Wisselvallig Ajax gelijk tegen Marseille

door Floris 504

Wisselvallig Ajax gelijk tegen Marseille

door Floris 504

Laatst geüpdatet

Ajax heeft woensdagavond het laatste oefenduel in Frankrijk afgesloten met een gelijkspel. Waar eerder op de dag AS Béziers met 0-2 werd verslagen, lukte het de ploeg van Peter Bosz ditmaal niet om te winnen van Olympique Marseille. De eindstand werd in de slotfase door Kasper Dolberg bepaald op 2-2.

De eerste helft begon sterk voor Ajax. De Amsterdammers zetten goed druk en oogden positief fel. Dit resulteerde dan ook al in een vroege treffer. Anwar El Ghazi brak door over de rechtervleugel en gaf Mateo Cassierra een niet te missen kans: 0-1. El Ghazi bleef persoonlijk erg dreigend, maar de vleugelaanvaller miste enkele grote mogelijkheden.

Het veldspel van Ajax was in de eerste helft prima. Er werden nog enkele aardige mogelijkheden gecreëerd en Marseille was enigszins lucky dat het in de rust slechts 0-1 stond. Het verschil tussen de eerste helft van Ajax en de tweede helft was echter als dag en nacht.

Na een kwartiertje spelen kreeg Marseille een strafschop na een vermeende overtreding van Nick Viergever. Bouna Sarr schoot feilloos raak vanaf elk meter. Ajax was nog niet van de schrik bekomen of Romain Alessandrini, de aanvoerder van de Fransen, schoot vanaf een flinke afstand raak. Dat was opmerkelijk, gezien het grote aantal Ajacieden om hem heen.

Vervolgens scheelde het niet veel of de marge werd twee. Cillesen bleef enkele keren echter goed bij de les. Uiteindelijk werd het toch nog 2-2. Cassierra kopte op de lat en de jonge Deen Dolberg was er als de kippen bij om de bal tegen de touwen te werken.

Opstelling Olympique Marseille: Pelé (Samba 46'); Sakai (Aloé 46'), Rolando, Rekik, Bedimo (Sané 80'); Zambo, Tuiloma; Alessandrini, Cabella (Lopez 70'), Sarr; Rabillard (Khaoui 46')

Opstelling Ajax: Cillessen; Tete, Veltman, Viergever, Dijks; Klaassen, Riedewald, Van de Beek; El Ghazi, Dolberg, Cassierra

Doelpunten:
0-1 Mateo Cassierra (07')
1-1 Bouna Sarr (60', strafschop)
2-1 Roman Alessandrini (63')
2-2 Kasper Dolberg (86')

Bijzonderheden:
- Bazoer speelde niet vanwege een lichte klachten aan zijn bovenbeen

 

De 0-1 van @cassierrajr ? (via @ajaxdailydotcom )

Een video die is geplaatst door Ajax Showtime (@ajaxshowtimecom) op

 

En de 2-2 van Kasper Dolberg ?? #maraja

Een video die is geplaatst door Ajax Showtime (@ajaxshowtimecom) op

Heb je de nieuwe items in onze webshop al gezien? Neem een kijkje en ga fris het nieuwe seizoen in!

Lees meer over:
Plaats reactie

Starring +4706

Iemand die weet waar ik de volledige wedstrijd kan terug zien?

21-07-2016 22:25

..::Rootje::.. +676 moderator

Je moet de TV-gids van Fox Sports in de gaten houden. Daarop herhalen ze het van tijd tot tijd. Anders kan je de wedstrijd helaas niet kijken.

22-07-2016 20:37

T to the M +0

Dit lijkt me de logische opstelling voor dinsdag.
Maar misschien verrast Bosz vriend en vijand nog.

Cillessen;
Tete, Veltman, Westermann, Dijks;

Riedewald;
Bazoer, Klaassen

El Ghazi, Cassierra, Younes

21-07-2016 09:11

Balgobind +1

Eindelijk iemand die m snapt.

Zo zou ik dus ook spelen

21-07-2016 09:58

Harrie Nak +4

Klaassen en Viergever banken!

21-07-2016 06:36

BRAMHOUTEN +3813

Klaassen mag er wat mijn betreft wel in blijven. Westerman voor viergever en younes voor dolberg. Laat bazoer er voorlopig maar uit. Die gast vertikt het om te werken.

21-07-2016 07:21

Ferd +38601

'Marche'? Marge!

21-07-2016 05:56

Johnvanessen +193

Sanchez speelt nu deel 1 van de finale cope libertadores! Weer basis :)

21-07-2016 03:00

sanchezsamuelso +0

ja, hij speelt redelijk goed maar soms erg nonchalant net zoals de halve finales en kwartfinale. Hij schoof net 2x de bal zomaar in de voeten van de tegenstander. Het veld is ook wel hobbelig dus dat werkt niet mee. Voor de rest prima, lijkt me toch een uitstekende aankoop net als Casierra.

21-07-2016 03:37

Aeter +6644

Valt allemaal nog weinig van te zeggen.

21-07-2016 03:38

sanchezsamuelso +0

klopt, daarom zeg ik ook 'lijkt me' een uitstekende aankoop. Het ziet er in ieder geval prima uit. Hoe het uiteindelijk uitpakt is pas na het seizoen te zeggen. Je moet spelers idd niet te snel ophemelen of afkraken maar geduld hebben en rustig analyseren.

21-07-2016 04:05

Aeter +6644

Valt allemaal nog weinig van te zeggen.

21-07-2016 03:38

3*stars*3 +23563

Heb 2e helft ingeschakeld en commentator zegt net dat Nacional doelman niet is getest en wat denk je? 1-1.
Sanchez en zijn keep hadden net wel een miscommunicatie, waardoor de Mena zo kon koppen.

Maarja hij is jong en leert alleen van maar we hebben iig een powerhouse binnen en qua snelheid zit het ook goed.

21-07-2016 04:40

Amsterdamsetrots +4545

Goed dat Bosz Riedewald op 6 wilde proberen, ook als Bazoer wel had kunnen spelen. Maar wat ik niet snap is dat het middenveld ,als Bazoer had kunnen spelen; Klaassen, Riedewald, Bazoer was geweest. Op basis waarvan verdient Bazoer een basisplek tegen PAOK? Ja, hij zal vast een talent zijn en heeft ook aardige wedstrijdjes gespeeld, maar zit nu in een enorme vormdip en moet eerst eens iets in z'n koppie gaan veranderen. Al die lovende woorden na die paar goede wedstrijden hebben hem geen goed gedaan.
Ik hoop op een middenveld met Klaassen, Riedewald en vd Beek volgende week.

21-07-2016 02:51

Rommy +0

Davy Klaassen, geweldige aanvoerder, goeie gozer helaas met de techniek van een lantaarnpaal !

21-07-2016 02:21

SiemDeStinkjong +640

Hoe speelden we nou eigenlijk? Kon vanavond niet kijken wegens vriendinverplichtingen

21-07-2016 01:47

Leo252 +1

Wat is er belangrijker ????

21-07-2016 09:02

Lijpe +0

Petterson1963
Ja Cruijff wilde dat Klaassen behandeld werd in Barcelona. Is daar iets mis mee?
Dankzij het falen van Don de Winter( Ajax arts) was Klaassen helemaal niet fit en moest Sinkgraven plotsklap gehaald worden.

21-07-2016 01:15

Van413 +0

Is die gek nu alweer bezig over Cruijff?

21-07-2016 01:23

Lijpe +0

Hoezo alweer? Haha

21-07-2016 01:26

NouriVandeBeek +7

Bosz was al van plan om Riedewald vandaag op 6 te zetten. Dat had niks te maken met het wegvallen van Bazoer.

21-07-2016 00:50

Labanda +1

Nice, hoe weet je dat?

21-07-2016 01:02

NouriVandeBeek +7

Interview op de Ajax site met Bosz

21-07-2016 01:07

Labanda +1

Oke thanks

21-07-2016 01:10

Labanda +1

Riedewald lijkt dus de ideale 6 te zijn.
Alleen wie moet er lcv komen te staan dan?
Sanchez zien we voorlopig nog niet en Viergever begint genant te worden.
Westermann maakte op mij een goede indruk, rust aan de bal, tweebenig. Alleen kan hij spelen met ruimte in de rug die gaat ontstaan in de speelwijze van Bosz?

20-07-2016 23:51

AjaxCitizen +2166

Vond Westermann anders nog fraai snel ogen gister. Uiteraard was het maar tegen een Franse ploeg uit de 3de divisie, maar toch. Ook heb je met Veltman, Tete, Dijks en Riedewald op 6 wat snelheid in verdedigend opzicht.

Met Riedewald op 6 heb je denk ik verder iemand die positioneel erg goed weet te staan om de angel uit de tegenaanval van de tegenstander te halen. Had liefst een ervaren man op 6, maar Riedewald speelde erg sterk. Denk dat hij erg gaat groeien op die positie, als er niemand bij komt en hij daar blijft spelen.

21-07-2016 00:56

Suarez16_ +9356

Ik hoop dat Riedewald nu defenitief onze "6" wordt. Zit er altijd perfect tussen en lijdt weinig balverlies. Daarvoor mogen Klaassen, Bazoer (blijft ons grootste talent), Donny, Appie en Frenkie het uitvechten. In de verdediging mag Westermann het stokje van Jairo overnemen. Wat ik zag bij hem was een ervaren CV, niet sloom (zoals sommige beweerde) met een prima overzicht die goed in positie staat en rust aan de bal heeft. In principe hebben we nog 1 linksback nodig want Dijks en Viergever is pure armoede. Ik zou voor haps, butner of de stoute schoenen aantrekken en Bernat van Bayern aantrekken/huren. Het middenveld met Riedewald is prima bezet. Als Peter van plan is om Jairo als CV te gebruiken dan zie ik er nog graag 1 goede middenvelder bij komen, want Gudelj heeft de handelingssnelheid van mark van der maarel. Aanvallend hebben we nog 1 linksbuiten nodig want bij een blessure van Younes is het natuurlijk pure armoede om daar een spits neer te zetten. Ook al heeft Cassierra mij verrast. Al met al positief verrast vandaag. Als El Ghazi en Cassierra iets scherper waren had je hier met 3/4-0 gewonnen tegen een team dat makkelijk top 3 in onze competitie speelt.

20-07-2016 23:48

Pettersson1963 +0

Grappig, Gudelj was de beste middenvelder van vorig seizoen. Geloof mij maar, Gudelj krijgt een vaste plek in de basis.

20-07-2016 23:53

rastamario +65

Top 3? Ik denk dat deze ploeg makkelijk 7/10 keer kampioen is in Nederland. En ook in België zijn ze helaas tegenwoordig minimaal verder of even ver als in Nederland. Een Beneliga zou niet alleen voetbaltechnisch een voordeel opleveren maar ook financieel. IK ZEG DOEN. Of tenminste gewoon een afgeslankte competitie met behoud van Europese tickets en dan een soort Beneliga playoff voor de beste uit Nederland en België als een soort beker.

21-07-2016 01:29

3sterren +20205

Ik zie dat de meningen verdeeld zijn over wie waar moet staan en waarom.
Iedereen heeft wel een beetje gelijk, maar toch ben ik positief gestemd voor de komende thuiswedstrijd tegen PAOK.

Wel zou ik graag Westermann eens willen zien spelen als het om het ’echte’ gaat. Zijn rust en kalmte is een verademing. Sterk in de lucht en niet makkelijk opzij te zetten. Duitse onverzettelijkheid, waar ze zo om bekend staan. Zeker als je hem vergelijkt met Viergever, die worstelt zowel met, als zonder de bal.

Westerman heeft iets weg van ’Blankenburg’.
Wie kent hem nog? Good old Horst...

20-07-2016 23:33

Suarez16_ +9356

Wat heeft men tegen Davy?

20-07-2016 23:33

Bus18 +0

Heb niks tegen hem als persoon, is een goed ventje. Alleen wordt steeds duidelijker hoe beperkt hij is aan de bal. Het gaat alleen nog maar moeilijker voor hem worden naarmate de visie van Bosz wordt doorgezet.

20-07-2016 23:38

Barra +5529

Davy is een topgozer, maar speelt al tijden niet top. Is onze aanvoerder en gaat voorop in de strijd, maar tezamen met Gudelj en Bazoer komt het het voetbal niet ten goede. Dus moeten er keuzes gemaakt worden

20-07-2016 23:39

Alexander40 +6114

Mijn opstelling voor dit seizoen (4-2-3-1, Ajax moet met de moderne tijd mee)

Cillessen

Tete Veltman Sánchez Dijks

Riedewald Bazoer

El ghazi Klaassen Younes

Milik / Cassiera

20-07-2016 23:29

Barra +5529

Is het modern om net als de meeste teams te spelen? Ajax moet vooroplopen om zich te onderscheiden en draait met een cvm beduidend beter dan met een 10. Beste seizoen onder de Boer was ook met de punt naar achter met Anita

20-07-2016 23:35

Alexander40 +6114

Na-apen is zeker wel het beste als je het beste systeem na-aapt en Ajax heeft de spelers voor 4-2-3-1. Waarom een slechter systeem hanteren alleen maar om niet te kopiëren!?

21-07-2016 00:01

Alexander40 +6114

Dat is Pep niet met je eens maar jij zal het wel beter weten -).

21-07-2016 03:38

blava +2

Eindeliik iemand die het snapt. Ajax moet uit het keurslijf. Het is allemaal veel te statisch en het huidige concept biedt geen enkele verrassing.

21-07-2016 07:28

JesusZoonVanGod +5904

Het systeem is niet statisch, de spelers die op het middenveld staan zijn dat wel. Bazoer, Klaassen, Gudelj lopen te graag met de bal aan de voet i.p.v. één keer raken en een snelle 1-2 aan te gaan.

21-07-2016 09:11

Alexander40 +6114

Vooroplopen doe je niet met een volledig uitgekauwd systeem waarvan iedereen weet hoe je het moet bestrijden. Speel je 4-3-3 met de punt naar achter dan zet de tegenstander vol druk op de 6 en wordt je tegen een verder goed georganiseerd team overlopen. Buitenspelers hebben bovendien in een 4-3-3 tegen een goed georganiseerd team altijd dubbele dekking dus dat gaat ook echt niet werken.

20-07-2016 23:57

fanvooraltijd +6823

Wat zal Peter Bosz een spijt hebben dat hij bij Ajax heeft getekend !! Wat een stelletje talentloze prutsers. Die Veltman begint mij mateloos te irriteren met zijn balletjes breed. en langzaam ,vreselijk.
Maar de rest is ook niks,bang ,altijd terug .niemand die een keer open draait. nee liever weer terug of breed. 5 jaar na de revolutie zijn we verder weggezakt dan ooit .Onze leider werd genegeerd en is er niet meer. We zijn nu over gelaten aan onkundige ego's.

20-07-2016 23:20

Pettersson1963 +0

Kerel, stel je niet zo aan. Veltman was vorig seizoen één van de betere spelers. Bosz tekende een contract met zijn volle verstand en zei vorige week dat het niveau van de selectie erg hoog was. Dolberg vond ik verrassend goed voor zijn leeftijd en Cassierra liet zien dat hij aardig mee kan voetballen als spits.

20-07-2016 23:41

AsAjax +1

Tegen PAOK
Cillessen
Tete-Veltman-Westermann-Dijks
Bazoer-Riedewald-Klaassen
El Ghazi-Cassierra-Younes
Milik als wissel eventueel voor cassierra in de 60ste minuut ofzo

20-07-2016 23:19

ST +23090

Opstelling tegen de winterstop:

------------- Cillessen ------------
Tete - Westermann - Sánchez - Dijks
------------- Vd Beek ----------
---- Klaassen -------- Nouri ----
El Ghazi -- Milik/Cassiera -- Younes

4 sterke gasten achterin. Op elkaar ingespeelde middenvelders met alle drie eigen specifieke kwaliteiten en een voorhoede met scorend vermogen op elke positie.

Is dit middenveld nu zoveel minder dan met Bazoer, Gudelj en Sinkgraven? Ik denk het niet. Riedewald zie ik op de lange termijn geen middenvelder in. Daarnaast heb je met 4 pure verdedigers geen verdediger als CVM nodig (Riedewald).

20-07-2016 23:16

Barra +5529

Riedewald mag dan wel een verdediger zijn, maar hij zorgde vandaag juist bij balbezit voor snelheid door zijn goede inspeelpass, direct vooruit denken en het een keer raken. Daarnaast heeft hij een behoorlijk spelinzicht en zit verdedigend overal tussen. Ook houdt hij het simpel door niet eindeloos met de bal te lopen. Was vandaag de beste man aan Ajax kant en hoewel dit een oefenpotje betreft, moet je gezien zijn kwaliteiten dit echt in overweging nemen

20-07-2016 23:25

AsAjax +1

Riedewald is van nature nummer 6. Hij is onder FdB omgedraaid naar linksback en lcv

20-07-2016 23:27

trodat4030 +97174

Dat is gewoon gelogen of dikke onwetendheid, iig klopt en geen hol van je verhaal..

21-07-2016 06:10

flithje +0

Riedewald was wel ontzettend goed daar in mijn ogen.

21-07-2016 06:41

KingVince +116

Jij snapt het ST, denk niet dat het werkelijkheid wordt maar lijkt me fantastisch!

21-07-2016 01:02

dave41 +1

Eerlijk gezegd ik heb een deel van de 2e helft gezien.....ik werd hier niet vrolijk van.
Achterin traag, weer rondspelen, die viergever hoe kun je die houden.
Mark beloofde kanonnen maar ik heb ze niet gezoen, Westerman , Cassiera zijn geen kanonnen maar middelmatige spelers. Niet beter wat je hebt of weg is gegaan.
Ik zie ajax dinsdag niet doorkomen tegen PAOK....sorry maar ik denk dat we dit seizoen een 010 gevoel gaan krijgen !!!!

20-07-2016 23:02

suitie +74

Deel 2e helft gezien..kanonnen..010 gevoel. Pffff..

20-07-2016 23:16

A'dam Oud-West +0

Ik ben wel enthousiaster geworden over Kasper Dolberg. Heeft iets van een klassieke Ajax-aanvaller (niet 100% spits) qua stijl. Beschikt ook over aardig wat fysieke kracht, dus ik hoop dat Bosz het dit seizoen een paar keer met hem aandurft.

20-07-2016 22:57

jvs +0

Eerste helft was hij goed. Goed meevoetballend, kaatsend en gevaarlijk. In de tweede helft niet (op goal na) In ieder geval een stuk beter, dan wat hij vorig jaar heeft laten zien.

20-07-2016 23:12

TheTruth +0

------------------Cillessen---------------------
Tete - Veltman - Westermann - Dijks
-------------------Riedewald-------------------
-----Van de Beek ----------- Klaassen/Bazoer
El Ghazi/Cerny - Cassiera - Younes

20-07-2016 22:56

Kingoffdatoilet +17268

Ik zou zo spelen met El Ghazi tegen PAOK. Denk ook dat Peter dit elftal gaat opstellen.

20-07-2016 23:16

ST +23090

Tete - Veltman - Riedewald - Dijks
------ Van de Beek - Bazoer ------
------------- Klaassen -----------
El Ghazi -- Cassiera/Milik -- Younes

Of:

Tete - Veltman - Westermann - Dijks
------------- Riedewald ------------
----- Van de Beek -- Klaassen -----
El Ghazi --- Cassiera / Milik --- Younes

20-07-2016 22:43

TheTruth +0

Je 2e opstelling is perfect man.

20-07-2016 22:49

amberjari +0

Marche = Marge redactie.

Verder nog niet heel enthousiast maar al beter dan eerder. Wel lekker dat Riedewald het goed deed. De sleutel ligt op het middenveld en met gudelj-bazoer-klaassen komen we er niet.

20-07-2016 22:39

WyZynDeBeste +2

Donny beviel me trouwens erg. Net als Cassierra.

20-07-2016 22:37

DannTheDon020 +40

Onana
Tete - Veltman - Westermann - Riedewald
Klaassen
De Jong Gudelj

Cerny - Milik - Younes


Denk toch dat dit mijn ideale opstelling op het moment zou zijn

20-07-2016 22:36

J00DT0TMIJND00D +0

Ja aan Gudelj hebben we veel.

20-07-2016 22:37

020bornraised +1262

hoe was tweede helft?

20-07-2016 22:24

A'dam Oud-West +0

Ajax duidelijk wat vermoeider dan Marseille. Mede omdat zij wel spelers wisselden en Ajax voornamelijk met dezelfde 11 bleef staan. Goede test dus ook, maar het verschil zat 'm in de frisheid.

Ik zag in ieder geval veel goede dingen in het spel bij Ajax.

20-07-2016 22:37

Minsc +1520

Riedewald op 6 lijkt wel leuk maar je speelt dus met maar 2 middenvelders, logisch dat het dan niet loopt. Tot Sanchez er is Riedewald maar gewoon naast Veltman of Westermann en met 3 echte middenvelders gaan spelen, is m.i. beter.

20-07-2016 22:23

NouriVandeBeek +7

Verklaar je nader. Hoezo maar met 2 middenvelders? Riedewald liet vandaag juist zien wat je van een middenvelder wilt zien.

20-07-2016 22:31

Ajax_95 +87

In de eerste helft liep het juist wel en dat kwam mede door Riedewald, die goed speelde op 6 vond ik. Was vaak aanspeelbaar, hield het tempo hoog in balbezit en verdedigde naar voren bij balverlies. Daardoor kan je domineren. Dat het in de tweede helft veel minder loopt kwam vooral doordat spelers moe werden, de ruimtes op het middenveld werden veel te groot en dan lukt het niet meer om de druk erop te houden.
Ik denk dat Riedewald op 6 zeker een optie is als Bosz met de punt naar achter gaat spelen, maar dan wel met Westermann centraal achterin want Viergever is echt verschrikkelijk tot nu toe in de voorbereiding.

20-07-2016 22:32

Wimmel +1

Kom op nou, Riedewald draaide de eerste helft voortdurend open naar voren en zocht de voortzetting ipv de breedte. In de 2e helft viel het hele team terug omdat er niet meer gestoord werd als team omdat de vermoeidheid parten begon te spelen.

Jairo mag wat mij betreft de kans krijgen op 6. Als dan over een paar weken de wedstrijdfitheid er bij iedereen is, Milik terug en vooral ook Younes terug, dan zie ik het wel zitten.

Ben wel benieuwd of Bosz het aandurft om met Riedewald en Donny te blijven spelen en wie hij er dan als 3e man bij zal zetten.

20-07-2016 22:58

W Z A W Z D B +0

Dolberg. Lachen is gratis he?

20-07-2016 22:15

tcozzz +0

@truts. Gaat om het kortzichtige en makkelijk beïnvloedbare kijk van velen op het spel. Kijken niet verder dan de stand en zien het grote plaatje niet.

20-07-2016 22:14

Roovers419 +0

2 conclusies

viergever eruit
riedewald op die positie laten staan

20-07-2016 22:12

mrbig +0

exit Klaassen en Dijks. Kunnen het tempo van het beoogde spel niet aan en vertragen de rest.

20-07-2016 22:20

Eduard +3

Ik vond Cillessen niet zo best en zeker keepen. Dat vind ik al een tijdje of zie ik dat verkeert

20-07-2016 22:12

Bus18 +0

Na het wk is het niet veel meer.

20-07-2016 22:13

Eduard +3

Ja dat vind ik ook Niet best..........

20-07-2016 22:14

Tufono +4195

Helemaal mee eens, met zou kauwgompie in zijn mond en zeikt anderen af, maar kijkt niet naar zich zelf! Hij is slecht sinds eigelijk vorig jaar!

20-07-2016 22:31

amberjari +0

Schijnt dat Boer wel goed was vanmiddag ;)

20-07-2016 22:42

DannTheDon020 +40

Onana keepte nog beter

20-07-2016 22:44

NouriVandeBeek +7

Interessante oefenwedstrijd. 1e helft kon mij wel bekoren en de 2e helft was een stuk minder.

Cassierra viel mij niet tegen op de linksbuiten. Hij is gevaarlijk bij voorzetten en hield een aantal keer goed het overzicht. Bij Dolberg zie je ook wel de potentie maar het kwam er vanavond niet helemaal uit. Riedewald speelde een sterke wedstrijd. 2e helft minder dwingend, omdat de organisatie minder stond. Het was een verademing moet ik zeggen.

Voor PAOK.
Cillessen
Tete-Veltman-Viergever/Westermann-Dijks
Riedewald
Bazoer/VandeBeek-Klaassen
El Ghazi-Cassierra-Younes

20-07-2016 22:11

WyZynDeBeste +2

Eerste helft zag ik een goed Ajax.

20-07-2016 22:10

Yoyoyoyo +0

Leuke pot.
Verschrikkelijke azijn verslaggever weer.
Valt wel op dat zodra Ajax een versnelling hoger gaat/moet, er altijd dezelfde spelers meteen afhaken en balverlies leiden omdat ze het tempo niet aankunnen.
Hopen dat Bosz dit meteen opmerkt en zsm gaat doorselecteren.

20-07-2016 22:09

Erik8507 +0

OFF: Wie zien jullie graag als
Buitenspeler komen? Wat haal- en betaalbaar is en natuurlijk een directe versterking?

Mario gomez ook transfervrij :)

20-07-2016 22:06

Eduard +3

Is Pione Sisto echt niet haalbaar?

20-07-2016 22:07

Erik8507 +0

Ja dat snap ik.. Maar is het proberen waard?

20-07-2016 22:09

MS22 +0

Christian Atsu van Chelsea. Kent ome Peter ook. Heeft al redelijk wat ervaring.

20-07-2016 22:10

3*stars*3 +23563

Gomez was al een grootverdiener in Turkije en EK achter de kiezen waarin hij paar x scoorde.
Die zal waarschijnlijk wel naar PL gaan joh.

off-Wenger loopt te kloten met die Giroud maar denk dat Gomez een prima spits is voor Arsenal.

20-07-2016 22:16

KennyTeteTuTuTuTu +1

tegen paok: younes milik elghazi //// vdbeek riedewald klaassen //// dijks westermann veltman tete //// cillessen (cassierra wisselen voor younes in de 60e minuut)

20-07-2016 22:04

Bus18 +0

Klaassen is de zwakste man. Kan helemaal niet mee in het voetbal wat Bosz wilt.
Is een overschat waterdragertje die net als Gudelj totaal niet kan voetballen.

20-07-2016 22:06

KennyTeteTuTuTuTu +1

klopt dan maar bazoer of gewoon sinkie/dejong

20-07-2016 22:13

3*stars*3 +23563

Nadeel voor Bosz, is dat hij al niet zo populair is en dat hij de captain er niet zomaar naast kan zetten.
Maakt het alleen maar moeilijker voor hem maar Klaassen speelde vorig seizoen max 5/6 otjes echt goed, verder is het vooral hard werken maar weinig goed voetbal...

20-07-2016 22:20

DannTheDon020 +40

Misschien gek gezegd, maar is Klaassen niet wat voor de 6 positie? Met zijn onderscheppingen harde werken en zijn box to box mentaliteit vind ik hem wel echt een man voor de 6 positie.

20-07-2016 22:26

3*stars*3 +23563

Cruijff zag hem ook als ideale 6 en Frank probeerde het in 14/15 ook maar een seizoen later moest Gudelj komen voor die positie.

Klaassen zou het waarschijnlijk wel kunnen maar ik werd happy van Riedewald op 6.

20-07-2016 22:31

BRAMHOUTEN +3813

Riedewald op 6 was uitstekend maar wat mijn betreft mag hij ook als back staan ipv dijks

20-07-2016 22:32

BRAMHOUTEN +3813

Zo zag Johan het ook. Die heeft ook altijd gezegd dat klaassen een 6 is

20-07-2016 22:31

31xAjax +7973

Maar dat zag hij niet goed, dat heeft Klaassen ruimschoots bewezen toen hij op die positie speelde.....

20-07-2016 22:44

3*stars*3 +23563

2e helft waren onze boys op.
Ze hebben ook met krachten gesmeten en maar 1 wissel op de bank.

Wat ik in 1e helft zag was hoopgevend.
Tja over Viergever is veel gezegd en geschreven en zijn geluk is dat hij, na Jairo, de enige linksbenige CV is.
Liever met 2 rechtspoten in centrum ipv weer Viergever.

Qua kansen creëeren zit het ook wel goed, moet alleen veel scherper worden in afronding.

Milik komt terug, Sanchez' komt, Younes was geblesseerd en hopelijk krijgt Nouri een kans.
Kan alleen maar beter worden.

20-07-2016 22:03

Suarez16_ +9356

Westermann is ook linksbenig

20-07-2016 22:05

Eduard +3

Begreep niet dat Ajax zich zo onder druk liet zetten. Weet iemand waar dat door kwam...... Die jongens liepen er vrolijk doorheen in het begin van de tweede helft.

Denk niet dat Viergever het redt (Sanchez en Westermann verwacht ik meer van. Zou Riedewald niet zo maar opgeven op 6. Vind Dijks op t moment niet goed genoeg helaas Wellicht een aankoop op die positie. Wellicht ook nog een buitenspeler aantrekken.

Verder denk ik toch dat t moet kunnen met twee nieuwe aankopen erbij. Ik heb ook goed aanvallend spel gezien maar ik realizeer me dat t nog wel een klus wordt

20-07-2016 22:03

3*stars*3 +23563

2e helft waren onze boys op.
Ze hebben ook met krachten gesmeten en maar 1 wissel op de bank.

Wat ik in 1e helft zag was hoopgevend.
Tja over Viergever is veel gezegd en geschreven en zijn geluk is dat hij, na Jairo, de enige linksbenige CV is.
Liever met 2 rechtspoten in centrum ipv weer Viergever.

Qua kansen creëeren zit het ook wel goed, moet alleen veel scherper worden in afronding.

Milik komt terug, Sanchez' komt, Younes was geblesseerd en hopelijk krijgt Nouri een kans.
Kan alleen maar beter worden.

20-07-2016 22:02

finus +0

2-2 dat had niemand verwacht. Wel zeer pijnlijk om te constateren dat bij een kleine tempoversnelling of 1x raken, Ajax wordt weggespeeld.
Las een stukje dat Ajax een rechtsachter wilt halen!! Laat Ajax eerst maar een beginnen met een linksachter. Dijks wat doe je jezelf en ons aan. Dat dit in de Nederlandse competitie mag/kan is niet goed te praten, maar Europees heb je niks te zoeken. Trouwens dit is idemdito voor Viergever! Zou de beste man bijna vergeten!

20-07-2016 22:02

Sjaakvaak +26608

Draait AS op dezelfde servers als Pokemon GO? De site laadt heel traag en reacties geven werkt amper.

20-07-2016 22:02

Yoyoyoyo +0

Zou toch het verkeer op je netwerk eens checken, de bekabeling, je ISP abo, je wifi.
Hier laadt alles meteen.

20-07-2016 22:10

Ajaxido +0

Gelukkig is het een gelijkspel tegen het grote Marseille (grapje). Blij dat we straks tegen mindere ploegen mogen spelen in de competitie en vervolgens weer Europees voetbal mogen gaan spelen aankomend seizoen. Niet investeren betekent ook geen resultaat op het Europees niveau. En dat blijft zo jaar in en uit doorgaan!

20-07-2016 22:01

Sereropositivo +15

El Ghazi maakt vaak de verkeerde keuze. Gaat voor eigen succes als andere zeer vrij staan en legt af als hij zelf moet gaan. In de eerste helft zien we wat er gebeurd als hij wel de juiste beslissing maakt, zuivere assist en goal.. Hopen dat hij de efficiëntie hiervan in gaat zien

20-07-2016 22:01

afca4eva +5967

1e helft zeer zeker genoten. 2e helft zeer slordig.

Dijks, Klaassen en metname Viergever deden pijn aan de ogen.

20-07-2016 22:01

tcozzz +0

@truth. Nou dan ben jij de uitzondering jongen. Je begrijpt toch dat ik het overgrote deel bedoel en dat er altijd wel uitzonderingen tussen zitten. Dat mierenneuken van sommigen..

20-07-2016 21:59

NieckAFCA +0

Ondanks het gelijkspel is er (naar mijn mening)
wel degelijk sprake van potentie! Riedewald op 6 blijkt prima te werken! Alleen moet Viergever ff "pinchhitten" voor westermann

20-07-2016 21:59

AFCA. +3283

Oke de mensen die zeiken over het feit dat ze de 2e helft zo ver terugvallen snappen het niet.
De 1e helft was echt goed. Heel veel druk maar voren en eigenlijk continue aan het jagen. Ze hebben dit één helft vol kunnen houden. Dat is wat Bosz ook heeft aan gegeven het kost tijd om deze speelwijze onder de knie te krijgen. Op conditioneel vlak moeten er nog stappen worden gemaakt zodat ze het spel van de 1e helft gewoon 90 minuten vol kunnen houden. Maar nogmaals, dat kost gewoon tijd. En schiet El Ghazi in de 1e helft de 2 100% kansen er gewoon in sta je met 3-0 voor in de rust en heeft Marseille niks te zeggen.

20-07-2016 21:57

KRD89 +56

Jij hebt er verstand van!

20-07-2016 22:00

Frankeritus +0

juist, iemand die het begrijpt!

20-07-2016 22:02

Ajacied1978 +0

Mooi gesproken.

20-07-2016 22:02

Ajax_33 +0

Cassierra heeft erg goed gespeeld imo!
Goede techniek, kan de bal goed vasthouden, houdt het overzicht en kan goede passes geven, kan goed koppen, veel strijd en loopvermogen.

20-07-2016 21:55

Runnerlex +1754

westerman erin ..viergever eruit..

20-07-2016 21:55

ST +23090

Precies of Riedewald terug op die plek en zonder 6 maar met een 10 spelen.

20-07-2016 21:55

ST +23090

Precies of Riedewald terug op die plek en zonder 6 maar met een 10 spelen.

20-07-2016 21:56

BaaszoeRoermond +1

NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE. Geen 10 meer, want die hebben we niet. Gewoon het middenveld hoe het vandaag stond. Westermann ipv Viergever, Younes LV en Milik spits.

20-07-2016 21:57

W Z A W Z D B +0

Cassierra heeft nu net de smaak de pakken. Ik gun hem wel zijn kans. Mijn aanval:
YOUNES - MILIK - CASSIERRA

20-07-2016 22:06

Damn_Cold +0

kom op verlenging heb er wel zin in

20-07-2016 21:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.