[Update] Zivkovic disciplinair buiten selectie

door JipVR 93

[Update] Zivkovic disciplinair buiten selectie

door JipVR 93

Laatst geüpdatet

Frank de Boer heeft zijn wedstrijdselectie voor de wedstrijd op bezoek bij PEC Zwolle bekendgemaakt, zo valt te lezen op de officiële clubsite. Zoals al bekend was, zijn de geblesseerden Arek Milik, Nicolai Boilesen en Daley Sinkgraven buiten de selectie gelaten. Opvallend is dat Richairo Zivkovic niet geselecteerd is door de hoofdtrainer.

Selectie voor PEC-uit:
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Niklas Moisander
Mike van der Hoorn
Viktor Fischer
Kolbeinn Sigthórsson
Davy Klaassen
Ricardo Kishna
Jairo Riedewald
Lucas Andersen
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Kenny Tete
Thulani Serero
Nick Viergever
Riechedly Bazoer
Diederik Boer

Zondag om 14.30 uur kruisen PEC Zwolle en Ajax de degens in het IJsseldelta Stadion.

Update 13.45 uur
Richairo Zivkovic is om disciplinaire redenen buiten de selectie gelaten, dat heeft zijn management aan Ajax Showtime kenbaar gemaakt. De spits zou een goed gesprek met Frank de Boer hebben gehad, waarmee de lucht definitief geklaard zou zijn. De aanvalsleider traint wel gewoon mee met de groep en mag vanaf maandag weer volledig bij de selectie aansluiten.

Door Bram van der Ploeg (Twitter: @BvdPloegg | e-mail: B.vanderploeg@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Truus de Bakker +1

Sig gaat deze wedstrijd zijn 2de hattrick van zijn carriere maken.

26-04-2015 15:49

Voetbal1900 +1

Kan niet wachten om onze IJslandse trots weer te zien spelen vanmiddag!

26-04-2015 11:28

plumber +0

Best ventje,bij Ajax alleen maar grijze muizen.
De Boer ramt alle persoonlijkheid en creativiteit er eigenhandig uit,Frank laat liever zijn aanvallers verdedigen ipv aanvallen.

Geef Zivkovic ook wel gelijk,die Siggi mag al 2 jaar openbaar falen,struikelt elke wedstrijd continue over zijn eigen benen en mag de volgende wedstrijd gewoon weer starten.

Het seizoen van Ajax is nu toch afgelopen,geef deze jongen lekker de laatste wedstrijden vertrouwen en hij zal het zeker niet beschamen.

26-04-2015 10:07

d4l +0

this situation makes totally no scence.
You pulled out this boy from Groningen where he was playing first roles, scored goals and can gain experience and throw him into reserves. And when boy becomes mad at that (like everyone should be in his place) u start to speak about lack of disciplinary and keep him out of squad again and again.

I can understand if something wrong with his manners and attitude. That is the consequences. but THE REASON is, that they simply fooled Richairo. Promissed a lot to attract, and given back just Jupilier league football.

26-04-2015 08:22

Daniii +246

Sorry hoor maar ik ben hem nu al een beetje beu jammer genoeg, toen hij bij FC Groningen speelde zijn die arrogante/diva maniertjes mij nooit opgevallen maar bij Ajax lijkt het bijna wel routine.
Ook al begrijp ik wel dat het niet bepaald motiveert als je aantoonbaar beter bent dan je concurrent (Sigthorsson) die meer een ''cursus Jong-Ajax'' nodigt heeft dan Zivkovic, maar het was de afspraak toen hij tekende. Hopelijk kan hij die maniertjes afleren anders krijgen we een niveau hoofdstuk zoals Kishna waarschijnlijk Frank de Boer kennende.

25-04-2015 22:46

Obnoxious +1

Volgens mij was de afspraak eerste seizoenshelft wenen in Jong Ajax, tweede seizoenshelft aansluiten bij het eerste en werken naar een basisdebuut. Dat zit er volgens mij niet in. Hij heeft nauwelijks kansen gekregen, zelfs niet toen beide spitsen geblesseerd waren.
Ik snap dat hij gefrustreerd is.

26-04-2015 09:27

Lorenzo Dontello +1174

Zo dit leeft hier wel zeg deze topic. xD
Beste FdB. Als je dan, zoals beloofd hebt, met het oog op de toekomst natuurlijk, AUB geen Sigi, Mois & Boili er bij halen. (die is gelukkig geblesseerd) Thank God! Dit zijn genoeg factoren voor een leuke pot Zondag, waarin twee teams niets te verliezen hebben en waarin je talenten de kans kan geven. Zet je Klaassen aanvallend met de punt naar voren en het wordt een heel ander steekspel.
Alvast bedankt namens velen hier met een Wit/Rood/Wit hart.

25-04-2015 21:55

Ferry +0

Op basis van getoonde kwaliteit is het natuurlijk belachelijk dat Sigthorsson nog basisplekken krijgt, maar ik begrijp het wel aan de hand van het feit dat hij nog verkocht moet worden. Dat is dan zuur voor Zivko, maar om deze reden start Sigthorsson nog in de basis. Daarnaast vind ik het bizar dat mensen hier een 18 jarige speler al volledig afschrijven voordat hij überhaupt een kans heeft gekregen in het eerste. Ik kan begrijpen dat jullie vermoeden dat Zivko een kutgozer is, maar Kluivert was dat ook, en voor een spits is dat niet per se iets verkeerds.

25-04-2015 21:42

geronimo +4

Hij wordt door de Boer opgesteld omdat hij hem heel goed vindt en niet omdat hij in de etalage gezet moet worden, als het ff kan willen ze hem langer houden.

26-04-2015 11:10

Ferry +0

Hij zegt inderdaad niet publiekelijk "ik stel hem op om hem te verkopen, ik wil van die sukkel af." Klopt. Zou niet heel tactisch zijn ook.

Hij heeft wel publiekelijk gezegd dat ie "een ervaren spits wil aantrekken", dus dat zegt genoeg.

26-04-2015 18:16

afc_red +2

Iemand die Sigthorson opstelt kun je niet serieus nemen.

25-04-2015 20:53

Mathijsvenner +152

Dit gedrag heeft natuurlijk met jeugdigheid van Zivkovic te maken en het ego van 'm
Maar ik begrijp het hardstikke goed.
Ik kan me niet voorstellen dat toen hij afgelopen zomer over kwam van Groningen gezegd is, ga jij maar even een jaartje in de Jupiler League voetballen, er zullen hem vast een aantal dingen beloofd zijn die niet nagekomen zijn door De Boer.
En laten we eerlijk zijn hij heeft er gewoon 18 ingeschoten, en een doelpuntje in de eredivisie.
Ik vind dat Frankie hier absoluut een fout begaat

25-04-2015 19:23

DonAdam +2360

Gelul. Gedrag is aangeleerd, dus slecht gedrag ook. Dat heeft niets met jeugdigheid te maken, en alles met de verkeerde opvoeding. Dat egoprobleem is een gedragsprobleem, dus daar geldt hetzelfde voor.

Ik zie wel meer mensen temperament met afwijkend gedrag verwarren, b.v. wanneer het over Depay gaat. Davy Klaassen barst van het temperament, dat zie je aan zijn verbetenheid op het veld. Alleen heeft die knaap een behoorlijke opvoeding gehad, waardoor hij (mentaal) evenwichtig is en elk beetje kritiek op zijn spel niet als aanval op zijn persoon ziet, maar ziet voor wat het werkelijk is.

25-04-2015 20:16

meerzicht +939

Ik begrijp zijn gedrag eerlijk gezegd helemaal niet. Als deze knaap zo graag prof wil zijn met alle voordelen die dat oplevert dan zal hij zich er naar moeten gedragen. Goed dat hij wordt gestraft en ik zou zeggen dat de maatbeker wat hem betref wel zo langzamerhand vol is en anders maar weer lekker in het hoge noorden voetballen.

25-04-2015 20:20

Truus de Bakker +1

We weten niet eens de reden waarom hij even op een zijspoor is gezet.

Trouwens, hoe weet jij nu dat hem iets beloofd? Je veronderstelt dat en op basis daarvan vel je een oordeel. Vind ik niet fair. Om te oordelen moet je feiten en overwegingen kennen.

25-04-2015 20:25

Mathijsvenner +152

Komop, deze jongen speelde eredivisie, was regelmatig basisspeler bij Fc Groningen, en topscoorder. Je gaat toch niet denken dat hij heeft getekend bij Ajax voor een jaartje Jupiler league. Tuurlijk zijn er beloftens gedaan voor dat hij het gedrag tekenden.

26-04-2015 00:18

Mathijsvenner +152

*het contract tekenden.

26-04-2015 00:22

Truus de Bakker +1

Je weet toch niet wat de reden is dat hij nu buiten de selectie staat. Jij legt dat uit als onwil omdat hij niet speelt. Het kunnen 1000 andere dingen zijn.

26-04-2015 11:26

JPC40 +3

Ik kan het helaas niet persoonlijk aan hem vragen ,maar zou best willen weten van Zivkovic of hij nog wel gemotiveerd is bij Ajax, natuurlijk zou hij hier op A.S zeggen dat hij het hier heel leuk vindt en dat hij wellicht nog veel moet leren,blablabla maar dat verhaal gaat bij mij er niet in.
Ik ben zijn buurman niet, maar ben wel nieuwschierig hoe hij op dit moment werkelijk tegen deze situatie aan kijkt.

25-04-2015 18:25

AjaxLiving +14

Ik heb dit al vaker gezegd en toen ging het over Kishna. Maar een topsporter moet de mentaliteit hebben om altijd alles uit zichzelf en zijn situatie te halen, als je mentaal niet sterk genoeg bent om hier mee om te gaan ben je niet goed genoeg.
Niet gemotiveerd genoeg? Ben je wel helemaal lekker, je speelt bij Ajax, weliswaar in jong Ajax, maar er is niks mooier om voor Ajax 1 te spelen en je zou dus op en top gemotiveerd moeten zijn. Al helemaal als je weet dat je een prutser (Siggie) voor je hebt, waarvan je weet dat jij de betere bent ,het enige wat je dan moet doen is dat elke wedstrijd en training weer bewijzen. Doe je dit niet, ben je niet goed genoeg en ga je maar lekker bij NAC voetballen.

25-04-2015 18:59

ajaxmening +2

Opzouten met die gozer wat een blaaskaak heft tot nu toe geen reet laten zien, alleen een arrogante kop elke wedstrijd wat een miskoop wordt nooit wat simpel weg dat hij alleen maar in de vrije ruimte kan lopen via de counter over maximaal 20 meter, volkomen verkeerd ingeschat door de TH.

25-04-2015 18:20

ster4 +7

Geen enkel bedrijf doet moedwillig aan kapitaal vernietiging dus denk ik dat het te simpel is om Frank hiervan de schuld te geven. Wel vraag ik me het hele seizoen al af waarom Siggi mag blijven staan en deze jongen geen vertrouwen en kansen krijgt maar begin hoe langer hoe meer te geloven dat we hier echt met een hele moeilijke jongen te maken hebben. Jammer

25-04-2015 17:51

Thedude +22

naar mijn mening gaat Ajax volledig verkeerd met hem om. het is een grof schandaal dat de Boer blijft zeggen dat hij er nog niet klaar voor is, terwijl hij het jaar ervoor 10 inschiet bij Groningen op 17jarig leeftijd. Hoe ongeloofwaardig is dat als je Sigi in de spits hebt staan die er wedstrijd na wedstrijd niets van bakt. Zivkovic kijkt daar na,ziet het en denkt bij zichzelf als ik slechter dan hem ben dan kan ik er beter mee stoppen. FDB plus staff maken zichzelf belachelijk. Misschien valt de jeugdige onverantwoordelijkheid niet goed te praten, maar ik begrijp hem eigenlijk wel . Onrecht is nl. het ergste wat je met iemand kan doen. Ajax maakt hem nu al kapot...dit is zo dom, maar eigenlijk nog veel onverantwoordelijker dan het gedrag van Richairo.

25-04-2015 17:16

mcjc +2

Een schitterende tekst waar ik het volledig mee eens ben. En Zivkocvic zal niet de enige zijn die zich onterecht behandeld voelt. Want naast Sigthorrsson hebben spelers als Boilessen , vd Hoorn en Viergever ook veel krediet bij de Boer terwijl anderen direct wissel of op de tribune zitten als ze slecht hebben gespeeld. Ik weet niet of Frank de Boer het beseft, maar volgens mij heeft hij binnen de spelersgroep psychisch veel kapot gemaakt.

25-04-2015 18:09

Truus de Bakker +1

Je zegt dus eigenlijk dat Ajax Zivko maar zijn zin moeten geven omdat hij zo'n groot talent is?

25-04-2015 20:31

nightgoat +31292

Lijkt op een gevalletje 'waar twee kijven hebben twee schuld'.
Het valt alleen wel op dat er nog zo'n gevalletje is.

25-04-2015 16:41

..::Rootje::.. +676 moderator

El Hamdawi 2.0

25-04-2015 16:39

De_Meer +1

Zivkovic heeft er de schjjt aan, omdat hij dacht met z'n overstap naar Ajax een stap vooruit deed. Hij was aan het begin van het seizoen 200% gemotiveerd en had er meer dan 20 voor je gemaakt als hij get vertrouwen had gekregen. Vervolgens mag hij in de JupilerLeague spelen en als bij braaf z'n kunstjes vertond krijgt hij als beloning aan het eind van de wedstrijd 10 minuten invalbeurten, terwijl z'n concurrenten er niet veel van bakken.
Vind je het gek dat die jongen er de schijt aan heeft? Dat kan iedere huis tuin dn keuken psycholoog nog wel zien.
Al dat slappe gezeik over opleiden, opleiden. Dat deden ze in Cruijff, Keizer en Swart hun tijd ook niet. Geef talenten gewoon een kans het waar te maken, doe niet overal te moeilijk over, het is verdomme voetbal geen hogere wiskunde.
En direct, aantrekkelijk,aanvallend Ajax voetbal. Spektakel, technische hoogstandjes, spelen met lef en je borst vooruit.
Stop met dat eeuwige schijterige gebrei en tikkie breed. Er moet veel directer gespeeld worden + geef een jongen als Zivko gewoon een serieuze kans als je hem haalt. Het zal best een arrogant, moeilijk mannerje zijn.Maar Cruijff, van Basten, Kluivert, Suarez. Etc. waren ook de makkelijkste niet.

25-04-2015 16:22

RuffRhythim +24837

JA...Zivkovic heeft ook echt de potentie van een Cruijff, van Basten, Kluivert, Suarez natuurlijk....

25-04-2015 16:24

DenSim +0

Het is dat je maar 1 duimpje kan geven, maar je hebt volledig gelijk. Deze gast moet gewoon elke wedstrijd worden opgesteld. Hij is nu volledig gedemotiveerd.

25-04-2015 17:09

ajaxmening +2

Ha mooi verhaal alleen in dit geval heeft deze jongen nog niks laten zien behalve een gezicht als een arrogante dweil die dacht wel even zichzelf binnen te spelen, ik weet niet (lijkt van niet) als je zijn wedstrijden hebt gevolgd op de Toekomst wel dan heeft hij nog een zeer lange weg te gaan wat hij niet kan opbrengen wat al blijkt uit zijn gedrag en houding, en tuurlijk heeft hij er wat ingeschoten , zeker tegen teams uit de JL nee dat zegt wat over zijn kwaliteit, niet dus, miskoop lekker terug naar het verre hoge noorden.

26-04-2015 08:29

Robinjo1988 +1

Mensen die FdB hier de schuld van geven zijn echt niet goed bij hun hoofd....

25-04-2015 15:46

Gooseman +11887

Inderdaad helemaal mee eens!

Het is de schuld van Spijkerman ;)

25-04-2015 15:49

geronimo +4

Natuurlijk is het de Boer zijn schuld niet hij houdt alleen maar meer van Siggy ,kan hij niets aan doen.

25-04-2015 16:18

De_Meer +1

Zivkovic deed het vorig seizoen goed in het eerste van Groningen, daarvoor haal je die jongen niet om het gras te maaien. Geef die jongen dan ook het vetrouwen en een serieuze kans het waar te maken. Hij heeft de goede uitstraling voor een spits.
Je haalt Duarte, een uitstelende voetballer, die het seizoen daarvoor 1 van de beste middenvelders op de Nederlandse speelvelden was voor veel geld en geeft hem vervolgens geen vertrouwen en een serieuze kans na z'n blessure.
De supporters wilde dat Ajax spelers van het kaliber Tadic, Djuricic, Maher, Chadli, erc haalt, die je alle vier had kunnen binnenhalen. Ajax moet op de eerste plaats spelers uit de jeugd door laten stromen en niet te lang wachten voor talentvolle jongens wen kans te geven en daarnaast de selectie aanvullen met topspelers, kwaliteit, die onmiddelijk iets toevoegen en wedstrijdeb voor je kunnen winnen en spektakel brengen en niet in de breedte kopen. Plus als je veel geld voor een speler uitgeeft geef ze dan vertrouwen en een serieuze kans. plus als een speler ondermaats blijft presteren, ook al dat hij z'n stinkende best op de training, geef dan een ander kans.

25-04-2015 15:45

RuffRhythim +24837

Degenen die hier na het zoveelste incident met hem nog steeds durven beweren dat het aan De Boer of Winter en niet aan hemzelf ligt dat hij disciplinair gestraft wordt moeten zich echt grondig laten nakijken.

25-04-2015 15:45

MichelAngelo66 +22276

Ben jij er altijd bij dan?

25-04-2015 17:39

RuffRhythim +24837

Moet dat dan om tot mn conclusie te komen?

26-04-2015 10:41

Cello +52979 moderator

Zivko is een beetje zijn eigen glazen aan het ingooien. Het is niet alleen bij Ajax zo dat men niet gecharmeerd is van zijn negatieve trekjes, maar ook bij Jong Oranje heeft ie al de nodige problemen gehad en is ie zelfs weggestuurd geweest en buiten de selectie gelaten om disciplinaire redenen.

En dus is het eerder dat de knop om moet bij Zivko dan dat ie om moet bij Ajax en Oranje. En gezonde teleurstelling bij Zivko, omdat ie zelfs bij afwezigheid van Milik en Siggy nog geen kanje krijgt is begrijpelijk, maar hij kan er nauwelijks door verrast zijn dat dit jaar voornamelijk bij Jong Ajax doorbrengt. Dat waren namelijk de afspraken voorafgaand aan het seizoen en was ook bekend bij hem toen ie tekende....
Het wordt misschien eens tijd dat ie zich gaat gedragen als een professional en gaat dealen met teleurstellingen....want als ie nu al daar niet mee om kan gaan wat moet het dan in de toekomst wel niet als ie ooit naar een topclub in Europa gaat en wellicht nog minder aan spelen toe gaat komen en dus nog meer teleurstellingen te verwerken gaat krijgen???.

De bal ligt dus echt bij Zivko zelf en nergens anders....

25-04-2015 15:03

Rick4Ajax +0

Ik ben het helemaal met je eens. Sterker nog, als Zivkovic zich had gedragen als een echte prof, dan had hij allang in Ajax 1 gestaan. De Boer is zeker niet bang om hem in het elftal te zetten, als hij laat zien dat hij betrouwbaar is. Een goed voorbeeld hiervan is Bazoer, die een knop omgezet heeft en een kans heeft gekregen.

Ik schrijf hem zeker nog niet af, want hij is jong. Maar hij moet nu wel de schuld bij zichzelf gaan zoeken, want er was dit jaar door blessures alle reden om hem wel in de spits te zetten in het eerste elftal. Volgend jaar wordt een heel belangrijk seizoen voor hem. Dan moet hij verder in zijn ontwikkeling als prof zijn. Hij hoeft nog niet bepalend te zijn, maar wel proberen zijn aandeel te hebben in het team.

Mocht hij die knop in het eerste half jaar niet omzetten, dan stel ik voor om in de winter hem uit te lenen en alsnog een andere spits te halen die wel betrouwbaar is

25-04-2015 15:19

MichelAngelo66 +22276

Laat Winter nu ook iets met Ajax te hebben. Zou hij met de Boer contact hebben? Zou dat toevallig zijn?

25-04-2015 17:37

JubbegaAFCA +46

moeilijk mannetje die Zivko...

25-04-2015 14:49

KRD89 +56

Wat is dat no voor onzin moeilijke mannetje, je hebt klootzakken nodig geen watjes!! het is geen plattelandsclubje

25-04-2015 15:02

Truus de Bakker +1

Zivko doet iets fout en de Boer krijgt de schuld. Voelt het lekker om een trainer die respect verdient voor alles wat hij voor Ajax betekend heeft als kop van Jut te gebruiken?

25-04-2015 14:44

Cello +52979 moderator

Ach Truus, laat het gaan!. Ik ben het welliswaar met je eens, maar het is vechten tegen de bierkaai..... zo gaat het altijd en zo zal het altijd wel blijven gaan. De grootste criticasters van nu zullen de grootste mond hebben wanneer het weer crescendo gaat en er weer overwinningen aaneen geregen worden. Dan hebben ze het ineens allemaal wel geweten en voorzien en ontkennen ze iedere vorm van kritiek die ze ooit gehad hebben.

Stel. Volgend seizoen start Ajax, met De Boer aan het roer, met een reeks overwinningen en wèl met overtuigend voetbal, met aanvallend voetbal en fraaie goals.... dan is het Frank vóór en Frank na, dan heet het al snel dat Frank ons kampioen gaat maken en hoor je geluiden (zoals we ook hoorden in 2011-2012) bijv. dat ie een contract voor het leven moet krijgen. Zou me niet eens verbazen als dat destijds het meerendeel van de huidige criticasters waren.

25-04-2015 14:55

flasher93 +0

Het ligt gewoon aan de mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Ze zitten maar lekker achter de computer en lullen maar wat zonder er bij na te denken. Frank heeft 9/10 overal een prima uitleg voor waar ik me vaak in kan vinden. Hij valt ook niet zomaar een speler af, terwijl veel mensen hier willen dat hij spelers afvalt. Een paar voorbeelden:

1. Vertonghen besefde ook pas laat wat het echt inhield. Was een periode slecht bezig, heeft een gesprek met Frank, krijgt het vertrouwen en vervolgens beloont hij het vertrouwen. Speelt goed, ontgroeit de Eredivisie en heeft zich doorontwikkeld tot een goede verdediger in de Engelse competitie.

2. Blind wordt kapot gemaakt, hij krijgt zijn kansen bij verhuur periode, komt sterker terug. Nog niet altijd even goed. Frank blijft hem opstellen en vertrouwen geven. En iedereen kent het verhaal.

3. Van der Wiel was lange tijd bij ons de vaste rechtsback en ook in het Nederlands elftal. Hij speelt 1 jaar slecht en iedereen roept om een transfer. Frank bleef hem vertrouwen geven. Hij raakt gebleseerd en ineens staat van Rhijn daar. Het grote talent, hij moet in Oranje, van der Wiel kan niks. Van der Wiel komt terug van zijn blessure, krijgt weer het vertrouwen van Frank en hij speelt heel goed weer en vertrekt naar een mooie club. Vaste rechtsback bij PSG en het Nederlands elftal (9/10 keer).

Zo zijn er nog wel meer voorbeelden van spelers die kansen blijven krijgen onder de periode van Frank. Uiteindelijk betalen de meest het terug. Ik sluit dit ook niet bij Boilesen en van Rhijn uit. Beide nog jong (voor voetbalbegrippen).

25-04-2015 15:14

RuffRhythim +24837

Je hele verhaal snijdt hout....maar die laatste alinea?
Boilesen en van Rhijn jong?
Ze zijn beide 23 man !

Dan moet je het zo onderhand wel snappen hoor hoe dat precies zit met voetballen bij een profclub, zeker voor het niveau/standaard van de Nederlandse competitie.

26-04-2015 10:47

A Cohen +1

Zivkovic is stapsgewijs na z'n komst naar Ajax, kapot gemaakt.
Ga jij maar naar jong Ajax, jij moet aan het Ajax systeem wennen.
Hij had gehoopt, en gedacht regelmatig in Ajax-1 z'n minuten te kunnen maken en een goal mee te pikken.
Daar zouden we allemaal gefrustreerd van raken.
Milik en Siggi geblesseerd.
Zivkovic is de 3e spits en dacht ik wordt geselecteerd voor de selectie.
Niet bij Frank, want Schöne moest in de spits.
Zeg t maar.

25-04-2015 14:11

godenzonensuper +0

Inderdaad , zivkovic wordt kapot gemaakt net zoals Kishna . de Boer is een grote grap die bepaalde jongens niet moet . Maar zijn vriendjes v.rhijn , boilesen , sightorsson en schone wordt altijd de hand boven het hoofd gehouden .

25-04-2015 14:18

flasher93 +0

Misschien omdat Sigi de afgelopen jaren tegen de topclubs belangrijke doelpunten heeft gemaakt net zoals Schöne al 2 seizoenen de meest bepalende spelers is geweest op Rechtsbuiten. Misschien omdat de concurrentie (Tete in dit geval) nu pas klaar wordt geacht om voor het eerste voor een basisplaats te strijden. Ligeon kwam in ieder geval zwaar te kort. Misschien omdat Boilesen altijd een hele talentvolle back is geweest die dit seizoen pas voor het eerst een heel seizoen kan spelen.

Lekker makkelijk is het ook om hier allemaal kritiek te hebben op deze spelers of op Frank. Als hij op deze site naar al deze mensen had geluisterd speelde we nu met een elftal van gemiddeld 17, nee daar ga je prijzen mee winnen. Word wakker man. Lekker makkelijk om bepalende spelers zo makkelijk af te vallen.

25-04-2015 14:32

flasher93 +0

Er is van te voren afgesproken dat hij begint bij Jong Ajax en dat alle wedstrijden dit jaar zijn meegenomen. Dat hij zichzelf nou gruwelijk overschat zoals Kishna. Allebei praatjes. Ze moeten hun voeten laten spreken en dat doen ze niet. Zivkovic heeft dan wel veel gescoord, maar het waren vooral intikkers en penalty's. Verder heeft hij echt bar weinig laten zien, net zoals Kishna in het eerste. Dat hij zo vaak geschorst wordt baart me wel zorgen. Beide spelers hebben talent, maar ze moeten eens voor de sport gaan leven en gewoon alles geven ipv sip rond te lopen. Dat zal een Klaassen/Fischer nooit doen en daarom hebben hun veel meer krediet.

25-04-2015 14:23

flasher93 +0

Verder dat Schöne in de spits ging spelen vond ik meer dan logisch. Frank moest gewoon iets veranderen. Met Zivkovic had je net zo kut blijven spelen, in die tijd hadden wel wel meer voetbal in het elftal. Milik kan geen bal vast houden, Sigi kan wel vast houden maar daarna komt er niks en Zivkovic verdiende zijn kans niet door gedrag en slechte spel in Jong Ajax. Dan maar Schöne in een Messi/Eriksen rol, die al twee seizoenen ons heeft gered door belangrijk te zijn. Je moet beloond worden voor goed spel, niet omdat je als een zak speelt in Jong Ajax. Denswil weet er alles van. Als hij gewoon had gepresteerd op het moment dat Moisander niet kon spelen en gewoon had bijtekent, was er niks aan de hand. Je kan bashen op Frank wat je wilt, maar ik vind dat hij volkomen gelijk heeft hierin.

25-04-2015 14:26

TOOL +3

Uiteraard loopt het vaste groepje De Boer afzeikerds steevast te verkondigen dat hij deze jongen om zeep helpt! Toch vreemd dat hij ook bij Jong Oranje steeds problemen heeft. Je zou dan ook kunnen denken, en daar is duidelijk meer draagvlak voor, dat hij gewoon te veel vervelende trekjes heeft.

25-04-2015 14:04

Poldervoetbal +0

O ja, verschrikkelijk,een jonge jongen die samen met een paar collegaas iets te laat komt,inderdaad verbannen zo iemand.
Verdedig alles van Frank maar hoor, Is dat trage gebrei en getik jouw lievelings Ajax spel?

25-04-2015 14:13

Zalazar +0

Iedereen die mijn club 4x op rij kampioen maakt, vertrouw ik volledig en mag idd doen wat hij wil. niemand weet hier hoe slecht het rond de eeuwwisseling was of de alle ballen op Su

25-04-2015 14:19

zwollie +8

Ben al 50 jaar fan van ajax, maar dit is het slechtste ajax wat ik in 50 jaar gezien heb.

25-04-2015 14:24

TOOL +3

Dat wilt niet zeggen dat dit alleen door De Boer komt! Misschien dat er meer invloeden zijn waardoor het slecht is?

25-04-2015 14:32

flasher93 +0

Het *jongste *meest onervaren *talentvolle team. Met alleen talenten kan je de oorlog niet winnen. Daar zijn ze bij het eerste ook wel achter nu. Kijk wat we verloren hebben. De club is nu gezond, maar het eerste is jonger en minder geworden. De spelers die nu in het eerste spelen horen ervaren speler om zich heen te hebben waar ze zich aan vast kunnen bijten. Laat nu net onze oudere spelers dit jaar ook niet prijs kunnen geven. Het is gewoon een jaar dat alles tegen zit.

25-04-2015 14:34

TOOL +3

Nee verlangen dat je op tijd bent, dat is vreemd! Verwende druiloren die al geen ruk hoeven te doen voor hun centen kunnen het niet eens voor elkaar krijgen dat ze op tijd zijn! Als je elke keer op je werk te laat komt waardoor anderen moeten wachten krijg je het ook te horen. Dat zegt niets over het spel, wat inderdaad niet goed is, maar om alleen maar als een stelletje sukkels te zeiken op De Boer vind ik raar. Niemand doet het allemaal goed maar ook hij is een jonge trainer (en koppig, dat zeker) die moet leren. Vooruit kijken is regeren ipv alleen maar lopen zaniken over hoe slecht het seizoen is geweest!

25-04-2015 14:30

flasher93 +0

Oranje U19 bedoel je toch? Maar je hebt gelijk, hij heeft nare trekjes. Deze jongen heeft de stap van Groningen naar Ajax gruwelijk overschat. Hij is eigenlijk nog maar een A-junior. Bij Ajax komt er meer bij kijken dan leuk spelen zoals in de jeugd kan en bij een subtopper in Nederland. Hier moet je presteren, volle bak werken. Dan komt alles van zelf. Hopelijk beseft hij dat snel

25-04-2015 14:29

Poldervoetbal +0

Frank weet elke speler met een eigen karakter wel zijn talenten en zelfvertrouwen af te nemen om hem daarna zijn keurslijf op te dringen. En dan klagen dat ze niet genoeg initiatief tonen. Pfff, zal ie m ook wel weer eens als back willen zetten, en Sigthorsson speelt wel weer want die traint goed. Bedankt voor alles en tot ziens..u bent de zwakste schakel.

25-04-2015 14:02

Eriksen10 +4805

Jongen heeft verkeerde vrienden. Geniet te veel van het nachtleven in Amsterdam. Knop moet om, anders wordt het niks.

25-04-2015 14:01

joodje! +0

Waar baseer je dat op? Zijn nogal uitspraken

25-04-2015 14:37

TikkieTerugJaap +2

Bram van AS :

Richairo Zivkovic om disciplinaire redenen buiten de selectie gelaten. Gesprek met De Boer gehad, mindere periode moet nu voorbij zijn.

25-04-2015 13:52

jollie18 +9958

De Boer ziet duidelijk geen toekomst in deze jongen. Zie hem toch vertrekken eind van het seizoen. Als je woorden waar maakt dan moet hij er bij zitten.

25-04-2015 13:48

PJK54 +1

Die jongen wordt op een verschrikkelijk belachelijke manier weggepest door de Boer!! Ik zal niet vreemd opkijken als hij heel snel vertrekt en moet hem nog gelijk geven ook als de Boer Siggi consequent voortrekt terwijl hij totaal niet scoort en je mag niet mee moet je lekker je eigen weg kiezen en bij een andere club gaan spelen.

25-04-2015 13:48

dan300491 +1

Wat heeft hij gedaan dan? Wat een voorbarige reactie.

25-04-2015 13:52

PJK54 +1

Hoezo voorbarig de Boer trekt consequent Siggi voor is dat niet genoeg dan? met Ajax naar een uitwedstrijd met 1 spits pfffff, oh ja tegenwoordig hebben we Fischer weer "de verlosser van het slechte Ajax spel"

En nu staat er dat hij disciplinair gestraft is en de weken ervoor dan?

25-04-2015 15:47

dan300491 +1

Het ging me voorbal om je eerste zin. Pesten lijkt me niet de juiste woordkeuze. Als Frank hem niet moet had hij hem niet aangetrokken.

In de wedstrijden van Jong Ajax maakt hij de laatste wedstrijd ook weinig indruk, ik snap dus best dat die geen minuten in Ajax 1 krijgt. In je standpunt over Kolbein ga ik volledig mee, mist het Ajax niveau . Speelt puur om nog een paar centen te verdienen.

25-04-2015 18:42

TikkieTerugJaap +2

Ongelooflijk dat ie gister ook niet mee mocht doen bij Jong. Mike Verweij zei gister dat Ajax na Gudelj ook een echte versterking voor de spits wil, denk dus dat we alweer afscheid kunnen gaan nemen van Zivko. Zelfde geldt voor Kishna.

25-04-2015 13:47

NouriVandeBeek +7

Zivkovic ook niet bij Jong Ajax terwijl die heelde week mee trainde. Misschien is er weer wat voorgevallen. Ik zie het sowieso niet in deze jongen zitten. Zijn gebrekkige techniek zal niet veel meet verbeteren

25-04-2015 13:30

ajax4ever01 +13

Als het weer een klotewedstrijd met langzaam tempo en balletjes breed en tikkies terug word mag FdB wat mij betreft vertrekken.

25-04-2015 13:26

JoodTotMijnDood +2

Oke geen Sinkgraven, Milik en Boilesen dus. Ik mag nu toch hopen dat Klaassen nu wel als aanvallende middenvelder gaat spelen, want Bazoer is ook geen AM. Als Donny gister niet bij Jong zat dan had je hem misschien meekunnen nemen, en dan zou je Efmorfidis als vervanger voor Van de Beek in de A1 kunnen laten spelen.

25-04-2015 13:19

vd.Vaart +1935

Dat Kolbein bij de wedstrijd selectie deel nog mag uitmaken, vind ik echt serieus lachwekkend aan't worden.

Frank: geef nou eens toe dat die jongen nooit Ajax1 waardig is geweest en altijd open kansen naast mikt. Hij sjokt, huppelt, kan geen bal aannemen, schieten is 'nul coma nul', je speelt met 10-man, loopt onzeker over het veld (of die aan de diarree zit) geen gezicht man! Geen 1 club wilt hem hebben, dus liever vandaag nog kwijt dan morgen.. dan maak je maar geen winst voor deze waardeloose-spits.

Je zou zeggen: nog 3 duels te gaan, kan je toch Zivkovic de kans geven omdat het seizoen toch al is verlopen / Fischer wat ik de laatste dagen hoor (in de spits)? Vind alles best, als het maar niet die ziekteson nog er in staat pff..

25-04-2015 13:18

Tecmessa +1786

Fischer in de spits ol

25-04-2015 13:15

Tecmessa +1786

Haha ole ole dan maar...

25-04-2015 13:16

MitchelAFCA +0

Zivkovic dit dat zus zo.Dit jaar is een wennings jaar voor hem en het is dus bekend dat hij soms bij de A selectie zit.Sighthorsson dit dat stop met zeiken we willen er van af en Ajax wil hem laten spelen met de hoop dat hij zichzelf in de spotlight speelt bij FC Bal op het dak.Volgend seizoen is het vlammen voor Zivkovic met dan nog meer concurentie.Als Ajax doet wat het zegt dat krijg je volgend jaar Milik, Zivkovic & een ervaren speler.

25-04-2015 13:12

Johan1 +2956

En weer geen Zivkovic? De Boer mag van mij lekker vertrekken. Ronduit een schande dat ik weer naar die sukkel van een Sigthorsson moet gaan kijken. Ik dacht dat we al met volgend jaar bezig zijn?

25-04-2015 13:06

Yo +250

Geen zivko hij was ook niet bij jong! Geblesseerd?

25-04-2015 13:05

Mees0107 +0

Mensen rot is op met Zivkovic. Laat in Jong Ajax niets zien en heeft totaal geen inzet of motivatie. Hij verdient het niet om geselecteerd te wordrn

25-04-2015 13:05

vd.Vaart +1935

18 goals in 22 wedstrijden.. nee is niks idd :P

25-04-2015 13:21

Mees0107 +0

Scorebordjournalistiek.

25-04-2015 13:22

vd.Vaart +1935

Ik zet gewoon de feiten neer..

25-04-2015 13:27

Mees0107 +0

Ja maar je moet ook eens kijken hoe hij verder presteert in wedstrijden. Ik ben helemaal niet anti-zivkovic en vond het zelfs een geweldige aankoop, maar als je je elke keer zo gedraagt en totaal geen inzet toont verdien je geen plek bij de eerst 18. Het gedoe bij oranje onder 19 is geen incident. Vraag sam van raalte maar die elke wedstrijd van jong ajax helemaal bekijkt, vraag wat hij van zivkovic vindt op dit moment.

25-04-2015 13:31

vd.Vaart +1935

Een-samenvatting wat jij denk ik op doelt: Zivko speelt de laatste maanden idd minder, maar als je ff verder in verdiept (hoe zou dat nou kunnen)? Omdat Frank elke x kolbein de voorkeur geeft en na zo lange-blessure leed kwam Zivko nog steeds niet aan bod in Ajax1.. en ja, dan ga je knagen voor een jonge-jongen als Zivko (18 jaar).

Toen Kolbein na lange tijd blessure weer inzetbaar was, heeft Frank hem meteen weer opgeroepen (zonder een training hebben mee gedaan) stond hij gelijk in de basis.. en ja, ik kan Zivko dan helemaal gelijk geven dat je dan zakt in je eigen voetbal schoenen als je dat hoort/leest.

25-04-2015 14:39

Sjaakvaak +26608

Hem is expliciet verteld dat het eerste jaar een puur gewenningsseizoen bij Jong zou worden. Dan snap ik dat je stiekem toch hoopt op je kans als Siggy geblesseerd raakt. Maar hij wist toch echt dat hij alleen in uitzonderlijke gevallen opgeroepen zou worden. Heeft wat dat betreft nog geluk met het aantal minuten dat hij gemaakt heeft.

Daarnaast kan hij van afgelopen seizoenen weten dat Frank bij een blessure van de eerste spits graag met een middenvelder in de spits speelt. Wat dat betreft valt er zowel voor Zivko als voor Ajax wel iets te zeggen.

Beslissende factor bij mij is dan de inzet en werkhouding van Zivko. Naast het constante disciplinaire gezeik en haantjesgedrag, laat hij niks zien. Iedere kans die hij krijgt laat hij volledig onbenut en hij toont keer op keer aan nog niet goed te zijn in de kleine ruimte.

Dat je dan in de JL die toch iets makkelijker is en waar je toch wat meer ruimte krijgt, er 18 inlegt zegt niks. Bij Ajax 1 speel je 90% van de tijd met zijn allen op de helft van de tegenstander en op die momenten heb je niks aan hem.

25-04-2015 15:14

ajax4ever01 +13

Jij hebt duidelijk je oogkleppen ergens anders zitten.. hij heeft al vrij veel doelpunten gemaakt bij jong Ajax. Het is duidelijk dat je een Messi of Ronaldo verwacht bij Ajax? Zivko is een goede speler maar dan moet je hem wel juist benutten en niet hem moeten willen leren verdedigen en al die onzin.. een spits is een spits

25-04-2015 13:25

Robinjo1988 +1

Je zegt het wat lomp maar ik ben het met je eens dat hij nog weinig heeft laten zien. Ja hij scoort veel maar ik vind hem meer een counterspits dan een Ajax spits. Hij is niet echt goed in de kleine ruimte en kan geen bal vasthouden.

25-04-2015 13:31

IboAFCA +16250

Zivkovic?

25-04-2015 13:01

Berlin Brussel Banlieus +0

Waarom die er nog niet bijzit begrijpt alleen de Boer

25-04-2015 13:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.