Ajax walst in tweede helft over VVV heen

door Thijs Zwagerman 681

Ajax walst in tweede helft over VVV heen

door Thijs Zwagerman 681

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zich zaterdagavond herpakt na de ruime nederlaag tegen Feyenoord. In de Johan Cruijff ArenA hield VVV-Venlo in de eerste helft knap stand, maar na de rust walste een gretig en sterk spelend Ajax over de bezoekers heen en liep het alsnog uit naar een ruime zege.

Het eerste wapenfeit van Ajax - waar Nico Tagliafico na blessureleed weer terugkeerde in de basis en Rasmus Kristensen de geblesseerde Noussair Mazraoui verving - kwam voort uit een vrije trap van Lasse Schöne. De inzet van de Deen verdween een meter over het doel van Lars Unnerstall. Een kleine tien minuten later was Kasper Dolberg dichterbij een doelpunt. Na goed doorzetten van Tagliafico werkte de spits de voorzet van de Argentijn met een hakje richting het VVV-doel. Unnerstall wist echter goed redding te brengen.

VVV-Venlo, dat gedeeltes van de wedstrijd met zeven man op een lijn rond het eigen strafschopgebied verdedigde, was een aantal keer dreigend in de omschakeling. Ajax gaf hierin behoorlijk wat ruimte weg, maar de gasten uit Venlo wisten daar niet van te profiteren. Onder andere Jay-Roy Grot hielp een enorme counterkans om zeep, toen hij in zijn dribbel de bal te ver voor zich uitspeelde.

Nadat Hakim Ziyech al eerder in de wedstrijd wat speldenprikjes had uitgedeeld met pogingen van afstand, brak hij in de vijfendertigste minuut toch echt de ban. Uit een zelf verdiende vrije trap schoot hij Ajax, dat de gehele eerste helft in een te laag tempo voetbalde om het VVV moeilijk te maken, op voorsprong. De linksbenige creatieveling krulde de bal op schitterende wijze buiten het bereik van Unnerstall tegen de touwen.

Nadat de rust met een 1-0 tussenstand werd bereikt, zorgde Dolberg al vroeg in de tweede helft voor een verdubbeling van de marge. Een prima aanval leek aanvankelijk te eindigen met een schot van Ziyech dat werd geblokt, ware het niet dat Van de Beek de terugkomende bal in één keer perfect bij Dolberg afleverde. De spits nam knap aan en rondde vervolgens nog knapper af, door de bal al vallend in de bovenhoek te mikken.

De tot dan toe niet veel in het spel voorkomende Dusan Tadic tekende hierna nog binnen het uur voor de 3-0. Nadat Ziyech de bal aflegde aan Kristensen en een schot van de rechtsachter door Unnerstall niet lekker verwerkt kon worden, stond Tadic op de goede plek om er voor een leeg doel 3-0 van te maken.

Met Daley Sinkgraven en David Neres in de ploeg voor respectievelijk Tagliafico en Tadic en Klaas-Jan Huntelaar even later voor Dolberg ging Ajax in de slotfase nog op jacht naar meer treffers. Via invallers Neres (fraaie individuele actie) en Huntelaar (eindstation van een fraaie aanval) liep Ajax nog uit naar 5-0, waarna het slotakkoord voor Van de Beek was. De goed spelende middenvelder plaatste de bal met veel gevoel in de rechterbovenhoek en bepaalde zodoende de eindstand op 6-0.

Opstelling Ajax:

Onana; Kristensen, De Ligt, Blind, Tagliafico (64' Sinkgraven); Schöne, De Jong; Ziyech, Van de Beek, Tadic (73' Neres); Dolberg (82' Huntelaar).

Wissels Ajax:

Lamprou, Varela, Veltman, Neres, Sinkgraven, Huntelaar, Labyad, Schuurs, De Wit, Cerny, Ekkelenkamp.

Opstelling VVV-Venlo:

Unnerstall; Rutten, Promes (66' Van Bruggen), Röseler, Janssen; Post, Seuntjens, Susic; Grot, Mlapa, Joosten (73' Van Ooijen).

Wissels VVV-Venlo:

Samuelsen, Van Ooijen, Kum, Van Crooij, Dekker, Van Bruggen, Borgmann, Verbong, Korkmaz, Linthorst, Janssen.

Doelpunten:

1-0 Hakim Ziyech (35')
2-0 Kasper Dolberg (52')
3-0 Dusan Tadic (60')
4-0 David Neres (85')
5-0 Klaas-Jan Huntelaar (87')
6-0 Donny van de Beek (90+1')

Bijzonderheden:

- Ajax kan tegen VVV-Venlo weer beschikken over Nicolás Tagliafico. De Argentijnse linksback keert terug van een knieblessure. De Amsterdammers moeten het wel doen zonder Noussair Mazraoui (hamstring) en Lisandro Magallán (bovenbeen).

Volg de wedstrijd via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

Zidaan +155

Heerlijk om te zien ook, bij de goal van Neres, hoe hij Ziyech gebaart met zijn arm dat hij de pass in de diepte moet spelen. Zo'n speler moet er altijd omdat 'ie voor dreiging en diepgang zorgt, genieten!

04-02-2019 16:50

Jan60 +291

Neres heeft inderdaad de diepgang die regelmatig wordt gemist. Je ziet ook dat Ziyech beter tot z'n recht komt als Neres speelt. Hoewel Ziyech dan natuurlijk wel op het middenveld moet spelen. Nu is zaterdagavond natuurlijk niet helemaal representatief omdat toen Neres er in kwam VVV als enigzins was stuk gespeelt. Maar ik vindt het heel jammer dat Neres zo weinig speelt.

04-02-2019 17:34

DeMeervanweleer +7558

Bij de NOS is het ook weer negatief over Ajax: " Ajax speelde niet groots, maar wint wel ruim " volkomen overbodige opmerking, louter bedoeld om de Ajax-haters tegemoet te komen.
Groots spelen is tegen een zeer verdedigend ingestelde tegenstander bijna onmogelijk. Maar ze hebben gewoon goed gespeeld.
Ajax heeft het tegen deze ook goed georganiseerde tegenstander logischerwijs in het begin lastig gehad, maar uiteindelijk met soepel combinatie voetbal en een enorm veldoverwicht ruim gewonnen en 4 van de 6 (!) doelpunten waren ook nog eens zeer fraai.

03-02-2019 20:02

Cello +52761 moderator

Tegenstanders moeten normaal gesproken vroeg of laat in de wedstrijd ruimtes laten, die ze vanaf het begin nog wel konden belopen en verdedigen. Dan zie je langzaam dat de pijp leeg is.... en dat zag je bij VVV ook. Als de pijp leeg raakt kunnen ze de ruimtes niet meer belopen en ook de afspraken om het klein en compact te houden niet meer nakomen. En dan zakt het in elkaar. Tel erbij op dat de 2-0 daarbij ook al niet helpt en dan breekt het en geeft men het verzet op.

03-02-2019 22:33

Stroeve +727

Soms denk ik wel eens dat het alleen goed is als de analytici de loftrompet over Ajax afsteken. Dat ze net zo enthousiast zijn over onze club als wij, de fans. Ajax speelde toch ook niet groots? En waarom zouden ze ons tegemoet willen komen? Ze lezen heus niet de bozige reacties op AS, FR12 of de fansite van de boeren hoor.

04-02-2019 08:45

Ronaldinho020 +1

Behoorlijk kortzichtig, maar oke.

04-02-2019 08:52

JohanHuntelaar +0

Al hadden we met 23-0 gewonnen, de nasmaak van vorige week overheerst nog bij mij.

03-02-2019 15:19

TontoKarnaggel +42211

Weet eigenlijk niet wie Tagliafico gescout heeft, maar die verdient wmb sowieso een loonsverhoging....

03-02-2019 11:03

Stroeve +727

Zeker omdat-ie volgens veel mensen op AS waarschijnlijk niet goed genoeg zou zijn vanwege z’n toch al hoge leeftijd. Ik was ook sceptisch, alleen gebaseerd op die informatie, maar hij is fantastisch.

03-02-2019 11:12

MosesD +14631

Iemand als Gedaante vindt Tagliafico maar heel matig en overbodig. Onvoorstelbaar. Een zeer goede aankoop.

03-02-2019 17:36

erwtenpeller +1999

Geachte heer Ten Hag als je ziet dat VVV met een spits speel en je laat Kristensen bijna heel de wedstrijd rechtsbuiten laat lopen had ik na tien minuten hem vervangen voor Neres ik had verwacht dat Ajax een top trainer met inzicht had binnen gehaald maar ik heb sterk mijn twijfels.

03-02-2019 10:55

Inhartennieren +665

En toch hoop ik ook dat de staf gezien heeft dat er weer enkele omschakel momenten voor vvv tot stand kwamen door weer onnodig balverlies van Ziyech.
Er wordt zo makkelijk geroepen dat we het risico in het spel van Ziyech voor lief moeten nemen, maar als zoiets tegen PSV gebeurt, sta je de eerste helft gewoon met 0-2 achter.

03-02-2019 10:41

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

balverlies lijden rond strafschopgebied, is altijd al dodelijk geweest voor ajax, vooral in de arena waar ajax 95% van alle wedstrijden tegen een fort staat aan te beuken, en er ruimtes liggen op ons middenveld.

zie liever tegen wat grotere tegenstanders dat we ze eerst een beetje oplaten komen en spelen met een compact middenveld.

06-02-2019 12:08

afca95 +1267

Ik snap Ten Hag niet. Je kan Neres prima een basisplaats geven en Tadic een wedstrijd rust gunnen.

03-02-2019 10:39

Ajaxvooraltijd +2

Een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft was gewoon schandalig traag en soms zelfs slecht. De tweede helft speelt Ajax zoals het hoort. Maar met het tempo en niveau van de eerste helft kom je de zondag veteranen nog niet eens voorbij en dat zal er echt uit moeten wil je wat bereiken tegen Real.

03-02-2019 01:15

blava +2

Moeilijk voetballen tegen VVV, een goed team met fysiek sterke spelers. De meeste teams houden dat voetbal een uur vol dan stort het in elkaar, zoals gisteren VVV. Moest wel lachen om de trainer die nog wel kansen voor VVV had gezien Toen wij het interview hoorden in de auto terug naar huis (NOS) moesten wij allemaal lachen.

Vraag blijft wat er gebeurd is tegen Heerenveen en Feyenoord. Waarschijnlijk heeft het tijdsverschil toch een nadelige invloed op de prestaties. Vaat wordt dit effect onderschat. Iedere speler reageert anders en in een team kan dat van beslissende invloed zijn.

03-02-2019 08:01

ditisdebeslissing +4143

vandaag gaat er een wonder gebeuren. *fortuna*

03-02-2019 00:33

Danny.S +2221

Een welverdiende 1-2 hopelijk :)

03-02-2019 00:40

AFCA-B93 +5482

Waar ik me heel erg aan kan ergeren is het feit dat sommigen alleen maar ballen met hun goede voet, ik zie amper een bal of voorzet met het verkeerde been gegeven worden. Als een Frenkie of Donny doorbreekt links is het altijd omdraaien of terugkappen geblazen om vervolgens te zien dat er geen ruimte meer is om een voorzet te geven. Is toch erg dat een amateur als ik (en met mij vele anderen wel) meer vertrouwen heb in het verkeerde been dan dat een profvoetballer van Ajax dat heeft..

03-02-2019 00:11

Stofzuiger14 +0

Tadic nog wel eens

03-02-2019 00:33

AFCA-B93 +5482

Ja maar daarmee is alles wel gezegd denk ik (afgezien van De Ligt dan nog wel, maar die hoeft niet snel te handelen met verkeerde been om sneller/gevaarlijker te zijn op helft tegenstander). Vgm in Florida had Mazraoui een voorzet met links (weliswaar niet strak oid), wat gewoon een goal opleverde. Als hij die bal gekapt zou hebben was de kans van de spits daar al voorbij.
Denk ook dat daar kansen liggen voor veel goals van Dolberg. Die jongen maakt zo vaak loopactiets, maar dan wordt die bal weer naar de goede voet gekapt waardoor Dolberg ineens compleet uit positie staat.

03-02-2019 00:40

didierajax020 +2

Ik kijk nog even naar de samenvatting en Ajax speelde het beste in de laatste 15-20 minuten. Mét Neres. Erik kan toch niet meer om hem heen? Diepgang doet zoveel goeds voor het team.

02-02-2019 23:54

appeltje +116

VVV kon het ook helemaal niet meer belopen. Scheelt ook natuurlijk.

03-02-2019 00:03

MitsjollAjax +1234

Die leken nog voor een doelpunt te willen gaan Hahahah dramatisch verdedigt van VVV de laatste 5 min. 91 min vrije trap op eigen helft en dan de bal verliezen met 7 man voor de bal ofzo

03-02-2019 00:12

MosesD +14631

Geheel eens. Dat Neres niet in de basis staat is werkelijk bespottelijk. Ten Hag niet serieus te nemen als hij deze jongen op de bank houdt.

03-02-2019 21:39

Crazyllama +0

Off-topic: verwacht niet dat PSV morgen punten laat liggen, die zullen wel winnen met een nulletje of 4 en anders is er altijd wel ergens in de slotfase een verdwaalde bal op het hoofd van luuk de jong.

02-02-2019 23:43

Liam +12

Man, man die glimpen van de superklasse van Kasper Dolberg....wat een aparte gozer is het toch ook. Je kunt er niet op bouwen maar wat hij af en toe laat zien....die glimpen. Weird. Gruwelijk.

02-02-2019 23:36

Welja +710

Jammer alleen dat hij bijna nooit voor de goal te vinden was bij voorzetten en niet heel er balvast is.

Huntelaar is echt 10 x de spits die Dolberg is.

02-02-2019 23:46

Djabber +8

Normaal speelt Dolberg verstoppertje achter de verdedigers maar vandaag was ie heerlijk aanspeelbaar en veel in beweging. Als ie dat door blijft zetten kan ie een grote worden.

03-02-2019 00:01

bremovic +2182

zo speelde hij 2 jaar geleden ook en toen was hij echt top,hoop zo dat hij dat niveau weer haalt

03-02-2019 00:22

Bobbaasje +3

Jan Joost, wat een oetlul.

02-02-2019 23:02

DeMeervanweleer +7558

Zag Stengs net bij de interviews, intelligente, sociale en vriendelijke gozer ook, past goed in een team

02-02-2019 22:56

..::Rootje::.. +676 moderator

Maar kan hij ook voetballen?

02-02-2019 23:53

Schip +23312

Koop eens een tv rootje...

03-02-2019 00:00

..::Rootje::.. +676 moderator

Ik kijk geen Eredivisie, buiten Ajax.

03-02-2019 01:19

bremovic +2182

en of hij kan voetballen. Moet eerste aankoop van nieuwe seizoen worden

03-02-2019 00:25

..::Rootje::.. +676 moderator

We zullen zien of ie slaagt.

03-02-2019 01:19

FrancescosRavioli +14947

Als ik Ajax talenten en Bergwijn buitensluit, dan is Stengs minstens zo een talent als Doan. Mogelijk beter.

03-02-2019 00:33

..::Rootje::.. +676 moderator

Wie is Doan?

03-02-2019 01:20

goajaxgo +14108

Ze hadden hem nu al gecontracteerd moeten hebben. Echt een prima voetballer.

03-02-2019 12:55

lm +6

Dat is overmars he altijd te laat met alles zie zo dat pisvee het hem der van door gaat

03-02-2019 13:28

lm +6

Vind dat overmars meer slecht dan goed doet sorry maar kwa geld doet ie goed maar goed zeg eerlijk dat zou iedere gek binnen harken bij Ajax hij kan geen spelers aantrekken en war ie aantrekt zijn heel veel miskopen met paar uitzonderingen der bij maar 5 jaar al geen Kampioen zegt genoeg

03-02-2019 13:58

ST +23055

Is de vriend van Frank de Boer zijn dochter, Beau.

05-02-2019 21:54

Schip +23312

Die goal van Dolberg en de invalbeurt van Neres toch wel mooie momenten. Deze wedstrijd was verder geen enkele test, zeker niet voor het middenveld / verdediging.

Maar 3 punten, doelsaldo en een begin van een reeks zullen we maar zeggen.

02-02-2019 22:56

Bobbaasje +3

Ik hoorde dat Stengs en Pavón in de zomer komen naar Ajax.

02-02-2019 22:49

DeMeervanweleer +7558

Twee rechtsbuitens en Neres?

02-02-2019 22:52

didierajax020 +2

Serieus of een vage bron?

02-02-2019 22:53

insectenverdelg +23303

even langs beter horen.

02-02-2019 22:53

Oordopjes +1

Tegen wie moet Ajax u19 eigenlijk in de Youth CL? Of liggen ze eruit? Kan nergens vinden.

02-02-2019 22:39

3*stars*3 +23261

Moet nog geloot worden.

02-02-2019 23:02

MitsjollAjax +1234

Zijn eerste geworden dacht ik en dan speel je een ronde minder omdat de nummer 2 tegen de playoff ploegen moeten. Maar dat weet ik niet 100% zeker

03-02-2019 00:30

Kaatje +4768

Wat moeizame start, betere 2e helft, mooie assists, meer strijd, zes goals. Het begin is er. Voor vandaag. Hopelijk is hiermee de basis gelegd van het goede gevoel van voor de winterstop en kunnen we hier mee door en gaan we er ook mee door.

02-02-2019 22:39

Topteam +1

Stengs halen!!!

02-02-2019 22:38

X-RaY +3

Mooie mijlpaal 1 miljoen volgers op Instagram.

Nu de echte prijzen nog!

02-02-2019 22:37

3*stars*3 +23261

Zat paar dagen geleden op Insta van Ajax en zag dat ze 980K hadden ofzo.
Is snel gegaan laatste dagen maar zoals je zegt, nu de echte prijzen!

02-02-2019 22:50

stefanwillem +11852

Dit heeft echt niks met “herstel” te maken. VVV was echt lachwekkend slecht en Ajax de eerste helft ook. Tweede helft werd VVV nog slechter en kon Ajax op halve kracht makkelijk uitlopen.

02-02-2019 22:28

Web +178830

Zou het ene met het andere te maken kunnen hebben?
VVV kom het niet meer belopen de tweede helft
Je kan het toch nooit goed doen
Ik heb ook nog eens mooie goals en hoogstandjes gezien
Jij had graag met 12-0 gewonnen of zo iets?

02-02-2019 22:39

stefanwillem +11852

Heb jij de wedstrijd gezien? Leuk hoor 6-0 tegen vvv of bijvoorbeeld 9-0 tegen de Graafschap maar dit zijn echt lachwekkend zwakke tegenstanders. Vorige week op alle fronten afgetroefd tegen een iets minder zwakke ploeg dus als je het niet erg vindt hang ik nog ff geen vlag uit.

02-02-2019 22:45

Knalpot +3602

Dat zijn wel ploegen die punten afsnoepen van het clubje waar je vorige week met 6-2 van verloor.

03-02-2019 16:07

X-RaY +3

Ik weet niet hoor maar de 2e helft ging Ajax een versnelling hoger spelen. Nadat het verzet gebroken was omdat de pijp leeg was vielen de goals. Kapot gespeeld. Klaar!

02-02-2019 22:44

stefanwillem +11852

Als jij er blij mee bent is dat je goed recht. Uiteraard was vvv moe aangezien er een aantal veteranen in rond liepen. Ik ben na de afgelopen 2 weken iets realistischer geworden.

02-02-2019 22:47

X-RaY +3

Als je realistisch bent is dit gewoon een prima overwinning na die 5 verliespunten. Het is echt niet zo dat de vlag uithangt bij mij hoor. Integendeel zelfs, wordt nog lastig genoeg maar hoop doet leven.

02-02-2019 23:10

AjaxIJmuiden123 +0

Ideale Elf eredivisie
Tadic Dolberg Neres
Ziyech De Jong
Schöne
Nico Blind De ligt Mazrouai
Onana

Champions League
Neres Tadic Ziyech
Vd Beek De jong
Blind
Nico Magallan De ligt Mazrouai
Onana

02-02-2019 22:25

DeMeervanweleer +7558

Hoewel ik echt wel zie dat FDJ een mooie speler is, blinkt hij in mijn ogen te weinig uit in twee van de belangrijkste elementen van het voetbal namelijk goals en assists of zelfs voorassists. Als je dat vergelijkt met een Ziyech die zo`n beetje bij alle goals betrokken is vandaag en dat vaak is, dan is het eigenlijk gek dat niet hij door een topclub wordt opgepikt maar juist FDJ wel. Waar dat dan aan ligt? beeldvorming?

02-02-2019 22:23

Cruijff72 +0

Ziyech leidt ontzettend veel balverlies. Frenkie haast nooit.

02-02-2019 22:26

Ajax95Duivendrecht +23999

Ziyech legt risico in zijn spel en durft vooruit te passen, Frenkie haast nooit.

02-02-2019 22:30

Aad82 +1688

Dat begrijpen die stumpers hier niet.

02-02-2019 22:33

DeMeervanweleer +7558

As-je-niet-schiet, ken je niet scoren...

02-02-2019 22:33

Cello +52761 moderator

En juist omdat ie dan niet beslissend en bepalend is voor Ajax, eigenlijk meer en meer een veredelde 'vcerbindings-speler' is, denk ik dat zijn vertrek komende zomer naar Barca wel beter op te vangen is dan een vertrek van spelers als Ziyech of zelfs Neres.

02-02-2019 22:33

DeMeervanweleer +7558

Mee eens, investeren is dus noodzakelijk. In Nederland Stengs ophalen en een paar toptalenten uit het buitenland.

02-02-2019 22:38

mercurius3 +0

Balverlies beeldvorming De jong heeft een management dat al 3 jaar met 'm aan het leuren is en de prijs kunstmatig opdrijft door geruchten naar buiten te brengen. Tis allemaal een uitgekiend spel geweest.

02-02-2019 22:33

31xAjax +7831

Natuurlijk Ian Fleming...

02-02-2019 22:40

ajaxwestland09 +28851

Ik zou Neres gewoon in de basis zetten

02-02-2019 22:23

Bocarra +14

Het is echt van geen niveau dat Fox sports...

02-02-2019 22:23

MarLuuk76 +3557

Hoe kan je in hemelsnaam met dat IQ van Hans verslaggeven, en dikke centen verdienen. Dan ook nog dat vreselijke gezaag.

02-02-2019 22:22

3sterrenAjax1 +3

haha ajax wint 6-0 en alleen maar zeiken op alles van ajax. dit is toch onwerkelijk?

02-02-2019 22:22

Jojo49 +3

6-0 is prima. Goed dat nu eens voor PSV voetballen..

02-02-2019 22:21

ajaxwestland09 +28851

Wat een engnekken bij fox heel even gekeken voor de interviews maar gelijk afgegooid

02-02-2019 22:21

Babangida83 +23755

Dolberg duidelijk op de weg terug. Ten Hag wisselt eindelijk de juiste spelers en de restverdediging stond redelijk goed. Het elftal begon voorzichtig en ging de tweede helft eindelijk wat verticaler spelen.
Nog steeds zie je helaas dat Ten Hag toch alle spelers probeert te pleasen door ze minuten te geven. Bij een 3-0 stand in minuut 60, zien we bij Ajax graag jeugd een kans krijgen. Helaas weer niet. Bakker heeft dit al als argument aangepakt, maar het is natuurlijk ook niet motiverend qua perspectief voor spelers in Jong Ajax als je nooit een kans krijgt of nauwelijks leermomenten in het eerste meemaakt. Dat gaat volgend jaar echt een probleem worden als dit niet snel verandert. Want jeugd wil of weg óf is nog niet op het gewenste niveau.

02-02-2019 22:21

Lazell +16970

Eens dat de doorstroming wat minder is dan voorgaande jaren. Maar wie zou jij erin zetten dan? Er zit vgm best een groot gat tot de o17, waar weer geweldige talenten in zitten.

02-02-2019 22:25

Babangida83 +23755

Bijvoorbeeld Johnson die nu weg is. Bakker zeker ook, die nu weg is. Verder zou je Danilo een klein aantal minuutjes kunnen geven ter motivatie. Gravenbergh veel en veel meer. Schuurs. Ekkelenkamp. En misschien Lang nog, omdat ik denk dat die dat zetje mentaal gewoon nodig heeft. Met weinig minuten beginnen en steeds verder uitbreiden gebaseerd op wie het op constanter niveau laat zien en op welke plekken je het het meest nodig hebt.

02-02-2019 22:59

Web +178830

Hier zitten twee kanten aan, wij willen graag gelijkwaardige vervangers, als je die dan geen minuten geeft ( Neres, Huntelaar ) hou je ze niet tevreden
Bovendien mogen ze niet in Jong Ajax spelen, waar moeten ze dan spelritme op doen?
Je kan ze zo nodig hebben met blessures

02-02-2019 22:26

Babangida83 +23755

Iets beter rouleren. En je hoeft ze ook weer niet altijd hun zin te geven. Daarnaast hoeven natuurlijk niet alle drie de wissels jeugdspelers te zijn.

02-02-2019 22:54

Cello +52761 moderator

Ik hoorde vandaag van iemand, die intern contacten heeft bij Ajax, dat men bij Ajax achter de schermen reeds bezig is met een mogelijke komst van Calvin Stengs komende zomer. Er schijnen al gesprekken geweest te zijn met diens management. Iemand anders ook al iets uit die richting gehoord?.

02-02-2019 22:20

onderkantlat +1768

Speelt sterk sinds hij terug is, goede vervanger van Tadic : Stengs - Dolberg - Neres is heel veel snelheid

02-02-2019 22:30

Bramzel +3568

Dat zou top zijn.

02-02-2019 22:31

talent020 +7

zou me niets verbazen, helemaal nu Van Den Brom bij AZ vertrekt, die zag het erg in hem.zitten,

02-02-2019 22:43

DeMeervanweleer +7558

Natuurlijke opvolger van Ziyech. AZ zal wel de hoofdprijs vragen, jammer dan, toch halen...

02-02-2019 22:49

Jaridebeste +2

Jezus wat een zuiger die Hans. En maar door zemelen pffff.

02-02-2019 22:20

AjaxisMokum +487

Wat een eikel inderdaad.... En die domme Hugo maar zeiken dat ie dan domme antwoorden krijgt....

02-02-2019 22:21

MrPink +81404

Sofie moet straks zuigen want Hans kan niet meer na vanavond.

02-02-2019 22:19

3*stars*3 +23261

Hans kraay jr begint ook irritante trekjes te vertonen, met die fox microfoon in zijn klauw.

02-02-2019 22:14

Jaridebeste +2

Nou, zeg dat wel.

02-02-2019 22:15

3*stars*3 +23261

Hij kwam lange tijd over als een klungel maar nu is het een wandelende trolletje.
Hij is een kakkie en gaf hij vaak eerlijk aan maar als je hem bijv ziet bij Kees, kan hij vaak gewoon objectief oordelen.

02-02-2019 22:20

X-RaY +3

Totaal geen schaamte heeft hij inderdaad. Naar ventje is het met de microfoon. Je trapt erin of niet. Onnodig maar goed. Bij Kees is hij inderdaad heel anders. Hans snapt het spelletje voetbal goed en zegt vaak zinnige dingen. Maar zuigen is z'n ding zo was hij in het veld ook.

02-02-2019 22:25

MaximilianRosse +9197

Hans Kraay beschikt over een bijzondere kwaliteit: altijd onzin uitkramen.

02-02-2019 22:33

niquedegraaff +5289

Wat zwamt ten hag weer zeg. In de versnelling komen, de ruimtes bezetten. Man man man.

Je moet effectief zijn om de kansen te benutten. Ja duh

Wat is dit voor onzin? Je zou hem maar als leraar hebben of als trainer...

02-02-2019 22:12

mercurius3 +0

Ten hag zit nu al 1.5 jaar onsamenhangende nonsens en stof uit theorieboekjes van Zeist uit te kramen, zoals 'restverdediging'. Het is alsof je naar een gehandicapte met spraakgebrek en spastische trekken aan et luisteren bent. Ongelofelijk dat zo iemand trainer bij Ajax is geworden.

02-02-2019 22:37

FrancescosRavioli +14947

Een papagaai geeft betere persconferenties.

03-02-2019 00:39

Bocarra +14

De Boer forceerde ten koste van de trainer Morton Olsen een transfer naar Barcelona. Met hulp van de Televaag maakte hij de trainer zwart. Het was een vuile smerige actie wat tekenend is voor deze man. Het is het scholletje van de media.

02-02-2019 22:10

Web +178830

Onzin.
Ajax had best mee mogen werken aan een transfer
Die jongens hebben jaren heel veel als voetballers betekend voor Ajax
Nu lopen ze al met 18 jaar de deur uit

02-02-2019 22:13

3*stars*3 +23261

Toch was het smerig om Olsen zo te beschadigen.
Ja ze hebben excuses aangeboden daarna maar het was hoe dan ook niet netjes, om over lijken te gaan om een vertrek te forceren.

02-02-2019 22:18

Web +178830

Ajax had dit moeten voorkomen, en die jongens de kans geven, het was wel Barcelona, en ze waren de jongsten niet meer.

02-02-2019 22:21

3*stars*3 +23261

Ajax had een goed seizoen achter de rug en dacht aan verder bouwen omdat er al wat spelers waren vertrokken of gestopt.

Ze gingen over lijken om toch te vertrekken en de FEBO man op de achtergrond, had ook aandeel in die soap...

02-02-2019 22:28

Bocarra +14

Heb je zitten snuiven of zo. Zelf heeft Frank de Boer hierover gezegd dat het 1 van de diepte punten in zijn carrière was. Dat hadden ze nooit zo op de man mogen spelen. Echt heel onbehoorlijk.

02-02-2019 22:21

Web +178830

Ajax had dit moeten voorkomen, hadden ze de club via de voor deur kunnen verlaten.
Jouw opmerking is van een laag nievaue
Hoe noem jij de Boer
Een vuile smerige actie, scholletje
Wie heeft er zitten snuiven?

02-02-2019 22:32

Aad82 +1688

Ik heb een fout gemaakt. Ik zei dat Ziyech betrokken was bij 4/6 goals, maar hij is volgens OPTA betrokken bij ALLE goals.

1 goal
1 assist
4 pre-assists.

02-02-2019 22:08

Ron75 +0

Stengs is NIET de schoonzoon van Frank de Boer! Hij heeft een relatie met het nichtje van Frank en ook van Ronald trouwens.

02-02-2019 22:08

Siemmie +2158

Wat zit jij nou te lullen?

02-02-2019 22:09

didierajax020 +2

Gelul. Hij heeft een relatie met Beau de Boer. Dochter van Frank.

02-02-2019 22:10

ST +23055

Klopt. Weet ik van de beste vriendin van Beau.

02-02-2019 22:11

ST +23055

Onzin. Hij is met Beau de dochter van Frank.

02-02-2019 22:12

ajaxminimax +5319

Wat vind ik die hansie weer smerig voor de camera... Juist voor de media gun ik Ten Hag de titel.... wat wordt die man elke keer de grond ingetrapt

02-02-2019 22:07

3*stars*3 +23261

Voor de media gun ik alle Ajacieden weer een titel.
Is nu leuk geweest met alle leedvermaak en dan nog die 1000 dagen erbij.

Seizoen van Fey over paar weken dichtgooien en eind april/begin mei met die schaal en beker staan en dan heb je een prachtig seizoen achter de rug.

02-02-2019 22:11

ajaxminimax +5319

Ohw dat zeker inderdaad, maar ten hag wordt onredelijk zwaar aangepakt

02-02-2019 22:27

3*stars*3 +23261

Ja joh.
Was volgens vele kenners een vernieuwer, toen hij bij FCU zat.
Een trainer die wel out of the box durft te denken en weet ik wat.
Maar sinds hij hier zit wordt hij idd zwaar aangepakt en opeens komen er allerlei randzaken erbij zoals accent en uitspraken, tja.
Maar dat zegt ook wat over Ajax want dan komt er meer bij kijken.

Had eerlijk gezegd geen Ajax trainer gezien in hem omdat hij in zijn FCU tijd zelf aangaf dat buitenspelers gedateerd zijn.
Maar ik heb 1e seizoenshelft echt genoten.
Ben natuurlijk niet altijd eens met zijn keuzes maar dat zal je altijd blijven houden met trainers.

02-02-2019 22:31

ajaxminimax +5319

Klopt helemaal. Eerste seizoenshelt is het prima, maar lijkt het wel dat mensen nog altijd trammelant zoeken

02-02-2019 22:44

31xAjax +7831

valt enorm mee, hij is nog steeds in functie....

02-02-2019 22:46

X-RaY +3

Laten we het hopen jongen. Ben er echt aan toe!

02-02-2019 22:28

Erik1966 +0

Stengs halen! Voordat het een 2e van Dijk wordt

02-02-2019 22:07

3*stars*3 +23261

Ben normaal gesproken voorzichtig met roepen om talenten te halen en hij komt terug van een zware blessure maar het talent spat er van af.
Oogt ook als een sympathieke jongen.
Maar Az zal wel een belachelijk bedrag vragen, zoals eerder met Janssen en Jahan.

02-02-2019 22:16

Ajax95Duivendrecht +23999

Wat is de ideale basiself volgens jullie? Ik moet zeggen dat toen Neres erin kwam, Ajax als een tierelier begon te lopen.

02-02-2019 22:03

ST +23055

Tadic - Hunter - Neres
Ziyech - De Jong - Vd Beek
Nico - Blind - De Ligt - Rasmus
———— Onana ————

02-02-2019 22:06

..::Rootje::.. +676 moderator

--------------Tadic-Dolberg-Neres
---------------------Jong-Ziyech
-------------------------Blind
Tagliafico-Magallan-Ligt-Mazraoui
-------------------------Onana

02-02-2019 22:08

Web +178830

Klopt, maar VVV vond het ook wel goed

02-02-2019 22:08

Web +178830

Drie opstellingen hier onder, alle drie anders
Ik bedoel maar

02-02-2019 22:10

X-RaY +3

Moeten ons er ook niet te blind op staren. De pijp was ook leeg van vvv. Zat wedstrijden dat Neres het ook niet liet zien bij een basisplaats. Hij moet wel meer spelen dat lijkt me duidelijk.

02-02-2019 22:10

Schwalbino +11

Er is geen ideale basiself omdat je steeds moet kijken met welke spelers je de tegenstander het meest kan pijn doen. Vandaag heb je in de eerste helft VVV kapot gespeeld. In de tweede helft profiteert daar een frisse Neres van die met zijn diepgang en kwaliteiten het verschil maakt. Om maar een voorbeeld te noemen.

02-02-2019 22:20

GvanderK +2743 moderator

Aan de reacties te zien ben ik echt blij dat ik al jaren geen voor/rust/nabeschouwing meer kijk van FOX.

02-02-2019 22:02

GinoAFCA +14686

Ik kijk de wedstrijd en zet erna meteen wat anders op

02-02-2019 22:05

Kuningast +5079

David Neres. 2 assists en een goal in 20 minuten. Volgende week weer lekker banken...

02-02-2019 22:01

7172AFCA7395 +10239

Als je die bank bekijkt dan is eigenlijk alleen Neres een directe versterking.

02-02-2019 22:03

Gewoon Gijs +18270

Huntelaar?

02-02-2019 22:05

Erik1966 +0

Wees blij met deze bank!

02-02-2019 22:04

X-RaY +3

Zo zie ik het ook. Je heb genoeg mogelijkheden voor een tactische omzetting. De hamvraag is of ten Hag dat snel genoeg aanvoelt wat betreft de wissels. Vandaag pakte dat heel goed uit.

02-02-2019 22:16

ditisdebeslissing +4143

wat een niveau dat fox.

02-02-2019 21:59

Noxin +15425

Ik heb vanavond eens extra op Kristensen zitten letten. Die man speelt als een aanvaller. Bal kaatsen en in de ruimte sprinten. Keer op keer. Maar net zoals Dolberg heeft hij ook te maken met medespelers die na de kaats of terugspelen of voor de individuele actie gaan. Desalniettemin zou Kristensen op de rechtsbuiten positie geen gekke gedachte zijn. Verdedigend beperkt, maar hij bleef maar gaan.

02-02-2019 21:58

dirkreus +8

Je bedoelt hiermee FC Ziyech...

02-02-2019 22:01

arigold +7834

Ik heb Hans nooit gemogen, hij vindt zichzelf grappig

02-02-2019 21:56

Web +178830

Wat interesseert ons die mensen van Fox nou.
Gaat er om wat wij zelf zien, niet laten beïnvloeden.
Heel voetballend Nederland haat Ajax.
Dat weten wij toch

02-02-2019 21:59

Mocrodammerr +22890

ronald de boer echt smerig.. "met mijn knie zag ik kans om naar barca te gaan".. wat een argument.

02-02-2019 21:56

zivkabrimovic +261

Tadic Dolberg Neres
VdBeek Ziyech
Frenkie
Taglia Blind Ligt Maz
Onana

Dan kun je altijd nog Huntelaar brengen voor extra power, daarnaast Schöne wanneer je wat wilt forceren met vrije trappen. Ik zie dit echt als ideale basiself.

02-02-2019 21:55

arigold +7834

Dit is hem idd, je kan dan zoveel posities wisselen (Tadic, Ziyech, Neres), dat is een extra wapen

02-02-2019 21:57

FrancescosRavioli +14947

We gaan onder ETH (helaas) nooit met een 6 spelen. Dus zet dat maar uit het hoofd.

03-02-2019 00:45

AjaxAmsterdam +3

Gewoon puur stoken. " Ben je pro ten Hag of tegen ren Hag? " Aldus Kraaij jr.

Bah.

02-02-2019 21:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.