje op de feiten vooruit.

Zaterdag een thuiswedstrijd tegen Excelsior moet in principe niet lastig zijn. Vraag is dan wel hoeveel risico de staf durftt nemen met twee dagen later de uitwedstrijd in Turijn op het oog.
Mocht Ajax zich plaatsen voor de halve finales dan zien we wel verder. Maar 't wordt wel steeds krapper en krapper.

12-04-2019 13:57

Redrum +96122

Absoluut. Mocht Ajax de halve finale halen dan wordt het echt een bizar programma tot het einde. Als ze het niet halen kunnen ze in ieder geval de laatste drie competitiewedstrijden zonder extra belasting ten opzichte van de concurrentie spelen. Die bekerfinale is dan een mooi tussendoortje. Als Ajax wel de halve finale haalt wordt het gekkenhuis, maar ook dan zie ik niet in waarom Ajax niet de dubbel kan pakken.

12-04-2019 16:45

..::Rootje::.. +676 moderator

Ik heb de uitwedstrijden tegen Heracles en AZ nog op het oog. Vooral die eerste zie ik Ajax moeite mee hebben, maar ook de wedstrijd in Doetinchem zie ik niet zomaar gewonnen.

Bank van Ajax is helaas ook niet breed genoeg om mogelijke aanpassingen te doen.

12-04-2019 18:09

Nosky +1032

Wat mij betreft moet elke wedstrijd evenveel prioriteit hebben.
Maar mochten we die halve finale halen, en er zóuden keuzes gemaakt moeten worden, heeft inderdaad CL de allerhoogste prioriteit.

Schreef het van de week ook al in een ander topic, waar een hoop lui de titel belangrijker vinden, maar die titel kan je elk jaar winnen, heeft geen historische waarde en brengt ons internationaal lang niet zoveel verder als Europees succes.

Áls je die halve finale haalt, dan kan alles. Dan heb je eigenlijk de zwaarste beproevingen gehad en moet je - indien nodig - alles laten liggen om daarvoor te gaan.
Kom op zeg, in het huidige klimaat, komt dat eens per generatie voor.

12-04-2019 14:02

..::Rootje::.. +676 moderator

Ik liep een beetje op de feiten vooruit, maar daar doelde ik ook op. Als Ajax zich voor de halve finale plaatst, is er weinig rust meer tussen de wedstrijden in.

Dan moet je toch echt wel keuzes gaan maken, want spelers gaan moe raken en gaan zeker met pijntjes lopen. Helaas heeft Ajax geen sterke bank, anders zou het echt geen probleem zijn en zou ik zeggen; ga voor de treble. Maar helaas is dit niet het geval.

12-04-2019 14:09

Hollister +12600

Lees mijn argumenten hierboven even mannetje.. jij die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft... jullie denken echt korte termijn... Het hele voetballandschap gaat er anders uitzien.. wil je daar als Ajax zijnde aan deelnemen of blijven we klooien op kunstgras velden?

12-04-2019 18:12

Hollister +12600

Dom mannetje ben jij,.. het kampioenschap is 10 x belangrijker voor de langere termijn... maar dat ga ik jou niet uitleggen, want daar gaan wij toch niet uitkomen... lol

12-04-2019 14:17

..::Rootje::.. +676 moderator

Gelukkig maar.

12-04-2019 14:22

Nosky +1032

En WAT in hemelsnaam, maakt dat die titel op langere termijn belangrijker is?????

OK. We ruilen kwartfinales CL (tot nu toe.. wie weet) in voor die schaal dit jaar. Pakken we ff een PSV scenario; figurant in de poulefase.

Op welke manier hadden we er nu dan beter voorgestaan?

12-04-2019 14:34

Hollister +12600

Kortzichtige mafkezen zijn jullie, maar had niet anders verwacht van een gemiddelde suporter hier.. allemaal meelopertjes en papegaaien... Kampioen dit jaar worden betekent nl dat PSV geen 40 miljoen opstrijkt voor CL volgend seizoen... zelf wel weer 40-80 miljoen.. dan.. PSv moet 2 weken eerder beginnen voor de 3 voorronden, die ze hoogstwaarschijnlijk niet gaan overleven, want ook daar vertrekken spelers.. zelf heb je 2 weken langer om te werken aan een compleet nieuw team... daarnaast.. zal door deelname CL weer heel wat spelers in waarde stijgen, en zullen spelers door dit seizoen en hoogstwaarschijnlijk spelen CL gemakkelijker naar ons toekomen ... wat juist dan bij PSV niet het geval is.. sterker nog.. PSv zal dan waarschijnlijk spelers kwijtraken die juist wel CL willen spelen... Samengevat voor alle domoren... als je werkelijk definitief afstand wil nemen van PSV en de komende 10 jaar 8 x kampioen worden, moet je nu een onoverbrugbare afstand nemen van PSV op sportief maar vooral financieel gebied.. Kampioen worden is absoluut noodzakelijk om ze verder te laten afhaken... maar gaan jullie lekker voor de krote termijn

12-04-2019 17:31

Lazell +16989

Kerel, relax man. Heb eens wat meer respect voor je medesupporter. Wie zegt dat áls PSV kampioen wordt, ze CL halen? En wie zegt dat wij dat niet halen? We hebben 70 miljoen binnengeharkt aan alleen CL. Om nog maar te zwijgen over de waarde stijging van Ziyech, Neres, De Ligt, Frenkie, Onana, Tagliafico, Mazraoui, Donny en zelfs Tadic/Blind. Alleen Schone niet. Daar moet PSV 5 jaar op rij de CL voor halen man. Die 40 miljoen is wisselgeld ten opzichte van bovenstaande. Wie is hier nou kortzichtig.

12-04-2019 19:50

Hollister +12600

4 jaar geleden hadden we al PSv definitief op een onoverbrugbare afstand kunnen zetten nadat we 4 x kampioen zijn geworden onder Frank... dat hebben we nagelaten door oa Bergkamp en Van Duivenbode... Nu is onze 2 e kans en die mogen we niet verspelen... Vergeet namelijk niet dat vanaf het seizoen 2023- 2024 de gehele vaderlandse competitie er waarschijnlijk niet meer toe doet voor plaatsing CL.... dan moet Ajax gewoon bij de beste 32 clubs van Europa zitten om deel te kunnen nemen aan de CL .. hoe corrupt en hypocriet de UEFA ook is.. alles draait nl gewoon om geld en macht, moet je daar als Ajax zijnde wel bij zijn... ik denk dat alleen Ajax kans maakt om daar structureel of regelmatig aan dat CL toernooi deel te nemen.. er gaan namelijk straks 4 poules van 8 komen waarbij de nummer 1t/4 zich plaatsen voor een volgende CL aangevuld met plekken vanuit de EL.. er komt dus een promotie / degradatie systeem dat compleet los wordt gekoppeld van de nationale competities...
Zelfs kan dat betekenen dat Ajax (2023 eindigt ons tv contract) ook kan aansluiten bij een ander tv contract met een veelvoud van inkomsten die ze nu hebben... zeg het maar... wat willen we met elkaar... ???

12-04-2019 18:10

Nosky +1032

Kans nul?
Acht nullen, dan is er pas kans dat ie weg mág.

12-04-2019 12:50

AFCAPolarBear +542

Of het 0 kans is, of 00000000 kans. Is volgens mij precies evenveel, namelijk 0

12-04-2019 12:58

Nosky +1032

Met acht nullen doel ik op een transfersom...

12-04-2019 13:57

Hollister +12600

Vind het best vreemd dat we helemaal niets en niemand horen over een eventuele contractverlenging met Ten Hag... of gaan we alles weer ophanden aan Schreuder en de goede spelers waar hij beschikking over heeft? Ik zou me nl heel goed kunnen voorstellen dat deze speelwijze door heel veel topclubs geambieerd wordt en clubs als Dortmund, Bayern, Spurs, enz graag ten Hag zouden willen hebben als trainer... wordt TH niet ondergewaardeerd?

12-04-2019 12:35

Ozymandias +159568

Ik denk dat Vd Sar en Overmars eerst de rest van dit seizoen afwachten. Stel dat Ajax dit seizoen toch geen enkele prijs pakt. Dan zou ik Ten Hag zeker niet ontslaan maar dan is het onverstandig om zijn contract te verlengen. Hij zal dan namelijk eerst een prijs zal moeten pakken in zijn derde seizoen bij Ajax voordat hij in aanmerking komt voor een langer verblijf bij de club. Ik hoop enorm dat Ajax (ten minste) de dubbel pakt want dan heeft Ten Hag genoeg kritiet opgedaan om hem een langdurige contractverlenging (tot ten minste medio 2022) aan te bieden.

12-04-2019 13:18

wendoo9 +8125

De beker hebben we zeker !

12-04-2019 14:44

Hollister +12600

Sorry, maar als dit war zou zijn dan zakt mijn aanzien in Sar en Overmars... natuurlijk gaat het om prijzen, maar als ik nu al de balans op maak wat dit jaar is bereikt op heel veel gebied als gevolg van de prestaties van dit elftal en dus indirect ook zeker TH dan zou je juist deze man moeten koesteren... hebben wij een Kjaar gehad als we geen prijs pakken... de waarde van het team is meer dan verdubbeld, op 3 fronten tot het einde gestreden en vooral.. fantatstische en historische wedstrijden op de mat gelegd.. aanzien in en buiten Europa... Ajax staat weer op de kaart... commercieel marketing en vooral het beste financiele jaar ooit in de historie van de club... kan wel ff doorgaan.. waarom wilde men dan wel verlengen met Bosz? Die haalde ook geen prijzen.. dit jaar is vele malen beter

12-04-2019 19:27

OnlyOneZlatan +49

ziyech en nico ben je zo goed als zeker kwijt. Neres zal na de laatste tijd ook zeer lastig worden, alleen zou je hem en Donny echt nog moeten proberen te houden.

Tadic Dolberg Neres
Marin (Odegaard) Donny
(Aankoop) Blind (Veltman) mazraoui
onana

Donny wilt liever niet op 10 spelen dus zal je een 10 moeten aantrekken. Er is na nico geen goede optie op linksback dus die zal er ook moeten komen. Als rechter centrale is veltman een optie alleen zie ik liever nog een nieuwe aankoop hiervoor.

12-04-2019 12:21

Hollister +12600

Leuk, maar dan heb je het alleen nog maar over de basis.. het zwakste punt was dit jaar toch de breedte (op niveau)

12-04-2019 12:32

OnlyOneZlatan +49

het is al moeilijk om goede spelers voor de basis over te halen om hier te komen spelen, laat staan voor de bank. Het grootste kwaliteits verschil zit hem in de banken bij ajax en topclubs. neemt niet weg dat er wel een aanvallen er verdediger bij mogen komen.

12-04-2019 17:30

Ajax114 +1706

Sinkgraven kan linksback spelen , Pierie en Magallan kunnen De Ligt vervangen, Labyad kan Neres vervangen, De toekomst ziet er zonnig uit en als we dit jaar de CL niet winnen danwel volgend jaar. Mede dankzij Overmars. Wat een toppers weet hij toch elke keer weer te vinden :-).

12-04-2019 12:53

Aspers73 +3239

Labyad, Sinkrgaven, Schuurs, Pirie......nu wordt ik echt heel erg ongelukkig.

12-04-2019 14:17

mercurius3 +0

Halve elftal gaat weg weer. Kun je wel zeggen 'gebeurde na EL finale ook', maar toen kwam er topjeugd door: Nouri, de jong, Kluivert, de ligt, van de beek. Nu komt er niks door vanuit de jeugd en de scouting is altijd groot risico. 1 op de 2 aankopen maakt het niet.

12-04-2019 12:20

AFCAPolarBear +542

Er komt niets door uit jeugd? Ekkelenkamp, Unuvar, Gravenbergh en Brobbey om alleen jeugd te noemen die nog in jeugdelftallen speelt. Je hebt daarnaast Eiting, Matusiwa (heb ik echt hoge pet van op, is in mijn ogen een 2de Seedorf) en Lang die enkele wedstrijden hebben gespeeld in Eredivisie en nu ervaring opdoen in KKD. Het is geen De Ligt en Frenkie (lijkt het), maar zeker materiaal waarmee je kan overwinteren in CL, vergeet niet dat Ajax in pot 2 komt van CL, als ze volgend seizoen weer een redelijk tot goed seizoen in Europa draait (overwinteren CL of 1/4 finale EL)! En dan ontloop je dus 1 goede tegenstander, krijg je geen groep meer als Barcelona/Real Madrid en PSG

12-04-2019 12:54

AjaxForEverAjax +0

Manier van spelen is belangrijker ! In mijn ogen is het belangrijk om ETH een aantal jaren te behouden. Je zult dan volgend jaar kwartfinale CL niet halen, maar je kunt weer verder bouwen met Blind, Tadic en de rest die blijven. Je speelt dan om landskampioen te worden en CL te spelen. Consequent blijven bouwen, zodat je zoals Porto, Bayern een gevestigde naam wordt. Het geld stroomt binnen, maar verantwoordt uitgeven blijft voor mij belangrijk. Geforceerd proberen aan de top van de CL heeft geen zin. Voorbeelden genoeg.

12-04-2019 16:52

SammyR +2

Ik denk dat het heel belangrijk is dat we vooral Ten Hag niet kwijtraken. De Ligt is onvervangbaar, maar een trainer halen die ons laat voetballen zoals Ten Hag én daarmee resultaat haalt is vrijwel onmogelijk te halen. Bosz werd hier op handen gedragen, maar hij is niet een winnaar en geen tactisch sterke coach. Ja, heel leuk voetbal maar het is geen toeval dat hij alweer bijna in een crisis zit met Leverkusen.

12-04-2019 12:17

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

ik denk dat de ligt de enige speler ooit is die onder de 20, kan slagen in het buitenland.
geen nederlander is daar ooit in geslaagd zover ik weet.

hij kan alle nivos aan en speelt nu dragend en constant in de eredivisie, dan pas kun je verkassen naar een grote competitie.

ik maak mij ook geen zorgen dat hij niet gaat slagen in het buitenland, zo goed is deze jongen al op deze leeftijd.

12-04-2019 12:06

Ajax#1900 +1

Kluivert sr

12-04-2019 12:41

soewares +2504

Hij zal ondertussen 20 zijn wanneer het volgende seizoen begint

12-04-2019 12:33

Nelloe +1837

Na de EL finale ook veel spelers, kijk waar we nu staan. Komt goed boys

12-04-2019 11:48

Radie125 +1629

net als begin jaren 90 Jonk en Bergkamp gunnen na de gewonen uefacup we dachten einde verhaal om vervolgens 2 keer in de Champions League finale te staan.

12-04-2019 12:22

Redrum +96122

Precies, al dat dramatische gedoe is nergens voor nodig. Ajax is in staat om ook volgend jaar een goeie selectie neer te zetten. Nog een keer zo'n Champions League seizoen zal lastig worden, maar we weten dat het in de huidige tijd nog steeds mogelijk is. Er zitten weer wat heerlijke jeugdtalenten aan te komen en als dat weer goed aangevuld wordt met aankopen kunnen we ook in de komende jaren weer mooie Europese campagnes tegemoet zien.

12-04-2019 13:50

WestlandforAjax +0

Toen vd sar bij peptalk zei dat ze met nog meer spelers (dan Onana) in gesprek zijn om contracten te verlengen hoopte ik dat ze ook met De Ligt in gesprek waren, niet dus.

Wel erg jammer. Ik hoop itt de berichten dat we 100 miljoen kunnen vangen.

Benieuwd of er nog een contract verlengt wordt van een belangrijke speler zoals Nico of Ziyech.

12-04-2019 11:42

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

zolang ziyech blijft, blijft ajax swingen.
dus als hij vertrekt moet je een vergelijkbare speler halen. met assists en goals, dreiging en vooral belangrijk zijn creativiteit.

in 2016 riep ik, "nu ziyech nog en ajax gaat swingen" dit type speler miste ajax nog.
dat we tadic erbij hebben en andere mensen in het elftal zich goed ontwikkelen is goed uitgepakt. maar er is maar 1 spelbepaler en motivator dat hakim.
zwaar onderschat door vele maar de kenners weten beter.

12-04-2019 12:10

soewares +2504

Het probleem js dat ziyech een buitenkansje is. Spelers van zijn kaliber zijn of te duur of zien de ED niet zitten. Ik zie het somber in

12-04-2019 12:34

Redrum +96122

Ik denk dat Ödegaard goed in staat is om Ziyech te vervangen. Helaas wil Real hem eerst de kans geven in de voorbereiding van het nieuwe seizoen om te beslissen of hij weg mag.

12-04-2019 13:52

vanreenen +10280

Nico heeft de aanbieding van een sterk verbeterd contract geweigerd, dus.....

12-04-2019 12:12

Mokum31 +6133

Jammer dat we straks helemaal opnieuw moeten beginnen.
Helaas het is ons lot.
Gelukkig is er veel geld en gaat Marc ons hopelijk verblijden met een paar zeer sterke aankopen. Dat zal echt moeten.

12-04-2019 11:42

Ajaxxxisdebeste +6

We praten ons dat lot ook erg aan... verandering begint met een andere mentaliteit daarin... had Ajax zich niet zo opgesteld vorig jaar was dit succes allemaal niet gebeurt... Voetbal hangt af van momenten waarin je de juiste beslissingen moet nemen op en af het veld.

12-04-2019 11:48

goajaxgo +14157

Helemaal mee eens en dat roep ik al jaren. We moeten het hoofd niet in de moede schoot leggen maar de uitdaging aangaan. Die frases als 'niet te houden' en 'volgende stap' moeten eruit.

12-04-2019 12:15

gi0vanni +7272

Hoge verwachtingen van Marin. Tegen Ajax had hij zulke geweldige acties. Maar het blijft triest dat je de Jong, de Ligt en Ziyech zeker kwijt ben. En Tagliafico en Neres een groot vraagteken zijn. Eens kijken of Ajax Alvarez gaat halen voor de Ligt.

12-04-2019 12:38

Ajax#1900 +1

Propper er bij ik het middenveld, Van Aanholt voor linksback, misschien odegaard als er geen belachelijk bedrag voor op tafel moet, er is best wat mogelijk denk ik.

12-04-2019 12:40

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

marin vind ik echt een speler zoals ziyech, kan welleens een schot in de roos zijn.
scoort nog niet zoveel als ziyech, maar hij is jonger.

magalan zet ik mij twijfels bij eerlijk gezegd, de fans vannzijn vorige club waren ook niet over hem te spreken

12-04-2019 17:32

Ajax#1900 +1

Rare vergelijking met Ziyech...

12-04-2019 17:52

amthree +407

Inplaats ervoor te vechten geven we hem nog straks met korting ook nog weg...

12-04-2019 11:39

Schwalbino +11

Dat gevecht is allang voorbij anders gaat TH dit niet zeggen.

12-04-2019 12:13

Mokum_32 +1

Niet heel verstandig dit de prijs gaat hierdoor niet omhoog ofzo.

12-04-2019 11:38

RuffRhythim +24837

Prijs staat binnenskamers allang vast hoor, alleen weten wij dat nu niet..

12-04-2019 12:19

f*ck010 +657

Krijgen wij tegenwoordig onze scoops van de(r) Suddeutsche Zeitung jah?

12-04-2019 11:34

mgtow +22318

In tegenstelling tot 010 die hun scoops krijgen uit de kattenbak.

12-04-2019 11:49

mgtow +22318

Ja dat moet je vooral zeggen Erik. Geef anders direct korting.

12-04-2019 11:34

Ajaxxxisdebeste +6

Als je er zo in blijf staan dan veranderd er ook niks....

12-04-2019 11:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.