Jonk wil door: 'Blijf strijden voor deze visie'

door Sam van Raalte 53

Jonk wil door: 'Blijf strijden voor deze visie'

door Sam van Raalte 53

Laatst geüpdatet

Wim Jonk gaat woensdag in een uitgebreid interview met De Telegraaf in op de manier waarop de directie hem uit de club wil werken. 'Plan Cruijff is door iedereen omarmd. Daar was een revolutie voor nodig. Nu trekken ze hun handen er vanaf, maar ik blijf strijden voor deze visie', begint het hoofd jeugdopleidingen. 'Als Ajax echt van mening is dat ik ben ontslagen, dan verzet ik me daartegen.'

Jonk vertelt onder meer hoe hij maandag door directeuren Dolf Collee en Edwin van der Sar ontboden werd. Er lag toen direct een ontslagbrief voor hem klaar met een persbericht. 'Het was in mijn optiek niet eens een gesprek', zegt Jonk. 'Dolf deed een mededeling. Dat was om 14.00 uur in de Amsterdam ArenA. Edwin van der Sar zat erbij. Ik kreeg een brief met hun zienswijze en een persbericht onder mijn neus geschoven. Met die verklaring ging ik niet akkoord, omdat de indruk werd gewekt dat het een gezamenlijk standpunt was.'

Het gebrek aan een duidelijke verdeling van de bevoegdheden in het Technisch Hart was het aspect waarop het misging tussen Jonk en de directie. 'We kwamen met de directie en het technisch hart in elkaars domein. Dus zei ik: we moeten het beter afkaderen. Ik was verantwoordelijk voor de jeugd, maar later bleek dat anderen daar de zeggenschap over hadden en steeds meer hun wil oplegden aan de opleiding. Ook mensen die twee jaar niet bij een jeugdwedstrijd waren geweest. Achteraf kun je zeggen dat het een fout was om niet vanaf het begin veel duidelijkere piketpaaltjes te slaan.'

Tscheu La Ling kwam volgens Jonk als adviseur van de raad van commissarissen met heldere adviezen voor de afkadering van de bevoegdheden. Met de oplossing van Ling was Jonk akkoord gegaan. Collee en Van der Sar besloten met goedkeuring van de raad van commissarissen echter hun eigen gang te gaan. Jonk meent dat er in de media vervolgens bewust een frame is gecreëerd dat hij degene is die niet aan wilde schuiven. 'Nu wordt er door Dolf (Collee, red.) aangegeven dat ik aanvullende eisen zou hebben gesteld. Maar ik vroeg alleen om het naleven van het Plan Cruijff. Niets meer en niets minder', besluit Jonk.

Lees hier of in de papieren versie van De Telegraaf het hele interview.

Sale: profiteer nu tijdelijk van 20% korting op het officiële Ajax-uittenue!

Lees meer over:
Plaats reactie

Jopie68 +12

Van der Sar en Overmars zijn geen persoonlijkheden die duidelijk ergens voor staan.
Dat speelt verkeerde krachten in de kaart die plan Cruijff om zeep willen helpen.

13-11-2015 13:10

pimp +493

Edwin en Overmars lijken te gaan sneuvelen. Frank moet dit jaar nog wel afmaken hoor!

12-11-2015 14:53

De_Meer +1

Jonk op straat zetten = Cruijff op straat zetten.
Jonk is de enige die regelmatig contact heeft met Cruijff en Cruijff heeft de afgelopen periode via de media herhaaldellijk z'n steun betuigd aan Jonk z'n werk op de Toekomst.
Het was Cruijff aanvankelijk ook op de eerste plaats te doen om verbeteringen in de opleiding aan te brengen en op die manier de basis te leggen voor nieuwe successen met attractief aanvallend voetbal van Ajax 1.
Ajax heeft nu met Dolf Collee iemand aangesteld die op dezelde wijze als Ten Have en Sturkenboom Cruijff erbij Ajax uit probeert te werken.
En dat op het moment dat juist zowel Nationaal, als Internationaal n.a.v. het nieuws over Cruijff z'n gezondheidsproblemen, weer bleek hoe Cruijff nog steeds leeft en wat hij voor het voetbal betekent.
En dan vervolgens op zo'n manier z'n vertrouweling bij Ajax eruit proberen te werken. Smakeloos!

12-11-2015 13:42

MankeNeliss +9814

Duidelijke verklaring van Jonk. Je vraagt je dan af waar vd Sar mee bezig is. Waarom is het advies Ling na tussenkomst Cruijff in de vuilnisbak beland? Ik krijg het gevoel dat Collee voor de wagen is gespannen om het vuile werk op te knappen.
Er wordt vuil spel gespeeld. Het is weer Ajax NV vs Ajax Toekomst. Die NV moet verdwijnen, heeft niets met voetbal te maken.

12-11-2015 00:02

PetrusKeizer +10739

cruyff zou zo warrig zijn wordt wel ns beweerd, nou dat is hij helemaal niet en over ajax heeft hij altijd simpele dus rake observeringen. De allerbelangrijkste : Ajax is een VOETBALCLUB en in de LAATSTE plaats n BEURSgenoteerd bedrijf. Dat besef is er duidelijk niet bij de heren overmars en vd sar, die verleerd zijn t gras op te vreten en dat nu met hun stropdas doen als de RvC n scheet laat.

11-11-2015 20:59

NieuweAjax +0

Mijn zegen heb je Wim

11-11-2015 18:41

john67 +239

Jonk moet blijven, in de documentaire over ajax bleek hij de enige te zijn met verstand van zaken en hoe te spelen.; Oprotten met de Boer, Sar , Overmars en Bergkamp, zeker de Boer met zijn laffe speelwijze. Het hele probleem is weer het CRuyff/ v gaal verhaal. Jonk is een cruyff man en wil zo voetballen en de rest zijn van van Gaal mensen. Ik had gehoopt dat JOnk van volgend seizoen de trainer zou worden. De clubs zullen in de rij staan voor Jonk. Snap niet dat de fanatieke aanhang dit allemaal accepteerd, heel ajax wordt na de kloten geholpen door de Boer en zijn stille vriendjes. Nooit eens en tactisch ingreep van de Boer om een wedstrijd te kantelen. Altijd weer een aanvaller eruit en Serero erin om maar niet te verliezen. Dat is ajax niet. Elke keer als we mar wat tegenstand krijgen, vallen we door de mand. Zelfs van kakkerlakken kunnen we al niet meer winnen.

11-11-2015 18:38

Ron6 +3463

En terecht, Jonk is de enige die ballen heeft en weet hoe het moet gaan binnen Ajax, enige met duidelijke visie!

11-11-2015 17:27

AFCAHOOLIGAN +971

pfff 4 jaar geleden was ik zoo verschrikkelijk blij met FdB, Overmars, vdS en Jonk. Ik kon mijn geluk niet op. Eindelijk had ik het gevoel dat het allemaal goed zou komen! Coronel opgerot en van der boog pleitte.En nu heb ik echt het gevoel dat we blij zijn gemaakt met een dooie mus. Overmars en vdS hebben gewoon het stokje over genomen van Coronel en van der boog

11-11-2015 17:00

A-west +5677

Als het waar is wat ik lees, toont Jonk echt ballen,zich niet zomaar weg te laten zetten door onbenul vd Sar en Overmars. Vd Sar is totaal niet capabel op het bestuurlijke vlak, dat merk je op de manier hoe hij op de voorgrond treedt. Hij heeft het niet.
Overmars heeft maar wat aangekloot met aankopen die niets toevoegen. De Boer stelt ze op, volgens mij ook tegen beter weten in.Terwijl hij toch ook het plan Cruyff moet omarmen. Alleen een aankoop als het iets toevoegt. Dat vindt Jonk ook.
Ik hoop dat Jonk blijft, sta vierkant achter hem. Schop die vdSar en Collee er maar uit. De eerste blunder heeft hij al begaan, wegwezen voor het nog erger de club schaadt.En Molenaar wordt nou eens wakker en treedt in in het bestuur.!

11-11-2015 13:34

stefanwillem +11798

Het blijft een lastig verhaal. Aan de ene kant willen we het plan Cruijff allemaal volgen door zoveel mogelijk jeugd door te laten stromen, aan de andere kant roepen we om ervaring en willen we dat Ajax geld uitgeeft. In mijn optiek moet het toch niet zo moeilijk zijn om gezamenlijk te kijken en te beslissen voor welke positie er een aankoop moet komen of dat er een jeugdspeler klaarstaat. Jammergenoeg is iedereen bij Ajax volgens mij stronteigenwijs en zo kom je nergens. Ook Jonk is hier debet aan. Vanuit Ajax vind ik het persoonlijk wel schandalig om dit nu te laten escaleren terwijl Cruijff erg ziek is, zo heb je schijn wel erg tegen.

11-11-2015 12:27

Robinjo1988 +1

Geld uitgeven is helemaal niet erg maar dan wel aan echte versterkingen. En dus geen viergevers of vd hoorns.

11-11-2015 12:37

stefanwillem +11798

Helemaal mee eens. Het probleem blijft dat ze allemaal 100% hun eigen zin willen hebben terwijl je in zo'n situatie ook compromissen moet accepteren. En daar botst het. Gevoelsmatig sta ik achter Jonk maar die moet ook water bij de wijn doen als de situatie daar om vraagt. 3 tot 4 miljoen uitgeven aan spelers als vd Hoorn, Viergever en Duarte is bespottelijk inderdaad. 8 miljoen voor Sinkgraven is ook teveel maar vd beek en nouri zijn echt nog niet klaar zoals jonk wel vind.

11-11-2015 12:53

Robinjo1988 +1

Dan kun je beter een goede ervaren middenvelder halen. Die kan dan plaats maken als vd beek/nouri er klaar voor zijn

11-11-2015 12:56

stefanwillem +11798

Eens, maar dan kom je weer op de vraag "wie dan" uit. Een goede (fitte) ervaren aanvallende middenvelder komt niet naar Ajax, daar is het belastingklimaat en de competitie niet interessant voor. Ik zou Sneijder en Huntelaar graag terugzien op dit moment maar dat gaat echt niet gebeuren. Ik had alleen eerder voor Zyech gegaan ipv Sinkgraven.

11-11-2015 13:03

SirOlf +9

En die vraag moet Overmars op een goede manier kunnen beantwoorden als Directeur Voetbalzaken

11-11-2015 18:46

Godenzoon24 +15221

Dat is nou precies wat Jonk zegt he. Geef geld uit maar wewl aan de spelers die er gelijk staan en je elftal vooruit helpen. Niet aan gokjes en breedte aankopen!!

Maar kom op he mannen het word toch wel steeds duidelijker dat er hier een heel vies spelletje is gespeeld. Er zijn toch zeker geen naivelingen meer die het ontslag van Jonk terecht vinden en zich achter die ratten bragade van Collee en consorten schaart.

Laten we allemaal Jonk steunen op facebook pagina ''Jonk moet blijven''

11-11-2015 12:59

Milan93 +3

Er gebeuren maar rare dingen binnen Ajax. Ik vraag me dan ook af waarom de meerderheid van het plan af wil wijken terwijl Jonk nog wel door wil gaan met deze visie. Hoop dat er binnenkort wat meer duidelijkheid komt van beide kanten.

11-11-2015 11:51

Jajijdaar +1

Wij als supporters staan zeker achter Jonk en de Cruijf-visie. Zet 'm op Jonk en laat de visie en supporters niet vallen! Jonk is de enige die de gehele Cruijf-visie in zich opneemt en voort laat zetten in de jeugd. Dat zie je al meteen met het spel van Ajax A1.

Jonk blijft voor mij de absolute held voor altijd. Nu nog hopen dat hij deze strijd wint!
V/d Sar / Overmars / De Boer maken een zeer slechte indruk op mij de laatste tijd, veel te commericieël zijn die heren geworden.

11-11-2015 11:34

AFCA82 +0

Jonk, je bent een held ouwe!
Vechters mentaliteit in het belang van de club!
Mijn grootste respect voor je!

Dapp`re strijders fier en koen!

11-11-2015 11:04

Inhartennieren +663

Jazeker, en dus vanzelfsprekend achter Johan.

11-11-2015 10:44

vodin424 +331

Jonk, je bent een ongelovelijke eindbaas!! strijden voor wat je waard bent!! Jij bent de enige die de club kan redden.

Het Ajax van nu is de afgelopen jaren alleen maar achteruit gegaan. Supporters kunnen zich niet identificeren met het voetbal wat er nu gespeeld wordt, terwijl dat juist wel kan met het voetbal wat de A1 speelt. Het is toch schrijnend om te zien dat iedereen vol verwachting zit te wachten op de volgende Europese wedstrijd van Ajax A1? En ja ik begrijp ook wel dat dat gehele elftal niet gelijk binnen een jaar in de basis kan staan, maar je moet er verdorie alles aan doen om van de A1 elftallen van de afgelopen 2 jaar (daar hebben zo een 24/25 belangrijke jongens mee gedaan dus van Lartey tot Che Nunnely bijv) er 11 of 12 de komende 3 jaar aan thet eerste elftal ruiken. En dat kan in een aantal potjes in de Eredivisie. Als wij tegen NEC spelen hoef ik Viergever niet te zien. Nee ik heb liever dat Owusu en Savastano daar hun foutjes maken, want dan schreeuw ik als supporter de longen uit mijn lijf om deze jongens aan te moedigen. Dat is dus ook wat Jonk wil ipv onnodige breedteaankopen! Helaas zie ik in jong ajax ook nog te veel houten spelers die 0 techniek hebben (waar ajax altijd voor stond) zoals Milan Vissie, Pelle Clement en Danny Bakker in plaats van stylisten als James Efmorfidis en Sinan Keskin die je nog veel meer kansen had mogen geven van mijn part. Daar zit toch veel meer potentie in dan die drie houterige spelers?

Ik dwaal wellicht een beetje af, maar kortom het voetbal onder de Boer is niet om aan te gluren. Weinig voetballers die dingen doen waarvan je als publiek op de banken gaat staan, terwijl dat bij de B1 en A1 juist constant gebeurt,.

11-11-2015 10:12

appiani +0

Niks aan toe te voegen, ook mijn complimenten

11-11-2015 10:41

Ajaccus +10

Juist.
En als je nou degene die in het technisch hart het minst presteert wegsnijdt zit je gelijk weer een stuk verder in de goede richting.

11-11-2015 10:56

mcjc +2

Je hebt gelijk, maar we moeten jeugdvoetbal ook niet gaan vergelijken met het 1e. Frank speelde ook goed voetbal met de A1. Waar het om gaat is dat Jonk de enige is die de visie van Cruijf goed uitvoerd terwijl overmars en deboer er een zooitje van hebben gemaakt.

11-11-2015 11:00

vodin424 +331

Oh dat doe ik ook zeker niet. Maar het gaat over de algehele spelopvatting. Constante driehoekvorming, diepte voor breedte, als buitenspeler je directe tegenstander voor lul zetten en finaal weg te spelen in een 1 tegen 1 situatie en dan nog wat anders. De backs in onze A1 van de afgelopen 2 jaar zijn gewoon monsters. Zowel Lartey, Owusu, Savastano, Sno, Zeefuik of Bakboord gooien hun tegenstander zonder pardon over de boarding bij een 1-1 situatie. Die zijn gewoon spijkerhard in de duels en stralen één en al grote mannenvoetbal uit. Ik ben het trouwens niet met je eens dat Frank goed speelde met de A1. Ik heb vrijwel alle wedstrijden in de toenmalige NextGenSeries gezien en kan dan tot een conclusie komen. Die had een goede lichting voetballers vergeleken met andere clubs in Nederland waardoor die veel potjes won, maar sprankelend? Nee niet echt naar mijn mening.

11-11-2015 11:46

brullie +7007

Goed verhaal! Het beroerde in dit alles is dat Ajax op zeker goed geld wilt uitgeven voor top aankopen, een goede spits en een sterke CV maar het grootste probleem zit hem in de scouting. (ja roep ik maar al te vaak!!)....Als deze kwakbollen aan blijven komen zoals die lange van Arsenal dan koop je nooit wat. Er wordt gewoon niets gescout waar Ajax knaken aan kan uitgeven. gasten zonder enig voetbalverstand sturen ze op pad om vervolgens terug te komen met o.a. Drogba???...

13-11-2015 06:30

RusselWestbrook +21

Uit alles blijkt dat de RvC heeft lopen slapen.

11-11-2015 10:01

Benji +0

Slapen? Ik denk dat het een bewussie is.

11-11-2015 10:23

RusselWestbrook +21

Ja, bedoel ik. Ben aan het werk dus moest ff snel reageren :p

Dacht dat dat allemaal Cruijff mannetjes waren

11-11-2015 10:25

RusselWestbrook +21

Onbegrijpelijk om heel eerlijk te zijn. Je zou gaan denken dat er veel meer aan de hand is dan wat er nu naar buiten komt

11-11-2015 12:13

PetrusKeizer +10739

Jonk werkt keihard terwijl meneer overmars op een of ander kantoor de gehaktbal zit te spelen en als hij ns in n tv programma moet opdraven een modderfiguur slaat. Heb net t communique van ene Collee gelezen, komt volgens mij uit het archief van Rik vd Boog. Allemaal gedraai en gehuichel, t ligt er duimendik bovenop. Kan mijn club waar ik al 50 jaar fan van ben nu eindelijk eens van dit soort onbenullen bevrijd worden? Je kon nog beter Harmsen hebben, daar wist je tenminste van wat je dr aan had.

11-11-2015 09:58

Mokum_32 +1

Klasse jonk wij staan achter je laat je niet zomaar afschepen door een omhoog gevallen bankier en een gladde aal zonder capaciteiten genaamd Marc overmars.

11-11-2015 09:29

fanforeffer +4

nu johan ziek is, zien de ratten hun kans schoon. even een kleine zuivering en de mannen hebben volledig hun zin. en dat is niet ten gunste van Ajax maar van zichzelf en hun familie. en volgens mij is de kleinste rat de aanstichter.

11-11-2015 09:27

Raoul14 +3045

Het ergste van alles vind ik de schijnheiligheid van Overmars en Vd Sar. Collee is een door wie dan ook naar voor geschoven figuur die direct als een olifant door de porseleinkast gaat en het vuile werk voor die 2 mag opknappen. Hier op AS zijn de meningen vaak ook erg verschillend, soms haaks op elkaar. Soms begrijp ik weinig of niets van de anti-Cruijff lobby. Maar men is hier wel eerlijk, men zegt wel wat men er over denkt. Daar is bij de Ajax leiding weinig van te merken. De heren die nota bene door Cruijff zelf naar voren zijn geschoven om de Revolutie gestalte te geven steken hem telkens weer een dolk in zijn rug. En dat kan en mag blijkbaar, maar kom er dan ook eerlijk voor uit dat je niets hebt met de visie van Cruijff, de Revolutie en Ajax voetbal. Zeg dat niet dat je voor de visie van Cruijff bent, maar kom er gewoon eerlijk voor uit dat je resultaat voetbal nastreeft. Stelletje achterbakse figuren. Doe dit vlak voor Cambuur thuis, nee daar zijn ze te laf voor. En ook van een Bergkamp had ik wel iets meer verwacht, het oude maatje van Jonk.

11-11-2015 09:23

masterrr +1

Het is allemaal niet zo moeilijk, het is een verschil in visie (jeugd vs aankopen) dat is uitgemond in een oncontroleerbaar conflict. Jonk is groot fan van de parels Nouri en Vd Beek, maar ziet dat die de komende 1 of 2 jaar niet door zullen breken, omdat aankopen daar spelen. Daarnaast speelt geld (investeringen in de jeugd) en speelstijl (De Boer) een rol.

11-11-2015 09:15

Yo +249

Thuis tegen Cambuur grote spandoeken voor jonk op F-Side/ vak 410

11-11-2015 09:08

RuffRhythim +24837

Spelers waar ik ooit zo trots op ben geweest zijn veranderd in smerige ratjes.

En die worden nu sinds kort geleid door een of ander vreselijk eng vogelbekdier...

Weg met dit ongedierte !
Jonk is een echte Ajacied !

11-11-2015 09:00

vak114 +5495

Overmars en van der Sar zijn totaal ongeschikt voor de functies die ze bij Ajax bekleden.
Omringen zich met ja knikkers,enge mannen die verder niets met Ajax van doen hebben en die alleen maar uit zijn op eigen gewin.
Ajax gaat ten onder aan dit soort bloedzuigers, dit zijn de grootste engbekken die er zijn en nu een mes in de rug van Cruijff plaatsen.
Deze actie is bewust gepland nu Cruijff andere dingen aan zijn hoofd heeft,en bewijst dat deze huichelaars alleen op eigen belangen uit zijn.

11-11-2015 08:46

AFCA. +3194

Krijg steeds meer een hekel aan al die mannetjes met een ego zo groot als de hele arena die denken alles te beslissen en op een hele sneaky manier jonk eruit werken omdat ze een meningsverschil hebben

11-11-2015 08:44

mcjc +2

Ik vind Jonk de meest oprechtste man binnen het technisch hart en degene met het meeste voetbalverstand die het plan cruijf op de juiste wijze uitvoerde. Jonk is een man van de waarheid en daardoor zijn ze flink op hun teentjes getrapt. Hij gaf kritiek op het aankoopbeleid en de speelwijze van Frank waar hij 100% gelijk in heeft!

11-11-2015 08:30

ajaxmening +2

Volgens de vele hier die alles baseren op emoties en resultaten van een jeugdteam.

11-11-2015 08:32

talent020 +7

? Ik baseer het op basis van de afgelopen jaren waar je gewoon uit kan concluderen dat Jonk zeker een punt heeft, met het aankoopbeleid als mooiste voorbeeld. leg alle Namen naast elkaar die Overmars heeft binnengehaald en je kan rustig concluderen dat 2/3 van die aankopen overbodig is gebleken en geen toegevoegde waarde had. Had eigen jeugd wel die toegevoegde waarde of het gewenste niveau gehad? wie zal het zeggen, echter had die eigen jeugd je wel veel geld kunnen besparen.

11-11-2015 08:44

Kikke +54

volgens mij kunnen we wel concluderen dat bij Ajax 1 al heel lang niet de lijn Cruijff wordt gevolgd, waar iedereen hartstikke moe van wordt omdat het niet meer om aan te gluren is, op enkele lichtpuntjes na, helaas als er eindelijk eens een leuke wedstrijd gespeeld wordt, denkt Frank de Boer dat het goed is om de volgende wedstrijd weer eens totaal anders te gaan spelen. Leuk hoor die breedte aankopen maar niet als ze dan in de Beker moeten spelen terwijl ze niets toevoegen. Hoeveel wedstrijden op deze manier niet al verloren zijn... Frank wil het gewoon niet begrijpen!

11-11-2015 12:21

Rinus M. +900

Helaas, als je niet luistert, lig je eruit, jammer voor al die huilebalken hier maar zo werkt het in de grote mensenwereld.

11-11-2015 08:26

ajaxmening +2

Hoe simpel kan het zijn inderdaad.

11-11-2015 08:33

talent020 +7

dus in jouw wereldje moet je alleen ja en amen zeggen om erbij te horen en om er zo voor te zorgen dat je er niet uit ligt? ben ik even blij dat ik een andere kijk op de wereld heb en het zelf niet zo ervaar!

11-11-2015 08:33

RSM +3909

Had Pietje dan toch gelijk dit gaat helemaal de foute kant uit. Of zit Van Gaal er aan te komen.

11-11-2015 08:19

Rosco +8

Ik hoop dat Jonk blijft strijden. Ajax maakt weer de fout om de man van de lange termijn eruit te gooien ten faveure van de "passanten".

11-11-2015 08:18

Robinjo1988 +1

Lekker Wim!

Hoe kunnen wij deze man steunen?

11-11-2015 08:11

MS22 +0

Iedereen mag van mij oprotten behalve Jonk!

11-11-2015 08:08

tonny +0

Laat die hele directie maar oprotten.
Van der sar en overmars oprotten met jullie wanbeleid.
Laten we daar als supporter maar wat aan doen.

11-11-2015 08:05

MS22 +0

Zeker Wim! Mijn steun heb je!

11-11-2015 08:03

talent020 +7

Van Der Sar zat erbij en keek ernaar... Hoelang mag die kerel nog meelopen en het handje van anderen vasthouden? Het is al vaker gezegd maar het kan toch niet zo zijn dat wij de best betaalde stagiair van Nederland hebben?

11-11-2015 08:00

kjkepel +0

jonk pleit voor een afgekaderd zeggenschap zodat niemand iets over zijn jeugdopleiding mag zeggen (lees: bergkamp wil dat er meer met de bal getraint wordt), maar uit vervolgens wel kritiek op het aankoopbeleid. Beetje dubbel. Los van de discussie die hierdoor is ontstaan lijkt me dit niet een onoverbrugbaar meningsverschil. Maar goed, je hebt hier met ego's te maken, het zijn immers allen ex prif voetballers. Ik denk niet dat viergever, vd hoorn, duarte in beginsel voor de breedte zijn gehaald, maar ze komen ten opzichte van de andere gewoon tekort. Het is gewoon slechte scouting. De ervaring die gehaald moest worden (bij voorkeur oud ajaxieden) hadden er geen zin in. Waar ze vervolgens op uit zijn gekomen, zimling en heitjnga, is ook gewoon weer slechte scouting.

11-11-2015 07:44

JCr14 +453

Het is gewoon een rattenstreek.

1.Net nu Cruijff niet in staat is om naar Amsterdam te komen. (Ivm ziekte)
2.Net voor de AVA
3.Net nu er geen supportershome is. (Zodat ze er niet samen over kunnen komen en bespreken van een standpunt/statement)

Ik ben benieuwd hoe Bergkamp en Spijkerman hierin staan. Hebben ze mee beslist en hoe denken die?
En wat de rol van de Boer hierin is. (Dat hij te verdedigend denkt en wisselt dat weten we al)
Maar heeft hij geadviseerd om Jonk te ontslaan?
Hebben ze dat besproken en met wie allemaal?
En Overmars (ook de aankopen zijn niet goed) wat is de rol van de scouting enz.

Er zijn grote fouten gemaakt. Wat voor sommige gewoon exit moet betekenen. En daar hoort Jonk niet bij.
Go Jonk stand your ground

11-11-2015 07:42

Jordy1337 +20

your*
You're staat voor you are, your is voor een bezit etc.

Voor de rest ben ik eens met wat je zegt.

11-11-2015 07:55

JCr14 +453

You're right

11-11-2015 08:02

talent020 +7

Lekker bezig Wim! Laat je niet wegpesten, vele staan achter je!

11-11-2015 07:41

Welja +710

GO Jonk!!

11-11-2015 07:23

JordyAjacied +18853

Gelukkig laat hij zich niet zomaar opzij zetten, we hebben hem nodig, het hardste zelfs..

11-11-2015 07:16

31xAjax +7799

De jeugd opleving functioneert uitstekend zegt Jonk. Dat was al jaren zo Wim, de talenten die er zijn doorgekomen voor jouw tijd hebben de 100M opgeleverd die nu op de bank onder het stof zitten.

Je wordt niet ontslagen omdat je het plan Cruijff uitdraagt ( wat op zich niets nieuws bevat) maar omdat je niet kunt of wilt functioneren in een organisatie en geen leiding kunt geven.

Je bent misschien een goede trainer, maar om de jeugdafdeling te kunnen leiden heb je ook andere kwaliteiten nodig.

1 daarvan is om je niet als een klein kind te gedragen als er democratische beslissingen worden genomen...

11-11-2015 07:01

JCr14 +453

En deze jeugd gaat ons nog meer opleveren.
Bazoer, Tete, Riedewald, El Ghazi zijn in zeer korte tijd doorgebroken. Waar eerst misschien 1 per jaar doorbrak, zijn dat er nu 2-3. 2-3 waarvan het niveau hoger ligt.

11-11-2015 07:30

31xAjax +7799

Bazoer is opgeleid door PSV en El Ghazi door Sparta. Beide zijn door Marc gehaald. De andere twee komen wel uit de jeugdopleiding maar waren grotendels voor Jonk zn tijd.

Mijn post gaat niet over de trainer Jonk, maar over Jonk als hoofd Jeugdopleiding en peoplemanager. Dat is wat hij niet beheerst.

11-11-2015 08:15

afcklaasf +0

knap dat jij kan zeggen dat hij dat niet beheerst. jonk is de enige waar ik juist veel vertrouwen in heb. vdsar..marco en co zijn de lachertjes.

11-11-2015 08:24

BRAMHOUTEN +3813

Amen. Tussen de regels door zegt hij. Ik mag me ook met andere dingen bemoeien maar niemand mag wat of de jeugd vertellen. Op flikkeren met die jonk. Hij is niet te vertrouwen. Hoe help je een club om zeep, haal jonk binnen

11-11-2015 07:31

afcklaasf +0

grappig dat jullie het totaal verkeerd zien. hoe blind kun je zijn. jullie hebben geen idee hoe het werkelijk zit..ik.hoop echt dat jonk aanblijft want hij is de enige die zich aan het ( plan cruijff houd )

11-11-2015 08:31

MichelAngelo66 +22021

Hahaha jij maakt het helemaal bont. Je draait het gewoon 100% om. Of je doet het om te zieken of er zit iets los.

11-11-2015 09:36

4EVERAJAX +8295

kan dolfje weerworfje weer weg?

11-11-2015 06:54

JordyAjacied +18853

Iemand die de club wil redden, stuur je weg..

11-11-2015 06:54

AjaxAddicted +2985

Als dit zo is, dat Sar en Collee hele andere plannen hebben, kunnen ze wat mij part vertrekken, inclusief Overmars...Dit is niet wat er 5 jaar terug is afgesproken. Misschien kunnen ze sowieso vertrekken. Sinds de komt van Sar en Marc is het er bestuurlijk, scouting en aankoopbeleid niet beter op geworden....Heb geen hoge pet op van deze mannen...

11-11-2015 06:46

PietBon +2

Wat een held, een dapp're strijder zoals een Ajacied hoort te zijn. Hou vol Wim, je bent een voorbeeld voor velen.

11-11-2015 06:24

SR83 +1765

Get up stand up, stand up for your right.
Get up stand up, don't give up the fight.

Ook van Bob Marley...

ik zie het voor me, Jonk dit nr en three little birds de hele dag op repeat hebben haha

11-11-2015 04:56

amthree +402

Dan kun je zien hoe die voor ons club wil vechten! Jonk ajacied in hart en nieren!

11-11-2015 03:17

ajaxinho +13

Als Jonk weggaat boycot ik alles van Ajax!

Zelfs Ajax Showtime, waar ik alle Ajax-nieuws volg.

Pas wanneer Nouri & vdBeek in het eerste spelen, kijk ik weer naar Ajax.

11-11-2015 03:11

Michael25 +822

Ik denk dat er nog behoorlijk wat vuurwerk zal ontstaan bij de AVA aanstaande vrijdag. De bestuursraad en externe aandeelhouders zullen dan ook met hun standpunten komen. Zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de aanstelling van de directie, en ik betwijfel ten zeerste dat Collee het van Cruijff en Jonk wint.

We moeten reëel zijn; De Boer heeft al een tijd geleden aangegeven dat dit zijn laatste seizoen is, Overmars heeft op vele fronten gefaald in het aankopen van spelers en onderhandelen van contracten, Van Der Sar is te licht voor een directiefunctie en Bergkamp heeft als vertegenwoordiger van het eerste elftal niets in het TH te zoeken, want daar zit de hoofdcoach al in. De enige die echt recht van spreken heeft is Jonk, omdat hij altijd dicht bij het oorspronkelijke plan is gebleven. Hij is tevens degene die het beste werk aflevert van voorgenoemde mensen, want de jeugdopleiding gaat onder zijn leiding de goede kant op. Juist hij wordt er nu uit gedonderd. Hij heeft het niet slim aangepakt, door niet aan te schuiven bij het overleg heeft hij zijn tegenstanders een stok gegeven om mee te slaan. Bij de AVA had hij juist kunnen aankloppen om de noodklok te luiden. Ik denk dat het ontslag van Jonk ook een poging tot overleving is van vooral Overmars en Collee, omdat zij toch het meest op de schopstoel zitten.

11-11-2015 03:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.