Cerny opnieuw bij de wedstrijdselectie

door BvdPloeg 29

Cerny opnieuw bij de wedstrijdselectie

door BvdPloeg 29

Laatst geüpdatet

Vaclav Cerny kan vijf dagen na zijn competitiedebuut voor Ajax ook zijn Europese debuut gaan maken. De Tsjech viel tegen Willem II in en Frank de Boer heeft hem ook opgenomen in de selectie voor de wedstrijd tegen Jablonec. Naast Cerny keert Viktor Fischer terug na een blessure.

Yaya Sanogo ontbreekt vanwege een blessure, Amin Younes zit er nog niet bij ondanks dat hij woensdag met de groep trainde. Ricardo van Rhijn is fit genoeg, Mike van der Hoorn zit er opnieuw niet bij.

De selectie:
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
John Heitinga
Riechedly Bazoer
Viktor Fischer
Daley Sinkgraven
Arek Milik
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Jairo Riedewald
Kenny Tete
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Diederik Boer
Mitchell Dijks
Vaclav Cerny

Lees meer over:
Plaats reactie

jasperkok +0

Who the f*ck is Cerny?

19-08-2015 18:44

Rayno95 +0

Who the f*ck ben jij?

19-08-2015 18:47

JoodTotMijnDood +2

Who the f*ck is Jasperkok?

19-08-2015 20:18

vd.Vaart +1935

Jongens! Morgen deel 1 van de tweeluik tegen Jacob.. alles of niets!

Frank lees je mee..
Zoals Van Gaal altijd zegt: 'verliezen is geen optie.', Mourinho: ' Een wedstrijd duurt 90 minuten.' en weer Van Gaal 'Jablonec is another cook'.

19-08-2015 18:24

Piejotter +9

Als we deze groepsfase niet overleven dan staat het er echt beroerd voor met Ajax, sowie het Nederlandse voetbal in Europese competitie's. Creatief inkopen met niet zoveel geld als de rijkste competities dat is het motto waarnaar Ajax moet streven, dus een juiste combi van ervaring en jong talent. En helaas is dit team te jong en dan zie je vaak dat het fysieke en de ervaring je opbreekt. Dat hoeft een leek toch niet te zeggen?

19-08-2015 17:55

wladimir +3059

De vaste 11 moeten thuis van deze ploeg kunnen winnen. Cerny in de rust Europees laten debuteren. Als Fischer en Younes terug zijn is daar de rest van het seizoen geen gelegenheid meer voor. Het lijkt erop dat er dit seizoen geen ruimte meer is voor Andersen en van der Hoorn. Verhuren aan AZ of Groningen.

19-08-2015 17:14

blessure +2

Misschien gaan de ogen open van het technisch hart, als Ajax zich niet plaatst.
Je kunt niet zonder routine , Europa in.
Het aankoopbeleid, is al jaren beneden peil.
De aangekochte spitsen, zijn geen meerwaarde.
Zij komen technisch tekort( Sanogo) en fysiek( Younes) te kort.

19-08-2015 17:06

JordyAjacied +19052

3-4-3 en dat zooitje oprollen? Cillessen - Tete - Riedewald - Dijks - Bazoer - Gudelj - Klaassen - Sinkgraven - EL Ghazi - Milik - Fischer. Ik vind dat Gudelj en Sinkgraven altijd moeten spelen.

19-08-2015 16:58

amstardammer020 +0

Wat een foto, moet dit nu als breekijzertje dienen in de Boer s optiek. Eerlijk gezegd geen idee hoe oud dat joch is, maar t zal wel net over de 16 zijn. Als je dit kind samen met fisher, sinkgraven en veltman op een rijtje zet, ziet t er toch wel erg suf uit, geen wonder dat er niet meer met adamse bluf kan worden gespeeld, je kan je ook niet meer voorstellen dat er jongens uit adam in de selectie komen. maar ja t zal wel vast wel 3 miljoen en een beetje opleveren als ie uitgeleerd is en de foutjes uit zn spel zijn. En riep bruins slot niet dat al die tsjechische voetballertje zulke bikkels zijn omdat er ijshockey wordt gespeeld op hoog niveu, heeft ajax nu weer net de uitzondering te pakken....

19-08-2015 16:52

Rayno95 +0

"Dat joch" is 17 ... Over iets minder dan 2 maanden 18....

19-08-2015 17:10

amstardammer020 +0

thanks for the info.
zit hier meer in dan andersen of is t om t even, aangezien je hem wel kent en misschien wedstrijdjes heb zien spelen.

19-08-2015 17:30

OntlastendeMiddenvelder +1986

Hier zit heel veel in.

19-08-2015 17:40

AjaxLiving +14

Maar als we eerlijk zijn is Andersen zijn talent misschien wel groter dan Cerny. Neemt niet weg dat de kans groot is dat Cerny er uiteindelijk meer mee gaat doen.

19-08-2015 18:41

OntlastendeMiddenvelder +1986

Beide inderdaad heel grote talenten. Maar het hangt van meer af, klopt.

19-08-2015 18:44

Bensco +7150

nooit, cerny heeft een groter potentieel dan andersen. Andersen heeft een leuke dribbel maar meer niet. Cerny is creatief, heeft een dodelijke trap en weet het net te vinden. Als zijn ontwikkeling goed verloopt heb je de ziekste buitenspeler van heel de eredivisie rondlopen.

19-08-2015 20:27

Rayno95 +0

Hier zit denk ik zeker veel meer in dan Andersen, al zijn het niet echt vergelijkbare types, Cerny is een vleugelaanvaller, Andersen vooral een middenvelder/10.

19-08-2015 17:45

Bensco +7150

geloof me als ik zeg dat als deze jongen loskomt jij zal vragen: wie is kishna? deze man is een wereldtopper in de wording.

19-08-2015 19:25

Professor +11043

Cerny hield niet van ijshockey

19-08-2015 20:12

OntlastendeMiddenvelder +1986

Eind seizoen heeft Cerny een basisplaats. Nee, ik kan ook niet de toekomst voorspellen. Maar het is leuk om te doen.

19-08-2015 16:43

gwn_rj +3053

1 spits.. toch lullig als Milik geblesseerd raakt.. Gelukkig kan el ghazi daar prima uit de voeten!

19-08-2015 16:19

zivkabrimovic +261

Milik ElGhazi

Klaassen

Sinkgraven Gudelj

Bazoer

Dijks Riedewald Heitinga Tete

Cillessen

Dit lijkt mij op dit moment de best mogelijke opstelling.
Maar dat gaat Frankie niet doen denk ik.

19-08-2015 15:24

Gagarin +0

442 met een ruit zal nooit gebeuren inderdaad. Dat zal 'Frankie' inderdaad niet doen, net zoals geen enkele andere pure Ajacied dat ooit zal doen. Maar wees blij, de spelers die je noemt staan op Heitinga na allemaal basis morgen ;-)

19-08-2015 15:55

DannTheDon020 +40

En waar is Younes?

19-08-2015 15:23

Gagarin +0

Blijkbaar krijgen Fischer en Cerny op dit moment de voorkeur boven Younes. Zal ook te maken hebben dat De Boer niet twee spelers op dezelfde positie die van een blessure terugkomen als reserve wil hebben.

19-08-2015 15:53

paulurs +0

Niet handig om vd Hoorn niet mee te nemen.

Als je nog iets wilt forceren op het eind, kun je niemand meer brengen. Al mag je vraagtekens zetten bij de inbreng van Sanogo..

19-08-2015 14:39

Gagarin +0

Van der Hoorn viel geblesseerd uit bij Jong Ajax. Het schijnt mee te vallen, maar dat zal de reden zijn van zijn absentie.

19-08-2015 14:46

paulurs +0

Helemaal vergeten, dat verklaard inderdaad een hoop.

19-08-2015 14:49

Rayno95 +0

Licht geblesseerd.

19-08-2015 14:47

ajaxminimax +5309

Zelfde opstelling dus als tegen willem 2. Ik snap dat hij niets aan een team wil veranderen nu ze 2keer met 3-0 winnen, maar in europa had ik toch echt even een heitinga opgesteld. Tegen rapid ging het ook vreselijk mis... en winst is nu een noodzaak, verliezen is een ramp en een vreselijke schande dat we geen europees spelen omdat we rapid al niet konden verslaan en dan jablonec ook nog niet eens. Dus het maakt niet uit hoe er gewonnen wordt als er maar gewonnen wordt en johnny weet wel hoe je lelijk kan winnen en dat weten de jonkies niet.

19-08-2015 14:02

Eastwood +0

Het lijkt wel of ze Heitinga hebben gehaald als kleedkamer-therapeut.
Ik zou hem inderdaad ook eens opstellen in een wedstrijd als deze.

19-08-2015 14:49

Amsteraaij +2215

Fischer wel younes niet.. Relax voor milik. Komen alle voorzetten van links in ieder geval van dijks.. Dus zullen ze goed op maat zijn.

19-08-2015 13:58

TikkieTerugJaap +2

Morgen zelfde opstelling als tegen Willem II zegt Frank net. Weer geen ervaring dus.

Ontslag Frank als we worden uitgeschakeld?

19-08-2015 13:56

Bensco +7150

die minnetjes omlaag slaan nergens op want je heb gewoon een punt. Dit word al de zoveelste keer dat we met een te jong elftal Europa in gaan. Iedere keer gaan we weer op onze smoel omdat we ervaring missen en iedere keer flikt frank het weer om een nog jonger elftal op te stellen. Als we weer worden uitgeschakeld is wat mij betreft ook de koek op. Dan ben je als coach echt waardeloos en koppig bezig

19-08-2015 15:31

OntlastendeMiddenvelder +1986

Vanwaar al die minnetjes? Je stelt alleen een vraag!

19-08-2015 16:44

NouriVandeBeek +7

Dit was de zomer van de waarheid voor Marc Overmars maar zijn balans valt weer niet positief te noemen. Younes is fit maar zit er gewoon niet bij

19-08-2015 13:54

paulurs +0

Net pas fit, je gaat niet 2 net pas "fitte" spelers meenemen..

Vind het overigens geen slechte aankoop deze jongen, kan best een belangrijke speler gaan worden.

Met Gudelj, Sinkgraven en Dijks, is het team mooi versterkt dit jaar. Heitinga is nog afwachten, net als Younes en Sanoga.. Al moet die laatste wel van ver komen om nog een positieve indruk te maken.

19-08-2015 14:45

Bensco +7150

younes de verlosser

19-08-2015 19:22

FlyingDutchMan +17308

Effe Frankie gebeld en we zijn overeengekomen dat we gewoon in dezelfde opstelling spelen als bij de laatste wedstrijden. Fischer zorgt voor de pionnen en als dat goed gaat misschien het laatste kwartiertje!

19-08-2015 13:53

Ajaxfan_1987 +0

Sanogo geblesseerd... wat een waardeloze speler is dat. Die speler is niet goed genoeg voor Telstar!!!

Ik gun het Cerny van harte, maar ik hoop niet dat hij speelt. Hij heeft nog maar een half uur Eredivisie ervaring. Het zal belachelijk zijn als Frank de Boer hem in de EL laat invallen. Als Frank hem laat spelen dan is hij compleet ongeloofwaardig.

19-08-2015 13:42

Ajaxfan_1987 +0

Sanogo geblesseerd... wat een waardeloze speler is dat. Die speler is niet goed genoeg voor Telstar!!!

Ik gun het Cerny van harte, maar ik hoop niet dat hij speelt. Hij heeft nog maar een half uur Eredivisie ervaring. Het zal belachelijk zijn als Frank de Boer hem in de EL laat invallen. Als Frank hem laat spelen dan is hij compleet ongeloofwaardig.

19-08-2015 13:42

godenzonensuper +0

7 verdedigers valt me nog mee.

19-08-2015 13:40

ajaxminimax +5309

Ja, Frank begint het te leren...

19-08-2015 13:56

willieovertoom +535

Ik heb zo het idee dat als Cerny een half uurtje mag invallen en hij speelt niks klaar dat mensen hier dan massaal gaan zeggen dat hij terug moet naar Jong Ajax en dat hij er niet klaar voor is.

Want daar hebben we hier een handje van.

19-08-2015 13:36

Rayno95 +0

Dat zullen de meeste hier niet doen denk ik als ze gewoon realistisch blijven, maar er zullen wel vast een paar van die figuren zijn helaas.

19-08-2015 13:40

Figo +0

Beste is gewoon dat Cerny een half jaar uitblinkt in Jong Ajax. Trieste is alleen dat die Younes niet fit genoeg is en Fischer niet goed genoeg is op dit moment. Cerny achter Sinkgraven en Fischer 2e spits dus. Hopelijk zijn ze allebei niet nodig.

19-08-2015 13:49

Barra +5529

Voor de echte kenners die de jeugd altijd volgen, komt Cerny nou beter tot zijn recht op de linker of rechter flank?

19-08-2015 13:34

JoodTotMijnDood +2

Rechts, maar speelt op links omdat hij op rechts El Ghazi heeft die vaste waarde is.

19-08-2015 13:36

Gaxte +0

Volgens mij is dat met die soort types om het even. Ligt eraan hoe je wil dat een buitenspeler zijn rol invult. Moet hij buitenom acties maken en een voorzet geven? (links) Of naar binnen trekken en op die manier de een combinatie/schot zoeken. (rechts)

19-08-2015 13:39

Jari1974 +0

Hoeveel kaarten zijn er eigenlijk verkocht voor de wedstrijd van morgenavond?

19-08-2015 13:28

vd.Vaart +1935

28.000 om precies te zijn..

19-08-2015 13:30

JoodTotMijnDood +2

#orgasme in the building hieronder hahaha.

19-08-2015 13:24

elpresidente +2

Fischer en Cerny horen toch ook gewoon in de selectie. Waarom zou een Sanogo een eigen talent in de weg moeten zitten, kan nog eens niet voetballen ook. Verdedigers hebben we ook teveel op de bank.

OVermars mag trouwens nog wel ff aan de bak. Boilesen Van Rhijn vd Hoorn Sanogo (Contract verscheuren en op de trein zetten) Andersen ( verhuur ) moeten allemaal nog een andere club hebben. Wij moeten sowieso nog een aanvallende versterking erbij hebben.

19-08-2015 13:22

Mees0107 +0

Dat laatste gaat toch niet gebeuren.
Milik, El Ghazi, Schone (kan gewoon soms nuttig zijn als invaller), Sanogo (wordt toch niet teruggestuurd.....), Fischer, Cerny, Younes.

19-08-2015 13:32

elpresidente +2

Ik zie dat ook niet gebeuren maar Frank kennende moet je die Sanogo wel wegsturen anders speelt die ook nog elke week. Hij is gek op spitsen die hard werken, weinig scoren, tactisch zwak zijn en technisch niet onder doen voor voetballers uit de topklasse.

19-08-2015 13:39

Gaxte +0

Duarte nog van de hand doen. En wat mij betreft mag Viergever ook de lijst erbij. Heitinga kan ook links in het centrum spelen. Tot slot Urby een contract geven, multifunctioneel voor de linkerkant.

19-08-2015 13:35

elpresidente +2

Duarte nog vergeten ja. Urby zou ik ook zo een contract geven, ideale speler voor in je selectie, ervaren en multifunctioneel.

Viergever kan wel als lb en lcv uit de voeten en een beetje back up is wel nodig natuurlijk, met blessures en schorsingen. Als je Hoorn boilesen en v Rhijn verkoopt word het al wel gauw dunnetjes achterin. Met Viergever en Heitinga kun je dan de meeste blessures en schorsingen wel opvangen.

19-08-2015 13:46

Lewis Hamilton +1

Neem je vriendin mee Cerny, wat een lekker wijf.

19-08-2015 13:14

a.v.ajacied +0

hij heeft geen vriendin meer (;

19-08-2015 13:16

vd.Vaart +1935

Lewis Hamilton en Rafael Van der Vaart ook niet meer..

19-08-2015 13:17

Lewis Hamilton +1

Hamilton was de ass van Rihanna aan het berijden vorige week....

19-08-2015 13:20

vd.Vaart +1935

Karim benzema afgelopen zomer..

ps: Wie heeft Rihanna wel niet gehad tegenwoordig :p

19-08-2015 13:21

gi0vanni +7080

Er gaan geruchten dat Lewis Hamilton achter de ex van Cerny aan zit. :d

19-08-2015 17:37

Lewis Hamilton +1

Ik zag de verwijderde instagram foto's en dan weet je het al inderdaad, ZONDE ZONDE ZONDE .

19-08-2015 13:18

a.v.ajacied +0

hij heeft ondertussen ook al wwer ewn ander gehad, gewoon een nederlands meisje was dat

19-08-2015 13:20

Lewis Hamilton +1

Ja, de playboy, maar die hij eerst had, was een jong model, wat een kont die had.

19-08-2015 13:21

FlyingDutchMan +17308

Ze zit nu bij mij op de bank, NOT... :(

19-08-2015 13:51

HetZijnMaarK*tKakkerlakken +0

Wie is/was dat dan? Nu maak je mij wel heel nieuwsgierig.

19-08-2015 13:28

CHRISSSSZ +2

Haha inderdaad, heb der ook wel eens voorbij zien komen via zijn insta. Dat is echt de gruwelijk lekker wijf..

19-08-2015 14:43

vd.Vaart +1935

Als de stand het toelaat, denk ik dat Cerny zeker zijn debuut kan maken morgen in Europa. Ben erg benieuwd naar deze jongen..

19-08-2015 13:11

a.v.ajacied +0

top dit! maar younes dus nog niet? zou hem opzich ook wel willen zien spelen

19-08-2015 13:06

Rayno95 +0

Sanogo niet lijkt me en daarvoor dus Cerny, aangezien Fischer ook als back-up spits kan ;)

19-08-2015 13:08

Ajax412 +1268

Sanogo is nog te slecht om bij de selectie van jong ajax te horen

19-08-2015 13:10

Rayno95 +0

Daar heb je eigenlijk gelijk in

19-08-2015 13:14

vd.Vaart +1935

Is er geen scoutingsapparaat meer bij Ajax. Als ik dit weer hoor dan vraag je je toch af hoe een speler beoordeeld wordt door Ajax en co? Marc Overmars heeft tot op heden geen gelukkige hand gehad in zijn aankoop beleid..

19-08-2015 13:16

vd.Vaart +1935

Handig zo'n Younes die dan geblesseerd ongeveer binnenkomt, zit je opeens krap in je buitenspelers, want Fischer is ook nooit langdurig fit en Kishna heb je verkocht.

Daar is Cerny!

19-08-2015 13:12

a.v.ajacied +0

ik heb er geen problemen mee als cerny spewlt hoor

19-08-2015 13:14

flasher93 +0

Fischer is nooit langdurig fit. Wat is dit nou weer. Zijn eerste en tweee seizoen was hij nagenoeg volledig fit. Eerste seizoen speelde hij goed en zijn tweede seizoen was matig met af en toe een hoogtepunt. Zijn diepte punt was dat hij geblesseerd raakte aan het einde dat seizoen. Hij is vorig seizoen er alleen uit geweest met ups en downs. Verder heeft hij nooit last gehad van blessures die hem langer dan 3 wedstrijden aan de kant hielden.

19-08-2015 13:16

godenzoon92 +4

Gewoon met Sinkgraven als hangende linksbuiten beginnen lijkt me. Fischer is compleet uit vorm en speelt nog teveel om zichzelf weer te bewijzen in plaats van in dienst van het team.

19-08-2015 13:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.