[Update] Telegraaf: 'Ajax bood 4,5 miljoen'

door NielsE 84

[Update] Telegraaf: 'Ajax bood 4,5 miljoen'

door NielsE 84

Laatst geüpdatet

Ajax is volop bezig om versterkingen te halen voor volgend seizoen. Eerder werd al gemeld dat de Amsterdammers bezig zijn met de Colombiaan Davinson Sanchez. Nu komt daar een tweede Colombiaan bij, namelijk Mateo Casierra.

Ajax zou gecharmeerd zijn van de negentienjarige centrumspits, die momenteel uitkomt voor Deportivo Cali, dat speelt in de hoogste divisie van Colombia. De aanvaller speelde dit seizoen tot dusver tien wedstrijden, waarin hij twee keer scoorde en een assist gaf.

Volgens Guillermo Arango, een journalist van onder meer Velezfutbol, zou Ajax al in onderhandeling zijn met de Colombiaanse club. Eerder vertrok Viktor Fischer naar Middlesbrough en is er veel interesse in Arek Milik. De kans dat er deze zomer een nieuwe aanvaller wordt aangetrokken lijkt daarom groot.

Update - 06.29 uur:
De Telegraaf bevestigt donderdagochtend de interesse van Ajax in de Colombiaanse spits Cassiera. Volgens het dagblad hebben de Amsterdammers al een bod van 4,5 miljoen euro uitgebracht op de jongeling. Echter schrijft de krant dat Casierra niet de beoogde, directe, vervanger is bij een vertrek van Arek Milik. Klaas-Jan Huntelaar zou hiervoor nog steeds bovenaan het verlanglijstje staan. Hij is wel pas te betalen als Milik daadwerkelijk vertrekt.

De verdediger Sanchez is, zoals gezegd, ook in beeld bij de Amsterdammers, die nog niet tot actie zijn over gegaan. De mandekker kon naar FC Barcelona, maar zag hier vanaf toen bleek dat hij niet in het eerste zou gaan spelen.

Lees meer over:
Plaats reactie

afc_red +2

Weet niet hoor heb geen beelden van ze gezien maar die gasten zijn erg jong.
Als ik ze op FM bekijk zien ze er ook niet spectaculair uit.
Ja FM is maar een spelletje maar vaak erg goed ge-update en redelijk accuraat.
Of het moet heel erg veel verschillen of ze zijn spectaculair gegroeid.

Alleen die spits zag er aardig uit, heeft alleen de balcontrole van een lantarenpaal.

Wachten het maar af dan.

03-06-2016 22:01

donpedroh +0

Beugelsdijk halen

03-06-2016 18:15

tijger19 +123

Vind het wel grappig om te zien hoe mensen hier redeneren, 'PSV heeft dit, dus wij mogen dat' een aankoop van een andere moet nooit een voorwaarde of een justificatie zijn van een nieuwe aankoop. Deze speler ken ik niet, weet er niks van hoe die speelt dus ik kan er niks over zeggen. Statistieken zeggen nog niet zoveel, maar voor een speler die 10 wedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld van zijn land vind ik 4,5 miljoen toch vrij prijzig.

02-06-2016 18:28

Ajacied1989 +350

Ik vind het veel geld voor zo'n speler. Het is niet bijzonder. Hij heeft potentie, maar meer niet.

02-06-2016 16:08

NouriVandeBeek +7

4,5 miljoen is wel gelijk een stevig bod zeg. Veel hoger moet je niet willen gaan.

02-06-2016 15:42

JohnDylan +22648

Als Ajax toch op de Zuid-Amerikaanse tour gaat mogen ze van mij ook Gutierrez van FC Twente kopen. Die heeft inmiddels relatief veel ervaring en heeft de tweede seizoenshelft (als aanvoerder) laten zien een goede speler te zijn. Als hij goed speelde deed FC Twente het goed en als hij niet meedeed deed FC Twente het slecht. Ziyech was als individuele speler belangrijker maar Gutierrez had meer invloed op het voetbal als team.

02-06-2016 14:36

ZeeuwseAjacied +2

Heeft amper gespeeld voor mijn gevoel dit seizoen.

02-06-2016 15:42

Sulejmanibesteaankoopooit +2

Wat zuid Amerikaanse killer mentaliteit kan geen kwaad. Ik ben blij dat er een keer gescout wordt, en ze niet alleen achter uitblinkers van studio sport aangaan.

Dat gezegd hebbende hoop ik wel dat er ook nog wat ervaren spelers worden aangetrokken, want die zijn extreem hard nodig.

02-06-2016 13:41

svanrensen +0

Kwam net op facebook een filmpje tegen over die Cassiera. Oogt als een sterke spits die niet als een blind paard op het veld rent. Goed schot en overzicht.

02-06-2016 13:09

ikzelf +0

Als ze zouden doen wat een hoop hier zouden willen ( spelers maar aankopen ) dan zouden we zomaar de volgende club kunnen zijn waar het slecht mee afloopt, tuurlijk moet je ook naar versterking blijven kijken. Maar we zijn nu eenmaal een land geworden waar de toppers ons land voorbij lopen. Dus je kan beter het team steunen dat er is dan altijd maar aanvallen wordt het tenslotte ook niet beter van.

02-06-2016 12:58

HarryHarHar +3018

Het is weer precies hetzelfde als al vijf/zes jaar op een rij, niemand kent de nieuwe (kanonnen) waar Ajax een bod op heeft uitgebracht, nu is er een topspits in beeld, 19 jaar en in 10 wedstrijden jawel.. twee maal gescoord!.. dat zijn ze, en hij is alleen nog maar in beeld hoor, stel dat hij komt moet hij eerst een jaar wennen aan Ajax in jong Ajax!... Ja!! daar komen de mensen voor naar het stadion daar koop je een seizoen kaart voor.. NOT!!!!!!

02-06-2016 12:50

svanrensen +0

Onzin. Wat vond je van Younes voor het begin van dit seizoen? Zoals ik al eerder zei, alleen statistieken zegt niks. Het is toch afwachten, voor hetzelfde geld, mits hij komt, komt hij uitzetten goed uit de verf. Kan ook dat een spits met wereldstatistieken totaal niet uit de verf komt. Het is toch afwachten.

02-06-2016 12:54

FrenkieBoy +0

Die 10 wedstrijden en 2 goals kloppen sowieso niet.
Hij heeft (minimaal) 58 wedstrijden (gemiddeld 60 minuten) met zijn club op het hoogste niveau gespeeld en daarin 17 keer gescoord. Dat lijken me geen beroerde statistieken voor een speler die vorige maand 19 jaar is geworden.

03-06-2016 07:27

svanrensen +0

Spits weet zelf nog niks van interesse Ajax.

02-06-2016 12:50

Ardoe +578

Ik geef het een kans, hoewel Ajax en Zuid-Amerikanen over 't algemeen geen gelukkig huwelijk vormen. Uitzonderingen zoals Suarez daargelaten.

02-06-2016 12:47

flasher93 +0

En Bruno Silva. Zoveel hebben er hier nog niet gespeeld.

02-06-2016 13:25

Ardoe +578

Bruno Silva kun je helaas niet geslaagd noemen, daarvoor heeft ie te weinig gespeeld. De wedstrijden dat ie wel speelde, zag het er veelbelovend uit. Erg zonde. Maar zoals Rayno hieronder laat zien, slaagt er maar een klein handje vol.

02-06-2016 14:43

Superjood410 +2

Nog even voor de duidelijkheid jongens: Janssen en Ziyech komen niet!! Janssen veel te duur en die andere pseudo-vedette was blij dat Ajax geen kampioen werd en zal wel voor het grotere geld kiezen in Duitsland of Engeland. We moeten het hiermee doen, maar Klaas-Jan zou toch geweldig zijn!? Alleen daarom zou ik al een SCC kopen als ik er nog geen had

02-06-2016 12:35

AFCACBS410 +0

Eens!

Boilesen, Viergever, vd Hoorn, Schone, Duarte, v Rhijn --> VERKOPEN!
Andersen en Zivkovic --> Verhuren
Fischer en El Azzouzi zijn al vertrokken.

Huntelaar, Sanchez, Cassiera, een Linksback EN een ervaren centrale verdediger HALEN.

02-06-2016 12:39

flasher93 +0

Hmm, Andersen is het blijven of verkopen denk ik, gezien zijn reacties. Bovendien kan hij prima op het middenveld en op linksbuiten spelen, dus die maakt vast wel zijn minuten.

Verder staan El-Ghazi, Milik, Bazoer ook door verschillende clubs op verlanglijstjes. Bij een mooi bod vertrekken ze gewoon.

02-06-2016 13:24

Fredschuit1 +1536

Er moeten zeker seizoenskaarten verkocht worden deze tijd?

02-06-2016 11:51

ShowtimeAjax +0

Kopen en de kans geven!
Maar
Ergens verwacht je de simpele oplossing : Ziyech en V. Janssen.. Maar toch snap ik dat Ajax niet de volle pond wil betalen voor zulke spelers.. Ook krijgen zij te maken met hoge druk ( zie spelers Sinkgraven, Suleymani, Zivkovic en nog 10 andere waren ooit een periode de beste bij hun club en kwamen, niks geworden). Ik snap Ajax wel en niet. Wat is er zomoeilijk om je sterkhouders te laten verlengen en dat op te vullen met elke jaar betere spelers tot het gaat lopen ?! Zie bayern, zie Dordmund, Barca, PSV (ja echt), Atletico en zo kan je door! DOORSELECTEREN wnnr moet iedere blinde paard zag dat Boilesen niks werd niet voor en niet na zijn blessure, zelfde verhaal met Fisher.. Jongens die er al lang rond lopen en daarom een zwak worden dat moet afgelopen zijn.. Ik pleit al lang voor het behouden van sterkhouders en het opvullen met jeugdig talent of waardige sterke aankopen! Ajax staat synoniem aan het Nederlands elftal het is opbouwen en niet willekeurig onderdelen vervangen met wt je denk dat het gaat doen.

Ik mis het vrij logisch trainen bij Ajax. Speel je slecht eruit gun talent het en niet weken op het veld laten rond dwarrelen ( El Ghazi, Fisher, Boilesen, Van Rhijn enz enz) dit soort acties kost je gewoon punten..

Maar ja elk seizoen het zelfde liedje hopen op de spelers die Ajax flair en beter maken en dan al een paar jaar aankomen zetten met B spelers.. Hoop dat Van Gaal ooit terug komt Miss dan wel met een media verbod. Iemand die een visie heeft een plan met alle respect naar Van der Sar en Overmars toe en vooral het laatste. Alle Ajaxieden horen gewoon door 1 door te gaan wat zou dt mooi zijn Van Gaal in het bestuur, Van der Sar doet de Pr, Rijkaard, Seedorf, Litmanen, De Boer, Kluivert, Blind allemaal samen.. Geen beurs, gewoon lekker voetballen man!!

Dromen mag altijd, Fijne dag mannen....

02-06-2016 11:47

Rikkiereverse +0

Zie hier erg veel negativiteit over Mateo Casierra. Net zijn filmpje gekeken en vind het echt geen slechte spits hoor. Zeker aan het einde kan je zien dat hij erg goede looplijnen en een neusje voor de goal heeft. Maakte de winnende goal in blessure tijd als een echte spits, en dat is niet niks voor een 19 jarige jongen. Niet de meest technische speler inderdaad, maar denk dat hij zich prima kan ontwikkelen bij Ajax. Ben benieuwd!

02-06-2016 11:23

AFCA. +3283

Ik vind het ook zeker niet slecht. Houd de bal aardig bij zich. Ziet er soms wat houterig uit maar toch. Hij maakte toch ook een paar prima goals. Komt ook veel uit de spits vond ik.

02-06-2016 12:23

flasher93 +0

Goed, Zivkovic had ook prima filmpjes en maakte prima doelpunten. Ook niet de meest technische speler en jong. We zullen zien, dat Ajax meerdere kandidaten heeft om in de spits door te laten breken is duidelijk. Hoop gewoon dat ze het elkaar moeilijk gaan maken en het beste uit elkaar gaan halen.

02-06-2016 13:28

statham +0

zou berghuis geen goede vervanger zijn voor fischer? vond het bij az en ook gister bij oranje altijd wel een leuke speler met een goede individuele actie en veel scorend vermogen

02-06-2016 11:22

WestlandforAjax +0

Cerny en eventueel Nouri kunnen ook op links voor. Verder vind ik Larrson ook wel een interessante speler met een goede actie alleen die moet 5 á 6 miljoen kosten en dat ik een flinke hap geld.

02-06-2016 11:26

3*stars*3 +23563

Heb wedstrijd gister niet gezien maar Berghuis is een linkspoot die beter tot zijn recht komt, op de rechterflank.
Daar hebben we Muric en Cerny al.

Voor de linkerflank lijkt Limbombe mij echt een hele goede optie.
Werd gezien als 1 van de grootste talenten van België destijds maar was mentaal niet goed bezig.
Bij NEC is hij wakker geworden.

Ja ik weet NEC, is wat anders dan Ajax maar Lasse maakte zelfde stap en deed het toch goed.
Terwijl Lasse nooit kans kreeg op zijn ''echte'' positie en dat is als aanvallende middenvelder.

02-06-2016 12:13

flasher93 +0

Lasse was ook een paar jaar ouder, bovendien is die Limbombe een leuke speler, maar is ook meer een baasje. Schöne is de perfecte 12de man tot op heden, nu zijn er veel spelers gelijkwaardig of beter aan het worden, dus lijkt het einde verhaal.

02-06-2016 13:27

svanrensen +0

Schone is voor mij normaal een basis klant, maar ik vind hem weinig speciaals hebben op zijn trap na, maar is wel redelijk consistent vergeleken met de rest

02-06-2016 13:28

Bensco +7175

Muric die nog maar 28 minuten heeft meegespeeld met het eerste? en Cerny die ook nog maar 7 wedstrijden heeft meegedraaid? luister, beidde spelers zijn toptalenten dat staat vast. Met name Muric is voor mij een absolute favoriet om bij het eerste te komen. Maar je vergeet 1 ding en dat is dat beidde spelers een heel traject moeten afleggen voordat ze bepalend gaan worden in het eerste. We kunnen nog niet op deze jongens gaan rekenen in de race om het kampioenschap of europese succesen.

02-06-2016 16:11

Bensco +7175

Marc my words, dit gaat op een ramp uitlopen komende transferperiode. Er wordt weer gewacht tot milik weggaat, en die kans is nu dus bij 90%. Maar ja milik vertrekt pas na het EK dus dat is pas na 10 juli, hoogstwaarschijnlijk dus tot tot 15 juli ongeveer heb je nog een spits. 27 juli zijn de voorrondes al die je dan mag gaan spelen met een nog niet ingewerkte spits. Goedkoop gaat wederom duurkoop worden dit keer.

en nu komt het leuke, Fischer is weg, milik gaat pleitte en de kans is dus groot dat Schone ook weg gaat. Daarmee zijn de 3 van de 5 aanvallers vertrokken en spelen we weer lekker een seizoen met alleen maar middenvelders.

02-06-2016 11:06

Superjood410 +2

Wat een pessimist ben jij zeg. Heb je soms een glazen bol in je rukbunker?
Geef Marc gewoon een kans, als hij binnen twee weken deze drie versterkingen binnen heeft lul je wel anders. En Schone, Fischer en Milik zijn allen vervangbaar. Dus zo'n ramp is het niet als ze weggaan

02-06-2016 11:33

Bensco +7175

Maat, denk jij dat overmars en de RVC nou serieus 3 nieuwe aanvallers gaan binnen halen? Ze doen al moeilijk over 1 spits terwijl er net 2 spelers de club hebben verlaten.

02-06-2016 11:40

Ajax27 +19230

Droevig mannetje...
Gewacht? Dat is het beleid.. eerst spelers verkopen, voordat er 'dure' andere aankopen worden aangetrokken.

02-06-2016 11:45

Bensco +7175

zoals ik elders al aanhaal, er zijn al 2 spelers vertrokken. Fischer en Boilesen, nou weet ik niet wat fischer verdient maar die zal als aanvaller een redelijke druk hebben gehad op het budget voor salarissen. Datzelfde geldt voor Boilesen, als je nagaat dat hij al het maximale salaris kreeg geboden dan zal dat, zeker met zijn dienstjaren bij de club, ook een flinke slok op de borrel schelen.

En reken nog eens mee. Dit riepen ze afgelopen winter ook. Toen moesten er ook spelers vertrekken voordat er een speler bij werd gehaald. Toen vertrokken Heitinga en Sanago bij de club. Dus sinds dat zogenaamde ''beleid'' ben je 4 spelers al kwijt, waarvan 3 in de hogere salarissen zitten, en is er nog niks aan getrokken.

Ajax wil toch de voorrondes CL gaan spelen? dan heb je geen tijd om te wachten maar dan moet je anticiperen op hetgeen wat komen gaat. Als ik alle berichten rondom milik hoor dan is het voor mij al voor bijna 90% zeker dat het einde verhaal en is dus moet je nu verder kijken. NU! niet een week voor de voorrondes nog eens.

02-06-2016 12:06

Rommy +0

De twee beste spelers van de Nederlandsevelden Zyech en Janssen......,is dat zo moeilijk ???

02-06-2016 11:00

Ajax27 +19230

Ja, Janssen heeft uitgesproken dat ie liever naar het buitenland gaat, Ziyech heeft wel erg duidelijk laten merken dat ie niet op Ajax zit te wachten. Ik weet niet of je het weet, maar een speler bepaalt nog altijd zelf of ie wel/niet naar een club heen gaat wanneer deze interesse toont.

02-06-2016 11:46

3*stars*3 +23563

Ben benieuwd, ben wel fan van de Z-Amerikaanse mentaliteit.
Heb mijn bedenkingen bij die spits maar die CV lijkt mij wel wat.

Hoop dat ze nu bij Ajax wakker zijn en dat ze met Almere goede afspraken maken.
Als een subtopper zich komt melden bij Almere, moet dat dan weer gemeld worden bij Ajax.
Te belachelijk voor woorden, dat een club als Az een paar ton betaald voor een speler die in achtertuin van Ajax loopt en hem een jaar later voor ong 10mil kan doorverkopen.

Zo kan je voorkomen dat spelers via een omweg onnodig veel moeten gaan kosten.
Toen Az zich melde bij Almere moesten ogen van Ajax al opengaan en moesten ze Janssen desnoods een 1 jarig contract met optie geven en verhuren.

Bij Dijks deden ze het wel goed want toen er in nieuws kwam dat Fey zich melde bij WillemII, voor Dijks, hapte Ajax wel gelijk.

02-06-2016 10:43

Ricoo +1

Het is wat ongelukkig, maar noem nog eens een speler van almere city die in potentie bij Ajax zou kunnen spelen? Achteraf is het makkelijk praten.

02-06-2016 10:46

3*stars*3 +23563

Ik vind dat Ajax gewoon wakker moet worden als en sub topper zich meld bij Almere.
Az eindigde vorig jaar 3e he? Je moet gewoon voorkomen dat spelers naar een andere subtopper/topper gaan via Almere want wat als?

Gewoon een 1 jarig contract aanbieden met optie en verhuren en ontwikkeling aankijken.
Nu gaan we helemaal een dik bedrag moeten betalen.

@1v1Domination-Ja zag net een compilatie op https://vimeo.com/141593107
Is wel een type dat met zijn rug naar doel kan spelen en bal kan vasthouden.
En aangezien jij een Colombiaan bent, wat vind je van die CV?.

02-06-2016 10:53

wHuntelaar25afca +0

Hij is wel pas te betalen nadat Milik is verkocht!? Ahahaha, halen ze dus weer niet, waarschijnlijk wordt Milik pas verkocht na het EK. Ze hebben Viktor Fiscjer toch al verkocht, daar hebben ze 5 miljoen voor gekregen, investeer dat dan in nieuwe spelers. En dan is dit talentje uit de Colombiaanse competitie al weer weg of wilt die niet. En gaat Ajax straks janken dat ze geen spits hebben voor volgend seizoen.

02-06-2016 10:37

Lekiam +1

We gaan het met deze selectie doen.....

02-06-2016 17:25

Ajaxamersfoort +138

Leuk allemaal maar ik vind dat zivkovic tr snel wordt afgeschreven

02-06-2016 10:36

Michael25 +822

Die Sanchez kunnen wij toch ook niet garanderen dat hij niet in Jong Ajax zal belanden? Lijkt me dat je zo'n speler eerst wilt laten wennen en wilt testen wat zijn kwaliteiten zijn voordat je hem zomaar een basisplaats belooft.

02-06-2016 10:33

Ricoo +1

Vind ik ool raar idd, alleen is het wel zo dat spelers uit Barca B ook niet snel doorstromen naar het eerste, voor mijn gevoel. En misschien wordt er zodanig rekening gehouden met vertrek van Van der Hoorn/Viergever dat ie sws voor de bank gehaald wordt.

02-06-2016 10:52

Michael25 +822

Van Der Hoorn is verlengen of vertrekken, Viergever zal ook niet nog een seizoen bankzitter willen zijn. Van Rhijn zal ook nog vertrekken, dus defensief ontstaat er zeker een vacature. Ik zie hem echter geen basisspeler worden op korte termijn, zolang iedereen fit is.

02-06-2016 11:09

ZeeuwseAjacied +2

We komen in actie! Lekker!

02-06-2016 10:10

Lekiam +1

Wat als AJAX Huntelaar haalt en Milik niet gaat. Je kunt dan ook spelen met 2 spitsen waar volgens mij beide goed in kunnen spelen. Ik ben wel benieuwd wat mijn mede ajacieden daarvan vinden?

02-06-2016 09:54

V12 +867

Je bent Ajax, je gaat dus niet met 2 centrumspitsen spelen die allebei slechts zijn in kaatsen. Geen 1442 bij Ajax!

02-06-2016 09:56

luiszwaaris +0

Laatste keer 442 was volgens mij onder Henk Ten Cate met Babel - Huntelaar ?!

02-06-2016 09:57

wladimir +3059

Speelde we onder Frank niet ook gewoon 4-4-2 met Schone op de vleugel of Siem in de spits?

02-06-2016 10:19

Ricoo +1

Als Milik niet verkocht, komt Huntelaar niet. "Hij is wel pas te betalen als Milik vetrekt". Staat letterlijk in de tekst.

02-06-2016 10:50

De Ajax Ziel +2

Veel vertrouwen in eigen Amsterdamse jeugdopleiding, Nederlandse voetbalcultuur, ook goed voor Oranje om helemaal in Colombia te gaan scouten,. Weinig herkenbaar Ajax Amsterdam.

Ver ver steeds verder weg duidt op soort pathologisch 'vluchtgedrag'. Lost niets op.

02-06-2016 09:46

Mace0107 +1

Hahahahaha.

02-06-2016 09:47

4xbestevaneurop +0

Ajax heeft minimaal 1 zuid amerikaan nodig in het elftal! Of wil je in Nederland nog meer types hendriks zoeken die middelmaat zijn? Een zuid amerikaan is nog onvoorpelbaar ipv dat voorgeprogammeerde zielloze voetbal dat je bij ajax vaak ziet. Zuid amerikanen hebben gif en vechtlust, die ideale schoonzonen uit scandinavie win je ook niet altijd de oorlog mee.

02-06-2016 09:57

De Ajax Ziel +2

Dan verschillen we van mening. Ajax Amsterdam is geen Zuid-Amerika,. Er loopt meer als voldoende geschikt talent rond in eigen land.
ook wij hebben van nature genoeg gifkikkers, alleen worden die door o.a. zeikregels gedeformeerd tot watjes.

02-06-2016 10:42

Redrum +96251

Ik heb bij Andersen niet het idee dat hij getemperd wordt door de club. Die gozer is zelfs met een zweep niet agressief te krijgen.

02-06-2016 10:44

ZeeuwseAjacied +2

Dus we zouden geen andere spelers moeten halen omdat jeugdspelers dan de lul zijn? Laat ze ook eens werken voor hun plekkie man, talent zat maar concurrentie moet er gewoon wezen. Verder zijn er gewoon genoeg spelers uit de jeugdopleiding niet goed genoeg, Clement? Hendriks? Mirani? elke linie heeft wel spelers die het bij ons niet gaan halen.

02-06-2016 10:13

Ricoo +1

Noem eens een zelfopgeleide spits dan die goed genoeg is? En nee, Dolberg heeft ook nog wat tijd nodig lijkt me. Soms moet er een gat in de opleiding opgevuld worden met talenten van buitenaf. Die verdediger mag van mij ook komen. Naast De Ligt en Bakker komt er ook niks aan uit de jeugd.

02-06-2016 10:56

RyanBabel +0

Hij lijkt me juist een goede speler

02-06-2016 09:37

Jan Doedel +4313

Hij is pas te betalen als Milik daadwerkelijk vertrekt......Milik laat weg......we konden niemand meer vinden op zo n korte termijn........we zijn blij dat Henk Veerman van Heerenveen nog wou komen......wat een stelletje amateurs als dit echt waar is. Regeren is vooruit zien maar ons TH kan niet eens 2 dagen vooruit denken lijkt het wel.....altijd maar indekken en smoesjes

02-06-2016 09:24

CPLP +0

Zucht. Post je dit nou gewoon omdat je wil zeuren of weet je echt niet beter? Deze regel komt van de RvC, niet van het TH.

02-06-2016 09:43

klopper +2

Ben het compleet met je eens. Ik vind het erg goed dat Ajax zich niet gek laat maken door het geld wat ze hebben. Echter moet je soms al handelen om niet eventueel in de problemen te komen. Helaas verzaakt Ajax hierin bijna steevast, waardoor ze met Eriksen, De Jong en Blind nooit meer echt goede vervangers konden halen. Dat hoeft ook niet perse, als je goede vervangers al klaar hebt staan. Maar er moet wel een plan zijn. En bij Ajax lijkt het plan meer op het vasthouden aan het gekozen beleid, puur om het vasthouden aan het beleid. De visie van Cruijff blijf ik briljant vinden. De uitvoering is ondermaats.

02-06-2016 09:48

klopper +2

Ben het compleet met je eens. Ik vind het erg goed dat Ajax zich niet gek laat maken door het geld wat ze hebben. Echter moet je soms al handelen om niet eventueel in de problemen te komen. Helaas verzaakt Ajax hierin bijna steevast, waardoor ze met Eriksen, De Jong en Blind nooit meer echt goede vervangers konden halen. Dat hoeft ook niet perse, als je goede vervangers al klaar hebt staan. Maar er moet wel een plan zijn. En bij Ajax lijkt het plan meer op het vasthouden aan het gekozen beleid, puur om het vasthouden aan het beleid. De visie van Cruijff blijf ik briljant vinden. De uitvoering is ondermaats.

02-06-2016 09:48

Ricoo +1

Je moet zeuren op de RvC, die zeuren over eerst verkopen en dan pas kopen.

02-06-2016 10:57

Sterretje73 +5284

Laten we hopen dat ze gaan renderen. Kan me die dubbelslag met "de zeehond" nog herinneren. Daar heb ik vervolgens nooit meer wat van gehoord.

02-06-2016 09:07

trodat4030 +97174

Kerlon (de zeehond) en Ze Roberto werden indertijd gewoon door Raiola gedumpt bij de club van zijn client (Jol). Net als wel meer spelers, Atouba, Tainio.... Allemaal spelers die Mino nergens meer kon slijten en men kreeg toen bij Ajax nog dikke contracten (zoals Sulejmani met z'n 1,8 milj bijv). Toentertijd waren er ook geruchten dat Jol meedeelde in de gage die Raiola kreeg voor die transfers, al weet ik niet in hoeverre die geruchten klopten. Het was echter niet heel verrassend dat Ajax, sinds het ontslag van Jol, steeds meer problemen kreeg om spelers van Raiola te binden/vast te houden.. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat daar enige rancune bij is komen kijken, maar ja, bewijs het maar eens.

02-06-2016 09:58

Sterretje73 +5284

Ja inderdaad. Altijd maar weer die Raiola. Die rotte geest waart al veel te lang door onze gelederen. Maar goed...we staan aan een nieuw begin en laten we er maar het beste van hopen...

02-06-2016 10:28

Melvin01 +1

Ik hoop dat ze aankomend seizoen ook jongens uit zuid Amerika gaan scouten van een leeftijd van 16 jaar. Kunnen ze mooi nog 1 a 2 jaar rijpen in de A1 om daarna gewend te zijn zijn aan ons cultuurtje speelwijze etc om daarna de stap te zetten naar1

02-06-2016 09:04

RyanBabel +0

Je mag geen spelers onder de 18 buiten Europa halen volgens mij

02-06-2016 09:08

mvdk +44300 moderator

Dat ligt lastig ja. Je moet in ieder geval een hoger salaris betalen.

02-06-2016 09:09

OntlastendeMiddenvelder +1987

Hieronder staat veel dat 4,5m veel geld is voor een spits die er niet meteen staat. Dat is het niet, als deze jongen inderdaad veel potentie heeft. Je moet ook risico durven nemen, als je winst wil pakken. Voor hoeveel kwam Ibra over, op 19-jarige leeftijd?

02-06-2016 08:59

afca4eva +5967

Ik las trouwens een gerucht dat Barcelona Stefano Denswil op hun shortlist heeft staan.. haha dat zou wat zijn zeg. Tevens mag Vermaelen opzoek naar een nieuwe club.

02-06-2016 08:56

OntlastendeMiddenvelder +1987

Niet Boilesen?

02-06-2016 09:00

Melvin01 +1

Vermaelen mooi halen als back up voor Riedewald of Dijks. Schat van ervaring en een Ajacied.

02-06-2016 09:06

AFCAsphere +9

Als Vermaelen niet geblesseerd is, zou het de ideale ervaren kracht zijn in de verdediging.

02-06-2016 12:56

A Cohen +1

Ziyech zsm per direct halen.............

02-06-2016 08:43

AFCA. +3283

Ik zie het volgend seizoen best wel goedkomen.
Verkopen: serero, duarte, ligeon, boilesen, schone, milik, van rhijn, menig, viergever
Kopen: huntelaar, sanchez, casierra, sneijder, emanuelson
Dan heb je een goede selectie.

Linksbuiten: younes, andersen, nouri
Spits: huntelaar, casierra, zivkovic/dolberg
Rechtsbuiten: el ghazi, muric, cerny (gewoon kijken wie het best in vorm is en de stel je op. Kan per week verschillen)

Aanvallende middenvelder: sneijder, sinkgraven, andersen
Centrale middenvelder: klaassen, bazoer, vd beek
Verdedigende middenvelder: gudelj, bazoer

Linksback: emanuelson, dijks
Centrale verdediger: riedewald, veltman, vd hoorn, sanchez
Rechtsback: tete, sanniez, owusu, veltman

Keeper: cillessen, onana, boer

Younes - huntelaar - el ghazi
Sneijder - klaassen
Bazoer/gudelj
Emanuelson - riedewald - veltman - tete
Cillessen

Van mij mag het seizoen weer beginnen!

02-06-2016 08:25

MS22 +0

Sneijder kan je echt vergeten haha, maar had idd mooi geweest.

02-06-2016 08:29

AFCA. +3283

Gewoon een paar miljoen per jaar geven. Dat haal je er makkelijk uit. Seizoenskaarten, shirtverkoop, je haalt waarschijnlijk CL.

02-06-2016 08:31

El Toro +0

En zo help je een club naar de klote

02-06-2016 09:56

Figo +0

emanuelson als linksback... ophouden nu!

02-06-2016 08:30

AFCA. +3283

We willen toch weer aanvallend gaan voetballen? Dijks is echt een topgozer met 110% inzet maar voetballend vind ik hem echt te kort komen.

02-06-2016 08:33

V12 +867

110% inzet?? Soms een wedstrijd en heel soms een paar wedstrijden achter elkaar. Deze jongen heeft concentratie problemen en onderhand ook motivatie problemen. Voetballende kwaliteiten heeft hij genoeg maar mentaal komt hij te kort.

02-06-2016 10:00

Rockpotje +9611

4,5m vind ik toch behoorlijk veel voor een jonge spits terwijl je zelf ook nog een aantal talenten rond hebt lopen. Ik heb liever dat er eerst flink geïnvesteerd wordt in een fatsoenlijke opvolger voor Milik als die nodig blijkt te zijn.

02-06-2016 08:16

4EVERAJAX +8414

is Zivkovic nou afgeschreven?

02-06-2016 08:14

AFCA. +3283

Ik geloof dat ik de enige ben die best positief is over deze twee jongens.
Die sanchez hoeft ook niet zo veel te kunnen. Gewoon de bal afpakken en hem snel aan riedewald geven. Als hij sterk in de lucht is en een beetje hard kan verdedigen is het toch prima.
Over Caseirre kan ik niet zo'n goede filmpjes zien. Maar volgens mij is hij redelijk snel en sterk. Verder is hij 1.87 dus zou een prima aanspeelpunt moeten zijn. Hij is ook pas 19. In die leeftijd kan je je nog heel snel ontwikkelen.
Geef ze gewoon een kans....

02-06-2016 08:01

afc_red +2

Gabrich was ook een sterkte spits.

02-06-2016 08:10

V12 +867

Geef mij dan ook gewoon een kans. Ik hoef niet veel qua jaarsalaris ik neem genoegen met een salaris in de onderste regionen van de selectie. Wat een flutreden zeg.

02-06-2016 10:04

AFCA. +3283

Waarom zou je iemand afkraken als hij nog geen wedstrijd voor ajax gespeeld heeft?

02-06-2016 10:51

kaashaas +4

hij is wel pas te betalen?

02-06-2016 07:51

mvdk +44300 moderator

Ik ben al lang blij dat we eens buiten Denemarken scouten. Zuid Amerikanen hebben in ieder geval winnaarsmentaliteit en dat is voor ons al een zege.

02-06-2016 07:42

MS22 +0

Waarom die spits? Met Huntelaar ben ik het eens en die Sánchez ook. Maar die spits lijkt qua spel op Sanogo en lijk me niet dat bosz op zo n type spits zit te wachten. Dan kan je beter El Ghazi in de spits gebruiken en die Marlos Moreno proberen te halen. Dolberg komt uit de zelfde leeftijdscategorie als die Sanogo van Colombia. Daarnaast hebben we ook nog El Azzouzi verhuurd. 2 spitsen halen lijkt me overbodig.

02-06-2016 07:42

CHRISSSSZ +2

Ik denk dat jij het beter ziet als Veldmate, die heeft tenslotte nog maar 16 jaar ervaring en liep in 2006 pas rond in Zuid-Amerika.

02-06-2016 07:48

AFCA. +3283

Dat is best veel geld voor een speler waarover ke toch twijfelt, aangezien het niet je eerste keus is.

02-06-2016 07:36

rechtsback +0

Ik heb het vermoeden dat ze hem niet zien als eerste keus voor eerste spits ivm een periode van wennen aan een andere leefomgeving.

Huntelaar is niet echt een aankoop die nog jaren mee gaat.
In de luuwte kan dolberg zich door ontwikkelen en is zivkovic derde spits of vertrekt.
Mocht huntelaar dan stoppen heb je 2 goede spitsen in dolberg en caseirra.

Er van uit gaand dat de scouting het bij de juiste eind heeft.

02-06-2016 07:39

AFCA. +3283

Inderdaad. Huntelaar is de eerste keus. Die moet de eerste spits worden volgend seizoen. Caseirra wordt dan de 2e spits.
Die Caseirra lijkt me een redelijk sterke en snelle spits. Hij is 1.87 dus zou een balletje vast moeten kunnen houden. Ik kan alleen niet echt een goed filmpje van hem vinden.

02-06-2016 07:47

mvdk +44300 moderator

Geef die gast gewoon eerst eens kans. We branden ze al af voordat ze hier zijn. Maar, als hij straks voor Psv zou spelen en de sterren van de hemel speelt, schreeuwt iedereen weer dat Ajax heeft liggen slapen.

02-06-2016 07:48

AFCA. +3283

Van mij mag hij best komen hoor. Ik laat me graag verassen. Hij is redelijk snel en sterk. Dan kom je al een aardig eind in de eredivisie.
Was meer dat 4.5 miljoen best veel is voor een 2e spits. Want huntelaar moet de eerste spits worden.

02-06-2016 07:53

mvdk +44300 moderator

Dat is zo. Helaas is het echter wel zo dat de bedragen van spelers enorm zijn opgelopen, waardoor het moeilijk is om iemand voor een prikkie te halen. Met dank aan de grote geld smijtende clubs.

02-06-2016 08:07

CHRISSSSZ +2

AS, kunnen jullie geen contact opnemen met een Zuid-Amerika kenner (a la Piet de Visser) om meer over deze speler te weten te komen? Over hun potentie etc..

02-06-2016 07:24

ST +23090

Belachelijke keuze. De Colombiaanse Sanogo van 19 jaar. Trek je fucking portemonnee open gierige krent. Haller, Huntelaar, Janssen, etc.

02-06-2016 06:51

Ricoo +1

Goed man, je oordeel baseren op filmpjes... Btw 15 mln of iets in die richting is veel te veel voor Janssen. Haller ook te duur bevonden en dan kijken ze verder.

02-06-2016 07:24

mvdk +44300 moderator

op basis waarvan?

02-06-2016 07:36

J00DT0TMIJND00D +0

Haha Haller? Zeer overschatte speler.

02-06-2016 07:38

AJAXZZZ +0

Goed lezen ST !!!!!!!!

Echter schrijft ................... daadwerkelijk vertrekt.

02-06-2016 08:16

Milan93 +3

Ajax schijnt een bod te hebben gedaan op Mateo Cassiera. Morgen komt er in telesport nieuws over Davison Sanchez en de hoogte van het bod dat Ajax heeft gedaan op Mateo.

02-06-2016 01:03

El Toro +0

4,5 miljoen, das geen kattenpis...

02-06-2016 02:09

WimG +0

Heb je hele stuk? Heb geen geld meer op blende.

02-06-2016 02:12

rechtsback +0

Dit bericht lijkt onzin. Gezien de beperkte bronnen op spaanstalige site's.
Elke site die er iets over zegt lijkt me niet een directe nieuwssite. Meer 1 die van bronnen hen nieuws weet te melden. Evt zelfs zonder te checken.
Daarnaast staat er in verslagen over hoor. Een aanbod voor koop wat nie beisrer positief er uit ziet.

02-06-2016 00:42

boye04 +0

De Telegraaf komt morgen met meer nieuws over de hoogte van het bod en dergelijke.

02-06-2016 01:10

Christiano91 +0

Ik kan zo maar 2 zuid Amerikanen opnoemen die geslaagd zijn bij Ajax. Misschien toch maar meer focussen op Europese spelers.

01-06-2016 23:38

ST +23090

Maxwell, Suarez, ..?

02-06-2016 06:58

mvdk +44300 moderator

iedereen roept al jaren om eens buiten europa te scouten. is het nu weer niet goed?

02-06-2016 07:37

Bensco +7175

Ik zou dit wel toejuichen met die verdediger erbij dan. Maar 1 van beidde halen heeft ook weinig nut want dan gooi je zo'n jongen totaal in een isolement. Ga je voor zuid-amerikaans gif dan moet je ook lef tonen en er 2 of 3 halen die zich aan elkaar kunnen optrekken. Bij PSV slagen die gasten ook alleen maar omdat ze een clickie kunnen vormen.

01-06-2016 23:38

flasher93 +0

Gudelj kan Spaans spreken. Verder kan Onana Spaans spreken. Dus die kunnen zeker helpen bij het aanpassen aan het leven hier.

02-06-2016 00:13

Bensco +7175

is toch anders denk ik hoor. Het is ook een cultuur dingetje. Bovendien heb je met 2 of 3 spelers toch behoorlijk wat meer smaken tot je beschikking.

02-06-2016 00:22

flasher93 +0

Goed, ik snap je hoor. Maar Gudelj kan echt zoveel talen en dat is zo handig voor je als trainer. Hij is echt het verlengstuk straks en ik zie hem ook wel onze aanvoerder worden uiteindelijk. Muric, Onana. Hij kan met de spelers communiceren die uit andere landen komen en hier moeilijk (hadden/hebben)

02-06-2016 11:18

afcajacied00 +309

Dit is een spits waar ze lange ballen op willen gooien, heb dan liever een sebastian rincon die een actie heeft en snel is.

01-06-2016 23:30

Jaxie95 +0

Snap niet waarom iedereen zo lyrisch is over Zuid-Amerikaanse spelers

01-06-2016 22:53

flasher93 +0

Goed, in Europa wordt elk talent al dood gescout. In de Balkan lopen er veel tegenwoordig, maar elke Nederlander met talent is vanaf zijn 16 al lang bekend bij de grote clubs.

02-06-2016 00:12

ajaxfc +355

Is dit alles het werk van veldmate?

01-06-2016 22:11

Milan93 +3

Durf bijna te wedden van wel. Hij heeft veel kennis in Zuid Amerika

02-06-2016 01:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.