Van der Sar: 'Bijna vereerd als Real, Barça of ManU zich meldt'

door Bart Veenstra 62

Van der Sar: 'Bijna vereerd als Real, Barça of ManU zich meldt'

door Bart Veenstra 62

Laatst geüpdatet

Ajax is blij als Europese topclubs als Real Madrid, FC Barcelona en Manchester United op de stoep staan in Amsterdam. Dat vertelt Ajax-directeur Edwin van der Sar in een interview met The Athletic.

Bij Ajax werden in de afgelopen jaren meerdere topspelers verkocht. Zo vertrokken Frenkie de Jong (FC Barcelona) en Matthijs de Ligt (Juventus) in de zomer van 2019 bij Ajax, terwijl in de afgelopen zomer Donny van de Beek (Manchester United), Hakim Ziyech (Chelsea) en Sergiño Dest (FC Barcelona) voor veel geld werden verkocht. 'Wij kennen de ambities van de spelers en als onze spelers niet goed genoeg zijn om gescout te worden door de Europese topclubs, dan doen wij iets verkeerd', zegt Van der Sar. '

'Als Ziyech niet in beeld was geraakt bij Chelsea, dan doen wij iets fout. Het klinkt gek, maar wij zijn bijna vereerd als Real Madrid, FC Barcelona en Manchester United zich voor onze spelers melden', aldus de algemeen directeur, die goede spelers het liefst zolang mogelijk bij Ajax houdt.

Echter: Van der Sar is zelf ook speler geweest en weet hoe het werkt. 'Als jij ons een grote dienst hebt bewezen, met landstitels en toewijding, dan denken wij met je mee en helpen je op weg voor je verdere carrière. We hopen dat die spelers uiteindelijk terugkeren, hier nog één of twee jaar spelen en dan verdergaan in een andere rol. Dat kan als coach zijn, maar ook zoals Marc Overmars en ik.'

Denk jij dat Ajax met 1-0, 2-0 of 3-0 wint van PEC Zwolle ? Zet dan in en krijg 4,45 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

4EVERAJAX +8304

Als je gewoon dik winst kunt maken op een speler! Waarom zou je de speler dan niet een beetje tegemoet kunnen komen. Wellicht zal een speler dan ook eerder voor AJAX kiezen.

AJAX zal middelmaat moeten proberen om zo min mogelijk middelmaat te kopen, maar soms ontkom je er niet aan als er van onderaf nog niet kwaliteit genoeg is.

Met Lang hebben ze recentelijk echt een fout begaan helaas.

12-12-2020 20:01

PetrosQ +1

Ik begrijp de negativiteit niet. Pure grootheidswaanzin. Van de Sar en co zijn realistisch. Op dit moment zijn wij geen Europese topclub die steevast overwintert in de CL. De halve finale was een uitschieter door een extreem talentvolle lichting met De Ligt, De Jong en in mindere mate Van de Beek. Met Ziyech, Tadic en Blind er bij viel dat extreem goed samen.

Dat heeft niet met een gebrek aan beleid te maken, juist het beleid heeft ons hier gebracht. Maar zolang het niveau in de Eredivisie niet omhoog gaat, zal Ajax niet structureel overwinteren in de CL. Op het moment dat je een CL-waardige selectie hebt, worden de spelers alweer weggekocht door de clubs met grootkapitaal die in sterkere competities spelen met meer aanzien en daardoor aantrekkingskracht voor investeerders.

Al geloof ik dat Ajax had kunnen overwinteren als we niet zoveel blessures hadden. Daarnaast missen we ook een type Schreuder, die tijdens de wedstrijd tactische wijzigingen kon doorvoeren. Dat kan Ten Hag minder. Hij is vooral goed in de tactiek vooraf, het principe van de tactiek en de grote lijnen van ontwikkeling.

12-12-2020 16:27

niquedegraaff +5289

Ik vind jou reactie eerder negatief.

12-12-2020 21:50

Joodhannus73 +3578

Maar dat is toch een schande? Waarom zitten Benfica en Porto wel elk jaar in pot 1 of 2? Leg mj fat dan uit? Die spelen toch ook in een Mickey Mouse competitie? En RB Leipzig die met slim management van RB binnen 5 jaar kan aanhaken bij de Europese top. Jij bent de doemdenker met 'het kan niet' . Calimero gedrag wat Nederlanders graag aannemen. Tot dat we een held hebben zoals Max Verstappen en dan zijn alle tribunes opeens Oranje. Maar winnen doet hij ook niet. Het Hollandse probleem. Verwoord in jouw woorden. Maar je hebt het niet door. Zoals zovelen. Daarom blijven we altijd klein. Zolang jij en velen anderen niet ' groot' durven te denken en het als 'waanzin' typeren, blijven we altijd Calimero. Het is dat negativisme waarom we nooit wereldkampioen worden en Ajax niet structureel aanhaakt bij de top. Ik hoop dat andere mensen wel eens wakker worden. Flikker op met dat kut Barca en Real. Ze mogen onze veters niet strikken! Net zoals ze niet eens in de schaduw mogen staan van de schoonheid van onze stad. Et is wachten op management met die attitude. Dan sluiten we gewoon weer aan bij de Europese top...

13-12-2020 01:27

AFCA1961 +3302

Tsja als je dit soort uitspraken doet dan weet je wel hoe het echt zit dus......"vereerd" zijn als al die klote clubs weer voor een prikkie bij je komen shoppen......want we blijven natuurlijk ook vooral "meedenken" met de spelers die weg willen. Stel je toch voor dat ze blijven, man wat een kut beleid.

12-12-2020 15:55

F Janssen +2193

Pfff...goed signaal naar de fans..we blijven een opleidingsclub en doen onze toppers voor een prikkie van de hand. Lekker geilen op de complimenten vanuit het buitenland en handjes schudden met de grote jongens. Wel mooie doelstellingen formuleren die vervolgens niet waargemaakt kunnen worden..

12-12-2020 09:40

Joodhannus73 +3578

Zoals ik al lang roep en blijf roepen, we hebben prutsers aan het roer! Dit is een staaltje Calimero gedrag van de bovenste plank. Ajax is even groot als die grootmachten. We zijn een slapende leeuw en worden kunstmatig in coma gehouden. De club moet niet met spelers meedenken. Als iemand altijd alleen maar aan zichzelf denkt, dan is het een profvoetballer en anders zijn zaakwaarnemer wel. Of het fotomodel als vrouw en familie en vrienden daaromheen. Niet doen! Sterkhouders met langlopende contracten zijn voor fooitjes verkocht. Dat heet simpelweg mismanagement. Het rolmodel De Light gaat toch ook naar Juve voor het grote geld? Real Madrid gaat hem gewoon halen voor 150 miljoen (afkoop clausule). Het bedrag dat Ajax had moeten vangen van Juve. Net zoals Atletico Madrid voor 126 miljoen Felix kocht. Barca betaalt 160 miljoen voor Coutinho en de helft voor Frenkie. En Ziyech is een lachertje. Je had makkelijk aansluiting kunnen vinden bij de Europese top, maar dit wanbeleid kost je de kop en houdt ons comateus.

12-12-2020 09:23

Babangida83 +23725

Als Ajax even groot was, dan hadden we wel overwinterd in de CL vorig en dit jaar. Helaas kunnen we dat structureel (nog) niet. Bovendien kunnen we de salarissen zoals die van Real Madrid nooit kunnen betalen, dus zullen zij de Messi's contracteren en wij niet. Als club zijn we erg groot en komen we daar in de buurt. Maar financieel is dat nog onmogelijk en zullen we altijd spelers moeten verkopen. Wat Sar doet, is spelers alleen naar de grootste clubs laten gaan en voor heel veel geld ipv naar subtop. Dat is realistisch en dat is ook waarom Onana blijft.

12-12-2020 13:10

Joodhannus73 +3578

Qua naam zijn we even groot, in mijn optiek. In gedrag van onze directie stellen we ons op als kleuters. Wij zijn klein en zij zijn groot. In de jaren 90 waren Real en Barca helemaal niet zo groot. Toen was Ajax groter. In de jaren 90 was het vooral Italië wat de klok sloeg (en in de jaren 80 Engeland). Door kunstmatig boekhouden en schimmige leningen zijn Real en Barca groot geworden. Real kon 800 miljoen rood staan. Dat heeft ze een voorsprong gegeven die nu met de televusierecgten en opgebouwde aanhang niet meer is te overbruggen. In Nederland zijn we zakelijk gewoon niet gewiekst genoeg. Missen het vernuft. Kijk naar RB Leipzig. Met slim management staan zij binnen 5 jaar aan de top. Ze kopen nu weer het mega talent Szoboszlai van Salzburg voor 25 miljoen. Dat zijn bedragen die Ajax ook moet kunnen neerleggen als wij marktconform verkopen. Ziyech voor 80 en dan drie speler van circa 25 halen. Wat is daar zo ingewikkeld aan? Dan elk jaar met twee vingers in de neus kampioen van Nederland, elk jaar 40 miljoen aan CL inkomsten bijschrijven en salarissen structureel verhogen. Barca en Real hebben de tv inkomsten, maar wij de verkopen. Alleen hebben we een directie die met de spelers meedenkt. In plaats van dat ze de hoofdprijs vragen en investeren. Dan kom je inderdaad nooit tot die salarissen. En blijf je ook altijd klein.

12-12-2020 15:00

DiAngelo +2408

Tja, als Van der Sar zegt trots, dan begrijp ik hem wel, maar als hij zegt vereerd dan hebben we nog een lange weg te gaan zonder echte successen. Natuurlijk kunnen we nog lang niet opboksen tegen de gelden uit de grote competities, maar we gingen de goede richting op. Ik kan ook de term tussenjaar wel begrijpen, wil je niet teveel risicovol kopen dan moet je blijven opleiden en soms een jaar geduld hebben. Wanneer Nerez, Traoré, Kudus en Blind uitvallen dan heb je n groot probleem. Wel moet je als je bij de top wil aansluiten je as op orde hebben. Je hebt geen sterke spits, geen bepalende middenvelder en geen overtuigend centrum in de verdediging, de vraag is heb je die volgend jaar dan wel of beter gezegd hoe kan je ervoor zorgen dat je die volgend jaar wel hebt. Hebben Klaassen en Schuurs wel voldoende kwaliteit als basisspeler, is Promes enkel uit vorm of niet goed genoeg, is Traore wel de spits waar je in wil blijven investeren, is Tadic uit vorm of heeft hij gewoon te weinig kwaliteit om zich heen. Wat doen we met Alvarez, Labyad en Promes volgend jaar. Er zullen niet enkel belangrijke keuzes moeten worden gemaakt, ook denk ik dat we weer meer klasse in de trainerstaf nodig hebben om spelers beter te maken en de jeugd nog beter te laten doorstromen. Anders blijven we maar vereerd als de echte topclubs op bezoek komen.

12-12-2020 01:27

Ajax114 +1706

Helemaal mee eens

12-12-2020 02:45

DiAngelo +2408

Ik zie in de trainerstaf voornamelijk verdedigers die heel belangrijk zijn geweest voor Ajax, maar waar de voetballende kwaliteiten die we graag na streven nu niet echt van af druipt....het zijn de harde werkers en dat zie ik ook zeker terug op t veld. Er wordt super hard gewerkt, maar de branie en het gochme is er even niet meer. Dat is nog al een verschil met middenvelders en aanvallers zoals Jonk en Bergkamp. Uiteraard verdwijnen er mensen uit je organisatie maar je moet er ook weer klasse in stoppen om te groeien. Dat is de uitdaging.

12-12-2020 12:48

Babangida83 +23725

Heerlijk duurzaam beleid dit. Erg slim lange termijn denkend. Iedereen draagt zo Ajax ook een warm hart toe. Dat verdien je altijd terug.

11-12-2020 20:53

ambtenaar +23

Wel als ze komen om de hoofdprijs te betalen, zoals bij Frenkie, de Ligt en Ziyech. Maar voor die halve deals zoals bij Dest en in het verleden Vertonghen, eriksen word ik niet warm van.

11-12-2020 19:56

Flipper33 +6826

Laat die oud spelers maar weg komen meestal op een late leeftijd terug mochten ze überhaupt terugkomen ! Leveren niks meer op kosten veel salaris en het beste is er wel vanaf !

11-12-2020 19:19

Mokum<3destad +2302

Hier ben ik het mee eens. Dan doe je iets goed. Maar wanneer je een selectie hebt met Onana, een wonder dat hij nog bij Ajax speelt, en spelers zoals Blind, Tagliafico Tadic en Nerens dan valt er niet te spreken over een tussenjaar. Flauwekul. Ik snap dat ze elkaar indekken maar waarom? Hoelang is Ten Hag hier nou al aan t roer dus waarom zou je hem nog in bescherming nemen? Steun uitspreken is goed maar de ambitie moest gewoon overwinteren zijn in de CL.

11-12-2020 18:00

Henkjanklaas +20559

Zeker na opnieuw een bittere uitschakeling van ons cluppie, ben er nog steeds ziek van, komt Sar met dit statement. Iedere rechtgeaarde supporter vindt het juist ergerlijk dat onze beste jongens gaan. Het kan dan allemaal wel logisch en normaal zijn maar ons gevoel zegt: zo komen we nooit ergens. Hoe zo zouden wij in Godes naam trots moeten zijn als weer eens een sterkhouder verdwijnt en we met de klaibers en labiyads van deze wereld opgescheept blijven zitten ?
Kijk als hij er samen met Marc Netto voor had gezorgd dat we gelijkwaardige spelers er voor terug kregen dan was dat nog daar aan toe. Maar nooit zijn de ligt, de jong, ziyech, vdbeek adequaat vervangen. Valt een kudus weg dan is het meteen Leiden in last. Dat kan en mag niet voor een topclub die wij pretenderen te zijn.

11-12-2020 17:35

RuffRhythim +24837

Had jij nou echt serieus gedacht dat wij onze beste spelers jarenlang tegen vvv kunnen laten spelen op 60%

Denk jij ook dat je onze topspelers qua niveau eventjes een op een kunnen vervangen door vergelijkbare topspelers die tegen vvv moeten spelen?

Als je dat echt werkelijk denkt dan vraag ik mij hoe lang je al voetbal volgt

11-12-2020 18:34

Henkjanklaas +20559

Sinds 1963 ben ik fervent ajax supporter, mannetje. Ik bedoelde aan te geven dat je uiteraard niet zo maar ziyech, vdbeek, de jong, de ligt zo maar vervangt.
Maar dan toch niet door Marin, labiyad, klaiber en meer van dat soort werk !
Dat bedoel ik dus en daar is geen speld tussen te krijgen. Wij zijn wel ajax hé. Het moet toch wel mogelijk zijn gezien de spaarpot van Marc dat er wel iets meer mogelijk is dan het niveau van labiyad enz.

11-12-2020 21:26

RuffRhythim +24837

Nee...niet door marin labyad klaiber maar ga nou niet doen alsof het hele team volgepropt zit met Marins, Labyads en Klaibers...

11-12-2020 22:35

Leo252 +1

Als ik de reacties hieronder lees vind het het deels erg misplaats om de directie en met name van der Sar af te schilderen als "te nederig" , "gelik"etc. Het is inderdaad een eer (voor onze jeugdopleiding) als topclubs zich bij ons melden. Een teken dat je als club goed bezig bent talenten op te leiden welke door de topclubs gescout worden. Als je alleen maar bezig bent om talenten op te leiden voor de subtop dan doe je het in mij optiek toch een stuk minder goed, dus ja een eer zoals van der Sar het noemt is helemaal correct.

11-12-2020 17:06

ElPistolero9 +628

Ben in niet met je eens, want het impliceert dat je talenten opleidt om ze door te verkopen. Terwijl het hoofddoel van talenten opleiden zou presteren met Ajax moeten zijn. Daarnaast, als een grote club zich meldt voor een talent van ons en er komen eergevoelens bij je op is dat fundamenteel verkeerd, het zou juist een enorme tegenvaller moeten zijn, en je zou je strijdvaardig moeten opstellen, met een houding van: ‘jij een speler van ons halen? dat zullen we nog wel eens zien’. Maar Sar valt gelijk in katzwijm en doet er nog een godvergeten open brief bij ook. Hemeltergend. Bij Man U lachen ze zich nog steeds dood waarschijnlijk.

11-12-2020 17:21

Leo252 +1

Ja, een club als Ajax is helaas een opleidingsclub. Daar zorgt de zwakke competitie wel voor dat spelers hier niet tot einde carrière willen blijven. Ook kan een landje als Nederland en hier de club Ajax zich nooit aan de salarissen van toplanden als Spanje Engeland, Italië en Duitsland spiegelen en speelt de ambitie van spelers hierin natuurlijk ook een grote rol. Wel dient de inslag te zijn, en dat is deze ook, de beste talenten zo lang mogelijk voor de club te behouden maar een uiteindelijk vertrek is helaas ons lot.

11-12-2020 17:31

ElPistolero9 +628

Natuurlijk, dat begrijp ik en uiteindelijk zal je ze ook niet kunnen behouden. Maar je moet het wel zo moeilijk mogelijk maken; zoals een Benfica dat ook doet, en ik vind dat dit soort uitspraken daar niet aan bijdragen

11-12-2020 17:38

Henkjanklaas +20559

Zoals ik elders stel, neen ziyech etc kun je niet zo maar vervangen maar mogen we aub kritisch zijn op ook al die miskopen zoals labiyad, marin, magallan, klaiber, cassierra, olejuara oid, alvarez. Allemaal beneden de maat voor ajax althans als ze op CL niveau wat willen presteren, en dat willen we toch ?

11-12-2020 21:33

Web +178830

Heel erg naïef
Zelfs Johan Cruijff gaf aan dat het tijd was voor van Basten en Bergkamp om verder te kijken.
Ik volg Ajax al meer dan 50 jaar het is nog nooit anders geweest
Wat wel jammer is dat ze tegenwoordig heel snel gaan, een of twee jaar in Ajax en ze willen al weg
Dat was vroeger wel anders
Maar wees nu eens eerlijk
Wat doe jij liever, bij Emmen, RKC voetballen en dan ook nog vaak op kunstgras
Of in een mooie grote competitie, waar het geld ook nog eens veel meer is

11-12-2020 17:50

PierreHeno +6530

...maar je als deurmat ondergeschikt gaan opstellen is niet in het belang van een club met de wereldfaam van Ajax. Je moet je trots waardig durven dragen. Anders kun je beter maar ophouden met steeds weer dat gezanik over 'aanhaken bij de Europese top'.

11-12-2020 17:59

PierreHeno +6530

Zezijn vooral blij met Ajax omdat ze hier voor relatief weinig geld topspelers kunnen aantrekken die ze zelf later voor een veelvoud van de prijs doorverkopen. Bedragen als 200 miljoen worden niet op onze spelers geboden. Hier komen die topclubs omdat ze goede waar spotgoedkoop kunnen aanschaffen . En om dat dan een hele eer te noemen gaat mij wel wat te ver.FEIT: die clubs kopen ons gewoon leeg! en verdienen er ook nog 'ns dik aan.

11-12-2020 18:20

talent020 +7

Ookal is het de realiteit dat Ajax zijn sterkhouders kwijtraakt, dit soort uitspraken zijn niet slim met het oog op je eigen ambities en onderhandelingsposities tijdens de transfer onderhandelingen

11-12-2020 16:46

PierreHeno +6530

Wat een slap verhaal toch weer dit.

11-12-2020 16:42

ElPistolero9 +628

Tja, ik vind dit dus een gênante en zeer pijnlijke uitspraak. Het past perfect binnen het cultuurtje waar ik me al langer aan erger: de bizarre actie met die bussen rond het vertrek van Frenkie, die idiote brief van vd Sar aan Man U bij het vertrek van Donny, het mateloze gelik van Ajax social media bij topclubs (vorige week stuurde Ajax media nog een tweet naar Liverpool met iets van: ‘Great pitch, Liverpool! *hartenkusje*’. Dat doe je toch niet? Tegen een club waar je een dag later tegen speelt nota bene. Je ziet overigens ook steeds meer supporters, ook van andere clubs, zich ergeren aan dat gelik.

Het is deze walgelijke small club mentality die bijdraagt aan een cultuur waarin spelers Ajax slechts als een opleiding zien, en vooral bezig zijn met goed voetballen voor de scouts op de tribune, in plaats van met Ajax prijzen pakken. Van der Sar en Overmars, en iedere werknemer, zou juist continu de boodschap moeten uitdragen dat je godvergeten trots moet zijn dat je het Ajax shirt mag dragen, dat jeugdspelers verdomde dankbaar mogen zijn dat ze bij ons zo jong speeltijd krijgen, dat het pakket dat ze hier hebben top is en dat het nog geen uitgemaakte zaak is dat ze het bij een grotere club beter gaan krijgen.

Als je zo’n cultuur creëert weet ik zeker dat dat uiteindelijk uitwerkt in de mentaliteit van spelers, de bereidheid van spelers te blijven en uiteindelijk dus de resultaten.

11-12-2020 16:30

DonQ +5983

Helemaal mee eens, past totaal niet bij de ambitie dat je wil aansluiten bij de Europese top.

11-12-2020 20:33

BrandjeXL +81

Was deze blessure te voorkomen zonder de totaal onzinnige wissel?

11-12-2020 15:53

Web +178830

??????

11-12-2020 16:05

mickey2602 +4715

Denk dat de reactie van Brandje bedoeld was voor topic hieronder over Timber.

11-12-2020 16:14

Web +178830

Die had last van zijn lies, benieuwd of die niet een blessure heeft?

11-12-2020 17:51

Noxin +15425

Als we het toch over beleid hebben, even lachen: Volgens Wim Rijsbergen moet Raiola Feyenoord kopen en Ibrahimovic naar de Kuip halen. XD

Uiteraard heeft Wimpie ook last van dat mythe-virus rond Feyenoord en beweert dat die club de grootste achterban heeft. Ook al bewijzen harde cijfers jaar in jaar uit het tegendeel.

11-12-2020 15:37

Rust +1188

Jullie moeten dit bericht echt even lezen op fr12. Werkelijk tranen met tuiten heb ik gelachen!

11-12-2020 16:34

Hwb +1389

Goed om te zien dat de directie een realistisch beeld heeft van de positie van Ajax in het internationale voetbal.

11-12-2020 15:22

Web +178830

Eens, en weten maar al te goed dat de topclubs wekelijks mee kijken

11-12-2020 15:24

Web +178830

Zo werkt het wel
Daarom kan Ajax ook nooit structureel mee blijven doen
Ajax heeft zo veel aantrekkingskracht kracht bij de top van Europa
Alles moet goed vallen, dat was in 1995 ook zo, juiste aankopen met een mix van jong talent
En dat zag je twee seizoen ook
Dit Ajax heeft een goed elftal, maar geen goede selectie
De wissels maken het team zo veel zwakker
Daarom zou het mooi zijn als je in de winter Sanchez en Eriksen kan halen
Sanchez is niet de beste voetballer, maar wel een speler die alles kan corrigeren door zijn snelheid
Eriksen is een baas, misschien nu even niet
Maar bij Ajax pakt hij dit zo weer op
Gravenberch is geen passer, zet niet direct iemand voor de keeper, is in de eerste fase heel goed
En kan ook goed in dribbelen en dat gaat niet ten koste van zijn overzicht
Eriksen zet iemand voor de keeper.
Dat moet nu allemaal bij Blind weg komen
Dit zouden twee hele belangrijke aan winsten kunnen zijn, misschien eerst huren?

11-12-2020 14:55

goajaxgo +14105

Eriksen wel, Sanchez niet.

11-12-2020 16:06

Babayaka +7

Hele slechte zaak dit.

11-12-2020 14:49

Ajaxxxisdebeste +6

Blijf het zeggen Ajax is een slapende reus we moeten alleen uit de eredivisie en aansluiten bij grotere competitie

11-12-2020 14:46

johnd +6

Dat vind ik toch een beetje kleine-club gedrag, jammer.

11-12-2020 14:38

SPLNDD +1411

Bizarre uitspraken. Ook al voel je het op die manier (en daar valt best iets voor te zeggen), dan moet je dit lekker voor je houden.

11-12-2020 14:22

insectenverdelg +23259

Je kan denken, maar moet t niet uiten. Zo weten deze clubs ook dat ze makkelijk spelers hier vandaan halen.

Net zon domme uitspraak als overmars mb4 zn tussenhaar. Hou dat intern.

11-12-2020 15:02

Web +178830

Dat is toch bij elke topclub in Europa bekend
Ajax zal ook moeten verkopen, zullen nooit de de bedragen kunnen gaan betalen waar de grote clubs doen. En spelers willen in grote competitie spelen
Gat is wel wat kleiner geworden
Ajax moet zich blijven onderscheiden in opleiden, en heel goed scouten is een pre
Niet te vaak met miskopen komen
In de scouting moet je met meerdere mensen overtuigd zijn, ik kan mij niet voorstellen dat meerdere scouts gekeken hebben naar Maggallan maar ook Alvarez
Want die zouden ook zien dat het geen Ajax spelers zijn
Niets op eigen houtje er door drukken

11-12-2020 15:03

masterrr +1

Gewoon de realiteit, niks mis mee
Ajax zal als onderdeel vd Eredivisie altijd een kweekvijver voor toptalenten blijven. Als die toptalenten dan goed genoeg worden geacht voor de absolute top, geen probleem, leg de pot goud maar op tafel

Maar soms zal er zo'n jaar voorbij komen waarin de talenten al verder zijn dan ze bij de Europese topclubs dachten en dan zijn ze het bokkie :-)

11-12-2020 14:20

noahdepoah +0

Tja en aangezien bij deze coach geen enkele speler zich ontwikkeld is dat snel afgelopen.

11-12-2020 14:12

Hollister +12495

ik snap de frustraties van sommige supporters vanwege deze uitspraak.... maar dit is gewoon het lot van een opleidingsclub.. en helaas in dit veranderde voetballandschap is dit niet anders, Dit is ons lot en ondanks alles moeten we hier trots op zijn.

11-12-2020 14:08

hartvoorajax1 +1896

Wat een foute uitspraak! Daar spreekt absoluut onvoldoende ambitie uit. Dat is hetzelfde als de directeur van Emmen uitspreekt het een eer te vinden als Ajax bij hem aan klopt. En dan noemt hij ook nog clubs met een grote schuldenlast die de transfer niet in een keer kunnen aftikken. Vroeger noemde je dat op de pof kopen.

11-12-2020 14:01

Ajaxxxisdebeste +6

En die andere clubs denken lekker makkelijk shoppen daar in Amsterdam zetten laag in en accepteren meteen

11-12-2020 13:54

brada075 +0

80 mln voor de Jong, 70 mln voor de Ligt, noem het maar niks....

11-12-2020 15:01

VoorOnzePloeg +5132

Datzelfde jaar vertrok Joao Felix, die net anderhalf jaar in het eerste van Benfica speelde, voor 120 miljoen euro naar Atletico. De Ligt vertrok voor 70 miljoen naar Juventus, terwijl hij aanvoerder was, er minder spelers op die positie met dezelfde kwaliteit zijn en al 3,5 jaar in het eerste speelde.

11-12-2020 15:06

Ajaxxxisdebeste +6

Felix stapt van Benfica over naar A. Madrid voor 126 miljoen met minder bagage dan Frenkie en De Ligt in de CL. We zijn snel tevreden, Benfica stelt zich veel harder op en haalt onderste uit de kan, begrijp mij niet verkeerd 80 en 70 miljoen is gigantisch veel geld, maar 126 miljoen is dat nog meer.

11-12-2020 15:20

Web +178830

Aanvallers zijn altijd meer waard dan verdedigers en Middenvelders
Keepers zijn nog minder waard

11-12-2020 15:25

Ajaxxxisdebeste +6

Ja wordt gezegd vooral door de clubs die ze wil kopen.

11-12-2020 15:28

Deepblue +64

Nee, dat wordt gezegd omdat het zo is.
Kijk anders gewoon even naar de 25 grootste transfers. De duurste verdediger is gewoon de Ligt, Frenkie zit gewoon bij de 5 duurste centrale/controlerende middenvelders.

11-12-2020 15:51

Web +178830

Zo is het
Aanvallers zijn goedkoper
Als Ajax in deze tijd een Bergkamp had
Was hij ook 100 miljoen waard

11-12-2020 18:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.