Rendement Neres valt haast weg op andere positie

door Bart Veenstra 75

Rendement Neres valt haast weg op andere positie

door Bart Veenstra 75

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Erik ten Hag gaf afgelopen vrijdag tijdens de persconferentie aan dat het échte rendement een van de redenen is dat David Neres de laatste tijd vaak op de bank zit. De Braziliaan stond eerder dit seizoen vaak in de basis, maar tegen AZ (5-0), SC Heerenveen (0-4), Benfica (1-0) en Feyenoord (3-0) zat hij op de bank.

'Dat hij buitengewoon goed is, zoals hij tegen Bayern München liet zien, is zeker', zei Ten Hag, die keuzes moet maken. 'Wij hebben meer goede spelers en uitblinkers. Wat hij dan niet goed doet? Ik vind dat hij meer rendement moet hebben. Meer goals en meer assists.'

Het is een opvallende uitspraak over een speler die vorig jaar in de winterstop nog de 'most valuable player' in de Eredivisie was. Liefst acht treffers en negen assists produceerde hij in de eerste seizoenshelft namens Ajax. Met zes goals en vier assists was zijn rendement in de tweede seizoenshelft iets lager, maar nog altijd was er sprake van meer dan gemiddelde cijfers.

Andere positie, lager rendement

Sinds dit seizoen speelt Neres niet altijd meer als rechtsbuiten. Steeds vaker posteerde Ten Hag hem als linksbuiten of op de tien-positie. Het rendement van Neres werd er niet bepaald beter op - integendeel zelfs - maar op zijn geliefde en beste positie als rechtsbuiten speelt Neres nauwelijks meer. 'Zijn beste positie is aan de rechterkant, maar daar heeft Ziyech het meeste rendement', aldus Ten Hag.

Na tien wedstrijden in het huidige Eredivisieseizoen heeft Neres (nog) niet gescoord en gaf hij pas twee keer een assist. Het aantal keypasses staat gemiddeld op 0,7 per wedstrijd (ter vergelijking: Ziyech en Tadic scoren op dat gebied respectievelijk 3,3 en 3,1). Tegen Feyenoord kon hij gelukkig wel weer een assist bijschrijven. Opvallend genoeg wist Neres die assist te geven door vanaf de positie van rechtsbuiten te komen. Nadat hij Feyenoord-linksback Calvin Verdonk uitkapte, gaf hij voor, waarna Dusan Tadic vrij kon binnen koppen.


Het rendement van David Neres als rechtsbuiten is veruit het hoogst. Op die positie lijkt trainer Erik ten Hag voor nu de voorkeur te geven aan Hakim Ziyech. Bij duels tussen haakjes staan het aantal basisplaatsen.

Rendement Ziyech

Eens kijken naar het rendement van Ziyech. De Marokkaans international wist vorig seizoen in 34 duels negen keer te scoren en liefst zeventien assists te geven. Dat deed hij vooral als meest aanvallende middenvelder van Ajax. Dit seizoen lijkt zijn doelpuntenproductie behoorlijk gestegen, aangezien Ziyech nu al op zes doelpunten staat. Houdt hij deze productie vast, kan hij rond de achttien tot twintig goals gaan uitkomen.

Het aantal assists van Ziyech is wel wat lager geworden. De creatieveling staat tot nu toe op vier assists en als hij deze lijn voortzet, komt hij uit op ongeveer twaalf tot veertien assists. Aan de andere kant: mocht Ziyech de lijn voortzetten en op minimaal achttien goals en twaalf assists uitkomen, heeft hij inderdaad een hoger rendement dan Neres in het vorige seizoen (14 goals en 13 assists).

Ten Hag moet kiezen

Concluderend kan gesteld worden dat Ziyech als rechtsbuiten een hoger rendement heeft dan Neres, maar dat het rendement van Neres wegvalt wanneer hij op een andere positie speelt. Wanneer Ziyech als 'tien' speelt en Neres als rechtsbuiten lijkt Ajax de zekerheid te hebben van twee spelers met een hoog rendement.

De vraag is dan ook: heeft de speler die nu op 'tien' speelt een hoger rendement dan Ziyech in het vorige seizoen? Het antwoord op die vraag is: nee. Zowel Neres (0 goals, 2 assists) als Donny van de Beek (1 goal, 1 assist) heeft nog geen bijster hoog rendement dit seizoen. Aan de andere kant maakt Dusan Tadic, die vaak vanaf links speelt, met zeven goals en drie assists weer een hoop goed.


Het rendement van de spelers van Ajax van dit seizoen vergeleken met het vorige seizoen. Bij duels tussen haakjes staan het aantal basisplaatsen.

Wanneer Ten Hag kiest voor Ziyech op 'tien' en Neres als rechtsbuiten lijkt er voor Van de Beek geen plek, al zal de trainer dan uitkomen bij het 'balansverhaal'. 'Soms kies je voor iemand die meer in de controle speelt en soms kies je voor een aanvallend type. De spelers zien ook dat er veel goede spelers in de kleedkamer zitten. Ze moeten een tandje bij schakelen om er voorbij te gaan.'

Een andere oplossing is om met Tadic in de spits te spelen en in dat geval zal Kasper Dolberg op de bank komen. 'Dan is er een extra plek. Tegen bepaalde tegenstanders kunnen Van de Beek en Neres ook zeker samen spelen', aldus Ten Hag, die als vanzelfsprekend per wedstrijd zal bekijken wat de beste samenstelling is om de wedstrijd te winnen.

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Freddy Al +11

Er moeten keuzes gemaakt worden en dan moet je wel meewegen dat Ziyech in een vrije rol op rechts zijn beste spel speelt en je daarmee minder risico loopt verdedigend.
Neres kan zeker op links (is ook een linkspoot) maar is dat minder gewend,heeft daar tegen Bayern geweldig gespeeld en deed het tegen Benfica zelfs in die paar minuten heel goed.

Neres kan dus heel goed op rechts maar dan heb je voor het elftal geen betere situatie als met Ziyech op die plaats.

31-10-2018 20:03

Schwalbino +11

Tegen Bayern was hij echter uitstekend op links.

Het is maar hoe hard zijn medespelers willen werken. Tegen Bayern was er enorm veel beweging aan de linkerkant. Heel veel korte combinaties. Dat vergt veel loopwerk van iedereen.

31-10-2018 19:58

afcas +3794

en hoeveel passes en schoten hebben beide nodig om tot die aantallen te komen? want dat is nou het echte rendement...

31-10-2018 19:11

Ajax27 +19213

Nee helemaal niet stomme kut. Al heeft Ziyech, Dolberg, of wie dan ook 300 schoten nodig om iedere wedstrijd 1 goal en 1 assist te maken. Dan sta je na 34 wedstrijden op 34 goals en 34 assists. Dat je daar meer dan 10.000 schoten voor nodig hebt boeit helemaal geen 1 club. Harde cijfers, topscorer van de eredivisie, man met de meeste assists.. daar kijken ze naar.

31-10-2018 20:02

Ferd +38560

"stomme kut" is dat nou echt nodig meisje?

01-11-2018 16:20

Michels +233

Conclusie: Ziyech op 10, Tadic linksbuiten, Neres rechtsbuiten, van de Beek op 6, Dolberg in de spits en Schöne op de bank.

31-10-2018 18:09

Ajax27 +19213

100% voor. Donny is de toekomst en heeft vaak bewezen het prima te kunnen doen als 6. Je ziet nu ook veel vaker Ziyech wat aan de zijkant staan te dwalen terwijl het 1 van de beste voetballers op het veld is. Die gast moet gewoon veel aan de bal zijn. En Neres... man man, iedereen ziet toch dat ie veel beter als rechtsbuiten is dan op 10.

31-10-2018 20:05

AJAIXIXIXI +1

Rendement van Ziyech gaat daarintegen weer omhoog op een andere positie.

31-10-2018 16:25

Ajax#1900 +1

Daar gaat iedereen hier aan voorbij lijkt het wel.

31-10-2018 16:45

Ozymandias +159568

Het is sowieso nogal vreemd om naar invididueel rendament te kijken. Voetbal is een teamsport en het gaat er dus om of Ajax als team meer rendament heeft en/of minder tegendoelpunten krijgt. Wat mij veel interessanter lijkt is het aantal expected doelpunten en tegendoelpunten met en zonder Neres in de basis.

31-10-2018 17:05

Simon1 +2959

Dat is niet helemaal waar. Dat het teamsport is, kan je uiteraard niet ontkennen, maar de individuen zullen input moeten leveren om als team de output te krijgen. Als Ajax beter speelt met Neres zal dit terug te zien zijn in de statistieken. Hierbij speelt weldegelijk individueel rendement een rol. Erik ten Hag benoemd alleen het woord "rendement" en koppelt het aan doelpunten en assists. De twee statistieken die je van een aanvallende speler mag verwachten. Het kan zijn dat er meer statistieken relevant zijn om tot de juiste conclusie te komen. Echter wordt daar niet op doorgevraagd door journalisten en spreekt Erik ten Hag zich er niet over uit.

31-10-2018 18:02

Ozymandias +159568

Laat ik het zo stellen, je hebt de keuze uit twee spelers: De eerste speler scoort elke wedstrijd één keer en geeft ook elke wedstrijd één assist. De tweede speler scoort nooit en geeft ook nooit een assist maar met deze speler scoort de ploeg als geheel vaker en krijgen ze minder tegendoelpunten. Kies je dan voor de eerste speler die invidueel betere statistieken haalt of voor de tweede speler waarmee het team als geheel betere statistieken haalt? Het gaat in het voetbal om het beste team en niet om de beste elf individuele spelers.

Of Ajax met Neres beter speelt weet ik niet. Ik zou graag een statistiek met de expected goals en expected goals against met én zonder Neres zien. Dat zegt natuurlijk ook verre van alles maar het is wel de beste graadmeter die er is.

31-10-2018 18:11

Simon1 +2959

Zo'n hypothese simplistisch hier neerzetten klinkt misschien leuk, maar is niet toepasbaar op waar het hier om gaat. Het is niet de één is beter en met de ander speelt het team beter. Het gaat hier om de onderliggende kwaliteiten en het rendement van spelers waardoor de een of de ander een beter resultaat geeft voor het functioneren van het team.

Kort gezegd, welke speler met de juiste kwaliteiten en rendement laat het team beter spelen.

Dit moet je individueel bekijken bij de speler om wie het gaat in samenhang met de rest van het team, anders doe je namelijk afbreuk aan de individuele kwaliteiten en inherent afbreuk aan de kwaliteiten van het team.

31-10-2018 19:06

Freddy Al +11

Dat is volgens mij precies wat Ozymandias probeert duidelijk te maken!

31-10-2018 20:07

Simon1 +2959

Niet op basis van zijn 17:05. Mocht hij het wel zo bedoelen is het of verkeerd overgekomen of verkeerd neergezet. ;-)

Daarnaast is de kern van de boodschap verschillend betreffende individu in verhouding tot team.

31-10-2018 21:24

jtsmit +1

Ten Hag is gewoon een lul.

31-10-2018 15:35

Radie125 +1629

met 3 hoofdletters

31-10-2018 16:48

Marcw1972 +16672

oké dan: Ten HAG is een lul

31-10-2018 18:13

ram +7283

Als je speelt met Hakim en David, lijkt het mij ook gewoon logisch als Neres vooral op rechts speelt en Hakim vooral op het middenveld. Uiteraard kun je in de wedstrijd een beetje van positie wisselen, maar toch.

31-10-2018 14:39

Simon1 +2959

Lijkt mij ook logisch dat je maar 11 spelers op stelt en kiest voor Ziyech als rechter aanvaller. Hierdoor komt er een plek op het middenveld vrij die door Van de Beek of Neres kan worden opgevuld.

31-10-2018 18:03

Bloedgezellig +0

EtH stellt liever een geblesseerde tadic op dan een fitte neres dat zegt al genoeg over deze waardeloze trainer

31-10-2018 14:35

Ozymandias +159568

Tadic was niet geblesseerd toen hij aan de wedstrijd begon dus dat is onzin.

31-10-2018 15:14

Bloedgezellig +0

Had al snel problemen en 90 minuten lang ging alles over links lkkr handig

31-10-2018 15:30

Ozymandias +159568

Maar jij schreef dat Ten Hag liever een geblesseerde Tadic opstelt dan Neres en feitelijk klopt dat dus niet aangezien Ten Hag nooit een geblesseerde Tadic heeft opgesteld.

31-10-2018 15:32

Bloedgezellig +0

Haalt hem er ook niet uit

31-10-2018 15:52

Ozymandias +159568

Weet je zeker dat Tadic hem tijdens de wedstrijd heeft aangegeven geblesseerd te zijn?

31-10-2018 16:04

jtsmit +1

Maar hij is al wel een paar weken niet in vorm, leg het rendement van Tadic naast die van Neres naast elkaar en je ziet dat Neres gewoon meer rendement heeft. Hij zijn gewoon drogreden die TH opnoemt. Elke keer dat Neres invalt sticht hij veel gevaar.

31-10-2018 15:38

Ozymandias +159568

Bijna elke wedstrijd geeft Tadic een assist of scoort hij. Daarbij is hij duidelijk al leider zeer belangrijk voor het team. Het zou absurd zijn om hem buiten de basis te laten. Daarbij heeft Tadic als linksbuiten véél meer rendament dan Neres en het gaat om de linksbuiten positie aangezien Ten Hag op rechts (terecht) voor Ziyech kiest.

31-10-2018 15:40

Knalpot +3622

Zou toch maar ff langs de specsavers gaan. Wat een onzin lul jij hier heb je nooit eerder gezien hier maar dat laatste mag van mij wel zo blijven. Keypassen, goals, assists allemaal in het voordeel van Tadic, geslaagde dribbels zal Neres waarschijnlijk winnen maar passzuiverheid zal ie het ook al wel afleggen. Neres moet gewoon beter dat heeft ie vanavond wel aangetoond.

01-11-2018 01:03

Freddy Al +11

Waar leidt je dat uit af? Ik vind TH een trainer met een duidelijk plan ,dat wil niet zeggen dat je het altijd met hem eens bent, ik niet althans.

31-10-2018 20:10

AjaxAmsterdam +3

Ik ben van mening dat Tadic veel meer rendement heeft in het as van het veld. De keren dat hij in de spits of op 10 stond vond ik hem beter spelen dan over het algemeen op links en dus ook beter dan Donny op 10. Tadic is heel balvast en heeft veel overzicht, zie zijn assists. Daarom zou ik Tadic op 10 zetten en Neres op links en Donny op de bank, want hij brengt imo te weinig en maakt de kansen niet af.

31-10-2018 14:11

markk +8906

Als je puur naar rendement kijkt dan is Ziyech waarschijnlijk wel beter maar ik heb Ziyech veel liever op het middenveld om het gat met de voorhoede te overbruggen. De Jong, Schone/Van de Beek, Ziyech op het middenveld en Neres op rechtsbuiten.

31-10-2018 14:07

NouridolbergNeres34 +1912

Tadic———Dolberg———Neres

Frenkie——————-Ziyech
—————Donny——————

Nico——Blind—-de Ligt——Mazraoui

—————Onana———————

Kan ook kiezen blind op 6 en Wober voor Donny.

Klaaro!

31-10-2018 13:53

Ozymandias +159568

Dat middenveld is veel te kwetsbaar. Ziyech kan alleen op het middenveld als er een type Sanchez achterin staat of een type Anita op '6' die de snelheid en/of felheid hebben om de ruimte achter Ziyech te verdedigen wanneer hij weer eens op een gevaarlijk moment of een gevaarlijke plaats de bal verliest.

Vd Beek lijkt me sowieso ongeschikt als '6' met al zijn slechte aannames. De tegenstander hoeft maar een beetje in zijn buurt te staan wanneer de bal naar Vd Beek wordt gespeeld om die van hem af te snoepen (waarna de bal vervolgens in één of twee passes bij het doel van Onana is).

31-10-2018 14:12

ajacied pp +0

Even lachen meneer OZYMANDIAS meneer Anita geflopt in Engeland, en bankzitter bij Willem 2!!!!!

31-10-2018 15:09

Ozymandias +159568

Type Anita. TYPE!! Moeilijk he, lezen?

Anita was voor Ajax een goede '6' in de periodes dat hij daar onder De Boer stond opgesteld. Dat niveau heeft hij nu niet meer maar dat type (of een type Sánchez als centrale verdediger) heeft Ajax wel nodig om Ziyech op het middenveld te laten spelen.

31-10-2018 15:10

Kuningast +5079

Tadic dan maar op 10? Neres en Ziyech vaak laten wisselen

31-10-2018 12:49

KlaasJanDolberg +0

Neres altijd op rechtsbuiten zetten, zoveel dreiging. Ik zou graag dit een keer willen zien:
Ziyech - Dolberg - Neres
Tadic
Frenkie - Blind
Nico - Wober - De Ligt - Nous
Onana

31-10-2018 12:09

AjaxAmsterdam +3

Verbeter me als ik het fout heb, maar stond Neres niet op links tegen Bayern toen hij zo geweldig speelde en viel hij ook niet in op links tegen Benfica?
Ik zou hem daarom lekker op links laten staan en Ziyech gewoon op rechts.

31-10-2018 14:21

Adios +0

tegen Benfica kwam hij vanuit het centrum. Tegen Bayern speelde hij geweldig, maar zonder heel veel rendement. Vind hem vanaf rechts doelgerichter, neem bijv de klassieker

31-10-2018 14:34

Aeter +6632

Simpel op te lossen. Neres rechtsbuiten, Ziyech op 10, de Jong op 8, van de Beek op 6. Werkt prima.

31-10-2018 11:34

Ajax#1900 +1

Dat denk ik niet. Donny is geen 6 en Ziyech op het middenveld is vragen om problemen als hij zijn dag niet heeft. Bij Marokko speelt hij ook op rechts en dat zal hij in een echte competitie volgend jaar ook doen.

31-10-2018 11:40

Aeter +6632

Donny is in alles een 6. Hij rendeert juist slechter achter de spits. Kijk de beelden van hem in de jeugd maar eens terug en durf dan wederom te zeggen dat hij geen 6 is.

31-10-2018 17:25

Ajax#1900 +1

Joh ik voor Donny ook wel langer dan vandaag. Het is een half die eigenlijk technisch niet goed genoeg is voor Ajax. Met hen op 6 loopt hij steeds uit positie. Frenkie loopt ook veel met de bal. Je wordt gewoon overlopen met zo'n middenveld in de CL.

31-10-2018 17:29

Jornnn +5

Neres moet ALTIJD in de basis!

31-10-2018 10:40

NouridolbergNeres34 +1912

Zo is dat! Haggie moet stoppen met dat slappe gezwam en neres opstellen.

31-10-2018 13:48

10Sneijder10 +3042

Ziyech op 10. Neres op 7. Donny op de bank. Snap die hele hype rond hem niet zo goed. Hij heeft idd diepgang maar zijn balbehandeling is regelmatig zó stroperig.

31-10-2018 10:16

davidgravemaker +2

En heeft ongeveer 100 kansen nodig voor 1 doelpunt.

31-10-2018 10:22

NotForSale +2238

Zelfs die diepgang heb ik nog maar weinig gezien bij hem. Verstoppertje spelen naast de spits noem ik geen diepgang. Gewoon lekker Neres in de basis aub

31-10-2018 10:24

Adios +0

Vind juist dat Ziyech meer rendement kan hebben vanaf links. Vanaf rechts wil hij de bal altijd met de binnenkant binnen krullen, maar hij heeft nog niet 1x voor Ajax gescoord met de binnenkant. Al zijn goals zijn met de wreef. Ook zal hij het spel vanaf daar breder houden.

31-10-2018 10:16

10Sneijder10 +3042

Ziyech wil je niet tegen de zijlijn aangeplakt hebben. Is juist op zijn best naar binnen komend of in de as. Vanaf links zou het iets te voorspelbaar worden.

31-10-2018 10:19

Freddy Al +11

Daarom speelt hij ook hangend in een vrije rol.

31-10-2018 20:17

Stuyvesant +1453

Afgelopen zondag?

31-10-2018 10:44

Adios +0

als je goed kijkt was het de wreef, hij scoorde inderdaad vanaf rechts, maar hij heeft ook enorm veel kansloze schoten en voorzetten vanaf rechts gegeven zondag

31-10-2018 14:36

Adios +0

als je goed kijkt was het de wreef, hij scoorde inderdaad vanaf rechts, maar hij heeft ook enorm veel kansloze schoten en voorzetten vanaf rechts gegeven zondag

31-10-2018 14:36

Adios +0

als je goed kijkt was het de wreef, hij scoorde inderdaad vanaf rechts, maar hij heeft ook enorm veel kansloze schoten en voorzetten vanaf rechts gegeven zondag

31-10-2018 14:36

Adios +0

als je goed kijkt was het de wreef, hij scoorde inderdaad vanaf rechts, maar hij heeft ook enorm veel kansloze schoten en voorzetten vanaf rechts gegeven zondag

31-10-2018 14:36

Adios +0

als je goed kijkt was het de wreef, hij scoorde inderdaad vanaf rechts, maar hij heeft ook enorm veel kansloze schoten en voorzetten vanaf rechts gegeven zondag

31-10-2018 14:36

Adios +0

als je goed kijkt was het de wreef, hij scoorde inderdaad vanaf rechts, maar hij heeft ook enorm veel kansloze schoten en voorzetten vanaf rechts gegeven zondag

31-10-2018 14:36

Ozymandias +159568

Ik zou het persoonlijk onverstandig vinden om Ziyech weer op het middenveld te zetten. Hij lijdt als middenvelder te vaak op gevaarlijke plaatsen of momenten balverlies. Dat was onder Bosz al zo en dat is hij onder Keizer en Ten Hag niet verleerd. Onder Bosz maakte het minder uit doordat Sánchez met zijn snelheid en felheid ervoor zorgde dat de ruimte achter het middenveld goed werd gedekt. Onder Bosz en Ten Hag (vorig seizoen) werd duidelijk dat zonder zo'n speler het balverlies van Ziyech als middenvelder te veel tegenkansen oplevert. Ajax een type Sánchez als centrale verdediger of een type Anita als '6' nodig om het balverlies van Ziyech als middenvelder goed te maken. Momenteel heeft Ten Hag niet de beschikking over zo'n speler en zou ik Ziyech dus op rechtsbuiten laten staan.

Het probleem is dat Tadic, Ziyech en Neres allen niet echt geschikt zijn voor een positie op het middenveld (al vind ik alle drie wel een betere optie als '10' dan Vd Beek). Misschien moet Ten Hag deze drie spelers meer laten rouleren zodat ze allen twee van elke drie wedstrijden (op de vleugel) in de basis staan.

31-10-2018 09:04

ziz0u. +43

bij dit soort statistieken ben je ook afhankelijk of je assists afgemaakt worden, want ik heb hem vanaf links huntelaar ene paar x vrij voor de keeper zien zetten die em vervolgens miste..

31-10-2018 08:48

Ozymandias +159568

Inderdaad, daarom is het aantal kansen wat een speler creëerd een betere statistiek om naar te kijken. Een speler kan tien kansen in een wedstrijd creëeren maar als zijn ploeggenoten die kansen er niet inschieten zal hij op nul assists blijven staan terwijl hij wel een geweldige wedstrijd speelt.

31-10-2018 09:09

DavidFerr +3

Dat klopt. Alleen wordt er daarom ook naar het aantal keypasses gekeken en daarbij presteren Tadic en Ziyech een stuk beter dan Neres.

Aantal kepasses
Ziyech 3,3 per wedstrijd
Tadic 3,1 per wedstrijd
Neres 0,7 per wedstrijd

31-10-2018 10:22

Pas +1621

Zoals de statistieken laten zien: Ziyech heeft het beste rendement op 10 en Neres op rechtsbuiten. "Probleem" opgelost toch. Helaas dan voor Donny.

31-10-2018 08:41

Tscheu +47

Ik denk dat als je Neres in de goal zet zijn rendement nog lager is. Neres naar rechtsbuiten, Zyjech naar middenveld. Klaar.

31-10-2018 08:36

NoPants +7506

Donnie er dus uit?

31-10-2018 08:40

Jornnn +5

Laat Donny er maar eens voor zorgen dat hij beter is dan Schone. Op 10 is Ziyech namelijk beter.

31-10-2018 10:44

Jarl1989 +4396

Prima. Voegt niks extra’s toe. Een mindere Klaassen 2.0. Aardig joch en scoort af en toe maar voegt in mijn ogen niks bijzonders toe. Hoe vaak hij de bal van z’n voet laat afspringen of buitenspel staat..

31-10-2018 12:57

Kuningast +5079

Bedankt Erik..

31-10-2018 08:06

RuffRhythim +24837

Ja want wat gaat het toch slecht....

31-10-2018 14:27

Bocarra +14

Zoals ik al eerder stelde. Het rendement van van de Beek is erg laag op de 10 positie. Maar van de Beek is Nederlander en om die reden moet hij volgens de media opgesteld worden. Ziyech op 10 kan ook maar ook maar hoe je het draait op keert. Verdedigend en aanvallend mist van de Beek dreiging en verdedigende kwaliteiten. Hij heeft op dit moment niet onvoldoende inhoud.

31-10-2018 08:03

RobbieWielaert +0

AS kennende staat Neres vanavond links en prikt er 4.

31-10-2018 07:36

Ajacied33 +36805

Afhankelijk van de tegenstander gewoon Ziyech op 10 en Neres rechts. Halen beide spelers hun beste rendement en kwaliteit gaat omhoog

31-10-2018 07:13

3*stars*3 +23516

Precies.
Gelukkig maakte Neres het verschil tegen Benfica en ook bij die 3-0 van zondag, zag he pure klasse.
Maar wat Erik Tegen Benfica deed, was eigenlijk schandalig.
88e min ff Neres erin brengen....

Gelukkig pakte het goed uit maar Neres is gewoon een klasbak en moet je op zijn beste positie gebruiken.
Geen fan van Neres vanaf links maar tegen Bayern speelde hij zijn beste pot vanaf links.
Week later zat hij bank...

31-10-2018 08:20

bremovic +2212

ziyech moet gewoon op 10 en neres op rechts

31-10-2018 07:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.