[Update] De Boer: 'Mannen onder elkaar'

door BvdPloeg 114

[Update] De Boer: 'Mannen onder elkaar'

door BvdPloeg 114

Laatst geüpdatet

Ajax mag deze winterstop toch eerder geld uit gaan geven voor een spits of andere aanvallende versterking. De Telegraaf schrijft maandagmorgen dat er inmiddels geen speler meer verkocht hoeft te worden om dat mogelijk te maken.

Marc Overmars meldt in de ochtendkrant dat Ajax zodoende druk om zich heen kijkt. De raad van commissarissen lijkt zodoende mee te gaan met Frank de Boer, die eerder aangaf dat niet de rvc de baas was, maar dat onder meer hij degene was met kennis wat betreft transfers.

Overmars benadrukt wel dat Ajax niet alleen kijkt naar versterking voor de spitspositie. De Boer ziet in Anwar El Ghazi, Viktor Fischer en Davy Klaassen goede vervangers van Arek Milik, waardoor ook een nieuweling aan de zijkanten een optie is. 'We zijn meerdere mogelijkheden aan het bekijken', zegt Overmars erover.

Update - 14.17 uur
Frank de Boer heeft maandagmiddag gereageerd op het nieuws dat Ajax van de raad van commissarissen toch de transfermarkt op mag, ondanks dat er nog niemand werd verkocht. Volgens de oefenmeester zijn alle partijen er op een goede manier uitgekomen.

De trainer benadrukt dat er op dit moment niet iemand voor tien miljoen gekocht gaat worden, maar huur is dus wel degelijk mogelijk. 'We kennen de belangen en iedereen heeft zijn eigen toko te bewaken. We bewaken echter ook de belangen van Ajax en dus zitten we als mannen onder elkaar, geef ik mijn mening, geven zij hun mening en komen we tot een conclusie. We weten dat we een bepaald beleid hebben, waarmee we vijf á zes jaar geleden zijn gestart. Daardoor zijn we nu financieel gezond en we gaan geen rare dingen doen, maar soms wel een beetje risico.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax1977 +0

Huntelaar en zyech halen en we zijn kampioen Ajax Amsterdam rules

27-01-2016 19:35

alderweireld85 +0

O..wat is het stil..zal wel niks meer worden

26-01-2016 12:47

wdka +277

Het schijnt dat die Andrija Živković niet wil bijtekenen bij partizan. Pappa zivkovic is een voorstander van de geleidelijke route als we de berichten mogen geloven, jong, heel veel talent en een contract tot 2016. Misschien dat hij met een goed sportief plan te porren is voor twee seizoenen eredivisie :-)

25-01-2016 22:15

Caparzo +4256

Ziyech halen (gossamme, wat kan die gast heerlijk ballen zeg..) en met hem en Klaassen als 'dubbele 10' spelen, die elkaar om en om afwisselen door als 9 op te duiken. Zo maar doen?

25-01-2016 21:05

ajax4ever01 +13

Ajax haal Ziyech nou maar gewoon op bij Twente en een vervanger voor Tete

25-01-2016 20:45

Qwibuss98 +19

Sinkgraven met hem wisselen :)

25-01-2016 20:47

Sulejmanibesteaankoopooit +2

Inderdaad, ik denk dat Ziyech beter is dan Klaassen. Verkoop hem maar voor 20 miljoen aan Napoli en zet Ziyech achter de spits.

Edit- Of Ziyech als een valse spits als vervanger voor Milik, komt er ook wat meer voetbal in de voorhoede.

25-01-2016 21:00

Oliveira +0

Het zal me niks verbazen als Ajax Jeroen Verhoeven terug haalt, en hem als spits neer zet. Ja, ik zie het huidige bestuur ervoor aan om zo iets te doen.

25-01-2016 18:07

Ron75 +0

Ik hoop al een paar jaar op Van Wolfswinkel. Ervaren, wedstrijdfit, Nederlander, kopsterk, goed schot en volgens mij ook haalbaar. Vond hem altijd wel een beetje op Huntelaar lijken wat zijn spel betreft.

25-01-2016 17:29

ST +23090

Ik vraag me af of hij beter is dan Milik. In ieder geval wel een stuk meer ervaren inmiddels.

25-01-2016 17:35

strafschop +3

Lijkt me nu niet haalbaar, want hij heeft al voor 2 clubs wedstrijden gespeeld dit seizoen.

25-01-2016 17:51

daniajax1 +4

Mwah, deed het alleen aardig bij Sporting. Daarna overal heel erg matig. Dan kan je net zo goed gewoon Milik laten staan. Zegt wel genoeg als je niet goed genoeg bent voor Norwich, wordt verhuurt aan een laagvlieger in Spanje, en daar zelfs helemaal buiten de selectie belandt.

25-01-2016 17:57

Qwibuss98 +19

Hmm, zie liever de meer ervaren, en kwalitatief betere Torres, Berbatov, Robbie Keane, Diabate.
Ja, ze kosten meer, maar je betaalt wel voor kwaliteit voorin. En dat hebben we nodig.
En voor mensen die een CV liever zien: Agger, Caceres, Alex, Kolo Toure, Zapata, Mexes, Vlaar (? misschien nog?). Allemaal Europese ervaring en met wat creatief omgaan met geld, en ze komen vast wel.

Ervaring, creatief omgaan met geld, en een aflopend contract. Ze hebben het allen, en opzich kunnen ze wel bij ons komen.

25-01-2016 20:47

MickS +6257

en daar komt de RvC dan mee op de valreep van het einde van de transferperiode....

manmanmanmanman wat een wanbeleid. En dan nog verwachten zeker dat er iets fatsoenlijks nog te halen valt. Ik hoop het ten zeerste, maar vrees het ergste.

25-01-2016 17:27

020bornraised +1262

Ik begrijp niet waarom het allemaal weer op het laatste moment gedaan wordt

25-01-2016 17:24

Sulejmanibesteaankoopooit +2

Overmars heeft de Chinees al gebeld voor de transferdeadline zodat de documenten om 0:01 kunnen worden ingeleverd.

25-01-2016 21:01

Lewis Hamilton +1

Gaan we weer huren hoor, dat wordt weer niks.

25-01-2016 16:46

NouriVandeBeek +7

Het is ook wanbeleid van de bovenste plank. Waarom net zoals vorig jaar er zo laat meekomen. Als we maar niet zoveel geld gaan verprutsen zoals bij Sinkgraven.

25-01-2016 16:33

stefanwillem +12171

Heeft die Facebook actie om Huntelaar terug te halen niks opgeleverd? Wat raar nou. Is die Veerman van Heerenveen anders niks? En nu even serieus, na ongeveer 3 jaar hetzelfde gelul te horen en elke keer weer teleurgesteld te worden ga ik er van uit dat er helemaal niemand komt. En alles wat er bij komt is mooi meegenomen.

25-01-2016 16:33

Nummer 9 +1205

Lekker op tijd

25-01-2016 16:28

Qwibuss98 +19

Kan het geld wat je nu uit kunt geven aan een speler (8milj transfer + 1 milj tekengeld +1 milj bruto) niet beter oppotten (10 milj totaal, rekent wel makkelijk ;) )

om nu een voorcontract voor een topspits (2 milj tekengeld+ 2 milj bruto voor 4 jaar) om volgend jaar te knallen in CL/EL?

Nu hebben we er toch niks aam.

25-01-2016 16:24

daniajax1 +4

Dan moet je dus een speler vinden die transfervrij is na dit seizoen. Om het allemaal nog moeilijker te maken.

Als die aankoop er (mede) voor zorgt dat je kampioen wordt dan heb je er natuurlijk wel heel veel aan.

25-01-2016 16:26

Qwibuss98 +19

Zijn genoeg waarvan contract a.s. zomer afloopt, heb ooit ergens al keer lijstje gedropt.
En denk dat als we deze vorm constant doorvoeren, we kampioen worden, ondanks het slaapverwekkende spel...

25-01-2016 19:09

JPC40 +3

ik denk twee dingen, aan de ene kant, fijn dat men nu eindelijk wakker is geworden, en aan de andere kant ben ik mee eens wat de rest al zegt, dit is weer een lekker amateuristisch om nu pas groen licht te geven, als Marc überhaupt het lukt dan heeft hij een wonder verricht om binnen een week iemand te halen.
Het getuigt niet van professioneel aanpak.

25-01-2016 16:10

4-3-3 +3515

Wederom amateuristisch gepruts van de Ajax-leiding. Wat een kansloos gedoe om in de laatste week van de transfertermijn nog te bedenken dat er misschien nog een versterking nodig is. Al denk ik dat echte directe versterkingen nooit voor een Ajax-salaris in de Eredivisie komen spelen. De B-keus waar Ajax over het algemeen voor gaat wanneer de tijd weer eens begint te dringen, hoeft van mij niet te komen. Visie en slagvaardigheid zijn nog altijd ver te zoeken bij het Ajax van Van der Sar, Overmars en De Boer. Hoe anders had iedereen zich dat voorgesteld toen deze namen voor het eerst opdoken in de media als kandidaten voor leidinggevende posities binnen Ajax.

25-01-2016 15:37

OpNaarNummer4 +2006

Ramos van dortmund? Speelt niet veel omdat ze aubamayang hebben.

25-01-2016 15:33

daniajax1 +4

Pelle mag weg bij Southampton. Is ervaren, kent de Eredivisie en is een sterk aanspeelpunt en afmaker. Zal alleen waarschijnlijk niet naar de Eredivisie terugwillen. Schijnt interesse vanuit Italië te zijn en anders grote kans dat hij nog ergens flink gaat cashen in qatar ofzo. Ik snap dat hij ook niet echt geliefd is onder de Ajax-hoofden ;), maar dat is wel een type spits die heel goed bij Ajax zou passen.

25-01-2016 15:25

nightgoat +31290

Hildo Schwanzmacher (47) van VfB Panzerfaust wil graag nog ergens afbouwen voor een fles schnapps en een krat bier per dag.
Het gerucht gaat dat de onderhandelingen met Ajax zich inmiddels in een vergevorderd stadium bevinden.

25-01-2016 15:18

AFCAsphere +9

Alsjeblieft meer van dit soort comments, kan hier smakelijk om lachen!

25-01-2016 18:55

CHRISSSSZ +2

Djuricic op huurbasis naar Anderlecht. Weer een optie minder Marc, tempo.

25-01-2016 15:09

De_Realist +365

Waarom zou je Djuricic halen als je Ziyech kan halen? (niet dat we Ziyech gaan halen maar alsnog)

25-01-2016 15:16

CHRISSSSZ +2

Ziyech moet 10 miljoen kosten en loopt spelers als Nouri in de weg. Komt erbij dat Ziyech naar het buitenland wil en Feyenoord afwijst omdat hij geen garantie kreeg op een basisplaats op de '10', dus het lijkt me erg sterk dat hij dan bij Ajax op '9' zou willen lopen. Djuricic had je kunnen lenen, met eventuele optie tot koop. Had je op je gemak kunnen kijken of Bazoer en/of Klaassen in de zomer weg zou gaan en hoe bijvoorbeeld een Dolberg zich ontwikkeld in Jong Ajax.

25-01-2016 15:26

Yoyoyoyo +0

Anderlecht heeft al 6M op de tafel gelegd voor Ziyech.
Twente heeft al geaccepteerd.
En Anderlecht heeft deze week nog een gesprek met Ziyech en zijn zaakwaarnemer.
Dat kan alleen nog spaak lopen op persoonlijke eisen en ambities van de speler.

Tenzij Ajax HEEL SNEL is.

Doot het lange wachten van Overmars kan Twente nu MINIMAAL 6M eisen tenzij de deal met Anderlecht niet doorgaat.

25-01-2016 15:34

De_Realist +365

Anderlecht heeft interesse, maar Ziyech ziet een overgang naar de Jupiler Pro League niet zitten. Daarnaast verlangt FC Twente meer dan €6M.

25-01-2016 16:18

AjaciedNB +134

Hahah gast, zeg dan niks. Ik zie je alleen maar onzin spuien.
En dan nog iets. Ziyech is een middenvelder en geen spits. En middenvelders hebben we genoeg.

25-01-2016 18:22

Ajax412 +1326

Ik vind het alleen jammer voor de Eredivisie en in het bijzonder El Azzouzi, die twee kunnen een goede klik maken lijkt mij. Verder boeit het me niks en hoef ik hem niet bij Ajax, de omstandigheden zijn er niet naar dat we hem nodig hebben.

25-01-2016 19:03

AjaciedNB +134

Ziyech is een goede speler, maar waarschijnlijk zal hij net zoals bijv. Tadic meteen de overstap naar het buitenland nemen, en niet Ajax als tussenstap.

25-01-2016 21:48

Damsco2008 +1

Misschien kunnen we Sulejmani ophalen in Zwitserland als buitenspeler.

Tot nu toe 21 wedstrijden gespeeld, 5 goals en 7 assists.

25-01-2016 15:08

samfromamsterdamxxx +0

Ja man topidee

25-01-2016 15:29

Yoyoyoyo +0

Dan nog liever Sightorsson terug en Boilesen in de basis.

25-01-2016 15:36

ajacied277 +0

Dit is een grap hoop ik, die paprat heeft ons meer dan 25 miljoen gekost, 5 jaar lang geen flikker gedaan en lekker transfervrij met een grote bek weggegaan. No thanks, zie nog liever Frank Verlaat terugkeren als pinch-hitter.

25-01-2016 15:57

strafschop +3

Je bent de 25 goals in de eerste 2 jaren onder de Boer vergeten?

25-01-2016 18:09

Smikey +0

Is Huntelaar geen optie??

25-01-2016 15:04

OpNaarNummer4 +2006

Nee, want die kunnen ze nooit huren.

25-01-2016 15:11

CHRISSSSZ +2

Als jij hem het gedeelte van zijn salaris uitbetaald dat hij mis loopt als hij bij Ajax tekent, dan zeker. Hij verdient ongeveer 4 miljoen per jaar.

25-01-2016 15:13

De_Realist +365

Nee want we hebben juist een spits nodig die wel mee kan voetballen en voor zichzelf iets kan creëren.

25-01-2016 15:17

Yoyoyoyo +0

Huntelaar speelt nog Europacup, 10x beter competitie en zit 4x boven het max salaris bij Ajax. Hij kan bij een overgang naar Ajax alleen maar verliezen.
Die gaat never nooit niet komen tenzij hij evt een laatste jaar wil uitballen.

25-01-2016 15:43

Mokum_32 +1

Duurt weer erg lang allemaal reken nergens meer op

25-01-2016 14:59

Yoyoyoyo +0

Gaat niet lang duren voordat De Boer van "Sanogo is niet fit, en heeft geen waarde" overslaat naar "Sanogo kan nog veel brengen", als er geen spits komt.

25-01-2016 15:44

luiszwaaris +0

Ziyech en Haller halen

25-01-2016 14:58

DemBaBa +0

Waarom komt iedereen met Ziyech? Niet dat ik er tegen ben hoor, in tegendeel zelfs, maar er wordt gezocht naar een aanvaller, geen middenvelder.

25-01-2016 14:56

De_Realist +365

Inderdaad, maar het probleem qua creativiteit ligt vooral op het middenveld waar wij iemand zoals Ziyech missen. Voorin moet Frank alleen de juiste mensen op de juiste plek opstellen. Younes op links, El Ghazi eventueel in de spits en Cerny/X op rechts

25-01-2016 15:04

A Cohen +1

Geweldig de positieve discussie die nu op gang is gekomen.
Wie weet leest FdB en Marc O dit ook.
Zyech halen, lijkt mij de beste oplossing en is een win-win situatie.

25-01-2016 14:50

Hugoboss92 +1991

En waarom denk je dat?

25-01-2016 14:56

godenzonensuper +0

Ziyech , geweldige speler zou hem ook graag bij Ajax zien maar wat moet er gebeuren met de aankoop van 7 miljoen Sinkgraven dan? En vergeet de doorstroom van Nouri , Andersen en Frenkie de Jong niet.

25-01-2016 14:59

Yoyoyoyo +0

Sinkgraven is niet klaar voor dit werk.
Bleek wel uit zijn vele speelse balverliezen die oa. uitmondden in tegendoelpunten en eliminaties in de europacups.
Die heeft zeker nog 1 seizoen nodig om te rijpen.
In zijn hoofd er niet klaar voor, wil teveel spelen, wordt fysiek afgebluft en brengt aanvallend veel te weinig.

Idem als Zivkovich te vroeg gebracht, beter een jaar terug verhuurd aan zijn club, in dit geval Heerenveen.

25-01-2016 15:48

godenzonensuper +0

Uiteindelijk komt Zaterdag het bericht naar buiten dat ze Siem de Jong een half jaar huren.

25-01-2016 14:44

A Cohen +1

Ik hoop van niet, Siem is niet meer de Siem die wij kennen.

25-01-2016 14:45

The "O" +786

Dat was luuk ook niet meer.

25-01-2016 15:13

Yoyoyoyo +0

Luuk is niet 23/7 geblesseerd en uit vorm.

25-01-2016 15:51

Yoyoyoyo +0

Siem met 1 oog, met zijn klaplongen en constante blessures? aub niet.
Als je Siem ziet falen bij Newcastle wil je die echt nooit meer in een Ajax shirt zien, al geeft newcastle er 10M bij om hem over te nemen.

Idem als Litmanen destijds, goed bij Ajax ~hoewel Siem bij Ajax nou niet bepaald super was~, en na zijn vertrek altijd geblesseerd of uit vorm.

Beter is gewoon de herinneren bewaren en niet meer als speler terug halen.
Dit is echt niet de middenvelder of Aanvaller die Ajax zoekt.

25-01-2016 15:49

MS22 +0

Mensen denk eens na. Ze willen zowizo niet veel uitgeven dus een beter spits als Milik wordt er niet gehaald, dat kan al niet. Ik vind dat El Ghazi echter op rechts ook niet voldoende rendeert. Hij vraagt altijd se bal in de voet (net als younes) en gaat dan tegen over 2 man vaak een actie maken en als die 1 op 1 kan met z'n tegenstander speelt die vaak de bal terug of breed. Maar met het postuur en doelgerichtheid past El Ghazi beter in de punt. Dan betaal je helemaal niks. Schone is ook geen rechtsbuiten. Dat is gewoon net als Klaassen een 10. Op links heb je younes en Fischer, op rechts dan alleen Cerny. Huur dan bijvoorbeeld Traore, die heeft wel diepgang zoals bij Vitesse dat ook t geval was. Aangezien er alleen op links Dijks diepgang is en op rechts niet (Tete gaat nauwelijks echt diep) zie ik daar liever een speler gehaald worden. En geld uitgeven aan een spits is ook zonde want Dolberg zou ook nog wel eens kunnen debuteren dit seizoen.

25-01-2016 14:41

A Cohen +1

Daarom Zyech halen.

25-01-2016 14:45

MS22 +0

Maar Ziyech is te duur. En wil naar het buitenland.

25-01-2016 14:50

MS22 +0

Younes, El Ghazi, Traore
Sinkgraven, Klaassen, Bazoer
Dijks, Riedewald, Veltman, Tete
Cillessen

Fischer, Milik, Cerny
Gudelj, Schone, Van de Beek
Viergever, Heitinga, Van der Hoorn, Van Rhijn
Boer

Gewoon elke positie dubbele bezetting.

Traoré huren. Serero, Boilesen, Duarte verkopen

25-01-2016 14:49

Lazell +17005

Inderdaad! Het liefst zie ik een TYPE Narsingh. Snelheid via de vleugel en een afgemeten voorzet. Daar vallen jaarlijks makkelijk 10-15 doelpunten uit. Zie ook Schaken/Pelle een paar jaar terug. Traore zal de hele tijd naar binnen komen (die is links) en dan is het net een trechter.

Dan heb je iemand die het veld breed houdt op rechts. En iemand op links die naar binnen trekt (met diepgaande back).

25-01-2016 15:41

Yoyoyoyo +0

Younes, NIEUWE SPITS, El Ghazi
Klaassen of vd Beek, NIEUWE MIDDENVELDER, Bazoer
Dijks, NIEUWE VERDEDIGER, NIEUWE VERDEDIGER, Tete
Cillessen

25-01-2016 15:55

DetMaiers +4

Grootste probleem van onze buitenspelers is, dat wanneer ze de bal hebben, ze niet weten hoe snel ze naar het doel moeten rennen i.p.v. de achterlijn op te zoeken en een goede voorzet te geven waar de spits dan op kan anticiperen. dat is ook waarmee Milik het beste rendeert.

25-01-2016 15:03

Yoyoyoyo +0

Ajax-Vitesse gezien?

Hoe vaak liepen Younes en El Ghazi niet naar de achterlijn en was Milik niet eens in het strafschopgebied aanwezig?
9/10.

25-01-2016 15:52

suske +25

Ik hoor hier van allerlei namen. Behalve die van Dolberg. Jongen met veel klasse dat moet volgens mij kunnen!!

25-01-2016 14:41

A Cohen +1

Daar kan je nog niet alles van verwachten, maar wel dat hij bij de selectie gehaald moet worden ipv SaNOgoal.

25-01-2016 14:47

suske +25

Weet ik maar ik vind het onzinnig als Ajax een spits zoekt dat vele hier met een middenvelder aan komen. We hebben 8 potentiële middenvelder waar van 3 zeker met veel klasse/kwaliteiten. Zyech vind ik in dat geval overbodig.
2 aanvallers hebben in mijn ogen meer prioriteit.

25-01-2016 15:00

TheRiviera +5478

Je bent uberhaupt voor bij een idioot als je El Ghazi , Klaassen en Fischer serieus ziet als opties voor in de spits. Het zijn alle 3 geen spitsen en horen er in normale omstandigheden er ook nooit te staan. Pas waneer je spits en je reserve spits afwezig zijn kan je gaan denken om een van hun 3 in de spits te plaatsen.

25-01-2016 14:40

Kupke +0

Gvd, altijd dat kut huren he

25-01-2016 14:36

Yoyoyoyo +0

Zwarte jaarcijfers -en geen rode- voor de aandeelhouders zijn heilig.

25-01-2016 15:56

TikkieTerugJaap +2

We gaan dus iemand huren, waarschijnlijk nog zonder optie tot koop ook. Haal dan gewoon Zivko terug man, wat een onzin is dit.

25-01-2016 14:26

NouriVandeBeek +7

Huren dus... Daar heb je geen reet aan.

25-01-2016 14:25

Rujar +97

Zlatan heeft zijn contract ook nog niet verlengd. ;)

25-01-2016 14:07

TheRiviera +5478

Zlatan vertrekt eerder naar de verste hoek van het universum voordat hij terug komt bij Ajax.

25-01-2016 14:35

Yoyoyoyo +0

Wat heeft die nu te winnen bij een terugkeer naar Ajax?

25-01-2016 15:57

NR9 +0

Contact
FC Schalke 04
Ernst-Kuzorra-Weg 1
45891 Gelsenkirchen
Germany

Bovenstaand adres kan Marc Overmars zich melden voor de onderhandelingen , voor de overgang van topspits Klaasjan Huntelaar... Succes Marc.

25-01-2016 13:57

DaniAjax +232

Tekenpremie en mooie bonus voor kampioenschap, ik zie het wel zitten! 10 miljoen reserveren voor die man.

25-01-2016 16:38

A Cohen +1

Conclusie:

Aanbeveling voor FdB en Marc Overmars: Denk goed na over de optie Ziyech.

Een goede investering voor de toekomst.
Schaduwspits a la Siem de Jong.
Tevens nu en later inzetbaar als dynamische middenvelder.
Staat de ontwikkeling van jonge talentvolle Ajax spitsen niet in de weg.
Spreek de NL taal.
Kent het NL voetbal.
Perfect alternatief achter de hand bij vertrek van Klaassen / Bazoer.
Op te halen bij het in financieel noodweer verkerende FC Twente.
Dat laatste moet Marc als muziek in de oren klinken.

25-01-2016 13:44

Bensco +7175

juist!, nog een middenvelder erbij, want daar hebben we er nog niet genoeg van. Dat is pas kapitaalvernietiging!

en twente heeft al aangegeven dat ze ziyech niet goedkoop zullen laten gaan. Een noodlijdende club is geen failliete club en zal de huid dus duur verkopen. vraagprijs: tussen de 6 en 8 miljoen.

25-01-2016 13:54

Olle +35

Maar we hebben geen 1 middenvelder met een steekpass of een actie....

25-01-2016 14:01

Yoyoyoyo +0

Je kan zo 70% van die middenvelders die Ajax nu heeft schrappen omdat ze niet eens weten dat ze naar dezelfde kleur moeten passen.

of wil je beweren dat Sinkgraven, Serero, Andersen (nog steeds onder contract), Gudelj en Schone echt Ajax kwaliteit is?

(want dat zijn ze niet)

25-01-2016 15:59

daniajax1 +4

Dan kan je Sinkgraven en Andersen wel weggooien. Probleem is dat Ajax Sinkgraven voor een hoop geld heeft gekocht. Van de Beek zie ik al opvolger van Klaassen/Bazoer. Dat zijn meer de lopers, Ziyech is een heel ander type. Die moet op 10/linksmidden bij Ajax, afhankelijk van het systeem. Maar dat is dus ook de positie van Sinkgraven, Andersen en Nouri.

25-01-2016 14:08

stopperspil +11203

Sinkgraven is vooralsnog een miskoop gebleken.

25-01-2016 14:20

3*stars*3 +23563

Idd en mensen roepen WEER een middenvelder erbij maar Ziyech is een andere type.
Sowieso ook wat meer ervaren ivm de jeugd die eraan komt.
Serero vertrekt en dan moet er toch wat bij komen en het is ook niet zeker dat Bazoer volgend jaar nog hier speelt.

25-01-2016 14:19

AFCZlatan +1

Eigenlijk zouden we met alle supporters een soort verzamelactie moeten beginnen. Ajax heeft meer dan 1,6 miljoen fans in Nederland. Stel dat een half miljoen mensen nou twee tientjes doneren, enkel en alleen om een goede spits te halen. Dan zit je op een bedrag van 10 miljoen plus het bedrag wat het bestuur nu al van plan is om uit te geven. Dat zal bij elkaar rond de 15 miljoen zijn. Haal daar het salaris voor 3 jaar en tekengeld van af, dan houd je nog 8 a 9 miljoen over, dat je volledig kan gebruiken voor het transferbedrag. Daar kan je wel een aardig spitsje van halen.

Dit gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar het zou wel een leuk idee zijn. Supporters een beetje inspraak geven.

25-01-2016 13:38

daniajax1 +4

Volgens mij heeft Ajax genoeg geld en betalen we al aardig voor tickets en shirtjes e.d. Daarnaast krijg je echt geen inspraak als je wat geld neerlegt. Een half miljoen mensen inspraak willen geven heeft ook vrij weinig zin. En Ajax kan heel prima zelf 8 a 9 miljoen neerleggen, dat is echt niet het probleem. Grote probleem is dat spitsen die echt iets toevoegen vaak onhaalbaar zijn en niet in de Eredivisie willen spelen.

25-01-2016 14:02

TikkieTerugJaap +2

Als de Boer en Overmars in van der Vaart een spits zien, waarom dan niet in Ziyech?

25-01-2016 13:33

A Cohen +1

TTJaap, jij slaat de spijker op z'n kop.
Maar het trieste is, dat FdB en Netto dit denken en ook nog ventileren.
Ik herinner mij ook ooit een oud NEC spits, die de kakkerlak voor een 1/2 jaartje hadden gehaald.
Die liep de 100 meter ook in 20 seconden.
Raffie in de spits, moet niet gekker worden.
Ziyech kan meevoetballen, is balvast, kan scoren en kan zijn medespelers in stelling brengen.
Zijn rol moet worden a la Siem de Jong.

25-01-2016 13:40

Yoyoyoyo +0

Raffie zijn conditie laat maximaal 45 minuten ronddolen toe op het veld.
Die leeft puur om geld te cashen, zijn carriere heeft ie sinds ie Tottenham verliet en dat desastreuze EK 4j geleden allang vaarwel gezegd.

Zelfs in Betis wordt ie uitgelachen.

25-01-2016 16:00

OnlyOneZlatan +49

Als we beter en mooier voetbal willen gaan spelen is het heel simpel.

Valeri Qazaishvili halen

Met hem in de spits kun je combineren en aan voetballen toekomen. Hij kan zelf ook een actie maken en is goed in de kleine ruimte!

25-01-2016 13:30

A Cohen +1

Zou ook een optie zijn, maar is dit mannetje te koop ?
Ik ben bang dat hij veel meer moet kosten dan Ziyech en dat vind ik ook een topper.

25-01-2016 13:37

3*stars*3 +23563

Qazai is toch een nr10/linksbuiten?

25-01-2016 14:20

AFCZlatan +1

Ik snap niet dat sommige mensen per se willen dat Ajax Ziyech haalt. Ons middenveld is al overvol en hij zal alleen maar de ontwikkeling van Nouri, Sinkgraven en Andersen in de weg lopen. Tuurlijk is hij op dit moment beter dan hen, maar op lange termijn zit er ook heel veel potentie in deze drie. Om hem als spits te halen, lijkt mij ook vreemd. Ik vraag mij af of hij daar past bij ons.

Ik zou het echter niet erg vinden als hij komt, maar voor meer dan 5 miljoen mag je hem van mij best daar laten.

25-01-2016 13:20

stopperspil +11203

Zitech is geen middenvelder maar een 10

25-01-2016 14:22

Yoyoyoyo +0

Ziyech is bekend, en men weet dat ie een onmiddellijke versterking is.
Waar Ajax nu gaat beginnen met scouten naar gratis spelers (hoelang heeft men nog? 2-3 dagen?) weten ze dat ze met Ziyech goed zitten.

25-01-2016 16:02

JCr14 +453

het zal wel een speler als Pienaar of Krohn Deli worden.

Ik zie veel namen. Maar Ajax gaat echt niet veel geld uitgeven.
Veel hoop gecreëerd en het zal wel tegenvallen

25-01-2016 13:15

Bensco +7175

Ik moedig het alleen maar aan. haal er maar een aanvaller bij. We hebben dit seizoen al meer dan genoeg wedstrijden gezien waaruit blijkt dat het in aanvallend opzicht gewoon om te janken is. Afgelopen jaren hebben ze 5 aanvallende middenvelders op de flanken of in de spits gezet omdat we met el-ghazi en milik maar 2 echte aanvallers in huis hebben. Het liefst zie ik er een linksbuiten bij komen. Met alle respect naar younes en fischer maar dat zijn meer spelers voor op de 10 positie ipv op de flanken want beide spelers trekken naar binnen en houden het veld klein.

25-01-2016 13:14

A Cohen +1

Zonde van het geld, pure kapitaal vernietiging.

25-01-2016 13:35

elpresidente +2

Ik hoop nog steeds dat Ziyech komt voor de rest zie ik Ajax ook niet echt een topspits scouten of welke andere topspeler dan ook. Ziyech is tenminste buitencategorie die zelfs overmars heeft kunnen ontdekken.

25-01-2016 13:08

A Cohen +1

Ziyech in de Siem de Jong rol. En inderdaad is een topper.

25-01-2016 13:34

A Cohen +1

Het licht in de Arena is goed.
We hebben dus geen schemerlamp nodig.

25-01-2016 13:33

alderweireld85 +0

Loïc Rémy?

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=267916

25-01-2016 13:03

AFCZlatan +1

Als ik al hoor dat Traore 52.000 euro per week verdient, dan zal Remy nog meer verdienen. Ajax vond Traore al te duur, dus dan kan je nooit verwachten dat ze met Remy aankomen zetten

25-01-2016 13:09

Ricoo +1

Ja, dacht ik ook aan. Het gene dat tegenzit is ten eerste zijn salaris en ten tweede dat Ajax geen Europees voetbal meer speelt. Dus ook een huurconstructie zou denk ik niet mogelijk zijn.

25-01-2016 13:10

Tecmessa +1786

Ik hoop echt dat er niemand komt. Ik zie op geen enkele positie een aanwinst gehaald worden die wat toevoegd. Een spits is zonde, dan kan je Milik afschrijven en die gaat Dolberg/Hendriks/Azzouzi/Zivko in de weg lopen. Op de flanken komen Cerny en Muric eraan en heb je met Fischer, Younes, El Ghazi en Schöne al 4 opties op het moment. Middenvelders komen we in om. En defensief staat het goed.

Ik heb ook weinig vertrouwen in dat als er een aankoop gedaan wordt, dit een toevoeging blijkt te zijn. Marc heeft een behoorlijke ongelukkige hand in transfers gehad. Overigens is dat Ajax eigen, ook voor Overmars werden er een hoop puinaankopen gedaan. De conclusie van het rapport Coronel was niet voor niets dat spelers uit de jeugd bij Ajax veel beter renderen dan aankopen.

Enige speler waar ik serieus over twijfel is Ziyech, maar meer omdat ik hem niet naar één van onze directe concurrenten wil zien gaan. Probleem is dat je op 10 voldoende bezetting hebt met Klaassen, Sinkgraven, evt Schöne (en op termijn Nouri en/of Andersen). Maar Ziyech laat het al wel 2 seizoenen lang wedstrijd in wedstrijd uit zien bij een beperkte ploeg als Twente. Dan ben je een topper in spé.

25-01-2016 12:55

Minsc +1520

Ziyech is een totaal andere speler dan Klaassen, Sinkgraven en Schöne, met hem zou ons spel enorm verbeteren.
Heb ik 2 jaar geleden al gezegd maar de meerderheid hier vond dat we Ziyech niet nodig hebben omdat we Serero hebben. Oi.

25-01-2016 13:10

A Cohen +1

Ziyech laten spelen in de rol van Siem de Jong.
Klaassen komt dan ook meer tot z'n recht, opkomend in de 16.
Ziyech heeft scorend vermogen, is snel, heeft loopvermogen en kan een man uitspelen.
Geloof mij nu maar, dit is de speler die wij zoeken en qua tranfersom nu zeer betaalbaar omdat de tukkers in geldproblemen zitten.
Salaris gaat ook wel lukken denk ik.

Geen afdanker ergens vandaan halen.

25-01-2016 13:28

Ricoo +1

Je zegt dat een eventuele nieuwe spits o.a Hendriks en Zivkovic in de weg gaat lopen, maar als die jongens zich goed genoeg zouden ontwikkelen, had Ajax ook geen nieuwe spits willen halen, lijkt mij. Verder vind ik ook dat Schone er vaker in moet.

Ziyech mag van mij komen, alleen moet je dan als valse spits gebruiken. In een iets andere formatie dus. Maar dan stuit je op tegenstand van alle Ajax-coryfeeën die absoluut niet van 4-3-3 willen afwijken.

25-01-2016 13:14

A Cohen +1

Zyech gewoon als spits opstellen, lijkt mij geen probleem.

25-01-2016 13:29

A Cohen +1

Ziyech als spits halen, staat hij niemand in de weg.
In ieder geval niet de rest van dit seizoen.
Mocht Klaassen of Bazoer weggaan, heb je Ziyech ook weer in huis, die daar kan spelen.
Gaat Dolberg of een andere spits opeens de pannen van het dak spelen dan zien we wel weer.

25-01-2016 13:32

glob +230

Ja en dan gaan we weer een middenvelder in de spits zetten om over een paar weken te zeiken dat we een middenvelder in de spits hebben staan en dat het beleid dus weer ruk is!

25-01-2016 13:43

Yoyoyoyo +0

Als de jeugd geen goede spelers brengt, moet men kopen.
Daar had Overmars volkomen gelijk in.
Waar hij fout is gegaan is dat ie enkel miskopen heeft begaan zonder scouting en met een max. prijskaartje van 1 euro dacht de finale van de EL te gaan halen.

25-01-2016 16:04

TikkieTerugJaap +2

Ben nog steeds bang dat er helemaal niemand komt en ook niemand vertrekt, een typische Ajax transferperiode dus. Sowieso vreemd dat er nu pas nieuws komt met nog maar 6 dagen te gaan op de markt.

25-01-2016 12:45

aniel.rambharos +1

Santos van NEC. Lijkt mij een goede optie. Vind ik zelf beter dan Mlik: sneller, behendiger, kopsterk en fysiek zit het ook wel goed. NEC speelt 4-3-3. Hij heeft er inmiddels 12 in liggen!. Niet slecht, toch?.

25-01-2016 12:37

boye04 +0

Maakt niet uit welke spits je koopt. In een systeem waar zo goed als geen voorzetten worden gegeven heb je niks aan je spits.

25-01-2016 13:06

ajaxtukker89 +0

vincent janssen kan helemaal niet volgens mij want die heeft deze zomer al een transfer gemaakt van almere naar alkmaar en ik zou mijn god niet weten wie er bij zou moeten komen als je een huurling haalt moet die er direct staan en denk niet dat dat zo zinvol is , denk dat het bekende riedeltje , larsson , traore, dat soort spelers aan gedacht word

25-01-2016 12:37

JPC40 +3

En nu ! nu met een rot gang Huntelaar op bellen en bidden en hopen dat hij bereid is om te willen komen, een schietgebedje doen en het beste van hopen.

25-01-2016 12:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.