Riedewald baalt: 'Opeens mijn nummer kwijt'

door Bart Veenstra 62

Riedewald baalt: 'Opeens mijn nummer kwijt'

door Bart Veenstra 62

Laatst geüpdatet

Jaïro Riedewald heeft recentelijk opnieuw een flinke teleurstelling te verwerken gekregen. De verdediger belandde vorig seizoen onder toenmalig trainer Peter Bosz op de bank en toen hij vorige week vol goede moed de voorbereiding op het nieuwe seizoen begon, bleek hij een ander rugnummer te hebben.

'Dat seizoen heeft wel pijn gedaan, het was een flinke teleurstelling', vertelt Riedewald, die in gesprek is met een andere club, over vorig seizoen tegenover Voetbal International. 'Ik was vastberaden om mezelf weer te laten zien, maar kreeg direct weer een tik te verwerken', doelt hij op zijn nieuwe rugnummer.

Vorig seizoen had de geboren Haarlemmer namelijk nog nummer 4, nu kreeg hij ineens nummer 36 toebedeeld. 'Een duidelijk signaal, zonder dat ik er verder iets over hoorde. Geen uitleg, niets, dan weet je als speler wel genoeg. Het heeft overigens niets met deze trainer te maken, in hem heb ik veel vertrouwen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

R.F. +1

Lullig voor hem
Maar Nick Viergever heeft 26
En die speelt gewoon linksback straks
Dus wat een geneuzel van Jairo

09-07-2017 11:27

Cello +52802 moderator

Wat ik mis in het stuk hierboven is zeg maar de chronologische volgorde. Ik bedoel daarmee te zeggen, dat wanneer reeds eerder bekend is dat Riedewald ook een sterke vertrekwens heeft, deze ook intern al gecommuniceerd heeft, het ineens minder vreemd is, dat men hem een laag rugnummer heeft toebedeeld.

08-07-2017 22:34

ericnelstein +0

Wat een gezeik de hele tijd met deze gozer zegt al genoeg geen winnaars mentaliteit strik eromheen en optieften ik bedoel als je egeen eens de strijd wil aangaan en meteen bbegint ge mekkeren

08-07-2017 21:54

Ajax27 +19086

meteen? Als iemand niet heeft lopen mekkeren is hij het wel.

10-07-2017 09:35

Ar +104

Nummer 36 is wel een heel betekenisloos nummer, daarmee jaag je hem gewoon naar de uitgang,
Had hem dan nummer 12 of 15 gegeven.

08-07-2017 21:41

driesterren*** +3

Als ik wat kwijt ben vraag ik mijn vrouw! Of ga ff langs bij gevonden voorwerpen! Neem niet zomaar wat anders, zoals Riedewald!

08-07-2017 21:08

timajaxkampioen +6

Lekker weer een buitenlander halen en je eigen kweek de deur wijzen. Echte Ajacieden die je bij de club verjaagd.

08-07-2017 20:08

Rdk1983 +4

Waar heb je t over? De Ligt heeft 4.

08-07-2017 20:45

MichelAngelo66 +22155

Voor zo'n jongen is het ook best een hard gélach, maar ja hij weet zelf ook dat hij niet gepresteerd heeft neem ik aan. Dan kan je het ook wel verwachten, tenzij je natuurlijk niet met beide benen op de grond staat.

Wat ik wel eigenaardig vind is dat er blijkbaar niemand van het hele begeleidingsteam even heeft gedacht "laten we even met die jongen gaan zitten, want dat is natuurlijk voor een voormalig opkomend talent niet echt leuk". Wel een stelletje klunzen hoor die assistenten.

08-07-2017 19:34

Daluniz10 +0

mensen moeten niet zo onrealistisch doen. het is vrij logisch dat als je een jaar op de bank heb gezeten, en denkt dit jaar voor je kans te gaan en opeens van nummer 4 naar 36 gaat , dat ajax het duidelijk niet in je ziet zitten als basisspeler.... pfff.. dat is ajax zijn goedrecht, maar het is ook Riedewalds goedrecht om verder te kijken. ..
nee we hoeven geen medelijden te hebben met hem als je kijkt naar zijn salaris, maar als je van basispeler, naar 1 jaar op de bank zitten gaat en waarschijnlijk nog een jaar bank eraan komt , hoef je toch niet blij te zijn met je reserve rol.. pffff. kom op zeg. en laten we niet doen alsof Riedewald ooit als lastige jongen is ervaren, want je hoort nooit iets slecht over hem, maar van een reserve rol op zijn leeftijd wordt je niet beter, dan kan je zogenaamd knokken voor je plek hoe je wil, maar als men het niet in je ziet zitten, kan je beter weg gaan.

net als de traore situatie vorig jaar, Bosz zou hem nevernooit gewisseld hebben al zou traore wekelijks 10 eigendoelpunten gemaakt hebben , dan is het logisch dat als je achter hem in de pikorde staat je verder gaat kijken, want de trainer ziet het gewoon niet in je zitten no matter what.

08-07-2017 17:44

ambtenaar +23

Wat ik me dan afvraag, als je niet snapt dat je een hoog nummer heb. Kan je dan niet zelf aan de trainer vragen om uitleg ?
Kan me niet voorstellen dat hij dan geen uitleg geeft.

08-07-2017 17:27

S_020 +4104

Oh gossie, z'n nummer kwijt.. doe me een lol en ga gelijk weg, geen inleiding. Jankerd.

08-07-2017 17:13

hentvantent +0

nou persoonlijk vind ik dit een huil verhaal van de bovenste plank en als dit als een teleurstelling opgevat word en het dan ook naar buiten gebracht word via de media dan ben je gewoon een huilerd en labiel volgens mij

08-07-2017 16:56

sjaakthenler +0

Knokken voor je plek ho maar, niet realiseren wat het inhoudt om bij een club als Ajax te mogen voetballen. De zwakkelingen vertrekken, alleen maar goed. Geef mij maar iemand zoals Lasse.

08-07-2017 16:54

ajax4ever01 +13

Als je als speler zielig gaat doen om je rugnummer is het wel erg gesteld met je jeetje hee.

08-07-2017 16:40

MennoJerry +4104

Als je ineens van 4 naar 36 gaat is dat een redelijke daling in de pikorde..

08-07-2017 16:43

GeleenAjax +1657

In Italië en Frankrijk lopen spelers met nummers in de 60 en 90 op hun rug. En dan heb ik het over basisspelers....

08-07-2017 16:46

MennoJerry +4104

Helemaal met je eens! Maar we zijn niet in Frankrijk of Italië. Bij Ajax hebben we de laatste jaren gezien dat voornamelijk opkomende jeugdspelers een nr krijgen in de 30 toch? Dus als je dan van 4 terugzakt naar 36, snap ik wel dat je daar redelijk van baalt. Neemt niet weg natuurlijk dat dat niet de reden moet zijn om gelijk je koffers te pakken.

08-07-2017 16:52

MennoJerry +4104

Zou ik trouwens zelf ook best lullig vinden als je rugnummer 97 krijgt terwijl er totaal 30 man in je selectie zit waha

08-07-2017 16:54

ajax4ever01 +13

Precies, die pikorde van rugnummers zoals we vroeger kenden is al een tijd voorbij kortom moet je gewoon niet zoveel meer waarde aan hechten

08-07-2017 16:55

CPLP +0

Ja, Lasse had vorig seizoen ook geen nr 20, of Dolberg 25.... wat hebben ze zitten balen op de bank het hele seizoen!

08-07-2017 17:00

MennoJerry +4104

Dolberg was net aangesloten bij het eerste. En Schöne ja, dat is een apart verhaal. Hoe hij zich heeft teruggeknokt is echt super! Ik bedoel alleen maar te zeggen dat niet iedereen hetzelfde is dat je daar als club ook wel een beetje rekening mee moet houden toch?

08-07-2017 17:03

MennoJerry +4104

Bovendien heeft Schöne alle jaren dat ie voor ajax speelt rugnummer 20 gehad. Dus heeft geen kans gehad om daarvan te balen :-)

08-07-2017 17:06

Sam Badi +0

Nou kom op zeg, dat had hele andere oorzaken.

08-07-2017 17:50

ginonator1 +0

toch zonde. nu moet er wel minimaal 1 verdediger bij, dan wel een lcv dan wel een linksback.

08-07-2017 16:32

gi0vanni +7123

Ik denk dat Sanchez en de Ligt van Ajax moeten spelen dus dan zal Viergerver een LB worden. We hebben dan dus als Riedewald weg gaat 2 CV's dus er moeten minimaal 2 CV bij. Kijken in de voorbereiding of we spelers uit de jeugd bij het eerste kunnen halen en anders een aankoop.

08-07-2017 16:57

3sterren +20205

Hier gaan alweer enkele reageerders fel te keer tegen het zogenaamde niet communiceren van verantwoordelijken bij Ajax, alsof ze er dagelijks getuige van zijn.
Misschien is het een test om zijn mentale weerbaarheid te bepalen?
Soms komt het bij mij over of sommige lieden gedwongen Ajax-supporter zijn, maar dat eigenlijk helemaal niet willen.
Bij het minste geringste gerucht gaan ze te keer of ze al het onrecht zelf hebben ondergaan...
Schelden bij voorkeur op Marc Overmars, Edwin van der Sar en Dennis Bergkamp, dat het een lieve lust is.
Pseudo Ajacieden...

08-07-2017 16:28

Mokum87 +2435

vind het wel jammer. riedewald is gewoon een goede speler en ik vind dat hij toch te weinig kansen heeft gekregen om zich terug te knokken na zijn blessure. onder de boer heeft hij het lange tijd goed gedaan. verdient meer credits maar heeft pech dat de ligt jonger is en veel potentie heeft. of hij moet op de plek van schone gezet worden maar dan moet handelingssnelheid wel omhoog

08-07-2017 16:00

CPLP +0

Je geeft het al aan. Het is een prima speler, maar op elke positie waar hij kan spelen heeft Ajax een betere optie op dit moment. En natuurljk is het balen dat hij zijn rugnummer kwijt is, maar hij weet zelf ook wel dat dat nummer naar een basisspeler gaat.

08-07-2017 16:08

Aeter +6591

Communicatie is weer ver te zoeken bij het technisch hart, dat moet echt beter, want zo ga je gewoon niet met spelers om. Serero precies hetzelfde verhaal, kreeg ook geen uitleg, dat is gewoon ronduit triest. Is het zo moeilijk even met die jongens om tafel te gaan en gewoon duidelijke uitleg te geven. Zeker Riedewald een kind van de club. Mijn part huren ze hier iemand voor in, maar dit kan gewoon niet.

08-07-2017 16:00

AjaxCitizen +2163

Iemand inhuren om te vertellen dat een speler zijn rugnummer kwijt is, omdat hij minder gepresteerd heeft? Spelers kunnen toch ook gewoon logisch nadenken lijkt mij? Hij is voorbij gestreefd door Viergever, Sinkgraven en De Ligt. Daar horen nou eenmaal dingen bij als een ander rugnummer. Het is geen hogere wiskunde of zo.

08-07-2017 16:08

Aeter +6591

Jij mist het punt volledig. Het punt is dat de communicatie naar ronduit slecht is. Zelfs voor spelers als Serero die toch lange tijd vaste waarde was en Riedewald idem dito en tevens kind van Ajax. Daar mag, nee moet je toch echt met wat meer respect mee omgaan. Voorbijgestreefd leuk en aardig, maar een fatsoenlijk gesprek om dit duidelijk te maken lijkt me toch wel op zijn plaats.

08-07-2017 17:28

ram +7283

Dit dus.

08-07-2017 16:09

Robinjo1988 +1

Rare reacties hier.. Riedewald is de enige in de selectie die gedegradeerd is qua rugnummer. Volgens mij mag hij daar best van balen. Het zou gekker zijn als hij dit allemaal prima vond.

08-07-2017 15:47

AFCAsphere +9

Als jij nou eens hard je best gaat doen en ons laat zien waarom je speelminuten verdiend, dan krijg jij je geliefde nummer misschien terug. Vooralsnog boeit een rugnummer helemaal niets, het gaat erom hoe je presteert. Afgelopen seizoen werd duidelijk dat je tekort komt, dus je hebt helemaal niets te klagen over een 'gestolen' rugnummer.

En leer alsjeblieft eens hoe je in moet gooien zonder direct balverlies te lijden.

08-07-2017 15:46

afckoekwaus +0

als ik hem was zou ik ook weggaan. jaar lang geknokt voor een plek, is op niks uitgekomen behalve een nietszeggend nummer. beter nu weggaan dan nog een half jaar lang je tijd verspillen. jammer, want kan ik mijn ogen een hele grote worden (als hij genoeg speeltijd en begeleiding krijgt)

08-07-2017 15:46

AjaxCitizen +2163

Jaar lang geknokt? Elke keer dat hij inviel, speelde hij als een zoutzak.

08-07-2017 15:43

insectenverdelg +23379

prima maar dan moet er wel versterking komen. en ook snel. Daarnaast mag je ook voor de continuïteit Viervever verlengen.

08-07-2017 15:58

afckoekwaus +0

als ik hem was zou ik ook weggaan. jaar lang geknokt voor een plek, is op niks uitgekomen behalve een nietszeggend nummer. beter nu weggaan dan nog een half jaar lang je tijd verspillen. jammer, want kan ik mijn ogen een hele grote worden (als hij genoeg speeltijd en begeleiding krijgt)

08-07-2017 15:46

LuisSuarez2010 +1

Dat van rugnummer 4 naar 36 gaat zonder enige mededeling daarover is gewoon een staaltje matige communicatie. Dat helpt niemand. Zeg waar het op staat.

08-07-2017 15:45

RvhC74 +5371

nieuwe linksback erbij kopen en Riedewald verkopen

08-07-2017 15:41

AjaxCitizen +2163

Wat verwacht je dan? Jongens die gewoon goed hebben gepresteerd afgelopen seizoen, klimmen gewoon in de hiërarchie. Daar hoort gewoon een ander rugnummer bij. Die hebben ervoor gestreden en krijgen er terecht waardering voor. Dan is het aan jou om aan te tonen dat je jij die '4' achterop het shirt verdient. Maar je gaat de uitdaging uit de weg. Bevestigt alleen maar meer dat Ajax er goed aan doet om jongens als Tete en Riedewald laat vertrekken. Deze slappe instelling moet je niet in de ploeg hebben.

08-07-2017 15:34

AjaxIsrael +2

Sorry maar dit is toch hilarisch?
Je hebt vertrouwen in de coach, het heeft ook niets met hem te maken maar je wilt weg omdat je begin Juli een vreemd rugnumwmr krijgt.
Wtf, wat gaat er dan in je hoofd om man.
Tragisch die mentaliteit bij bepaalde figuren.

08-07-2017 15:41

NouriVandeBeek +7

Is gewoon triest dat ze dat niet communiceren. Zou hier ook niet blij mee zijn.

08-07-2017 15:27

GvanderK +2743 moderator

Reden om er voor te zorgen dat je je 'nummer' terug krijgt.

08-07-2017 15:34

Siemmie +2158

Met andere woorden, hij was van plan om te blijven en te vechten voor zijn plek maar toen hij een ander rugnummer kreeg wou hij ineens weg. Right. Dat zou dus juist extra motivatie moeten zijn.. Prima, ga dan maar weg ook.

08-07-2017 15:34

RusselWestbrook +21

Haha! wtf!

Dit is nog triester dan dat hele 'de trainer gooide mijn hesje op de grond'-verhaal van Kishna.

Wat een instelling.

08-07-2017 15:33

ram +7283

Kom op man... het zijn gewoon mensen hoor.

Het rugnummer op zich betekent al iets voor een speler; men is eraan gehecht. En belangrijker: het heeft betekenis. De '4' staat voor basisspeler. Ik begrijp de frustratie van Riedewald heel goed!

Vergelijk het met het hebben van een vaste werkplek. Voor de zomervakantie heb jij een prima plekje op kantoor. Als je na de vakantie terugkomt staan al je spullen ineens in een aftandse gangkast (met die van Alblas en Dankerlui)...
Jij zou je ook afvragen wtf hier aan de hand is. Jij zou ook pissig zijn op je baas en het gevoel krijgen dat je op een vervelende manier wordt weggewerkt.

Ik begrijp heel goed dat Ajax Jairo wil verkopen of verhuren. Daar ben ik helemaal voor. Maar bespreek dit soort dingen even. Dit is gewoon lomp.

08-07-2017 15:35

AjaxCitizen +2163

Als jouw prestaties niet goed zijn, zal jij dat binnen een bedrijf ook merken. Je krijgt minder uren, minder verantwoordelijkheden, wordt minder betrokken bij grotere projecten etc. Binnen de voetballerij is het degraderen van een rugnummer gewoon terecht als je minder gepresteerd hebt en bij goede prestaties moet je juist worden beloond met een hoger rugnummer. Viergever heeft bijvoorbeeld uitstekend gepresteerd. Waarom zou hij dan minder aanspraak moeten maken op de '4' dan Riedewald, terwijl hij beter was dan Riedewald? Weet trouwens niet of de '4' naar Viergever gaat, maar dat terzijde.

08-07-2017 16:00

ram +7283

Je slaat de plank, net als schrikbarend veel mensen hier, ongelooflijk mis.

Ik zeg he-le-maal niet dat Riedewald recht heeft op dat nummer. Ik denk dat ie dat zelf ook nog wel snapt. Natuurlijk moet De Ligt of Viergever nummer 4 krijgen. Helemaal prima.

Het gaat erom dat het niet met hem besproken is. Dat hoor je gewoon de doen als trainer/club. Van 4 naar 36 heeft een betekenis die verder gaat dan het rugnummer alleen.

08-07-2017 16:07

AjaxCitizen +2163

Sorry, maar waarom moet er gecommuniceerd worden dat Riedewald zijn rugnummer kwijt is? Gaan we nu ook al zielig lopen doen bij het veranderen van een rugnummer? We zijn geen liefdadigheidsinstelling of zo.

Het is gewoon logisch nadenken. Die jongens zijn oud en wijs genoeg om het te begrijpen. Je hebt minder gepresteerd en daar kan je consequenties op verwachten. Zoals wisselspeler worden en rugnummer die wordt veranderd. Aan de speler om er wat mee te doen. Ziet hij het als motivatie om te vechten of juist als reden om te vertrekken? Kiest hij voor het laatste, dan is het gewoon afscheid nemen. Met deze mentaliteit ga je het niet redden.

08-07-2017 16:07

ram +7283

Ik begrijp de keuze van Ajax maar het is niet netjes om zo'n rugnummer, zonder uitleg, af te pakken. Als je iemand wil verkopen (of verhuren), geef dat dan gewoon aan. Een beetje communiceren kan geen kwaad...

08-07-2017 15:33

AFCAwooz +124

Als riedewald dacht dat hij na zo'n slecht seizoen dacht dat hij in de basis zou staan, is er toch echt iets mis met hem. Dit zou toch juist een signaal moeten zijn dat hij meer moet vechten. Het is geen kindercrèche. Kom op man, wat een instelling om gelijk maar naar anderen te wijzen.

08-07-2017 15:38

ram +7283

Hij wijst niet naar anderen als het gaat om voetbal. Dit gaat om het rugnummer, de betekenis ervan en het gebrek aan communicatie. Dat is héél wat anders.

Nummer 36 betekent niet "knokken voor je poen", het is een duidelijk signaal. Dat kan ook een stuk handiger/vriendelijker hoor. Dit is pure lompheid van Ajax.

08-07-2017 15:47

FlyingDutchMan +17310

Je zou dat inderdaad als club zijnde beter kunnen communiceren richting je spelers, al is Jairo de laatste die mag klagen.. Afgelopen seizoen was hij een nonchalant slap aftreksel dat het mooie nummer 4 in een Ajax shirt niet waard was

08-07-2017 15:57

ram +7283

Maakt niet uit. Al had ie 8 eigen goals gemaakt.

08-07-2017 16:06

Ferd +38316

Het nummer is niet van een speler. Aangezien hij vorig seizoen geen basisplaats had kan hij niet verwachten om een basisnummer te krijgen. En om aan de hand van een nummer je besluit maken om weg te willen heb je de mentale weerbaarheid van een depressieve fruitvlieg.

08-07-2017 16:25

Mayer63 +0

Nou duidelijk, pak de centen en succes ermee

08-07-2017 15:30

FUBAR +189

Tja nu gaat het toch wel opvallen dat de donkere jongens bij Ajax mentaal minder goed weerbaar zijn. Misschien toch wel handig om Kluivert Sr. te vragen voor een rol van betekenis. Die kan misschien voor wat meer vechtlust bij de gasten zorgen.

08-07-2017 15:23

RusselWestbrook +21

Mink Peeters was diep van binnen ook donker, toch?

08-07-2017 15:42

AjaxfanRuben +223

Duidelijk dat jongens als vd Beek Nouri en de Jong geduld hebben. Zij hebben er nog niet aan geproefd om vaste basisspeler te zijn, Bazoer Riedewald en Tete wel. Als je dan uit het elftal gehaald wordt weet je dat de trainer waarschijnlijk weinig vertrouwen in je kwaliteiten heeft. Als vd Beek dit jaar basis staat. En volgend jaar het hele jaar moet banken, zal hij ook gaan twijfelen...

08-07-2017 15:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.