[Update] Ajax reeds concreet voor De Jong

door Sam van Raalte 62

[Update] Ajax reeds concreet voor De Jong

door Sam van Raalte 62

Laatst geüpdatet

Frenkie de Jong wil een transfer maken van Willem II naar Ajax, zo meldt het Brabants Dagblad. Ook PSV heeft interesse in de achttienjarige middenvelder, maar de Eindhovense club vist achter het net.

De Jong beschikt bij Willem II over een contract tot medio 2016 en wordt gezien als een groot talent. Mogelijk wordt Lucas Andersen betrokken in een deal met Ajax, dat geïnteresseerd is in De Jong. Willem II heeft, zeker nu Bruno Andrade geblesseerd is, behoefte aan extra aanvallende impulsen. Andersen valt dit seizoen bij Ajax buiten de boot.

Zo is het mogelijk dat Andersen dit seizoen op huurbasis van Ajax naar Willem II vertrekt, zoals eerder Richaïro Zivkovic, Lesly de Sa en Ruben Ligeon deden. Onbekend is nog wat voor transfersom Willem II voor De Jong verlangt.

Update - 10.44 uur
Frenkie de Jong heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar Ajax. De middenvelder werd lang gelinkt aan PSV, maar de Eindhovenaren zijn door De Jong reeds vriendelijk bedankt voor de interesse. Ajax is op zijn beurt flink concreet en heeft al een bod gedaan. De onderhandelingen duren echter al enkele weken.

Willem II is momenteel namelijk 'stoorzender'. De club wil De Jong dolgraag langer binden en zo voor de club behouden. Het contract van het talent loopt af en dus zitten de Tilburgers in een spagaat. De Jong behouden betekent dat hij na dit seizoen transfervrij is, de spelmaker verkopen betekent dat de club afscheid neemt van één van de grootste talenten van Nederland op dit moment.

Door Bram van der Ploeg (Twitter: @BvdPloegg | e-mail: B.vanderploeg@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

LammertAlbertus +15

Rupsjenooitgenoeg GrasIsElderGroener TALENTVERDRINGENDe Overmars Bergkamp Theo van Duivenbode

19-08-2015 02:36

shaqi1982 +0

Ajax fans! laten we stemmen op het Voetbal poll. hier: http://vote.sparklit.com/web_poll.spark?pollID=1144541&sparkKey=0ed595364ff6d943b0026987dbb49355b0&preview=1

18-08-2015 11:55

TikkieTerugJaap +2

4 a 5 ton is natuurlijk een lachertje. Gewoon neerleggen en Andersen verhuren, niet moeilijk doen.

18-08-2015 01:14

Boer +3

Koopje. Keertje in A1 laten spelen en dan trots toepen dat er weer een speler uit de eigen opleiding komt, als hij straks in het eerste debuteert.

18-08-2015 10:21

TikkieTerugJaap +2

Weer een lamp die zich verveelt.

18-08-2015 13:09

Mokum_32 +1

jij denkt dat netto dat een lachertje vindt ? Die jongen zien zijn bonus langzaam afbrokkelen.

18-08-2015 11:39

TikkieTerugJaap +2

Bonus krijgt ie bij kampioenschap, jammer joh. Misschien wat meer verdiepen in je club voor je grappig probeert te doen. Volgende keer beter jongen.

18-08-2015 13:11

The Future +5394

Helemaal mee eens, gewoon halen. Ook goed voor Andersen. Dat is nou typisch een jongen die echt een mentale boost kan krijgen van een basisplaats en ritme.

18-08-2015 19:37

TikkieTerugJaap +2

Willem II verlangt een transfersom tussen de 4 en 5 ton voor de transfer van de 18-jarige jeugdinternational Frenkie de Jong. Dat meldt het Brabants Dagblad. Nadat Ajax concreet werd heeft de middenvelder PSV laten weten een voorkeur te hebben voor een overgang naar Amsterdam. PSV staakte daarop de gesprekken met Willem II. Ajax heeft nog geen akkoord bereikt met de club uit Tilburg. De club van trainer Jurgen Streppel zou graag ook Lucas Andersen nog op huurbasis naar Tilburg halen.

18-08-2015 01:12

statham +0

als het echt zoon groot talent is dan is een transferbedrag van een paar ton toch geen probleem lijkt me?

18-08-2015 21:20

amberjari +0

Ik dacht op twitter bij van die watchers gelezen te hebben dat frenkie al akkoord was met psv maar dat willem II de hoofdprijs wilde en psv dat niet wilde betalen? Gaan wij dat wel betalen? Of krijgen wij een special deal?
Anders lekker onze eigen talenten voorrang geven en het geld besteden aan echte meerwaarde voor de kortere termijn.

17-08-2015 19:39

The Future +5394

Haha, alsof dat laatste zinnetje werkelijk wordt...

17-08-2015 19:52

amberjari +0

W2 wil cashen, anders zat hij al lang bij psv. Dus of we moeten kunnen dealen ivm andersen of we moeten hem lekker laten lopen.

17-08-2015 21:00

The Future +5394

Mijn fout, bedoelde laatste deel van de laatste zin.

17-08-2015 21:26

amberjari +0

;)
Wishful thinking ja.. Misschien helpt het?

17-08-2015 21:37

DK +0

Deze jongen heb je totaal niet nodig met de huidige middenvelders van jong ajax en ajax 1

17-08-2015 19:31

The Future +5394

Ja, klopt deels, maar goede en jonge zijn altijd welkom. Is toch heerlijk als we in Ajax een af en toe de luxe hebben om iemand als Gudelj op de bank te zetten en in Jong Ajax een Nouri of zo eens rust kunnen geven.

17-08-2015 19:50

ST +23055

Dat lijkt mij dus ook. Ajax verspilt weer eens hun tijd door te focussen op verkeerde posities. Liever hele getalenteerde verdedigers of aanvallers erbij. In de jeugd hebben we nog Nouri, Van de Beek etc.

17-08-2015 20:56

Hwb +1398

En als Ajax dat een paar jaar geleden nou ook had gezegd over Bazoer?

18-08-2015 09:21

OKP-AFCA +56

Hoe goed is deze Frenkie nou eigenlijk?

Hij komt voor mij redelijk uit het niets.. Maar nou volg ik de NL jeugd niet verder dan Ajax.

17-08-2015 19:07

gwn_rj +3053

bij oranje -19 een vd smaakmakers samen met Nouri. op laatste toernooi zelfs beter, maar Nouri viel ook enigzins tegen.. kwa talent wel vergelijkbaar met Nouri en vd Beek. maar volgens mij iets verder in zijn ontweikkeling (volwassener)

17-08-2015 19:13

The Future +5394

Ik weet het ook niet, maar als ik het goed begrepen heb was hij aanvoerder van zijn lichting in Oranje, terwijl daar ook onze Nouri en Van de Beek in zitten...

17-08-2015 19:14

Bensco +7150

beste deal ooit.

andersen wordt verhuurd, Frenkie komt naar ajax en wij hebben het middenveld van de toekomst met van beek, nouri en de jong staan. Ik teken ervoor!

17-08-2015 18:28

jidi +0

gauw naar ajax toe, en voor dat je weet wordt die verhuurd aan zijn oude club hahahahahah

17-08-2015 17:41

luiszwaaris +0

Veel van deze jongen gehoord, maar weer eigenlijk niks over deze speler.. Kan iemand mij meer vertellen over hem ? Zijn kwaliteiten positie enz.. Alvast bedankt !

17-08-2015 17:35

Justin4195 +273

heb m zien spelen op eurosport jeugd ek, stond dacht ik op links half.. ik zei die moet naar Ajax! individueel goed kan een dribbel maken en goed draaien.. heeft ook een uitstekend spel inzicht.. echt een goeie voor Ajax maar heeft dan wel veel concurrentie

17-08-2015 17:41

JoodTotMijnDood +2

Doet me heel erg denken aan Van Ginkel op de een of andere manier.

17-08-2015 17:42

JoodTotMijnDood +2

Hahaha wat zullen die PSV'ers balen zeg, ze hadden al schuim op hun bekken toen bekend was dat Ajax geïnteresseerd was in De Jong, wat zullen ze nu doen.

17-08-2015 17:12

Suarez16_ +9103

Zeggen dat ze een Uruguayaan van 7 miljoen hebben gekocht en dat Overmars dat niet zou doen en dat brands geweldig is. Daar lopen ze al de polonaise om een verdediger van 27 die nergens meer aan de bak komt.

17-08-2015 17:45

Nummer 9 +1193

Word zeker ook weer zo'n eindeloze soap

17-08-2015 16:54

JohnDylan +21578

De Jong is een groot talent maar ik vind dat hij wel een beetje gehypt wordt. Hij speelde geweldig op het EK o19 maar mensen doen nu net alsof hij een groter talent is dan iemand als Nouri of Vd Beek en dat is onzin.

17-08-2015 16:19

Nummer 9 +1193

Zijn nouri en vd beek niet gehypt dan?

17-08-2015 16:55

DemBaBa +0

shots fired

17-08-2015 16:57

Ardoe +572

Ik heb geen idee, maar dat gebeurt altijd in Nederland. Talenten worden gehyped totdat ze door de hoeven zakken....uitzonderingen daar gelaten.

17-08-2015 17:11

Nummer 9 +1193

Als het echt zo'n groot talent is gelijk halen anders doet n ander het wel..

17-08-2015 14:49

zwollie +8

Pisvee mag ook graag kopen om het kopen

17-08-2015 15:37

TikkieTerugJaap +2

Technisch directeur Willem II gister bij de Tafel van Kees over Manu en Andersen. En ondertussen is bekend geworden dat Manu sowieso niet komt.

http://www.foxsports.nl/video/willem-praat-met-feyenoord-over-versterkingen/#

17-08-2015 14:48

TikkieTerugJaap +2

Was gister al opvallend bij Studio Voetbal dat ze aan Streppel vroegen hoe het zat met de interesse in Manu, Sleegers en Andersen. Hij zei dat Manu te duur was en Sleegers niet in beeld. Over Andersen zei ie niks.

17-08-2015 14:44

Lazell +16961

Die Jack van Gelder is doodsbang dat hij als Ajax-fan en dus niet objectief wordt gezien. Nu is hij op alles wat Ajax goed doet terughoudend en alles wat Ajax fout doet enorm kritisch. Niet serieus te nemen. Net als de rest van het groepje.

Het is dat er geen fatsoenlijk alternatief is...

20-08-2015 13:16

TikkieTerugJaap +2

"Ajax zou Lucas Andersen aan Willem II willen verhuren om de vraagprijs van 1 miljoen euro wat naar beneden te halen."

17-08-2015 14:40

Minsc +1512

Meer ervaring is altijd goed. Wacht ff, Frenkie de Jong? Dacht dat het over Nigel ging.
En waar gaat deze jongen dan de broodnodige ervaring opdoen de komende jaren, Jong Ajax? Of lenen we hem gelijk uit aan PEC of zo?

17-08-2015 14:33

godenzonensuper +0

Hoop toch niet dat Ajax Andersen gaat verkopen. Ik zou die jongen nog 1 kans geven want voetballen kan hij echt wel. Gewoon een jaar verhuren en lekker laten samen spelen met zivkovic.

17-08-2015 14:27

milan-jantje +2834

Dit soort talenten moet je altijd binnen halen zou idd andersen daar heen sturen
En dan Frenkie de Jong verhuren aan de graafschap waar groothof geblesseerd is geraakt af gelopen weekend Deze jongen speelt namelijk nu ook niet voor willem II heeft meer kans dus bij graafschap Roda Heracles Enz is goed voor eredivisie ervaring

17-08-2015 14:05

TikkieTerugJaap +2

Ajax wil van Serero af, en als Frenkie de Jong komt zal Andersen een jaartje verhuurd worden aan Willem II. Hoe zit het dan met je middenveld? Want het lijkt me dat Frenkie bij Jong Ajax begint.

Mij lijkt Tapia van Twente dan een perfecte oplossing, kan op CM en CV. Twente kan het geld wel gebruiken en je kan dan ook van der Hoorn zonder zorgen verhuren. Die ze in Enschede best kunnen gebruiken trouwens.

17-08-2015 13:36

Mees0107 +0

Tapia is een groot talent, maar overtuigd ook nog niet bij Twente.
Veel te veel slordigheden en vaak balverlies etc.

17-08-2015 13:53

PetrosQ +1

Willem II wil hem niet kwijt omdat hij een talentvolle speler is die ze de komende jaren willen gebruiken. Momenteel is hij alleen nog geen basisspeler. Daarnaast is Willem II opzoek naar aanvallend ingestelde versterkingen. Als Andersen nou eerst een jaartje wordt verhuurd aan Willem II en De Jong een jaartje bij Jong Ajax gaat spelen. Vervolgens kan De Jong 1 of 2 jaar worden verhuurd aan Willem II, zodat zij nog wel gebruik kunnen maken van zijn talenten. Zo is iedereen toch happy? Willem II wilt waarschijnlijk ook wel wat vangen, maar Ajax wil niet te veel uitgeven aan een speler die niet per sé een zekerheid is. Ajax zou er goed aan doen om een soort van prestatiebonus af te spreken met Willem II. Stel dat De Jong na die 3 jaar is uitgegroeid toch een Ajax-waardige speler, dan kan Ajax nog wat extra betalen aan Willem II.

17-08-2015 13:13

Raydo +1504

Risico als je zo'n afspraak maakt is wel, stel dat hij er na één jaar al klaar voor is? Als in: zo goed als destijds Eriksen of nu Bazoer? Dan ben je dus verplicht een speler met de kwaliteiten voor de basis uit te lenen.

17-08-2015 13:27

JPC40 +3

verkoop van hem en in contract zetten dat Willem II een bepaald procent van winst krijgt bij doorverkoop , kan je leuk winst op maken mits je zeker weet dat hij ook echt een talent is, die in de toekomst bij nog grotere clubs zal gaan spelen.

Allemaal leuk en wel ,maar had veel liever gezien dat nog 1 goeie verdediger gehaald zou worden om Veltman en zijn collega,s te ondersteunen samen met Heitinga, dan was je klaar geweest.

Goeie verdedigers zou bij Ajax op dit moment de hoogste prioriteit moeten hebben, omdat dit een niet serieus onderdeel wordt beschouwd, vindt ik.

17-08-2015 12:48

A Cohen +1

Andersen verhuren/sturen naar Willem II.
Frenkie vastleggen en dit jaar gewoon laten ballen bij Willem II, daar maakt hij meer speelminuten dan in Ajax-1.
Heeft hij volgend seizoen al behoorlijk veel eredivisie ervaring.
Weer niet hem laten wennen in dat zwalkende jong Ajax.

17-08-2015 12:46

flasher93 +0

Hij heeft daar ook geen basisplek, laat hem dan lekker spelen bij Jong Ajax.

17-08-2015 13:00

eros +4776

Verkoop + verhuur van de jong? + verhuur Andersen?
Dit jaar zullen we hem nig niet nodig hebben,...

17-08-2015 12:37

Jesper Olsen #1 +0

Leuk en aardig die Frenkie de Jong maare we hebben voor de komende jaren echt genoeg middenvelders. Ik dacht dat spelers van de Toekomst eerste optie zijn om door te schuiven. En volgens mij komen er genoeg talenten door. Waar is Wimpie Jonk nou? Normaal staat die nu op de barricade voor de jeugdopleiding. Ik snap even weer niets van dit besluit. Ach natuurlijk. We moeten de leeftijd zo laag mogelijk houden in het eerste elftal!

17-08-2015 12:22

paulurs +0

Vertel eens hoe dit de leeftijd zo laag mogelijk houdt? Nouri en vd Beek zouden al in het eerste kunnen staan, maar daar zijn nu jongens tussen gekomen.. Deze 2 komen dus op latere leeftijd bij het eerste elftal.

Je hebt ook nooit genoeg talenten op het middenveld, uiteindelijk moet gewoon de beste doorbreken. Deze concurrentie maakt dat het eerste de best mogelijke talenten krijgt!

17-08-2015 12:29

Timothy020 +1

Voor het middenveld zitten we dan de aankomende jaren wel goed.
Uiterlijk na het EK 2016 zijn hopelijk Serero, Schone en Duarte verkocht.
Klaassen verkopen voor 20 miljoen na het EK.
Dan heb je Gudelj, Bazoer en Sinkgraven al basis middenveld volgend seizoen.
El Mahdioui, Van de Beek, De Jong en Andersen( Nouri als Andersen wordt verkocht, anders Nouri als back-up voor de linker vleugel) als back-up.

17-08-2015 12:11

Aeson +0

Oke, ik heb deze jongen weinig aan het werk gezien, dus kan er op basis daarvan niet veel over zeggen. Maar als ik even statistisch ga redeneren: De Jong is 'al' 18 jaar, nou is dit natuurlijk nog steeds een zeer jonge leeftijd, maar dit is wel de streefleeftijd waarop jonge talenten bij Ajax over het algemeen debuteren. Deze jongen heeft nu nog geen vaste plek bij Willem II in de selectie, dus zal daar klaarblijkelijk nog niet goed genoeg voor zijn. Dat zou dus inhouden dat hij nog steeds enkele jaren zal moeten rijpen voordat hij überhaupt bij Ajax 1 mee kan doen. Maar is ons toekomstige talenten middenveld met Nouri, Vd Beek, Sinkgraven en Bazoer wat dat betreft niet al compleet? Volgens mij moet er nog enigszins de portemonnee worden getrokken namelijk voor De Jong.

17-08-2015 11:57

Sterretje73 +5177

Mwoah...deze gozer is een behoorlijk talent, wil voor Ajax spelen en zijn contract is bijna af. Valt allemaal best mee denk ik. 1 jaartje in de luwte en dan brengen. Soort van Bazoer traject. Je weet nooit wat er in de 3 tussenliggende transferperiodes allemaal gaat gebeuren.

17-08-2015 12:01

Mees0107 +0

Zoals hier onder al door iemand aangegeven zal Nouri waarschijnlijk debuteren als linksbuiten omdat hij fysiek nog niet klaar is voor een plek op het middenveld.
Daarentegen moet je een groot talent nooit laten lopen, over 2 of 3 jaar betaal je er anders de hoofdprijs voor.

17-08-2015 12:03

Pauw +2177

Fysiek (kracht) zal hij nooit 'klaar zijn'. Ik blijf het een onzinnig argument vinden. Conditioneel aspect wel belangrijk. Ik zie buiten zijn concurrentie op die plekken geen reden om niet op t middenveld te plaatsen, wanneer hij debuteert.

17-08-2015 12:09

El Toro +0

Das onzin. Als je nu ziet hoeveel beter en vooral slimmer Sinkgraven (toch ook niet de grootste) zich staande houdt (ook op het middenveld) in vergelijking tot vorig jaar, dan durf ik te zeggen dat het een wereld van verschil maakt.

17-08-2015 12:26

statham +0

je hebt wel gelijk dat ajax al veel talentvolle middenvelders heeft alleen leven we in een tijd dat spelers na 1 of 2 goede seizoenen al weggaan. ik zie klaassen na dit seizoen wel weggaan en indien ze zich goed ontwikkelen zullen sinkgraven en bazoer over ongeveer 2 jaar ook wel weggaan. dan is het toch wel lekker als er weer een paar nieuwe toptalenten klaar staan om het stokje over te nemen

17-08-2015 12:21

Cesc87 +0

Het is voor grote talenten ook beter om met andere grote talenten te trainen natuurlijk. Als je een groot talent bent ga je naar de Ajax 'Harvard' opleiding moet de standaard worden in Nederland en hopelijk later ook daarbuiten.

17-08-2015 11:47

CHRISSSSZ +2

Buitenkansje. Niet laten lopen, is misschien nog wel verder als Donny momenteel. Nouri op linksbuiten laten lopen, fysiek gaat t hem op t middenveld nog niet worden.

17-08-2015 11:44

JohnDylan +21578

Zoals in twee jaar geleden Al schreef verwacht ik dat Nouri als linksbuiten in het eerste zal doorbreken. Iniesta speelde zijn eerste seizoenen in het eerste van Barcelona ook vooral als (rechts)buiten.

De Jong zou als extra jonge middenvelder dus geen overbodige luxe hoeven zijn. Na een seizoen Jupiler League met Jong Ajax en daarna een seizoen Eredivisie met Willem II zou De Jong vast veel aan spelen toe komen bij Ajax.

17-08-2015 11:33

NouriVandeBeek +7

Dat Verwacht ik ook. Nouri kan daar ook prima spelen.

17-08-2015 11:37

daniajax1 +4

Dat zou goed kunnen. Echter heb je natuurlijk ook een Cerny voor de linksbuiten positie, wat ook een groot talent is.

Ben sowieso heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, want de jongens die nu de basiself vormen zijn zelf ook nog bijna allemaal piepjong, terwijl Nouri, van Beek, Cerny, Muric, etc. er langzaam aankomen. Bazoer en Sinkgraven zijn alle twee middenvelders van 18 en net 20 jaar en je hebt net Gudelj gekocht en ook nog Klaassen. Van Beek, Nouri, Frenkie de Jong zijn allemaal 18. Wordt dringen geblazen. Wie weet pakt Andersen het na een jaar Willem 2 goed op en heb je nog meer keus. Luxe problemen. Aantal een jaartje bij Willem 2 stallen en op iets latere leeftijd Ajax 1, waardoor je ze (in combinatie met een hogere begroting salarisplafond) misschien weer net wat langer kan houden voordat ze naar het buitenland vertrekken. Toekomst ziet er niet slecht uit voor Ajax.

17-08-2015 11:44

CHRISSSSZ +2

Cerny is beter op rechts. Zou t welis zo willen zien over een paar jaar: Nouri - Muric - Cerny. Muric valse spits, zoals Barca speelde met Messi. Niet om de spelers te vergelijken, maar het systeem. Denk dat Muric dat goed zou kunnen invullen.

17-08-2015 11:49

daniajax1 +4

Zou kunnen inderdaad, maar denk dat Ajax toch het liefst met een balvaste spits speelt die via de flanken bediend kan worden door Cerny/Muric. Het kan in ieder geval alle kanten op met daarachter nog een Sinkgraven, van Beek, De Jong, Bazoer, Klaassen, Gudelj. Ook nog El Ghazi op rechtsbuiten.. Benieuwd hoelang Ajax Bazoer, Klaassen en El Ghazi weet te behouden. Als die allemaal tot 2020 vastliggen kan je die er gewoon nog 3 jaar bijhouden, ervoor kiezen om transfers af te houden (genoeg geld op de bank) of gigantische bedragen te incasseren. Worden een interessante 5 jaar.

Hoop dat Ajax er alles aan gaat doen om deze groep bij elkaar te houden de komende jaren en een killer CV en klasse spits binnenhalen. Dan ben ik ervan overtuigd dat er echt iets moois kan ontstaan.

Eigenlijk moet er iets 'ontstaan' in dit Ajax dat de spelers graag bij Ajax blijven om gezamenlijk iets moois neer te zetten (tezamen met hogere begroting = salarisplafond omhoog). Clubs als Newcastle United, Southampton, etc moeten eigenlijk niet interessant genoeg zijn voor de toppers van Ajax.

17-08-2015 12:20

NouriVandeBeek +7

Frenkie de Jong was de beste speler van NL ondr 19 op het EK. Als je de kans krijgt om zo speler te pakken moet je dat doen in mijn ogen.

17-08-2015 11:29

Nummer 9 +1193

Centenneukers

17-08-2015 11:29

JordyAjacied +19055

Die komt wel, hij wil naar Ajax, Willem II moet hem wel verkopen zodat ze nog iets verdienen.

17-08-2015 11:23

AFCAwooz +124

Gewoon kopen en weer twee jaar verhuren. Met de spelers die we nu hebben gaat hij zelfs bij ons de komende tijd niet echt een kans krijgen. Willem 2 zal bovendien sneller ja zeggen.

17-08-2015 11:20

MosesD +14631

Op zich mooi dat dergelijk talent wil komen, maar hebben we hem ook echt nodig? Ons middenveld is onze meest getalenteerde linie. Ik zie liever een goede spits komen.

17-08-2015 11:07

MosesD +14631

Ook daar het middenveld prima bezet. De Jong zeker een talent, maar nogmaals prioriteit ligt niet op het middenveld, lijkt me.

17-08-2015 11:21

Mees0107 +0

Nee. Maar zo'n speler als De Jong zal ik zeker halen.
Komt wel aan zijn minuten, want Van Beek en Nouri gaan echt niet 38 wedstrijden spelen dit jaar.
En dit jaar in de A1 zit heel weinig goeds qua middenvelders, dus misschien speelt dat ook nog mee.

17-08-2015 11:25

Ajax Roermond +0

nouri kan naar linksbuiten gezet worden.. Nouri-el idrissi- muric, maar dat betekent dat of muric of cerny naar het eerste moet.

17-08-2015 11:27

MosesD +14631

Nouri als linksbuiten ook een noodverband. Net als Sinkgraven nu.

17-08-2015 12:56

OntlastendeMiddenvelder +1986

Zie jij die goede spits in de jeugd van een andere club lopen?

17-08-2015 11:26

Ajax Roermond +0

van amersfoort, maar niet het type spits wat we zoeken. Daarbij hebben el azzouzi, kluivert en el idrissi ook nog.

17-08-2015 11:29

MosesD +14631

Nee, ik bedoel een ervaren spits.

17-08-2015 12:55

OntlastendeMiddenvelder +1986

Dan nog: we hoeven geloof ik niet te kiezen. Genoeg geld.

17-08-2015 15:10

godenzonensuper +0

De jong , nouri , vd beek , misschien een herboren Andersen na verhuur periode , sinkgraven . Gouden tijd qua middenveld komt eraan.

17-08-2015 11:02

flasher93 +0

Bazoer/Klaassen/ ook nog natuurlijk.

17-08-2015 11:14

DannTheDon020 +40

Frenkie laat maar eens zien wie de grootste club van NL is!

17-08-2015 11:02

NouriVandeBeek +7

Ik ben wel dusdanig onder de indruk geraakt dat ik zeg doen. Een middenveld met De Jong-Nouri-Van de Beek is top!

17-08-2015 11:00

OntlastendeMiddenvelder +1986

Seizoen 2017-2018 gaat geweldig worden. En anders wel 2018-2019.

17-08-2015 10:56

Mees0107 +0

Eerst beginnen mensen te zeuren dat in Jong Ajax te veel middelmaat rondloopt, en nu is het niet goed omdat hij de ontwikkeling van Van de Beek en Nouri in de weg zou staan.
Het is ook nooit goed.

17-08-2015 10:51

Mees0107 +0

Rik Elfrink ‏@RikElfrink 6 min.6 minuten geleden
Frenkie de Jong heeft bij #PSV aangegeven dat hij naar #Ajax gaat. #PSV staakt pogingen om hem in te lijven.

Hij komt.

17-08-2015 10:47

MS22 +0

Goede zaak. Andersen 34 wedstrijden bij Willem II en De Jong 34 wedstrijden bij Jong Ajax, toch beter als bij Jong Willem II. En we hebbe bij jong Ajax met De Jong, Nouri, El Mahdioui, Van de Beek (zal denk ik ook regelmatig bij 1 zitten) 4 goede middenvelders die elkaar in hun eerste prof seizoen kunnen afwisselen. Misschien dat we hem over een jaar kunnen verhuren aan Willem II.

17-08-2015 10:33

RusselWestbrook +21

Halen en meteen terug verhuren.

17-08-2015 10:33

Lewis Hamilton +1

Gelijk halen want laten we eerlijk zijn, Klaassen is straks gewoon weg...

17-08-2015 10:31

gwn_rj +3053

Gelijk doen! Andersen zijn (? laatste?) kans.. frankie in jong ajax en mogelijk volgend seizoen inschuiven in eerste en jaar erop basis. Nouri zal denk ik beginnen hangend op links en over 2-3 jaar richting middenveld. Wat een waanzinnige talenten heb je dan de komende jaren in je team!

17-08-2015 10:29

La Bomba +0

Hele goeie speler, maar ben bang dat dit de doodsteek voor Nouri wordt.
Hij is verder dan Nouri en zal toch ook een plekkie moeten krijgen op het overbezette middenveld.
Heb echter liever dat we zo'n jongen aantrekken dan een dure buitenlandse speler.

17-08-2015 10:22

Mees0107 +0

Zullen allemaal hun minuten gewoon maken dan.
Wordt echt niet de doodsteek voor Nouri, doe is normaal.

17-08-2015 10:26

ajaxminimax +5309

Altijd mooi om een toptalent te halen, maar is het echt nodig? Hoeveel middenvelders hebben we wel niet. Je moet ook bedenken dat nouri en donny er aan komen. En dat zijn ook diamanten. Kan iemand mij vertellen wat voor type frenkie is?

17-08-2015 10:16

RusselWestbrook +21

Je kan nooit teveel talenten hebben, desnoods verhuur je er 30

17-08-2015 10:34

A Cohen +1

Hoe oud is "Frenkie" ???
Iedereen raakt in extase van een jonge knul van 16 a 17 jaar!!!!!!!!!!!!!

Ik wil in extase raken van een ervaren, topfitte centrale verdediger die gelijk aan de bak wil en kan.
Ajax doet zeker mee als het om binnen halen van talentvolle jeugd gaat.

Maar binnen halen van een volwassen voetballer, die iets toe kan voegen aan deze selectie, neeeeeee dat heeft men verleerd.
Grijze muizen, van 13 in een dozijn binnehalen, ook daarin is men meester in Amsterdam.

Volgende week NEC uit, weer 3 punten en dan............ verschijnt FdB voor de camera met een grijns.
Ik hoor hem al zeggen: Mijn 5e schaal is bijna binnen.
Sweath dreams Frank, do you believe in fairytales???

Nou ik niet.

17-08-2015 10:01

Rayno95 +0

Denk er dubbel over, we hebben nu juist een vol middenveld met al grote talenten in zijn leeftijdscategorie, maar concurrentie kan ook geen kwaad en als hij echt goed is heb je er wel wat aan :)

17-08-2015 10:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.