Ajax laat onderuit tegen Saint-Etienne

door BvdPloeg 421

Ajax laat onderuit tegen Saint-Etienne

door BvdPloeg 421

Laatst geüpdatet

Ajax heeft het oefenduel met Saint-Etienne verloren. In Valence liep de ploeg van Frank de Boer in de slotfase tegen de enige goal van de wedstrijd aan. Zodoende moet men een teleurstelling verwerken in aanloop naar het belangrijke CL-tweeluik met Rapid Wien. Amin Younes begon voor het eerst in de basis bij Ajax, Yaya Sanogo viel in de tweede helft in.

In de eerste helft kwamen beide teams niet tot scoren, maar het was Ajax dat de meeste aanspraak maakte op een doelpunt. Vooral Daley Sinkgraven liet zich zien met een aantal fraaie passes. De middenvelder was tevens verantwoordelijk voor het grootste gevaar voor rust, toen hij van net buiten het strafschopgebied verwoestend uithaalde. Zijn inzet kon worden gekeerd door de doelman van Saint-Etiënne.

In de tweede helft begon Ajax ongewijzigd. De ploeg had voor de pauze al het meeste balbezit gehad en dat was na rust niet anders. Grootste gevaar kwam na een klein uur spelen van Anwar El Ghazi. De buitenspeler ging zijn man op snelheid voorbij en zette perfect voor op Davy Klaassen, maar de aanvoerder gleed de bal van dichtbij naast.

Ajax wisselde er in de tweede helft lustig op los en dat kwam het spel niet ten goede. Hoewel de thuisploeg zich gedurende de hele pot veelvuldig liet inzakken en tot weinig gevaar kwam, ging het wel met de winst aan de haal. Een geweldig uithaal van afstand was doelman Jasper Cillessen te machtig, waardoor De Boer en de zijnen met een nederlaag afscheid nemen van de voorbereiding.

Scoreverloop:
85' Bamba 1-0

Opstelling Ajax:
Cillessen; Tete (74' Van Rhijn), Veltman, Riedewald (80' Viergever), Dijks; Bazoer, Klaassen (80' Andersen), Sinkgraven (64' Gudelj); El Ghazi (64' Schöne), Milik (74' Menig), Younes (64' Sanogo)

Wissels: Boer, Van Rhijn, Van Der Hoorn, Heitinga, Andersen, Sanogo, Schöne, Viergever, Gudelj, Menig

Opstelling Saint-Etiënne:
Ruffier, Theophile, Perrin, Bayal Sall, Pogba, Assou Ekotto, Diomandé, Clement, Hamouma, Mollo, Rou;

* de selectie van Saint Etiënne

Bijzonderheden:
- Bij Ajax zitten Amin Younes en Yaya Sanogo bij de selectie. Het tweetal werd deze maand aangetrokken en maakte reeds enkele minuten in een eerdere oefenwedstrijd.
- Viktor Fischer ontbreekt uit voorzorg. De Deen heeft geen blessure, maar wel een blessureverleden. Met het oog op de belangrijke wedstrijden die komen gaan, krijgt Fischer rust.

Volg de wedstrijd via Twitter:

Ook de nieuwe outfits van de technische staf zijn te verkrijgen in de officiële fanshop.

Lees meer over:
Plaats reactie

hantayo +0

Er moeten genoeg spelers zijn die (met zelfvertrouwen omdat ze zo goed zijn) achteloos de goeie pass kunnen geven of een man voorbij kunnen lopen. Zonder dat helpt zelfs onze lieve heer niet, of van Gaal (bijna hetzelfde). Ik denk dat er een beleid moet zijn van beter niemand kopen dan een middelmatige, dan maar een te jonge maar wel heel goede speler en maar weer zien hoe ver we komen. Dan is er in ieder geval minder ergernis en meer vermaak! Meer zit er niet in met de huidige financiën.

24-07-2015 12:23

Gewoon Gijs +18377

Opvallend: terwijl met het vertrek van Siggy bijna iedereen hier stond te juichen, omdat we Milik hebben. Lees ik nu wat meer aarzelingen. Ik vraag me ook af of Milik goed genoeg is. Wat mij betreft klopt Ajax alsnog aan bij een goede spits a la Dost.

23-07-2015 14:37

bigdamn +0

Heb de wedstrijd niet kunnen zien, zou iemand mij van elke speler kunnen zeggen hoe die speelde? Vooral naar younes en sanogo ben ik nieuwsgierig

23-07-2015 13:05

ikbenik +0

Goed dat het niet fantastisch was zag iedereen wel maar het bied in ieder geval meer perspectief dan vorig seizoen (MIJN MENING).

De gestarte verdediging speelde betrouwbaar Tete ,Riedewald en Dijks goed al verwacht ik dat de 2 backs heel wat gele kaarten op hun naam krijgen.
Veltman was geen uitblinker maar speelde wel gewoon betrouwbaar.

Sinkgraven vond ik erg goed Bazoer speelde ook gewoon goed
Tja Klaassen was in mijn optiek redelijk onzichtbaar vandaag.

Volgensmij heeft die coach beelden van El Ghazi gezien want er stonden telkens 2 man voor hem.
Milik is een afmaker als hij geen voorzetten krijgt ja dan heb er niet fantastisch veel aan.
Younnes liet zien over kwaliteit te beschikken.

De wissels spelers Van Rhijn ,Viergever en Schone hebben laten zien waarom ze er juist Niet in moeten maar ze gaan toch wel minuten maken want het seizoen is nog lang!
Gudelj word denk ik de stand in van Klaassen of Bazoer (of tenminste dat hoop ik want Sinkgraven hoort er gewoon in te staan of er moet een goede reden voor zijn).
Dan andersen die ondanks dat ie 12 minuten kreeg wel wat zien.
En over Sanago heb ik nog geen mening over te weinig van gezien (dat is niet zijn fout beide spitsen werden niet echt bereikt).

En die goal tja die maakt hij ook maar 1 of 2 keer in zijn leven en dat dat nou toevallig tegen ajax is gewoon pech.
In ieder geval was het niet kansloos zoals Vitesse in de beker of Fc Dordrecht vorig jaar
Nogmaals dit is mijn EIGEN mening

Saint-etienne parkeerde de bus voor hun eigen goal en speelde erg defensief.
Dit is trouwens mijn reactie van gisteren op de wedstrijd dus van daar dat er mischien vandaag in staat

23-07-2015 13:45

paulurs +0

Duimpje omhoog, dit is inderdaad hoe ik de wedstrijd ook gezien heb.

Ik vond als enige toevoeging Veltman ontzettend vertragen in de opbouw.

23-07-2015 13:56

ikbenik +0

Ja het opbouwen van veltman kon inderdaad sneller maar ja de weg naar rome is ook niet in een dag gebouwd hopen dat dat beter word.

23-07-2015 14:07

paulurs +0

Ik heb er een klein beetje een hard hoofd in, is altijd al een zwak punt van hem geweest.. Maar ik hoop het ook als Mike de kans niet krijgt.

23-07-2015 14:13

ikbenik +0

Ja dat begrijp ik alleen weet ik niet of Mike nou veel beter is in het opbouwen maar dat gaan we vast nog wel zien :)

23-07-2015 14:19

paulurs +0

Dat hoop ik ontzettend.. :)

23-07-2015 14:26

PJK54 +1

Ik weet het nog niet het was iets aanvallender maar overtuigend allerminst, ik ben van mening dat Ajax hoe dan ook kansen moet kunnen creëren maar dat was schijnbaar het moeilijkste gisteren en denk dat dat ook in de aankomende competities zo gaat worden teams die zich "ingraven" en Ajax het spel laten maken met het gevolg het vertrouwende tikkie breed, tikkie terug spel. Helaas na de vele wissels was het helemaal gedaan en was de wedstrijd eigenlijk geen wedstrijd meer.

23-07-2015 08:25

Ajaxsupzuidned +0

Ajax heeft net als vorig jaar doelpunten nodig! Koop gvd kwaliteit en spelers die hiervoor garant staan ipv wederom te gokken op onbekende goedkopere varianten.

23-07-2015 08:09

Rujar +97

spel is beter geworden, alleen we scoren nog steeds niet.

23-07-2015 06:23

ajaxinho +13

Heb de wedstrijd niet gezien.
Ik lees over veel balbezit en meer recht op de overwinning.

Hadden we veel kansen gecreëerd?

23-07-2015 07:05

ajaxinho +13

Dan is dat verschrikkelijk je best doen vreselijk uitputtend

23-07-2015 13:21

MarcoWatcher +0

Ach ja, kleinigheidje hou je altijd

23-07-2015 07:21

boye04 +0

Vind het nogal raar dat Ajax niemand gaat halen wanneer Kishna vertrekt. Er zou en moest een buitenspeler bij komen omdat die posities niet genoeg bezet waren en nu gaat er één weg en komt er niemand... Blijkbaar bestond al heel lang het plan om Kishna te lozen anders snap ik deze redenering niet.

23-07-2015 02:30

JoodTotMijnDood +2

Younes is erbij gekomen he, maar of hij goed genoeg is is nog maar de vraag.

23-07-2015 02:32

paulurs +0

De eerste indruk is dat het een goede aankoop is, echt meer een vleugelspeler dan Fischer. Met die 2 kun je het spel meer aanpassen op de tegenstander.

Gister hadden we denk ik meer aan Fisher, Younnis heeft iets meer ruimte nodig voor zijn spel. Gister was er geen ruimte, alleen 1 grote muur verdedigers.

23-07-2015 14:10

TikkieTerugJaap +2

@MikeVerweij: Alle berichtgeving over #Cillessen is (tot dusver) gelul. Niemand meldde zich (So far) bij #Ajax

Hopen dat het daar bij blijft, denk het niet eerlijk gezegd.

23-07-2015 01:57

JoodTotMijnDood +2

Zie je pure onzin die commotie, Cil blijft gewoon! Denk ik..

23-07-2015 02:09

MarcoWatcher +0

Gaat op valreep weg, geintje van Louis

23-07-2015 07:25

Rayno95 +0

Thanks god :)

Idd hopen maar

23-07-2015 07:35

NouriVandeBeek +7

Excelsior en PEC zwolle willen Menig staat er in de Telegraaf. Ik zeg doen

23-07-2015 01:09

IboAFCA +16202

Prima toch. Wordt er dan nog een vleugelspeler gehaald? Want zo is de bezetting wel erg dun.

23-07-2015 01:11

JoodTotMijnDood +2

Waar komt die hele onrust vandaan over Cillissen? Ik kan niks vinden hoor.

23-07-2015 00:57

JoodTotMijnDood +2

Zal misschien aan mij liggen maar als nog, kan helemaal niks vinden. Verweij meld niks, Zwartkruis meld niks, Ajax zelf niet en Man Utd twitter ook niet..

23-07-2015 01:04

Ajax Roermond +0

ik gun het jasper wel, maar bij ons hoef je maar een.jaar sterk te spelen en je bent weg...

23-07-2015 00:51

Ajax Roermond +0

halen ze toch niks beters voor terug. Ruiter ofso en daar heb je niks aan :(

23-07-2015 00:38

Ellende +324

Waar staat dat Cillissen weg gaat? Geloof er weinig van.
Lees juist dat ManU Romero binnen heeft.
Geen onnodige paniek

23-07-2015 00:35

DemBaBa +0

Romero is als 2e keeper gehaald

23-07-2015 00:40

Ajax Roermond +0

wat is er met die kut app aan de hand?!

23-07-2015 00:35

Ajax Roermond +0

is het al zeker dat sczeceny naar roma is?

23-07-2015 00:35

IboAFCA +16202

Vrijwel zeker van wat ik vernomen heb. Huur met optie tot koop (5 miljoen(!) volgens de geruchten)

23-07-2015 00:39

A Cohen +1

Voor een dubbeltje op de 1e rang biedt geen perspectief voor de toekomst. Of er moet bij toeval een lot uit de loterij bij zitten.
Die kans is gering.
Dus gewoon weer aanmodderen dit komend seizoen.
Rapied Wien is de eerste test, voor de goedkope jongens B keus genaamd.
We gaan t meemaken,

23-07-2015 00:31

masterrr +1

Als het geld van Cillessen wordt gestopt in een waardige opvolger en een topaankoop in de voorhoede, hoeven we er niet echt op achteruit te gaan is mijn mening.

23-07-2015 00:29

NouriVandeBeek +7

Precies! Maar ik geloof nog altijd niks van

23-07-2015 00:30

TikkieTerugJaap +2

Denk dat het Vorm of Ruiter word. Szczesny gaat naar Roma, en die Ryan is naar Valencia. Zou me trouwens ook helemaal niks verbazen als Ajax dan Lindegaard ophaalt ofzo.

23-07-2015 00:28

Rayno95 +0

Allemaal KUT keepers vergeleken met Jasper ...

23-07-2015 00:29

MS22 +0

Dit kan Ajax toch niet maken, dit aankoop en verkoopbeleid is al bagger de laatste jaren.

Ik verwacht dat we dit jaar weer strijden om plek 2. Ik vind het aankoopbeleid van Brands toch op de meeste vlakken vele malen beter, zeker het laatste jaar.. Ze halen alleen nieuwe spelers als ze daadwerkelijk beter zijn dan wat ze er hebben en Ajax koopt middelmaat om dan mooi te zegge: we moeten wel eerlijke concurrentie halen voor de huidige spelers? Ik snap helemaal niks van deze uitspraak maar dat zal wel aan mij liggen.

23-07-2015 00:26

wdka +277

Bazoer, el ghazi, muric, schone, cerny en millik voor een schijntje binnen gehaald daarnaast gudelj en sinkgraven voor redelijke bedragen dan vergeet ik er vast nog wel een paar maar iedereen zeikt nog over zimling of duarte, er is in grote lijnen niet zoveel loos met dat transferbeleid maar het kan altijd beter uiteraard.

Edit: cillissen is ook nog door overmars gekocht

23-07-2015 04:04

3sterrenAjax1 +3

jasper de stap gunnen. kan je vd hart doorschuiven. we hebben de jeugd!

23-07-2015 00:21

Rayno95 +0

Vd Hart?!, wil je met alle respect ergens in de middenmoot eindigen?

23-07-2015 00:25

Mees0107 +0

Meer accounts melden het. The official agent bijvoorbeeld. Betrouwbaar.

23-07-2015 00:14

TikkieTerugJaap +2

Man United have signed Jasper Cillessen & an announcement is expected. He's already said farewell to his Ajax teammates. (El Confidencial)

23-07-2015 00:13

NouriVandeBeek +7

Klopt geen reet van. United heeft Romero gehaald. Als ze nu Cillessen halen zetten ze zichzelf in een slechte onderhandelingspositie omtrent De Gea

23-07-2015 00:15

TikkieTerugJaap +2

Die zullen wel al ver in de onderhandelingen zijn lijkt me. Komen steeds meer geruchten dat Ramos en/of Ronaldo naar United gaan.

23-07-2015 00:22

NouriVandeBeek +7

Klopt geen reet van. United heeft Romero gehaald. Als ze nu Cillessen halen zetten ze zichzelf in een slechte onderhandelingspositie omtrent De Gea

23-07-2015 00:15

Rayno95 +0

Als dit waar is, wat een laf tyfus TH/TD hebben we dan, 1st er alles aan willen doen om het te blokkeren maar nee toch niet voet bij stuk houden!!, terwijl je volgend jaar net zoveel voor hem kan vangen ...

Fuck off.

23-07-2015 00:23

TikkieTerugJaap +2

Ik geloof het wel. Las net dat ie al afscheid heeft genomen van de spelers.

23-07-2015 00:11

Ellende +324

Weet iemand waarom Muric geen minuten krijgt bij Frank?

23-07-2015 00:11

TikkieTerugJaap +2

@ Ajacied_8

App werkt niet, kan niet reageren via de site. Maar ga er maar van uit dat Cillessen heel snel weg is.

23-07-2015 00:09

TikkieTerugJaap +2

@ Ajacied_8

App werkt niet, kan niet reageren via de site. Maar ga er maar van uit dat Cillessen heel snel weg is.

23-07-2015 00:08

TikkieTerugJaap +2

We zijn fucked.

@indykaila: Jasper Cillessen to Manchester United. Imminent deal. #MUFC

Zeer betrouwbaar account.

23-07-2015 00:03

IboAFCA +16202

Ik heb Indykaila juist vaker onzin horen uitkramen dan waarheden. Zoek dat account maar eens op op Google, genoeg artikels daarover. In Mike Verweij we trust.

23-07-2015 00:07

NouriVandeBeek +7

Ik geloof er helemaal niks van

23-07-2015 00:08

NouriVandeBeek +7

Ik geloof er helemaal niks van

23-07-2015 00:08

NouriVandeBeek +7

Ik geloof er helemaal niks van

23-07-2015 00:08

NouriVandeBeek +7

Ik geloof er helemaal niks van

23-07-2015 00:08

NouriVandeBeek +7

Ik geloof er helemaal niks van

23-07-2015 00:08

NouriVandeBeek +7

5-3-2 is trouwens wel een klote systeem om tegen te spelen. Als wij de bal hebben speel je tegen een muur van 5 verdedigers. Als hun de bal hebben hebben ze op het middenveld ook nog eens 2 man extra.

22-07-2015 23:38

IboAFCA +16202

Klopt, daar is heel lastig tegen te voetballen. Vooral als ze 6,7 boomstammen in de eerste 11 rond hebben lopen. Jammer dat Ajax tegen zulke ploegen meestal. geen oplossing weet te vinden.

Weet iemand trouwens in welke opstelling Rapid Wien speelt?

22-07-2015 23:48

NouriVandeBeek +7

4-2-3-1

http://www.tussendelinies.nl/ajax-rapid-wien-via-de-vleugels-naar-het-miljoenenbal

22-07-2015 23:51

Mees0107 +0

Hier een uitgebreide analyse:
http://www.tussendelinies.nl/ajax-rapid-wien-via-de-vleugels-naar-het-miljoenenbal

22-07-2015 23:52

masterrr +1

Verdediging en middenveld ziet er goed uit, er mist alleen 1 klasbak die het team voorin op sleeptouw neemt. Ik doel dan op een alleskunner, want vind Milik goed genoeg als hij kansen krijgt (moet hij wel wat meer bediend worden). Die zijn helaas schaars, maar wellicht breekt Cerny dit seizoen al door.

22-07-2015 23:36

Mees0107 +0

Als ik trainer zou zijn zouden Muric en Cerny zeker een kans krijgen. Menig en Schone heb je niets aan. Menig is (nog) niet goed genoeg en Schone is gewoon over.

22-07-2015 23:38

Mees0107 +0

Ik verbaas mij echt over het gebrek aan voetbalkennis/domheid van veel mensen hier.

22-07-2015 23:29

NouriVandeBeek +7

De voorbereiding zit er weer op. Sinkgraven heeft mij positief verrast. Hij lijkt er volledig door te komen. Bazoer, Tete en Riedewald hebben ook een sterke voorbereiding gespeeld. Milik en El Ghazi vielen mij weer tegen. Hopelijk weten ze volgende week het tij te keren

22-07-2015 23:21

fanforeffer +4

ik denk dat de spelers goed genoeg zijn ,maar dat de trainers een verkeerde spelwijze willen spelen. want net als vorige jaren krijgt een spits bij ajax nauwelijks bruikbare voorzetten, zie je zelden een op hoog tempo uitgevoerde aanval, blijven de verdedigers de bal breed en terug spelen tot alles gedekt en vast staat.blijven ze grossieren in verkeerd uitgevoerde passes. is de handelingssnelheid veel te laag.allemaal dingen waar de trainers iets aan moeten doen.

22-07-2015 23:17

fanforeffer +4

ik denk dat de spelers goed genoeg zijn ,maar dat de trainers een verkeerde spelwijze willen spelen. want net als vorige jaren krijgt een spits bij ajax nauwelijks bruikbare voorzetten, zie je zelden een op hoog tempo uitgevoerde aanval, blijven de verdedigers de bal breed en terug spelen tot alles gedekt en vast staat.blijven ze grossieren in verkeerd uitgevoerde passes. is de handelingssnelheid veel te laag.allemaal dingen waar de trainers iets aan moeten doen.

22-07-2015 23:17

Liefhebber +1

Haha na 2 jaar kutvoetbal bij de laatste generale repetitie (volgend week voorronde CL) wederom ultiem saai, stug, slaapverwekkend voetbal op de mat leggen. Uit niets blijkt dat we dit jaar beter hoeven te verwachten. Dijks is geen versterking. Gudelj staat wissel. Sanogo en Younes zijn backups. Er is na zo n treurig jaar gewoon weer dramatisch ingekocht. Ondanks alle beloftes. En ja, dan heb ik het recht als iemand met al 20 jaar een seizoenkaart om kritisch te zijn. Ik ben er thuis tegen Rapid en alle andere thuiswedstrijden gewoon weer bij. Maar ik kijk er totaal niet naar uit moet ik zeggen. Puur omdat het er niet goed uit ziet. Dan kunnen de rasoptimisten hun kop in t zand steken, de "ekte" supporter gaan uithangen en straks als PSV id winter 12 punten voor staat wel weer gaan roepen dat we goed zijn in inhaalslagen, PSV alleen maar geluk heeft en dat we over 5 jaar wss wel de CL winnen, maar met logisch de lijn doortrekken heeft dat niks te maken. Ik ben liever realistisch. De selectie is wederom veel te mager. We hebben een aantal leuke talenten (Riedewald, Sinkgraven, Bazoer, Tete). Thats it. Daarmee red je t niet.

22-07-2015 23:07

ikbenik +0

Goed dat het niet fantastisch was zag iedereen wel maar het bied in ieder geval meer perspectief dan vorig seizoen (MIJN MENING).

De gestarte verdediging speelde betrouwbaar Tete ,Riedewald en Dijks goed al verwacht ik dat de 2 backs heel wat gele kaarten op hun naam krijgen.
Veltman was geen uitblinker maar speelde wel gewoon betrouwbaar.

Sinkgraven vond ik erg goed Bazoer speelde ook gewoon goed
Tja Klaassen was in mijn optiek redelijk onzichtbaar vandaag.

Volgensmij heeft die coach beelden van El Ghazi gezien want er stonden telkens 2 man voor hem.
Milik is een afmaker als hij geen voorzetten krijgt ja dan heb er niet fantastisch veel aan.
Younnes liet zien over kwaliteit te beschikken.

De wissels spelers Van Rhijn ,Viergever en Schone hebben laten zien waarom ze er juist Niet in moeten maar ze gaan toch wel minuten maken want het seizoen is nog lang!
Gudelj word denk ik de stand in van Klaassen of Bazoer (of tenminste dat hoop ik want Sinkgraven hoort er gewoon in te staan of er moet een goede reden voor zijn).
Dan andersen die ondanks dat ie 12 minuten kreeg wel wat zien.
En over Sanago heb ik nog geen mening over te weinig van gezien (dat is niet zijn fout beide spitsen werden niet echt bereikt).

En die goal tja die maakt hij ook maar 1 of 2 keer in zijn leven en dat dat nou toevallig tegen ajax is gewoon pech.
In ieder geval was het niet kansloos zoals Vitesse in de beker of Fc Dordrecht vorig jaar
Nogmaals dit is mijn EIGEN mening

22-07-2015 23:05

Ajax#1900 +1

Goede post, gewoon een nuchtere analyse. Hulde.

22-07-2015 23:14

gusanito +5442

Tegen Wolfsburg met vlagen genoten van Ajax, vandaag ben ik me weer zorgen gaan maken. Wat dat betreft ga ik met een redelijk neutraal gevoel richting Wien. Ik hoop dat Rapid Wien zelf wel wil voetballen en zich niet in gaat graven zoals St. Etienne deed. Daar hebben we gewoon nog erg veel moeite mee. We creëren sowieso nog te weinig kansen en ben benieuwd hoe De Boer dat op gaat lossen. De wisselwerking tussen Sinkgraven/Klaassen en Milik moet veel beter worden en de vleugels moeten beter benut worden.

22-07-2015 22:59

3sterrenAjax1 +3

wat zitten mensen hier te zeiken. we speelden gewoon goed. hadden veel pech. en de tegenstander speelde handbal. kijk naar al het talent. kijk naar de ontwikkeling. we kunnen het nu nog niet beoordelen.
off: wat werkt de site kut. al met al geen verbetering vind ik dan.

22-07-2015 22:47

JoodTotMijnDood +2

Alleen de eerste helft was aardig mede door Sinkgraven, tweede helft was een kopie van vorig seizoen.

22-07-2015 22:56

Ajax#1900 +1

Klopt, normaal gesproken tikt Klaassen die bal gewoon binnen en maakt die Bamba niet zo'n wereldgoal. Aan de tweede helft kun je ook niet veel waarde hechten omdat we toen met een c-ploeg speelden. Niet dat het spel geweldig was hoor, maar als je dat na afgelopen seizoen nu verwacht heb je gewoon een onrealistisch verwachtingspatroon.

22-07-2015 23:02

NouriVandeBeek +7

Ik hoop dat het nu wel klaar is met de invalbeurten van Menig. Verhuren is gewoon de beste optie

22-07-2015 22:45

El-Dorado +6

yup, komt zwaar te kort. zou dan nog liever becker zien

22-07-2015 22:47

El-Dorado +6

yup, komt zwaar te kort. zou dan nog liever becker zien

22-07-2015 22:47

klopper +2

Zou liever Muric of Cerny zien...maar ach ;-)

22-07-2015 23:21

pimp +493

Tegen Wolfsburg viel hij goed in

22-07-2015 23:04

godenzonensuper +0

Noem me maar weer een negatieve gozer . Maar ik vrees weer een ramp seizoen en niet omdat die vent die bal de kruising in jaagt en we een domme oefenwedstrijd verliezen . Maar op basis van het feit dat klaassen , milik , el ghazi en Fischer totaal niks kunnen in de kleine ruimte . Sinkgraven heeft wel dat verfijnde en laten we hopen Younes ook . Bijna alle tegenstanders maken het klein tegen Ajax en graven zich in . En dan is het echt armoedig wat Ajax daartegen laat zien . Maargoed verder zijn Tete , bazoer , riedewald en sinkgraven wel echt klasse spelers geworden zo lijkt het .

22-07-2015 22:45

vd.Vaart +1935

Ik word moe van sommigen dat het aan de zon ligt, de bloed mooie dames op de tribune's, het grasmat was niet te best, Asse speelde anti-voetbal.. schei uit zeg! Ajax speelt al jaren onder Frank laf en saai voetbal.

Mensen die naar de Arena gaan week in, week uit.. krijgen stank voor dank geen leuke theater voorstelling met veel goals en leuke aanval kansen creëren. Daarnaast verdienen de spelers bakken vol met geld, en mensen die naar de Arena willen moet een ticket kopen, de parkeer plaatsen betalen en krijgen na zo'n pot voetbal na 90min niks te zien.. echt bedroevend en triest. En toch blijven sommigen beweren dat het ergens anders aan lag of dat ze een offday hebben?? Jahoor kom op zeg! Dit speelt al jaren zo.

Excuses zoeken kunnen sommigen al te best, maar of het slim is? Dat is heel wat anders. Tegen: Steaua, Salzburg, Dnipro, Dordrecht, PEC ect. waren zeker ook offday-wedstrijden??

22-07-2015 22:44

El-Dorado +6

tegen ploegen die agressief, fysiek en counter spelen kan dit Ajax niet tegen op.

22-07-2015 22:49

El-Dorado +6

tegen ploegen die agressief, fysiek en counter spelen kan dit Ajax niet tegen op.

22-07-2015 22:49

El-Dorado +6

tegen ploegen die agressief, fysiek en counter spelen kan dit Ajax niet tegen op.

22-07-2015 22:49

El-Dorado +6

tegen ploegen die agressief, fysiek en counter spelen kan dit Ajax niet tegen op.

22-07-2015 22:49

El-Dorado +6

tegen ploegen die agressief, fysiek en counter spelen kan dit Ajax niet tegen op.

22-07-2015 22:49

AjaxD1986 +1

Maar jij gaat nooit zeker....

22-07-2015 22:50

vd.Vaart +1935

Heb jij geld voor me :)

Kortom; Ik kan dat gefluit in de Amsterdam Arena volkomen begrijpen, want hier zit geen hond op te wachten dit laf en saaie pot voetbal. Daarnaast niet meer 'des Ajax' ploegen oprollen en rustig uit spelen de laatste 10min.

Op dit moment geniet ik alleen van VAK410 met hun gezang door de buis heen galmen, kippenvel!!! Zonder hun, is Ajax nergens.

22-07-2015 22:51

AjaxD1986 +1

Het woord 'theater' in je vorige post zegt genoeg over jezelf (vooral in die context).

22-07-2015 22:59

godenzonensuper +0

Het ligt aan de wereld behalve aan frank de Boer volgens hun .

22-07-2015 23:03

DenSim +0

4 oefenwedstrijden, 1 gewonnen. Gaat best goed.

22-07-2015 22:43

El-Dorado +6

Je ziet ook direct tegen wat voor ploegen Ajax wel kan spelen en waartegen absoluut niet..

voetballende ploegen, gaat aardig..

antivoetbal ploegen.. drama.. die hebben een paar basketballers achterin, een sluwe spits en twee supersnelle lopende spelers. that's it.

22-07-2015 22:45

El-Dorado +6

in de CL kan Ajax zo af en toe wel een paar wedstrijden aardig meespelen.. maar in de Euro league zeker niet, totaal ander soort spel, ander soort voetbal: minder verzorgd, meer fysiek en puur resultaat en daar kan Ajax niet tegen op. Ook niet met talenten (fysiek kunnen ze het gewoon niet aan) en zijn ze niet slim genoeg.

Voor de eredivisie heeft Ajax wel een leuk team.

Krijg hier zeker heel veel commentaar op, maar zie niet in waarom Younes gehaald is. Aangezien het gewoon exact dezelfde type is als Fischer. En dan heb ik het over type speler..

Hoop wel gewoon dat ie t lekker gaat doen! uiteraard

22-07-2015 22:43

4xbestevaneurop +0

Als er een paar een off-day hebben tegen Rapid en er niemand op kan staan om de boel op sleeptouw te nemen dan is Ajax over 3 weken al uitgespeeld in Europa..
Onbegrijpelijk dat er geen speler te vinden is met ruime Europese ervaring tussen de 26 en 32, dan maar een salaris dat met bonussen kan oplopen tot 2/ 2,5 miljoen.
Welke aanvallers in de selectie hebben bewezen een heel jaar constant te kunnen spelen,weinig tot geen. Raakt Milik geblesseerd dan moet Sanogo of El Ghazi in de spits met de gevolgen dat je of geen extra spits op de bank meer hebt of als El Ghazi spits speelt je snelheid op rechts mist.

22-07-2015 22:33

flyingsoccer +1

Op de eerste plaats vrees ik een herhaling van vorig seizoen. Ben niet overtuigd geraakt van het spel. Ik zie weer te veel breed en te weinig power voorin, tevens roept men we worden kampioen etc.

Ik zie het laatste niet gebeuren en vrees dat we weer veel gaan gelijk spelen. Ik hoop dat we de voorronde cl doorkomen anders wordt het een vervelend seizoen maar ik blijf wel positief ook al geeft het spel daar geen aanleiding voor.

22-07-2015 22:33

Damsco2008 +1

Bazoer speelde toch weer erg goed!

22-07-2015 22:32

Jaimy26 +1

Saint-Ettienne speelde gewoon anti-voetbal. Met zijn 10en voor de pot hangen. Vind je het gek dat je dan een saaie wedstrijd krijgt.

22-07-2015 22:31

Damsco2008 +1

Maar uiteindelijk moet je dan alsnog van Saint-Etienne winnen.

22-07-2015 22:33

El-Dorado +6

1 echte kans; van klaassen

22-07-2015 22:53

Jaimy26 +1

Saint-Etienne is van vergelijkbaar niveau. Daar win je niet zomaar even van. Helemaal niet als ze met zijn elven de pot dichthouden. Vorig jaar gewoon even veel punten gehaald als Olympique Marseille.

22-07-2015 23:11

pimp +493

Wat een geklaag hier. Ik heb een leuk en aanvallend Ajax gezien tegen Wolfsburg. En nu een uitstekende eerste helft met een uitblinkende Sinkgraven. Goede invalbeurt van Gudelj!

Tete, Riedewald en Dijks zijn een verbeterpunt tov vorig seizoen. Veltman begint door de mand te vallen. Dek niet kort genoeg en mist aggresiviteit die Heitinga in het bijzonder heeft. Hopelijk krijgt die binnenkort een kans.

Sinkgraven, Klaassen, en Bazoer lijkt het middenveld te worden. Klaassen zit nog niet op zijn niveau, maar dat valt te verklaren door zijn blessure. Sinkgraven speelde geweldig en heeft trekken van Eriksen. Bazoer speelde tegen Wolfsburg een goede pot en blijft altijd werken. Gudelj viel goed in, met veel energie en strijdlust. Middenveld ziet er dus echt goed uit.

El-Ghazi zit nog niet op zijn niveau van vorig jaar, maar had toch een prima actie en puike voorzet die Klaassen er bijna intikte. Daarnaast heeft hij door de ramadan ook een mindere training gehad. Hetzelfde zie je terug bij Klaassen (door blessure). Milik had 1 venijnig schot. Als we wat dichter bij hun goal gaan spelen zal hij er een hoop inknallen. Links blijf ik hopen op de Fischer van twee jaar terug.

Kortom, Rapid Wien gaan we naar de klote schieten!

22-07-2015 22:23

DeBaas +3

Gaat er ook nog een keer wat aan deze website worden gedaan? Wat verschrikkelijk traag is deze sinds geruime tijd.

22-07-2015 22:21

flyingsoccer +1

Klopt de site is erg traag geworden en als je kijkt wat voor een advertentie rotzooi geladen wordt en nog meer bagger dan wordt je site lekker traag. Ik kan de site soms helemaal niet laden omdat de adblocker van alles blokkeert en terecht veel flash advertenties zijn narigheid.

22-07-2015 22:37

Godenzoon88 +34

Het is maar een oefenpotje, het komt vanzelf allemaal goed..

JEZUS CHRISTUS,, horen jullie jezelf praten..

Het is gewoon om te huilen en het ergste van alles is, het gevoel van machteloosheid, en dat al 3 jaar lang.

En ik vind het ook kut dat ik altijd loop te zeiken, zelfs vrienden van mij zeggen doe maar een ander shirtje aan, maar gvd ik word er gewoon ziek van. Enerzijds omdat het voetbal slecht is en anderzijds omdat mensen dit spel nog goed keuren of anders een smoesje hebben. Doe die oogkleppen af,. iedereen die dit accepteert weet niets over ajax en haar spel.

22-07-2015 22:17

DeBaas +3

Inderdaad ik word ook moe van die profeten die zeggen dat we geduld moeten hebben en het niveau dat ze nasteven. Ik heb hier sommige mafketels spitsen als Kramer zien aanraden, echt het doet me gewoon pijn om dit stelletje incapabele spelers te zien voetballen.

22-07-2015 22:20

DeBaas +3

Inderdaad ik word ook moe van die profeten die zeggen dat we geduld moeten hebben en het niveau dat ze nasteven. Ik heb hier sommige mafketels spitsen als Kramer zien aanraden, echt het doet me gewoon pijn om dit stelletje incapabele spelers te zien voetballen.

22-07-2015 22:20

DeBaas +3

Inderdaad ik word ook moe van die profeten die zeggen dat we geduld moeten hebben en het niveau dat ze nasteven. Ik heb hier sommige mafketels spitsen als Kramer zien aanraden, echt het doet me gewoon pijn om dit stelletje incapabele spelers te zien voetballen.

22-07-2015 22:20

Godenzoon88 +34

Juist en dat is het.

22-07-2015 22:40

Godenzoon88 +34

Juist en dat is het.

22-07-2015 22:40

stopperspil +11176

Het was weer niet opportunistisch, de spitsen (nr9 en10) werden weer niet bereikt. Waar is de snelheid en creativiteit?

22-07-2015 22:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.