Dramatisch JA leert harde les van Superboeren

door Jesse ter Haar 241

Dramatisch JA leert harde les van Superboeren

door Jesse ter Haar 241

Laatst geüpdatet

Jong Ajax heeft vrijdagavond een even zeldzame als pijnlijke nederlaag geleden in eigen huis. De Graafschap kwam op bezoek in Amsterdam en ondanks het grote vertrouwen dat de ploeg van Michael Reiziger heeft opgedaan in de afgelopen weken, werd de ploeg met 0-5 van de mat geveegd.

Vrijwel meteen na het eerste fluitsignaal was het De Graafschap wat gevaarlijk werd. De bal werd nog van de lijn gehaald, maar de toon van de eerste helft was daarmee direct gezet. In de minuten daarna had Jong Ajax enkele kleine momentjes en één schitterende aanval via Mitchel Bakker, Carel Eiting en Mateo Cassierra, maar overtuigen konden de beloften niet. Enkele minuten daarna was het raak aan de andere kant. Het was Youssef el Jebli die de doelman verschalkte. Voor rust gebeurde er verder niet bijster veel meer op enkele kleine kansjes na. De ploeg van Michael Reiziger wist niet meer te scoren en zo ging het met een verdiende achterstand de rust in.

Na rust was het meteen weer raak en helaas gold dat weer voor de club uit Doetinchem. Na slecht verdedigen was het Sjoerd Ars die wist te scoren. Hierna werd duidelijk dat Jong Ajax een complete off-day beleefde. Een kwartier na rust was De Graafschap al uitgelopen naar een marge van vier via doelpunten van Anthony van den Hurk en Daryl van Mieghem en matig keepen van Norbert Alblas. De Amsterdamse ondergrens was bereikt.

De enige speler van de thuisploeg die in de tweede helft nog enigszins iets positiefs wist in te brengen, was invaller Kaj Sierhuis. Hij kwam na rust het veld in en maakte zijn eerste minuten van het seizoen in Jong Ajax. De hele helft zou hij echter niet volmaken, want twee minuten voor tijd pakte hij zijn tweede gele kaart en moest hij het veld verlaten. Twee minuten hierna wisten de Superboeren nog de 0-5 te maken via Tim Receveur. Een hemeltergend slechte avond voor Jong Ajax eindigde in een 0-5 verlies.

Opstelling Jong Ajax: Alblas; Zeefuik, Doekhi, Bergsma, Bakker; Eiting, De Wit, Mazraoui; Lang (Sierhuis 46'), Cassierra, Johnsen.
Wissels Jong Ajax: Van Bladeren; Sidoel, Savastano, Matusiwa, Boultam, Flemming, Bijleveld, Sierhuis.

Opstelling De Graafschap: Bednarek; Abena, S. Nieuwpoort, L. Nieuwport, Driver; Diemers, Tutuarima, El Jebli; Van Mieghem, Ars, Serrarens.
Wissels De Graafschap: Rondeel, Van den Dam, Straalman, Van Diermen, Klaasen, Van Overbeek, Receveur, Van den Hurk, Keurntjes.

Doelpunten:
0-1 Youssef el Jebli (24')
0-2 Sjoerd Ars (47')
0-3 Anthony van den Hurk (58')
0-4 Daryl van Mieghem (61')
0-5 Tim Receveur (90')

Bijzonderheden:
- Kaj Sierhuis sluit na wedstrijden in de Youth League weer aan bij de selectie van Michael Reiziger.
- Diezelfde Sierhuis moest na 88 minuten het veld verlaten na zijn tweede gele kaart van de wedstrijd.

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10359

Ik lees hier hetzelfde als een paar weken terug. Toen kreeg JA ook voetballes en pak slaag van GAE.
Maar deze les was waarschijnlijk niet genoeg. Er zullen er wel meer volgen.

05-11-2017 12:17

dongenfrank +6

Weet iemand wat er met Dankerlui is? zie hem al een tijdje niet meer bij de wedstrijden? geblesseerd?

04-11-2017 13:10

Michelinho +9

Kan natuurlijk gebeuren, zo'n totale offday, maar waarom werd er niet ingegrepen? Het middenveld werd totaal overlopen, de verdediging was zwaar ondermaats, Alblas schutterde aan de lopende band en de enige wissel was een aanvallende. Reiziger zat er ook echt bij alsof hij geen idee had wat hij eraan kon doen.

04-11-2017 12:15

Ajaxvooraltijd +2

Wou je 11 spelers wisselen dan?

04-11-2017 15:30

Michelinho +9

Wat dacht je van het toegestane aantal van drie ipv één?

04-11-2017 18:21

Pieter433 +0

Laten we realistisch blijven. Per seizoen stromen gemiddeld 2 of 3 spelers door van Jong Ajax naar het eerste. Soms wint Jong Ajax met flair, soms krijgen ze kansloos op hun kl0ten, maar die 2 of 3 komen er echt wel door. En de rest valt af, zoals het altijd is gegaan.

04-11-2017 11:10

EKS +5

Ben benieuwd waar Jong Ajax met de Winterstop zal staan. Er volgt nog een zwaar programma.

Als je de 12 wedstrijden dit seizoen nagaat hebben we 5 keer gespeeld tegen teams die nu linkerrijtje staan. Daaruit hebben we 7 punten gehaald, met een doelsaldo van 9 voor en 12 tegen.

We wonnen Fortuna thuis met een belangrijke bijdrage van Murić, en met een Johnsen met misschien wel zijn beste wedstrijd tot nu toe (maar dat is al ruim twee maanden geleden).

Telstar thuis werd een gelijkspel met basis voor Wöber en Orejuela, en de rentree van Sinkgraven

Oss uit wonnen we makkelijk, nu met 90 minuten fitte Sinkgraven

Go Ahead en De Graafschap zullen we het maar niet over hebben.

Van de overige 7 wedstrijden (rechterrijtje teams) hebben we de nummers 16 t/m 19 al gehad.

We krijgen nog MVV, NEC en Den Bosch uit. Ik denk dat het - zonder versterkingen uit de eerste selectie tenminste - niet realistisch is Jong Ajax een verdere koppositie toe te dichten. Zouden ze zich toch kunnen handhaven dan zou ik dat een wereldprestatie vinden.

04-11-2017 09:42

PJK54 +1

Collectief door het ijs gezakt dus collectief weer oppakken en de schouders er onder neem aan dat het een goede, misschien dure, les is geweest vooral om thuis zo'n pak slaag te krijgen. Ik denk dat Reiziger het vandaag weer oppakt en ze er volgende week weer zijn.

Ik vind het überhaupt knap dat ze zo hoog staan, niet om het één of ander waar spelen ze om? promoveren oid zit er niet in dus eigenlijk voor "spek en bonen" en verder als aanloop naar Ajax 1.

04-11-2017 09:28

Bobbaasje +3

Peter Bosz terug halen, Michael Reiziger is nog te onervaren.

04-11-2017 08:19

Freddy Al +11

Misschien een les; voetballend zijn we veel beter maar we krijgen flink op de broek ,dussssss.......
Het geeft precies aan waarom opportunisten als Gedaante het helemaal verkeerd zien.

04-11-2017 01:51

Sam Badi +0

Ga jij lekker Mourinho om een handtekening vragen, blijven wij ondertussen fan van Ajax. Deal?

04-11-2017 07:38

AjaxPassion +3900

Hahaha, je moet ook niet met je ogen dicht naar een wedstrijd kijken...

Ajax voetballend beter? Wanneer? Dat was gisteren juist het probleem volgens mij?

Maargoed je hebt je post die je al een half jaar had klaarstaan eindelijk kunnen posten...

04-11-2017 11:21

vdvaart23 +1

Dit is waarom die gasten profvoetbal spelen. Nog nooit gezegd na een nederlaag van Ajax maar: Top!

04-11-2017 01:38

NouriVandeBeek +7

Dit was de jaarlijkse wedstrijd van Jong Ajax waarin alles fout gaat. Het klopte positioneel voor geen meter. Alle 11 waren ze dramatisch.

Toch denk ik dat Jong Ajax hier meer aan heeft dan een zege op Eindhoven. Dit zijn altijd goede momenten voor het leerproces.

03-11-2017 23:58

Veliborvasovic +124

Kan gebeuren een zeperd oplopen. Is niet erg. Bakker is 1e jaar A junior. Mooi dat hij nu ervaring op kan doen. Spelen we daarom met jong geen jupiler? Keepers is een ander verhaal. Daar lijkt het dat we maar een beetje met hagel schieten om een goede jeugdkeeper te vinden, En dat lukt niet erg. ma

03-11-2017 23:19

3sterrenAjax1 +3

hoe langer jonk weg is hoe slechter de jeugd gaat. hier heeft johan al voor gewaarschuwd.

03-11-2017 23:07

3sterren +20205

Net nog even naar de stand gekeken, JA staat op plek één, twee punten los van de nummer twee NEC, een voormalig eredivisionist, met het meest gescoorde aantal doelpunten in de Jupiler League.
Misschien las je de stand ondersteboven ...

03-11-2017 23:30

..::Rootje::.. +676 moderator

Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar NEC staat op dit moment eerste, één punt los van 'JA'. Daarnaast heeft Fortuna Sittard de meeste doelpunten gemaakt in de Jupiler League.

Niet dat het slecht is, maar toch... of mis ik iets.

04-11-2017 00:11

Freddy Al +11

nee , je hebt gelijk maar het gaat helemaal goed komen.

04-11-2017 01:54

3sterren +20205

Je hebt gelijk, maar op het tijdstip dat ik voetbalzone checkte voor de stand http://www.voetbalzone.nl/competitie.asp?uid=5 en op het tijdstip mijn post plaatste, was de stand kennelijk nog niet bijgewerkt.
Ik wilde slechts mijn punt maken dat JA er niet zó beroerd voor staat als er werd geschetst door 3sterrenAjax1 ...

04-11-2017 11:38

Michelinho +9

Naar de stand kijken om te bepalen of het voetbal goed is... daar had Co Adriaanse een mooie term voor. De vier kampioenschappen onder de Boer zouden toch wel een goede indicatie moeten zijn om te weten dat het in onze competities niet alles zegt. JA gaat idd goed en speelt af en toe mooi voetbal, maar soms is het ook niet om aan te zien. Met name de mentale weerbaarheid en de cohesie binnen het team blijkt nogal fragiel als het even niet loopt. Maar JA alleen is niet de jeugd. Kijk even naar hoeveel spelers er deze zomer voor jeugdteams in de bredere zin zijn aangetrokken. Zegt mij wel genoeg over de huidige kwaliteit van de jeugdopleiding.

04-11-2017 11:59

3sterren +20205

Co Adriaanse, wie mist hem niet? Had er inderdaad een mooie term voor, maar hij duidde het probleem niet met zijn taalgoochelarij. Don Leo (Beenhakker) deed dat wel met de aanduiding ’patatgeneratie’. Eén samengesteld woord voor een groot Hollands probleem. Ik heb het al vaker hier aangehaald, de jeugd is meer bezig met het spelen van ’Tetris’ dan met het spelen met een bal op straat. En wat dacht je van deze term: ’achterbankgeneratie? Talentjes die door hun moeders naar het voetbalveld worden gebracht in de voiture, in plaats lekker op de fiets alvast warm draaien.
Daarin ligt de oorzaak van de terugval van het huidige niveau van de Ajaxjeugd verscholen. Een enkeling daargelaten dan.
Maar ik ben er de persoon niet naar om elke dag als een demente oude man azijn te pissen over een reeds gestorven plantje, dus richt ik me liever op de successen die er wel kunnen worden behaald.
Ik vier liever vier landtitels onder Frank de Boer, dan te moeten eindigen onder Feijenoord en ”helemaal niets in Amsterdam” te moeten horen na afloop van de competitie onder Peter Bosz of wie dan maar ook. En dan een heel jaar lang weer moeten lezen hoe jammer het is dat Wim Jonk er niet meer is en dat de lijn Cruijff niet zou worden gevolgde door het huidige TH, etc., etc.
Deal with it!
Overigens heb ook ik bij tijd en wijle genoten van het aanvallende spel in Europa onder de vorige trainer en vind ik het heel spijtig dat hij nu zijn kunstje doet in Duitsland.
Aber das war einmal ...

04-11-2017 12:43

Michelinho +9

Mij persoonlijk gaat het er ook niet om dat het vanwege specifieke personen (hoewel ik Jonk wel degelijk als gemis zie) die er niet meer (bij) zijn niet naar mijn zin gaat. Wat dat betreft met je eens: deal with it. Maar daar vind ik dus wel dat Ajax tekort schiet. Ik zie geen duidelijke lijn in de jeugdopleiding en zo vele speerpunten van plan Cruijff zijn inmiddels niet meer aan de orde. Dát, het afwijken van een plan en er geen nieuwe invulling aan geven behalve (dure) aankopen doen, vind ik schadelijk. Je ziet nu ook weer dat jeugdtrainers resultaat boven ontwikkeling stellen en dat lijkt me allesbehalve wenselijk.

04-11-2017 13:44

Bensco +7181

Ik snap ook niet dat er mensen zijn die nog steeds beweren dat de hele lijn Cruijff gevolgd wordt terwijl de signalen en de resultaten overduidelijk anders zeggen. We leiden weer Menig’s en Becker’s op ipv de nieuwe Zlatan’s en Alweireld’s. Die hele individuele aanpak die. Cruijff en Jonk probeerde te introduceren heeft weer plaatsgemaakt voor resultaat voetbal.

04-11-2017 14:17

Ajaxvooraltijd +2

Zlatan hebben we niet opgeleid en Alderweireld deels.

04-11-2017 15:37

Bensco +7181

Verkeerd voorbeeld misschien maar je snapt wat ik bedoel toch? Noem de laatste topper eens de we hebben opgeleid en je kan al snel de schrikbarende conclusie trekken dat de opleiding tekort komt. Jonk kwam, zag en werd de deur verwezen toen hij er mee aan de gang wilde.

04-11-2017 18:26

Ajaxvooraltijd +2

Vink is weg.

04-11-2017 15:36

3sterren +20205

Inderdaad, de stand is totaal irrelevant bij profvoetbal en/of andere profwedstrijden...

04-11-2017 13:27

ajax4ever01 +13

Jong Ajax maakt een mindere periode door na een sterke seizoenstart

03-11-2017 22:38

ST +23098

Lang is er bij lange na nog niet. Hoe lang is Noah trouwens?

03-11-2017 22:36

altijdwelwat +7

Lang was voor rust nog 1 van de betere , liet nog iets van voetballend vermogen zien. Maar kan beter dan dat hij vandaag liet zien , maar dat geldt voor alle spelers vandaag.

03-11-2017 22:47

Onpartijdig +4448

Wat is het trouwens met al die rechtsbacks bij ons? Zowel bij Ajax1 als in de jeugd gebeuren daar rare dingen mee.

Bij Ajax1 hadden we VD Wiel, die werd vervangen door Van Rhijn, die werd vervangen door Tete, die werd vervangen door Veltman... als je dit rijtje zo volgt zou je zeggen dat Veltman wel enorm goed moet zijn als hij de plek in heeft genomen van al die andere.. maar op alle backs (behalve op Tete omdat hij weinig de kans kreeg) eindigde we toch met veel kritiek.

Bij Jong ajax zie je dat de stap van de A1 naar Jong ajax groot is. Owusu begon heel sterk in Jong Ajax maar komt in de eredivisie niet aan de bak, Lartey kon iedere buitenspeler in 019 met twee vingers in de neus aan maar was niet genoeg als back in Jong Ajax en nu heb je Zeefuik die het in het begin behoorlijk deed maar nu ook terugzakt... Ongelofelijk dat er geen backs doorbreken.

Allemaal (buiten Vd Wiel toen hij in vorm was) hebben aanvallend gezien gewoon niet hetgene wat je bij ajax moet hebben. Ook bij Bakker verwacht ik dat het niet genoeg zal zijn, heeft in 019 vaak de ruimte om mee op te komen en soms een aardige voorzet te geven, maar is ook niet van technisch zeer hoog niveau.

Ik hoop dat we binnenkort weer een leuke back vanuit de opleiding kunnen verwelkomen.

03-11-2017 22:27

Onpartijdig +4448

Waarom doet nu iedereen net of heel ajax ieder talent de hemel in prijst? Dat doet Ajax niet zelf, dat doen alle analisten. Hans Kraaij zei dat Johnsen nu al de beste buitenspeler is van Ajax.. als de vraag dan bij Reiziger komt, zegt hij juist dat het nog niet zo ver is...

We kunnen met dit materiaal moeilijk meedoen voor het kampioenschap. Vooral verdedigend is het niet genoeg, De Wit is als middenvelder alleen goed voor een paar doelpuntjes en Mazraoui staat totaal niet op de goede plek. Johnsen is de paar laatste wedstrijden uit vorm (wat ook hoort bij een jonge buitenspeler)...

Goed dat ze dit hier mee maken, even kijken hoe ze hiermee omgaan... kritiek gaat er komen, ze moeten hun koppie er nu bijhouden.

Dat Alblas bij Jong Ajax in het doel staat is trouwens wel echt pijnlijk.

03-11-2017 22:22

EKS +5

Bakboord voor Zeefuik a.u.b. eens proberen.

Zeefuik zit al geruime tijd geen progressie meer in.

03-11-2017 22:21

Gijsje +0

Die Bakker heeft hopelijk nog geen contract?

03-11-2017 22:11

falonso +0

Jawel, tot 30 juni 2019, iets langer dan een jaar geleden heeft ie getekend.

03-11-2017 22:13

EKS +5

Was jij heel toevallig ook die gast die steeds "oprotten koekenbakker" schreeuwde naar hem en nog dacht leuk te wezen ook?

03-11-2017 22:17

insectenverdelg +23600

Hoop t wel gijsje, want speelt de rest van t seizoen heel goed. verdiende zn plek in Jong, maar dat was net te snel een stap te hoog. Gewoon lekker terug naar O19 en over een jaar nog is proberen.

03-11-2017 22:19

Gijsje +0

Ik heb in ieder geval nog nooit zoiets gezien.Mist werkelijk alles.

03-11-2017 22:27

insectenverdelg +23600

Moet je vaker naar Bakker kijken dan alleen vandaag.

03-11-2017 22:28

trooop +3885

Niet meteen terugzetten, volgende pot juist gewoon weer basis zetten. JL kan ie makkelijk aan. Had gewoon een kutdag, spanning erbij misschien, en moet misschien even inkomen op dit niveau. Rustig laten staan.

03-11-2017 23:17

ARUCAMBA +1

bij mij gaat het erom dat onze "talenten" te snel de hemel in worden geprezen terwijl we internationaal lichtjaren achter liggen, als je dan een wedstrijdje tegen legia met 4 nul wint en dat nog allemaal verheerlijkt dan ga ook werkelijk nog geloven dat je geweldig kan voetballen, als er dan een beetje druk wordt gezet, met alle repect, door de GRAAFSCHAP, worden we overklast

03-11-2017 22:08

falonso +0

Jij snapt er echt niks van hè? Ajax Onder 19 en Jong Ajax zijn verschillende teams, met andere spelers. Heel moeilijk om uit elkaar te houden blijkbaar.

Onze talenten, niet alleen die van Ajax maar in heel Nederland, worden wel te snel de hemel in geprezen, maar dat heeft niets met deze wedstrijd te maken.

03-11-2017 22:10

ram +7283

De plank ligt in India en jij slaat in Nederland. Snap je?

03-11-2017 23:45

RRL +2375

Sorry, minnetje had pluisje moeten zijn

04-11-2017 08:07

LS16 +0

Hoe was de rode kaart van Sierhuis?

03-11-2017 22:08

Ajax95Duivendrecht +24251

Helaas, op alle vlakken overklast vandaag. De Graafschap had de wedstrijd volledig onder controle, zette extreem hoog druk (welke ploegen zie je dat nou nog doen op de Toekomst?) en creëerde kans op kans. Het zegt genoeg dat de Graafschap zo'n 50% balbezit had, gebeurt zelden dat een tegenstander zo dominant is tegen Jong Ajax. Als je dan ook nog eens een keeper hebt die er helemaal niks van kan, namelijk Alblas, dan word je geslacht.

Jong Ajax buiten die mooie kapbeweging van Lang niet gezien voor het doel van de Graafschap. Bakker moet positioneel nog heel veel stappen maken. Mazraoui had vandaag zijn dag niet en bood zich slecht aan. En De Wit, wat een non-voetballer is dat. Ik snap echt niet dat hij elke week in de basis staat, want hij verpest met zijn non-spel de ontwikkeling van anderen.

Doordat beide halven zo slecht aanspeelbaar waren, moest Eiting hele grote afstanden gaan lopen met de bal. Met als gevolg balverlies. Daarom was het ook niet zijn wedstrijd.

Complimenten natuurlijk ook aan de Graafschap, dat gedurfd speelde met massale druk naar voren. Je ziet dat nog zelden ploegen doen tegen Ajax. Normaal gesproken word je als kleinere ploeg ook verlopen, als je zo aanvallend speelt. Maar dit keer resulteerde het effect vanwege de dramatische positionering van sommige Ajax-spelers.

Laten we het houden op een goede en harde les voor de spelers van Jong Ajax en natuurlijk ook voor Reiziger. Tactisch overbluft door de Graafschap. Vorig jaar zaten er ook twee van die wedstrijden tussen: Fortuna-uit en VVV-thuis. Laten we hopen dat onze boys hiervan leren. En Alblas mag van mij direct op het bankje plaatsnemen.

03-11-2017 22:00

ARUCAMBA +1

tegen legia worden onze talenten de hemel ingeprezen, niet voor het eerst de laatste Jaren, was ook totaal geen tegenstand, een zee van ruimte, de graafschap zet wat druk en we worden compleet weggespeeld, zoals ajax tegen pec voor de beker, heeeeel veeeeel werk aan de winkel, het is trainbaar volgens JC

03-11-2017 21:59

falonso +0

Tegen Legia een zee van ruimte? Heb je wel gekeken? Ze stonden bijna de hele tijd met 11 man op eigen helft. Dan is er niet veel ruimte hoor

En waarom vergelijk je de Onder 19 met Jong? Alleen Sierhuis speelde vandaag ook, het zijn 2 totaal andere teams met totaal andere tegenstanders.

03-11-2017 22:01

Gijsje +0

In vergelijking met Bakker is Dijks een gigant.

03-11-2017 21:58

falonso +0

Hahahah, je gaat lekker los hè? Zware week gehad? Of ben je altijd zo?

03-11-2017 21:59

Gijsje +0

Nee maar ik heb nog nooit iemand zo slecht zien spelen.Hij kan zo en zo nog geen skippy bal met rechts raken, ongelooflijk wat een aanfluiting.

03-11-2017 22:09

falonso +0

En toch 5 assists voor Ajax Onder 19. Die jongen is 17, misschien is dit niveau nog wat te hoog gegrepen. Maar dan nog was dit slechts 1 wedstrijd, waarin hij inderdaad vreselijk slecht speelde, dat wil niet zeggen dat hij er helemaal niks van kan. Hopelijk kan hij je de volgende keer wel overtuigen van zijn kwaliteiten

03-11-2017 22:12

EKS +5

Op basis van vanavond lijkt dat natuurlijk ook zo.

Sinds Onana niemand zo'n dramatisch basis debuut zien maken als Bakker.

03-11-2017 22:10

falonso +0

Als het met bakker net zo goed komt als met Onana, ben ik tevreden :)

03-11-2017 22:12

EKS +5

Ja zeker, sinds Onana oordeel ik ook niet meer zo snel ;-)

Maar De Graafschap had natuurlijk wel mazzel omdat andere tegenstanders Sinkgraven of Dijks tegenkwamen op die positie.

03-11-2017 22:15

Keffie L +2

Triest dit echt waar

03-11-2017 21:53

AjaxBaggio +2

Verliezen kan een keer gebeuren. Maar ik heb Jong zelden zo slecht gezien.

Van Bakker had ik meer verwacht. In de A en B-tjes vind ik hem erg sterk. Vandaag valt hij jammer genoeg vies tegen (en niet zo'n beetje ook).

Snap ook niet waarom Dani steeds mag spelen (ja ik weet dat hij tegen Eindhoven belangrijk was met 2 goals. Maar voetballend voegt hij gewoon 0,0 toe. Onbegrijpelijk!

03-11-2017 21:53

Gijsje +0

Dat zeg ik. Triest dat zulke jongens bij Ajax lopen.

03-11-2017 21:54

falonso +0

Ik denk dat je aan De Wit meer hebt als je met Eiting en Bijleveld speelt. Dan kunnen zij zich bezighouden met het voetbal en kan De Wit dreiging vormen bij ballen in de 16, als soort extra spits zeg maar. Maar als het opbouwen via hem moet gebeuren....tja

03-11-2017 21:55

Pauw +2261

Ik ga niet eens de moeite nemen om hier nog woorden aan vuil te maken. Wel blij dat Sierhuis nog wat emotie toont. De rest laat t allemaal gewoon gebeuren.

03-11-2017 21:52

altijdwelwat +7

Heeft niets met emotie tonen te maken , was gewoon een domme reactie met al geel op zak.

03-11-2017 21:57

FlyingDutchMan +17318

Haha die Graafschap keeper gaf eigen speler kopstoot

03-11-2017 21:51

Mart42 +2

Kan niet hard genoeg zijn. Lol

03-11-2017 21:53

Suarez16_ +9395

Van zulke wedstrijden leren ze meer dan een makkelijke 4-0 tegen oss ofzo. Beetje weerstand kan geen kwaad.

03-11-2017 21:50

Gijsje +0

Ik weet niet wie die Bakker zo ophemeld heeft, maar deze jongen kan er echt niets van.Ontluisterend.Wat goed is komt snel, nou Bakker wordt nooit iets.

03-11-2017 21:50

falonso +0

Zeg ja na 1 wedstrijd? Dat zegt genoeg over hoe serieus we jouw mening moeten nemen. Heb je hem bij Onder 19 gezien?

03-11-2017 21:51

Gijsje +0

Deze jongen mist werkelijk alles.Nog nooit zoiets slechts gezien in Ajax.

03-11-2017 21:53

falonso +0

Zeg je op basis van 1 wedstrijd? Wie was er wél goed vandaag bij Jong? Dolberg speelt ook wel eens slecht, ligt zijn toekomst dan ook ergens in de vijfde divisie van Andorra?

03-11-2017 21:54

Gijsje +0

Wil je Dolberg met Bakker vergelijken?.Ik heb nog nooit een Ajacied zo slecht zien spelen.

03-11-2017 21:56

falonso +0

Maar dat hij slecht speelde nu, betekent niet dat hij geen kwaliteit heeft.

03-11-2017 21:58

ajaxminimax +5497

Dan maak ik me zorgen over het voetbalverstand van jou..

03-11-2017 21:55

Mart42 +2

Lopen wel meer ideale schoonzonen rond die niet goed voetballen

03-11-2017 21:55

NouriVandeBeek +7

Gijsje, log maar uit. Vandaag was iedereen niks en als je alleen op basis van vandaag oordeelt, dan ligt de toekomst van deze spelers allemaal bij Kozakken Boys.

03-11-2017 21:51

ajaxminimax +5497

Ja en dat zeg jij over 1 wedstrijd...

03-11-2017 21:52

IDJosh +1014

Heb op zijn minst de mentaliteit om het niet erger te laten worden dan 3-0... Ja ze zijn jong maar de fuck, hoezo laat je het zo erg worden.

03-11-2017 21:50

falonso +0

Het is net volwassenen tegen jeugdspelers haha

Het gaat wel heel simpel voor De Graafschap vandaag, Jong doet alles fout vandaag

03-11-2017 21:49

NouriVandeBeek +7

Cassierra had meekunnen lopen. Had gekund

03-11-2017 21:49

falonso +0

Ook dat nog... kost hem weer een wedstrijd, dus zijn volgende wedstrijd zal wel Legia-thuis worden

03-11-2017 21:48

Ajax95Duivendrecht +24251

Dom van Sierhuis.

Pure frustratie, want hij heeft nog geen fatsoenlijke bal gehad.

03-11-2017 21:47

FlyingDutchMan +17318

Mentaal moet hij zich nog ontwikkelen, heel knullig xD

03-11-2017 21:48

MaximilianRosse +9200

Bakker raakt vandaag geen ene knikker. Niet normaal.

03-11-2017 21:44

Ajax95Duivendrecht +24251

Koploper af straks. NEC staat met 2-1 voor.

03-11-2017 21:41

martin1234 +2

3-1 nu zelfs

03-11-2017 21:44

jollie18 +9978

Ach ja wat doe je eraan.

03-11-2017 21:45

mvdk +44600 moderator

Telstar komt dichterbij.

03-11-2017 22:00

Ajax95Duivendrecht +24251

Zo, die bal van Bakker zijn ze nu nog aan het zoeken bij de Ziggo Dome

03-11-2017 21:35

altijdwelwat +7

Waar zit ik nou in godsnaam naar te kijken , die Dani de Wit is toch een stripfiguur. Die speelt als Sjakie van de Meulenhof als hij de schoenen van Voltreffer Vick was vergeten of kwijt was , en dan was ik helemaal in paniek ....

03-11-2017 21:33

martin1234 +2

Ah de Wondersloffen van Sjakie, nostalgie...

Maar goed, deze wedstrijd is verder om te janken!!

03-11-2017 21:44

Ajax95Duivendrecht +24251

Hé, Alblas doet iets goed ;)

03-11-2017 21:33

ARUCAMBA +1

ik heb van de week al gezegd niet tevreden zijn met een goede uitslag tegen Legia U19, we hebben nog een lange weg te gaan

03-11-2017 21:30

falonso +0

Hoezo niet tevreden met de uitslag tegen Legia?

03-11-2017 21:30

AFCAHOOLIGAN +1002

die scheids komt ook uit Doetinchem

03-11-2017 21:29

frankvandeschepop@outlook.com +0

Geen enkel apart talent. Ook Johnson niet

03-11-2017 21:28

falonso +0

Trollololol

03-11-2017 21:28

witchmaster11 +4

Overmorgen 14:30: Ajax-FC Utrecht vindt ik veel belangrijker , dit is voor de fun ze moeten gewoon ervaring opdoen veel speel minuten en zich staande zien te houden alleen ik gun het die kudt boeren niet

03-11-2017 21:26

NouriVandeBeek +7

Elk jaar heeft Jong Ajax wel zo kansloze wedstrijd er tussen zitten. Leuk is anders

03-11-2017 21:26

falonso +0

Leren ze hopelijk van. Dat het niet alleen op techniek kan, soms is er ook wat passie en strijd nodig. En tactische kennis, communicatie tussen spelers... er gaat zo vee fout, niet normaal

03-11-2017 21:27

NouriVandeBeek +7

Ik denk echt dat zo wedstrijd goed is in het leerproces. Wat ik al zei; Jong Ajax krijgt jaarlijks zo'n pandoering.

03-11-2017 21:29

jollie18 +9978

Beter dat het wat slechter gaat met JA dan Ajax 1

03-11-2017 21:25

frankvandeschepop@outlook.com +0

Waiting zal nooit basis speler worden in Ajax 1 . Heeft een bedroevende motoriek. Alles 1 laag tempo. Kan niet versnellen. Echt zwaar overschat

03-11-2017 21:25

Redrum +96361

Alblas heeft ons vorig jaar al een punt of 15 gekost, maar gelukkig krijgt hij weer de kans... Als deze vent nog 1 wedstrijd voor Ajax keept kunnen we beter stoppen met de jeugdopleiding. Blijkbaar nemen ze die niet serieus bij Ajax

03-11-2017 21:25

ajaxminimax +5497

Waar heeft jong ajax opeens last van? Gewoon een complete off day? Dit is wel heel erg

03-11-2017 21:24

Ajax#1900 +1

Offday idd. Dit team kan veel beter, hebben ze al laten zien.

03-11-2017 21:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.