Jong Ajax speelt doelpuntloos gelijk

door Sam van Raalte 124

Jong Ajax speelt doelpuntloos gelijk

door Sam van Raalte 124

Laatst geüpdatet

Jong Ajax heeft maandag met 0-0 gelijk gespeeld tegen FC Eindhoven. De beloftenploeg van Ajax had het betere van het spel en er waren genoeg kansen om de brilstand van het bord te krijgen, maar de Brabantse bezoekers overleefden het bezoekje aan sportpark De Toekomst. Door het punt staat Jong Ajax nu op twee punten uit vier duels.

Bij Jong Ajax waren er basisplaatsen voor onder meer John Heitinga, Nick Viergever, Yaya Sanogo en Viktor Fischer. Laatstgenoemde kreeg de eerste grote kans van de wedstrijd, maar zijn vrije trap van net buiten de zestien schampte het zijnet. In de omschakeling was FC Eindhoven enkele keren dreigend, maar de ploeg van Andries Ulderink en Jaap Stam viel constant aan en liet soms mooie combinaties zien.

Donny van de Beek en Abdelhak Nouri vielen in positieve zin op bij de thuisploeg. Nouri zou aanvankelijk niet spelen, maar door de acute verhuur van Lucas Andersen kwam er een plekje vrij. Samen met die andere grote belofte, Vaclav Cerny, speelden ze het grootste gedeelte van de wedstrijd. Omdat in de tweede helft kansen aan onder meer invallers Danny Bakker en Sam Hendriks niet besteed waren, bleef het 0-0 in Amsterdam Zuid-Oost.

Wedstrijdverslag door Koen Weijland en Sam van Raalte

Opstelling Jong Ajax: Onana; Owusu, Heitinga, Viergever, Dankerlui; Van de Beek, Nouri (85' Bakker), Warmerdam; Cerny, Sanogo (81' Hendriks), Fischer (65' Muric)
Wissels Jong Ajax: Groothuizen, Lartey Sanniez, Bakker, El Mahdioui, Muric, Hendriks.

Opstelling FC Eindhoven: Swinkels, Massop, Gunst, Rossen, De Wilde; Van Imschoot, Vandeputte, Deschilder, Swinnen; Van Hout (46' Caenepeel), Van den Hurk

Doelpunten:
-

Volg de wedstrijd via Twitter:



Lees meer over:
Plaats reactie

Kojaxx +0

AS app mannen: fix aub de twitter feed. Ik, en meerdere met mij, scrollen zich een ongeluk.

25-08-2015 02:34

Pettersson1963 +0

Cruyff is zich rot geschrokken toen hij Heitinga zag spelen. Gelukkig komt Ling met een sterke evaluatie over de Club en behoren dit soort missers tot het verleden.

25-08-2015 01:10

NouriVandeBeek +7

Het was wel even schrikken toen Heitinga twee keer moest sprinten. Het leek wel of hij op de roltrap liep. Het was ontzettend traag.

Ik hoor veel mensen van dat er ervaring in het veld moet komen maar Heitinga is niet goed genoeg meer.anders had Frank hem er echt wel ingezet

25-08-2015 00:20

trodat4030 +96403

Ja op de roltrap naar beneden terwijl hij omhoog liep, man man, daar kun je niet mee op de middellijn te verdedigen, ik roep het al máánden, maar weinigen zien het in. Iedereen lult maar raak over inzicht en positionering, maar in sprintduels is het gewoon een probleem hoor. Speel je in Europa tegen een sterkere, drukkende tegenstander, met een voorsprong die je vast moet houden, dan kan het nog, maar sprints van de middellijn waarbij hij ook eerst nog moet draaien verliest hij het nog van v Beukering..

25-08-2015 00:34

WinstonWeed +2

Ik heb het wel duizend keer gezegd hier dat het echt belachelijk was om Heitinga aan te trekken.
Kreeg alleen maar minnetjes en loze opmerkingen. Sjonnie zing een liedje, hij heeft veel ervaring, is belangrijk in de kleedkamer, zet jongens op hun plek, is een echte Ajacied en nog meer van dat sentimentele gelul.
Als ik dan zeg dat ie het al jaren niet meer kan belopen wordt er zoals gewoonlijk lekker over heen geluld.

25-08-2015 10:49

mvdk +43726 moderator

Dat was even slikken ja. Hij is erg achteruit gegaan. Deed me denken aan Van Beukering.

25-08-2015 00:47

Eriksen10 +4773

Ongelofelijk dat je met een team dat qua salarissen denk 3 miljoen op jaarbasis verdient niet kunt winnen van Eindhoven.

24-08-2015 23:43

Mees0107 +0

Hoe kom jij bij 3 miljoen?
En wat maakt het uit?

24-08-2015 23:48

stefan pluim +0

ga toch weg lucky 874
2 kansen van eindhoven, door zwak uitverdedigen, voor de
rest stonden ze met 10 man achterin..
wat een dramatische ploeg, kwamen duidelijk voor 1 punt.
paar lichtpuntjes bij Ajax en een balletje van een scheidsrechter.

24-08-2015 23:38

MosesD +14643

Wat een goal van Suk daar in Portugal. Is sowieso veel en veel beter dan Sanogo.

24-08-2015 23:37

afcaxxxafca +0

Zou toch geniaal zijn als Suk ooit weer in beeld komt bij Ajax! Haha

25-08-2015 00:22

Muric/Kishna22 +2

Was inderdaad een mooie goal.
https://www.youtube.com/watch?v=4O_3jN5XfXc

25-08-2015 10:13

daniajax1 +4

Maak me zorgen om Fischer. Het is echt drie keer niks. Komt nog geen pylon voorbij, trekt altijd naar binnen, geen voorzetten. Echt niks gewoon. Hoop dat het weer een beetje gaat lopen, is wel een cruciaal jaar voor hem eigenlijk.

24-08-2015 23:36

JoodTotMijnDood +2

Jammer, die jongen was net als Cerny en Nouri een fenomeen in de jeugd, hopelijk komt het nog goed.

24-08-2015 23:40

pimp +493

Heitinga houdt de nul. Tijd voor basisplek

24-08-2015 23:20

lucky874 +0

Verslaggeving is verre van objectief. Als Eindhoven de kansen maakt hebben we vanavond niks te vertellen. En om dan de 0-0 aan invallers te wijten terwijl de basis te weinig heeft laten zien gaat denk ik veel te ver

24-08-2015 23:02

..::Rootje::.. +676 moderator

Was het echt zo slecht?

24-08-2015 23:19

trodat4030 +96403

Ach, FdB zou het 'domineren' hebben genoemd waarschijnlijk.

24-08-2015 23:31

Professor +11128

Met Viergever, Fischer, Heitinga en Sanogo waarvan de laatste 2 bij de top aankopen van dit seizoen horen zou je Eindhoven toch van de mat moeten spelen en 5-0 winnen. Oh nee sorry dat 5-0 winnen daar moeten we vanaf volgens de Boer. Als het verdedigend maar goed staat winnen we vanzelf.

24-08-2015 22:41

Jornnn +5

Je hebt twee teams nodig om een goeie wedstrijd te spelen. Dus 0-0 is een prima uitslag tegen zo'n defensieve ploeg.

24-08-2015 22:58

Beachboy +2900

Serieus?! Wat een onzin, hoe weinig ambitie kun je hebben.

24-08-2015 23:12

Professor +11128

Dit is cynisch bedoeld toch .
Of meen je het echt.

25-08-2015 00:34

Jornnn +5

Was inderdaad cynisch. Aangezien Ajax op papier veel sterker is en er vanuit de club enkel maar excuses gezocht worden voor matige prestaties en het uitblijven van verbetering.

25-08-2015 05:55

Eriksen10 +4773

We hebben gedomineerd.

24-08-2015 23:43

Benji +0

Overigens is Onana opgeroepen voor de nationale ploeg van Kameroen voor de komende oefeninterlands. Die jongen gaat zich bij Jong Ajax ook steeds beter profileren.

24-08-2015 22:39

fredajax +1124

Waarvis Meleg?

24-08-2015 22:35

Piejotter +9

Twee mogelijkheden, niet geselecteerd, of geblesseerd.

24-08-2015 22:47

ST +23060

Een grof schandaal dat we met zo'n selectie niet eens FC bal op het dak van de mat kunnen tikken.

24-08-2015 22:33

A Cohen +1

Neenee Sanogo speelde 81 minuten tegen het nietige Eidnhoven.
Deze gehuurde "top" spits (hij is lang) kwam ook tegen Eindhoven niet tot scoren.
Dan weet je toch genoeg.

24-08-2015 22:33

El-Dorado +6

voortaan niet eens meer beoordelen op goals oid.. maar op aannames, heb je tenminste ergens over te schrijven

24-08-2015 23:25

trodat4030 +96403

Het waren er 2 vandaag en dat is ook zijn seizoenstotaal volgens mij..

24-08-2015 23:33

NouriVandeBeek +7

Zo dat Natafelen van Kees is wel een verademing ten opzichte van Voetbal Inside zeg.

24-08-2015 22:27

Bensco +7166

heitinga schijnt met een versleten knie te lopen

aldus een maat van me die de tafel van kees heeft gekeken ;)

24-08-2015 22:25

Professor +11128

heeft die maat ook Voetbalinside gekeken met Hans Kraay. Daar vertelde Kraay dat hij aan Keje Molenaar had gevraagd hoe Cruijff tov het aankoop beleid van Ajax staat.
Hij zei letterlijk dat Johan zou willen dat Ajax 2 of 3 toppers haalt en dat daar best een salaris van 4 tot 5 miljoen per jaar tegen over mag staan. En met deze toppers zou Ajax veel sneller grotere stappen kunnen maken.

24-08-2015 22:37

Rayno95 +0

Alleen toen Overmars geld wou neerleggen (10 miljoen), hield de RVC het tegen, waarom dat dan?

24-08-2015 22:41

Muric/Kishna22 +2

Omdat die man alleen maar troep haalt.

25-08-2015 10:15

Jornnn +5

Michael de Leeuw is niet zo veel geld waard.

25-08-2015 13:31

Bensco +7166

duif63 en Rayno95 hebben allebei een punt want daar had ik het net ook al over. Ajax moet de portemonnee ook eens durven trekken want de huidige aankopen voegen niks toe. Sanogo dreigt zwaar te mislukken, younes is een grijze muis die nog lang geen versterking is en heitinga komt niet aan spelen toe. Overmars had die grote bek van hem waar moeten maken en een fatsoenlijk transferbudget moeten eisen. met 10 miljoen had je best een ervaren speler kunnen halen die wat toevoegt of anders 2x 5 miljoen kunnen uitgeven aan 2 dikke toptalenten die je bij ajax had kunnen laten ontwikkelen en doorverkopen voor een mooi bedrag. Echter de RVC houdt de hand op de knip en gaat liever voor risicoloos investeren in spelers die voor een knaak op te halen zijn of jeugd dat geen drol kost en dus ook geen investeringsrisico met zich meeneemt. het beleid is net als het voetbal momenteel, risicoloos en amateuristisch om aan te zien

24-08-2015 22:48

mvh +0

Laat ze dat geld liever gebruiken om de groep langer bij elkaar te houden. Als deze jongens nu ook nog met 21 allemaal weglopen, is het plan mislukt. Maar als je ze tot hun 23e kunt houden, heb je over een jaar of 2, 3 een ongelooflijk lekker team...

24-08-2015 23:37

Piejotter +9

Geloof er geen snars van dat Cruijff dit gezegd heeft. Hij heeft eerder juist gepleit voor een betere doorstroming van de jeugd. En het is absurd te denken dat Ajax ooit een speler 4 of 5 miljoen geeft dat komt in het geheel niet tot zijn recht met de begroting die Ajax heeft. Lulkoek.

24-08-2015 22:50

Jornnn +5

Hans zat te liegen, want het was nota bene Hans die aan diezelfde tafel van Kees vroeg of dit Cruijff zijn mening was of die van Keje, waarop Keje benadrukte dat dit zijn persoonlijke mening was en hij niet sprak namens Cruijff.

Kijk het stuk maar terug en je zal zien dat Hansie Hansie dit (bewust) even door elkaar haalde om interessant te doen.

24-08-2015 22:57

BRAMHOUTEN +3813

Je heb gelijk. Keje zei dat op persoonlijke titel en was boerde mening van Johan. Let maar op mijn woorden dat rapport van Ling kom pas uit als de resultaten van Ajax 1 achterblijven dan wordt frank geslachtofferd. Dat hele rapport stelt geen flikker voor en kan iedereen wel schrijven.

25-08-2015 06:44

klopper +2

Dit is echt complete onzin. De verhoudingen zouden compleet overhoop liggen. Enkel bij jongens als Zlatan, Sneijder of Suarez (met name die laatste) zou dit kunnen werken. Toppers zonder Ajax verleden zouden de verhoudingen alleen maar kopt trekken. Daarbij kun je ook met een salaris van 4/5 miljoen geen echte toppers halen, die verdienen allemaal boven de 10 miljoen en spelen in een veel interessantere competitie.

24-08-2015 22:58

Jornnn +5

Nou Berbatov speelde in Frankrijk voor 3 miljoen. Had toch de ideale spits geweest als je het mij vraagt.

24-08-2015 22:59

Ajax#1900 +1

Met toppers bedoelen ze natuurlijk toppers voor de Eredivisie. Dus niveau Dost, Flamini, Negredo, dat snap je zelf ook wel. Dat het alsnog moeilijk is wel duidelijk, maar het kan wel.

24-08-2015 23:31

idefixion +0

12 wedstrijden achter elkaar in de jupiler league niet gewonnen, triest toch?

24-08-2015 22:25

foensai +0

Ik zit nu Arsenal liverpool te kijken. Arsenal is echt fantastisch aan het voetballen dat is nog eens tikken en niet om het tikken. heerlijk snel en naar voren... 0-0 dat nog wel.

24-08-2015 22:17

Kupke +0

Eerste helft was Liverpool veel gevaarlijker

24-08-2015 22:21

foensai +0

klopt. maar de tweede helft heeft liverpool niets in te brengen

24-08-2015 22:25

JoodTotMijnDood +2

Jongens ik wil dit helemaal niet maar ben nou eenmaal een gevoelsmens, ik ben geen Frank fan en heb vaak genoeg geroepen dat hij weg moest maar als ik 'm dan op dat filmpje (De Boer: Stappen maken vanuit goede verdediging) zie dan krijg ik medelijden met hem.

24-08-2015 22:16

Onpartijdig +4425

Leuk dat AS nog haar mening geeft via Twitter. Ik had Sanogo niet genomen, gewoon Milik in de spits en dan Fischer als eventuele tweede spits.

Heitinga was inderdaad behoorlijk traag maar ik zag hem op 2 momenten ook schijnverdedigen. In de eerste helft ging hij 1x heel stoer voor de keeper van Eindhoven staan toen ajax een vrije trap nam... tegen EINDHOVEN... dat heeft die man niet nodig.

24-08-2015 22:04

TheRiviera +5476

Ik zou Fischer nooit als tweede spits nemen. Je kan duidelijk zien dat hij een vleugelaanvaller is pur sang. Als Sanago niet gewild is hadden ze Zivkovic niet moeten verhuren.

24-08-2015 22:22

JPC40 +3

leuk wedstrijd om te zien en treurig genoeg was dit sprankelender dan bij frank dan ook al is dit soort wedstrijden niet van wereldniveau, toch kijk je met plezier naar.
Lekker snel bal circulatie soms goeie aannamen Onana doet het prima, Jammer dat het bij 0-0 bleef dit team verdiende een twee doelpunten .
Eindhoven bakten er helemaal niks van die waren meer aan het toekijken dan aan het voetballen.

24-08-2015 22:04

Rudolph J +0

Hoe was Heitinga?

24-08-2015 21:59

flasher93 +0

Niet echt getest zo ver ik gezien heb. Deed gewoon zijn ding.

24-08-2015 22:04

NouriVandeBeek +7

Van de Beek was toch wel veruit de beste man van het veld. Dat stemt hoopvol. Nouri was ook aardig en veel minder onwennig zoals tegen NAC. Sanogo stond weer bol van de misverstanden

Eindhoven speelde wel laf zeg. De bus parkeren in optima forma. Het lijkt weer helemaal in tegen Ajax

24-08-2015 21:58

Alexander40 +6104

"De bus parkeren" dat fabeltje hoor ik de laatste tijd vaak. Onzin. Ajax speelt te weinig diep en stelt te weinig spelers met diepgang op waardoor de tegenstander de tijd krijgt om te hergroeperen. Ajax moet dus wat veranderen en niet naar anderen wijzen door te praten over de bus parkeren.

24-08-2015 22:08

Alexander40 +6104

Eindhoven valt met een paar man aan, verliest de bal, ajax speelt te langzaam diep en Eindhovenspelers zakken weer in. Dan pas staat Eindhoven met 10 man achter de bal. Zo ook NEC gisteren.

25-08-2015 00:04

AjaxfanRuben +223

Wel een verschil tussen jongens als Heitinga & Viergever en van Rhijn. De onvrede spat ervan bij zo'n van Rhijn vorige wedstrijd, weinig inzet. Viegever en Heitinga doen gewoon hun best en geven 100%, compliment. Heitinga in het 2e laten spelen is natuurlijk niet ideaal, maar op dit moment heeft Ajax in de competitie 3x de 0 gehouden (record)! dus geen reden tot wisselen.

24-08-2015 21:58

The Future +5560

Urbaiz! Roger! Tainio! Lindenberg! Kerlon! Sulejmani! Verhoeven! Sanogo! Duarte! Wielaert!

24-08-2015 21:57

foensai +0

Jan mulder vind ik persoonlijk niet in dit rijtje horen. Maar voor de rest helemaal mee eens haha

24-08-2015 22:15

flasher93 +0

Ik mis Mido

24-08-2015 22:03

JoodTotMijnDood +2

Kuffour, Colin, Atouba, Delorge, Gabrich, Sana, Sigthorsson..

24-08-2015 22:04

Ajax0317 +0

Ferdi Vierklauw

24-08-2015 22:30

JoodTotMijnDood +2

Aron Winter? Was toch een goede speler?

24-08-2015 22:32

JoodTotMijnDood +2

Haha vroeger was ik niet zo voetbalgek als nu maar als ik die aankopen zoals Colin, Roger en Urzaiz had meegemaakt dan lag ik nu nog steeds in coma.

24-08-2015 22:12

Rayno95 +0

Sulejmani had ik nog wel wat van verwacht toen, maar de rest was janken geblazen idd, gelukkig hebben we dat overleefd :p

24-08-2015 22:15

JoodTotMijnDood +2

Haha we hebben de meest ergste periode overleeft, erger zou het niet kunnen worden toch?

24-08-2015 22:18

Rayno95 +0

Nee denk het niet, de meeste aankopen van Overmars zijn niet eens zo erg als deze :p

24-08-2015 22:22

Beachboy +2900

Wat een dramatisch niveau zeg. Niet om aan te gluren!

24-08-2015 21:57

JPC40 +3

dit is geen spaans beker toernooi dit moet je wel in plek van dit niveau gaan bekijken.

24-08-2015 22:06

Beachboy +2900

Snap niet wat je zegt. Mocht je bedoelen dat het allemaal wel meeviel dan daag ik je uit om me te vertellen wat er dan wel zo goed aan was?

24-08-2015 22:14

JPC40 +3

deze competitie moet je niet hoog aan slaan Eindhoven speelde hopeloos slecht en net zo verdedigende als NEC terwijl het team van Jaap wel voor zorgde dat de bal snel rond ging , geen van de spelers stond stil, wel jammer dat er niet gescoord werd.

24-08-2015 22:19

Beachboy +2900

Misschien heb je gelijk qua niveau van de competitie en dat Eindhoven niet best is. Maar potentiële Ajax 1 spelers die de man dan niet voorbij komen, geen 2:1 situaties kunnen creëren en passing over 5 à 10 meter zonder noemenswaardige druk niet kunnen voltooien, dat is gewoon echt heel matig. Heb eigenlijk geen lichtpuntjes kunnen ontdekken. Het oogt plichtmatig en flets. Geen aanrader om te kijken. Van een jong Ajax verwacht ik gewaagd, frivool en sprankelend voetbal, vandaag was dat zeer zeker niet het geval.

24-08-2015 22:24

JPC40 +3

ben ik niet mee eens.

24-08-2015 23:23

Beachboy +2900

dat mag ;)

24-08-2015 23:24

JPC40 +3

dank je dat is aardig van je :-)

25-08-2015 12:27

JoodTotMijnDood +2

Pffff Jong Ajax maar 1 punt in 3 wedstrijden, weinig scorend vermogen.

24-08-2015 21:54

JPC40 +3

maar de bal circulatie was hoger dan bij hoofdteam .
dat zie ik bij frank nog niet gebeuren.

24-08-2015 21:58

JoodTotMijnDood +2

Dat wel maar dat heb je met Cerny, Nouri en Van de Beek in één team.

24-08-2015 21:59

pietje +0

2 punten in 4 wedstrijden zelfs. En ook slechts 2 goals, = minste van alle jupiler teams. Alle jongens die doelpunten kunnen maken zijn verhuurd...

24-08-2015 22:05

JoodTotMijnDood +2

Nog erger haha, zet gewoon El Azzouzi erin voor die lange donkere Siggy -2.0.

24-08-2015 22:07

JordyAjacied +19157

Zo NAC lekker bezig, Dord ook ver weg gezakt.

24-08-2015 21:53

Ajax0317 +0

Wedstrijd al afgelopen?

24-08-2015 21:52

foensai +0

btw nac zet Dordrecht ff te kak 7-0 hahaha

24-08-2015 21:49

laling +2329

Het doet toch pijn aan je ogen!
Zo'n Heitinga op een troosteloze maandagavond te zien spelen.
Deze jongen heeft een WK finale gespeeld!
Als je hem aantrekt moet hij goed genoeg voor de basis zijn. Indoen niet, had je hem nooit mogen aantrekken!
Wat een wanbeleid en minachting van een speler.

24-08-2015 21:48

mvh +0

Hij moet gewoon wat minuten maken.
En ik zie ook liever Riedewald, eerlijk gezegd...
Zelfs Veltman houdt ie niet uit de basis, ik denk dat dat klopt.
Het ziet er niet meer heel fit uit allemaal.

24-08-2015 22:20

Benji +0

Grootste kans van de wedstrijd

24-08-2015 21:47

Kupke +0

Donny zit overal tussen

24-08-2015 21:42

NouriVandeBeek +7

Die spelers van Eindhoven blijven maar liggen zeg

24-08-2015 21:36

flasher93 +0

Offtopic: Serero blijft definitief

24-08-2015 21:36

TOOL +3

Top nieuws! 10x beter dan Gudelj op het middenveld.

24-08-2015 21:41

godenzonensuper +0

Gudelj is lachwekkend.

24-08-2015 21:50

TikkieTerugJaap +2

Lekker negatief doen 24/7, leuk leven.

24-08-2015 21:54

foensai +0

precies, volgens mij kan niemand iets goed doen...

24-08-2015 21:55

ST +23060

Gudelj kan met een sinaasappel wat Serero met een bal kan. Het enige wat Serero kan is 'storen'. Voetballend gezien heb je weinig aan hem. Vind het overigens wel een bruikbare speler, maar beter dan Gudelj? Nee man.

24-08-2015 22:36

flasher93 +0

Lijkt een 0-0 te gaan worden, weinig kansen

24-08-2015 21:35

TikkieTerugJaap +2

@VI_nl: De Boer wil Serero behouden, nu Lucas Andersen gaat vertrekken bij Ajax.

24-08-2015 21:35

MS22 +0

Goed ook! Ideaal als we met een 6 spelen. En als die ook nog zou vertrekken heb je 4 middenvelders over die er echt al staan waarvan er 1 al vaak linksbuiten word gezet.

24-08-2015 21:36

flasher93 +0

Hier is heel het stuk:

Serero. De coach van de koploper wil niet te dun in zijn middenvelders komen te zitten.
Op de clubwebsite beaamt De Boer dat Andersen aan spelen moet toekomen in de Eredivisie. 'Serero is dan de vijfde middenvelder. Andersen die ervaring gaat opdoen en Serero behouden, dat is dan inderdaad het ideale scenario', stelde De Boer.

De Boer sprak zich ondertussen positief uit over de tactische verandering die hij deze zomer doorvoerde. Davy Klaassen opereerde in de eerste drie competitieduels als nummer 10, waardoor Ajax met de punt naar voren speelt op het middenveld. 'Dat loopt heel aardig. Iedereen weet precies wat hij moet doen. We hebben steeds twee of drie mensen in het zestienmetergebied. Daar ben ik heel tevreden over. Voorheen hadden we geregeld maar één iemand daar. Dat is veel te gemakkelijk verdedigen. In dat opzicht denk ik dat we dreigender zijn dan in voorgaande jaren.'

Dat Ajax na drie duels nog zonder tegentreffers is, doet De Boer ook plezier. 'Van Gaal zei het laatst ook al eens. Verdedigen begint voorin, we doen dat nu met het hele team. De voorhoede vult dat prima in. En natuurlijk willen we iedere wedstrijd met 5-0 winnen, maar dat doe je niet zomaar even. Daar moeten we maar eens vanaf in Nederland. Het verdedigende aspect en onze omschakeling, daar zit het in ieder geval wel goed. Dat is ook de basis. Van daaruit willen we stappen gaan maken. Dat niet iedereen tevreden is, kan ik begrijpen. Maar we hebben een heel jonge groep en zijn pas net bezig. Er is dus nog voldoende ruimte voor verbetering', aldus De Boer, die donderdag op bezoek bij FK Jablonec een 1-0 voorsprong moet zien te verdedigen om deelname aan de Europa League af te dwingen.

24-08-2015 21:37

Kupke +0

Mooi toch, duidelijkheid dit

24-08-2015 21:39

flasher93 +0

Ja precies. Serero op de bank ipv een verdediger is prima. Ik zou Heitinga en Van Rhijn op de bank houden. Van der Hoorn nog proberen te verhuren. Viergever af en toe afwisselen met iemand van de twee verdedigers.

24-08-2015 21:43

TikkieTerugJaap +2

Ja, filmpje staat op de site. 10 minuten interview met Frank, net ff gekeken.

24-08-2015 21:48

flasher93 +0

ajax site bedoel je?

24-08-2015 21:57

mvdk +43726 moderator

Serero is een prima speler. Had je goed kunnen gebruiken tegen ploegen die zich ingraven. Hij is lekker snel, klein en behendig. Zo'n speler kun je tegen nec/jablonec beter gebruiken dan Gudelj, die tegen ander soort teams juist weer beter tt zijn recht komt.

24-08-2015 21:39

Kupke +0

Pff gelukkig kan ie door

24-08-2015 21:33

gwn_rj +3053

greep toch naar hamstring... misschien trap ertegen gekregen

24-08-2015 21:33

BlueDuke +4467

Denk knietje. Dat gaat ie morgen voelen.

24-08-2015 21:34

Kupke +0

Klopt, kan nog slecht uitpakken hoor maar denk dat het wel oke is

24-08-2015 21:34

gwn_rj +3053

o hij gaat toch verder huh

24-08-2015 21:32

AJAX1996 +0

Oeps hopelijk valt het mee

24-08-2015 21:32

JoodTotMijnDood +2

Neeeee Vaclav!

24-08-2015 21:32

gwn_rj +3053

ziet er niet best uit voor cerny helaas

24-08-2015 21:32

Franciscos +0

Zonde zeg. Ze schieten de bal zelf niet uit, leveren hem in, Nouri goede pass, wordt en niet goed direct open gedraaid. Ik zag er wel wat meer in

24-08-2015 21:30

godenzonensuper +0

Fischer is zon vreselijk blind paard echt niet te geloven. Nooit meer opstellen als buitenspeler want hij is dat gewoon niet.

24-08-2015 21:27

Benji +0

Ze lijken er doorheen te zitten, 2e helft een stuk minder.

24-08-2015 21:27

Kupke +0

Boerrigter

24-08-2015 21:39

AFCA. +3274

El hamdaoui!

24-08-2015 21:42

Rayno95 +0

(Dikke) Mido!

24-08-2015 21:46

Kupke +0

The captain

24-08-2015 21:39

TikkieTerugJaap +2

Sanogo speelt best aardig. Maakt wat meer indruk dan Heitinga, die valt me echt tegen net als Fischer.

24-08-2015 21:19

DonAdam +2360

Dan noem je twee spelers die twee jaar niet gespeeld hebben en dus geen ritme hebben.

Ik kijk niet, maar ik kan me niet voorstellen dat de nieuwe Gabrich indruk maakt. Wat een waardeloze speler, zeg.

24-08-2015 21:28

NouriVandeBeek +7

Het ziet er toch allemaal heel onbeholpen uit bij Sanogo.

24-08-2015 21:19

Kupke +0

Onana heeft inderdaad stappen gezet, knap hoor

24-08-2015 21:17

IboAFCA +16190

Beetje rare uittrap net, maar dat deed ie expres natuurlijk ;)

24-08-2015 21:18

mvh +0

Onana heeft een prima reflex. Wordt ook steeds zekerder. Kon wel eens een heel goede aanwinst worden.

Maar dat te veel anticiperen op een voorzet gaat ie nog eens tegen krijgen. Dat is al de 2e keer.

24-08-2015 21:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.