Ziyech: 'Ik heb een nieuwe uitdaging nodig'

door Finn Dekker 121

Ziyech: 'Ik heb een nieuwe uitdaging nodig'

door Finn Dekker 121

Laatst geüpdatet

Hakim Ziyech wil weg bij Ajax, zo meldt de middenvelder zelf in gesprek met het Algemeen Dagblad. De voetballer vindt dat hij de Eredivisie is ontgroeid en dat er geen persoonlijke uitdagingen meer zijn voor hem in de Nederlandse competitie.

'Ik heb een nieuwe uitdaging nodig. Op een gegeven moment is het tijd om te gaan. Natuurlijk heb ik ook mindere wedstrijden gespeeld, maar ik voel gewoon dat ik een trigger nodig heb in een andere omgeving', aldus Ziyech over zijn vertrekwens, die niet tot stand is gekomen na het incident met de spelersbus. 'Nee, als dat niet was gebeurd, had ik er hetzelfde over gedacht.'

Het is het tweede seizoen bij de Amsterdammers van de Marokkaanse voetballer. De creatieve linkspoot kwam in 2016 over van FC Twente. Sindsdien speelde de Ajacied 84 wedstrijden. Dit seizoen kwam Ziyech tot dusver tot negen goals en zestien assists in 38 duels.

Lees meer over:
Plaats reactie

tijger19 +123

ik snap dat het allemaal niet een heel goed seizoen is geweest en ik baal daar natuurlijk ook van, maar zo veel negativiteit is gewoon belachelijk.

Dat terzijde,Ziyech heeft zijn carrière stapsgewijs opgebouwd, Heerenveen, Twente en dit is zijn tweede jaar bij Ajax, de beste vent is ondertussen 25 en dat is een hele mooie leeftijd om Nederland te verlaten en elders te kijken. Daarnaast is hij altijd eerlijk geweest, hij heeft altijd aangegeven dat hij met het oog op zijn carrière zijn keuzes gaat maken.

05-05-2018 10:20

Ajaxbrl +13856

De Bruyne kijk maar uit jongen Ziyech komt er aan!!.. hahahaha

04-05-2018 23:42

Jantjeajax +2

Doei El Hamdaoui 2.0

Dag dag

Over 2 jaartjes zit je in de zandbak of bij een middenmoot in de eredivisie als je daar dan nog goed voor bent.

04-05-2018 22:12

swing +2355

Die gast heeft alleen Ajax nodig gehad voor een betere transfer.

04-05-2018 21:19

hallo1 +0

Verkopen voor mooi bedrag en Klaassen terughalen.

Middenveld met: Van de Beek-Klaassen-Frenkie de Jong. Je hebt dan een mooie balans van veel werk verzetten bij het druk zetten en daar leiding in nemen (Klaassen), diepgang zonder bal en gemakkelijk scorend (vd Beek) en creativiteit (Frenkie de Jong).

04-05-2018 20:09

MichelAngelo66 +22258

Ik hoor ergens iets over 57 miljoen? Lijkt me een prachtige deal. Kan meneer Ziyech ergens anders zijn kunsten gaan vertonen. Die steekpasses kan de Jong wel gaan geven en die vrije trappen kan Dijks ook de tribune in schieten. Wel lekker dat we dan net iets minder balverlies gaan hebben.

Succes beste Ziyech. Ik hoop voor je dat je een prachtig publiek treft die alleen maar met je dweept. Niet dat je bij de vierde club weer problemen krijgt. Ze zullen je toch wel ergens snappen toch?

04-05-2018 18:20

GvanderK +2747 moderator

Misschien maar beter voor de club en de andere jongens als hij vertrekt. Er zijn zat jongens in de wereld die graag zijn plek innemen. Mag verdomme blij zijn dat hij bij Ajax mocht voetballen, zelfde geld voor Kluivert. Voorderest is Ziyech een goede voetballer hoor en evengoed succes in het buitenland.

04-05-2018 16:18

Timoajax14 +0

0 prijzen gepakt

04-05-2018 16:01

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

dan hoop ik maar voor hem dat ajax meewerkt, of dat hij niet gebleseerd raakt.

04-05-2018 15:01

dezeman +0

Volkomen logisch. Ziyech is 25, dat is een prima leeftijd om naar het buitenland te gaan na een mooi aantal seizoenen Eredivisie. Hij heeft nog een contract tot 2021, dus Ajax kan er ook nog wat aan verdienen. Hopen dat hij een goed WK speelt en daarna lekker verkopen. Dan kan hij ergens in september nog een mooi bosje bloemen op komen halen in de JC Arena.

Eigenlijk het ideale plaatje voor zowel speler als club. Hopelijk doet hij het goed in het buitenland, zodat ook andere spelers pas weg gaan als zij ook echt bij de besten horen in de Eredivisie.

04-05-2018 14:06

Adam24 +39188

Ik ben blij als hij weg is en deze gehele soap voorbij is. Laat hem maar ergens anders met een lang gezicht op het veld lopen. Prima speler met veel kwaliteit, maar geen absolute topper. Zijn prestaties stroken niet met de voetbalkwaliteiten die hem worden toegedicht. Als we de media moeten geloven is hij al jaren de beste voetballer in Nederland en zou hij niet misstaan bij een top ploeg. Bij iedere cross-pass moeten we de polonaise lopen en god op onze bloten knieën bedanken dat hij hier is. En wee je gebeente wanneer je als trainer er ook maar aan denkt om hem te wisselen! Misschien is dat wel de prikkel die hij hier nodig had, een paar wedstrijden op de bank. Ik hoop dat hij er een paar in ramt dit WK en dat het balverlies binnen beperken blijft zodat de miljoenen goed geherinvesteerd kunnen worden. Laten gaan en een spiegel en een kussen meegeven. Stukje zelfreflectie en tegen de houten kont op de bank.

04-05-2018 13:48

martin1234 +2

LOL! Heerlijk stukje en volledig mee eens.

04-05-2018 22:13

godofajax1900 +4171

Ach ja de eredivisie zou dan voor niemand meer goed genoeg zijn want zeg nou eerlijk elke club is te triest om aan tezien meestal is een 2e of 3e plek nog spannender ik denk namelijk en dan zullen sommige mij wel raar of gek vinden maar ik denk dat we de komende jaren alleen ajax en psv 1e zien worden

04-05-2018 13:21

w86 +9461

Begrijpelijk wel, kon twee jaar geleden al naar het buitenland maar koos toen bewust voor een tussenstap bij Ajax. Daar vooral vorig seizoen van grote waarde geweest, dat lijken we wel eens te vergeten.

Los van of zijn seizoen goed was, een nieuwe uitdaging kan hem wel helpen om zich weer 100% te motiveren.

04-05-2018 13:18

AjaxLegends +0

Als hij nu een goed WK draait kan zijn waarde nog flink oplopen. Hoeveel denken jullie dat hij oplevert?
Persoonlijk heb ik het gevoel gekregen dat Ajax er niet rouwig om is om Ziyech voor een goed bedrag te verkopen. Ik denk eerder dat ze in hun handen wrijven voor een goede tranfersom dan ze hem nog een jaar houden. Daarbij moet een bedrijf als Ajax verstandig ondernemen voor hun aandeelhouders. Een verdamping van miljoenen kan je niet verklaren met een argument als een speler was niet meer gemotiveerd. Zeker niet als je hem na een goed WK voor een mooi bedrag kwijt kan. Men moet dus keuzes maken met voorbeelden als Younes in het achterhoofd. Dit is ook een grote reden waarom Ajax in de huidige opzet minder succes heeft. De supporter is er voor het voetbal en het voetbal is er voor de supporter. Maar die gedachte wordt tegenwoordig dus ondermijnd voor andere belangen. Belangen als geld, geld, geld, geld,

04-05-2018 12:07

michaellaudrup +4660

Groot gelijk , ik zou ook weggaan uit die slangenkuil, meer poen en betere voetballers om je heen.

04-05-2018 12:06

martin1234 +2

De hele top voetballerij is een slangenkuil hoor. Als je een rustige baan wilt, dan moet je postbode worden of zoiets.

04-05-2018 22:15

Eduard +3

Ik zie de reakties hier. Het zou jammer zijn als Ziyech vertrekt, maar het is eerst en vooral zijn eigen vrije keuze net zoals het de eigen vrije keuze van Justin Kluivert etc is. Mensen zijn geen slaven van een club of organisatie. Dus er past respect bij een ieders keuze.

Het zou jammer zijn als Ziyech vertrekt. Ik zou hem hebben geadviseerd nog met deze groep en Ajax kampioen te worden. Om zijn genialiteit bij Ajax op t veld te blijven etaleren met daarbij de eis dat ie minder balverlies leidt. Dan kan de volgende stap groter zijn. Nu is ie ondanks zijn genialiteit toch kwetsbaar op het middenveld van een club in vooral de PL maar ook in Spanje en in Italië. Hij kan daar ook op de vleugels maar is dat de beste oplossing.....

Kluivert zou ik ook adviseren te blijven. Sterker nog het zou onverstandig zijn te vertrekken. Hij is geweldig in potentie maar hij heeft nog zo veel te leren en ontwikkelen. Hij is nog geen bepalende speler bij Ajax, hij is nog niet stevig genoeg, hij is nog niet effectief, hij is nog niet ervaren genoeg etc.. Het zou erg onverstandig zijn als ie gaat.

04-05-2018 11:33

Ajaxvooraltijd +2

Het enige waar hij inderdaad als enige in uitblinkt is openingen zien die veel spelers niet zien, maar zijn uitvoering is gewoon 90% belabberd voor zo'n oude speler. Het is geen Sneijder in ieder geval op die leeftijd.

04-05-2018 11:59

Eduard +3

Helemaal mee eens. Sneijder, vd Vaart en ook Eriksen die waren er echt klaar voor. Ook veel uitgebalanceerder toen ze gingen. En zie ook wat ze in de tussentijd nog allemaal hebben geleerd voordat ze echt tot bloei kwamen bij de clubs die hen daarna aan trokken.

Ziyech is nog niet op dat niveau. En ik koop het argument niet dat je daar in de Nederlandse competitie niet naartoe kan groeien omdat de weerstand te klein is. Dat is niet zo. Ben eerst maar de speler die zo goed is, zo balvast en zo handling snel dat je heerst, elke wedstrijd weer. Dan maak je je club makkelijk kampioen. Vooral bij Ajax met het talent wat je om je heen hebt. Nee zo goed vind ik Ziyech nog niet (maar ik vind hem desondanks wel een genot om naar te kijken)

04-05-2018 12:25

Ajaxvooraltijd +2

Leuke voetballer overigens voor Twente maar echt geen geweldenaar zoals in de media word beweerd.

04-05-2018 11:21

Bobbaasje +3

Wat is dit nou weer voor reactie?

Ziyech gaat lekker naar:
- Borussia Dortmund
- Schalke 04
- Tottenham Hotspurs
- SSC Napoli

04-05-2018 11:26

afca95 +1307

Ja op de bank!

04-05-2018 11:33

Ajaxvooraltijd +2

Ja hij kan daar wel naartoe gaan met al dat gehype overal maar of hij daar aan spelen toe komt is een tweede. Hij komt werkelijk in alles tekort voor een grote club, hij komt bij Ajax al tekort.

04-05-2018 11:47

Ajacied33 +36797

Maar ook geen Twente materiaal zoals jij beweert. Geweldenaar is een groot woord,maar subtop van Europa zal ie niet bij misstaan. Denk aan een Napoli,Inter,Sevilla,Valencia

04-05-2018 11:38

Ajaxvooraltijd +2

Ja even voor de duidelijkheid doelde ik op het Twente waar Ziyech in speelde niet het degraderende Twente van nu. Laten we dan zeggen dat hij bij Feyenoord of AZ niet zou misstaan van dit seizoen, vooral Feyenoord kan wel een creatieve middenvelder gebruiken. Maar hij mist nauwkeurigheid in zijn schot, hij mist kracht in zijn schot, hij mist snelheid, hij mist duelkracht en hij mist bovenal de mentaliteit voor een grote club waar alle punten tellen.

04-05-2018 11:47

AjaxLegends +0

Ziyech kan zeker veel beter spelen en ik kan me voorstellen dat hij weg wil. Er is gewoon totaal geen sportieve uitdaging voor hem in Nederland. Dan ga je automatisch ook minder spelen omdat je niet meer gemotiveerd bent. Daarnaast valt er geen discipline binnen de het sportieve en het bestuurlijke aspect van Ajax te ontdekken. Teams krijgen geen tijd om te vormen omdat spelers eerder weg willen en Ajax daarin graag meewerkt. Dit zorgt er voor dat een team weer geen kampioen wordt of CL haalt en het publiek begint te fluiten. Daardoor zijn spelers ook weer eerder geneigd hun middelvinger op te steken. En zeg nou eerlijk wat heeft Ajax nou te bieden t.o.v. een Tottenham los van clubhistorie. Onze beste spelers lopen niet voor niets bij andere clubs rond.
De enige optie die ik zie is een competitie met de beste clubs uit de Nederland, Denemarken België en eventueel Schotland. Daarmee verbeter je in ieder geval het sportieve aspect en denk ook wel het financiële aspect. En dan nog kan het jaren duren voordat een dergelijke competitie gaat werken.

04-05-2018 11:17

afca95 +1307

Ajax werkt helemaal niet graag mee. Het zijn spelers en zaakwaarnemers die Ajax onder druk zetten. Ziyech is gewoon een jankerd. Dat geruzie met het publiek kwam hem perfect uit. Reden om te vertrekken en meer te verdienen. Evenals die droeftoeter Kluivert. het zijn gewoon egotjes. Ondanks dat hij goed kan voetballen zie ik liever spelers die het Ajax shirt waarderen.

04-05-2018 11:32

AjaxLegends +0

Ik begrijp dat je als supporter met liefde voor de club Ajax graag wilt geloven dat het aan de speler en zaakwaarnemer ligt. Ik was ook vaak teleurgesteld. Nu na 20 jaar ellende begin ik een patroon (trend) te ontdekken waarmee ik dus een andere mening vorm. Ik zie dat AJax wel degelijk graag de spelers verkoopt. Ik geloof best dat Marc Overmars er alles aan doet om spelers te behouden. Maar vanuit de bedrijfsfilosofie van de AJax NV moet er gewoon een verstandige bedrijfsvoering worden uitgevoerd en daar heeft Marc Overmars zich ook aan te houden.

04-05-2018 12:20

koppendicht +4

klopt niks van. Zyiech heeft al 2 jaar lopen zeggen dat ie 2 jaar bij ajax blijft. Heeft niks aangegrepen want het stond al vast.

04-05-2018 13:19

Ajaxvooraltijd +2

Die zien we nooit meer te-rug.

04-05-2018 11:16

afca95 +1307

Spelers die met randzaken en andere clubs bezig zijn mogen van mij oprotten. Kluivert, Ziyech, Onana, de Ligt. Allemaal grote bek. Maar zijn ook verantwoordelijk voor het niet winnen van prijzen. Als ze allemaal zo goed zijn stonden ze wel met de schaal in handen, de KNVB beker en de Uefa cup. Gewoon verkopen! vang er er +- 100 miljoen voor die 4 zo snel mogelijk, en ga snel bouwen aan een team met spelers die wel het Ajax shirt waarderen. Want wees eerlijk wat hebben ze nou gepresteerd? Wat hebben die gasten nou aan ervaring? 1 EL finale.. poeh poeh. Ze zijn geen eens gewend om 3/4 per week te spelen en harder te trainen omdat ze zelf niks presteren in de fucking Eredivisie.

04-05-2018 11:03

Genant +4

Wat ik aan Hakim waardeer is zijn eerlijkheid. Hij had ook kunnen zwammen hier dat hij door fluitconcerten weggaat.....hij zegt eerlijk dat hij sowieso maar twee jaar wilde blijven. Dat is klasse.
Persoonlijk vind ik het niet zo erg dat hij vertrekt. In mijn ogen heeft hij Ajax nooit er doorheen gesleept in moeilijke momenten als het er echt om ging. Natuurlijk is het een geweldige speler maar geen leider en geen speler voor een topclub. Maar goed, we zullen zien. Ik wens hem het beste in ieder geval.

04-05-2018 10:55

blava +2

Ziyech is inderdaad geen leider. Meer een momenten voetballer grillig die af en toe onwaarschijnlijk goed speelt maar ook veel steken laat vallen. Gezien zijn leeftijd lijkt het mij onwaarschijnlijk dat hij dat grillige uit zijn spel haalt.

Eerlijk gezegd had ik veel meer van Ziyech verwacht dan af en toe een steekpass of assist. Zijn slechte verhouding met het publiek is mede te danken aan het wazige PR beleid van Ajax. Juist in moeilijke tijden is een uitgebreid interview met Ziyech gewenst evenals meerdere TV optredens. Ook zijn interviews na een wedstrijd blonken niet uit van oprechtheid.
Het is jammer dat hij vertrekt maar hij is niet onmisbaar. Hij zal het moeilijk krijgen bij een buitenlandse club.

04-05-2018 11:58

DeKenner +9360

Ik zie Ziyech wel naar Lyon verkassen. Die hebben Ajax (in Europa) vorig jaar goed geanalyseerd en hebben toen al twee van de betere spelers van ons overgenomen (al was Traore natuurlijk nog van Chelsea). Die hebben ook gezien wat Ziyech kan. Daarnaast doet Memphis Depay het de laatste tijd ook erg goed bij Lyon. Ook een speler die net als Ziyech erbovenuit stak in de Eredivisie. Daarnaast past Zyech ook uitstekend in het spelletje dat Lyon speelt.

04-05-2018 10:48

Michelinho +9

Die gaven de laatste jaren nooit meer dan 16 mio uit. Ziyech moet m.i. 25-30 mio opleveren.

04-05-2018 11:44

koppendicht +4

lyon heeft het geld niet. je moet denken aan spurs, everton, napoli. Die kunnen dat soort bedragen betalen

04-05-2018 13:24

Red Devil +3604

Een topclub zal het niet worden voor hem denk ik.
Misschien een subtopper in Frankrijk,Spanje of Duitsland.

04-05-2018 10:42

Bobbaasje +3

Schalke 04 zou wel mooi zijn voor hem om Goretzka op te volgen.

04-05-2018 10:10

De Stift +7092

Het is beter dat hij gaat. Mooie, sierlijke voetballer, daar niet van. Maar hij is te negatief, distantieert zich van elke club waaraan hij zich verbindt. Bovendien overschat hij zichzelf. Hij wil de waardering die spelers als Bergkamp, Litmanen, Van der Vaart, Sneijder en Eriksen verdienden. Maar dat niveau heeft hij (nog) niet. Waar was Ziyech in de beslissende wedstrijden tegen Rosenborg, Twente en PSV? Tegen Rosenborg scoorde hij niet, tegen Twente in de beker miste hij zelfs de beslissende penalty en van Ziyech was geen spoor van dominantie te zien, toen we daar in Eindhoven werden vernederd. Echte toppers maken het verschil op de momenten dat het er echt toe doet. When the going gets tough, the though gets going. Maar als het er echt op aankomt, barst Ziyech alleen uit in misbaar.

04-05-2018 10:06

koppendicht +4

Het was ook een vreselijk kutjaar, hè. Ook sneijder of van der vaart hadden je toentertijd niet erdoorheen gesleept. Vorig jaar deed zyiech dat wel in de Europa league. Dus je vergelijkt appels met peren. Zyiech speelt gewoon het hele jaar al goed in een slecht draaiend elftal.

04-05-2018 13:32

je +5

Ik zal die 10 ballen niet missen die hij elke wedstrijd de 2 de ring in jaagt

04-05-2018 10:03

nicholas87 +818

Hopen op 3 doelpunten en een paar mooie crosspassjes op het wk. Clubs tegen elkaar opbieden en dan voor 30 van de hand doen.

04-05-2018 09:40

FelixjeGassenlicht +0

Deze speler past in de huidige lichting egotrippers. Ikke, ikke en ikke. Geef mij maar de Vander Beeks, Klaassens en Veltmannetjes. Die hebben toch nog enigszins liefde voor club en supporters. Laat de Ziyechs en Kluivertjes etc. maar lekker gaan.

04-05-2018 09:30

GerardAjax26 +2

Denk je dat nou echt? Natuurlijk hebben die meer binding met de club, aangezien ze veel langer bij de club hebben gespeeld ipv 2 jaar. Maar het hangt er vooral vanaf of er een grote clubs interesse in je hebben.

Ik vind Veltman een prima gozer hoor, maar ik heb meerdere keren gelezen dat hij open staat voor een buitenlandse club.. maarja als er geen goede clubs voor je komen is het makkelijk blijven he.

De ligt heeft ook liefde voor de club, maar aangezien daar wel veel interesse in is zal die wel op korte termijn vertrekken. Uiteindelijk kiest elke speler voor zijn eigen carriere. Is verder ook vrij normaal. Iedere speler wil zo goed mogelijk worden en daarvoor moet je als verdediger zijnde elke week tegen goede spitsen spelen en niet 4x per jaar.

04-05-2018 09:37

Godenzoon24 +15347

Alleen roepen zij dat niet voor een grote club ze überhaupt wil

04-05-2018 10:12

Remark +602

Clubliefde is wat makkelijker op te brengen als er geen buitenlandse interesse is. Wat betreft de drie door jou aangehaalde spelers: Donny is bij een goed bod ook pleite, Davy is al vertrokken en Veltman zit tot volgend jaar in de ziekenboeg. Geen goede voorbeelden dus.

04-05-2018 09:39

de-Ajacied +8

Ziyech en Kluivert zijn juist het type voetballer dat met risico wil spelen, altijd een scherpe pass naar voren, toch een passeeractie of een schot, ook al ging het vorige mis. Zonder dat soort voetballers krijgen we robot-voetbal

04-05-2018 10:42

wendoo9 +8125

Te klein voor het tafellaken en net iets te groot voor het servet ! In zijn Twente en Heerenveen tijd stonden de clubs ook niet voor hem in de rij ! In Engeland komt hij helemaal niet aan te pas en Duitsland helemaal niet met zijn fysiek, Italië vaak in de kleine ruimte is hij ook niet goed genoeg, Blijft Spanje of Frankrijk voor een middenmoter die veel minder dan Ajax is ! Ik erger me eigen niet gauw aan Ajax, maar dit seizoen met een paar (Bv)tjes op het veld die veel lullen en weinig laten zien ben je er wel gauw klaar mee. Al deze jongens zien we over een jaar of drie weer bij aan Heracles of Twente opduiken. Mark my word. Zero mentaliteit !!

04-05-2018 09:27

KajanoKlaassen +0

Ik denk juist dat Ziyech erg goed past in de Budesliga bij een aanvallende ploeg als Leverkusen of BVB.

04-05-2018 11:49

rock +30

Snap het zeker wel dat hij een nieuwe uitdaging wil begrijpelijk.
Er lopen zoveel goede talenten bij ajax Kluivert ,de Ligt.
Maar waarom na 2 a 3 competities in nederland, willen ze dan naar het buitenland verhuizen?
Zodra wij weer in de lift zitten, lonkt het buitenland al weer voor ze.
Waar is dat ajax hart??? Misschien ben ik daar ouderwets in. Laten ze eerst ajax weer groot maken.

04-05-2018 09:19

RuffRhythim +24837

Wat je er ook van vind, qua leeftijd en qua clubs om te verkassen naar het buitenland bewandelt hij tenminste wel de juiste weg: subtop NL > top NL > buitenland

Maar waar hij ook terechtkomt: daar zal hij zeker nog zwaarder beoordeeld worden op zijn voetballende kwaliteiten. Accepteert men bij zijn nieuwe club ook dat hij sportief naast goede momenten ook veel slechte momenten kent?
Om over zijn karakter maar te zwijgen...

Wens hem wel succes waar hij ook terechtkomt.

04-05-2018 09:16

Stamhoofd +11548

Strik erom

04-05-2018 09:08

Rentokill +4608

Ik denk dat hij gelijk heeft. Als hij wil doorgroeien moet ie verder.Geldt eerlijk gezegd ook een beetje voor de Ligt. Geld overigens helemaal niet voor Justin.

04-05-2018 09:03

Stamhoofd +11548

Geld is het probleem bij Justin

04-05-2018 09:09

Hagmag +9

Hij is voor 9 miljoen gehaald.
Gaat weg voor 20 a 25 miljoen denk ik.

04-05-2018 08:50

Bonno1978 +6485

Naar mijn mening zou Ziyech goed passen bij een club als Olympique Marseille. Goed klimaatje, fanatieke aanhang en ook Noord Afrikaanse spelers / toeschouwers. In Engeland en Duitsland zou dit veel minder een match zijn. Ik noteer m: Olympique Marseille.

04-05-2018 08:30

Ajacied33 +36797

Hoor Kluivert,zo kan het dus ook. Gewoon altijd eerlijk zijn en niet dat gekus op je logo en vervolgens willen vertrekken.... Ziyech is tenminste eerlijk

04-05-2018 08:25

Sterretje73 +5266

Nou het mag hoor. Na 3 kampioenschappen, de CL en al die andere prijzen heeft hij inderdaad geen enkele uitdaging meer. Oh wacht.... :-s

04-05-2018 08:22

Ajacied33 +36797

Hij heeft het niet over prijzen he. De uitdaging zit m in een andere competitie,omgeving. Ik begrijp hem wel na jarenlang voor Heerenveen, Twente en Ajax gespeeld te hebben

04-05-2018 08:26

Sterretje73 +5266

1 jaar Ajax. Hou toch op. Vorig riep hij dat hij bij ons kwam om eindelijk prijzen te pakken. Je gaat niet na 1 seizoen dan al roepen dat je geen “uitdaging” meer hebt. Toon dan ballen en zeg gewoon waar het op staat. Geld en zijn slechte relatie met wat idioten.

04-05-2018 13:12

Redrum +96198

Ligt het trouwens aan mij, of kijkt Schöne heel geïrriteerd naar Ziyech op de foto bij dit artikel?

04-05-2018 08:14

Afca85meer +1

Schone kijkt jaloers omdat Ziyech de zoveelste vrije trap de Arena uit mocht schieten.

04-05-2018 08:17

gi0vanni +7289

Was in het begin totaal niet tevreden over zijn vrije trappen en afstandschoten uit vaak kansloze posities maar de laatste weken zijn z'n vrije trappen veel gevaarlijker en haalt hij meer doelgericht uit een veel betere positie. Is het dan helemaal perfect, dat ook weer niet maar er zit veel verbetering in.

04-05-2018 08:27

Godenzoon24 +15347

Sow! En dat na twee jaar.

04-05-2018 10:16

Joodhannus73 +3579

Ben benieuwd of er een aansprekende club voor hem komt. Denk dat het nog gaat tegenvallen. Hij kan heel goed zijn, maar ook heel slecht. En dat maakt hem gemiddeld geen topspeler. Dan moet hij veel constanter worden in zijn prestaties. Dat is zijn persoonlijke uitdaging, lijkt mij. Of hij dat gaat doen in een sterkere competitie, denk ik te betwijfelen. Maar ik snap wel heel goed dat hij weg wil. Na alles wat er is gebeurd. Bosz, Nouri, fluiten en het busincident. En weer geen kampioen, een twijfelachtig vooruitzicht om volgend jaar de schaal omhoog te houden en bijna op zeker geen CL. Dan zou ik het ook wel weten... Laten we hopen dat er toch een club komt die veel voor hem.wil betalen. En haal dan eens een Zuid-Amerikaanse verrassing! Of Jahanbakhsh. Hij speelde slecht tegen Ajax, maar ik zie hem toch graag komen.

04-05-2018 08:09

Just_wes +0

Over het paard getild mannetje. Lekker in de subtop van Europa een plekje op de bank warmhouden. En dan over 3/4 jaar terugkomen bij Heerenveen. Pannenlap.

04-05-2018 08:07

Afca85meer +1

Ben benieuwd of hij bij zijn nieuwe club zich kan aanpassen aan het niveau. Hij zal dan nog effectiever (minder balverlies/minder risico) moeten worden in zijn passing. Want buiten alle mooie dingen die hij doet stonden ook veel kansloze schoten en balverlies. Dat kan bij de Europese (sub)top niet zonder gevolgen.

04-05-2018 07:49

Saanchez +3117

Zal een groot gemis worden denk ik! Ook al heb ook ik me wel eens geirriteerd aan zijn houding, Ziyech is simpelweg de beste speler die we op dit moment hebben. Zijn kwaliteit om uit het niets kansen te creëren zie je niet vaak. Laten we hopen dat Ten Hag Frenkie op het middenveld gaat zetten nu zodat we in ieder geval een deel van de creativiteit van Ziyech kunnen opvangen. Maar zie zelfs het liefst een creatieve aankoop op zijn plek en Frenkie op 6. Denk dat hij daar echt van onschatbare waarde kan worden.

04-05-2018 07:23

Godenzoon24 +15347

Nee die plek moet naar Frenkie. Beter een echte 6 halen.

04-05-2018 10:20

RaynoFischer +18

Naja hij is tenminste eerlijk en houd niemand aan het lijntje zoals Kluivert..
Zat er sws in dat hij na dit seizoen weg zou gaan

04-05-2018 07:21

Redrum +96198

Nou ja, precies. Ik kan hier wel mee leven. Ziyech is in ieder geval niet schijnheilig, Kluivert daarentegen.. Maar goed, hoe eerder we duidelijk hebben hoe beter. Dan kan er vast, indien nodig, gezocht worden naar vervangers.

04-05-2018 08:08

Harrie Nak +4

Kan er niet eens heel rouwig om zijn.

04-05-2018 06:51

jollie18 +9911

Ben benieuwd hoeveel we voor Zyech gaan krijgen en welke club hem gaat aantrekken.

04-05-2018 06:25

Daneman +1387

Zo veel handiger dat ie nu duidelijkheid geeft dan bijvoorbeeld een Sanchez verkopen op het laatste moment. Rondom het verkopen van sanchez zijn de toen de kaarten geschudt voor het nieuwe seizoen. Ajax heeft het toen dom gespeeld. Waarom weet ik dat zeker? Ik denk dat ajax bij de top 1 clubs in europa hoort die op het laatste/ongunstigste moment de sterkhouders heeft weggedaan. Kwestie van communicatie onder andere.

04-05-2018 06:16

vak114 +5544

Probeer Ajax dan maar eerst eens kampioen te maken.
Die uitdaging is al lastig zat.

04-05-2018 05:24

ETM +3

Toch lees je hier best veel verkapte sneren naar Ziyech. Misplaatst.
Natuurlijk is het tijd voor die man om te vertrekken. Een carriere is zo over en hij heeft t stapsgewijs aangepakt.
Ik denk dat als de vonken van dit team hadden afgespat dat het dan zn afweging dan nog enigzins complexer zou maken. Zoals 2de helft vorig seizoen, maar zoals we allemaal weten is daar niets meer van over. Blijft hij dan volgt er voor hem hoogst waarschijnlijk een herhaling. Media die lyrisch zijn, en een kleine groep die zijn uitstraling niet trekt en teleurstelling op hem projecteert. Uitgeleerd zal hij ook niet perse zijn, maar een nieuwe uitdaging zal wel leerzamer zijn. Hij zegt dan ook 'nieuwe' uitdaging. Spelen in een andere competitie, in een ander land, met nieuwe verwachtingen, zal dat sowieso zijn.
Vertrekkende spelers die duidelijk een versterking waren is wel heel vervelend en het lot van Ajax. Staat ook helaas los van of er prijzen zijn gewonnen. Het kan ook nog eens een negatieve uitwerking hebben op andere spelers. Een team is naast een verzameling van individuele kwaliteiten ook een menselijk organisme. Ziyech lijkt, hoewel voor sommige fans misschien ondenkbaar, ook op sociaal vlak een smaakmaker te zijn binnen de huidige groep. En spelers moeten uiteraard vertrouwen hebben in een sportieve toekomst met een team om zelf optimaal te renderen. Ik moet ook denken aan de voelbare teleurstelling bij Onana toen Sanchez vertrok. Het vertrek van Ziyech kondigde zich echter al veel langer aan.
Het algehele contrast tussen de mentale gesteldheid van spelers en supporters eind vorig seizoen en eind dit seizoen is zo pijnlijk groot! Te bedenken dat toen Nouri in aantocht was. Te bedenken dat alles erop wees dat Ziyech wel een soort mentor wilde zijn. Dat Nouri dan nu het stokje zou overnemen van Ziyech en Ziyech onder louter aplaus nu afscheid zou nemen... het was niet ondenkbaar. (let wel, ik zeg niet dat het dezelfde soort spelers zijn)
Het vertrek van Ziyech is zeer begrijpelijk, en toch ook een beetje treurig, zoals ik het zie.

Nu hoop ik iig dat Ziyech een passende club vindt. Hoe goed ik hem ook vind heb ik bij Ziyech wel het idee dat het allemaal echt moet gaan passen. Een makkelijke speler is het niet.

In mijn geheugen gegrift staat het juichen van Ziyech met Traore na zijn assist in de thuiswedstrijd tegen Lyon. Geen enkele bedachtzaamheid bij Ziyech, 100% emotie, kapot van het werken, en dan de bevrijdende assist, want ik denk dat de spelers heel goed wisten dat ze de overmacht goed in de score moesten uitdrukken om ook de return te overleven.

Dat Ajax, het Ajax van toen, dat is een Ajax dat spelers iets langer vast kan houden!

04-05-2018 03:49

TS14 +0

Perfect verwoord!

04-05-2018 04:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.