Deal Dijks afgerond, Ligeon naar Willem II

door Sam van Raalte 141

Deal Dijks afgerond, Ligeon naar Willem II

door Sam van Raalte 141

Laatst geüpdatet

Ajax en Willem II hebben een akkoord bereikt over de transfer van Mitchell Dijks, zo meldt De Telegraaf. De transfer van de 22-jarige linksback hing al weken tijd in de lucht. Eerder bereikte Dijks al een akkoord met Ajax over een driejarig contract.

Dijks doorliep de jeugdopleiding van Ajax, maar mocht een jaar geleden transfervrij vertrekken naar Willem II. Daar liet hij afgelopen seizoen een indrukwekkende ontwikkeling zien. De verdediger kreeg direct een vaste basisplaats en speelde uiteindelijk 28 eredivisiewedstrijden voor Willem II, dat verrassend als negende eindigde in de competitie.

Ruben Ligeon, die het afgelopen halfjaar op huurbasis uitkwam voor NAC Breda, wandelt de omgekeerde route. De 23-jarige rechtsback wordt komend seizoen door Ajax verhuurd aan Willem II. Ajax heeft het contract van Ligeon daarnaast met een jaar verlengd, waardoor de verbintenis nu tot medio 2017 loopt. (Foto: Black Bath Towel Photographers)

Lees meer over:
Plaats reactie

3* +0

Iemand enig idee wanneer Dijks en Heitinga gaan tekenen? Ik kan het namelijk nergens vinden...

22-06-2015 17:14

Sallons@AS +226

Met Dijks erbij, het (hopenlijk) aanstaande vertrek van Boilesen en de aanstaande komst van Heitinga, lijkt het erop dat Viergever zich weer op de linksback positie gaat moeten concentreren. Heitinga en Riedewald zijn er voor de linker centraal verdedigende positie. Het kan ook zo zijn dat Ajax helemaal niet uitgaat van een vertrek van Boilesen vanwege zijn blessure en zijn contract met een jaar verlengt waardoor de verdediging nagenoeg hetzelfde blijft als eind vorig seizoen. Heitinga zal in dat geval dus inderdaad voor de kleedkamer worden gehaald. Want alle posities achterin zijn momenteel dubbel bezet Heitinga kan ook gecontracteerd worden om een falende van der Hoorn bij een eventuele blessure van Veltman op te vangen. En is het uitgesproken vertrouwen in hem dus niet zo groot als er beweerd is.

21-06-2015 16:27

Ajax27 +19086

gezonde concurrentie noemen ze dat.

22-06-2015 13:42

SanbelAFCA +0

Een volledig fitte Boilesen (A-international) speelt Dijks (wie?) met gemak uit de basis. Zaak voor Boilesen om die handtekening te plaatsen en keihard te werken aan zijn herstel.

22-06-2015 19:23

agadatets12 +0

Ajax fans! hier are 2 polls voor alle ajacieds: de eerste is voor de 5 beste Sport teams voor eeuwig en altijd: http://vote.sparklit.com/web_poll.spark?pollID=1144520&sparkKey=104aa3f16499c261539835a4ba6b4199b0&preview=1, et de tweede is voor de 10 beste dingen die ooit een voetbalveld opgeluisterd: http://vote.sparklit.com/web_poll.spark?pollID=1144541&sparkKey=104aa3f16499c261539835a4ba6b4199b0&preview=1

21-06-2015 15:11

eros +4777

Ze moeten verkopen voordat ze mogen kopen.

Nu al geregeld:
Zimling (terug) = Gudelj (6 miljoen) = vooruitgang ten opzichte van dit seizoen
Moisander (gratis) = Heitinga (gratis) = vooruitgang ten opzichte van dit seizoen
Ligeon (verhuur) = Dijks (2 miljoen) = vooruitgang,... liever Dijks als Ligeon bij de selectie.

Nu nog:
Boilesen (3 miljoen?) = Emanuelson (gratis) = lijkt mij een vooruitgang
de Sa (1 miljoen?) = Cuenca (gratis)/Ould-chick(1 miljoen?)/Kadlec (3 miljoen) = vooruitgang
Duarte (1 miljoen?) = Geen vervanger (anders Pröpper of Ziyech /- 5 miljoen)
Sightorsson (3,5 miljoen) = Aankoop?
Sporkslede (500.000) = Geen vervanger

Verkoop = 9 miljoen
Aankoop = 10-15 miljoen moet kunnen toch??

Liever niet:
Chillesen (25 tot 30 miljoen) = Stekelenburg (gratis?) = gaan we erop achteruit,... maar voor zo'n bedrag niet te houden lijkt mij.

20-06-2015 12:27

Dennis_Gijs12 +0

Als je Ramazotti van achteren heet houd het aub bij het zingen ipv dit soort onzin prietpraat! Waarvan akte.

20-06-2015 15:26

eros +4777

Houd u t dan bij eten holle bolle Gijs?

Mijn prietpraat is in iedergeval zinniger als jou reactie,...

20-06-2015 16:03

Bergkamp78 +0

We hebben een topper nodig in de verdediging en een scorende spits. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een poging om Vermaelen te huren en een spits van het kaliber Huntelaar. Maar vind die maar eens voor de NL competitie

22-06-2015 07:19

ram +7283

Kost Dijks echt 2 miljoen?! Was ik wel benieuwd naar maar kan me niet voorstellen dat hij zo duur is.

Verder ben ik het niet met veel eens, sorry.

Of Heitinga wat toevoegt moet nog blijken. Moisander gaan we in ieder geval niet missen.

Urby hoef ik ook echt niet terug; niet echt een goede back en het middenveld is al overvol. Meer middenvelders (Propper of Ziyech) gaan echt niet komen en zijn totaal niet nodig.

Ook Cuenca vind ik niets voor Ajax. Gewoon niet goed genoeg. Dan zie ik liever Cerny of Muric als back-up van El Ghazi. Of haal Ould-chikh voor weinig.

Verder hoop ik ook op de verkoop van Sigt en de verhuur van Zivkovic. In dat geval zie ik graag een spits komen die de strijd aan kan gaan met Milik.

Dan nog vind ik de selectie te matig. Niet goed genoeg voor een kampioenschap of goed presteren in de Champions League. Een top CV en LB hebben we nodig! Centraal zijn we véél te zwak en Dijks had ik liever gezien als back-up van een echte topper (a lá Maxwell).

20-06-2015 17:20

eros +4777

Het is gewoon te hopen dat we siggie, duarte, de Sa en sporkslede snel kwijt raken,...

20-06-2015 21:55

WinstonWeed +2

Heitinga voor Moisander is lood om oud ijzer.
Heitinga is echt niet beter dan Moisander hoor.

21-06-2015 11:19

paranioa +0

ik denk dat Dijks ook geen toevoeging is voor Ajax hij is te langzaam voor EL en CL
en heeft geen snelheid vaak was het dat de buiten verdediger mee op kwamen via de flanken maar dat zie ik hem ook niet doen toen van der wiel en blind bij Ajax zaten had je veel meer dreiging en er kwamen goede voorzetten uit en van rhijn die ken dat ook en die zou het ook meer moeten doen dan wat die afgelopen seizoen gedaan heeft dus denk dat dit gewoon weer een rode nood knop is wat Ajax gedaan heeft voor de verdediging

20-06-2015 09:07

OpNaarNummer4 +1974

Heel vervelend lezen zonder interpunctie.

20-06-2015 14:16

ram +7283

Pff... schokkend hoe sommige mensen schrijven. Hoe moeten wij hier chocola van maken?

20-06-2015 17:14

rodnet +10264

Onleesbare reactie dit, zoals hieronder al vermeld. Het enige wat ik ervan kan ontcijferen is dat hij volgens jou te langzaam is en dat is flagrante flauwekul: Dijks was en is een van de snellere spelers van de selectie. Door zijn postuur oogt hij trager dan bijvoorbeeld Ligeon maar ik meen mij te herinneren dat hij sneller was. Qua wendbaarheid is het weer een ander verhaal, maar goed, daar heb jij het niet over geloof ik.

20-06-2015 20:27

JohnDylan +21833

Het feit dat hij maar een contract voor drie jaar tekent toont de gekte van deze transfer aan. Zelfs bij Ajax weten ze duidelijk dat hij niet goed genoeg is want anders hadden ze hem wel een contract van 4 of zelfs 5 seizoenen gegeven. Ik hoop maar voor Dijks dat hij zich komend seizoen sneller ontwikkeld dan hij ooit heeft gedaan want anders gaat hij het niet redden bij Ajax.

20-06-2015 01:31

Wayout +2

Welkom terug Dijks!! Toch geeft het te denken waar de technische staf mee bezig is als ze een jaar geleden transfervrij lieten vertrekken.

20-06-2015 01:01

BigDaddy84 +0

Zo moeilijk is dat niet als je naar de selectie keek die er toen stond. Met Boilesen, Blind, Riedewald en ook Viergever hadden we naast Dijks op dat moment vier opties op de linksback. Op zo'n moment is het voor de ontwikkeling van Dijks dan beter als hij zich ergens anders verder ontwikkeld. Dat is ook de reden dat Ajax niet moeilijk heeft gedaan over een transfersom. En het zorgt er ook direct voor dat een jongen als Dijks ook graag weer terugkomt.

21-06-2015 13:58

AjaxD1986 +1

Mooi eindelijk allemaal Ajacieden uit de jeugd achterin. Wat daar achteraan komt is ook voldoende zoals Lartey/Riedewald/Tete/Owusu.

20-06-2015 00:29

godenzonensuper +0

vejinovic naar feyenoord , propper zal wel naar psv gaan en wij hebben Gudelj . De minste van de 3 .

19-06-2015 22:51

vd.Vaart +1935

Klaassen, Bazoer en Gudelj is al een goed middenveld :-)

20-06-2015 00:02

Bjarkos +13

Lekker creatief.

20-06-2015 00:27

MosesD +14637

Nee, ze moeten met een 4mans middenveld gaan spelen. Dus ook met Sinkgraven en die op links.

20-06-2015 01:50

blava +2

Daar ben ik het volledig mee eens. De beste spelers lopen op het middeveld. Een van de redenen waarom het zo slecht ging was het statische spel in de 433 opstelling. Makkelijk te verdedigen. Het huidige voetbal vereist veel meer lopende spelers vanaf het middenveld.

20-06-2015 07:44

NouriVandeBeek +7

Gudelj heeft naar mijn inziens het meeste potentieel om het ook in het buitenland te maken.

20-06-2015 00:48

Wayout +2

Propper types hebben we al genoeg . Maar een type Gudelj misten we. Dus Gudelj is de beste aankoop die we konden doen. Je moet wel kijken wat je al hebt rondlopen in de selectie

20-06-2015 01:04

MosesD +14637

Voetballend wel, maar Gudelj brengt andere dingen en die hebben wij precies nodig.

20-06-2015 01:48

Dennis_Gijs12 +0

En wij hebben Klaassen die is in mijn ogen weer net iets beter dan Propper. Vejinovic speelt niet voor niks de laatste tijd niet meer moeilijk mannetje gaat het niet redden bij Feyenoord. Gudelj is het gif wat Ajax mistte dus op dit moment komt Ajax er juist als beste uit!

20-06-2015 09:04

ajaxmening +2

Dus jij denkt dat we met deze twee aankopen kwaliteit hebben binnen gehaald, wel ik vrees het ergste, Propper is zeker een aanwinst met kwaliteit en Klaassen kun je door schuiven in de van der Vaart rol.

20-06-2015 09:50

Timothy020 +1

Ik denk dat FdB Dijks Heitinga en Gudelj opstelt omdat die beide niet verzaken. Maarr, dan speel je dus wel met 11 man ipv als je met Boilesen (uit vorm) speelde, je met 10 speelde.
MAAR,, toch heb ik liever iemand die er altijd staat+ bepaalde VOETBALLENDE kwaliteiten heeft, zoals Boilesen in vorm. Daarom had ik liever die back van Trencin gezien als aankoop.

19-06-2015 22:14

Dreams +0

Als Dijks goeie voorzetten kan geven in de 16 vanaf links is dat heel gevaarlijk. Zeker als Klaassen op 10 gaat spelen. Dan heb je Milik, Klaassen en El Ghazi in de 16 die alle 3 kunnen koppen. Als een verdediger er tussen zit dan knalt Gudelj wel de afvallende bal in de kruising.

19-06-2015 23:11

JohnDylan +21833

Heitinga en Dijks zullen onder De Boer vast en zeker een vaste basisplaats krijgen. Ik hoop maar dat Tete dan centraal wordt neergezet want dan wordt het verdedigend iets beter. Alleen denk ik dat Veltman daar wel zal staan en Ajax dus echt een dramatische verdediging zal hebben.

19-06-2015 22:10

SanbelAFCA +0

Niemand heeft een vaste basisplaats. Leer dat nou eens. Wat als Dijks ons de plaatsing voor CL zou kosten door enorme blunders, of wat als blijkt dat het niveau AJAX toch iets hoger ligt als Willem II en Dijks hopeloos faalt? Heeft hij dan nog steeds die basisplaats? Hij zal zich er in moeten vechten. Net als bv Van Rhijn/Tete op RB weer. Net als ieder ander. Omdat NIEMAND van De Boer die garantie krijgt.
Vind het eerlijk gezegd een nogal domme opmerking ook van je.

22-06-2015 19:16

Johan1 +2902

Sorry, maar ik kan niet positief zijn over Dijks. Ik vind het een houterige, soms wat drieste back. Er zit weinig tot geen finesse in. Opbouwend stelt het niet veel voor. Hij heeft moeite met kleine, snelle buitenspelers. Fysiek is hij sterk, maar hij verliest bijna ieder kopduel. Bij Willem 2 viel hij op met een paar leuke acties, maar ook met enkele zeer matige potjes. Als back-up achter een goede linksback vind ik het prima, als basisspeler is hij niet goed genoeg,

19-06-2015 21:26

waynelove +2

ik kan me een wedstrijd tegen psv herinneren waarin hij narsingh compleet lam legde.

20-06-2015 00:22

Liefhebber +1

Dijks heeft zich prima ontwikkeld. Echter kan ik me niet voorstellen dat er ergens anders geen jonge linksback rondloopt met meer potentie. Maar er lijkt geen scouting te zijn of er wordt nooit naar geluisterd. Ik vind dit toch echt al 10 jaar lang het grote mysterie rondom Ajax. Er worden nooit vragen over gesteld en daarom weet niemand hoe dit nu in elkaar zit. Jaren geleden werd al aangekondigd dat binnen Ajax de scouting zou worden aangepakt, maar daar is verder nooit meer over gesproken en niks van te merken. Ik ben benieuwd of het uberhaupt ooit nog gaat verbeteren.

19-06-2015 21:17

Yo +249

Jullie gaan hem nu al afschrijven terwijl je nog niet heb zien spelen bij Ajax! En terug naar Europese top gaat niet lukken zonder dat je geld uitgeeft en veel geld hebt! Is nu de tijd van geld miss over 20 jaar mag je max 100 miljoen hebben ofzo maar nu niet.

19-06-2015 20:35

aniel.rambharos +1

Wow. Wat een spectaculaire aankopen!!. Gaat dit ons terugbrengen naar de top?. Ik denk het dus niet. Hier kom je niet ver mee in Europa. En dat is toch wat we willen?. En kampioen worden?. Ik betwijfel het.

19-06-2015 20:28

KRD89 +56

Die dijks heeft nog niks gespeeld en je loopt hem al af te zeiken. Prima spelertje

19-06-2015 20:26

SanbelAFCA +0

Die Dijks heeft nog niks gespeeld en jij weet al dat het een prima spelertje is?

22-06-2015 19:09

FCKUNST +135

Dijks kan eventueel met zijn lengte ook nog wel LCV spelen. Haal Büttner erbij en je bent terug in Europa. Büttner kan ik me goed herinneren en die was echt top toen hij vertrok naar Man United. http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/24178338/__Buttner_kan_EL_vergeten__.html (hierdoor extra kansen misschien)

19-06-2015 20:23

Discordia +0

Met deze transfer zijn we definitief terug bij de Europese top, dit wordt smullen jongens.

19-06-2015 19:56

vd.Vaart +1935

Lol, Memphis Depay is spelers voor V Gaal aan het aantrekken: http://prntscr.com/7ivzt2

Pogba en Lukaku..

19-06-2015 19:32

NouriVandeBeek +7

Ik moet zeggen dat ik vrij sceptisch ben over de aankopen Heitinga en Dijks. Gaat zij Ajax nou naar een hoger plan brengen?

19-06-2015 19:21

Bjarkos +13

En Gudelj vind je zeker wel helemaal top?

19-06-2015 20:21

BigDaddy84 +0

Een supporter met de naam NouriVandeBeek weet toch wel dat het vooral de eigen jeugd is die Ajax naar een hoger niveau zal moeten brengen? Ajax kan simpelweg geen spelers aantrekken waarvan 100% zeker is dat die Ajax beter maken. Ajax moet het hebben van spelers die 1. of nog jong zijn, talent tonen en door kunnen groeien of 2. zich hebben bewezen bij andere, lager geklasseerde clubs en daardoor waarschijnlijk ook een meerwaarde kunnen zijn voor Ajax. Voor zekerheid is tegenwoordig belachelijk veel geld nodig en dat heeft Ajax niet. De echte uitblinkers zullen daarom ook voor minimaal 70% moeten komen uit de jeugdopleiding.

21-06-2015 13:48

MankeNeliss +9814

Ik lees de hand van Ling. Ligeon zou verkocht worden en ineens omgezet in contract verlenging en verhuur. Netto wederom terug gefloten?

19-06-2015 19:16

idefixion +0

Aangezien de aankoop, betekent dit dat we voor de 3e plek gaan dit jaar?

19-06-2015 19:03

mickey2602 +4747

Dat is een domme vraag...iedereen weet toch dat Ajax altijd voor het hoogst haalbare gaat en dat is niet plek 3. Ja,misschien in de CL poule wel.
Maar jij verwacht dus alleen maar ellende met Dijks...dan ben ik benieuwd wanneer jij en andere zeurpieten hun ongelijk gaan bekennen.

19-06-2015 19:07

idefixion +0

hij is niet veel beter geworden dan toen hij nog bij ajax speelde, misschien lijkt dat alleen maar zo. Als Ajax voor het hoogst haalbare gaat dan hadden ze geen Dijks gekozen.. En de historie van aankopen afgelopen jaren zegt al genoeg. Het zal een wonder zijn als Dijks goed gaat presteren bij Ajax.

19-06-2015 20:25

JohnDylan +21833

Ik vraag me af hoe veel ton Ajax over een seizoen of twee voor hem kan vangen wanneer het iedereen bij Ajax duidelijk is dat Dijks van het niveau Vd Hoorn is.

19-06-2015 18:58

mickey2602 +4747

En ik vraag me af wanneer jij je ongelijk gaat bekennen over deze speler...
Tjeez,wat is er mis met een speler steunen als hij Ajacied wordt,zelfs al is hij dat geweest en hebben een aantal personen hun bedenkingen bij deze speler.
Ik zeg ook expres niet dat hij vorig jaar niet goed genoeg was want dat is niet waarom hij weg mocht en wat velen hier wel zeggen.
Hij mocht weg omdat hij ten tijde van het gesprek bij Ajax nog Blind,Boilesen en Riedewald voor zich had en dus hoogstwaarschijnlijk in Jong Ajax zijn minuten zou maken.

19-06-2015 19:07

TikkieTerugJaap +2

Ben benieuwd wat je dan van Heitinga vind.

19-06-2015 19:10

AFCAsphere +9

Ik vind het grappig dat mensen hier de opmerking plaatsen over hun verwachting dat Dijks een backup voor een volgende aankoop gaat worden. Dachten jullie nou werkelijk dat Mitchell na 1 seizoen te worden verhuurd, vervolgens verkocht te worden en zich in het zweet gewerkt te hebben, genoegen gaat nemen met een plek in de selectie als backup? Die jongen is echt niet op z'n achterhoofd gevallen. Die heeft hoogstwaarschijnlijk duidelijke afspraken gemaakt met De Boer en Overmars dat hij gewoon in de basis staat.

19-06-2015 18:42

AJAXZZZ +0

Niemand heeft de zekerheid om in de basis te staan.
Zeker Dijkstra niet.

19-06-2015 18:49

AFCAsphere +9

Dijkstra? Zijn naam is Dijks. En ondanks dat hij die zekerheid inderdaad niet heeft, denk ik niet dat hij naar Ajax is toegekomen om naar de bank te worden verwezen. Dat kan jij ook wel begrijpen toch?

Boilesen zint zelf op een vertrek en verder hebben we in de selectie momenteel niet veel reeële keuzes voor de linksbackpositie. De enige twee die ik daar zou zien spelen zijn Viergever en Riedewald.

19-06-2015 18:56

vd.Vaart +1935

Dijkstra?? Toon is respect man richting de persoon 'Ajacied' Mitchell Dijks!

19-06-2015 19:10

mickey2602 +4747

In 1 van die artikelen over Dijks heeft zelfs gestaan dat het afgesproken was bij de onderhandelingen dat Dijks zou komen als eerste linksback dus niks reserve achter een aankoop of achter Boilesen.

19-06-2015 18:59

AFCAsphere +9

Precies, op die voorwaarden zou hij komen en anders niet. Snap ook niet waarom mensen dan de verwachting scheppen dat hij weer op de bank plaats gaat nemen. Hij wilt spelen, vooruitgang boeken en op een hoger niveau leren voetballen. Gelijk heeft 'ie.

19-06-2015 19:05

SanbelAFCA +0

Niemand krijgt van De Boer de garantie op een basisplaats. NIEMAND!!
Boilesen niet, en Dijks die zich opnieuw bij Ajax zal moeten bewijzen al helemaal niet. Mitchell weet dondersgoed dat hij zich gewoon in de basis moet vechten. Boilesen is niet weg (gaat volgens mij ook niet weg), en op het moment dat hij gewoon fit is en weer helemaal de oude speelt hij Dijks met gemak uit de basis.

22-06-2015 19:00

JoodTotMijnDood +2

Nou dit wordt 'm dus voor dit seizoen vrees ik,

Fischer - Milik - El Ghazi

Sinkgraven - Klaassen - Gudelj

Dijks - Heitinga - Veltman - Tete?

Cillessen

Zou dit elftal nou zoveel sterker zijn dan het elftal van vorig seizoen en het seizoen daarvoor? Ik betwijfel het.

19-06-2015 18:31

Damsco2008 +1

---------------Cillessen
Veltman---Heitinga---Riedewald
---------------Bazoer------------
---Gudelj-----------------Sinkgraven
---------------Klaassen---------
--El-Ghazi----Milik-------Fischer

19-06-2015 19:01

Dennis_Gijs12 +0

Nou dat is wel degelijk sterker dat zie je al doordat Boilesen er niet tussen staat dus heeft Ajax wel zoveel punten gekost afgelopen seizoen omdat meneer totaal verkeerd stond of zijn man liet lopen!

20-06-2015 09:12

Robinjo1988 +1

Ben nog niet echt overtuigd van Dijks maar ik hoop natuurlijk dat ik het verkeerd zie.

19-06-2015 18:03

AjaxVanHuisUit +0

Nou slechter dan Boilessen kan hij het nie doen gelukkig:)

19-06-2015 18:00

idefixion +0

wel net zo slecht :)

19-06-2015 19:04

Tyronetjonaloi +3

Volgens Zwartkruis heeft Groningen is Afgemeld voor Richairo

19-06-2015 17:59

Tyronetjonaloi +3

Zivkovic was vanmiddag met zijn zaakwaarnemer Rob Witsche in Goirle (dorp naast tilburg vlak bij het stadion) om voor een huis te kijken. Ik kom zelf uit Tilburg dus vandaar de informatie

19-06-2015 17:55

godenzonensuper +0

Dat zal wel rondkomen denk ik . Willem 2 speelt aanvallend voetbal dus hoop dat zivko zich daar ontwikkelt als een voetballende spits .

19-06-2015 17:59

TikkieTerugJaap +2

Zivkovic idd in gesprek met Willem II.

19-06-2015 17:52

DannTheDon020 +40

Willem Ajax II xd

19-06-2015 17:54

DannTheDon020 +40

Dat Willem II beetje de tweede \'opleiding\' wordt voor Ajax spelers. Even een jaartje erheen sturen en het doet wonderen denken ze :p

19-06-2015 17:56

godenzonensuper +0

Ondanks mijn haat tov Overmars en de Boer vindt ik alle 3 de aankopen niet verkeerd . Ofja er zit een idee achter teminste. Met Dijks , Gudelj en Heitinga kun je je in de spelers tunnel vertonen bij welke europese uitwedstrijd dan ook . Het ontbrak echt aan \" Kerels \" .

19-06-2015 17:45

JariBergkamp +0

Nee, het ontbrak aan voetballend vermogen vanuit de as. Die is nog steeds niet genoeg versterkt

19-06-2015 17:48

maruda +0

Opzouten met jonk. Ex-psv willen we niet. Net zo min als ex-010 met ling en Cruijff. Echte Ajacieden willen we zoals overmars, de boer, van der dat en bergkamp

19-06-2015 17:54

godenzonensuper +0

hahhahaa stop aub

19-06-2015 17:57

godenzonensuper +0

Riedewald en Veltman kunnen niet voetballen vindt jij ? Op 6 kun je bazoer of gudelj zetten dat is voetballend vermogen genoeg .

19-06-2015 17:57

JariBergkamp +0

Riedewald is nog niet klaar voor een basisplaats en Veltman kan het blijkbaar niet in zijn eentje als we kijken naar afgelopen jaar. Bazoer kan op 6, maar zal zich daarvoor ook nog sterk moeten ontwikkelen in het kiezen van momenten en hij moet qua positionering sterker worden. Gudelj is uberhaupt geen oplossing voor 6, type Klaassen met minder scorend vermogen. Ik zie ik hem geen basiskracht, en al helemaal niet op 6 want hij kan niet verdedigen, wel een goede backup voor Davy.
Dus je zit met Serero (alleen bruikbaar in wedstrijden waarin het tempo hoog ligt, kan het spel niet openbreken met een lange pass) en Bazoer (te onervaren op die positie) voor de 6. Dat is niet goed genoeg om de CL te halen. Zelfde geldt voor achterin en eigenlijk ook voor de spitspositie. Milik is een geweldige afmaker, maar is qua meevoetballen niet beter dan Sigthorsson helaas. Hopelijk gaat dat nog komen, dan heb je een uitstekende spits namelijk, maar ik zie liever een voetballende spits erbij. Of Fischer moet eerste spits worden en er moet een linksbuiten bij komen, dat is voor mij ook een optie.
Dijks deed het aardig bij Willem II en is meteen de verlosser van Boilesen, terwijl die laatste veel meer talent heeft dan Dijks. Vreemd wat een dramatisch halfjaar kan doen met de beeldvorming. We zullen de aankomende tijd wel zien dat Dijks niet gaat voldoen en wie hebben we dan?
Er moet kwaliteit ingekocht worden, zoals PSV dat afgelopen jaar deed met Guardado en de Jong. Die maken het elftal zoveel beter en laten het spel ook veel beter lopen. Heitinga, Gudelj en Dijks zullen dat niet gaan bewerkstelligen helaas.

19-06-2015 18:11

PetrosQ +1

Waarom moeten we dan zo nodig met een 6 gaan spelen? En waarom moeten we de spits zo laten meevoetballen? Is spelen met een 10 dan niet veel beter?

Ik denk ook zeker dat we nog kwaliteit nodig hebben. Ik pleit voor voor de volgende 3 vacatures:
- Een ervaren spits die achter Milik zou willen plaatsnemen, maar wel voldoende concurrentie voor Milik is,
- Een linkercentrale verdediger met meer ervaring dan Riedewald.
- Een nummer 10 die ook op de buitenste posities kan spelen als back-up voor El Ghazi en als eerste nummer 10 voor Sinkgraven en Schone. Andersen lijkt mij rijp voor een uitleenbeurt.

Voor de laatste vacature pleit ik voor Ziyech. Voor de andere 2 posities zou ik het niet weten. Heeft iemand suggesties?

19-06-2015 18:49

strafschop +3

Jij hebt haat richting het TH? Is dat het juiste woord?

19-06-2015 18:56

Tyronetjonaloi +3

Zivkovic is zojuist gespot bij het WillemII Stadion: https://www.facebook.com/627053724077175/photos/pcb.783615201754359/783615098421036/?type=1&theater

19-06-2015 17:36

3*stars*3 +23364

Hij gaat veel Ajacieden verbazen.
Voor een echte linksbuiten als Kishna is het ook heerlijk als er een back achter hem staat die goed kan verdedigen.
Dijks brengt dat extra gif en power, samen met Gudelj en kom op Dijks is niet minder en zeker niet blessuregevoelig als Boilesen en dat was vorig seizoen ons captain -_-

19-06-2015 17:25

JariBergkamp +0

Was het maar waar dat Dijks goed kan verdedigen. Hij is aanvallend best aardig, maar verdedigend is het niet beter dan Boilesen in het afgelopen halfjaar.

19-06-2015 18:12

Melvin01 +1

http://Voetbalflitsen.nl/nieuwste/mzzvx9/ajacied-naar-tilburg-zivkovic-gespot-bij-willem-ii-stadion

Zivkovic gespot bij Willen II stadion. Mogelijk tevens betrokken bij deal Dijks.

Zou geen verkeerde optie zijn. Nu Siggy dumpen en een aanvallende impuls halen.

19-06-2015 17:23

JariBergkamp +0

Er moet nu echt heel snel kwaliteit ingekocht worden anders loop je de CL mis. Een fatsoenlijke linker centrale verdediger erbij en een spits die ervaring heeft. Daarnaast, mocht Kishna vertrekken, nog een vleugelspeler en een linksback die wel kan voetballen. Dan kan Boilesen weg en Dijks reserve achter de nieuwe aankoop. Zivkovic verhuren.
vd Hoorn, Viergever, Schone, Sigthorsson nog proberen te slijten aub.

Cillessen, Boer, Onana
Tete, van Rhijn
Veltman, Heitinga
Aankoop, Riedewald
Aankoop, Dijks
Klaassen, Gudelj
Serero, Bazoer
Singkraven, Andersen
El Ghazi, Muric
Aankoop, Milik
Fischer, Kishna

19-06-2015 17:17

MS22 +0

Viergever zullen ze nog niet weg doen lijkt me. Verder hoop ik op een Emanuelson als Babel scenario, hier een jaartje komen spelen om zich terug in de kijker te spelen. Van der Hoorn zal wel weg mogen zodra Heitinga heeft getekend.

19-06-2015 17:19

AFCAsphere +9

De Boer heeft al aangegeven door te willen met v/d Hoorn. Dat vind ik nog geeneens een slechte beslissing, want ook ik denk dat Mike nog kan uitgroeien tot een goede verdediger. Heitinga is er voor de ervaring, de coaching en het bijleren van de jonge en onervaren verdedigers.

19-06-2015 18:25

Ajax Roermond +0

zal er bij een verhuur van zivko een nieuwe spits komen? of alleen bij verkoop van siggi?

19-06-2015 17:15

MankeNeliss +9814

Je kan hem maar in huis hebben. Mocht Boilie blijven dan zal hij pas in de loop van het seizoen fit zijn. Hij zit weer in de lappenmand die slappe pop.

19-06-2015 17:08

TikkieTerugJaap +2

Kuipers officieel naar Excelsior trouwens.

19-06-2015 16:49

TikkieTerugJaap +2

Nieuws is nog niet bevestigd op Ajax.nl

Zou zomaar kunnen dat Zivkovic ook word verhuurd aan Willem II. Hoewel ik gister las dat ie liever terug naar Groningen gaat.

19-06-2015 16:46

AFCAwooz +124

Hmm dan moet hij in seizoen 2016-2017 weer wennen aan het Ajax spelletje. Nouja, dan kunnen ze hem altijd nog in Jong Ajax gooien!

19-06-2015 16:49

TikkieTerugJaap +2

Lachen met jou. Originele grap ook.

19-06-2015 16:50

TOOL +3

Kracht van de repetitie! Wordt ook steeds grappiger.

19-06-2015 16:55

vd.Vaart +1935

'Met alle respect' voor Willem ll, maar onze talent Zivkovic kan beter (verhuurd) worden aan Europees-deelnemer en ex -club FC Groningen aan de bak gaan.

3 dingen:
- Vertrouwt omgeving
- Goed ook voor zijn zelfvertrouwen
- Speelt (zowel) Eredvisie, KNVB-Beker en Europa League voetbal

19-06-2015 16:52

JCr14 +453

Speelstijl is belangrijker in mijn ogen.

19-06-2015 17:32

vd.Vaart +1935

Dan moet Frank eruit en Jonk erin..

19-06-2015 17:34

Tyronetjonaloi +3

Spel van WillemII komt meer overheen met dat van Ajax, dus vandaar de voorkeur voor WillemII

19-06-2015 17:37

jollie18 +9849

Zivkovic zou volgens een collega van mij ook gesignaleerd zijn bij Willem II.

19-06-2015 16:42

neophyte +0

Toch vreemd dat Ligeon in de deal wordt betrokken, er werd namelijk ook een foto geplaatst dat zivkovic bij het Willem II stadion was vandaag.

19-06-2015 16:39

TikkieTerugJaap +2

Waar heb je die foto gezien?

19-06-2015 16:42

jollie18 +9849

Misschien gaan ze allebei.

19-06-2015 16:43

TikkieTerugJaap +2

Ben benieuwd naar de transfersom.
Welkom Dijks, oprotten met Boilesen.

19-06-2015 16:38

Yo +249

Eindelijk

19-06-2015 16:38

litmanenohoh +0

En ik maar hopen op Emanuelson..

19-06-2015 16:37

samfromamsterdamxxx +0

Denk niet dat hij zo\'n ongelooflijke aanwinst zou zijn, iig niet op linksback. Dijks lijkt mij verdedigend niet minder, en daarvoor staat hij er.

19-06-2015 16:39

vd.Vaart +1935

Urby heeft te veel swag, is te druk bezig met zn golddiger en is bankzitter bij Atalanta..

Voegt al jaren niks meer toe in het Top van het voetbal.

19-06-2015 16:45

AjaxAddicted +2988

Wel ervaring. Maar is te lief...

19-06-2015 16:51

vd.Vaart +1935

Opvallend feitje: Ligeon gaat dus naar rivaal van NAC Breda(?) Willem ll dus..

19-06-2015 16:37

NouriVandeBeek +7

Ik hoop nog wel dat er echte versterkingen komen of is Overmars helemaal van zijn padje af

19-06-2015 16:36

elpresidente +2

Gaat echt niet zoveel meer bijkomen hoor, alleen een spits als siggy word verkocht en zivkovich verhuurd. We hebben nu 2 verdedigers erbij en een middenvelder. We hebben ook genoeg talenten lopen die weer een jaar verder zijn in hun ontwikkeling.

19-06-2015 16:46

TikkieTerugJaap +2

Denk het ook. Komt nog een spits en voor de rest word er alleen maar verkocht.

19-06-2015 16:49

..::Rootje::.. +676 moderator

Dijks definitief naar Ajax!
Barcelona huilt, omdat ze deze topper niet hebben kunnen vastleggen.

19-06-2015 16:36

Bjarkos +13

De strijd om deze wereldspeler was spannend tot het laatste moment!

19-06-2015 17:06

godenzonensuper +0

Dus Ligeon is toch nog niet helemaal afgeschreven .

19-06-2015 16:34

Scottish_Fan +0

Nou, hoop op het beste, maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit niet de nieuwe vaste LB voor Ajax word aankomende jaren. Tussenpersoon tot de juiste LB gevonden is.

19-06-2015 16:32

Lazell +16983

Komt er in de jeugd nog een goede LB door, de komende jaren?

19-06-2015 17:02

MS22 +0

Mauro Savastano volgend jaar in Jong Ajax

19-06-2015 17:17

Figo +0

Pijnlijk dit. Mag toch hopen dat hij als back up komt, want dit is echt geen aanwinst voor de basis die ons sterker maakt.

19-06-2015 16:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.