De Boer: 'Eerst verkopen voor een spits'

door BvdPloeg 89

De Boer: 'Eerst verkopen voor een spits'

door BvdPloeg 89

Laatst geüpdatet

Ajax zal eerst een speler moeten verkopen, alvorens er een spits kan worden gehaald. Dat heeft Frank de Boer vrijdagmiddag tijdens het persmoment verklaard aan de aanwezige media. De coach spreekt van 'beleid' dat daarmee wordt gevolgd.

De raad van commissarissen ziet streng toe op de inkomsten en uitgaven. Ondanks dat Ajax graag een extra spits wil, zal er dus eerst verkocht moeten worden. Een transfer van Ricardo van Rhijn zou in dat opzicht een uitweg kunnen bieden. De rechtsback staat in de belangstelling van Galatasaray.

Maar ook als de verdediger wordt verkocht, schat De Boer de kans dat er een spits komt in de winterstop op vijftig procent. 'Dat percentage neemt niet toe of af, er is een vast beleid. De rvc wil elk jaar break-even draaien en niet altijd de kosten voor de baten uit. Marc wil ook heel graag, maar wordt ook wel eens geremd door het beleid. Hij moet verantwoording afleggen aan de rvc', citeert Ajax Life de trainer.

'De rvc volgt het beleid van Ajax, de balans moet goed zijn', vervolgt hij. 'Daardoor zijn we nu een gezonde club. We gaan niet boven onze stand leven, terwijl we wel geld hebben. We willen niet in dezelfde valkuil stappen als zes jaar geleden. Dat is het goed recht van de rvc natuurlijk.' De noemde Bas Dost en Jeremain Lens als opties.

Lees meer over:
Plaats reactie

3sterren +20205

Laten we stoppen met ons te gedragen als een kind met diabetes type 2 in een snoepwinkel...
Ook al is onze club financieel gezond, wil dat nog niet zeggen dat we het geld lukraak weer over de balk moeten gaan smijten. We willen toch niet eindigen als Feijenoord. Die moesten met jeugd verder omdat ze geen keuze hadden. Bij ons is spelen met jeugd onderdeel van beleid. Kun je mee eens zijn of niet, maar telkens namen noemen wie je graag als aankoop zou hebben getuigt niet van het bezitten van realiteitszin. Is wel handig voor als je mee wilt doen aan een voetbalkwis.

Steun onze eigen jongens in plaats van ze te verwensen. Verplaats je eens in hun (voetbal)schoenen. Zouden jullie soms beter gaan spelen als je continu van je eigen supporters te horen krijgt dat je een miskoop bent en moet oprotten, of dat je talent past in een lege (voetbal)schoenendoos.
Of spelen jullie alleen met jezelf?

09-01-2016 10:57

grapje +2335

Volgens mij is er weinig steun voor de directie en coach niet richting de spelers.

09-01-2016 12:46

Barrabrava +0

laten we hopen dat de verkoop beperkt wordt tot de reserve spelers, of nog beter degene die niet eens in de selecties zitten. Verkoop Boilesen zou perfect zijn, voor Ajax maar ook voor hem omdat hij toch niet aan spelen toekomt.

09-01-2016 10:16

Noxin +15552

"We gaan een spits kopen."
Een week later.
"50% kans dat we een spits kopen."
Een week later.
"Eerst moet er iemand verkocht worden, dan is er 50% kans dat we een spits kopen."
-.-

09-01-2016 09:28

Ruudje74 +2

Gewoon Dolberg het vertrouwen (als 2e spits achter Milik) geven, misschien verrast ie wel. Scheelt een bak centen.
Sanogo komen we tot de zomer helaas niet van af, dus 3e spits (of zelfs 4e/ 5e/ 6e eveneens na Klaassen, El Ghazi en Schone)

08-01-2016 23:51

3sterren +20205

Meer van dit soort positieve berichten graag...
De jeugd heeft ‘De Toekomst‘ maar ook de ‘ARENA‘.
En vergeet Zivko niet ; )

09-01-2016 10:31

RusselWestbrook +21

Hoeveel van jullie hebben zich ingelezen in FFP? Want als ik de reacties zo lees kunnen er dat niet veel meer zijn dan een stuk of 5.

Ajax moet inderdaad verkopen. Ajax zal nu al moeite hebben om dit seizoen break-even te draaien, het aantrekken van een topspits met een topsalaris zal Ajax diep in de rode cijfers gooien voor dit seizoen. Dat rooie cijfer blijft 3 jaar lang staan. Dat rooie cijfer zorgt ervoor dat Ajax in de twee seizoenen erop sowieso 1 seizoen dikke winst zal moeten maken, anders faalt Ajax keihard voor FFP, met boetes of zelfs uitsluiting van Europese competities tot gevolg. Waardoor Ajax minder inkomsten krijgt, en dus het salarisbudget weer naar beneden moet.

Die 80-120 miljoen op de bank (hoeveel het is doet er niet toe) telt gewoon niet mee. Het gaat om de verhouding inkomsten/uitgaven. Die mag over 3 jaar gemeten niet onder 0 komen.

Er is hier maar één uitzondering op: infrastructurele uitgaven. Dingen zoals een nieuw stadion, nieuw trainingscomplex, dat soort werk, die tellen niet mee. Al het andere valt onder de break-even test van FFP.

08-01-2016 22:58

Pettersson1963 +0

Klopt. De meesten denken dat Ajax zomaar een top spits kan halen en ook een top salaris kan betalen. Dat top salaris drukt jaarlijks op de begroting en heeft niets met het bedrag te maken dat op de bank staat.

08-01-2016 23:32

Ruudje74 +2

Het is echter toegestaan om maximaal 45 miljoen verlies te draaien over een periode van 3 jaar en in het seizoen 2015/2016 zal het negatief saldo nog maximaal 30 miljoen mogen zijn.

Het lijkt me dat Ajax daar lachend binnen blijft, al kopen ze nu een spits van 10mln. en draaien ze de twee daarop volgende seizoenen break-even

08-01-2016 23:34

RusselWestbrook +21

Nee. Dat mag alleen wanneer de eigenaar (i.e. een Abromovic ofzo) eigen vermogen in de club injecteert.

Ajax heeft geen eigenaar.

edit:

al moet ik hier wel toegeven dat je niet precies quite hoeft te draaien. Je mag 5 miljoen verliezen over 3 jaar... is dat nieuw? Was volgens mij eerst niet zo.

08-01-2016 23:41

Ruudje74 +2

http://www.voetbalboeken.net/nieuws/financial-fair-play-de-regels-en-stand-van-zaken/

08-01-2016 23:59

RusselWestbrook +21

Dat heb je verkeerd gelezen dan volgens mij. Er staat zoals ik het lees dat je over de seizoen 2012-2013 tot 2014/2015 (de eerste 3 jaar van FFP) nog maximaal 45 miljoen verlies mag draaien. Als een soort van opstap in de eerste jaren van FFP.

Vanaf 2015/2016, dit seizoen, moet je break-even draaien, en mag je maximaal nog (dus op termijn helemaal niet meer) 30 miljoen negatief vermogen hebben.

Je hebt wat selectief lopen quoten:
"Vanaf het seizoen 2011/2012 tot 2014/2015 moeten clubs break-even draaien. Het is echter toegestaan om maximaal 45 miljoen verlies te draaien over DEZE 3 jaar en in het seizoen 2015/2016 zal het negatief saldo nog maximaal 30 miljoen mogen zijn."

http://www.financialfairplay.co.uk/financial-fair-play-explained.php

Daar staat ook het officiële UEFA document op, maar das wel érg zware kost. Ik kom daar niet doorheen, ben geen accountant.

09-01-2016 00:10

Pettersson1963 +0

Een spits kopen van 10 miljoen € is niet het probleem. Jij haalt twee dingen door elkaar, het eigen vermogen en de jaarlijkse begroting. Het salaris wat die spits gaat verdienen moet binnen de jaarlijkse begroting passen.

08-01-2016 23:58

3sterren +20205

Voor een basketballer schrijf je zinnig over voetbal...
Ik zeg vooral doorgaan.

09-01-2016 10:29

tonny +0

Een wanbeleid is het bij ajax en die graaiers in directie, rvc walgelijk zooitje we zakken steeds dieper en het voetbal is ook al een wanvertoning
En de supporters maar dokken

08-01-2016 22:39

Ajaxfan_1987 +0

Nou doe eerst maar eens die slungel Sanogo weg, dan zijn we van die gozer af.

08-01-2016 22:34

ST +23080

Frank de Boer is een waardeloze coach en houdt het publiek voor de gek. Iedereen weet dat Lens en Dost niet naar Ajax komen. Huntelaar ook niet.

08-01-2016 22:25

ST +23080

Nou hup, Boilesen en Viergever weg voor 2 euro. Dan heb je eerst verkocht en kunnen we kopen.

08-01-2016 22:22

Ruudje74 +2

van Rhijn, Serero en Duarte ipv Viergever, Sanogo terugsturen, dan is er weer ruim budget voor een goede spits. Van de Beek definitief bij het eerste ipv Serero, Viergever prima speler voor de breedte.
van Rhijn 3 miljoen?
Serero 3 miljoen?
Boilesen 500.000?
Duarte 500.000?
Hun salarissen komen ook nog eens vrij. Deels naar opwaardering contract van de Beek.
Overig besteden aan salaris voor een goede spits (ca. 3 mln. per jaar>1mln per jaar tekengeld?)

08-01-2016 23:32

grapje +2335

Viergever is drama, hij speelt of redelijk of belabberd, en niemand die interesse heeft in Duarte, een geweldige aankoop trouwens van Frank en Marc.

09-01-2016 12:54

AJAXZZZ +0

Dit kan toch niet waar zijn !

Eerst bleren, dat ze voor een spits gaan en een week later zeggen,
dat er eerst verkocht moet worden.
Konden ze dat niet meteen er bij vermelden ?

Eerst verkopen, mmmmmmmm, wanneer heb ik dit vaker gehoord.

08-01-2016 22:01

de-Ajacied +8

De RvC is het echte probleem van Ajax. En Cruijff laten gaan én bezuinigen op spelers

08-01-2016 21:50

Adammer +2855

Okay. Kom maar op met die duimpjes omlaag. Zeg maar dat ik geen echte Supporter ben.
Maar ik wordt hier zo fucking moe van. Al die smoesjes...
1. Ja. Goede spelers willen niet naar eredivisie.
2. Moet wel duidelijk een meerwaärde zijn.
3. Eerst moeten spelers verkocht worden.
En na een periode van hoop: nee. Er gaat niets meer gebeuren. We gaan het met deze spelers doen.
Fucking lachertje. Nou ben ik echt geen voorstander van domweg kopen. Opleiden en spelers beter maken hoort bij voetbal. Een team beter maken en af en toe geld uit geven en spelers kopen daarmee ook !!!

08-01-2016 20:42

JPC40 +3

je hebt gelijk, maar wat zij niet in zien, dat het zo tergend langzaam gaat wat betreft verkopen van spelers, voordat je dat afgerond hebt is de markt alweer gesloten.
Ajax is in alles veel te traag.

08-01-2016 21:00

pinballmagic +107

Als je Boilessen, ,duarte, v,d. Hoorn viergever v Rhijn zelfs gratis weggeeft kun je daar een spits van kopen.
kijk alleen eens wat je uitspaart aan salaris..
Denk zelfs als niemand iets zegt we ze zelfs nog niet eens zouden missen
In hun plaats jeugd door schuiven en we hebben zelf een spits gespaard eigenlijk voor niets

08-01-2016 19:49

Daniii +246

Dus het verhaal gaat zoals altijd, eerst verkopen dan past versterking halen is precies de reden waarom we altijd met surprises zoals Zimling & Co aankomen omdat we te laat in actie komen.

Waarom staan beoogde spelers niet al 2 maand voor de transferperiodes op een lijstje? En het beleid van eerst verkopen moet ook soms doorbroken worden en op sommige spelers gewoon je verlies pakken en iets durven uit te geven boven onze standaard.

08-01-2016 19:43

A Cohen +1

HAHAHAHAHAHAHAHA en dan nog dat sprookjesverhaal over Dost en Lens.
Wij supporters worden gewoon in de maling genomen.
Pappen en nat houden heet dat op z'n Hollands.
Verdeel en heers tactiek, dat zou hij ook voor het veld moeten prediken en niet naar de supporters.
We hebben weer iets om over na te denken, we zijn weer fff stil.
We hebben een speeltje gehad, dus nu moeten wij weer onze bek houden.

Wat een wanbeleid bij dit Ajax.

Ik heb een simpele oplossing.
Laat Frank Neenee Sanogoal terugbrengen c.q. verkopen aan Arsenal voor 1 euro.
Dat moet toch lukken Frank ??
Dat is er dus verkocht en kan er een voetballer komen die dus wel weet wat hij moet doen in de buurt van het vijandige doel.

Wat maakt Ajax zich toch belachelijk en wat laat jij Frank je gebruiken naar de supporters.
Je moet je diep schamen Frank.
Ik wordt er kots en kots misselijk van.

08-01-2016 19:40

Raoul14 +3092

Daar gaan we weer. Eerst veel te vroeg beginnen over een hoogstwaarschijnlijk onhaalbare Traore, nu moet er toch eerst weer iemand verkocht worden. Wen er maar aan, er komt niemand bij, tenminste niemand die meerwaarde heeft. We kunnen het met deze groep ook, zal binnenkort wel weer de beste selectie ooit worden genoemd. En de RvC slaapt er geen uurtje minder om als wij in mei geen kampioen zijn en weer 20 miljoen mislopen. Het zogenaamde beleid van een 'gezonde' club....

08-01-2016 19:21

Odin +0

Is er de afgelopen jaren niet genoeg verkocht dan? Pffff, wat een gezeik!!!

08-01-2016 19:17

Inhartennieren +665

Ze durven niet meer, na jaren lang hoofdzakelijk mislukte spelers gehaald te hebben.

08-01-2016 19:06

Mokum31 +6133

Eerst verkopen.... Komt dus niks

08-01-2016 18:46

statham +0

kunnen ze wel klagen dat overmars word tegengehouden door de rvc maar die hebben groot gelijk. 90% van de aankopen voegen niks toe en zijn gewoon miskopen. enige reden waarom we nu een spits moeten kopen is omdat overmars afgelopen zomer wederom heeft gefaald met het aantrekken van sanogo. kan iemand mij uitleggen waarom bij ajax de mensen die goed hun werk doen (jonk) worden ontslagen en waarom mensen die zoon beetje alles verkeerd doen (overmars) gewoon mogen blijven? lijkt me toch de omgekeerde wereld

08-01-2016 18:36

de-Ajacied +8

Hoezo eerst verkopen? sulemani Suarez Sigthorsson Siem de Jong zijn nog steeds niet vervangen
Als we 15 miljoen betalen hebben we toch pakweg nog 110 miljoen over
Of drukt de rvc het zelf achterover?

08-01-2016 18:18

jollie18 +9905

Komt dan toch goed als je van Rhijn verkoopt hihi

08-01-2016 18:16

Jood1983 +927

Lekker bezig Overmars en co!! Knap staaltje prutswerk!

08-01-2016 18:14

Toekomst1900 +2

Lezen prutser

08-01-2016 18:18

statham +0

hij heeft toch gelijk? als overmars zijn werk goed had gedaan hadden we nu geen spits meer hoeven kopen maar dan hadden we die al gehad. maar overmars haalde de zoveelste miskoop binnen met sanogo.

08-01-2016 18:29

gusanito +5447

Het is ook echt elke keer hetzelfde he. Eerst heel hard uitspreken: Wij willen aankopen! Vervolgens zeggen: Ja het gaat wel moeilijk worden en lukt het niet gaan we gewoon met deze groep door. En uiteindelijk: Ja we moeten wel eerst verkopen hoor. Eindresultaat: Paniekaankopen.

08-01-2016 18:12

Toekomst1900 +2

Is het eigenlijk wel noodzakelijk een spits? Begrijp me niet verkeerd, maar (paniek)aankopen zijn bij lange na niet succesvol. In Europa liggen we eruit, en in Nederland winnen we eigenlijk alles wel. Natuurlijk vind ik ook alleen Milik mager, maar zie zelf ook liever dat Fischer/Cerny voor de 7 positie gaan strijden, en El Ghazi en Milik voor 9. Younes en Nouri voor de 11 plek. De buitenste jongens kunnen ook gemakkelijk switchen. Daarnaast zijn alle 'opties' niet eens geweldig. Dost? Type Milik. Lens? Hij wilt zelf niet eens. Traore, graag! Maar Chelsea laat hem op dit moment niet gaan. Richt je op Traore voor de zomer. Leg hem vast! Dus al met al zou Ajax nu weer een paniekaankoop gaan doen..

08-01-2016 18:10

Bensco +7174

dit is dus nog zo'n effect van het miskoop beleid van overmars en co. Er zitten teringveel spelers met weinig talent op de bank die dikke contracten hebben en torenhoge salarissen waardoor ze niet aantrekkelijk zijn om te kopen. Duarte kan om die reden al niet verkocht worden, die talentloze vetklep hebben ze gelijk een contract voor 4 jaar aangeboden. Mike van der hoorn hebben ze ook gelijk een contract voor 4 jaar aangeboden, die zit ook gebakken tot die tijd. Nick ''middelmaat'' viergever zit ook voor 4 jaar vast aan deze club en krijg je aan de straatstenen niet kwijt omdat hij te weinig heeft gespeeld en zijn salaris te hoog is voor andere middelmatige clubs. Gaat lekker zo.

08-01-2016 18:05

flasher93 +0

Alleen Duarte, Boilesen, van Rhijn kunnen worden verkocht toch..? Verder zal iedereen toch wel blijven. Heel heel misschien Serero, maar verder

08-01-2016 17:51

TvdH +7

Bingo!! Dit was de laatste die ik nog miste pp mijn Frank&Netto bingokaart

08-01-2016 17:28

mvdk +44083 moderator

Gefeliciteerd. U wint een gratis nieuwe speelkaart.

08-01-2016 17:37

litmanendebest +0

jajaja altijd met mooie namen aankomen en niks waarmaken en uiteindelijk weer voor aap staan. Waarom gaan ze niet weer hengelen naar Eto'o

08-01-2016 17:16

mcatarinob +0

Zou wel eens een centrum middenveld willen zien met Ziyech en Klaasen. Die dan zoals het nodig is, in de spits opduiken, of misschien zelfs samen. Daar omheen twee buitenspelers, twee aan de zijkanten en vier achter. Je kan dan met een minimum aan geschuif met posities (spelers), zowel 4-4-2, 4-2-4. 4-3-3, 3-3-4, 3-1-3-3, zonder dat de gewenning van de spelers om je heen veel anders wordt.

08-01-2016 17:16

ajax4ever01 +13

RvC zitten weer eens dwars

08-01-2016 17:11

4xbestevaneurop +0

Zeg er dan meteen bij dat Sanogo halen een blunder is geweest. Stel Milik krijgt een blessure, dan moet of Sanogo,El Ghazi of Klaassen in de spits. Dan moet je op andere positie's ook weer gaan improviseren. Een topclub als Ajax moet toch gewoon 2 bijna gelijkwaardige spitsen in de selectie hebben die met elkaar concurreren. Echt niet dat Milik ooit de hete adem van Sanogo in zijn nek heeft gevoeld en extra zijn best moest doen voor zijn basisplaats. Hetzelfde als wat lange tijd met van Rhijn gebeurde voor Tete er was, van Rhijn kon elke week als een natte krant spelen zonder dat hij voor zijn plek hoefde te vrezen omdat er geen beter alternatief was.
De afgelopen 5 jaar zijn er heel wat onbekende spitsen geweest die er rustig op los scoorden in Nederland omdat het verdedigen hier zo slecht was. Laat staan als zo'n spits bij Ajax speelt waar hij nog meer kansen krijgt. Sanogo was een hele grote gok want hij had in de PL in meer dan 30 wedstrijden maar 2 keer gescoord. Als Ajax door blessure's de titel misloopt en bijv. net zoals vorig jaar na de winterstop meteen al punten gaat verliezen, dan staat de rvc voor lul omdat het de hand op de knip wilde houden terwijl met een spits erbij je je alvast indekt voor blessure's (zie trainingskamp Klaassen&El Ghazi) en de kans op kampioen worden en CL spelen aanzienlijk vergroot.

08-01-2016 17:06

Oliveira +0

Wat ik dan niet begrijp is dat Ajax die Sul-ogo niet eerst op die vliegtuig zet naar Engeland. Ik zou met Schone naar een andere club zoeken, hij heeft het geweldig gedaan afgelopen seizoenen staat nu de talenten in de weg. Gudelj mag wat mij betreft ook vertrekken, hij is zonder twijfel minder als de rest op het middenveld en als laatst met Van Rhijn kijken naar een club die hem aanspreekt.

08-01-2016 17:02

ajax4ever01 +13

Gudelj schrijf jij naar een half seizoen al af? Doe niet zo idioot man geef een speler in ieder geval een HEEL seizoen de kans.

08-01-2016 17:14

Capi86 +0

Jij mag wat mij betreft ook vertrekken, Gudelj gaat Ajax veel plezier aan beleven.

08-01-2016 19:37

Lekiam +1

Dan verkoop een hele lijst spelers die toch nooit aan de bak komen en koop een echte aanvulling!
Bijvoorbeeld:
-Van Rhijn
-Duarte
-Boilessen
-Sanogo (terug naar Arsenal)
-vd Hoorn
-Heitinga
-Viergever
-Serero
-Hendriks (want is blijkbaar niet goed genoeg, zelf helaas nooit kunnen beoordelen)

08-01-2016 16:57

flasher93 +0

vd Hoorn, Viergever, Heitinga, Serero en sanogo zie ik deze periode niet vertrekken in ieder geval. Hendriks overigens ook niet. Dus alleen Duarte, Boilesen en van Rhijn moeten vertrekken dan kan komt er misschien een spits...

08-01-2016 17:53

vossie65 +0

hahaha....dit verhaal heb ik de laatste transferperioden vaker gehoord.....en dat nog wel van de rijkste club van Nederland.

08-01-2016 16:52

RuffRhythim +24837

Haha jongens laat maar weer, er komt noppes !
Je verwacht het niet he?

08-01-2016 16:04

Nummer 9 +1204

Word weer janken aan t eind van t seizoen....

08-01-2016 15:58

ajax4ever01 +13

Echt waardeloos weer. Begint dat indekken weer?

08-01-2016 15:56

TikkieTerugJaap +2

En daar gaan we weer

08-01-2016 15:53

Piejotter +9

Onbetaalbare opties en wie moet je verkopen? Galatasaray wil alleen huren.
Nee, huren van een spits is de enige optie en daar moet je veel geluk mee hebben.
Zie geen spits in de winterstop naar Ajax komen. Kansen : 1 procent.

08-01-2016 15:50

020bornraised +1262

Hoezo verkopen? We komen toch gewoon een spits te kort?

08-01-2016 15:50

godenzonensuper +0

Petterson1963 waar ben je? Het gierige beleid lag volgens jou toch aan Cruijff?
Nou we zien het...

08-01-2016 15:48

mkAFCA +1338

AS geeft een heel ander bericht weer dan VI. Daar zegt De Boer het volgende:

'Het is aan ons om de rvc te overtuigen wat we nodig hebben', zegt De Boer over de gang van zaken binnen de club. 'Dat moeten zij juist van ons accepteren. Wij zijn de voetbalkenners.'

Dus De Boer is het er helemaal niet mee eens. En het is van de gekke dat de RvC er niet voor kiest - nu we aan kop staan - om er alles aan te doen om dat in mei nog steeds te staan. We hebben godsamme 100 miljoen op de bank. Dan loop je toch NUL risico en heb je alles te winnen. Namelijk de 33e titel en Champions League. Mijn hemel wat een kortzichtigheid.

08-01-2016 15:47

carsfield +0

wen er maar vast aan. ajax is gewoon een doorvoerhuis. Wij leiden ze op voor de grote clubs. Dat is in principe altijd al zo geweest. Maar in het verleden kocht ajax nog wel eens wat om het elftal sterker te maken. Nu gaan jaar jn jaar uit alle sterkhouders weg. En wie spekken we daarmee. juist de aandeelhouders en de mannen die veel geld in ajax hebben zitten. Zie t somber in.

08-01-2016 15:55

RuffRhythim +24837

34e titel, geen dank...

08-01-2016 16:08

carsfield +0

bla bla bla hetzelfde riedeltje als altijd. Zal wel iets worden van bazoer verkopen voor 20 miljoen en een derderangs b acteur voor 1 miljoen kopen uit de oberliga

08-01-2016 15:47

Nummer 9 +1204

Hahahahahahaha

08-01-2016 15:44

Horrontelli +3

Dus eerst stel je je tegenover Cruijff op, die ervoor stond dat de voetbaljongens het belangrijkst zijn binnen Ajax, en die ervoor zorgde dat de directie en RVC dienend waren aan het voetbal, en nu baal je ervan dat de RVC bepaalt wat er gebeurt.

Zo ingewikkeld was het niet: luister naar Cruijff en dan had je dit probleem niet gehad. Hij zei al bij het afscheid: Ajax heeft gekozen voor een bestuursmodel in plaats van een voetbalmodel. Vanaf nu gaan er meer problemen zoals dit ontstaan. Maar nu heb je Cruijff niet meer om de voetbaljongens te verdedigen.

08-01-2016 15:43

willycicci +3800

Heb altijd het gevoel, dat ze ter plekke maar wat verzinnen en totaal niet voorbereid zijn op wat te doen als de transferperiode aanbreekt.

Dost is totaal niet haalbaar en Lens is totaal geen aanspeelpunt, dit zijn dus twee opties die ik niet kan plaatsen.

08-01-2016 15:42

Jornnn +5

Oké, maar dan moet je spijkers met koppen slaan en al die troep er uit pleuren. Schone er uit, Serero, vd Hoorn, Viervever, Sonogo. Allemaal er uit tegen bodem prijzen.

08-01-2016 15:42

3*stars*3 +23481

Er word constant gezocht naar een ECHTE ''Ajax spits''.
Hoe willen ze die vinden als er niet teveel uitgegeven mag worden?
Of ze zullen wel aankomen met Wout...Wout Weghorst, want Heracles doet het goed en staan 4e -_-

In de zomer word er natuurlijk weer geshopt in Alkmaar want dat is jaarlijks zo en dan komen ze met Vincent Janssen...

08-01-2016 15:39

Lekiam +1

Inderdaad als ze in de zomer weer met een speler van AZ aankomen dan gooi het hele scouting apparaat er maar uit want daar wordt toch niets mee gedaan.

08-01-2016 17:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.