Bosz speelt met 'basiself' tijdens training

door Bart Veenstra 41

Bosz speelt met 'basiself' tijdens training

door Bart Veenstra 41

Laatst geüpdatet

Het lijkt erop dat Peter Bosz steeds meer richting zijn ideale basiself aan het toewerken is. Waar de nieuwe trainer van Ajax tijdens de eerdere trainingen in het nieuwe seizoen de partijen nog door elkaar husselde, zou de oefenmeester tijdens de woensdagtraining gekozen hebben voor zijn voorlopige 'basiself'. Dit melden onder meer Voetbal International en De Telegraaf via Twitter.

Voorlopig kiest Bosz voor dezelfde doelman, verdediging en middenveld als zijn voorganger Frank de Boer. Dit betekent dat Jasper Cillessen op doel staat, de achterhoede gevormd wordt door Kenny Tete, Joël Veltman, Jaïro Riedewald en Mitchell Dijks en op het middenveld Riechedly Bazoer, Nemanja Gudelj en Davy Klaassen te vinden zijn.

Opvallend is de afwezigheid van Anwar El Ghazi in de voorhoede, waar Bosz lijkt te kiezen voor Vaclav Cerny. Uiteraard staat Amin Younes als linksbuiten opgesteld en geniet Richaïro Zivkovic voorlopig de voorkeur in de spits.

Bekijk hier de nieuwe collectie van Ajax en ga stijlvol het nieuwe seizoen in!

Lees meer over:
Plaats reactie

Opa +15

Ik hoor niemand iets zeggen over Dijks. Deze man behoort een groot compliment te krijgen van Ajax Showtime schrijvers. Ik vond hem een van de beste van het afgelopen sezioen!

07-07-2016 02:14

Leviathan +168

Dijks was 1 van de weinige waarvan ik wel kon genieten afgelopen seizoen.. Na Boilesen helemaal echt een verademing die kan ik niet eens beschrijven

07-07-2016 11:24

Ar +104

Er zou over het algemeen wel eens wat meer realisme mogen bestaan bij ons Ajax supporters.
De succesrijke jaren 70 begonnen nadat Michels het systeen in verdedigende zin had bijgesteld. Tot dan was het gewoon met 5 aanvallers te spelen: de rechtsbuiten, de rechtsbinnen, etc. De rechtbinnen en linksbinnen werden bij Michels rechts en linkshalf. Ons enige gewonnen landelijke toernooi met Oranje, onder Michels, was met een 3-5-2/4-4-2 systeem.
Cruijff won als trainer met Ajax de Europa Cup II met een voorhoede bestaande uit Van 't Schip en Witschge als buitens, beiden twee middenvelders. Daarbij stond Winter centraal op het middenveld met een verdedigende taak. Nationaal speelde Cruijff meestal met de spits Bosman centraal op het middenveld en Roy als linksbuiten.
Van Gaal won als trainer in '92 de UEFA-cup met een voorhoede bestaande uit de eigenlijke middenvelder Van 't Schip, Pettersson en Roy, waar bij balverlies zowel Van 't Schip als Pettersson als middenvelder functioneerde. Hierdoor kon Bergkamp, met name bij balverlies en omschakeling, door zijn diepgang en loopacties excelleren. Jonk, De Boer gaven dan bij het veroveren van de bal achterin een pass waar Bergkamp op reageerde, ook Roy stond bij balverlies diep. Dan stond Ajax 4-4-2, met Roy als diepste en Bergkamp centraal.
Het als Ajax van mid jaren '90 was nog verdedigender dan dat van '92. Litmanen was nog meer middenvelder dan Bergkamp, die bij Arsenal schaduwspits werd in een 4-4-2 systeem, terwijl de buitens George en Overmars gewoon halve middenvelders waren. Die terug verdedigden tot aan de eigen hoekvlag.
Het grote Barca van deze eeuw, daar stond zeer veelvuldig de middenvelder Iniesta linksbuiten.
Q
Maar wij schijnen als Ajax supporters het idee te hebben dat je kan spelen met drie types Roy/Bergkamp, Ghazi/Fischer.
Dat kan soms, met de nadruk op soms. In de eredivisie. Niet europees.
Maar vaak lijkt het realisme te ontbreken bij ons.
Euforische hoop slaat dan om in extreem negativisme, wanneer blijkt dat de verwachtingen hoger gespannen zijn dan de realiteit.
Even reeel dan: het Ajax dat in '97 onder Cruijff de UEFA-cup won, dat had maar 1 echte aanvaller en dat was Marco van Basten, die ook nog als middenvelder kon functioneren. Van Basten heeft regelmatig op 6 gestaan onder Cruijff.
Get the picture?

06-07-2016 21:57

EVH +8

Ajax won in 87 onder Cruijff de UEFA-cup.
Van 't Schip middenvelder???

Voor de rest bedankt voor je bijdrage.

Get the picture??

06-07-2016 23:46

Ar +104

Oeps, foutje inderdaad, moet '87 zijn natuurlijk.
In '86, voor de verkoop van Vanenburg, stond Van 't Schip veelal rechtshalf. Vanenburg en hij wisselden veel van positie. Ook in meerdere intervieuws zei Van 't Schip zichzelf meer te zien als een rechtshalf en zo snel als hij in Italie speelde, speelde hij als middenvelder.
Cruijff verkocht Vanenburg voor de bikkelaar Wouters.
We hebben het hier vaak over de betonvoetbalcoach De Boer, maar ga eens realistisch kijken. Schone rechtsbuiten was de Iniesta oplossing zoals Barca vaak speelde. Ghazi deed het geweldig met Sinkgraven linksbuiten, werd al minder met Fischer en Younes, die meer dan Sinkgraven echte aanvallers zijn.
Overmars speelde bij Arsenal buitenste middenvelder in een 4-4-2, George in Spanje eveneens buitenste middenvelder in een 4-4-2. Oranje onder Rijkaard op EK2000 speelde op papier met Zenden en Overmars in een 4-4-2. Diezelfde opstelling kon je neerzetten als 4-3-3 of 4-2-3-1.
M.a.w.: het leek allemaal aanvallender dan het werkelijk was. Zoiets zei Cruijff er zelf ook over, toen ik laatst een programma zag kort na zijn overlijden. Dat het op papier dan wel aanvallend leek, maar hij soms de verdedigende middenvelder Bakero als spits opstelde. Dat hij bijFeyenoord de aanvaller Brard inwisselde voor de linksback Vermeulen als linksbuiten.
Van Gaal zei eens hetzelfde over Ajax '95, dat het bij balverlies eigenlijk een heel verdedigend systeem was van 4-5-1.

07-07-2016 06:50

EVH +8

Je hebt ge-googled en niet anders

07-07-2016 18:02

EVH +8

68. Ik heb ook alles gezien.

07-07-2016 18:17

EVH +8

Zoekopdracht op Markplaats zetten. Er is altijd wel iemand die 'm heeft.
Maar kijk eerst even deze documentaire. Denk dat je dit wel leuk vind. Misschien ken je het al, misschien ook niet:

http://nos.nl/video/2002535-de-drie-van-milaan.html

07-07-2016 23:12

Ar +104

Europees stelde Johan Bosman bijna nooit op, dan koos hij voor de middenvelder Winter als centrale middenvelder, nationaal stond meestal Bosman op 6.
Maar goed, je vult aan wat ik al zeg. Inderdaad, EK'88, is ook zo'n voorbeeld. WK'14 eveneens.
Dat bedoel ik met realistisch zijn.

07-07-2016 10:14

Ar +104

Ga de opstellingen dan maar eens terug zien van dat Europese toernooi in 1987.
Finale: Menzo; Silooy, Verlaat, Rijkaard, Boeve; Wouters, Winter, Muhren; Schip, Van Basten, Witschge
Ook tegen Zaragozza speelde Ajax met Winter ipv Bosman. Hetzelfde tegen PSV. Tegen Malmo speelde Witschge niet en speelde Ajax dus zonder linksbuiten. Cruijff pastte zich echt wel aan in Europese wedstrijden en in de grote wedstrijden nationaal. Natuurlijk alleen wanneer hij dit nodig vond, want anders speelde inderdaad Van Basten en Bosman allebei.

07-07-2016 14:43

ram +7283

Je post doet pijn aan m'n ogen.

07-07-2016 15:21

ram +7283

Nieuw hier of niet? Niveau daalt direct en extreem. Jammer.

07-07-2016 19:28

ram +7283

Niets aan deze 'zin' klopt of is begrijpelijk. Dat is ook een prestatie!

08-07-2016 10:28

Ar +104

Ik heb dat eufemisme absoluut ook niet.
Ik heb wel goede hoop, maar dat had ik de vorige seizoenen ook.
El-Ghazi en Kishna klonk als smullen, maar is het toch ook niet gebleken.
Een linkerkant Boilese, Andersen, fischer, klonk als smullen, maar is het ook niet gebleken.
Een linkerkant met Sinkgraven en Fischer, klonk als smullen, bleek het niet.
En erger dan alleen dat eufemisme is het omslaan. El Ghazi heeft een geweldige eerste seizoenshelft gedraaid en werd daarna vervolgens, terugkomende van een blessure, helemaal afgekraakt. Doe es normaal mensen.

06-07-2016 20:50

Nadoriano +52

Iedereen hier doet overdreven euforisch. Alsof we ineens Barcelona gaan overklassen in positiespel. Ik bedoel, begrijp me niet verkeerd. Het is goed om positief te zijn. Maar blijf aub allemaal met beide benen op de grond. Ik moet dit naïeve spel die Bosz wilt spelen nog maar aanzien hoor. Met zo goed als dezelfde selectie als vorig jaar word je er nog altijd uitgecounterd door een laf ploegje als pisvee. Er is nog steeds op ieder linie een kwaliteitsimpuls nodig!

06-07-2016 19:30

Godenzoon88 +34

En dan 3x zo goed voetbal laten zien.. dat zou echt een klap in het gezicht van de boer zijn.

06-07-2016 19:22

EVH +8

3x?? Waarom niet 2x of nog beter, 4x of 5x???

06-07-2016 23:50

mistermiyagi +7

De 11 reserve spelers zullen we ook hard nodig hebben volgend seizoen.

Beker, Competitie, Champions league, oefen wedstrijden.

06-07-2016 19:19

EVH +8

We hebben een mega-talentvolle selectie.
Er is nog lang geen sprake van een basis-elf. Komt allemaal vanzelf.

06-07-2016 18:06

ZeeuwseAjacied +2

Geen Sinkgraven, El Ghazi, Muric of Dolberg; interessante keuzes, maar zullen zeker nog niet definitief zijn.

06-07-2016 17:47

AFCA. +3190

Dezelfde basisspelers en toch zullen we een heel ander ajax zien.

06-07-2016 15:29

AFCA. +3190

Inderdaad. Afgelopen seizoen hebben we ook wedstrijden met 4 of 5-0 gewonnen. Toen voebalde we ook best makkelijk met dat middenveld. Het kan wel, het moet alleen iedere wedstrijd 90 minuten lang zo zijn.

06-07-2016 16:28

Japievanopdehoe +97

Heerlijk! Een beetje vertrouwen op Ajaxshowtime kan geen kwaad. Er wordt naar mijns inziens veel te negatief gedaan, of het nou om een nieuwe trainer of een oude speler gaat.

06-07-2016 18:38

AFCA. +3190

Zo is het! Een hele hoop mensen hier riepen dat er niet zo gezeken moet worden op het verleden van bosz. Maar diezelfde mensen zeiken nu wel omdat er bepaalde spelers een hesje hebben gekregen!

06-07-2016 20:18

thepower1990 +35726

Het is vrij logisch dat Bosz voorlopig vasthoudt aan het basisteam dat er al stond want hij heeft nou ook niet heel erg veel alternatieven waar het beter van wordt. Het is prima dat Mark bezig is om overbodige spelers te verkopen maar het wordt wel heel stil omtrent de gewenste versterkingen die in mijn ogen nog heel hard nodig zijn. Met Dijks heb je maar 1 echte linksback in je team dus zodra hij een keer niet beschikbaar is moet je al gaan schuiven met Riedewald of als alternatief Viergever. Maar wat vooral zorgelijk is, is de voorhoede die er nu staat. Hoe lang is het nou al geleden dat Fischer verkocht is en Mark is er kennelijk nog altijd niet in geslaagd om een geschikte buitenspeler te vinden. En de spitspositie zal wel tot 31 augustus een pijnpunt blijven want volgens mij weet helemaal niemand hoe de zaken er nou voor staan. Wil Milik wel blijven?, welke alternatieven zijn concreet als hij wel verkocht wordt? Het is hoe dan ook bijna amateuristisch te noemen dat je vrijwel de hele voorbereiding zonder je nummer 1 spits moet spelen en de voorronde Champions League komt wel met de dag dichterbij.

06-07-2016 15:15

marwirtz +84

Allereerst wie zegt dat Milik verkocht wordt. We lezen het alleen in de krant. Wat betreft de voorhoede. Er zullen lijntjes uitstaan, maar de transfermarkt is officieel per 1 juli open.
En op de plek van Dijks kan Riedewald en dan heb je Viergever op de plek van Riedewald en je hebt ook nog Sanchez. Overmars kan er toch niets aan doen dat zijn nummer 1 spits op het EK is. En hij heeft een 2e spits gehaald en heeft ook nog Zivkovic.
Dus niet altijd gelijk alles zo afkraken. De fles is half vol en niet half leeg.

06-07-2016 15:43

deMeester +11450

We moeten niet te snel speculeren. Bosz moeten we gewoon de tijd geven. Als hij vindt dat het middenveld niet creatief genoeg is zal hij dat echt wel aanpassen.

06-07-2016 15:10

3sterren +20205

Ik hoop zo van harte dat Zivkovic deze, waarschijnlijk laatste kans pakt. Heb een zwak voor die jongen en vind het geweldig van Bosz dat hij hem een kans(je) geeft.
Natuurlijk speelt het feit dat Milik afwezig is een doorslaggevende rol bij het maken van zijn keuze. Maar toch...
Laat hij maar de strijd aangaan met Cassiera wie de tweede spits zal worden in de selectie.
Rest alleen nog de vraag wie de eerste spits zal zijn.
Een verrassing, of toch Mighty Milik?

06-07-2016 15:02

3sterren +20205

Ik denk niet dat het kwaad kan om eens een seizoen wat meer spitsen achter de hand te hebben, aangezien het gebrek aan een goede spits de laatste seizoenen veelvuldig een groot euvel was als Milik niet thuis gaf. Er is niets grilliger dan een jong voetbaltalent. Het ene seizoen top, vervolgens weer flop. Kan natuurlijk ook in een andere volgorde. En wat te denken in geval van een blessure? Niet geheel ondenkbaar, toch? Denk alleen wel dat we nog één kanon met ervaring moeten vinden.

06-07-2016 18:45

Hwb +1332

Veel mensen willen Bazoer op 6. Waarom? Is daar (voor Ajax) toch helemaal het type speler niet voor? Ik begrijp dat hij er imponerend en sterk uitziet, maar van een 6 verwacht ik dat hij het spel ziet en kan verdelen. Dat hij kan opendraaien en de bal naar voren verplaatst. Dat hij zich goed vrijloopt en aanbiedt. Dat zijn allemaal zaken die ik bij Bazoer (nog) te weinig zie. Ik zie in hem meer een 8, al zou hij daarvoor zijn scorend vermogen wat op moeten krikken.

06-07-2016 14:44

SjaakieSwart +2

Dit kan sws al niet de opstelling voor de eerste CL wedstrijd zijn, Gudelj is namelijk geschorst.

06-07-2016 14:31

DeManHemZelf +0

ik snap nou niet waarom we zo zeiken op de trainer, hij is net nieuw en is nu allemaal mogelijke personen aan het trainen

06-07-2016 14:24

Mokum_32 +1

Off-topic zamani naar united de volgende gelukzoeker die ondankbaar is richting Ajax.

06-07-2016 14:21

ajax_number_one +0

Is nog geen 16. Hij is pas 14 geworden en hij wordt in 2018 16, dus mag nog geen contract tekenen. Als hij nu een contract tekent bij United. Krijgen ze een boete en mogen ze 1 jaar of langer niet meer roeren op de transfermarkt. Hij mag dan geen officiële wedstrijden spelen voor United, dat mag hij pas wanneer hij 16 is en tegen de tijd dat hij 16 is moet United wachten tot hij 18 jaar is vanwege de Brexit. Bepaalde procedures worden nu al in gang gezet, waardoor het bijvoorbeeld voor spelers moeilijker word om aan de slag te gaan in Engeland.

06-07-2016 14:46

Lazell +16924

Hij mag inderdaad geen contract tekenen. Maar mag hij daar dan niet gewoon voor niks in de jeugdopleiding spelen(oprechte vraag)? Of het verstandig is, is een ander verhaal. Je mag als mens toch gaan en staan waar je wil. Denk niet dat er voetbalregels zijn die dit tegen kunnen/mogen houden.

06-07-2016 17:02

ajax_number_one +0

Je hebt gelijk binnen Europa mag je gaan en staan waar je wilt. Volgens de FIFA Regulations mag een jeugdspeler onder de 16 niet met zijn ouder meeverhuizen als het alleen om het voetbal gaat. Dit zou bij Zamani duidelijk het geval zijn. Alle voetballers dienen geregistreerd te worden of het nu bij een betaalde voetbalclub is of bij een amateurclub. Voetbalclubs die zich binnen de EU of EER bevinden mogen van andere landen die zich binnen de EU of EER bevinden jeugdspeler overschrijven/registeren ( is voor niks spelen) of ze een contract aanbieden vanaf hun 16 levensjaar.

08-07-2016 17:59

Ardiles +0

Ben wel benieuwd naar de uitslag. En of het middenveld Daley Donny Frenkie op kan tegen de 'basis'.

06-07-2016 14:16

AFCA. +3190

Zou wel lachen zijn als die jonge gasten de basis elf helemaal scheel tikken

06-07-2016 14:25

Suarez16_ +9009

Ach hij houdt gewoon vast aan de basis van vorig jaar. Hij kan beter vertrouwd gaan spelen in de CL voorrondes dan alles door mekaar heen gooien.

06-07-2016 13:59

GvanderK +2734 moderator

Oke Zivkovic is een moeilijke speler, maar ik heb hem nog niet afgeschreven. Hij kan nog zo maar een hele grote speler worden, want hij is nog hartstikke jong en heeft talent zat.

06-07-2016 13:42

AjaxfanRoberto +54

Ze staan nog geen week op het veld of er worden al conclusies getrokken. Zou wat zijn als er elke dag een mix van jong en 1 op het veld gestaan had, dan zouden de journalisten niks te melden hebben.

06-07-2016 13:42

boye04 +0

Goed dat Bosz de basis (grotendeels) van vorig seizoen pakt als startpunt. Hier vanuit zal hij wel aanpassingen gaan maken en hopelijk in gaan zien dat een middenveld Bazoer, Gudelj, Klaassen te weinig creativiteit heeft.

06-07-2016 13:39

Jaimie108 +0

Er is creativiteit genoeg man open je ogen. De speelstijl van FdB bood gewoon weinig ruimte voor creativiteit...

06-07-2016 13:54

Lazell +16924

Op de vleugels wel. Op het middenveld niet. Klaassen mist te veel om hem een creatieve speler te noemen (geen intelligente steekpass, geen mannetje kunnen passeren). De andere spelers mág je in mijn ogen geen volwaardige basisspelers noemen omdat ze nog moeten bewijzen het überhaupt aan te kunnen(Nouri, De Jong, vdBeek, Sinkgraven).

06-07-2016 14:29

RuffRhythim +24837

Pure speculatie dit hoor, meer niet.

06-07-2016 13:36

Bensco +7146

Dat gezeik op het middenveld slaat nergens op. Dat Bosz na De boer er nu ook voor kiest zegt al genoeg in mijn ogen. Sinkgraven heeft in feite te weinig laten zien afgelopen jaar om op een basisplek te rekenen. Men beoordeelt hem hier op zijn potentie en niet zijn prestaties.

Cerny voor el-ghazi is opvallend maar zegt nog niet al te veel. Kan nog een hoop gebeuren

Zivkovic is logisch aangezien milik op vakantie is en Cassiera er ook nog niet bij is

06-07-2016 13:32

J00DT0TMIJND00D +0

Cerny voor El Ghazi is niet echt opvallend, aangezien Bosz liever met een wendbare en technische buitenspeler speelt dan met een statische.

06-07-2016 13:37

Hwb +1332

Je windt je dus helemaal op over het middenveld, maar zegt over de rechtsbuiten "Kan nog een hoop gebeuren"?

06-07-2016 14:41

Bensco +7146

ik wind mij niet op over het middenveld, ik vind het prima staan zo. Alleen er zijn hier een hoop mensen die liever sinkgraven of zelfs serero erbij zien ipv Gudelj of Klaassen. Dat vind ik nergens op slaan en pure youtube scouting.

06-07-2016 18:19

ram +7283

Dat heet verstand van voetbal. Jouw middenveld bevat drie '8en'... Vrij kansloos, dat hebben we vorig jaar gezien.

Serero is een pure '6' en die missen we. Sinkgraven is een creatieve speler en die ontbreekt ook op jouw middenveld. Kortom: die suggesties zijn zo gek nog niet. Al zou ik persoonlijk gaan voor iets meer power en klasse, bijvoorbeeld:

6-Bazoer (Serero)
8-Gudelj (Van de Beek)
10-Snijder of vergelijkbare klasse en ervaring (Sinkgraven of Schone)

06-07-2016 21:51

Hwb +1332

Excuus, las je reactie verkeerd.

07-07-2016 10:04

jollie18 +9764

laten we gewoon afwachten. Bosz moet ergens beginnen.

06-07-2016 13:29

trainerdv +2

Als de formatie hetzelfde blijft, zal met Bosz het spel ook hetzelfde blijven. Tactisch zal het misschien iets anders zijn (maar wie zegt dat het beter wordt), maar de spelrs zullen niet ineens sneller, technischer, sterker en stoerder zijn. De aanval is gewoon Ajax-onwaardig. Younes is leuk, niet meer dan dat, Milik en El Ghazi idem. Cerny is nog maar een talent en Zivkovic straalt in niets uit een topper te kunnen worden. Kortom zware middelmaat waarmee we zeker Europees en wellicht ook weer tegen PSV in de titlestrijd tekort komen. Daar moet echt minimaal 1, maar liefst 2 toppers bij nu de opleiding vooralsnog hapert qua aanvallers

06-07-2016 13:28

Sjaakvaak +26565

"Younes is leuk, niet meer dan dat". Ga eens beter kijken man. Milik, El Ghazi en Cerny hebben ook gewoon hun kwaliteiten. Zivko is de enige waar ik echt over twijfel maar die heeft het geluk dat Milik en Cassierra er nog niet zijn.

06-07-2016 14:00

trainerdv +2

Ok, ik snap jullie reactie op mijn reactie, maar er is toch niemand van het niveau Suarez bijvoorbeeld?
Het collectief kennen we nu wel, dat heeft ons in 6 jaar tijd redelijk succes gebracht. Nu moeten we een stap verder, waarbij we niet alleen maar potentie moeten hebben, maar ook gewoon kwaliteit om de selectie in balans te hebben. Met name voorin is die balans er gewoon niet: Er mist een topper, een aanvalsleider. In alle succesperiodes hebben we zo iemand gehad en nu al tijden niet.

06-07-2016 15:09

ajax2004 +2

Een Suarez vinden heb je tegenwoordig heel veel geluk voor nodig om dat te doen voordat de grote landen dat doen. Daarnaast is de eredivisie momentaan zo snel aan het vervallen dat zulke spelers echt niet meer komen.

06-07-2016 16:45

Lazell +16924

Één niveautje hoger als Younes en Milik kan Ajax echt niet aantrekken hoor. Die moet je opleiden, want op de leeftijd van 20 zijn ze al onbetaalbaar.

06-07-2016 16:53

Lazell +16924

Younes heeft grote stappen gezet afgelopen seizoen. Hij was in de tweede seizoenshelft met Milik enorm belangrijk voor ons, zij twee hebben ons team nog bijna naar de titel geschoten ook.

In het begin van het seizoen had Younes alleen een leuke dribbel. Geen rendement en weinig longinhoud. Tegenwoordig gaat hij door tot de allerlaatste seconde en strooit hij met goals en assists, met name dus in de tweede seizoenshelft. En dat gaat komend seizoen alleen maar beter worden. Hij kan vanuit het niets zomaar 3 man passeren en dat is, zeker in dit Ajax, een heel bijzondere kwaliteit.

06-07-2016 14:38

Hwb +1332

Het interesseert mij niet of Zivkovic uitstraalt een topper te kunnen worden, het interesseert mij of hij een topper wordt. En laten we wel wezen, als je als 19-jarige al 13 Eredivisiegoals (in 56 wedstrijden) en 24 goals in de JL (in 38 wedstrijden) achter je naam hebt, dan heb je potentie.

06-07-2016 14:40

Baaszoer00 +0

hij moet riedewald weer op linksback zetten en sinkgraven op het middenveld i.p.v. gudelj..

06-07-2016 13:16

Michael25 +822

Riedewald is uitstekend als centrumverdediger, Dijks doet het prima als linksback. Geen enkele reden om de verdediging te wijzigen. Middenveld wel, Sinkgraven zal er bij moeten om de nodige creativiteit en steekpasses toe te voegen die we zo misten afgelopen seizoen. Of dat in plaats van Gudelj is durf ik niet te zeggen.

06-07-2016 18:46

S.Ajacied +5180

Dit middenveld is niet creatief genoeg. Mijn voorkeur gaat uit naar een middenveld met Klaassen en Bazoer in een meer controlerende rol en met Sinkgraven daarvoor.

Cerny in de basis vind ik wel een goede zaak!

06-07-2016 13:08

De_Realist +365

Inderdaad hebben wij geen middenveld die creatief genoeg is, daarnaast hebben wij een geen aanvallende creatieve middenvelder die goed genoeg is om dat te veranderen. Blijkbaar hebben wij Ziyech niet nodig, wat moeten wij nou met creativiteit?

Ik denk wel dat met de punt naar achteren spelen met die 3 middenvelders een slecht idee is. Zet dan Bazoer op 6 en Gudelj rechtshalf waar hij juist bij AZ zou uitblonk. Klaassen op half vond ik ook nooit bijzonder, hij scoorde en assisteerde juist veel wanneer hij op 10 dichter bij het doel stond.

06-07-2016 13:29

ajax2004 +2

Ongelofelijk dat er nog mensen zijn die denken dat Zijech een tranfer in nl maakt.

06-07-2016 16:42

Lazell +16924

En waarom zou dat niet kunnen?

06-07-2016 16:57

De_Realist +365

Ongelooflijk aangezien hij niet al te lang geleden de top van Nederland niet uitsloot hè oelewapper. Maar ja, als Ajax niet komt aankloppen dan gebeurd er sowieso niks. Waarschijnlijk durft Overmars het niet eens te proberen bij Ziyech.

06-07-2016 19:41

Ajax27 +18966

als ze er een label omheen hangen van 15-20 miljoen is het niet meer echt een optie he oelewapper.

07-07-2016 08:05

Indy +1

Misschien wil hij van dichtbij zien hoe de 'oude basiself' functioneert. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij het zo laat.

06-07-2016 13:07

WyZynDeBeste +2

Vanzelfsprekend moet er alleen nog een goede spits worden opgesteld. Milik of Huntelaar. Voor de rest in mijn ogen gewoon prima eerste 11.

Schone zal zijn conclusies wel trekken.

06-07-2016 13:00

wt4ajax +0

El Ghazi zal denk ik ook zijn conclusies trekken.

06-07-2016 13:13

Redrum +95052

Hij zou zijn CR7 posters eens van de muur van zijn slaapkamertje moeten trekken en voor de verandering weer eens gaan voetballen.

06-07-2016 13:51

KRD89 +56

Jonge jonge ik dacht hij gaat zn eigen weg, maar hij trekt de lijn van de boer dus door hopelijk zitte. We ernast, speelt hij met een 6?

06-07-2016 12:56

WyZynDeBeste +2

De poppetjes hoeven niet alles te zeggen. Met de juiste tactiek kan het goed uitpakken.

06-07-2016 12:59

Sjaakvaak +26565

Ja om maar een recent voorbeeld te geven. Alle spelers van het Belgische elftal zijn dus kut?

06-07-2016 14:03

Leo252 +1

Dat nu nog grotendeels dezelfde spelers gebruikt worden is niet zo vreemd. Het zijn tenslotte de beste van de selectie waar nu over beschikt kan worden.. Je kan ook met dezelfde spelers anders voetballen en dat is wat Bosz gaat doen.

07-07-2016 09:37

KlasseLasse +4

wat ik klote vind is dat ik mailtjes krikg met bestel hier je passe partout en ik ze nergens kan vinden

06-07-2016 12:56

Pep +554

Ga naar mijn ajax en dan zie je de kaart staan onder reserveringen!

06-07-2016 13:36

Cesc87 +0

De selectie is weer flink versterkt door Overmars.
Wat een droomvoorhoede.

06-07-2016 12:51

CPLP +0

Idd, de transfermarkt is al 6 dagen open en we hebben alleen maar een aanvaller en verdediger gekocht! Belachelijk dat er niet al minstens acht ervaren krachten bij gekocht zijn met minimaal een CL winst en het liefst ook een gewonnen EK of WK. Voor een miljoen of 6 per jaar komen ze vast wel naar onze competitie. Is maar 48m dus houden ze meer dan de helft van het geld dat ze kunnen uitgeven (volledige 110m) over. Maar dan hebben we tenminste wel kans om kampioen te worden en 14m te verdienen in de CL. De FFP kijkt toch niet naar Ajax dus hebben we niets voor te vrezen.

Overmars fail, wegwezen amateur! Waarom denkt hij nou in hemelsnaam dat hij voor een gezonde club moet zorgen.

06-07-2016 13:02

Cesc87 +0

Het valt je te prijzen dat je een positieve attitude jegens onze club aanhoudt. Maar er zijn genoeg spelers te bedenken die al wel aangekocht hadden kunnen worden en die dan ook in de voorbereiding hadden kunnen meedraaien.
Over drie weken spelen we in de voorronde van de CL, de wedstrijden van het jaar. Met een Zivkovic die bij Willem 2 gefaald heeft winnen wij de oorlog niet. Die Colombianen moet je ook aanpassingstijd gunnen. Voor nu hebben we spelers nodig die er direct staan, ze liggen niet voor het oprapen maar ze zijn er zeker wel.

06-07-2016 13:10

ajax2004 +2

Noem dan eesn zo'n speler?

06-07-2016 13:13

Lazell +16924

We hebben een aardig team staan hoor. Het moet alleen nog wat gefinetuned worden. Daarbij moet Overmars van de RvC ruimte maken in het salarishuis. Dat stond al vast voor de transfer van Sanchez, maar die is toch doorgegaan. Dan kun je jezelf toch wel bedenken dat Overmars tegengehouden wordt en er eerst verkocht moet worden.

En dat is Overmars nu aan het doen met Fischer, Andersen en vd Hoorn. Er zal snel meer ruimte zijn. Wie weet is Overmars voor 90% al rond met spelers, maar moet hij nog eventjes wachten tot hij het definitief kan maken. Zou me totaal niets verbazen.

Overmars heeft veel fout gedaan in zijn eerste jaren, maar afgelopen jaar was een positief jaar voor hem. Hij lijkt geleerd te hebben en doet het tot nu toe ook prima. Als het dit jaar uiteindelijk weer kut is, kunnen we Overmars in twijfel trekken. Eerst even afwachten dus.

06-07-2016 14:24

Lazell +16924

Jonk mocht wel meebeslissen, maar werd weggestemd omdat het democratisch was. De Boer en Overmars hadden vooral belang bij het eerste, waar Jonk alleen maar belang had bij de jeugd. Vind ook niet dat De Boer als trainer überhaupt net zo'n grote stem moet hebben als Overmars en Jonk als soort van beleidsbepalers.

Younes zat inderdaad geluk bij. Milik is perfect. Gudelj is meer dan prima (niet mijn type speler, maargoed). Dijks kan moeiteloos mee. Enige kritiek die ik heb is dat er nooit spelers in de leeftijdscategorie 26-30 worden gehaald met internationale ervaring en dat ze zo makkelijk vertellen dat ze toch niet haalbaar zijn.

06-07-2016 16:54

Ar-AFCA +5

Nooit? Poulsen vergeten?

06-07-2016 17:28

3sterren +20205

En Milik dan?

Eerst huren, dan na gebleken geschiktheid kopen voor een schappelijk bedrag, dat noem ik goed (in)koopmanschap.

Typisch een Overmarsjein mijn ogen ; )

06-07-2016 22:16

Ajax27 +18966

Jij praat zoveel poep in al je focking reacties... echt ongelofelijk. Vooral aardig door jeugd... ja want Cillessen, Dijks, Bazoer, Gudelj, Younes en Milik, 6 van de 11 basisspelers, hebben zoooo weinig betekent voor het team -_-

07-07-2016 08:10

Ajax27 +18966

Jij praat zoveel poep in al je focking reacties... echt ongelofelijk. Vooral aardig door jeugd... ja want Cillessen, Dijks, Bazoer, Gudelj, Younes en Milik, 6 van de 11 basisspelers, hebben zoooo weinig betekent voor het team -_-

07-07-2016 08:10

Ajax27 +18966

Jij praat zoveel poep in al je focking reacties... echt ongelofelijk. Vooral aardig door jeugd... ja want Cillessen, Dijks, Bazoer, Gudelj, Younes en Milik, 6 van de 11 basisspelers, hebben zoooo weinig betekent voor het team -_-

07-07-2016 08:10

Ajax27 +18966

Jij praat zoveel poep in al je focking reacties... echt ongelofelijk. Vooral aardig door jeugd... ja want Cillessen, Dijks, Bazoer, Gudelj, Younes en Milik, 6 van de 11 basisspelers, hebben zoooo weinig betekent voor het team -_-

07-07-2016 08:10

Fredschuit1 +1527

Mag hopen dat dit sarcastisch bedoeld is.

06-07-2016 13:10

ajax2004 +2

haha, precies zo

06-07-2016 13:12

Afca_126 +2

ga jij lekker terug naar Eindhoven

06-07-2016 14:06

Chill +56

Misschien probeert Bosz met deze partijvorm wel te kijken waarom de Boer voor deze formatie bleef kiezen (op Zivkovic en Cerny na)? Ik wil nog wel eens zien waar Bosz voor gaat kiezen.

06-07-2016 12:46

Pauw +2154

Tuurlijk AS'ers, gewoon alvast conclusies trekken na amper een week trainen.

06-07-2016 12:39

Redrum +95052

Dat doen wij graag.

06-07-2016 12:59

Runnerlex +1693

helemaal wat een jankers hier pfffff ...geef nou is iedereen is tijd en ruimte voor dat je conclusies trek...Bosz is toch trainer...heb vertrouwen. .

06-07-2016 13:00

Redrum +95052

Het is gewoon een klotesituatie eigenlijk nu op ons middenveld. Deze drie middenvelders hebben te weinig creativiteit, maar het is ook lastig om één van deze drie te passeren.

06-07-2016 12:37

El-Dorado +6

Middenveld met Bazoer, Gudelj en Klaassen.. daar komt idd wat kritiek op (logisch, gezien vorig jaar) dat het te statisch is.. MAAR MAAR MAAR!! .. vergeet niet dat de ploeg afgelopen 2,5 jaar al onwijs slecht speelde onder de Boer.

Hopen dat Bosz ze toch aan het spelen toe krijgt ipv het afbreken. Namen zijn leuk, maar als geheel moet er een idee achter zitten en ik heb echt sterk het idee en vertrouwen dat het onder Bosz wel goed komt! Die laat overal zijn hand zien. Kwaliteit is er, nu nog het idee en uitvoer er van.

Leuk en verrassend; Cerny. Wordt echt smullen dit jaar (hoop ik).. kom graag naar het stadion voor spelers als Cerny, Younes, Muric (!!!), Tete en Dijks (heerlijk hoe doe op kracht veel wint).

Eigenlijk staat de achterroede als een huis (met een jaartje ervaring nog er bij zou helemaal super zijn). Fysieke mix met voetbal.

Al met al, ik heb er zin in en laat me graag positief verrassen! Zeker ook met Zivko, hopen dat ie mentaal een boost krijgt.

Trouwens, zou 4-4-2 ook nog niet eens zo gek vinden met Milik en Zivko.. heb je 2 type spitsen; lopend en scorend.

06-07-2016 12:36

Chill +56

Over het 4-4-2 systeem... zelf zou ik er niet per se op tegen zijn, maar ik ben bang dat als Bosz dit probeert dat hij dan gigantisch vervloekt wordt door veel mensen. FdB speelde tegen Roda JC (en ook alleen Roda JC) met een 3-4-3 en dat pakte ook niet geweldig uit.

Het zou kunnen om tegen sommige teams iets anders te spelen, maar dan moet het systeem er wel ingesleten zitten. In de eredivisie zou het niet nodig moeten zijn, maar als je CL/EL speelt tegen een technisch veel beter of een fysiek veel sterker team dan zou een ander spelsysteem een prima uitkomst kunnen bieden.

06-07-2016 12:55

boye04 +0

De reden dat 343 niet goed uitpakte komt wss door het feit dat De Boer tactisch nogal dom is en het niet goed neerzet.

06-07-2016 13:42

El-Dorado +6

3-4-3 is natuurlijk wel anders dan 4-4-2 daarbij 4-4-2 aanvallend is meer 4-2-4

06-07-2016 13:42

eros +4754

Gewoon voor 4-3-3 gaan.

Mocht je met 2 spitsen willen spelen, zou ik overschakelen naar een 3-3-4, waarbij de flank spelers zouden kunnen inzakken (3-5-2).
Dit moet dan echter wel met Veltman, Riedewald en Tete achterin. En als het maar gestaffeld staat, maar dat begrijpt Bosz als geen ander.

Zeker tegen een de Graafschap had dit ons de titel op kunnen leveren, meer durf er in, meer druk, meer spits,... etc etc....

06-07-2016 22:05

AdK +1645

Dat hij grotendeels vast houdt aan de basiself van vorig jaar, dat heeft vast te maken met het presteren op korte termijn voor de CL.

Een stevig verdedigend blok bouw je niet zomaar op in een maand tijd. En verdedigen moet je wel Europees!
Ik verwacht dat gedurende het seizoen er een aanvallender basiself gesmeed zal worden.

06-07-2016 12:29

BrandjeXL +81

Een opstelling heeft 0,0 te maken met je spelopvatting. Onder de Boer was er zelden druk omdat de achterhoede te ver op eigen helft stond bij opbouw van de tegenstander. Tien meter naar voren en je had elke tegenstander bij de strot kunnen grijpen. Overigens hoop ik wel dat Bosz Gudelj en Bazoer omdraait.

06-07-2016 12:38

eros +4754

Op '6' hopelijk Bazoer.
Daarvoor moet je met of klaasen of gudelj spelen.
Daarnaast een type speler als sinkgraven of nouri. Ik hoop dat hier nog een aankoop voor bij komt.... Zo'n type met echte klasse missen we.

06-07-2016 12:26

ram +7283

Dit dus.

06-07-2016 21:55

Eastwood +0

Zivkovic in de spits is een tijdelijke oplossing mag ik aannemen?

06-07-2016 12:26

AdK +1645

Logisch man, Milik is er toch niet! #zucht

06-07-2016 12:30

AdK +1645

Hij vecht voor z'n plek om iig 2e spits te worden dit seizoen.

06-07-2016 12:33

Ajax412 +1268

Precies, hij heeft geleerd van zijn fouten en zonder fouten word je ook geen grote. We moeten deze kwestie gewoon aan de trainer over laten, een trainer die tactisch een stuk sterker is dan de vorige. Hij zal wel weten of en hoe hij hem aan de draai kan krijgen.

06-07-2016 12:46

Chill +56

Laten we niet vergeten dat hij nog maar 19 jaar is. Hij heeft op zijn leeftijd al behoolijk wat mee gemaakt in de voetbalwereld. Toen hij naar ajax kwam was hij volgens mij nog maar 17 jaar.

06-07-2016 13:03

Ajax412 +1268

Hij heeft inderdaad nog wel een paar jaar om er écht te gaan staan, weinig spitsen die op hun 19e Ajax al dragen. Vergeet niet dat de spitsen van weleer een team met ervaren krachten om zich heen hadden staan, dat scheelt een hele hoop.

06-07-2016 13:18

Fredschuit1 +1527

Lijkt me wel. Cassiera en milik zijn er nog niet..

06-07-2016 12:33

rodnet +10237

Het ligt wel voor de hand eerst naar het vaste middenveld te kijken en te zien of je die wat anders kunt laten spelen. Uiteindelijk hebben die jongens een jaar lang met elkaar gespeeld dus zekere automatismen moeten daar wel inzitten. En dan merk je vanzelf wel dat Gudelj op 6 niets te zoeken heeft en Bazoer misschien wel.

06-07-2016 12:25

Ajax412 +1268

Ik heb er alle vertrouwen in. Bosz heeft volgens mij een vrij systematische aanpak wanneer hij een nieuw team gaat coachen. Dat is gewoon mijn idee hoor, hij weet in elk geval zijn nieuwe teams vrij snel naar zijn hand te zetten en dat lukt je geen 4 keer op rij als je maar wat aan ligt te klooien. Een ander mannetje inpassen in dit middenveld zal makkelijker worden wanneer de spelers die er blijven staan de nieuwe speelwijze al wat beter onder de knie hebben, dan kan hij alsnog altijd kiezen wie hij het meest geschikt vindt en wie hij eruit haalt.

06-07-2016 12:52

Raikkonen94 +630

Punt naar voren of punt naar achteren? Anyway, hoop toch dan we een iets meer technische speler uiteindelijk op het middenveld gaan zien want het zijn eigenlijk veelal lopers en niet echt spelers die een spits alleen voor de keeper kunnen zetten.

06-07-2016 12:22

RusselWestbrook +21

Nog steeds een middenveld vol houthakkers dus.

Zivko in de spits vin'k wel mooi.

06-07-2016 12:17

Mokum_32 +1

Over houthakkers gesproken .. Dolberg is zoveel technischer

06-07-2016 12:19

ajax4ever01 +13

Laten we eerst afwachten hoe de speelstijl word ipv vantevoren al kritiek te leveren

06-07-2016 12:20

insectenverdelg +23114

exact. Daarnaast voer je wisselingen geleidelijk door. Zeker als je bijvoorbeeld. Nouri gaat brengen.

06-07-2016 14:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.