Andersen over verhuur: 'Geen commentaar'

door BvdPloeg 24

Andersen over verhuur: 'Geen commentaar'

door BvdPloeg 24

Laatst geüpdatet

Lucas Andersen is niet blij met zijn huidige situatie bij Ajax. De Deen was vorig seizoen vaak basisspeler in het eerste, maar hij zat dit seizoen nog niet eens bij de selectie. Bij Jong Ajax speelde hij vrijdagavond wel, maar ideaal vindt Andersen het allerminst.

'Het is gek dat ik hier sta en ik hoop dat het verandert. Ik ga mijn best doen, meer kan ik niet doen. Mijn beste positie ligt op het middenveld en daar ga ik honderd procent voor. Ik moet laten zien dat ik mijn plek verdien', vertelt Andersen, die over een eventuele verhuur niet wilde praten. 'Geen commentaar', lacht hij bij RTV Noord-Holland.

Over de verloren wedstrijd tegen Achilles '29 (2-1) kon hij wel wat kwijt. 'We hebben veel kansen gehad en hadden de wedstrijd moeten beslissen. We hebben vijf of zes honderd procent kansen gehad, daar moeten we aan werken', stelt de spelmaker, die zelf belangrijk was met een geweldige assist op Vaclav Cerny. 'Ik stond op zestien en zag Vaclav op links. Met een chip-balletje kon ik hem bereiken en hij maakt hem goed af. We hadden een goede samenwerking en die hebben we goed benut.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Oliveira +0

Andersen overschat zichzelf enorm. Ik vond hem afgelopen seizoen behoorlijk tegenvallen.

10-08-2015 19:08

ajaxmening +2

Wie vond je meevallen.

10-08-2015 19:15

TikkieTerugJaap +2

Alleen verhuren als we Urby nog kunnen halen.

10-08-2015 16:52

TikkieTerugJaap +2

Alleen verhuren als we Urby nog kunnen halen.

10-08-2015 16:52

MarcoWatcher +0

Hij heeft z'n kans gehad

10-08-2015 16:32

Gertje +0

Even uit de wind houden na vorig jaar. Dan straks wanneer het team een beetje gaat lopen hem opnieuw inpassen. Maar nooit meer linksbuiten zetten. En dan maar hopen dat de 'supporters' het vergeven, en niet de eerste de beste slechte pass trakteren op een fluitconcert.

Zou hem altijd op de bank willen hebben als invallen i.p.v. al die verdedigers.

10-08-2015 14:52

ajaxmening +2

Kunnen we aub deze speler met techniek , balsnelheid en veel inzicht behouden voor de club, namelijk een van de weinige die uitstekend op tien kan spelen, nog veel meer dan Klaassen. Nu Ajax meer wil swingen is hij de speler bij uitstek die daar voor kan zorgen.

10-08-2015 14:46

Barric +767

Klaassen is ook de meest overschatte speler van Ajax en zelfs van de eredivisie!! Evenals Sinkgraven. En daar moet een geniale klasbak als Andersen voor boeten. Waarschijnlijk omdat ie niet zo'n vlotte babbel heeft of popie jopie is als zij!! Slecht beleid!!

11-08-2015 01:27

RuudRuud +0

Hij staat volgens mij volledig zonder zelfvertrouwen voor die camera. Of dat intrinsiek bij Andersen hoort of het resultaat is van de huidige situatie weet ik niet, maar het is duidelijk dat het tijd wordt dat hij een fantastisch seizoen gaat draaien.Die 'geen commentaar' was dus een duidelijke JA, IK GA WEG.

Ben wel benieuwd waar hij heen gaat, ik hoop nog steeds op Groningen. Veel Scandinaviërs gedijen daar goed, 4-3-3 met aanvallend voetbal, Europa League, geen verkeerd team, ruimte op het middenveld na het vertrek van Chery. Al met al lijkt mij dat geen verkeerde optie.

10-08-2015 14:30

PetrosQ +1

Helemaal mee eens. Met het aanstaande vertrek van Botteghin zou van der Hoorn daar eventueel ook terecht kunnen. Twee vliegen in 1 klap!

10-08-2015 23:39

Pinpanter +3

Andersen moet lekker achter de spitsen kunnen frommelen en juist dat langdurige vertrouwen krijgen dat eerder Siggy te onrechte wel kreeg. Deze jongen kan geweldige dingen met een bal, heeft spelinzicht, maar ook een gebrek aan zelfvertrouwen wat je op een kilometer afstand al kunt ruiken. En hij heeft een wat zwak gestel. Maar voor mij het type speler waarvoor je naar een stadion komt.

10-08-2015 14:07

Sterretje73 +5219

Het zijn idd vooral die laatste 2 punten en het gebrek aan puur resultaat (bij wie hebben we dat eerder gehoord...) dat hem de das omgedaan heeft. Ballen kan de man wel maar ben soms bang dat hij het gif mist om een profspeler te zijn/worden.

10-08-2015 14:30

Raikkonen94 +641

Jammer dat hij door de hevige concurrentie buiten de boot lijkt te vallen. Volgens mij ziet iedereen hoeveel talent hij heeft. Hij zou echt een nummer 10 als Eriksen kunnen zijn, het is alleen zo jammer dat het er zo weinig uitkomt in Ajax 1. Maar hij zou als hij zijn niveau haalt moeiteloos mee draaien, sterker nog, misschien wel de beste middenvelder zijn.

10-08-2015 13:08

vd.Vaart +1935

Geen commentator?? Wat krijgen we nou in eens Lucas.. geen Real Madrid meer en geen plaats meer in Ajax1..

Lekker terug gaan naar Denenmarken om forel te vangen met pony..

10-08-2015 13:05

JoodTotMijnDood +2

Damn dat je Andersen geen goeie voetballer vindt kan ik mee leven maar het lijkt wel alsof ie bewijzen van spreken je zus heeft gepakt ofzo, je blijft maar zeiken op hem.

10-08-2015 15:21

ajaxmening +2

Ja en daar zijn contract uitdienen tot 2018?

10-08-2015 21:49

JPC40 +3

dat is dus einde oefening voor hem.

10-08-2015 12:31

paulurs +0

Belachelijk dat hij er niet bij zat de afgelopen wedstrijden. Hij is zo'n verschrikkelijk begaafde speler, die moet je er bij hebben. Zoals hij die pass gaf op Cerny in de wedstrijd tegen Achilles, dat is pure klasse die we op 10 missen, maar je begint natuurlijk met Klaassen, hij is namelijk ook wisselvallig..

Tegen de wat mindere tegenstander heb je met hem echt iemand die het combinatiespel naar een hoger niveau kan brengen, ik denk dat een verhuuur zonde is!

10-08-2015 12:29

han23 +0

zonnesteekie?

10-08-2015 15:21

ajaxmening +2

Misschien jij ?

10-08-2015 21:50

Chiel.. +0

Te lui om extra werk in het krachthonk te doen.

10-08-2015 12:23

JPC40 +3

misschien mentaal probleem, zat gister naar wk zwemmen te kijken waar een van de dames wel heel goed was maar zodra het er op aankomt toch dicht klapt mentaal, wat zij beschreef als soort van demon in haar hoofd het duiveltje en engeltje verhaal.
Misschien heeft Andersen daar ook last van.

10-08-2015 12:36

TheRiviera +5476

Andersen gaat denk ik een klassiek geval worden van een speler die pas op een latere leeftijd op bloeit.Het talent zit er wel maar het komt er voorlopig nog niet uit en helaas heeft Ajax alleen iets die nu direct iets van waarde zijn.Ajax zou er goed aan doen om Andersen te verkopen met een terugkoop optie.

10-08-2015 12:46

JPC40 +3

denk dat je dan beter kan verhuren, met verkoop loop je het risico dat je hem kwijt bent, of zal raken.

10-08-2015 12:50

SjaakieSwart +2

oh sorry mobiel deed raar...

10-08-2015 12:11

SjaakieSwart +2

Ajax moet met 442 gaan spelen met een ruit op het middenveld. De verdediging blijft zoals het nu is en voor de twee spitsen kan je dan kiezen uit: El Ghazi, Milik, Fischer, Sanogo en Younes. Dan heb je het probleem met onderbezette flanken ook niet meer. Klaassen was absoluut de slechtste man op het middenveld tot nu toe en is technisch te beperkt voor de 10. Alleen goede diepgang is niet genoeg. Andersen is technisch waarschijnlijk de beste bij Ajax, kan een man gemakkelijk passeren en kan assists geven. Dit zag je al bij Jong Ajax. Dit moet het middenveld worden:
Bazoer/Gudelj
Gudelj/Klaassen - Sinkgraven
Andersen
Andersen dus op 10 Sinkgraven links als opbouwer en Klaassen moet gewoon vechten voor zijn plek op het middenveld. Ik weet dat bij velen van jullie Klaassen de lieveling is maar hij was gewoon de slechtste man op het middenveld en niet geschikt voor de 10. Laat hem maar lekker concurreren met Gudelj en Bazoer voor zijn plaats. Kan hij alleen maar beter van worden.

10-08-2015 11:54

TheRiviera +5476

Fantaseren is leuk maar FdB zal nooit in een miljoen jaar 4-4-2 gaan spelen. En we hebben ook niet de juiste spelers daarvoor.Fischer,Younes en El Ghazi zijn geen spitsen en moeten dat ook nooit zijn dus zodra je 4-4-2 gaat heb je nauwelijks tot niks meer aan hun.

Het middenveld is deels te doen alleen heb je met Gudelj maar 1 spelers die eventueel geschikt is voor de CVM positie.Met klaassen,Bazour,Sinkgraven en Serero heb je wel 4 spelers die geschikt zijn voor centraal op het middenveld en dan heb ik toch liever Schone op 10 iedereen met een beetje verstand van voetbal snapt wel waarom.En dan heb je Andersen als zijn vervangers alleen mag hij van mij alsnog verhuurt worden.Het maakt je geen basis materiaal als je 1 goede wedstrijd speelt bij Jong Ajax.Bij Andersen ligt het redement veelste laag daarom houd FdB hem ook uit de basis/selectie.

In de verdediging zou ik gaan voor Dijks,Riedewald,Heitinga en Tete.Dit zou perfect zijn voor de jongere spelers op het veld achterin om wat routine naast hun te hebben en Veltman mag van mij wel eens plaatsnemen op de bank dat zou hem goed doen.Helaas zit het voor Vd Hoorn erop denk ik gezien de enorme concurrentie achterin als ik me niet vergis is hij na Veltman,Riedewald,Heitinga en Viergever 5de keus voor centraal achterin.

Maar zoals ik eerder al zei Fantaseren is leuk.

10-08-2015 12:40

SjaakieSwart +2

De afgelopen paar wedstrijden speelden we al zo he. Op papier stond Sinkgraven dan wel linksbuiten maar eigenlijk zakte hij terug naar het middenveld waardoor je met twee spitsen kwam te staan. Fischer speelde vaak in de spits in de jeugd en Younes is oorspronkelijk een 'Messi-achtige' spits. El Ghazi heeft alles om een topspits te worden: fysiek, lengte, snelheid, techniek en scorend vermogen. En de 2 spitsen moeten gewoon veel bewegen waardoor ze haast niet te dekken zijn. Milik speelt bij Polen ook samen met Lewandowski in de spits en die 2 zijn dan constant in beweging.

10-08-2015 13:06

Barric +767

Eens!! Klaassen misschien wel de meest overschatte Ajax speler ooit. Vind t ook overigens geen Ajax speler, meer een noeste arbeider die momenteel de wind mee heeft!!

11-08-2015 14:18

Mokum_32 +1

Lekker seizoentje groningen pakken speel je ook europees

10-08-2015 11:43

flasher93 +0

Groningen, PEC, Willem II, AZ. Allemaal prima clubs die aanvallend voetbal willen spelen.

10-08-2015 11:55

gwn_rj +3053

Waarom niet eens proberen met klaassen in de spits als t met Milik niet lukt en dan andersen er kort omheen. Lekker veel afwisselen ook met sinkgraven op links hangend. Dan gaat het swingen. Gudelj en Bazoer voor balafpakken, box to box en dergelijk er kort achter. dan heb je nog eens creativiteit in t veld lopen! Nee, Andersen moet je inderdaad niet gebruiken als balafpakker en mee laten verdedigen.. Maar ook een optie zou zijn (als Milik weer tegenvalt) andersen - el ghazi - sinkgraven. dan worden de verdedigers van je tegenstander toch helemaal hondsdol?!

10-08-2015 11:31

TOOL +3

Dat gelul over "hij moet in de basis staan" en "dat hij door De Boer kapot wordt gemaakt" hebben we zo langzamerhand wel gehoord. Feit is dat Andersen nog geen zak bewezen heeft en hij gewoon onvoldoende brengt en heeft gebracht in de wedstrijden die hij gespeeld heeft. Hij moet doorpakken en zich verder ontwikkelen wilt hij aanspraak maken op een basisplek. Dat houdt dus gewoon in hele wedstrijden goed spelen en dat weken achter elkaar, niet 1 knappe rush of actie in de maand.
Verhuur zou helemaal zo gek niet zijn en misschien is het wel eens goed om een andere omgeving te zien.

10-08-2015 10:59

Robinjo1988 +1

Idd gewoon een jaartje aan willem II verhuren

10-08-2015 12:51

godenzonensuper +0

Te gek voor woorden dat een sanogo of schone wel bij de selectie zitten en andersen niet .
We hebben met sinkgraven maar 1 creatieve basisspeler dus andersen moet zeker bij de selectie als stand in.

10-08-2015 10:49

DHsuarez16 +1

Schone mag dan qua loopvermogen flink tekort komen, aan creativiteit schort het em zeker niet! Als Schone zijn oude vorm hervindt, is het gewoon een aanwinst voor Ajax. Jammer dat veel zwartkijkers dat vergeten zijn.
Daarnaast heeft Andersen vast wel leuke dingen laten zien, maar is totaal niet bruikbaar in een toch al te jong eerste elftal. Die jongen speelt nog wisselvalliger dan Ajax op zichzelf al speelt, dus daar heb je helemaal niks aan. Lijkt mij dat het verstandig is als hij een vaste basisplek krijgt bij een team wat hem wel kan gebruiken om zo ervaring en vertrouwen op te doen.

10-08-2015 12:10

WesleySonck +1494

Aan de ene kant zou een verhuur aan Roda ideaal zijn, daar zal hij veel spelen en kan hij de koempel mentaliteit leren, want zoiets mis ik wel bij hem. Want eigenlijk komt ie tekort voor Ajax 1 op dit moment. Aan de andere kant missen we creatieve spelers op de bank, dus is het fijn om hem achter de hand te houden. Maar dan zal hij weinig spelen dit jaar, en potjes voor Jong moeten doen...

10-08-2015 10:41

A Cohen +1

Ik lees hieronder div. meningen en gemengde gevoelens.
Nu ffff zakelijk zijn, en een aantal dingen op een rijtje:
Scoort nagenoeg nooit.
Is geen echte winner in duels.
Fysiek niet erg sterk.
Deelt te weinig uit.
Niet echt super snel.
Handig met een bal dat wel.
Hoeveel assists heeft hij gegeven als middenvelder ?
Heeft niet een echt vlammend schot.
Is geen balafpakker.
Ik vind hem als middenvelder te lief.

Het zou kunnen dat ik kwaliteiten van Andersen over het hoofd zie.
Dan lees ik deze graag.

In vergelijk wat er nu beschikbaar is lijkt het mij verstandig dat hij elders aan de bak gaat en laat zien dat we het mis hebben.
Met alle respect, Andersen heeft tijd genoeg gehad om zich te profileren binnen Ajax-1.

10-08-2015 10:36

FlyingDutchMan +17310

Precies, ik durf te wedden dat Andersen op de 10 positie ajax laat swingen, samen met Daley.

10-08-2015 10:57

zuidzuid +0

En dan 2 van de volgende op de bank: gudelj klaassen of bazoer? Dat gebeurt nooit. Als links buiten zal hij op speeltijd kunnen rekenen maar dan wel met wat acties en niet dat tikke terug wat nu zn kenmerk is.

10-08-2015 11:57

Ewald +6681

Simpel. Gewogen en te ligt bevonden.

10-08-2015 10:26

mistermiyagi +7

Jawel laat je nu maar verhuren, beter voor je ontwikkeling.

Eigenlijk is Ajax wederom te laat met verhuren, had al jaar vehuurt moeten zijn.

10-08-2015 10:26

Danishdynamite +156

Zo zonde dat hij niet bij de selectie zit. Vind dat hij altijd in de basis zou moeten staan. Technisch en creatief de beste van de selectie. Kan wat extras brengen. Hoop hem dit seizoen een aantal wedstrijden op 10 te zien. Gister misten we hem als wissel en tegen Rapid ook al.. Wel 4 verdedigers maar niet een creatieve speler meenemen naast sinkgraven...

10-08-2015 10:25

Boer +3

Inderdaad vreemde bankbezetting viel mij ook op. Vier verdedigers, een keeper, Schöne en Sanogo.

10-08-2015 10:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.