De Boer: 'Vijf middenvelders is ideaal'

door Lisanne 108

De Boer: 'Vijf middenvelders is ideaal'

door Lisanne 108

Laatst geüpdatet

Frank de Boer moet komend seizoen onvermijdelijk keuzes gaan maken voor het middenveld. Met Nemanja Gudelj kwam er in de zomer nog een man bij waardoor de Amsterdammers een flink luxeprobleem hebben. Volgens de trainer is het ideaal om uiteindelijk uit vijf spelers te kunnen kiezen.

'We moeten uiteindelijk, rond eind augustus, heel goed kijken hoe de vlag erbij hangt', zo laat De Boer weten tegenover Ajax Life. Komende weken zullen er dan ook nog enkele beslissingen worden genomen, zo kondigt hij aan. 'Zes middenvelders is misschien te veel, dan moet er wellicht iemand weg of verhuurd worden. Dan kun je vanuit een luxe positie inderdaad iemand wegstrepen.'

Van de groep middenvelders bij de Amsterdammers lijkt alleen aanvoerder Davy Klaassen voor honderd procent zeker op een basisplaats te kunnen rekenen. 'Het is gezond om goede competitie te hebben voor de posities op het middenveld', aldus De Boer die hier wel een voordeel ziet. 'Vier spelers voor het middenveld is te weinig, vijf is misschien wel ideaal en zes middenvelders is prettig bij een club als Chelsea, maar niet bij Ajax. Dan moet je keuzes maken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Eredivisie 2015 2016 +32

Cillessen,V Rhijn,Veltman,Riedewald,Dijks,Gudelj,Bazoer,Klaassen,El Ghazi,Millik,Fischer

wissels Onana,Tete,Heitinga,Sinkgraven,Schone,Sanogo,Muric/Younes

15-07-2015 14:09

AFCAMALUKU +0

Duarte en Schone weg.

Ruitformatie punt naar achteren / punt naar voren
----------------------------------
Bazoer
Guidelj Sinkgraven
Klaassen

14-07-2015 19:33

Chill +58

Hij heeft het over 6 middenvelders en ik zie dat mensen het hier nog over Duarte hebben. Volgens mij rekent de Boer hem niet onder die 6 spelers en misschien niet eens als optie 7 of 8.

13-07-2015 13:56

trodat4030 +96403

Idd, Frank denkt puur aan:
Klaassen
Gudelj
Bazoer
Andersen
Serero
Sinkgraven

Ik ben benieuwd wie er van hem dan weg mag, ik zou iig Andersen én Sinkgraven houden, púúr omdat dat de enigen zijn met wat creativiteit, maar ik zie Frank er wel voor aan om Andersen te laten verhuren ofzo.. Zal je zien, breekt Sinkgraven op 2 september zijn been, kijken wij het halve seizoen naar een creatiefloos middenveld van Bazoer, Gudelj en Klaassen ofzo..

Duarte rekent Frank iig niet mee, die doet bij Jong Ajax de voorbereiding mee en moet hopen op een snelle transfer..

13-07-2015 14:34

Ellende +324

Wanneer Cerny en Muric doorkomen kan Schone verkocht worden. Op rechts krijgen El Ghazi en Muric wat mij betreft de voorkeur.
Voor een wat meer centrale rol toch liever een Sinkgraven, Andersen vergeleken met Schone.

13-07-2015 12:50

JPC40 +3

Schone is transfer vrij binnen gekomen en kan nu gaan en staan waar hij wil, of hij verkocht wil worden of dat hij zo de deur uitloopt, die luxe heeft Schone nu dus de keus ligt aan hem.

13-07-2015 13:17

mvh +0

Nou, en als je ziet wat hij als 12e man gebracht heeft door - ook al is hij niet typisch Ajax materiaal - toch steeds de lat voor de anderen zo hoog te leggen dat niet iedereen er overheen kwam - ik vind dat terecht. Klasse Schöne, verdient respect.

15-07-2015 17:11

godenzonensuper +0

Onbegrijpelijk dat mensen het talent van Andersen niet zien . Die jongen geef passjes waar klaassen zijn been bij zou breken . Alleen Andersen is mentaal en fysiek 10x minder dan Klaassen . Maar die jongen zomaar weg doen zou doodzonde zijn . Duarte , Schone en Serero zou ik niet meer bij de selectie willen . Gudelj , Klaassen en Sinkgraven basis . Andersen en Bazoer genoeg speeltijd geven .

13-07-2015 12:42

Ellende +324

Voor een jongen met een geweldige pass anders bar weinig assists. Dan liever iemand met een mindere pass en meer assists

13-07-2015 12:56

mvh +0

Het is fantastisch wat ie doet, het ziet er prachtig uit, maar er ontbreekt een beetje... Witsche aan die man. Lef. Ballen. Testosteron. Hoe lang laat je m nog doormodderen? Boilesen is ook al jaren de meest talentvolle en qua potentie een van de meest spectaculaire backs die er rondlopen, maar hoe lang moet je er in blijven geloven? Dat zijn geen jongetjes meer maar ze spelen nog steeds als broekies.
Patatgeneratie 2.0

15-07-2015 17:14

Boer +3

Vijf middenvelders met daarachter Van Beek en Nouri lijkt mij ook ideaal. Bazoer, Schöne, Gudelj, Sinkgraven en Klaassen dus. Afscheid nemen van Serrero en Dusrte. Andersen verhuren aan Heerenveen of Groningen.

13-07-2015 11:45

trodat4030 +96403

En dan breekt Sinkgraven op 2 september z'n been en kunnen we naar een 'lekker creatief' middenveld van Bazoer, Klaassen en Gudelj gluren.. Ik zou niet weten wie hij moet laten gaan, Serero is na Bazoer je enige echte CVM (of je moet vd Beek al als volwaardig CVM zien), Andersen is met Sinkgraven je enige creatieve middenvelder, Klaassen is je beste veldspeler én aanvoerder en Gudelj heb je net een meer dan flink bedrag voor neergelegd. Persoonlijk zou ik niemand wegdoen, maar goed, ik had uberhaupt Gudelj niet gehaald en vd Beek de kans gegeven.. Schone reken ik niet eens meer tot de middenvelders, die komt daar gewoon tekort.

13-07-2015 14:43

Arim_ +0

Klaassen, Gudelj, Bazoer en Sinkgraven lijken mij vast te staan.
Serero of Andersen zal dus afvallen. Serero verkopen levert geld op en er is reeds aangegeven dat er verkocht moet worden om te kunnen kopen, dus heeft dat de voorkeur. Aan de andere kant verlies je daarmee een bijtertje, die soms wel eens nuttig zou kunnen zijn.
Andersen verhuren zou voor hem wel eens goed kunnen zijn, lekker een jaar bij een leuke club 30 wedstrijden spelen lijkt me wel goed voor hem. Aan de andere kant: met Andersen is het voor Van de Beek en Nouri goed concurreren (dwz dat ze hem wel eens voorbij kunnen gaan).

13-07-2015 11:21

trodat4030 +96403

Vd Beek is een ander type speler dan Andersen, Nouri en Andersen kun je wat dat betreft idd prima laten concurreren, maar denk dat Andersen vooralsnog wel wat verder is. Vd Beek is veel meer een type Klaassen/Gudelj, een jongen met veel loopvermogen, diepgang en doelgerichtheid.

13-07-2015 14:38

AjaxD1986 +1

Dag Duarte dus... Of Schone. Schone kan alleen maar vrije trappen nemen. Vrije trappen nemen kan ik ook als de beste en daar hoef ik niet perse een miljoen voor te verdienen bij Ajax. De helft en zelfs een tiende zal ook volstaan voor mij.

13-07-2015 10:30

masterrr +1

Combineerde anders heel aardig bij de goal van Milik
Ik vind dat iedereen erg negatief is over hem, terwijl hij als 12e multi inzetbare man toch gewoon super handig is?
Niet de leider of ster van het team natuurlijk, maar heeft wel ervaring en een goede uitstraling. Zeurt ook nooit en heeft laten zien beslissend te kunnen zijn.

13-07-2015 10:44

bigdamn +0

Voorbeeldige instelling inderdaad! Ook vind ik het raar dat iedereen hier maar roept dat er spelers als schöne en serero weg moeten terwijl er geen betere op die posities zijn. Muv Anwar op rechts

13-07-2015 11:03

bigdamn +0

Beide moeten blijven, ik vind 6 middenvelders niet per se te veel. Ik denk dat we eventueel andersen zouden kunnen verhuren maar zeker niet Thulani. Als we met een 10 gaan spelen is sinkgraven de nummer 1 gevolgt door andersen, op 6 kan alleen serero, rechtsmid klaassen en links bazoer

13-07-2015 10:26

oudzuid2 +7292

zal tussen Serero en Andersen gaan.

13-07-2015 09:48

bigdamn +0

Ik begrijp niet waarom je serero zou verkopen, hebben we een andere 6 in de selectie?

13-07-2015 09:32

Melvin01 +1

Serero verkopen. Dan hou je de volgende spelers over
Gudelj/Bazoer
Klaassen/Andersen
Sinkgraven/Schöne

Fischer zou ook evt op de 10 positie kunnen als er veel blessures en schorsingen hebben.

13-07-2015 09:28

Melvin01 +1

Schöne is wel iemand die beslissend kan zijn met zijn uitstekende vrije trap. Serero zal nooit een wedstrijd bepalen/beslissen. Vandaar deze keuze.

13-07-2015 10:09

bigdamn +0

Mocht bazoer wellicht toch op 6 komen dan zou ik sinkgraven op linkshalf doen en klaassen rechts, als we met een 10 spelen is het een makkelijke keuze: Bazoer sinkgraven klaassen

13-07-2015 07:51

ram +7283

Jij zet Gudelj altijd op de bank?

13-07-2015 11:51

bigdamn +0

Ja, waar zou je gudelj willen zien dan? En wie wil je vervangen

13-07-2015 15:16

ram +7283

Ik speel het liefst met een '10': Schone of Sinkgraven. Het blok erachter is dan Klaassen-Gudelj die om beurten de aanval ondersteunen.

Als we met een '6' spelen gaat het wat mij betreft tussen Serero en Bazoer. De centrale posities zijn dan voor Klaassen en Gudelj of Sinkgraven.

Bazoer is in iedere situatie de man die veel (het meest) invalt en vervangt bij blessures.

13-07-2015 17:37

bigdamn +0

Persoonlijk zie ik andersen het liefst verhuurd worden aan Twente, Heerenveen of Groningen. Serero zou in dit geval kunnen blijven, ik denk dat serero misschien wel de belangrijkste middenvelder van het vorige seizoen was, heeft een geweldige mentaliteit en veroverd elke bal. Dit soort spelers heb je nodig in het voetbal. Ik zie klaassen liever op rechtshalf dan op 10 en al helemaal dan op 6. Gudelj heeft wat mij betreft geen basisplek want op linkshalf zal bazoer komen omdat frank hem te onervaren vindt voor de 6. Het lijkt mij logisch om serero dan op 6 te doen

13-07-2015 07:48

jaripettersson +9451

Volgens mij wordt Serero eerdaags verkocht, Dat maak ik op uit eerdere berichten, dat hij er niks over wilde zeggen en zijn huidige "blessure". Dan zit je toch gelijk op de 5 middenvelders. Ajax weet dit en lanceert nu tactisch dit bericht.

13-07-2015 07:09

Sjaakvaak +26578

Klaassen, Gudelj, Bazoer Sinkgraven en dan Serero of Andersen. Dikke kans dat Andersen dan afvalt en er toch bijblijft omdat hij door Frank weer als Linksbuiten wordt gezien..

13-07-2015 03:12

eros +4777

Klinkt misschien raar,... maar ik zou gaan voor Klaassen, Gudelj, Ziyech, Sinkgraven en Serero
Bazoer, vBeek en Andersen een jaar verhuren en Duarte verkopen. Nouri in jong ajax.
Dan heb je 2 linker, 2 rechter en een '6'.

Laat PSV dan maar aanmodderen met Maher en Pröpper.

Buitenspelers hebben we denk ik wel genoeg,... maar nog wel een leuk spitsje erbij.

13-07-2015 06:36

A Cohen +1

Nou dan valt z'n oogappeltje Andersen toch zeker wel als 1e af.
Dat zou lekker opruimen.
We hebben niets aan deze balletdanser.

13-07-2015 01:53

AJAXZZZ +0

Mike Verweij ‏@MikeVerweij 2 min.2 minuten geleden Waterland, Noord-Holland

BREAKING: @AFCAjax onderneemt volgens bronnen rondom @Arsenal een poging om spits Yaya Sanogo (22) jaar te huren. Meer info in #Telegraaf
12 retweets 2 favorieten

13-07-2015 00:37

boye04 +0

Iemand die 21 duels in de BPL heeft gespeeld waaronder de helft voor Arsenal en nog nooit gescoord heeft. Kan natuurlijk aan het aantal minuten liggen maar ik lig hier nou niet echt wakker van. Slaat nergens op als Ajax hem haalt. Ik neem aan dat Milik 1e spits is en denk niet dat deze gast wil banken bij Ajax.

13-07-2015 00:41

eros +4777

Joel Campbell heeft het afgelopen jaar ook maar 1x gescoord,...

13-07-2015 06:39

DUDE92 +3018

Zag het ook idd. In mijn ogen geweldige versterking, alleen twijfel ik of hij Ajax wel ziet zitten, en of Arsenal hem wil verhuren. Zijn statistieken zijn niet om van naar huis te schrijven, maar niemand kan ontkennen dat deze jongen enorm getalenteerd is. Sterke spits.

Laten we het hopen! En trouwens wel een optie tot koop bedingen, Marcie.

13-07-2015 00:41

MelleAfca +14302

Iemand die die laatste vergelijking met Chelsea even wilt onderbouwen, verdedigen en uitleggen aan mij? Vind 5 middenvelders zelf wat aan de krappe kant, aangezien Donny er nog niet klaar voor is. Zelf zou ik dan Serero wegstrepen. Komt voor de aanvallende posities te kort en op 6 heb je betere opties. Andersen erbij houden, blijft een geniale speler met belachelijk veel potentie, dat we vaker met een 10 gaan spelen is goed nieuws voor hem.

13-07-2015 00:17

godenzonensuper +0

Als je schone als middenvelder ziet zijn het er gewoon 7 , echt belachelijk veel . En dan is Duarte er ook nog .

13-07-2015 00:02

3*stars*3 +23369

Klaassen, Gudelj, Sinkgraven, Bazoer zijn de zekerheidjes en dan moet keuze vallen voor Serero en Andersen als 5e man...Ik ben fan van de technicus Andersen maar vond en vind Serero beste optie als CVM.
Knoop moet doorgehakt worden en denk dat Serero moet vertrekken.

Duarte moet hopen op een club in categorie van Cambuur, ADO of zijn ex Heracles...

13-07-2015 00:01

Bjarkos +13

Ik kom telkens tot de conclusie dat Gudelj niet gehaald had moeten worden.

13-07-2015 00:07

Pauw +2195

Andersen verhuren of verkoop met terugkoopclausule. Bij blessures kan Ajax altijd nog uit jong Ajax kiezen, creatief talent genoeg.
Ik erken het talent van die jongen, maar zn mentale en fysieke weerbaarheid moet echt beter worden. Agressiever zijn in duels en minder faalangstig. Verhuur aan Heerenveen zou prima zijn. Lodeweges lijkt me een warme man.

13-07-2015 00:00

NouriVandeBeek +7

Tim Verheul op twitter zeg dat die Sisto vandaag heeft gezien n de Arena met zijn zaakwaarnemer. Meestal gebakken lucht maar je houdt altijd 1% hoop

12-07-2015 23:48

3sterrenAjax1 +3

welke timverheul?

12-07-2015 23:52

NouriVandeBeek +7

moet je even op twitter kijken

12-07-2015 23:55

3sterrenAjax1 +3

ik zie niks staan over sisto van welke tim verheul dan ook. heb je een link?

13-07-2015 00:00

3sterrenAjax1 +3

dank je wel.

13-07-2015 00:09

Rayno95 +0

Zag het ook voorbijkomen idd.
Weet niet hoe betrouwbaar hij is, ga uit van onzin maar wie weet.

12-07-2015 23:53

AjaxfanRuben +223

Gewoon ervan uitgaan dat het onzin is

13-07-2015 00:05

NouriVandeBeek +7

Lucas Andersen mag van mij weg. Ik kan zijn spel echt niet meer aanzien. Zijn laksheid en pussy instelling ben ik wel zat. Hij kan echt wel voetballen maar als hij niet verandert gaat het nooit wat worden

12-07-2015 23:36

godenzonensuper +0

Die jongen heeft maar talent in 1 teen dan klaassen in zijn hele lichaam . Alleen Andersen is een slappe jongen die mentaal sterker moet worden . Doodzonde om hem zomaar te laten vertrekken .

13-07-2015 00:05

flasher93 +0

andersen verhuren. een volledig seizoen spelen is goed voor hem

12-07-2015 23:34

vd.Vaart +1935

Vrijdag v CL Loting, spannend en benieuwd wie uit de koker komt voor ons aller Ajax.

(5) Mogelijke-clubs: Fenerbahçe, Panathinaikos, Sparta Praag, Rapid Wien en Young boys.

12-07-2015 23:02

jollie18 +9849

Wil niet te hard van stapel lopen maar de eerste ronden moet mogelijk zijn.

12-07-2015 23:04

jollie18 +9849

Door komen moet er nog tussen

12-07-2015 23:04

jollie18 +9849

Door komen moet er nog tussen

12-07-2015 23:04

vd.Vaart +1935

Ajax zal en moet de eerste ronde door komen, want dan zijn we verzekerd voor Champions League/Europa League voetbal komend seizoen :-)

12-07-2015 23:05

jollie18 +9849

Ik hoop dat we samen met PSV de Cl in gaan. Je zult toch zeggen dat het moet lukken we hebben ook van Barcelona gewonnen dus zou je van iedereen moeten winnen:-)

12-07-2015 23:07

vd.Vaart +1935

Laten we het hopen, want de punten hebben we als Nederland hard nodig voor de UEFA-coëfficiënt lijst.

12-07-2015 23:19

AjaxLiving +14

Klopt we hebben ook van AC Milan gewonnen in 1995, dus moet het gewoon goed komen. Ik vind het knap van je om zo positief te blijven na het afgelopen jaar, waar we al moeite hadden met Excelsior en in de wetenschap dat er tot nu toe vrij weinig aan de selectie is veranderd.

12-07-2015 23:20

gusanito +5440

Mee eens. Het gaat gewoon heel moeilijk worden. Plaatsing voor de Champions League zou echt een extra'tje zijn in mijn ogen. Ga er in ieder geval niet zomaar vanuit. We weten allemaal van wat voor ploegen we Europees verloren hebben afgelopen jaren dus het wordt een hele kluif.

12-07-2015 23:28

feitenvrij +0

En van teams van hetzelfde kaliber Celtic, APOEL, Legia, Dnipro zijn de laatste 2 seizoenen wedstrijden gewonnen .

12-07-2015 23:38

..::Rootje::.. +676 moderator

Ik neem geen genoegen met EL dat zeg ik alvast.
Ik eis CL!!

12-07-2015 23:31

jollie18 +9849

Tegen deze ploegen zou het echt wel moeten lukken

12-07-2015 23:08

vd.Vaart +1935

Ajax zit onder meer in de zelfde koker als: AS Monaco, CSKA Moskou, Shachtar Donetsk, FC Basel en Red Bull Salzburg.

12-07-2015 23:08

gusanito +5440

Ik schat Shachtar, Basel en RB Salzburg allen hoger in dan ons op het moment. We zullen twee hele goede wedstrijden moeten spelen om van hen te winnen. Monaco en Moskou heb ik al lang niet meer zien spelen, maar een groot nadeel bij Moskou is dat ze al een stuk langer in de voorbereiding zitten.

12-07-2015 23:20

IboAFCA +16190

In dezelfde koker betekent dat je ze niet kan loten :P

12-07-2015 23:21

gusanito +5440

Owja, natuurlijk.. Stom van me!

12-07-2015 23:28

feitenvrij +0

Onzin, Basel en Salzburg zitten in de kampioenenroute.
Ajax kan op geen enkel moment deze 2 teams loten, net zo min als het door sommige gewenste AS Trencín .

12-07-2015 23:30

vd.Vaart +1935

Scherp! Club Brugge hoort ivp voor die 2 clubs.

Voor alle-duidelijkheid dames en heer Loting op 17 juli:
Geplaatst:
Shakhtar Donetsk (OEK, coëfficiënt 86.033)
Ajax (NED, 66.195)
CSKA Moskou (RUS, 55.599)
Club Brugge (BEL, 41.440)
AS Monaco (FRA, 31.483)

Ongeplaatst:
Young Boys (ZWI, 31.375)
Sparta Praag (TSJ, (30.825)
Fenerbahçe (TUR, 30.020)
Panathinaikos (GRI, 19.880)
Rapid Wien (OOS, 15,635)

12-07-2015 23:34

Damsco2008 +1

Als we hier al bang voor moeten worden hebben we niks in de CL te zoeken.

12-07-2015 23:15

gusanito +5440

Liefst Panathinaikos, Wien of Young Boys (met Sulejmani..:P). Fener en Sparta Praag zijn vaak lastige potjes.

12-07-2015 23:30

NouriVandeBeek +7

Laten we Fenerbache maar niet treffen. Zij hebben topspelers in de persoon van Nani, Van Persie, Kjaer, Raul Meireles, Sow, Bruno Alves, Topal en Diego.

12-07-2015 23:32

vd.Vaart +1935

Stoch hebben ze ook nog tot hun beschikking.

Ik zelf hoop op: Panathinaikos, Rapid Wien of Young Boys.

12-07-2015 23:38

gusanito +5440

Ja zo'n krachtmeting zou te vroeg komen voor deze ploeg denk ik. Over een paar maanden zouden we er best wel eens tegen opgewassen kunnen zijn, maar nu zou het de slechtste loting mogelijk zijn.

12-07-2015 23:44

jollie18 +9849

Denk dat veel supporters dit seizoen maar niet naar Ajax moeten gaan kijken. Wacht gewoon af. Straks starten we uitstekend aan het seizoen en is alles weer hosanna. Ik erg me soms dood hier aan de reactie\'s.

12-07-2015 22:58

ajaxmening +2

Precies en het leuke is dat vele van die azijn zeikers hier helemaal niet komen in de Arena, maar zich bij elk woord struikelend uitlaten om maar wat negatiefs over Frank te kunnen posten.

12-07-2015 23:02

gusanito +5440

Serero en Andersen vind ik beide te licht. Serero had vorig jaar absurd slechte statistieken. 1 goal en 0 assists in meer dan 25 wedstrijden geloof ik. Als controleur vind ik hem ook geen sterke speler omdat hij tactisch te weinig inzicht heeft om die rol goed in te vullen. Hij kan goed een bal afpakken, maar er komt meer bij kijken dan alleen dat. Van Andersen had ik gehoopt dat hij afgelopen seizoen zou laten zien dat hij een man aan het worden is, maar dat bleef achterwegen. Het grote verschil tussen hem en Serero is dat het er bij hem misschien nog wel in kan zitten. Zijn techniek is prima en ook het inzicht qua teamspel zit wel snor. Mijn stem zou dus gaan naar een exit voor Serero.

12-07-2015 22:53

Bjarkos +13

Reken je verdedigers ook af op assists en goals?

13-07-2015 00:05

godenzonensuper +0

Is Serero een verdediger dan ?

13-07-2015 00:07

Bjarkos +13

Nee, een CVM bij Ajax, die het best tot zijn recht komt als de ploeg druk zet. Blonk afgelopen seizoenen vaak uit in de CL.

13-07-2015 00:08

3*stars*3 +23369

Ja maar meest wedstrijden speelde SSerero als controleur en als je naar cijfers kijkt van Clasie en een Guardado zie je ook niet veel goals en assists hoor...

13-07-2015 02:07

ram +7283

Serero is by far onze beste nummer 6 en in mijn ogen, met Bazoer (die zich daar nog moet bewijzen) de enige die er kan spelen. Pakt ontzettend veel ballen af en onderschept er nog meer. Fel, snel, giftig. Zwaar onderschat op 6 en in de wedstrijden die hij daar mocht spelen bijna altijd de beste man van het veld; ook in de Champions League! Hij kan inderdaad geen goal maken (dramatisch schot en geen rust) en geen assist geven (geen inzicht, geen rust) maar daar moet je hem niet op afrekenen.

Andersen heeft veel minder waarde, vind ik. Te zwak, te gemakkelijk. Hij moet nu echt een vol jaar ergens in de subtop gaan spelen én het krachthonk in. Het liefst zou ik hem verhuren aan een middenmotor. Serero zou ik zeker houden.

13-07-2015 12:01

vd.Vaart +1935

Andersen valt af, want die wilt naar Real Madrid..

Met Klaassen, Bazoer, Gudelj, Sinkgraven en Serero is er gewoon geen plaats meer.

12-07-2015 22:50

Ajax#1900 +1

Bij de Serero is de rek er al bijna uit, bij Andersen daarintegen zit er ondanks dat het relatief langzaam gaat nog veel potentie in. Lijkt mij vrij duidelijk dat je Serero laat vertrekken, maar kan mij amper voorstellen dat er clubs voor komen.

Overigens is het nogal flauw om bij iedere post over Andersen goedkoop te willen scoren door over Real te beginnen. Zivkovic heeft exact hetzelfde gezegd, en bij hem was het zelfvertrouwen en branie, bij Andersen is het blijkbaar arrogant.

12-07-2015 23:20

FutureAjax +138

Oke dus Klaassen, Sinkgraven, Gudelji, Bazoer en Serero? Ik vraag me af of die pure middenvelders bedoelt of ook bijvoorbeeld riedewald of viergever.
Maar dus Nouri & Van de Beek blijven dit jaar bij Jong Ajax neem ik aan?

12-07-2015 22:48

eros +4777

Lijkt mij wel,... al maakt vBeek wel een erg sterke indruk.

Duarte weg en Andersen verhuren?

12-07-2015 22:51

IboAFCA +16190

Nouri en VD Beek sluiten aanvankelijk aan bij Jong Ajax, maar ik verwacht dat vooral Donny snel zijn officiele debuut zal gaan maken. Nouri is een technisch genie maar ik denk dat Ajax eerst wilt zien hoe hij zich op fysiek gebied stand weet te houden in de Jupiler League.

12-07-2015 22:54

jollie18 +9849

Andersen gaat dan verhuurd/ verkocht worden.

12-07-2015 22:41

31xAjax +7879

De Boer leert niet van zijn fouten. Vorig seizoen waren Moisander en Boilesen (reserve) aanvoerder terwijl ze niet onomstreden waren.

Nu heeft hij Klaassen aanvoerder gemaakt. Ik zeg niet dat Klaasen omstreden is maar de voorbije 2 seizoenen waren de periodes dat hij matig (of slecht) speelde langer dan zijn goede periodes.

Door hem aanvoerder te maken beperkt de Boer zichzelf in zijn keuzes want de aanvoerder speelt altijd....

12-07-2015 22:28

ck69 +13061

in deze matige selectie is eigenlijk alleen Jasper onomstreden en Klaassen eigenlijk ook wel

12-07-2015 22:33

De_Realist +365

Klaassen is onomstreden voor de verkeerde reden omdat hij het lievelingetje is, niet omdat hij net zoals Cillessen altijd een hoog niveau haalt. Laten we daarover wel eerlijk zijn.

Maar als iemand hier het niet met me eens is vertel het me maar, en dan vooral erbij zeggen waarom ipv makkelijk een duimpje naar beneden geven zoals sommige mensen bij wie een gekleurde bril en emoties de boventoon voeren.

12-07-2015 22:52

hansblokker +0

Klaassen is juist heel belangrijk voor dit Ajax. Hij ziet het spelletje goed en is tactisch sterk. In de wedstrijd tegen Pana bepaalde hij het moment van druk zetten en die Grieken kwamen er niet aan te paa eerste helft. Daar komt bij dat hij geen duel schuwt, hij gaat altijd voorop in de strijd en trekt zijn been zeker niet terug. Ook versnelt hij het spel met een goede aanname of een snelle voortzetting. Gelukkig niet zo'n speler die de bal aanneemt, 3x de bal aanraakt en dan is gaat kijken waar die bal heen moet.

13-07-2015 00:54

johnd +6

Bazoer en/of Andersen verhuren. Serero verkopen.

12-07-2015 22:27

jollie18 +9849

Bazoer niet verhuren die moet er bij blijven.

12-07-2015 22:42

Eriksen10 +4773

Conclusie: de Boer kan geen keuzes maken.

12-07-2015 22:23

robertomalone +1185

Nee, de Boer hoeft nog geen keuze te maken.

12-07-2015 22:31

Nummer 9 +1197

3 spitsen ook ideaal

12-07-2015 22:18

swing +2339

hoop niet dat dat Andersen dan wordt. Hij laat het nog erg weinig zien maar heb (ondanks dat) nog steeds vertrouwen in hem...

12-07-2015 22:16

Rayno95 +0

Andersen verhuren is denk ik het beste, misschien dat het er bij hem dan eindelijk uitkomt.

12-07-2015 22:15

Johan1 +2909

Bazoer, Klaassen, Gudelj, Serero, Andersen, Sinkgraven, Schone zijn wat mij betreft allemaal middenvelders. De Boer zal Serero laten afvallen.

12-07-2015 22:14

robertomalone +1185

Ik vind Serero ook de aangewezen middenvelder om af te vallen.

12-07-2015 22:32

AjaxD1986 +1

Doe uit deze namen dan maar Schone

13-07-2015 10:31

a.v.ajacied +0

wordt vd beek ook bij deze middenvelders gerekend? dan hebben we er dus 7. dit.betekend slecht nieuws voor serero en andersen denk ik dan..?

12-07-2015 22:10

amberjari +0

Goed geregeld dan. 1 spits en een paar mids teveel. Gaan we in augustus nog even recht breien. De belangrijkste pot is dan al geweest, maar wat geeft het..
Gelukkig vinden we hier nog genoeg mensen met begrip voor dit beleid. Ik snap er geen houtje touwtje meer van.

12-07-2015 22:07

foensai +0

dan wordt of Serero verkocht en-of Andersen zal worden verhuurd/verkocht.

12-07-2015 22:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.