Geruchtenmolen: 'Ajax ontvangt 50 mln voor Van de Beek'

door Thijs Zwagerman 363

Geruchtenmolen: 'Ajax ontvangt 50 mln voor Van de Beek'

door Thijs Zwagerman 363

Laatst geüpdatet

De zomerse transferperiode is begonnen en dat betekent ook dat de geruchten rondom Ajax weer toenemen. Veel spelers van Ajax staan in de belangstelling van clubs uit het buitenland en ook de Amsterdammers zelf strijden om de handtekeningen van eventuele aanwinsten. De laatste geruchten zijn dan ook weer in de geruchtenmolen te vinden. Volg het hier en praat mee!

Zondag 4 augustus

'Ajax ontvangt 50 mln voor Van de Beek'

Volgens het Spaanse Marca is de transfer van Donny van de Beek naar Real Madrid zo goed als rond. De krant schrijft dat het slechts enkele uren zal duren totdat Ajax en Real Madrid een akkoord bereiken. Met de overgang zal vijftig miljoen euro gemoeid zijn. Dat bedrag kan dankzij een aantal variabelen nog iets oplopen. Real Madrid verwacht de komst van de Nederlander komende week wereldkundig te maken. Marca schrijft dat de transfer van Paul Pogba naar Madrid daarmee van de baan is.

Zaterdag 3 augustus

'Ajax ontvangt 1,5 mln voor Schöne'

Ajax ontvangt meer dan een miljoen euro voor de 33-jarige Lasse Schöne. Volgens het Italiaanse FOX Sports bedraagt de transfersom voor de middenvelder 1,5 miljoen euro. Zelf kan de Deen 1,8 miljoen euro op jaarbasis opstrijken. Hij tekent een tweejarig contract in Italië met een optie voor nog een seizoen. Zo komt er na zeven seizoenen Amsterdam een einde aan het tijdperk Lasse Schöne bij Ajax.

'Schöne naar Genoa is een done deal'

Lasse Schöne vertrekt naar het Italiaanse Genoa, zo meldt de Italiaanse journalist Fabrizio Romano van Sky Sport. De Deen tekent in Italië tot medio 2021 met een optie voor nog een jaar.

Vrijdag 2 augustus

'Manchester United biedt 50 mln op Neres'

Volgens Yahoo Esportes heeft Manchester United een bod van vijftig miljoen euro uitgebracht op David Neres. Het medium meldt verder dat Ajax en de Braziliaan dichtbij het tekenen van een nieuw contract waren, maar het bod zou roet in het eten hebben gegooid. De Engelse topclub was overigens nog niet succesvol met het bod. Ajax zou immers zeventig miljoen euro willen overhouden aan Neres. Dat zou wegens de Financial Fair Play-regels weer een probleem op kunnen leveren voor Manchester United. Mocht Ajax de buitenspeler verkopen, heeft São Paulo volgens het medium recht op 23 procent van het transferbedrag.

'Genoa dringt aan op diensten van Schöne'

Het Italiaanse Genoa dringt aan op de diensten van Lasse Schöne, zo schrijft verslaggever Nicolò Schira, schrijvend voor onder andere La Gazzetta dello Sport, op zijn Twitterkanaal. De club uit de Serie A, vorig jaar eindigend als de nummer zeventien van de competitie, wil nog voor het einde van het weekend een deal sluiten.

'Van de Beek persoonlijk akkoord met Real Madrid'

Volgens het Spaanse medium MARCA is Donny van de Beek persoonlijk rond met Real Madrid. De krant schrijft nu dat het aan de clubs is om er ook uit te komen. Verwacht wordt dat de Spaanse topclub tussen de zestig en zeventig miljoen euro moet betalen voor de aanvallend ingestelde middenvelder.

'Ajax akkoord met Real Madrid over Van de Beek'

Volgens de in Spanje woonachtige journalist Marcelo Bechler, die onder meer voor Lancenet schrijft, hebben Ajax en Real Madrid al een akkoord bereikt over Donny van de Beek. De verslaggever meldt dat Van de Beek binnen enkele dagen voor vijf of zes jaar gaat tekenen.

Woensdag 31 juli


'Genoa richt vizier op Schöne'

Het Italiaanse Genoa zou interesse hebben in Ajax-middenvelder Lasse Schöne. Dit meldt journalist Nicolo Schira van onder meer La Gazzetta dello Sport. Of Ajax en Schöne openstaan voor een transfer is niet bekend. De Deen heeft bij Ajax nog een contract tot medio 2020.

Dinsdag 30 juli


'Cruzeiro bindt Orejuela definitief'

Volgens Diego Rueda, Colombiaans journalist actief bij de televisie en radio en sprekend vanuit informatie van het medium El VBar, zal Luis Orejuela spoedig een vierjarig contract gaan ondertekenen bij Cruzeiro. De Ajacied is momenteel al op huurbasis actief in Brazilië, maar Cruzeiro en Ajax zouden akkoord zijn over vijftig procent van de transferrechten van de rechtsback.

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10236

50 miljoen lijkt een berg geld voor Donny, maar ik vrees dat we weer terug zijn bij Albert Cuyp vraagprijzen. Dat zou de vraagprijs kunnen zijn voor als Donny pas volgend jaar vertrekt. Maar Real ziet nu al de bui hangen als ze tegen Ajax zouden loten. Dus Donny maar voor weinig aantrekken. Volgens mij was Real voor Bale enkele jaren geleden al bijna het dubbele kwijt.

05-08-2019 10:51

Rdk1983 +4

Wat moet je met 50 miljoen? Zak geld kan je niet opstellen. Je kan niemand kopen die net zo goed is en er meteen staat.

05-08-2019 10:36

GC +940

50 miljoen + Odegaard (Had het moeten zijn een paar maanden terug! Nu zitten we al in augustus)

04-08-2019 22:04

BRAMHOUTEN +3813

Ik hoor nergens sjaak swart hierover. Als Sjaak nu wat voor ajax kan betekenen, dan moet hij Donny overhalen nog 1 jaar ajax

04-08-2019 21:03

Henkjanklaas +20608

50 miljoen een schijntje in de internationale voetbalwereld.
Marc zet je schrap... minimaal het dubbele temeer daar ze voor die kwasf Drogba 15o miljoen vroegen !

04-08-2019 20:31

WimAnderiesen +0

50 miljoen... Geef hem dan gratis weg, wel zo makkelijk.
Wil je op termijn concurreren, met die dikke katten (grote, verwende clubs),
dan moet je voor de Ligt/de Jong/de Beek 100 miljoen hebben.
Dat zijn ze waard.

Over vijf jaar zeggen we: wat zijn we naïef geweest.

04-08-2019 20:18

vanreenen +10236

Naïef? Dat zei Marco afgelopen weekend ook al dat Matthijs en Frenkie wellicht voor te weinig zijn verkocht.

05-08-2019 12:32

gerard +317

50 miljoen maar! Laat ze maar met het dubbele komen, dan valt er te praten!!

04-08-2019 19:34

donpedroh +0

Spaanse roddelpers. 100 miljoen anders oprotten.

04-08-2019 17:43

Henkjanklaas +20608

Ik ben nu wel een beetje klaar met een bedrag van 50 miljoen plus terwijl ze voor die zwaar overschatte Pogba 3 x zoveel willen dokken. Bizar gewoon.
Ik zou zeggen minimaal 75 miljoen ... take it or leave it

04-08-2019 16:39

pieke +521

Zo werkt het niet.

04-08-2019 17:30

AFCAsphere +9

Hij is hier al door anderen genoemd, maar het lijkt me wel een mooie uitwisseling als we €60 miljoen krijgen en dan Kubo een jaar mogen huren. Een ontzettend getalenteerd ventje, maar ik vrees voor hem dat Zidane hem niet heel vaak zal laten spelen omdat hij veel waarde hecht aan ervaring. De stap van de J-League naar één van de grootste clubs ter wereld is natuurlijk een flinke, dus dan is het misschien wel fijn om bij Ajax een tussenstap te maken. Een beetje bekend te worden met het niveau dat je we straks (hopelijk) in de Champions League gaan zien.

04-08-2019 15:19

AFCAsphere +9

Snap ik aan de ene kant wel, maar wie gaat Donny op de korte termijn 1:1 vervangen? Ook Lang moet nog wennen. Dan heb ik liever een extra optie met Kubo. Hij zou dan de strijd kunnen aangaan met Lang, daar kunnen ze beiden beter van worden.

04-08-2019 16:01

AFCAsphere +9

Ik heb liever ook dat Donny blijft, maar ik noem nu gewoon een oplossing voor als hij vertrekt. Kubo past ongetwijfeld bij Ajax. Als je hem wel eens hebt zien spelen dan weet je dat het een type is die bij Ajax hoort.

04-08-2019 17:07

ajaxwestland09 +28932

Als donny echt weg gaat Dani de wit gewoon basis lijkt mij of ze moeten nog een speler uit de hoge hoed toveren

04-08-2019 14:48

Cupmetgroteoren +5

Ik denk dat Real op het laatste moment alsnog afhaakt bij van de beek. Hij past qua spelstijl gewoon niet bij Real. Ik denk wel dat Neres vertrekt.

04-08-2019 14:30

Klaasforever +0

50 mln als ze er 150 over hadden voor de zwaar overschatte Pogba is 'n grove belediging.

04-08-2019 13:50

pieke +521

Pogba is wereldkampioen. Speelt al jaren in een betere competitie. Pogba heeft meer ervaring. Manchester United is een van de grootste clubs ter wereld. Pogba heeft een veel hoger salaris. Dus ga je mond spoelen.

04-08-2019 14:12

MosesD +14645

Inderdaad. Wat een onvoorstelbare onzin roept die jongen....

04-08-2019 14:19

Klaasforever +0

Ach kijk nou 's, lorre droeftoeter spuit ook weer modder.

04-08-2019 21:11

JariJari +15195

Pogma gooit er met de pet naar bij Manchester. Is iemand met zo'n kutinstelling 150M waard?

Niet voor mij.

04-08-2019 17:20

Klaasforever +0

Wanneer en of ik m'n mond ga spoelen maak ik zelf wel uit, snotneus.
Laten wij afspreken dat je pas weer gaat lopen prietpraten als jij:
- mij 10 beslissende acties in Europa kunt laten zien van Pogba het afgelopen seizoen én
- het net als zovelen met mij eens bent dat we met 50 mln voor de derde keer in korte tijd een speler voor een rommelmarktprijs de deur uit laten lopen. En voor je met je beperkte IQ denkt dat ik het over Schöne heb, nee die bedoel ik dus niet.

04-08-2019 21:18

WouterBerg83 +1

Rommelmarktprijs? Dan heb je het hopelijk niet over Frenkie en Mathijs...Die zijn voor marktconforme prijzen (Mathijs één van de duurste CV's ooit!) verkocht. Mocht je het toch over deze twee hebben; ga je mond spoelen!

05-08-2019 15:43

Flipper33 +6826

Wel jammer als die zou gaan maar goed hij kan daar meer verdienen en tegenwoordig draait alles om centen bij bijna iedereen.. maak me alleen wel zorgen wie komt er op de plek van Donny ! Noa ? Of Tadic ?

04-08-2019 13:28

MNJ7 +8671

Noa Lang zat niet eens bij de selectie gister .. schandalig

04-08-2019 13:39

ajaxwestland09 +28932

Denk dani de wit

04-08-2019 14:48

036AFCA97 +146646

En 50 miljoen? Real wou Ödegaard nieteens verhuren aan Ajax. Waarom zou Ajax dan nu wel meewerken? 65 miljoen minimaal of doe er maar een goede vervanger bij zoals Kubo.

04-08-2019 13:11

036AFCA97 +146646

Zal het wel niet mogen uitspreken, maar ik vind dat er een goede middenvelder of goede spits bij moet als Donny vertrekt, afhankelijk van of Tadic 9 of 10 gaat. We hebben nu als echte middenvelders alleen Blind (zelfs meer CV dan middenvelder) Eiting, Marin, Gravenberch, Lang en Ekkelenkamp. Leuke spelers, maar daarmee ga je niet stunten tegen clubs als Bayern en Real.

Tuurlijk kunnen Alvarez, Mazraoui, Tadic etc. ook op het middenveld, maar we moeten pure middenvelders hebben die er gewoon staan. Je kan niet oordelen na één wedstrijd, maar gister speelden we net zo zonder plan als PSV tegen ons en Donny was een van de weinigen die nog wat bracht.

Ook Dolberg gaat het gewoon niet worden. En Huntelaar is een held, maar we moeten nu toch een keer hoger gaan mikken? Een Kean of iets in die richting?

Zo frustrerend man, we kunnen nooit doorpakken. Straks vertrekken Neres en Donny nog, ben je 5 basisspelers kwijt, 250 miljoen verdient, maar ben je toch weer terug bij af.

04-08-2019 13:10

pieke +521

Kean gaat voor 30 miljoen naar Everton.

04-08-2019 13:15

036AFCA97 +146646

Iets in die richting

04-08-2019 13:21

vincent_DV +107

Ben ik het helemaal mee eens! Ik zou er ook zeker een vervanger voor halen en misschien ook nog wel een middenvelder erbij in plaats van Schone. Ik vind dat we nu echt een spelverdeler voor de verdediging missen want zowel Blind als Marin zijn dat niet echt. Misschien is Marin ook wel beter op de plek van van de Beek.

04-08-2019 13:45

AFCAjax +17839

Zou toch wel een grootse schande zijn als dit waar is.. frenkie voor veel te weinig weg, maar ok dat kan gezien het moment van verkoop was het een goede prijs. matthijs voor veel te weinig weg. en nou Donny voor veeeeeel te weinig laten gaan.
zou nergens meer over gaan dit.. voor zover ik weet hebben we Donny geen beloftes gedaan. Als Ajax Donny daadwerkelijk zo graag wil behouden dan accepteer je zeker geen 50 miljoen.

04-08-2019 13:09

AFCA1961 +3302

Helemaal met jou eens......wat dat betreft is dat zogenaamde "meedenk" model wat Ajax hanteert natuurlijk gewoon een ander woord voor slecht zaken doen. Een notoire domoor uit de premier league, meneer Maguire kost meer dan Matthijs......das toch een schande? En dat kut Barca lacht zich kapot dat ze Frenkie voor dat bedrag hebben kunnen krijgen, daar vragen ze nu al gewoon 400 miljoen voor, die gekken. Ze kunnen allemaal wel lullen dat Ajax zo rijk is maar ze verkopen hun topspelers ver onder de waarde....omdat ze dan "mee willen denken" met die gasten, maar andersom denken die spelers helemaal niet mee, die willen gewoon z.s.m. cashen.......vd Beek voor 50 miljoen naar die Spaanse baggerclub laten gaan is een gotspe.

04-08-2019 16:04

Vertonghen +15

Ja maar als Ajax de klootzak gaat zijn en nee verkoopt aan transfers dan willen talenten ook minder snel komen.
Je voetbalt niet graag voor een club waar je moeilijk weg komt.
Is wel een lastig dillema hoor, maar toch had ik wel gehoopt dat Ajax zich wat vaker gesloten zou opstellen (niet te koop!).

PL clubs steken elkaar altijd meer geld toe.
Overigens de bedragen zullen mij verder een worst zijn, of er nu 60/70 of 80M betaald word.
Mij gaat het erom dat je wenst dat iemand blijft, Ajax heeft centen in overvloed & onze SCC’s worden er ook niet goedkoper van.

Geloof ook niet dat Ajax zich gaat roeren op de markt voor Donny/Lasse.
Een aanvaller minder komt ze alleen maar goed uit, scheelt weer een mokkende bankzitter.
Zou ook niet weten welk haalbaar talent de kwaliteiten van Donny in huis heeft.
Als Ajax maar niet Bergwijn haalt dat zou ik echt teleurstellend vinden.

Ik ben wel heel benieuwd wie Ten hag op Donny’s plek gaat neer zetten.
Ziyech heeft daar nooit lekker gespeeld, wellicht gaat dat beter met een blok Alvarez/Blind achter zich?

04-08-2019 16:39

Jan Doedel +4281

Ring ring........ Overmars neemt op.......Real Madrid? Wat wilt u? Vd Beek zegt u? Waarom zouden we die in godsnaam aan u willen verkopen? Zelfs een speler die never nooit in t eerste elftal zal spelen (Ødegaard) gunt u ons niet. Dus waarom zouden wij hieraan meewerken? Wat zegt u? Om het geld zegt u? Weet niet of u het weet maar u belt met AJAX, wij bulken van t geld dus absoluut geen noodzaak om te verkopen. Prettige dag nog!

04-08-2019 12:33

ajaxwestland09 +28932

Hahahaha was het maar zo

04-08-2019 13:03

AFCA1961 +3302

Zo had het dus inderdaad moeten gaan.......

04-08-2019 16:05

AjaxIJmuiden123 +0

Als Vd beek dan toch weggaat wat natuurlijk jammer is zie ik dit als mogelijke basis opstelling
Onana
Mazrouai Alvarez Martinez Nico
Marin Blind
Ziyech Promes Neres
Tadic

04-08-2019 12:20

FrancescosRavioli +15188

ik zou Promes echter nooit op 10 zetten. Ziyech of Tadic lopen veel beter vrij en kunnen daar beter uit de voeten. Zijn bovendien ook veel balvaster. Laat Promes zijn snelheid maar lekker gebruiken op de flanken. Daar ligt vaak net wat meer ruimte.

04-08-2019 12:44

off +26

Iemand die het van z'n snelheid moet hebben, moet je idd nooit op 10 zetten

04-08-2019 15:24

Jan Doedel +4281

Wie deed er zo moeilijk over Ødegaard? Juist ja die uit Madrid. Als Ødegaard 20 miljoen waard is, is 50 veel te weinig voor vd Beek.
Zou het sowieso maar niet doen als ik vd Beek was plan B wil je toch niet zijn?

04-08-2019 12:15

AFCA. +3274

Een topspits halen! Tadic naar de 10 positie.
Mitrovic, Batshuayi, Origi.

04-08-2019 12:09

MosesD +14645

Pffff, kopen, kopen, kopen. Het geroeptoetet van de jonge suppertertjes. Tadic in de punt en daarnaarst heb je Huntelaar en het geweldige talent Traore. Niets kopen dus.

04-08-2019 12:45

AFCA. +3274

Ik vind Tadic geen spits. Zie hem liever op 10 als van de Beek vertrekt. Dolberg, Huntelaar en Traore zijn alledrie niet goed genoeg op CL niveau.

04-08-2019 12:50

MosesD +14645

Tadic niet zien spelen afgelopen seizoen? Huntelaar prima voor erachter en Traore een geweldig talent wat eraan komt. Kortom, een spits hebben we niet nodig. Ajax is uitgewinkeld. Nu nog ingespeeld raken en sowieso vol gas tegen Paok.

04-08-2019 13:01

AFCA. +3274

En wie zet je op 10 dan? Er moet een vervanger voor Donny komen als hij vertrekt.

04-08-2019 13:16

Tecmessa +1714

Marin? En dan Nous naar middenveld?

04-08-2019 14:15

Vertonghen +15

Opzich mee eens hoor en vind ook dat Traore een kans moet kunnen krijgen.
Maar om het nu een super talent toe noemen alsof de nieuwe van Basten bij ons op de bank zit gaat wat ver.
Talent ja, maar heeft nog nooit meer kunnen laten zien dan 1,5 pass in de eredivisie.

Er vanuit gaande dat hij onze nieuwe super spits word is gebaseerd op potjes uit de KKD?
Als er zich een buitenkans voordoet voor een gearriveerde spits zou ik het doen en Dolberg laten vertrekken.
Anders gewoon Tadic op 9.

04-08-2019 13:15

MosesD +14645

De nieuwe van Basten, dat zijn jouw woorden dan. Ik noem het n groot talent die zn kansen moet gaan krijgen dit seizoen.

04-08-2019 14:22

AFCAsphere +9

Mitrovic is nooit een topspits geweest en zal het ook nooit worden. Vreemd dat deze speler altijd word genoemd op AS.

04-08-2019 14:58

PJSM +0

Probeer Promes en Dolberg nog te slijten voor sluiten markt en probeer Malen te halen.

04-08-2019 11:58

AFCAsphere +9

Je denkt daadwerkelijk dat Ajax Promes in dezelfde transferperiode dat ze hem aankochten, hem ook weer willen verkopen en dat Quincy daar ook nog eens mee akkoord gaat? Mooi, die fantasie hier.

04-08-2019 15:00

PJSM +0

1. 50 mln is natuurlijk veel te weinig.
2. Van de Beek is totaal nog niet klaar voor een basis plaats bij Real.
3. Real is een slangenput moet je niet heen willen.
4. Ajax kom niet met Propper of Bergwijn mocht Van de Beek werkelijk verkassen.

04-08-2019 11:56

Oeroeboeroe +18325

ik hoop dat je het privénumner van Marc hebt

04-08-2019 11:59

AjaxDaniel +14523

Zal je zien dat Overmars straks Bergwijn voor veel te veel geld koopt

04-08-2019 11:44

Ajax114 +1706

Precies dat gaat gebeuren .Wanneer wordt Overmars ontslagen ? Al lange tijd irriteren zijn acties mij mateloos. Bizar hoeveel miskopen hij heeft gedaan en werkelijk niemand die daar iets over zegt.

04-08-2019 11:51

OuweDibbes +11829

Jules Degrelle weer terug?

04-08-2019 11:53

MNJ7 +8671

Doen maar Malen , kun je Dolberg ook gelijk wegdoen

04-08-2019 11:53

OuweDibbes +11829

Liever ook geen Malen meer. Ook gisteren was hij niet bijster goed, loop te lang met de bal, en verliest soms het overzicht. En ondanks dat ik PSV een bout club vind, is het gedrag van Malen met het niet verlengen van zijn contract tekenend van het persoon Malen. Dat soort jongens wil ik liever niet meer bij Ajax. Door de Kluiverts, Younes, staat de club in no time weer in brand.

04-08-2019 11:59

ajaxxcied4life +2

Raiola is tenslotte tevens de reden dat Malen überhaupt wordt genoemd als optie. Bij iedere andere zaakwaarnemer had deze jongen nu allang een langdurig contract getekend bij psv.

04-08-2019 12:00

FrancescosRavioli +15188

Ik heb Malen deze voorbereiding gigantisch veel kansen zien missen en vaak verkeerde keuzes zien maken. Hij is voetballend misschien beter (net wat functioneler), maar waarom zou je hem verder halen? We hebben met Tadic, Huntelaar en Traore 3 spitsen.

04-08-2019 12:47

TheTruth +0

Je hoort mensen de afgelopen tijd veel over dat het geld meer moet worden gespendeerd enzovoorts maar het probleem is dat Nederland niet aantrekkelijk is voor profvoetballers.
We hebben maar 8 stadions met een capaciteit van hoger dan 20000 in de hele eredivisie en 4 met een capaciteit van 30000 of hoger.
We hebben geen hoge salarissen.
We hebben lage kijkcijfers.
We hebben geen vaste CL plaatsing.
We hebben geen warm klimaat.
We hebben geen goede tegenstanders.

Veel van deze punten kunnen opgelost worden met een BeNeLiga, op het klimaat na. Als er een competitie komt met de beste 16 clubs uit NL en België dan wordt de competitie gelijk interessanter.
Hogere kijkcijfers --> meer investeerders.
Grotere stadions.
Een CL ticket en meer plaatsen voor Europees voetbal.
Betere tegenstanders.
Hogere salarissen volgen wanneer het een succes blijkt.

Al deze dingen kunnen er voor zorgen dat spelers langer bij ons blijven of dat spelers sneller naar NL komen.

04-08-2019 11:43

OuweDibbes +11829

Valt allemaal 100 procent mee.. Misschien moet de EU eens de richtlijnen in zuid Europa na leven. Italie en Spanje zijn als landen technisch failliet. Onze pensioenen staan sinds kort onder toezicht van de EU, maar wordt gebruikt als garant stelling mocht Italie Failliet gaan. Als dat gebeurd, kan Duitsland het niet dragen en worden onze pensioen gelden gebruikt om Italie over eind te houden. Toch kan de familie Agnelli die zijn holding heeft in Nederland doodleuk alle spelers blijven kopen.

04-08-2019 11:47

hallo1 +0

Ajax vraag veel te weinig!!

Dat deed het al bij Frenkie de Jong en De Ligt. Joao Felix van Benfica gaat voor 120 miljoen naar Atletico en heeft nog niets laten zien. Ajax had voor zowel Frenkie als De Ligt minimaal 20 miljoen meer moeten ontvangen. En Donny moet gewoon 70 miljoen opbrengen als hij vertrekt.

04-08-2019 11:43

Gonzalez75 +5869

Ligt ondanks dat Ajax afgelopen seizoen in de CL het beste voetbal liet zien aan het niveau van de eredivisie. Die Portugese competitie, hoe gedevalueerd die ook mag zijn de afgelopen jaren staat hoger aangeschreven. En Portugal ligt naast Spanje. Daar kijken ze meer naar beide competities.

04-08-2019 12:28

AjaxDaniel +14523

Kut Real, Odegaard mocht niet hierheen maar willen zelf wel bij ons shoppen. Vraag gewoon 70 miljoen. Ik zie cl kwalificatie ook somber in zonder hem.

04-08-2019 11:40

JariJari +15195

Ik zou meer dan 70 vragen hoor. We willen geen 4de basisspeler van vorig jaar kwijt.

04-08-2019 13:09

Ron75 +0

Natuurlijk zou zijn vertrek een aderlating zijn voor Ajax en zie ik hem het liefst blijven, maar Ajax heeft in het verleden betere spelers (want hij is goed, maar geen Cruijff o.i.d.) moeten laten gaan en er staat altijd weer een nieuw talent op. Dat is nou eenmaal het beleid van Ajax. En er is nu zoveel geld waardoor Overmars misschien nog wel een leuke verrassing binnen haalt (zie bijvoorbeeld Tadic). Nogmaals het is een rottig moment, maar iedereen is te vervangen.

04-08-2019 11:36

OuweDibbes +11829

Cruijff werd weggepest door Rep, Arie Haan en Krol. Die vonden dat ze hetzelfde moesten verdienen als Johan, en kozen Keizer als aanvoerder.

04-08-2019 11:41

OuweDibbes +11829

Liever niet meer verkopen. We trappen in Ajax zijn oude valkuil. Verkopen terwijl je geen vervangers meer kan halen. En als het echt moet, dan de hoofdprijs 70 miljoen plus 30 miljoen bonus bij het mislopen van CHL. Real Madrid heeft 2 maanden de tijd gehad om Donny te kopen en net als Snijder wederom op het allerlaatste moment.

04-08-2019 11:34

ÁlvaroRecoba +13695

Terwijl er over Ødegaard niet te praten viel met Pérez. Na de 1-4-oorwassing in Madrid zou wat meer Amsterdamse assertiviteit mooi zijn: "Donny blijft, probeer het volgend jaar nog eens, wie weet."

04-08-2019 11:38

OuweDibbes +11829

Klopt, Ajax moet niet meer meewerken. Achterlijk bedrag vragen, allerlei bonussen afspreken waarneer prestaties van het eerste team tegenvallen of terugkomen in de zomer.

04-08-2019 11:43

Ajax27 +19107

Geen vervangers? Ben je vergeten dat we de beste middenvelder van de Nederlandse velden nog bij ons hebben? Ziyech op zijn plek en klaar.

04-08-2019 11:52

AjaxDaniel +14523

Met Ziyech is een afspraak gemaakt dat Ajax meewerkt als er een mooie club langskomt. Je kan niet die afspraak niet meer naleven vanwege het vertrek van VD Beek.

04-08-2019 11:55

TheTruth +0

Ik denk wel dat Donny verkopen dodelijk kan zijn voor ons Europese avontuur dit jaar. Donny doet zo vaak precies wat nodig is om het team door een belangrijke wedstrijd te tillen.

04-08-2019 11:28

ST +23068

Pröpper is niveau Schöne zonder vrije trap.

04-08-2019 11:26

Gonzalez75 +5869

Voor iemand die afgelopen seizoen pas na de winterstop echt vanuit de basiself speelde is dat nog een aardig bedrag.. Als het klopt dan Donny bedankt voor jouw bijdrage in de CL, beker en landstitel. Veel succes bij Real. Ik persoonlijk vind het maar een klote club, maar goed, het is een van de topclubs in de wereld. Eens Ajacied, altijd Ajacied. Wellicht tot ziens.

04-08-2019 11:23

Web +178830

Ik was vroeger trots toen Cruijff en Neeskens van ons Ajax naar Barcelona gingen
Ik was trots toen Rijkaard en van Basten naar Milaan gingen
En daar tussen in en later nog veel meer spelers
Nu zijn ze boos dat onze spelers naar de absolute top gaan
Ja ik had ze ook graag gehouden, maar dat is de realiteit
Ajax is Ajax er zullen altijd weer nieuwe talenten klaar staan, dat maakt onze mooie club zo uniek. Vorig seizoen moet je koesteren niet als realiteit zien.
Mensen kijk vooruit, en geniet na van vorig seizoen

04-08-2019 11:16

OuweDibbes +11829

Rijkaard ging naar Lissabon..

04-08-2019 11:49

Web +178830

Klopt, kreeg bij Ajax problemen met Johan.
Later ging hij naar AC Milan

04-08-2019 15:49

JariJari +15195

Ajax hoort de absolute top te zijn.

04-08-2019 13:11

Web +178830

Vergeet dat maar, jij kent schijnbaar ook geen geschiedenis
Waarom blijven onze toppers dan niet????

04-08-2019 15:50

JariJari +15195

Omdat wij akkoord gaan met verkoop

04-08-2019 17:21

Rdk1983 +4

Gaan er dus weer teveel en te vroeg weg. Zo kom je als club natuurlijk nergens. Je begint elk jaar opnieuw en zodra het begint te lopen laat je iedereen gaan.

Ben ik echt pissig over, zelfdestructief beleid.

04-08-2019 11:14

A Kind of Magic +582

Het is, en zal altijd, zo zijn. En er zullen ook altijd nieuwe spelers opstaan. Enige positieve verschil ten opzichte van vroeger is dat Ajax nu wél investeert in ervaren spelers die wat toevoegen.

04-08-2019 11:16

Cupmetgroteoren +5

Het aantal spelers pee seizoen dat vertrekt is echt veel hoger dan vroeger en ze gaan veel jonger weg. Begin jaren 90 gingen ze op hun 25ste weg, daarna op hun 23ste en nu op hun 20ste of 21ste.

04-08-2019 14:25

sucre +15115

Donny is 22

04-08-2019 14:29

pieke +521

De Ligt is 19 jaar.

04-08-2019 14:59

A Kind of Magic +582

Heel jammer als hij vertrekt, extreem belangrijk voor het huidige systeem van Ajax.

Off: ik lees de naam van Propper regelmatig, dat lijkt me een mooie speler voor het middenveld. Heeft iemand enig idee of het haalbaar is en of er concretere berichten over zijn verschenen?

04-08-2019 11:12

Caparzo +4227

4 kernspelers incl. “De Grote 3” van vorig jaar vertrekken, ik denk dat dit een soort van tussenjaar wordt, hopelijk wel CL en na de winter sowieso EL, en kampioen moeten we uiteraard ook worden. Als er dan dit jaar een paar spelers opstaan, kan het volgend jaar weer een piekjaar worden.

04-08-2019 11:08

Vertonghen +15

Het gezicht van vorig seizoen ben je inderdaad wel aardig kwijt als Donny ook nog vertrekt.
Het word een beetje zoals van Basten aangaf: bij elkaar geraapt.
Niet perse doelend dat het slechte spelers zijn maar voordat deze gasten weer een hecht team vormen (als het al lukt) ben je weer 1 á 2 jaar verder.

Ik twijfel ook niet over Ziyech die gaat nog echt weg, de afspraak met hem vervalt natuurlijk niet ineens.
Dan hebben we met Onana, Nous, Nico, Blind, Neres (?) en Tadic nog maar maximaal het halve team van afgelopen jaar.
Tussenjaar klinkt klote maar daar stel ik me wel op in, hopelijk worden we kampioen maar in Europa verwacht ik niet veel bijzonders.

Dat spelers vertrekken naar clubs als Real kunnen we ze niet kwalijk nemen.
Dat Ajax ze laat gaan... tsja je kan het niet tegen gaan.
Misschien had Ajax wel kunnen zorgen voor minder onzekerheid door een duidelijke opvolger klaar te hebben staan.
Vorig jaar zag je al hoe makkelijk Donny is, vertrekt net zo lief als dat hij blijft.
Ik zou niet echt gelukkig worden van de opties die momenteel voor handen zijn binnen de selectie.

04-08-2019 11:48

oudzuid2 +7292

en goeie kans dat Ziyech en/of Neres ook nog vertrekken

04-08-2019 11:06

A Kind of Magic +582

Ik zou toch kijken of een type Propper haalbaar is. Ik vond Blind gister aardig spelen op het middenveld, maar verder kreeg hij maar weinig ondersteuning in de opbouw. Een voetballende speler naast hem zou fijn zijn. Marin is toch een type dat meer onderweg is

04-08-2019 11:19

oudzuid2 +7292

het zal wel weer aan mij liggen maar ik vind het een fooi. je verkoopt je (op dit moment) belangrijkste speler op een gruwelijk belangrijk moment voor 50 miljoen die je niet eens nodig hebt... hele middenveld plus je captain kwijt. we kunnen weer helemaal opnieuw beginnen

04-08-2019 11:04

Web +178830

Ook ik baal dat onze beste spelers vetrekken, maar wat is er nu werkelijk verandert met het verleden? Niets. Ajax is en blijft een opleidings club.
De paniek slaat hier toe, maar de realiteit is dat het altijd zo geweest is
Vorig seizoen heeft Ajax er alles aan gedaan om Frenkie, De Ligt en Donny te behouden, toen wisten wij al dat ze zouden vertrekken deze zomer.
Ze hebben goed ingekocht met Marin, Promes en Martinez, Vorig seizoen Schuurs gehaald voor De Ligt. geef die jongens de tijd. Wat voor stappen heeft Schuurs wel niet gemaakt
Marin kun je aan alles zien dat hij goed kan voetballen, maar moet wennen aan het systeem, met hem komt het echt wel goed. Martinez is al wat verder, al maakte hij tegen PSV een betere indruk dan gisteren. Maar ook hij heeft heel veel in huis.
Zorgen om Dolberg zijn terecht, die gaat het niet meer doen, mist de wil om te slagen, allemaal veel te lief. Huntelaar kan op zijn leeftijd nog veel meer brengen dan Dolberg, ook als hij voetballend minder.
Maar ik zou van af nu met Tadic in de spits gaan spelen, gisteren zag je gelijk dat het beter liep.
Marin zou de rol van Donny over kunnen nemen? Maar misschien ook proberen om Propper binnen te halen, nu Schone ook weg is.

Stop met het vergelijken met vorig seizoen, dit wisten wij toch
Ajax zal weer een behoorlijk seizoen draaien, kampioenschap zit er in
En hopelijk de voorronden van de CL halen, want dit is de realiteit.
Vorig seizoen was bijzonder, dat zou best eens weer kunnen gebeuren maar niet structureel
En dat Ajax het Bayern van Nederland is slaat nergens op, Bayern kan de spelers behouden.
Ajax niet

04-08-2019 10:44

MosesD +14645

Precies. Het zijn de jonge supporters die zo staan te gillen, en dan roepen kopen, kopen, kopen. Onzin. Ik hoop dat bijvoorbeeld Lang opstaat om van de Beek te vervangen. Dat is Ajax. En dat is waarom ik zo van de club hou.
Dolberg idd verkopen. Tadic gewoon in de punt, afwisselend met KJH. Erachter zit het prachtige talent Traore. Die zie ik ook doorbreken dit jaar, net als Dest en hopelijk dus Lang.
Dat we worden leeggekocht na successen is altijd al zo geweest. Het is zoals de oude Jaap van Praag het zo mooi zei: Ajax is als riet, het zal soms zwaar hebben in storm, en soms moeten buigen, breken zal het nooit.
En zo is het.

04-08-2019 10:50

Web +178830

Jij loopt ook al lang mee, en weet hoe het gaat met Ajax
Er is niets verandert.
Die paniek snap ik werkelijk niets van

04-08-2019 10:56

Eastwood +0

Prachtig uiteengezet door zowel jou als Web.

04-08-2019 11:04

de-Ajacied +8

Wat een slechte deal
Ajax loopt al sowieso 30 a 40 miljoen mis als ze zich niet plaatsen voor de CL poule fase
Iets wat ze zonder Donny niet zullen halen

04-08-2019 10:40

deeftherave +1048

Startgeld is geen 30 of 40 miljoen, dus dat is onzin.

Zonder vd Beek kun je ook CL halen, ook onzin dus.

50 miljoen zou idd slechte deal zijn, maar is niets officieel. Paniek zaaien om niets dus

04-08-2019 10:53

GC +940

Hoeveel is het startgeld dan? Kan je dat uitleggen?

04-08-2019 11:01

AjaxDaniel +14523

Startgeld is wel 30 tot 40 miljoen, je krijgt ook een hoop geld op basis van je positie op de ranglijst

04-08-2019 11:43

JariJari +15195

Voor ons is het startgeld wel zo hoog omdat we hoog staan op de 10Y ranking lijst welke een groot deel van het startgeld bepaald.

04-08-2019 13:19

Labrador +10

Wie zou een waardig vervanger zijn. Ik zou het echt niet weten.

04-08-2019 10:39

off +26

Heb je donny wel eens zien voetballen?

04-08-2019 10:59

MosesD +14645

Ik ga niet roepen dat 50 een fooi is, want dat is het niet voor een speler uit de Eredivisie. Maar ik schaar de ligt toch in rijtje de Jong, de Ligt. Oké, iets lager dan, want geen international met basisplaats en minder spectaculair, maar bij van de Beek denk ik toch wel aan een bedrag van 65. Die bonussen, als die gebaseerd zijn op speeltijd, dan is dat riskant. Ik zie van de Beek zo in de basis komen, maar het kan ook zomaar dat hij totaal niet aan de bak komt. 50 is dus gewoon te weinig. Overmars doet het zeker niet slecht allemaal, maar als het om verkopen gaat, haalt hij niet het onderste uit de kan. En dan mag je nu doen, met zo'n late transfer. Jammer.

04-08-2019 10:39

eros +4779

1,5 miljoen voor Shone?
50 miljoen voor Donny?

Beetje weinig he?!

04-08-2019 10:37

ditisdebeslissing +4174

vreselijk om dan nijhuis te zien genieten van zijn optreden van gister bij fox.

04-08-2019 10:34

BrandjeXL +81

Ik begin mij persoonlijk steeds meer af te vragen of al deze transfers niet te maken hebben met beloftes die Overmars heeft gemaakt zoals bij De Ligt want het gaat nu allemaal wel heel erg hard. 50 miljoen voor Donny lijkt veel geld maar mis je de CL dan is het een fooi.

04-08-2019 10:28

3*stars*3 +23376

Probleem voor Marc en de fans, de grootste clubs ter wereld komen aankloppen.
100% dat Neres, Blind, Ziyech en zelfs Tadic, ja zouden zeggen als die clubs hadden aangeklopt.
Denk dat Donny en De Ligt, lachend nee zouden zeggen tegen een Roma of Everton maar Real en Juve zijn andere level.
Donny past imo wel beter in de Bundesliga.
Ook met oog op plek in oranje, is een overstap naar Real erg tricky.
Volgend jaar waarschijnlijk weer een eindtoernooi voor NL...

04-08-2019 10:46

Web +178830

Zo is het toch
Die jongens kunnen bij de absolute top spelen, dat kunnen ze toch niet weigeren
Donny zal niet onomstreden worden bij Real, krijgt het heel moeilijk, maar het is wel Real he. Ik snap het wel.
Lukt het niet, dan doe je een stap terug.
Dat hebben Klaasjan, Wesley Sneijder en Rafael vd Vaart ook gedaan.
Je kunt niet zeggen dat die jongens de loopbaan vergooid hebben toch?
Sneijder heeft zelfs daarna de CL nog gewonnen

04-08-2019 11:02

Web +178830

Had je anders verwacht dan?
Vorig jaar wilden ze al weg, toen hebben ze er alles aan moeten doen om ze te behouden. Wees blij dat ze beloftes hebben gedaan toen, anders hadden wij nooit dat mooie seizoen gehad
Stap in de werkelijkheid, Ajax is een opleidings club, en niets meer
Het enige verschil met vroeger is dat ze wat langer bleven, ze gingen rond de 24 jaar weg
Opleiden voor het eerste, is nu soms 1 of 2 jaar zie De Ligt en Frenkie
Donny wat langer, deed al mee onder Frank de Boer, die heeft meer gespeeld dan Frenkie en De Ligt, maar veel minder kwaliteit

En dan voor 3 spelers rond de 200 miljoen beuren ik vind dat heel veel geld
Want Donny zal wat meer opbrengen dan 50 miljoen, Ajax houd de poot stijf

04-08-2019 10:54

Cruijffthebest +13357

Zou een kleine ramp zijn als Donny ook nog gaat, want wie moet je er voor terug halen?
Propper is een goede voetballer, maar een ander type.
We leveren veel te veel in op deze manier en zie ons de CL niet halen als het zo doorgaat!
Wellicht dat Marc nog een 2-tal hele grote verrassingen uit de hoge hoed haalt, want de aankopen zijn geen versterkingen, maar vervangers.

04-08-2019 10:22

MosesD +14645

Je hoeft helemaal niemand terug te halen. Op zijn plek kunnen Lang, Ekkelenkamp, Marin, Promes en mogelijk zelfs Ziyech (moet die wel minder balverlies lijden). Ik ben fan van Lang, geef hem gewoon de kans. En vergeet niet Victor Jensen, ook een speler die er zomaar kan staan. Dat is typisch Ajax, dat is wat Ajax zo mooi maakt. En zo hoort het.

04-08-2019 10:43

Gooseman +11860

Wat een kwaliteit lever je dan in 2 maanden in. Van de Beek, De Ligt, De Jong, Sinkgraven, Schöne en wellicht dat er nog een bepalende speler vertrekt. Dan haal je Alvarez, Martinez, Promes, Marin en Pierie ervoor terug.

Mocht Donny vertrekken moet er toch een iets anders dan een konijn (Pröpper) uit de hoge hoed komen. Ik zou Pröpper er graag bij zien i.p.v. de ervaring van Schöne, maar om op alle fronten mee te willen doen heb je toch een diepgaande speler nodig. Dat was vaak de troef afgelopen seizoen. Lang zou dit kunnen maar geen 50 wedstrijden.

04-08-2019 10:16

AjaxBaggio +2

Hoeveel geld je ook hebt. Je gaat geen vervangers kunnen halen met vergelijkbare kwaliteiten als Donnie en Frenkie.

Maar ja, er zal hoe dan ook een middenvelder bij moeten. Dus ik ben wel benieuwd, wie ze uit de hoge hoed toveren.

En het liefst ook een spits (Malen). Want Dolberg kan echt niet meer.

04-08-2019 10:23

AjaxBaggio +2

Als het vandaag rond komt, doet hij waarschijnlijk ook niet meer mee tegen PAOK toch ?
Ontzettend balen dit. Na het spel van gisteren en zonder Donnie. Heb ik er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in komende dinsdag.

Kut Uefa moet de transfermarkt gewoon sluiten op 31 juli.. Schandalig dat je een paar dagen voor zo'n belangrijke wedstrijd nog leeggekocht kunt worden.

04-08-2019 10:13

AFC34 +3840

Komt vandaag niet rond, Ajax mag geen transfers afronden in het weekend, of in ieder geval niet bekend maken.

04-08-2019 10:15

BrandjeXL +81

Dat heeft er dus niks mee te maken of Donny er tegen PAOK wel of niet bij is.

04-08-2019 10:21

stopperspil +11173

Verkopen na 2x PAOK

04-08-2019 10:12

Ajaxtrouw +6339

Ach hij was gisteren toch maar de belangrijkste man van de wedstrijd

04-08-2019 10:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.