Media: 'Geen uitgaande spelers meer'

door Bart Veenstra 37

Media: 'Geen uitgaande spelers meer'

door Bart Veenstra 37

Laatst geüpdatet

Nederlandse media waaronder De Telegraaf en Voetbal International geven aan dat er niets meer gaat gebeuren rondom Ajax op de transfermarkt. Dit houdt in dat spelers als Lasse Schöne en Thulani Serero in Amsterdam zullen blijven.

Mike Verweij, journalist van De Telegraaf, geeft aan dat Schöne en Serero een dermate hoog salaris krijgen bij Ajax dat zij zelfs liever als reserve blijven dan een transfer maken. Verder geeft de verslaggever aan dat het mogelijk is dat Ajax zich later alsnog gaat versterken met Urby Emanuelson. Dit vanwege het feit dat de multifunctionele speler clubloos is en alleen een jaarsalaris kost.

Lees meer over:
Plaats reactie

pablofranka +0

Urby op de 6 positie dan? Vond hem als linksback echt heel matig maar als middenvelder heb ik echt van hem genoten.

01-09-2016 20:59

ajaxinho +13

Hij was lekker multifunctioneel.
Nu niet meer, denk ik.

Gezien zijn fitheid, kan hij zich beter richten op de linksback positie.
Onze selectie straalt zo weinig rust uit, o.a. Dijks.

Misschien kan Urby dat overbrengen.
Krul sowieso wel.

02-09-2016 16:12

Daantje Makkes +1

Toch goed nieuws... En Urby erbij? Ik zeg ja

01-09-2016 18:20

ajaxinho +13

Is Cabral niet een (goedkope) optie?
Een andere type dan Younes en heeft een klik met Ziyech.

Ik zie hem wel graag de kans krijgen bij een topclub.
En ik denk niet dat hij het erg gaat vinden om op de bank plaats te nemen achter Younes.

01-09-2016 17:33

ajaxinho +13

De basisspelers van vorig seizoen moeten weer knokken!

Het zou mooi zijn als Schone ons ook dit jaar kan verrassen...

01-09-2016 17:01

glob +230

Zo, dan kunnen we nu weer gaan voetballen. ons team is veel beter geworden dan vorig seizoen.

01-09-2016 09:48

OssAjax +34

Kieran Richardson volgens mij ook nog transfervrij. Lijkt me een goede voetballende linksback.

01-09-2016 08:05

Ferd +38681

Serero dan ook gewoon weer bij de selectie als Back-up voor de 6!

01-09-2016 06:49

4-3-3 +3515

Ben benieuwd naar de beoogde basis van Bosz. Ik verwacht uiteindelijk met de punt naar achter: Krul; Veltman, Sanchez, Riedewald, Dijks; Gudelj, Klaassen, Ziyech; Traoré, Dolberg, Younes. Maar hoop zelf dat Riedewald op het middenveld blijft spelen en dat El Ghazi zijn voorzetten weer mag gaan geven.

01-09-2016 02:50

Ajax412 +1327

Dolberg maakt een stabiele indruk op mij, Traore komt meer aan de bal op de vleugel en Ziyech heeft meer mogelijkheden om te steken. De beste 6 is Riedewald gebleken, dus daar is alles wel duidelijk wat mij betreft. De verdediging blijft een gokje, ik zou zeggen: Tete, Veltman, Sanchez, Dijks/Viergever, net of je wilt verdedigen of wilt aanvallen met je linksback.

01-09-2016 03:58

Fredschuit1 +1538

Al met al is deze transferperiode een vrij aparte en hectische geweest. Als je kijkt naar wat er weg is gegaan en wat er bij is gekomen ga je er t.o.v. verleden jaar erop vooruit. Buiten dat hou je als je alles optelt en aftrekt een slordige 30 miljoen positief over wat het mislopen van de CL enigzins opvangt, buiten het sportieve om. Dit heeft Marc dus goed gedaan. Enigste wat bij mij een beetje blijft hangen is: waarom haal je Ziyech niet 3 maanden eerder. Zeker als je naar de voorronde CL kijkt. Wordt hoogstwaarschijnlijk onze beste paniek aankoop ooit.

01-09-2016 01:59

Antje +0

JA dit seizoen erg sterk

01-09-2016 01:07

TikkieTerugJaap +2

@vincentvdwijk : @Ryanbabel kan je niet samen met @Urby28 naar ajax komen?

@Ryanbabel : Alles kan op dit punt

01-09-2016 00:59

Ajaxfan16 +27557

Volgens Verweij, is Urby sws na de deadline nog steeds op te halen, alleen salaris betalen. Ik denk dat hetzelfde geld voor Babel, weetje beetje ervaring kan geen kwaad. We hebben geld zat en Urby is gewoon nog een goede backup

01-09-2016 10:53

TikkieTerugJaap +2

Babel is flink bezig. Sinds 12 uur aan het tweeten over volgende stap en retweet van berichten dat ie naar Ajax moet komen. Die wil heel erg graag. Emanuelson nog niks van gelezen maar als die zn Twitter checkt heeft ie honderden mentions haha.

Kunnen misschien nog wel wat verwachten komende dagen, ook qua ontbinding contract(en).

01-09-2016 00:54

TikkieTerugJaap +2

AS, morgen aub ff een overzichtje van de landen waar de transfermarkt nog open is. En een lijstje van transfervrije spelers (waaronder dus bijvoorbeeld Babel, Emanuelson en Labyad). Alvast bedankt!

01-09-2016 00:29

mvdk +44596 moderator

Google.nl is je beste vriend.

01-09-2016 00:35

TikkieTerugJaap +2

^

En nu pitten.

01-09-2016 01:34

Ajax#1900 +1

Urby heeft de laatste jaren zelfs bij degradatieclubs niet veel gespeeld, dus daar zit ik niet op te wachten. Was bovendien nooit een echt belangrijke speler. Babel schat ik dan hoger in, maar of daar ruimte voor is vraag ik mij wel af. Vind het ook vreemd dat hij alweer weg mag uit de zandbak.

01-09-2016 00:28

Ndisdenaam +465

Sorry hoor, maar nog steeds is Urby beter dan Dijks.
Gewoon halen die gast, heeft snelheid, een schot en is verdedigend echt niet slechter dan dijks.

HALEN!

01-09-2016 01:31

Rsv +1

Urby als Back-up kan best

01-09-2016 00:25

Ajax#1900 +1

Als je een linksback haalt moet ie voor de basis zijn. Anders zou ik Dijks laten staan, die niet echt past maar wel een redelijk niveau heeft en nog wel beter zal worden.

01-09-2016 00:30

Fredschuit1 +1538

Waarom moet dat? Je hebt een brede selectie nodig in het seizoen. Concurrentie worden ze beter van en laat de beste maar staan. Dijks is de enige in de selectie zonder concurrent.

01-09-2016 00:38

Ajax#1900 +1

Ik vraag mij af of Urby nou een echte concurrent kan zijn van Dijks. Kan niet verdedigen en heeft amper gespeeld de afgelopen jaren. Het is geen toeval dat niemand hem wil hebben. Viergever is matig natuurlijk, maar denk oprecht dat hij niet minder is dan Urby. Kam wel redelijk verdedigen en werkt hard.

01-09-2016 00:43

Fredschuit1 +1538

Heeft de hele jeugd afdeling van Ajax doorlopen. Basisklant geworden in een vrij goede lichting bij Ajax. Jong Oranje en het 'grote' oranje gehaald. Bij AC Milan, Fullham, AS Roma, Atalanta en Hellas gespeeld. Urby heeft echt wel wat in zijn mars. Aanvallend als back heeft ie echt naar mijn mening meerwaarde. Heeft veel ervaring en kan op meerdere positie's uit de voeten. 1 jarig prestatie contract met een optie voor een 2de zou ik echt toe juichen. Viergever vind ik alles behalve een back. Aanvallend komt hij daar te kort voor en je ziet dat hij zich daar niet happy voelt. Prima back up voor de linker CV positie maar meer als dat ook niet.

01-09-2016 01:07

Minsc +1521

Zei men dit allemaal ook niet over Heitinga? Had ook al een paar jaar niet meer op niveau gespeeld maar zou het bij ons geweldig gaan doen (volgens velen). Nou, dat hebben we gezien.

01-09-2016 01:12

Fredschuit1 +1538

Ja. Het kan 2 kanten op. Je noemt nou een negatief voorbeeld maar je hebt ook positieve voorbeelden. Daarnaast is Urby 2 bijna 3 jaar jonger. Maar daarom doel ik ook op een prestatie contract. Speelt hij niet kost het je vrij weinig. Ik zou die gok wel wagen.

01-09-2016 01:23

Hillie99 +0

Heeft Heitinga een echte kans gehad dan???

01-09-2016 06:26

Ajax27 +19263

Een jaar lang iedere dag op de trainingen... als je dan verreweg de traagste bent en niet meer mee kunt qua verdedigen, dan heeft het een trainer geen enkele reden om je op te stellen. Heitinga is een echte Ajacied, heeft veel betekent en wordt hopelijk een goede trainer. Maar ik denk dat zowel hijzelf als Ajax hem hebben overschat.

01-09-2016 07:10

Ferd +38681

Bij Fulham, Roma, Atalanta en Verona heeft hij onder contract gestaan, dat is een levensgroot verschil met 'gespeeld' wat jij schrijft.

01-09-2016 07:05

Ferd +38681

Als back up van een luiaard in Artis misschien. Die gast stond nog vaker te slapen op het veld dan Van Rhijn.

01-09-2016 07:03

RDM89 +0

Het positieve is wel dat ie een betere trap heeft als Dijks!

01-09-2016 07:50

Leviathan +168

En laat dat het minst belangrijke zijn als verdediger

01-09-2016 08:00

Flerenc +1

In goed overleg met deskundige Winston Bogarde hebben Serrero en Schöne toch besloten bij Ajax te blijven.

01-09-2016 00:17

fc Barcelona_ke +19255

Transfermarkt opent in turkije rusland china nog wel open?

01-09-2016 00:10

Ndisdenaam +465

Maakt niet zoveel uit, kopen kan dan niet meer...

01-09-2016 01:32

mvdk +44596 moderator

Transfermarkt dicht. Lekker rustig!

01-09-2016 00:05

behangdelul +32939

Over geldhoeren gesproken, Nigel de Jong naar Galatasaray...dan ga je ook alleen maar om je zakken te vullen. Een voordeel, is voor 2 jaar, nu 32 dus 33ste transfervrij...nog jaartje Ajax tegen die tijd?

Ot: Willems ook bij PSV gebleven, speelt drama dus prima! Wel mooi dat die omhoog gevallen lamp zijn transfer niet krijgt

01-09-2016 00:00

mvdk +44596 moderator

Ik weet niet wat er nog van Nigel over is... Enkele jaren geleden was het wel een beest.

01-09-2016 00:05

BennJii020 +2

Heb nog ruzie met mn spaanse vrouw, als ik t over de Jong heb :')

01-09-2016 00:17

Fredschuit1 +1538

Had Xabi maar niet in de weg moeten staan;)

01-09-2016 00:19

Fredschuit1 +1538

La Galaxy doe je ook niet voor het sportieve. We hadden m na Milan moeten halen. Precies hetgene wat we nog missen. 33 jaar hoeft voor mij al niet meer. Dijks kan nog wat leren van zijn voorzetten. Verdedigend is Dijks wel veel beter.

01-09-2016 00:06

Ferd +38681

Maar ook niet voor de poen met de salaris cap die ze daar hebben. LA Galaxy doe je voor de kick, de ervaring om een jaar in het sportgekke te gave Amerika te mogen sporten.

01-09-2016 07:00

3*stars*3 +23698

Zegt genoeg over selectie van hun, dat ze alleen Bruma konden verkopen.
Als team is PSV goed maar individueel gewoon veel overschatte spelers.
Pröpper vind ik wel een geweldenaar.

01-09-2016 00:06

behangdelul +32939

Moet zeggen dat ik guardado, hoewel uit vorm momenteel, en Luuk de Jong prima bij Ajax had gezien, de rest inderdaad echt helemaal ruk is. Incl die omhoog geprezen keeper Zoet die een goede wedstrijd speelde waarin ie werkelijk alles recht op zich af kreeg...Moreno is leuk maar te degelijk, en Propper is idd een beest. Voor de rest maken ze alles en iedereen kapot. Je zal maar locadia zijn...

01-09-2016 00:11

3*stars*3 +23698

Guardado en Moreno zouden voor Ajax ook een versterking zijn maar puur kijkend naar kapitaal op het veld van PSV...

Guardado is 29, Moreno is bijna 29 en gaan PSV imo geen dikke bedrag meer opleveren.
Luuk is overal mislukt en Willems word zwaar overschat.

Pereiro vind ik technisch een geweldenaar maar is niet voor niets een wisselspeler en Narsingh krijgt zelfs voorkeur.

Op AS vinden een hoop mensen PSV geweldig en ja ze hebben een goede ploeg en zeker met hun tactiek maar individueel valt het mee en kapitaal wat die spelers vertegenwoordigen ook.

Met hun dure selectie werd het pas op slotdag beslist, terwijl Ajax het deed met een jonge ploeg wat redelijk ''goedkoop'' was.

De laatste weken merkte ik al op facebook en sites als vi, hoe jaloers fans van PSV kijken naar Ajax omdat buitenlandse clubs wel kwamen aankloppen voor spelers van Ajax maar behalve Bruma, was het daar erg stil en dat zegt wel wat...

Maar aan alles komt een eind en ook aan dat ophemelen van die Brands en PSV.

01-09-2016 00:44

TheRiviera +5510

Ik lees net dat Labyad ook transfervrij is. Misschien wat voor Ajax als extra optie voor de flanken? Traore is toch voor de spits gehaald Cassiera ook en Sinkgraven is meer een middenvelder. Dan hou je met Cerny,Younes en El Ghazi weinig opties over.

31-08-2016 23:55

EVH +8

Mensen die Babel en Emanuelson terug willen zijn niet goed bij hun paasei.

31-08-2016 23:52

Ajaxamersfoort +138

amen. ik heb ook het idee dat dat 1 iemand is met 3 acounts die dat wilt. je spoort echt niet als je die 2 binnen haalt en leg dat maar eens uit aan de jonge garde

31-08-2016 23:58

TheRiviera +5510

Als back up zouden Babel en Urby niet erg zijn voor een jaartje. De jonge garde doet er op dit moment niet toe want kijken naar de jonge garde is ook de reden waarom Ziyech in eerste instantie geen optie was. Ik heb alle respect voor de talenten die Ajax heeft rondlopen maar pas waneer jeugdspelers op het hoogste niveau kunnen aantonen dat ze meer zouden brengen dan bijvoorbeeld spelers als Younes,El Ghazi of zelfs Babe op de flanken dan zouden ze er nu al staan.

Winnen is simpelweg de prioriteit die Ajax zichzelf moet stellen en zolang het teveel kijkt naar de jeugd zal deze doelstelling niet haalbaar zijn. De club moet doen wat het beste is voor het eerste elftal niet wat het beste is voor de jeugd.

01-09-2016 00:04

Ndisdenaam +465

De jonge garde heeft niets te willen, die moeten verdomme eens keihard gaan werken.
Zelfs die broekies verdienen 3,5 ton bruto.
Het moet ook een eer zijn om voor Ajax te mogen spelen, ja ook vandaag de dag nog.
Bij veel gasten ontbreekt dat op een of andere manier....

Personen met zo'n rugzak zijn gewoon prima spelers, daar kunnen de jonkies flink wat van leren!

01-09-2016 01:35

Fredschuit1 +1538

Omdat? Babel hoeft voor mij ook niet. Maar ik zie in Urby een prima back up voor Dijks. Technische speler met ervaring. Vind ik aanvallend beter als Dijks. Is ook multifunctioneel. Kan naast de 5 ook op de 8, 10 en 11 positie spelen.

31-08-2016 23:59

Zlatan1900 +2

Spelers die op 5,8,10 én 11 kunnen spelen, zijn niet transfervrij.

01-09-2016 00:46

Pettersson1963 +0

Klopt. Babel gebruikte Ajax om zijn carrière nieuw leven in te blazen en vertrok bij Ajax omdat hij de jeugd, zogenaamd, niet in de weg wilde staan.

01-09-2016 00:00

Piejotter +9

Paas eieren hebben we dit jaar al gehad.

01-09-2016 00:01

behangdelul +32939

Dacht niet dat ik het nog zou zeggen maar ik hoop dat Marc lekker is gaan slapen om 22.00 en zijn telefoon uit had gezet

31-08-2016 23:52

AjaxIsBeast +5975

goede transfervrije spelers (zo nodig)
- Linksback: urby emmanuelson, charlie mulgrew, kevin constant, jose enrique

-Buitenspeler: junior hoilett, stephane sessegnon, marouane chamakh

31-08-2016 23:48

EVH +8

Niet nodig.

Althans, niet deze middelmatige spelers.

31-08-2016 23:54

Ndisdenaam +465

Hoilett? die Canadees?

01-09-2016 01:36

ajax4ever01 +13

Marc Overmars heeft ook twitter zo te zien.. haha

31-08-2016 23:45

WyZynDeBeste +2

Zeer matig dat we met name Serero niet hebben kunnen slijten. Dik twee maanden te tijd voor gehad.

Schöne en Sinkgraven is ook einde verhaal.

31-08-2016 23:43

@Maar7en +1590

Ben benieuwd Urby was prima toen hij vertrok. Mooie goal tegen PSV :-P Kan op de gehele linkerflank spelen. Weet alleen niet hoe hij ervoor staat, vorig jaar was ie niet goed genoeg toen hij meetrainde blijkbaar... nu wel? Hopelijk ziet Marc Labyad niet als een buitenkansje, dan liever Urby.

31-08-2016 23:39

Jornnn +5

Ik denk dat Urby pas komt zodra Serrero is ontbonden. Jammeraar zeSchone niet gewoon 2 jaar verhuren. Scheelt je weer salaris kosten.

31-08-2016 23:35

FlyingDutchMan +17318

Urby kom terug!!!

31-08-2016 23:32

MNJ7 +8731

Haal Urby ! Misschien bloeit hij hier weer op en we hebben zowiezo niks als Back-up voor Dijks

31-08-2016 23:25

Cruijffiaan +0

Onze Italiaanse hoop, Mauro savastano.
Zonder al die blessures had hij nu al in Ajax 1 gestaan, voetballend zoveel beter dan Dijks.

31-08-2016 23:27

MNJ7 +8731

Dat klopt maar die moet dit seizoen gewoon weer in ritme komen en zoveel mogelijk minuten maken in Jong

31-08-2016 23:37

ajax4ever01 +13

Idd en dan zien we af en toe weer van die prachtige goals in de kruising! :)

31-08-2016 23:29

jollie18 +9976

Die tegen PSV was super mooi

31-08-2016 23:30

Ferd +38681

En als je Urby haalt heb je dat nog steeds niet. Slechter dan Boilessen uit vorm die Urby.

01-09-2016 06:54

Jasper Keuper +0

Ze moesten Haps halen.

01-09-2016 07:30

Jornnn +5

Dat is gelul. Heeft echt super goede CL wedstrijden gespeeld en wordt afgebrand op enkele cruciale fouten. De spelers hebben nu het niveau niet eens om die fouten op het hoogste niveau te kunnen maken.

01-09-2016 10:37

Ron403 +6505

En vergeet de geniale goals tegen AZ, Feyenoord en PSV niet..

01-09-2016 11:50

W Z A W Z D B +0

@BKY, krijg jou nooit eens pijnen fikken van al dat ge-typ?
Ik zie jou ALTIJD in de reacties staan, AL-TIJD. Gelukkig heb ik er een beetje dezelfde kijk op als jou, want ik ben het wel vaak met je eens! :)

31-08-2016 23:22

Cruijffiaan +0

We kunnen inmidddels een elftal vol middenvelder opstellen..

Sinkgraven Klaassen Ziyech
Nouri De jong Schone vd beek
Riedewald Bazoer Serero
Gudelj

Medelijden met Appie en Frenkie.

31-08-2016 23:11

jollie18 +9976

Die komen in de beker misschien wel bij get eerste nu nog te slecht voor het eerste. Volgend jaar moeten ze ervij komen maar dat hebben ze zelf in de hand.

31-08-2016 23:14

Ricoo +1

haha like

31-08-2016 23:20

EVH +8

Binnen nu en 1 jaar vertrekken Schone, Serero en Klaassen op zeker. En wellicht Bazoer ook nog.
Dan komen er plaatsen vrij voor Nouri en De Jong.

31-08-2016 23:50

JesseTerHaar +19 admin

Waarom haalt Ajax Babel niet? Ik vond het al vreemd dat hij na zijn ene teruggekeerde jaar weg moest en nu zou hij zowel backup als basisspeler kunnen zijn voor de gehele voorhoede. Zelf wilt Babel dolgraag.

31-08-2016 23:10

korem +878

Als je een westerman haalt en voorheen een zimling en heitinga. Waarom niet multi functioneel en toch flink wat ervaring. Ik denk ook wel goed genoeg zeker als back up

31-08-2016 23:10

jollie18 +9976

van mij mag Urby wel terug komen. hij is misschien niet meer zo goed maar kan bij ons weer in vorm komen.

31-08-2016 23:10

Milan95 +3600

Biedt Serero gewoon 1 jaar extra aan en haal hem terug bij de selectie.

31-08-2016 23:08

JesseTerHaar +19 admin

Na Riedewald.

31-08-2016 23:11

Reckless +0

30+/- miljoen houden we over, maar dit bedrag zullen we terug gaan zien in een toekomstige aankoop neem ik aan? Tenminste als de aasgieren in het bestuur zich zelf niet belonen met bonussen heet dat.

31-08-2016 23:08

Sjaakvaak +26608

Nee, wordt ook geld opzij gezet voor het opkopen van de Arena en uitkopen van de andere aandeelhouders.

31-08-2016 23:12

Ismael Urzaiz +2170

Natuurlijk moet je Urby halen.

31-08-2016 23:06

D4nny +111

Want die heeft de laatste tijd zo goed gespeeld?

31-08-2016 23:07

D4nny +111

We zijn geen opvanghuis voor uitgerangeerde voetballers. Iemand anders zei het vattend. Als je een bankzitter van Verona ophaalt met dezelfde stats als Urby maar laat het Ajax gedeelte weg, dan gaat iedereen hier over de zeik. Alleen omdat het een Ajacied is, is niet voldoende (voor mij althans)

31-08-2016 23:10

4-3-3 +3515

Viergever is tenminste een redelijk goede verdediger, dat kan je, zelfs met allerbeste wil van de wereld, niet zeggen van Emanuelson. Dat lijkt me wel belangrijk als linksback. Zeker zolang Ajax het defensief niet op orde heeft.

01-09-2016 03:26

4-3-3 +3515

Als linksbuiten dan, neem ik aan. Verdedigend is hij echt bijzonder zwak. Hij was zo traag als dikke stront, bijna altijd uit positie, stond met grote regelmaat aan de verkeerde kant te dekken en hij liet elke wedstrijd wel een paar keer z'n man uit z'n rug lopen. En dat was in zijn goede jaren. Emanuelson binnenhalen als linksback, staat voor mij gelijk aan het binnenhalen van tegendoelpunten. Dat moet je niet willen, lijkt me.

01-09-2016 02:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.