Ajax kent geplaatste status bij loting Europa League

door Bart Veenstra 63

Ajax kent geplaatste status bij loting Europa League

door Bart Veenstra 63

Laatst geüpdatet

Ajax heeft ondanks de uitschakeling in de Champions League een geplaatste status bij de loting voor de zestiende finales in de Europa League. De Amsterdammers kwamen woensdag niet voorbij Atalanta Bergamo (0-1) en zodoende rest de Europa League voor Ajax na de winterstop.

Bij de loting van aanstaande maandagmiddag (13.00 uur) kent Ajax een geplaatste status. Dat komt omdat de club behoort tot de beste vier nummers drie uit de groepsfase van de Champions League. De Amsterdammers hebben Red Bull Salzburg (4 punten), Olympiakos Pireaus (3 punten), FK Krasnodar (5 punten) en Dinamo Kiev (4 punten) onder zich.

Dankzij de geplaatste status van Ajax loot de Amsterdamse club maandagmiddag een van de vier minste nummers drie uit de Champions League of een nummer twee uit de groepsfase van de Europa League. Uit de Champions League behoren Red Bull Salzburg, Olympiakos Pireaus, FK Krasnodar en Dinamo Kiev tot de kanshebbers. Net als Ajax kennen ook Club Brugge, Manchester United en Shakhtar Donetsk een geplaatste status bij de loting.

Uit de Europa League kan Ajax dus een nummer twee uit de groepsfase treffen. Zie hieronder de huidige gang van zaken in de Europa League.

Groep A:

Nummer 1: AS Roma

Nummer 2: Young Boys

Groep B:

Nummer 1: Arsenal FC

Nummer 2: Molde FK

Groep C:

Nummer 1: Bayer Leverkusen

Nummer 2: Slavia Praag

Groep D:

Nummer 1: Rangers FC

Nummer 2: SL Benfica

Groep E:

Nummer 1: PSV

Nummer 2: Granada CF

Groep F:

Nummer 1: Napoli

Nummer 2: Real Sociedad

Groep G:

Nummer 1: Leicester City

Nummer 2: SC Braga

Groep H:

Nummer 1: AC Milan

Nummer 2: Lille OSC

Groep I:

Nummer 1: Villarreal CF

Nummer 2: Maccabi Tel Aviv

Groep J:

Nummer 1: Tottenham Hotspur

Nummer 2: Royal Antwerp

Groep K:

Nummer 1: Dinamo Zagreb

Nummer 2: Wolfsberger AC

Groep L:

Nummer 1: TSG Hoffenheim

Nummer 2: Rode Ster Belgrado

NB: Ajax kan niet tegen een club uit Nederland loten in deze ronde.

Bart Veenstra (Twitter: Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxbrl +13863

We kunnen toch nog wel wat halfjaar contracten uitdelen om de selectie te versterken? Hier wat clubloze spelers : Borini , Sturridge , Asamoah , Wilshere , Pato , Bony , Jese , Garay , Mandzukic..

14-12-2020 19:42

koppensneller +5108

Als we een beetje geconcentreerd spelen kunnen we iedereen hebben. Het is ook niet zo dat de tegenstanders in supervorm zijn. Anders wordt je ook geen tweede in de poulefase EL .

14-12-2020 10:35

Concrete +3213

Doe Maccabi maar

14-12-2020 09:13

JariJari +15272

Wolfsberger is de makkelijkste met een enorme marge. Gaat er keihard uit wie ze ook loten.

12-12-2020 22:17

de_pitbull +0

Dan gaat ajax er keihard uit zeker? Net als feyenoord.

14-12-2020 10:03

koppensneller +5108

Is er eentje een beetje op zijn tenen getrapt.

14-12-2020 10:29

Ajacied33 +36807

Ah gossie. Ben je nog niet van de vernedering bijgekomen? Wolfsberger, de tering. Denk dat Feyenoord de enige ploeg is die daar van kan verliezen. Ajax zou er met 4-0 en 0-4 overheen walsen

14-12-2020 12:15

JariJari +15272

Nee WAC heeft geen kans de komende ronde te overleven. Zo slecht ...

14-12-2020 13:09

AlexIbarra +19293

2 rondes doorkomen zou erg fijn zijn, dan blijven we denk ik hoog genoeg op de UEFA-ranking voor volgend jaar pot 2 loting in de CL.

Alles daarna is mooi meegenomen, wel een druk programma maar het is ook een motiverende factor als je dicht bij een mooie prijs komt.

12-12-2020 16:28

3sterren +20205

Arsenal, Bayer Leverkusen, Benfica, Real Sociedad, AC Milan en Tottenham Hotspur zijn nu niet bepaald typische EL opponenten die je zomaar even aan de kant duwt.
Velen kunnen normaliter gewoon CL waardige teams op de been brengen.
Bescheidenheid zou ons – de Ajaxsupporters – sieren, in plaats van op voorhand hoogmoedig beweren dat we wel even een paar ronden EL door zullen komen. Hoewel ik het natuurlijk wel van harte hoop dat we ver zullen reiken …

11-12-2020 15:18

AFCAMM +11377

Zijn allemaal clubs die, net als wij op dit moment, net onder het CL-niveau zitten. Wordt nog lastig zat inderdaad. Als we zoveel beter waren zaten we nog in de CL.

14-12-2020 09:21

jarenfan +5

als ik ajax de afgelopen weken heb zien ploeteren,
lijkt elke tegenstander een probleem.

11-12-2020 13:47

Ajacied33 +36807

Weken? Vorige week waren we nog in prima vorm hoor

11-12-2020 15:41

ChrisMokum +0

Krasnodar of Braga komt uit de koker.

11-12-2020 13:47

Juichtoon +32677

Ben niet optimistisch qua lotingen. Wordt weer de zwaarste....Benfica oid..

11-12-2020 13:22

Jeugd +24906

Sociedad, Benfica, Red Bull Salzburg ga je er gewoon uit in deze vorm en bezetting. Kijk naar de laatste 16 CL, tuurlijk hadden we het graag gewild maar daar horen wij nu echt niet thuis. Atalanta heeft daar ook niks te zoeken overigens

11-12-2020 13:07

ajaxxcied4life +2

Goed. Ajax heeft op zekere momenten in dit seizoen laten zien uitstekend te kunnen voetballen. Mits iedereen een beetje fit blijft en er misschien nog twee aankopen van formaat in de winter worden gehaald, is er denk ik best wat mogelijk met deze selectie in dit toernooi. Ten Hag moet de jongens wel echt scherp krijgen en ervoor waken dat zij niet blijven hangen in de negativiteit en teleurstelling. Dat zou zeer zonde zijn.

11-12-2020 11:43

AFCA-B93 +5488

Zet die twee grote aankopen maar uit je hoofd hoor. Misschien dat je uit Zuid-Amerika een speler van maximaal 12 miljoen ofzo kan verwachten, gezien hun einde seizoen daar. Maar meer geld kun je ook niet uitgeven als Ajax zijnde momenteel.

11-12-2020 12:44

de_pitbull +0

Tegen Spaanse of Portugese clubs lig je er gelijk uit.
Doe mij maar Antwerp of Wolfsberger. FF Feyenoord laten zien hoe het moet.

11-12-2020 09:21

7172AFCA7395 +10344

Min of meer eens.
Tegen de meeste ongeplaatste ploegen wint dit Ajax
met moeite. Enkele ploegen daar acht ik momenteel
te sterk ja.

11-12-2020 09:27

fc Barcelona_ke +19255

En geen var in el jammer

11-12-2020 09:19

Ajacied33 +36807

Heb net naar de ploegen uit pot 2 gekeken. Je kunt iedereen hebben, maar in dit stadium nog liever geen Benfica, Braga of Salzburg. Ik hoop zoals eerder gezegd op Granada of Wolfsberger.

11-12-2020 08:15

voorkennis +2101

Wolfsberger please

11-12-2020 08:12

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

liever de allersterkste, de europaleague is niet aan te gluren.
dan maar een mooie wedstrijd .

11-12-2020 06:43

Ajacied33 +36807

Zitten veel leuke ploegen in hoor, maar die komen we nog niet tegen. Zitten zoals wij allemaal in pot 1

11-12-2020 08:16

7172AFCA7395 +10344

Op papier is Real Sociedad de sterkste,nu.

11-12-2020 09:40

Dennis129 +11888

De Europa League is vanaf de volgende knockoutronde een fantastisch toernooi.

11-12-2020 11:55

JariJari +15272

Gewoon puntjes scoren.

12-12-2020 22:17

Ferd +38589

doe Wolfersberger maar, dan laten we Feyenoord zien hoe je dat varkentje wast

11-12-2020 06:16

w86 +9467

Of Lille, tegen Botman. Kan menig analist zien hoe daar echt verdedigd wordt (ben zelf ook benieuwd)

11-12-2020 06:29

Kingoffdatoilet +17246

Zitten wel wat leuke ploegen tussen die tweede in hun poule zijn geworden.

11-12-2020 01:30

ARUCAMBA +1

Daar fietsen we zo doorheen, beneden onze stand die EL

10-12-2020 23:14

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

dat riepen we vorigjaar ook

11-12-2020 06:43

AFCA-pride +17394

Wolfsberger is echt drama, doe die maar

10-12-2020 22:59

JasperAFCA +153

ik hoop dat we wolfsberger loten

10-12-2020 22:41

Ajacied33 +36807

Wolfsberger of Granada

10-12-2020 22:50

ChrisMokum +0

Ik zei gisteren Ajax - Tottenham Hotspur. Maar het wordt uit eindelijk Ajax tegen Krasnador of Braga.

10-12-2020 15:44

mvdk +44279 moderator

Ajax vs Tottenham in de finale dan. Maar dan moet ze boel wel even wakker geschud worden, want ze zijn het ineens helemaal kwijt. Bizar eigenlijk als je je bedenkt hoe goed we aan het seizoen begonnen...

10-12-2020 16:33

ChrisMokum +0

Ajax - AC Milan lijkt mij een prachtige finale. Twee topclubs met een rijke historie in beide landen en op Europees gebied.

10-12-2020 17:17

MichelBoerebach +29216

We gaan de finale helemaal niet halen, man. We liggen er in de eerste knock-out ronde al uit, als het een beetje tegenzit. Was baseer deze onzin op? Er zijn zo'n 6-8 teams die beter dan Ajax zijn in de EL. Als je thuis niet van Atalanta kunt winnen, denk je dat je dan wel even van clubs als Milan, Napoli, Spurs, Arsenal etc wint?

10-12-2020 17:42

mvdk +44279 moderator

Normaal gesproken wel, ja. Onze dip komt op het verkeerde moment.

Neres--Tadic--Antony
------------Kudus----------
Gravenberch-Klaassen
Nico-Blind-Schuurs-Mazraoui
----------Onana

Scheelt een redelijke slok op een borrel

10-12-2020 18:52

Sjaakvaak +26608

Of juist op een goed moment, in de EL hebben we veel meer kansen dan in de CL.

10-12-2020 19:37

mvdk +44279 moderator

Om hem te winnen zeker. Zou mooi zijn. Wij Ajacieden zijn veel te hard aangepakt qua teleurstelling.

10-12-2020 20:25

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

Ajax gaat er niks van bakken, en is geen uitzondering onder de uitgeschakelde cl clubs. motivatie ontbreekt gewoon en teleurstelling overheerst.

je speelt tegen el clubs die hoog in motivatie doorbekeren, en er wel iets van willen maken. ik weinig cl clubs verder komen dan de kwartfinale.

ik voorspel dat milan hem gaat winnen

11-12-2020 07:17

MichelBoerebach +29216

Neres, die maar een op de 5 westrijden goed voetbalt? Antony hebben we Europees ook helemaal nog niets van gezien. Kudus lijkt een prima speler, maar heeft het Europees helaas nog niet kunnen laten zien door die vroege blessure. Het is allemaal niet zo geweldig, als je denkt.

10-12-2020 23:21

AjaxIJmuiden123 +0

Daar hebben we hem weer clown boerenbach. We hebben een prima selectie alleen nog een extra spits erbij in de winter ala
Milik.

10-12-2020 23:45

AFCA-pride +17394

Boerebach duikt altijd op als het slecht gaat, verder zie je hem nooit. Weer eentje die komt trollen. Zo zijn er wel meer die hier continue zitten of kortstondig.

11-12-2020 08:51

Ajacied33 +36807

Kun jij niet gewoon wegblijven van hier? Wil je dat doen voor ons? Je bent vermoeiend man. Als je komt trollen, kom dan ook met een naam wat een beetje Ajax gerelateerd is. Boerebach......jezus

11-12-2020 10:54

Jeugd +24906

Kan mij het schelen welke naam iemand hier bedenkt. Ben al 50 jaar ajacied maar wat hij daar schrijft is niet zo ver van de realiteit. Laat je lange tenen thuis en kijk reeel ipv met dommig blind supporters gelul

11-12-2020 13:13

cantharel +3526

Mee eens maar de meeste hier zien echt alles door een Ajax bril.Antony valt inderdaad mij ook tegen ondanks af en toe een doelpunt maar kan vaak het verschil niet maken.Verwacht veel meer van Kudus.

12-12-2020 14:54

Ajacied33 +36807

Ajax-Benfica lijkt me ook niet verkeerd. Of dat klote Spurs terugpakken. Maar nu lopen we op de zaken vooruit. Laten we eerst weer het Ajax van een paar weken terug worden en dan Kudus erbij. Liverpool thuis de eerste 6 minuten met Kudus er toen nog bij, dat lijkt me de meest ideale opstelling

10-12-2020 18:13

Jeugd +24906

Spurs terugpakken? Heb je gedronken? Onvoldoende kwaliteit en ook geen vorm op het moment. Spurs gaat over je heen walsen.

11-12-2020 13:10

mvdk +44279 moderator

Ja nu je het zegt... De CL finale in het klein overdoen.

10-12-2020 18:49

Ajacied33 +36807

Braga is een hele lastige tegenstander, dus doe maar niet

10-12-2020 16:58

ChrisMokum +0

Klopt, maar je weet hoe de UEFA is.

10-12-2020 17:18

AFCAjax +17839

Deze uitschakeling heeft de credits die we 2 jaar geleden wereldwijd opgebouwd hebben teniet gedaan 2 jaar pot 2 2 jaar uitgeschakeld.. goede spelers zullen minder graag voor Ajax kiezen.
het enige, maar dan ook echt het enige wat je kunt doen om dit te herstellen is om die EL te winnen, maar ook dat gaat niet gebeuren. kans is groot dat we een paar maanden zaadvoetbal te zien krijgen en dan worden we nog niet eens kampioen.

10-12-2020 15:31

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

is wel realistisch. de europaleague winnen is echt niet zo makkelijk als men denkt. en we hangen nog een beetje met onze gedachten in 2018/219, maar wat er daarna is aangetrokken , is gewoon echt 3x minder. het leek wat omdat we er nog wat dragers tussen hebben lopen, maar geheel is gewoon te sloom, niet creatief en dat maakt onze speelwijze ontmantebaar.

11-12-2020 07:24

vdhaas +1

Voor mij hoeft dat EL voetbal niet. Tegen de tijd dat de wedstrijd gaat beginnen zal het waarschijnlijk anders zijn...

10-12-2020 15:14

ajax4ever01 +13

Hoeveel krediet krijgt Ten hag nog?

10-12-2020 14:35

BRAMHOUTEN +3813

Ha ha wat een grap.

10-12-2020 17:34

MichelBoerebach +29216

Precies. Ik zou wel eens een andere coach aan het roer willen zien. Ben een beetje 'uitgeTenHagt'.

10-12-2020 23:24

Hollister +12626

Zorg er in ieder geval maar voor dat we de resterende 3 competitiewedstrijden winnen.. dat is belangrijker.. dan zien we in januari wel weer verder.. de groep is op, zijn leeg... de batterij moet eerst weer gevuld worden... anders is iedere tegenstander lastig, zie bv het verschil tussen Klaassen in de eerste 2 a 3 weken en de laatste 2 a 3 weken (vooral na de 3 interlands en dat geldt ook voor Blind) Roofbouw is de oorzaak.. die de onwil.. de jongens zijn werkelijk op en de druk is groot, te groot voor sommige jonge spelers... gisteren moeten jongens als Gravenberch, Brobbey en SChuurs de kar trekken.....!!!! Waar waren Klaasen, Tadic, Nico, Promes, Labyad, Huntelaar de laatse weken? Juist

10-12-2020 13:50

MichelBoerebach +29216

De jongens zijn werkelijk op, en de druk is te groot??? Ze hebben een halfjaar stil gezeten en zijn pas drie maanden aan het ballen!!

10-12-2020 17:45

Hollister +12626

pffff.. vermoeiend hoor mensen zoals jij... had jij op je 18e ook al de verantwoordelijkheid dat je MOEST winnen om 12 miljoen voor je club te verdienen enz... Jij en velen hier hebben geen idee onder welke druk waar dit soort jongens mee te kampen hebben... omdat ze bij het spelen van een slechte wedstrijd meteen door gastjes als jou weer compleet afgezeken en afgeschreven worden

10-12-2020 17:50

EenAjacied +192

In mijn ogen moet de 2e seizoenshelft gebruikt worden om veranderingen door te brengen en nieuwe dingen uit te proberen.

Als eerst vind ik dat Rensch, Taylor en Timber zowel in de eredivisie als in de EL hun kansen moeten gaan krijgen. Zij zijn de jeugdspelers die volgend jaar klaar moeten zijn voor het echte werk en ik denk dat ze daar absoluut de potentie voor hebben.

Daarnaast moet er van bepaalde spelers langzaam afscheid genomen worden. Spelers als: Labyad, Alvarez, Promes, Klaiber en helaas ook Huntelaar (als veldspeler) zijn CL onwaardig. En ik ben dan nog mild voor bepaalde spelers waar ik ook niet veel vertrouwen in heb.

Als er volgend jaar gekocht wordt laten we dan niet blind kopen maar heel erg gericht op pure kwaliteit (zoals Kudus). Laat het niet gebeuren dat er weer een Lang scenario komt waarbij middelmatige aangekochte spelers de voorkeur krijgen over de jeugd. Je kan me niet vertellen dat Lang minder is dan Labyad en Promes die gister allebei als pannenkoeken speelde.

Er moet volgend jaar gewoon weer een echt team staan als we bij de laatste 16 willen komen. hartstikke leuk allemaal dat dit jaar al werd bestempeld als tussenjaar maar mijn mening is dat het nu erop of eronder is voor Ten Hag.

10-12-2020 13:36

BRAMHOUTEN +3813

Is dat zo? Als Taylor ook 2 slechte wedstrijden speelt moet hij ook maar weer oprotten, zo gaat dat namelijk hier

10-12-2020 17:36

MichelBoerebach +29216

EenAjacied gaat er gemakshalve vanuit dat we dit seizoen kampioen worden.

10-12-2020 17:46

ElPistolero9 +628

Voor iedereen die begint over het winnen van de EL: we zijn afgelopen 2 jaar achtereenvolgens uitgeschakeld door achtereenvolgens de nummer 9 van Spanje (Valencia), de nummer 8 van Spanje (Getafe) en de nummer 9 van Italië (Atalanta).

We kunnen beter ons eerst focussen op veranderingen in de spelersgroep, tactiek en trainersstaf voordat we ons verder voor lul zetten in Europa.

10-12-2020 13:35

MichelBoerebach +29216

Probeer ik al die gasten ook uit te leggen. Die denken dat we Bayern Munchen of Liverpool zijn. We kunnen thuis niet eens van een middenmoter uit de serie A winnen!

10-12-2020 17:50

AFCA-pride +17394

Deze middenmotor (op dit moment) speelde vorig jaar ook gewoon bijna halve finale CL. Vraag maar aan PSG hoe moeilijk die het ermee hadden (blessuretijd). Gewoon een stugge ploeg om tegen te spelen en als je dan zelf niet in vorm en fit bent en verschilkende spelers mist, kan dit helaas gebeuren.

11-12-2020 08:57

milanoajaxpiet +646

maakt niks uit wie ze loten als ze zo spelen als gister hebben ze nog moeite met de plaatselijke amateurs

10-12-2020 13:12

JordanAFCA +22481

Ik mis Peter Bosz

10-12-2020 12:48

Mazraoui +823

De man die Frenkie en Nouri jarenlang op de bank liet zitten

10-12-2020 12:51

ETM +3

Bosz heeft maar 1 seizoen bij Ajax gezeten. Hij liet beiden debuteren.

10-12-2020 13:09

Web +178830

Wat heeft Frenkie in basis gestaan dat jaar?

10-12-2020 14:26

ETM +3

Dat kan ik me niet herinneren. Ik meen van niet. Maar weet het niet precies. Ik weet alleen dat beiden spelers gebracht werden. En ik reageer op iemand die beweert dat Bosz jaren trainer van Ajax is geweest.
Overigens treed er bij dit soort posts een typisch geval van geschiedvervalsing plaats.
Dat zie je ook bij Ten Hag. Men denkt dat de selectie in 18/19 ineens zo sterk was. Maar daar zit een heel proces aan vooraf. De Frenkie die Ajax verliet was niet de Frenkie die onder Keizer doorbrak. En etc.

10-12-2020 14:33

afcsja +2499

Ik snap dat missen van Peter bosz nooit zo
Hij heeft niets gewonnen met Ajax, daarbij hadden we alle geluk van de wereld in gelsenkirchen en in Lyon,
Daarbij was er geen plan B in de finale.

En meneer Bosz moest Ajax hals over kop verlaten voor een grotere zak geld.

10-12-2020 13:29

ajaxwestland09 +29038

Tja geplaatste status zegt me niet veel. Vind het teleurstellend dat bepalende spelers niet lijken op te staan. Klaassen begon leuk maar zakt echt ver terug, blind sukkelt steeds met zijn gezondheid en is ook niet echt meer de oude blind, tadic werkt hard maar is te veel bezig met het team, promes die is echt ver weg gevallen, Nico vind ik niet de nico die ik ken, onana is niet echt stabiel , neres veel pech met blessureleed dan hou je echt weinig over.

10-12-2020 12:30

ron116 +35

Met deze trainer is iedere tegenstander zwaar.

10-12-2020 11:49

johnd +6

Doe maar wat leuks als Rangers of Lille ofzo. Niet klein, maar ook te pakken.

10-12-2020 11:42

insectenverdelg +23512

Niks mis met de EL, maar t wordt wel pas echt leuk v.a. de kwartfinale.

10-12-2020 11:32

ajaxxcied4life +2

Als ik de clubs bekijk die actief zijn in dit UEFA-cup toernooi, dan hoeft Ajax daar zijn neus zeker niet voor op te halen. Er valt genoeg te winnen in deze competitie. Ik hoop dat de spelers dat na twee nachten slapen ook begrijpen. Vilarreal, Leicester, Granada, Salzburg, Napoli, Sociedad. Come on, deze clubs zijn voetballend soms beter dan menig Champions League deelnemer.

10-12-2020 05:56

Ajacied33 +36807

Ben het best eens met wat je zegt, maar waarom noem je Granada? Dat is toch geen aansprekende naam? Het is gewoon een hele kleine ploeg uit Spanje wat net debuteert in Europa. Wat wel leuk is behalve jouw genoemde clubs, er zijn nog veel grotere namen te noemen. Denk aan Milan, United, Arsenal,Spurs,Benfica. Gewoon CL ploegen..

10-12-2020 11:33

NotForSale +2247

Als we in de EL spelen zoals vandaag zouden we zelfs uitgeschakeld worden door Petrolul

09-12-2020 22:40

Ajacied33 +36807

Petrolul doet niet mee dit seizoen.

09-12-2020 22:40

WZAWZDB14 +4620

Ja nu kan je wel cynisch doen over Petrolul, maar die hebben dit jaar een serieus elftal. Laatst, in eigen competitie, hebben ze Dinamo Balzak met 4-1 verslagen.. Ik verwacht dat Petrolul het heel ver gaat schoppen in de EL. Niet onderschatten dus

10-12-2020 12:10

Ginoajax1 +2938

Dynamo Schaamhaar is ook een kanshebber. Vlak ook deze niet uit hé.

10-12-2020 17:49

Dolblij +45463

Troost-artikeltje. Mooie CL-affiche was me toch echt veel liever geweest, en het goede gevoel Atalanta haar huis te hebben gestuurd.

In de EL loot je no-names of clubs die ongeplaatst zijn maar waar je het toch weer moeilijk tegen hebt. Zeker nu je een paar vermeende sterkhouders hebt die in de lappenmand zitten.

Nu naar bed, het is goed voor vandaag.

09-12-2020 22:08

ajaxwestland09 +29038

pfff ten hag europa league is een mooi avontuur tja

09-12-2020 21:55

7172AFCA7395 +10344

Hopen op een paar rondes.

09-12-2020 22:06

Koningtoto +60639

Beetje gunstig loten, iedereen fit en je kan hem zomaar winnen. Toch nog iets leuks om naar uit te kijken.

09-12-2020 21:52

ajaxwestland09 +29038

dan zal het wel echt beter moeten qua spel anders heb je echt niks te zoeken in europa

09-12-2020 22:05

PJSM +0

Met deze ploeg geen schijn van kans, helaas

09-12-2020 22:55

Ruudje74 +2

Inderdaad, het is het allemaal net niet. Heb ook het gevoel dat de chemie weg is. Spelers zijn uit vorm, sommige schieten te kort, ten Hag heeft vreemde opstellingen, etc
Een klasbak van een spits mist, een beest van een centrale verdediger en een creatieve middenvelder ook.
Sowieso had Ajax Botman nooit weg moeten doen.

10-12-2020 02:02

AFCA-pride +17394

Haha, Botman. Voor zijn plek had je Blind en Martinez. In jong Ajax heeft Botman ook nooit Echt potten kunnen breken.

10-12-2020 11:18

ElPistolero9 +628

Hahaha goeie

10-12-2020 13:28

RayJordaan +6854

Wat een grap

10-12-2020 16:43

MichelBoerebach +29216

Hopen op Sivasspor. Tegen de rest gaat het heel lastig worden!

09-12-2020 21:47

ajaxwestland09 +29038

wij hebben in NL niks te zoeken in europa we zijn het lachertje, en van der sar en overmars maar zeggen we willen aansluiten bij europa hahaha ja in het begin toen het goed ging maar wordt steeds minder

09-12-2020 21:46

BRAMHOUTEN +3813

Het is kut dat wel el spelen. Maar we verdienen niet meer. El is dit jaar wel waar we thuis horen. Vorig jaar met 10 punten niet door was echt zuur. En gasten die ajax hier lopen af te kraken. Kijk morgen even naar de rest van de Nederlandse clubs. Dat doet pas zeer aan je ogen

09-12-2020 21:42

MichelBoerebach +29216

PSV doet het de laatste weken best verdienstelijk. Die aanvallers bakken er meer van dan die van ons!

09-12-2020 21:49

AFCA-pride +17394

Tuurlijk Zahavi doet het geweldig voor zijn 4mio salaris.... gras is altijd groener bij de buren.

10-12-2020 13:13

RayJordaan +6854

Nee maar Malen en Gakpo zijn veel dreigender dan onze aanvallers

10-12-2020 16:44

BRAMHOUTEN +3813

Is dat zo? Tegen paok misschien, tegen goede tegenstanders zie je ze ook niet

10-12-2020 17:37

Ajacied33 +36807

Ik heb ze in Europa anders niet gezien...

11-12-2020 08:14

BRAMHOUTEN +3813

Dat PSV dat 3 punten achter ons staan en die mazzel had tegen Heerenveen waar wij overheen liepen, bedoel je Dat PSV?

10-12-2020 17:40

vanreenen +10321

Wel een heel interessant artikel van AS welke clubs Ajax allemaal kon loten in de CL. En zoals ik al stelde; AS behoort bij die club mensen die de huid verkopen voordat de beer geschoten is!!!

09-12-2020 21:42

Amp +37936

Want dat hielp afgelopen seizoen ook... Met deze teringzooi aan spelers achter de basis en een trainer die er geen systeem in kan slijpen en een voorliefde voor non-voetballers heeft kan je je beter richten op de competitie zodat je in deze coronacrisis in ieder geval weer CL miljoenen binnen krijgt

09-12-2020 21:38

ghouleseddik +0

't Is goed met je..

09-12-2020 21:24

Flipper33 +6826

Denk dat we ook weinig in de EL klaar maken als we zo blijven voetballen moet echt wel iets bij kwa aankopen

09-12-2020 21:21

ChrisMokum +0

Doe mij maar Ajax - Tottenham.

09-12-2020 21:12

ghouleseddik +0

Alsjeblieft niet. Hele week voorafgaand aan de wedstrijd DIE goal in de herhaling.

09-12-2020 21:25

ARUCAMBA +1

Ik hoop toch echt niet dat ze nu beginnen te zeggen van, we kunnen de europa league winnen, met het nivo van vandaag overleven ze de eerste 2 wedstrijden niet, echt belabberd

09-12-2020 21:12

fc Barcelona_ke +19255

Klopt. Wij kunne 2x winnen van midtjylland en kan niet winnen van top 2. Top 2 hebben mistappen tegen denen pff

09-12-2020 21:19

ajaxxcied4life +2

Niemand die dat gaat roepen met Kudus, Neres en Blind in de lappemand.

09-12-2020 21:20

PetertjeBosz +139

Doe maar Leverkusen, dan winnen we, en wilt mijn naamgenoot misschien wel terugkomen

09-12-2020 21:10

LeslyDeSa +446

Kunnen we meteen loten tegen een Nederlandse club?

09-12-2020 21:08

insectenverdelg +23512

Volgens mij pas v.a. de kwartfinale helaas.

09-12-2020 21:10

ChrisMokum +0

Nee. We kunnen PSV, Az en Feijenooit niet treffen.

09-12-2020 21:12

ajaxxcied4life +2

Eerlijkheidshalve moet ik helaas bekennen dat AZ tegen Europese (sub)topploegen beter voor de dag komt dan Ajax. Erg knap.

09-12-2020 21:21

Ajacied33 +36807

Van AZ verwacht niemand wat. Plus zij spelen in de EL en wij CL. Nogal een verschil he

09-12-2020 21:28

Ajacied33 +36807

Feyenoord? Die is na morgen uit de EL hoor.

09-12-2020 21:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.