Bulut mag alleen blijven zonder contract

door BvdPloeg 114

Bulut mag alleen blijven zonder contract

door BvdPloeg 114

Laatst geüpdatet

Samet Bulut lijkt definitief geen contract te krijgen bij Ajax nu Marc Overmars een verbintenis nog steeds tegenhoudt. De aanvaller heeft ondanks dat wel te horen gekregen dat hij zonder krabbel best in Amsterdam mag blijven.

Bulut zou in dat geval bij Jong Ajax moeten aansluiten en wordt dan, met de huidige selectie in het achterhoofd, de enige speler zonder contract bij de beloften. Wim Jonk en consorten zien graag een contract voor de spits, maar de eindverantwoordelijken bij Jong Ajax hebben hem in principe niet nodig. Bulut maakte het afgelopen seizoen 24 treffers, waarvan het overgrote deel in A2.

Dat aantal is in binnen- en buitenland niet onopgemerkt gebleven. Bij de laatste berichtgeving van Ajax Showtime over de situatie van Bulut was er al interesse en momenteel zijn er vanuit Turkije, Spanje en Nederland zelfs clubs concreet. De keuze ligt nu bij Bulut, die transfervrij kan overstappen of zonder contract voor zijn kans kan gaan bij Jong Ajax.

Door Bram van der Ploeg (Twitter: @BvdPloegg | e-mail: B.vanderploeg@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

motsetsia4 +0

Ajax fans! laten we stemmen voor het 5 beste Sport teams Voor altijd en eeuwig! hier: http://vote.sparklit.com/web_poll.spark?pollID=1144520&sparkKey=104aa3f16499c261539835a4ba6b4199b0&preview=1

04-06-2015 12:29

vurnon +1

Hendriks & Acolatse naar Almere City ipv Janssen (kan naar zo'n btje alle clubs in de eredivisie) & Hoefdraad (gaat naar Cambuur). Kan Bulut mooi bij ons blijven. Compleet ander type dan El Azouzi, dus complementair aan elkaar in Jong Ajax

03-06-2015 10:38

johnd +6

Als 19-jarige jongen in de A2 scoren is niet zo moeilijk. Waarom mag een jongen van die leeftijd in hemelsnaam bij de A2 uitkomen? Dat staat toch de jongere spelers in de weg.

03-06-2015 03:46

brullie +7052

Mee eens. Ik heb hem een paar keer zien voetballen op de Copa Amsterdam maar heeft totaal geen indruk gemaakt op mij. Is een grote jongen die redelijk lastig te verdedigen is maar bal aanname? Tjonge jonge, echt bar. Of hij had zijn dagen niet tijdens Copa...maar het niet geven van een contract zegt genoeg.

03-06-2015 06:58

SNTR +0

Mensen staren zich suf op statistieken en enkele fraaie momenten die voorbij komen op social media zoals zijn pannenkas en een goal vanaf de achterlijn. Die jongen heeft zeker kwaliteiten, maar is niet het niveau wat je moet willen nastreven. Je hebt Milik die net 21 is en Zivkovic die nog een A-er is (een jaar jonger dan Bulut (!) ). Er komt een nieuwe spits bij. Als die niet komt denk ik dat Siggy blijft... Laten we daar niet vanuit gaan, maar we wel vanuit kunnen gaan is dat Zivkovic derde spits wordt.

Nou, die wordt dan verhuurd dus dan heb je Hendriks als derde spits. Die is echter nog niet aan het eerste toe dus zal El Ghazi samen met Fischer wel derde spits worden. Hendriks en El Azzouzi dus in Jong Ajax. Daarachter dus Bulut, derde spits bij Jong Ajax. Of El Idrissi doorschuift naar Jong weet ik zo niet, maar ook die heeft een grotere kans om te slagen dan Bulut.

Dan hebben we het nu alleen nog maar over de mensen voor hem gehad. Daarachter heb je dan in de A nog Walian die nog een contract heeft en Karlsson. Karlsson is mijn inziens Siggy 2.0 Voor Walian is het er op of eronder, maar ook in hem zie ik meer dan in Bulut. Is dan kleiner en minder sterk, maar is veel dodelijker als spits en ook nog redelijk wendbaar voor een spits.

Kortom: Er is gewoon geen plek voor deze jongen. Is zeker niet slecht, maar kan beter naar Turkije, of een andere Nederlandse club gaan.

02-06-2015 21:44

Jodejong14 +0

Wat een kleuters hier helft is nog nooit bij Ajax gewest gebruikt profiel namen als Ronaldo en denken dat ze het voetbal hebben uitgevonden reageren overal serieus op ga iets doen met je leven kinders !
20 jaar een seizoenkaart en dan kom je er achter dat Ajax alleen om geld draait jammer maar waar

02-06-2015 20:04

ST +23090

Ajax alleen om geld draait? Heb je 20 jaar alleen de boekhouding bekeken zonder de wedstrijden te zien ofzo?

02-06-2015 23:10

Sjaakvaakpraatpoep +0

Ajax is gewoon een bedrijf jammer maar als je dat niet ziet ben je verblind door clubliefde niks mis mee hoor heb ik ook last van

03-06-2015 08:43

Sjaakvaak +26608

Wacht, je bent verbannen en hebt nu maar een account aangemaakt met mijn naam erin? En dan noem jij andere mensen kleuters..

En volgens mij ben ik je alleen hier in een discussie tegen gekomen waarbij ik gewoon een feit heb genoemd (dat spelers naast het voetballen vaak ook een opleiding volgen) en je erop heb gewezen Bulut van Turkse komaf is, nadat jij begon over Marokkanen.

Je bent wel snel op je teentjes getrapt..

03-06-2015 14:47

Sjaakvaak +26608

En om nog even inhoudelijk op je te reageren. Ja, Ajax is OOK een bedrijf. Je hebt te maken met flinke financiële stromen en bedrijfsprocessen.Dat het een bedrijf is, is dan ook niks mis mee.

Wat jij probeert te verwoorden, is dat jij Ajax een bedrijf vindt dat zich alleen maar op winst richt. Dat mag jij best vinden, ik ben het er echter niet mee eens. Er liggen verschillende grote plannen op tafel, denk aan het terugkopen van de aandelen, het kopen van de Arena en een nieuw trainingscomplex.

Dat het aankoopbeleid niet goed is, vind ik wel. Maar het sportieve resultaat is wel degelijk de hoofddoelstelling van het bedrijf Ajax.

Tevens kan je niet zomaar iedereen even een contract aanbieden.Het geld hebben ze best maar sportief is Bulut op dit moment van te laag niveau en ja, dan ga je daar niet onnodig geld aan uit geven.

03-06-2015 14:57

ajaxinho +13

WTF!

Gewoon contract geven en desnoods verhuren. Hij heeft een killer-mentaliteit die je goed kunt gebruiken bij het herstellen van een achterstand of forceren van een overwinning.

Dat is wat Ajax tegenwoordig vaak nodig heeft. We winnen niet meer met 2-3 doelpunten verschil.

02-06-2015 18:53

JohnDylan +22656

Bulut zal nooit meer dan middelmaat worden dus waarom een speler houden die het toch niet gaat redden bij Ajax? Bodul en Boere scoorde meer dan Bulut en kijk bij welke geweldige clubs die nu spelen.

02-06-2015 18:55

Boer +3

Als hij werkelijk zo goed is, had hij met zijn fysiek en leeftijd al lang in het eerste moeten spelen en op zijn minst basisspeler van Jong of A1 moeten zijn. We kunnen moeilijk iedereen een contract geven. Laat Jonk die gast zelf betalen als hij hem zo goed vindt. Die vent is miljonair.

02-06-2015 18:57

JohnDylan +22656

Waarom zou Jonk hem uit eigen pocket moeten betalen? Hoewel ik het begrijp dat Bulut geen contract vind ben ik van mening dat Jonk uiteindelijk moet bepalen welke jeugdspelers contracten krijgen. Overmars moet dan de wensen van Jonk uitvoeren.

02-06-2015 19:01

ajax4ever01 +13

Breaking news: Blatter is opgestapt meld het NOS zojuist!

02-06-2015 18:49

MickS +6257

misschien brabbel ik nu complete onzin, maar hij is inmiddels negentien, en speelde in A2 (dus niet eens A1!) en tegen jongens die minimaal en vaak meer jaren jonger waren. Er dan zoveel in schieten is nog steeds een hele leuke prestatie, maar om nou te zeggen geweldig etc. Tja. weet ik niet.

02-06-2015 17:55

flasher93 +0

Hij viel ook vaak in als stormram in de A1. Speelde zelfs soms twee wedstrijden op 1 dag. Teminste dan mocht hij nog even 15 min bij A1 invallen. Verder leuk dat hij veel scoort. Het is een grote sterke jongen, maar in mijn ogen is hij niet goed genoeg. Een domme kracht die hard werkt maar technisch niet mee kan.

02-06-2015 17:57

AjaxD1986 +1

Sigtorsson scoort niet met twee verdedigers in z'n nek (ook Zivcovic niet) en kan voor geen meter koppen (ja recht omhoog of als hij ertegenaan loopt) daarnaast heeft hij een veel betere basistechniek en is hij met z'n postuur ook echt sterk ipv schijnsterk zoals die ijspegel.

Ik snap niet dat je dan wel het contract van scoortnooitson verlengt maar niet van Bulut. Het is gewoon om te janken net zoals de keuze voor Moisander ipv Denswil en Schone ipv Lukoki of Becker en zo zijn er nog wel meer voorbeelden (Boer ipv. Leeuwenburgh of de andere 6 jeugdkeepers) waarin te zien is dat de staf van het eerste en Overmars schijt hebben aan het beleid en hun eigen beleid zijn gaan voeren. Dit beleid is KUT!

02-06-2015 18:18

AjaxD1986 +1

Hij staat niet structureel in de A1 omdat er al spelers staan op zijn positie en het ook goed doen. Dat betekent dat hij dan minder aan spelen toe zou komen evenals de rest. Dus hebben ze het zo gedaan om hem meer speeltijd te gunnen. Ook in de a2 zitten nog wel talenten met ook wat opvulling maar spelers als Bulut leren hier wel veel meer als individu te presteren. Vanwege een minder team moeten zij uitblinken en wedstrijden beslissen. Talenten in de a1 hebben het in dat opzicht veel gemakkelijker omdat ze zijn omringd door de beste spelers.

02-06-2015 18:24

Boer +3

Ja, beetje onzin. Hij speelde niet tegen jongens die een jaar jonger zijn. Wel tegen ploegen die niet bij de beste van Nederland horen.

02-06-2015 18:49

Jodejong14 +0

Sjaakvaak zegt dat ik dom ben :(

02-06-2015 17:13

Rayno95 +0

Hij heeft nog gelijk ook :p

02-06-2015 17:55

Jodejong14 +0

Nou ja jij ook al

02-06-2015 19:55

Daniii +246

Als je niet verder met hem wilde,had hem dan gelijk weg gestuurd na het incident.

02-06-2015 17:09

AjaxD1986 +1

Noem 1 spits bij Ajax behalve Bulut die in de 16 kan blijven staan met twee cv's hangend aan hem, de bal dan kan aannemen en dan ook nog met alle gemak binnen kan schieten. Daarbij kan hij ook nog goed koppen! Welke andere spits kan dat goed bij Ajax?

02-06-2015 16:23

LammertAlbertus +15

Precies, daarbij zit Bulut nog maar net in de opleiding geef hem 1 twee jaar meer en je hebt een Pelle

02-06-2015 16:30

Sjaakvaak +26608

Ja of je hebt een Tom Boere. Deze jongen heeft gewoon niet genoeg laten zien om een contract te verdienen, scoren is niet alles.

02-06-2015 16:45

Jodejong14 +0

Ben het allebij wel sjaakie maar deze jongen is geen 15 jaar dan moet je ook centjes gaan verdienen !

Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom

02-06-2015 17:08

Jodejong14 +0

Met een naam als die van jou hier moet je zwijgen je schamen en heeeeeeel snel die vinger uit je anus halen kwajongen

02-06-2015 19:58

LammertAlbertus +15

Boere kwam net een beetje op streek ....Meleg kwam vorig jaar plots ook op streek ene hattrick na de andere ....Bulut kwam op streek ..dus ja weg dr mee....maar Kolbeinn wel verlengen enzo

02-06-2015 18:17

Champy95 +1516

Dit is al z'n derde seizoen. Het is maar net wat je 'net' noemt.

02-06-2015 17:39

LammertAlbertus +15

Ajax is niet zo goed he met spitsen in hun kwaliteit te krijgen, ze willen dr continue iemand anders van maken.

Btw ik zei bij Pelle van AZ...hij heeft het ...t komt dr niet uit nog maar hij heeft het. Bij zijn Feyenoord move zei ik...let maar op dit is een geweldige huur-koop....well done Koeman nu heb je de ideale spits.

Bulut gaat een mooie carriere maken hij heeft teveel opvallend goeie kwaliteiten en zijn makkes trekken wel bij. Geduld

02-06-2015 17:57

Rayno95 +0

Maar jij zag toch ook in Vermeij de nieuwe Bergkamp? XD

02-06-2015 18:18

Champy95 +1516

Ik denk dat je de Pelle van AZ bent vergeten of helemaal niet kent. Ik kan me niet vinden in die beschrijving.

02-06-2015 19:35

LammertAlbertus +15

Nee ik was juist de Pelle van AZ niet vergeten ik zag in goed gezelschap nl Louis het weldegelijk meteen en altijd in Pelle van AZ zitten, daarom riep en schreef ik bij het trasfer gerucht Pelle naar Feyenoord iets van 'schot in de roos '. Ideale huur-aankoop door Feyenoord

05-06-2015 10:05

LammertAlbertus +15

Walian is een hele goeie 442 9 een typische AZ

02-06-2015 18:03

Champy95 +1516

Maar Bulut kan dit ook niet. Je hebt volgens mij vaak genoeg aangetoond niet veel kennis te hebben en Bulut niet vaak te hebben zien voetballen.

02-06-2015 17:37

Jodejong14 +0

En moet die dan van een uitkering leven of zo wat een onzin Ajax onwaardig

02-06-2015 16:12

Sjaakvaak +26608

Ben jij nou zo dom of ben je uiterst sarcastisch? Voetbalspelers volgen dikwijls gewoon een opleiding naast hun voetbalcarrière. Hier wordt juist speciaal op gehamerd door Ajax omdat men allemaal weet, dat een voetbalcarrière kan mislukken of mis kan lopen door blessures.

02-06-2015 16:48

Jodejong14 +0

Ik ben het allebij wel sjaakie ! Maar deze jongen is geen 15 jaar dan moet je ook centjes gaan verdienen

Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom

02-06-2015 17:11

Sjaakvaak +26608

Meerderheid van de studenten leeft van de studiefinanciering.

02-06-2015 17:18

Jodejong14 +0

Sjaakie meerderheid van Marokkaanse jongeren leeft van de bijstand in Amsterdam

02-06-2015 17:29

Sjaakvaak +26608

Bulut is van Turkse komaf..

Daarnaast kan eenieder, indien nodig, rondkomen van alleen een studiefinanciering met aanvullende beurs/bijlening. En de 99% die niet fulltime sporten en daarnaast studeren; kunnen natuurlijk gewoon werken.

02-06-2015 18:23

JohnDylan +22656

Waarom heb je het hier over Marokkaanse jongeren. Wat hebben die met deze Turkse Bulut te maken?! Dom racisme...

02-06-2015 18:57

JohnDylan +22656

Derde rasitische opmerking vandaag. Kom op AS ban deze kleuter!

02-06-2015 20:02

ST +23090

Wat ben jij een loser zeg.

02-06-2015 23:11

LammertAlbertus +15

Gaan we weer, het is gewoon TOTAAL duidelijk dat Marc Bergkamp De Boer deze keer samen met Stam

02-06-2015 15:57

eros +4823

1. Hij speelt niet voor niets in de A2,... anders had hij wel in de A1 gespeeld.
2. Hij is 19,... Zivkovic, Walian en El Idrissi zijn jonger en al verder als hem.
3. Er moet gewoon door geselecteerd worden! Net als Höner en vKessel destijds (scoorde beide ook aan de lopende band),... gewoon niet goed genoeg voor ajax 1.

02-06-2015 15:35

JohnDylan +22656

Höner scoorde aan de lopende band? Thuis op FIFA zeker want hij heeft maar een handje vol wedstrijden voor Ajax gespeeld. Verder ben ik het trouwens wel helemaal met je eens.

02-06-2015 15:52

Sjaakvaak +26608

Bij Arminia Bielefeld scoorde hij in de jeugd aan de lopende band. Nog betere ratio's dan Bulut.

02-06-2015 16:53

Nick88 +1

Die marc is echt gek geworden als je hem laat lopen... is het zelfde als Zivkovic verhuren... kom op op naar t eerste! Milik eerste spits en Bulut en Zivko uitvechten voor 2e spits.. beetje competitie... kom op man..

02-06-2015 15:29

TikkieTerugJaap +2

Dit soort reacties krijg je nou als je de jeugd niet volgt ^

02-06-2015 15:30

LammertAlbertus +15

Ik volg de Ajax jeugd wel en die jongen vast ook wel, alleen hij

02-06-2015 16:24

Obnoxious +1

Bulut is echt niet goed genoeg om aan te sluiten bij het eerste hoor. Het is een prima spits, lang sterk en staat vaak goed in de zestien, maar ik verwacht niet dat hij het bij Ajax gaat redden.

02-06-2015 15:40

Nick88 +1

Als dat zo is waarom legt ie er dan 24 in ? Heb je uhm ooit zien spelen ? En dan bedoel ik niet op youtube of ajax tv..

02-06-2015 16:38

Sjaakvaak +26608

Heb JIJ hem ooit zien spelen? ;)

02-06-2015 16:53

3*stars*3 +23563

En weer weet Marc het zo te lezen beter....Marc en Frank maken Ajax doodziek, met hun beslissingen.

02-06-2015 15:24

TikkieTerugJaap +2

Ja joh gaan we nou allemaal doen alsof Bulut de nieuwe Zlatan is?

02-06-2015 15:31

SamAmsterdam +0

Ik heb hem lang niet vaak genoeg gezien om over te oordelen. De keren dat ik m gezien heb vond ik het niet bijzonder denderend. 24 goals klinkt goed, maar zegt natuurlijk lang niet alles.. Mispeer van Overmars of wel terecht?

02-06-2015 14:50

AjaxD1986 +1

Marc contracteert en verlengt liever grote namen zoals Zimling, Sightorsson, Viergever, Moisander, Boer en al die andere rommel. Echt belachelijk! Als Jonk vind dat hij een contract verdient, hem altijd ziet spelen en bovendien in z'n kleine teen meer voetbalverstand heeft als Marc, Frank, Dennis en Hennie bij elkaar, dan moet hij gewoon een contract krijgen. PUNT! Wat een stelletje boerenlullen zijn dat zeg!

02-06-2015 14:41

De_Realist +365

Man, man, man...

02-06-2015 14:13

OpNaarNummer4 +2006

Bulut > Hendriks toch?

02-06-2015 14:10

JohnDylan +22656

Nee, Hendriks is nu in ieder geval nog beter en Bulut heeft ook niet duidelijk meer potentieel. Beide spelers zijn middelmaat en zullen het niveau wat een speler van het eerste van Ajax moet hebben waarschijnlijk nooit halen.

02-06-2015 14:14

dan300491 +1

Ik snap beide partijen wel. Maar aan 4 spitsen bij Jong Ajax heb je ook niks.

02-06-2015 14:09

wladimir +3059

Hoe ziet de selectie van Jong Ajax er uit volgend seizoen? Kunnen we daarmee voor een kampioenschap gaan in de Jupiler League?

02-06-2015 13:59

Mees0107 +0

Sterker en breder dan dit jaar. Nee dat is onmogelijk omdat je elke week met een andere samenstelling speelt. En spelers zijn fysiek nog niet zo ver vergeleken met andere teams.
Voetballend zal Jong Ajax bij de beste teams behoren.
Maar iig leuker dan dit jaar en vorig jaar met o.a. Nouri, Van de Beek, Cerny, El Mahdaoui, Muric etc.

02-06-2015 14:06

TikkieTerugJaap +2

Tja ik vind die Bulut echt niet goed genoeg.

02-06-2015 13:28

Piejotter +9

24 treffers niet voldoende voor een contract? Vreemd. Dat Jonk hem wil en de technische staf van jong Ajax niet kan natuurlijk gebeuren. Echter riekt het naar ruzie tussen de verschillende leden van de technische staf. Klein jongetjes achtig gedrag.

02-06-2015 13:26

Sjaakvaak +26608

Ja, laten we iedere jongen die er 20+ maakt; automatisch een contract geven.. Bulut heeft gewoon een gigantisch sterke fysiek, verder is het allemaal niet zo bijzonder. Geen Ajax materiaal.

02-06-2015 13:45

JohnDylan +22656

Hoeveel maakten Bodul en Boere er ook alweer toen zei in Jong Ajax speelden?

02-06-2015 13:56

RasAjacied +0

LOL, zelfde situatie als ik in FM 2012 met Amrani had. Wel bij de selectie maar geen contract. Dacht huh waarom is die er nog? Nu kopieert Ajax wat ik heb meegemaakt. Vaag. Wist niet dat ze dat in het echt ook zouden doen want logisch vind ik het niet.

02-06-2015 13:18

ronnie020 +0

Wel raar dat ze 25 keepers wel een contract geven, maar over 1 spits zitten ze moeilijk te doen.. waar zijn ze toch in hemelsnaam mee bezig bij Ajax snap er niks meer van..

02-06-2015 12:38

AFCAwooz +124

Hij zal wel zijn biezen pakken dan, zeker met interesse van andere clubs in het achterhoofd. Die gozer is 19, woont misschien al op zichzelf en hij moet ook gewoon zijn rekeningen betalen.

02-06-2015 12:22

blava +2

Je kan niet iedereen een contract geven. Het is hard maar als er gerede twijfel is over zijn toekomst bij Ajax heeft het geen zin om langer in Amsterdam te blijven. De contract spelers zullen altijd de voorkeur krijgen.

02-06-2015 12:17

godenzonensuper +0

Overmars moet eens normaal gaan doen en zich niet opstellen als een dwaas . Waarom wordt er wel direct naar de Boer geluisterd maar naar Jonk nooit? Terwijl Jonk in tegenstelling tot de Boer wel goed bij zijn hoofd is .

02-06-2015 11:54

JohnDylan +22656

Hoewel ik het logisch vind dat Bulut geen contract krijgt ben ik wel van mening dat als Jonk vindt dat een jeugdspeler een contract moet krijgen Overmars alleen moet vragen "voor hoeveel seizoenen?".

02-06-2015 12:00

Bobo het Konijn +0

Wat heeft die Jonk nu eigenlijk gepresteerd? Behalve Jongkind achterna lopen en lekken naar de Telegraaf en Johan Cruijff? Ik denk dat niemand binnen Ajax zoveel wedstrijden ziet als de Boer, en met 4 titels ben je niet achterlijk. Knappe prestatie met steeds een ander en uitgekleed team. Het wordt onderschat trainer zijn van Ajax 1, vraag dat maar aan zijn voorgangers. Voordat je het wet staan de mannen bij de bus.

02-06-2015 15:27

MelleAfca +14328

Ik vind hem persoonlijk beter dan El Azzouzi en El Idrissi.

02-06-2015 11:34

JohnDylan +22656

El Azzouzi is voetballend beter dan Bulut en doet niet onder qua scorend vermogen. El Idrissi doet wel onder qua scorend vermogen maar voegt door zijn harde werken en groter voetballend vermogen veel meer toe aan het spel. Ik kan niet zo snel inzien waarom jij Bulut persoonlijk beter vind dan die twee. Ik vind zelfs Walian beter dan Bulut maar ik begrijp dat daar nog over te twisten valt.

02-06-2015 11:38

Melvin01 +1

El Idrissi heeft de speelwijze van een suarez. Veel stuiter ballen krijgt hij mee. Ook zijn passie in de wedstrijden geeft een extra boost voor een team. Hopelijk dat hij onze eigen opgeleide suarez kan worden.

02-06-2015 12:28

Pauw +2241

Heb hem niet vaak zien spelen, maar is balvast en kopsterk. Ik snap dat ze de jongere jongens meer kansen toedichten, maar persoonlijk zie ik niet hoe El Idrissi met de huidige speelstijl bij 1 een succes kan worden. Dan maakt Bulut meer kans...

02-06-2015 11:34

JohnDylan +22656

De speelstijl van het eerste zal de komende seizoenen worden aangepast aan de kwaliteiten van de jeugdspelers die door zullen stromen. El Idrissi past veel beter in de speelstijl wat een elftal met spelers als Nouri, Vd Beek en Cerny zal hanteren dan Bulut. Het zou ongelofelijk jammer zijn om een voetballende slechte spits als Bulut tussen jongens als Nouri, Vd Beek en Cerny te zetten.

02-06-2015 11:40

Pauw +2241

Met dat vooruitzicht begrijp ik de beslissing, maar waar haal jij die wetenschap dan wel hoop vandaan (aanpassing manier van spelen)?

02-06-2015 12:18

BigDaddy84 +0

Dat is altijd de bedoeling geweest. Ook de formatie in het eerste is er uiteindelijk op aangepast. Het verschil zit hem vooral in de uitvoering, alhoewel dat gezien de kwaliteit van de selecties ook niet opvallend zou mogen zijn. (A1 heeft relatief meer kwaliteit dan het eerste) Dat is onder andere ook de reden dat De Boer toch weer wat meer met een tien wilt gaan spelen, ook omdat de huidige (jeugd)spelers dit nog meer gewend zijn. Zodra de spelers uit de huidige A1 gaan doorbreken, zal de speelstijl ook steeds meer dezelfde kant op gaan schuiven. Dat is het beleid, het kost alleen tijd.

02-06-2015 12:29

Pauw +2241

Klinkt logisch en mogelijk, maar waarom wordt er niet nu al zo gespeeld? Omdat de Boer denkt dat dat minder resultaat oplevert? Met de huidige speelstijl en spelbeeld in veel wedstrijden was het normaal gesproken niet gek geweest als Ajax aan de playoffs meegedaan had dit seizoen.

Ja, ook mij is opgevallen dat de basistechniek van veel aanstormende jeugdexponenten beter is dan veel spelers bij het eerste, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat er risicoloos voetbal gespeeld moet worden? Er zijn veel ploegen in de eredivisie met minder individuele kwaliteit die gedurfder en daarmee aantrekkelijker voetbal spelen. De Boer roept dde hele tijd dat hij werkt aan een aanvallender speelstijl, maar er ids amper wat van terug te zien...

02-06-2015 12:37

JohnDylan +22656

Omdat De Boer een heel verdedigend ingesteld hoofdtrainer is. Hij is een trainer uit de stal van Van Gaal en dat betekent dat balbezit zo heilig is dat risicoloos spelen een doel op zich wordt.

Ajax zou met spelers als Fischer, Andersen, El Ghazi en Sinkgraven dezelfde speelstijl kunnen hanteren als de jeugdteams van Ajax doen. Alleen moet De Boer zijn ploeg dan risico's laten nemen.

02-06-2015 12:48

Pauw +2241

Wellicht dat met de tussentijdse komst van Cruyff de Boer alsnog overstag gaat. In elk geval kan hij voor een derde jaar op rij met nagenoeg dezelfde selectie zijn ding doen. Verder vind ik het jammer dat de hoofdtrainer toch nog de rode draad bepaald na de revolutie van Cruyff. Ajax moet op z\'n Ajax spelen en als het goed is weet Overmars wat dat inhoud. Hij zou goed aan doen de speelstijl bij 1 gelijk te trekken met de Jeugd, maar zo van buitenaf bekeken spelen ze (de Boer en Overmars) onder één hoedje. Jonk kan roepen wat hij wil vertellen dat dit Ajax - Ajax niet (meer) is, maar gehoor krijgt hij niet. Jammerlijk is dan dat hij het bijltje erbij neergooit in plaats van de relatie constructief te houden...

Het wachten is op het exit van de Boer of een onslag in zijn denken.

02-06-2015 12:58

BigDaddy84 +0

Zo extreem zou ik het niet omschrijven. We zitten nu in een situatie waarin er zwaar bezuinigd is, veel spelers zijn verkocht en de eerste spelers van de nieuwe manier van opleiden gaan doorbreken. Dus waar je bij de eerste selectie op een soort dieptepunt zit (weinig ervaring, veel potentie, maar komt er nog niet helemaal uit), zie je bij de jeugdopleiding een duidelijke stijgende lijn. Zoals Cruijff al zei, nu moet de volgende stap gezet worden. Dit moet alleen wel in combinatie met acceptabele resultaten in het eerste.

02-06-2015 13:14

JohnDylan +22656

Onder De Boer is meer geld aan transfers uitgegeven dan in welke andere trainer in de history van Ajax dan ook. Het excuus dat er geen geld was gaat dus eigenlijk niet zo op. Het probleem is dat Ajax mede door De Boer het geld verkeerd heeft uitgegeven.

Sigthosson, Duarte en Vd Hoorn hebben samen 12 miljoen euro gekost maar voor de meeste mensen was het voor hun komst al duidelijk dat ze Ajax niet beter zouden maken. Duarte en Vd Hoorn zijn aankopen die De Boer hoogstpersoonlijk er doorheen heeft gedrukt.

02-06-2015 14:22

BigDaddy84 +0

Dit vind ik altijd zo'n onzin. Dan moet je ook even kijken hoeveel spelers er onder De Boer zijn weggegaan en hoeveel geld er is bespaard op salarissen. Ik kan niet ontkennen dat er meer met het geld gedaan had kunnen worden wat beschikbaar was, maar gemiddeld gezien is het zo slecht niet geweest. Laten we niet vergeten dat spelers als Schöne en Poulsen gratis naar Amsterdam zijn gekomen. Dat Moisander gewoon 3 seizoenen in het eerste heeft gestaan en 2 kampioenschappen heeft meegemaakt. Cillissen is op dit moment de beste keeper van Nederland. En verder is er een waslijst aan spelers die hun inbreng hebben gehad in de kampioenschappen van de afgelopen jaren. Daarnaast heeft De Boer veel spelers door laten stromen.

En voor de duidelijkheid: De Boer heeft in al die seizoenen maar een paar miljoen meer uitgegeven dan Van Basten in 1 seizoen (!) en heeft tot op heden altijd een positieve transferbalans gehad! Tel daarbij zijn kampioenschappen op en we hadden het heel wat slechter kunnen treffen.

Het moet beter volgend seizoen, daar hoeven we niet over te discussiëren. Maar supporters moeten eens stoppen met zeiken op alles wat los en vast zit. Voor een club die midden in een fase van verandering zit heeft De Boer het prima gedaan met het materiaal dat hij beschikbaar had. Daar valt wat mij betreft niet over te discussiëren.

02-06-2015 15:09

BigDaddy84 +0

Ik ben het voor het grootste gedeelte met je eens, maar ik denk dat de spelers de vorm en ervaring nog niet hadden om zo te kunnen spelen. De risico's hadden ervoor kunnen zorgen dat Ajax nog verder was weggezakt en ik kan me goed voorstellen dat De Boer dat risico niet heeft genomen. Dat neemt niet weg dat het volgend seizoen heel anders kan zijn, zeker met de toevoeging van Gudelj en Fischer en waarschijnlijk een betere vorm bij een groot gedeelte van de selectie. De potentie is er, maar die zal er eerst wel uit moeten komen.

02-06-2015 13:09

JohnDylan +22656

Met de komst van Gudelj gaat Ajax juist de verkeerde kant op. Hij is geen voetballer met en groot voetballend vermogen en juist dat is wat Ajax nodig heeft. Met Gudelj zal Ajax vasthouden aan het verdomde controleur/passer/loper middenveld waar De Boer zo van houdt.

Dat betekent dat alle creativiteit van de linkshalf (Andersen of Sinkgraven) moet komen en dat die speler daardoor nooit optimaal zal presteren. Creatieve spelers hebben namelijk spelers om zich heen nodig die ook een groot voetballend vermogen hebben. Dan kunnen ze namelijk de bal snel rond laten gaan.

02-06-2015 13:55

Sjaakvaak +26608

Frank de Boer heeft vrijwel direct al aangegeven dat Gudelj niet gebruikt zal worden als 6 met twee halven voor hem!

02-06-2015 13:59

JohnDylan +22656

Inderdaad, Gudelj zal worden gebruikt als de loper op rechtshalf wat dus betekent dat er alleen de linkshalfpositie overblijft voor een creatieve middenvelder. Dat is dus precies waarom ik vind dat Ajax met de komst van Gudelj de verkeerde kant op gaat.

Als Gudelj wel op '6' komt te spelen dan zie ik dat als een minder groot probleem aangezien Andersen en Sinkgraven dan als halven kunnen spelen. Het probleem is dan wat Ajax met Klaassen gaat doen want die hoort ook in de basis gezien zijn kwaliteiten.

02-06-2015 14:01

BigDaddy84 +0

Het is allang bekend dat De Boer afhankelijk van de tegenstander vaker met een 10 wil gaan spelen. Dan krijg je Klaassen op 10, Gudelj op rechts erachter en Andersen, Sinkgraven of Bazoer op links. Met 2 echte buitenspelers (Kishna en El Ghazi) heb je dan meer dan voldoende voetballend vermogen en kun je wat makkelijker verder van je doel af voetballen.

Ideaal vind ik dit overigens niet, aangezien ik liever het systeem zie wat ze in de jeugd ook spelen. Maar met de huidige selectie is dat spel in combinatie met goede prestaties niet gemakkelijk te behalen. Ik snap daarom wel waarom De Boer zoekt naar andere oplossingen.

02-06-2015 14:54

JohnDylan +22656

Zelfs als Ajax met een '10' gaat spelen zal er maar één creatieve middenvelder in de basis staan. Gudelj en Klaassen zullen dan namelijk spelen en dan is er dus maar ruimte voor één creatieve speler daarbij.

Als Ajax met Klaassen op '10' en Gudelj en Bazoer daar achter gaat spelen staat er zelfs geen enkele creatieve middenvelder in de basis. Dan kunnen we echt gaan 'genieten' van een soort Feyenoord voetbal.

02-06-2015 15:42

TikkieTerugJaap +2

Daarom is de belangrijkste vraag, als je met een 10 gaat spelen, hoe ga je staan?

Klaassen
Sinkgraven - Gudelj

of

Sinkgraven
Klaassen - Gudelj

Wat vinden jullie?

02-06-2015 15:45

JohnDylan +22656

Klaassen is niet creatief genoeg om als '10' te spelen. Daarbij is hij niet goed genoeg in de kleine ruimte daarvoor.

02-06-2015 15:48

AFCAwooz +124

Hij is indd niet technisch en creatief genoeg als je het hebt over korte draaibewegingen en passeeracties. Hij is echter wel een speler met diepgang en goede loopacties, daarnaast kan hij goed koppen en heeft hij een goede steekpass. Dus het is eigenlijk een ander type 10 dan je vroeger bij ajax zag.

02-06-2015 16:20

BigDaddy84 +0

Dit! Klaassen is misschien niet de meest technische speler, maar hanteert het '1 keer raken' prima en heeft zoals je duidelijk aangeeft meer dan genoeg goede eigenschappen om op de '10' te spelen. Met echte buitenspelers en Sinkgraven en Gudelj achter hem heb je meer dan genoeg creativiteit in het team.

02-06-2015 17:32

BigDaddy84 +0

Met Klaassen op '10', Sinkgraven links en Gudelj rechts heb je meer dan genoeg creativiteit. Zeker als je het combineert met 2 echte buitenspelers (Kishna en El Ghazi). Zeker tegenwoordig is er meer nodig dat enkel creativiteit om een tegenstander onder druk te houden.

02-06-2015 17:31

ST +23090

In balbezit heb je daar alleen wat aan. Zodra je de bal kwijtraakt aan de linkerkant van het middenveld staan Klaassen en Gudelj te ver naar voren en rechts om een doorloop maar de verdediging te kunnen blokkeren. Ik zou daarom eerder Gudelj op links zetten, Klaassen op rechts en Bazoer op CVM.

02-06-2015 23:15

BigDaddy84 +0

Met jongens als Klaassen, Andersen, Serero en Sinkgraven hebben we meer dan voldoende creativiteit en voetballend vermogen. Daar komt bij dat ook Gudelj en Bazoer aan de bal echt niet zo verkeerd zijn. Je kan wel streven naar Barcelona-voetbal, maar dat kun je eigenlijk pas verwachten als 60% van je basis een langere periode zo heeft gespeeld in de jeugdopleiding of je bakken met geld hebt om er de juiste spelers voor te halen. Sorry, maar ik kan het in dit geval echt niet met je eens zijn.

02-06-2015 14:50

JohnDylan +22656

Waarom noem je het Barcelona voetbal?! Het is het soort voetbal wat Ajax sinds de jaren '70 nastreeft. Het heeft helemaal niets met Barcelona te maken maar is een onderdeel van de cultuur van Ajax. Jammer genoeg blijkt het lastig om een trainer te vinden die dat begrijpt.

Serero en Klaassen zijn geen creatieve spelers. Die twee zijn juist spelers die altijd precies doen wat je zou verwachten. Andersen en Sinkgraven zijn dan wel en zou ik dus een basisplaats geven. Gudelj en Klaassen mogen dan uitvechten wie daar bij komt te staan.

02-06-2015 15:46

BigDaddy84 +0

Omdat Barcelona de club is die het de afgelopen jaren op het hoogste niveau laat zien. Zo moeilijk is het niet. En het grappige is dat ook zij nu begrijpen dat je ook een spelers zoals Rakitic nodig hebt. Spelers die het loopvermogen hebben iets te betekenen in de 16 van de tegenstander en in je eigen 16. Met bijv. een middenveld met Gudelj, Sinkgraven en Andersen ga je het niet redden. Zeker Europees niet. Dan wordt je simpel overlopen. Daar komt bij dat Klaassen misschien niet de meest creatieve is, maar het betekent niet dat hij helemaal geen creativiteit in zich heeft. Enkel en alleen de nadruk leggen op creativiteit gaat gewoon niet werken. Er is meer nodig in het voetbal.

02-06-2015 17:27

Boer +3

Als je onder creativiteit een mannetje uitspelen verstaat, is Klaassen niet creatief. Maar in zijn passing en loonacties is hij dat wel. Zijn basistechniek is een beetje vergelijkbaar met die van Xavi. Die passeert net als Klaassen zelden een man zoals Iniesta dat wel kan.

02-06-2015 18:54

BigDaddy84 +0

Je geeft het zelf al aan. De Boer moet presteren. En de combinatie van presteren en mooi voetbal spelen is een kunst. JohnDylan gelooft erin dat het mogelijk is hetzelfde te spelen als in de jeugd met de huidige selectie, maar ik heb daar serieus mijn vraagtekens bij. Zeker ook omdat veel van de huidige spelers in hun opleiding anders hebben gespeeld, ze aan het begin van hun carrière staan en dus weinig ervaring hebben en een groot gedeelte van de selectie ook niet bepaald in vorm was. In potentie hebben we zeker de juiste spelers, maar ik snap heel goed waarom De Boer de tweede seizoenshelft Ajax liet spelen zoals ze speelden.

02-06-2015 13:04

JohnDylan +22656

Omdat het plan Cruijff is dat het eerste en de jeugd dezelfde speelstijl hanteren zodat de overstap naar het eerste voor jeugdspelers zo klein mogelijk word gemaakt. Als het eerste en de jeugdelftallen dezelfde tactiek en speelstijl hanteren zullen jeugdspelers wanneer ze er technisch en fysiek klaar voor zijn relatief makkelijk instromen.

Dat is ook waarom Jonk momenteel clashed met de rest van het technische hart. Het eerste hanteert namelijk een totaal andere speelstijl waarin er word opgebouwd via de vleugels (voornamelijk door de backs) terwijl er in de jeugd word opgebouwd door het midden en de middenvelders veel sneller worden aangespeeld.

Het zou absurd zijn als Ajax straks talenten als Nouri, Vd Beek en Cerny een totaal andere speelstijl aan zal leren wanneer ze naar het eerste overstappen. Het lijkt me veel logischer dat de opvolger van De Boer de speelstijl van de jeugdopleiding op het eerste toe zal passen zodat deze talenten makkelijk kunnen worden ingepast.

02-06-2015 12:30

Pauw +2241

Ah okee, je gaat al uit van een andere trainer. Ja, ik vertrouw er ook op dat een trainer van de Toekomst dé speelstijl toepast waaraan de jeugd gewend is geraakt en waarmee het adequaat inpassen van jeugd gerealiseerd kan worden.

02-06-2015 12:41

JohnDylan +22656

Tja, ik heb het met De Boer qua speelstijl en (vooral) -intentie opgegeven. Hij is een hoofdtrainer die altijd vanuit het verdedigende aspect van het spel denkt. Ajax heeft juist iemand nodig wiens visie vanuit het aanvallende aspect van het spel voorkomt. 'Aanvallen is de beste verdediging' zou het motto van Ajax moeten zijn. Ajax moet wedstrijden winnen door meer te scoren dan de tegenstander en niet door minder doelpunten tegen te krijgen dan de tegenstander, if you get my drift.

02-06-2015 12:45

Meconium +0

Wel heel raar dit hoor..

02-06-2015 11:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.