[Update II] Overmars: 'Zijn in gesprek'

door BvdPloeg 69

[Update II] Overmars: 'Zijn in gesprek'

door BvdPloeg 69

Laatst geüpdatet

Richairo Zivkovic wordt komend seizoen mogelijk verhuurd aan FC Groningen. De spits is bij Ajax komend seizoen derde keuze achter een nieuwe aankoop en Arek Milik, terwijl speeltijd in de Eredivisie een must is.

Simon Zwartkruis van Voetbal International schrijft dat Ajax en FC Groningen in gesprek zijn over de jonge aanvaller, die afgelopen seizoen vooral in Jong Ajax speelde. In de beloften maakte hij achttien doelpunten, bij het eerste bleef het bij een paar invalbeurten.

Vooralsnog heeft FC Groningen alleen bij Ajax gevraagd om de mogelijkheid om de spits te huren, zo weet Ajax Showtime. Of hij weg mag, hangt vooral af van het feit of Ajax een nieuwe spits weet aan te trekken.

Update - 20.25 uur (21 mei 2015)
Bij monde van manager technische zaken Peter Jeltema ontkent FC Groningen al gesproken te hebben met Ajax over een mogelijke huur van Zivkovic. 'Zivkovic is een optie die bij ons is langsgekomen. Of wij met Ajax over Zivkovic hebben gesproken? Nee, en het liefst huren wij ook geen spelers, want daar krijg je later niks voor terug', aldus Jeltema tegenover Het Dagblad van het Noorden.

De 'Trots van het Noorden' ontkent zodoende al gesproken te hebben met Ajax, dat eerst moet beslissen of Zivkovic überhaupt wordt verhuurd. Dat de spits bij een aankoop van Ajax op de nominatie staat om tijdelijk te verkassen is inmiddels wel een zekerheid.

Update II - 07.10 uur (22 mei 2015)
Het welles-nietes spelletje tussen Ajax en FC Groningen is begonnen. Waar VI en Ajax Showtime woensdag wisten dat beide clubs toenadering zochten over een verhuur van Richairo Zivkovic, daar werd dat dezelfde dag nog door Groningen ontkend.

Een dag later stelt Marc Overmars in De Telegraaf dat er wel degelijk wordt gesproken. De directeur voetbalzaken stelt kort: 'We zijn daarover in gesprek.'

Wil jij er 23, 24 of 25 mei bij zijn tijdens de Copa Amsterdam? Koop dan hier je tickets!

Lees meer over:
Plaats reactie

godenzonensuper +0

fischer milik el ghazi
kishna zivko/aankoop aankoop

sinkgraven
andersen
schone

gudelj klaassen
serero bazoer

dijks viergever veltman v.rhijn
? riedewald hoorn tete

cillessen
boer
leeuwenburgh

Denk dat dit zo ongeveer de selectie zal worden . de Boer wilde nog concurrentie voor el ghazi en of er een nieuwe spits komt hangt af van wat er met zivkovic gaat gebeuren .

22-05-2015 12:38

JPC40 +3

Zivko die gaat terug naar Groningen.

22-05-2015 14:47

TikkieTerugJaap +2

En morgen word bekend dat VdV naar ons komt, dat is nu wel duidelijk.

22-05-2015 14:55

FWAjacied +3860

Hoezo is dat nu wel duidelijk? Zijn team speelt de belangrijkste wedstrijd ooit en hij gaat doodleuk een contract tekenen bij een ander team. Nooit niet.

22-05-2015 16:20

JPC40 +3

dan had Raf dat nu al bekend gemaakt, dus hou er rekening mee dat Raf gaat komen.

22-05-2015 17:20

ST +23060

Je mist Van der Vaart. Serero gaat verkocht worden en Andersen verhuurd worden.

22-05-2015 16:49

kampioen2010 +1902

Off: wanneer wordt het nieuwe uitshirt bekendgemaakt. Ze zeiden dat de verrassing eraf was als ze het weer voor de laatste uitwedstrijd deden. Maar dit is ook niet echt bevorderlijk voor de verkoopt lijkt me toch?

22-05-2015 12:32

wouter90 +0

Waarschijnlijk 1e training. 22 juni dus

22-05-2015 12:35

wladimir +3059

Van der Hoorn, Riedewald en Zivcovic een jaar verhuren. Boilesen twee jaar en Sightorsson een jaar verlengen. Serero en Kishna verkopen. Jan Arie van der Heijden, Urby Emanuelson en eventueel Rafael van der Vaart transfervrij binnenhalen. Moisander gaat al voor niets naar Sampdoria. Gudelj komt al van AZ voor 6 miljoen. Als van der Vaart komt in de winterstop Lasse Schone verkopen.

22-05-2015 12:18

MaToVe +1

Ik ben dit huidige Ajax zo spuug- en spuugzat. Compleet wanbeleid van De Boer cum suis. Niet alleen dit gevalletje, gewoon stelselmatig.

22-05-2015 11:24

JPC40 +3

ik ben het NOG niet spuugzat maar zit wel soms met verbazing toe te kijken, al zijn er enkele dingen die je zelfs als buitenstander al gauw ziet aankomen, en sommige zaken kan je al voorspellen wat er gaat gebeuren.

Het ging goed maar nu heeft Ajax blijkbaar in mijn eigen versie last van de wet van Murphy alles wat tegen kan zitten , zit nu ook echt tegen.

22-05-2015 13:29

R.F. +1

Misschien klinkt het wel onlogischer dan het is. Zivkovic wordt gekocht en is grootste spitstalent in Nederland. Dan wordt er in overleg met hem besloten een jaar te wennen aan het Ajaxspel. Of zoals ze het in de rest van Nederland noemen: ontwikkelen als volwassen spits. In de planning lag dat hij dit jaar tweede spits zou zijn achter Milik. Vier zaken veranderden dit:

(1) Zivkovic is niet ver genoeg ontwikkeld: dat is altijd onvoorspelbaar en daar kun je Ajax niet op afrekenen.
(2) Zivkovic zit qua instelling anders in elkaar, dan men dacht (te laat komen etc.): dan is verhuur naar een kleinere club waar je echt moet knokken verstandig. Snap de keuze voor Groningen dan niet helemaal: dat is juist wéér bekend terrein. Maar een verhuur snap ik wel.
(3) Ajax heeft een dramatisch seizoen gedraaid, waardoor de ogen zijn geopend dat met alleen jonge spelers geen prijzen gepakt worden. Milik is aangetrokken, is ouder en meer ervaren dan Zivkovic: maar is ook nog geen volwassen spits. Milik-Zivkovic is gewoon te dun en kan alleen bestaan als er geen betere opties aangetrokken worden. Het best voor de ontwikkeling van Zivkovic was geweest als in plaats van Milik, een ervaren spits werd gehaald waarachter Zivkovic tweede keuze was. Maar denk dat we allemaal ook de keuze voor Milik snappen. Consequentie van de aankoop van Milik is wel dat Ajax de pijlen richt op het halen van een ervaren spits én in dat geval Zivkovic zich elders moet ontwikkelen in de eredivisie.
(4) Buiten dat het het plan van Ajax is om een ervaren spits aan te trekken, moet er ook nog een betaalbare spits beschikbaar zijn, die er gelijk staat en een brok ervaring meeneemt. 'Toevallig' is van der Vaart dit jaar in beeld bij Ajax. Ik kan me goed voorstellen dat Frank een plekje wil vrijmaken voor deze ervaren speler. Hij is (in ieder geval in de ogen van Frank) wel de ervaren speler die Ajax zoekt, en hij (hier zijn de meningen op AS ook over verdeeld) is het niveau waar de Boer naar streeft. Wanneer van der Vaart geen optie was én Ajax geen ervaren spits kan aantrekken dan verwacht ik dat Zivkovic zal blijven. Wanneer Zivkovic verhuurd wordt, dan zal van der Vaart wel rond zijn.

Hoe raar het allemaal mag klinken, ieder verhaal heeft twee kanten..

22-05-2015 10:58

Pinpanter +3

Ik vind je verhaal inderdaad wat onlogischer klinken. Zivko is niet verder ontwikkeld omdat hij nauwelijks in het eerste speelde. Echte spitsen zijn heel vaak eigenzinnige types (JC, Ibra, Kluivert, Romario, Ronaldo) die komen te laat en/of zijn eigenwijs. En hij raakte kennelijk gefrustreerd.
Het is te gek voor woorden dat we zoveel naar Siggy hebben zitten kijken. Een belangrijke oorzaak van het dramatische van dit seizoen. Zodra er een ander op die plek stond draaide het al beter. VdV is blessuregevoelig, dus als je die op 10 of in de spits wilt laten spelen dan heb je een afgezien van Milik een derde man nodig. Zivko is dan een prima optie.

22-05-2015 11:39

R.F. +1

Ben ik niet helemaal met je eens. Zivkovic (zo zag je ook op de momenten dat hij inviel) is er nog niet klaar voor. Hij is jong en de spitspositie is de belangrijkste en moeilijkste in een elftal: hij is te zwak om duels uit te vechten en aanspeelpunt te zijn. Even los van de discussie of een spits dat zou moeten zijn: Frank wil dat en hij kan dat niet brengen. Sigthorsson was natuurlijk technisch een aanfluiting, maar fysiek bleef hij wél overeind. En dat is een voorwaarde om op deze positie te spelen.

Ben het wel met je eens dat het dan merkwaardig is dat je een blessuregevoelige, oude speler die het juist niet van zijn fysiek moet hebben in de spits wil zetten. Frank gaat ervanuit dat hij dit kan compenseren met kwaliteit en ervaring: dat moeten we gaan zien. Daarbij heeft Ajax uiteraard een derde spits nodig. Maar je kan Zivkovic toch niet weer een jaar in de JL laten spelen? Dan ontwikkelt hij zich sowieso niet snel genoeg..

22-05-2015 12:26

Overmars +0

Als ze maar een regeling maken dat hij niet tegen Ajax mag spelen in de competitie.

22-05-2015 10:52

Eriksen10 +4770

Oja, Moses Daddy komend seizoen in de champions League en Lesly de Sa in de Jupiler League. Gelukkig hield Moses Daddy de ontwikkeling van de Sa en Acolatse niet tegen.

22-05-2015 09:01

Johan1 +2904

Ongelooflijk, wat een prutsers bij Ajax. Je haalt Zivkovic met veel bombarie binnen om vervolgens na een jaar in Jong Ajax tot de conclusie te komen dat hij ongeschikt is voor het "typische" Ajaxspel. Bedoelen ze daarmee het eeuwig breed en terugspelen van de bal? Het verschrikkelijk lage tempo? Het totale gebrek aan risico en aanvallend spel? Het typische Ajaxspel wordt al jaren niet meer gespeeld onder Frank de Boer. Misschien is Zivkovic een betere spits in een 2-spitsen systeem, maar dat moet je als goede scout toch kunnen zien? Als je kijkt naar de handelingssnelheid van Duarte, Zimling, Viergever, vd Hoorn.....moet je toch ook de conclusie trekken dat zij nooit en te nimmer de top zullen halen. We hebben een kwaliteitsgebrek, maar dat zit vooral in de technische staf.

22-05-2015 08:49

Eriksen10 +4770

Ja en dan lees ik hier dat ie nog niet rijp was voor de eredivisie. Die jongen hielp in zijn eentje Groningen aan Europees voetbal. Speelde Rekik en Bruma helemaal zoek. Nee wat doet Frank, zelfs bij een verspeelde titel, Struikelson laten spelen. Enige kans dat Zivkovic kan slagen bij Ajax is als FdB weggaat.

22-05-2015 08:52

ajax4ever01 +13

Sorry hoor maar als hij nu wel aan Groningen word verhuurd dan snap ik dat beleid van Ajax niet meer.m had hem dan gelijk nadat ze hem kochten verhuurd aan Groningen ipv zinloos bij Jong Ajax te stallen.

22-05-2015 08:47

jvs +0

Goed verhaal dit.
Eerste verhaal is dat Groningen aan Ajax heeft gevraagd of er een mogelijkheid was om Zivkovic te huren, (dat is alles) en nu blijkt dus zelfs dat niet waar te zijn.
Ben benieuwd hoe de rest van de wereld op deze harde nieuwsfeiten zal reageren ;-)

22-05-2015 00:38

brullie +7031

Snap je bericht niet echt want Groningen geeft zelf aan geen spelers te huren ivm opbrengst van spelers. Kennelijk is dit hun visie. Dus dat Groningen zelf naar Ajax is gestapt lijkt mij uiterst klein...

23-05-2015 08:08

ABBA +0

Snap dit niet milik eerste spits met daarachter zickovic is mooi zat toch waarom haal je die gast dan

21-05-2015 20:54

JPC40 +3

hoogst waarschijnlijk heeft dit ook te maken en Hendriks die uren eist van Ajax en dus de keus gemaakt moet worden tussen Zivko en Hendriks, aangezien Zivko meer problemen veroorzaakt heeft dan Hendriks heeft men denk de keus gemaakt voor Hendriks.

21-05-2015 22:32

TikkieTerugJaap +2

Toch denk ik wel dat dit gaat gebeuren, komt niet voor niks nu opeens naar buiten. Deadline voor VdV loopt tot zaterdag dus die zal zijn jawoord wel gegeven hebben.

21-05-2015 20:45

johnd +6

Waarom in hemelsnaam niet dit jaar dan? Wat een onzin.

Overmars maakt er echt een potje van!

21-05-2015 19:19

Len nart +25

Volgens mij heeft het met sam hendriks te maken, hem is volgens mij speeltijd beloofd.

21-05-2015 20:53

peet-w +315

De zeikbrigade is ook weer op gang gekomen hoor, tjonge jonge.

21-05-2015 21:26

PetrosQ +1

Hoezo maakt Overmars er een potje van? Ajax heeft Zivkovic eerst in de Jupiler League laten spelen. Die is hij nu ontgroeit. Vervolgens wordt er gekeken of hij al een toevoeging is op Ajax 1 en of hij veel gaat spelen. Kennelijk is dat niet het geval, dus wordt er gekeken naar een andere oplossing. Dat is een verhuur. Hij kent Groningen al, en Groningen lijkt hem wel op huurbasis te willen terughalen. Peter Jeltema zegt dan wel dat ze niet met hem gesproken hebben, maar iedereen weet dat dat wel het geval. Zo gaat dat altijd in de voetbalwereld. Eerst komt er een gerucht dat er gesproken wordt tussen twee clubs en een speler, iedereen ontkent het, paar dagen later is het rond.

21-05-2015 22:31

Eriksen10 +4770

Hij was de jupiler league al ontgroeid toen die naar ajax kwam...

22-05-2015 08:44

JPC40 +3

het enige wat ik mij af vraag en dit ook al op facebook heb gezegd , waarom moet Dijks plotseling terug komen en zivko toch maar weer verhuurt worden aan Groningen , Dijks Gudelje en eventueel Raf gaan Ajax geen meerwaarde geven in de CL of EL .
IK wil weten wat Ajax gaat doen om dit team serieus te versterken en hoeveel men hier aan gaat uitgeven.
Dat Dijks eventueel , als heel graag wil misschien terug komt dat is best ,maar het team wordt er niet sterker op.
Ik ben van overtuigd en hou dit bij hoog en laag vol dat Ajax niet aan de keus ontkomt om 30 miljoen uit te geven om beter spelers te halen.

21-05-2015 17:00

MikeUitMokum +0

IK wil weten wat Ajax gaat doen om dit team serieus te versterken en hoeveel men hier aan gaat uitgeven.

Bel marc anders even op.

21-05-2015 17:19

JPC40 +3

ahahahhahahahahhaha

21-05-2015 17:42

muziekvriendje +0

En dan zeggen ze hier op AS dat ik een geestelijk mankementje heb.

21-05-2015 18:13

TikkieTerugJaap +2

Gudelj is zeker wel een meerwaarde voor ons. Niet alles is negatief he, je kan ook overdrijven.

21-05-2015 18:11

TheRiviera +5476

Gudelj is zoals ik dat noem Eredivisiewijs.Hij speelde bij NAC en daarna AZ maar nooit echt bij een top/sub-top club buiten de Eredivisie en dat is wat AJAX juist nodig heeft.We hebben geen spelers nodig die Eredivisiewijs zijn maar die Europees top/-sub-top niveau wijs zijn.

21-05-2015 18:55

RasAjacied +0

Hij moet nog inkomen en ingespeeld raken

21-05-2015 22:06

TheRiviera +5476

Ajax gaat echt geen groot geld uitgeven deze zomer.Zolang overmars aan het roer is qua transfers en het huidige beleid nog in effect is zal de focus altijd blijven liggen op jonge goedkope spelers die nog te trainen zijn in de stijl en visie van Ajax en transfervrije oudjes die de kneepjes van het spel kennen.Gudelj,VdV en Dijks voegen wel wat toe aan Ajax maar niet genoeg om potten te breken op een europees niveau.Als Ajax echt mee wilt doen dan moet het spelers halen uit een sterke competitie die daar al een paar jaartjes meedraaien op het hoogste en europeese niveau.Kijk naar Guarado van PSV een speler die niet goed genoeg was voor Valencia maar overduidelijk een van de beste middenvelders is dit in de eredivisie.Hij mag dan wel misschien qua salaris wat meer kosten maar zonder hem was PSV geen kampioen geworden.Maar volgens FdB komen spelers zoals Guarado niet naar AJAX omdat een club zoals AJAX niet genoeg credit daarvoor heeft maar PSV dan wel?Zoals je merkt zijn het allemaal smoesjes op smoesjes bij AJAX.Ze zijn veelste bang dat zo'n situatie te slecht uitpakt en dat ze teveel geld aan transfersommen en salaris kwijt zijn als zo'n speler niet slaagt bij AJAX.Maar naar mijn mening kan AJAX zich dat wel veroorloven met meer dan 100 Miljoen op de bank.

21-05-2015 18:53

JohnDylan +21838

Ajax heeft helemaal niet meer dan 100 miljoen op de bank. Sterker nog ze hebben veel minder dan 100 miljoen op de bank. Je moet niet het eigen vermogen verwarren met het bedrag wat Ajax op de bank heeft staan.

22-05-2015 02:12

TheRiviera +5476

Ajax gaat echt geen groot geld uitgeven deze zomer.Zolang overmars aan het roer is qua transfers en het huidige beleid nog in effect is zal de focus altijd blijven liggen op jonge goedkope spelers die nog te trainen zijn in de stijl en visie van Ajax en transfervrije oudjes die de kneepjes van het spel kennen.Gudelj,VdV en Dijks voegen wel wat toe aan Ajax maar niet genoeg om potten te breken op een europees niveau.Als Ajax echt mee wilt doen dan moet het spelers halen uit een sterke competitie die daar al een paar jaartjes meedraaien op het hoogste en europeese niveau.Kijk naar Guarado van PSV een speler die niet goed genoeg was voor Valencia maar overduidelijk een van de beste middenvelders is dit in de eredivisie.Hij mag dan wel misschien qua salaris wat meer kosten maar zonder hem was PSV geen kampioen geworden.Maar volgens FdB komen spelers zoals Guarado niet naar AJAX omdat een club zoals AJAX niet genoeg credit daarvoor heeft maar PSV dan wel?Zoals je merkt zijn het allemaal smoesjes op smoesjes bij AJAX.Ze zijn veelste bang dat zo'n situatie te slecht uitpakt en dat ze teveel geld aan transfersommen en salaris kwijt zijn als zo'n speler niet slaagt bij AJAX.Maar naar mijn mening kan AJAX zich dat wel veroorloven met meer dan 100 Miljoen op de bank.

21-05-2015 18:53

strafschop +3

Hoeveel spelers zoals Guardado heeft Marcel Brands in 5 jaar naar PSV gehaald? Het is gewoon een uitzondering op de regel, waarbij zowel Valencia als de speler zelf bereid was om geld in te leveren.

Guardado speelde in 2012 nog in de 2e spaanse divisie. En dan lijkt me een stapje terug van de bank in Spanje en Duitsland niet zo groot. Of wel?

21-05-2015 19:27

JPC40 +3

het gaat hier om het principe

21-05-2015 20:01

strafschop +3

Jij bedoelt zwart of wit?

21-05-2015 21:38

JPC40 +3

het gaat er om dat PSV wel bereid is om risico te nemen en Ajax alleen maar op safe wil spelen.

22-05-2015 17:25

JPC40 +3

en dat bedoel ik nou

21-05-2015 20:03

rodnet +10264

Het beleid is gewoon om te janken, ze rotzooien maar wat aan. Zivkovic is of geschikt voor Ajax en dan maak je hem tweede spits, of ongeschikt voor Ajax en dan (afgezien dat je hem nooit had moeten kopen) verkoop je hem. In dat geval moet er een spits bijkomen, maar je moet er toch niet aan denken dat die dikzak uit Hamburg volgend jaar bij Ajax in de spits net als nu bij HSV voortdurend het spel aan zich voorbij laat trekken. Dat is bijna nog erger dan Sigthorsson.

21-05-2015 16:49

Oliveira +0

Wie is dan de 2de keuze???? Stuikelsson of Van der Vaart die ze willen halen????? Ik snap deze keuze van Ajax niet.

21-05-2015 16:35

diwa +0

frank de boer is gewoon stronteigenwijs. iedereen zag dat janssen geen 6 was bij ajax, de boer wou zijn gelijk bewijzen. uiteindelijk gaf hij toe. iedereen ziet dat boilesen op de bank moet, de boer maakt hem zelfs aanvoerder, iedereen zei ook dat een verhuur van zivkovic beter zou zijn. nee hoor eigenwijs. ik vind alles wat de boer en overmars doen niet overkomen als beleid, men doet maar wat.

21-05-2015 16:32

TheRiviera +5476

Kom je daar nu pas achter?De afgelopen 4 seizoen zag je dat FdB steeds meer spelers op vreemde plekken ging zetten vooral dit seizoen.Hij heeft Duarte eens linksback gezet,Serero en Klaassen op 6,Schone rechtsbuiten en in de spits,Siggtorsson wel eens linksbuiten.Allemaal positites waar die spelers nooit horen te staan.

21-05-2015 19:00

luciano24 +0

Zou het uiterst opmerkelijk vinden:
Wennen in Jong Ajax om zich te ontwikkelen tot een volwaardige Ajax-spits, en dan vervolgens weer verhuren naar zijn oude club, waar hij dus geen Ajax-spits is.

21-05-2015 15:57

Boer +3

Zivkovic is geen Ajax-spits en zal dat ook nooit worden. Net zomin als Hoesen of Sigthorsson. Het grote probleem bij de club is de scouting. De scouts kunnen kwaliteiten niet goed inschatten. Wie Zivkovic vijf keer heeft zien spelen, weet wat hij kan en niet kan. En wat hij kan verbeteren en wat niet. Ajax stelt eisen aan een spits waaraan Z nooit kan voldoen wegens gebrek aan daarvoor noodzakelijke aanleg.

21-05-2015 18:48

paulurs +0

We hebben 3 spelers met talent die we ergens moeten stallen. Kunnen we Boilessen, Andersen en Zivcovic niet in 1 team brengen? Een arme eredivisie club, die dit soort spelers nooit zou kunnen halen.

21-05-2015 15:00

TikkieTerugJaap +2

Boilesen gewoon verkopen. Andersen en Zivko uitlenen aan Groningen, kunnen ze gelijk Europees wat ervaring op doen. Moeten wel Chery en De Leeuw vertrekken natuurlijk.

21-05-2015 15:12

Sjaakvaak +26578

Juistem, ik juich dit toe. Hij heeft meer aan de technische trainingen van Ajax maar als hij niet wilt accepteren dat de Eredivisie met Ajax nog een stap te ver voor hem is; en daarom motivatieloos gaat lopen rondsjokken in de JL; kan hij beter meer Eredivisie-ervaring op gaan doen met Groningen.

21-05-2015 14:49

Liefhebber +1

Zoveelste uiting van lachwekkend beleid. Als je het al beleid mag noemen. Ik heb vanaf dag 1 van de FR gezegd dat de voetbaljongens er niks van zouden bakken en dat Cruijff alleen vriendjes naar voren schuift ongeacht of ze kwaliteiten bezitten. Komt allemaal uit. Geen dank!

PS Grappig dat alle blinde Cruijff-volgers nu niet onze hoogheid de schuld geven van het naar voren schuiven van incapabele vriendjes. Nee nu wordt er doodleuk geroepen dat Johan zijn voetbaljongens, die volgens hem aan 2 woorden genoeg hebben en er ongelofelijk veel kijk op hebben, eruit moet laten gooien. En dan mag Johan van jullie nu zeker voor de 3e keer op rij wat vriendjes naar voren schuiven die er een puinhoop van gaan maken? Johan is taktisch en technisch zeker een grootheid, maar mbt de kijk op de kwaliteiten van mensen voor het maken van beleid is hij allesbehalve een ster. Dat bewijst hij keer op keer!

21-05-2015 14:34

MrBabelinho +1

Ben het helemaal met je eens. Bekijk de situatie Zivkovic maar eens op detail. Hij wordt gehaald terwijl Siem weg gaat en die IJslandse treurwilg er nog zit. Wat denk je dan? Zo dat is kaasie hoor ik speel binnenkort bij Ajax 1. Milik wordt gehuurd en wat zal de gedachte dan zijn? Oke leuk een sparringspartner, mooi. Nee zegt FdB jij moet aan het Ajaxspel gaan wennen Richairo! Dan kijkt Richairo, al scorend in de JL, naar het Ajaxspel en ziet hij ellende, een IJslander die te lang blijft staan, een goede Milik die uiteindelijk geblesseerd raakt, weer die IJslandse treurwilg in de spits, Schone in de spits, treurwilg weer in de spits. Vreemd dat hij ongemotiveerd is geraakt. Hij flikt het bij Groningen en moet opeens bij een team a la Almere City/FC Oss/ Den Bosch gaan voetballen. En dat terwijl een aanvallende middenvelder in de spits staat afgewisseld met een treurwilg.

Wanneer hij nu aan Groningen verhuurd wordt wat moet hij dan in 2016-2017, weer wennen aan het Ajaxspel? Het is simpel, aan dit dramatische, schijterige, uiterst bedroevende, tenenkrommende en tranentrekkende spel zal geen enkele speler met enige kwaliteit in zijn donder wennen.

Idem dito met verhaal Dijks. Nee Boilesen is de grote man hoor!!! Speelt een heel seizoen beneden alle peil maar blijft lekker staan en krijgt zelfs de band om. Nu is Dijks opeens een goede optie, want ja hij ontwikkelt zich. Het is een brevet van onvermogen mbt het inzicht op het potentieel dat een speler heeft. Daarnaast is het WK ideale schoonzoon bij Ajax al jaren aan de gang. Meneer Moisander was de beste optie, je gaat bijna naar Joris Mathijsen verlangen, alhoewel die is pas echt bedroevend.... Er zal een verdedigende kwaliteitsinjectie bij moeten komen en die IJslandse treurwilg moet weg. Gewoon Milik 1e man Zivkovic als back-up. Laat die jongens maar eens 24 en 10 wedstrijden spelen met een LINKS- en een RECHTSbuiten en dan gaan we zien hoe het goed gaat komen met klaassen, gudelj en sinkgraven/bazoer erachter.

21-05-2015 15:29

atl +0

De vorige directie heeft volgens jouw beter gedaan, 40 millioen schuld en 7 jaar geen kampioen

22-05-2015 14:17

Liefhebber +1

Hele slimme jongen. Kan je mij wellicht vertellen waar in mijn bericht ik aangeef dat ik verlang naar het oude beleid?
Nee inderdaad, dat doe ik niet. Jij verzint dat erbij. Dus in jouw hoofd is het zo dat als je kritiek hebt op het huidige beleid dat je dan automatisch voor het oude beleid bent. Een grove misvatting. Voortaan beter lezen.

22-05-2015 15:29

godenzonensuper +0

Het is gewoon tragisch en lachwekkend tegelijk wat voor beslissingen er genomen zijn binnen Ajax .

- Vermeer gratis naar een rivaal laten gaan .
- Dijks wegschoppen en hem 8 maanden later weer terug willen kopen .
- Een wissel speler van mainz binnen halen .
- Zivkovic kopen en hem dan een jaar lang voor lul laten lopen op troosteloze velden iedere maandag avond . En hem nu opeens willen verhuren ?
- Denswil gratis laten gaan terwijl Moisander een aflopend contract heeft .

- En dan nog het trainingskamp in Dubai waar spelers volgens mij overtraind zijn .
- de Boer zijn behoudende tactiek .
- spelers verpesten op vreemde posites .
- de Boer zijn omgang met " lastige " karakters .
- De lieverdjes van de Boer die wel onophoudelijk het vertrouwen bleven krijgen .

positief punt is wel het daadkrachtig handelen mbt Gudelj . Dat is een speler die wij goed kunnen gebruiken .

21-05-2015 14:15

JohnDylan +21838

Dijks laten gaan was geen belachelijke beslissing, hem terug halen zou dat wel zijn aangezien hij niet eens in de buurt komt van het niveau wat Ajax nodig heeft. Ook vind ik het niet gek dat ze Zivkovic een jaar aan de club hebben laten wennen. Hij is erg jong en heeft zich dit seizoen tot een stuk completere spits ontwikkeld. Ik denk niet dat Zivkovic zich zo had ontwikkeld bij FC Groningen.

Denswil laten gaan terwijl Moisander slecht speelt en een aflopend contract heeft was wel belachelijk. Net zoals het halen van Zimling, twee beslissingen die De Boer heeft genomen en Overmars heeft uitgevoegd doordat hij zijn oren naar De Boer laat hangen. Dat is nou precies de hoofdtrainer-technisch directeur relatief die Ajax niet meer wilde.

21-05-2015 14:22

Sjaakvaak +26578

Wat betreft Zimling heb je uiteraard helemaal gelijk maar de andere punten?
- Vermeer heeft uit dank voor zijn diensten een prijskaartje van €1,- miljoen gekregen. Hij en Haatrecht hebben zelf misbruik van deze regeling gemaakt om hem naar Feyenoord te sturen. Enige wat het TH nog kon doen was alsnog de prijs verhogen maar dat zou zeer onterecht tegenover Vermeer zijn geweest.

- Zivkovic heeft JohnDylan hieronder goed uitgelegd. Alhoewel ik zijn komst nog steeds raar vind daar hij niet goed was in de kleine ruimte (typische counterspits) en daar nog steeds amper door in is ontwikkeld.

- Denswil had gewoon een contract liggen dat hij alleen nog maar hoefde te ondertekenen. Hij eiste echter dat hij basis zou staan. Als hij nu een half jaartje geduld had of zich gewoon had bewezen, dan had hij zo gespeeld. Maar nee, hij vond zichzelf te goed daarvoor.

Persoonlijk kan ik er niet om rauwen dat hij weg is. Heeft een slechte reeks neergezet toen Moisander geblesseerd was. Bij Brugge was men de eerste maanden ook niet over hem te spreken. Daar heeft hij wel een tijdje mogen spelen maar de laatste zes wedstrijden heeft hij de bank warm mogen houden. Groot talent in de jeugd maar het wil er allemaal nog niet uitkomen. Sowieso deels te verwijten aan een slechte instelling.

21-05-2015 14:44

JohnDylan +21838

Ajax heeft toch een miljoen voor Vermeer gekregen?

21-05-2015 16:57

Quando425 +1261

Ik heb bijna spijt dat ik m'n seizoenkaart heb verlengd voor het volgende seizoen. Dat wordt gewoon weer een jaar afzien door al die rare fratsen die nu de reveu passeren.
Sterkte mensen...veel sterkte!

21-05-2015 13:55

Ajaxsupzuidned +0

Ruiz of Locadia!

21-05-2015 13:35

WimPatsj +0

Ronaldinho als valse 9? iemand? Tekengeld geven, huisje meezoeken, neem hem mee voor een drankje op de wallen en we hebben een speler die het spel aantrekkelijker maakt. Lijkt me iemand die de spelvreugde een boost geeft, t ballen issie nog niet verleert, heeft ervaring en zorgt voor marketing! Lekker half half laten spelen, niet 50 potjes laten spelen :)

Ownee laat maar, vergeten dat hij eerst een jaar moet wennen aan het Ajaxspelletje bij Jong :)

21-05-2015 14:49

Avontia +0

Op dit soort beleid staat normaal gewoon ontslag.. Eerst alle financiele blunders, daarna Zivkovic laten lijden in Jong Ajax en zeggen dat hij absoluut niet verhuurd mag worden omdat hij aan het ---- spel moet wennen. Vervolgens komt dit bericht ineens? Waar zijn we toch mee bezig....

21-05-2015 13:34

godenzonensuper +0

Als Jol en rik van de boog dit allemaal geflikt hadden dan stonden er een paar man van de Fside aan de hekken iedere training en bij de directeur in de achtertuin .

21-05-2015 15:39

Gewoon Gijs +18319

Zivkovic moet gewoon de kans in het 1e van Ajax krijgen. Ze hadden hem afgelopen seizoen prima kunnen verhuren. Het is echt een beleid waar geen touw aan vast te knopen is. Ik ben in elk geval blij als we Zivkovic onder contract houden. Liever verhuurd, dan dat je hem kwijt bent door hem te verkopen. Het valt niet te plannen, maar zijn talent komt er echt wel uit op termijn.

21-05-2015 13:32

JohnDylan +21838

Als ze Zivkovic hadden verhuurt had hij waarschijnlijk een stuk minder aan zijn zwaktes gewerkt. Bij FC Groningen had hij als counterspits gespeeld en niet geleerd een bal fatsoenlijk te kaatsen. Bij Ajax heeft hij zich tot een completere spits ontwikkeld maar hij moet zich nog verder ontwikkelen voordat hij klaar is voor het eerste.

Zivkovic is altijd een langetermijn project geweest voor Ajax en door hem eerst bij Ajax tot een completere spits te ontwikkelen en daarna voor één of twee seizoenen te verhuren zal hij op lange termijn beter worden dan als hij bij FC Groningen was gebleven en pas na twee of drie seizoenen door Ajax naar Amsterdam was gehaald en direct een basisplaats had gekregen.

21-05-2015 14:25

Gewoon Gijs +18319

Zie als reactie het betoog hierboven van MrBabelinho

21-05-2015 16:39

vd.Vaart +1935

Waarom spits halen? En geen Rafael voor die positie halen.. lachwekkend!! Zivkovic wordt gewoon misbruikt door de Boer, want hij moet het heilige Ajax-spelletje onder de knie krijgen.. schei uit!

Beleid is niet meer serieus te nemen, zeker na viergever, vd hoorn en zimling.. want Groningen speelt toch niet het speelstyle hoe Frank de Boer Ajax1 laat ballen?? Snapt U het nog??

Kortom; Komend seizoen 1 spits: Milik en Van der Vaart als 2e spits.. man..man waar gaan we heen als club pff. Raffie is gvd een middenvelder!!

21-05-2015 13:03

3*stars*3 +23367

Die Frank is een heel gevaarlijk mannetje en dat zien JC en Jonk ook maar hard op durven ze et nog niet te roepen...

21-05-2015 13:10

wladimir +3059

Na het oliedomme beleid van afgelopen seizoen, geen kampioenschap, maar vooral tergend langzaam en saai voetbal zingt Frank de Boer wel een toontje lager.

Het is duidelijk dat het voor zowel de Boer en Zivkovic / Kishna beter is het een seizoen elders te proberen.

21-05-2015 13:14

3*stars*3 +23367

Ik kan leven met een jaar zonder titel hoor maar we krijgen 2 jaar kutspel te zien en vorig seizoen kon het gecamoufleerd worden door die titel maar het verval was toen al in zicht.

Kampioensduel gelijk gespeeld in Almelo en afsluitwedstrijd, tegen nr17 NEC, gelijkspelen...

21-05-2015 15:08

wladimir +3059

Het beleid van de afgelopen seizoenen was niet goed.

Frank de Boer is de coach en die gaat Kishna en Zivkovic niet beter maken, zoveel is duidelijk. Verhuren dus. Mike van der Hoorn wordt als back-up voor Veltman niet beter en van Rhijn en Tete kunnen die rol ook vervullen. Ook hij kan worden verhuurd. Als Riedewald back-up wordt voor Viergever wordt ook hij niet beter en kan beter worden verhuurd.

Ajax had Moisander afgelopen zomer moeten verkopen en vertrouwen moeten hebben in jeugdspelers Denswil, Dijks en Riedewald voor LCV en back-up voor Boilesen. De aankoop van Viergever heeft veel meer gekost dan die 2,5 transfersom. Immers nu willen ze Dijks terughalen voor 625k.

Ik vrees steeds meer dat het contract van Sightorsson gaat worden verlengd.

21-05-2015 13:12

vd.Vaart +1935

Als Kolbein serieus een contract krijgt aangeboden, dan mag Frank en Marc echt opdonderen met dat vriendjes politiek ivp over het voetbal van ons aller Ajax.

21-05-2015 13:17

Ajaxfan_1987 +0

Ik denk dat niemand Siggy wilt hebben, omdat hij ook nog flinke salariseisen stelt.
Ze kunnen bij Siggy beter het contract ontbinden.

21-05-2015 13:25

vd.Vaart +1935

Contract verscheuren, champagne ontkurken en dag kolbein!

21-05-2015 13:29

Bensco +7166

Die denkt echt dat hij de nieuwe zlatan is omdat die bij ajax heeft gevoetbald

21-05-2015 14:10

wladimir +3059

Kolbein is international en gaat spelen op het EK2016. Ik ben geen groot fan van zijn prestaties. Het lijkt me dat Arkadius Milik volgend seizoen in de spits speelt. Financieel is het verstandig om Kolbein een jaar te verlengen en na het EK te verkopen. Dan nu een slechte prijs realiseren en veel geld uitgeven aan een back-up spits. Die volgend seizoen overbodig is wanneer Zivkovic terugkeert na een jaartje te zijn verhuurd.

21-05-2015 13:54

Tecmessa +1713

Goed punt. Sightorsson is ook mijn spits niet, maar liever hem als reserve dan Milik achter een flapdrol als vd Vaart. Als je nu weer een spits gaat kopen zit je de ontwikkeling van zowel Milik als Zivkovic in de weg.

21-05-2015 14:36

Gewoon Gijs +18319

Siggy heeft nog een contract tot na volgend seizoen, dat wordt niet verlengd denk ik.

21-05-2015 13:28

wladimir +3059

Hij heeft afgelopen seizoen zijn contract met een jaar verlengd naar 2016.

21-05-2015 13:51

Wayout +2

Flikker toch op wous.... met jouw van der Vaart op spitspositie. Hij is geen spits! Bovendien zit je hele bijdrage vol met gefrustreerde aannames. Get a life loser

21-05-2015 13:17

vd.Vaart +1935

Gast leer eens lezen, ik zeg toch overduidelijk dat Raffie geen spits is..

21-05-2015 13:18

ajaxinho +13

Aahhh... Ze hebben naar ons geluisterd.

21-05-2015 12:54

De_Realist +365

Zivkovic was goedkoop, Sinkgraven heel duur, de eerste mag nu mogelijk weg met verhuur, beide veel te vroeg gehaald, voor de laatste overbetaald.

21-05-2015 12:45

wladimir +3059

Helemaal eens.

Het ziet ernaar uit dat die Eric Botteghin FC Groningen ook gaat verlaten. Misschien kan Ajax ook Mike van der Hoorn verhuren zodat hij 34 eredivisie en 6 Europese wedstrijden kan spelen. Ricardo Kishna een jaartje naar Groningen misschien?

Dan kan hij in 2016 onder een nieuwe coach het weer bij Ajax proberen.

21-05-2015 13:06

La Bomba +0

Is toch om te lachen dit. Eerst halen ze hem om er een Ajax spits van te maken en nu gaat hij weer terug naar Groningen om daar ervaring op te doen als spits van Groningen. Beleid wordt met de week idioter.

21-05-2015 12:41

Tpes +1

Juich ik toe. Hij wil eredivisie en ben ervan overtuigd dat hij zo beter word dan dat hij bij ons blijft.

21-05-2015 12:35

stefanwillem +12016

Zou goed zijn, Ajax heeft zich gewoon behoorlijk vergist in de (huidig aanwezige) kwaliteiten van Zivkovic want hij is lang zover niet als men dacht. Terugkijkend op het seizoen had ik die goals in de JL league ook nog wel gemaakt en heb ik niet echt acties van hem gezien waaruit blijkt dat het een topper gaat worden. Hij is meer negatief dan positief in het nieuws geweest en dat is een teken aan de wand. Prima om hem te verhuren en dan kijken of hij laat zien dat er nog groei in zit.

21-05-2015 12:35

JohnDylan +21838

Als Ajax slim is verhuren ze ook Andersen aan FC Groningen zodat de twee een goed duo gaan vormen. Bij FC Groningen kunnen ze minstens 6 duels in de Europa League spelen en daarbij hebben ze zo veel mogelijk speeltijd in de Eredivisie nodig. Ik moet zeggen dat ik het niet onverstandig vind dat Zivkovic een jaar bij Ajax is gehouden. Hij heeft op bepaalde gebieden duidelijk stappen gemaakt en ik denk dat hij na één of twee seizoenen FC Groningen een topspeler voor Ajax zal zijn.

21-05-2015 12:18

JPC40 +3

of ook niet als Zivko veel meer een counterspits is zal de vraag blijven bestaan of hij uberhaupt bij Ajax zal passen.

21-05-2015 12:58

nightgoat +30877

Het houdt niet op, niet vanzelf.
:-P

21-05-2015 12:02

Mees0107 +0

Prima. Aankoop (Van der Vaart?) en Milik bij 1. Hendriks en El Azzouzi (+ Bulut?) bij Jong. Als Van der Vaart komt zou ik Andersen ook verhuren, heeft ook gewoon speelminuten nodig.

21-05-2015 11:54

eros +4777

Zou niet verkeerd zijn,... had alleen vorig seizoen al gemoeten.

Hendriks in de spits bij jong ajax!

21-05-2015 11:50

3*stars*3 +23367

1 jaar laten weggooien in jong en nu pas dit....hahaha wat een beleid....wat een beleid!!!
Hier heeft JC natuurlijk niets mee te maken want ik heb het over rare praktijken van Marc en Frankie -_-

21-05-2015 11:49

ajax2004 +2

Het enige dat in dit bericht staat is dat Groningen ge

21-05-2015 11:38

ajax2004 +2

Het enige dat in dit bericht staat is dat Groningen geinformeerd heeft. Nergens staat dat ajax dit ook wil.
Aub eerst goed lezen voordat je begint te schelden.
En AS hou toch eens op met die provocerende berichten.

21-05-2015 11:39

Relativeringsve +0

ik vind het ook niet raar dat AS geweigerd word om interviews met spelers af te nemen. Dat krijg je van dit soort provocatieve journalisme! Wat schiet je hier mee op? AS snijd zichzelf in de vingers.

21-05-2015 12:40

godenzonensuper +0

Moet zivkovic bij Groningen nu het Ajax spel gaan leren ? Bestuur moet in gaan grijpen tov directie en technische staf , dit kan zo niet langer . Die mensen zijn volledig gek geworden en hebben geen enkele visie meer .

21-05-2015 11:35

TikkieTerugJaap +2

Overdrijven is ook een vak.

21-05-2015 11:46

oudzuid2 +7292

en dan moet ie als ie terugkomt zeker weer een jaartje wennen aan "het Ajax-systeem" in Jong Ajax... gaat lekker zo...

21-05-2015 11:33

Rudolph J +0

Wat een rare reacties van sommigen. Begint direct (anoniem) te schelden tegen Overmars en FdB. Kunnen jullie wel lezen? Zie laatste zin van het bericht.

21-05-2015 11:22

NouriVandeBeek +7

Er zit echt geen enkele lijn in wat het technisch hart doet.

21-05-2015 11:21

godenzonensuper +0

Had dat dan meteen afgelopen seizoen gedaan . Wanbeleid !

21-05-2015 11:21

Ajax27 +19086

Zet dit mannetje gewoon in de spits bij Ajax...
begin zal stroefjes zijn, maar dit is een kerel die niet meer ophoudt met scoren als ie eenmaal voor een team scoort. Bullshit gedoe met een jaar verhuren, dit kan dé potentiële topspits in NL en Europa worden, als ie maar gewoon 10-15 wedstrijden achter elkaar wordt neergezet.

Als ie dit jaar 30 wedstrijden in Ajax 1 had gespeeld, had ie er ook gewoon 20 gemaakt.

21-05-2015 11:21

PetrosQ +1

Prima oplossing. Die jongen hoort niet thuis in de Jupiler League. Hij scoorde daar als 18-jarige 18 keer in 25 wedstrijden. En daarbij moet je bedenken dat hij het laatste half jaar niet heel veel scoorde, mede door een gebrek aan teamgenoten die hem goede ballen konden geven. Bij FC Groningen scoorde hij 10 keer in 33 wedstrijden, waarvan hij veel als invaller speelde. Als hij deze lijn doortrekt dan gaat hij bij Groningen een leuk seizoen spelen. Misschien dat je hem het jaar erna nog een keer kan verhuren en dan hebben wij een hele leuke spits die terugkomt. Hij is dan 21 jaar, heeft dan 3 jaar in de Eredivisie gevoetbald en hopelijk al zo'n 50 goals gescoord. Ik vind dit geen brevet van onvermogen van Ajax, maar juist een slim idee waarbij zowel Ajax als Zivkovic bij is gebaat.

21-05-2015 11:14

PJK54 +1

Ongelooflijk wat een beleid eerst kopen vervolgens laten verpieteren in jong Ajax en als er een nieuwe spits bijkomt verhuren aan zijn oude club een totaal brevet van onvermogen voor Frank en Marc.
Is dit weer de zoveelste "paniekaankoop" geweest? die jongen kan beter ontbinding van zijn contract vragen en lekker weer bij Groningen gaan ballen en dan zie ik hem weer helemaal opbloeien en weer lekker scoren bij Ajax gaat deze jongen helemaal kapot.

21-05-2015 10:53

drazic +0

Beter een wedstrijd dan geen wedstrijd! Als je het mij vraagt is het een goede beslissing. Milik heeft laten zien dat hij eerste keus waar kan maken, als je dan nog iemand haalt is het niet handig om Zivko thuis te laten voor de A-selectie. Groningen speelt wel een stuk hoger dan de JL en Europees. Ik zie juist de mogelijkheid voor veel ervaring!

21-05-2015 10:48

jatoch93 +0

Belachelijk, hebben we volgend seizoen maar 1 spits.

21-05-2015 10:45

RuffRhythim +24837

Zie laatste zin van dit artikel.

Los daarvan blijft het prutswerk natuurlijk.

21-05-2015 10:47

ST +23060

Top beleid. Hadden ze gelijk bij de aankoop al moeten doen.

21-05-2015 10:40

De_Realist +365

Doen, onder Frank de Boer zal Zivkovic toch nooit een basisplaats bemachtigen, dus dan kan hij beter verhuurd worden. Maar probeer hem dan wel te verhuren aan een team dat aanvallend probeert te spelen, een vergelijkbare speelstijl met Ajax dus.

21-05-2015 10:37

Ajaxfan_1987 +0

Speelt Ajax aanvallend dan???? ;)

21-05-2015 10:40

De_Realist +365

Ze proberen het, dat ze totaal incapabel zijn en dat elke team de bus parkeert is weer een ander verhaal.

21-05-2015 11:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.