'Ajax stopt met rouleren trainers in bovenbouw'

door Bart Veenstra 19

'Ajax stopt met rouleren trainers in bovenbouw'

door Bart Veenstra 19

Laatst geüpdatet

Volgens Voetbal International-journalist Simon Zwartkruis stopt men bij Ajax in de bovenbouw met het rouleren van de jeugdtrainers. Dat laat de voetbalverslaggever weten via Twitter.

Eerder op maandag werd bekend dat Patrick Kluivert is vastgelegd als jeugdtrainer bij Ajax. De oud-spits van de Amsterdammers, wiens zoon Justin in de jeugdopleiding van Ajax speelt, gaat de A1 van Ajax trainen. Dit zal hij samen gaan doen met Frank Peereboom. Verder zal Gery Vink waarschijnlijk de trainer worden van Ajax B1.

Ook in het afgelopen seizoen wisselde men in de jeugdopleiding van de Amsterdamse club van jeugdtrainers. Zo wisselden Frank Peereboom en Gery Vink elkaar af als trainer van respectievelijk Ajax A1 en Ajax B1. Bovendien was Wim Jonk, die eind vorig jaar vertrok bij Ajax, ook voor een periode trainer van de A1 van Ajax.

Lees meer over:
Plaats reactie

IamLegend +2

hoe goed kunnen jullie spelers opleiden jc-beliebers?

03-05-2016 17:20

Ellende +324

Sorry maar ik vind de reacties echt overdreven. Alsof er in de periode Jonk echt meer talenten megatalenten zijn geworden dan ooit bij AJAX.
De talenten: Bergkamp, Overmars, van Basten en Cruijff hebben dit systeem niet gehad, maar konden wel aardig ballen.
Het begint bij scouting. De talentvolle spelers op jonge leeftijd bij jouw club laten. Die onder goede concurrentie veel met elkaar laten voetballen, zodat ze elkaar beter maken. Tegenstanders en medespelers maken een speler beter. Een trainer is belangrijk, maar veel minder belangrijk dan iedereen hier roept.
Er blijven met of zonder talenten komen. Daar ben ik zeker van

03-05-2016 13:50

Ellende +324

Ik snapt dat je de opleiding wilt ontwikkelen.
Waar AJAX mee bezig is, is een Nog niet bewezen concept. Sommige dingen werken wel en sommige dingen werken niet, daar lopen we nu tegenaan.
Jouw opmerking over docenten vind ik niet opgaan. De trend is juist dat de docent overgenomen gaat worden door computers.
Wat ik zeg, de rol van de trainer wordt net als de rol van de coach overschat.
je leert door met goede medespelers en tegen goede tegenstanders te voetballen.

03-05-2016 15:01

Ellende +324

Mijn reactie is er niet een op de poppetjes die voor de groep komen te staan. Persoonlijk zou ik het mooi vinden wanneer Jong o.l.v Vink komt te staan. A onder Kluivert en de B onder een andere ex-speler (Allerliefst Litmanen, Finidi ofzo) met Vink daarnaast.
Verder de meer gespecialiseerde training van Bijvoorbeeld Bergkamp, Witschge, Bogarde.
Roulatie zie ik op dit moment niet veel in.

03-05-2016 15:29

Ellende +324

Dan lees je niet wat ik schrijf

03-05-2016 16:55

Copacabana +0

Het gaat niet specifiek om deze verandering. Ze moeten stoppen met het misbruiken van de naam Cruijff. Ze denken dat mensen achterlijk zijn en blindelings geloven dat ze gewoon netjes doorgaan met het plan geschreven 5 jaar geleden.

03-05-2016 14:54

Ellende +324

Daar heb je helemaal gelijk in. Waar je nu mee bezig bent in de jeugd opleiding moet je niet plan Cruijff noemen.
Ik lever echter ook geen kritiek op de onlangs gemaakte keuzes.

03-05-2016 15:06

Ellende +324

De ontwikkeling van Bazoer heeft natuurlijk weinig met Jonk te maken. Ik geloof er niet in dat de kwaliteiten die Tete zo sterk maken door het beleid van Jonk komen (natuurlijke agressie richting bal, snelheid en een prima gevoel voor timing in het duel).
Riedewald en vd Beek zou ik daar wel ik kunnen vinden. Echter zijn dit type spelers zoals AJAX ze altijd al heeft gehad en ook niet de exceptionele talenten. Verder denk ik dat deze spelers onder een andere bewind er ook wel waren gekomen.
Verder heeft AJAX al veel langer kleinere bewegelijke voetballers gehad. Hoe goed een speler ook is, je kan geen centraal duo hebben van beide 1,80 in het moderne voetbal, dus daar moet je bij verdedigers gewoon op letten.
Verder ben ik voor minstens 1 ex-voetballer vast bij 1 team al is het voor de uitstraling van de teams. Hier zijn ze volgens mij ook mee bezig. Voor de B zou ik nog graag een Litmanen ofzo zien.
daarnaast de specialisten training zoals een Bergkamp en een Bogarde.
tot slot moet er iemand zijn als hoofd die de cultuur bewaakt, die bepaalt of een jeugdtrainer functioneert. Ik zie geen meerwaarde in rouleren.

03-05-2016 17:13

Ajacied1989 +350

Ben het helemaal met je eens. Talent betekent dat je de gave hebt om iets vol overgave te doen en dat je jezelf intuïtief weet te verbeteren. Een onderliggend vereiste is dat je het wel vaak genoeg doet om daadwerkelijk te verbeteren en dus je talent zo veel mogelijk te ontplooien.
En daar zit volgens mij het grootste probleem. Ik weet toevallig dat talentvolle zwemmers en waterpoloërs al zo'n 20 trainingsuren doordeweeks maken. 2 uur 's ochtends en 2 uur 's avonds/'s middags.
Voetballers bij Ajax trainen in totaal 8 uur doordeweeks. Dat is gewoon niet genoeg, want het is hoogst discutabel dat zij die 12 "gemiste" trainingsuren compenseren in hun vrije tijd.

03-05-2016 17:09

trainerdv +2

Persoonlijk vind ik sowieso dat trainen en coachen beter losgekoppeld kan worden; Ook bij jeugd.
Maar dit is toch wel zonde. Het rouleren is echt gericht op ontwikkeling. Bij elke top-opleiding krijg je met veel verschillende docenten/mentoren te maken. dat zou bij Ajax niet anders moeten zijn.

03-05-2016 13:06

suske +25

Ik vind je reactie naïef. Ontwikkelen kan ook met een vaste coach. Zelfs beter vastigheid is van groter belang dan dat ze iedere keer een andere coach voor de groep krijgen. Rouleren werkt mijn inziens verstorend!!

03-05-2016 14:27

suske +25

Ja maar het gaat hier om voetbal of het nu de C1 - B1 of de A1 is. Als een talent doorstroomt bijvoorbeeld van de B1 naar de A1 dan wisselt hij in het vaste systeem. Ook automatisch van coach. En als coaches regelmatig evalueren en communiceren. Werkt dat op de zelfde manier als in een roulatie systeem. Zie de elftallen als school klassen.

03-05-2016 14:52

suske +25

Ik snap jou punt wel. Maar ik ge niet mee in het fijt dat je met coaches moet rouleren. Door met vaste coaches te werken wat eigen is aan voetbal. Kweek je meer vastigheid en stabiliteit in een elftal. En als je daar naast dan regelmatig evalueert met de coaches van de boven bouw. Bereik je het zelfde resultaat. En vergeet daar naast ook niet de rol van de individuele techniek coaches. En de Performens coaches.
Jonk is ten onder gegaan omdat hij niet wilde communiceren / Evalueren met de technische staf. wat dom van hem was.
Wat Bergkamp betreft die heeft meer tactisch vermogen dan wat jij denkt.
Verder denk ik dat wij altijd wel van mening zullen blijven verschillen. Maar ja dat is niet erg ieder zijn mening en inzicht.

04-05-2016 09:12

suske +25

Nee niet helemaal er zijn nog wel degelijk. Performers trainers en techniek trainer. Ken ze niet allemaal bij naam maar zeker 4 performer trainers en 6 techniek trainers

04-05-2016 14:35

Ellende +324

Op school wordt de docent steeds meer vervangen door computers.

03-05-2016 15:06

trainerdv +2

Ok ik snap je. Maar je gaat uit van uniformiteit. Iets waar we juist af van wilden en wat vrij uniek was binnen de teamsport. Dus Cruijff's idee van niet 1 coach voor 11 indivuduen, maar 11 coaches per individu (bij wijze van spreken).
Ik denk dat meer ogen meer zien en dat vooral verborgen talenten zo beter worden opgespoord.

03-05-2016 15:51

suske +25

Dat meer ogen meer zien ben ik met je eens. Maar als je met vaste coaches werk heb in een elftal meer vastigheid. En door regelmatig met alle coaches in de bovenbouw te evalueren. Bereik je ook het zelfde resultaat van het geen Cruijff voor ogen had.

04-05-2016 08:57

Ajacied1989 +350

De trainers rouleren niet meer. Nu is de opleiding echt kapot. Ahum.

03-05-2016 12:46

RusselWestbrook +21

Ja, en over twee jaar Ajax een amateurclub. Alles kapot. Door die lul van een Frank.

03-05-2016 13:08

Copacabana +0

Bespaar ons dit cynisch praatje. Het gaat erom dat dit de zoveelste verandering is terwijl ze het alsnog plan Cruijff blijven noemen. Dat is hetgene wat mij en ik denk vele anderen irriteert.

03-05-2016 14:52

Ajacied1989 +350

Ik zal cynisch blijven richting beroepsnegatievelingen zolang elke verandering als afbreuk van de jeugdopleiding wordt ervaren, puur en alleen omdat Jonk weg is.

03-05-2016 15:57

-Sirhc- +0

Alles wordt gewoon weer teruggedraaid. Bijzonder hoor, straks is er niets meer over van het innovatieve karakter van de jeugdopleiding. Voor de beeldvorming: de jeugdopleiding in Engeland, Spanje, Duitsland etc. is echt niet veel minder. Als je niet innovatief bent, dan breng je gewoon niets extra's en zijn we straks niet eens meer een opleidingsclub.

03-05-2016 12:35

Eduard +3

Het zou gewoon kunnen dat ze beter zijn! Ik geloof dat een van onze problemen is dat we denken dat elk ander land of elk andere club ons a h inhalen is. Dat is volgens mij niet gebaseerd op feiten maar op een soort van (sorry dat ik het zeg) misplaatste en arrogante overtuiging. Het zou zo maar kunne dat op 25okm van ons de opleiding van Anderlecht een stuk innovatevenr en beter is. Misschien zelfs die van PSV (hebben wij echt de feiten, doen we onderzoek en leren we van wat werkt en niet).

03-05-2016 13:12

Bobo het Konijn +0

Dat rouleren was er ook niet vanaf het begin en om nu elke gril van Jongkind als het ware plan Cruijff te bestempelen is ook zo wat. Een van de punten dat er oud voetballers bij Ajax zouden gaan werken, met Winter en Kluivert is dat helemaal in lijn met de eerdere ideeen.

03-05-2016 11:47

RusselWestbrook +21

Oppassen Bobo, zoveel logische, kloppende dingen zeggen houdt men hier niet van.

Het zit als volgt: alles wat verandert of even wat minder gaat komt door die fucking eikel Frank de Boer en is tegen het plan Cruijff. Alles wat nu zo blijft en goed gaat komt door Jezus Chri... eh, Wim Jonk.

03-05-2016 13:06

Sulejmanibesteaankoopooit +2

Het lelijke spel komt door de boer, het niet kunnen aanhaken in Europa komt door overmars, en alle jeugdspelers die weg zijn gegaan voor hun eerste contract komen door het plan cruijff.

03-05-2016 13:45

RusselWestbrook +21

Toen werd er idd al hard gevoetbald tussen de Filistijnen, Israëlieten en Romeinen.

03-05-2016 19:09

RusselWestbrook +21

Haha.

In het jaar 0 werd niet gevoetbald. Alleen in China deden ze iets wat er op leek, voor zover ik weet.

04-05-2016 17:34

mcjc +2

Ik snap niet waarom ze zoveel gaan veranderen. Het ging toch fantastisch met de jeugdopleiding onder Jonk?

03-05-2016 11:18

Eduard +3

Ik maak me toch zorgen als ik dit soort berichten lees.

Heeft Ajax wel echt oprecht geanalyseerd wat er allemaal goe ging onder Jonk. Welke element echt behouden moesten blijven en waar de zwakkere punten zaten die verbeterd moesten worden. (Het feit dat Jonk zelf weg is blijft treurig en ..ja .. echt foute boel)

Ik zie het spel (ik kijk m n naar A1 en niet zoveel naar de andere elftallen) het afgelopen half jaar echt achteruit gaan Kan toeval zijn en niets te maken hebben met Jonk! Maar ik zie toch echt veel lange ballen en veel miner snel aanvallend spel over de grond waar voetballers met fijne techniek geacht worden en opgeleid worden hun tegenstander de baas zijn. Ik denk ook dat t geen goed idee is afstand te doen performance coachesin een sport die steeds meet fysiek en atletisch vermogen vraagt. (Zap gewoon naar de premier league etc....en kijk dar naar jongens van 21 jaar etc)

Trainerswisselingen waren goed omdat het systeem van opleiden en de fylosofie hetzelfsde en heilig was gedurende de hele opleiding. En omdat we niet meer wilde dat ego s van individuale trainers zou zorgen voor compromissen aan het ajax systeem (ik doe het lekker op mijn manier)

Ik zie dat alles zo n beetje wordt teruggedraaid (of zit ik er echt helemaal naast). En nu met een mogelijk kampioenschap in de maak is de weerstand tegen die veranderingen niet groot.

Maar gaat t wel de goede kant op........?

03-05-2016 10:54

WyZynDeBeste +2

Langzaam weer terug naar het oude. Eng kliekje.

Wij blijven achter je staan Johan, voor altijd.

03-05-2016 09:00

AFCA. +3283

Het is wachten op een "ajax haalt Louis van Gaal binnen" artikel. Doodzonde dat ze alles langzaam aan weer afbreken. Maar dat de jeugdteams geen fatsoenlijk voetbal meer spelen, dat wordt voor het gemak maar even vergeten.

03-05-2016 08:04

IamLegend +2

waarom is dat afbraak van ajax, waar komt de angst vandaan?

03-05-2016 08:08

AFCA. +3283

Heb je de A1 een jaar geleden zien voetballen? En heb je de A1 afgelopen weken zien voetballen? Heb je de future cup gezien?
Daar komt de angst vandaan

03-05-2016 09:51

Truus de Bakker +1

Het zit een beetje complexer in elkaar dan we hier lezen. Het rouleren in de jeugd is bedacht om te voorkomen dat trainers het team dat ze trainen als carriere-project gaan gebruiken. De kritiek op de gangbare manier van werken was namelijk dat trainers vaak te veel bezig waren met kampioen worden dan met het opleiden van spelers.

Als de doelstelling van de trainer te veel gericht is op het behalen van resultaten ipv opleiden zal hij vaker spelers speeltijd geven die hem daarbij kunnen helpen. Dit zijn niet bijvoorbaat de spelers met het meeste talent maar spelers die fysiek het verst ontwikkeld zijn. Dit heeft alles te maken met het geboortemaandeffect. Uit onderzoek blijkt dat de oudste spelers in een jeugdcategorie veel vaker hogerop komen dan de spelers die jonger zijn. De reden is dat de oudere spelers verder in hun fysieke ontwikkeling zijn en meer speeltijd krijgen omdat in de gangbare opleiding de nadruk te veel ligt bij het behalen van het kampioenschap.

Het rouleren is dus alleen maar een instrument om een bepaald doel te bereiken. Dat doel kan ook op andere manieren bereikt worden. Als trainers gaan inzien dat het doel opleiden moet zijn en niet het behalen van kampioenschappen dan is rouleren helemaal niet meer nodig. Dan krijgen namelijk de grootste talenten de meeste speeltijd omdat het niet meer gaat om een kampioenschap.

Dat een aantal teams dit seizoen geen kampioen is geworden zegt dus ook helemaal niets over de kwaliteit van de opleiding.

03-05-2016 01:29

Michael25 +822

Als je taak is om spelers op te leiden voor het eerste, desnoods ten koste van het resultaat, dan zou dat hele roulatiesysteem sowieso overbodig moeten zijn. Voor spelers is het juist wel prettig om een vaste trainer te hebben, dus teruggaan naar vaste trainers met individuele trainingen door specialistentrainers (zoals Bogarde voor de verdedigers) lijkt me helemaal niet zo'n gek idee.

03-05-2016 03:36

meerzicht +939

Als je zorgt dat er een manager opleiding boven staat die het doel voor ogen houdt en zorg heeft voor de jeugdtrainers, overlegt en coacht dan hoeft het beoogde doel toch geen probleem te zijn, zonder het rouleren van trainers ? Of zie ik dat nou verkeerd.

03-05-2016 09:46

Truus de Bakker +1

Denk dat je daarin gelijk hebt. Als de trainers het inzien en als er iemand is die leiding geeft aan de trainers erop toeziet dat ze hun werk goed doen dan lijkt me het rouleren overbodig. De hele organisatie moet ervan doordrongen raken dat het niet gaat om kampioenschappen maar om het ontwikkelen van de grootste talenten.

03-05-2016 13:26

Eduard +3

Mooi gezegd Truus.!

03-05-2016 11:20

Truus de Bakker +1

We zullen het zien.

03-05-2016 15:11

J00DT0TMIJND00D +0

En zo lijkt 'plan Cruijff' als een nachtkaars uit te gaan, treurig.

Ik kan gewoon niet bevatten dat 80% (of misschien wel meer) van de mensen die werkzaam zijn op De Toekomst iets moois kunnen kapot maken doormiddel van hun eigen ego en het gebrek aan geen echt goede voetbalvisie hebben.

Een tijdje geleden verliep alles volgens plannetje, het was genieten geblazen, veel jeugdploegen waaronder de A1 speelde oogstrelend voetbal met creatieve aanvallende middenvelders, een voetballende '6', twee aanvallende buitenspelers en een spits die ze erin joeg. Het spelconcept was het tegenovergestelde van dat van het eerste, namelijk attractief aanvallend voetbal met veel positiewisselingen. Kortom, zelfs de fans die normaal gesproken niets met jeugdvoetbal hebben kwamen regelmatig een kijkje nemen om naar dat schitterende voetbal te komen kijken.

Hoe krijg je het in godsnaam in je hoofd om een plan (wat of wie het ook mag zijn die er voor verantwoordelijk is dat de meeste jeugdploegen nu lange ballen voetbal spelen) te bedenken dat volledig los staat van al het goede en mooie wat de jeugdopleiding heeft voortgebracht? Als de visie niet ver afwijkt van die van Johan en als het resulteert in positief voetbal maar met een ander smaakje dan zou ik het niet zo heel erg vinden,maar deze gasten hebben volgens mij geen clubliefde, ze doen maar wat. Lange halen snel thuis doen we maar in de 2e Engelse League maar niet bij een club als Ajax. Hoe kan je nou zoiets moois kapot maken, dan heb je geen goede bedoelingen lijkt me.

03-05-2016 01:09

IamLegend +2

plan jc? bestaat die dan nog? is toch plan ajax?

03-05-2016 06:09

IamLegend +2

er is niet veel veranderd op de velden van de toekomst;) ik nodig je uit om samen een x te gaan kijken.

03-05-2016 07:59

IamLegend +2

pm sturen kan niet meer;) wat jij ziet is iets anders chris, we hebben al vaker een meningsverschil gehad.

03-05-2016 15:15

scstan94 +1

Inderdaad. Waar de Ligt eerst ook altijd zeer sterk was aan de bal en altijd de voetballende oplossing zocht, zie ik hem nu elke wedstrijd 20 lange ballen geven.. zo zonde.

03-05-2016 08:25

Cruyffie +2403

He-le-maal eens. Afgelopen zaterdag de A1 was de druppel, na 10min lange ballen heb ik m uitgezet. Ik snap er werkelijk ook helemaal niks van al dit beleix: het ging zo ongelofelijk goed! Echt jammer, oprecht heel erg jammer.

03-05-2016 07:42

trodat4030 +97063

Moet even nuanceren hier, ook onder plan Cruijff was het rouleren van trainers een probeersel en onderhevig aan evaluatie. Afgelopen zomer hebben Jonk en co al enkele aanpassingen aangebracht, zo werd er in de onderbouw al niet meer gerouleerd en in de middenbouw en bovenbouw minder frequent. Het hele roulatiesysteem had onder Jonk ook geschrapt kunnen worden. Er is altijd gezegd dat men een lerende organisatie is en dat men dingen probeert, maar dat men niet schroomt om op bepaalde beslissingen terug te komen als het gewenste resultaat er niet naar was. Just saying..

03-05-2016 00:33

SNTR +0

Off: stemmen op speler en talent van het jaar worden altijd gedaan door supporters toch? Waar kan ik even Veltman en tete kiezen? Kan het nergens vinden.

03-05-2016 00:20

4xbestevaneurop +0

De vraag is wie dit besloten heeft, de nieuwe hoofd opleidingen vindt dit misschien beter. Eigenlijk is het hele plan waar zo voor gestreden was niet eens 5 hele jaren doorgezet. Als Jonk naar de vergaderingen bleef komen dan hadden ze geen reden om hem te kunnen ontslaan. Daardoor gooide hij zijn eigen ruiten in, Jonk dacht dat hij dit wel kon maken aangezien Cruijff achter hem stond. Cruijff was gebleven als Jonk niet zou worden ontslagen, maar dit wilde Ajax niet. Jonk moest weg, en ze wisten dat de toen al zieke Cruijff hem zou volgen, en zo ook het hele plan Cruijff/visie overboord ging. Volhouden dat je het plan wel blijft volgen zonder dat de naamdrager erachter staat is lachwekkend, maar ja, wie hoor je er nog over...

02-05-2016 23:55

JohnDylan +22430

Het 'Plan Cruijff' tijdens de revolutie bestond uit een paar A4'tjes. Een groot onderdeel daarvan was dat Ajax oud-Ajacieden zou terughalen die aan de hand daarvan een groter plan zouden opstellen. Cruijff heeft ook altijd gezegd dat hij vond dat een nieuwe generatie het over moest nemen. Bij Ajax is het Jonk geweest die de afgelopen jaren invulling heeft gegeven aan het 'Plan Cruijff'. Roy werd (misschien wel terecht) niet serieus genomen toen hij terug kwam van een leerstage bij Bayern en andere oud-Ajacieden als Wooter en Musampa zijn door Jonk weggestuurt. Ik geloof best dat Bergkamp verder gaat met het 'Plan Cruijff' maar dan met zijn eigen invulling daarvan zoals Jonk ook zijn eigen invulling had. Het grote risico is geloof ik dat Bergkamp de enige bij Ajax is die het echt in het 'Plan Cruijff' ziet zitten en dat hij er straks ook wordt uitgewerkt.

02-05-2016 23:55

Van413 +0

Wanneer gaat Ajax nu eens naar buiten brengen dat ze zijn gestopt met plan Cruijff?
Stop met het misbruiken van zijn naam en noem het niewe plan gewoon plan Ajax of plan Doorsnee etc.

02-05-2016 23:31

Copacabana +0

Als ze enig fatsoen zouden hebben zouden ze dat moeten doen ja.

02-05-2016 23:34

NouriVandeBeek +7

Dit dus.

Ze veranderen alles, maar gaan door op plan Cruijff. Ik zeg niet dat het allemaal slecht is, maar plan Cruijff kan je het niet meer noemen.

02-05-2016 23:47

JC-Forever +0

Het Plan Ajax in de Van Gaal Arena

03-05-2016 11:57

ajaxminimax +5471

Dit was het enige waar ik nooit helemaal achter heb gestaan bij het plan Cruijff. Rouleren met trainers heb ik echt twijfels overgehad. Wel moet ik zeggen dat Ajax nu echt moet kappen om te zeggen dat ze willen zorgen dat de visie cruijff behouden blijft. Ze zijn hem aan het misbruiken en dat terwijl hij helaas al overleden is.

02-05-2016 23:26

insectenverdelg +23499

Ook de eigenheid pas op 17 jaar een contract aanbieden maar wel 16 jarige van buitenaf halen met een contract stond ik niet achter.

02-05-2016 23:39

ajaxminimax +5471

Owja dat was ik nog vergeten. Daar stond ik zelf ook niet helemaal achter.

02-05-2016 23:43

3*stars*3 +23510

Mee eens, ik stond achter plan JC maar ben niet blind ja blijven knikken.
De 2 punten van jou en Ajaxminimax, heb ik nooit begrepen en ook niet dat zinnetje van;'een zak geld nooit zien scoren'.

Alle succesvolle Ajaxteams bestonden uit mix van jeugd en aankopen.

03-05-2016 00:10

IamLegend +2

ik mis a de amsterdamse talenten op de toekomst. welke amsterdamse talenten lopen er nog rond op de toekomst? weet jij het?

jongens zoals urby, greg, anita etc de echte amsterdamse talenten... zijn die er nog wel?

03-05-2016 06:54

trodat4030 +97063

Jazeker, Nouri, Eiting, Bakboord, El Idrissi... Zomaar een paar die me te binnen schieten. En dan laat ik jongens uit groot Amsterdam (Amstelveen, Zaandam etc) nog buiten beschouwing anders kun je De Lange, Kluivert en Savastano aan dat rijtje toevoegen.. Dus misschien moet je gewoon eerst ff je ogen openen ipv lukraak staan te blaten..

03-05-2016 13:17

MS22 +0

Vanaf de A1 lijkt me dat ook beter. Kluivert presteert toch goed met z'n teams en Peereboom kent de Ajax opleiding toch al redelijk goed. Lijkt me een goed duo!

Vink vind ik ook een hele goede keuze voor de B1. Hopelijk gaat die wel rouleren met B2 en C junioren.

Voor jong Ajax hoop ik op Winter samen met Witschge. Hebben al eerder jOng Ajax getraind en winter kent de meeste jongens wat volgend jaar in de A1 komen ook al van oranje u19.

02-05-2016 23:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.