Tete tien tot twaalf weken uit de roulatie

door Sam van Raalte 95

Tete tien tot twaalf weken uit de roulatie

door Sam van Raalte 95

Laatst geüpdatet

Kenny Tete is naar verwachting tien tot twaalf weken uit de roulatie. Dat meldt Ajax. De verdediger viel afgelopen zaterdag tegen Vitesse (1-0) geblesseerd uit en blijkt een enkelband (rechts) te hebben afgescheurd.

Tete wordt deze week geopereerd. Bij de operatie zal ook een stukje bot verwijderd worden waar de speler de laatste tijd vaker last van had. Als de prognose uitkomt, mist de rechtsback de resterende toppers van Ajax in de tweede seizoenshelft. Ajax treft Feyenoord op zondag 7 februari al. Op 20 maart bezoekt Ajax PSV.

Tete kende halverwege 2015 zijn absolute doorbraak in het eerste elftal van Ajax. Dit seizoen kwam de twintigjarige verdediger elk eredivisieduel voor Ajax in actie. Hij ligt nog tot medio 2018 vast bij de Amsterdamse club.

Lees meer over:
Plaats reactie

trainerdv +2

Wordt "de rest van seizoen" Gaat geen risico nemen. Vd Hoorn, Heitinga (v Rhijn) als backup is gelukkig geen ramp, maar tete was lekker aan het spelen, zonder meer.

26-01-2016 10:54

RuffRhythim +24837

Gewoon vRhijn daar neerzetten. Dat is een rechtsback.
Dat geschuif met andere spelers daar neerzetten is alleen maar gedoe.
Beter blijft Veltman centraal spelen. Die vind ik beter centraal spelen dan vdHoorn, dus als je dat nou weer gaat lopen omgooien terwijl je een rechtsback hebt is debiel.

26-01-2016 10:51

Noxin +15456

Kutzooi.

26-01-2016 01:04

Johan1 +2902

Per wedstrijd bekijken wie je rechtsback zet. Bij een statische spits kan vd Hoorn op de plek van Veltman, maar in de meeste gevallen zou ik toch voor Van Rhijn als rechtsback kiezen en Veltman in het centrum. Verdedigend een stuk minder, maar aanvallend niet slechter dan Tete. Erg jammer, want Tete is één van de beste spelers.

25-01-2016 23:01

ram +7283

Het hele seizoen dus... Godverdomme. Nu net dé speler die we niet kunnen vervangen. Dan toch maar Van Rhijn behouden en weer de kans geven? Of misschien gewoon Joel rechtsachter.. ik denk dat hij dat ook wel kan. Flink balen in ieder geval!

25-01-2016 21:25

nuff-said +1640

V.rhijn kan voor zijn plek vechten hier. Ik vind V. Rhijn aanvallend meer hebben. Maar daarentegen is tete gewoon de beste verdediger van Nederland op et moment. Als V. Rhijn aan zijn verdedigende kwaliteiten kan werken dan kan Ajax zelfs beter zijn zonder tere. Verdedigend is Ajax wel heel sterk op dit moment. Maar als tete het zelfde brengt aanvallend als dat dijks doet dan gaan we nog beter zijn

25-01-2016 20:55

Inhartennieren +665

Van Rijn is n klasse minder, en zal dat niveau nooit gaan halen.

25-01-2016 23:41

4-3-3tje +0

"Afrikaanse" lompheid is hier debet aan.

25-01-2016 20:42

elpresidente +2

Jezus! !!! Mooi kut nieuws dit. Tete was 1 van de weinige lichtpuntjes van ajax voor mij dit seizoen.

25-01-2016 20:17

mickey2602 +4746

Allereerst enorm balen dat Tete,onze beste back,er nu zolang uitligt.Sterkte Kenny!!En we hopen dat je er dit seizoen weer bij bent,al hou ik persoonlijk er rekening mee dat we Kenny volgend seizoen pas weer gaan zien.
Ik las hieronder al de discussie over hoe we die plek nu moeten invullen...Mike centraal en Joël rechtsback...of van Rhijn rechtsback...of een jeugdspeler erbij.
Alle drie hebben zowel voor als nadelen.
Eerst van Rhijn,ik zie dat eigenlijk niet zitten wegens de hieronder genoemde redenen.Kan niet verdedigen,loopt als een kip zonder kop naar voren,geeft wel voorzetten maar die belanden ook vaak in de tribune,vrije trappen zijn ook niet best uitgezonderd vorig jaar die ene tegen 010.Maar als je hem nu wel opstelt kan hij zich in de kijker spelen voor een transfer in de zomer,wel is er de kans met Ricardo als rechtsback dat we het kampioensschap verspelen(zo zie ik dat).
Als je hem nu niet gaat gebruiken als back up van Kenny maar kiest voor een andere oplossing,dan ontneem je hem in ieder geval het vertrouwen,voorzover hem dat niet al ontnomen is want in de minuten die ik hem dit seizoen heb zien spelen vond ik hem niet overtuigend.
Dan Mike centraal en Joël back,afgelopen zaterdag verliep dat heel erg goed.Ik denk ook dat Joël dat wel de rest van het seizoen kan maar of we dat willen...10 tot 12 weken en wellicht de rest van het seizoen zo spelen...ik weet het niet.
Voor Mike zou dat sowieso goed zijn,een tijdlang het vertrouwen krijgen.Ik heb hier vaak gelezen dat Joël een van de lievelingetjes is van Frank en dat ie daarom altijd speelt,ook zegt Frank dat Mike het erg goed doet maar simpelweg niet speelt omdat Joël ook goed speelt.
Dan is er nu de mogelijkheid om ze beide te laten spelen en persoonlijk zie ik dit als de beste optie.
Dan een jeugdspeler erbij,ik denk dat ik dat sowieso zou doen in de wedstrijden tegen de "kleintjes".Ik kijk weinig jeugd dus ik weet niet wie er daarvoor het beste geschikt zou zijn.
Als ik alles zo samenvat zou ik zeggen,in eerste instantie Mike centraal en Joël back en tegen de kleintjes een jeugdspeler back en Joël centraal.
Echte toppers hebben we nog met 010 thuis en PSV uit,Groningen uit kan ook lastig worden alhoewel die vorige week thuis verloren met redelijk grote cijfers.En evt Heerenveen uit,kan ook lastig zijn.De rest moet te doen zijn.

25-01-2016 20:12

Suarez16_ +9171

In de Eredivisie tegen clubs als heracles moet het geen probleem zijn. Veltman moet gewoon wat extra rugdekking geven aan Van Rhijn. Verder staat het defensief als een huis en als De Boer hem wakker schudt wordt het geen probleem. Achja Van Rhijn kan nu z'n laatste kans grijpen om zich in de picture te spelen en we zijn 3x kampioen geworden met hem in de basis, dus het hoeft geen probleem te worden. Vorig jaar waren we ook de minst gepasseerde ploeg en dan moet je na gaan dat 75% van die goals door Boilesen kwam. Van Rhijn staat nog steeds in de top 5 beste rechtsbacks van de Eredivisie.

25-01-2016 20:06

wladimir +3059

Zo is het en niet anders. In 4 seizoenen basis 4 x de minst gepasseerde defensie van de eredivisie.

25-01-2016 20:49

Ellende +324

Duidelijk voorlopig vd Hoorn cv en Veltman Rechtsback

25-01-2016 19:55

JubbegaAFCA +46

geen van Rhijn aub!! en al helemaal niet tegen Elia, hij schijt alles als die tegenover elia komt helaas

25-01-2016 19:33

flasher93 +0

Hoe erg dit ook is, we horen niet afhankelijk te zijn van een geblesseerde rechtsback. Ondanks dat hij wekelijks verdedigend goed staat. Dat staan er namelijk nog 3 elke week. Hoop dat van Rhijn zijn kans krijgt, kan nu 10 wedstrijden achter elkaar spelen eventueel, zich mooi in de kijkers spelen voor in de zomer naar een mooie club te gaan. Ik vraag mij af hoe concreet Everton is.

25-01-2016 19:21

afca_sittard +63

100% met je eens, Ajax mag nooit afhankelijk zijn van een rechtsback, Hoe goed Kenny ook gespeeld heeft.

25-01-2016 19:32

wladimir +3059

Everton zou een heel mooie transfer zijn voor van Rhijn aankomende zomer.

25-01-2016 20:51

A Cohen +1

Hier zitten we niet op te wachten en zeker Kenny niet.
Kuipers had deze vieze smerige overtreding niet kunnen voorkomen.
Net toch nog fff bekeken op de TV beelden.
Maar gewoon onbegrijpelijk dat Kuipers hier niet tegen is opgetreden dmv minimaal een gele kaart.
Vitesse spelers gingen allemaal in het begin en zeker na de snelle 0-1 over de rand van het normale.

Commentator zegt dan ook nog, ja hij ging voor de bal.
Ook weer dom gelul als een kip zonder kop.
Net als die idiote kakkerlak die Bazoer blesseerde.

Het was gewoon eerst de man en dan de bal en de wijze waarop het risico groot was de tegenstander te blesseren, dus gewoon donker GEEL.

v. Rhijn moet zich warm gaan lopen en zich vooral gaan focussen op het spel en geconcentreerd spelen en zeker niet met de instelling komen we er vandaag niet dan....

25-01-2016 19:18

Willem Alexander +2

3-4-3, vol op de aanval gaan spelen.

25-01-2016 19:18

aniel.rambharos +1

ZWAAR KLOTE! DE MEEST STABIELE FACTOR IN DE VERDEDIGING!. DANK JE WEL. VIEZE VUILE ETTER, BROWN! DE VERDEDIGING STOND ZO GOED!. Maar goed: Veltman stond tegen Vitesse op rechtsback en deed dat naar behoren. Ik zou in dit geval kiezen voor de volgende verdediging: Veltman-Heytinga-Riedewald-Dijks. Alhoewel v.d. Hoorn het niet slecht deed.

25-01-2016 19:15

Kevan079NL +0

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

25-01-2016 19:14

PetrusKeizer +10739

enorm klote voor die jongen, was net zo goed bezig. en klote voor ajax dus voor ons. van Rhijn gaat t niet makkelijk krijgen als vervanger.

25-01-2016 19:12

Freddy Al +11

Dikke pech! Veruit de beste verdediger in Nederland,kan aanvallend nog wel groeien.

25-01-2016 19:08

Kingoffdatoilet +17100

Nu gaat hij deze zomer waarschijnlijk niet weg :p. Elk nadeel hebbe z'n voordeel. En Van Rhijn kan zichzelf weer in de kijker spelen. Ik ben er van overtuigd dat hij het nog kan.

25-01-2016 19:08

RH1900 +2

Verschrikkelijk nieuws

25-01-2016 19:02

meerzicht +937

Ook dat is de arbitrage in Nederland, een gele kaart bij een duwtje en de meest schorem achtige overtreding wordt uitgelegd als over elkaar vallen. Al jaren is het scheidsrechters korps van een zeer bedenkelijk niveau.

25-01-2016 19:01

FUBAR +189

Dankzij de arbitrage die tegen Ajax alles toelaat.

25-01-2016 18:58

mvdk +43634 moderator

Vuile overtreding

25-01-2016 18:53

Jasper Keuper +0

Die gaat PSV niet redden psv over ong. 9 weken namelijk.

25-01-2016 18:51

godenzonensuper +0

De kracht van dit Ajax was de verdediging en het blok gudelj&bazoer ervoor. Nu valt de betrouwbaarste en beste speler weg.
Van rhijn is aanvallend wellicht wat dwingender maar die jongen is altijd goed voor 2 fouten per wedstrijd puur door slapte.
Dit kan wel eens heel vervelend gaan uitpakken zeker omdat bij fc gloeilamp net spelers terug komen van blessures...

25-01-2016 18:51

Ajacied1989 +350

Hoe komt iedereen er toch bij dat Van Rhijn aanvallend dwingender/beter is?
Ik heb dat echt nooit kunnen ontdekken. Wat mij betreft is dat net zo'n mythe als dat Van Rhijn een goede trap heeft, waardoor hij ineens vrije trappen mocht nemen. Compleet uit de lucht gegrepen. Die jongen mist gewoon het talent en de kwaliteiten. Komt echt tekort, in elk opzicht.

25-01-2016 18:54

Lazell +16973

Zijn loopacties zijn altijd heel goed. Heeft goed gevoel voor ruimte, maar dat is inderdaad ook alles. Kan niet verdedigen, niet dribbelen, niet voorzetten en niet mikken.

25-01-2016 18:59

Ajacied1989 +350

En zelfs die loopacties vind ik te geforceerd. Zo van: Kijk mij eens de longen uit m'n lijf lopen.
Hij loopt namelijk ook vaak als hij weet dat hij de bal nooit gaat krijgen.

25-01-2016 19:09

Kingoffdatoilet +17100

Het is goed dat hij loopt. Gaat er tenminste iemand in de diepte. Dat hij de ballen niet krijgt is niet zijn schuld

25-01-2016 19:11

Lazell +16973

Het is goed dat er iemand loopt, inderdaad. Goede veldbezetting is ook heel belangrijk. Maar je geeft hem liever niet die bal, want het is balverlies of balletje terug op Veltman.

25-01-2016 19:48

godenzonensuper +0

Ik zeg niet dat hij beter is , hij is een absolute ramp die je waarschijnlijk de titel gaat kosten. Maar hij is meer bezig met het aanvallende gedeelte dan Tete laat ik het dan zo zeggen.

25-01-2016 19:00

Ajacied1989 +350

Ik moet zeggen dat Tete mij aanvallend helemaal niet zo tegenvalt. Hij is er wel minder mee bezig, dat ben ik met je eens, maar niet minder effectief dan Van Rhijn.

25-01-2016 19:07

Sjaakvaak +26578

Jij vindt oprecht dat Van Rhijn geen goede vrije trappen kan nemen?

25-01-2016 19:00

Ajacied1989 +350

Dat vind ik heel oprecht. Die knal tegen Feyenoord heeft hem veel te veel krediet opgeleverd. Er zit geen enkele vastheid in zijn trap. Soms is de trap oké, maar veel vaker is dat niet het geval.

25-01-2016 19:06

gebruikersnaam +0

Absoluut, heeft 1 keer een lucky goal gemaakt na een blunder van Vermeer en verder alleen maar afzwaaiers

25-01-2016 20:26

kjkepel +0

gewoon Van Rijn erin, niet zo goed als Tete, maar ben blij dat we een ex international gewoon op de bank hebben zitten

25-01-2016 18:47

MS22 +0

Boys van der Hoorn heeft wel vaker 1 goede wedstrijd vervangen centraal. Maar binnen 3 wedstrijden maakt die 1 fout en gaat die aan de hoogste schandpaal hier op AS. Niet dat ik wel of geen fan ben van hem of van Rhijn. Ik vind dat ze beide over een x aantal wedstrijden toch niet goed genoeg bevonden zijn. Dus moet Tete gewoon vervangen worden door Terry Lartey of Leeroy Owusu. Dat is toch ons beleid?

25-01-2016 18:43

Sjaakvaak +26578

Nee. Owusu is net terug van een blessure en is echt nog geen volwassen verdedigers. Lartey heeft al iets meer ervaring maar is op dit moment echt nog niet beter dan Van der Hoorn/Van Rhijn. Daarnaast is hij CV.

Lekker Van der Hoorn/Veltman met Van Rhijn op de bank.

25-01-2016 18:45

Lane 8 +2

Dit zou zomaar het kampioenschap kunnen kosten... Kenny heeft letterlijk geen slechte wedstrijd gespeeld dit seizoen dat is zo ongelofelijk knap...

25-01-2016 18:41

AJAX1996 +0

Godver dit is echt klote

25-01-2016 18:40

Robinjo1988 +1

Fuck! Godver wat baal ik hier van zeg!

Vuile hond die brown van vitesse.

25-01-2016 18:40

Jasper Keuper +0

Oh dit is echt zwaar klote.

25-01-2016 18:40

Bedero +366

Zoo he ik ben hier gewoon ff doodziek van! Ik heb het zelden gehad dat ik het echt leuk vind om naar een rechtsback te kijken, maar Tete heeft daar dit seizoen wel voor gezorgd met zijn fantastische faire hardheid. Daarnaast natuurlijk het feit dat van Rhijn nu weer mag opdraven. Ik ben bang dat hij onze stabiele defensie een boost van onzekerheid zal geven. Zelfs bij jong valt hij verdedigend bijna altijd door de mand. Het stond net zo lekker achterin.. gadver wat waardeloos dit!!

25-01-2016 18:36

polygonzonbi +1

Veltman baby, onze Zwitserse zakmes. VD Hoorn op de CV. Niets aan de hand.

25-01-2016 18:32

Sjaakvaak +26578

Precies, helemaal mooi

25-01-2016 18:34

tomwouter +44

Veruit beste speler van dit seizoen. Daarnaast hoor ik hier veel kritiek op Van Rhijn. Die jongen heeft gewoon redelijk tot prima gespeeld. Nog nooit gezeurd om zijn huidige situatie. Dus geef hem dan in ieder geval een kans.

25-01-2016 18:28

Bedero +366

Redelijk tot prima ja? Ik probeer zo objectief mogelijk te zijn maar die man is toch echt een bron van onkunde hoor. Valt bij jong al stelselmatig door de mand in de Jupiler.

25-01-2016 18:38

TikkieTerugJaap +2

Laten we wel ff zn contract verlengen aub, belachelijk tot ie maar tot 2018 vast ligt.

25-01-2016 18:25

strafschop +3

Niks belachelijk aan. Dat wilde Raiola niet.

25-01-2016 18:29

Sjaakvaak +26578

Dat is toch nog steeds belachelijk van Raiola?

25-01-2016 18:35

daniajax1 +4

Uiteindelijk bepaald Tete zelf natuurlijk.

25-01-2016 18:40

wolterx +6310

Misschien klinkt dit raar maar zou Serero niet een optie zijn voor rechtsback? Gevoel voor positie lijkt hij te hebben, balletje afpakken was nooit het probleem en is snel op de eerste meters en gaat altijd 100%.

25-01-2016 18:24

flasher93 +0

gewoon van rhijn of veltman, evt sanchiezz of owusu

25-01-2016 18:25

gebruikersnaam +0

Absoluut, ik denk dat Serero, zeker voor Ajax, een prima back is.

25-01-2016 18:51

amberjari +0

Ai, dikke aderlating. Een van de meest stabiele spelers. Altijd een 7, vaak meer.

25-01-2016 18:22

Antje +0

Astublief nooit meer van Rhijn.Is in JA al niet om aan te gluren. van Rhijn mee laten doen is echt een ramp.

25-01-2016 18:20

Gerard36 +1527

zegt niets dat v. rijn in jong ajax vaak zwak speelt.bazoer had ook vaak zwakke wedstrijden in jong ajax

25-01-2016 18:37

Inhartennieren +665

Van Rijn kan er niet veel van.
Weg kampioenschap, als hij gaat spelen.

25-01-2016 23:47

Raikkonen94 +641

Dit is wel een flinke tegenvaller. Ik denk wel onze beste speler dit seizoen en tevens een die niet zomaar te vervangen is. Centraal hadden we een blessure beter kunnen opvangen maar dit komt wel erg slecht uit, en ook enorm vervelend voor Kenny zelf natuurlijk.

25-01-2016 18:20

3*stars*3 +23352

By the way, zag ik het nou verkeerd of goed, dat die Brown een knipoog maakte richting bank, nadat Kenny eruit ging?

25-01-2016 18:18

BennJii020 +2

ik heb t niet gezien, maar je bent niet de eerste die het zegt....

25-01-2016 18:20

SuperJood2016 +0

Ik zeg Owusu !

25-01-2016 18:17

J00DT0TMIJND00D +0

Godsamme! Onze beste speler dit seizoen. Van Rhijn dan maar, hopelijk kan hij zich nog opladen om 100% te geven.

25-01-2016 18:16

Lord Bendtner +0

Ik zie zelfs het liefst Mike er voor hem inkomen, maar ik weet niet zeker of Veltman rechtsback zo'n goed idee is. Ben benieuwd wat Frank gaat doen, maar ik verwacht dat hij eerst met van Rhijn als rechtsback zal gaan spelen. Als die zijn niveau dan niet haalt zal denk ik Mikey vd Hoorn erin komen en Veltman naar rechtsback. Maar met van Rhijn zijn we ook gewoon 3 keer kampioen geworden, dus als hij zich verdedigend verbetert dan heeft hij bij mij nog genoeg vertrouwen. Al is het wel balen man. STERKTE KENNY!

25-01-2016 18:16

TikkieTerugJaap +2

Eigenlijk is dit gewoon einde seizoen. Lijkt me niet dat van Rhijn nog mag vertrekken.

25-01-2016 18:16

Vergaluz +0

schijtziek dit, ik wens tete t beste en hopelijk staat ie snel weer op t veld! Beterschap kerel!!

25-01-2016 18:15

AFCA4L +707

Pfff gelukkig hebben we Van Rhijn (nog)

25-01-2016 18:14

Ajacied1989 +350

Het ergste is misschien nog wel dat Van Rhijn weer de kans gaat krijgen. Als dat gebeurt heb ik er ineens een stuk minder vertrouwen in.

25-01-2016 18:13

De_Realist +365

Godverdomme wat kut dit.

25-01-2016 18:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.