Klaassen: 'Besef dat het beter moet'

door Koen Weijland 14

Klaassen: 'Besef dat het beter moet'

door Koen Weijland 14

Laatst geüpdatet

Davy Klaassen geniet van zijn rol als leider van Ajax. Gebrand als hij is op het draaien van een succesvol seizoen, wil hij Ajax dit seizoen met mooi voetbal de landstitel bezorgen. 'Er is heel duidelijk het besef dat het absoluut beter moet.'

Klaassen leert veel van John Heitinga, onder meer op gebied van leidinggeven. Min of meer automatisch is de man uit Hilversum vorig seizoen zelf in die rol terechtgekomen. 'Een voor een zijn de grote jongens vertrokken. Eerst Jan Vertonghen en André Ooijer, later ook Daley Blind en Christian Poulsen. Langzaam kreeg ik het gevoel dat ik moest opstaan', vertelt hij aan NRC Handelsblad. 'De jongens die er net bij zijn, moet ik helpen. Zoals ik het zelf ook fijn vond als de oudere jongens met mij bezig waren. Als de grote jongens je opmerken, geeft dat je het gevoel dat je erbij hoort. Het vertrouwen dat je fouten mag maken.'

Klaassen vertelt over zijn ontwikkeling als speler en als leider, over zijn eigen Cruijff-court en over zijn blessureleed. In alles blijkt zijn eindeloze ambitie om goed en mooi voetbal te spelen, zeker als hij wordt geconfronteerd met vorig seizoen. 'Ik keek 's avonds de samenvatting en dan dacht ik: hoe kun je zo'n saaie wedstrijd voetballen? Het deed gewoon pijn. Achteraf denk ik dat het komt doordat het voor veel jongens hun eerste echte seizoen was. PSV was sterker. Zij hebben het jaar ervoor een matig seizoen gehad en zijn daar sterker uit gekomen. Ik geloof dat het bij ons ook zo kan werken. Er is heel duidelijk het besef dat het absoluut beter moet', zo vertelt hij openhartig, om tot besluit aan te geven dat er dit jaar geen ruimte is voor verslapping. 'Zelf moet ik het ook elke keer weer laten zien. Je kan leider willen zijn, maar dan moet je wel goed voetballen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

afcaan +0

Natuurlijk is Klaassen nog niet van wereldklasse. En ook niet zo constant als wij wel zouden willen. Maar hij is veelbelovend en hij heeft hetzelfde op zijn netvlies als wij allen: Ajax. Het moet inderdaad beter, maar dan moet het ook beter KUNNEN. Een trouwe supportersgroep helpt daarbij. Schreeuwen niet. Op dat vlak moeten ook wij een beter seizoen 'draaien'.

20-07-2015 23:20

RuffRhythim +24837

Ik wil ook graag dat ze het hele seizoen spelen op een manier, waarbij ik duidelijk van ze kan zien dat ze het inderdaad beseffen dat het beter moet dan vorig seizoen.

Laat maar zien, ben er klaar voor. Geen excuses meer.

20-07-2015 14:06

Noxin +15415

Oh nee he, de dooddoeners beginnen nu al.

20-07-2015 14:05

Sam Badi +0

Wat vind je van je eigen opmerking, in dat licht bezien?

20-07-2015 15:46

Noxin +15415

Jongen, als het zou kunnen zou ik mezelf een duimpje geven. XD

21-07-2015 17:18

masterrr +1

Ik verwacht dat Klaassen meer gaat scoren dan Milik, als hij weer topfit is, is hij erg klinisch voor het doel.

20-07-2015 11:17

WinstonWeed +2

Met die laatste zin slaat ie de spijker op z'n kop.
En daar bedoel ik Heitinga in het bijzonder mee.

20-07-2015 06:04

Lord Bendtner +0

Verwacht als hij zich zo door ontwikkeld dat hij volgend jaar bij een Arsenal of Liverpool zit. Al helemaal als hij op 10 komt waardoor eigenlijk alles over hem zal gaan en hij vaker voor de goal zal komen.

20-07-2015 02:13

De_Realist +365

Ik denk dat Klaassen niet snel en technisch genoeg is voor Arsenal als een 10, in ieder geval niet volgend jaar al.

Liverpool zie ik hem mogelijk nog wel bij eindigen vroeger of later.

20-07-2015 03:11

Schmitz11 +1

kom maar door, heb hem graag bij liverpool.. zodra coutinho word verkocht

20-07-2015 06:52

AFCA020! +6035

Schmitz11 ik heb hem liever bij Ajax, wat kan jou Liverpool nou schelen?

20-07-2015 08:25

Toekomst1900 +2

Klaassen kan echt een boegbeeld voor dit Ajax worden! Vrijdag zag je dit ook. Aanjagen, scoren, teamgenoten op hun flikker geven, de man van de assist bedanken! Team belang komt voorop, met de wil om goed voetbal te spelen, plus winnen. Hoe hij Veltman een keer op zn flikker gaf in de eerste helft, nadat hij niet voor een diepe inspeelpass koos, maar voor een breedte naar Tete. Het is niet de meest verfijnde 10 die Ajax ooit heeft gehad, maar qua inzet, inzicht en scorend vermogen doet hij mij klein beetje denken aan Jari! Een leider, die niet eens de band hoeft te hebben om een leider te zijn. Klaassen was afgelopen seizoen al de leider! Nu hij de band heeft is hij de echte leider, die in tegenstwlling tot Siem en Moisander wel tegen De Boer in zal gaan!

20-07-2015 00:03

JohnDylan +21405

Ik geloof niet dat Klaassen eerder tegen De Boer in zal gaan dan zijn voorgangers. Hij wordt momenteel enorm gehypt door een goede oefenwedstrijd waardoor de meeste mensen vergeten dat hij afgelopen seizoen veel slechte wedstijden heeft gespeeld. Klaassen is een goede speler voor Ajax en kan een geweldige rechtshalf worden maar hij is nog zeker geen topper.

20-07-2015 00:04

Toekomst1900 +2

Zie de foto. Heb het gevoel dat hij het wel durft, ook door de tactische inbreng van Trustful, de beste transfer van de zomer overigens!! Maar Andersen staat denk achter Klaassen en Sinkgraven in de pikorde, denk je niet!?

20-07-2015 00:10

gi0vanni +7035

Volgens mij zijn de media en een aantal fans vergeten dat:

A: Klaassen een blessuren had maar te belangrijk was en moest spelen.

B: Klaassen niet de jongste is maar ook nog niet oud dus is het logisch dat er voor zijn blessuren ook een aantal iets mindere wedstrijden tussen zaten en als een team slecht draait dan is je kans op een goede wedstrijd nog een stuk minder.

Hij word gehypt omdat hij ondanks z'n nog niet oude leeftijd leidende kwaliteiten heeft, altijd 100% inzet toont, kan scoren of assists geeft en fit en in vorm een geweldige speler is voor Ajax/ED.

20-07-2015 00:32

JohnDylan +21405

Al voor zijn blessure speelde hij relatief veel matige wedstrijden. Ik weet dat het komt doordat hij nog jong en onervaren is maar ik zeg ook alleen dat mensen niet moeten denken dat hij al een topper is.

20-07-2015 00:34

Bensco +7149

ik geef je gelijk JD, Klaassen is een goede speler en zeker een van de favorieten maar sommigen doen net alsof het een wereldtopper is en dat is hij op dit moment nog niet. Vorig jaar draaide hij ook veel matige potjes. Moet ik wel bij zeggen dat ik zijn leidinggevende kwaliteiten wel kan zien net als ieder ander.
Hopelijk ontpopt die dit jaar en kan hij er flink wat ervaring als international bijschrijven, dan gaan we de echte klaassen zien.

PS: een duimpje omlaag is per ongeluk van mij ;)

20-07-2015 00:55

De_Realist +365

Ik heb Klaassen afgelopen seizoen meerdere keren lui over het veld zien joggen, precies de kritiek waar Kishna de hele tijd op wordt afgerekend. Tuurlijk heeft Klaassen een blessure gehad, maar hij startte veelal in de basis en maakte regelmatig de tijd vol terwijl hij hij zelden een sprintje trok.

20-07-2015 01:48

gi0vanni +7035

Dan zou het misschien realistisch zijn zoals ik al aangaf dat hij door z'n blessuren niet meer 100% was. Maar ik heb Klaassen echt ook heel veel zien lopen en 100% geven als hij minder speelde. (Hij moest doorspelen was zelfs met blessuren nog belangrijk voor het team.)
Kishna was niet geblesseerd en had een aantal eisen/probleempjes en als je dan minder presteert kan je daar zwaarder op worden afgerekend.

20-07-2015 21:34

Ellende +324

Mening mag je natuurlijk hebben, maar denk dat je een van de enige bent. Hij gaat meestal voorop in de strijd. En ga je nu echt zijn drive vergelijken met die van Kishna??? Komt niet in de buurt

21-07-2015 01:31

statham +0

goede oefenwedstrijd? vind klaassen al een paar seizoenen de beste speler van ajax. het is een echte ajacied die voorop gaat in de strijd. een soort van verbeterde versie van siem de jong

20-07-2015 12:32

JohnDylan +21405

Klaassen haalde afgelopen twee seizoenen in twee periodes een heel hoog niveau maar ik denk dat hij gemiddeld net zo veel slechte als echt goede wedstrijden heeft gespeeld. Ik vind hem inderdaad een betere versie van De Jong maar ik vind Klaassen (nog) niet de topper als de meeste mensen hier doen voorkomen.

20-07-2015 12:56

Ellende +324

Vorig seizoen lang met een blessure gevoetbald waaraan hij op het einde van het seizoen geopereerd is. Ook in een team dat niet draait op een voor hem redelijk onbekende positie.
Deze jongen heeft lang en breed laten zien dat hij alles heeft om bij dit AJAX aanvoerder te zijn. Dat is zeker geen hype.
Wel hoop ik dat hij weer wat vaker voor de goal komt.

21-07-2015 01:29

BennJii020 +2

Cillessen...tete-veltman-riedewald-dijks......gudelj-bazoer....klaassen(10)....... fischer-milik-elghazi......... als invallers sinkgraven/serero/heitinga... Younes en sanogo kan ik nog niks over Zeggen wil ze eerst paar keer zien spelen, maar heb hele.goede hoop!!!

19-07-2015 23:13

ajaxinho +13

Vond zijn opening op Younes heerlijk.

En dan is hij ook nog op tijd beschikbaar in de 16.
Wel jammer dat hij de bal niet liet lopen voor Menig.

19-07-2015 23:06

vd.Vaart +1935

Je zag afgelopen vrijdag dat hij beter functioneert op '10' dan vorige seizoen op '6'. Hij mag nu meer aan jagen en dat is wat we van Davy Klaassen kennen in zijn Jeugd jaren op Sportpark de Toekomst :)

19-07-2015 22:56

NouriVandeBeek +7

Als Klaassen wegvalt heb je wel een probleem voor de spelopvatting van Ajax. Hij is de aanjager. Sinkgraven lijkt me belangrijk voor de opbouw op de 8 positie. Lucas Andersen legt niet eens de helft van de meters af die Klaassen tegen Wolfsburg af legde. Alleen al die sprint bij de 1-0 van Klaassen zie ik Andersen niet doen. Gudelj is geen 10. Van de Beek komt nog het dichtste bij qua type maar dan is het middenveld denk ik te jong.

19-07-2015 22:31

JohnDylan +21405

Nu Klaassen op '10' speelt is Andersen een hele goede concurrent van hem. Voor Andersen is de '10' positie ideaal aangezien hij daar dicht tegen een spits aan kan spelen en kort kan combineren met de aanvallers. Andersen wordt pas goed wanneer hij dicht tegen de zestien van de tegenpartij aan kan spelen.

Ik denk dat Milik goed bij Andersen zou passen aangezien Milik qua type wel op Helenius (waar Andersen een heel goed duo mee vormde bij Aalborg BK) lijkt. Andersen heeft veel meer creativiteit dan Klaassen en is ook beter in de kleine ruimte en het korte combinatievoetbal.

Alleen heeft Klaassen veel meer scorend vermogen en zal Klaassen zich verder laten inzakken dan Andersen. Persoonlijk zie ik liever Andersen op '10' en Klaassen en Sinkgraven er als rechts- en linksmid bij. Bazoer zou ik dan als rechtercentrale verdediger die bij balbezit naar het middenveld inschuift.

19-07-2015 23:08

paulurs +0

Ik denk dat Bazoer zich wel bewezen heeft op het middenveld, en hij wilt ook niet in de verdediging spelen. Daarnaast is Riedewald ook al degene die naar het middenveld inschuift.

Klaassen is misschien iets statischer, maar het aanjagen en scoren is wel echt iets dat Andersen mist om in aanmerking te komen voor zijn positie. Maar als het middenveld en de verdediging staan en we volle bak pressie spelen, we misschien meer aan Andersen hebben, maar dan moet hij wel zijn beste spel spelen, waar hij wel moeite mee heeft.

Ik zou Andersen graag bij Willem 2 zien, dan kan hij volgend jaar misschien met vd Beek concurreren voor de plek van Klaassen.

19-07-2015 23:23

JohnDylan +21405

Sinds wanneer is de '10' degene die voor het aanjagen moet zorgen? Natuurlijk is het mooi als een '10' dat doet maar de '10' moet de technisch beste en meest creatieve speler van je selectie zijn. Een '10' moet verder de speler zijn die het beste in de kleine ruimte en het korte combinatievoetbal is.

Klaassen is een goede speler maar ik vind het jammer dat hij op '10' staat. Ik zie veel liever Andersen of Sinkgraven daar aangezien die veel creatiever en beter in de kleine ruimte zijn zijn.

Ik vind Bazoer ook een middenvelder maar het is te druk op het middenveld en ik denk dat Bazoer als centrale verdediger die bij balbezit op het middenveld speelt ook heel goed tot zijn recht komt.

Trouwens zou ik niet met een vaste '10' spelen maar met Klaassen en Sinkgraven als halven en Bazoer als '6'. Ik heb het hier boven dus alleen over hoe ik zou spelen als ik wel een '10' moet opstellen. Als ik een opstelling moet maken van een basiselftal met '10' zou dat er als volgd uitzien:

Cillessen; Tete, Bazoer, Riedewald, Dijks; Klaassen, Andersen, Sinkgraven; Muric, Milik, Fischer

Maar ik speel liever zonder een vaste '10' en een basisopstelling die er zo uitziet:

Cillessen; Van Rhijn, Tete, Riedewald, Dijks; Klaassen, Bazoer, Sinkgraven; Muric, Milik, Fischer

19-07-2015 23:29

paulurs +0

Bazoer maakte op mij het meeste indruk op het middenveld, dus die moet je dan niet in de verdediging zetten. Natuurlijk zou hij het kunnen, maar hij wilt het niet en niemand is beter afgaande op zijn laatste wedstrijd.

Ik denk dat een 10 ook mee moet helpen in het aanjagen, zeker nu we eigenlijk collectief vergeten waren hoe dat ook al weer moest. Andersen zie je zelden een bal afpakken en is nog te veel met zichzelf bezig om anderen aan te sturen. Litmanen en Bergkamp gingen ook gewoon vol in de strijd.

Maar mochten we met een 4 mans middenveld spelen zie ik Klaassen ook op recht, Sinkgraven (of Andersen) op 10, Gudelj op links en bazoer CVM. Mijn favoriete opstelling zou er namelijk ook zo uit zien, want bij een ideaal Ajax staat inderdaad Andersen of Sinkgraven op 10.. Het talent van Andersen is namelijk groot, maar ik blijf er bij dat hij voor zijn mentale ontwikkeling ergens anders heen moet dit seizoen.

20-07-2015 00:30

JohnDylan +21405

Ik ben het met je eens en daarom zou ik dus ook niet met een '10' spelen maar met Bazoer op '6' en Klaassen en Sinkgraven als halven.

20-07-2015 01:42

paulurs +0

Als de bal op onze helft is en we onder druk staan, wil ik zo ook verdedigen en de opbouw beginnen.

Maar als we op de helft van de tegenstander staan schuift Klaassen door naar 10, bazoer naar rechts en Riedewald naar 6.

Ik vind dat er een extra vast aanspeelpunt moet zijn voorin. Het idee dat Klaassen en Sinkgraven/andersen dat om en om moeten doen vond ik rommelig en we creërden er te weinig kansen mee.

20-07-2015 02:13

JohnDylan +21405

Het mooie aan een speelstijl met een '6' is dat de positie van '10' afwisselend door verschillende spelers kan worden bezet.

Zeg Ajax speelt met Bazoer op '6', Klaassen en Sinkgraven als halven en Fischer en Muric op de flanken. Dan kunnen Klaassen, Fischer, Sinkgraven en Muric afwisselend de ruimte achter de spits (waar de '10' normaal staat) in duiken. Zo krijg je veel beweging voorin en is het spel minder voorspelbaar en moeilijker tegen te verdedigen.

In balbezit moet Ajax met vier man op het middenveld spelen (en dus zowel de '6' als '10' posities bezet hebben) maar er moet geen vaste '10' opgesteld staan.

Dat Ajax weinig kansen creerde had niets met de formatie te maken en alles met de speelstijl. De ballen werden gewoon niet naar voren gespeelt en dat doen ze nu wel en dat heeft niets te maken met het feit dat er nu een '10' staan maar met een verandering in de intentie waarmee ze spelen.

20-07-2015 02:23

paulurs +0

Daar ben ik het niet mee eens, ik vind juist dat er een vaste 10 moet staan als wij aan de bal zijn.

Dat betekend niet dat de rest daar niet in mag schuiven, die komen er gewoon extra bij. Maar het geeft duidelijkheid wie daar moet staan. En een Fisher of el Ghazi die steeds naar de 10 trekt laat een gat op de vleugel.

Ik ben tegen Wolfsburg overtuigd dat het middenveld en de aanval beter op elkaar aansluitte en dat alleen op intentie gooien, vind ik vreemd, als er duidelijk een formatie verandering is doorgevoerd.

20-07-2015 12:17

JohnDylan +21405

Zo krijgt je een soort voetbal wat van nature veel statischer is. Door zonder een vaste '10' te spelen dwing je de middenvelders en aanvallers namelijk om in balbezit veel te bewegen.

Tenminste als er een hoofdtrainer voor de groep staat die aanvallend voetbal wil spelen en niet bang is om maar een seconden controle over de wedstrijd te verliezen.

Ik zou El Ghazi nooit naar '10' laten trekken. Daar is hij niet lichtvoetig genoeg voor en hij kan nauwelijks iets in de kleine ruimte. Als Fischer naar de '10' trekt moet of de linkshalf (Sinkgraven) of de linksback (Dijks) zijn rol als linksbuiten overnemen. Neemt de linkshalf die rol over dan moet de '6' of de linksback weer de positie van die linkshalf overnemen. Neemt de '6' (Bazoer) de positie van linkshalf in dan moet één van de twee centrale verdedigers de positie van '6' overnemen. Etc. etc..

Ajax moet weer totaal voetbal gaan spelen en daar horen veel positiewisselingen bij. Afgelopen seizoenen hebben we dat te weinig gezien en ook tegen Wolfsburg gebeurde het nog nauwelijks. Uiteindelijk maakt dat het spel van Ajax nogal voorspeelbaar.

20-07-2015 12:58

paulurs +0

Die positie wisselingen doe je met vleugels die wisselen of middenvelders die over de vleugels komen of een 10 die het gat van een naar binnen trekkende vleugel dicht. Maar met jou gedachten wordt het te veel en te ingewikkeld, zeker met deze jonge groep.

Het gaat dan ook eigenlijk niet om positie wisselingen maar om het opvullen van een lege positie.

20-07-2015 13:37

JohnDylan +21405

Natuurlijk kan je in een systeem met een '10' ook voor positiewisselingen zorgen maar in een systeem en speelstijl zonder '10' zijn die positiewisselingen inbegrepen in de tactiek van de formatie.

Als de '10' positie open is zal er daar altijd ruimte liggen waar een half of buitenspeler in kan duiken. Daarbij is een vaste '10' makkelijker uit de wedstrijd te spelen. En als de '10' goed wordt gedekt wordt het direct veel moeilijker om goed positiespel te spelen.

20-07-2015 16:39

paulurs +0

Het is onvermijdelijk dat als een 10 extra gedekt wordt er elders ruimte ontstaat.

In mijn ogen moeten er gewoon meer mensen voorin staan. Die positie wisselingen blijven gewoon doorgaan alleen met iemand extra op 10.

20-07-2015 17:10

Sallons@AS +226

De combinatie die er nu staat is goed. Bazoer brengt de nodige fysiek en drive op het midden, Sinkgraven de inzicht en passing. Klaassen ook de nodige drive gecombineerd met inzicht en scorend vermogen. Met Sinkgraven en Klaassen naast elkaar en Andersen op 10 staat er een in verdedigend opzicht een zwak middenveld naar mijn mening. De verhoudingen zijn momenteel wel goed. Dat Andersen nu voor zijn kans op 10 moet gaan, heb je gelijk in. Maar wel als logische wissel. Klaassen is nu aanvoerder en moeilijk weg te krijgen uit de basis. Gudelj als de logische vervanger van Bazoer en Serero al de vervanger van Sinkgraven. Van de Beek lekker klaarstomen bij Jong Ajax. In de 2e helft van de competitie sporadisch minuten laten maken en volgend seizoen, wanneer Serero en Andersen volgens mij dan vertrekken door gebrek aan minuten en een verloren concurrentiestrijd, van de Beek achter Klaassen posteren en Nouri achter Sinkgraven.

19-07-2015 23:32

Toekomst1900 +2

Nu zie je het liefst Bazoer als inschuivende verdediger, vanmorgen zag je het liefst Tete op 3 staan. Wat wil je? De reden voor Klaassen op 10 is juist voor het scorende vermogen en niet voor het \'gogme\' van Andersen. Dus ik denk dat Andersen geen concurrent is voor Klaassen, maar eerder een kandidaat is voor verhuur.
De Boer zei tegen at5; als jullie goed gekeken hebben, weten jullie wie er \'buiten de boot valt\', aangezien Serero niet mee was naar Oostenrijk, De Boer daar zijn uitspraak deed, lijkt het mij dat Andersen de 6e middenvelder is geworden!

19-07-2015 23:54

JohnDylan +21405

Nogmaals, ik zou niet met een '10' spelen. Ik zou met Bazoer op '6' , Tete en Riedewald centraal achterin en Klaassen en Sinkgraven als halven spelen. Zoals ik hier onder al schreef: "Ik heb het hier boven dus alleen over hoe ik zou spelen als ik wel een '10' moet opstellen".

20-07-2015 00:07

Toekomst1900 +2

Duidelijke mening. Verdedigend zullen we kwetsbaarder zijn met vRhijn ipv Veltman. Vond Veltman na de winter de meest constante speler afgelopen seizoen, wat niet wil zeggen dat ik hem altijd goed vond! Misschien de minst slechte? Tevens is het voor hem niet best geweest met vRhijn, Moisander, Viergever en Boilesen in de verdediging. Is hij daar niet op afgerekend? Allemaal geen pure verdedigers. Veltman en Riedewald zijn duidelijk tevreden met elkaar. Riedewald en Tete zijn echte vrienden, Veltman en Dijks ook! Voordeel?! 4 spelers uit de jeugd! Ik heb er vertrouwen in!

20-07-2015 00:15

paulurs +0

Ik denk dat Sinkgraven daar ook wel kan spelen, dan zal Gudelj op zijn eigen positie spelen.. Maar laten we hopen dat Klaassen gewoon fit blijft!

Wat mij betreft maakt vd Beek ook af en toe al minuten op de plek van Klaassen, hij is de gedoodverfde opvolger natuurlijk!

19-07-2015 23:13

AjaciedForLive +72

Heel mooi stuk! Deze man gaat Ajax heel ver brengen.

19-07-2015 22:05

JoodTotMijnDood +2

Ik vind Davy echt z'n speler die alleen bij Ajax past, ik vind hem geen type voor Spanje of Engeland bijvoorbeeld. Hopelijk blijft hij nog wat jaartjes bij ons.

19-07-2015 21:54

Onpartijdig +4415

Veel mensen vinden het een nummer 10, maar als hij nog wat meer inhoud krijgt (wat hij al behoorlijk heeft) zie ik in hem wel een technische box to box speler. Vooral in een aanvallend team waar hij dichter bij de 16 van de tegenstander staat.

Op een middenveld met een zeer creatieve speler en een pure centraal verdedigende middenvelder. Misschien naast Ozil bij Arsenal over een jaar of 4?

Ligt natuurlijk wel aan zijn ontwikkeling

19-07-2015 22:04

JoodTotMijnDood +2

Hij heeft in ieder geval genoeg loopvermogen, daarnaast is het een speler die bij elke aanval in de 16 te vinden is. Al moet ik je zeggen dat ik precies hetzelfde met Siem had, en die speelt nu in Engeland.

Vraag me wel eens af of hij genoeg potentieel heeft om uit te groeien naar een wereldklasse speler.

19-07-2015 22:14

Onpartijdig +4415

Klopt, al is Klaassen wel een stuk bewegenlijker dan De Jong. Hoe verder de Jong, op papier , van de goal stond hoe minder hij speelde, vond ik. Ik vind de jong meer een nummer 10, eigenlijk een tweede spits, Klaassen is creatiever en bewegenlijker.

19-07-2015 22:19

JoodTotMijnDood +2

Dat ben ik met je eens. Gek genoeg denk ik dat Klaassen ook goed zou kunnen fungeren als spits of valse spits. Kan koppen, kaatsen, slim vrijlopen en is ontzettend koelbloedig in het afmaken.

19-07-2015 22:30

JohnDylan +21405

Klaassen is De Jong 2.0 en Vd Beek is De Jong 3.0 (of Klaassen 2.0). ;)

19-07-2015 22:48

JohnDylan +21405

Ik denk juist dat Klaassen qua type heel goed in de Premier League zou passen. Als box-to-box middenvelder met een redelijk techniek en een goed spelinzicht zal hij erg geliefd zijn hier in Engeland. Qua type vind ik Klaassen ook wel een beetje op Ramsey van Arsenal lijken. Alleen denk ik dat Klaassen nog wel twee/drie seizoenen bij Ajax moet spelen voordat hij de overstap naar de Premier League moet maken.

19-07-2015 22:11

Mokum_32 +1

Hoop dat deze jongen nog lang bij ajax blijft.

19-07-2015 21:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.