[Update III] 'Kadlec moet drie miljoen kosten'

door LeonardoAjaxx 94

[Update III] 'Kadlec moet drie miljoen kosten'

door LeonardoAjaxx 94

Laatst geüpdatet

Volgens de Tsjechische journalist Ondřej Nováček zat directeur voetbalzaken Marc Overmars zaterdag tijdens het EK Onder-21 duel tussen Tsjechië en Servië op de tribune om enkele talenten aan het werk te zien.

Onduidelijk is voor wie Overmars nou precies aanwezig was. De journalist gokt op de 21-jarige middenvelder Jan Kliment van het Tsjechische FC Vysocina Jihlava, maar ook de 23-jarige rechtsbuiten Vaclav Kadlec van Eintracht Frankfurt zou wel eens bekeken kunnen zijn door het directielid van Ajax.

Update - 14:50 uur
Ook financieel directeur Jeroen Slop en hoofdtrainer Frank de Boer zijn gespot in Tsjechië, waar ze zich op het vliegveld klaarmaakten voor de terugvlucht naar Amsterdam. Zie dit Twitter account voor een paar foto's van de delegatie van Ajax.

Update II - 17:00 uur
Volgens Simon Zwartkruis van Voetbal International was de delegatie van Ajax, bestaande uit Marc Overmars, Jeroen Slop en Frank de Boer, in Tsjechië om de 23-jarige buitenspeler Vaclav Kadlec te bekijken.

Update III - 07.10 uur (22-06-2015)
Volgens het Algemeen Dagblad hangt er een prijskaartje aan Vaclav Kadlec van drie miljoen euro. De aanvaller heeft nog een contract tot de zomer van 2017 bij zijn club Eintracht Frankfurt, door wie hij afgelopen half jaar werd verhuurd aan Sparta Praag. Daar was hij in achttien wedstrijden goed voor elf goals.

De Telegraaf schrijft maandagmorgen dat Frank de Boer, Jeroen Slop en Marc Overmars afgelopen weekend naast Kadlec ook bij Jong Duitsland-Jong Denemarken aanwezig waren. 'We hebben heel veel spelers van dichtbij kunnen bekijken. Het was een prima trip en goed dat Frank ook mee was', aldus de directeur voetbalzaken.

Lees meer over:
Plaats reactie

Wayout +2

Geblesseerd gescheurde enkelbanden

23-06-2015 19:48

AJAXZZZ +0

Op psv.netwerk is er een speciaal topic over hem.
Ze zijn lyrisch over hem.
Hopen/hoopten dat Sisto naar psv komt/kwam voor vervanging Wijnaldum.

23-06-2015 03:08

Robinjo1988 +1

Waarom zit je op psv netwerk??

23-06-2015 18:45

AJAXZZZ +0

TELEGRAAF :

Ajax wacht op Sisto
Deen speelt nog op EK onder 21; Nantes rond over Sigthorsson

De wens van Frank de Boer om vrijdag bij de eerste training voor het nieuwe seizoen de selectie van Ajax rond te hebben, wordt een moeilijk verhaal. Omdat de Deense middenvelder Pione Sisto, die bovenaan het verlanglijstje van de Amsterdammers staat, meespeelt met Denemarken onder 21 jaar op het EK in Tsjechiê.

Ook afwezig zal zijn de IJslandse international Kolbeinn Sigthorsson. Ajax is akkoord met het Franse Nantes uit de Ligue 1 voor een vergoeding van rond de drie miljoen euro. Zelf wil de IJslander graag naar Frankrijk en heeft een principe-akkoord met Nantes.

Dat laatste is dan weer goed nieuws voor De Boer, omdat Sigthorsson verkocht moest worden, alvorens technisch directeur Marc Overmars de markt op mag van de clubleiding om een nieuwe spits naar Amsterdam te halen. Broodnodig, want na een vertrek van de IJslander naar Nantes en de verhuur van Richairo Zivkovic aan Willem II heeft Ajax behalve de Pool Arek Milik geen enkele spits meer onder contract. Zolang de Amsterdamse club nog geen extra spits heeft gestrikt, zal De Boer na het vertrek van Sigthorsson zijn selectie met een aanvaller uit de opleiding moeten opvullen.

Wel op het veld aanwezig vrijdag zijn de versterkingen Nemanja Gudelj, Mitchell Dijks en John Heitinga, die donderdag wordt gekeurd. De Serviër brak de laatste interlandperiode zelfs uit voorzorg voortijdig af, om alvast aan de slag te gaan, zodat hij topfit aan de start verschijnt bij de eerste oefensessie. Gudelj komt voor zes miljoen euro over van AZ naar Ajax. Dijks kwam al eerder uit voor Ajax en wordt deze week definitief teruggehaald van Willem II. De linkervleugelverdediger onderging gisteren de keuring en vandaag en morgen hopen alle partijen het papierwerk in orde te maken.

De door Ajax begeerde Sisto is een 20-jarige Sudanees met een Deens paspoort. De speler van de Deense kampioen FC Midtjylland scoorde in de eerste wedstrijd van de Denen op het EK -21 jaar tegen Tsjechië vlak voor tijd de winnende treffer. Als invaller. Opvallend genoeg kwam Sisto, die al bij de A-selectie van Denemarken zat, maar nog niet in actie kwam, in de 57e minuut als invaller het veld in voor Ajacied Viktor Fischer. Die liet in woord en gebaar weten niet gediend te zijn van de wissel. In de tweede wedstrijd tegen Duitsland (3-0 verlies) kreeg Sisto de voorkeur, maar maakte hij onder toeziend oog van de Ajax-top – trainer De Boer, directeur Overmars, financieel directeur Jeroen Slop – geen al te beste indruk. Fischer mocht hem in de 72e minuut vervangen.

Sisto is een snelle, behendige offensieve middenvelder met een actie, goed schot, inzicht, die ook op de vleugel uit de voeten kan. Afgelopen seizoen brak hij definitief door bij FC Midtjylland. Hij had onder andere met zeven treffers een belangrijk aandeel in de Deense landstitel. De ontwikkeling van Sisto, die zelfs als rechterverdediger uit de voeten kan, is niet onopgemerkt gebleven, want de leiding van de Deense kampioen zegt al een bod van bijna zes miljoen euro te hebben gekregen voor de 1,71 meter lange krachtpatser. Ajax zal daarom flink in de buidel moeten tasten om Sisto binnen te halen en zijn contract tot medio 2018 bij FC Midtjylland af te kopen. Volgens zijn zaakwaarnemer ziet de veelzijdige aanvaller een overstap naar Amsterdam wel zitten.

James Efmorfidis kan een eenjarig contract ondertekenen bij AZ met een optie op een langer verblijf bij AZ. De 19-jarige Ajacied sprak gisteren met technisch directeur Earnest Stewart. Ajax laat Efmorfidis transfervrij gaan, maar eist daarvoor wel een terugkoopoptie van AZ. De middenvelder heeft ook in de jeugd van Real Madrid en FC Barcelona gespeeld.

23-06-2015 01:51

de-Ajacied +8

Kadlec, kan spits spelen of vleugelspeler, kost 3 miljoen, is 23, komt net tekort voor Eintracht Frankfurt. Dat komt allemaal een beetje bekend voor :net niet. klinkt als een tweede Milik of Sigthorsson. In die categorie hebben we toch al veel spelers?. Waarom geen Cardozo of Berbatov. Dan kan je eigen jeugd langzaam brengen.

22-06-2015 23:01

NouriVandeBeek +7

Hij had wel de topschutter van de Bundesliga voor zich. Ik denk echt dat Kadlec een prima spits voor Ajax kan zijn. Die 3 miljoen zou ik persoonlijk aftikken

22-06-2015 23:04

ram +7283

Ik zou héél blij zijn met deze Kadlec! 3 miljoen vind ik ook een redelijke prijs voor deze speler. Goede speler die prima in de spits of als rechtsbuiten kan spelen. Ideaal omdat we concurrenten nodig hebben voor Milik én El Ghazi. Misschien Sigt in de deal betrekken? Ik denk dat Frankfurt wel een passende club voor hem is. Betalen wij 1 of 2 miljoen Sigt; hebben we Kadlec binnen.

Verder hoop ik nog steeds op een écht goede linker centrale verdediger (ik zou flink investeren en proberen Balanta te halen; moet kunnen!) Mijn ideaal op dit moment:

Eerste team:

Cillessen
VanRhijn/Tete - Veldman - aankoop - Dijks
Klaassen-Gudelj
Schone/Sinkgraven
El Ghazi-Milik-Kishna/Fischer

Tweede team:

Boer
Tete/VanRhijn - Heitinga - Riedewald/Viergever - Riedewald/Viergever
Bazoer-Serero
Sinkgraven/Schone
Kadlec/Muric-Kadlec-Fischer/Kishna

Eventuele openingen opvangen met Van de Beek, Nouri, Cerny etc.
Dit komt neer op de verkoop van: Sigthorsson, Boilesen en eventueel Serero en zelfs Viergever.
Verder vind ik het noodzaak om Andersen te verhuren, er is gewoon geen plek voor die jongen en als hij ooit een goede Ajacied wil worden moet hij nu gewoon veel gaan spelen. Zelfde geldt denk ik voor Van der Hoorn. Voor hem is denk ik geen plek, of Frank gaat met Heitinga-Veltman spelen. Dan kan hij fungeren als back-up.

Ps. Ik zie nu dat Nantes 3,5 miljoen voor Sigt wil betalen! Dan zou ik lekker 2,5 a 3 miljoen voor Kadlec betalen; lekker: financiele winst en een betere spits!

22-06-2015 19:18

Mees0107 +0

Ik ben het niet helemaal eens met je, maar ik vind het atlijd zo makkelijk van mensen op een duimpje omlaag te doen. Beargumenteer dan waarom je het er niet mee eens bent.
Ik irriteert me wel aan het feit dat je Veltman met een d schrijft.
Verder is Schone op 10 voor mij echt geen optie, komt handelingssnelheid tekort hiervoor.
Ook hoeft er van mij geen LCV bij. Laat Viergever/ Riedewald/Heitinga maar uitvechten wie de plek naast Veltman gaat innemen.
En over Kadlec kan ik geen mening hebben, want ken deze jongen niet. Daarom vind ik het knap dat jij hem wel kent.

22-06-2015 22:40

Minsc +1520

Geen LCV? De drie door jou genoemden zijn niet goed genoeg, we hebben kwaliteit nodig! En we hebben poen zat.

23-06-2015 01:00

Mees0107 +0

Hoe the hell weet jij nou hoe goed Riedewald wordt en hoe goed Heitinga is. Nee dat weet je niet, dus zullen we gewoon de voorbereiding maar even afwachten. En jij gaat pas een speler kopen als er andere verkocht zijn, of jij wilt 4 spelers voor 1 positie in je selectie hebben=

23-06-2015 19:23

ram +7283

Alleen een duimpje omlaag vind ik vaak ook een beetje jammer. (behalve als het is op een duidelijk debiele reactie). Dat ik Veltman fout schreef vind ik ook een beetje jammer! Doe ik normaal nooit; geen idee waarom nu wel (is aangepast).

Kadlec ken ik een beetje en gezien zijn status, posities en cijfers verwacht ik dat hij een goede aankoop zal zijn.

Schone op '10' vind ik wel ideaal. Opmerkingen over zijn handelingssnelheid vind ik onzin. Hij rent misschien niet snel maar handelen (één keer raken) doet hij vaak wel snel. Maar nog belangrijker: hij doet het goed! Vorig seizoen was hij niet top maar ondanks dat is hij, na Milik, de meeste effectieve speler van Ajax. Ook zijn spelhervattingen zijn een extra wapen, net als zijn ervaring. Daarbij zei ik: Schone/Sinkgraven. Als Sinkgraven die strijd in de voorbereiding wint, vind ik dat ook niet zo erg. Ik zou nu alleen voor Lasse kiezen.

De positie van linkercentrale verdediger vind ik te zwak op het moment. Al weet ik inderdaad niet hoe goed Riedewald daar kan zijn. Ik denk nog niet top. Ik bedenk mij nu dat ik hem eigenlijk wel graag verhuurd zie worden aan een middenmotor waar hij een jaar lang in het centrum kan spelen! Zou ideaal zijn.

24-06-2015 14:38

nielsVAK410 +48

Off topic: nieuwe trainingslijn uitgelekt? http://www.footlocker.eu/nl/Kleding/adidas-Ajax-Trg-Top.aspx/7138472680

22-06-2015 16:45

nielsVAK410 +48

Ziet er veel beter uit dan dat lelijke groen.
Wel apart dat footlocker het aanbied zonder dat het uittenue gepresenteerd is.

22-06-2015 16:55

AFCAsphere +9

Ziet er mooi uit! Hopelijk krijgen we alleen niet dat gifgroene uitshirt, waar foto's van waren uitgelekt.

22-06-2015 23:49

AJAXZZZ +0

OFF : Psv biedt 7 miljoen voor een aanvaller/aanvallende middenvelder uit Uruguay.

22-06-2015 16:33

guusram +0

Er heeft al Iemand een "welcome to Ajax" video van Kadlec gemaakt, valt niet heel veel goals tezien maar toch wel mooi.
https://www.youtube.com/watch?v=DmgjCTYGmkM

22-06-2015 16:22

Poldervoetbal +0

Ontsla Frank de Boer nou eens een keer en haal een trainer die wel spelers op de goede plekken zet, met persoonlijkheden kan omgaan en een team kan smeden met automatismen en vastigheid. Daar schieten we als Ajax al meer mee op dan het halen van een speler, die Frank natuurlijk op een verkeerde plek neerzet en daarna af test, zoals gewoonlijk. Wat een drama !

22-06-2015 14:41

geenenkelproble +0

Martin Jol heeft geen club, hopelijk komt die terug en kunnen we alle afdankertjes van Raiola ook even aantrekken. #teamJol

22-06-2015 14:49

PetrosQ +1

Ooit gehoord van het spreekwoord 'Vechten tegen de bierkaai'? Het betekent zoiets als 'het onmogelijke proberen te bereiken' of 'een verloren strijd aangaan'. Ik vind dat spreekwoord best toepasselijk op jouw opmerking.

22-06-2015 15:35

AJAXZZZ +0

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/441130/de-tien-spitsen-die-interessant-kunnen-zijn-voor-ajax.html

22-06-2015 14:39

godenzonensuper +0

el ghazi , kishna , zivkovic ,denswil . Toch knap van frankie om 3 van deze jongens verpest te hebben en el ghazi gaat nog verpest worden met de aankoop van deze dwerg . En iedereen maar altijd zeiken over Jol dat hij talent geen kans gaf joh die afschuwelijke de Boer is 10x erger .

22-06-2015 14:08

RuffRhythim +24837

Over zeiken gesproken...gast....je doet niet anders.....

22-06-2015 15:06

Timothy020 +1

Een goede combinatie van talent,ervaring,fysiek,creativiteit, dreiging, scorend vermogen en techniek in 1 elftal.

-----------Cillessen----------
Tete, Veltman, Heitinga, Dijks
------Klaassen, Gudelj------
----------Sinkgraven----------
--Kadlec, Milik, Fischer--

Bank:
Boer,V Rhijn,Riedewald,Bazoer,Andersen,El Ghazi, Kishna.

Dit lijkt me wel wat!

22-06-2015 13:56

johnd +6

Zijn binnen een half jaar Kishna, El Ghazi en Bazoer ontevreden en verlies je 3 grote talenten.

22-06-2015 14:10

Timothy020 +1

Dan moeten ze naar de amateurs van SDOB gaan. Spelen ze altijd basis.
Prof(top) voetbal = concurrentie.

22-06-2015 14:18

JohnDylan +22588

El Ghazi heeft een contract tot medio 2019 en Bazoer ligt zelfs tot 2020 vast. Trouwens zou ik Bazoer samen met Riedewald en Zivkovic naar Willem II sturen. Gebruik Serero maar als back-up verdedigende middenvelder en rechtshalf zodat Bazoer een jaar aan Eredivisie ervaring kan opdoen. Ik zou ook Andersen verhuren maar dan aan een club als FC Groningen of sc Heerenveen.

22-06-2015 14:19

mickey2602 +4790

Alhoewel ik Serero momenteel de beste optie vind op de nr 6(weet niet of Gudelj daar kan en zoja,hoe hij daar speelt)vind ik wat je nu typt complete onzin.
Bazoer verhuren?Waarom als hij de gedoodverfde toekomstige nr 6 is en puur omdat dit minder taken met zich meebracht het afgelopen half jaar rechts midden heeft gestaan?En wellicht deels omdat Klaassen die buikwandblessure had waardoor Klaassen af en toe op de 6 kwam.
Serero die al 4 jaar bij het eerste zit en op iedere plaats het net niet was,ook eigenlijk op de 6 positie,die wil je behouden?Alhoewel ik nu lees dat je Serero als back up wil houden voor de 6 en rechtshalf,btw een plaats waar hij nooit heeft gestaan.
Back up op CVM zou kunnen maar dan wel back up van Bazoer.

22-06-2015 21:09

godenzonensuper +0

Inderdaad , de gevolgen van de krankzinnigheid van de Boer gaan nog wel heel duidelijk worden voor veel van zijn fanboys .

22-06-2015 14:22

flithje +0

Je punt is wel een keer duidelijk, je wil de boer weg zien. wanneer ga je het weer over voetbal hebben? hoor dit gezeur al maanden van je..

22-06-2015 14:56

AJAXZZZ +0

Dan zijn binnen een half jaar Fischer, Kadlec en Sinkgraven ontevreden.

22-06-2015 14:30

Rayno95 +0

Ze moeten gewoon allemaal niet janken en de concurrentiestrijd aan gaan, dat hoort gewoon bij Ajax ;)

22-06-2015 14:31

gwn_rj +3057

babel er nog bij op de bank dan ben je compleet. zou wel kishna er altijd inzetten, dat is een van de weinige echt creatieve aanvallers die we hebben. Met wat vertrouwen (basisplaatsen en 90 min.laten staan), heb je echt een topper aan hem! Helaas ontbreekt het nu soms aan inzet,maar dat kan komen door de band met de boer?

22-06-2015 14:36

gwn_rj +3057

overigens zijn kishna en el ghazi de enige echte linkse en rechtsbuiten. 1 vd twee moet sowieso altijd in t veld staan, anders krijg.je veel te veel trechtereffect..

22-06-2015 14:37

gwn_rj +3057

overigens zijn kishna en el ghazi de enige echte linkse en rechtsbuiten. 1 vd twee moet sowieso altijd in t veld staan, anders krijg.je veel te veel trechtereffect..

22-06-2015 14:37

gwn_rj +3057

overigens zijn kishna en el ghazi de enige echte linkse en rechtsbuiten. 1 vd twee moet sowieso altijd in t veld staan, anders krijg.je veel te veel trechtereffect..

22-06-2015 14:37

Wayout +2

Oh je stelt Kadlec gelijk op. Je zal hem wrs niet eens goed kennen.... Echt wat een opportunisme!!! Verder: Heb je niet eens een centrum spits op de bank. Je middenveld is niet realistisch omdat we niet met de punt naar voren en 2 verdedigende middenvelders spelen normaliter. Klaassen zal, als we met een 10 spelen, op 10 spelen! Hou verder op met je opstellingen want het trainersvak zal voor jou altijd een brug te ver of een stap te hoog zijn. Ook bij de amateurs t/m de aller laagste klasse!!! Ga nu snel wat anders doen....! En heel gauw!!!

22-06-2015 15:54

han23 +0

kadlec en heitinga zijn nog niet binnen toch?

22-06-2015 19:02

Mokum_32 +1

Hij wordt gewoon voor de spits positie gescout hoor.Frank wil alle linies gewoon dubbel bezet hebben. EL ghazi heeft al schone als concurrent.

FIscher Milik EL ghazi
Kishna kadlec schone

22-06-2015 13:20

Ajax34 +4064

Beter dan Zivkovic is hij niet (heeft misschien wel een betere mentaliteit). Dat is dus weer 3 miljoen voor een matige speler. Maar Marc krijgt straks wel weer zijn bonus.

22-06-2015 12:28

flyingsoccer +1

Hoe weet jij dat hij niet beter is dan die Zivkovic, ik vind deze speler wel passen bij Ajax. Bij iedere nieuwe speler die Ajax waarschijnlijk wilt binnenhalen is het nooit goed en wat wil jij dan zien komen.

22-06-2015 12:34

JohnDylan +22588

Persoonlijk vind ik Kadlec als spits wel beter dan Zivkovic maar denk ik dat hij als rechtsbuiten beter tot zijn recht zou komen bij Ajax. Kadlec zou als buitenspeler qua type (en dus niet qua niveau) vergelijkbaar zijn aan Reus. Met Kadlec of rechts en Fischer op links zal er veel dreiging vanaf de flanken komen maar er moet dan wel genoeg creativiteit op het middenveld staan.

22-06-2015 13:12

Oliveira +0

Niet onder de indruk van deze speler. Ik heb nog gezocht naar zijn "kwaliteiten"en die vallen heel erg tegen. Weinig indruk gemaakt in Duitsland en in Tsjechië daar alleen heeft hij het laten zien.

22-06-2015 12:16

A Cohen +1

Hebben de "heren", ook nog in de gaten dat het achterin een ONERVAREN GATENKAAS is.
Heitinga jaaah die heeft ervaring, maar kan hij brengen wat wij verwachten?
Hebben ze dan bij Herta en Everton echt zo zitten te slapen?
Veltman heeft ervaring maar 't niveau is zeer minimaal.
En over de rest maar te zwijgen.
Geel kaartje een blessure, dan moet één van de rest het vuiltje opknappen.
Er moet een ervaren centrale verdediger gehaald worden.

Middenvelders daar kunnen we een groothandel in beginnen.

Milik blijft.
Sigthorson mag of MOET weg.
Zivkovic is in gesprek met Willem II, dus verhuur is besproken.
Houden we Fisher nog over.
Maar Kishna funtioneert als li. buiten, althans vorig seizoen, niet 100%.
Gaat Fisher vast op li. buiten.

WAAROM IN HEMELSNAAM GAAN WE ZIVKOVIC VERHUREN?
Komt hij niveau en kwaliteit te kort?
Geen vertrouwen in Zivkovic.
Waarom heb je 'm dan gehaald, bij Groningen scoorde hij aan de lopende band.
Bij Ajax-1 krijgt hij daar de kans niet voor, muv Excelsior uit.

Ben ik nou gek aan 't worden of.....

22-06-2015 10:11

RusselWestbrook +21

Neem nou een keer je pilletjes

22-06-2015 10:17

RuffRhythim +24837

Mensen die denken dat ze gek aan het worden zijn, die zijn dat meestal al...

22-06-2015 10:19

Piejotter +9

Vrees van wel.....

22-06-2015 10:23

AJAXZZZ +0

Wat betreft de verdediging geef ik je gelijk.

22-06-2015 10:29

El Toro +0

Frank ziet t nog niet gebeuren dat Zivkovic het gaat brengen op het moment dat Milik het niet brengt, en op basis van de wedstrijden die ik gezien heb van JA en zijn invalbeurten in het eerste ben ik geneigd hem gelijk te geven. Het is een goede spits om weg te sturen, maar met weinig ruimte (en dat krijg je bijna niet in de ED met al die ploegen die achterover leunen) is het fysiek en technisch gewoon nog niet genoeg... Een verhuur, waarin hij veel minuten gaat maken, lijkt me dan ook een verstandige keuze. Ben benieuwd of Kadlec voor rechtsbuiten of spits gehaald wordt. Ik gok als concurrent voor Milik, wat zou betekenen dat alleen op rechtsbuiten nog iets moet gebeuren.

22-06-2015 10:52

BigDaddy84 +0

Niet raar opkijken (mocht Kadlec komen) dat hij voor zowel de spitspositie als de rechtsbuitenpositie komt. Met Muric, Cerny, Dekker, Menig, Acolatse en Becker hebben we veel talenten voor de flankposities. Daarnaast hebben we ook Schöne nog. Als je Kadlec haalt voor de spits en rechtsbuitenpositie hou je ruimte vrij om talenten een kans te geven en heb je alsnog een brede selectie. En Zivkovic staat over een jaar uiteraard ook weer te trappelen om aan te sluiten (hopelijk).

22-06-2015 12:50

afc_red +2

Hebben ze dan bij Herta en Everton echt zo zitten te slapen?

Nee maar je heb het nu over de Bundesliga en de Premier League.
Wel even andere koek dan onze almachtige EREDIVISIE ...
Lijkt wel of ik de enigste ben die inziet dat Heitinga weer opbloeit bij Ajax en een leider wordt achterin. Schat hem bijvoorbeeld hoger in dan Veltman.

22-06-2015 11:03

DeBaas +3

Ja, want Bojan en al die andere afdankertjes uit Barcelona schoten er hier ook zo 30 tot 40 in. De Nederlandse competitie is gewoon kut voor die oudjes, want ze krijgen hier juist te maken met vaak snelle en atletische aanvallers en laat die Heitinga dat nou net niet kunnen. Daarnaast willen we toch ook een rol in Europa gaan spelen en als Heitinga komt, dan is dat alleen voor de Nederlandse competitie. Veel fans zijn hier al net zo de weg kwijt als het bestuur.

22-06-2015 11:48

afc_red +2

Ja want PSV heeft ook een zeer atletische achterhoede? En Poulsen was ook zeer atletisch? Ronald Koeman was ook zeer atletisch? Het centrum Blind / Rijkaard in 95 ook he?
Frank de Boer was ook zeer atletisch? Heitinga is namelijk veel minder dan Moisander wie hij direct vervangt?
Ooh je wil wat betekenen in Europa? Dan zal het salaris huis minimaal verdubbelt moeten worden. Dan moeten Spelers als Verthongen / Blind op hun 23e een verbeterd contract krijgen dat meer richting de 2 a 2,5m per jaar gaat. Zodat spelers pas op hun 26e richting het buitenland gaan. Tot die tijd is dit de beste ervaring die je krijgt afdankertjes die het elders niet meer redden. Maar hier in Nederland is dit het maximale wat je gaat krijgen voor dit budget.

22-06-2015 12:38

WinstonWeed +2

Heitinga en Moisander is lood om oud ijzer.
Heitinga is zeker niet beter dan Moisander. Hij is alleen ouder en trager.
Moisander is nog international, Heitinga allang niet meer.

22-06-2015 13:04

mickey2602 +4790

Ik weet niet of je de enige bent die dat inziet wat betreft Heitinga maar ik hoop wel met je mee.
Ik ga in ieder geval niet mee in alle negatieve stukjes over zowel Heitinga als Dijks,simpel omdat het niet slechter kan als afgelopen seizoen.
En het hier gaat om de eredivisie,een competitie waar Heitinga het toch wel moet kunnen redden.
En Dijks,tsja,geweldige comeback gemaakt maar wel bij WillemII...Aan de andere kant speelt WillemII het spel dat wij graag willen spelen en blonk hij daar uit dus zo slecht zal hij niet zijn denk ik.
Ik hoop gewoon dat Ajax eindelijk het licht heeft gezien wat betreft een uitgebalanceerde selectie(strijdlust/gif tegenover techniek)en dat we de komende tijd weer verwend gaan worden met veel beter spel als afgelopen seizoen.

22-06-2015 21:18

gi0vanni +7313

Er is al vaker aangegeven dat een Zivkovic met de ruimte die kleinere clubjes krijgen een levensgevaarlijke (counter)spits is. Maar als je bij Ajax speelt dan moet je in meer dan 90% van de wedstrijden zelf het spel maken.

Je kan van zo'n jonge speler niet verwachten dat hij in 1 jaar alles geleerd heeft wat er van een Ajax spits word verwacht. Maar hij moet wel spelen om beter te worden dus is verhuur zo slecht nog niet.

Je hebt geen garantie dat iedereen het haalt maar b.v. Vertonghen verging het best aardig na z'n verhuurperiode.

23-06-2015 16:54

Barra +5529

Heb inmiddels wat filmpjes bekeken en aan de hand daarvan ben ik niet overtuigd, maar van een paar filmpjes krijg ik natuurlijk ook niet echt een duidelijk beeld van een speler dus we zullen zien. Als deze jongen uiteindelijk komt en hij weet het niet te brengen, dan kunnen we stellen dat ons aankoopbeleid toch echt te wensen over laat. Vooralsnog hoop ik dat we dit jaar een beetje een ommezwaai maken en er beter en attractiever gespeeld wordt.

22-06-2015 09:51

Nummer 9 +1205

Beter gewoon eerst een jaartje huren met een optie tot koop...

22-06-2015 09:25

han23 +0

dit is de ervarenspits waar we naar op zoek waren?

22-06-2015 08:58

strafschop +3

De berichtgeving van diverse journalisten lijkt me duidelijk, een eventuele komst van Kadlec sluit een transfer van een ervaren spits niet uit.

22-06-2015 09:35

Michael25 +822

Heel goed, dan is er meteen een spits bij. Ik kon me al niet voorstellen dat men Zivkovic zo makkelijk zou laten gaan, wetende dat Sigthorsson ook al zal vertrekken. Dan zou je met Milik nog maar een spits over houden. Goed dat Ajax serieus op zoek is naar kandidaten. Het enige wat ik van Kadlec heb gezien was die wedstrijden tegen Feyenoord, dat was niet slecht. Milik kwam ook niet uit de verf in Duitsland, maar doet het hier en bij Polen uitstekend. Hopelijk is dat met Kadlec ook het geval. 3 miljoen mag geen probleem zijn, voor de zekerheid misschien eerst nog een jaartje huren met optie tot koop.

22-06-2015 07:43

JohnDylan +22588

Heitinga, Gudelj, Kadlec en Dijks als aankopen lijkt me nog steeds niet het transferbeleid waar we de weg omhoog weer mee zullen vinden maar het is in ieder geval een stuk beter dan dat van een jaar geleden. Als Ajax in plaats van Dijks te halen zo'n 6 miljoen opzij had gezet om een echt goede linksback te kopen had ik het transferbeleid van deze zomer zelfs een dikke voldoende gegeven.

Gudelj en Kadlec zijn hele goede aankopen voor een club als Ajax en als Kadlec echt komt en net als Gudelj een vijfjarig contract tekent kunnen ze de komende vier seizoenen een goed duo op rechts vormen. Beide spelers zijn 23 jaar oud en het zou prachtig zijn als Ajax ze pas medio 2019 verkoopt wanneer ze 27 zijn. Het zou mooi zijn als Ajax weer wat vaker spelers van 25-27 jaar oud in de selectie weet te houden.

22-06-2015 03:10

eros +4818

Die back kan nog komen,...
Kan mij niet voorstellen dat Boilessen blijft.

22-06-2015 04:49

JohnDylan +22588

Ik kan me niet voorstellen dat ze Dijks niet als basisspeler hebben gekocht. Ik hoop trouwens wel dat je gelijkt hebt en zou het persoonlijk prachtig vinden als Emanuelson terug naar Ajax wordt gehaald.

22-06-2015 13:05

eros +4818

Ik zie hem ook graag komen,...
Ik zie hem alleen niet snel links back gaan spelen.

22-06-2015 14:39

BigDaddy84 +0

Ajax moet gewoon naar een punt dat je per seizoen hooguit 2 aankopen nodig hebt. Pas dan kun je, met gericht scouten, je selectie ook echt versterken met een laag budget. Daarvoor moet de doorstroming uit de opleiding wel verdomde hoog liggen en daar zitten we nog niet. Vergeet niet dat het een proces is. Stap voor stap naar het ideale punt. We kunnen niet in een paar jaar alles 180 graden draaien.

22-06-2015 12:24

JohnDylan +22588

Daar ben ik het totaal mee eens maar het zal nog wel even duren voordat Ajax genoegen heeft aan twee aankopen per seizoen. Sowieso moet Ajax hetzelfde met de scouting doen als er met de jeugdopleiding is gedaan. Er moeten veel meer nieuwe scouts worden aangesteld en er moet meer naar de scouting geluisterd worden. Volgens mij zal dat alleen gebeuren als het hoofd van de scouting plaats mag nemen in het technische hart.

22-06-2015 13:04

BigDaddy84 +0

Het is natuurlijk wel de vraag of er financieel ruimte is voor 'veel meer nieuwe scouts'. Dat er in ieder geval ruimte is voor verbetering is duidelijk. De scouting voor de jeugd is overigens wel behoorlijk op orde (voor zover ik kan oordelen), dus dat is positief. En het feit dat ze na Milik nu hun oog hebben laten vallen op Kadlec laat zien dat ze ook wel breder uit aan het kijken zijn. Er wordt in ieder geval creatiever gescout. Nu afwachten hoe het uitpakt.

Overigens verwacht ik niet dat de hoofd scouting snel zijn intrede zal nemen in het TH, aangezien Van der Zee deze functie nu invult. En daar zullen ze op dat moment eerst vanaf willen. Het luisteren naar de scouts kan daarnaast mogelijk wel beter, alhoewel wij ook niet weten hoeveel spelers de scouts hebben aangereikt die terecht zijn afgewezen. Zo'n conclusie ben ik dus altijd erg terughoudend mee.

22-06-2015 13:24

Minsc +1520

Leuk hoor, een concurrent voor Anwar. Zegt dus dat Kadlec niet echt beter is dan Anwar en voor de breedte wordt gehaald.
Dus dan nog maar eens: WAAR BLIJFT DIE KEIGOEIE LCV? Neem tenminste aan dat Heitinga niet stiekem keigoeie lcv is geworden, maar 1e reserve voor de verdediging gaat zijn.

22-06-2015 01:47

afc_red +2

Hoe matig Heitinga ook lijkt op internationaal niveau, zodra hij bij Ajax binnen komt is hij een gelouterde international die met al zijn ervaring vrij snel de leider in de verdediging zal zijn.
Dat zegt meer over het niveau in Nederland trouwens.
Kijk maar naar die Mexicaan die naar PSV ging. Was bij Valencia ook geen basis speler en groeit hier uit tot een sleutel speler.

Eredivisie stelt internationaal geen ruk voor en de bunderliga's nummer laatst zou hier Europees voetbal halen. een club als Vitesse / Heerenveen zou bijvoorbeeld gewoon degraderen daar.

22-06-2015 06:40

AJAXZZZ +0

OFF : Telegraaf

Dick Advocaat aast op Wijnaldum, evenals Mcclaren van New Castle.

Directe plaatsing landskampioen voor CL in gevaar door vrije val op UEFA-lijst.

22-06-2015 01:00

zlatan-beast +0

dan zal dit jaar europees top moeten zijn met minimaal 1 club in de achtste/kwart finale CL en 1 halve finale EL

22-06-2015 08:12

gebruikersnaam +0

voor beide toernooien krijg je evenveel punten dus teams die ver komen in de EL is ook prima, aangezien dat gemakkelijker

22-06-2015 08:52

strafschop +3

Echter voor het overwinteren in de CL staat 5 bonuspunten, bovenop de 4 voor plaatsing CL poulefase, die je niet hebt in de EL.

22-06-2015 09:01

gebruikersnaam +0

ah, dat wist ik niet

22-06-2015 09:06

OKP-AFCA +56

Kansloos dus.

22-06-2015 09:40

strafschop +3

Er zullen minstens 4 teams, misschien wel 5 teams de poulefase in moeten dit seizoen anders is het niet te keren. NL begint dit seizoen op de ranking als 10e, NL staat over de laatste 3 seizoenen slechts 15e.

22-06-2015 08:52

AJAXZZZ +0

Telegraaf

Frank de Boer neemt kijkje in Praag

In de zoektocht naar versterking heeft Frank de Boer zijn ogen dit weekeinde goed de kost gegeven. De trainer van Ajax reisde zaterdag met financieel directeur Jeroen Slop en directeur voetbalzaken Marc Overmars naar Praag voor het EK onder 21. Hoewel spits Jan Kliment bij de Tsjechische ploeg uitblonk tegen Servië (4-0) door drie keer te scoren, is hij in beeld bij andere clubs dan Ajax. Daarnaast waren De Boer, Slop en Overmars bij Jong Duitsland-Jong Denemarken (3-0) om talenten te bekijken.

22-06-2015 00:56

WSMaluku +0

Balen nog steeds geen nieuws dus

22-06-2015 00:59

WSMaluku +0

Nog steeds geen bericht Van verweij. Maandag doorgaans het meeste nieuws. Morgen laatste maandag voor de deadline die Ajax zichzelf had gesteld

22-06-2015 00:43

vd.Vaart +1935

Update: FC Nantes leiders waaronder de Lyonnais en voormalig Anjou Mohamed Yattara (21 jaar) dat Olympique Lyon klaar is om te verkopen, maar tegen een prijs te hoog vandaag geacht door de NCF.

Het dagblad De Telegraaf néerlanadais ook aangekondigd vrijdag dat FC Nantes geïnteresseerd is in de IJslandse internationale spits van Ajax Amsterdam, Kolbeinn Sightorsson (25 jaar), waarvoor de club zou beweren € 3.500.000.

On: Het gaat dus tussen Sightorsson en Yattara..

22-06-2015 00:14

afc_red +2

Weet zeker dat de prijs niet veel hoger zal liggen als een half miljoen dan wel bijna gratis.
Ajax wil Sig graag slijten.

22-06-2015 00:27

Mees0107 +0

3,5 miljoen vraagprijs. Niet minder.

22-06-2015 00:33

afc_red +2

Blijven dromen.

22-06-2015 06:35

ck69 +13126

hoop niet dat ze hem youtuben... is

22-06-2015 00:34

ck69 +13126

1 grote failcompilatie

22-06-2015 00:38

NouriVandeBeek +7

Haha die heb ik gezien inderdaad en moest daar ook aan denken. Zo verkoop je hem nooit natuurlijk

22-06-2015 00:42

NouriVandeBeek +7

Mike Verweij houdt zich heel de dag al opvallend koest

22-06-2015 00:13

afc_red +2

Wat een reacties hier weer.
Kadlec is een rechtspoot, speler met snelheid en een redelijke techniek.
Voor Eredivisie begrippen een heel behoorlijke aankoop.
Als Ajax die speler inderdaad haalt kan hij ook spits spelen alleen niet als kaatsende balvaste spits.
Moet het meer van z'n flair hebben en z'n snelheid.

Was trouwens 4 a 5 jaar geleden al een zeer groot talent, had toen al niet misstaan.
Wordt ook wel een keer tijd dat we weer over de grenzen goede spelers gaan halen die een directe versterking zijn. Lijkt erop dat ze eindelijk wakker zijn.

21-06-2015 23:51

IboAFCA +16241

Update Kadlec: PSV niet concreet bezig met Kadlec, Ajax kan hem nu binnenhengelen. Aldus Rik Elfrink, PSV-watcher van het Eindhovens Dagblad.

21-06-2015 23:50

Piejotter +9

Lijkt wel of we eerst toestemming moeten hebben van PisVee voordat we tot aankoop kunnen overgaan. Moet niet gekker worden.

22-06-2015 10:28

WSMaluku +0

Ken alleen alle clubs icm steden van Nederland en Indonesië haha

21-06-2015 23:46

WSMaluku +0

Of bij nantes weet niet of het een stad is

21-06-2015 23:45

WSMaluku +0

Sigthorsson gespot in nantes

21-06-2015 23:45

IboAFCA +16241

OFF: Sighthorsson zou vandaag zijn gespot in Nantes.

https://twitter.com/mthomas44230/status/612721710643716098

Voor wat het waard is :)

21-06-2015 23:12

Liefhebber +1

TikkieTerugJaap vanavond nog aanwezig voor mogelijke telegraaf update via blende?

21-06-2015 22:54

MankeNeliss +9814

Dan is Siggy zeker rond met Nantes? Kadlec is wel een knappe spits. Wil hij dan komen? Dan kan je niet met 1 miljoen bruto aankomen. Hij scoorde met Sparta Praag 2 goals tegen onze vrienden uit 010. Nou is dat op zich niet zo moeilijk, maar hij maakte toen al indruk. sterke jongen. Als je die kan binnenhalen mag je je handen dichtvouwen.

21-06-2015 22:42

Ajax#1900 +1

Ik volg Eintracht redelijk, en ik denk dat Kadlec het hier wel gaat redden. Heeft naast z'n snelheid gewoon een heel aardige techniek en dribbel. Bovendien wist iedereen hier dat er een concurrent voor El Ghazi zou komen (hij heeft vooral op rechts gestaan, is ook te klein als spits), en wanneer je bedenkt dat een Jahanbakhs (oid) ook zon 2.5 miljoen moet kosten zou dit een betere aankoop zijn.

Neemt niet weg dat ik ook graag een ervaren spits wil zien a la Cardozo, maar de evt. komst van deze jongen hoeft dat niet in de weg te staan.

21-06-2015 22:37

eros +4818

Wordt wel druk,...

el-Ghazi, Schöne, Muric en Kadlec.

Neemt niet weg dat ik hem graag zie komen.

21-06-2015 23:11

Ajax#1900 +1

Klopt, maar dat mag ook wel natuurlijk. Bovendien ga je er behoorlijk op achteruit als je Schone of Muric moet brengen. Schone is te traag en Muric lijkt wat meer tijd nodig te hebben dan gedacht. Twee goede spelers op elke positie zou de standaard moeten zijn.

21-06-2015 23:28

eros +4818

Ik neem aan dat Muric dan een jaartje wordt verhuurt,...

el-Ghazi, Kadlec, Shöne.
Milik, Aankoop, Zivkovic.
Fischer, Kishna, Menig.

Middenveld is vol.

Dan achterin nog een linksback?

21-06-2015 23:50

Ajax#1900 +1

Ik vrees dat een speler als Muric al snel op de bank belandt ivm zn wisselvalligheid. Zie Meleg afgelopen jaar. Dan kan ie beter 90 minuten JL spelen, hoewel hij dan weer Cerny in de weg zit. Lastige situatie.

Dijks zal denk ik voor de basis worden gekocht, met Viergever er achter. Wordt je nou niet echt warm van, maar het is verdedigend een verbetering uiteindelijk.

Leuk zon transferperiode, die hinderlijke onderbreking die we de competitie noemen moet ze afschaffen ;)

22-06-2015 00:00

Intec +0

Je volgt Eintracht redelijk ? Dan weet je ook dat hij na de winterstop verhuurd is aan Sparta Praag en het half jaar ervoor 4 wedstrijden bij Frankfuhrt heeft gespeeld. En daaruit denk jij dat hij het wel gaat redden.

21-06-2015 23:28

Ajax#1900 +1

Dat weet ik ja ;). Vergeet niet dat je in de Bundesliga gewoon veel minder tijd krijgt. Iedereen zag de potentie, maar het kwam er niet vaak genoeg uit. Dan ben je na je eerste seizoen al min of meer afgeschreven. Hij had achteraf natuurlijk beter via een PSV/Ajax/Anderlecht/Brugge naar een club in een grote competitie kunnen gaan. Het niveauverschil is gewoon enorm. Milik was invaller bij Augsburg, De Jong bij BMG. Guardado zat op de tribune bij Leverkusen. Zegt genoeg denk ik.

21-06-2015 23:41

Intec +0

Jij hebt gelijk maar ook dit vind ik een risico. Kadlec is niet echt een spits Niet echt een rechtsbuiten. Speelt ook vaak op de 10 positie. Daarbij laat Frankfuhrt hem niet voor peanuts vetrekken door zijn contract. Als ze hem halen (waar het op lijkt) hoop ik dat ze hem huren net als bij Milik met eenzijdige optie.

21-06-2015 23:57

Ajax#1900 +1

Dat zou inderdaad ideaal zijn, maar zie ik niet zo snel gebeuren. In de winterstop stond hij volgens Bild (niet heel betrouwbaar, maar toch) ook op de radar van PAOK en HSV. Het risico is zeker aanwezig, maar ik denk niet dat je er veel op kunt verliezen als je m voor 3 miljoen oid kun aantrekken omdat een speler als Kadlec vrij gunstig in de markt ligt. (Niet erg duur, snelheid, talent van het jaar, international).

22-06-2015 00:11

AjaciedForLive +74

ik heb het echt te doen met Zivko zit godverdomme jaartje in jong ajax aan te prutsen is allemaal geld verspilling geweest! nu moeten wij namelijk weer een nieuwe spits kopen echt heel jammer.

21-06-2015 22:28

Sterretje73 +5284

Je hoeft helemaal niet over Zivster in te zitten. Ten eerste heeft hij het allemaal zelf veroorzaakt en ten tweede is dit ws. het allerbeste wat hem had kunnen overkomen. Hij stoot zijn neus hard maar bij W2 kan hij zich weer heel mooi presenteren in een prima spelsysteem. Onder druk vorm je diamanten...of gruis. Welle see....

22-06-2015 00:25

Rdk1983 +4

Gok dat hij dan in de spits moet gaan spelen.

21-06-2015 21:53

AJAXZZZ +0

Als Zivkovic inderdaad verhuurd wordt, dan ben ik benieuwd, mocht Kadlec komen, hij dan als concurrent voor El Ghazi komt of voor Milik of beiden.

Ik hoop voor El Ghazi en dat er nog een goede spits komt, dan zitten we voorin goed met Fischer en Kishna nog op links.

21-06-2015 21:34

suske +25

Kadlec is een pure spits. Dus wat denk je.

21-06-2015 22:00

AJAXZZZ +0

Ik lees ook dat hij eigenlijk een rechtsbuiten is, maar ook als spits kan spelen.

Dus ik denk nog niks.

21-06-2015 22:08

jarenfan +5

Lijkt goed,maar ik moet eerst de goede rook uit
de schoorsteen zien komen.
Er zijn nog meer mensen die hun fiat moeten geven.

21-06-2015 21:20

ajaxmening +2

Wel die waren er allemaal .

21-06-2015 23:26

jollie18 +9928

Zivkovic zet licht op groen voor Willem II. Hopelijk ontwikkeld hij zich net zo goed als Dijks.

21-06-2015 21:11

IboAFCA +16241

En de link: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=150574

21-06-2015 21:13

AJAXZZZ +0

https://nl.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1clav_Kadlec

Zeer talentvolle jongen.
Hoop dat Frank de Boer hem niet vol met opdrachten stopt, maar hem een beetje vrij laat.
Ik denk als zo'n jongen het naar zijn zin heeft, dat we veel plezier aan hem kunnen beleven.

21-06-2015 20:46

godenzonensuper +0

Frank de Boer geeft iemand die 2min moet invallen nog 20 taken en opdrachten mee.

21-06-2015 20:48

vd.Vaart +1935

Ajax moet gewoon aanvallend spelen, want dat balletje breed en terug schiet je nergens mee op met de angst in ogen uit.. geen gezicht.

21-06-2015 20:53

vd.Vaart +1935

Geef Frank dit seizoen nog 1 kans, als hij gewoon eens normaal doet met zijn denkwijze en manier van spelen bij ons aller Ajax.

Afgelopen seizoen leekt het helemaal nergens op.. deed pijn aan mijn ogen, maar toch blijf je kijken. Het is en blijft je club :)

21-06-2015 21:05

Piejotter +9

Een zware delegatie als er de penningmeester ook bij is. Gaat toch niet voor spek en bonen mee veronderstel ik?

21-06-2015 20:31

Mokum_32 +1

Kun jij ook nog positief reageren ? pessimist

21-06-2015 20:45

DemBaBa +0

ik zie hier niets negatiefs in?

21-06-2015 20:46

Piejotter +9

Je begrijpt me niet. Om het anders te zeggen: men gaat er niet alleen kijken maar ook onderhandelen.

21-06-2015 23:51

Mokum_32 +1

Ooh ik dacht dat je het sarcastisch bedoelde mij fout. Neemt niet weg dat ik je vaak negatief zie posten.

22-06-2015 11:50

JohnDylan +22588

Als Kadlec komt hoop ik dat hij als rechtsbuiten die veel naar binnen toe mag komen zal worden gebruikt. Hij zou dan als een soort valse spits naast Milik komen te spelen wanneer Ajax in balbezit is. De rechtshalf (waarschijnlijk Gudelj) moet dan het veld op rechts breed houden zodat de rechtsback (Van Rhijn of Tete) zich op zijn verdedigende taken kan richten. Vanaf links zal Fischer ook veel naar binnen trekken en hij moet dan maar de ruimte achter Milik en Kadlec bespelen. Dat betekent dat de linksback (jammer genoeg zal dat waarschijnlijk Dijks zijn) het veld op links breed moet houden.

21-06-2015 20:29

afca4eva +5957

Ik begrijp alleen niet dat je vorig jaar Bojan transfervrij laat schieten en nu wel voor Kadlec in de markt bent.. beide zijn van centrale aanvallers die eventueel op de vleugels kunnen spelen.
Die paar keer dat Bojan in de spits stond deed hij het niet onverdienstelijk en kwam er meteen meer voetbal in de ploeg.
Kadlec is iets meer doelgericht maar Bojan bezit veel meer voetballende kwaliteiten als spits (wat ze over het algemeen veel belangrijker vinden bij Ajax...).
ik begrijp dit niet zo goed of zou het toen niet zijn doorgegaan vanwege salariseisen?

21-06-2015 20:24

NouriVandeBeek +7

Ik zou het echt prima vinden als Kadlec komt. Kan in de spits en op de vleugels. Hij had bij Frankfurt wel de topschutter van de Bundesliga voor zich dus op zich logisch dat dat niet helemaal lukte. Ik denk dat die voor het Ajax niveau meer dan geschikt is en hij zit natuurlijk nog niet aan zijn top.

Misschien zijn ze al in onderhandeling want waarom gaat Jeroen Slob dan in hemelsnaam mee??

21-06-2015 20:20

ajaxmening +2

Omdat ze het afmaken dan komt deze man er namelijk bij 1 1 =

21-06-2015 23:28

AjaxAddicted +2997

Waarom? Milik? Niet genoeg?

21-06-2015 20:09

Mees0107 +0

Lijkt me handig om 2 spitsen te hebben he. En deze speler kan ook als rechtsbuiten spelen

21-06-2015 20:12

AJAXZZZ +0

Ben je nou serieus ?
Een club wat competitie speelt, beker en Europees met 1 spits ?

Doe niet zo onnozel zeg.
Zelfs het armzalige Feyenoord heeft er 2.

21-06-2015 20:13

Daniii +246

In principe hebben we al 2 rechts buitens want Schone word ook als een recht buiten gebruikt door De Boer of word Schone nu de 12e speler, wat we eigenlijk verwacht hadden toen we hem aantrokken?

21-06-2015 19:41

JCr14 +453

Nog maar een keer!

Kadlec is van origine gewoon een spits.
Snel doelgericht en tweebenig.

21-06-2015 19:44

JohnDylan +22588

Dat kan best maar ik denk niet dat Ajax hem als een spits ziet. In de speelstijl van Ajax past hij veel beter als rechtsbuiten.

21-06-2015 19:53

FWAjacied +3899

Is dat wel zo slim dan? Kan je dan niet beter een speler halen die echt een rechtsbuiten is? Of voldoen zijn kwaliteiten genoeg om de rechtsbuitenposite fatsoenlijk in te vullen?

21-06-2015 19:58

Daniii +246

En staat ook iedereen hier wel achter? Want is geen directe versterking die gelijk het team op sleeptouw neemt, neem ik zo aan...

21-06-2015 20:05

JohnDylan +22588

Ik denk dat Kadlec het als rechtsbuiten heel goed kan doen maar dan moeten ze hem wel loopacties de zestien in laten maken. In de huidige speelstijl waarin middenvelders nooit een aanvaller diep proberen te sturen zal hij daarom misschien niet goed passen.

21-06-2015 20:21

Daniii +246

In het stukje staat rechtsbuiten vandaar, wist niet het je zo aangreep dat ik uitging dat het stukje klopte en daarom dit typte.

TOPIC: Een ding is zeker we moeten een spits erbij anders zitten we nog 1 jaar met Sigthorsson opgescheept.
Buiten dat gaat deze speler meer brengen dan Zivkovic zou doen? Het is immers maar paar jaar verschil tussen Kadlec and Zivkovic.

21-06-2015 20:01

TikkieTerugJaap +2

Zivkovic is 18, Kadlec is 23.

21-06-2015 20:04

De_Realist +365

Bron dat hij tweebenig is?

21-06-2015 20:24

JCr14 +453

Hoezo bron? Dat zie je toch als je hem ziet voetballen

21-06-2015 21:32

De_Realist +365

Ik zie dat hij met beide benen goed aan de bal is, maar overweg kunnen met twee benen betekend niet automatisch dat hij tweebenig is.

22-06-2015 00:25

JCr14 +453

Als hij met beide benen goed aan de bal is en als hij met links ook de bal loeihard op goal kan schieten dan is hij gewoon tweebenig.

22-06-2015 07:28

De_Realist +365

Je hebt ook spelers die goed zijn met twee benen maar zeker niet tweebenig zijn. Neemt hij vrije trappen en corners met zowel linker als rechter been? Dat is meestal het duidelijkste teken dat hij tweebenig is.

22-06-2015 15:04

ajaxminimax +5471

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Ik ken hem niet heel goed, maar ik snap niet waarom ze er nog een rechtsbuiten bij willen hebben... benieuwd wat mike verweij weet te melden, die zal vanavond wel weer een tweet de wereld in slingeren

21-06-2015 19:32

JCr14 +453

Kadlec is van origine gewoon een spits.
Snel doelgericht en tweebenig.

21-06-2015 19:37

TikkieTerugJaap +2

Haha ja ben ook altijd benieuwd naar zijn tweets. Is ook het enige wat we hebben, er is geen Studio Voetbal of VI meer voor wat nieuws. Simon Zwartkruis komt bijna nooit met nieuws en die Dennis Jansen van het AD doet nu ADO ipv Ajax.

21-06-2015 19:41

Justin4195 +273

stil dan gewoon

21-06-2015 19:43

Ajax Roermond +0

dit is btw een typische marc aankoop

21-06-2015 19:14

JCr14 +453

Waarom? Omdat hij snel en doelgericht is?

21-06-2015 19:25

JohnDylan +22588

Kadlec is een aankoop die vergelijkbaar is met de aankoop van Milik. Spelers die het in eigen land erg goed deden maar bij hun club in Duitsland niet slaagde en toch genoeg kwaliteit hebben om een topspeler voor een club als als Ajax te worden.

21-06-2015 19:28

vd.Vaart +1935

Haha jahoor! Weer een bier die los is :P

21-06-2015 19:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.